Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlodráha do Kladna dostala ekologická razítka a nový termín stavby

Správa železniční dopravní cesty chce ještě letos nebo v příštím roce zahájit výstavbu rychlodráhy mezi Kladnem a pražským Veleslavínem. Ano, něco podobného se říkalo už v listopadu 2011. Teď ovšem úsek po osmi letech prošel posouzením o vlivu stavby na životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i92r81o22s77l33a14v 70Z29i73k67m90u11n40d 7819753574643

ad Radek Janata : kolem roku 1995 jsem měl na jeden víkend k posouzení v rukou studii SUDOPu Praha, velmi precizně propracovanou, byla tam některá provozně slabá místa, jejichž závada by znamenala kolaps celého systému, ale to je v rámci studie celkem zanedbatelné.

Za ostudnou dopravní politiku může především tehdejší ODS, jejíž pražskojedničkoví představitelé hodlali zlividovat Masarykovo nádraží, aby se mohli zmocnit finančně lukrativních pozemků, buď úplnou likvidací, resp. infantilními nápady odsunu cca o 1 km východním směrem - bez bezprostřední možnosti návaznosti na tramvajovou MHD - i k metru by to bylo ai 0,5 km, resp. zahloubením do země - kolejiště asi tak 8 metrů ve srovnání se stávající úrovní ...

Přitom ta Masaryčka předpokládá dobudování zhruba tří kolejí pro "letištní dráhu" v prostoru za dnešní 7. kolejí (čtvrté nástupiště) = koleje 8,9,10. Vlaky na letiště měly jezdit každých 10 minut, na Kladno by se jezdilo po 20 minutách (jeden vlak na letiště, další na Kladno), špičkově možná po 10 minutách na Kladno.

Upřímně řečeno, nejrychlejším a nejlevnějším řešením kapacitní dopravní obsluhy letiště by byla tramvajová trať s průjezdnou konečnou obsluhovaná dvěma linkami. Jedna by jezdila přes sídliště Dědina, druhá "rovně". I pro rychlé spojení Kladna s Prahou by byla nejlepší tramvajová "rychlodráha", podobná tramvajové "rychlodráze" v Košicích, kde se trojitými soupravami T3 dopravně obsluhovaly někdejší VSŽ Košice, později US Steel.

Tramvaje by mohly končit na obratišti Červený vrch, v termiálu Veleslavín by se přestupovalo na METRO.

Je škoda, že se nikde v souvislosti s prodloužením METRA A a terminálu Veleslavín neřeší otázku přestupu "železnice > metro" na Veleslavíně ... možná se řeší, ale mediálně se to nepersentovalo, resp. stavební uspořádání stanice Metra Veleslavín na nic takového neukazuje ...

0/0
27.1.2013 16:04

L75a37d50a 98N15o71v54a93k 4892133887

rád bych se zeptal... Co v Kladně...?8-o

0/0
22.1.2013 21:31

R31a90d78e55k 26J37a14n61a25t19a 9425556564872

Kladno je největší středočeské město (má 70000 obyvatel). Z nich denně dojiždí do Prahy za prací 8000 lidí (což je vůbec nejsilnější relace denní dojížďky v ČR).

Proto je ostudou dopravní politiky ČR, že tam dosud nevede pořádná železniční trať, přičemž do mnoha méně významných měst v okolí Prahy vede.

+4/0
22.1.2013 22:19
Foto

P13a77v60e39l 60W59e85r69n59e52r 7409703834862

119 je kulturni pamatka ;-)

+4/0
21.1.2013 22:01

R20a66d82o42s10l81a96v 81K88l45a84u12d76a 5244418544432

Proč? Úplně nové autobusy, navíc kloubové, často nízkopodlažní, které jsou u metra za 20 minut.

+1/−2
21.1.2013 22:09
Foto

P81a92v20e12l 92W92e64r39n53e12r 7619413364252

Vsak ja nebrojim proti, naopak .. prvni romantika v Sarce, prvni cesty na letiste, prvni pokuta od revizora ... vse spojeno se 119

+1/0
21.1.2013 22:14

T55o52m27á50š 58H36r98d54ý 9748890309881

U metra jsou za 25 minut když to dobře jede, někdy až za 35min. Sedačky jsou špinavé, podvozky prorezlé - ale jinak jsou to nové kloubové autobusy (asi 6 let staré). Zejména v sobotu odpoledne a večer jsou díky skvělým intervalům narvané - je to hezká vizitka Prahy pro návštěvníky (to už je záležitost ROPIDu) celkem nedůstojné cestování.  ;-O

0/0
31.5.2013 12:08

M25i54r57o81s71l37a14v 19G57r76o72s83s27m73a28n12n 8562789454

Bylo by krásné, kdyby se tento projekt konečně realizoval.

+9/0
21.1.2013 21:26

D50a62v30i38d 58Š59a72f82r28á43n37e28k 5307814147773

Bylo by krásné, kdyby se realizoval na normální rychlosti.

0/0
21.1.2013 21:43

R19a81d70o40s34l36a26v 66K77l78a42u33d84a 5174968964942

Na jaké normální rychlosti? 8-o

0/0
21.1.2013 21:56

J54i78r35k94a 26D97v32o97ř54á84k 4755300583528

K městu velikosti Kladna je normální rychlost spíš 160 km/h.

+1/0
21.1.2013 22:05

R12a22d94o19s30l85a48v 21K24l45a62u59d78a 5264488974212

Nejde o velikost, ale o vzdálenost.

0/0
21.1.2013 22:08

J46i39r32k74a 13D77v82o92ř83á47k 4415780513508

Vzdálenost také odpovídá.

0/0
21.1.2013 22:08

R46a29d36o40s20l88a97v 75K20l56a43u64d89a 5414658284152

Jistě. 30 km, z toho polovina v Praze.

0/0
21.1.2013 22:14

J59i56r72k38a 89D35v77o98ř44á22k 4255450483168

Na tom je něco špatně? 200 by smysl nemělo. 120 km/h to je tak na zastávky po 5 kilometrech.

0/0
21.1.2013 22:30

J41i71r93k26a 39D52v85o37ř18á23k 4695280753418

Však ho nikdo nechce realizovat na rychlosti nenormální. Nějakých 120-145 km/h je pro vlak jako nic.

0/0
21.1.2013 22:03

T47o87m50á36š 65K41u80č32e77r21a 1559934583408

Rychlodráha Praha-Kladno se slibuje už od revoluce. Kdoví, co za tím zdržením je, fakt je ovšem ten, že se jedná o spolehlivě nejvíc zničenou trať z Prahy do okolí. Můj soukromý tip je, že si na Kladně tak ještě 10-15 let počkají a pak se konečně svezou.V

+3/−1
21.1.2013 21:12

R75a76d81e40k 71J49a11n91a94t25a 9355746294322

Za zdržením stojí pražští politici, hlavně ODS Prahy 6, která si démonizací rekostrukce tratě pod heslem "chceme metro, ne rychlodráhu" přiživovala volební preference.

+7/0
21.1.2013 21:14

J47i59r68k71a 58D45v60o56ř70á87k 4795160343198

Přesně tak. A při praktickém provedení přišla ještě s dalším trikem: Striktně vyžadovat zakopání pod zem do tunelů = nerealizovatelné prodražení (tunel stojí třeba desetinásobek). Praha 7 se od nich leccos přiučila.

+2/0
21.1.2013 22:08

P93e81t70r 45N93e54c61h41a41n38i56c36k39ý 7553916358100

Pro začátek bych začal odbočkou na letiště. Zprovoznit alespoň jednu kolej a provizorní konečnou ať tam můžou vlaky jezdit co nejdřív. Když to přeženu, tak i regionova jedoucí 60-80km/h by byla pro cestu z letiště do centra mnohaprocentní nárůst komfortu oproti dnešku. Pak už pujde přidat kolej, zrychlit atd...

+8/0
21.1.2013 20:41

R89a22d58e83k 28J52a83n44a22t79a 9285156924602

A kudy by to vedlo? Jakákoliv trať až na letiště, mezi těma všema budovama, nebo spíš tunelem pod nima, včetně nové stanice, bude dražší než zdvoukolejnění existující trati na volném poli. A protože nejsou prachy (jako všude), tak se začíná tímto.

+1/−1
21.1.2013 21:12

P65e24t91r 96N22e54c89h80a73n70i16c28k39ý 7253316168150

Ale s variantou přes letiště se počítá, tak by bylo dobré její kousek udělat už teď a aspoň nějak ho napojit...

0/0
21.1.2013 21:21

R63a45d87e88k 93J74a34n75a39t85a 9105806744422

Ano, je v plánu. 1 etapa je letiště coby koncová stanice, 2. etapa coby průjzední, vlaky by mohly pokračovat na Kladno. Jenže i ta 1. etapa by byla dost drahá.

0/0
21.1.2013 21:26

J35i47r77k90a 21D46v57o78ř80á20k 4195480873778

To je časově spíš tak 3. a 4. etapa.

0/0
21.1.2013 22:11
Foto

J10a22k68u22b 16M73a64l69o15v71a70n48ý 3665317825675

podle zveřejněné mapky jsou letišti nejbližší zastávky Hostivice a Jeneč - vždy v prodloužení startovací dráhy. že by cestující měli naskakovat až za letu? Jinde stanice není - myslel jsem, že jednou z priorit rychlodráhy mělo být pohodlné spojení letiště s centrem, žádné autobusy nebo předražené taxi. tak proč není nic na letišti???

+2/0
22.1.2013 15:11

R88a98d97e38k 79J79a60n34a19t68a 9565836644762

Napojení letiště je v další etapě:

http://www.trolejbusyvpraze.net/Mapy/zeleznice_kladno_2.JPG

Etapou na Kladno se začíná proto, že je

- levnější

- jednodušší a rychlejší na přípravu i stavbu

- zhruba stejně potřebná

0/0
22.1.2013 22:25

M78i54r86o56s75l26a27v 86Z74i10k76m65u42n16d 7299723784353

Jan Jelínek - Ze Zlíčína nemusí vést metro na Letiště, stačí, když se ze stanice Praha Zličín na letiště v Ruzyni postaví železniční trať a celý "pražský semmering" se elektrifikuje, včetně oživení výhyben Žvahov a Stodůlky, eventuálně zdvojkolejnění některých úseků.

Cesta z Letiště na hlavní nádraží přes Smíchov bude časově výhodnější než cesta z Letiště na Masarykovo nádraží a pěší přesun na HLN. Vlaky mohou jezdit "dokola" z Masarykova nádraží přes Letiště a Smíchov na HLN a dále směrem do Milovic...

Podle jednoho z projektů by se trať v oblsti Výstaviště (nová zastávka) zakousla do země a v podobě tunelové trasy vylezla na povrch v oblasti Veleslavína. Tedy poněkud delší tunelová trasa než v případě "nového spojení".  Dejvickénádraží by bylo také pod zemí.

Pojem "rychlodráha" je pochopitelně logický nesmysl, vychází z rakouského [vídeňského] označení S-Bahn = schnellbahn a tudíž v překladu (rychlá dráha > rychlodráha).

viz :

www.schnellbahn-wien.at www.wien-konkret.at/verkehr/schnellbahn/

+5/0
21.1.2013 20:05

J95o22s30e20f 50K59o96p29e60c44k13y 9464272795

A proc by se mela stavet zeleznicni trat ze Zlicina, kdyz uz jedna zeleznicni trat okolo Letiste vede ted? A proc srovnavate cestu z Letiste zrovna na Hlavni nadrazi? To bude cilova destinace vyrazne mensiny vsech cestujicich...

+2/0
21.1.2013 20:12

D15a37v91i26d 61Š20a55f65r50á12n33e96k 5607244467543

Perfektní rozbor, akorát ten termím Stadtschnellbahn pochází z Berlína roku 1930.

http://en.wikipedia.org/wiki/S-Bahn

+4/0
21.1.2013 20:22

J14a46n 88J31e87l51í56n67e14k 8363585552656

Myslím, že frekventovaný provoz přes zastávku Praha-Zličín by asi kvůli husté zástavbě neprošel. Trasa podél semmeringu mi přijde dost zastavěná. Jinak je to zajímavý nápad. Z Praha-Zličín jste na Kladně za 30 minut včetně přestupu v Hostivici.

+1/0
21.1.2013 20:23

B82e83d38ř82i96c59h 15K23u13d21r68n79a 1398718282860

Praha-Zličín SŽDC není ta samá lokalita jako Praha-Zličín Metro B. Je tam rozdíl cca 1,2 km vzdušnou čarou.

+1/0
21.1.2013 20:31

J52a98n 82J81e16l39í65n56e94k 8913635792346

Já vím, ten člověk mluví o Praha-Zličín, což je železniční zastávka a já také. Ale pražský semmering je teď obsluhován převážně motoráky a zastávka Praha. Zličín leží v těsné blízkosti Sídliště Řepy a celý pražský semmering vede zastavěnou oblastí, navíc je jednokolejný a například Na Cibulce je hustá zástavba a z druhé strany jsou zahrádkářské kolonie, takže by tam taky možná byl problém :/

+4/0
21.1.2013 20:35

B21e34d60ř98i10c66h 27K93u23d62r63n41a 1408118352300

Podle jízdního řádu je Praha-Smíchov - Hostivice 19 km. Praha-M.nádraží - Hostivice 17 km. To znamená, že by musel cestující jet na nádraží Smíchov (Asi výstup u Anděla) a tam sednout do vlaku. Pokud by vlak jel z Hl,.n. tak to bude delší trasa. Nic by se neušetřilo.

0/0
21.1.2013 20:58

P50e57t78r 38N79e60c37h75a72n58i52c28k81ý 7863156958340

Delší trasa o cca 4 minuty s tím, že to cestujícího vyhodí rovnou na hlavním nádraží. To není taková bída, ale moc modernizace bych od Semmeringu neočekával, tam už fakt místo není a nevim kolik by ta jedna kolej zvládla.

+1/0
21.1.2013 21:04

B88e90d85ř18i79c38h 14K10u92d39r45n28a 1508758372400

Já bych tedy raději ty 4 minuty věnoval tomu, že SŽDC a město Kladno se chytnou za nos a protáhnou zastávku až do zastávky Kladno Švermov. Zastávka Kladno-Švermov by obsloužila další lokalitu. Ale bohužel, v Kladně čekají na zázrak a nejdou všemu naproti. Nějak jsem od nich aktivitu nezaznamenal. Že by například vykoupilo město pozemky, připravilo přístupové cesty, ...

+1/0
21.1.2013 21:20

J36i54r43k83a 51D54v59o95ř83á36k 4515230983228

Jedna kolej toho mnoho nezvládne. Podívejte se na současný jízdní řád z Kladna přes Dejvice. Vymáčkli z té jednokolejky extrémní maximum.

+1/0
21.1.2013 22:32

P35e57t67r 17N50e20c48h22a70n28i73c37k86ý 7313916578320

Podívejte se na HK-PA, Brno - Nezamyslice, Ostrava-Frýdek,Ostrava-Opava, Liberec-Tanvald...jednokolejek na maximum je hodně. 30min ve špičce, hodinu mimo špičku by z toho snad vymáčknout šlo. Podle mě priorita je aspoň nějaký vlak na letiště.  I kdyby to jelo 35min. furt je to pokrok a pohodlí

0/0
22.1.2013 10:11

D82a25v86i54d 42Š70a22f81r44á41n89e33k 5537864907113

Mě přijdou ty prehistorické rychlosti z dob C&K docela překonané. Ať se to staví aspoň na 250 km/h, nebo jsou to prostě vyhozené prachy. Jako za tzv I. koridor, kdy už teď je jasné, že se ty peníze jenom prošustrovaly...

0/−9
21.1.2013 20:02

Z79u13z86a59n42a 34Č27e90k23a83l24o19v24á 4663370147365

Ano, 250km/h pro úsek 20km, a navíc uvnitř městské zástavby...;-D;-D

+9/0
21.1.2013 20:07

D13a68v97i21d 66Š92a86f55r35á16n77e57k 5887264407823

Tak pokud se k tomu postavíte takhle, tak je to vlastně úplně jedno, kolik tam ty vlaky jedou, ne?

+3/−1
21.1.2013 20:14

B35e16d28ř14i97c88h 57K96u95d40r58n55a 1128668762130

Převším by se vše muselo zahloubit, tak to by vzniklo paralelní metro.

+3/0
21.1.2013 20:20

D85a96v49i28d 91Š88a23f20r10á14n17e28k 5487424347663

V Německu je to celkem normální, že vlaky jedou na nádraží v zahloubeném úseku nebo rovnou pod zemí. Zejména pak nové projekty s tím počítají. Přitom se rozhodně nejedná o paralelní metro (U-Bahn)

+5/0
21.1.2013 20:25

B82e35d87ř60i19c98h 37K24u20d10r25n35a 1438408522670

No jo v Německu. Ale tady nejsou peníze na metro D  a bude se stavět paralelní dráha v Dejvicích. Význam by to mělo pokud by se vyrobil koridor Praha -Karlovy Vary.

+4/0
21.1.2013 20:40

D38a74v71i90d 75Š22a90f46r92á18n14e93k 5807394587623

Jde hlavně o to, že takovouhle stavbu nemůžete stavět na dnešní požadavky. Prostě to musí fachčit minimálně dalších sto let. Pokud na to nejsou prachy, tak je lepší počkat.

0/0
21.1.2013 21:01

J15i90r71k76a 78D25v93o86ř68á35k 4185910733868

Počkat je nesmysl, už se pěkných pár desítek let bytečně čekalo. Až se za 50 let někomu bude zdát ekonomické tam postavit třeba vactrain, ať si ho laskavě postaví, to není naše věc.

+1/0
21.1.2013 22:27

P75e68t60r 49N88e73c70h43a89n70i44c51k67ý 7113936438420

Na 20km je rozdíl mezi 250 a 120 asi 5minut cesty a to počítám bez zastavení a zpomalení. Reálně by části musely být zpomaleny kvůli zástavbě, pak zastavování na zastávkách a pak bychom byli rádi za navýšení tak o tři minuty.

+1/0
21.1.2013 20:58

J79a51n 61J29e52l67í75n87e22k 8793835322506

Chlape, tady je to nesmysl. Je potřeba vozidlo, které je schopno dobře akcelerovat a bude lehké, ale rozhodně ne jedoucí 250 km/hod. Docela by se hodila Leošova tramvaj.

+4/0
21.1.2013 20:25

D13a98v71i15d 41Š44a42f40r50á84n90e71k 5107114427363

Chlape, 250 dosáhne dnes kdeco. Asi ne repasy Vagónky Studénka, ale jinak je to technicky dosažitelné i S-Bahnu.

0/0
21.1.2013 21:42

J57i92r91k34a 91D37v50o21ř66á33k 4115830603758

Na vzdálenost o které mluvíme, úplně stačí moderní vláček, co jezdí jako příměsto nebo spěšňák. Tedy 160 km/h. Víc nemá smysl, když se podíváte, kde všude je zástavba, kde to musí být pomalejší. Na nějakých 250 zapomeňte, to je tady zbytečně drahé a spojovat tuto rychlost s S-Bahnem je krávovina jako tvrdit, že na svém kole také můžete "technicky" jet 120 km/h.

+2/0
21.1.2013 22:23

J92i85r20k49a 66D44v79o62ř68á58k 4115110393658

Ještě jednou jasně: Na 250 km/h v žádném případě nedosáhne kdeco, jen podstatně dražší vlaky a na těch zkroucených 30 km by to ani nešlo.

+3/0
21.1.2013 22:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.