Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta v Evropě se prodávají nejhůř za 17 let

Automobilky v Evropě se loni potýkaly s nejslabší poptávkou po nových vozech od roku 1995. Prodalo se jich meziročně o 8,2 procenta méně. Pokles zájmu o nová auta vyvrcholil prosincovým propadem o 16,3 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V80l65a82d21i75m46í46r 16H90a51v46r35á34n61e55k 7236206740957

to je ale divný, platy stagnují, všechny ceny rostou, prázdný měšec se plní drahým palivem, a lidi si mají kupovat nová auta? dokud to staré jezdí, není jediný důvod!!

+1/0
17.1.2013 12:19

K10a22r60e53l 62B68a10r69t85á51k 3299263302156

A že je ten Golf pěkný, co?

0/0
17.1.2013 8:27

S30t79a39n17i67s80l65a80v 54R81o17s23e29c84k77ý 9645769171759

Krize nekrize, trh už je stejně nasycený. Od r. 1994 mám už třetí ojetinu a ještě nejsem na ceně nejlevnějšího nového auta, a to by, kdybych si ho koupil r. 1994 byl už asi téměř vrak.

+1/0
16.1.2013 16:46
Foto

P79a21v36e29l 22Z29u51k75a75l 6598645700353

proč si mám kupovat nový auto,když to moje 15let stary nerezne,a furt jezdi bez problemu? a krome vymeny oleje,filtru,rozvodu nic neřeším?

+3/0
16.1.2013 12:52

J26i30r14i 81S25i15m52a92k 9408288678783

nerikej to moc nahlas, protoze se odnekud vynori nejaky ourada a vyhlasi ti za barakem nizkoemisni zonu, ktere tvoje auto urcite nesplni ;-)

+1/0
16.1.2013 13:06
Foto

P45a49v49e25l 91Z31u74k21a50l 6498925930593

no vsak uz se to pomalu blízí...STK chteji kazdy rok pro auta starší 6let,vozidla nad 10let nejde havairje pojistit,auta nad 5let jsou pri nehode amortizovana....proste tlacit na spotrebitele aby co nejcasteji menil tu svou plechovku

+3/0
16.1.2013 13:14

J26i86n25d14ř88i31c89h 20Š81k96o97p80e95k 4485701640815

vozidla nad 10 let samozřejmě havarijně pojistit lze, pouze některé internetové portály to neumí, ale na poboččce nebo přes obchodního zástupce není problém. Amortizace je průšvih, ale existují cesty jak to minimalizovat.

0/0
18.1.2013 17:22

T48o92m67á49š 76C79h12r60a83s38t88n59ý 2838759379191

No z amortizace jsem málem vyrostl, když mi trotl v audině nabořil mého Saaba 9000 (celý 1 den registrovaný jako veterán) po komplexní rekonstrukci za téměř sto tisíc a jeho pojišťovna mi ho amortizovala "na běžnou prodejní cenu 22 tisíc, po amortizaci vozidla 14 tisíc".

Ps. škoda na mém vozidle vypočtena na 26 tisíc (světlomet, boční plech, ostřikovač, čerpadlo, kapota), škoda na jeho 218 tisíc :)) (Saab nedal lacino, rozpáral mu bok jako podsvinčeti)

0/0
6.2.2013 9:36

M31a98r27t36i88n 50S96e76d68o62n51a 5507433950829

15 let stare auto je fajn na popojizdeni, ale s bezpecnosti na tom uz moc dobre nebude. Mit male deti tak bych s nim na dovolenou pres celou Evropu nejel.

0/−1
16.1.2013 20:24

J13i56r68i 10S98i35m19a49k 9178238538153

podle tve logiky bylo pred 15 lety o usta jet pres Evropu ;-)

Nerikam, ze bezpecnost nejde stale kupredu, ale u auta neplati obecne, ze cim starsi, tim horsi. Rozhodujici je stav a ne vek a fungl nove moderni ohvezdickovane auto za 300tisic (treba Rapid v zakladu) se co se tyce bezpecnosti nevyrovna ani v naznaku 5 let staremu mercedesu E classe , ktery se (paradoxne) opet nevyrovna spickove zachovalemu mercedesu w140 z 90 let. Ktery teda bude stat mozna v tom spickovem stavu "jakoby vyjel z tovarny" taky tech 300 tisic a bude ho docela problem sehnat. Ale i v takovem tom obycejnem "spickovem" stavu s 300tkm najeto to bude uplne jina liga nez Rapid a navic to vyjde a sto tisic levneji pri koupi....

To jestli uz chces neco porovnavat, tak pomer cena/bezpecnost/provozni naklady. Tam souhlasim s tim, ze tohle kriterium splni nejlepe nejaka nova , dejme tomu maximalne rok stara ojetina

0/0
17.1.2013 8:28

M92a10r59t96i30n 70S70e73d48o52n37a 5917973950899

Pokud veris tomu ze 15 let stare airbagy a bezpecnostni pasy jsou na tom stejne jako u noveho auto tak si tomu ver. Ja doma auto starsi 7 let nechci. A rekl bych ze mame zcela jine predstavy o tom co je rodinne auto, to Rapid ani MB tridy E neni. Pro me to je MPV od velikosti S-Max  ci Grand Scenic.

0/0
17.1.2013 12:19

R80a23d38e61k 26H87o54r85a13k 4257747376835

Asi bude problem v jednotlivych automobilkach, takovy Mercedes si s necim takovy hlavu nedela, jinak si nedovedu predstavit, ze na relativne obycejne "ecko" se ceka 6 mesicu.

+2/0
16.1.2013 12:45

P21e59t20r 23U44l45l14m76a18n64n 2307788717312

EU nejdřív umělě zdražuje auta neustálými požadavky na "zelenost" a pak se diví, že se méně prodávají. Kdyby tu auta stála jako v USA, tak to by najednou byla poptávka.

+6/−1
16.1.2013 12:42

L43u59d28ě75k 12N13o44v38ý 2351789613361

já bych i souhlasil s tlačením na zelenost, kdyby se to dělalo s rozumem. Což se ovšem většinou říct nedá

+3/−1
16.1.2013 12:48

M27a47r24t56i81n 55K43a86r62á88s42e24k 9578623918238

No auta za poslednich 20 let spis vyrazne zlevnila (i kdyz v prumeru v Evrope mene nez v CR).

0/0
16.1.2013 15:02

M71a58r17t81i53n 65S20e35d84o48n72a 5337483820349

Never pohadkam, auto v Evrope, narozdil od US, je diky MHD zbytna vec. Jak v US zacali lide mit problemy s penezi tak take prestali kupovat nova auto, v Evrope to je uplne stejne.

Dnes je v Evrope auto spotrebni zbozi jako kazde jine, navic vuci prijmum jeho cena za poslednich 5 let velmi klesly. Kdo auto potrebuje tak jej uz davnou koupit, kdo jej ma pouze na vylety a nema na nej, tak koupi odlozil na lepsi casy.

0/0
17.1.2013 12:26

J41i61r18i 27S65i61m61a81k 9748458848673

ja bych to nezevseobecnoval

je pravda, ze predrazene a pretechnizovane kramy se prodavaji nejhur za 17 let. Ovsem lowend jako je Dacia, pripadne auta s nejlepsim pomerem cena/vykon jako mohou byt napriklad nektere modely Kia a Hyundai se dari celkem dobre.

pokud mluvime o opravdove krizi, tak ta zasahla tolik dotovany a medialne oslavovany sektor elektromobilu, to bylo jeste loni kecu, ze pani redaktori. Elektromobil sem, elektromobil tam, dojezd takovy a makovy, rychlost dobijeni takova a makova, uz se testuji,. uz jsou ve vyrobe.., uz si je lidi kupuji a kde ty elektromobily jsou v praxi ?:-P

+2/0
16.1.2013 12:37

L54u27d13ě28k 49N21o31v65ý 2751709783811

jinými slovy: lidi si nejenže koupili celkově míň aut, ale ještě k tomu, když už si nějaké koupili, tak spíš nějaké levnější. Takže zevšeobecňování je na místě

0/0
16.1.2013 12:43

J60i37r88i 70S43i82m19a48k 9798648118623

tak ted si trosku protirecis, treba Hyu rostou dlouhodobe procenta prodeju v dvoucifernych cislech za rok. Bud Hyu nejsou auta ;-) anebo neplati tvrzeni, ze se auta prodavaji nejhur za 17 let, protoze bych si jen tak baj oko tipnul, ze v konkretnim pripade korejcu prodavaji minimalne desetinasobek toho co pred 17 lety. Aby jsi mohl tvrdit, ze se auta prodavaji nejhur za 17 let, chtelo by to dokazat, ze upadek postihl vsecky vyrobce, coz samozrejme neni pravda. Postihl jen ty znacky, ktere zaspaly dobu velkych fuzi, pripadne prosvihly trend montovat v nizkonakladovych zemich, pripadne to s nima bylo takove vachrlate odjakziva, konkretne treba Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, Ford, Seat ..

0/0
16.1.2013 12:50

P49a44v35e61l 20O75d41r46a68z97i64l 6184809307320

Já nevím, co je pro vás těžké k pochopení na tom, že vloni se v EU registrovalo nejméně aut od roku 1995?

0/0
16.1.2013 13:08

J57i69r81i 35S66i38m72a89k 9488918358463

ze tam chybi drobne upresneni.. ze se nejedna o auta jako takova, ale o nektere vyrobce. a stalo by to za to rozvest i jake konkretni vyrobce... treba ty, kteri vyplacali miliardy na elektromobily, hybridy, downsizing, udelatka na snizeni papirove spotreby a emisi CO2, na startstopy, asistenty vseho mozneho, ktere nikdo nechce a nejlepsi je, kdyz se daji vypnout....

Ano, temto vyrobcum se v globale prilis nedari a je to dobre.

Vyrobcum, kteri nic z tohoto nevyvijeli (DACIA, HYUNDAI, KIA) se dari naprosto bezvadne. ;-D

0/0
16.1.2013 13:13

P87a89v25e50l 78O14d84r68a55z10i38l 6414239627710

Já si myslím, že je to naprosto exaktní vyjádření. Že vám to nějak ne a ne dojít asi není chyba autora.

0/0
16.1.2013 15:25

J80i89r23i 59S96i30m62a16k 9418798248773

neni o cem spekulovat, je to klasicka polopravda pololez. Bud ten nadpis mel byt nejak jako "vetsina vyrobcu aut celi nejvetsimu propadu vyroby za poslednich 17 let" nebo meli rict "celkovy prodej aut v Evrope" je nejhorsi za poslednich 17 let, ale formulace "Auta se v Evrope prodavaji nejhur za poslednich 17 let" je zavadna, protoze jak rikam vyse, netyka se to ani zdaleka celeho trhu s auty a naopak jsou zde ukazky dlouhodobych rekordnich rustu prodeju aut.

0/0
16.1.2013 20:03

L96u88d29ě37k 49N21o32v19ý 2741919393501

kdyby deset dalších automobilek dělalo auta s úplně stejným poměrem cena/výkon, jako Hyundai, nic by to nezměnilo na faktu, že lidi si prostě kupují míň auta. Jen to potvrzuje to, co jsem psal. Nejenže kupují míň, ale ještě si vybírají (v průměru) ty cenově výhodnější. Ať už to pro někoho znamená, že si koupí to úplně nejlevnější (Dacia apod.) nebo to s nejlepším poměrem cena/výkon. Někdo jiný zase, kdo by si dřív koupil klidně auto za milion a půl, si dnes vybírá v kategorii do milionu.. trend je jasný a to, že některá automobilka jde nahoru, mu vůbec neodporuje..

0/0
16.1.2013 13:23

J28i36r57i 69S57i40m50a21k 9138658908103

to je spekulace... podle meho ten propad trhu je v tom, ze je tu vicemen jen jeden vyrobce Hyu/Kia, ktery vyrabi zhruba to, co trh zada nejvice a ostatni jsou s tou nabidkou uplne mimo misu.

Kdyby tu tech vyrobcu krom Hyu/Kia bylo v nejnaslapanejsim segmentu C 10 dalsich, tak by i to Hyu/Kia muselo reagovat na situaci na trhu a jit s cenou jeste nize... to je logicke.

Stejne jako to musela udelat nase slavna Skoda a ze ji to boli..... prskla Rapid na trh se sebevedomou cenovkou 290.000 KC za vybavu zebrak holobyt a ted  zaziva krute probuzeni do reality, kdyz ji spotrebitele rekli za tuto cenu  "na...t". ;-) Takove krute ponizeni na domacim trhu, kde leta letouci platilo auto=skoda.

Lide se chovaji ekonomicky, vyrobci se chovaji tak, aby sli na ruku Bruselu a maximalizovali tim svuj zisk a na spotrebitele kaslou zvysoka a jednou to holt uz prasknout muselo.

0/−1
16.1.2013 13:32

L35u42d38ě25k 34N82o82v70ý 2641359873791

to vše je pravda, ale tohle je prostě o tom, že má míň lidí na to, koupit si nové auto. Nemyslím si, že by si tolik lidí najednou neumělo vybrat z nabídky, když doteď si z ní vždy vybrali a to dokonce za vyšší ceny

0/0
16.1.2013 14:05

J36i72r88i 30S90i52m95a87k 9608718408693

;-) no to se asi neshodnem. V minulych letech byl po autech hlad, protoze ve vychodni evrope doslouzil socialisticky vozovy park a ti lidi v necem jezdit museli. Tahle situace byla unikatni a proto to fungovalo relativne dobre. Ja verim, ze spousta novych aut neoslovuje pripadne zajemce a ze dneska si naopak NENI z ceho vybrat. Konkretne ja osobne bych chtel auto v cenovce Dacie, ovsem se solidnosti zpracovani Audi na technice Subaru a s komfortem Mercedesu bez vsech zbytecnosti, ktere akorat odvadeji od rizeni a snizuji spolehlivost, tj. s elektrickou vybavou opet z Dacie a klidne at to dela pro me za me Kia.

takova auta v Evrope (zatim) nejsou a nebudou tu drive, nez se je nauci vyrabet Cinani...

0/0
16.1.2013 14:55

P72a92v57e11l 39O12d73r40a96z29i11l 6174819167840

No, tak pokud chcete komfort mercedesu s výbavou Dacie, tak to se určitě neshodneme...

0/0
16.1.2013 15:27

J90i18r67i 85S91i48m76a43k 9848518298303

sedni si do libovolneho mercedesu z devadesatych let a pochopis, ze ke komfortnimu svezeni netreba ani adaptivni tlumice, ani 10 ruznych jizdnich rezimu razeni prevodovky, ani automaticke sterace a ani hlasove ovladani. navrhuju zkusit treba w140 prezdivany Mamut, kterym jezdila lady Diana. Ano, bylo tam hodne elektroniky, ale v porovnani k dnesni S klasse to ma blize spise k te Dacii a hlavne... ta elektronika tam nebyla samoucelna a taky celkem bez problemu fungovala.

0/0
16.1.2013 20:08

E60d68a 13S48t63á11r68e52k 6416354812416

Tedy školy na to nemám, ale že nekonečný růst není v našich (světových) podmínkách uskutečnitelný vím. Teď už jen zbývá, aby s tím počítal i vrcholový management automobilek a začal vytvářet i nějaké ty rezervy na horší časy, protože zatím se jen zběsile investuje do rozšiřování výroby a pak se zjistí, že není pro koho vyrábět (hlavně abychom neplatili žádné daně...).

+1/0
16.1.2013 12:31

J61a60n 56P82a17v70e81l 8483832668156

Školy na to skutečně nemáte. Ještě existují africké, jihoamerické a zejména asijské trhy které mohou výrazně růst.

+1/0
16.1.2013 13:02

E78d91a 84S47t30á94r58e72k 6596194812236

Ano ano, oni tam nemají pořádně co do huby, ale naše auta si kupovat budou. Vy školy zřejmě máte a tedy dobře víte co je to teorie, ale ta se od praxe výrazně liší...

+1/0
16.1.2013 13:38

J70a92r79o47s15l23a63v 53F65i35c36t34u40m 6917935368248

To je spíše dobrá zpráva :-)

+3/0
16.1.2013 12:22

E68d80a 45S92t63á34r56e77k 6636484572816

No jak pro koho...

0/0
16.1.2013 12:26

L61u32d31ě79k 47N84o88v36ý 2321759343301

ani bych neřekl, neznamená to přece, že ti lidi začnou chodit pěšky

0/0
16.1.2013 12:47

P23e48t52r 65N60o16v37a10k 3320587899387

Je to dobrá zpráva. To že spotřebujeme méně aut znamená, že nám zbyde na jiné věci.

0/0
16.1.2013 12:56

E46d29a 17S68t33á68r51e74k 6156704132136

Sice mohou přijít statisíce lidí o zaměstnání, ale co už, to je podružné. Prostě místo 20 zájemců o jedno volné pracovní místo jich bude najednou 50, takže spoustě lidem opravdu zbude na jiné věci...

0/−1
16.1.2013 13:01

J14i54r92i 17S14i98m90a92k 9558248798253

podle me to je spatna zprava s drobnymi pozitivy. Spatna zprava je, ze hospodarstvi EU nalajnovane dle predstav byrokratu v Bruselu speje do kopru rychleji, nez si kdo predstavoval.

Dobra zprava je, ze lide se bezhlave neridi vsim, co jim EU byrokrati diktuji a jasne odlisuji politiku a socialni inzenyrstvi a ekozvazsty od reality vsedniho dne a nenechaji se lehce zblbnout.

ja osobne vidim svetlo na konci tunelu a tim bude vzpoura clenskych zemi proti bruselskemu diktatu a oslabeni ochoty prijimat predem jasne nesmyslne limity a omezeni.

0/0
16.1.2013 13:05

A80l89e27š 56N20o56v59o13t42n91ý 8421271773306

nevím kolik jim dali, ale posl.dny je všude jen VW, kdyz ne clanek, tak aspon foto, tak jako tomu je v tomto clanku, nestydaté !! !! !!!! !!!!

+4/−3
16.1.2013 12:22

J13a63n 34M59o24h51y44l49a 3608168236308

Zrovna v tomto článku to dává smysl.

0/0
16.1.2013 13:53

D95a33v66i95d 82P31r49a90ž86á42k 6514942632586

A to je snad špatně? Však nejen auty je člověk živ. :-)

+2/0
16.1.2013 12:21

M21i10c69h21a21e74l 39L83u94k37a67v94s98k37y 6799411388201

No když taky automobilky už neví co by za ty auta chtěli. Ať je prodávaj za stejnou cenu jako třeba na americkém trhu a uviděj jaký budou prodeje.

+1/0
16.1.2013 12:18

T42o89m60a35s 45K45w18o20l76e85k 4429704210395

Az se auta dostanou na stejnou cenovou hladinu jak za oceanem tak urcite ty cisla porostou. Auta jsou v Evrope stale predrazena a evropska auta se v USA prodavaji za mnohem nizsi ceny navzdory nakladum za dopravu, clo atd .

+5/0
16.1.2013 12:18

D95a65v39i44d 78P49r94a47ž90á22k 6374392372876

A nejsou rozdílné ceny náhodou způsobeny rozdílnou specifikací vozů pro Evropu (resp. EU) a pro USA?:-)

+1/−2
16.1.2013 12:21

T32o21m21a55s 14K40w61o73l97e84k 4639334130105

Mel jsem kdysi auto z USA renomovane nemecke znacky. Bylo identicke (az na predni oranzove odrazky, symetricka svetla a mirne jiny zadni naraznik a tachometr v milich ) jako verze z Evropy.

+1/0
16.1.2013 12:47

P97a52v50e34l 25O38d98r43a96z44i61l 6884259947970

Jo, ale to nebylo auto specifikované pro USA, ale pro Evropu, že? Nebo si myslíte, že třeba BMW bude dělat dvě různý pětky, jednu evropskou a druhou americkou? Rozdílná cena je pak dána možností trhu; za evropský ceny by to v USA neprodali.

0/−1
16.1.2013 13:08

J47i97r16i 17S30i87m64a73k 9868658798763

nechcu ti brat iluze, ale konkretne tebou uvadene BMW zjistilo, ze v Evrope nema sanci udat jeden ze svych stezejnich modelu, konkretne trojkovou radu, kterou zase jen tak mimochodem loni "vylepsilo" v duchu downsizingu a trh rekl "n....t".

No a nez aby ty modely prodavali v Evrope jako lonske se slevou, tak je radeji prevezli do USA a prodali za tamni cenu. Takze zadny ozebraceny americky model, ale neprodejna auta urcena pro Evropu plus vicenaklady na prepravu do USA.

Obrazek necht si kazdy udela sam za sebe...

0/0
16.1.2013 13:54

P31e66t53r 80N55i45v93n49i47c70k13ý 3232984885877

Klasický ekonomická křivka. Jednou se prodávají lépe, jindy hůře.

+3/−1
16.1.2013 11:16

M23a76r92e24k 24O66p 9749593860563

nenen, za to může přece Kalousek ;-O;-O;-O;-O

+3/0
16.1.2013 12:17

T25o82m21a42s 78K63w67o45l60e76k 4759534620165

navzdory pochopitelne vyssim nakladum .....

0/0
16.1.2013 12:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.