Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SŽDC chybovala s ceníkem, nákladním dopravcům vrátí desítky milionů

Zdražení poplatku za použití tuzemských kolejí, o kterém loni rozhodla Správa železniční dopravní cesty, neplatí. Správa železnic vrátí nákladním dopravcům několik desítek milionů korun, které vybrala navíc podle neplatného ceníku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54o30s25e65f 49Š90e39m14e89l58í62k 7729191180187

Áááá safra. Tak to zase nevyšlo, co? To je ale mrzuté.

+1/0
18.1.2013 15:07

J51a84n 45N81e57š19p78o41r 4696178116652

Vskutku hodnotný příspěvek, co tím chtěl literát říci?

0/0
18.1.2013 16:30

T76o22m77á26š 51H24á13t62l15e 7109345644961

k čemu tam je správní rada , plná bývalých senátorů , politikú na příč pol.spektra ! za co berou královské odměny ! zažalovat zanedbání povinnosti při správě cizího majetku !

+1/0
18.1.2013 14:27

V22l10a13d32i57m26í37r 35F54i83b84i42g76e49r 5574741881554

Objíždějí nás, ale nebude to jen kvůli poplatkům, taky kvůli tomu že tu jsou přetížené tratě a každý týden nějaká výluka na hlavní trati, taky stačí malý problém a hned všechno stojí. Kolem to je sice třeba 2x delší ale rychlost dopravy je vyšší. Tady místo aby konečně dodělali tranzitní koridory alespoň na těch 160 tak si tu zadávají studie na výstavbu:-/

+1/0
18.1.2013 12:11

V57i47k34t61o90r 21N42á20r58o15ž55n13ý 3519602798

Nákladní vlaky v okolních zemích nejezdí rychleji než 120 km/h a tato rychlost je dosažitelná i u nás.

Jinak s těmi přetíženými tratěmi souhlas. Stát si platí mraky vlaků osobní přepravy , které jezdí prázdné a zacpávají kapacitu tratí pro nákladní dopravce

+4/−1
18.1.2013 12:16

R83a45d18i75m 18P21o89l73á40š32e38k 9916833739739

Nebo povolil soukromým dopravcům zacpat tratě spoustou "vláčků" s třemi vagóny a mizernou kapacitou , omezenou ještě povinnými místenkami, zatímco dlouhé původní vlaky s 5 - 10 násobnou kapacitou cestujících zrušil. Viz trať Ostrava Praha

+2/−2
18.1.2013 15:43

J55o86s26e54f 75T26r71ö59g18l 8909892476676

Vyjma hlavního tahu Praha-Pardubice-Ostrava překáží nákladní dopravě spíše příměstské osobní vlaky. A ty plní okolo velkých měst nezastupitelnou dopravní úlohu. Třeba trasa Praha-Beroun je ve špičce prakticky neprůjezdná, osobáky po 10-15 minutách, kdyby to trať umožňovala, jezdily by ještě častěji. Cestujících je hafo.

Problém je i v tom, že Praha a STředočeský kraj má nějakou koncepci příměstské dopravy, kterou už řadu let postupně naplňuje a v jejím duchu připomínkuje např. i dopravní tavby na železnici. Nákladní dopravci nic takového nedělali a podle toho ty stavby dopadly. V okolí srovnatelných měst s Prahou se staví běžně nezávislé příměstské tratě popř. se současné modernizují rovnou na čtyřkolejné (pro ilustraci není třeba jezdit daleko, stačí do Drážďan a za Pirnou koukat z okna vlaku), odstraňují se úzká hrdla atd. U nás je pořád největším "pokrokem" tříkolejka z LIbně do Poříčan, která už je taky na hranici kapacity.

Souhalsím s tím, že současný přístup "Open Access" pro dopravce jezdící bez dotací by také potřeboval nějakou regulaci. Zejména je problém v tom, že přednostně se uděluje kapacita rychlejším vlakům, což může úspěšně likvidovat pravidelnou dopravu (příměstskou i dálkovou). A nejde jen o osobáky, které po trase postávají čekáním na předjetí rychlíkem. Ilustrativní příklad jsou třeba páteční Pendolina ve 14:29 a 16:29, z Prahy, která vytloukají pravidelnou celotýdenní trasu pro LeoExpres (je pomalejší, takže Pendolino má přednost). Kapacitě také nepřidá, že dopravci mají jinak rychlé vlaky (nevyužívá se možností tratě jezdit až 160 km/h - viz "pomalý" RegioJet nebo "šnečí" rychlíky v podání ČD). V Itálii např. za "pomalý" vlak vybírají vyšší poplatek.

Souhrnně řečeno koncepce koridorů byla v univerzální trati pro rychlou dálkovou dopravu, příměstskou dopravu a nákladní dopravu. Tyto tři funkce je třeba udržet, nemůže jedna profitovat na úkor druhé. Koncepce byla asi chybná, ale nic lepšího nemáme a je třeba dopravu trochu srovnat.

0/0
18.1.2013 22:11

V31l78a50d42i34m61í91r 14F48i97b79i43g66e73r 5934381621294

Většina jich prázdných nejezdí a kde jezdí méně lidí tam zas nákladní vlaky moc nejezdí jsou to vedlejší trati. Kdyby se jezdilo s nákladem v noci tak by to ohlo kapacitu uvolnit v noci osobní doprava skoro nejezdí jen mezinárodní spoje a do cca 4 se nové vlaky moc nevypravují.

0/−1
18.1.2013 19:49

V58i45k83t59o67r 86N96á83r63o22ž85n10ý 3849282728

Vlak na hlavní trati , kde cestuje 100 cestujících pokládám za prázdný...a takových vlaků tam je 90%.

I u toho nákladu potřebujete nějakou rychlost , to že bude přes den stát a pojede přes noc...tak to mohlo fungovat dříve , ale dnes určitě ne,

0/0
18.1.2013 20:02

J32o51s61e80f 94L66e31b81d69u16š88k45a 4202193513775

Takže dopravci dostanou desítky milionů. A co jejich zákazníci, kteří to zaplatili v ceně přepravy?

+1/−1
18.1.2013 11:21

J30a54k70u40b 12Š83a70f20a63n45d50a 7975797271481

Tak to ať si vyřídí zákazník s dopravcem, ne?

+2/0
18.1.2013 11:26

K23a61r70e44l 31N41a56s66t61o36u63p23i52l 3780511850741

zákazníci platí poplatky za koleje? to snad nee.. zákazník se snad dohodne na ceně přepravy, nebo snad myslíš že mají ve smlouvě rozdělenou cenu na poplatky, marži, plat sekretářky atd? ;-D;-D;-D

+3/0
18.1.2013 11:54

V21i43k64t54o23r 86N70á48r79o51ž27n59ý 3269332118

Kdyby nastal pravý opak... došlo k mírnému zdražení energií , případně dalších vstupů , také by to dopravci nepožadovali ihned zaplatit od svých zákazníků,

+2/0
18.1.2013 12:21

J52a67n 75N82e49š73p29o45r 4726878196142

Pane, vy jste dobrý mimoň... To je jako by vrátili nějaké milióny za mýtné pro kamiony, které třeba vozí zboží do supermarketů, taky byste letěl do Tesca s účtenkama, a požadoval okamžitou slevu, když se jim přece snížily náklady?

+1/0
18.1.2013 16:26

J47o69s27e40f 22L58e74b85d46u62š93k98a 4742983953505

Mám dojem, že jste mimoň vy. Je to státní organizace mající monopol, která stanovila vysoké ceny a je to zase státní organizace, která je dostane zpět a vykáže ve svém zisku. A zaplatil jste to vy v cenách toho, co jste nakoupil a co se přepravujee po železnici. Jedná se vlastně o šikovně provedenou dotaci na straně jedné a na straně druhé nahrání peněz za kamionovou přepravu. Protože kdyby ta železniční nebyla tak drahá, šlo by více nákladů po železnici a Kapsch by o to vybral méně na mýtném. A vy by jste platil méně v cenách zboží. Ono totiž nic nemá jen jednu stranu.

0/−1
18.1.2013 17:13

A89l39e17x44a13n62d70r 84K13o67s46t10k90a 5969916659146

Klesnou poplatky nákladní dopravě, která je jediná zisková. Proč ne. Stoupnou za osobní. Výborně, ČD stejně neplatí nic, protože jejich "platby" se jen protočí skrz státní kasu a vrátí se ve formě dotací zpět ČD. Proč nepodojit Lea, Jančuru a případné další dopravce? Opravdu inteligentní.

+1/−4
18.1.2013 11:00

J82o33s77e62f 20L14e10b51d46u64š89k72a 4752183493775

Patří jim to. Co si dovolují lézt na koleje, na které smí jen pravověrní železničáři. Však my si na ně už něco najdem, aby co nejdříve vypadli.

+1/−2
18.1.2013 11:23

J77a55k42u80b 73Š11a84f98a42n36d54a 7225747941481

Tyto "dotace" (protože to dotace nejsou) dostávají i jiní soukromí dopravci.

+4/0
18.1.2013 11:27

K69a37r93e90l 75N28a87s79t35o16u92p65i96l 3800211360591

no tvůj příspěvek opravdu inteligentní není..pleteš si dotace s platbou za objednanou službu (které dostává i např Jančura)... radši by ses měl věnovat oblasti, o který máš alespoň částečný informace a znalosti a ne jen to co jsi pochopil ze zpráv na Nově...

+2/0
18.1.2013 11:58

J95o32s22e51f 58L84e40b80d47u77š29k82a 4582873753515

Pokud někdo dostává od státu a kraje peníze za nějakou službu, kterou obyvatelé stejně platí, je to dotace. To by si kraje mohly objednávat hokejové a fotbalové zápasy, divadelní představení a promítání filmů s tím, že na jednu vstupenku dají x a lidé si doplatí y a bude to služba? Stát má ponechat občanům jejich peníza a dopravci jim mají nabízet služby za ceny nepokřivené dotacemi. A buď s nimi někdo pojede, nebo ne. Prodělek i výdělek bude dopravce a občan si bude moci vybrat, případně se rozhodnout pro jiný druh dopravy, třeba individuální.

0/−1
18.1.2013 17:20

J25o29s45e80f 26T73r59ö88g74l 8169732796456

Zrona u kultury to tak běžně funguje, většina divadel se ze vstupného neuživí, mnohá kina taky ne. Pokud stát, kraj nebo obec něco dotuje, dělá to proto, že to z nějakého důvodu považuje za užitečné, např. proto, aby bylo v obci méně aut (za plné ceny by MHD nikdo nejezdil).

0/0
18.1.2013 21:47

V86i28k30t98o94r 25N52á81r95o21ž51n63ý 3209372498

V celé Evropě je struktura poplatků taková , že osobní a nákladní vlaky platí stejně. (vlkm+hrtkm). Pouze u nás platí nákladní vlaky více než osobní. Tak si to stát vytvořil , aby nákladní doprava dotovala osobní dopravu a  aby tudíž stát dotoval osobní dopravu pokud možno co nejmenší částkou.  Výsledek je ten , že nákladní dopravci takřka umírají a že přepravovat zboží po železnici je hodně drahá záležitost. Hlavně , že všichni politici kvákají , jak se jim nelíbí kamiony na silnicích

+5/0
18.1.2013 12:14

L68u95d75ě27k 27J23e81l60í75n54e42k 5327717329750

Jen aby ty ceny nákladní železniční dopravy nebyly drženy vysoko záměrně na popud lobby nákladní automobilové dopravy a lobby "údržbářů" dálniční sítě.

+2/0
18.1.2013 14:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.