Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Rychlodráha do Kladna dostala ekologická razítka a nový termín stavby

Správa železniční dopravní cesty chce ještě letos nebo v příštím roce zahájit výstavbu rychlodráhy mezi Kladnem a pražským Veleslavínem. Ano, něco podobného se říkalo už v listopadu 2011. Teď ovšem úsek po osmi letech prošel posouzením o vlivu stavby na životní prostředí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ad Radek Janata : kolem roku 1995 jsem měl na jeden víkend k posouzení v rukou studii SUDOPu Praha, velmi precizně propracovanou, byla tam některá provozně slabá místa, jejichž závada by znamenala kolaps celého systému, ale to je v rámci studie celkem zanedbatelné.

Za ostudnou dopravní politiku může především tehdejší ODS, jejíž pražskojedničkoví představitelé hodlali zlividovat Masarykovo nádraží, aby se mohli zmocnit finančně lukrativních pozemků, buď úplnou likvidací, resp. infantilními nápady odsunu cca o 1 km východním směrem - bez bezprostřední možnosti návaznosti na tramvajovou MHD - i k metru by to bylo ai 0,5 km, resp. zahloubením do země - kolejiště asi tak 8 metrů ve srovnání se stávající úrovní ...

Přitom ta Masaryčka předpokládá dobudování zhruba tří kolejí pro "letištní dráhu" v prostoru za dnešní 7. kolejí (čtvrté nástupiště) = koleje 8,9,10. Vlaky na letiště měly jezdit každých 10 minut, na Kladno by se jezdilo po 20 minutách (jeden vlak na letiště, další na Kladno), špičkově možná po 10 minutách na Kladno.

Upřímně řečeno, nejrychlejším a nejlevnějším řešením kapacitní dopravní obsluhy letiště by byla tramvajová trať s průjezdnou konečnou obsluhovaná dvěma linkami. Jedna by jezdila přes sídliště Dědina, druhá "rovně". I pro rychlé spojení Kladna s Prahou by byla nejlepší tramvajová "rychlodráha", podobná tramvajové "rychlodráze" v Košicích, kde se trojitými soupravami T3 dopravně obsluhovaly někdejší VSŽ Košice, později US Steel.

Tramvaje by mohly končit na obratišti Červený vrch, v termiálu Veleslavín by se přestupovalo na METRO.

Je škoda, že se nikde v souvislosti s prodloužením METRA A a terminálu Veleslavín neřeší otázku přestupu "železnice > metro" na Veleslavíně ... možná se řeší, ale mediálně se to nepersentovalo, resp. stavební uspořádání stanice Metra Veleslavín na nic takového neukazuje ...

0 0
možnosti

L60a35d94a 74N32o76v40a85k

22. 1. 2013 21:31

rád bych se zeptal... Co v Kladně...?8-o

0 0
možnosti

Kladno je největší středočeské město (má 70000 obyvatel). Z nich denně dojiždí do Prahy za prací 8000 lidí (což je vůbec nejsilnější relace denní dojížďky v ČR).

Proto je ostudou dopravní politiky ČR, že tam dosud nevede pořádná železniční trať, přičemž do mnoha méně významných měst v okolí Prahy vede.

4 0
možnosti
Foto

119 je kulturni pamatka ;-)

4 0
možnosti

Proč? Úplně nové autobusy, navíc kloubové, často nízkopodlažní, které jsou u metra za 20 minut.

1 2
možnosti

Bylo by krásné, kdyby se tento projekt konečně realizoval.

9 0
možnosti

Bylo by krásné, kdyby se realizoval na normální rychlosti.

0 0
možnosti

Rychlodráha Praha-Kladno se slibuje už od revoluce. Kdoví, co za tím zdržením je, fakt je ovšem ten, že se jedná o spolehlivě nejvíc zničenou trať z Prahy do okolí. Můj soukromý tip je, že si na Kladně tak ještě 10-15 let počkají a pak se konečně svezou.V

3 1
možnosti

Za zdržením stojí pražští politici, hlavně ODS Prahy 6, která si démonizací rekostrukce tratě pod heslem "chceme metro, ne rychlodráhu" přiživovala volební preference.

7 0
možnosti

Pro začátek bych začal odbočkou na letiště. Zprovoznit alespoň jednu kolej a provizorní konečnou ať tam můžou vlaky jezdit co nejdřív. Když to přeženu, tak i regionova jedoucí 60-80km/h by byla pro cestu z letiště do centra mnohaprocentní nárůst komfortu oproti dnešku. Pak už pujde přidat kolej, zrychlit atd...

8 0
možnosti

A kudy by to vedlo? Jakákoliv trať až na letiště, mezi těma všema budovama, nebo spíš tunelem pod nima, včetně nové stanice, bude dražší než zdvoukolejnění existující trati na volném poli. A protože nejsou prachy (jako všude), tak se začíná tímto.

1 1
možnosti

Jan Jelínek - Ze Zlíčína nemusí vést metro na Letiště, stačí, když se ze stanice Praha Zličín na letiště v Ruzyni postaví železniční trať a celý "pražský semmering" se elektrifikuje, včetně oživení výhyben Žvahov a Stodůlky, eventuálně zdvojkolejnění některých úseků.

Cesta z Letiště na hlavní nádraží přes Smíchov bude časově výhodnější než cesta z Letiště na Masarykovo nádraží a pěší přesun na HLN. Vlaky mohou jezdit "dokola" z Masarykova nádraží přes Letiště a Smíchov na HLN a dále směrem do Milovic...

Podle jednoho z projektů by se trať v oblsti Výstaviště (nová zastávka) zakousla do země a v podobě tunelové trasy vylezla na povrch v oblasti Veleslavína. Tedy poněkud delší tunelová trasa než v případě "nového spojení".  Dejvickénádraží by bylo také pod zemí.

Pojem "rychlodráha" je pochopitelně logický nesmysl, vychází z rakouského [vídeňského] označení S-Bahn = schnellbahn a tudíž v překladu (rychlá dráha > rychlodráha).

viz :

http://www.schnellbahn-wien.at http://www.wien-konkret.at/verkehr/schnellbahn/

5 0
možnosti

A proc by se mela stavet zeleznicni trat ze Zlicina, kdyz uz jedna zeleznicni trat okolo Letiste vede ted? A proc srovnavate cestu z Letiste zrovna na Hlavni nadrazi? To bude cilova destinace vyrazne mensiny vsech cestujicich...

2 0
možnosti

Mě přijdou ty prehistorické rychlosti z dob C&K docela překonané. Ať se to staví aspoň na 250 km/h, nebo jsou to prostě vyhozené prachy. Jako za tzv I. koridor, kdy už teď je jasné, že se ty peníze jenom prošustrovaly...

0 9
možnosti

Ano, 250km/h pro úsek 20km, a navíc uvnitř městské zástavby...;-D;-D

9 0
možnosti

P25e18t71r 54H84o61r50á55k

21. 1. 2013 19:39

Není mi úplně jasné, proč se staví nová trať do kladna, když chybí peníze na dálnice. Myslím, že by se ta železnice měla přiškrtit, dokud nebudeme mít odpovídající dálniční síť.

6 19
možnosti

R72a23d34e27k 43N62o32v80a81k

21. 1. 2013 19:44

Je potřeba stavět obojí. 

Na stavbu by se myslím daly použít i finance z dalšího programu OPD, tedy zčásti by se to dalo financovat z Unie

7 1
možnosti

J86a57n 40J38e44l25í28n73e17k

21. 1. 2013 19:32

Proč se nevyvede metro ze Zličína na Ruzyň a pak do Kladna? Za Zličínem je už jen pole. Místo toho se staví Metro A, které až tak potřebné není.

3 1
možnosti

Cesta metrem B do centra by se zajizdkou pres Zlicin trvala v podstate stejne dlouho jako busem a metrem pres Dejvickou. Takze logika teto varianta by prilis silna nebyla...

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou

23. dubna 2024  19:26

Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...

Průmyslová produkce Polska klesla. Je to jen krátkodobý trend, tvrdí experti

23. dubna 2024

Produkce polského průmyslu v březnu zaznamenala největší propad od dubna loňského roku. V...

Pražská burza vystoupala nejvýš od roku 2008

23. dubna 2024  17:11

Pražská burza vystoupala nejvýš za posledních téměř šestnáct let. Index PX posílil během úterního...

Nesnězeno zachránilo přes dva miliony balíčků jídla, funguje v několika zemích

23. dubna 2024  15:58

Platforma pro záchranu jídla Nesnězeno spolupracuje s více než třemi tisíci partnery, mezi něž...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!