Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky drah omládly o dva roky díky rekordním nákupům za osm miliard

Vozový park na české železnici prošel největším omlazením za poslední roky. České dráhy loni nakoupily a převzaly nové či modernizované vlaky v hodnotě 7,7 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š11t92ě54p90á71n 60H29á85l89e44k 1631422641927

"Naopak například přestavba klasických motoráků řady 810 na jednotky Regionova se už považuje za výměnu za nové vozidlo." 

Nové vozidlo na 40 let starém původním jednonápravovém pojezdu s jedinou hnanou nápravou, navíc řazenou v čele? K tomu u 1. a 2. série + všech 3vozových s tenčí podlahovou krytinou než před rekonstrukcí, takže si cestující musí i déle než hodinu "užívat" ten šílený hluk z tření zdrží, který do interiéru proniká daleko intenzivněji než v 810/010? Navíc se tato tenčí krytina v oblasti podlahových vík trhá. Hlavně, že zbylo na záclonky, které jsou prakticky zbytečné, především když skla jsou determální, že?

0/0
21.1.2013 20:35

M74i96r94e33k 58Z37á12v94o28d14n74ý 7762737930478

Jiří Krákora - Docela zábavný rozhovor :) Bohužel i když jde vidět, že jste o ekonomii někdy něco viděl, tak realitu již bohužel ne. Samozřejmě, že železnice se u nás bez dotací v podstatě nemůže udržet. Můžeme to doložit cenami jízdenek tam, kde dotace nejsou a při porovnání s kupní silou českých občanů musíme dospět k závěru, že bez dotací lze jezdit (možná) trasu Praha - Pradubice - Olomouc - Ostrava a možná Praha - Pradubice - Brno, ale zbytek nemá šanci. Respěktive šanci má, jedná-li se o vytíženou trasu (lokálky kolem velkých měst) a ve "studentské" dny. Ovšem poté se již nedá hovořit o veřejné dopravě, protože by o nějaké pravidelnosti a celkovém pokrytí nemohla být řeč. To jsou fakta, nic jiného :o)

+5/0
16.1.2013 21:46

J90i50r21k33a 85D87v19o82ř29á18k 4285500233818

V ekonomice každého státu a v pravidlech nastavených státem (třeba "mýto" za ježdění po kolejích") je jakási hranice, které části železnice jsou rentabilní samy o sobě a které mohou jezdit jen na objednávku, např. státu nebo krajů. V ČR se tato hranice pomaličku posouvá dolů tak, že zatím nad ní byla čistá nula, teď se snad začíná zjevovat něco málo - tedy zjevilo by se, kdybychom zároveň škrtli dorovnávání studentského jízdného státem u všech dopravců a zároveň škrtli současnou cenovou válku, bez které by to také šlo - je to teď dost neprůhledné. V sousedním Německu je ta hranice mezi regionální a dálkovou dopravou - ovšem ta regionální má o dost delší dosah, než jak tomu slovu rozumíme u nás. Celá železnice nad touto hranicí není snad nikde - aspoň v EU ne.

+1/0
16.1.2013 22:28

J15i87r64k58a 55D52v39o83ř80á11k 4835360153738

Ještě doplněk: Cenovou válku na ostravské trati vidím spíš jako dočasnou záležitost, předpokládám, že se to tam za čas usadí na rozumných cenách. Zároveň mzdy rok od roku stoupají a ČD zjevně nemají zapotřebí zdražovat tak rychle. Přepravené osobokilometry odůvodněně stoupají, stát platby zvyšovat nechce pokud možno ani o inflaci a podíl jízdného na nákladech pomalu roste. Vidím tu posun celkem kontinuální.

+2/−1
16.1.2013 23:23

J50i26r93k85a 35D47v98o92ř52á19k 4775140643248

Jinak upřesnění: na pojem dotace zapomeňme, je dost zavádějící. Bez příméno příjmu státních/krajských peněz nejezdí dnes v ČR snad žádné vlaky, ani na Ostravu (neručím za některé drahé nostalgické  jízdy).

+1/0
16.1.2013 22:59

P75e24t39r 85H87r22o23m26á19d27k28a 1509172165698

Taky nechápu, jak může mít někdo přes den čas takhle sáhodlouze žvanit nesmysly... Ne že bych záviděl, já radši pracuju a dostávám bonusy ;-D

0/0
17.1.2013 20:53

V20á48c58l81a45v 41H12o24s42c25h 8756828222441

Na to kolik prepravi lidi jeden vagon a kolik jeden autobus mi prijde cena toho vagonu brutalne vysoka. Bus muze byt sice po 5ti letech intenzivniho provozu na odpis a na vagonu to nebude moc ani poznat, ale stejne je ta cena nejak moc vysoka.

0/−4
16.1.2013 16:13

R55a80d50e87k 25J18a65n70a97t48a 9915606334172

Je to mimo jiné v tom, co píšete. V životnosti. Železniční vozidlo běžně vydrží 40 let provozu. Na zcela jiném levelu je také bezpečnost a komfort ve vozidle (který regionální bus má bezbariérové WC, dost místa pro kola či kočárky?).

Co se týká ceny na kapacitu, třeba tenhle příklad vychází cca 5x dráž:

Regionální bus za cca 5 mega (SOR BN 12) uveze cca 100 lidi (stojící+sedící)

Regionální vlak za cca 60 mega (PESA Link II) uveze cca 240 lidí (stojící+sedící).

Je ale pravda, že by vlaky levnější být mohly. Škodí jim to, že jsou vyráběny v relativně malých sériích. Pokud by byla železnice v Evropě jednotná co do technických požadavků, mohly by být série větší a vozidla levnější.

+6/0
16.1.2013 16:28

M75i67l83o39š 91S32a41l69o29š31e29k 7814723101963

Pro upřesnění - životnost osobního vozu max.30 let a nákladního 40 let.Potom by mělo následovat sešrotování ;-)

0/−6
16.1.2013 17:16

R70a22d38e11k 80J62a46n76a62t91a 9975146484492

S tímhle požadavkem běžte za RegioJetem (rok výroby IC vozů je 1976-1979) :-) Dokonce i Švýcarské spolkové dráhy provozují vozy 40-50 let staré.

Dokud věc dobře slouží, je nesmysl ji likvidovat. Jak u vlaků tak u aut (viz nedávné šrotovné v mnoha zemích EU).

+8/0
16.1.2013 17:32

M19i88l83o18š 94S47a73l40o45š90e88k 7124843601283

Tak jsme se to učili ve škole,bylo to myšleno pro naši zemi.Je nějaké to provozní opotřebení,víme?.Na vozidlo působí různé vlivy při jízdě po kolejích,stačí? Věc sloužit dobře může ale může být i nebezpečná ;-)

0/−4
16.1.2013 17:43

J67i42r45k64a 73D36v36o62ř58á52k 4535390893308

To číslo 30 let je celkem rozumné abstraktní číslo. Vlak sice vydrží 40 let, ale v polovině potřebuje obvykle rekonstrukci, která není rozhodně zadarmo. Takže ekonomicky není vůbec od věci počítat při koupi s těmi 30 lety.

0/0
16.1.2013 22:34

M47a93r28t92i30n 19K41a44r73á76s62e32k 9408753478228

Kvalitni osobni vagon s dobrou udrzbou a jednou az dvema generalkama vydrzi i 60 let.

+5/0
16.1.2013 17:46

V77l76a84d58i93m59í61r 48F74i23b82i35g34e64r 5504181831194

Ano třeba Pantografy jsou už tak nějak staré. Je to sice stará šlupka ale docela se mi vzhledově líbí:-)

+3/0
16.1.2013 18:59

J97i95r69k19a 64D51v86o33ř67á68k 4115500953608

Žabotlemy ovšem nikdy žádnou rekonstrukci neviděly ani zdálky.;-D

0/0
16.1.2013 22:35

J25i46r73k76a 53D41v36o87ř41á78k 4275160363158

Kdybychom počítali životnost autobusu 5 let a vlaku 30, kapacitu autobusu 100 a vlaku 240, cenu autobusu 5 a vlaku 60, tak cena 240 míst v busu vyjde za 30 let na 5 * (30/5) / 100 = 0,3 MKč, zatímco u vlaku na 60 * (30/30) / 240 =  0,25 MKč. Vlak v tomhle kupodivu vychází levněji. Divné, asi někde bude chyba.;-)

+1/0
16.1.2013 22:43

V19l18a35d54i48m30í77r 50F51i68b21i43g70e70r 5904921461334

Autobus nemusí mít tolik zkoušek a certifikátů jako železniční vůz, navíc autobusů se vyrobí řádově desetitisíce takže náklady na vývoj se v tom rozpustí snadněji než třeba u lokomotivy třeba lokomotiva Škoda 380 (109E) bylo vyrobeno 20 kusů(nevím kolik jich bude celkem ale stovky to asi nebudu i když je dobrá) zatímco byla vyvíjena několik let takže náklady na vývoj tvoří velkou část ceny.

+2/−1
16.1.2013 18:58

J26i32r20k86a 90D73v63o52ř82á20k 4635890903588

Zatím je těch 109E tak nějak 22 kousků (2 ve variantě 109E2, která se ale skoro neliší), ale nikdo ještě neví jistě, jaká cena bude nakonec za těch prvních 20 zaplacena (po odečtení penále). Také nepočítám zrovna se stovkami, jsou v módě ucelené jednotky a v exportu je silná konkurence.

0/0
16.1.2013 22:49

M25i80r23o59s42l56a12v 74Z81i73k94m14u64n19d 7699643954483

ad Miroslav Hruška : jak hodně jste se povozil RailJety ?  Pokud se tam nedají pohodlnější sedačky ( tom vážně pochybuji), tak budete se slzou v oku vzpomínat na vozy  jezdící na dnešních EC / IC  ...  I rakouské ojetiny z let 1976/1977, které ČD zakoupily jsou pro cestující mnohem pohodlnější než RailJety. Především je tam možnost polohovatelnosti sedaček i ve dvojce, o čemž si můžete nechat v "rakouském" krámu jen zdát.

+2/−1
16.1.2013 15:03

R41a93d89e13k 93J31a27n61a89t94a 9475666854602

On ale mluvil o přesunu vozů z EC na R. A přesun vozů proběhne, ať už jsou Railjety pohodlné jakkoliv.

Ohledně pohodlnosti -

Nezapomeňte na to, že jde hlavně o lidi, co teď vlakem nejezdí. Lidi, co jezdí vlakem i teď, kvůli RailJetům z vlaků rozhodně neodejdou. A ti noví, ti nemají s čím srovnávat.

A nezapomeňte taky na značku, na image. Lidi se dost často nerozhodují podle sebe, ale podle reakce okolí. Např. to Pendolíno je méně pohodlné, než leckterý klasický, i starší, vagón. Ale říct ve společnosti, že jste jeli Pendolínem není takový trapas, jako že jste jeli normálním vlakem.

+8/0
16.1.2013 15:31

J76i62r27k89a 57D41v60o89ř30á50k 4495460913858

Pak si také uvědomme, že příslušná sedmice railjetů je investice 2,5 GKč během dvou let. Kdyby měly investice jít tempem roku 2011, tak nám na ty dva roky zbývá ještě nějakých 8 GKč. Kam je ČD vrazí? Předpokládám, že velká část se plánuje na rychlíky na postupně soutěžené linky, se starobama by toho ČD moc nevyhrály. i nějaké soutěže v krajích proběhnou. A i když to nevyhrají ČD, provoz na těch linkách prostě ztratí a staré vagóny jim stejně zbydou.

Nejstarší vagóny se posouvají na šroťák v celkem slušném množství a (téměř) nezadržitelně.:-)

+1/0
16.1.2013 23:17

M18i54r81o27s23l25a57v 96H67r21u85š90k41a 1790665163375

Nejel jsem Railjetem ani jednou, nicméně co se týká polohovatelnosti sedaček, tak pokud vynecháme Pendolino a vozy první třídy, tak se to týká jen vozů typu Bmz, ve vozech Bee, respektive Bpee o polohovatelnosti nelze mluvit.

Navíc je třeba vzít v úvahu, že Railjety budou nasazeny na trasu Praha - Vídeň - Graz, ale kolik lidí jezdí tuto trasu celou, že by jim to mělo tááák vadit?

Frekvence je rozložená - část lidí jede úsek Praha - Brno a část lidí zas jiný úsek. Pokud toto vezmu v úvahu, nevidím problém. Ty dvě hodiny a půl z Brna do Prahy v Railjetu v pohodě přežiju. Rozhodně to bude komfortnější (aspoň pro mne) víc než Jančurovy autobusy, kde jen prakticky sedím a sedím, kdežto ve vlaku se mohu projít. A na rozdíl od Leošovy šaliny to bude mít více záchodů, takže taky pohoda.

+3/0
16.1.2013 17:13

J25i86r43k37a 11D91v78o17ř64á87k 4515720483638

Myslím, že do Brna by se to s railjety mohlo stihnout snad za 2:20, jestli se dokončí, co se teď rozhrabává na trati. Autobusáci se budou muset snažit, aby jim moc cestujících neuteklo do pohodlnějšího a především bezpečnějšího.

+2/0
16.1.2013 23:06

M57i39r40o52s45l22a29v 53P70a12v79e93l15e14c 9653986796323

No, je to ještě cesta na dlouhou trať, ale konečně se začalo alespoň něco dít !!!!!!

+2/0
16.1.2013 14:41

J23i23r34k59a 58D58v17o61ř13á20k 4575370163348

"Začalo" se dít už před více lety. Doteď nejpohodlnější vagóny (Bmz, Apmz) začaly ČD nakupovat v roce 1999. A po miliardách ročně už ČD investují také pár let. Ovšem teď se už procento nových vlaků zvýšilo natolik, že ji jich dříve či později na dráze všimne na vlastní zadek z cestujících už kdekdo.

+3/0
16.1.2013 22:56

L29u57m37í61r 11V37i31t92h17a 2707257406562

Tou 830 myslíte M152? To si děláte legraci?

Já vím, že je v módě nadávak na Regionovy, možná ani nejsou příliš povedené, to nedokážu posoudit, ale řadit je pod staré orchestriony, to může člověk, který je zná z časáku, ne z praxe. Nás, kteří tím cestujeme, by takový nesmysl ani nenapadl.

Howgh,

+2/0
16.1.2013 13:53

M16i85l74o50š 65S18a29l58o35š39e97k 7794803451823

U Regionovy se změnila akorát skříň+vybavení,pojezd je stejný jako u bývalého M152.Takže to drncá stejně ale vnitřek je daleko pohodlnější ;-)

+1/0
16.1.2013 17:20

V19l19a94d43i95m55í74r 57F75i14b96i51g11e29r 5154621431284

V Regionově jsem jel jen 1 a je to děs. Vnitřek je super, pohodlný a pěkný ale když to jede tak hluk a cítíte každou nerovnost, navíc to nemá klimatizaci takže v létě peklo. Kdyby to bylo odhlučněné, trochu lepší tlumiče a klimu tak by to bylo něco takhle je to jen starý motorák s novou kastlí. Ale City Elephant je docela fajn jel jsem kousek ale pohodlný a tichý.

0/0
16.1.2013 19:03

P12e10t75r 37D68v91o28ř85á74k 9934287392800

To je pěkné, ale já jsem jezdil výhradně rychlíkovými spoji. Po několika letech jsem si opět vyzkoušel cestování vlakem a žádná změna. Je vůbec reálné, abych se v budoucnu v rychlíkových spojích připojil s notebookem k zásuvce? Nekomfort se dá překousnout, pokud cesta netrvá dlouho. Bohužel se cesta po kolejích vleče a jednokolejná trať čas taky nezkrátí.

+3/0
16.1.2013 13:21

M29i90r47o83s97l75a81v 43H11r41u37š98k46a 1670655273385

Časem snad ano :) Nákup Railjetů by měl umožnit přesun vozů, které se dnes používají na vlacích kategorie EC a IC, i na rychlíky.

+1/0
16.1.2013 13:37

M30i75r64e61k 78Z45á16v81o50d13n24ý 7192797800398

Bohužel těch rychlíků bude minimálně 30x více, než uvolněné vozy dokáží pobrat :/

0/0
16.1.2013 21:37
Foto

J45i32ř76í 60K62r45á16k86o60r83a 9109673

Tak teď ještě zrušit dotace, definitivně odloučit ČD a SŽDC a zrušit jakékoliv dotace do železnice. Konkurence udělá zbytek.

Časem ten moloch ČD přenechá část tras konkurenci, zahodí staré vraky a snad se potom nebudeme konečně muset za tu železnici stydět.

+2/−19
16.1.2013 12:53

J48o38s31e33f 62K68o46p73e51c73k29y 9504552415

Zrusenim dotaci verejne doprave o verejnou dopravu prijdete a to neni ekonomicky prozirave rozhodnuti ;-)

+20/−2
16.1.2013 12:57
Foto

J11i57ř71í 66K33r30á60k97o62r24a 9899143

No, teď mi u vašeho komentáře chybí taková zásadní věc. Jak to jen bylo...

Jo, už vím. Argument!

+1/−11
16.1.2013 13:00

J64o91s23e88f 13K76o77p76e67c53k28y 9794602505

jaky argument presne potrebujete? ;-) pokud nebudete dotovat verejnou dopravu, ta zanikne, neb si na sebe nevydela. Pokud zanikne verejna doprava, tak se cca 50% obyvatel vyspelych statu sveta navic bude muset nejak dostat do skol a zamestnani... dusledky si snadno domyslite ;-)

+8/−1
16.1.2013 13:05
Foto

J42i16ř87í 71K12r36á14k31o44r58a 9249923

Hm, co třeba nějaká fakta, kterými byste svůj názor podepřel?

+1/−9
16.1.2013 13:13

J60o78s17e50f 74K16o42p57e14c54k59y 9614702525

Jaka fakta potrebujete? najdete si treba trzby CD nebo MHP Praha a pomer k nakladum. Pak vam bude jasne, ze bez dotaci zadna verejna doprava nefunguje... ;-)

+10/−2
16.1.2013 13:18
Foto

J71i77ř73í 57K38r91á16k81o87r53a 9199903

Ovšem, já zapomněl. Monopolní dopravce, dotovaný z větší části ze státního... bez něj by to nešlo. A ty extrémně vysoké náklady vůbec s těmi dotacemi nesouvisí, stejně jako korupce.

Kdyby nebyla doprava dotována a regulována, nebyl by na tom trhu monopol, náklady by byly výrazně nižší tím pádem i ceny. To jsou jednoduchá ekonomická pravidla.

Po zveřejnění nákladů ČD vyšlo najevo, že nejdražší jízdenka vyšla na 250 korun přímou platbou a 3000 na dotacích. A že vzhledem k počtu cestujících by vyšlo najevo, kdyby ti lidé místo vlakem jezdili taxíkem.

ČD i MHD jsou černou dírou na peníze právě proto, že do nich stát ty peníze leje a ty příjmy jim garantuje.

0/−12
16.1.2013 13:27

J22o63s10e43f 57K63o74p19e26c98k69y 9274772225

Zadny monopolni dopravce u nas neni ani na zeleznici ani na silnici, takze vasemu veselemu blaboleni nerozumim... Je uplne jedno jake si vemete dopravce verejne dopravy v IDS a jestli v CR nebo v Nemecku nebo v USA nebo kdekoliv jinde ve vyspelem svete...  kdyby nebyla verejna doprava dotovana, tak zanikne, je to jednoducha matematika, kterou si spocita na rozdli trzeb a nakladu i 10ti lete dite ;-)

+9/−1
16.1.2013 13:34
Foto

J46i13ř46í 87K56r36á10k59o64r36a 9569863

Na železnici teprve nedávno vstoupila konkurence v podobě Jančury, a to jen na asi jedné trase. Klacky, které mu házel a stále háže Žaluda a stát pod nohy, zví stoletých dubů. Stále se zdaleka o reálné konkurenci nedá hovořit, prozatím se vše děje v rovině handrkování o dotace. Konečně Jančura dotlačil ČD ke zveřejnění nákladů a je vidět, jak velkou černou dírou dráhy jsou.

ČD jsou stále personálně a mejetkově propojeny se SŽDC a pokud jde o dojení státu, táhnou za jeden provaz.

V MHD Praha žádná reálná konkurence neexistuje. Existuje konkurence pouze v měziměstské autobusové dopravě, kde se jasně ukázalo, jak velkým přínosem je. Jízdenky se zlevnily, komfort se zlepšil, a to všude, kde se nějaká výraznější konkurence objevila.

TO je jednoduchá matematika, resp. ekonomická matematika. Ne ty vaše dojmy a touhy.

Kdyby nebyla veřejná doprava dotována, tak nezanikne ani náhodou. Naopak, náklady se sníží a doprava se zlepší. A smajlík vaší argumentaci nepomůže. To chce spíš fakta a trochu ekonomických znalostí.

0/−8
16.1.2013 13:43

J30o31s86e77f 90K62o40p83e93c78k57y 9704952945

Kdybyste se kdy obtezoval nakouknout do tratovych radu SZDC, zjistil byste, jak jste hloupy. V jedne vete napisete, ze konkurence v MHD Praha je i neni... Kdyby nebyla verejna doprava dotovana tak zanikne, protoze nebude mit dostatek na prijmove strance ;-)Vase ekonomicke znalosti necham bez komentare, ale verim, ze jeste napisete nekolik stejne absurdnich blabolu, jako doposud. Zatim se Vami bavim skvele ;-)

+6/−1
16.1.2013 13:50
Foto

J85i60ř36í 71K18r56á78k25o55r12a 9459983

Nikde jsem nenapsal, že v MHD Praha konkurence je i není, to jste si asi špatně přečetl.

Příjmová složka je subjektivní, ale nic neříká o té nákladové. Dotovaný subjekt má vždy vyšší náklady než ten nedotovaný, a to z jednoho prostého důvodu - nemá potřebu náklady optimalizovat. To je prostě fakt. Možná se bavíte, ale to nic nemění na skutečnosti, že to, co uvádíte, jsou jen vaše dojmy, které nemají reálný základ.

Tady máte něco k tomu, jak to dlouhodobě vede ČD a SŽDC, človíčku. Čtěte a vzdělávejte se.

http://www.ekonomiedopravy.cz/publikovane-clanky/financni-analyzy/zadluzeni-cd-szdc

http://www.mediafax.cz/domaci/3994853-SZDC-a-Ceske-drahy-chystaji-dohodu-o-prevodu-pozemku-pod-kolejemi

0/−5
16.1.2013 13:58

J96o82s89e61f 97K73o85p70e43c53k31y 9474172165

Dotovany subjekt nema vzdy vyssi naklady nez ten nedotovany, protoze ma potrebu optimalizovat. kdyby je neoptimalizoval, nemel by sanci u pristich VR na linky v ramci IDS... Takze zase vse spatne... jeste neco mate k tematu? ;-)

+6/−1
16.1.2013 14:04
Foto

J85i93ř27í 67K54r75á90k60o49r48a 9339913

Dotovaný subjekt má vždy vyšší náklady. Neexistuje dotovaný subjekt, který by měl nižší náklady než srovnatelný nedotovaný na volném trhu. Obzvláště když má ten dotovaný subjekt garantovaný monopol.

Alespoň si něco z té ekonomie přečtěte, probůh.

0/−7
16.1.2013 14:07

J27o10s17e14f 74K84o42p91e65c56k92y 9414792835

Tezko rict, kde neustale berete ten vas legracni monopol... Zadny monopol v doprave nikdo v CR nema... Dotovany subjekt samozrejme zadne vyssi naklady nema a porovnavat ho s nedotovanymi v ramci IDS ani nejde, neb jsou dotovani vsichni ;-) vam by precteni cehokoliv z ekonomie evidentne nepomohlo, chyba bude nekde jinde ;-)

+5/0
16.1.2013 14:23
Foto

J83i35ř61í 41K38r87á64k11o69r84a 9979863

"Zadny monopol v doprave nikdo v CR nema"

Tak to asi žijete v jiné ČR než já, anebo (a to mi přijde pravděpodobnější) prostě nevíte, co pojem monopol znamená. A to jsou právě ty ekonomické základy, které vám chybí. Stejné je to s tím chápáním dotací.

Aspoň že ty smajlíky umíte, i když nevím, k čemu vám to je.

0/−5
16.1.2013 14:27

J57o68s17e46f 43K50o38p16e55c84k62y 9394772465

Ano, je prosty fakt, ze monopol v doprave v CR nikdo nema. Ale nepredpokladam, ze vas tato informace jakkoliv poznamena. ale pocist si zkusit muzete ;-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol

+4/0
16.1.2013 14:32
Foto

J14i24ř50í 38K10r85á87k70o90r64a 9989173

Marně přemýšlím, kdo ještě provozuje veřejnou dopravu v Praze kromě a.s. Dopravní podnik hl. m. Prahy.

0/−4
16.1.2013 14:35

J19o44s37e26f 39K32o16p87e36c72k84y 9294232515

Je to tak 5-6 dalsich firem minimalne. Namatkou treba Veolia transport. Ale to je zcela irelevantni, protoze jste touto otazkou jen dokazal, ze te definici vubec nerozumite ;-)

+5/0
16.1.2013 14:39
Foto

J13i73ř38í 98K72r31á63k91o83r49a 9609413

A kolik procent trhu taková Veolia v Praze má? A skutečně může provozovat služby podle pravidel volného trhu?

Ne ne, jediný, kdo ukázal, že neví, která bije, jste vy. Měl jste si ten odkaz na Wiki přečíst lépe.

0/−4
16.1.2013 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.