Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo lepí děravou kasu. Prodává své nejlepší lokomotivy

Ztrátový nákladní dopravce ČD Cargo našel další způsob, jak vylepšit své hospodaření a najít peníze na další měsíce své existence. Za zhruba 600 milionů korun prodá deset lokomotiv řady 363.5, které nedávno prošly velkou modernizací. Dál si je bude pronajímat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i85n34d18ř82i91c56h 17F35i75a40l25a 4968632279829

To jsem zvědav co prodají, až nebudou mít na zaplacení zpětného leasingu za ty lokomotivy. :-P

0/0
23.1.2013 5:46

M22i35r12o34s42l65a49v 57B70o29h10u17n67ě39k 3119590384435

Tak honem, amnestovaní kámoši Klause, chopte se díla, už toho moc na rozkrádání není!

+1/0
22.1.2013 21:18

M14i46l93o58š 45S92a80l17o90š82e98k 7624133511763

To zase napadlo kterého chytrolína prodat nejlepší? Oni chtějí to Cargo fakt položit.Pozavírat a makat do lomu! ;-O

+4/0
22.1.2013 20:52

M47i21r60o13s76l96a59v 46Z76i47k62m91u48n49d 7959743804853

Výsledek někdejšího hloupého nápadu rozdělit lokomotivní park ČD a.s. mezi mateřskou a dceřinnou společnost, který měl za následek zvýšení nákladů na údžbyu lokomotiv včetně nárustu administrativy. Co dělal u ČD a.s. "jeden" člověk, to po oddělení Carga dělal u ČD a.s. stále týž člověk, ale u Carga se pro stejnou činnost musela zřídit "nová" pracovní pozice.

V Rakousku, kde je rovněž "osobní" a "nákladní" doprava oddělena je dceřinná společnost "trakce", která poskytuje lokomotivy oběma dopravním společnostem, což je ekonomicky efektivnější než mít u každého dopravce vlastní "lokomotivní" provoz.

+5/0
22.1.2013 16:43

J62i58r80k88a 63H88o19n53c35ů 2744654571178

Tunel

+3/0
22.1.2013 16:01

P25e57t39r 29Š27i49l55h61a46n 7548102267213

Ne, outsourcing. Co je to vlastně tunel? A nepopisujte mi to jako obyčejnou krádež, to dělají burani.

0/0
22.1.2013 21:32

T81o11m41a67s 94N17o28v75o50t92n95y 3571576708939

tunel = outsourcing po česku

+1/0
23.1.2013 0:51
Foto

K32a71r83e80l 28R39i47e43s18n29e77r 3341341339265

Zde je ukázka velké vlakové loupeže za bílého dne. Klaus v devadesátých letech pravil "Jen více takových Kožených" a jak to dopadlo. Pokud budeme chtít po státním železničním dopravci, aby vozil kusové zásilky, jako že bez nich nemůže nákladní železniční doprava existovat, měl by stát k takovému dopravci podle toho taky přistupovat. Nevím co je to za módu posledních několika, především pravicových, let za trend, takto tyto státní firmy vykrádat a destabilizovat. Ať už se jedná o ČD a. s. a nebo zmiňované ČD Cargo a. s..

+3/0
22.1.2013 15:36

J14i80ř71í 51E17r17b21e66n 1783574396417

Tohle s Klausem nemá moc spoelčného. Destabilizace drah zrušením unitární železnice a jejím rozdělením na SŽDC, ČD, ČD Cargo, Telematica atd. je dílem všech posledních vlád a zejména ministrů dopravy.

+1/0
22.1.2013 15:48

J74a64n 43U70l68r78i61c38h 9749696289974

Lokomotivy jsou to tedy nádherné. R^

+5/0
22.1.2013 14:18

J81i44ř67í 32N47o26v81á93k 3513339878253

To si snad dělaj srandu že jim tohle projde. V téhle republice projde uplně všechno naonec se to zalepí ze státní kasy dosaděj se nevý vizionáři a prodá se "výhodně" další část těm co před tím vyhodili a co už vědí co s tím majetkem dělat.[>-]Rv

+8/0
22.1.2013 13:53

V85l16a63s85t21i14m15i33l 88K96r71a77u74s 3573184554723

Připadá mi to, jako kdyby se sedlák ve finanční tísni rozhodl prodat svá pole a dále si je jen pronajímat. Jakou by měl asi budoucnost?

+3/0
22.1.2013 13:46

J94i50ř43í 61N73o69v71á49k 3873299618743

Bohužel oni nejsou ani ti sedláci ale nakládaj si s jeho majetkem jak se jim to hodí. Prostě podvod za přispění vlády ČR.

+2/0
22.1.2013 14:14

R44a88d50o76s27l84a62v 25K74l27a70u64d94a 5184838724882

Tohle se běžně dělá. Pochopitelně ne s polem, ale třeba s traktorem. Ale musí se jednat o firmu, kterou to může zachránit. O ČD Cargu bych si dovolil pochybovat.

0/0
22.1.2013 15:34

R57o88m18a36n 31G 0

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
22.1.2013 13:18

F56r82a53n63t22i45š90e45k 32P83r52o58c53h17á30z11k57a 7726559403960

No, tak to se CDC při tom zpětném leasingu asi pěkně prohne. Na 60 mega bych tento stroj rozhodně nešacoval.

0/0
22.1.2013 13:10

T76o78m78á66š 64H84á98t60l40e 7409535474231

celé vedení do vazby , včetně dozorčí rady a ministra dopravy !

+4/0
22.1.2013 12:21

M42a67r32t63i72n 26C33h39a94r86v22á46t 1633757510871

Dát tam Hatleho a během měsíce jsou v plusu....

0/0
22.1.2013 12:36

P98a26v62e95l 34M79a14r74e96k 7562599905846

Na co vazbu? Rovnou šibenici, když nejsou schopní zajistit vozbu!!!

+1/0
22.1.2013 13:46
Foto

J90i53ř97í 20K40r74á62k77o93r98a 9389163

To je šaškárna. Zatímco matinka se chlubí, jak modernizuje, dceruška pokoutně prodává svoje nejlepší kousky, aby oddálili krach. A stát do toho cirkusu leje čtyři miliardy ročně.

Nechte je zbankrotovat a přestaňte házet klacky soukromníkům.

+7/−4
22.1.2013 12:03
Foto

A67l81a91n 65Ř29e10p19k57a 4715406

A soukromník bude provozovat jen to co je ziskové a na zbytek hodí bobek :-P .

+2/0
22.1.2013 13:19

J23a90r51o88s62l62a56v 66H26o65r42á53k 5133432246350

Zizkove je pro dopravce vse. Snad si nemyslite, ze na nejakych tratich dela nejaky dopravce, vcetne CD, charitu? Dostava to dorovnano z kraju ci od statu.

0/0
22.1.2013 13:30

J33i10ř88í 19N15o26v33á88k 3653969218183

Ale nehodí bobek nebojte jen bude jezdit ty spoje co lidi opravdu potřebujou a co si na sebe vydělaj . A nebude se tu provozovot to co teď prázné vlaky jen aby se někdo nenanštval a nenapsal ,že si nemoh dojet dopoledne do města pro rohlíky v akci sám ve vlaku.

0/0
22.1.2013 14:17

J76i55ř50í 43E22r59b39e16n 1673514226987

Zjevně nebydlíš deset kilometrů od města, kam ti zajíždí tři spoje denné a o víkendu nic. Takže všichni musejí mít auto, protože jinak se do/z práce a školy nedostanou.

0/0
22.1.2013 15:50

H31o37n82z71a 73P23r77i58b51y93l 8766180670625

a v Anglii je to taky tak a nikdo si nejak nestezuje. Kde neni poptavka nikdo posilat autobus pro 2 lidi opravdu nebude.

0/0
22.1.2013 22:10
Foto

J35i96ř66í 61Š32r64á50m48e89k 3698257979411

Co to melete, prosím Vás? Když vynechám možnost individuální dopravy, tak i MHD v jakémkoli českém městě, pokud bude stát jízdenka veškeré náklady, bude násobně dražší... nebo žádná

0/0
22.1.2013 21:36

P52a13v17e67l 81M87a88r87e77k 7422619255526

Křížové financování mezi osobní a nákladní železniční dopravou není dovoleno. Ale děkujeme pěkně za fundovaný názor.

0/0
22.1.2013 13:47

J29i62ř65í 82E78r41b75e59n 1343414496167

A právě zákaz tohoto křížového financování je jedna z pořádných a nedomyšlených hloupostí.

0/0
22.1.2013 15:51

V28i57k57t81o46r 23N55á75r81o35ž54n44ý 3359932308

Do ČD Cargo stát nelije nic....i proto je tam , kde je.

0/0
22.1.2013 14:03

V77l73a56d63i14m46í79r 44F87i81b17i89g82e32r 5804271711664

To je super, prakticky nové stroje do kterých se nebude několik let skoro nic investovat se prodají a nechají si ten oprýskaný šrot, který je jako kasička. Za to kam až to s ČD Cargo dovedli by měl někdo sedět.

+3/0
22.1.2013 12:02

J61i62ř40í 41N15o40v29á15k 3493699938183

Opět jste to nepochopil nějaký kamarád potřeboval opravené lokomotivy za státní peníze tak je dostal v povánočních slevách.

+1/0
22.1.2013 14:20

F31i56l84i21p 96M84a77t76ě44j68k48a 7224694109391

Jedná se o zpětný leasing, tedy oni s nimi dále budou normálně jezdit a nedostane je "nějaký kamarád"

0/0
22.1.2013 16:03

A33l72e53x10a17n81d76r 73K40o88s46t67k25a 5449986959196

Ano, jedná se o zpětný leasing. Tedy: To co mám teď prodám a od nového majitele si to pronajmu. Cena pronájmu je samozřejmě taková, aby se za životnost stroje zaplatilo minimálně 2x tolik, než co stojí, ale co na tom? A proč si myslíte, že na tom nevydělá nějaký vhodná kamarád? Třeba takový Tykač nebo Bakala? Ti mají milionů, že si mohou z tisícovek dělat tapetu.

0/0
23.1.2013 9:50

M50a78r60e59k 15K70r35o95l49l 5931322910240

Asi malo plati sve topmanazery. Jinak si to nedokazi vysvetlit. :-)

+3/0
22.1.2013 11:52

P28e70t15r 10J94a42r95o68š 2854361535817

Taky bych to tak videl. Zrejme pak maji malou motivaci delat svoji praci poradne ;-(

0/0
22.1.2013 12:08

J53o32s59e26f 61H41o45f72f38e70j 8900493782282

ČD Cargo,taky pěkný tunel a zlodějina.....

+7/0
22.1.2013 11:41

Z11d27e14n67e87k 54V81r26b70a 8749625243487

Ono je to těžké - odboráři ždímají formu jak to jen jde (viz například

ČSA.), management - který je trafikou pro politiky - svojí hloupostí

působí ztrátu a navíc firmu ždímá (viz například ČSA) a aby ten tunel

vydržel ještě pár let tak se uměle vylepšuje hospodaření prodejem

majetku (viz například ČSA). Nakonec zůstane jen slupka, kde cenu má

jenom logo na hlavičkovém papíře (defakto současný stav ČSA). Nějak mi stávající situace na železnici připadá stejná.

+8/0
22.1.2013 11:41

J65a10n 50M64a52r16š77á60l48e74k 6781867619861

Za všechno může stát. Asi ho nezrušíme(tomu brání ústava a tak), takže ho aspoň řádně osekejme. R^

0/0
22.1.2013 11:59

J29i85ř56í 79E65r30b76e41n 1773644286477

Jak odboráři ždímají ČD? Povídej.

0/0
22.1.2013 15:53
Foto

J98i98ř37í 60Š83r63á46m92e78k 3718867169481

Třeba režijní jízdenky i pro rodinné příslušníky?

+1/0
22.1.2013 21:39

J42i11ř66í 61J52i35n80d35r66a 6625399236948

Chybí mi tu ohniví zastánci ČD. :-P

+3/−2
22.1.2013 11:29

J96i92n71d34ř32i85c46h 14Š17k77o33p86e89k 4245491680185

a co by tu dělali, když článek není o ČD, ale o ČD Cargo

+2/−5
22.1.2013 11:39

T56o97m50á41š 32Z29a20h78á34l38k47a 7220412467960

Jako zastánce ČD si myslím, že ČD Cargo bude asi přecházet na parní trakci. :-)

0/0
22.1.2013 19:27
Foto

J47i88ř66í 53U30n53č49o11v69s44k35ý 8329432733619

Ty staré jsou v tunelech neohrabané.

0/0
22.1.2013 11:23

J20a40n 65M58a15r40š71á62l73e73k 6611557969561

Privatizovat. Soukromej vlastník si tam udělá pořádek a pokud ne, prostě to zkrachuje...což je, zdá se, nevyhnutelný...jen to pak holt nebude sanovat stát za peníze daňových poplatníků.

+4/−1
22.1.2013 11:20

W97a90l75t40e35r 49C10e57r95m47a63k 1174968801966

To je bohulibá představa, která ovšem neplatí v Česku. U nás se vše dělá obráceně. Neprivatizovat a vytloukat klín klínem. Vždyť z cizího krev neteče.

0/0
22.1.2013 11:27

V96i95k75t14o72r 28N16á55r81o40ž66n74ý 3369912788

Je otázka , zda by se našel nějaký potenciální zájemce. Tato firma je na tom dnes tak špatně , že se měla zprivatizovat tak před čtyřmi lety..to byla v jiné kondici.

0/0
22.1.2013 11:29

J68a97n 52M54a70r52š59á90l17e34k 6601617449271

Tak to bohužel je nejen v tomhle případě. Stát je holt nejhorší hospodář....což je dost obtížně stravitelnej fakt při pomyšlení, kolik procent HDP přerozděluje.

+1/0
22.1.2013 11:37

J94a97n 43L89u65k76á76š 7847503343372

Kdyz se podivate napr. do Nemecka na spolecnost Deutsche Bahn, zjistite, ze i stat umi hospodarit, dokonce i v USA jsou nektere prirozene monopoly statni podniky a funguji, jeden takovy podnik napr. vlastnil WTC.

Potiz je hlavne v ceskem pojeti statu, kdy slouzi predevsim jako zdroj malych domu, na statnich podnicich je to jen vic videt nez na ostatnim aparatu.

+2/0
22.1.2013 12:00

V91i44k92t10o68r 73N73á65r26o78ž65n64ý 3519202538

Přesně tak. Třeba výrobce aut VW je akciovou společností , kde má majoritu veřejná správa. A přesto je to jedna z nejrychleji rostoucích automobilek na světě

0/0
22.1.2013 14:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.