Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V pendolinu objednáte jídlo on-line, RegioJet ho chce nabízet k lístku

České dráhy nabídnou svým pasažérům novou službu. Lidé cestující v pendolinech si budou moci objednávat teplé jídlo on-line. Služba je určena hlavně těm, kteří nechtějí opouštět svá zavazadla při cestě do bistrovozu. Novinky v objednávkách hodlají zavést také konkurenti RegioJet a Leo Express.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17i98l41a69n 55W38e29l18s88e28r 5902428388261

Co je to Pendolino?

Co je to teplé jídlo ve vlaku?

Co je to jídlo ve vlaku?

Co je to bistrovůz?

Co je to palubní portál?

Kdo jsou stevardi? Co je to RegioJet? Jsem z Č.Budějovic a nikdy jsme tu nic podobného neměli. Jsme tu jak ve skanzenu. Akorát párou jezdíme jen občas v létě.

+4/−5
22.1.2013 23:01

P12e55t23r 13N75i50v67n16i75c92k31ý 3542484225727

I ve skanzenu může být hezky.

+3/0
23.1.2013 7:44
Foto

A36l26a21n 23Ř29e34p43k49a 4385286

Mít tam služby JLV, tak byste zas remcali, že to je drahé.. takže si uvařte doma a vemte si to sebou. ;-)

+5/0
23.1.2013 8:40

R42a42d24e87k 90J90a98n68a31t84a 9965906164452

Ano, máte pravdu. Téměř všechny tratě z ČB (snad kromě tratí do Plzně, kam ale moc lidí nejezdí, rozhodně ne tolik co do Prahy) jsou kvůli zanedbávání infrastruktury státem časově nekonkurenceschopné autu.

Takže zámožnějších lidí schopných zaplatit těch 139 Kč za menu u JLV (běžná cena menu v restauraci v Praze) tu prostě jezdí málo a nemá smysl provozovat jídelní vůz. A občerstvení dotované z ceny jízdného ve stylu Regiojetu už vůbec ne.

+1/0
23.1.2013 9:50

M68i91r61o84s38l92a14v 69H23r41u94š95k45a 1920265523755

To je sice pravda, ale minibar v některých rychlících Brno - České Budějovice by se hodil. Anebo by měl prostě vlakvedoucí nějakou zásobu u sebe a prodával by to na vyžádání.

0/0
24.1.2013 15:22

T38o11m88á55š 26Z34a65h47á74l87k22a 7330332807440

Vařím si doma, když je ale ve vlaku řazen jídelní vůz, tak ho občas využiji. :-)

0/0
27.1.2013 20:50

K27v52ě91t44o36s52l43a91v 59N49y79t39r59a 9966858388557

Konečně je aspoň na jedné trase nějaký výběr, nejlépe vyzkoušet všechny dopravce, pak si vybere každý kdo chce jed vlakem s Prahy do Ostravy a obráceně. Dle dosavadních poznatků: každý dopravce má své + / -. Stručně Pendolino např jídelní vůz, nejrychlejší cesta, rozumné místo na sezení, tichý oddíl, dobrý internet a intranet, je tam veget. Regiojet: nejpohodlnější sedadla, větší výběr zdarma a levných benefitů, pro rodiny s dětmi ideální, nejpomalejší. LEO ještě tápe neodpovídá cena výkon, je v roli nízko-nákladového dopravce a měl by se tak chovat. Může konkurovat jen cenou, ostatní je skoro ve  všech parametrech horší než ostatní dopravci. Kupodivu od nového JŘ jede rychleji i expres 110 ČD, stačilo jen zapřáhnout lepší lokomotivu. Zatím se nedá říci že je někdo s nich nejlepší a asi o to ani nejde. O pohodlí se nedá v eko třídě mluvit, srovnatelné s tramvají KT8D.:-)

+5/0
22.1.2013 19:01

M89i88c10h54a22e28l 25D26o33u83c49h47a 2878452561920

Já nechci jed, ale jet bych tam mohl :-P

0/0
23.1.2013 22:59

J29a18n 33Z68b92o71ř40i20l 3589967209

Určitě oceňuji snahu ulehčit a zjednodušit systém občerstvení , ale pořád se nevyplatí jezdit vlakem když jedou 4 osoby. Vyplatí se auto ... kdy se to změni? Až budeme mít rychlovlaky? Aha... takže se nedočkám;-(

+1/−8
22.1.2013 18:26

R88a80d32e55k 25J48a41n93a72t82a 9585876964112

Zajímavé, že se u každého podobného článku objeví mudrc jako vy. Pokud počítáte jako náklady na cestu autem jen cenu pohonných hmot, tak vám to tak opravdu vyjit může. Ale ono je to trochu složitější.

Základní skupinové jízdné pro 4 osoby vyjde cca na 3,60 Kč/km (a existují i další slevy). Lze za tuto cenu jet autem?

+9/0
22.1.2013 18:59

K54v36ě97t30o72s44l33a56v 54N20y59t97r92a 9976968698917

Mezi Prahou a Ostravou to autem moc pohodlné není, pokud jede člověk po prázdnu tak se to ani nějak moc nevyplatí. Já jsem aspoň po té panelovce dost vytřepaný. Dojet na čas je trochu sázka do loterie. Dokud nebude dostavěna dálnice přes Hradec tak to moc lepší nebude.:-)

+3/0
22.1.2013 19:06

T30o52m35a52s 84N22o35v51o36t97n63y 3341466148689

Je to spíš o trase a na Ostravu je opravdu lepší vlak. Ovšem na mnoha jiných trasách vlak prohrává na plné čáře. Třeba když jedu svoji trasu z Brna na Zlínsko, tak autem nám to trvá cca 50 minut "od dveří ke dveřím". Vlakem cca hodinu a půl pokud je přípoj + cesta na/z nádraží + na cestě zpět poměrně výrazné omezení jízdním řádem. Takže s malým dítětem a nějakým tím zavazadlem nemá veřejná doprava šance (MHD v Brně + hnusné nádraží s kapsáři atd. + přestup + cesta z/na nádraží....). Cenově to auto vyjde cca stejně když nemám ČD kartu "nechci in-slevu zadarmo"...

0/0
22.1.2013 23:17

R90a73d29e87k 81J32a60n94a64t62a 9825116814802

"Cenově to auto vyjde cca stejně"

Hm, zase jeden chytrej. Že je auto rychlejší (v ČR, kde se kašle na výstavby rychlých tratí) a pohodlnější (pokud musíte vézt hodně věcí), to je jasné. Ale levnější není téměř nikdy. Nezapomněl jste započítat ostatní náklady kromě PHM? Nezapomněl jste, že existuje eShop, kde jsou jízdenky levnější i bez inkarty? Nezapomněl jste, že "male děti" jezdí zadarmo nebo s velkou slevou?

+1/0
23.1.2013 9:35

O24l84d49ř62i33c59h 94J97a14n84e43č76e76k 8469906473431

Je zajímavé, že třeba v Německu či Rakousku i se slevovou kartou stojí vlak cca. 10 eur na 100 kilometrů a tedy (podle Vašich výpočtů) se nevyplatí jet vlakem ani když člověk jede sám a přesto se tam vlakem hojně jezdí a to dokonce i na tratích, podle nichž vede dálnice. JAK TO?

+2/0
23.1.2013 11:45

R29a67d32e98k 38J73a59n64č32a38ř78í16k 7641134898

Do jaké výšky člověka jsou ty vlaky pohodlné? Ta malá slečná vypadá že se vleze ale ten pán nalevo se moc spokojeně netváří :-)

0/−1
22.1.2013 16:17

R15o33m45a89n 76S51i29l94n10ý 3597652349531

Jel jsem Pendolinem jednou, mám 193 cm a v pohodě.R^:-)

+3/0
22.1.2013 16:18

R97a40d35e43k 52J55a21n60č63a56ř51í94k 7411774328

takže to je dobře, trochu jsem se vylekal, že je to jak v chart. letadlech

+1/0
22.1.2013 16:22

K53v49ě98t80o62s21l64a91v 26N75y97t28r43a 9766648158707

Můžete zkusit LEO, tam to je jak v konzervě, nakonec to má původ v konzervárnách.:-)

+2/0
22.1.2013 19:08
Foto

V64o70j70t37ě46c59h 17B66u35r14e63š 2428974739839

Naopak, Pendolino má pro nohy překvapivě hodně místa.

+2/0
22.1.2013 16:51

T48o95m18á82š 58G87r42ä25t54z 2893361627886

My ostatní budeme muset dál jezdit do Brna dobytčákama a sníst si svoji tatranku ;-D:-/;-(

+5/−2
22.1.2013 16:05

P68e47t80r 52U75l97l11m67a47n78n 2447198917822

Do Brna jezdí luxusní ECčka. Proč je tedy nejvíce křiku z Brna? Co Budějovice? Plzeň? Tam jezdí šroty

+3/0
22.1.2013 20:16

T42o18m19á72š 24G79r43ä65t40z 2863251747616

:-) Brno se hlásí protože je to druhý největší město v ČR, ale co jezdí do některých malých měst pravda radši nemluvit :-D, Spíš když pominu to že v soupravách těch ECček občas jede taky dobytkový vůz, tak je spíš problém že kraj (nebo kdo) by nejradši chtěl aby ty jakžtakž EC soupravy stavěli jen v Pardubicích a pak až v Brně, a co prostě ty lidi mezi tím.. Než zmrvili IREDO tak to ještě trochu navazovalo, ale teď je v tomhle směru cestování vlakem prostě k pláči.;-D;-(R^

0/−1
22.1.2013 22:04

T54o87m70á74š 50G79r24ä36t79z 2193391387786

To už je ale velký odbočení od tématu ;-D. Vtip je prostě v tom, že se tady bavíme o tom jaké steaky, pití, DVD a masážní sedadla jsou v letadle 787 Dreamliner létající z Prahy do Ostravy, a o tom jestli bude na čem sedět, nebude snežit dovnitř, a jestli nezamrzne toaleta v letadle IL-62 létající z Prahy do Brna či kamkoliv jinam.

0/0
22.1.2013 22:22

T58o37m39a81s 89N41o57v16o20t91n52y 3961596368369

Tak jako že vlak Brno - Praha nestojí prakticky nikde je jedině dobře, když je to navíc EC. Jel jsem teď do Pardubic EC, pohoda cesta a vagon, bez zastávky myslím. Zpátky mi to nevyšlo a musel jsem rychlíkem co zastavuje "mezi", katastrofa, vagon bych ještě přežil i když byl jak před 30 lety, ale jízdní doba katastrofa.

+2/0
22.1.2013 23:20

M38i70r79o61s28l66a12v 16H90r28u44š39k37a 1390705433675

A co byste čekal od rychlíku do Brna? Ty zastávky bohužel musí být i delší někdy než jen dvě minuty, protože se musí dát přednost vlaku EC...

+1/0
24.1.2013 15:26

O91l98d52ř62i56c11h 58J45a26n34e25č15e80k 8429926733141

"Vycházíme tak vstříc lidem, kteří jsou nuceni cestovat s velkými zavazadly a mají obavu je opustit" - to v Pendolinu jde??? (cestovat s velkým zavazadlem a nemuset ho opustit)

0/−2
22.1.2013 16:00
Foto

K44a37r21e78l 11R52i29e65s59n30e71r 3741541989285

Pokud ČD chce být konkurence schopné, musí reagovat na požadavky trhu. Bez pokroku to zkrátka nepůjde. Myslím si, že tím ČD přilákají skupiny mladších lidí, pro něž zkrátka nové technologie a služby mohou být tím pravým lákadlem.

+2/0
22.1.2013 15:30

S72i18l66v32i95e 65K93o13v86á62ř74o13v55á 1157426811285

Jsem mladý člověk a do vlaku ČD už nesednu do nejdelší smrti čistě z principu kvůli tomu, co jsem v jejich vlacích zažila v letech minulých. A rozhodně nejsem sama. Hodně mladých lidí když bude mít na výběr, zda cestovat s ČD, nebo s kýmkoli jiným a služby a cena budou cca srovnatelné, vyberou si kohokoli jiného jen proto, aby nekrmili státní moloch a dali vydělat normálnímu podnikateli.

+8/−7
22.1.2013 15:36
Foto

K15a22r34e88l 11R73i28e94s18n35e44r 3311571929955

Jenže bohužel bez cestujících žádný takový podnik fungovat nikdy nebude. Jen bych chtěl vidět, zda-li by opěvovaný na tomto serveru p. Jančura, jezdil z Horní do Dolní. Asi ne, rychlíky a dálková doprava, to je to oč je zájem především.

+4/−2
22.1.2013 15:40

A67l64e84š 19N67o48v73á84k 6708280547566

nevím jakého názoru jste Vy, ale podle mě se tu moc pan Jančura neopěvuje..

+5/−2
22.1.2013 15:46
Foto

V14o86j34t62ě72c67h 95B70u98r93e85š 2898894609199

Zde a všude jinde taky. Stačilo mi, když asi před rokem bylo časové srovnání a u ČD dali o téměř hodinu horší čas.

+2/0
22.1.2013 16:02

A71l75e92š 38N67o66v66á76k 6208830847886

To zase nevím já. Já se snažím posoudit oba dopravce (ČD i RJ) objektivně a a v několika dřívějších diskuzích jsem zde na základě vlastních zkušeností vyjádřil klad pro vlaky RJ před pendolinem a většina diskutérů mě zde téměř ukamenovala.

+4/0
22.1.2013 16:17

S31i47l57v49i79e 42K35o54v19á46ř16o89v73á 1527156701145

Dotace se stanovují na každou trasu samostatně, nefunguje to tak, že by ČD z výnosu na dobrých trasách financovaly provoz na těch ztrátových. A pokud Jančura dokáže provozovat přepravu na konkrétní trase bez dotací a ČD je na tu samou trať potřebují, je úplně jedno, odkud kam trasa vede.

+4/−1
22.1.2013 15:58

R91a26d22e96k 48J79a98n80a38t92a 9475416214412

Vy znáte nějakou linku, kde "Jančura dokáže provozovat bez dotací" a "ČD je potřebují"? Zatím se to totiž nikde neukázalo.

+1/−2
22.1.2013 17:31

O34l14d10ř39i92c87h 20J10a11n67e23č61e32k 8949596123231

Už zase???!!

Jistě že by Jančura (stejně jako mnozí další) velmi rádi jezdili z Horní do Dolní! Ale to se stát/kraje nejprve musí rozdhonout, že ty dotace možná mohou dát i někomu jinému než ČD!

Pokud by ČD ty dotace nedostale, přestane jezdit nejen courákem z Horní do Dolní, ale např. i rychlíky z Brna do Ostravy...

+5/0
22.1.2013 16:03

A57l30e69x30a19n41d82r 60K43o64s32t67k45a 5869746209646

Jezdil jsem několik let Praha-Liberec a zpět. Služebně, tudíž mě bylo víceméně jedno cena jízdného (dostal jsem proplacené) i vhodnost času cesty. A nejhorším v čem jsem fyzicky jel byla polovrakoidní Karosa. Tedy víceméně v pořádku.

+2/0
22.1.2013 16:05

P77e95t36r 21Ž93á39k 1798872265829

tady už chybí jenom kvokání....

0/−1
22.1.2013 15:52

R13o60m69a97n 78S70i79l84n18ý 3257802329891

až do smrti smrťoucí.

0/0
22.1.2013 16:20

S52i19l32v66i10e 67K27o17v79á96ř10o37v24á 1257486461645

Skutečně si nedovedu představit, jaká situace by mě přinutila využít služeb této společnosti, tak mi prosím odpusťte poněkud expresivní vyjádření, doufám, že jsem vás tím neurazila.

+1/−2
22.1.2013 16:39

M91i34r81a 30J88a31n63í75k 5163844425355

ja ve vlaku snad nezazil situaci: s nimi uz nikdy. a to jsem se dost najezdil vsim od lokalky po rychlik. priznavam ze jsem nikdy nejel vlakem top kvality

0/−1
22.1.2013 16:21

S15i22l85v17i26e 51K12o77v57á56ř96o73v72á 1797926681395

Tak namátkou: jednou mě okradl cigán ve vlaku ČD, když jsem usnula a on mi normálně hrabal v batohu 30 cm ode mě. Jednou na mě řval průvodčí na štědrý den v úplně prázdném vlaku, že si vak s lyžema a snowboardem musím dát nahoru, kam patří zavazadla. Asi tisíckrát jsem kvůli jejich zpoždění něco nestihla a když vlak stál půl hodny v poli a vlakem prošel průvodčí, neobtěžoval ae ani otevřít pusu s vysvětlením a sdělením, jak velké zpoždění asi bude. Jednou mi nahluchlý chlap u kasy vynadal do spratků, když neslyšel napoprvé co chci.

Já nečekám žádný vlak top kvality, stačí elementární lidská slušnost a dodržování pravidel - když napíšou do řádu, že vlak bude v 6 v Brně a chtějí za to 120 Kč, nemám problém. Ale když nedodrží čas příjezdu a stále po mně chtějí plnou cenu, připadám si jako blbec.

+3/−2
22.1.2013 16:48

V61á62c98l87a18v 87P66o17u51s16t54k40a 3420281472

Jak to tak sleduju, vy budete asi těžký smolař.

+2/−1
22.1.2013 17:04

M38a85r26e30k 93P52a81l88i42c33k78a 1845179401283

Nemá samozřejmě cenu tady vyvracet vaše zkušenosti, které jsou samozřejmě nepříjemné, ale nelze vše shazovat na ČD:

- okradení = co proti tomu měly ČD dělat? Dát okolo vás ohrádku, nebo hlídat každé kupé?

- zpozdění = většina zpozdění není vinou ČD, ale problémů na trati, které ČD ovlivnit nedokáže. Svévolně v polích nestojí.

- informace o zpoždění = a zkusila jste se toho průvodčího zeptat?

+1/0
22.1.2013 17:09

T20o72m16a78s 41N21o61v42o45t81n33y 3531266628929

A že tytéž ČD, kterým ty tratě patřili roky před vznikem SDŽC, na to roky kašlali a i proto je to dneska ve stavu jakém je, se taky nepočítá?

0/−1
22.1.2013 18:12

S88i90l49v54i66e 28K49o60v49á90ř32o76v82á 1677246451835

Ad okradení, myslíte si, že měl ten zloděj jízdenku? Dost těžko. A proto by se do vlaku RJ vůbec nedostal. Ale nápad s ohrádkou se mi taky líbí, idelélně kdyby mě od této zvěře odděloval tři metry vysoký plot pod napětím;-)

+1/−1
23.1.2013 12:42

R27a19d81e75k 54J35a87n29a28t22a 9205506614402

Dost těžko? Proč? Zloději naopak jízdenky mívají (pak na ně totiž průvodčí nemá žádnou páku). A ti co se touto činností zabývají systematicky dokonce mají běžně i síťové IN100.

+1/−2
23.1.2013 14:10

S29i55l95v51i54e 40K89o76v34á30ř80o65v34á 1737916211805

Sice nevím, co je to "síťové IN100", ale asi nějaký listek u ČD. Ten by u RJ neplatil a i kdyby si zloděj koupil běžný lístek, o čemž silně pochybuji, pořád je ve vlaku RJ daleko víc personálu, který se o cestující stará, v porovnání s jedním nerudným průvodčím na celý vlak u ČD, a určitě se krade hůř, když se tam furt někde courá stevardka s jídlem, pitím, novinama...

0/−1
24.1.2013 9:13

K95a89r11e75l 43S93t77r53ž16a31n45o84v52s93k35ý 1618715145

A když se nebudu chtít od zavazadel vzdálit na WC, přinesou mi online nočník?

+6/−7
22.1.2013 14:56

M63a72r27t62i14n 64V70o22j39á30č24e44k 9202948968417

ne bude se cévkovat  R^

+9/−1
22.1.2013 15:10
Foto

A53l26a86n 48Ř18e73p10k60a 4535646

To spíš budou cestující dostávat zadarmo k jízdence pleny. :-)

+2/0
22.1.2013 15:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.