Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express vyřešil problémy s vlaky, od pátku spustí plný provoz

Společnost Leo Express vyřešila technické potíže. Od pátku tak začne provozovat mezi Prahou a Bohumínem téměř všechny vlaky tak, jak si naplánovala v novém jízdním řádu platném od začátku prosince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e61t86r 16Č21t42v17r59t86l35í36k 7351786710840

Také jsem vyzkoušel minulý týden LE poprvé a asi taky naposled. Zpoždění 40 minut, nefunkční dveře-museli jsme vystupovat dveřmi ob vagon, vlakotramvaj-vagony neoddělené od sebe dveřmi, takže když se otevřou dveře, opravdu neuvěřitelně táhne, málo místa na nohy v economy třídě a hlavně, při vyšší rychlosti to strašně háže. Takže bohužel nic, co bych mohl doporučit. Za vyzkoušení to stálo, u mě ale vyhrává Pendolino ČD. Nicméně pokud má někdo dobrou zkušenost, neberu mu ji :-)

0/0
16.1.2013 23:50
Foto

A81l27a29n 30Ř61e36p79k29a 4285566

Zajímavé že i Elefant má mezi vagony dveře, ale tahle tramvaj ne ;-D. Radši měl Leoš koupit Elefanty na IC/R vlak, ČD už si je ozkoušeli a cestující si je pochvalovali i na rychlíku.

0/0
17.1.2013 10:53

J47i55r97k84a 97D59v98o95ř26á66k 4115810233868

Všimli jste si? Leo nasazuje nejen plný provoz co do počtu vlaků, ale (jaksi samozřejmě) i v plné ohlášené kapacitě těchto vlaků. A to je něco, co se Jančurovi nepodařilo ani za rok a půl.

+2/−1
15.1.2013 17:52

T20o68m76a60s 48N70o17v82o91t56n37y 3411426858559

A pointa je kde? Že sis zase mohl kopnout do Jančury?

+2/−1
15.1.2013 19:32

J90i81r42k67a 59D73v86o19ř74á88k 4755360383628

Jde o porovnání toho, jak se kterým soukromníkům daří rozjezd. Pointa je v tom, že Leo Expressu se to daří mnohem hladčeji.

Články tady ale bývají naopak tendenčně příznivé k Jančurovi. Člověk by z nich měl skoro dojem, že se jim daří stejně nebo Leošovi hůř. Proč?

0/0
16.1.2013 9:14

P14e83t10r 13Š42k19o92d58a 5297800574480

Nevím, co máte pořád s tou tramvají. Je to normální vlak. Cestuje se v něm naprosto pohodlně, rozhodně líp než v Bmee u ČD (většina vagonů na této trati).

+1/−1
15.1.2013 17:29

K64a62r50e56l 65S27a22i50d34l 4845673231633

Tak jsem zkusil slavný LEO Express a souhlasím s názorem že se jedná o trochu lepší tramvaj!!Pan LEO by ty své "vlaky" měl přestat honit na dálkách a konečně ukázat ČD na regionálních tratích,kam tyhle soupravy beze sporu patří,jak se provozuje doprava bez dotací!;-D;-D

+12/−4
15.1.2013 13:32

R22a33d58e12k 71J71a43n78a29t87a 9725366384102

Proč hned osobáky. Na ty se naopak tato jednotka nehodí, protože je přestavěná. Má např. málo dvěří a jsou úzké.

Ale třeba na rychlíky Praha-Kralupy-Štětí-Roudnice-Lovosice-Ústí-Děčín od GVD 2015/2016 by se hodila. Výběrko by mělo být brzy vyhlášeno.

+3/−1
15.1.2013 13:44

R75o61m42a62n 60S20k20o19ř34e67p27a 2324589236876

Nechci být rejpal, ale do toho Štětí se z těch Kralup dostane vlak jak? Přeskočí řeku? :D Ne, dělám, si srandu, samozřejmě vím, jakou trať máte na mysli a máte pravdu, na takovéto často zastavující rychlíky by se jednotka hodila, navíc by v části úseku mohla využít rychlost 160 km/h.

+1/0
15.1.2013 14:09

R37a28d25e85k 49J29a85n43a56t56a 9185236694442

Stačí se podívat na mapu, a je jasné, proč jsem napsal Štětí a ne Hněvice :-) Kvůli Hněvicím by v té stanici žádný rychlík nestavěl.

+1/0
15.1.2013 14:17

S74t77e30p37a26n 46T87o91t32h 8178139525138

bud v klidu, my, co tu trasu jezdime, to chapeme, ti, co do vlaku nesednou, jak je rok dlouhej, maj potrebu porad neco/nekoho opravovat.

0/0
15.1.2013 14:20

M97i90r83o48s23l30a90v 91F68r56i50d87r79i88c28h 1855156520959

Je pravda, že rychlíky z Ústí jsou docela plné a z Hněvic-Štětí si moc lidí nesedne. ČD asi nemají vagóny, Rychlík má jen 2 až 3 vagóny druhé třídy a to je málo.

+1/0
15.1.2013 15:58

A50l74e58x88a96n94d41r 76K98o45s95t18k81a 5959266869516

Ono opravdu něco jede z Roudnice přes Štětí? Tá to považoval za černý humor. Ale ty rychlíky Ústí/Praha jsou opravdu extrém. Minimálně ty raní. Oficiální kapacita naplněna na 70-80%, což v praxi znamená, že si třeba z Roudnice nesednete, protože jsou kupé plná. (oficiálně mají 8 míst, reálně 6 lidí) A co to tam jezdí za vagony, to je přímo reklama na ČD. Prodředné koženky, 30 let zašlá špína v uličkách atd atd.

0/0
15.1.2013 17:14

V71l18a94d92i78m52í16r 30F78i48b46i56g69e16r 5274631161124

A jak je to na té trati s elektrifikací, je tam stejný systém jako na trase Ostrava-Praha nebo je tam jiný? Leo šetřil i na tom že má jen jednosystémovou soupravu na jiných tratích mu to nepojede třeba v jižních čechách mu to nepůjde.

0/0
15.1.2013 16:07

J37i48r12k86a 52D81v52o90ř55á71k 4485670913638

Stejný.

0/0
15.1.2013 17:42

J12i75r23k95a 57D13v70o32ř52á67k 4275550943308

Nedalo by se ale z Prahy jet z Ústí až do Karlových Varů, nebo z Prahy do Brna, ani do Budějic (tam se to láme na jih od Benešova).

0/0
15.1.2013 17:45

J38o39s78e53f 74T92r87ö47g49l 8849642226496

Jak píšou kolegové, s těmi "tramvajemi" lze jezdit jen na severu, kde je stejnosměrná soustava 3000V. Takže v úvahu přichází třeba trasy Praha-UL-Chomutov (za Kadaní už je střídavina), Praha-Děčín nebo třeba Praha-Olomouc-Staré město popř. místo do Ostravy zalomit v Hranicích na Vsetín a jet do Žiliny (nebo až do Košic). Na jih ČR (Karlovy Vary, Plzeň, Budějovice, JIhlava, Brno) už nemůže.

0/0
16.1.2013 0:24

J86i95r43k81a 21D56v81o54ř92á91k 4305160133418

Karlovy Vary nejsou sice na jihu, ale ten komu odpovídáte jistě pochopil. (25 kV je zhruba v jižní polovině ČR, ale ne přesně - viz http://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/kol_KJR.pdf .)

0/0
16.1.2013 9:23

J15i95r43k68a 96D85v31o61ř26á92k 4945910973758

K jízdám na jakýchkoli jiných tratích by samozřejmě Leoš musel koupit jiné vlaky, ty co má zcela vytíží na Ostravě. A když už bude kupovat jiné, nebude problém je přizpůsobit té trati - například dvousystémovostí nebo neobjednáním třídy Premium.

0/0
16.1.2013 9:18

M63i36c38h40a44l 62M82e36č19i85a15r 1970220759455

Na tabuli na nástupišti má písané že chodí Bohumín - Praha - Ústí - Děčín,.. ale úsek od Prahy ide až od vyhlásenia... takže nejaký plán tam už asi je...

0/0
15.1.2013 16:25

R46a57d47o71s61l81a51v 16K25l67a35u28d34a 5784498854292

Podle mě on vůbec o Ostravu nestojí. Je tam nával. Čeká až bude nějaký tendr. Bez vlaků by nevyhrál, tak je zatím provozuje takhle.

+1/−1
15.1.2013 15:24

T58o15m89a66s 63N88o70v49o57t78n85y 3561626978739

Na tom možná něco bude. Pak nechá na Ostravě točit jen vlaky ve špičce a zbytek půjde jinam

0/0
15.1.2013 19:34
Foto

A54l26a79n 45Ř56e29p45k92a 4215296

V Economy třídě by lístky pha-ova za 136 měli mít trvale, jinak do té tramvaje nikdy nedostanou dost lidí.. u konkurence je víc místa i druhé třídě. :-)

+1/−1
15.1.2013 12:43

S22t72e18p44a58n 56T68o98t85h 8498169845778

136kc na 356km?? ;-D;-D;-D;-D

+1/0
15.1.2013 14:18
Foto

A82l67a75n 32Ř14e13p64k58a 4625686

Když si lístek koupíš včas, tak na tu cenu dosáhneš u LEa ;-)

0/0
15.1.2013 15:28

M61a72r17i98e 14V39a98š22í22č78k47o51v26á 3621153982318

to sice jo, ale buď jen pozdě večer, nebo třeba ve tředu ráno...

0/0
15.1.2013 17:23
Foto

A27l56a76n 58Ř66e69p48k96a 4765806

Příští týden myslím i v neděli ráno. ;-)

0/0
17.1.2013 10:51

J96i41r89k55a 69D59v13o55ř71á50k 4575640693858

Pro rozumně rentabilní ekonomiku provozu je pro PHA-OVA dlouhodobě vhodné jízdné tak od 250 Kč nahoru.

0/0
15.1.2013 17:36

J36a93r16d40a 41S50i23k 9269157806473

Pěkná šalina

+7/0
15.1.2013 12:30

P12e84t20r 94F13r68ý12d36e57k 7129791329323

Skoda ze na lidi tolik tahne, kdyz se otevrou dvere. Ted pres zimu takhle uz peknych par lidi onemocnelo. Az pojedu nekdy do Ostravy, tak radsi vlakem (v Pendolinu se mi posledne libilo)

+3/0
15.1.2013 12:44

P76e90t22r 16M43a58r73š61o85u89n 5315718636176

vzdyt to skoro nikde nestavi, tak to moc dvere neotvira, ale nevim, ja jel zatim pracovne vzdy jen v Bussines, a tam bylo mista dost a netahlo tam ;-) (a o vanocich jsem zkusil i premium na vylet, a bylo to fajn, jen tam bych rekl ze bylo moc zbytecne svetla, ale asi by to personal stahnul, videl jsem tam uz i nekoho z ostravy opravdu pochrupovat)

0/0
15.1.2013 14:10

S65t35e66p79a36n 18T17o67t73h 8928609685808

to urcite zajima drtivou vetsinu lidi, co se honi za cenama jizdenek ;-D

0/0
15.1.2013 14:16

P54e37t21r 83M56a71r82š63o49u38n 5175828566176

no jasne ze jo, protoze pokud je cena skoro stejna, tak uz ja si to treba rozmyslim, cim jet, rozdil 5 kc pro mne takovou roli nehraje (a kdo se honi za cenou tak ma v leo economy, ta vyjde hodne levne, treba Pce-Praha od 72 kc, to nekomu za tu economy treba stoji

0/0
15.1.2013 14:24

J85a25r93o87m32í49r 60F46i10a90l31a 2539231251188

Já myslel, že Leo má jen rychlé tramvaje(pro brňáky šaliny). Kdo tím bude jezdit? A kolik lístků si musím cvaknout, kdybych jel z nádraží až na konečnou?

+8/−8
15.1.2013 11:57

A26l28e54š 73N76o28v33á73k 6168740107796

něco podobného jsem před časem zde také napsal a příznivci těch rychlošalin mě málem ukamenovali.. ;-D

+4/−2
15.1.2013 12:03

J53i25r96k59a 95D79v11o31ř51á78k 4155380293298

Však to také trochu hloupé je.

+1/0
15.1.2013 17:39

D18a37v30i62d 12Š57a66f54r32á19n61e18k 5787874617503

Už bylo. Unávné. Prostě to není šalina. Co tam máte dál?

+9/−1
15.1.2013 12:07

B87o23h31u68s16l30a12v 40K34r73á22l92í65k 2471230269546

Vy už jste si dneska cvaknul dost.

+5/−1
15.1.2013 12:21

L56u20k95á53š 53Š71m52a22h98e92l 2877974862104

No a jak dlouho by vám to trvalo jet tramvají 360 km? Zvládla by to ta tramvaj ještě v tomtéž dni?

+1/0
15.1.2013 12:56
Foto

J23a68n 11M90r90á16z 5590236869341

jelikož každá novější tramvaj jezdí minimálně 70 km/h, tak by to na otočku zvládla zhruba za 11 hodin. Nicméně, sám Stadler paštikářovu tramvaj specifikuje jako příměstské vozidlo do intravilánu/extravilánu např. na trasy Basel - Zürich apod...

0/0
15.1.2013 18:53

L89u37k38a44s 72A87d84a94m45e62k 5315763655969

Je pravda, že Leo vypadá jako příměstský vlak. Jel jsem v něm, v Businessu (to je ta prostřední třída) a musím říct, že mě velmi překvapila velikost volného prostoru. Pendolíno se v tomto směru nemůže rovnat. Slyšel jsem ale, že v Economy je to ale horší než v Pendolinu.

No, každý má své pro a proti, nejsem zastánce ani jednoho ze tří poskytovalů vlaků, potřebuji se hlavně rychle a pohodlně dostat z Ovy do Prahy a zpět. :-)

+3/0
15.1.2013 13:22

J44a50n 78Z55b17o37ř24i41l 3469727989

a rychle to neposkytuje ani jeden , protože koleje máme jen na 160km/hod.:-/

0/0
15.1.2013 14:02

S34t64e56p32a19n 94T43o32t70h 8628259435178

me ta 160ka bohate staci. Republika je jen neco malo pres 600km dlouha. Na to nepotrebujeme koleje pro 300km. Navic na to nemame stejne vlaky. Staci jen poradne dodelat to, co se zacalo. Az se nebude kolem Usti nad Orlici courat jako doted, bude to uplne v klidu.

0/0
15.1.2013 14:15

J48i21r18k92a 62D33v78o45ř13á14k 4555500373148

Vysokorychlostní železnice je nejvýhodnější pro relace 180 - 600 resp. 800 km. (Což samozřejmě neznamená, že by bylo nevýhodné zastavovat každých 30 km nebo mít naopak celkovou jízdu vlaku 2200 km.) Takže jak si to stojí s vhodností pro dvě milionové aglomerace vzdálené 350 km je to jasné.

0/0
15.1.2013 17:33

J15i59r19k57a 89D65v45o48ř32á37k 4725350673878

Jistě by ekonomice ČR prospělo, kdyby Praha - Ostrava trvala jen kolem 1:30. Nicméně ty cca 3h jsou už snesitelné. A kvůli klikatosti D1 v téhle relaci vyjímečně i dobře konkurenceschopné oproti silniční dopravě.

0/0
15.1.2013 17:28

P54e93t43r 29M17a70r16š94o29u31n 5785228936626

nojo, myslim ze ale econmy vyjde taky cenove jinak nez listek do pendolina s mistenkou. Ikdyz nevim, v pendolinu jezdim jednickou a ted koukam ze od 6.1. maji nejake akcni ceny do 2. tridy, takze tam ten narust neni o tolik jako normalne. Dale musim podotknout, ze nejezdim ova-pha, kde jsou ty akce jeste vetsi. Ale pro srandu jsem to ted porovnal. Listek do 2. tridy pendolino me vyjde s akcni mistenkou na 140 (bez inkarty), leo vyjde od 72-145, zalezi kterym vlakem bych jel a jak v predstihu koupil listek. (vetsina spoju je ale v economy levnejsich nez pendolino bez zakaznickych slev CD) Takze je to neco za neco.

0/0
15.1.2013 14:22

R31a60d10e80k 80J90a37n72a60t15a 9345766714102

Akční ceny místenek jsou v Pendolínu už dlouho. Třeba Pardubice-Praha je za 34 Kč snad vždycky. A Praha-Ostrava 97 Kč v podstatě každém spoji mimo špičku.

+1/0
15.1.2013 14:30

P87e79t29r 36M65a90r90š18o69u36n 5425668966206

diky za info, jak rikam, mam inkartu a ja jezdim vetsinou jednickou, na tu se akce nevztahuje :-(

0/0
15.1.2013 14:32

J40i87r77k77a 71D81v27o71ř37á90k 4545760593818

To jste asi slyšel dobře. V Economy jsou čtyři sedadla vedle sebe, kdežto v Pendolinu ve 2.třídě dvě. To je rozdíl prostoru, který se těžko dá něčím nahnat - kromě ceny samozřejmě.

0/0
15.1.2013 17:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.