Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlodráha do Kladna dostala ekologická razítka a nový termín stavby

Správa železniční dopravní cesty chce ještě letos nebo v příštím roce zahájit výstavbu rychlodráhy mezi Kladnem a pražským Veleslavínem. Ano, něco podobného se říkalo už v listopadu 2011. Teď ovšem úsek po osmi letech prošel posouzením o vlivu stavby na životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i28r97o44s27l43a35v 21Z67i24k84m78u12n82d 7859163844703

ad Radek Janata : kolem roku 1995 jsem měl na jeden víkend k posouzení v rukou studii SUDOPu Praha, velmi precizně propracovanou, byla tam některá provozně slabá místa, jejichž závada by znamenala kolaps celého systému, ale to je v rámci studie celkem zanedbatelné.

Za ostudnou dopravní politiku může především tehdejší ODS, jejíž pražskojedničkoví představitelé hodlali zlividovat Masarykovo nádraží, aby se mohli zmocnit finančně lukrativních pozemků, buď úplnou likvidací, resp. infantilními nápady odsunu cca o 1 km východním směrem - bez bezprostřední možnosti návaznosti na tramvajovou MHD - i k metru by to bylo ai 0,5 km, resp. zahloubením do země - kolejiště asi tak 8 metrů ve srovnání se stávající úrovní ...

Přitom ta Masaryčka předpokládá dobudování zhruba tří kolejí pro "letištní dráhu" v prostoru za dnešní 7. kolejí (čtvrté nástupiště) = koleje 8,9,10. Vlaky na letiště měly jezdit každých 10 minut, na Kladno by se jezdilo po 20 minutách (jeden vlak na letiště, další na Kladno), špičkově možná po 10 minutách na Kladno.

Upřímně řečeno, nejrychlejším a nejlevnějším řešením kapacitní dopravní obsluhy letiště by byla tramvajová trať s průjezdnou konečnou obsluhovaná dvěma linkami. Jedna by jezdila přes sídliště Dědina, druhá "rovně". I pro rychlé spojení Kladna s Prahou by byla nejlepší tramvajová "rychlodráha", podobná tramvajové "rychlodráze" v Košicích, kde se trojitými soupravami T3 dopravně obsluhovaly někdejší VSŽ Košice, později US Steel.

Tramvaje by mohly končit na obratišti Červený vrch, v termiálu Veleslavín by se přestupovalo na METRO.

Je škoda, že se nikde v souvislosti s prodloužením METRA A a terminálu Veleslavín neřeší otázku přestupu "železnice > metro" na Veleslavíně ... možná se řeší, ale mediálně se to nepersentovalo, resp. stavební uspořádání stanice Metra Veleslavín na nic takového neukazuje ...

0/0
27.1.2013 16:04

L43a76d67a 18N81o32v13a65k 4402283137

rád bych se zeptal... Co v Kladně...?8-o

0/0
22.1.2013 21:31

R82a10d64e88k 83J94a31n30a74t46a 9935316124252

Kladno je největší středočeské město (má 70000 obyvatel). Z nich denně dojiždí do Prahy za prací 8000 lidí (což je vůbec nejsilnější relace denní dojížďky v ČR).

Proto je ostudou dopravní politiky ČR, že tam dosud nevede pořádná železniční trať, přičemž do mnoha méně významných měst v okolí Prahy vede.

+4/0
22.1.2013 22:19
Foto

P85a98v52e64l 36W93e65r62n61e73r 7279523524452

119 je kulturni pamatka ;-)

+4/0
21.1.2013 22:01

R74a40d60o13s17l17a84v 23K30l88a27u87d64a 5844198334492

Proč? Úplně nové autobusy, navíc kloubové, často nízkopodlažní, které jsou u metra za 20 minut.

+1/−2
21.1.2013 22:09
Foto

P54a64v91e94l 33W60e10r13n33e47r 7309483894712

Vsak ja nebrojim proti, naopak .. prvni romantika v Sarce, prvni cesty na letiste, prvni pokuta od revizora ... vse spojeno se 119

+1/0
21.1.2013 22:14

T41o51m85á54š 44H84r89d23ý 9938400719781

U metra jsou za 25 minut když to dobře jede, někdy až za 35min. Sedačky jsou špinavé, podvozky prorezlé - ale jinak jsou to nové kloubové autobusy (asi 6 let staré). Zejména v sobotu odpoledne a večer jsou díky skvělým intervalům narvané - je to hezká vizitka Prahy pro návštěvníky (to už je záležitost ROPIDu) celkem nedůstojné cestování.  ;-O

0/0
31.5.2013 12:08

M63i46r48o39s79l52a37v 34G71r87o59s49s51m79a60n98n 8832699634

Bylo by krásné, kdyby se tento projekt konečně realizoval.

+9/0
21.1.2013 21:26

D74a39v27i85d 45Š78a39f73r48á58n41e70k 5617324537963

Bylo by krásné, kdyby se realizoval na normální rychlosti.

0/0
21.1.2013 21:43

R62a63d92o66s76l20a65v 10K52l91a45u13d64a 5344908394332

Na jaké normální rychlosti? 8-o

0/0
21.1.2013 21:56

J75i96r49k45a 60D13v60o50ř78á87k 4745400273968

K městu velikosti Kladna je normální rychlost spíš 160 km/h.

+1/0
21.1.2013 22:05

R27a97d81o96s44l90a13v 86K63l72a27u42d53a 5434368184232

Nejde o velikost, ale o vzdálenost.

0/0
21.1.2013 22:08

J67i11r46k85a 35D13v60o12ř60á41k 4265970323898

Vzdálenost také odpovídá.

0/0
21.1.2013 22:08

R68a35d93o27s15l81a37v 55K48l30a87u42d75a 5284278584272

Jistě. 30 km, z toho polovina v Praze.

0/0
21.1.2013 22:14

J24i69r73k17a 38D79v21o90ř93á31k 4935820583868

Na tom je něco špatně? 200 by smysl nemělo. 120 km/h to je tak na zastávky po 5 kilometrech.

0/0
21.1.2013 22:30

J88i41r82k57a 16D58v25o31ř36á85k 4215620253968

Však ho nikdo nechce realizovat na rychlosti nenormální. Nějakých 120-145 km/h je pro vlak jako nic.

0/0
21.1.2013 22:03

T91o37m41á84š 11K23u12č38e57r82a 1409554813368

Rychlodráha Praha-Kladno se slibuje už od revoluce. Kdoví, co za tím zdržením je, fakt je ovšem ten, že se jedná o spolehlivě nejvíc zničenou trať z Prahy do okolí. Můj soukromý tip je, že si na Kladně tak ještě 10-15 let počkají a pak se konečně svezou.V

+3/−1
21.1.2013 21:12

R20a60d42e71k 88J43a98n11a92t70a 9205106124912

Za zdržením stojí pražští politici, hlavně ODS Prahy 6, která si démonizací rekostrukce tratě pod heslem "chceme metro, ne rychlodráhu" přiživovala volební preference.

+7/0
21.1.2013 21:14

J43i87r94k75a 63D24v97o66ř89á19k 4805440843608

Přesně tak. A při praktickém provedení přišla ještě s dalším trikem: Striktně vyžadovat zakopání pod zem do tunelů = nerealizovatelné prodražení (tunel stojí třeba desetinásobek). Praha 7 se od nich leccos přiučila.

+2/0
21.1.2013 22:08

P83e10t27r 60N75e87c20h75a53n48i72c81k96ý 7903436698730

Pro začátek bych začal odbočkou na letiště. Zprovoznit alespoň jednu kolej a provizorní konečnou ať tam můžou vlaky jezdit co nejdřív. Když to přeženu, tak i regionova jedoucí 60-80km/h by byla pro cestu z letiště do centra mnohaprocentní nárůst komfortu oproti dnešku. Pak už pujde přidat kolej, zrychlit atd...

+8/0
21.1.2013 20:41

R11a21d19e94k 69J86a63n90a67t37a 9535696334902

A kudy by to vedlo? Jakákoliv trať až na letiště, mezi těma všema budovama, nebo spíš tunelem pod nima, včetně nové stanice, bude dražší než zdvoukolejnění existující trati na volném poli. A protože nejsou prachy (jako všude), tak se začíná tímto.

+1/−1
21.1.2013 21:12

P54e58t48r 26N92e53c58h33a23n81i66c43k56ý 7133816268160

Ale s variantou přes letiště se počítá, tak by bylo dobré její kousek udělat už teď a aspoň nějak ho napojit...

0/0
21.1.2013 21:21

R32a29d44e79k 33J74a65n24a23t62a 9695186594662

Ano, je v plánu. 1 etapa je letiště coby koncová stanice, 2. etapa coby průjzední, vlaky by mohly pokračovat na Kladno. Jenže i ta 1. etapa by byla dost drahá.

0/0
21.1.2013 21:26

J15i29r57k28a 33D58v74o50ř26á24k 4775960363378

To je časově spíš tak 3. a 4. etapa.

0/0
21.1.2013 22:11
Foto

J35a39k60u19b 50M31a30l49o87v21a30n82ý 3815127785895

podle zveřejněné mapky jsou letišti nejbližší zastávky Hostivice a Jeneč - vždy v prodloužení startovací dráhy. že by cestující měli naskakovat až za letu? Jinde stanice není - myslel jsem, že jednou z priorit rychlodráhy mělo být pohodlné spojení letiště s centrem, žádné autobusy nebo předražené taxi. tak proč není nic na letišti???

+2/0
22.1.2013 15:11

R88a24d63e25k 61J24a98n84a57t66a 9415806134302

Napojení letiště je v další etapě:

http://www.trolejbusyvpraze.net/Mapy/zeleznice_kladno_2.JPG

Etapou na Kladno se začíná proto, že je

- levnější

- jednodušší a rychlejší na přípravu i stavbu

- zhruba stejně potřebná

0/0
22.1.2013 22:25

M12i36r48o38s88l82a12v 59Z67i38k45m64u40n46d 7969503764713

Jan Jelínek - Ze Zlíčína nemusí vést metro na Letiště, stačí, když se ze stanice Praha Zličín na letiště v Ruzyni postaví železniční trať a celý "pražský semmering" se elektrifikuje, včetně oživení výhyben Žvahov a Stodůlky, eventuálně zdvojkolejnění některých úseků.

Cesta z Letiště na hlavní nádraží přes Smíchov bude časově výhodnější než cesta z Letiště na Masarykovo nádraží a pěší přesun na HLN. Vlaky mohou jezdit "dokola" z Masarykova nádraží přes Letiště a Smíchov na HLN a dále směrem do Milovic...

Podle jednoho z projektů by se trať v oblsti Výstaviště (nová zastávka) zakousla do země a v podobě tunelové trasy vylezla na povrch v oblasti Veleslavína. Tedy poněkud delší tunelová trasa než v případě "nového spojení".  Dejvickénádraží by bylo také pod zemí.

Pojem "rychlodráha" je pochopitelně logický nesmysl, vychází z rakouského [vídeňského] označení S-Bahn = schnellbahn a tudíž v překladu (rychlá dráha > rychlodráha).

viz :

www.schnellbahn-wien.at www.wien-konkret.at/verkehr/schnellbahn/

+5/0
21.1.2013 20:05

J70o35s34e62f 43K21o74p20e40c74k60y 9824882485

A proc by se mela stavet zeleznicni trat ze Zlicina, kdyz uz jedna zeleznicni trat okolo Letiste vede ted? A proc srovnavate cestu z Letiste zrovna na Hlavni nadrazi? To bude cilova destinace vyrazne mensiny vsech cestujicich...

+2/0
21.1.2013 20:12

D46a67v19i93d 43Š53a23f95r86á39n56e34k 5787954827613

Perfektní rozbor, akorát ten termím Stadtschnellbahn pochází z Berlína roku 1930.

http://en.wikipedia.org/wiki/S-Bahn

+4/0
21.1.2013 20:22

J86a17n 89J68e20l76í94n48e92k 8373625772526

Myslím, že frekventovaný provoz přes zastávku Praha-Zličín by asi kvůli husté zástavbě neprošel. Trasa podél semmeringu mi přijde dost zastavěná. Jinak je to zajímavý nápad. Z Praha-Zličín jste na Kladně za 30 minut včetně přestupu v Hostivici.

+1/0
21.1.2013 20:23

B36e98d83ř49i96c28h 71K37u13d16r32n58a 1748488942150

Praha-Zličín SŽDC není ta samá lokalita jako Praha-Zličín Metro B. Je tam rozdíl cca 1,2 km vzdušnou čarou.

+1/0
21.1.2013 20:31

J18a41n 78J36e77l87í52n91e29k 8383685722696

Já vím, ten člověk mluví o Praha-Zličín, což je železniční zastávka a já také. Ale pražský semmering je teď obsluhován převážně motoráky a zastávka Praha. Zličín leží v těsné blízkosti Sídliště Řepy a celý pražský semmering vede zastavěnou oblastí, navíc je jednokolejný a například Na Cibulce je hustá zástavba a z druhé strany jsou zahrádkářské kolonie, takže by tam taky možná byl problém :/

+4/0
21.1.2013 20:35

B11e16d89ř44i53c59h 39K72u84d81r76n20a 1348838112670

Podle jízdního řádu je Praha-Smíchov - Hostivice 19 km. Praha-M.nádraží - Hostivice 17 km. To znamená, že by musel cestující jet na nádraží Smíchov (Asi výstup u Anděla) a tam sednout do vlaku. Pokud by vlak jel z Hl,.n. tak to bude delší trasa. Nic by se neušetřilo.

0/0
21.1.2013 20:58

P19e44t38r 98N43e83c94h83a50n73i48c55k90ý 7293676598980

Delší trasa o cca 4 minuty s tím, že to cestujícího vyhodí rovnou na hlavním nádraží. To není taková bída, ale moc modernizace bych od Semmeringu neočekával, tam už fakt místo není a nevim kolik by ta jedna kolej zvládla.

+1/0
21.1.2013 21:04

B66e11d98ř41i24c31h 87K64u42d33r59n11a 1268528132510

Já bych tedy raději ty 4 minuty věnoval tomu, že SŽDC a město Kladno se chytnou za nos a protáhnou zastávku až do zastávky Kladno Švermov. Zastávka Kladno-Švermov by obsloužila další lokalitu. Ale bohužel, v Kladně čekají na zázrak a nejdou všemu naproti. Nějak jsem od nich aktivitu nezaznamenal. Že by například vykoupilo město pozemky, připravilo přístupové cesty, ...

+1/0
21.1.2013 21:20

J34i19r92k39a 73D35v26o21ř16á92k 4785210833808

Jedna kolej toho mnoho nezvládne. Podívejte se na současný jízdní řád z Kladna přes Dejvice. Vymáčkli z té jednokolejky extrémní maximum.

+1/0
21.1.2013 22:32

P64e23t27r 21N66e81c12h35a94n23i50c43k11ý 7593456828340

Podívejte se na HK-PA, Brno - Nezamyslice, Ostrava-Frýdek,Ostrava-Opava, Liberec-Tanvald...jednokolejek na maximum je hodně. 30min ve špičce, hodinu mimo špičku by z toho snad vymáčknout šlo. Podle mě priorita je aspoň nějaký vlak na letiště.  I kdyby to jelo 35min. furt je to pokrok a pohodlí

0/0
22.1.2013 10:11

D30a44v14i66d 19Š74a29f35r41á83n86e35k 5307514757803

Mě přijdou ty prehistorické rychlosti z dob C&K docela překonané. Ať se to staví aspoň na 250 km/h, nebo jsou to prostě vyhozené prachy. Jako za tzv I. koridor, kdy už teď je jasné, že se ty peníze jenom prošustrovaly...

0/−9
21.1.2013 20:02

Z60u68z45a82n14a 85Č31e48k97a24l78o87v39á 4343660757325

Ano, 250km/h pro úsek 20km, a navíc uvnitř městské zástavby...;-D;-D

+9/0
21.1.2013 20:07

D68a58v76i79d 23Š55a48f96r85á35n96e24k 5987744717743

Tak pokud se k tomu postavíte takhle, tak je to vlastně úplně jedno, kolik tam ty vlaky jedou, ne?

+3/−1
21.1.2013 20:14

B62e49d90ř98i98c29h 44K23u64d67r94n94a 1408948172270

Převším by se vše muselo zahloubit, tak to by vzniklo paralelní metro.

+3/0
21.1.2013 20:20

D20a12v61i92d 98Š11a46f23r95á85n28e59k 5337334987493

V Německu je to celkem normální, že vlaky jedou na nádraží v zahloubeném úseku nebo rovnou pod zemí. Zejména pak nové projekty s tím počítají. Přitom se rozhodně nejedná o paralelní metro (U-Bahn)

+5/0
21.1.2013 20:25

B17e23d76ř83i75c75h 33K48u23d62r25n55a 1598538652890

No jo v Německu. Ale tady nejsou peníze na metro D  a bude se stavět paralelní dráha v Dejvicích. Význam by to mělo pokud by se vyrobil koridor Praha -Karlovy Vary.

+4/0
21.1.2013 20:40

D28a79v13i95d 22Š78a74f60r13á76n13e23k 5117834887403

Jde hlavně o to, že takovouhle stavbu nemůžete stavět na dnešní požadavky. Prostě to musí fachčit minimálně dalších sto let. Pokud na to nejsou prachy, tak je lepší počkat.

0/0
21.1.2013 21:01

J68i54r86k27a 28D32v51o44ř78á22k 4785450843908

Počkat je nesmysl, už se pěkných pár desítek let bytečně čekalo. Až se za 50 let někomu bude zdát ekonomické tam postavit třeba vactrain, ať si ho laskavě postaví, to není naše věc.

+1/0
21.1.2013 22:27

P51e29t37r 41N53e30c12h36a38n48i25c79k97ý 7723196468380

Na 20km je rozdíl mezi 250 a 120 asi 5minut cesty a to počítám bez zastavení a zpomalení. Reálně by části musely být zpomaleny kvůli zástavbě, pak zastavování na zastávkách a pak bychom byli rádi za navýšení tak o tři minuty.

+1/0
21.1.2013 20:58

J72a84n 85J15e65l48í71n94e37k 8683265102986

Chlape, tady je to nesmysl. Je potřeba vozidlo, které je schopno dobře akcelerovat a bude lehké, ale rozhodně ne jedoucí 250 km/hod. Docela by se hodila Leošova tramvaj.

+4/0
21.1.2013 20:25

D38a75v21i24d 60Š92a73f52r45á20n66e28k 5587784127513

Chlape, 250 dosáhne dnes kdeco. Asi ne repasy Vagónky Studénka, ale jinak je to technicky dosažitelné i S-Bahnu.

0/0
21.1.2013 21:42

J53i71r68k75a 49D72v10o14ř57á84k 4805640453258

Na vzdálenost o které mluvíme, úplně stačí moderní vláček, co jezdí jako příměsto nebo spěšňák. Tedy 160 km/h. Víc nemá smysl, když se podíváte, kde všude je zástavba, kde to musí být pomalejší. Na nějakých 250 zapomeňte, to je tady zbytečně drahé a spojovat tuto rychlost s S-Bahnem je krávovina jako tvrdit, že na svém kole také můžete "technicky" jet 120 km/h.

+2/0
21.1.2013 22:23

J60i84r36k38a 19D49v68o82ř21á26k 4715850373748

Ještě jednou jasně: Na 250 km/h v žádném případě nedosáhne kdeco, jen podstatně dražší vlaky a na těch zkroucených 30 km by to ani nešlo.

+3/0
21.1.2013 22:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.