Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další problém s Dreamlinery, lety pozastavily All Nippon Airways

Japonské aerolinky All Nippon Airways pozastavily provoz všech 17 letadel Boeing 787 Dreamliner, která vlastní, poté co jeden z těchto strojů musel nouzově přistát na západě Japonska. Oznámila to agentura Reuters, která připomíná, že letadla tohoto typu postihla v poslední době série závad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O65n12d10r37e20j 23B51o67c91e90k 3826362322686

Jak to, že ještě lítají? Nebyla náhodou nařízena Americkým Federální úřadem pro letectví podrobná inspekce..

0/0
16.1.2013 10:36
Foto

O72n60d70r94e41j 11B74o43c33e92k 3556762582876

Aha, tak teď čtu že "zatím ale nepřistoupil k uzemnění stroje".

0/0
16.1.2013 10:56

J22i10n55d78ř44i27c93h 58K33u83c30h39a51ř 4546643358

a navíc je japonske uzemi je mimo pusobnost amerického úřadu

0/0
16.1.2013 11:47

J34a28r66o89s63l67a96v 84B55r25ü11m31m78e17r 7804433636

Ne nejde. Při ostrém provozu se někdy sejdou okolnosti, které by v testech nikoho nenapadly.

0/0
16.1.2013 9:46

J62a55n 90K45r13u91p15k74a 4246378865742

Ok, abych byl korektnejsi. Ano, uplne vsechno nasimulovat nezle. Nicmene za soucasnymi zavadami vidim opravdu kompromis Boeingu mezi uskutecnenymi testy a tlakem to letadlo vydat co nejdriv.

0/0
16.1.2013 10:26

V12i59k29y77r 96B67o36h19u68m34i54l 13S69t33r28a25n72s78k26y 9127868746879

Vše se během zkoušek nasimulovat nedá, laboratorně vychytat také ne. Jen si připomeňme tak triviální výrobek jako je střešní taška. Jak nám v 90. letech jeden výrobce betonových tašek tvrdil, že jejich životnost je zaručeně 60 let /v laboratoři/ a v pražském reálu se sypou po 20ti letech.

+1/−1
16.1.2013 8:27

J98a72n 89K30r35u60p25k48a 4396198195522

Srovnani se stresni taskou je usmevne. Kdyz se letadlo nalozi a lita se s nim x tisic km, tak to ostry provoz nasimuluje. Jenze je financne vyhodnejsi tyhle veci doladovat za provozu.

+1/−3
16.1.2013 8:47

I65v81o 52J80a48n54á33č94e38k 8103873741792

Takže nejdříve budeme 30 let testovat a pak to začneme používat? Asi jste spadl z višně co? ;-D

+1/−1
16.1.2013 9:42

J73a89n 12K44r21u83p87k37a 4706298145162

Ivosku, vezmi rozum do hrsti

0/0
16.1.2013 10:27

I47v11o 57J52a84n24á92č59e79k 8613433291962

Letadlo udělá x tisíc km za x*1,1 hodin, v rámci testů to jsou miliony km než se vůbec dostane začne uvažovat o zahájení sériové výroby. Takže fakt nechápu co jste ti chtěl říct, jako že to někdo nakreslí, vyrobí a prodá a nic netestuje? Testy trvají řádově 3 - 5 let a vám je to pořád málo?

0/0
16.1.2013 10:31

J76o57s62e78f 59K98o84p25e50c61k70y 9234142285

Takze vyrobce vyrobi letadlo o kterem se teprve rozhodne, jestli ho bude seriove vyrabet? ;-)

0/0
16.1.2013 10:34

I35v31o 25J94a61n47á74č11e52k 8753513531852

Ach bože, vy asi fakt nemáte tušení co? Výrobce pracuje na takovém letadle víc jak pět  let, nejdříve se vyrobí prototyp, ten se většinou zlikviduje, pak se vyrábějí zkušební letadla, která lítají a na kterých se vše testuje a až skončí všechny testy, tak teprve pak se rozjede výroba. Jen pro zajímavost historie 787: 

Firm configuration completed - September 2005

Major assembly began - June 2006

787 first flight - December 2009

First Delivery - September 2011

0/0
16.1.2013 10:41

J93o24s98e22f 56K81o47p43e36c35k57y 9214302295

To samozrejme, ze testovani trva mnoho let, ale z vaseho prispevku vyznelo, ze vyrobce vyrobi letadlo a nikoliv prototyp. Coz je docela podstatny rozdil a vyrobce samozrejme nikdy zadne letadlo nevyrobi predtim, nez si je jisty, ze se timto kusem zahajuje seriova vyroba ;-)

0/0
16.1.2013 10:54

I90v95o 48J86a39n80á94č67e38k 8633653801802

Já si myslím, že jsem docela jasně napsal než se začne uvažovat o spuštění sériové výroby. Jinak u těch motorů mi šlo o to odhlučnění, to jsem už na několika letadlech v reálu viděl. A nebyly to 787...

0/0
16.1.2013 10:59

J32o74s14e85f 36K15o23p89e10c50k48y 9234402655

no napsal jste, ze letadlo udela miliony km nez se zacne uvazovat o seriove vyrobe, coz je nesmysl. prototyp na kterem se testuje pred zahajenim seriove vyroby nema s realnym letadlem prilis spolecneho...

0/0
16.1.2013 11:05

I84v98o 94J67a83n41á28č83e15k 8143873221722

No tak jasně, je prošpikován měřícími senzory a je dělám "na koleně", ale jinak to letadlo je a klidně by mohlo vozit lidi, jen si to nikdo nelajzne díky testům, kterými prošlo. :-)

0/0
16.1.2013 11:09

J89o36s84e45f 55K74o10p24e68c31k48y 9314152175

letadlo prospikovane pristroji lita v dobe kdy je jasne, ze se zahajuje seriova vyroba... ;-)

+1/0
16.1.2013 11:15

I38v89o 54J98a72n98á24č20e68k 8423953811492

Sériová výroba se zahajuje několik let, ale to ještě neznamená, kdy bude zahájena. Proč pořád tolik slovíčkaření? Já se přiznám, že Boeing taky moc nemusím, ale třeba 777-300 mě docela dostalo kdežto 747-400 mě po několika letech omrzelo. Naopak A-320 beru jako MHD a naopak A-340 mě docela zklamalo...

0/0
16.1.2013 11:20

I62v48o 69J10a96n24á42č32e63k 8243153921472

To MHD nebylo myšleno ve zlém, spíš naopak.

0/0
16.1.2013 11:21

J39o51s25e76f 56K45o78p34e88c92k59y 9144252225

prosim vas, zadny vyrobce niceho na svete, co stoji stamiliony dolaru, by nevyrobil jen tak zkusmo nejaky kus a pak se teprve rozhodl, co vlastne s tim... ;-)

0/0
16.1.2013 11:22

G57e78o67r51g 48K73o35m46b75e98r30e50c 9174711836741

nejvyspělejší dopravní letadlo na světě  - kdo tenhle nazev vymyslel? 8-o

0/0
16.1.2013 7:52

M74i49c16h34a68l 72M94i90l85l59e13r 9246732559192

ten, kdo vi co rika.

Letadlo je skutecne technologicky nejvyspelejsi co do materialu a draku, ale co jim nejvic hapruje neni ani tak technologie materialu jako elektronika a software.

0/0
16.1.2013 9:00

P95e81t11r 83G52a95b71r66h29e22l91í75k 9267550152382

"technologicky nejvyspělejší" .. mno ... ano, jsou použity kompozity v míře velmi nezvyklé .. ale nic víc, nic míň ...

0/−1
16.1.2013 9:19

J16a50n 23F27r20o96l89í53k 6846830755654

Omyl. Poprvé nemá letadlo žádnou hydrauliku a vše je řízeno servomotory. Od toho pochází ty potíže s bateriemi neb nárok na el. energii je velký.

+1/0
16.1.2013 9:34

J87a69n 20K71o30z88á34k 7685158869408

A to nestačí? Ukažte mi jiné dopravní letadlo, které je z naprosté většiny postavené z kompozitů, má nízkou spotřebu (oproti Boeingu 767, jež má velmi podobné rozměry je úspora paliva až 20% = výrazně delší dolet), zařízení pro redukci hluku motorů (takové zuby na zadní části motorů, snižují turbulence -a tím i hluk-  při setkávání studeného okolního vzduchu a horkého vzduchu z motorů). Dále vylepšená klimatizace s HEPA filtry, elektrochromická samozatmívací okénka, LED osvětlení měnící barvy (např. pro simulaci světla vycházejícího slunce), vylepšené přetlakování kabiny (méně bolestí hlavy, lepší dýchání)...je toho dost :)

+3/0
16.1.2013 9:36

I78v12o 81J86a22n75á95č77e45k 8803313961732

no tak stejné motory jsou i na jiných letadlech, stačí se trošku podívat po letištích v některých částech světa, ta klima a LED kravinky nemají s letadlem jako takovým až tak moc společného, takže nám zůstává jen ten drak...

0/−1
16.1.2013 9:45

J60a37n 98K97o90z56á98k 7685298169778

Stejné motory jinde nejsou - 787 může používat dva typy motorů - buď Rolls Royce Trent 1000 (ten v současnosti najdete pouze na 787) a nebo General Electric GEnx (787 a nejnovější řada Jumbo Jetu, 747-8). 

A také určitě stojí za zmínku (jak se psalo níže), že 787 nemá žádnou hydrauliku, ani vzduchovou turbínu - vše je řešeno skrz servomotory, včetně startérů a brzd.

Do budoucna by také mohl dostat jinak vojenskou technologii FLIR, umožňující pilotovi na HUD displeji vidět skrz mraky. 

Kolem a kolem, určitě je o Dreamliner o nejmíň krok napřed před ostatními dopravními letadly:-)

0/0
16.1.2013 10:52

I58v11o 29J54a36n31á46č32e28k 8193433241372

Stejné motory rozuměj to odhlučnění a jak sám píšete, tak jsou na 787-8, ale viděl jsem toho po světě víc.

0/0
16.1.2013 11:01

R20o77m76a87n 16K40r84a66t72o45c21h91v88í35l 6766577876714

Nějak se jim to sype.

+1/−1
16.1.2013 7:38

V59e95r14o37n21i55k50a 50R23o43t97t77o63v27á 9220715875235

Ač nejsem fanda Boeingu, objektivně se dá říct,že každý stroj ma porodní bolesti. Natož tak složitý jako letadlo.

+5/−2
16.1.2013 8:03

J79a20n 61K88r31u21p85k64a 4186628475942

No to hej. Nicmene, porodni bolesti by nemeli "lecit" v ostrem provozu. ;-)

0/0
16.1.2013 8:18

V68e73r39o47n83i28k32a 81R66o30t46t64o26v50á 9670935805935

To co se dalo nasimulovat, to se samozřejmě nasimiluje a odstraní. Nicméně každý ze strojírenství ví, že mnohé ukáže až ostrý provoz, který se nasimulovat nedá. Proto se mnoho lidí nehrne koupit hned nové auto, pokud jej nechce pro prestiž.

+2/−1
16.1.2013 8:37

J78a27n 47K63r77u77p19k69a 4746928515552

Ale prdlajs, jaky je rozdil mezi ostrym provozem a letadlem nalozenym? Jenze dukladnejsi testovani by Boeing stalo ohromne prachy a mesice zpozdeni. Coz se jim nehodilo, protoze se na tento letoun cekalo jako na spasu.

Proste ho potrebovali "vydat" co nejdriv, aby Airbus neziskal velky naskok s A380. Takze zrejme poresili nejdulezitejsi veci a "prkotiny" tohoto typu resi za ostreho provozu bez ohledu na cestujici.

+3/−2
16.1.2013 8:45

J47a87r13o28s73l34a47v 26B42r93ü48m15m55e58r 7724963726

A380 mely take velke problemy, ktere se objevily az v ostrem provozu. Ono spousta veci nelze nasimulovat.

0/0
16.1.2013 9:00

J79a53n 90K82r24u82p30k56a 4156948615382

Rikam, ze nemely? Ja tvrdim, ze Boeing to letadlo uz musel poslat na trh. A tvrdim, ze nasimulovat to lze, ale holt to stoji prachy

+3/0
16.1.2013 9:09

J23a53k39u40b 20Š82a58f61a96n75d42a 7565647601841

A380 jako konkurent Dreamlineru?

+1/0
16.1.2013 9:29

M77i42c17h28a15l 21M96i93l48l60e71r 9336152819702

tady slo o dve ruzne filosofie jak usetrit.

Jedna verila v progres pomoci zvysene kapacity letadla a pouziti konservativni technologie. Druha verila v modernejsi metody a materialy, stredni kapacitu a usporu na kazdem letu diky modernejsi technologii.

0/0
16.1.2013 10:24

J68a38n 85K86r28u50p18k74a 4456758245452

Je to jina trida, ale ... Airbus se po vydani A380 zacal financne hodne dsotavat na nohy, zatimco Boeing ten svuj Dreamliner porad oddaloval a vyvoj se mu prodrazoval atd. Musel ho vydat co nejdriv, aby zustal ve hre ...

0/0
16.1.2013 10:29

P74e14t20r 43S27t62r97a52k24a 9977767565273

787 staly pomerne dlouhou dobu na ranvejich Boeingu. Bylo jich tam pomerne dost, nepocital jsem, ale nekolik desitek urcite. Takze pokud je neco zavazneho, nikdo si nedovoli poslat letadlo do vzduchu.

+1/0
16.1.2013 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.