Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další problém s Dreamlinery, lety pozastavily All Nippon Airways

Japonské aerolinky All Nippon Airways pozastavily provoz všech 17 letadel Boeing 787 Dreamliner, která vlastní, poté co jeden z těchto strojů musel nouzově přistát na západě Japonska. Oznámila to agentura Reuters, která připomíná, že letadla tohoto typu postihla v poslední době série závad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O61n73d98r88e70j 19B28o75c38e48k 3576662312296

Jak to, že ještě lítají? Nebyla náhodou nařízena Americkým Federální úřadem pro letectví podrobná inspekce..

0/0
16.1.2013 10:36
Foto

O10n91d82r21e43j 75B30o24c38e54k 3216382252516

Aha, tak teď čtu že "zatím ale nepřistoupil k uzemnění stroje".

0/0
16.1.2013 10:56

J52i43n41d59ř47i54c12h 49K61u37c69h88a37ř 4516563298

a navíc je japonske uzemi je mimo pusobnost amerického úřadu

0/0
16.1.2013 11:47

J33a40r42o63s56l45a45v 48B89r92ü95m47m45e53r 7764423926

Ne nejde. Při ostrém provozu se někdy sejdou okolnosti, které by v testech nikoho nenapadly.

0/0
16.1.2013 9:46

J76a33n 93K17r97u28p76k26a 4606408555502

Ok, abych byl korektnejsi. Ano, uplne vsechno nasimulovat nezle. Nicmene za soucasnymi zavadami vidim opravdu kompromis Boeingu mezi uskutecnenymi testy a tlakem to letadlo vydat co nejdriv.

0/0
16.1.2013 10:26

V54i47k77y66r 18B31o79h95u61m93i16l 97S91t68r54a58n64s14k17y 9597378956599

Vše se během zkoušek nasimulovat nedá, laboratorně vychytat také ne. Jen si připomeňme tak triviální výrobek jako je střešní taška. Jak nám v 90. letech jeden výrobce betonových tašek tvrdil, že jejich životnost je zaručeně 60 let /v laboratoři/ a v pražském reálu se sypou po 20ti letech.

+1/−1
16.1.2013 8:27

J28a62n 22K35r22u64p47k95a 4156898965452

Srovnani se stresni taskou je usmevne. Kdyz se letadlo nalozi a lita se s nim x tisic km, tak to ostry provoz nasimuluje. Jenze je financne vyhodnejsi tyhle veci doladovat za provozu.

+1/−3
16.1.2013 8:47

I55v27o 79J36a32n95á46č41e81k 8263943241382

Takže nejdříve budeme 30 let testovat a pak to začneme používat? Asi jste spadl z višně co? ;-D

+1/−1
16.1.2013 9:42

J73a28n 60K55r33u94p23k57a 4866588145952

Ivosku, vezmi rozum do hrsti

0/0
16.1.2013 10:27

I95v67o 40J24a97n10á18č94e32k 8973403831772

Letadlo udělá x tisíc km za x*1,1 hodin, v rámci testů to jsou miliony km než se vůbec dostane začne uvažovat o zahájení sériové výroby. Takže fakt nechápu co jste ti chtěl říct, jako že to někdo nakreslí, vyrobí a prodá a nic netestuje? Testy trvají řádově 3 - 5 let a vám je to pořád málo?

0/0
16.1.2013 10:31

J84o62s89e63f 77K12o66p97e95c47k46y 9854492815

Takze vyrobce vyrobi letadlo o kterem se teprve rozhodne, jestli ho bude seriove vyrabet? ;-)

0/0
16.1.2013 10:34

I93v82o 86J67a67n75á40č35e38k 8153273831252

Ach bože, vy asi fakt nemáte tušení co? Výrobce pracuje na takovém letadle víc jak pět  let, nejdříve se vyrobí prototyp, ten se většinou zlikviduje, pak se vyrábějí zkušební letadla, která lítají a na kterých se vše testuje a až skončí všechny testy, tak teprve pak se rozjede výroba. Jen pro zajímavost historie 787: 

Firm configuration completed - September 2005

Major assembly began - June 2006

787 first flight - December 2009

First Delivery - September 2011

0/0
16.1.2013 10:41

J86o29s16e74f 86K75o77p47e41c32k93y 9194562475

To samozrejme, ze testovani trva mnoho let, ale z vaseho prispevku vyznelo, ze vyrobce vyrobi letadlo a nikoliv prototyp. Coz je docela podstatny rozdil a vyrobce samozrejme nikdy zadne letadlo nevyrobi predtim, nez si je jisty, ze se timto kusem zahajuje seriova vyroba ;-)

0/0
16.1.2013 10:54

I97v98o 29J93a37n58á28č24e21k 8443403721182

Já si myslím, že jsem docela jasně napsal než se začne uvažovat o spuštění sériové výroby. Jinak u těch motorů mi šlo o to odhlučnění, to jsem už na několika letadlech v reálu viděl. A nebyly to 787...

0/0
16.1.2013 10:59

J46o58s34e84f 46K92o85p78e77c89k72y 9594192705

no napsal jste, ze letadlo udela miliony km nez se zacne uvazovat o seriove vyrobe, coz je nesmysl. prototyp na kterem se testuje pred zahajenim seriove vyroby nema s realnym letadlem prilis spolecneho...

0/0
16.1.2013 11:05

I43v61o 59J92a57n20á37č42e36k 8183213881352

No tak jasně, je prošpikován měřícími senzory a je dělám "na koleně", ale jinak to letadlo je a klidně by mohlo vozit lidi, jen si to nikdo nelajzne díky testům, kterými prošlo. :-)

0/0
16.1.2013 11:09

J96o71s17e70f 43K24o66p40e88c17k47y 9564262705

letadlo prospikovane pristroji lita v dobe kdy je jasne, ze se zahajuje seriova vyroba... ;-)

+1/0
16.1.2013 11:15

I67v29o 19J56a43n27á86č83e61k 8603513821612

Sériová výroba se zahajuje několik let, ale to ještě neznamená, kdy bude zahájena. Proč pořád tolik slovíčkaření? Já se přiznám, že Boeing taky moc nemusím, ale třeba 777-300 mě docela dostalo kdežto 747-400 mě po několika letech omrzelo. Naopak A-320 beru jako MHD a naopak A-340 mě docela zklamalo...

0/0
16.1.2013 11:20

I80v14o 32J26a72n57á67č87e16k 8703283391452

To MHD nebylo myšleno ve zlém, spíš naopak.

0/0
16.1.2013 11:21

J52o39s54e54f 22K46o40p48e69c23k26y 9604762705

prosim vas, zadny vyrobce niceho na svete, co stoji stamiliony dolaru, by nevyrobil jen tak zkusmo nejaky kus a pak se teprve rozhodl, co vlastne s tim... ;-)

0/0
16.1.2013 11:22

G47e22o20r56g 28K59o61m85b36e66r89e74c 9984571826601

nejvyspělejší dopravní letadlo na světě  - kdo tenhle nazev vymyslel? 8-o

0/0
16.1.2013 7:52

M58i89c27h97a74l 56M39i17l48l15e51r 9226212909152

ten, kdo vi co rika.

Letadlo je skutecne technologicky nejvyspelejsi co do materialu a draku, ale co jim nejvic hapruje neni ani tak technologie materialu jako elektronika a software.

0/0
16.1.2013 9:00

P64e95t85r 29G75a95b23r10h78e82l65í13k 9877630462462

"technologicky nejvyspělejší" .. mno ... ano, jsou použity kompozity v míře velmi nezvyklé .. ale nic víc, nic míň ...

0/−1
16.1.2013 9:19

J82a65n 18F64r35o43l77í95k 6906810125184

Omyl. Poprvé nemá letadlo žádnou hydrauliku a vše je řízeno servomotory. Od toho pochází ty potíže s bateriemi neb nárok na el. energii je velký.

+1/0
16.1.2013 9:34

J23a18n 48K74o44z60á35k 7785228379178

A to nestačí? Ukažte mi jiné dopravní letadlo, které je z naprosté většiny postavené z kompozitů, má nízkou spotřebu (oproti Boeingu 767, jež má velmi podobné rozměry je úspora paliva až 20% = výrazně delší dolet), zařízení pro redukci hluku motorů (takové zuby na zadní části motorů, snižují turbulence -a tím i hluk-  při setkávání studeného okolního vzduchu a horkého vzduchu z motorů). Dále vylepšená klimatizace s HEPA filtry, elektrochromická samozatmívací okénka, LED osvětlení měnící barvy (např. pro simulaci světla vycházejícího slunce), vylepšené přetlakování kabiny (méně bolestí hlavy, lepší dýchání)...je toho dost :)

+3/0
16.1.2013 9:36

I63v44o 89J48a24n19á52č51e53k 8113673681562

no tak stejné motory jsou i na jiných letadlech, stačí se trošku podívat po letištích v některých částech světa, ta klima a LED kravinky nemají s letadlem jako takovým až tak moc společného, takže nám zůstává jen ten drak...

0/−1
16.1.2013 9:45

J12a36n 79K30o27z89á38k 7925938159858

Stejné motory jinde nejsou - 787 může používat dva typy motorů - buď Rolls Royce Trent 1000 (ten v současnosti najdete pouze na 787) a nebo General Electric GEnx (787 a nejnovější řada Jumbo Jetu, 747-8). 

A také určitě stojí za zmínku (jak se psalo níže), že 787 nemá žádnou hydrauliku, ani vzduchovou turbínu - vše je řešeno skrz servomotory, včetně startérů a brzd.

Do budoucna by také mohl dostat jinak vojenskou technologii FLIR, umožňující pilotovi na HUD displeji vidět skrz mraky. 

Kolem a kolem, určitě je o Dreamliner o nejmíň krok napřed před ostatními dopravními letadly:-)

0/0
16.1.2013 10:52

I70v43o 89J68a37n37á67č33e54k 8583533291442

Stejné motory rozuměj to odhlučnění a jak sám píšete, tak jsou na 787-8, ale viděl jsem toho po světě víc.

0/0
16.1.2013 11:01

R94o62m85a47n 40K57r17a55t48o91c71h18v79í14l 6606327986244

Nějak se jim to sype.

+1/−1
16.1.2013 7:38

V69e39r14o76n79i28k83a 24R25o42t43t24o96v58á 9170445355635

Ač nejsem fanda Boeingu, objektivně se dá říct,že každý stroj ma porodní bolesti. Natož tak složitý jako letadlo.

+5/−2
16.1.2013 8:03

J13a90n 61K46r96u40p31k51a 4276608565332

No to hej. Nicmene, porodni bolesti by nemeli "lecit" v ostrem provozu. ;-)

0/0
16.1.2013 8:18

V16e11r54o44n83i88k40a 27R81o67t62t25o41v73á 9210345935235

To co se dalo nasimulovat, to se samozřejmě nasimiluje a odstraní. Nicméně každý ze strojírenství ví, že mnohé ukáže až ostrý provoz, který se nasimulovat nedá. Proto se mnoho lidí nehrne koupit hned nové auto, pokud jej nechce pro prestiž.

+2/−1
16.1.2013 8:37

J11a45n 77K96r29u18p61k33a 4416738555382

Ale prdlajs, jaky je rozdil mezi ostrym provozem a letadlem nalozenym? Jenze dukladnejsi testovani by Boeing stalo ohromne prachy a mesice zpozdeni. Coz se jim nehodilo, protoze se na tento letoun cekalo jako na spasu.

Proste ho potrebovali "vydat" co nejdriv, aby Airbus neziskal velky naskok s A380. Takze zrejme poresili nejdulezitejsi veci a "prkotiny" tohoto typu resi za ostreho provozu bez ohledu na cestujici.

+3/−2
16.1.2013 8:45

J10a33r67o91s35l42a68v 62B73r27ü13m17m80e45r 7374463146

A380 mely take velke problemy, ktere se objevily az v ostrem provozu. Ono spousta veci nelze nasimulovat.

0/0
16.1.2013 9:00

J33a28n 96K56r14u59p21k54a 4196808465822

Rikam, ze nemely? Ja tvrdim, ze Boeing to letadlo uz musel poslat na trh. A tvrdim, ze nasimulovat to lze, ale holt to stoji prachy

+3/0
16.1.2013 9:09

J60a57k66u71b 53Š66a39f57a49n48d77a 7645407481821

A380 jako konkurent Dreamlineru?

+1/0
16.1.2013 9:29

M41i70c26h82a80l 24M28i18l54l58e80r 9956732569462

tady slo o dve ruzne filosofie jak usetrit.

Jedna verila v progres pomoci zvysene kapacity letadla a pouziti konservativni technologie. Druha verila v modernejsi metody a materialy, stredni kapacitu a usporu na kazdem letu diky modernejsi technologii.

0/0
16.1.2013 10:24

J26a60n 32K79r23u68p46k45a 4366788965872

Je to jina trida, ale ... Airbus se po vydani A380 zacal financne hodne dsotavat na nohy, zatimco Boeing ten svuj Dreamliner porad oddaloval a vyvoj se mu prodrazoval atd. Musel ho vydat co nejdriv, aby zustal ve hre ...

0/0
16.1.2013 10:29

P63e83t49r 41S25t64r75a78k83a 9917967655673

787 staly pomerne dlouhou dobu na ranvejich Boeingu. Bylo jich tam pomerne dost, nepocital jsem, ale nekolik desitek urcite. Takze pokud je neco zavazneho, nikdo si nedovoli poslat letadlo do vzduchu.

+1/0
16.1.2013 10:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.