Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V pendolinu objednáte jídlo on-line, RegioJet ho chce nabízet k lístku

České dráhy nabídnou svým pasažérům novou službu. Lidé cestující v pendolinech si budou moci objednávat teplé jídlo on-line. Služba je určena hlavně těm, kteří nechtějí opouštět svá zavazadla při cestě do bistrovozu. Novinky v objednávkách hodlají zavést také konkurenti RegioJet a Leo Express.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22i50l74a29n 70W10e18l89s96e67r 5572408658411

Co je to Pendolino?

Co je to teplé jídlo ve vlaku?

Co je to jídlo ve vlaku?

Co je to bistrovůz?

Co je to palubní portál?

Kdo jsou stevardi? Co je to RegioJet? Jsem z Č.Budějovic a nikdy jsme tu nic podobného neměli. Jsme tu jak ve skanzenu. Akorát párou jezdíme jen občas v létě.

+4/−5
22.1.2013 23:01

P31e36t82r 23N66i71v71n53i52c79k30ý 3362674795307

I ve skanzenu může být hezky.

+3/0
23.1.2013 7:44

A86l67a43n 29Ř59e35p63k29a 4925146

Mít tam služby JLV, tak byste zas remcali, že to je drahé.. takže si uvařte doma a vemte si to sebou. ;-)

+5/0
23.1.2013 8:40

R15a29d74e48k 55J94a22n13a19t28a 9225746244522

Ano, máte pravdu. Téměř všechny tratě z ČB (snad kromě tratí do Plzně, kam ale moc lidí nejezdí, rozhodně ne tolik co do Prahy) jsou kvůli zanedbávání infrastruktury státem časově nekonkurenceschopné autu.

Takže zámožnějších lidí schopných zaplatit těch 139 Kč za menu u JLV (běžná cena menu v restauraci v Praze) tu prostě jezdí málo a nemá smysl provozovat jídelní vůz. A občerstvení dotované z ceny jízdného ve stylu Regiojetu už vůbec ne.

+1/0
23.1.2013 9:50

M84i24r67o97s93l97a44v 42H37r68u20š98k24a 1210155163665

To je sice pravda, ale minibar v některých rychlících Brno - České Budějovice by se hodil. Anebo by měl prostě vlakvedoucí nějakou zásobu u sebe a prodával by to na vyžádání.

0/0
24.1.2013 15:22

T17o89m19á61š 51Z95a15h95á84l17k32a 7570602177210

Vařím si doma, když je ale ve vlaku řazen jídelní vůz, tak ho občas využiji. :-)

0/0
27.1.2013 20:50

K52v90ě44t44o66s64l34a93v 69N72y91t15r37a 9556808118977

Konečně je aspoň na jedné trase nějaký výběr, nejlépe vyzkoušet všechny dopravce, pak si vybere každý kdo chce jed vlakem s Prahy do Ostravy a obráceně. Dle dosavadních poznatků: každý dopravce má své + / -. Stručně Pendolino např jídelní vůz, nejrychlejší cesta, rozumné místo na sezení, tichý oddíl, dobrý internet a intranet, je tam veget. Regiojet: nejpohodlnější sedadla, větší výběr zdarma a levných benefitů, pro rodiny s dětmi ideální, nejpomalejší. LEO ještě tápe neodpovídá cena výkon, je v roli nízko-nákladového dopravce a měl by se tak chovat. Může konkurovat jen cenou, ostatní je skoro ve  všech parametrech horší než ostatní dopravci. Kupodivu od nového JŘ jede rychleji i expres 110 ČD, stačilo jen zapřáhnout lepší lokomotivu. Zatím se nedá říci že je někdo s nich nejlepší a asi o to ani nejde. O pohodlí se nedá v eko třídě mluvit, srovnatelné s tramvají KT8D.:-)

+5/0
22.1.2013 19:01

M13i60c14h84a15e89l 42D27o62u11c19h89a 2218832751600

Já nechci jed, ale jet bych tam mohl :-P

0/0
23.1.2013 22:59

J97a56n 33Z75b70o48ř12i82l 3949497889

Určitě oceňuji snahu ulehčit a zjednodušit systém občerstvení , ale pořád se nevyplatí jezdit vlakem když jedou 4 osoby. Vyplatí se auto ... kdy se to změni? Až budeme mít rychlovlaky? Aha... takže se nedočkám;-(

+1/−8
22.1.2013 18:26

R59a89d76e50k 13J16a34n53a10t13a 9365466104122

Zajímavé, že se u každého podobného článku objeví mudrc jako vy. Pokud počítáte jako náklady na cestu autem jen cenu pohonných hmot, tak vám to tak opravdu vyjit může. Ale ono je to trochu složitější.

Základní skupinové jízdné pro 4 osoby vyjde cca na 3,60 Kč/km (a existují i další slevy). Lze za tuto cenu jet autem?

+9/0
22.1.2013 18:59

K26v14ě63t24o13s57l87a25v 54N39y97t56r34a 9366638588317

Mezi Prahou a Ostravou to autem moc pohodlné není, pokud jede člověk po prázdnu tak se to ani nějak moc nevyplatí. Já jsem aspoň po té panelovce dost vytřepaný. Dojet na čas je trochu sázka do loterie. Dokud nebude dostavěna dálnice přes Hradec tak to moc lepší nebude.:-)

+3/0
22.1.2013 19:06

T89o65m10a82s 36N84o59v15o83t86n39y 3751576708199

Je to spíš o trase a na Ostravu je opravdu lepší vlak. Ovšem na mnoha jiných trasách vlak prohrává na plné čáře. Třeba když jedu svoji trasu z Brna na Zlínsko, tak autem nám to trvá cca 50 minut "od dveří ke dveřím". Vlakem cca hodinu a půl pokud je přípoj + cesta na/z nádraží + na cestě zpět poměrně výrazné omezení jízdním řádem. Takže s malým dítětem a nějakým tím zavazadlem nemá veřejná doprava šance (MHD v Brně + hnusné nádraží s kapsáři atd. + přestup + cesta z/na nádraží....). Cenově to auto vyjde cca stejně když nemám ČD kartu "nechci in-slevu zadarmo"...

0/0
22.1.2013 23:17

R32a73d53e44k 47J67a90n90a11t44a 9455476514552

"Cenově to auto vyjde cca stejně"

Hm, zase jeden chytrej. Že je auto rychlejší (v ČR, kde se kašle na výstavby rychlých tratí) a pohodlnější (pokud musíte vézt hodně věcí), to je jasné. Ale levnější není téměř nikdy. Nezapomněl jste započítat ostatní náklady kromě PHM? Nezapomněl jste, že existuje eShop, kde jsou jízdenky levnější i bez inkarty? Nezapomněl jste, že "male děti" jezdí zadarmo nebo s velkou slevou?

+1/0
23.1.2013 9:35

O80l96d89ř50i81c46h 80J10a28n88e28č13e18k 8299706573481

Je zajímavé, že třeba v Německu či Rakousku i se slevovou kartou stojí vlak cca. 10 eur na 100 kilometrů a tedy (podle Vašich výpočtů) se nevyplatí jet vlakem ani když člověk jede sám a přesto se tam vlakem hojně jezdí a to dokonce i na tratích, podle nichž vede dálnice. JAK TO?

+2/0
23.1.2013 11:45

R95a67d88e34k 60J81a29n21č62a97ř73í98k 7471904478

Do jaké výšky člověka jsou ty vlaky pohodlné? Ta malá slečná vypadá že se vleze ale ten pán nalevo se moc spokojeně netváří :-)

0/−1
22.1.2013 16:17

R17o58m12a88n 49S35i75l34n37ý 3327542649251

Jel jsem Pendolinem jednou, mám 193 cm a v pohodě.R^:-)

+3/0
22.1.2013 16:18

R43a58d71e30k 52J94a49n78č62a31ř30í25k 7701384298

takže to je dobře, trochu jsem se vylekal, že je to jak v chart. letadlech

+1/0
22.1.2013 16:22

K47v17ě10t80o97s80l95a58v 27N80y17t23r30a 9426608118157

Můžete zkusit LEO, tam to je jak v konzervě, nakonec to má původ v konzervárnách.:-)

+2/0
22.1.2013 19:08
Foto

V27o13j76t13ě36c52h 56B52u50r68e53š 2378804739789

Naopak, Pendolino má pro nohy překvapivě hodně místa.

+2/0
22.1.2013 16:51

T95o55m86á30š 32G73r65ä44t47z 2103531497446

My ostatní budeme muset dál jezdit do Brna dobytčákama a sníst si svoji tatranku ;-D:-/;-(

+5/−2
22.1.2013 16:05

P81e28t45r 12U29l25l96m66a61n26n 2207648537372

Do Brna jezdí luxusní ECčka. Proč je tedy nejvíce křiku z Brna? Co Budějovice? Plzeň? Tam jezdí šroty

+3/0
22.1.2013 20:16

T56o22m51á31š 45G16r38ä26t73z 2553401787416

:-) Brno se hlásí protože je to druhý největší město v ČR, ale co jezdí do některých malých měst pravda radši nemluvit :-D, Spíš když pominu to že v soupravách těch ECček občas jede taky dobytkový vůz, tak je spíš problém že kraj (nebo kdo) by nejradši chtěl aby ty jakžtakž EC soupravy stavěli jen v Pardubicích a pak až v Brně, a co prostě ty lidi mezi tím.. Než zmrvili IREDO tak to ještě trochu navazovalo, ale teď je v tomhle směru cestování vlakem prostě k pláči.;-D;-(R^

0/−1
22.1.2013 22:04

T60o67m39á13š 81G12r21ä70t32z 2323511177656

To už je ale velký odbočení od tématu ;-D. Vtip je prostě v tom, že se tady bavíme o tom jaké steaky, pití, DVD a masážní sedadla jsou v letadle 787 Dreamliner létající z Prahy do Ostravy, a o tom jestli bude na čem sedět, nebude snežit dovnitř, a jestli nezamrzne toaleta v letadle IL-62 létající z Prahy do Brna či kamkoliv jinam.

0/0
22.1.2013 22:22

T75o21m44a39s 75N64o77v46o19t32n94y 3771176428169

Tak jako že vlak Brno - Praha nestojí prakticky nikde je jedině dobře, když je to navíc EC. Jel jsem teď do Pardubic EC, pohoda cesta a vagon, bez zastávky myslím. Zpátky mi to nevyšlo a musel jsem rychlíkem co zastavuje "mezi", katastrofa, vagon bych ještě přežil i když byl jak před 30 lety, ale jízdní doba katastrofa.

+2/0
22.1.2013 23:20

M64i54r89o71s49l82a46v 98H31r22u37š61k41a 1650345883105

A co byste čekal od rychlíku do Brna? Ty zastávky bohužel musí být i delší někdy než jen dvě minuty, protože se musí dát přednost vlaku EC...

+1/0
24.1.2013 15:26

O23l79d40ř26i81c43h 78J74a11n94e51č45e44k 8349736693151

"Vycházíme tak vstříc lidem, kteří jsou nuceni cestovat s velkými zavazadly a mají obavu je opustit" - to v Pendolinu jde??? (cestovat s velkým zavazadlem a nemuset ho opustit)

0/−2
22.1.2013 16:00
Foto

K16a76r42e78l 67R81i39e22s23n26e48r 3131461799835

Pokud ČD chce být konkurence schopné, musí reagovat na požadavky trhu. Bez pokroku to zkrátka nepůjde. Myslím si, že tím ČD přilákají skupiny mladších lidí, pro něž zkrátka nové technologie a služby mohou být tím pravým lákadlem.

+2/0
22.1.2013 15:30

S42i94l63v37i12e 88K81o20v20á96ř48o87v93á 1627856871625

Jsem mladý člověk a do vlaku ČD už nesednu do nejdelší smrti čistě z principu kvůli tomu, co jsem v jejich vlacích zažila v letech minulých. A rozhodně nejsem sama. Hodně mladých lidí když bude mít na výběr, zda cestovat s ČD, nebo s kýmkoli jiným a služby a cena budou cca srovnatelné, vyberou si kohokoli jiného jen proto, aby nekrmili státní moloch a dali vydělat normálnímu podnikateli.

+8/−7
22.1.2013 15:36
Foto

K91a36r59e56l 55R30i55e96s10n14e68r 3261401709635

Jenže bohužel bez cestujících žádný takový podnik fungovat nikdy nebude. Jen bych chtěl vidět, zda-li by opěvovaný na tomto serveru p. Jančura, jezdil z Horní do Dolní. Asi ne, rychlíky a dálková doprava, to je to oč je zájem především.

+4/−2
22.1.2013 15:40

A24l66e13š 49N69o46v66á25k 6338660327816

nevím jakého názoru jste Vy, ale podle mě se tu moc pan Jančura neopěvuje..

+5/−2
22.1.2013 15:46
Foto

V28o92j44t58ě36c38h 84B21u20r29e36š 2858734189399

Zde a všude jinde taky. Stačilo mi, když asi před rokem bylo časové srovnání a u ČD dali o téměř hodinu horší čas.

+2/0
22.1.2013 16:02

A11l84e23š 92N79o35v83á72k 6368590467276

To zase nevím já. Já se snažím posoudit oba dopravce (ČD i RJ) objektivně a a v několika dřívějších diskuzích jsem zde na základě vlastních zkušeností vyjádřil klad pro vlaky RJ před pendolinem a většina diskutérů mě zde téměř ukamenovala.

+4/0
22.1.2013 16:17

S26i34l20v35i89e 33K47o36v14á65ř54o41v87á 1547596531945

Dotace se stanovují na každou trasu samostatně, nefunguje to tak, že by ČD z výnosu na dobrých trasách financovaly provoz na těch ztrátových. A pokud Jančura dokáže provozovat přepravu na konkrétní trase bez dotací a ČD je na tu samou trať potřebují, je úplně jedno, odkud kam trasa vede.

+4/−1
22.1.2013 15:58

R40a26d74e60k 16J65a40n20a72t51a 9565446294172

Vy znáte nějakou linku, kde "Jančura dokáže provozovat bez dotací" a "ČD je potřebují"? Zatím se to totiž nikde neukázalo.

+1/−2
22.1.2013 17:31

O98l88d20ř67i86c98h 92J46a61n35e81č35e45k 8399806153341

Už zase???!!

Jistě že by Jančura (stejně jako mnozí další) velmi rádi jezdili z Horní do Dolní! Ale to se stát/kraje nejprve musí rozdhonout, že ty dotace možná mohou dát i někomu jinému než ČD!

Pokud by ČD ty dotace nedostale, přestane jezdit nejen courákem z Horní do Dolní, ale např. i rychlíky z Brna do Ostravy...

+5/0
22.1.2013 16:03

A75l39e77x95a42n70d65r 20K67o78s25t26k81a 5909906839576

Jezdil jsem několik let Praha-Liberec a zpět. Služebně, tudíž mě bylo víceméně jedno cena jízdného (dostal jsem proplacené) i vhodnost času cesty. A nejhorším v čem jsem fyzicky jel byla polovrakoidní Karosa. Tedy víceméně v pořádku.

+2/0
22.1.2013 16:05

P54e51t76r 85Ž72á54k 1118922635499

tady už chybí jenom kvokání....

0/−1
22.1.2013 15:52

R78o79m30a10n 38S66i26l79n14ý 3517212659281

až do smrti smrťoucí.

0/0
22.1.2013 16:20

S53i57l28v29i77e 29K79o43v89á51ř86o83v38á 1387486131845

Skutečně si nedovedu představit, jaká situace by mě přinutila využít služeb této společnosti, tak mi prosím odpusťte poněkud expresivní vyjádření, doufám, že jsem vás tím neurazila.

+1/−2
22.1.2013 16:39

M76i12r77a 31J86a39n47í77k 5853594645205

ja ve vlaku snad nezazil situaci: s nimi uz nikdy. a to jsem se dost najezdil vsim od lokalky po rychlik. priznavam ze jsem nikdy nejel vlakem top kvality

0/−1
22.1.2013 16:21

S42i46l88v33i32e 37K53o34v33á73ř83o15v87á 1387426261105

Tak namátkou: jednou mě okradl cigán ve vlaku ČD, když jsem usnula a on mi normálně hrabal v batohu 30 cm ode mě. Jednou na mě řval průvodčí na štědrý den v úplně prázdném vlaku, že si vak s lyžema a snowboardem musím dát nahoru, kam patří zavazadla. Asi tisíckrát jsem kvůli jejich zpoždění něco nestihla a když vlak stál půl hodny v poli a vlakem prošel průvodčí, neobtěžoval ae ani otevřít pusu s vysvětlením a sdělením, jak velké zpoždění asi bude. Jednou mi nahluchlý chlap u kasy vynadal do spratků, když neslyšel napoprvé co chci.

Já nečekám žádný vlak top kvality, stačí elementární lidská slušnost a dodržování pravidel - když napíšou do řádu, že vlak bude v 6 v Brně a chtějí za to 120 Kč, nemám problém. Ale když nedodrží čas příjezdu a stále po mně chtějí plnou cenu, připadám si jako blbec.

+3/−2
22.1.2013 16:48

V38á77c76l29a74v 18P86o96u66s28t79k51a 3900691252

Jak to tak sleduju, vy budete asi těžký smolař.

+2/−1
22.1.2013 17:04

M33a13r19e50k 94P14a15l20i58c60k52a 1385939251973

Nemá samozřejmě cenu tady vyvracet vaše zkušenosti, které jsou samozřejmě nepříjemné, ale nelze vše shazovat na ČD:

- okradení = co proti tomu měly ČD dělat? Dát okolo vás ohrádku, nebo hlídat každé kupé?

- zpozdění = většina zpozdění není vinou ČD, ale problémů na trati, které ČD ovlivnit nedokáže. Svévolně v polích nestojí.

- informace o zpoždění = a zkusila jste se toho průvodčího zeptat?

+1/0
22.1.2013 17:09

T10o15m61a85s 30N85o42v67o67t38n11y 3361656188739

A že tytéž ČD, kterým ty tratě patřili roky před vznikem SDŽC, na to roky kašlali a i proto je to dneska ve stavu jakém je, se taky nepočítá?

0/−1
22.1.2013 18:12

S82i42l13v68i81e 84K29o91v30á94ř32o67v28á 1677316781925

Ad okradení, myslíte si, že měl ten zloděj jízdenku? Dost těžko. A proto by se do vlaku RJ vůbec nedostal. Ale nápad s ohrádkou se mi taky líbí, idelélně kdyby mě od této zvěře odděloval tři metry vysoký plot pod napětím;-)

+1/−1
23.1.2013 12:42

R80a67d28e74k 88J15a48n38a89t45a 9515226924772

Dost těžko? Proč? Zloději naopak jízdenky mívají (pak na ně totiž průvodčí nemá žádnou páku). A ti co se touto činností zabývají systematicky dokonce mají běžně i síťové IN100.

+1/−2
23.1.2013 14:10

S49i11l84v77i20e 35K35o43v23á80ř23o41v89á 1977286241985

Sice nevím, co je to "síťové IN100", ale asi nějaký listek u ČD. Ten by u RJ neplatil a i kdyby si zloděj koupil běžný lístek, o čemž silně pochybuji, pořád je ve vlaku RJ daleko víc personálu, který se o cestující stará, v porovnání s jedním nerudným průvodčím na celý vlak u ČD, a určitě se krade hůř, když se tam furt někde courá stevardka s jídlem, pitím, novinama...

0/−1
24.1.2013 9:13

K45a58r18e54l 96S89t97r92ž36a63n40o90v48s77k78ý 1368265815

A když se nebudu chtít od zavazadel vzdálit na WC, přinesou mi online nočník?

+6/−7
22.1.2013 14:56

M65a42r89t21i53n 66V46o53j46á60č56e24k 9502198748467

ne bude se cévkovat  R^

+9/−1
22.1.2013 15:10

A15l62a84n 32Ř51e20p85k83a 4825706

To spíš budou cestující dostávat zadarmo k jízdence pleny. :-)

+2/0
22.1.2013 15:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.