Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta v Evropě se prodávají nejhůř za 17 let

Automobilky v Evropě se loni potýkaly s nejslabší poptávkou po nových vozech od roku 1995. Prodalo se jich meziročně o 8,2 procenta méně. Pokles zájmu o nová auta vyvrcholil prosincovým propadem o 16,3 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42l85a45d28i44m48í46r 12H40a90v86r55á50n23e53k 7516316140757

to je ale divný, platy stagnují, všechny ceny rostou, prázdný měšec se plní drahým palivem, a lidi si mají kupovat nová auta? dokud to staré jezdí, není jediný důvod!!

+1/0
17.1.2013 12:19

K40a31r48e94l 45B15a15r80t85á38k 3269843712586

A že je ten Golf pěkný, co?

0/0
17.1.2013 8:27

S43t22a42n92i90s37l29a66v 91R54o92s76e65c56k76ý 9695169111579

Krize nekrize, trh už je stejně nasycený. Od r. 1994 mám už třetí ojetinu a ještě nejsem na ceně nejlevnějšího nového auta, a to by, kdybych si ho koupil r. 1994 byl už asi téměř vrak.

+1/0
16.1.2013 16:46

P38a12v80e47l 49Z40u23k62a61l 6178855550293

proč si mám kupovat nový auto,když to moje 15let stary nerezne,a furt jezdi bez problemu? a krome vymeny oleje,filtru,rozvodu nic neřeším?

+3/0
16.1.2013 12:52

J38i22r38i 79S60i60m93a84k 9198478758553

nerikej to moc nahlas, protoze se odnekud vynori nejaky ourada a vyhlasi ti za barakem nizkoemisni zonu, ktere tvoje auto urcite nesplni ;-)

+1/0
16.1.2013 13:06

P27a79v57e38l 20Z78u37k67a55l 6688765950713

no vsak uz se to pomalu blízí...STK chteji kazdy rok pro auta starší 6let,vozidla nad 10let nejde havairje pojistit,auta nad 5let jsou pri nehode amortizovana....proste tlacit na spotrebitele aby co nejcasteji menil tu svou plechovku

+3/0
16.1.2013 13:14

J12i78n37d74ř21i80c46h 35Š64k64o36p75e25k 4195221260485

vozidla nad 10 let samozřejmě havarijně pojistit lze, pouze některé internetové portály to neumí, ale na poboččce nebo přes obchodního zástupce není problém. Amortizace je průšvih, ale existují cesty jak to minimalizovat.

0/0
18.1.2013 17:22

T90o36m35á29š 69C81h83r51a82s79t27n98ý 2598609259651

No z amortizace jsem málem vyrostl, když mi trotl v audině nabořil mého Saaba 9000 (celý 1 den registrovaný jako veterán) po komplexní rekonstrukci za téměř sto tisíc a jeho pojišťovna mi ho amortizovala "na běžnou prodejní cenu 22 tisíc, po amortizaci vozidla 14 tisíc".

Ps. škoda na mém vozidle vypočtena na 26 tisíc (světlomet, boční plech, ostřikovač, čerpadlo, kapota), škoda na jeho 218 tisíc :)) (Saab nedal lacino, rozpáral mu bok jako podsvinčeti)

0/0
6.2.2013 9:36

M77a80r32t29i72n 38S11e50d90o61n52a 2815226116669

15 let stare auto je fajn na popojizdeni, ale s bezpecnosti na tom uz moc dobre nebude. Mit male deti tak bych s nim na dovolenou pres celou Evropu nejel.

0/−1
16.1.2013 20:24

J21i28r64i 42S50i75m12a29k 9948858918403

podle tve logiky bylo pred 15 lety o usta jet pres Evropu ;-)

Nerikam, ze bezpecnost nejde stale kupredu, ale u auta neplati obecne, ze cim starsi, tim horsi. Rozhodujici je stav a ne vek a fungl nove moderni ohvezdickovane auto za 300tisic (treba Rapid v zakladu) se co se tyce bezpecnosti nevyrovna ani v naznaku 5 let staremu mercedesu E classe , ktery se (paradoxne) opet nevyrovna spickove zachovalemu mercedesu w140 z 90 let. Ktery teda bude stat mozna v tom spickovem stavu "jakoby vyjel z tovarny" taky tech 300 tisic a bude ho docela problem sehnat. Ale i v takovem tom obycejnem "spickovem" stavu s 300tkm najeto to bude uplne jina liga nez Rapid a navic to vyjde a sto tisic levneji pri koupi....

To jestli uz chces neco porovnavat, tak pomer cena/bezpecnost/provozni naklady. Tam souhlasim s tim, ze tohle kriterium splni nejlepe nejaka nova , dejme tomu maximalne rok stara ojetina

0/0
17.1.2013 8:28

M62a47r74t13i48n 70S97e44d86o92n52a 2205886846449

Pokud veris tomu ze 15 let stare airbagy a bezpecnostni pasy jsou na tom stejne jako u noveho auto tak si tomu ver. Ja doma auto starsi 7 let nechci. A rekl bych ze mame zcela jine predstavy o tom co je rodinne auto, to Rapid ani MB tridy E neni. Pro me to je MPV od velikosti S-Max  ci Grand Scenic.

0/0
17.1.2013 12:19

R66a26d10e71k 50H25o67r98a43k 4267197496625

Asi bude problem v jednotlivych automobilkach, takovy Mercedes si s necim takovy hlavu nedela, jinak si nedovedu predstavit, ze na relativne obycejne "ecko" se ceka 6 mesicu.

+2/0
16.1.2013 12:45

P57e85t46r 36U41l75l62m74a86n22n 2807828777232

EU nejdřív umělě zdražuje auta neustálými požadavky na "zelenost" a pak se diví, že se méně prodávají. Kdyby tu auta stála jako v USA, tak to by najednou byla poptávka.

+6/−1
16.1.2013 12:42

L73u68d18ě74k 57N16o18v85ý 2291329443751

já bych i souhlasil s tlačením na zelenost, kdyby se to dělalo s rozumem. Což se ovšem většinou říct nedá

+3/−1
16.1.2013 12:48

M72a62r14t57i93n 98K18a49r57á50s65e20k 9448363198578

No auta za poslednich 20 let spis vyrazne zlevnila (i kdyz v prumeru v Evrope mene nez v CR).

0/0
16.1.2013 15:02

M53a44r26t92i36n 50S98e90d67o68n13a 2405766386629

Never pohadkam, auto v Evrope, narozdil od US, je diky MHD zbytna vec. Jak v US zacali lide mit problemy s penezi tak take prestali kupovat nova auto, v Evrope to je uplne stejne.

Dnes je v Evrope auto spotrebni zbozi jako kazde jine, navic vuci prijmum jeho cena za poslednich 5 let velmi klesly. Kdo auto potrebuje tak jej uz davnou koupit, kdo jej ma pouze na vylety a nema na nej, tak koupi odlozil na lepsi casy.

0/0
17.1.2013 12:26

J11i60r68i 22S58i26m92a23k 9728438298723

ja bych to nezevseobecnoval

je pravda, ze predrazene a pretechnizovane kramy se prodavaji nejhur za 17 let. Ovsem lowend jako je Dacia, pripadne auta s nejlepsim pomerem cena/vykon jako mohou byt napriklad nektere modely Kia a Hyundai se dari celkem dobre.

pokud mluvime o opravdove krizi, tak ta zasahla tolik dotovany a medialne oslavovany sektor elektromobilu, to bylo jeste loni kecu, ze pani redaktori. Elektromobil sem, elektromobil tam, dojezd takovy a makovy, rychlost dobijeni takova a makova, uz se testuji,. uz jsou ve vyrobe.., uz si je lidi kupuji a kde ty elektromobily jsou v praxi ?:-P

+2/0
16.1.2013 12:37

L18u58d72ě48k 47N58o63v50ý 2121389173351

jinými slovy: lidi si nejenže koupili celkově míň aut, ale ještě k tomu, když už si nějaké koupili, tak spíš nějaké levnější. Takže zevšeobecňování je na místě

0/0
16.1.2013 12:43

J72i71r45i 87S90i68m41a20k 9948488158503

tak ted si trosku protirecis, treba Hyu rostou dlouhodobe procenta prodeju v dvoucifernych cislech za rok. Bud Hyu nejsou auta ;-) anebo neplati tvrzeni, ze se auta prodavaji nejhur za 17 let, protoze bych si jen tak baj oko tipnul, ze v konkretnim pripade korejcu prodavaji minimalne desetinasobek toho co pred 17 lety. Aby jsi mohl tvrdit, ze se auta prodavaji nejhur za 17 let, chtelo by to dokazat, ze upadek postihl vsecky vyrobce, coz samozrejme neni pravda. Postihl jen ty znacky, ktere zaspaly dobu velkych fuzi, pripadne prosvihly trend montovat v nizkonakladovych zemich, pripadne to s nima bylo takove vachrlate odjakziva, konkretne treba Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, Ford, Seat ..

0/0
16.1.2013 12:50

P32a76v92e63l 40O71d82r73a63z42i50l 6274289317530

Já nevím, co je pro vás těžké k pochopení na tom, že vloni se v EU registrovalo nejméně aut od roku 1995?

0/0
16.1.2013 13:08

J75i35r36i 33S92i35m95a49k 9228378128533

ze tam chybi drobne upresneni.. ze se nejedna o auta jako takova, ale o nektere vyrobce. a stalo by to za to rozvest i jake konkretni vyrobce... treba ty, kteri vyplacali miliardy na elektromobily, hybridy, downsizing, udelatka na snizeni papirove spotreby a emisi CO2, na startstopy, asistenty vseho mozneho, ktere nikdo nechce a nejlepsi je, kdyz se daji vypnout....

Ano, temto vyrobcum se v globale prilis nedari a je to dobre.

Vyrobcum, kteri nic z tohoto nevyvijeli (DACIA, HYUNDAI, KIA) se dari naprosto bezvadne. ;-D

0/0
16.1.2013 13:13

P40a33v34e33l 13O17d50r71a54z93i32l 6784299647530

Já si myslím, že je to naprosto exaktní vyjádření. Že vám to nějak ne a ne dojít asi není chyba autora.

0/0
16.1.2013 15:25

J91i32r54i 26S66i46m92a15k 9828708548793

neni o cem spekulovat, je to klasicka polopravda pololez. Bud ten nadpis mel byt nejak jako "vetsina vyrobcu aut celi nejvetsimu propadu vyroby za poslednich 17 let" nebo meli rict "celkovy prodej aut v Evrope" je nejhorsi za poslednich 17 let, ale formulace "Auta se v Evrope prodavaji nejhur za poslednich 17 let" je zavadna, protoze jak rikam vyse, netyka se to ani zdaleka celeho trhu s auty a naopak jsou zde ukazky dlouhodobych rekordnich rustu prodeju aut.

0/0
16.1.2013 20:03

L54u82d63ě64k 61N86o40v58ý 2481399383421

kdyby deset dalších automobilek dělalo auta s úplně stejným poměrem cena/výkon, jako Hyundai, nic by to nezměnilo na faktu, že lidi si prostě kupují míň auta. Jen to potvrzuje to, co jsem psal. Nejenže kupují míň, ale ještě si vybírají (v průměru) ty cenově výhodnější. Ať už to pro někoho znamená, že si koupí to úplně nejlevnější (Dacia apod.) nebo to s nejlepším poměrem cena/výkon. Někdo jiný zase, kdo by si dřív koupil klidně auto za milion a půl, si dnes vybírá v kategorii do milionu.. trend je jasný a to, že některá automobilka jde nahoru, mu vůbec neodporuje..

0/0
16.1.2013 13:23

J76i56r76i 58S52i56m17a67k 9498428728933

to je spekulace... podle meho ten propad trhu je v tom, ze je tu vicemen jen jeden vyrobce Hyu/Kia, ktery vyrabi zhruba to, co trh zada nejvice a ostatni jsou s tou nabidkou uplne mimo misu.

Kdyby tu tech vyrobcu krom Hyu/Kia bylo v nejnaslapanejsim segmentu C 10 dalsich, tak by i to Hyu/Kia muselo reagovat na situaci na trhu a jit s cenou jeste nize... to je logicke.

Stejne jako to musela udelat nase slavna Skoda a ze ji to boli..... prskla Rapid na trh se sebevedomou cenovkou 290.000 KC za vybavu zebrak holobyt a ted  zaziva krute probuzeni do reality, kdyz ji spotrebitele rekli za tuto cenu  "na...t". ;-) Takove krute ponizeni na domacim trhu, kde leta letouci platilo auto=skoda.

Lide se chovaji ekonomicky, vyrobci se chovaji tak, aby sli na ruku Bruselu a maximalizovali tim svuj zisk a na spotrebitele kaslou zvysoka a jednou to holt uz prasknout muselo.

0/−1
16.1.2013 13:32

L95u70d64ě60k 34N49o62v77ý 2331629663171

to vše je pravda, ale tohle je prostě o tom, že má míň lidí na to, koupit si nové auto. Nemyslím si, že by si tolik lidí najednou neumělo vybrat z nabídky, když doteď si z ní vždy vybrali a to dokonce za vyšší ceny

0/0
16.1.2013 14:05

J88i42r45i 47S69i25m23a63k 9888778698883

;-) no to se asi neshodnem. V minulych letech byl po autech hlad, protoze ve vychodni evrope doslouzil socialisticky vozovy park a ti lidi v necem jezdit museli. Tahle situace byla unikatni a proto to fungovalo relativne dobre. Ja verim, ze spousta novych aut neoslovuje pripadne zajemce a ze dneska si naopak NENI z ceho vybrat. Konkretne ja osobne bych chtel auto v cenovce Dacie, ovsem se solidnosti zpracovani Audi na technice Subaru a s komfortem Mercedesu bez vsech zbytecnosti, ktere akorat odvadeji od rizeni a snizuji spolehlivost, tj. s elektrickou vybavou opet z Dacie a klidne at to dela pro me za me Kia.

takova auta v Evrope (zatim) nejsou a nebudou tu drive, nez se je nauci vyrabet Cinani...

0/0
16.1.2013 14:55

P86a49v58e75l 12O15d46r80a87z67i92l 6964369157190

No, tak pokud chcete komfort mercedesu s výbavou Dacie, tak to se určitě neshodneme...

0/0
16.1.2013 15:27

J85i60r15i 78S19i49m86a26k 9168188468513

sedni si do libovolneho mercedesu z devadesatych let a pochopis, ze ke komfortnimu svezeni netreba ani adaptivni tlumice, ani 10 ruznych jizdnich rezimu razeni prevodovky, ani automaticke sterace a ani hlasove ovladani. navrhuju zkusit treba w140 prezdivany Mamut, kterym jezdila lady Diana. Ano, bylo tam hodne elektroniky, ale v porovnani k dnesni S klasse to ma blize spise k te Dacii a hlavne... ta elektronika tam nebyla samoucelna a taky celkem bez problemu fungovala.

0/0
16.1.2013 20:08

E35d78a 83S26t35á81r76e20k 6756724592716

Tedy školy na to nemám, ale že nekonečný růst není v našich (světových) podmínkách uskutečnitelný vím. Teď už jen zbývá, aby s tím počítal i vrcholový management automobilek a začal vytvářet i nějaké ty rezervy na horší časy, protože zatím se jen zběsile investuje do rozšiřování výroby a pak se zjistí, že není pro koho vyrábět (hlavně abychom neplatili žádné daně...).

+1/0
16.1.2013 12:31

J85a81n 78P48a95v45e19l 8413592398626

Školy na to skutečně nemáte. Ještě existují africké, jihoamerické a zejména asijské trhy které mohou výrazně růst.

+1/0
16.1.2013 13:02

E57d19a 67S30t11á70r43e49k 6396604792676

Ano ano, oni tam nemají pořádně co do huby, ale naše auta si kupovat budou. Vy školy zřejmě máte a tedy dobře víte co je to teorie, ale ta se od praxe výrazně liší...

+1/0
16.1.2013 13:38

J95a70r41o21s29l26a39v 46F35i87c28t96u39m 6107905808968

To je spíše dobrá zpráva :-)

+3/0
16.1.2013 12:22

E75d86a 22S71t30á73r57e15k 6796164762356

No jak pro koho...

0/0
16.1.2013 12:26

L43u98d91ě28k 84N17o16v84ý 2251929123231

ani bych neřekl, neznamená to přece, že ti lidi začnou chodit pěšky

0/0
16.1.2013 12:47

P14e73t39r 22N38o29v20a88k 3450727529477

Je to dobrá zpráva. To že spotřebujeme méně aut znamená, že nám zbyde na jiné věci.

0/0
16.1.2013 12:56

E47d32a 22S36t40á23r48e13k 6136354952106

Sice mohou přijít statisíce lidí o zaměstnání, ale co už, to je podružné. Prostě místo 20 zájemců o jedno volné pracovní místo jich bude najednou 50, takže spoustě lidem opravdu zbude na jiné věci...

0/−1
16.1.2013 13:01

J22i31r92i 16S64i14m73a72k 9178978908613

podle me to je spatna zprava s drobnymi pozitivy. Spatna zprava je, ze hospodarstvi EU nalajnovane dle predstav byrokratu v Bruselu speje do kopru rychleji, nez si kdo predstavoval.

Dobra zprava je, ze lide se bezhlave neridi vsim, co jim EU byrokrati diktuji a jasne odlisuji politiku a socialni inzenyrstvi a ekozvazsty od reality vsedniho dne a nenechaji se lehce zblbnout.

ja osobne vidim svetlo na konci tunelu a tim bude vzpoura clenskych zemi proti bruselskemu diktatu a oslabeni ochoty prijimat predem jasne nesmyslne limity a omezeni.

0/0
16.1.2013 13:05

A29l84e69š 26N40o61v90o60t83n79ý 8611941793536

nevím kolik jim dali, ale posl.dny je všude jen VW, kdyz ne clanek, tak aspon foto, tak jako tomu je v tomto clanku, nestydaté !! !! !!!! !!!!

+4/−3
16.1.2013 12:22

J12a53n 98M20o77h77y38l10a 3168368146348

Zrovna v tomto článku to dává smysl.

0/0
16.1.2013 13:53

D41a98v78i40d 19P55r70a92ž50á70k 6954172502216

A to je snad špatně? Však nejen auty je člověk živ. :-)

+2/0
16.1.2013 12:21

M62i22c30h74a34e90l 11L39u81k16a45v58s97k14y 6659181498781

No když taky automobilky už neví co by za ty auta chtěli. Ať je prodávaj za stejnou cenu jako třeba na americkém trhu a uviděj jaký budou prodeje.

+1/0
16.1.2013 12:18
Foto

T50o96m45a55s 91K84w88o60l13e33k 4609644840135

Az se auta dostanou na stejnou cenovou hladinu jak za oceanem tak urcite ty cisla porostou. Auta jsou v Evrope stale predrazena a evropska auta se v USA prodavaji za mnohem nizsi ceny navzdory nakladum za dopravu, clo atd .

+5/0
16.1.2013 12:18

D44a12v54i85d 54P65r73a44ž39á38k 6884142502136

A nejsou rozdílné ceny náhodou způsobeny rozdílnou specifikací vozů pro Evropu (resp. EU) a pro USA?:-)

+1/−2
16.1.2013 12:21
Foto

T62o26m44a53s 59K88w83o84l91e83k 4259484190945

Mel jsem kdysi auto z USA renomovane nemecke znacky. Bylo identicke (az na predni oranzove odrazky, symetricka svetla a mirne jiny zadni naraznik a tachometr v milich ) jako verze z Evropy.

+1/0
16.1.2013 12:47

P37a67v58e95l 49O94d69r70a78z64i93l 6114899207680

Jo, ale to nebylo auto specifikované pro USA, ale pro Evropu, že? Nebo si myslíte, že třeba BMW bude dělat dvě různý pětky, jednu evropskou a druhou americkou? Rozdílná cena je pak dána možností trhu; za evropský ceny by to v USA neprodali.

0/−1
16.1.2013 13:08

J56i50r51i 81S36i43m67a78k 9108748118283

nechcu ti brat iluze, ale konkretne tebou uvadene BMW zjistilo, ze v Evrope nema sanci udat jeden ze svych stezejnich modelu, konkretne trojkovou radu, kterou zase jen tak mimochodem loni "vylepsilo" v duchu downsizingu a trh rekl "n....t".

No a nez aby ty modely prodavali v Evrope jako lonske se slevou, tak je radeji prevezli do USA a prodali za tamni cenu. Takze zadny ozebraceny americky model, ale neprodejna auta urcena pro Evropu plus vicenaklady na prepravu do USA.

Obrazek necht si kazdy udela sam za sebe...

0/0
16.1.2013 13:54

P51e28t38r 47N44i70v46n76i80c42k48ý 3182804415827

Klasický ekonomická křivka. Jednou se prodávají lépe, jindy hůře.

+3/−1
16.1.2013 11:16

M61a50r52e69k 77O25p 9389503420433

nenen, za to může přece Kalousek ;-O;-O;-O;-O

+3/0
16.1.2013 12:17
Foto

T21o75m36a57s 66K82w94o31l53e50k 4419414300335

navzdory pochopitelne vyssim nakladum .....

0/0
16.1.2013 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.