Diskuze
Rychlodráha do Kladna dostala ekologická razítka a nový termín stavby
Děkujeme za pochopení.
M21i10r49o69s82l51a92v 32Z64i66k15m57u21n85d
ad Radek Janata : kolem roku 1995 jsem měl na jeden víkend k posouzení v rukou studii SUDOPu Praha, velmi precizně propracovanou, byla tam některá provozně slabá místa, jejichž závada by znamenala kolaps celého systému, ale to je v rámci studie celkem zanedbatelné.
Za ostudnou dopravní politiku může především tehdejší ODS, jejíž pražskojedničkoví představitelé hodlali zlividovat Masarykovo nádraží, aby se mohli zmocnit finančně lukrativních pozemků, buď úplnou likvidací, resp. infantilními nápady odsunu cca o 1 km východním směrem - bez bezprostřední možnosti návaznosti na tramvajovou MHD - i k metru by to bylo ai 0,5 km, resp. zahloubením do země - kolejiště asi tak 8 metrů ve srovnání se stávající úrovní ...
Přitom ta Masaryčka předpokládá dobudování zhruba tří kolejí pro "letištní dráhu" v prostoru za dnešní 7. kolejí (čtvrté nástupiště) = koleje 8,9,10. Vlaky na letiště měly jezdit každých 10 minut, na Kladno by se jezdilo po 20 minutách (jeden vlak na letiště, další na Kladno), špičkově možná po 10 minutách na Kladno.
Upřímně řečeno, nejrychlejším a nejlevnějším řešením kapacitní dopravní obsluhy letiště by byla tramvajová trať s průjezdnou konečnou obsluhovaná dvěma linkami. Jedna by jezdila přes sídliště Dědina, druhá "rovně". I pro rychlé spojení Kladna s Prahou by byla nejlepší tramvajová "rychlodráha", podobná tramvajové "rychlodráze" v Košicích, kde se trojitými soupravami T3 dopravně obsluhovaly někdejší VSŽ Košice, později US Steel.
Tramvaje by mohly končit na obratišti Červený vrch, v termiálu Veleslavín by se přestupovalo na METRO.
Je škoda, že se nikde v souvislosti s prodloužením METRA A a terminálu Veleslavín neřeší otázku přestupu "železnice > metro" na Veleslavíně ... možná se řeší, ale mediálně se to nepersentovalo, resp. stavební uspořádání stanice Metra Veleslavín na nic takového neukazuje ...
R85a33d90e25k 49J30a89n13a48t70a
Kladno je největší středočeské město (má 70000 obyvatel). Z nich denně dojiždí do Prahy za prací 8000 lidí (což je vůbec nejsilnější relace denní dojížďky v ČR).
Proto je ostudou dopravní politiky ČR, že tam dosud nevede pořádná železniční trať, přičemž do mnoha méně významných měst v okolí Prahy vede.
R84a59d31o92s67l71a98v 89K16l71a28u90d19a
Proč? Úplně nové autobusy, navíc kloubové, často nízkopodlažní, které jsou u metra za 20 minut.
M46i31r21o83s94l21a80v 28G60r11o53s10s56m91a24n88n
Bylo by krásné, kdyby se tento projekt konečně realizoval.
D72a54v46i27d 24Š33a11f18r77á11n98e92k
Bylo by krásné, kdyby se realizoval na normální rychlosti.
T11o49m55á23š 25K72u67č35e93r65a
Rychlodráha Praha-Kladno se slibuje už od revoluce. Kdoví, co za tím zdržením je, fakt je ovšem ten, že se jedná o spolehlivě nejvíc zničenou trať z Prahy do okolí. Můj soukromý tip je, že si na Kladně tak ještě 10-15 let počkají a pak se konečně svezou.
R41a13d85e87k 69J69a58n48a31t53a
Za zdržením stojí pražští politici, hlavně ODS Prahy 6, která si démonizací rekostrukce tratě pod heslem "chceme metro, ne rychlodráhu" přiživovala volební preference.
P84e65t14r 63N50e88c20h53a29n71i38c81k94ý
Pro začátek bych začal odbočkou na letiště. Zprovoznit alespoň jednu kolej a provizorní konečnou ať tam můžou vlaky jezdit co nejdřív. Když to přeženu, tak i regionova jedoucí 60-80km/h by byla pro cestu z letiště do centra mnohaprocentní nárůst komfortu oproti dnešku. Pak už pujde přidat kolej, zrychlit atd...
R18a59d35e16k 87J68a52n15a36t28a
A kudy by to vedlo? Jakákoliv trať až na letiště, mezi těma všema budovama, nebo spíš tunelem pod nima, včetně nové stanice, bude dražší než zdvoukolejnění existující trati na volném poli. A protože nejsou prachy (jako všude), tak se začíná tímto.
M13i95r97o95s70l48a45v 13Z23i59k20m81u57n29d
Jan Jelínek - Ze Zlíčína nemusí vést metro na Letiště, stačí, když se ze stanice Praha Zličín na letiště v Ruzyni postaví železniční trať a celý "pražský semmering" se elektrifikuje, včetně oživení výhyben Žvahov a Stodůlky, eventuálně zdvojkolejnění některých úseků.
Cesta z Letiště na hlavní nádraží přes Smíchov bude časově výhodnější než cesta z Letiště na Masarykovo nádraží a pěší přesun na HLN. Vlaky mohou jezdit "dokola" z Masarykova nádraží přes Letiště a Smíchov na HLN a dále směrem do Milovic...
Podle jednoho z projektů by se trať v oblsti Výstaviště (nová zastávka) zakousla do země a v podobě tunelové trasy vylezla na povrch v oblasti Veleslavína. Tedy poněkud delší tunelová trasa než v případě "nového spojení". Dejvickénádraží by bylo také pod zemí.
Pojem "rychlodráha" je pochopitelně logický nesmysl, vychází z rakouského [vídeňského] označení S-Bahn = schnellbahn a tudíž v překladu (rychlá dráha > rychlodráha).
viz :
http://www.schnellbahn-wien.at http://www.wien-konkret.at/verkehr/schnellbahn/
J82o83s42e76f 58K74o67p58e52c44k42y
A proc by se mela stavet zeleznicni trat ze Zlicina, kdyz uz jedna zeleznicni trat okolo Letiste vede ted? A proc srovnavate cestu z Letiste zrovna na Hlavni nadrazi? To bude cilova destinace vyrazne mensiny vsech cestujicich...
D81a43v50i54d 51Š32a56f24r27á68n60e37k
Mě přijdou ty prehistorické rychlosti z dob C&K docela překonané. Ať se to staví aspoň na 250 km/h, nebo jsou to prostě vyhozené prachy. Jako za tzv I. koridor, kdy už teď je jasné, že se ty peníze jenom prošustrovaly...
Z38u10z70a71n52a 54Č97e61k40a10l60o47v39á
Ano, 250km/h pro úsek 20km, a navíc uvnitř městské zástavby...
P25e18t71r 54H84o61r50á55k
Není mi úplně jasné, proč se staví nová trať do kladna, když chybí peníze na dálnice. Myslím, že by se ta železnice měla přiškrtit, dokud nebudeme mít odpovídající dálniční síť.
R72a23d34e27k 43N62o32v80a81k
Je potřeba stavět obojí.
Na stavbu by se myslím daly použít i finance z dalšího programu OPD, tedy zčásti by se to dalo financovat z Unie
J86a57n 40J38e44l25í28n73e17k
Proč se nevyvede metro ze Zličína na Ruzyň a pak do Kladna? Za Zličínem je už jen pole. Místo toho se staví Metro A, které až tak potřebné není.
J21o23s28e33f 20K88o65p92e11c76k82y
Cesta metrem B do centra by se zajizdkou pres Zlicin trvala v podstate stejne dlouho jako busem a metrem pres Dejvickou. Takze logika teto varianta by prilis silna nebyla...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou
Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...
Průmyslová produkce Polska klesla. Je to jen krátkodobý trend, tvrdí experti
Produkce polského průmyslu v březnu zaznamenala největší propad od dubna loňského roku. V...
Pražská burza vystoupala nejvýš od roku 2008
Pražská burza vystoupala nejvýš za posledních téměř šestnáct let. Index PX posílil během úterního...
Nesnězeno zachránilo přes dva miliony balíčků jídla, funguje v několika zemích
Platforma pro záchranu jídla Nesnězeno spolupracuje s více než třemi tisíci partnery, mezi něž...