Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráha do Kladna dostala ekologická razítka a nový termín stavby

Správa železniční dopravní cesty chce ještě letos nebo v příštím roce zahájit výstavbu rychlodráhy mezi Kladnem a pražským Veleslavínem. Ano, něco podobného se říkalo už v listopadu 2011. Teď ovšem úsek po osmi letech prošel posouzením o vlivu stavby na životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i82r44o89s18l35a36v 82Z67i98k18m20u98n35d 7559553114163

ad Radek Janata : kolem roku 1995 jsem měl na jeden víkend k posouzení v rukou studii SUDOPu Praha, velmi precizně propracovanou, byla tam některá provozně slabá místa, jejichž závada by znamenala kolaps celého systému, ale to je v rámci studie celkem zanedbatelné.

Za ostudnou dopravní politiku může především tehdejší ODS, jejíž pražskojedničkoví představitelé hodlali zlividovat Masarykovo nádraží, aby se mohli zmocnit finančně lukrativních pozemků, buď úplnou likvidací, resp. infantilními nápady odsunu cca o 1 km východním směrem - bez bezprostřední možnosti návaznosti na tramvajovou MHD - i k metru by to bylo ai 0,5 km, resp. zahloubením do země - kolejiště asi tak 8 metrů ve srovnání se stávající úrovní ...

Přitom ta Masaryčka předpokládá dobudování zhruba tří kolejí pro "letištní dráhu" v prostoru za dnešní 7. kolejí (čtvrté nástupiště) = koleje 8,9,10. Vlaky na letiště měly jezdit každých 10 minut, na Kladno by se jezdilo po 20 minutách (jeden vlak na letiště, další na Kladno), špičkově možná po 10 minutách na Kladno.

Upřímně řečeno, nejrychlejším a nejlevnějším řešením kapacitní dopravní obsluhy letiště by byla tramvajová trať s průjezdnou konečnou obsluhovaná dvěma linkami. Jedna by jezdila přes sídliště Dědina, druhá "rovně". I pro rychlé spojení Kladna s Prahou by byla nejlepší tramvajová "rychlodráha", podobná tramvajové "rychlodráze" v Košicích, kde se trojitými soupravami T3 dopravně obsluhovaly někdejší VSŽ Košice, později US Steel.

Tramvaje by mohly končit na obratišti Červený vrch, v termiálu Veleslavín by se přestupovalo na METRO.

Je škoda, že se nikde v souvislosti s prodloužením METRA A a terminálu Veleslavín neřeší otázku přestupu "železnice > metro" na Veleslavíně ... možná se řeší, ale mediálně se to nepersentovalo, resp. stavební uspořádání stanice Metra Veleslavín na nic takového neukazuje ...

0/0
27.1.2013 16:04

L92a44d25a 86N38o17v86a39k 4242983177

rád bych se zeptal... Co v Kladně...?8-o

0/0
22.1.2013 21:31

R64a81d26e40k 15J81a76n23a45t52a 9735516134902

Kladno je největší středočeské město (má 70000 obyvatel). Z nich denně dojiždí do Prahy za prací 8000 lidí (což je vůbec nejsilnější relace denní dojížďky v ČR).

Proto je ostudou dopravní politiky ČR, že tam dosud nevede pořádná železniční trať, přičemž do mnoha méně významných měst v okolí Prahy vede.

+4/0
22.1.2013 22:19
Foto

P82a19v36e36l 81W42e93r82n10e77r 7599593104542

119 je kulturni pamatka ;-)

+4/0
21.1.2013 22:01

R37a13d77o21s36l74a12v 26K90l78a92u52d78a 5414648634292

Proč? Úplně nové autobusy, navíc kloubové, často nízkopodlažní, které jsou u metra za 20 minut.

+1/−2
21.1.2013 22:09
Foto

P91a21v95e54l 96W59e13r41n66e23r 7819803484802

Vsak ja nebrojim proti, naopak .. prvni romantika v Sarce, prvni cesty na letiste, prvni pokuta od revizora ... vse spojeno se 119

+1/0
21.1.2013 22:14

T55o81m31á85š 42H73r61d24ý 9388870659281

U metra jsou za 25 minut když to dobře jede, někdy až za 35min. Sedačky jsou špinavé, podvozky prorezlé - ale jinak jsou to nové kloubové autobusy (asi 6 let staré). Zejména v sobotu odpoledne a večer jsou díky skvělým intervalům narvané - je to hezká vizitka Prahy pro návštěvníky (to už je záležitost ROPIDu) celkem nedůstojné cestování.  ;-O

0/0
31.5.2013 12:08

M56i42r39o62s61l27a46v 57G66r47o14s10s39m52a74n79n 8692619304

Bylo by krásné, kdyby se tento projekt konečně realizoval.

+9/0
21.1.2013 21:26

D44a52v97i46d 70Š56a55f32r88á67n77e82k 5177874787123

Bylo by krásné, kdyby se realizoval na normální rychlosti.

0/0
21.1.2013 21:43

R69a12d13o60s63l44a89v 24K17l77a31u55d88a 5974818544752

Na jaké normální rychlosti? 8-o

0/0
21.1.2013 21:56

J66i30r75k58a 95D68v16o15ř94á56k 4895880643958

K městu velikosti Kladna je normální rychlost spíš 160 km/h.

+1/0
21.1.2013 22:05

R21a59d50o14s77l65a10v 66K10l61a83u38d91a 5344988434892

Nejde o velikost, ale o vzdálenost.

0/0
21.1.2013 22:08

J84i32r16k50a 66D13v53o73ř43á96k 4545680863108

Vzdálenost také odpovídá.

0/0
21.1.2013 22:08

R34a52d80o20s95l48a93v 14K88l75a10u29d23a 5744668754802

Jistě. 30 km, z toho polovina v Praze.

0/0
21.1.2013 22:14

J16i60r65k14a 65D57v55o53ř56á96k 4405440683548

Na tom je něco špatně? 200 by smysl nemělo. 120 km/h to je tak na zastávky po 5 kilometrech.

0/0
21.1.2013 22:30

J96i23r60k58a 84D20v24o13ř94á95k 4805430403498

Však ho nikdo nechce realizovat na rychlosti nenormální. Nějakých 120-145 km/h je pro vlak jako nic.

0/0
21.1.2013 22:03

T46o88m77á16š 66K25u48č17e30r94a 1689944353658

Rychlodráha Praha-Kladno se slibuje už od revoluce. Kdoví, co za tím zdržením je, fakt je ovšem ten, že se jedná o spolehlivě nejvíc zničenou trať z Prahy do okolí. Můj soukromý tip je, že si na Kladně tak ještě 10-15 let počkají a pak se konečně svezou.V

+3/−1
21.1.2013 21:12

R48a50d62e68k 30J30a12n16a62t25a 9805646654122

Za zdržením stojí pražští politici, hlavně ODS Prahy 6, která si démonizací rekostrukce tratě pod heslem "chceme metro, ne rychlodráhu" přiživovala volební preference.

+7/0
21.1.2013 21:14

J65i69r33k32a 26D15v16o66ř28á33k 4765520153898

Přesně tak. A při praktickém provedení přišla ještě s dalším trikem: Striktně vyžadovat zakopání pod zem do tunelů = nerealizovatelné prodražení (tunel stojí třeba desetinásobek). Praha 7 se od nich leccos přiučila.

+2/0
21.1.2013 22:08

P92e65t89r 89N84e57c63h53a42n21i23c19k46ý 7403366618350

Pro začátek bych začal odbočkou na letiště. Zprovoznit alespoň jednu kolej a provizorní konečnou ať tam můžou vlaky jezdit co nejdřív. Když to přeženu, tak i regionova jedoucí 60-80km/h by byla pro cestu z letiště do centra mnohaprocentní nárůst komfortu oproti dnešku. Pak už pujde přidat kolej, zrychlit atd...

+8/0
21.1.2013 20:41

R12a59d45e50k 60J71a45n77a30t59a 9805326394912

A kudy by to vedlo? Jakákoliv trať až na letiště, mezi těma všema budovama, nebo spíš tunelem pod nima, včetně nové stanice, bude dražší než zdvoukolejnění existující trati na volném poli. A protože nejsou prachy (jako všude), tak se začíná tímto.

+1/−1
21.1.2013 21:12

P77e24t22r 23N96e35c90h79a17n47i22c36k21ý 7193166688750

Ale s variantou přes letiště se počítá, tak by bylo dobré její kousek udělat už teď a aspoň nějak ho napojit...

0/0
21.1.2013 21:21

R40a65d96e73k 91J68a48n41a92t53a 9215646974812

Ano, je v plánu. 1 etapa je letiště coby koncová stanice, 2. etapa coby průjzední, vlaky by mohly pokračovat na Kladno. Jenže i ta 1. etapa by byla dost drahá.

0/0
21.1.2013 21:26

J30i13r28k45a 93D34v26o39ř36á44k 4325510973388

To je časově spíš tak 3. a 4. etapa.

0/0
21.1.2013 22:11
Foto

J34a59k35u71b 60M82a50l66o41v27a84n55ý 3735807135805

podle zveřejněné mapky jsou letišti nejbližší zastávky Hostivice a Jeneč - vždy v prodloužení startovací dráhy. že by cestující měli naskakovat až za letu? Jinde stanice není - myslel jsem, že jednou z priorit rychlodráhy mělo být pohodlné spojení letiště s centrem, žádné autobusy nebo předražené taxi. tak proč není nic na letišti???

+2/0
22.1.2013 15:11

R78a24d19e64k 90J32a91n73a21t44a 9585116394622

Napojení letiště je v další etapě:

http://www.trolejbusyvpraze.net/Mapy/zeleznice_kladno_2.JPG

Etapou na Kladno se začíná proto, že je

- levnější

- jednodušší a rychlejší na přípravu i stavbu

- zhruba stejně potřebná

0/0
22.1.2013 22:25

M51i50r70o19s17l43a28v 49Z13i24k41m63u71n11d 7599483604453

Jan Jelínek - Ze Zlíčína nemusí vést metro na Letiště, stačí, když se ze stanice Praha Zličín na letiště v Ruzyni postaví železniční trať a celý "pražský semmering" se elektrifikuje, včetně oživení výhyben Žvahov a Stodůlky, eventuálně zdvojkolejnění některých úseků.

Cesta z Letiště na hlavní nádraží přes Smíchov bude časově výhodnější než cesta z Letiště na Masarykovo nádraží a pěší přesun na HLN. Vlaky mohou jezdit "dokola" z Masarykova nádraží přes Letiště a Smíchov na HLN a dále směrem do Milovic...

Podle jednoho z projektů by se trať v oblsti Výstaviště (nová zastávka) zakousla do země a v podobě tunelové trasy vylezla na povrch v oblasti Veleslavína. Tedy poněkud delší tunelová trasa než v případě "nového spojení".  Dejvickénádraží by bylo také pod zemí.

Pojem "rychlodráha" je pochopitelně logický nesmysl, vychází z rakouského [vídeňského] označení S-Bahn = schnellbahn a tudíž v překladu (rychlá dráha > rychlodráha).

viz :

www.schnellbahn-wien.at www.wien-konkret.at/verkehr/schnellbahn/

+5/0
21.1.2013 20:05

J35o54s64e17f 41K42o46p11e66c61k59y 9264342495

A proc by se mela stavet zeleznicni trat ze Zlicina, kdyz uz jedna zeleznicni trat okolo Letiste vede ted? A proc srovnavate cestu z Letiste zrovna na Hlavni nadrazi? To bude cilova destinace vyrazne mensiny vsech cestujicich...

+2/0
21.1.2013 20:12

D37a77v75i43d 83Š63a72f69r62á39n21e93k 5337374607903

Perfektní rozbor, akorát ten termím Stadtschnellbahn pochází z Berlína roku 1930.

http://en.wikipedia.org/wiki/S-Bahn

+4/0
21.1.2013 20:22

J23a71n 82J22e74l83í96n43e19k 8383715162756

Myslím, že frekventovaný provoz přes zastávku Praha-Zličín by asi kvůli husté zástavbě neprošel. Trasa podél semmeringu mi přijde dost zastavěná. Jinak je to zajímavý nápad. Z Praha-Zličín jste na Kladně za 30 minut včetně přestupu v Hostivici.

+1/0
21.1.2013 20:23

B65e89d85ř88i91c36h 92K34u26d64r95n71a 1658918352950

Praha-Zličín SŽDC není ta samá lokalita jako Praha-Zličín Metro B. Je tam rozdíl cca 1,2 km vzdušnou čarou.

+1/0
21.1.2013 20:31

J47a18n 19J49e75l47í86n42e21k 8733525802426

Já vím, ten člověk mluví o Praha-Zličín, což je železniční zastávka a já také. Ale pražský semmering je teď obsluhován převážně motoráky a zastávka Praha. Zličín leží v těsné blízkosti Sídliště Řepy a celý pražský semmering vede zastavěnou oblastí, navíc je jednokolejný a například Na Cibulce je hustá zástavba a z druhé strany jsou zahrádkářské kolonie, takže by tam taky možná byl problém :/

+4/0
21.1.2013 20:35

B34e54d90ř66i92c95h 49K35u14d41r10n67a 1668958162850

Podle jízdního řádu je Praha-Smíchov - Hostivice 19 km. Praha-M.nádraží - Hostivice 17 km. To znamená, že by musel cestující jet na nádraží Smíchov (Asi výstup u Anděla) a tam sednout do vlaku. Pokud by vlak jel z Hl,.n. tak to bude delší trasa. Nic by se neušetřilo.

0/0
21.1.2013 20:58

P50e18t91r 70N47e70c30h62a65n98i27c12k52ý 7773276828210

Delší trasa o cca 4 minuty s tím, že to cestujícího vyhodí rovnou na hlavním nádraží. To není taková bída, ale moc modernizace bych od Semmeringu neočekával, tam už fakt místo není a nevim kolik by ta jedna kolej zvládla.

+1/0
21.1.2013 21:04

B90e91d20ř15i14c72h 94K85u69d42r76n19a 1818188502790

Já bych tedy raději ty 4 minuty věnoval tomu, že SŽDC a město Kladno se chytnou za nos a protáhnou zastávku až do zastávky Kladno Švermov. Zastávka Kladno-Švermov by obsloužila další lokalitu. Ale bohužel, v Kladně čekají na zázrak a nejdou všemu naproti. Nějak jsem od nich aktivitu nezaznamenal. Že by například vykoupilo město pozemky, připravilo přístupové cesty, ...

+1/0
21.1.2013 21:20

J55i70r65k60a 19D94v62o34ř38á11k 4935780463818

Jedna kolej toho mnoho nezvládne. Podívejte se na současný jízdní řád z Kladna přes Dejvice. Vymáčkli z té jednokolejky extrémní maximum.

+1/0
21.1.2013 22:32

P36e24t26r 55N74e14c95h80a45n45i96c84k76ý 7383526528820

Podívejte se na HK-PA, Brno - Nezamyslice, Ostrava-Frýdek,Ostrava-Opava, Liberec-Tanvald...jednokolejek na maximum je hodně. 30min ve špičce, hodinu mimo špičku by z toho snad vymáčknout šlo. Podle mě priorita je aspoň nějaký vlak na letiště.  I kdyby to jelo 35min. furt je to pokrok a pohodlí

0/0
22.1.2013 10:11

D90a75v31i95d 17Š60a32f12r95á39n84e76k 5137784267483

Mě přijdou ty prehistorické rychlosti z dob C&K docela překonané. Ať se to staví aspoň na 250 km/h, nebo jsou to prostě vyhozené prachy. Jako za tzv I. koridor, kdy už teď je jasné, že se ty peníze jenom prošustrovaly...

0/−9
21.1.2013 20:02

Z87u16z62a91n36a 42Č46e82k74a34l30o62v34á 4273330807845

Ano, 250km/h pro úsek 20km, a navíc uvnitř městské zástavby...;-D;-D

+9/0
21.1.2013 20:07

D27a12v12i24d 84Š29a62f93r52á78n73e20k 5147414667803

Tak pokud se k tomu postavíte takhle, tak je to vlastně úplně jedno, kolik tam ty vlaky jedou, ne?

+3/−1
21.1.2013 20:14

B45e87d32ř89i60c55h 57K39u48d31r81n40a 1688778772150

Převším by se vše muselo zahloubit, tak to by vzniklo paralelní metro.

+3/0
21.1.2013 20:20

D14a90v85i75d 23Š33a13f85r98á97n82e63k 5717724707923

V Německu je to celkem normální, že vlaky jedou na nádraží v zahloubeném úseku nebo rovnou pod zemí. Zejména pak nové projekty s tím počítají. Přitom se rozhodně nejedná o paralelní metro (U-Bahn)

+5/0
21.1.2013 20:25

B62e81d87ř39i11c89h 34K70u54d71r75n63a 1478328342740

No jo v Německu. Ale tady nejsou peníze na metro D  a bude se stavět paralelní dráha v Dejvicích. Význam by to mělo pokud by se vyrobil koridor Praha -Karlovy Vary.

+4/0
21.1.2013 20:40

D11a68v16i22d 55Š90a66f21r84á45n90e62k 5717934667743

Jde hlavně o to, že takovouhle stavbu nemůžete stavět na dnešní požadavky. Prostě to musí fachčit minimálně dalších sto let. Pokud na to nejsou prachy, tak je lepší počkat.

0/0
21.1.2013 21:01

J60i88r76k86a 88D48v13o23ř66á24k 4305510563498

Počkat je nesmysl, už se pěkných pár desítek let bytečně čekalo. Až se za 50 let někomu bude zdát ekonomické tam postavit třeba vactrain, ať si ho laskavě postaví, to není naše věc.

+1/0
21.1.2013 22:27

P48e76t72r 18N62e13c65h57a46n71i25c75k53ý 7643986708970

Na 20km je rozdíl mezi 250 a 120 asi 5minut cesty a to počítám bez zastavení a zpomalení. Reálně by části musely být zpomaleny kvůli zástavbě, pak zastavování na zastávkách a pak bychom byli rádi za navýšení tak o tři minuty.

+1/0
21.1.2013 20:58

J60a15n 10J12e58l54í47n84e61k 8643925542406

Chlape, tady je to nesmysl. Je potřeba vozidlo, které je schopno dobře akcelerovat a bude lehké, ale rozhodně ne jedoucí 250 km/hod. Docela by se hodila Leošova tramvaj.

+4/0
21.1.2013 20:25

D70a25v63i45d 96Š23a88f63r41á63n19e12k 5517154707233

Chlape, 250 dosáhne dnes kdeco. Asi ne repasy Vagónky Studénka, ale jinak je to technicky dosažitelné i S-Bahnu.

0/0
21.1.2013 21:42

J93i48r23k94a 25D68v46o56ř46á89k 4325350323108

Na vzdálenost o které mluvíme, úplně stačí moderní vláček, co jezdí jako příměsto nebo spěšňák. Tedy 160 km/h. Víc nemá smysl, když se podíváte, kde všude je zástavba, kde to musí být pomalejší. Na nějakých 250 zapomeňte, to je tady zbytečně drahé a spojovat tuto rychlost s S-Bahnem je krávovina jako tvrdit, že na svém kole také můžete "technicky" jet 120 km/h.

+2/0
21.1.2013 22:23

J47i72r13k16a 11D10v21o18ř67á85k 4815440293508

Ještě jednou jasně: Na 250 km/h v žádném případě nedosáhne kdeco, jen podstatně dražší vlaky a na těch zkroucených 30 km by to ani nešlo.

+3/0
21.1.2013 22:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.