- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takhle to dopadá když je víc manažerů přes úspory než přes výrobu...
Pokusy na zvířatech různí aktivisti zatrhli, ale letadla se testují za provozu na lidech...
Letadla a vsechny soucastky, co muzou mit vliv na bezpecnost (napr. cokoliv, co pres nejaky konektor do letadla pripojite), prochazeji certifikaci, ze jsou bezpecne, a ta certifikace samotna stoji vic nez vyvoj techto komponent.
Tohle bude mit za nasledek analyzu, co se stalo, a na jejim zaklade se jeste sprisni pozadavky na certifikaci, aby se podobnym vecem predeslo do budoucna. To je standardni postup.
Pro ilustraci, obycejny sroub stoji par korun, pokud ovsem mate stejne vypadajici certifikovany sroub, kterym lze neco pripevnit na letadlo ci helikopteru, stoji cca $100. Cely vyrobni proces totiz musel dokazat, ze pravdepodobnost, ze se sroub vyrobi nekvalitne (napr. se skrytou materialovou vadou) a projde vystupnimi kontrolami, je velmi nizka (u kritickych soucastek je to 1:1 miliarde).