Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SŽDC chybovala s ceníkem, nákladním dopravcům vrátí desítky milionů

Zdražení poplatku za použití tuzemských kolejí, o kterém loni rozhodla Správa železniční dopravní cesty, neplatí. Správa železnic vrátí nákladním dopravcům několik desítek milionů korun, které vybrala navíc podle neplatného ceníku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93o15s73e90f 30Š26e36m26e20l40í13k 7179871520917

Áááá safra. Tak to zase nevyšlo, co? To je ale mrzuté.

+1/0
18.1.2013 15:07

J31a19n 27N45e67š49p88o84r 4386128166902

Vskutku hodnotný příspěvek, co tím chtěl literát říci?

0/0
18.1.2013 16:30

T46o50m93á60š 70H83á10t94l52e 7339745184571

k čemu tam je správní rada , plná bývalých senátorů , politikú na příč pol.spektra ! za co berou královské odměny ! zažalovat zanedbání povinnosti při správě cizího majetku !

+1/0
18.1.2013 14:27

V40l22a53d68i55m40í18r 66F30i70b91i24g33e54r 5204191751704

Objíždějí nás, ale nebude to jen kvůli poplatkům, taky kvůli tomu že tu jsou přetížené tratě a každý týden nějaká výluka na hlavní trati, taky stačí malý problém a hned všechno stojí. Kolem to je sice třeba 2x delší ale rychlost dopravy je vyšší. Tady místo aby konečně dodělali tranzitní koridory alespoň na těch 160 tak si tu zadávají studie na výstavbu:-/

+1/0
18.1.2013 12:11

V84i38k78t85o32r 59N69á29r17o91ž10n68ý 3569102688

Nákladní vlaky v okolních zemích nejezdí rychleji než 120 km/h a tato rychlost je dosažitelná i u nás.

Jinak s těmi přetíženými tratěmi souhlas. Stát si platí mraky vlaků osobní přepravy , které jezdí prázdné a zacpávají kapacitu tratí pro nákladní dopravce

+4/−1
18.1.2013 12:16

R14a54d95i29m 38P97o93l49á70š75e58k 9786363259729

Nebo povolil soukromým dopravcům zacpat tratě spoustou "vláčků" s třemi vagóny a mizernou kapacitou , omezenou ještě povinnými místenkami, zatímco dlouhé původní vlaky s 5 - 10 násobnou kapacitou cestujících zrušil. Viz trať Ostrava Praha

+2/−2
18.1.2013 15:43

J89o28s80e47f 45T38r71ö18g62l 8829482486476

Vyjma hlavního tahu Praha-Pardubice-Ostrava překáží nákladní dopravě spíše příměstské osobní vlaky. A ty plní okolo velkých měst nezastupitelnou dopravní úlohu. Třeba trasa Praha-Beroun je ve špičce prakticky neprůjezdná, osobáky po 10-15 minutách, kdyby to trať umožňovala, jezdily by ještě častěji. Cestujících je hafo.

Problém je i v tom, že Praha a STředočeský kraj má nějakou koncepci příměstské dopravy, kterou už řadu let postupně naplňuje a v jejím duchu připomínkuje např. i dopravní tavby na železnici. Nákladní dopravci nic takového nedělali a podle toho ty stavby dopadly. V okolí srovnatelných měst s Prahou se staví běžně nezávislé příměstské tratě popř. se současné modernizují rovnou na čtyřkolejné (pro ilustraci není třeba jezdit daleko, stačí do Drážďan a za Pirnou koukat z okna vlaku), odstraňují se úzká hrdla atd. U nás je pořád největším "pokrokem" tříkolejka z LIbně do Poříčan, která už je taky na hranici kapacity.

Souhalsím s tím, že současný přístup "Open Access" pro dopravce jezdící bez dotací by také potřeboval nějakou regulaci. Zejména je problém v tom, že přednostně se uděluje kapacita rychlejším vlakům, což může úspěšně likvidovat pravidelnou dopravu (příměstskou i dálkovou). A nejde jen o osobáky, které po trase postávají čekáním na předjetí rychlíkem. Ilustrativní příklad jsou třeba páteční Pendolina ve 14:29 a 16:29, z Prahy, která vytloukají pravidelnou celotýdenní trasu pro LeoExpres (je pomalejší, takže Pendolino má přednost). Kapacitě také nepřidá, že dopravci mají jinak rychlé vlaky (nevyužívá se možností tratě jezdit až 160 km/h - viz "pomalý" RegioJet nebo "šnečí" rychlíky v podání ČD). V Itálii např. za "pomalý" vlak vybírají vyšší poplatek.

Souhrnně řečeno koncepce koridorů byla v univerzální trati pro rychlou dálkovou dopravu, příměstskou dopravu a nákladní dopravu. Tyto tři funkce je třeba udržet, nemůže jedna profitovat na úkor druhé. Koncepce byla asi chybná, ale nic lepšího nemáme a je třeba dopravu trochu srovnat.

0/0
18.1.2013 22:11

V18l96a72d69i33m20í78r 58F89i80b77i75g44e67r 5134361521334

Většina jich prázdných nejezdí a kde jezdí méně lidí tam zas nákladní vlaky moc nejezdí jsou to vedlejší trati. Kdyby se jezdilo s nákladem v noci tak by to ohlo kapacitu uvolnit v noci osobní doprava skoro nejezdí jen mezinárodní spoje a do cca 4 se nové vlaky moc nevypravují.

0/−1
18.1.2013 19:49

V54i55k27t73o28r 30N21á71r96o95ž91n22ý 3799892598

Vlak na hlavní trati , kde cestuje 100 cestujících pokládám za prázdný...a takových vlaků tam je 90%.

I u toho nákladu potřebujete nějakou rychlost , to že bude přes den stát a pojede přes noc...tak to mohlo fungovat dříve , ale dnes určitě ne,

0/0
18.1.2013 20:02

J85o51s97e16f 35L68e57b65d82u19š49k15a 4132763353445

Takže dopravci dostanou desítky milionů. A co jejich zákazníci, kteří to zaplatili v ceně přepravy?

+1/−1
18.1.2013 11:21

J64a38k38u91b 30Š73a88f76a60n97d35a 7235857461191

Tak to ať si vyřídí zákazník s dopravcem, ne?

+2/0
18.1.2013 11:26

K90a28r88e92l 69N95a11s83t74o88u72p18i34l 3230271440451

zákazníci platí poplatky za koleje? to snad nee.. zákazník se snad dohodne na ceně přepravy, nebo snad myslíš že mají ve smlouvě rozdělenou cenu na poplatky, marži, plat sekretářky atd? ;-D;-D;-D

+3/0
18.1.2013 11:54

V61i41k62t83o87r 68N85á96r73o46ž18n98ý 3549702288

Kdyby nastal pravý opak... došlo k mírnému zdražení energií , případně dalších vstupů , také by to dopravci nepožadovali ihned zaplatit od svých zákazníků,

+2/0
18.1.2013 12:21

J72a27n 30N25e19š17p38o42r 4796638486282

Pane, vy jste dobrý mimoň... To je jako by vrátili nějaké milióny za mýtné pro kamiony, které třeba vozí zboží do supermarketů, taky byste letěl do Tesca s účtenkama, a požadoval okamžitou slevu, když se jim přece snížily náklady?

+1/0
18.1.2013 16:26

J22o48s75e59f 26L61e73b81d32u62š31k31a 4422913283335

Mám dojem, že jste mimoň vy. Je to státní organizace mající monopol, která stanovila vysoké ceny a je to zase státní organizace, která je dostane zpět a vykáže ve svém zisku. A zaplatil jste to vy v cenách toho, co jste nakoupil a co se přepravujee po železnici. Jedná se vlastně o šikovně provedenou dotaci na straně jedné a na straně druhé nahrání peněz za kamionovou přepravu. Protože kdyby ta železniční nebyla tak drahá, šlo by více nákladů po železnici a Kapsch by o to vybral méně na mýtném. A vy by jste platil méně v cenách zboží. Ono totiž nic nemá jen jednu stranu.

0/−1
18.1.2013 17:13

A87l12e38x14a69n10d89r 13K96o17s37t17k29a 5609986449686

Klesnou poplatky nákladní dopravě, která je jediná zisková. Proč ne. Stoupnou za osobní. Výborně, ČD stejně neplatí nic, protože jejich "platby" se jen protočí skrz státní kasu a vrátí se ve formě dotací zpět ČD. Proč nepodojit Lea, Jančuru a případné další dopravce? Opravdu inteligentní.

+1/−4
18.1.2013 11:00

J55o46s30e24f 29L55e35b72d47u65š50k95a 4872323903825

Patří jim to. Co si dovolují lézt na koleje, na které smí jen pravověrní železničáři. Však my si na ně už něco najdem, aby co nejdříve vypadli.

+1/−2
18.1.2013 11:23

J49a40k51u58b 78Š28a32f45a77n52d88a 7545547311331

Tyto "dotace" (protože to dotace nejsou) dostávají i jiní soukromí dopravci.

+4/0
18.1.2013 11:27

K28a62r74e94l 71N14a13s41t76o65u65p13i58l 3930241740261

no tvůj příspěvek opravdu inteligentní není..pleteš si dotace s platbou za objednanou službu (které dostává i např Jančura)... radši by ses měl věnovat oblasti, o který máš alespoň částečný informace a znalosti a ne jen to co jsi pochopil ze zpráv na Nově...

+2/0
18.1.2013 11:58

J53o66s87e19f 49L64e50b33d10u52š70k40a 4112803503245

Pokud někdo dostává od státu a kraje peníze za nějakou službu, kterou obyvatelé stejně platí, je to dotace. To by si kraje mohly objednávat hokejové a fotbalové zápasy, divadelní představení a promítání filmů s tím, že na jednu vstupenku dají x a lidé si doplatí y a bude to služba? Stát má ponechat občanům jejich peníza a dopravci jim mají nabízet služby za ceny nepokřivené dotacemi. A buď s nimi někdo pojede, nebo ne. Prodělek i výdělek bude dopravce a občan si bude moci vybrat, případně se rozhodnout pro jiný druh dopravy, třeba individuální.

0/−1
18.1.2013 17:20

J47o87s30e91f 60T85r79ö18g62l 8849922746686

Zrona u kultury to tak běžně funguje, většina divadel se ze vstupného neuživí, mnohá kina taky ne. Pokud stát, kraj nebo obec něco dotuje, dělá to proto, že to z nějakého důvodu považuje za užitečné, např. proto, aby bylo v obci méně aut (za plné ceny by MHD nikdo nejezdil).

0/0
18.1.2013 21:47

V38i31k13t35o45r 86N65á22r82o62ž22n51ý 3949292428

V celé Evropě je struktura poplatků taková , že osobní a nákladní vlaky platí stejně. (vlkm+hrtkm). Pouze u nás platí nákladní vlaky více než osobní. Tak si to stát vytvořil , aby nákladní doprava dotovala osobní dopravu a  aby tudíž stát dotoval osobní dopravu pokud možno co nejmenší částkou.  Výsledek je ten , že nákladní dopravci takřka umírají a že přepravovat zboží po železnici je hodně drahá záležitost. Hlavně , že všichni politici kvákají , jak se jim nelíbí kamiony na silnicích

+5/0
18.1.2013 12:14

L71u40d95ě24k 51J64e69l72í31n24e39k 5727587359330

Jen aby ty ceny nákladní železniční dopravy nebyly drženy vysoko záměrně na popud lobby nákladní automobilové dopravy a lobby "údržbářů" dálniční sítě.

+2/0
18.1.2013 14:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.