Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo lepí děravou kasu. Prodává své nejlepší lokomotivy

Ztrátový nákladní dopravce ČD Cargo našel další způsob, jak vylepšit své hospodaření a najít peníze na další měsíce své existence. Za zhruba 600 milionů korun prodá deset lokomotiv řady 363.5, které nedávno prošly velkou modernizací. Dál si je bude pronajímat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i18n41d70ř61i65c13h 75F77i13a55l33a 4778872769989

To jsem zvědav co prodají, až nebudou mít na zaplacení zpětného leasingu za ty lokomotivy. :-P

0/0
23.1.2013 5:46

M62i90r41o78s29l48a38v 22B16o31h97u33n80ě86k 3219900784945

Tak honem, amnestovaní kámoši Klause, chopte se díla, už toho moc na rozkrádání není!

+1/0
22.1.2013 21:18

M91i74l32o39š 53S47a98l13o55š58e88k 7134293851463

To zase napadlo kterého chytrolína prodat nejlepší? Oni chtějí to Cargo fakt položit.Pozavírat a makat do lomu! ;-O

+4/0
22.1.2013 20:52

M22i75r19o49s53l81a85v 42Z47i79k77m90u83n98d 7189633584553

Výsledek někdejšího hloupého nápadu rozdělit lokomotivní park ČD a.s. mezi mateřskou a dceřinnou společnost, který měl za následek zvýšení nákladů na údžbyu lokomotiv včetně nárustu administrativy. Co dělal u ČD a.s. "jeden" člověk, to po oddělení Carga dělal u ČD a.s. stále týž člověk, ale u Carga se pro stejnou činnost musela zřídit "nová" pracovní pozice.

V Rakousku, kde je rovněž "osobní" a "nákladní" doprava oddělena je dceřinná společnost "trakce", která poskytuje lokomotivy oběma dopravním společnostem, což je ekonomicky efektivnější než mít u každého dopravce vlastní "lokomotivní" provoz.

+5/0
22.1.2013 16:43

J32i61r63k86a 84H29o40n45c19ů 2364684231858

Tunel

+3/0
22.1.2013 16:01

P56e71t47r 66Š19i91l62h53a93n 7538472687483

Ne, outsourcing. Co je to vlastně tunel? A nepopisujte mi to jako obyčejnou krádež, to dělají burani.

0/0
22.1.2013 21:32

T90o49m96a13s 41N79o66v31o59t32n92y 3441726408279

tunel = outsourcing po česku

+1/0
23.1.2013 0:51
Foto

K23a71r56e90l 17R39i34e74s16n54e20r 3631111199635

Zde je ukázka velké vlakové loupeže za bílého dne. Klaus v devadesátých letech pravil "Jen více takových Kožených" a jak to dopadlo. Pokud budeme chtít po státním železničním dopravci, aby vozil kusové zásilky, jako že bez nich nemůže nákladní železniční doprava existovat, měl by stát k takovému dopravci podle toho taky přistupovat. Nevím co je to za módu posledních několika, především pravicových, let za trend, takto tyto státní firmy vykrádat a destabilizovat. Ať už se jedná o ČD a. s. a nebo zmiňované ČD Cargo a. s..

+3/0
22.1.2013 15:36

J91i21ř98í 17E48r94b29e15n 1623864236237

Tohle s Klausem nemá moc spoelčného. Destabilizace drah zrušením unitární železnice a jejím rozdělením na SŽDC, ČD, ČD Cargo, Telematica atd. je dílem všech posledních vlád a zejména ministrů dopravy.

+1/0
22.1.2013 15:48

J93a41n 45U39l43r12i31c26h 9539586229444

Lokomotivy jsou to tedy nádherné. R^

+5/0
22.1.2013 14:18

J76i45ř16í 88N23o14v80á63k 3783179328843

To si snad dělaj srandu že jim tohle projde. V téhle republice projde uplně všechno naonec se to zalepí ze státní kasy dosaděj se nevý vizionáři a prodá se "výhodně" další část těm co před tím vyhodili a co už vědí co s tím majetkem dělat.[>-]Rv

+8/0
22.1.2013 13:53

V79l85a49s56t75i86m94i68l 80K36r17a52u23s 3763494964553

Připadá mi to, jako kdyby se sedlák ve finanční tísni rozhodl prodat svá pole a dále si je jen pronajímat. Jakou by měl asi budoucnost?

+3/0
22.1.2013 13:46

J95i55ř25í 74N91o28v35á90k 3483509838783

Bohužel oni nejsou ani ti sedláci ale nakládaj si s jeho majetkem jak se jim to hodí. Prostě podvod za přispění vlády ČR.

+2/0
22.1.2013 14:14

R90a38d23o55s95l81a66v 24K35l56a72u31d14a 5904628684662

Tohle se běžně dělá. Pochopitelně ne s polem, ale třeba s traktorem. Ale musí se jednat o firmu, kterou to může zachránit. O ČD Cargu bych si dovolil pochybovat.

0/0
22.1.2013 15:34

R90o67m17a34n 47G

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
22.1.2013 13:18

F13r25a14n58t88i47š97e72k 96P94r66o54c35h40á34z85k98a 7506929343330

No, tak to se CDC při tom zpětném leasingu asi pěkně prohne. Na 60 mega bych tento stroj rozhodně nešacoval.

0/0
22.1.2013 13:10

T91o63m62á16š 35H36á67t82l23e 7129795634861

celé vedení do vazby , včetně dozorčí rady a ministra dopravy !

+4/0
22.1.2013 12:21

M78a34r17t96i19n 69C28h68a11r47v89á78t 1153627270731

Dát tam Hatleho a během měsíce jsou v plusu....

0/0
22.1.2013 12:36

P66a43v25e70l 84M95a88r76e90k 7162349945916

Na co vazbu? Rovnou šibenici, když nejsou schopní zajistit vozbu!!!

+1/0
22.1.2013 13:46
Foto

J43i18ř86í 30K27r43á25k25o79r81a 9909853

To je šaškárna. Zatímco matinka se chlubí, jak modernizuje, dceruška pokoutně prodává svoje nejlepší kousky, aby oddálili krach. A stát do toho cirkusu leje čtyři miliardy ročně.

Nechte je zbankrotovat a přestaňte házet klacky soukromníkům.

+7/−4
22.1.2013 12:03

A57l98a88n 61Ř68e33p66k52a 4275836

A soukromník bude provozovat jen to co je ziskové a na zbytek hodí bobek :-P .

+2/0
22.1.2013 13:19

J73a19r87o28s82l11a26v 36H20o80r80á29k 5563622896820

Zizkove je pro dopravce vse. Snad si nemyslite, ze na nejakych tratich dela nejaky dopravce, vcetne CD, charitu? Dostava to dorovnano z kraju ci od statu.

0/0
22.1.2013 13:30

J44i81ř79í 11N12o22v84á17k 3373189668483

Ale nehodí bobek nebojte jen bude jezdit ty spoje co lidi opravdu potřebujou a co si na sebe vydělaj . A nebude se tu provozovot to co teď prázné vlaky jen aby se někdo nenanštval a nenapsal ,že si nemoh dojet dopoledne do města pro rohlíky v akci sám ve vlaku.

0/0
22.1.2013 14:17

J81i77ř18í 68E98r98b11e44n 1413984876697

Zjevně nebydlíš deset kilometrů od města, kam ti zajíždí tři spoje denné a o víkendu nic. Takže všichni musejí mít auto, protože jinak se do/z práce a školy nedostanou.

0/0
22.1.2013 15:50

H11o20n66z84a 58P67r26i53b78y87l 8326630390425

a v Anglii je to taky tak a nikdo si nejak nestezuje. Kde neni poptavka nikdo posilat autobus pro 2 lidi opravdu nebude.

0/0
22.1.2013 22:10
Foto

J45i11ř31í 79Š11r33á17m66e20k 3818787849251

Co to melete, prosím Vás? Když vynechám možnost individuální dopravy, tak i MHD v jakémkoli českém městě, pokud bude stát jízdenka veškeré náklady, bude násobně dražší... nebo žádná

0/0
22.1.2013 21:36

P63a11v23e43l 70M23a25r53e53k 7682629585296

Křížové financování mezi osobní a nákladní železniční dopravou není dovoleno. Ale děkujeme pěkně za fundovaný názor.

0/0
22.1.2013 13:47

J43i83ř51í 44E42r33b97e76n 1313424176917

A právě zákaz tohoto křížového financování je jedna z pořádných a nedomyšlených hloupostí.

0/0
22.1.2013 15:51

V30i58k28t40o81r 69N94á65r12o19ž17n74ý 3179202858

Do ČD Cargo stát nelije nic....i proto je tam , kde je.

0/0
22.1.2013 14:03

V72l22a85d81i86m94í59r 87F74i43b22i14g57e51r 5174701791644

To je super, prakticky nové stroje do kterých se nebude několik let skoro nic investovat se prodají a nechají si ten oprýskaný šrot, který je jako kasička. Za to kam až to s ČD Cargo dovedli by měl někdo sedět.

+3/0
22.1.2013 12:02

J25i40ř41í 54N57o87v65á53k 3503539368723

Opět jste to nepochopil nějaký kamarád potřeboval opravené lokomotivy za státní peníze tak je dostal v povánočních slevách.

+1/0
22.1.2013 14:20

F29i46l25i88p 35M82a28t26ě86j45k23a 7824394629341

Jedná se o zpětný leasing, tedy oni s nimi dále budou normálně jezdit a nedostane je "nějaký kamarád"

0/0
22.1.2013 16:03

A85l47e93x76a43n61d62r 97K16o68s45t37k60a 5319936269556

Ano, jedná se o zpětný leasing. Tedy: To co mám teď prodám a od nového majitele si to pronajmu. Cena pronájmu je samozřejmě taková, aby se za životnost stroje zaplatilo minimálně 2x tolik, než co stojí, ale co na tom? A proč si myslíte, že na tom nevydělá nějaký vhodná kamarád? Třeba takový Tykač nebo Bakala? Ti mají milionů, že si mohou z tisícovek dělat tapetu.

0/0
23.1.2013 9:50

M95a95r24e31k 67K87r54o91l28l 5111562110910

Asi malo plati sve topmanazery. Jinak si to nedokazi vysvetlit. :-)

+3/0
22.1.2013 11:52

P33e11t28r 58J73a20r74o20š 2664641595117

Taky bych to tak videl. Zrejme pak maji malou motivaci delat svoji praci poradne ;-(

0/0
22.1.2013 12:08

J87o38s13e88f 12H70o89f49f98e60j 8700733782922

ČD Cargo,taky pěkný tunel a zlodějina.....

+7/0
22.1.2013 11:41

Z29d92e29n41e68k 39V95r87b20a 8709275843217

Ono je to těžké - odboráři ždímají formu jak to jen jde (viz například

ČSA.), management - který je trafikou pro politiky - svojí hloupostí

působí ztrátu a navíc firmu ždímá (viz například ČSA) a aby ten tunel

vydržel ještě pár let tak se uměle vylepšuje hospodaření prodejem

majetku (viz například ČSA). Nakonec zůstane jen slupka, kde cenu má

jenom logo na hlavičkovém papíře (defakto současný stav ČSA). Nějak mi stávající situace na železnici připadá stejná.

+8/0
22.1.2013 11:41

J36a61n 94M94a18r85š28á78l85e82k 6121787129951

Za všechno může stát. Asi ho nezrušíme(tomu brání ústava a tak), takže ho aspoň řádně osekejme. R^

0/0
22.1.2013 11:59

J39i28ř53í 18E98r64b53e78n 1153794706767

Jak odboráři ždímají ČD? Povídej.

0/0
22.1.2013 15:53
Foto

J49i39ř70í 53Š91r61á49m75e94k 3408237429901

Třeba režijní jízdenky i pro rodinné příslušníky?

+1/0
22.1.2013 21:39

J87i95ř90í 50J90i33n11d50r85a 6865889546268

Chybí mi tu ohniví zastánci ČD. :-P

+3/−2
22.1.2013 11:29

J48i79n40d64ř84i54c64h 47Š41k36o27p46e17k 4165471880625

a co by tu dělali, když článek není o ČD, ale o ČD Cargo

+2/−5
22.1.2013 11:39

T48o40m56á27š 58Z73a29h76á64l93k83a 7870932227320

Jako zastánce ČD si myslím, že ČD Cargo bude asi přecházet na parní trakci. :-)

0/0
22.1.2013 19:27
Foto

J72i60ř95í 64U30n40č92o80v16s73k50ý 8889832123129

Ty staré jsou v tunelech neohrabané.

0/0
22.1.2013 11:23

J69a62n 20M38a68r39š80á96l70e24k 6451807969591

Privatizovat. Soukromej vlastník si tam udělá pořádek a pokud ne, prostě to zkrachuje...což je, zdá se, nevyhnutelný...jen to pak holt nebude sanovat stát za peníze daňových poplatníků.

+4/−1
22.1.2013 11:20

W51a25l68t74e30r 80C85e75r54m18a56k 1734888671426

To je bohulibá představa, která ovšem neplatí v Česku. U nás se vše dělá obráceně. Neprivatizovat a vytloukat klín klínem. Vždyť z cizího krev neteče.

0/0
22.1.2013 11:27

V55i70k59t23o53r 64N24á57r23o25ž60n57ý 3249242668

Je otázka , zda by se našel nějaký potenciální zájemce. Tato firma je na tom dnes tak špatně , že se měla zprivatizovat tak před čtyřmi lety..to byla v jiné kondici.

0/0
22.1.2013 11:29

J69a87n 77M21a40r52š69á12l18e57k 6931237889311

Tak to bohužel je nejen v tomhle případě. Stát je holt nejhorší hospodář....což je dost obtížně stravitelnej fakt při pomyšlení, kolik procent HDP přerozděluje.

+1/0
22.1.2013 11:37

J70a35n 83L19u46k56á70š 7797663493462

Kdyz se podivate napr. do Nemecka na spolecnost Deutsche Bahn, zjistite, ze i stat umi hospodarit, dokonce i v USA jsou nektere prirozene monopoly statni podniky a funguji, jeden takovy podnik napr. vlastnil WTC.

Potiz je hlavne v ceskem pojeti statu, kdy slouzi predevsim jako zdroj malych domu, na statnich podnicich je to jen vic videt nez na ostatnim aparatu.

+2/0
22.1.2013 12:00

V35i63k20t59o15r 24N25á86r75o95ž25n30ý 3299642348

Přesně tak. Třeba výrobce aut VW je akciovou společností , kde má majoritu veřejná správa. A přesto je to jedna z nejrychleji rostoucích automobilek na světě

0/0
22.1.2013 14:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.