Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další problém s Dreamlinery, lety pozastavily All Nippon Airways

Japonské aerolinky All Nippon Airways pozastavily provoz všech 17 letadel Boeing 787 Dreamliner, která vlastní, poté co jeden z těchto strojů musel nouzově přistát na západě Japonska. Oznámila to agentura Reuters, která připomíná, že letadla tohoto typu postihla v poslední době série závad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O44n12d12r51e94j 82B38o62c56e70k 3146732502536

Jak to, že ještě lítají? Nebyla náhodou nařízena Americkým Federální úřadem pro letectví podrobná inspekce..

0/0
16.1.2013 10:36

O66n82d93r40e35j 13B48o31c40e76k 3896202722256

Aha, tak teď čtu že "zatím ale nepřistoupil k uzemnění stroje".

0/0
16.1.2013 10:56

J91i43n84d69ř25i44c70h 17K61u22c51h94a55ř 4416643268

a navíc je japonske uzemi je mimo pusobnost amerického úřadu

0/0
16.1.2013 11:47

J38a62r38o83s24l78a14v 36B10r93ü59m53m90e38r 7364133486

Ne nejde. Při ostrém provozu se někdy sejdou okolnosti, které by v testech nikoho nenapadly.

0/0
16.1.2013 9:46

J53a91n 41K36r43u66p87k40a 4256868475982

Ok, abych byl korektnejsi. Ano, uplne vsechno nasimulovat nezle. Nicmene za soucasnymi zavadami vidim opravdu kompromis Boeingu mezi uskutecnenymi testy a tlakem to letadlo vydat co nejdriv.

0/0
16.1.2013 10:26

V70i86k20y67r 12B92o74h41u67m88i90l 49S34t26r33a15n43s14k23y 9687598636299

Vše se během zkoušek nasimulovat nedá, laboratorně vychytat také ne. Jen si připomeňme tak triviální výrobek jako je střešní taška. Jak nám v 90. letech jeden výrobce betonových tašek tvrdil, že jejich životnost je zaručeně 60 let /v laboratoři/ a v pražském reálu se sypou po 20ti letech.

+1/−1
16.1.2013 8:27

J96a97n 38K96r47u50p45k25a 4186278255412

Srovnani se stresni taskou je usmevne. Kdyz se letadlo nalozi a lita se s nim x tisic km, tak to ostry provoz nasimuluje. Jenze je financne vyhodnejsi tyhle veci doladovat za provozu.

+1/−3
16.1.2013 8:47

I91v65o 77J59a70n47á21č97e28k 8743173301982

Takže nejdříve budeme 30 let testovat a pak to začneme používat? Asi jste spadl z višně co? ;-D

+1/−1
16.1.2013 9:42

J61a73n 70K64r32u27p11k71a 4586238305602

Ivosku, vezmi rozum do hrsti

0/0
16.1.2013 10:27

I56v59o 33J50a72n58á57č68e47k 8733443951912

Letadlo udělá x tisíc km za x*1,1 hodin, v rámci testů to jsou miliony km než se vůbec dostane začne uvažovat o zahájení sériové výroby. Takže fakt nechápu co jste ti chtěl říct, jako že to někdo nakreslí, vyrobí a prodá a nic netestuje? Testy trvají řádově 3 - 5 let a vám je to pořád málo?

0/0
16.1.2013 10:31

J25o50s83e56f 97K97o45p63e35c81k28y 9284242455

Takze vyrobce vyrobi letadlo o kterem se teprve rozhodne, jestli ho bude seriove vyrabet? ;-)

0/0
16.1.2013 10:34

I68v12o 21J40a19n28á35č29e74k 8623493591372

Ach bože, vy asi fakt nemáte tušení co? Výrobce pracuje na takovém letadle víc jak pět  let, nejdříve se vyrobí prototyp, ten se většinou zlikviduje, pak se vyrábějí zkušební letadla, která lítají a na kterých se vše testuje a až skončí všechny testy, tak teprve pak se rozjede výroba. Jen pro zajímavost historie 787: 

Firm configuration completed - September 2005

Major assembly began - June 2006

787 first flight - December 2009

First Delivery - September 2011

0/0
16.1.2013 10:41

J42o85s13e69f 58K30o80p75e28c13k36y 9934862485

To samozrejme, ze testovani trva mnoho let, ale z vaseho prispevku vyznelo, ze vyrobce vyrobi letadlo a nikoliv prototyp. Coz je docela podstatny rozdil a vyrobce samozrejme nikdy zadne letadlo nevyrobi predtim, nez si je jisty, ze se timto kusem zahajuje seriova vyroba ;-)

0/0
16.1.2013 10:54

I42v38o 44J87a81n69á47č26e58k 8293473241312

Já si myslím, že jsem docela jasně napsal než se začne uvažovat o spuštění sériové výroby. Jinak u těch motorů mi šlo o to odhlučnění, to jsem už na několika letadlech v reálu viděl. A nebyly to 787...

0/0
16.1.2013 10:59

J39o74s90e56f 24K22o93p75e14c15k11y 9524982205

no napsal jste, ze letadlo udela miliony km nez se zacne uvazovat o seriove vyrobe, coz je nesmysl. prototyp na kterem se testuje pred zahajenim seriove vyroby nema s realnym letadlem prilis spolecneho...

0/0
16.1.2013 11:05

I18v73o 25J72a97n79á82č47e47k 8143253331102

No tak jasně, je prošpikován měřícími senzory a je dělám "na koleně", ale jinak to letadlo je a klidně by mohlo vozit lidi, jen si to nikdo nelajzne díky testům, kterými prošlo. :-)

0/0
16.1.2013 11:09

J17o93s70e80f 39K83o39p33e60c16k18y 9604892815

letadlo prospikovane pristroji lita v dobe kdy je jasne, ze se zahajuje seriova vyroba... ;-)

+1/0
16.1.2013 11:15

I46v89o 38J33a78n17á54č73e28k 8783453101752

Sériová výroba se zahajuje několik let, ale to ještě neznamená, kdy bude zahájena. Proč pořád tolik slovíčkaření? Já se přiznám, že Boeing taky moc nemusím, ale třeba 777-300 mě docela dostalo kdežto 747-400 mě po několika letech omrzelo. Naopak A-320 beru jako MHD a naopak A-340 mě docela zklamalo...

0/0
16.1.2013 11:20

I27v24o 51J89a48n29á50č23e45k 8293743761902

To MHD nebylo myšleno ve zlém, spíš naopak.

0/0
16.1.2013 11:21

J92o12s57e82f 42K35o18p50e58c67k39y 9584502145

prosim vas, zadny vyrobce niceho na svete, co stoji stamiliony dolaru, by nevyrobil jen tak zkusmo nejaky kus a pak se teprve rozhodl, co vlastne s tim... ;-)

0/0
16.1.2013 11:22

G30e71o93r93g 63K25o42m48b83e41r64e94c 9244691166681

nejvyspělejší dopravní letadlo na světě  - kdo tenhle nazev vymyslel? 8-o

0/0
16.1.2013 7:52

M98i45c31h31a33l 21M48i20l37l85e42r 9456672729462

ten, kdo vi co rika.

Letadlo je skutecne technologicky nejvyspelejsi co do materialu a draku, ale co jim nejvic hapruje neni ani tak technologie materialu jako elektronika a software.

0/0
16.1.2013 9:00

P69e76t35r 55G58a29b86r36h92e58l37í16k 9437230362652

"technologicky nejvyspělejší" .. mno ... ano, jsou použity kompozity v míře velmi nezvyklé .. ale nic víc, nic míň ...

0/−1
16.1.2013 9:19

J19a15n 37F46r16o46l12í93k 6926840615574

Omyl. Poprvé nemá letadlo žádnou hydrauliku a vše je řízeno servomotory. Od toho pochází ty potíže s bateriemi neb nárok na el. energii je velký.

+1/0
16.1.2013 9:34

J94a52n 94K78o16z16á18k 7455938829798

A to nestačí? Ukažte mi jiné dopravní letadlo, které je z naprosté většiny postavené z kompozitů, má nízkou spotřebu (oproti Boeingu 767, jež má velmi podobné rozměry je úspora paliva až 20% = výrazně delší dolet), zařízení pro redukci hluku motorů (takové zuby na zadní části motorů, snižují turbulence -a tím i hluk-  při setkávání studeného okolního vzduchu a horkého vzduchu z motorů). Dále vylepšená klimatizace s HEPA filtry, elektrochromická samozatmívací okénka, LED osvětlení měnící barvy (např. pro simulaci světla vycházejícího slunce), vylepšené přetlakování kabiny (méně bolestí hlavy, lepší dýchání)...je toho dost :)

+3/0
16.1.2013 9:36

I75v49o 17J24a87n20á84č81e11k 8323583941392

no tak stejné motory jsou i na jiných letadlech, stačí se trošku podívat po letištích v některých částech světa, ta klima a LED kravinky nemají s letadlem jako takovým až tak moc společného, takže nám zůstává jen ten drak...

0/−1
16.1.2013 9:45

J30a70n 52K76o91z72á96k 7625768909568

Stejné motory jinde nejsou - 787 může používat dva typy motorů - buď Rolls Royce Trent 1000 (ten v současnosti najdete pouze na 787) a nebo General Electric GEnx (787 a nejnovější řada Jumbo Jetu, 747-8). 

A také určitě stojí za zmínku (jak se psalo níže), že 787 nemá žádnou hydrauliku, ani vzduchovou turbínu - vše je řešeno skrz servomotory, včetně startérů a brzd.

Do budoucna by také mohl dostat jinak vojenskou technologii FLIR, umožňující pilotovi na HUD displeji vidět skrz mraky. 

Kolem a kolem, určitě je o Dreamliner o nejmíň krok napřed před ostatními dopravními letadly:-)

0/0
16.1.2013 10:52

I85v51o 29J70a48n39á56č89e68k 8963223571942

Stejné motory rozuměj to odhlučnění a jak sám píšete, tak jsou na 787-8, ale viděl jsem toho po světě víc.

0/0
16.1.2013 11:01

R61o29m92a69n 35K65r28a73t80o52c12h23v42í21l 6816267906324

Nějak se jim to sype.

+1/−1
16.1.2013 7:38

V88e96r87o53n48i80k38a 91R41o34t46t46o44v68á 9500585165665

Ač nejsem fanda Boeingu, objektivně se dá říct,že každý stroj ma porodní bolesti. Natož tak složitý jako letadlo.

+5/−2
16.1.2013 8:03

J17a78n 88K95r48u54p71k19a 4176878315482

No to hej. Nicmene, porodni bolesti by nemeli "lecit" v ostrem provozu. ;-)

0/0
16.1.2013 8:18

V33e11r70o19n67i19k24a 33R37o60t45t87o28v82á 9150405925945

To co se dalo nasimulovat, to se samozřejmě nasimiluje a odstraní. Nicméně každý ze strojírenství ví, že mnohé ukáže až ostrý provoz, který se nasimulovat nedá. Proto se mnoho lidí nehrne koupit hned nové auto, pokud jej nechce pro prestiž.

+2/−1
16.1.2013 8:37

J56a34n 41K92r30u51p77k26a 4876798645272

Ale prdlajs, jaky je rozdil mezi ostrym provozem a letadlem nalozenym? Jenze dukladnejsi testovani by Boeing stalo ohromne prachy a mesice zpozdeni. Coz se jim nehodilo, protoze se na tento letoun cekalo jako na spasu.

Proste ho potrebovali "vydat" co nejdriv, aby Airbus neziskal velky naskok s A380. Takze zrejme poresili nejdulezitejsi veci a "prkotiny" tohoto typu resi za ostreho provozu bez ohledu na cestujici.

+3/−2
16.1.2013 8:45

J41a14r89o70s24l77a37v 30B44r23ü97m70m77e88r 7954823656

A380 mely take velke problemy, ktere se objevily az v ostrem provozu. Ono spousta veci nelze nasimulovat.

0/0
16.1.2013 9:00

J54a58n 25K83r75u93p10k95a 4556838815392

Rikam, ze nemely? Ja tvrdim, ze Boeing to letadlo uz musel poslat na trh. A tvrdim, ze nasimulovat to lze, ale holt to stoji prachy

+3/0
16.1.2013 9:09

J12a90k81u29b 46Š89a30f20a89n61d69a 7265947341771

A380 jako konkurent Dreamlineru?

+1/0
16.1.2013 9:29

M45i45c20h64a95l 28M10i14l13l70e26r 9446572169872

tady slo o dve ruzne filosofie jak usetrit.

Jedna verila v progres pomoci zvysene kapacity letadla a pouziti konservativni technologie. Druha verila v modernejsi metody a materialy, stredni kapacitu a usporu na kazdem letu diky modernejsi technologii.

0/0
16.1.2013 10:24

J84a74n 45K47r25u75p17k50a 4676978435222

Je to jina trida, ale ... Airbus se po vydani A380 zacal financne hodne dsotavat na nohy, zatimco Boeing ten svuj Dreamliner porad oddaloval a vyvoj se mu prodrazoval atd. Musel ho vydat co nejdriv, aby zustal ve hre ...

0/0
16.1.2013 10:29

P48e59t34r 46S47t40r83a45k98a 9377827775353

787 staly pomerne dlouhou dobu na ranvejich Boeingu. Bylo jich tam pomerne dost, nepocital jsem, ale nekolik desitek urcite. Takze pokud je neco zavazneho, nikdo si nedovoli poslat letadlo do vzduchu.

+1/0
16.1.2013 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.