Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express vyřešil problémy s vlaky, od pátku spustí plný provoz

Společnost Leo Express vyřešila technické potíže. Od pátku tak začne provozovat mezi Prahou a Bohumínem téměř všechny vlaky tak, jak si naplánovala v novém jízdním řádu platném od začátku prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48e67t47r 74Č48t72v97r31t14l29í76k 7381536530740

Také jsem vyzkoušel minulý týden LE poprvé a asi taky naposled. Zpoždění 40 minut, nefunkční dveře-museli jsme vystupovat dveřmi ob vagon, vlakotramvaj-vagony neoddělené od sebe dveřmi, takže když se otevřou dveře, opravdu neuvěřitelně táhne, málo místa na nohy v economy třídě a hlavně, při vyšší rychlosti to strašně háže. Takže bohužel nic, co bych mohl doporučit. Za vyzkoušení to stálo, u mě ale vyhrává Pendolino ČD. Nicméně pokud má někdo dobrou zkušenost, neberu mu ji :-)

0/0
16.1.2013 23:50

A73l14a44n 18Ř27e34p77k59a 4525376

Zajímavé že i Elefant má mezi vagony dveře, ale tahle tramvaj ne ;-D. Radši měl Leoš koupit Elefanty na IC/R vlak, ČD už si je ozkoušeli a cestující si je pochvalovali i na rychlíku.

0/0
17.1.2013 10:53

J46i58r77k64a 16D87v62o22ř61á98k 4665790613808

Všimli jste si? Leo nasazuje nejen plný provoz co do počtu vlaků, ale (jaksi samozřejmě) i v plné ohlášené kapacitě těchto vlaků. A to je něco, co se Jančurovi nepodařilo ani za rok a půl.

+2/−1
15.1.2013 17:52

T90o27m96a78s 82N34o72v26o73t28n51y 3621776518199

A pointa je kde? Že sis zase mohl kopnout do Jančury?

+2/−1
15.1.2013 19:32

J38i28r79k81a 55D37v97o28ř75á62k 4345950843348

Jde o porovnání toho, jak se kterým soukromníkům daří rozjezd. Pointa je v tom, že Leo Expressu se to daří mnohem hladčeji.

Články tady ale bývají naopak tendenčně příznivé k Jančurovi. Člověk by z nich měl skoro dojem, že se jim daří stejně nebo Leošovi hůř. Proč?

0/0
16.1.2013 9:14

P31e96t16r 60Š89k53o82d84a 5537450224350

Nevím, co máte pořád s tou tramvají. Je to normální vlak. Cestuje se v něm naprosto pohodlně, rozhodně líp než v Bmee u ČD (většina vagonů na této trati).

+1/−1
15.1.2013 17:29

K25a34r35e72l 40S32a91i45d90l 4225723681793

Tak jsem zkusil slavný LEO Express a souhlasím s názorem že se jedná o trochu lepší tramvaj!!Pan LEO by ty své "vlaky" měl přestat honit na dálkách a konečně ukázat ČD na regionálních tratích,kam tyhle soupravy beze sporu patří,jak se provozuje doprava bez dotací!;-D;-D

+12/−4
15.1.2013 13:32

R94a47d79e88k 17J73a90n35a63t80a 9525626614982

Proč hned osobáky. Na ty se naopak tato jednotka nehodí, protože je přestavěná. Má např. málo dvěří a jsou úzké.

Ale třeba na rychlíky Praha-Kralupy-Štětí-Roudnice-Lovosice-Ústí-Děčín od GVD 2015/2016 by se hodila. Výběrko by mělo být brzy vyhlášeno.

+3/−1
15.1.2013 13:44

R96o46m93a84n 41S29k40o97ř69e63p28a 2814719446446

Nechci být rejpal, ale do toho Štětí se z těch Kralup dostane vlak jak? Přeskočí řeku? :D Ne, dělám, si srandu, samozřejmě vím, jakou trať máte na mysli a máte pravdu, na takovéto často zastavující rychlíky by se jednotka hodila, navíc by v části úseku mohla využít rychlost 160 km/h.

+1/0
15.1.2013 14:09

R13a28d80e69k 14J41a98n46a71t25a 9495486174932

Stačí se podívat na mapu, a je jasné, proč jsem napsal Štětí a ne Hněvice :-) Kvůli Hněvicím by v té stanici žádný rychlík nestavěl.

+1/0
15.1.2013 14:17

S86t32e81p49a25n 22T26o98t59h 8868829345718

bud v klidu, my, co tu trasu jezdime, to chapeme, ti, co do vlaku nesednou, jak je rok dlouhej, maj potrebu porad neco/nekoho opravovat.

0/0
15.1.2013 14:20

M29i67r31o87s46l89a37v 97F12r14i64d12r82i11c65h 1285856150279

Je pravda, že rychlíky z Ústí jsou docela plné a z Hněvic-Štětí si moc lidí nesedne. ČD asi nemají vagóny, Rychlík má jen 2 až 3 vagóny druhé třídy a to je málo.

+1/0
15.1.2013 15:58

A45l41e51x56a71n95d61r 81K32o30s97t47k59a 5929396939416

Ono opravdu něco jede z Roudnice přes Štětí? Tá to považoval za černý humor. Ale ty rychlíky Ústí/Praha jsou opravdu extrém. Minimálně ty raní. Oficiální kapacita naplněna na 70-80%, což v praxi znamená, že si třeba z Roudnice nesednete, protože jsou kupé plná. (oficiálně mají 8 míst, reálně 6 lidí) A co to tam jezdí za vagony, to je přímo reklama na ČD. Prodředné koženky, 30 let zašlá špína v uličkách atd atd.

0/0
15.1.2013 17:14

V43l16a69d49i29m39í98r 79F12i69b42i28g27e26r 5384651501594

A jak je to na té trati s elektrifikací, je tam stejný systém jako na trase Ostrava-Praha nebo je tam jiný? Leo šetřil i na tom že má jen jednosystémovou soupravu na jiných tratích mu to nepojede třeba v jižních čechách mu to nepůjde.

0/0
15.1.2013 16:07

J86i86r20k44a 67D95v45o61ř49á86k 4385770433648

Stejný.

0/0
15.1.2013 17:42

J92i63r57k87a 50D46v48o49ř95á21k 4605130653798

Nedalo by se ale z Prahy jet z Ústí až do Karlových Varů, nebo z Prahy do Brna, ani do Budějic (tam se to láme na jih od Benešova).

0/0
15.1.2013 17:45

J80o37s90e18f 94T97r96ö52g73l 8159742356176

Jak píšou kolegové, s těmi "tramvajemi" lze jezdit jen na severu, kde je stejnosměrná soustava 3000V. Takže v úvahu přichází třeba trasy Praha-UL-Chomutov (za Kadaní už je střídavina), Praha-Děčín nebo třeba Praha-Olomouc-Staré město popř. místo do Ostravy zalomit v Hranicích na Vsetín a jet do Žiliny (nebo až do Košic). Na jih ČR (Karlovy Vary, Plzeň, Budějovice, JIhlava, Brno) už nemůže.

0/0
16.1.2013 0:24

J15i68r29k29a 39D25v83o69ř93á69k 4805970643918

Karlovy Vary nejsou sice na jihu, ale ten komu odpovídáte jistě pochopil. (25 kV je zhruba v jižní polovině ČR, ale ne přesně - viz http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/kol_KJR.pdf .)

0/0
16.1.2013 9:23

J93i16r29k10a 15D70v41o90ř93á70k 4265430513598

K jízdám na jakýchkoli jiných tratích by samozřejmě Leoš musel koupit jiné vlaky, ty co má zcela vytíží na Ostravě. A když už bude kupovat jiné, nebude problém je přizpůsobit té trati - například dvousystémovostí nebo neobjednáním třídy Premium.

0/0
16.1.2013 9:18

M72i12c54h97a63l 68M54e44č29i52a74r 1160800849835

Na tabuli na nástupišti má písané že chodí Bohumín - Praha - Ústí - Děčín,.. ale úsek od Prahy ide až od vyhlásenia... takže nejaký plán tam už asi je...

0/0
15.1.2013 16:25

R25a63d87o96s63l40a27v 90K26l28a79u82d14a 5404568134742

Podle mě on vůbec o Ostravu nestojí. Je tam nával. Čeká až bude nějaký tendr. Bez vlaků by nevyhrál, tak je zatím provozuje takhle.

+1/−1
15.1.2013 15:24

T79o33m53a50s 81N10o80v57o79t87n34y 3821896628159

Na tom možná něco bude. Pak nechá na Ostravě točit jen vlaky ve špičce a zbytek půjde jinam

0/0
15.1.2013 19:34

A11l75a19n 61Ř20e79p41k60a 4385186

V Economy třídě by lístky pha-ova za 136 měli mít trvale, jinak do té tramvaje nikdy nedostanou dost lidí.. u konkurence je víc místa i druhé třídě. :-)

+1/−1
15.1.2013 12:43

S95t62e42p21a31n 41T37o59t93h 8478759455798

136kc na 356km?? ;-D;-D;-D;-D

+1/0
15.1.2013 14:18

A12l55a59n 67Ř77e90p29k65a 4855396

Když si lístek koupíš včas, tak na tu cenu dosáhneš u LEa ;-)

0/0
15.1.2013 15:28

M86a40r30i41e 85V32a74š51í25č57k86o48v87á 3581253512388

to sice jo, ale buď jen pozdě večer, nebo třeba ve tředu ráno...

0/0
15.1.2013 17:23

A40l45a24n 26Ř35e98p29k59a 4935426

Příští týden myslím i v neděli ráno. ;-)

0/0
17.1.2013 10:51

J88i22r93k51a 77D18v32o22ř79á44k 4195620183778

Pro rozumně rentabilní ekonomiku provozu je pro PHA-OVA dlouhodobě vhodné jízdné tak od 250 Kč nahoru.

0/0
15.1.2013 17:36

J89a87r95d90a 52S40i18k 9399467556153

Pěkná šalina

+7/0
15.1.2013 12:30

P64e94t43r 16F54r89ý48d50e51k 7849801479973

Skoda ze na lidi tolik tahne, kdyz se otevrou dvere. Ted pres zimu takhle uz peknych par lidi onemocnelo. Az pojedu nekdy do Ostravy, tak radsi vlakem (v Pendolinu se mi posledne libilo)

+3/0
15.1.2013 12:44

P36e76t17r 15M21a30r13š11o60u60n 5275648316556

vzdyt to skoro nikde nestavi, tak to moc dvere neotvira, ale nevim, ja jel zatim pracovne vzdy jen v Bussines, a tam bylo mista dost a netahlo tam ;-) (a o vanocich jsem zkusil i premium na vylet, a bylo to fajn, jen tam bych rekl ze bylo moc zbytecne svetla, ale asi by to personal stahnul, videl jsem tam uz i nekoho z ostravy opravdu pochrupovat)

0/0
15.1.2013 14:10

S21t28e55p61a25n 23T96o63t94h 8778689645648

to urcite zajima drtivou vetsinu lidi, co se honi za cenama jizdenek ;-D

0/0
15.1.2013 14:16

P37e58t92r 23M57a22r86š59o89u41n 5155658486186

no jasne ze jo, protoze pokud je cena skoro stejna, tak uz ja si to treba rozmyslim, cim jet, rozdil 5 kc pro mne takovou roli nehraje (a kdo se honi za cenou tak ma v leo economy, ta vyjde hodne levne, treba Pce-Praha od 72 kc, to nekomu za tu economy treba stoji

0/0
15.1.2013 14:24

J36a59r98o73m97í67r 46F81i29a43l37a 2439751931408

Já myslel, že Leo má jen rychlé tramvaje(pro brňáky šaliny). Kdo tím bude jezdit? A kolik lístků si musím cvaknout, kdybych jel z nádraží až na konečnou?

+8/−8
15.1.2013 11:57

A35l64e53š 27N59o32v38á16k 6648350877156

něco podobného jsem před časem zde také napsal a příznivci těch rychlošalin mě málem ukamenovali.. ;-D

+4/−2
15.1.2013 12:03

J12i34r58k97a 85D32v32o85ř60á90k 4855670393868

Však to také trochu hloupé je.

+1/0
15.1.2013 17:39

D47a90v94i61d 54Š17a97f55r60á44n80e98k 5487204567313

Už bylo. Unávné. Prostě to není šalina. Co tam máte dál?

+9/−1
15.1.2013 12:07

B61o40h57u96s79l17a77v 12K64r29á56l92í63k 2421980679556

Vy už jste si dneska cvaknul dost.

+5/−1
15.1.2013 12:21

L87u16k23á52š 60Š85m85a26h14e89l 2537304582124

No a jak dlouho by vám to trvalo jet tramvají 360 km? Zvládla by to ta tramvaj ještě v tomtéž dni?

+1/0
15.1.2013 12:56
Foto

J88a43n 78M46r44á16z 5250886249181

jelikož každá novější tramvaj jezdí minimálně 70 km/h, tak by to na otočku zvládla zhruba za 11 hodin. Nicméně, sám Stadler paštikářovu tramvaj specifikuje jako příměstské vozidlo do intravilánu/extravilánu např. na trasy Basel - Zürich apod...

0/0
15.1.2013 18:53

L66u94k45a34s 72A88d75a88m74e47k 5655283475259

Je pravda, že Leo vypadá jako příměstský vlak. Jel jsem v něm, v Businessu (to je ta prostřední třída) a musím říct, že mě velmi překvapila velikost volného prostoru. Pendolíno se v tomto směru nemůže rovnat. Slyšel jsem ale, že v Economy je to ale horší než v Pendolinu.

No, každý má své pro a proti, nejsem zastánce ani jednoho ze tří poskytovalů vlaků, potřebuji se hlavně rychle a pohodlně dostat z Ovy do Prahy a zpět. :-)

+3/0
15.1.2013 13:22

J36a81n 36Z51b36o38ř55i76l 3829497859

a rychle to neposkytuje ani jeden , protože koleje máme jen na 160km/hod.:-/

0/0
15.1.2013 14:02

S79t50e73p54a44n 78T67o36t49h 8728799635698

me ta 160ka bohate staci. Republika je jen neco malo pres 600km dlouha. Na to nepotrebujeme koleje pro 300km. Navic na to nemame stejne vlaky. Staci jen poradne dodelat to, co se zacalo. Az se nebude kolem Usti nad Orlici courat jako doted, bude to uplne v klidu.

0/0
15.1.2013 14:15

J24i95r86k62a 19D24v12o51ř91á34k 4925200623778

Vysokorychlostní železnice je nejvýhodnější pro relace 180 - 600 resp. 800 km. (Což samozřejmě neznamená, že by bylo nevýhodné zastavovat každých 30 km nebo mít naopak celkovou jízdu vlaku 2200 km.) Takže jak si to stojí s vhodností pro dvě milionové aglomerace vzdálené 350 km je to jasné.

0/0
15.1.2013 17:33

J58i48r49k75a 49D65v37o63ř71á49k 4865630653618

Jistě by ekonomice ČR prospělo, kdyby Praha - Ostrava trvala jen kolem 1:30. Nicméně ty cca 3h jsou už snesitelné. A kvůli klikatosti D1 v téhle relaci vyjímečně i dobře konkurenceschopné oproti silniční dopravě.

0/0
15.1.2013 17:28

P37e24t69r 47M61a85r63š69o31u70n 5755238936146

nojo, myslim ze ale econmy vyjde taky cenove jinak nez listek do pendolina s mistenkou. Ikdyz nevim, v pendolinu jezdim jednickou a ted koukam ze od 6.1. maji nejake akcni ceny do 2. tridy, takze tam ten narust neni o tolik jako normalne. Dale musim podotknout, ze nejezdim ova-pha, kde jsou ty akce jeste vetsi. Ale pro srandu jsem to ted porovnal. Listek do 2. tridy pendolino me vyjde s akcni mistenkou na 140 (bez inkarty), leo vyjde od 72-145, zalezi kterym vlakem bych jel a jak v predstihu koupil listek. (vetsina spoju je ale v economy levnejsich nez pendolino bez zakaznickych slev CD) Takze je to neco za neco.

0/0
15.1.2013 14:22

R83a55d41e39k 58J14a51n12a75t92a 9175416344532

Akční ceny místenek jsou v Pendolínu už dlouho. Třeba Pardubice-Praha je za 34 Kč snad vždycky. A Praha-Ostrava 97 Kč v podstatě každém spoji mimo špičku.

+1/0
15.1.2013 14:30

P45e80t84r 75M21a47r65š16o59u14n 5445168376236

diky za info, jak rikam, mam inkartu a ja jezdim vetsinou jednickou, na tu se akce nevztahuje :-(

0/0
15.1.2013 14:32

J18i89r83k67a 40D59v13o28ř75á14k 4515130203698

To jste asi slyšel dobře. V Economy jsou čtyři sedadla vedle sebe, kdežto v Pendolinu ve 2.třídě dvě. To je rozdíl prostoru, který se těžko dá něčím nahnat - kromě ceny samozřejmě.

0/0
15.1.2013 17:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.