Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD Cargo lepí děravou kasu. Prodává své nejlepší lokomotivy

Ztrátový nákladní dopravce ČD Cargo našel další způsob, jak vylepšit své hospodaření a najít peníze na další měsíce své existence. Za zhruba 600 milionů korun prodá deset lokomotiv řady 363.5, které nedávno prošly velkou modernizací. Dál si je bude pronajímat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74i74n24d21ř14i74c77h 40F50i39a19l53a 4938622169589

To jsem zvědav co prodají, až nebudou mít na zaplacení zpětného leasingu za ty lokomotivy. :-P

0/0
23.1.2013 5:46

M39i61r59o69s72l87a87v 57B80o91h19u96n16ě82k 3319730694175

Tak honem, amnestovaní kámoši Klause, chopte se díla, už toho moc na rozkrádání není!

+1/0
22.1.2013 21:18

M79i69l72o43š 16S23a49l40o65š19e16k 7604153831133

To zase napadlo kterého chytrolína prodat nejlepší? Oni chtějí to Cargo fakt položit.Pozavírat a makat do lomu! ;-O

+4/0
22.1.2013 20:52

M70i95r11o25s71l89a85v 85Z66i39k22m65u79n34d 7679173454833

Výsledek někdejšího hloupého nápadu rozdělit lokomotivní park ČD a.s. mezi mateřskou a dceřinnou společnost, který měl za následek zvýšení nákladů na údžbyu lokomotiv včetně nárustu administrativy. Co dělal u ČD a.s. "jeden" člověk, to po oddělení Carga dělal u ČD a.s. stále týž člověk, ale u Carga se pro stejnou činnost musela zřídit "nová" pracovní pozice.

V Rakousku, kde je rovněž "osobní" a "nákladní" doprava oddělena je dceřinná společnost "trakce", která poskytuje lokomotivy oběma dopravním společnostem, což je ekonomicky efektivnější než mít u každého dopravce vlastní "lokomotivní" provoz.

+5/0
22.1.2013 16:43

J85i82r46k84a 95H54o45n30c41ů 2324784501308

Tunel

+3/0
22.1.2013 16:01

P86e35t93r 45Š85i29l58h97a27n 7928832167133

Ne, outsourcing. Co je to vlastně tunel? A nepopisujte mi to jako obyčejnou krádež, to dělají burani.

0/0
22.1.2013 21:32

T92o56m68a16s 96N11o70v76o28t10n65y 3841106568789

tunel = outsourcing po česku

+1/0
23.1.2013 0:51
Foto

K51a57r63e16l 25R19i35e40s85n87e80r 3871861859685

Zde je ukázka velké vlakové loupeže za bílého dne. Klaus v devadesátých letech pravil "Jen více takových Kožených" a jak to dopadlo. Pokud budeme chtít po státním železničním dopravci, aby vozil kusové zásilky, jako že bez nich nemůže nákladní železniční doprava existovat, měl by stát k takovému dopravci podle toho taky přistupovat. Nevím co je to za módu posledních několika, především pravicových, let za trend, takto tyto státní firmy vykrádat a destabilizovat. Ať už se jedná o ČD a. s. a nebo zmiňované ČD Cargo a. s..

+3/0
22.1.2013 15:36

J88i62ř78í 91E61r88b60e35n 1343764796527

Tohle s Klausem nemá moc spoelčného. Destabilizace drah zrušením unitární železnice a jejím rozdělením na SŽDC, ČD, ČD Cargo, Telematica atd. je dílem všech posledních vlád a zejména ministrů dopravy.

+1/0
22.1.2013 15:48

J67a34n 37U59l84r72i78c55h 9689396769894

Lokomotivy jsou to tedy nádherné. R^

+5/0
22.1.2013 14:18

J93i66ř26í 82N27o26v23á82k 3903589218133

To si snad dělaj srandu že jim tohle projde. V téhle republice projde uplně všechno naonec se to zalepí ze státní kasy dosaděj se nevý vizionáři a prodá se "výhodně" další část těm co před tím vyhodili a co už vědí co s tím majetkem dělat.[>-]Rv

+8/0
22.1.2013 13:53

V16l18a93s88t89i32m38i39l 45K65r66a16u57s 3383954244173

Připadá mi to, jako kdyby se sedlák ve finanční tísni rozhodl prodat svá pole a dále si je jen pronajímat. Jakou by měl asi budoucnost?

+3/0
22.1.2013 13:46

J39i10ř59í 84N87o96v93á71k 3773179188633

Bohužel oni nejsou ani ti sedláci ale nakládaj si s jeho majetkem jak se jim to hodí. Prostě podvod za přispění vlády ČR.

+2/0
22.1.2013 14:14

R95a61d18o22s34l53a76v 77K89l65a45u10d47a 5544388984202

Tohle se běžně dělá. Pochopitelně ne s polem, ale třeba s traktorem. Ale musí se jednat o firmu, kterou to může zachránit. O ČD Cargu bych si dovolil pochybovat.

0/0
22.1.2013 15:34

R34o88m30a98n 75G 0

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
22.1.2013 13:18

F60r58a61n28t27i20š10e26k 22P25r30o75c48h13á58z92k33a 7846289453270

No, tak to se CDC při tom zpětném leasingu asi pěkně prohne. Na 60 mega bych tento stroj rozhodně nešacoval.

0/0
22.1.2013 13:10

T72o63m59á47š 43H68á93t61l52e 7279875634301

celé vedení do vazby , včetně dozorčí rady a ministra dopravy !

+4/0
22.1.2013 12:21

M10a59r60t15i35n 66C77h72a53r30v78á71t 1153347500261

Dát tam Hatleho a během měsíce jsou v plusu....

0/0
22.1.2013 12:36

P11a13v11e62l 57M87a94r12e80k 7832519165646

Na co vazbu? Rovnou šibenici, když nejsou schopní zajistit vozbu!!!

+1/0
22.1.2013 13:46
Foto

J68i96ř42í 21K28r12á98k41o27r58a 9619673

To je šaškárna. Zatímco matinka se chlubí, jak modernizuje, dceruška pokoutně prodává svoje nejlepší kousky, aby oddálili krach. A stát do toho cirkusu leje čtyři miliardy ročně.

Nechte je zbankrotovat a přestaňte házet klacky soukromníkům.

+7/−4
22.1.2013 12:03
Foto

A54l29a43n 79Ř74e38p43k52a 4445516

A soukromník bude provozovat jen to co je ziskové a na zbytek hodí bobek :-P .

+2/0
22.1.2013 13:19

J24a85r11o71s22l63a58v 34H51o25r70á18k 5843322466590

Zizkove je pro dopravce vse. Snad si nemyslite, ze na nejakych tratich dela nejaky dopravce, vcetne CD, charitu? Dostava to dorovnano z kraju ci od statu.

0/0
22.1.2013 13:30

J86i32ř51í 84N82o53v49á94k 3133689618313

Ale nehodí bobek nebojte jen bude jezdit ty spoje co lidi opravdu potřebujou a co si na sebe vydělaj . A nebude se tu provozovot to co teď prázné vlaky jen aby se někdo nenanštval a nenapsal ,že si nemoh dojet dopoledne do města pro rohlíky v akci sám ve vlaku.

0/0
22.1.2013 14:17

J15i54ř17í 62E29r27b82e55n 1193554896447

Zjevně nebydlíš deset kilometrů od města, kam ti zajíždí tři spoje denné a o víkendu nic. Takže všichni musejí mít auto, protože jinak se do/z práce a školy nedostanou.

0/0
22.1.2013 15:50

H82o91n17z46a 95P45r44i20b42y24l 8506210100595

a v Anglii je to taky tak a nikdo si nejak nestezuje. Kde neni poptavka nikdo posilat autobus pro 2 lidi opravdu nebude.

0/0
22.1.2013 22:10
Foto

J67i69ř46í 16Š68r53á12m36e29k 3958177189871

Co to melete, prosím Vás? Když vynechám možnost individuální dopravy, tak i MHD v jakémkoli českém městě, pokud bude stát jízdenka veškeré náklady, bude násobně dražší... nebo žádná

0/0
22.1.2013 21:36

P67a49v90e50l 41M42a17r12e89k 7462139975666

Křížové financování mezi osobní a nákladní železniční dopravou není dovoleno. Ale děkujeme pěkně za fundovaný názor.

0/0
22.1.2013 13:47

J34i50ř88í 89E14r95b61e69n 1583224186137

A právě zákaz tohoto křížového financování je jedna z pořádných a nedomyšlených hloupostí.

0/0
22.1.2013 15:51

V86i45k41t55o72r 21N38á87r57o75ž70n51ý 3739192778

Do ČD Cargo stát nelije nic....i proto je tam , kde je.

0/0
22.1.2013 14:03

V92l57a76d33i43m17í11r 29F61i47b38i91g20e55r 5284181361814

To je super, prakticky nové stroje do kterých se nebude několik let skoro nic investovat se prodají a nechají si ten oprýskaný šrot, který je jako kasička. Za to kam až to s ČD Cargo dovedli by měl někdo sedět.

+3/0
22.1.2013 12:02

J46i53ř95í 74N55o27v35á73k 3203199578783

Opět jste to nepochopil nějaký kamarád potřeboval opravené lokomotivy za státní peníze tak je dostal v povánočních slevách.

+1/0
22.1.2013 14:20

F46i25l93i27p 67M21a80t88ě74j94k84a 7264794179431

Jedná se o zpětný leasing, tedy oni s nimi dále budou normálně jezdit a nedostane je "nějaký kamarád"

0/0
22.1.2013 16:03

A28l28e41x39a67n44d69r 36K64o81s28t11k59a 5969686959916

Ano, jedná se o zpětný leasing. Tedy: To co mám teď prodám a od nového majitele si to pronajmu. Cena pronájmu je samozřejmě taková, aby se za životnost stroje zaplatilo minimálně 2x tolik, než co stojí, ale co na tom? A proč si myslíte, že na tom nevydělá nějaký vhodná kamarád? Třeba takový Tykač nebo Bakala? Ti mají milionů, že si mohou z tisícovek dělat tapetu.

0/0
23.1.2013 9:50

M71a81r11e23k 96K91r86o16l37l 5461162500670

Asi malo plati sve topmanazery. Jinak si to nedokazi vysvetlit. :-)

+3/0
22.1.2013 11:52

P79e93t48r 82J16a54r77o79š 2884441765877

Taky bych to tak videl. Zrejme pak maji malou motivaci delat svoji praci poradne ;-(

0/0
22.1.2013 12:08

J38o45s49e20f 30H90o15f97f92e53j 8970163302312

ČD Cargo,taky pěkný tunel a zlodějina.....

+7/0
22.1.2013 11:41

Z35d54e32n40e96k 62V84r95b11a 8339625763907

Ono je to těžké - odboráři ždímají formu jak to jen jde (viz například

ČSA.), management - který je trafikou pro politiky - svojí hloupostí

působí ztrátu a navíc firmu ždímá (viz například ČSA) a aby ten tunel

vydržel ještě pár let tak se uměle vylepšuje hospodaření prodejem

majetku (viz například ČSA). Nakonec zůstane jen slupka, kde cenu má

jenom logo na hlavičkovém papíře (defakto současný stav ČSA). Nějak mi stávající situace na železnici připadá stejná.

+8/0
22.1.2013 11:41

J23a27n 21M81a46r33š34á67l56e47k 6951167549101

Za všechno může stát. Asi ho nezrušíme(tomu brání ústava a tak), takže ho aspoň řádně osekejme. R^

0/0
22.1.2013 11:59

J52i74ř36í 95E41r61b84e29n 1333564586477

Jak odboráři ždímají ČD? Povídej.

0/0
22.1.2013 15:53
Foto

J23i12ř42í 43Š25r56á53m10e91k 3798817709601

Třeba režijní jízdenky i pro rodinné příslušníky?

+1/0
22.1.2013 21:39

J81i95ř62í 78J17i36n33d52r62a 6425319746378

Chybí mi tu ohniví zastánci ČD. :-P

+3/−2
22.1.2013 11:29

J31i24n16d93ř93i63c33h 98Š19k31o35p22e31k 4485621540185

a co by tu dělali, když článek není o ČD, ale o ČD Cargo

+2/−5
22.1.2013 11:39

T71o92m64á45š 58Z65a31h49á26l30k35a 7940602697200

Jako zastánce ČD si myslím, že ČD Cargo bude asi přecházet na parní trakci. :-)

0/0
22.1.2013 19:27
Foto

J68i86ř35í 38U93n96č85o27v47s60k72ý 8739362663849

Ty staré jsou v tunelech neohrabané.

0/0
22.1.2013 11:23

J86a69n 96M53a70r38š20á91l71e57k 6831547769431

Privatizovat. Soukromej vlastník si tam udělá pořádek a pokud ne, prostě to zkrachuje...což je, zdá se, nevyhnutelný...jen to pak holt nebude sanovat stát za peníze daňových poplatníků.

+4/−1
22.1.2013 11:20

W96a14l58t61e25r 52C43e23r34m60a20k 1844758261836

To je bohulibá představa, která ovšem neplatí v Česku. U nás se vše dělá obráceně. Neprivatizovat a vytloukat klín klínem. Vždyť z cizího krev neteče.

0/0
22.1.2013 11:27

V85i90k94t81o41r 43N64á96r16o97ž80n57ý 3949632798

Je otázka , zda by se našel nějaký potenciální zájemce. Tato firma je na tom dnes tak špatně , že se měla zprivatizovat tak před čtyřmi lety..to byla v jiné kondici.

0/0
22.1.2013 11:29

J20a52n 18M82a50r56š23á22l21e24k 6501737459461

Tak to bohužel je nejen v tomhle případě. Stát je holt nejhorší hospodář....což je dost obtížně stravitelnej fakt při pomyšlení, kolik procent HDP přerozděluje.

+1/0
22.1.2013 11:37

J43a84n 62L93u17k85á66š 7877713453982

Kdyz se podivate napr. do Nemecka na spolecnost Deutsche Bahn, zjistite, ze i stat umi hospodarit, dokonce i v USA jsou nektere prirozene monopoly statni podniky a funguji, jeden takovy podnik napr. vlastnil WTC.

Potiz je hlavne v ceskem pojeti statu, kdy slouzi predevsim jako zdroj malych domu, na statnich podnicich je to jen vic videt nez na ostatnim aparatu.

+2/0
22.1.2013 12:00

V42i17k52t62o43r 93N48á58r53o49ž67n76ý 3919752378

Přesně tak. Třeba výrobce aut VW je akciovou společností , kde má majoritu veřejná správa. A přesto je to jedna z nejrychleji rostoucích automobilek na světě

0/0
22.1.2013 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.