Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V pendolinu objednáte jídlo on-line, RegioJet ho chce nabízet k lístku

České dráhy nabídnou svým pasažérům novou službu. Lidé cestující v pendolinech si budou moci objednávat teplé jídlo on-line. Služba je určena hlavně těm, kteří nechtějí opouštět svá zavazadla při cestě do bistrovozu. Novinky v objednávkách hodlají zavést také konkurenti RegioJet a Leo Express.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54i23l79a79n 56W23e76l18s56e63r 5642778298581

Co je to Pendolino?

Co je to teplé jídlo ve vlaku?

Co je to jídlo ve vlaku?

Co je to bistrovůz?

Co je to palubní portál?

Kdo jsou stevardi? Co je to RegioJet? Jsem z Č.Budějovic a nikdy jsme tu nic podobného neměli. Jsme tu jak ve skanzenu. Akorát párou jezdíme jen občas v létě.

+4/−5
22.1.2013 23:01

P92e84t68r 53N36i48v80n83i14c84k59ý 3642604825627

I ve skanzenu může být hezky.

+3/0
23.1.2013 7:44
Foto

A33l67a90n 87Ř54e27p19k56a 4205706

Mít tam služby JLV, tak byste zas remcali, že to je drahé.. takže si uvařte doma a vemte si to sebou. ;-)

+5/0
23.1.2013 8:40

R13a98d34e83k 17J27a97n24a11t64a 9815776974342

Ano, máte pravdu. Téměř všechny tratě z ČB (snad kromě tratí do Plzně, kam ale moc lidí nejezdí, rozhodně ne tolik co do Prahy) jsou kvůli zanedbávání infrastruktury státem časově nekonkurenceschopné autu.

Takže zámožnějších lidí schopných zaplatit těch 139 Kč za menu u JLV (běžná cena menu v restauraci v Praze) tu prostě jezdí málo a nemá smysl provozovat jídelní vůz. A občerstvení dotované z ceny jízdného ve stylu Regiojetu už vůbec ne.

+1/0
23.1.2013 9:50

M70i31r69o18s94l29a91v 61H92r55u33š95k72a 1890735413825

To je sice pravda, ale minibar v některých rychlících Brno - České Budějovice by se hodil. Anebo by měl prostě vlakvedoucí nějakou zásobu u sebe a prodával by to na vyžádání.

0/0
24.1.2013 15:22

T38o57m82á32š 48Z56a10h96á67l61k50a 7580272797550

Vařím si doma, když je ale ve vlaku řazen jídelní vůz, tak ho občas využiji. :-)

0/0
27.1.2013 20:50

K68v66ě27t33o56s11l60a90v 78N50y15t77r60a 9206538188497

Konečně je aspoň na jedné trase nějaký výběr, nejlépe vyzkoušet všechny dopravce, pak si vybere každý kdo chce jed vlakem s Prahy do Ostravy a obráceně. Dle dosavadních poznatků: každý dopravce má své + / -. Stručně Pendolino např jídelní vůz, nejrychlejší cesta, rozumné místo na sezení, tichý oddíl, dobrý internet a intranet, je tam veget. Regiojet: nejpohodlnější sedadla, větší výběr zdarma a levných benefitů, pro rodiny s dětmi ideální, nejpomalejší. LEO ještě tápe neodpovídá cena výkon, je v roli nízko-nákladového dopravce a měl by se tak chovat. Může konkurovat jen cenou, ostatní je skoro ve  všech parametrech horší než ostatní dopravci. Kupodivu od nového JŘ jede rychleji i expres 110 ČD, stačilo jen zapřáhnout lepší lokomotivu. Zatím se nedá říci že je někdo s nich nejlepší a asi o to ani nejde. O pohodlí se nedá v eko třídě mluvit, srovnatelné s tramvají KT8D.:-)

+5/0
22.1.2013 19:01

M69i81c52h30a25e12l 31D73o69u20c36h67a 2518132741740

Já nechci jed, ale jet bych tam mohl :-P

0/0
23.1.2013 22:59

J76a36n 16Z71b50o83ř80i76l 3669137809

Určitě oceňuji snahu ulehčit a zjednodušit systém občerstvení , ale pořád se nevyplatí jezdit vlakem když jedou 4 osoby. Vyplatí se auto ... kdy se to změni? Až budeme mít rychlovlaky? Aha... takže se nedočkám;-(

+1/−8
22.1.2013 18:26

R43a78d49e85k 24J53a10n87a45t37a 9355526634952

Zajímavé, že se u každého podobného článku objeví mudrc jako vy. Pokud počítáte jako náklady na cestu autem jen cenu pohonných hmot, tak vám to tak opravdu vyjit může. Ale ono je to trochu složitější.

Základní skupinové jízdné pro 4 osoby vyjde cca na 3,60 Kč/km (a existují i další slevy). Lze za tuto cenu jet autem?

+9/0
22.1.2013 18:59

K58v86ě89t34o32s37l47a39v 13N82y83t46r45a 9976858108747

Mezi Prahou a Ostravou to autem moc pohodlné není, pokud jede člověk po prázdnu tak se to ani nějak moc nevyplatí. Já jsem aspoň po té panelovce dost vytřepaný. Dojet na čas je trochu sázka do loterie. Dokud nebude dostavěna dálnice přes Hradec tak to moc lepší nebude.:-)

+3/0
22.1.2013 19:06

T63o21m30a87s 94N29o33v21o23t50n24y 3391466518829

Je to spíš o trase a na Ostravu je opravdu lepší vlak. Ovšem na mnoha jiných trasách vlak prohrává na plné čáře. Třeba když jedu svoji trasu z Brna na Zlínsko, tak autem nám to trvá cca 50 minut "od dveří ke dveřím". Vlakem cca hodinu a půl pokud je přípoj + cesta na/z nádraží + na cestě zpět poměrně výrazné omezení jízdním řádem. Takže s malým dítětem a nějakým tím zavazadlem nemá veřejná doprava šance (MHD v Brně + hnusné nádraží s kapsáři atd. + přestup + cesta z/na nádraží....). Cenově to auto vyjde cca stejně když nemám ČD kartu "nechci in-slevu zadarmo"...

0/0
22.1.2013 23:17

R52a75d91e96k 89J52a43n75a43t13a 9745656124772

"Cenově to auto vyjde cca stejně"

Hm, zase jeden chytrej. Že je auto rychlejší (v ČR, kde se kašle na výstavby rychlých tratí) a pohodlnější (pokud musíte vézt hodně věcí), to je jasné. Ale levnější není téměř nikdy. Nezapomněl jste započítat ostatní náklady kromě PHM? Nezapomněl jste, že existuje eShop, kde jsou jízdenky levnější i bez inkarty? Nezapomněl jste, že "male děti" jezdí zadarmo nebo s velkou slevou?

+1/0
23.1.2013 9:35

O18l11d12ř45i62c71h 41J43a17n62e66č66e22k 8199856323101

Je zajímavé, že třeba v Německu či Rakousku i se slevovou kartou stojí vlak cca. 10 eur na 100 kilometrů a tedy (podle Vašich výpočtů) se nevyplatí jet vlakem ani když člověk jede sám a přesto se tam vlakem hojně jezdí a to dokonce i na tratích, podle nichž vede dálnice. JAK TO?

+2/0
23.1.2013 11:45

R65a41d10e93k 68J16a88n19č32a29ř45í86k 7831304628

Do jaké výšky člověka jsou ty vlaky pohodlné? Ta malá slečná vypadá že se vleze ale ten pán nalevo se moc spokojeně netváří :-)

0/−1
22.1.2013 16:17

R31o43m15a49n 22S92i83l79n51ý 3187672389391

Jel jsem Pendolinem jednou, mám 193 cm a v pohodě.R^:-)

+3/0
22.1.2013 16:18

R33a39d33e89k 20J12a19n34č12a83ř48í93k 7221364408

takže to je dobře, trochu jsem se vylekal, že je to jak v chart. letadlech

+1/0
22.1.2013 16:22

K51v95ě55t33o42s13l44a78v 14N46y20t16r81a 9606578848107

Můžete zkusit LEO, tam to je jak v konzervě, nakonec to má původ v konzervárnách.:-)

+2/0
22.1.2013 19:08
Foto

V76o58j84t91ě95c54h 76B80u20r38e28š 2598654549989

Naopak, Pendolino má pro nohy překvapivě hodně místa.

+2/0
22.1.2013 16:51

T66o53m38á55š 62G44r95ä36t87z 2603291527986

My ostatní budeme muset dál jezdit do Brna dobytčákama a sníst si svoji tatranku ;-D:-/;-(

+5/−2
22.1.2013 16:05

P95e37t72r 53U98l47l26m62a50n47n 2547508787512

Do Brna jezdí luxusní ECčka. Proč je tedy nejvíce křiku z Brna? Co Budějovice? Plzeň? Tam jezdí šroty

+3/0
22.1.2013 20:16

T31o74m26á29š 47G91r20ä49t37z 2323121317656

:-) Brno se hlásí protože je to druhý největší město v ČR, ale co jezdí do některých malých měst pravda radši nemluvit :-D, Spíš když pominu to že v soupravách těch ECček občas jede taky dobytkový vůz, tak je spíš problém že kraj (nebo kdo) by nejradši chtěl aby ty jakžtakž EC soupravy stavěli jen v Pardubicích a pak až v Brně, a co prostě ty lidi mezi tím.. Než zmrvili IREDO tak to ještě trochu navazovalo, ale teď je v tomhle směru cestování vlakem prostě k pláči.;-D;-(R^

0/−1
22.1.2013 22:04

T80o32m95á41š 75G12r76ä84t82z 2643741597276

To už je ale velký odbočení od tématu ;-D. Vtip je prostě v tom, že se tady bavíme o tom jaké steaky, pití, DVD a masážní sedadla jsou v letadle 787 Dreamliner létající z Prahy do Ostravy, a o tom jestli bude na čem sedět, nebude snežit dovnitř, a jestli nezamrzne toaleta v letadle IL-62 létající z Prahy do Brna či kamkoliv jinam.

0/0
22.1.2013 22:22

T37o46m25a15s 82N15o83v92o73t60n71y 3411816608889

Tak jako že vlak Brno - Praha nestojí prakticky nikde je jedině dobře, když je to navíc EC. Jel jsem teď do Pardubic EC, pohoda cesta a vagon, bez zastávky myslím. Zpátky mi to nevyšlo a musel jsem rychlíkem co zastavuje "mezi", katastrofa, vagon bych ještě přežil i když byl jak před 30 lety, ale jízdní doba katastrofa.

+2/0
22.1.2013 23:20

M55i98r49o51s76l81a45v 40H54r16u78š48k11a 1650475193515

A co byste čekal od rychlíku do Brna? Ty zastávky bohužel musí být i delší někdy než jen dvě minuty, protože se musí dát přednost vlaku EC...

+1/0
24.1.2013 15:26

O68l29d63ř73i33c32h 49J95a47n72e17č70e33k 8989936503871

"Vycházíme tak vstříc lidem, kteří jsou nuceni cestovat s velkými zavazadly a mají obavu je opustit" - to v Pendolinu jde??? (cestovat s velkým zavazadlem a nemuset ho opustit)

0/−2
22.1.2013 16:00
Foto

K38a83r25e32l 82R45i91e15s70n98e13r 3661811369355

Pokud ČD chce být konkurence schopné, musí reagovat na požadavky trhu. Bez pokroku to zkrátka nepůjde. Myslím si, že tím ČD přilákají skupiny mladších lidí, pro něž zkrátka nové technologie a služby mohou být tím pravým lákadlem.

+2/0
22.1.2013 15:30

S51i30l72v61i95e 25K31o75v10á54ř39o19v37á 1687306161845

Jsem mladý člověk a do vlaku ČD už nesednu do nejdelší smrti čistě z principu kvůli tomu, co jsem v jejich vlacích zažila v letech minulých. A rozhodně nejsem sama. Hodně mladých lidí když bude mít na výběr, zda cestovat s ČD, nebo s kýmkoli jiným a služby a cena budou cca srovnatelné, vyberou si kohokoli jiného jen proto, aby nekrmili státní moloch a dali vydělat normálnímu podnikateli.

+8/−7
22.1.2013 15:36
Foto

K96a23r36e63l 92R28i84e82s71n67e62r 3321451399645

Jenže bohužel bez cestujících žádný takový podnik fungovat nikdy nebude. Jen bych chtěl vidět, zda-li by opěvovaný na tomto serveru p. Jančura, jezdil z Horní do Dolní. Asi ne, rychlíky a dálková doprava, to je to oč je zájem především.

+4/−2
22.1.2013 15:40

A45l80e29š 13N36o41v53á71k 6178170257776

nevím jakého názoru jste Vy, ale podle mě se tu moc pan Jančura neopěvuje..

+5/−2
22.1.2013 15:46
Foto

V53o35j63t46ě49c91h 28B68u68r98e71š 2578124869779

Zde a všude jinde taky. Stačilo mi, když asi před rokem bylo časové srovnání a u ČD dali o téměř hodinu horší čas.

+2/0
22.1.2013 16:02

A34l56e68š 53N63o25v73á72k 6568490277796

To zase nevím já. Já se snažím posoudit oba dopravce (ČD i RJ) objektivně a a v několika dřívějších diskuzích jsem zde na základě vlastních zkušeností vyjádřil klad pro vlaky RJ před pendolinem a většina diskutérů mě zde téměř ukamenovala.

+4/0
22.1.2013 16:17

S53i52l50v29i55e 77K50o41v57á17ř30o22v40á 1277696951465

Dotace se stanovují na každou trasu samostatně, nefunguje to tak, že by ČD z výnosu na dobrých trasách financovaly provoz na těch ztrátových. A pokud Jančura dokáže provozovat přepravu na konkrétní trase bez dotací a ČD je na tu samou trať potřebují, je úplně jedno, odkud kam trasa vede.

+4/−1
22.1.2013 15:58

R19a70d11e49k 62J29a24n48a63t61a 9625786624172

Vy znáte nějakou linku, kde "Jančura dokáže provozovat bez dotací" a "ČD je potřebují"? Zatím se to totiž nikde neukázalo.

+1/−2
22.1.2013 17:31

O96l32d22ř74i26c27h 78J25a79n60e54č30e26k 8369556223451

Už zase???!!

Jistě že by Jančura (stejně jako mnozí další) velmi rádi jezdili z Horní do Dolní! Ale to se stát/kraje nejprve musí rozdhonout, že ty dotace možná mohou dát i někomu jinému než ČD!

Pokud by ČD ty dotace nedostale, přestane jezdit nejen courákem z Horní do Dolní, ale např. i rychlíky z Brna do Ostravy...

+5/0
22.1.2013 16:03

A54l77e35x46a78n26d39r 89K33o35s80t90k26a 5879626939106

Jezdil jsem několik let Praha-Liberec a zpět. Služebně, tudíž mě bylo víceméně jedno cena jízdného (dostal jsem proplacené) i vhodnost času cesty. A nejhorším v čem jsem fyzicky jel byla polovrakoidní Karosa. Tedy víceméně v pořádku.

+2/0
22.1.2013 16:05

P33e89t27r 52Ž53á77k 1678922895499

tady už chybí jenom kvokání....

0/−1
22.1.2013 15:52

R94o41m12a87n 91S50i25l17n11ý 3367692289161

až do smrti smrťoucí.

0/0
22.1.2013 16:20

S81i83l92v91i96e 34K62o72v91á36ř26o13v64á 1937926111985

Skutečně si nedovedu představit, jaká situace by mě přinutila využít služeb této společnosti, tak mi prosím odpusťte poněkud expresivní vyjádření, doufám, že jsem vás tím neurazila.

+1/−2
22.1.2013 16:39

M67i53r87a 75J44a58n30í46k 5873494105795

ja ve vlaku snad nezazil situaci: s nimi uz nikdy. a to jsem se dost najezdil vsim od lokalky po rychlik. priznavam ze jsem nikdy nejel vlakem top kvality

0/−1
22.1.2013 16:21

S60i66l39v14i83e 44K68o60v85á69ř68o37v76á 1127146851845

Tak namátkou: jednou mě okradl cigán ve vlaku ČD, když jsem usnula a on mi normálně hrabal v batohu 30 cm ode mě. Jednou na mě řval průvodčí na štědrý den v úplně prázdném vlaku, že si vak s lyžema a snowboardem musím dát nahoru, kam patří zavazadla. Asi tisíckrát jsem kvůli jejich zpoždění něco nestihla a když vlak stál půl hodny v poli a vlakem prošel průvodčí, neobtěžoval ae ani otevřít pusu s vysvětlením a sdělením, jak velké zpoždění asi bude. Jednou mi nahluchlý chlap u kasy vynadal do spratků, když neslyšel napoprvé co chci.

Já nečekám žádný vlak top kvality, stačí elementární lidská slušnost a dodržování pravidel - když napíšou do řádu, že vlak bude v 6 v Brně a chtějí za to 120 Kč, nemám problém. Ale když nedodrží čas příjezdu a stále po mně chtějí plnou cenu, připadám si jako blbec.

+3/−2
22.1.2013 16:48

V37á55c32l16a12v 68P26o40u39s47t34k71a 3540181832

Jak to tak sleduju, vy budete asi těžký smolař.

+2/−1
22.1.2013 17:04

M61a91r41e68k 85P97a79l59i34c50k23a 1965849601983

Nemá samozřejmě cenu tady vyvracet vaše zkušenosti, které jsou samozřejmě nepříjemné, ale nelze vše shazovat na ČD:

- okradení = co proti tomu měly ČD dělat? Dát okolo vás ohrádku, nebo hlídat každé kupé?

- zpozdění = většina zpozdění není vinou ČD, ale problémů na trati, které ČD ovlivnit nedokáže. Svévolně v polích nestojí.

- informace o zpoždění = a zkusila jste se toho průvodčího zeptat?

+1/0
22.1.2013 17:09

T41o53m43a61s 60N92o77v73o58t97n23y 3731546968439

A že tytéž ČD, kterým ty tratě patřili roky před vznikem SDŽC, na to roky kašlali a i proto je to dneska ve stavu jakém je, se taky nepočítá?

0/−1
22.1.2013 18:12

S87i40l61v83i74e 83K70o45v10á86ř56o95v97á 1657886711415

Ad okradení, myslíte si, že měl ten zloděj jízdenku? Dost těžko. A proto by se do vlaku RJ vůbec nedostal. Ale nápad s ohrádkou se mi taky líbí, idelélně kdyby mě od této zvěře odděloval tři metry vysoký plot pod napětím;-)

+1/−1
23.1.2013 12:42

R79a39d15e79k 38J92a57n89a83t28a 9825706724342

Dost těžko? Proč? Zloději naopak jízdenky mívají (pak na ně totiž průvodčí nemá žádnou páku). A ti co se touto činností zabývají systematicky dokonce mají běžně i síťové IN100.

+1/−2
23.1.2013 14:10

S35i61l89v61i81e 44K10o84v25á69ř18o42v73á 1137966791185

Sice nevím, co je to "síťové IN100", ale asi nějaký listek u ČD. Ten by u RJ neplatil a i kdyby si zloděj koupil běžný lístek, o čemž silně pochybuji, pořád je ve vlaku RJ daleko víc personálu, který se o cestující stará, v porovnání s jedním nerudným průvodčím na celý vlak u ČD, a určitě se krade hůř, když se tam furt někde courá stevardka s jídlem, pitím, novinama...

0/−1
24.1.2013 9:13

K68a35r80e93l 24S90t62r58ž47a14n93o89v65s87k73ý 1378615315

A když se nebudu chtít od zavazadel vzdálit na WC, přinesou mi online nočník?

+6/−7
22.1.2013 14:56

M44a17r13t16i36n 41V93o24j45á71č94e28k 9532928138197

ne bude se cévkovat  R^

+9/−1
22.1.2013 15:10
Foto

A23l44a90n 40Ř20e70p36k12a 4435406

To spíš budou cestující dostávat zadarmo k jízdence pleny. :-)

+2/0
22.1.2013 15:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.