Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express vyřešil problémy s vlaky, od pátku spustí plný provoz

Společnost Leo Express vyřešila technické potíže. Od pátku tak začne provozovat mezi Prahou a Bohumínem téměř všechny vlaky tak, jak si naplánovala v novém jízdním řádu platném od začátku prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e62t21r 78Č34t35v51r34t46l46í84k 7121376170400

Také jsem vyzkoušel minulý týden LE poprvé a asi taky naposled. Zpoždění 40 minut, nefunkční dveře-museli jsme vystupovat dveřmi ob vagon, vlakotramvaj-vagony neoddělené od sebe dveřmi, takže když se otevřou dveře, opravdu neuvěřitelně táhne, málo místa na nohy v economy třídě a hlavně, při vyšší rychlosti to strašně háže. Takže bohužel nic, co bych mohl doporučit. Za vyzkoušení to stálo, u mě ale vyhrává Pendolino ČD. Nicméně pokud má někdo dobrou zkušenost, neberu mu ji :-)

0/0
16.1.2013 23:50
Foto

A63l80a36n 53Ř75e68p65k76a 4625416

Zajímavé že i Elefant má mezi vagony dveře, ale tahle tramvaj ne ;-D. Radši měl Leoš koupit Elefanty na IC/R vlak, ČD už si je ozkoušeli a cestující si je pochvalovali i na rychlíku.

0/0
17.1.2013 10:53

J69i90r21k53a 50D23v71o95ř77á18k 4985300443938

Všimli jste si? Leo nasazuje nejen plný provoz co do počtu vlaků, ale (jaksi samozřejmě) i v plné ohlášené kapacitě těchto vlaků. A to je něco, co se Jančurovi nepodařilo ani za rok a půl.

+2/−1
15.1.2013 17:52

T96o76m85a87s 38N27o79v42o56t49n31y 3831206508159

A pointa je kde? Že sis zase mohl kopnout do Jančury?

+2/−1
15.1.2013 19:32

J78i25r85k58a 47D64v43o40ř79á95k 4335220163588

Jde o porovnání toho, jak se kterým soukromníkům daří rozjezd. Pointa je v tom, že Leo Expressu se to daří mnohem hladčeji.

Články tady ale bývají naopak tendenčně příznivé k Jančurovi. Člověk by z nich měl skoro dojem, že se jim daří stejně nebo Leošovi hůř. Proč?

0/0
16.1.2013 9:14

P98e41t43r 46Š41k55o97d82a 5777470444600

Nevím, co máte pořád s tou tramvají. Je to normální vlak. Cestuje se v něm naprosto pohodlně, rozhodně líp než v Bmee u ČD (většina vagonů na této trati).

+1/−1
15.1.2013 17:29

K37a43r70e31l 66S13a31i89d98l 4915223711963

Tak jsem zkusil slavný LEO Express a souhlasím s názorem že se jedná o trochu lepší tramvaj!!Pan LEO by ty své "vlaky" měl přestat honit na dálkách a konečně ukázat ČD na regionálních tratích,kam tyhle soupravy beze sporu patří,jak se provozuje doprava bez dotací!;-D;-D

+12/−4
15.1.2013 13:32

R39a62d46e15k 90J15a15n73a82t57a 9185876474782

Proč hned osobáky. Na ty se naopak tato jednotka nehodí, protože je přestavěná. Má např. málo dvěří a jsou úzké.

Ale třeba na rychlíky Praha-Kralupy-Štětí-Roudnice-Lovosice-Ústí-Děčín od GVD 2015/2016 by se hodila. Výběrko by mělo být brzy vyhlášeno.

+3/−1
15.1.2013 13:44

R93o16m94a47n 48S23k85o37ř98e68p58a 2394309896256

Nechci být rejpal, ale do toho Štětí se z těch Kralup dostane vlak jak? Přeskočí řeku? :D Ne, dělám, si srandu, samozřejmě vím, jakou trať máte na mysli a máte pravdu, na takovéto často zastavující rychlíky by se jednotka hodila, navíc by v části úseku mohla využít rychlost 160 km/h.

+1/0
15.1.2013 14:09

R59a16d28e71k 48J11a92n61a77t85a 9415396864532

Stačí se podívat na mapu, a je jasné, proč jsem napsal Štětí a ne Hněvice :-) Kvůli Hněvicím by v té stanici žádný rychlík nestavěl.

+1/0
15.1.2013 14:17

S84t61e43p28a33n 37T83o13t54h 8738589205128

bud v klidu, my, co tu trasu jezdime, to chapeme, ti, co do vlaku nesednou, jak je rok dlouhej, maj potrebu porad neco/nekoho opravovat.

0/0
15.1.2013 14:20

M62i76r55o61s84l24a57v 33F50r89i25d97r76i11c53h 1265616160829

Je pravda, že rychlíky z Ústí jsou docela plné a z Hněvic-Štětí si moc lidí nesedne. ČD asi nemají vagóny, Rychlík má jen 2 až 3 vagóny druhé třídy a to je málo.

+1/0
15.1.2013 15:58

A97l82e23x17a24n20d95r 62K40o55s61t53k23a 5379986399836

Ono opravdu něco jede z Roudnice přes Štětí? Tá to považoval za černý humor. Ale ty rychlíky Ústí/Praha jsou opravdu extrém. Minimálně ty raní. Oficiální kapacita naplněna na 70-80%, což v praxi znamená, že si třeba z Roudnice nesednete, protože jsou kupé plná. (oficiálně mají 8 míst, reálně 6 lidí) A co to tam jezdí za vagony, to je přímo reklama na ČD. Prodředné koženky, 30 let zašlá špína v uličkách atd atd.

0/0
15.1.2013 17:14

V31l33a56d25i38m30í44r 70F27i30b56i35g39e85r 5914661741224

A jak je to na té trati s elektrifikací, je tam stejný systém jako na trase Ostrava-Praha nebo je tam jiný? Leo šetřil i na tom že má jen jednosystémovou soupravu na jiných tratích mu to nepojede třeba v jižních čechách mu to nepůjde.

0/0
15.1.2013 16:07

J28i48r69k41a 51D87v61o27ř76á88k 4455120693778

Stejný.

0/0
15.1.2013 17:42

J70i69r94k38a 59D67v68o62ř78á45k 4955880493368

Nedalo by se ale z Prahy jet z Ústí až do Karlových Varů, nebo z Prahy do Brna, ani do Budějic (tam se to láme na jih od Benešova).

0/0
15.1.2013 17:45

J11o69s68e85f 47T25r80ö89g24l 8899802676636

Jak píšou kolegové, s těmi "tramvajemi" lze jezdit jen na severu, kde je stejnosměrná soustava 3000V. Takže v úvahu přichází třeba trasy Praha-UL-Chomutov (za Kadaní už je střídavina), Praha-Děčín nebo třeba Praha-Olomouc-Staré město popř. místo do Ostravy zalomit v Hranicích na Vsetín a jet do Žiliny (nebo až do Košic). Na jih ČR (Karlovy Vary, Plzeň, Budějovice, JIhlava, Brno) už nemůže.

0/0
16.1.2013 0:24

J21i52r54k34a 25D59v77o64ř69á90k 4635170173528

Karlovy Vary nejsou sice na jihu, ale ten komu odpovídáte jistě pochopil. (25 kV je zhruba v jižní polovině ČR, ale ne přesně - viz http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/kol_KJR.pdf .)

0/0
16.1.2013 9:23

J64i68r33k44a 61D48v34o26ř17á30k 4585640543968

K jízdám na jakýchkoli jiných tratích by samozřejmě Leoš musel koupit jiné vlaky, ty co má zcela vytíží na Ostravě. A když už bude kupovat jiné, nebude problém je přizpůsobit té trati - například dvousystémovostí nebo neobjednáním třídy Premium.

0/0
16.1.2013 9:18

M80i54c14h56a90l 13M56e19č34i20a80r 1390700719405

Na tabuli na nástupišti má písané že chodí Bohumín - Praha - Ústí - Děčín,.. ale úsek od Prahy ide až od vyhlásenia... takže nejaký plán tam už asi je...

0/0
15.1.2013 16:25

R77a14d78o39s72l25a30v 89K54l28a29u38d94a 5454348744592

Podle mě on vůbec o Ostravu nestojí. Je tam nával. Čeká až bude nějaký tendr. Bez vlaků by nevyhrál, tak je zatím provozuje takhle.

+1/−1
15.1.2013 15:24

T15o80m82a24s 85N17o25v14o94t55n44y 3221626328779

Na tom možná něco bude. Pak nechá na Ostravě točit jen vlaky ve špičce a zbytek půjde jinam

0/0
15.1.2013 19:34
Foto

A61l84a38n 25Ř79e35p81k80a 4595636

V Economy třídě by lístky pha-ova za 136 měli mít trvale, jinak do té tramvaje nikdy nedostanou dost lidí.. u konkurence je víc místa i druhé třídě. :-)

+1/−1
15.1.2013 12:43

S58t37e71p73a60n 72T98o45t30h 8348889875258

136kc na 356km?? ;-D;-D;-D;-D

+1/0
15.1.2013 14:18
Foto

A91l96a62n 35Ř76e69p85k77a 4905956

Když si lístek koupíš včas, tak na tu cenu dosáhneš u LEa ;-)

0/0
15.1.2013 15:28

M50a76r20i17e 19V94a34š33í98č33k59o36v78á 3531393432818

to sice jo, ale buď jen pozdě večer, nebo třeba ve tředu ráno...

0/0
15.1.2013 17:23
Foto

A44l76a42n 96Ř87e72p68k45a 4275266

Příští týden myslím i v neděli ráno. ;-)

0/0
17.1.2013 10:51

J10i14r21k72a 85D67v41o30ř96á50k 4655890493958

Pro rozumně rentabilní ekonomiku provozu je pro PHA-OVA dlouhodobě vhodné jízdné tak od 250 Kč nahoru.

0/0
15.1.2013 17:36

J11a88r64d64a 64S28i19k 9949427866503

Pěkná šalina

+7/0
15.1.2013 12:30

P10e58t97r 62F13r50ý70d90e77k 7349281879593

Skoda ze na lidi tolik tahne, kdyz se otevrou dvere. Ted pres zimu takhle uz peknych par lidi onemocnelo. Az pojedu nekdy do Ostravy, tak radsi vlakem (v Pendolinu se mi posledne libilo)

+3/0
15.1.2013 12:44

P73e68t46r 32M41a92r25š54o37u45n 5955978186136

vzdyt to skoro nikde nestavi, tak to moc dvere neotvira, ale nevim, ja jel zatim pracovne vzdy jen v Bussines, a tam bylo mista dost a netahlo tam ;-) (a o vanocich jsem zkusil i premium na vylet, a bylo to fajn, jen tam bych rekl ze bylo moc zbytecne svetla, ale asi by to personal stahnul, videl jsem tam uz i nekoho z ostravy opravdu pochrupovat)

0/0
15.1.2013 14:10

S80t98e17p14a71n 33T32o85t18h 8428679935988

to urcite zajima drtivou vetsinu lidi, co se honi za cenama jizdenek ;-D

0/0
15.1.2013 14:16

P93e98t71r 71M82a11r14š90o95u80n 5855628496716

no jasne ze jo, protoze pokud je cena skoro stejna, tak uz ja si to treba rozmyslim, cim jet, rozdil 5 kc pro mne takovou roli nehraje (a kdo se honi za cenou tak ma v leo economy, ta vyjde hodne levne, treba Pce-Praha od 72 kc, to nekomu za tu economy treba stoji

0/0
15.1.2013 14:24

J95a72r23o12m63í93r 46F89i90a70l29a 2559631371878

Já myslel, že Leo má jen rychlé tramvaje(pro brňáky šaliny). Kdo tím bude jezdit? A kolik lístků si musím cvaknout, kdybych jel z nádraží až na konečnou?

+8/−8
15.1.2013 11:57

A60l13e64š 47N92o31v54á64k 6738230967146

něco podobného jsem před časem zde také napsal a příznivci těch rychlošalin mě málem ukamenovali.. ;-D

+4/−2
15.1.2013 12:03

J22i84r28k31a 50D32v61o35ř22á94k 4405130983628

Však to také trochu hloupé je.

+1/0
15.1.2013 17:39

D14a17v10i51d 36Š46a75f13r44á76n30e25k 5557494517173

Už bylo. Unávné. Prostě to není šalina. Co tam máte dál?

+9/−1
15.1.2013 12:07

B48o87h65u89s34l15a72v 48K77r33á12l12í74k 2651720619486

Vy už jste si dneska cvaknul dost.

+5/−1
15.1.2013 12:21

L40u27k46á64š 32Š85m60a37h18e49l 2507104352754

No a jak dlouho by vám to trvalo jet tramvají 360 km? Zvládla by to ta tramvaj ještě v tomtéž dni?

+1/0
15.1.2013 12:56
Foto

J21a83n 15M55r51á46z 5190376979441

jelikož každá novější tramvaj jezdí minimálně 70 km/h, tak by to na otočku zvládla zhruba za 11 hodin. Nicméně, sám Stadler paštikářovu tramvaj specifikuje jako příměstské vozidlo do intravilánu/extravilánu např. na trasy Basel - Zürich apod...

0/0
15.1.2013 18:53

L61u72k13a44s 73A37d78a14m68e75k 5255323145529

Je pravda, že Leo vypadá jako příměstský vlak. Jel jsem v něm, v Businessu (to je ta prostřední třída) a musím říct, že mě velmi překvapila velikost volného prostoru. Pendolíno se v tomto směru nemůže rovnat. Slyšel jsem ale, že v Economy je to ale horší než v Pendolinu.

No, každý má své pro a proti, nejsem zastánce ani jednoho ze tří poskytovalů vlaků, potřebuji se hlavně rychle a pohodlně dostat z Ovy do Prahy a zpět. :-)

+3/0
15.1.2013 13:22

J26a12n 15Z61b25o64ř31i47l 3519567899

a rychle to neposkytuje ani jeden , protože koleje máme jen na 160km/hod.:-/

0/0
15.1.2013 14:02

S28t69e19p30a24n 39T12o28t12h 8128589825258

me ta 160ka bohate staci. Republika je jen neco malo pres 600km dlouha. Na to nepotrebujeme koleje pro 300km. Navic na to nemame stejne vlaky. Staci jen poradne dodelat to, co se zacalo. Az se nebude kolem Usti nad Orlici courat jako doted, bude to uplne v klidu.

0/0
15.1.2013 14:15

J63i79r69k46a 41D59v60o88ř78á61k 4395490413578

Vysokorychlostní železnice je nejvýhodnější pro relace 180 - 600 resp. 800 km. (Což samozřejmě neznamená, že by bylo nevýhodné zastavovat každých 30 km nebo mít naopak celkovou jízdu vlaku 2200 km.) Takže jak si to stojí s vhodností pro dvě milionové aglomerace vzdálené 350 km je to jasné.

0/0
15.1.2013 17:33

J22i43r22k23a 30D55v53o54ř67á68k 4825530463228

Jistě by ekonomice ČR prospělo, kdyby Praha - Ostrava trvala jen kolem 1:30. Nicméně ty cca 3h jsou už snesitelné. A kvůli klikatosti D1 v téhle relaci vyjímečně i dobře konkurenceschopné oproti silniční dopravě.

0/0
15.1.2013 17:28

P14e11t49r 66M28a88r96š44o94u84n 5165918946116

nojo, myslim ze ale econmy vyjde taky cenove jinak nez listek do pendolina s mistenkou. Ikdyz nevim, v pendolinu jezdim jednickou a ted koukam ze od 6.1. maji nejake akcni ceny do 2. tridy, takze tam ten narust neni o tolik jako normalne. Dale musim podotknout, ze nejezdim ova-pha, kde jsou ty akce jeste vetsi. Ale pro srandu jsem to ted porovnal. Listek do 2. tridy pendolino me vyjde s akcni mistenkou na 140 (bez inkarty), leo vyjde od 72-145, zalezi kterym vlakem bych jel a jak v predstihu koupil listek. (vetsina spoju je ale v economy levnejsich nez pendolino bez zakaznickych slev CD) Takze je to neco za neco.

0/0
15.1.2013 14:22

R48a17d79e79k 82J80a89n83a88t88a 9375376714192

Akční ceny místenek jsou v Pendolínu už dlouho. Třeba Pardubice-Praha je za 34 Kč snad vždycky. A Praha-Ostrava 97 Kč v podstatě každém spoji mimo špičku.

+1/0
15.1.2013 14:30

P22e11t62r 86M22a47r83š77o21u71n 5315518596766

diky za info, jak rikam, mam inkartu a ja jezdim vetsinou jednickou, na tu se akce nevztahuje :-(

0/0
15.1.2013 14:32

J48i37r17k37a 59D52v16o59ř88á12k 4705640323298

To jste asi slyšel dobře. V Economy jsou čtyři sedadla vedle sebe, kdežto v Pendolinu ve 2.třídě dvě. To je rozdíl prostoru, který se těžko dá něčím nahnat - kromě ceny samozřejmě.

0/0
15.1.2013 17:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.