Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta v Evropě se prodávají nejhůř za 17 let

Automobilky v Evropě se loni potýkaly s nejslabší poptávkou po nových vozech od roku 1995. Prodalo se jich meziročně o 8,2 procenta méně. Pokles zájmu o nová auta vyvrcholil prosincovým propadem o 16,3 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42l52a17d39i57m62í10r 90H21a19v14r27á11n80e19k 7636836940907

to je ale divný, platy stagnují, všechny ceny rostou, prázdný měšec se plní drahým palivem, a lidi si mají kupovat nová auta? dokud to staré jezdí, není jediný důvod!!

+1/0
17.1.2013 12:19

K68a63r97e18l 44B83a66r38t69á76k 3219973952746

A že je ten Golf pěkný, co?

0/0
17.1.2013 8:27

S11t59a95n47i57s82l84a12v 78R44o23s61e44c45k49ý 9315519951619

Krize nekrize, trh už je stejně nasycený. Od r. 1994 mám už třetí ojetinu a ještě nejsem na ceně nejlevnějšího nového auta, a to by, kdybych si ho koupil r. 1994 byl už asi téměř vrak.

+1/0
16.1.2013 16:46
Foto

P45a67v64e44l 44Z72u54k89a33l 6398245980203

proč si mám kupovat nový auto,když to moje 15let stary nerezne,a furt jezdi bez problemu? a krome vymeny oleje,filtru,rozvodu nic neřeším?

+3/0
16.1.2013 12:52

J18i51r98i 30S23i25m36a22k 9168658838623

nerikej to moc nahlas, protoze se odnekud vynori nejaky ourada a vyhlasi ti za barakem nizkoemisni zonu, ktere tvoje auto urcite nesplni ;-)

+1/0
16.1.2013 13:06
Foto

P93a81v49e31l 87Z47u34k24a46l 6608165450253

no vsak uz se to pomalu blízí...STK chteji kazdy rok pro auta starší 6let,vozidla nad 10let nejde havairje pojistit,auta nad 5let jsou pri nehode amortizovana....proste tlacit na spotrebitele aby co nejcasteji menil tu svou plechovku

+3/0
16.1.2013 13:14

J60i74n12d91ř60i71c64h 44Š12k53o91p45e29k 4175361690495

vozidla nad 10 let samozřejmě havarijně pojistit lze, pouze některé internetové portály to neumí, ale na poboččce nebo přes obchodního zástupce není problém. Amortizace je průšvih, ale existují cesty jak to minimalizovat.

0/0
18.1.2013 17:22

T39o11m79á80š 49C89h15r68a45s90t89n83ý 2738579449621

No z amortizace jsem málem vyrostl, když mi trotl v audině nabořil mého Saaba 9000 (celý 1 den registrovaný jako veterán) po komplexní rekonstrukci za téměř sto tisíc a jeho pojišťovna mi ho amortizovala "na běžnou prodejní cenu 22 tisíc, po amortizaci vozidla 14 tisíc".

Ps. škoda na mém vozidle vypočtena na 26 tisíc (světlomet, boční plech, ostřikovač, čerpadlo, kapota), škoda na jeho 218 tisíc :)) (Saab nedal lacino, rozpáral mu bok jako podsvinčeti)

0/0
6.2.2013 9:36

M14a62r49t33i29n 54S92e29d28o91n38a 2565856686399

15 let stare auto je fajn na popojizdeni, ale s bezpecnosti na tom uz moc dobre nebude. Mit male deti tak bych s nim na dovolenou pres celou Evropu nejel.

0/−1
16.1.2013 20:24

J97i54r95i 30S15i65m44a21k 9848968338253

podle tve logiky bylo pred 15 lety o usta jet pres Evropu ;-)

Nerikam, ze bezpecnost nejde stale kupredu, ale u auta neplati obecne, ze cim starsi, tim horsi. Rozhodujici je stav a ne vek a fungl nove moderni ohvezdickovane auto za 300tisic (treba Rapid v zakladu) se co se tyce bezpecnosti nevyrovna ani v naznaku 5 let staremu mercedesu E classe , ktery se (paradoxne) opet nevyrovna spickove zachovalemu mercedesu w140 z 90 let. Ktery teda bude stat mozna v tom spickovem stavu "jakoby vyjel z tovarny" taky tech 300 tisic a bude ho docela problem sehnat. Ale i v takovem tom obycejnem "spickovem" stavu s 300tkm najeto to bude uplne jina liga nez Rapid a navic to vyjde a sto tisic levneji pri koupi....

To jestli uz chces neco porovnavat, tak pomer cena/bezpecnost/provozni naklady. Tam souhlasim s tim, ze tohle kriterium splni nejlepe nejaka nova , dejme tomu maximalne rok stara ojetina

0/0
17.1.2013 8:28

M80a74r59t38i95n 57S81e24d54o85n45a 2295836186599

Pokud veris tomu ze 15 let stare airbagy a bezpecnostni pasy jsou na tom stejne jako u noveho auto tak si tomu ver. Ja doma auto starsi 7 let nechci. A rekl bych ze mame zcela jine predstavy o tom co je rodinne auto, to Rapid ani MB tridy E neni. Pro me to je MPV od velikosti S-Max  ci Grand Scenic.

0/0
17.1.2013 12:19

R62a57d61e58k 81H75o61r91a39k 4767367396965

Asi bude problem v jednotlivych automobilkach, takovy Mercedes si s necim takovy hlavu nedela, jinak si nedovedu predstavit, ze na relativne obycejne "ecko" se ceka 6 mesicu.

+2/0
16.1.2013 12:45

P69e50t64r 36U95l39l22m54a67n62n 2427988147542

EU nejdřív umělě zdražuje auta neustálými požadavky na "zelenost" a pak se diví, že se méně prodávají. Kdyby tu auta stála jako v USA, tak to by najednou byla poptávka.

+6/−1
16.1.2013 12:42

L84u21d19ě76k 45N95o15v81ý 2631329483501

já bych i souhlasil s tlačením na zelenost, kdyby se to dělalo s rozumem. Což se ovšem většinou říct nedá

+3/−1
16.1.2013 12:48

M48a29r81t30i61n 68K27a83r53á14s30e19k 9328533958158

No auta za poslednich 20 let spis vyrazne zlevnila (i kdyz v prumeru v Evrope mene nez v CR).

0/0
16.1.2013 15:02

M93a93r29t59i77n 31S76e79d29o10n89a 2435906876869

Never pohadkam, auto v Evrope, narozdil od US, je diky MHD zbytna vec. Jak v US zacali lide mit problemy s penezi tak take prestali kupovat nova auto, v Evrope to je uplne stejne.

Dnes je v Evrope auto spotrebni zbozi jako kazde jine, navic vuci prijmum jeho cena za poslednich 5 let velmi klesly. Kdo auto potrebuje tak jej uz davnou koupit, kdo jej ma pouze na vylety a nema na nej, tak koupi odlozil na lepsi casy.

0/0
17.1.2013 12:26

J42i87r55i 90S92i71m46a11k 9728808298103

ja bych to nezevseobecnoval

je pravda, ze predrazene a pretechnizovane kramy se prodavaji nejhur za 17 let. Ovsem lowend jako je Dacia, pripadne auta s nejlepsim pomerem cena/vykon jako mohou byt napriklad nektere modely Kia a Hyundai se dari celkem dobre.

pokud mluvime o opravdove krizi, tak ta zasahla tolik dotovany a medialne oslavovany sektor elektromobilu, to bylo jeste loni kecu, ze pani redaktori. Elektromobil sem, elektromobil tam, dojezd takovy a makovy, rychlost dobijeni takova a makova, uz se testuji,. uz jsou ve vyrobe.., uz si je lidi kupuji a kde ty elektromobily jsou v praxi ?:-P

+2/0
16.1.2013 12:37

L79u90d98ě53k 91N10o10v86ý 2681139873711

jinými slovy: lidi si nejenže koupili celkově míň aut, ale ještě k tomu, když už si nějaké koupili, tak spíš nějaké levnější. Takže zevšeobecňování je na místě

0/0
16.1.2013 12:43

J27i52r12i 10S60i77m83a92k 9658278878313

tak ted si trosku protirecis, treba Hyu rostou dlouhodobe procenta prodeju v dvoucifernych cislech za rok. Bud Hyu nejsou auta ;-) anebo neplati tvrzeni, ze se auta prodavaji nejhur za 17 let, protoze bych si jen tak baj oko tipnul, ze v konkretnim pripade korejcu prodavaji minimalne desetinasobek toho co pred 17 lety. Aby jsi mohl tvrdit, ze se auta prodavaji nejhur za 17 let, chtelo by to dokazat, ze upadek postihl vsecky vyrobce, coz samozrejme neni pravda. Postihl jen ty znacky, ktere zaspaly dobu velkych fuzi, pripadne prosvihly trend montovat v nizkonakladovych zemich, pripadne to s nima bylo takove vachrlate odjakziva, konkretne treba Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, Ford, Seat ..

0/0
16.1.2013 12:50

P76a62v12e42l 56O92d55r77a58z30i95l 6884299557970

Já nevím, co je pro vás těžké k pochopení na tom, že vloni se v EU registrovalo nejméně aut od roku 1995?

0/0
16.1.2013 13:08

J42i90r11i 27S38i98m83a72k 9508698468493

ze tam chybi drobne upresneni.. ze se nejedna o auta jako takova, ale o nektere vyrobce. a stalo by to za to rozvest i jake konkretni vyrobce... treba ty, kteri vyplacali miliardy na elektromobily, hybridy, downsizing, udelatka na snizeni papirove spotreby a emisi CO2, na startstopy, asistenty vseho mozneho, ktere nikdo nechce a nejlepsi je, kdyz se daji vypnout....

Ano, temto vyrobcum se v globale prilis nedari a je to dobre.

Vyrobcum, kteri nic z tohoto nevyvijeli (DACIA, HYUNDAI, KIA) se dari naprosto bezvadne. ;-D

0/0
16.1.2013 13:13

P94a96v35e43l 62O12d77r76a38z96i66l 6394759577200

Já si myslím, že je to naprosto exaktní vyjádření. Že vám to nějak ne a ne dojít asi není chyba autora.

0/0
16.1.2013 15:25

J22i95r55i 22S79i15m78a50k 9128648108583

neni o cem spekulovat, je to klasicka polopravda pololez. Bud ten nadpis mel byt nejak jako "vetsina vyrobcu aut celi nejvetsimu propadu vyroby za poslednich 17 let" nebo meli rict "celkovy prodej aut v Evrope" je nejhorsi za poslednich 17 let, ale formulace "Auta se v Evrope prodavaji nejhur za poslednich 17 let" je zavadna, protoze jak rikam vyse, netyka se to ani zdaleka celeho trhu s auty a naopak jsou zde ukazky dlouhodobych rekordnich rustu prodeju aut.

0/0
16.1.2013 20:03

L32u91d88ě61k 72N20o52v59ý 2801339863431

kdyby deset dalších automobilek dělalo auta s úplně stejným poměrem cena/výkon, jako Hyundai, nic by to nezměnilo na faktu, že lidi si prostě kupují míň auta. Jen to potvrzuje to, co jsem psal. Nejenže kupují míň, ale ještě si vybírají (v průměru) ty cenově výhodnější. Ať už to pro někoho znamená, že si koupí to úplně nejlevnější (Dacia apod.) nebo to s nejlepším poměrem cena/výkon. Někdo jiný zase, kdo by si dřív koupil klidně auto za milion a půl, si dnes vybírá v kategorii do milionu.. trend je jasný a to, že některá automobilka jde nahoru, mu vůbec neodporuje..

0/0
16.1.2013 13:23

J85i51r78i 69S45i33m70a50k 9808878718763

to je spekulace... podle meho ten propad trhu je v tom, ze je tu vicemen jen jeden vyrobce Hyu/Kia, ktery vyrabi zhruba to, co trh zada nejvice a ostatni jsou s tou nabidkou uplne mimo misu.

Kdyby tu tech vyrobcu krom Hyu/Kia bylo v nejnaslapanejsim segmentu C 10 dalsich, tak by i to Hyu/Kia muselo reagovat na situaci na trhu a jit s cenou jeste nize... to je logicke.

Stejne jako to musela udelat nase slavna Skoda a ze ji to boli..... prskla Rapid na trh se sebevedomou cenovkou 290.000 KC za vybavu zebrak holobyt a ted  zaziva krute probuzeni do reality, kdyz ji spotrebitele rekli za tuto cenu  "na...t". ;-) Takove krute ponizeni na domacim trhu, kde leta letouci platilo auto=skoda.

Lide se chovaji ekonomicky, vyrobci se chovaji tak, aby sli na ruku Bruselu a maximalizovali tim svuj zisk a na spotrebitele kaslou zvysoka a jednou to holt uz prasknout muselo.

0/−1
16.1.2013 13:32

L93u56d65ě44k 26N56o33v78ý 2621539553831

to vše je pravda, ale tohle je prostě o tom, že má míň lidí na to, koupit si nové auto. Nemyslím si, že by si tolik lidí najednou neumělo vybrat z nabídky, když doteď si z ní vždy vybrali a to dokonce za vyšší ceny

0/0
16.1.2013 14:05

J48i45r93i 29S33i96m39a88k 9198228368383

;-) no to se asi neshodnem. V minulych letech byl po autech hlad, protoze ve vychodni evrope doslouzil socialisticky vozovy park a ti lidi v necem jezdit museli. Tahle situace byla unikatni a proto to fungovalo relativne dobre. Ja verim, ze spousta novych aut neoslovuje pripadne zajemce a ze dneska si naopak NENI z ceho vybrat. Konkretne ja osobne bych chtel auto v cenovce Dacie, ovsem se solidnosti zpracovani Audi na technice Subaru a s komfortem Mercedesu bez vsech zbytecnosti, ktere akorat odvadeji od rizeni a snizuji spolehlivost, tj. s elektrickou vybavou opet z Dacie a klidne at to dela pro me za me Kia.

takova auta v Evrope (zatim) nejsou a nebudou tu drive, nez se je nauci vyrabet Cinani...

0/0
16.1.2013 14:55

P35a19v14e78l 93O58d77r43a30z22i66l 6264549177430

No, tak pokud chcete komfort mercedesu s výbavou Dacie, tak to se určitě neshodneme...

0/0
16.1.2013 15:27

J33i98r17i 79S42i94m93a30k 9108398508273

sedni si do libovolneho mercedesu z devadesatych let a pochopis, ze ke komfortnimu svezeni netreba ani adaptivni tlumice, ani 10 ruznych jizdnich rezimu razeni prevodovky, ani automaticke sterace a ani hlasove ovladani. navrhuju zkusit treba w140 prezdivany Mamut, kterym jezdila lady Diana. Ano, bylo tam hodne elektroniky, ale v porovnani k dnesni S klasse to ma blize spise k te Dacii a hlavne... ta elektronika tam nebyla samoucelna a taky celkem bez problemu fungovala.

0/0
16.1.2013 20:08

E83d58a 82S66t81á29r36e18k 6166514542846

Tedy školy na to nemám, ale že nekonečný růst není v našich (světových) podmínkách uskutečnitelný vím. Teď už jen zbývá, aby s tím počítal i vrcholový management automobilek a začal vytvářet i nějaké ty rezervy na horší časy, protože zatím se jen zběsile investuje do rozšiřování výroby a pak se zjistí, že není pro koho vyrábět (hlavně abychom neplatili žádné daně...).

+1/0
16.1.2013 12:31

J13a74n 22P63a35v77e76l 8733252628156

Školy na to skutečně nemáte. Ještě existují africké, jihoamerické a zejména asijské trhy které mohou výrazně růst.

+1/0
16.1.2013 13:02

E88d11a 41S92t42á41r87e14k 6496524402936

Ano ano, oni tam nemají pořádně co do huby, ale naše auta si kupovat budou. Vy školy zřejmě máte a tedy dobře víte co je to teorie, ale ta se od praxe výrazně liší...

+1/0
16.1.2013 13:38

J83a46r55o84s95l27a97v 37F81i54c32t75u66m 6827395948328

To je spíše dobrá zpráva :-)

+3/0
16.1.2013 12:22

E61d76a 12S30t53á92r64e49k 6356934762286

No jak pro koho...

0/0
16.1.2013 12:26

L47u15d41ě72k 80N37o26v79ý 2911799563261

ani bych neřekl, neznamená to přece, že ti lidi začnou chodit pěšky

0/0
16.1.2013 12:47

P35e33t44r 78N65o36v58a11k 3920817869757

Je to dobrá zpráva. To že spotřebujeme méně aut znamená, že nám zbyde na jiné věci.

0/0
16.1.2013 12:56

E38d72a 40S53t89á45r70e33k 6316184442496

Sice mohou přijít statisíce lidí o zaměstnání, ale co už, to je podružné. Prostě místo 20 zájemců o jedno volné pracovní místo jich bude najednou 50, takže spoustě lidem opravdu zbude na jiné věci...

0/−1
16.1.2013 13:01

J89i13r85i 54S22i24m39a80k 9298858948293

podle me to je spatna zprava s drobnymi pozitivy. Spatna zprava je, ze hospodarstvi EU nalajnovane dle predstav byrokratu v Bruselu speje do kopru rychleji, nez si kdo predstavoval.

Dobra zprava je, ze lide se bezhlave neridi vsim, co jim EU byrokrati diktuji a jasne odlisuji politiku a socialni inzenyrstvi a ekozvazsty od reality vsedniho dne a nenechaji se lehce zblbnout.

ja osobne vidim svetlo na konci tunelu a tim bude vzpoura clenskych zemi proti bruselskemu diktatu a oslabeni ochoty prijimat predem jasne nesmyslne limity a omezeni.

0/0
16.1.2013 13:05

A58l85e83š 98N44o74v35o64t27n65ý 8431181963726

nevím kolik jim dali, ale posl.dny je všude jen VW, kdyz ne clanek, tak aspon foto, tak jako tomu je v tomto clanku, nestydaté !! !! !!!! !!!!

+4/−3
16.1.2013 12:22

J88a56n 19M32o93h26y88l94a 3878618506138

Zrovna v tomto článku to dává smysl.

0/0
16.1.2013 13:53

D88a77v51i15d 55P51r76a20ž93á14k 6614702872556

A to je snad špatně? Však nejen auty je člověk živ. :-)

+2/0
16.1.2013 12:21

M81i78c31h33a68e76l 57L48u35k82a71v95s90k77y 6409631968311

No když taky automobilky už neví co by za ty auta chtěli. Ať je prodávaj za stejnou cenu jako třeba na americkém trhu a uviděj jaký budou prodeje.

+1/0
16.1.2013 12:18
Foto

T58o40m85a57s 23K22w20o90l40e85k 4789844930475

Az se auta dostanou na stejnou cenovou hladinu jak za oceanem tak urcite ty cisla porostou. Auta jsou v Evrope stale predrazena a evropska auta se v USA prodavaji za mnohem nizsi ceny navzdory nakladum za dopravu, clo atd .

+5/0
16.1.2013 12:18

D44a48v44i19d 72P64r91a72ž55á49k 6524672432586

A nejsou rozdílné ceny náhodou způsobeny rozdílnou specifikací vozů pro Evropu (resp. EU) a pro USA?:-)

+1/−2
16.1.2013 12:21
Foto

T60o97m79a40s 16K39w22o57l69e34k 4649184230775

Mel jsem kdysi auto z USA renomovane nemecke znacky. Bylo identicke (az na predni oranzove odrazky, symetricka svetla a mirne jiny zadni naraznik a tachometr v milich ) jako verze z Evropy.

+1/0
16.1.2013 12:47

P46a70v69e49l 87O33d61r52a43z30i89l 6424399847840

Jo, ale to nebylo auto specifikované pro USA, ale pro Evropu, že? Nebo si myslíte, že třeba BMW bude dělat dvě různý pětky, jednu evropskou a druhou americkou? Rozdílná cena je pak dána možností trhu; za evropský ceny by to v USA neprodali.

0/−1
16.1.2013 13:08

J45i14r54i 78S60i40m41a16k 9488778648353

nechcu ti brat iluze, ale konkretne tebou uvadene BMW zjistilo, ze v Evrope nema sanci udat jeden ze svych stezejnich modelu, konkretne trojkovou radu, kterou zase jen tak mimochodem loni "vylepsilo" v duchu downsizingu a trh rekl "n....t".

No a nez aby ty modely prodavali v Evrope jako lonske se slevou, tak je radeji prevezli do USA a prodali za tamni cenu. Takze zadny ozebraceny americky model, ale neprodejna auta urcena pro Evropu plus vicenaklady na prepravu do USA.

Obrazek necht si kazdy udela sam za sebe...

0/0
16.1.2013 13:54

P86e77t19r 54N64i50v24n36i83c78k12ý 3782194955177

Klasický ekonomická křivka. Jednou se prodávají lépe, jindy hůře.

+3/−1
16.1.2013 11:16

M64a58r49e73k 10O36p 9719333290203

nenen, za to může přece Kalousek ;-O;-O;-O;-O

+3/0
16.1.2013 12:17
Foto

T39o61m46a14s 64K31w71o33l97e74k 4739344750355

navzdory pochopitelne vyssim nakladum .....

0/0
16.1.2013 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.