Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

SŽDC chybovala s ceníkem, nákladním dopravcům vrátí desítky milionů

Zdražení poplatku za použití tuzemských kolejí, o kterém loni rozhodla Správa železniční dopravní cesty, neplatí. Správa železnic vrátí nákladním dopravcům několik desítek milionů korun, které vybrala navíc podle neplatného ceníku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20o12s96e26f 27Š44e29m70e31l27í71k 7289141470987

Áááá safra. Tak to zase nevyšlo, co? To je ale mrzuté.

+1/0
18.1.2013 15:07

J42a49n 62N39e58š54p24o32r 4506748696872

Vskutku hodnotný příspěvek, co tím chtěl literát říci?

0/0
18.1.2013 16:30

T49o80m60á29š 89H26á30t89l34e 7609185214801

k čemu tam je správní rada , plná bývalých senátorů , politikú na příč pol.spektra ! za co berou královské odměny ! zažalovat zanedbání povinnosti při správě cizího majetku !

+1/0
18.1.2013 14:27

V80l17a29d35i63m76í75r 38F95i55b43i40g95e78r 5564511561564

Objíždějí nás, ale nebude to jen kvůli poplatkům, taky kvůli tomu že tu jsou přetížené tratě a každý týden nějaká výluka na hlavní trati, taky stačí malý problém a hned všechno stojí. Kolem to je sice třeba 2x delší ale rychlost dopravy je vyšší. Tady místo aby konečně dodělali tranzitní koridory alespoň na těch 160 tak si tu zadávají studie na výstavbu:-/

+1/0
18.1.2013 12:11

V79i88k70t97o80r 11N83á56r73o81ž40n50ý 3579182288

Nákladní vlaky v okolních zemích nejezdí rychleji než 120 km/h a tato rychlost je dosažitelná i u nás.

Jinak s těmi přetíženými tratěmi souhlas. Stát si platí mraky vlaků osobní přepravy , které jezdí prázdné a zacpávají kapacitu tratí pro nákladní dopravce

+4/−1
18.1.2013 12:16

R29a50d43i54m 43P33o71l15á31š32e44k 9826883939549

Nebo povolil soukromým dopravcům zacpat tratě spoustou "vláčků" s třemi vagóny a mizernou kapacitou , omezenou ještě povinnými místenkami, zatímco dlouhé původní vlaky s 5 - 10 násobnou kapacitou cestujících zrušil. Viz trať Ostrava Praha

+2/−2
18.1.2013 15:43

J14o65s64e34f 69T46r33ö82g35l 8289512176126

Vyjma hlavního tahu Praha-Pardubice-Ostrava překáží nákladní dopravě spíše příměstské osobní vlaky. A ty plní okolo velkých měst nezastupitelnou dopravní úlohu. Třeba trasa Praha-Beroun je ve špičce prakticky neprůjezdná, osobáky po 10-15 minutách, kdyby to trať umožňovala, jezdily by ještě častěji. Cestujících je hafo.

Problém je i v tom, že Praha a STředočeský kraj má nějakou koncepci příměstské dopravy, kterou už řadu let postupně naplňuje a v jejím duchu připomínkuje např. i dopravní tavby na železnici. Nákladní dopravci nic takového nedělali a podle toho ty stavby dopadly. V okolí srovnatelných měst s Prahou se staví běžně nezávislé příměstské tratě popř. se současné modernizují rovnou na čtyřkolejné (pro ilustraci není třeba jezdit daleko, stačí do Drážďan a za Pirnou koukat z okna vlaku), odstraňují se úzká hrdla atd. U nás je pořád největším "pokrokem" tříkolejka z LIbně do Poříčan, která už je taky na hranici kapacity.

Souhalsím s tím, že současný přístup "Open Access" pro dopravce jezdící bez dotací by také potřeboval nějakou regulaci. Zejména je problém v tom, že přednostně se uděluje kapacita rychlejším vlakům, což může úspěšně likvidovat pravidelnou dopravu (příměstskou i dálkovou). A nejde jen o osobáky, které po trase postávají čekáním na předjetí rychlíkem. Ilustrativní příklad jsou třeba páteční Pendolina ve 14:29 a 16:29, z Prahy, která vytloukají pravidelnou celotýdenní trasu pro LeoExpres (je pomalejší, takže Pendolino má přednost). Kapacitě také nepřidá, že dopravci mají jinak rychlé vlaky (nevyužívá se možností tratě jezdit až 160 km/h - viz "pomalý" RegioJet nebo "šnečí" rychlíky v podání ČD). V Itálii např. za "pomalý" vlak vybírají vyšší poplatek.

Souhrnně řečeno koncepce koridorů byla v univerzální trati pro rychlou dálkovou dopravu, příměstskou dopravu a nákladní dopravu. Tyto tři funkce je třeba udržet, nemůže jedna profitovat na úkor druhé. Koncepce byla asi chybná, ale nic lepšího nemáme a je třeba dopravu trochu srovnat.

0/0
18.1.2013 22:11

V93l96a55d96i34m22í75r 38F22i95b23i32g17e83r 5484741461274

Většina jich prázdných nejezdí a kde jezdí méně lidí tam zas nákladní vlaky moc nejezdí jsou to vedlejší trati. Kdyby se jezdilo s nákladem v noci tak by to ohlo kapacitu uvolnit v noci osobní doprava skoro nejezdí jen mezinárodní spoje a do cca 4 se nové vlaky moc nevypravují.

0/−1
18.1.2013 19:49

V93i62k29t77o73r 85N32á48r80o95ž67n17ý 3369912268

Vlak na hlavní trati , kde cestuje 100 cestujících pokládám za prázdný...a takových vlaků tam je 90%.

I u toho nákladu potřebujete nějakou rychlost , to že bude přes den stát a pojede přes noc...tak to mohlo fungovat dříve , ale dnes určitě ne,

0/0
18.1.2013 20:02

J69o21s34e75f 46L58e75b27d26u90š69k51a 4122613613845

Takže dopravci dostanou desítky milionů. A co jejich zákazníci, kteří to zaplatili v ceně přepravy?

+1/−1
18.1.2013 11:21

J10a56k54u82b 25Š32a69f74a84n41d79a 7705157681311

Tak to ať si vyřídí zákazník s dopravcem, ne?

+2/0
18.1.2013 11:26

K16a47r72e23l 98N10a68s27t45o13u86p14i44l 3300851280201

zákazníci platí poplatky za koleje? to snad nee.. zákazník se snad dohodne na ceně přepravy, nebo snad myslíš že mají ve smlouvě rozdělenou cenu na poplatky, marži, plat sekretářky atd? ;-D;-D;-D

+3/0
18.1.2013 11:54

V59i27k36t44o71r 85N94á12r16o71ž73n44ý 3469552848

Kdyby nastal pravý opak... došlo k mírnému zdražení energií , případně dalších vstupů , také by to dopravci nepožadovali ihned zaplatit od svých zákazníků,

+2/0
18.1.2013 12:21

J10a29n 94N24e88š70p18o88r 4416388186792

Pane, vy jste dobrý mimoň... To je jako by vrátili nějaké milióny za mýtné pro kamiony, které třeba vozí zboží do supermarketů, taky byste letěl do Tesca s účtenkama, a požadoval okamžitou slevu, když se jim přece snížily náklady?

+1/0
18.1.2013 16:26

J38o27s35e53f 97L22e68b21d86u42š85k43a 4602773213915

Mám dojem, že jste mimoň vy. Je to státní organizace mající monopol, která stanovila vysoké ceny a je to zase státní organizace, která je dostane zpět a vykáže ve svém zisku. A zaplatil jste to vy v cenách toho, co jste nakoupil a co se přepravujee po železnici. Jedná se vlastně o šikovně provedenou dotaci na straně jedné a na straně druhé nahrání peněz za kamionovou přepravu. Protože kdyby ta železniční nebyla tak drahá, šlo by více nákladů po železnici a Kapsch by o to vybral méně na mýtném. A vy by jste platil méně v cenách zboží. Ono totiž nic nemá jen jednu stranu.

0/−1
18.1.2013 17:13

A37l93e82x97a56n11d13r 24K34o71s39t49k50a 5389936159626

Klesnou poplatky nákladní dopravě, která je jediná zisková. Proč ne. Stoupnou za osobní. Výborně, ČD stejně neplatí nic, protože jejich "platby" se jen protočí skrz státní kasu a vrátí se ve formě dotací zpět ČD. Proč nepodojit Lea, Jančuru a případné další dopravce? Opravdu inteligentní.

+1/−4
18.1.2013 11:00

J65o83s80e27f 75L32e76b44d96u67š43k61a 4632213593255

Patří jim to. Co si dovolují lézt na koleje, na které smí jen pravověrní železničáři. Však my si na ně už něco najdem, aby co nejdříve vypadli.

+1/−2
18.1.2013 11:23

J55a20k32u37b 24Š20a28f36a82n29d69a 7585477801801

Tyto "dotace" (protože to dotace nejsou) dostávají i jiní soukromí dopravci.

+4/0
18.1.2013 11:27

K20a28r60e30l 22N13a45s80t72o17u28p88i34l 3760571590521

no tvůj příspěvek opravdu inteligentní není..pleteš si dotace s platbou za objednanou službu (které dostává i např Jančura)... radši by ses měl věnovat oblasti, o který máš alespoň částečný informace a znalosti a ne jen to co jsi pochopil ze zpráv na Nově...

+2/0
18.1.2013 11:58

J82o38s69e69f 97L48e48b57d73u48š29k61a 4792183983325

Pokud někdo dostává od státu a kraje peníze za nějakou službu, kterou obyvatelé stejně platí, je to dotace. To by si kraje mohly objednávat hokejové a fotbalové zápasy, divadelní představení a promítání filmů s tím, že na jednu vstupenku dají x a lidé si doplatí y a bude to služba? Stát má ponechat občanům jejich peníza a dopravci jim mají nabízet služby za ceny nepokřivené dotacemi. A buď s nimi někdo pojede, nebo ne. Prodělek i výdělek bude dopravce a občan si bude moci vybrat, případně se rozhodnout pro jiný druh dopravy, třeba individuální.

0/−1
18.1.2013 17:20

J14o50s27e94f 88T20r33ö78g39l 8549282646396

Zrona u kultury to tak běžně funguje, většina divadel se ze vstupného neuživí, mnohá kina taky ne. Pokud stát, kraj nebo obec něco dotuje, dělá to proto, že to z nějakého důvodu považuje za užitečné, např. proto, aby bylo v obci méně aut (za plné ceny by MHD nikdo nejezdil).

0/0
18.1.2013 21:47

V45i80k89t30o38r 70N82á66r50o21ž78n21ý 3729472638

V celé Evropě je struktura poplatků taková , že osobní a nákladní vlaky platí stejně. (vlkm+hrtkm). Pouze u nás platí nákladní vlaky více než osobní. Tak si to stát vytvořil , aby nákladní doprava dotovala osobní dopravu a  aby tudíž stát dotoval osobní dopravu pokud možno co nejmenší částkou.  Výsledek je ten , že nákladní dopravci takřka umírají a že přepravovat zboží po železnici je hodně drahá záležitost. Hlavně , že všichni politici kvákají , jak se jim nelíbí kamiony na silnicích

+5/0
18.1.2013 12:14

L25u28d92ě97k 28J66e30l36í39n64e62k 5727157899400

Jen aby ty ceny nákladní železniční dopravy nebyly drženy vysoko záměrně na popud lobby nákladní automobilové dopravy a lobby "údržbářů" dálniční sítě.

+2/0
18.1.2013 14:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.