Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky drah omládly o dva roky díky rekordním nákupům za osm miliard

Vozový park na české železnici prošel největším omlazením za poslední roky. České dráhy loni nakoupily a převzaly nové či modernizované vlaky v hodnotě 7,7 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š21t13ě34p18á84n 43H45á62l62e26k 1811642751157

"Naopak například přestavba klasických motoráků řady 810 na jednotky Regionova se už považuje za výměnu za nové vozidlo." 

Nové vozidlo na 40 let starém původním jednonápravovém pojezdu s jedinou hnanou nápravou, navíc řazenou v čele? K tomu u 1. a 2. série + všech 3vozových s tenčí podlahovou krytinou než před rekonstrukcí, takže si cestující musí i déle než hodinu "užívat" ten šílený hluk z tření zdrží, který do interiéru proniká daleko intenzivněji než v 810/010? Navíc se tato tenčí krytina v oblasti podlahových vík trhá. Hlavně, že zbylo na záclonky, které jsou prakticky zbytečné, především když skla jsou determální, že?

0/0
21.1.2013 20:35

M58i69r87e69k 44Z13á54v81o56d56n28ý 7282567670448

Jiří Krákora - Docela zábavný rozhovor :) Bohužel i když jde vidět, že jste o ekonomii někdy něco viděl, tak realitu již bohužel ne. Samozřejmě, že železnice se u nás bez dotací v podstatě nemůže udržet. Můžeme to doložit cenami jízdenek tam, kde dotace nejsou a při porovnání s kupní silou českých občanů musíme dospět k závěru, že bez dotací lze jezdit (možná) trasu Praha - Pradubice - Olomouc - Ostrava a možná Praha - Pradubice - Brno, ale zbytek nemá šanci. Respěktive šanci má, jedná-li se o vytíženou trasu (lokálky kolem velkých měst) a ve "studentské" dny. Ovšem poté se již nedá hovořit o veřejné dopravě, protože by o nějaké pravidelnosti a celkovém pokrytí nemohla být řeč. To jsou fakta, nic jiného :o)

+5/0
16.1.2013 21:46

J51i92r70k18a 41D68v17o78ř94á66k 4685780333738

V ekonomice každého státu a v pravidlech nastavených státem (třeba "mýto" za ježdění po kolejích") je jakási hranice, které části železnice jsou rentabilní samy o sobě a které mohou jezdit jen na objednávku, např. státu nebo krajů. V ČR se tato hranice pomaličku posouvá dolů tak, že zatím nad ní byla čistá nula, teď se snad začíná zjevovat něco málo - tedy zjevilo by se, kdybychom zároveň škrtli dorovnávání studentského jízdného státem u všech dopravců a zároveň škrtli současnou cenovou válku, bez které by to také šlo - je to teď dost neprůhledné. V sousedním Německu je ta hranice mezi regionální a dálkovou dopravou - ovšem ta regionální má o dost delší dosah, než jak tomu slovu rozumíme u nás. Celá železnice nad touto hranicí není snad nikde - aspoň v EU ne.

+1/0
16.1.2013 22:28

J98i56r42k92a 50D59v61o88ř63á37k 4835410173578

Ještě doplněk: Cenovou válku na ostravské trati vidím spíš jako dočasnou záležitost, předpokládám, že se to tam za čas usadí na rozumných cenách. Zároveň mzdy rok od roku stoupají a ČD zjevně nemají zapotřebí zdražovat tak rychle. Přepravené osobokilometry odůvodněně stoupají, stát platby zvyšovat nechce pokud možno ani o inflaci a podíl jízdného na nákladech pomalu roste. Vidím tu posun celkem kontinuální.

+2/−1
16.1.2013 23:23

J52i60r38k24a 26D16v93o80ř40á71k 4155960273118

Jinak upřesnění: na pojem dotace zapomeňme, je dost zavádějící. Bez příméno příjmu státních/krajských peněz nejezdí dnes v ČR snad žádné vlaky, ani na Ostravu (neručím za některé drahé nostalgické  jízdy).

+1/0
16.1.2013 22:59

P79e89t49r 46H84r12o33m82á28d71k24a 1749932905418

Taky nechápu, jak může mít někdo přes den čas takhle sáhodlouze žvanit nesmysly... Ne že bych záviděl, já radši pracuju a dostávám bonusy ;-D

0/0
17.1.2013 20:53

V81á54c14l84a74v 70H46o23s17c50h 8186568922621

Na to kolik prepravi lidi jeden vagon a kolik jeden autobus mi prijde cena toho vagonu brutalne vysoka. Bus muze byt sice po 5ti letech intenzivniho provozu na odpis a na vagonu to nebude moc ani poznat, ale stejne je ta cena nejak moc vysoka.

0/−4
16.1.2013 16:13

R60a62d78e53k 63J70a61n56a92t91a 9705726504372

Je to mimo jiné v tom, co píšete. V životnosti. Železniční vozidlo běžně vydrží 40 let provozu. Na zcela jiném levelu je také bezpečnost a komfort ve vozidle (který regionální bus má bezbariérové WC, dost místa pro kola či kočárky?).

Co se týká ceny na kapacitu, třeba tenhle příklad vychází cca 5x dráž:

Regionální bus za cca 5 mega (SOR BN 12) uveze cca 100 lidi (stojící+sedící)

Regionální vlak za cca 60 mega (PESA Link II) uveze cca 240 lidí (stojící+sedící).

Je ale pravda, že by vlaky levnější být mohly. Škodí jim to, že jsou vyráběny v relativně malých sériích. Pokud by byla železnice v Evropě jednotná co do technických požadavků, mohly by být série větší a vozidla levnější.

+6/0
16.1.2013 16:28

M55i94l54o90š 29S86a48l40o33š52e22k 7264153281123

Pro upřesnění - životnost osobního vozu max.30 let a nákladního 40 let.Potom by mělo následovat sešrotování ;-)

0/−6
16.1.2013 17:16

R32a76d60e24k 35J35a18n62a22t24a 9475766204912

S tímhle požadavkem běžte za RegioJetem (rok výroby IC vozů je 1976-1979) :-) Dokonce i Švýcarské spolkové dráhy provozují vozy 40-50 let staré.

Dokud věc dobře slouží, je nesmysl ji likvidovat. Jak u vlaků tak u aut (viz nedávné šrotovné v mnoha zemích EU).

+8/0
16.1.2013 17:32

M57i90l81o98š 72S72a79l94o22š12e11k 7424733241483

Tak jsme se to učili ve škole,bylo to myšleno pro naši zemi.Je nějaké to provozní opotřebení,víme?.Na vozidlo působí různé vlivy při jízdě po kolejích,stačí? Věc sloužit dobře může ale může být i nebezpečná ;-)

0/−4
16.1.2013 17:43

J30i21r58k45a 51D74v88o48ř94á88k 4225290693458

To číslo 30 let je celkem rozumné abstraktní číslo. Vlak sice vydrží 40 let, ale v polovině potřebuje obvykle rekonstrukci, která není rozhodně zadarmo. Takže ekonomicky není vůbec od věci počítat při koupi s těmi 30 lety.

0/0
16.1.2013 22:34

M38a17r71t11i63n 23K59a64r35á32s28e38k 9588963658128

Kvalitni osobni vagon s dobrou udrzbou a jednou az dvema generalkama vydrzi i 60 let.

+5/0
16.1.2013 17:46

V33l33a75d88i97m75í26r 64F60i56b15i25g91e60r 5774831661744

Ano třeba Pantografy jsou už tak nějak staré. Je to sice stará šlupka ale docela se mi vzhledově líbí:-)

+3/0
16.1.2013 18:59

J51i65r72k35a 12D22v84o16ř61á92k 4205290553608

Žabotlemy ovšem nikdy žádnou rekonstrukci neviděly ani zdálky.;-D

0/0
16.1.2013 22:35

J89i96r33k20a 95D46v69o49ř19á94k 4835980613138

Kdybychom počítali životnost autobusu 5 let a vlaku 30, kapacitu autobusu 100 a vlaku 240, cenu autobusu 5 a vlaku 60, tak cena 240 míst v busu vyjde za 30 let na 5 * (30/5) / 100 = 0,3 MKč, zatímco u vlaku na 60 * (30/30) / 240 =  0,25 MKč. Vlak v tomhle kupodivu vychází levněji. Divné, asi někde bude chyba.;-)

+1/0
16.1.2013 22:43

V58l19a39d67i60m73í39r 89F59i66b60i49g85e84r 5904201121664

Autobus nemusí mít tolik zkoušek a certifikátů jako železniční vůz, navíc autobusů se vyrobí řádově desetitisíce takže náklady na vývoj se v tom rozpustí snadněji než třeba u lokomotivy třeba lokomotiva Škoda 380 (109E) bylo vyrobeno 20 kusů(nevím kolik jich bude celkem ale stovky to asi nebudu i když je dobrá) zatímco byla vyvíjena několik let takže náklady na vývoj tvoří velkou část ceny.

+2/−1
16.1.2013 18:58

J46i85r68k41a 69D79v60o56ř78á15k 4955330263168

Zatím je těch 109E tak nějak 22 kousků (2 ve variantě 109E2, která se ale skoro neliší), ale nikdo ještě neví jistě, jaká cena bude nakonec za těch prvních 20 zaplacena (po odečtení penále). Také nepočítám zrovna se stovkami, jsou v módě ucelené jednotky a v exportu je silná konkurence.

0/0
16.1.2013 22:49

M38i84r53o58s44l10a88v 87Z98i25k67m42u60n38d 7849293624343

ad Miroslav Hruška : jak hodně jste se povozil RailJety ?  Pokud se tam nedají pohodlnější sedačky ( tom vážně pochybuji), tak budete se slzou v oku vzpomínat na vozy  jezdící na dnešních EC / IC  ...  I rakouské ojetiny z let 1976/1977, které ČD zakoupily jsou pro cestující mnohem pohodlnější než RailJety. Především je tam možnost polohovatelnosti sedaček i ve dvojce, o čemž si můžete nechat v "rakouském" krámu jen zdát.

+2/−1
16.1.2013 15:03

R13a72d95e94k 66J72a49n96a96t79a 9235826204532

On ale mluvil o přesunu vozů z EC na R. A přesun vozů proběhne, ať už jsou Railjety pohodlné jakkoliv.

Ohledně pohodlnosti -

Nezapomeňte na to, že jde hlavně o lidi, co teď vlakem nejezdí. Lidi, co jezdí vlakem i teď, kvůli RailJetům z vlaků rozhodně neodejdou. A ti noví, ti nemají s čím srovnávat.

A nezapomeňte taky na značku, na image. Lidi se dost často nerozhodují podle sebe, ale podle reakce okolí. Např. to Pendolíno je méně pohodlné, než leckterý klasický, i starší, vagón. Ale říct ve společnosti, že jste jeli Pendolínem není takový trapas, jako že jste jeli normálním vlakem.

+8/0
16.1.2013 15:31

J70i36r33k79a 55D15v66o53ř32á45k 4965800413548

Pak si také uvědomme, že příslušná sedmice railjetů je investice 2,5 GKč během dvou let. Kdyby měly investice jít tempem roku 2011, tak nám na ty dva roky zbývá ještě nějakých 8 GKč. Kam je ČD vrazí? Předpokládám, že velká část se plánuje na rychlíky na postupně soutěžené linky, se starobama by toho ČD moc nevyhrály. i nějaké soutěže v krajích proběhnou. A i když to nevyhrají ČD, provoz na těch linkách prostě ztratí a staré vagóny jim stejně zbydou.

Nejstarší vagóny se posouvají na šroťák v celkem slušném množství a (téměř) nezadržitelně.:-)

+1/0
16.1.2013 23:17

M22i27r95o50s29l76a70v 90H12r65u88š58k91a 1700595913905

Nejel jsem Railjetem ani jednou, nicméně co se týká polohovatelnosti sedaček, tak pokud vynecháme Pendolino a vozy první třídy, tak se to týká jen vozů typu Bmz, ve vozech Bee, respektive Bpee o polohovatelnosti nelze mluvit.

Navíc je třeba vzít v úvahu, že Railjety budou nasazeny na trasu Praha - Vídeň - Graz, ale kolik lidí jezdí tuto trasu celou, že by jim to mělo tááák vadit?

Frekvence je rozložená - část lidí jede úsek Praha - Brno a část lidí zas jiný úsek. Pokud toto vezmu v úvahu, nevidím problém. Ty dvě hodiny a půl z Brna do Prahy v Railjetu v pohodě přežiju. Rozhodně to bude komfortnější (aspoň pro mne) víc než Jančurovy autobusy, kde jen prakticky sedím a sedím, kdežto ve vlaku se mohu projít. A na rozdíl od Leošovy šaliny to bude mít více záchodů, takže taky pohoda.

+3/0
16.1.2013 17:13

J29i11r83k31a 16D66v58o94ř82á77k 4975160513718

Myslím, že do Brna by se to s railjety mohlo stihnout snad za 2:20, jestli se dokončí, co se teď rozhrabává na trati. Autobusáci se budou muset snažit, aby jim moc cestujících neuteklo do pohodlnějšího a především bezpečnějšího.

+2/0
16.1.2013 23:06

M30i75r68o64s52l66a94v 85P69a34v93e65l41e76c 9893266176613

No, je to ještě cesta na dlouhou trať, ale konečně se začalo alespoň něco dít !!!!!!

+2/0
16.1.2013 14:41

J61i85r14k88a 22D52v37o94ř89á82k 4705800863238

"Začalo" se dít už před více lety. Doteď nejpohodlnější vagóny (Bmz, Apmz) začaly ČD nakupovat v roce 1999. A po miliardách ročně už ČD investují také pár let. Ovšem teď se už procento nových vlaků zvýšilo natolik, že ji jich dříve či později na dráze všimne na vlastní zadek z cestujících už kdekdo.

+3/0
16.1.2013 22:56

L14u58m46í86r 70V94i89t36h48a 2627157976612

Tou 830 myslíte M152? To si děláte legraci?

Já vím, že je v módě nadávak na Regionovy, možná ani nejsou příliš povedené, to nedokážu posoudit, ale řadit je pod staré orchestriony, to může člověk, který je zná z časáku, ne z praxe. Nás, kteří tím cestujeme, by takový nesmysl ani nenapadl.

Howgh,

+2/0
16.1.2013 13:53

M81i72l91o62š 15S87a81l98o89š20e43k 7704793521983

U Regionovy se změnila akorát skříň+vybavení,pojezd je stejný jako u bývalého M152.Takže to drncá stejně ale vnitřek je daleko pohodlnější ;-)

+1/0
16.1.2013 17:20

V38l10a95d86i62m22í78r 28F71i40b78i30g89e65r 5944771501594

V Regionově jsem jel jen 1 a je to děs. Vnitřek je super, pohodlný a pěkný ale když to jede tak hluk a cítíte každou nerovnost, navíc to nemá klimatizaci takže v létě peklo. Kdyby to bylo odhlučněné, trochu lepší tlumiče a klimu tak by to bylo něco takhle je to jen starý motorák s novou kastlí. Ale City Elephant je docela fajn jel jsem kousek ale pohodlný a tichý.

0/0
16.1.2013 19:03

P46e39t43r 18D19v78o28ř80á34k 9324597562760

To je pěkné, ale já jsem jezdil výhradně rychlíkovými spoji. Po několika letech jsem si opět vyzkoušel cestování vlakem a žádná změna. Je vůbec reálné, abych se v budoucnu v rychlíkových spojích připojil s notebookem k zásuvce? Nekomfort se dá překousnout, pokud cesta netrvá dlouho. Bohužel se cesta po kolejích vleče a jednokolejná trať čas taky nezkrátí.

+3/0
16.1.2013 13:21

M37i34r20o82s48l33a15v 11H73r28u59š22k43a 1430565133775

Časem snad ano :) Nákup Railjetů by měl umožnit přesun vozů, které se dnes používají na vlacích kategorie EC a IC, i na rychlíky.

+1/0
16.1.2013 13:37

M98i53r47e91k 38Z92á62v98o65d87n76ý 7832937960938

Bohužel těch rychlíků bude minimálně 30x více, než uvolněné vozy dokáží pobrat :/

0/0
16.1.2013 21:37
Foto

J49i80ř31í 52K62r40á84k94o12r35a 9409373

Tak teď ještě zrušit dotace, definitivně odloučit ČD a SŽDC a zrušit jakékoliv dotace do železnice. Konkurence udělá zbytek.

Časem ten moloch ČD přenechá část tras konkurenci, zahodí staré vraky a snad se potom nebudeme konečně muset za tu železnici stydět.

+2/−19
16.1.2013 12:53

J69o88s58e65f 83K47o76p29e80c56k32y 9884422815

Zrusenim dotaci verejne doprave o verejnou dopravu prijdete a to neni ekonomicky prozirave rozhodnuti ;-)

+20/−2
16.1.2013 12:57
Foto

J88i85ř33í 49K23r95á44k65o25r49a 9929753

No, teď mi u vašeho komentáře chybí taková zásadní věc. Jak to jen bylo...

Jo, už vím. Argument!

+1/−11
16.1.2013 13:00

J80o34s46e23f 62K96o36p66e31c71k95y 9974282275

jaky argument presne potrebujete? ;-) pokud nebudete dotovat verejnou dopravu, ta zanikne, neb si na sebe nevydela. Pokud zanikne verejna doprava, tak se cca 50% obyvatel vyspelych statu sveta navic bude muset nejak dostat do skol a zamestnani... dusledky si snadno domyslite ;-)

+8/−1
16.1.2013 13:05
Foto

J19i58ř26í 30K98r74á30k73o97r13a 9159253

Hm, co třeba nějaká fakta, kterými byste svůj názor podepřel?

+1/−9
16.1.2013 13:13

J11o90s23e72f 53K92o49p44e53c11k47y 9554192195

Jaka fakta potrebujete? najdete si treba trzby CD nebo MHP Praha a pomer k nakladum. Pak vam bude jasne, ze bez dotaci zadna verejna doprava nefunguje... ;-)

+10/−2
16.1.2013 13:18
Foto

J35i45ř54í 31K63r61á53k24o77r27a 9559653

Ovšem, já zapomněl. Monopolní dopravce, dotovaný z větší části ze státního... bez něj by to nešlo. A ty extrémně vysoké náklady vůbec s těmi dotacemi nesouvisí, stejně jako korupce.

Kdyby nebyla doprava dotována a regulována, nebyl by na tom trhu monopol, náklady by byly výrazně nižší tím pádem i ceny. To jsou jednoduchá ekonomická pravidla.

Po zveřejnění nákladů ČD vyšlo najevo, že nejdražší jízdenka vyšla na 250 korun přímou platbou a 3000 na dotacích. A že vzhledem k počtu cestujících by vyšlo najevo, kdyby ti lidé místo vlakem jezdili taxíkem.

ČD i MHD jsou černou dírou na peníze právě proto, že do nich stát ty peníze leje a ty příjmy jim garantuje.

0/−12
16.1.2013 13:27

J33o72s76e16f 14K72o24p59e90c20k64y 9404572335

Zadny monopolni dopravce u nas neni ani na zeleznici ani na silnici, takze vasemu veselemu blaboleni nerozumim... Je uplne jedno jake si vemete dopravce verejne dopravy v IDS a jestli v CR nebo v Nemecku nebo v USA nebo kdekoliv jinde ve vyspelem svete...  kdyby nebyla verejna doprava dotovana, tak zanikne, je to jednoducha matematika, kterou si spocita na rozdli trzeb a nakladu i 10ti lete dite ;-)

+9/−1
16.1.2013 13:34
Foto

J54i34ř76í 74K15r24á81k52o64r21a 9479623

Na železnici teprve nedávno vstoupila konkurence v podobě Jančury, a to jen na asi jedné trase. Klacky, které mu házel a stále háže Žaluda a stát pod nohy, zví stoletých dubů. Stále se zdaleka o reálné konkurenci nedá hovořit, prozatím se vše děje v rovině handrkování o dotace. Konečně Jančura dotlačil ČD ke zveřejnění nákladů a je vidět, jak velkou černou dírou dráhy jsou.

ČD jsou stále personálně a mejetkově propojeny se SŽDC a pokud jde o dojení státu, táhnou za jeden provaz.

V MHD Praha žádná reálná konkurence neexistuje. Existuje konkurence pouze v měziměstské autobusové dopravě, kde se jasně ukázalo, jak velkým přínosem je. Jízdenky se zlevnily, komfort se zlepšil, a to všude, kde se nějaká výraznější konkurence objevila.

TO je jednoduchá matematika, resp. ekonomická matematika. Ne ty vaše dojmy a touhy.

Kdyby nebyla veřejná doprava dotována, tak nezanikne ani náhodou. Naopak, náklady se sníží a doprava se zlepší. A smajlík vaší argumentaci nepomůže. To chce spíš fakta a trochu ekonomických znalostí.

0/−8
16.1.2013 13:43

J57o82s60e49f 47K98o93p36e46c82k21y 9804342415

Kdybyste se kdy obtezoval nakouknout do tratovych radu SZDC, zjistil byste, jak jste hloupy. V jedne vete napisete, ze konkurence v MHD Praha je i neni... Kdyby nebyla verejna doprava dotovana tak zanikne, protoze nebude mit dostatek na prijmove strance ;-)Vase ekonomicke znalosti necham bez komentare, ale verim, ze jeste napisete nekolik stejne absurdnich blabolu, jako doposud. Zatim se Vami bavim skvele ;-)

+6/−1
16.1.2013 13:50
Foto

J51i46ř93í 74K53r44á65k33o14r29a 9699533

Nikde jsem nenapsal, že v MHD Praha konkurence je i není, to jste si asi špatně přečetl.

Příjmová složka je subjektivní, ale nic neříká o té nákladové. Dotovaný subjekt má vždy vyšší náklady než ten nedotovaný, a to z jednoho prostého důvodu - nemá potřebu náklady optimalizovat. To je prostě fakt. Možná se bavíte, ale to nic nemění na skutečnosti, že to, co uvádíte, jsou jen vaše dojmy, které nemají reálný základ.

Tady máte něco k tomu, jak to dlouhodobě vede ČD a SŽDC, človíčku. Čtěte a vzdělávejte se.

http://www.ekonomiedopravy.cz/publikovane-clanky/financni-analyzy/zadluzeni-cd-szdc

http://www.mediafax.cz/domaci/3994853-SZDC-a-Ceske-drahy-chystaji-dohodu-o-prevodu-pozemku-pod-kolejemi

0/−5
16.1.2013 13:58

J49o80s60e18f 90K33o50p91e34c61k12y 9174582255

Dotovany subjekt nema vzdy vyssi naklady nez ten nedotovany, protoze ma potrebu optimalizovat. kdyby je neoptimalizoval, nemel by sanci u pristich VR na linky v ramci IDS... Takze zase vse spatne... jeste neco mate k tematu? ;-)

+6/−1
16.1.2013 14:04
Foto

J92i58ř38í 27K86r92á63k34o89r49a 9119273

Dotovaný subjekt má vždy vyšší náklady. Neexistuje dotovaný subjekt, který by měl nižší náklady než srovnatelný nedotovaný na volném trhu. Obzvláště když má ten dotovaný subjekt garantovaný monopol.

Alespoň si něco z té ekonomie přečtěte, probůh.

0/−7
16.1.2013 14:07

J27o71s18e22f 27K37o44p27e38c50k86y 9654322135

Tezko rict, kde neustale berete ten vas legracni monopol... Zadny monopol v doprave nikdo v CR nema... Dotovany subjekt samozrejme zadne vyssi naklady nema a porovnavat ho s nedotovanymi v ramci IDS ani nejde, neb jsou dotovani vsichni ;-) vam by precteni cehokoliv z ekonomie evidentne nepomohlo, chyba bude nekde jinde ;-)

+5/0
16.1.2013 14:23
Foto

J88i10ř89í 58K21r41á72k46o84r50a 9409553

"Zadny monopol v doprave nikdo v CR nema"

Tak to asi žijete v jiné ČR než já, anebo (a to mi přijde pravděpodobnější) prostě nevíte, co pojem monopol znamená. A to jsou právě ty ekonomické základy, které vám chybí. Stejné je to s tím chápáním dotací.

Aspoň že ty smajlíky umíte, i když nevím, k čemu vám to je.

0/−5
16.1.2013 14:27

J89o52s65e55f 26K36o27p50e32c33k74y 9624532885

Ano, je prosty fakt, ze monopol v doprave v CR nikdo nema. Ale nepredpokladam, ze vas tato informace jakkoliv poznamena. ale pocist si zkusit muzete ;-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol

+4/0
16.1.2013 14:32
Foto

J89i31ř79í 74K29r87á40k31o70r60a 9449883

Marně přemýšlím, kdo ještě provozuje veřejnou dopravu v Praze kromě a.s. Dopravní podnik hl. m. Prahy.

0/−4
16.1.2013 14:35

J58o51s16e85f 97K70o37p76e95c88k36y 9854832405

Je to tak 5-6 dalsich firem minimalne. Namatkou treba Veolia transport. Ale to je zcela irelevantni, protoze jste touto otazkou jen dokazal, ze te definici vubec nerozumite ;-)

+5/0
16.1.2013 14:39
Foto

J48i94ř84í 47K77r66á83k58o86r83a 9569633

A kolik procent trhu taková Veolia v Praze má? A skutečně může provozovat služby podle pravidel volného trhu?

Ne ne, jediný, kdo ukázal, že neví, která bije, jste vy. Měl jste si ten odkaz na Wiki přečíst lépe.

0/−4
16.1.2013 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.