Diskuze
Vlaky drah omládly o dva roky díky rekordním nákupům za osm miliard
Děkujeme za pochopení.
Š54t75ě49p17á22n 94H16á85l14e61k
"Naopak například přestavba klasických motoráků řady 810 na jednotky Regionova se už považuje za výměnu za nové vozidlo."
Nové vozidlo na 40 let starém původním jednonápravovém pojezdu s jedinou hnanou nápravou, navíc řazenou v čele? K tomu u 1. a 2. série + všech 3vozových s tenčí podlahovou krytinou než před rekonstrukcí, takže si cestující musí i déle než hodinu "užívat" ten šílený hluk z tření zdrží, který do interiéru proniká daleko intenzivněji než v 810/010? Navíc se tato tenčí krytina v oblasti podlahových vík trhá. Hlavně, že zbylo na záclonky, které jsou prakticky zbytečné, především když skla jsou determální, že?
M60i69r32e73k 37Z84á14v53o28d48n35ý
Jiří Krákora - Docela zábavný rozhovor :) Bohužel i když jde vidět, že jste o ekonomii někdy něco viděl, tak realitu již bohužel ne. Samozřejmě, že železnice se u nás bez dotací v podstatě nemůže udržet. Můžeme to doložit cenami jízdenek tam, kde dotace nejsou a při porovnání s kupní silou českých občanů musíme dospět k závěru, že bez dotací lze jezdit (možná) trasu Praha - Pradubice - Olomouc - Ostrava a možná Praha - Pradubice - Brno, ale zbytek nemá šanci. Respěktive šanci má, jedná-li se o vytíženou trasu (lokálky kolem velkých měst) a ve "studentské" dny. Ovšem poté se již nedá hovořit o veřejné dopravě, protože by o nějaké pravidelnosti a celkovém pokrytí nemohla být řeč. To jsou fakta, nic jiného :o)
J23i57r12k89a 29D57v40o16ř62á43k
V ekonomice každého státu a v pravidlech nastavených státem (třeba "mýto" za ježdění po kolejích") je jakási hranice, které části železnice jsou rentabilní samy o sobě a které mohou jezdit jen na objednávku, např. státu nebo krajů. V ČR se tato hranice pomaličku posouvá dolů tak, že zatím nad ní byla čistá nula, teď se snad začíná zjevovat něco málo - tedy zjevilo by se, kdybychom zároveň škrtli dorovnávání studentského jízdného státem u všech dopravců a zároveň škrtli současnou cenovou válku, bez které by to také šlo - je to teď dost neprůhledné. V sousedním Německu je ta hranice mezi regionální a dálkovou dopravou - ovšem ta regionální má o dost delší dosah, než jak tomu slovu rozumíme u nás. Celá železnice nad touto hranicí není snad nikde - aspoň v EU ne.
V64á25c80l22a65v 14H95o31s70c89h
Na to kolik prepravi lidi jeden vagon a kolik jeden autobus mi prijde cena toho vagonu brutalne vysoka. Bus muze byt sice po 5ti letech intenzivniho provozu na odpis a na vagonu to nebude moc ani poznat, ale stejne je ta cena nejak moc vysoka.
R92a14d31e36k 27J59a68n91a98t28a
Je to mimo jiné v tom, co píšete. V životnosti. Železniční vozidlo běžně vydrží 40 let provozu. Na zcela jiném levelu je také bezpečnost a komfort ve vozidle (který regionální bus má bezbariérové WC, dost místa pro kola či kočárky?).
Co se týká ceny na kapacitu, třeba tenhle příklad vychází cca 5x dráž:
Regionální bus za cca 5 mega (SOR BN 12) uveze cca 100 lidi (stojící+sedící)
Regionální vlak za cca 60 mega (PESA Link II) uveze cca 240 lidí (stojící+sedící).
Je ale pravda, že by vlaky levnější být mohly. Škodí jim to, že jsou vyráběny v relativně malých sériích. Pokud by byla železnice v Evropě jednotná co do technických požadavků, mohly by být série větší a vozidla levnější.
M62i91r15o31s74l58a55v 97Z98i76k78m29u47n16d
ad Miroslav Hruška : jak hodně jste se povozil RailJety ? Pokud se tam nedají pohodlnější sedačky ( tom vážně pochybuji), tak budete se slzou v oku vzpomínat na vozy jezdící na dnešních EC / IC ... I rakouské ojetiny z let 1976/1977, které ČD zakoupily jsou pro cestující mnohem pohodlnější než RailJety. Především je tam možnost polohovatelnosti sedaček i ve dvojce, o čemž si můžete nechat v "rakouském" krámu jen zdát.
R71a69d32e40k 62J43a38n90a85t21a
On ale mluvil o přesunu vozů z EC na R. A přesun vozů proběhne, ať už jsou Railjety pohodlné jakkoliv.
Ohledně pohodlnosti -
Nezapomeňte na to, že jde hlavně o lidi, co teď vlakem nejezdí. Lidi, co jezdí vlakem i teď, kvůli RailJetům z vlaků rozhodně neodejdou. A ti noví, ti nemají s čím srovnávat.
A nezapomeňte taky na značku, na image. Lidi se dost často nerozhodují podle sebe, ale podle reakce okolí. Např. to Pendolíno je méně pohodlné, než leckterý klasický, i starší, vagón. Ale říct ve společnosti, že jste jeli Pendolínem není takový trapas, jako že jste jeli normálním vlakem.
M24i36r14o87s12l73a88v 50P65a14v72e20l59e47c
No, je to ještě cesta na dlouhou trať, ale konečně se začalo alespoň něco dít
J16i58r97k32a 93D21v73o66ř25á63k
"Začalo" se dít už před více lety. Doteď nejpohodlnější vagóny (Bmz, Apmz) začaly ČD nakupovat v roce 1999. A po miliardách ročně už ČD investují také pár let. Ovšem teď se už procento nových vlaků zvýšilo natolik, že ji jich dříve či později na dráze všimne na vlastní zadek z cestujících už kdekdo.
L37u38m39í65r 88V70i15t92h34a
Tou 830 myslíte M152? To si děláte legraci?
Já vím, že je v módě nadávak na Regionovy, možná ani nejsou příliš povedené, to nedokážu posoudit, ale řadit je pod staré orchestriony, to může člověk, který je zná z časáku, ne z praxe. Nás, kteří tím cestujeme, by takový nesmysl ani nenapadl.
Howgh,
M32i50l19o95š 12S88a77l80o11š98e59k
U Regionovy se změnila akorát skříň+vybavení,pojezd je stejný jako u bývalého M152.Takže to drncá stejně ale vnitřek je daleko pohodlnější ;-)
P72e91t55r 83D39v67o91ř10á32k
To je pěkné, ale já jsem jezdil výhradně rychlíkovými spoji. Po několika letech jsem si opět vyzkoušel cestování vlakem a žádná změna. Je vůbec reálné, abych se v budoucnu v rychlíkových spojích připojil s notebookem k zásuvce? Nekomfort se dá překousnout, pokud cesta netrvá dlouho. Bohužel se cesta po kolejích vleče a jednokolejná trať čas taky nezkrátí.
M57i21r49o41s74l45a59v 84H75r42u66š27k34a
Časem snad ano :) Nákup Railjetů by měl umožnit přesun vozů, které se dnes používají na vlacích kategorie EC a IC, i na rychlíky.
J87i83ř17í 88K35r90á31k94o84r23a
Tak teď ještě zrušit dotace, definitivně odloučit ČD a SŽDC a zrušit jakékoliv dotace do železnice. Konkurence udělá zbytek.
Časem ten moloch ČD přenechá část tras konkurenci, zahodí staré vraky a snad se potom nebudeme konečně muset za tu železnici stydět.
J64o96s63e45f 82K80o59p13e23c91k12y
Zrusenim dotaci verejne doprave o verejnou dopravu prijdete a to neni ekonomicky prozirave rozhodnuti
P12e21t11r 76U31l66l39m91a14n68n
Myslím, že se dráhy začínají vydávat správným směrem. Ještě něco udělat s rychlíky, které jsou zatím bohužel katastrofální a bude to celkem OK. Také doufám, že se brzy začnou nahrazovat regionovy, které jsou opravdu příšerné(lepší je i stará 830). To bohužel byly vyhozené peníze.
R42o48m14a70n 76H49r41o11n78z36a
Bydlím u nádraží a ta změna je úžasná. RegioShark vypadá jak z jiného světa. Brzdí tiše. Čekající na perónu nepřicházejí o sluch . Konečně jsou naše vlaka s těmi německými v něčem srovnatelné.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!