Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky drah omládly o dva roky díky rekordním nákupům za osm miliard

Vozový park na české železnici prošel největším omlazením za poslední roky. České dráhy loni nakoupily a převzaly nové či modernizované vlaky v hodnotě 7,7 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š67t74ě49p56á95n 90H96á19l97e76k 1901102501887

"Naopak například přestavba klasických motoráků řady 810 na jednotky Regionova se už považuje za výměnu za nové vozidlo." 

Nové vozidlo na 40 let starém původním jednonápravovém pojezdu s jedinou hnanou nápravou, navíc řazenou v čele? K tomu u 1. a 2. série + všech 3vozových s tenčí podlahovou krytinou než před rekonstrukcí, takže si cestující musí i déle než hodinu "užívat" ten šílený hluk z tření zdrží, který do interiéru proniká daleko intenzivněji než v 810/010? Navíc se tato tenčí krytina v oblasti podlahových vík trhá. Hlavně, že zbylo na záclonky, které jsou prakticky zbytečné, především když skla jsou determální, že?

0/0
21.1.2013 20:35

M98i57r65e94k 48Z59á30v62o41d28n42ý 7382927840388

Jiří Krákora - Docela zábavný rozhovor :) Bohužel i když jde vidět, že jste o ekonomii někdy něco viděl, tak realitu již bohužel ne. Samozřejmě, že železnice se u nás bez dotací v podstatě nemůže udržet. Můžeme to doložit cenami jízdenek tam, kde dotace nejsou a při porovnání s kupní silou českých občanů musíme dospět k závěru, že bez dotací lze jezdit (možná) trasu Praha - Pradubice - Olomouc - Ostrava a možná Praha - Pradubice - Brno, ale zbytek nemá šanci. Respěktive šanci má, jedná-li se o vytíženou trasu (lokálky kolem velkých měst) a ve "studentské" dny. Ovšem poté se již nedá hovořit o veřejné dopravě, protože by o nějaké pravidelnosti a celkovém pokrytí nemohla být řeč. To jsou fakta, nic jiného :o)

+5/0
16.1.2013 21:46

J46i52r70k54a 49D76v71o77ř42á96k 4715460343178

V ekonomice každého státu a v pravidlech nastavených státem (třeba "mýto" za ježdění po kolejích") je jakási hranice, které části železnice jsou rentabilní samy o sobě a které mohou jezdit jen na objednávku, např. státu nebo krajů. V ČR se tato hranice pomaličku posouvá dolů tak, že zatím nad ní byla čistá nula, teď se snad začíná zjevovat něco málo - tedy zjevilo by se, kdybychom zároveň škrtli dorovnávání studentského jízdného státem u všech dopravců a zároveň škrtli současnou cenovou válku, bez které by to také šlo - je to teď dost neprůhledné. V sousedním Německu je ta hranice mezi regionální a dálkovou dopravou - ovšem ta regionální má o dost delší dosah, než jak tomu slovu rozumíme u nás. Celá železnice nad touto hranicí není snad nikde - aspoň v EU ne.

+1/0
16.1.2013 22:28

J96i14r36k20a 60D68v59o35ř86á82k 4655380153428

Ještě doplněk: Cenovou válku na ostravské trati vidím spíš jako dočasnou záležitost, předpokládám, že se to tam za čas usadí na rozumných cenách. Zároveň mzdy rok od roku stoupají a ČD zjevně nemají zapotřebí zdražovat tak rychle. Přepravené osobokilometry odůvodněně stoupají, stát platby zvyšovat nechce pokud možno ani o inflaci a podíl jízdného na nákladech pomalu roste. Vidím tu posun celkem kontinuální.

+2/−1
16.1.2013 23:23

J31i23r67k96a 21D80v61o33ř30á54k 4105210373798

Jinak upřesnění: na pojem dotace zapomeňme, je dost zavádějící. Bez příméno příjmu státních/krajských peněz nejezdí dnes v ČR snad žádné vlaky, ani na Ostravu (neručím za některé drahé nostalgické  jízdy).

+1/0
16.1.2013 22:59

P33e97t75r 22H94r54o43m23á15d27k42a 1269772205648

Taky nechápu, jak může mít někdo přes den čas takhle sáhodlouze žvanit nesmysly... Ne že bych záviděl, já radši pracuju a dostávám bonusy ;-D

0/0
17.1.2013 20:53

V86á88c21l71a38v 55H28o38s74c35h 8536558732831

Na to kolik prepravi lidi jeden vagon a kolik jeden autobus mi prijde cena toho vagonu brutalne vysoka. Bus muze byt sice po 5ti letech intenzivniho provozu na odpis a na vagonu to nebude moc ani poznat, ale stejne je ta cena nejak moc vysoka.

0/−4
16.1.2013 16:13

R81a20d48e40k 79J12a88n16a52t42a 9595976174182

Je to mimo jiné v tom, co píšete. V životnosti. Železniční vozidlo běžně vydrží 40 let provozu. Na zcela jiném levelu je také bezpečnost a komfort ve vozidle (který regionální bus má bezbariérové WC, dost místa pro kola či kočárky?).

Co se týká ceny na kapacitu, třeba tenhle příklad vychází cca 5x dráž:

Regionální bus za cca 5 mega (SOR BN 12) uveze cca 100 lidi (stojící+sedící)

Regionální vlak za cca 60 mega (PESA Link II) uveze cca 240 lidí (stojící+sedící).

Je ale pravda, že by vlaky levnější být mohly. Škodí jim to, že jsou vyráběny v relativně malých sériích. Pokud by byla železnice v Evropě jednotná co do technických požadavků, mohly by být série větší a vozidla levnější.

+6/0
16.1.2013 16:28

M64i94l12o51š 68S43a64l88o49š97e33k 7144683111863

Pro upřesnění - životnost osobního vozu max.30 let a nákladního 40 let.Potom by mělo následovat sešrotování ;-)

0/−6
16.1.2013 17:16

R51a98d69e39k 32J17a92n84a97t17a 9755796464772

S tímhle požadavkem běžte za RegioJetem (rok výroby IC vozů je 1976-1979) :-) Dokonce i Švýcarské spolkové dráhy provozují vozy 40-50 let staré.

Dokud věc dobře slouží, je nesmysl ji likvidovat. Jak u vlaků tak u aut (viz nedávné šrotovné v mnoha zemích EU).

+8/0
16.1.2013 17:32

M21i40l47o19š 88S19a40l50o14š15e49k 7264303971423

Tak jsme se to učili ve škole,bylo to myšleno pro naši zemi.Je nějaké to provozní opotřebení,víme?.Na vozidlo působí různé vlivy při jízdě po kolejích,stačí? Věc sloužit dobře může ale může být i nebezpečná ;-)

0/−4
16.1.2013 17:43

J55i97r29k15a 65D90v60o38ř77á84k 4425700193138

To číslo 30 let je celkem rozumné abstraktní číslo. Vlak sice vydrží 40 let, ale v polovině potřebuje obvykle rekonstrukci, která není rozhodně zadarmo. Takže ekonomicky není vůbec od věci počítat při koupi s těmi 30 lety.

0/0
16.1.2013 22:34

M43a91r62t28i20n 38K66a84r94á79s90e56k 9108943648888

Kvalitni osobni vagon s dobrou udrzbou a jednou az dvema generalkama vydrzi i 60 let.

+5/0
16.1.2013 17:46

V16l85a93d51i52m19í55r 74F79i86b60i12g69e34r 5554471301464

Ano třeba Pantografy jsou už tak nějak staré. Je to sice stará šlupka ale docela se mi vzhledově líbí:-)

+3/0
16.1.2013 18:59

J69i22r86k97a 19D69v74o69ř12á49k 4235190903658

Žabotlemy ovšem nikdy žádnou rekonstrukci neviděly ani zdálky.;-D

0/0
16.1.2013 22:35

J72i87r78k55a 75D66v60o34ř46á86k 4475330773648

Kdybychom počítali životnost autobusu 5 let a vlaku 30, kapacitu autobusu 100 a vlaku 240, cenu autobusu 5 a vlaku 60, tak cena 240 míst v busu vyjde za 30 let na 5 * (30/5) / 100 = 0,3 MKč, zatímco u vlaku na 60 * (30/30) / 240 =  0,25 MKč. Vlak v tomhle kupodivu vychází levněji. Divné, asi někde bude chyba.;-)

+1/0
16.1.2013 22:43

V25l70a33d53i35m62í35r 51F11i17b75i34g76e81r 5164161601704

Autobus nemusí mít tolik zkoušek a certifikátů jako železniční vůz, navíc autobusů se vyrobí řádově desetitisíce takže náklady na vývoj se v tom rozpustí snadněji než třeba u lokomotivy třeba lokomotiva Škoda 380 (109E) bylo vyrobeno 20 kusů(nevím kolik jich bude celkem ale stovky to asi nebudu i když je dobrá) zatímco byla vyvíjena několik let takže náklady na vývoj tvoří velkou část ceny.

+2/−1
16.1.2013 18:58

J94i94r38k80a 54D98v70o62ř85á44k 4745100593858

Zatím je těch 109E tak nějak 22 kousků (2 ve variantě 109E2, která se ale skoro neliší), ale nikdo ještě neví jistě, jaká cena bude nakonec za těch prvních 20 zaplacena (po odečtení penále). Také nepočítám zrovna se stovkami, jsou v módě ucelené jednotky a v exportu je silná konkurence.

0/0
16.1.2013 22:49

M53i41r25o69s82l38a39v 31Z86i70k79m51u89n78d 7289403354763

ad Miroslav Hruška : jak hodně jste se povozil RailJety ?  Pokud se tam nedají pohodlnější sedačky ( tom vážně pochybuji), tak budete se slzou v oku vzpomínat na vozy  jezdící na dnešních EC / IC  ...  I rakouské ojetiny z let 1976/1977, které ČD zakoupily jsou pro cestující mnohem pohodlnější než RailJety. Především je tam možnost polohovatelnosti sedaček i ve dvojce, o čemž si můžete nechat v "rakouském" krámu jen zdát.

+2/−1
16.1.2013 15:03

R82a36d44e25k 34J81a71n76a89t76a 9115576894412

On ale mluvil o přesunu vozů z EC na R. A přesun vozů proběhne, ať už jsou Railjety pohodlné jakkoliv.

Ohledně pohodlnosti -

Nezapomeňte na to, že jde hlavně o lidi, co teď vlakem nejezdí. Lidi, co jezdí vlakem i teď, kvůli RailJetům z vlaků rozhodně neodejdou. A ti noví, ti nemají s čím srovnávat.

A nezapomeňte taky na značku, na image. Lidi se dost často nerozhodují podle sebe, ale podle reakce okolí. Např. to Pendolíno je méně pohodlné, než leckterý klasický, i starší, vagón. Ale říct ve společnosti, že jste jeli Pendolínem není takový trapas, jako že jste jeli normálním vlakem.

+8/0
16.1.2013 15:31

J66i37r73k89a 90D87v66o64ř17á93k 4825290293728

Pak si také uvědomme, že příslušná sedmice railjetů je investice 2,5 GKč během dvou let. Kdyby měly investice jít tempem roku 2011, tak nám na ty dva roky zbývá ještě nějakých 8 GKč. Kam je ČD vrazí? Předpokládám, že velká část se plánuje na rychlíky na postupně soutěžené linky, se starobama by toho ČD moc nevyhrály. i nějaké soutěže v krajích proběhnou. A i když to nevyhrají ČD, provoz na těch linkách prostě ztratí a staré vagóny jim stejně zbydou.

Nejstarší vagóny se posouvají na šroťák v celkem slušném množství a (téměř) nezadržitelně.:-)

+1/0
16.1.2013 23:17

M17i26r44o73s82l57a19v 82H19r26u89š87k21a 1600495533845

Nejel jsem Railjetem ani jednou, nicméně co se týká polohovatelnosti sedaček, tak pokud vynecháme Pendolino a vozy první třídy, tak se to týká jen vozů typu Bmz, ve vozech Bee, respektive Bpee o polohovatelnosti nelze mluvit.

Navíc je třeba vzít v úvahu, že Railjety budou nasazeny na trasu Praha - Vídeň - Graz, ale kolik lidí jezdí tuto trasu celou, že by jim to mělo tááák vadit?

Frekvence je rozložená - část lidí jede úsek Praha - Brno a část lidí zas jiný úsek. Pokud toto vezmu v úvahu, nevidím problém. Ty dvě hodiny a půl z Brna do Prahy v Railjetu v pohodě přežiju. Rozhodně to bude komfortnější (aspoň pro mne) víc než Jančurovy autobusy, kde jen prakticky sedím a sedím, kdežto ve vlaku se mohu projít. A na rozdíl od Leošovy šaliny to bude mít více záchodů, takže taky pohoda.

+3/0
16.1.2013 17:13

J23i89r19k32a 50D54v49o44ř87á69k 4285280503428

Myslím, že do Brna by se to s railjety mohlo stihnout snad za 2:20, jestli se dokončí, co se teď rozhrabává na trati. Autobusáci se budou muset snažit, aby jim moc cestujících neuteklo do pohodlnějšího a především bezpečnějšího.

+2/0
16.1.2013 23:06

M14i62r98o68s73l41a37v 73P41a32v82e28l57e98c 9123766156243

No, je to ještě cesta na dlouhou trať, ale konečně se začalo alespoň něco dít !!!!!!

+2/0
16.1.2013 14:41

J62i18r68k39a 19D49v66o71ř93á38k 4935860893648

"Začalo" se dít už před více lety. Doteď nejpohodlnější vagóny (Bmz, Apmz) začaly ČD nakupovat v roce 1999. A po miliardách ročně už ČD investují také pár let. Ovšem teď se už procento nových vlaků zvýšilo natolik, že ji jich dříve či později na dráze všimne na vlastní zadek z cestujících už kdekdo.

+3/0
16.1.2013 22:56

L68u83m85í35r 21V91i75t21h57a 2487577856492

Tou 830 myslíte M152? To si děláte legraci?

Já vím, že je v módě nadávak na Regionovy, možná ani nejsou příliš povedené, to nedokážu posoudit, ale řadit je pod staré orchestriony, to může člověk, který je zná z časáku, ne z praxe. Nás, kteří tím cestujeme, by takový nesmysl ani nenapadl.

Howgh,

+2/0
16.1.2013 13:53

M31i95l49o41š 21S64a13l64o41š72e74k 7524583121113

U Regionovy se změnila akorát skříň+vybavení,pojezd je stejný jako u bývalého M152.Takže to drncá stejně ale vnitřek je daleko pohodlnější ;-)

+1/0
16.1.2013 17:20

V47l98a79d53i41m27í59r 73F23i76b64i23g47e50r 5604301801324

V Regionově jsem jel jen 1 a je to děs. Vnitřek je super, pohodlný a pěkný ale když to jede tak hluk a cítíte každou nerovnost, navíc to nemá klimatizaci takže v létě peklo. Kdyby to bylo odhlučněné, trochu lepší tlumiče a klimu tak by to bylo něco takhle je to jen starý motorák s novou kastlí. Ale City Elephant je docela fajn jel jsem kousek ale pohodlný a tichý.

0/0
16.1.2013 19:03

P98e44t74r 53D95v81o32ř86á98k 9364217202810

To je pěkné, ale já jsem jezdil výhradně rychlíkovými spoji. Po několika letech jsem si opět vyzkoušel cestování vlakem a žádná změna. Je vůbec reálné, abych se v budoucnu v rychlíkových spojích připojil s notebookem k zásuvce? Nekomfort se dá překousnout, pokud cesta netrvá dlouho. Bohužel se cesta po kolejích vleče a jednokolejná trať čas taky nezkrátí.

+3/0
16.1.2013 13:21

M62i88r73o73s58l68a13v 53H31r71u32š35k63a 1560505643235

Časem snad ano :) Nákup Railjetů by měl umožnit přesun vozů, které se dnes používají na vlacích kategorie EC a IC, i na rychlíky.

+1/0
16.1.2013 13:37

M80i52r92e30k 58Z67á36v92o12d96n31ý 7542287320628

Bohužel těch rychlíků bude minimálně 30x více, než uvolněné vozy dokáží pobrat :/

0/0
16.1.2013 21:37
Foto

J13i94ř11í 34K73r76á12k60o77r77a 9779723

Tak teď ještě zrušit dotace, definitivně odloučit ČD a SŽDC a zrušit jakékoliv dotace do železnice. Konkurence udělá zbytek.

Časem ten moloch ČD přenechá část tras konkurenci, zahodí staré vraky a snad se potom nebudeme konečně muset za tu železnici stydět.

+2/−19
16.1.2013 12:53

J27o41s34e81f 31K84o55p67e27c60k14y 9304472795

Zrusenim dotaci verejne doprave o verejnou dopravu prijdete a to neni ekonomicky prozirave rozhodnuti ;-)

+20/−2
16.1.2013 12:57
Foto

J55i71ř81í 98K13r48á69k32o68r55a 9259903

No, teď mi u vašeho komentáře chybí taková zásadní věc. Jak to jen bylo...

Jo, už vím. Argument!

+1/−11
16.1.2013 13:00

J46o78s90e25f 51K80o93p83e74c69k71y 9484322425

jaky argument presne potrebujete? ;-) pokud nebudete dotovat verejnou dopravu, ta zanikne, neb si na sebe nevydela. Pokud zanikne verejna doprava, tak se cca 50% obyvatel vyspelych statu sveta navic bude muset nejak dostat do skol a zamestnani... dusledky si snadno domyslite ;-)

+8/−1
16.1.2013 13:05
Foto

J76i93ř85í 43K96r13á35k95o55r87a 9959783

Hm, co třeba nějaká fakta, kterými byste svůj názor podepřel?

+1/−9
16.1.2013 13:13

J73o34s80e94f 72K78o65p39e48c75k76y 9114192325

Jaka fakta potrebujete? najdete si treba trzby CD nebo MHP Praha a pomer k nakladum. Pak vam bude jasne, ze bez dotaci zadna verejna doprava nefunguje... ;-)

+10/−2
16.1.2013 13:18
Foto

J36i62ř14í 85K10r42á75k70o70r75a 9469343

Ovšem, já zapomněl. Monopolní dopravce, dotovaný z větší části ze státního... bez něj by to nešlo. A ty extrémně vysoké náklady vůbec s těmi dotacemi nesouvisí, stejně jako korupce.

Kdyby nebyla doprava dotována a regulována, nebyl by na tom trhu monopol, náklady by byly výrazně nižší tím pádem i ceny. To jsou jednoduchá ekonomická pravidla.

Po zveřejnění nákladů ČD vyšlo najevo, že nejdražší jízdenka vyšla na 250 korun přímou platbou a 3000 na dotacích. A že vzhledem k počtu cestujících by vyšlo najevo, kdyby ti lidé místo vlakem jezdili taxíkem.

ČD i MHD jsou černou dírou na peníze právě proto, že do nich stát ty peníze leje a ty příjmy jim garantuje.

0/−12
16.1.2013 13:27

J57o22s64e49f 32K13o28p72e16c69k13y 9794962915

Zadny monopolni dopravce u nas neni ani na zeleznici ani na silnici, takze vasemu veselemu blaboleni nerozumim... Je uplne jedno jake si vemete dopravce verejne dopravy v IDS a jestli v CR nebo v Nemecku nebo v USA nebo kdekoliv jinde ve vyspelem svete...  kdyby nebyla verejna doprava dotovana, tak zanikne, je to jednoducha matematika, kterou si spocita na rozdli trzeb a nakladu i 10ti lete dite ;-)

+9/−1
16.1.2013 13:34
Foto

J82i91ř92í 10K26r83á34k73o76r72a 9909693

Na železnici teprve nedávno vstoupila konkurence v podobě Jančury, a to jen na asi jedné trase. Klacky, které mu házel a stále háže Žaluda a stát pod nohy, zví stoletých dubů. Stále se zdaleka o reálné konkurenci nedá hovořit, prozatím se vše děje v rovině handrkování o dotace. Konečně Jančura dotlačil ČD ke zveřejnění nákladů a je vidět, jak velkou černou dírou dráhy jsou.

ČD jsou stále personálně a mejetkově propojeny se SŽDC a pokud jde o dojení státu, táhnou za jeden provaz.

V MHD Praha žádná reálná konkurence neexistuje. Existuje konkurence pouze v měziměstské autobusové dopravě, kde se jasně ukázalo, jak velkým přínosem je. Jízdenky se zlevnily, komfort se zlepšil, a to všude, kde se nějaká výraznější konkurence objevila.

TO je jednoduchá matematika, resp. ekonomická matematika. Ne ty vaše dojmy a touhy.

Kdyby nebyla veřejná doprava dotována, tak nezanikne ani náhodou. Naopak, náklady se sníží a doprava se zlepší. A smajlík vaší argumentaci nepomůže. To chce spíš fakta a trochu ekonomických znalostí.

0/−8
16.1.2013 13:43

J87o62s12e13f 62K14o57p47e30c53k74y 9974532725

Kdybyste se kdy obtezoval nakouknout do tratovych radu SZDC, zjistil byste, jak jste hloupy. V jedne vete napisete, ze konkurence v MHD Praha je i neni... Kdyby nebyla verejna doprava dotovana tak zanikne, protoze nebude mit dostatek na prijmove strance ;-)Vase ekonomicke znalosti necham bez komentare, ale verim, ze jeste napisete nekolik stejne absurdnich blabolu, jako doposud. Zatim se Vami bavim skvele ;-)

+6/−1
16.1.2013 13:50
Foto

J82i45ř26í 65K59r34á87k17o59r82a 9769693

Nikde jsem nenapsal, že v MHD Praha konkurence je i není, to jste si asi špatně přečetl.

Příjmová složka je subjektivní, ale nic neříká o té nákladové. Dotovaný subjekt má vždy vyšší náklady než ten nedotovaný, a to z jednoho prostého důvodu - nemá potřebu náklady optimalizovat. To je prostě fakt. Možná se bavíte, ale to nic nemění na skutečnosti, že to, co uvádíte, jsou jen vaše dojmy, které nemají reálný základ.

Tady máte něco k tomu, jak to dlouhodobě vede ČD a SŽDC, človíčku. Čtěte a vzdělávejte se.

http://www.ekonomiedopravy.cz/publikovane-clanky/financni-analyzy/zadluzeni-cd-szdc

http://www.mediafax.cz/domaci/3994853-SZDC-a-Ceske-drahy-chystaji-dohodu-o-prevodu-pozemku-pod-kolejemi

0/−5
16.1.2013 13:58

J58o62s10e83f 44K91o57p62e24c65k69y 9134162975

Dotovany subjekt nema vzdy vyssi naklady nez ten nedotovany, protoze ma potrebu optimalizovat. kdyby je neoptimalizoval, nemel by sanci u pristich VR na linky v ramci IDS... Takze zase vse spatne... jeste neco mate k tematu? ;-)

+6/−1
16.1.2013 14:04
Foto

J32i59ř71í 38K27r94á56k53o11r87a 9579203

Dotovaný subjekt má vždy vyšší náklady. Neexistuje dotovaný subjekt, který by měl nižší náklady než srovnatelný nedotovaný na volném trhu. Obzvláště když má ten dotovaný subjekt garantovaný monopol.

Alespoň si něco z té ekonomie přečtěte, probůh.

0/−7
16.1.2013 14:07

J23o66s80e79f 13K29o35p92e54c93k47y 9464182815

Tezko rict, kde neustale berete ten vas legracni monopol... Zadny monopol v doprave nikdo v CR nema... Dotovany subjekt samozrejme zadne vyssi naklady nema a porovnavat ho s nedotovanymi v ramci IDS ani nejde, neb jsou dotovani vsichni ;-) vam by precteni cehokoliv z ekonomie evidentne nepomohlo, chyba bude nekde jinde ;-)

+5/0
16.1.2013 14:23
Foto

J49i89ř57í 26K75r22á58k60o11r38a 9459303

"Zadny monopol v doprave nikdo v CR nema"

Tak to asi žijete v jiné ČR než já, anebo (a to mi přijde pravděpodobnější) prostě nevíte, co pojem monopol znamená. A to jsou právě ty ekonomické základy, které vám chybí. Stejné je to s tím chápáním dotací.

Aspoň že ty smajlíky umíte, i když nevím, k čemu vám to je.

0/−5
16.1.2013 14:27

J64o81s22e15f 61K21o36p33e78c90k80y 9444612505

Ano, je prosty fakt, ze monopol v doprave v CR nikdo nema. Ale nepredpokladam, ze vas tato informace jakkoliv poznamena. ale pocist si zkusit muzete ;-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol

+4/0
16.1.2013 14:32
Foto

J76i23ř52í 37K22r34á30k45o54r65a 9949833

Marně přemýšlím, kdo ještě provozuje veřejnou dopravu v Praze kromě a.s. Dopravní podnik hl. m. Prahy.

0/−4
16.1.2013 14:35

J22o44s61e61f 64K52o44p82e63c53k79y 9494422355

Je to tak 5-6 dalsich firem minimalne. Namatkou treba Veolia transport. Ale to je zcela irelevantni, protoze jste touto otazkou jen dokazal, ze te definici vubec nerozumite ;-)

+5/0
16.1.2013 14:39
Foto

J20i83ř12í 58K19r23á64k34o45r44a 9179733

A kolik procent trhu taková Veolia v Praze má? A skutečně může provozovat služby podle pravidel volného trhu?

Ne ne, jediný, kdo ukázal, že neví, která bije, jste vy. Měl jste si ten odkaz na Wiki přečíst lépe.

0/−4
16.1.2013 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.