- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Milí diskuteri :) liberecky kraj ma zeleznice tak klikate, ze nove vlaky nepomohou zrychlit :D nejdriv by museli modernizovat trate :) naposledy modernizovane v 50 letech a dodnes jen same zaplaty. Na problemovych castech zustaly drevene prazce. Predstavte si silnici z padesatych let dneska :D
V posledních letech je pokrok na LB-Harrachov/Frýdlant/Hrádek znát dost markantně i na jízdních dobách. Na hrádecké trati i 100km/h rychlost. Na Frýdlant zrychlení a optimalizace řádů, na Harrachov neustálé opravy a výměny svršku, modernizace přejezdů a stavby nových zastávek. Překvapivě nejméně se sáhlo na rychlíkové tratě a na nich je zub času znát nejvíc právě v trasování a jízdních dobách na delší cesty. Paradoxně lokálky se mají na liberecku líp.
Se špatnou kvalitou cestování jsou snad na tom nejhůře cestující v Ústeckém kraji, osobní vlaky na trati Děčín - Most. Až na jednu novou vlakovou soupravu jsou ostatní snad nejstarší vlakové soupravy v Čechách: netěsnící okna, skřípající brzdy jsou u některých souprav dost slyšet přes zavřená okna v každé zastávce, dveře u vagónů nejsou za jízdy zajištěné. A co nejhorší, to jsou WC. Horší se snad nikde jinde nevidí, snad už jen v Indii. Stačí jen otevřít dveře a udělá se Vám špatně, že je rychle zavřete, aniž by jste WC použili. Čerstvý zážitek má dcera. Cestovala včera tímto vlakem a potřebovala na WC. Když opouštěla onu otřesnou ístnůstku, zjistila, že se mezi tím za jízdy otevřeli vstupní dveře od vagónu a na podlaze byl navátý mokrý sníh. Nemohla udělat ani krok, křečovitě se držela tyče a bála se, že uklouzne na mokré podlaze a vypadne za jízdy z vlaku. Přišla paní průvodčí a ještě jí vynadala, proč tam stojí.
Most? Asi se bojí, že jisté etnikum by jim ty nové vlaky zničilo, tak tam radši posílají staré šroty.
Trať Lbc-Rybniště: pro dopravce 1* , vlaky Siemens Desiro, hodinový (ve špičce 30-minutový) takt, vlaky čisté, obsluha příjemná a cena o víve jak 20% nižší než v dobách ČD
My s in-kartou úplně tenhle názor nesdílíme, ale rozhodně je to lepší než šukafoní ropovody
Vlak je dobré spojení, pokud to máte blízko na stanici a netaháte s sebou spoustu zavazadel.
Souhlasím, do vlaku mi třicetilitrový soudek jako mitgepack nevezmou.
Asi to bude jako jinde.
Pomohla si velká města a koncové stanice vlaku, zatímco menší města na trati a malé zastávky ztratily. Protože nové vlaky zastávky, kde nastupuje a vystupuje méně lidí než je rentabilní, ruší.
Tady na Ostravsku je to pro lidi bydlící dál od Ostravy dost průser.
To není případ Liberecka, resp. jen v malém měřítku. Ona speciálně trať z Liberce na Harrachov je lokálka, která staví takřka na každém kilometru a zastávek tam v posledních letech naopak přibylo.
Sice se velmi výrazně omezilo zastavování mezi Libercem a Jabloncem, ale to má smysl, protože podél železnice vede tramvaj s kratším intervalem a výrazně vyšší hustotou zastávek, než má vlak.
Zastavování se omezilo i na některých dalších tratích, právě třeba mezi Libercem a Hrádkem, ale ono je logické, lidem z 10tisícového města spojení výrazně zrychlit a tím udělat atraktivní, byť na úkor řádově stovek lidí z vesnic podél trati, kde to hold už nestaví každou hodinu, ale jen vybrané spoje v přepravních špičkách.
Jako obyvatel LK bych rád doplnil článek. RS-1 jsou proti tomu co tu jezdilo výrazný skok. Zrychlení je proti šukafonu někde jinde, navíc je stabilnější, má zásuvky a hodně prostoru k stání a na kola/lyže. A hlavně vyjedou hravě do Harrachova a rychleji než ostatní. Pokud jde o infrastrukturu, tak 036 bude celá modernizována, už ted je nový úsek Tanvald - Smržovka dolní. 037 na Frýdlant je solidně rychlá, ale zbytek tratí ve výběžku už je zas jak z doby císařpána. Teď trochu kritiky: V Jablonci jsou zoufale umístěné zastávky, že návaznost na MHD je veškerá-žádná, IDS vám dovolí přestupy jen s čipovou kartou(jde ale za 95kč koupit přenosná, ale to málokdo a sotva turista ví), tak nějak se kašle a nechává dožít trať 042 Martinice-Rokytnice. Pendluje tam jeden šukafon, 80% přejezdů je jen kříž a potřebuje nové zastávky blíž obydlim. Přesto ten šukafon jezdívá i plný, ale pro SŽDC trať neexistuje. Nakonec tragédií celého LK je spojení se světem. Liberec-Pardubice 3h,Liberec-Praha 2h35,LB-UNL 2h4m což je z těch tří asi nejpřijatelnější. Ještě schůdné je Tanvald - Praha 2h48m ale málo spojů mimo víkend a oblíbený Sp Lb-Dresden 2h11m. Rychlíky ač staví v každé větší obci a jsou vedeny motoráky co známe i z osobáků(místní jim po vzoru Německa říkají Regional-Express), tak nejsou integrovány do IDS a při dojíždění tak způsobují problémy s tím co kupovat za jízdenky. MD a SŽDC se staví k tristnímu spojení LK se zbytkem republiky docela odmítavě. Do roku 2018 se neplánuje nic co by současný stav mezikrajského spojení zlepšilo.
No jo, smůla v Jablonci je, že centrum je v údolí a vlak jede po vrstevnici po kopci a hlavně zcela míjí nejvetší sídliště - Mšeno. Docela hodně využívaná je stanice Jablonecké Paseky, hned pod ní je 5 velkých věžáků + poměrně blízko sídliště Šumava, kdyby byla lepší návaznost od vlaku směrem do Mšena, bylo by to super. Jablonec nad Nisou zastávka zase obsluhuje oblast Horního Jablonce, kam jinak zajíždí jen 7x za den linka MHD č. 3 a Jablonec nad Nisou centrum je nejvytíženější, až na ten krpál z 5. května po schodech. Návaznost na MHD je horší, jen v Pasekách to je přímo, centrum a "hlavní" nádraží to jsou minutové vzdálenosti pěšky.
To už v Liberci je to horší, nádraží je stejně daleko od centra jako v Jablonci (ale aspoň tam jede víc spojů MHD) a jediná zastávka jsou Rochlice.
Co se hodně povedlo je možnost použít BČK, v ceně "lítačky" mám i vlak a hojně využívám a jízdenky jsou přestupní, byť to turista nevyužije, ale je to dobře pro místní. Rekonstrukce je od Jablonce po Smržovku a paráda, nedrncá to, vlak jede potichu, nádhera.
Najezdil jsem jako obchodní zástupce necelý milion kilometrů. Teď dělám volnější práci a kde můžu, jedu vlakem. To prostě nemá chybu!! A také jsem začal využívat MHD, a kupodivu jsem zjistil, že téměř všude se dá pohodlně dojet tramvají nebo busem.( To není žádná agitka, to jen konstatuji.)
Zapomněli ovšem dodat, že například z Liberce do Frýdlantu byly zrušeny některé autobusy, tudíž lidem nezbývá jiná možnost než jet vlakem a dále došlo ke změně autobusové linky, která nyní zajíždí do vzdálenějších vesnic a cesta autobusem se prodlužuje o dalších "zbytečných" 20 minut... což samozřejmě vede k naplnění vlaků...
Ono je logické, že nemá cenu objednávat takřka souběžné linky a je lepší svážet k páteřní. Jen návaznosti bus-vlak jsou furt na mnoha místech problém hlídat.
Nevím, kde pán co má chalupu v Desné sebral, že je to stejně rychlé jako autem. Já jezdím z Desné do Liberce docela často a pod hodinu a čtvrt těch závratných 28km to vlaky nezvládnou. Asi jezdí pán celou dobu 30km/h. Ale musím uznat, že je to velká změna jet čistým a klimatizovaným vlakem oproti stavu před jejich nasazením.
Ono to možná souvisí víc s cenou benzínu, než jen s časem. Pokud pán jede sám nebo ve dvou a chalupu má nedaleko od zastávky, proč by nejel vlakem. Zvláště, když mu jeden lístek (opus karta) pokryje vlak i jízdné na MHD v Liberci. Ovšem pokud by se měl od vlaku táhnout s věcmi někam do kopců až pod Souš, asi by auto za vlak nevyměnil. Souhlasím proto s názorem níž, že důležité jsou nejen nové a čisté vlaky, ale i četnost spojů a blízkost nádraží. V tom zmíněná Desná novými zastávkami určitě boduje. Na rozdíl např. od Varnsdorfu (zmíněná trať s Vogtlandbahn), kde je Horní nádraží málem půl hodiny pěší cesty od centra resp. autobusáku. Obnova Starého nádraží v centru města se přitom roky vleče (dotace 2013-14 snad klapne).