Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy svlékl „do naha“, svá čísla však RegioJet tají a porušuje zákon

Soukromý železniční dopravce RegioJet na přelomu roku s velkou slávou získal velmi detailní data o tom, jak hospodaří na jednotlivých rychlíkových tratích České dráhy, sám ale příliš sdílný o svém hospodaření není. RegioJet, podobně jako tisíce dalších firem, nesplnil zákonnou povinnost a do konce roku neodeslal na rejstříkový soud výsledky hospodaření za rok 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K94a66r18e16l 61S24a86i79d71l 4355563121663

On pan Jančura vždycky nejlépe ví jak to má dělat ten druhý,ale on sám.....Rv;-)

+2/0
27.1.2013 10:01
Foto

Z36d28e71n30ě35k 94V57r81b80a 6629268560158

Řekl už někdo našim novinářům, že obchodní soudy jsou totálně přetížené, nic nestíhají a když tam doručíte data, tak jsou rády, že jsou na webu do 3 měsíců?

Jedním z důvodu je to, že mají stejný software, jako je na registru vozidel, dokonce jej mají o pár měsíců déle. Tak se nedivme, možná za to může úplně někdo jiný.

+1/−1
26.1.2013 0:47

J66i74r84k82a 67D57v98o39ř38á62k 4545250403558

To je blábol. Regiojetu nic nebránilo zveřejnit to na svém webu. To je dnes běžná praxe.

+1/0
29.1.2013 9:24

S47e13i82d34l 48P46e81t61r 1391441475324

Nezveřejnění hosp. výsůedků v OR vede většinou , mimo jiné, k problémům s prodlužováním financování od bank. Ale asi p. Jančura se cítí dostatečně nedotknutelným, že na rozdíl od jiných, které tepe, on zákony dodržovat nemusí ..:-/

+2/0
24.1.2013 18:10

J69i64ř22í 24K13o91c58u56r57e21k 6935874675988

Jestli není tak trochu špatně to, že firma musí dávat tatáž data státu ixkrát a úřady si je předávají, jenom když "chtějí".

0/−1
24.1.2013 22:21

S12e37i96d65l 26P15e94t49r 1201771975384

Nerozumím. 8-o

Poskytnutí hosp. výsledků firmy do sbírky listin v OR není o "státních úřadech" (ty mají svých dat dost)  ale o tom, aby případní partneři, odběratelé a dodavatelé  měli transparentní přístup k datům, kterak si firma v minulém období vedla.   Pokud firma výsledkyv OR  nezveřejní, ať již z jakýchkoli důvodů, v očích mnoha se tak stavá poněkud nedůvěryhodnou. Avšak její boj. :-)

+2/0
24.1.2013 22:41

P77a20v32e15l 45Z49i44k44a 3862441262249

Samozřejmě je dobře, že RJ jezdí, protože se u ČD chytli za nos a konečně se začínají trochu snažit, o cenách ani nemluvě. ČD by měly vyházet tak třetinu lidí! Pustil bych konkurenci na všechny tratě a dotoval bych jen lokální motoráky a to  v případě, že v nich vůbec něco jezdí. Často vidím v motoráku dva lidi! Pak byc bylo lepší na ty tratě nasadit dodávky či mikrobusy a prostě ty tratě zrušit. Nemůžeme si držet sít z první republiky, kdy lidi neměli auta!

+5/−16
24.1.2013 10:20

R58o62b65e83r97t 35P19r93a65ž49á43k 4548636735280

A koho byste, vy dopravní experte, propustil?

+18/−2
24.1.2013 10:23

P42a37v30e54l 44Z25i74k24a 3482331522759

Skočte na nejbližší nádraží a trochu se porozhlédněte!

+2/−16
24.1.2013 10:24

R53o52b33e21r67t 20P82r16a63ž49á20k 4508836675130

Pletete si zaměstnance ČD a SŽDC. To se ostatně podobným takyodborníkům občas stane.

+33/0
24.1.2013 10:28
Foto

M71i38r76o77s50l71a31v12a 16N65ě88m81c97o83v48á 1261602556598

;-D;-DR^

+6/0
24.1.2013 10:32

R65a51d42e37k 74J44a80n66a63t91a 9265796694752

Ale je třeba dodat, že zaměstnanců SŽDC je opravdu příliš moc. Jenže tato přezaměstnanost není umělá. Je vynucená stavem tratí, především nedostatečnou automatizací.

Pokud na modernizaci trati stát 50 let kašlal (o investicích nerozhoduje ČD ani SŽDC, ale poslanci, kteří schvalují rozpočet SFDI !), tak tam prostě stále jsou závory, které se ovládají ručně klikou na základě telefonátu. Takže tam musí být i bába závorářka. A tak je to i dalšími profesemi, např. hláskaři.

+14/0
24.1.2013 10:36

S22e12i85d71l 54P11e13t31r 1491261555774

To máte sice částečně pravdu, ale je velmi tristní vidět každému vlaku salutujího výpravčího na 25 let zavřeném,  v demoličním stavu  nádraží Praha-Vyšehrad. A takových míst budou patrně stovky ...

Železniční sít byla koncipována na 10x vyšší především nákladní výkony, než dnes reálně přepravuje a přitom stále obhospodařuje původní infrastrukturu. SŽDC by musel kočírovat ekonomický pánbůh aby v současné podobě neprodělávala ..:-/

+2/−1
24.1.2013 18:04

R38a83d31e25k 33J59a94n33a12t61a 9395106114432

Ano, však o tom jsem mluvil. Protože na té trati není moderní automatika, musí podél ní být lidi (jako v dobách, kdy byla lidská práce levná a automatika drahá nebo neexistující).

Na tom nádraží ten výpravčí není (ani nikdy nebyl) jen kvůli cestujícím, ale kvůli tomu, že se tam stýkají úseky tratě a jsou tam výhybky (tříkolejná trať se mění na dvoukolejnou).

+2/0
24.1.2013 19:20

R69a14d67e20k 89J85a28n15a85t80a 9615546154542

A ještě k těm "10x vyšším výkonům". Nemáte pravdu, tedy pokud zůstáváme na Vyšehradě. Tato trať je přetížená. Kvůli dnešní velmi husté osobní dopravě (mnohem hustší než za socialismu). Na Západě by podobná trať neměla 2-3, ale nejméně 4 koleje.

+3/0
24.1.2013 19:22

Z56b43y11n26ě81k 95P15o95p45o48v68s65k83ý 9456728607723

Na nejbližším nádraží v mém případě Ostrava- Třebovice nebyl ani jeden zaměstnanec těch Vašich "ČD";-D

+2/0
24.1.2013 11:02

R84o69b21e40r97t 63P39r36a68ž59á32k 4978496625770

Praha Vršovice. Jeden zaměstnanec ČD. Fíra čekající na svůj panťák.

+3/0
24.1.2013 11:06

R54a50d76e68k 60J23a28n15a37t73a 9685296514332

Ve Vršovicích je ještě pokladní ČD. Většinu času jen jedna.

+2/0
24.1.2013 11:54

R11o81b42e34r18t 76P83r92a23ž57á79k 4708886225460

Tu brzo nahradí automat.:-/

+2/−2
24.1.2013 11:57

J81á96n 94K84o89t21ú43č 2686144108596

Ja by som prepustil administratívnych pracovníkov. Takých bežne cestujúci nevidí, lebo sedia v pražských centrálach. A to je jedno či ČD alebo SŽDC, obe firmy majú prezamestnanosť v administratíve. Rovnaké je to aj na Slovensku. Čo sa týka motorákov, tak holt mnohé fakt jazdia prázdne a autobus by to dal lacnejšie, to je holý fakt. Vrámci IDS JMK to už pochopili a mnohé nezmyselné lokálky nahradili autobusmi. Komfort pre cestujúcich tým nijako neutrpel.

0/−1
24.1.2013 12:46

J66i64r82k66a 38D44v87o13ř66á76k 4895720413858

Jasně. Vemte všechny firmy v ČR a propusťte z nich všechny administrativní pracovníky, které jste neviděl.;-D;-D

Chytrolíni bay si měli vzpomenout, že v přepočtu na dopravní výkony má ČD méně zaměstnanců než např. RegioJet.;-)

+1/0
29.1.2013 9:32

Z92d60e36ň29k88a 88V33e15s67e54l75á 8739435607210

"Často vidím v motoráku dva lidi!" - Záleží na tom, v jakém úseku vlak vídáte. Bydlíme nedaleko trati mezi dvěma stanicemi - hlavní a místní. Ne výjimečně se stává, že z hlavní stanice jede pár lidí, ale na té místní, která je blízko sídliště a i blíž centru, jich nastoupí tolik, že se vlak zcela zaplní. Opačným směrem pak třeba 90% lidí vystoupí právě na místní a do hlavní dojede třeba jenom 5 osob. Takže když čekám, až přejede vlak a já budu moct trať přejít, také tam vídám jenom pár lidí...

+9/0
24.1.2013 10:28

T67o23m37á34š 58K20n29a19i56f28l 6453820857540

vy toho o železniční dopravě opravdu moc nevíte, co? :)

+2/0
24.1.2013 10:40

R69o90b34e62r98t 95P59r17a48ž25á20k 4358606955380

Možná by se pan Jančura mohl pochlubit, proč je dlužen Českým drahám za užívání myčky v DKV Praha a jakého má kde strýčka, že ho vedení DKV nesmí soudně uhánět o zaplacení. Podobná situace v dílnách Vítkov.

+19/0
24.1.2013 10:13

D89a64v10i36d 90Č98e62r62n47o82h75o73r51s78k11ý 1536164476606

ono i dílny v Kolíně ho mají rády jak trn v zadku ;-)

+8/0
24.1.2013 11:22

R97o62b51e21r44t 64P61r60a74ž22á24k 4328586335800

No, právě. Líbí se mi, když neplatič, na kterého měla být dávno uvalená exekuce, radí ostatním, jak to mají dělat.

+7/0
24.1.2013 11:54

D66a63v44i56d 93Č55e16r38n85o79h33o32r18s37k47ý 1716144876106

klasickej ceskej podnikatel :-D

+6/0
24.1.2013 13:12

P96e74t47r 53D65v71o39ř48á87k 9492337591268

Každá firma má plnit své zákonem dané povinnosti, ať točí soukromé nebo státní peníze. RJ prostě porušil povinnost. Tečka.

+14/0
24.1.2013 10:03

T49o69m22á47š 18K58n52a15i91f34l 6653400207410

Koukám, že p. Sůra dnes vygeneroval jeden ze dvou článků ročně, které jdou proti RJ ---- neb mu už došlo, že tím neustálým opěvováním Jančury je až podezřelý :)

+6/−5
24.1.2013 9:53

T52o33m36a50s 19N44o58v35o16t28n19y 3771846648169

;-D

+4/0
24.1.2013 10:01

V28á88c61l30a17v 81J47o24n10á62š 8542443942153

Nebo od Jančury nedostal za předchozí článek zaplaceno....

+10/0
24.1.2013 10:37

K50a81r22e54l 39K85o25s60o97b23u24d 4677242636

Proč RegioJet nedostal už dávno pokutu!!! Plnou huba našich daní a sám zjevně daně neplatí a provádí kdejaké učetní čachry!!!

+10/−5
24.1.2013 9:49

T92o37m39á73š 87K97n72a44i13f20l 6133590147180

a jak jsi na to přišel? víš vůbec, o čem je řeč? :) Tohle s daněmi nijak nesouvisí :)

+5/−3
24.1.2013 9:53

M36a87r64t10i63n 30M65u46r96c33i54n77a 5908666896485

RegioJet este nedostal pokutu z uplne rovnakeho dovodu ako ju nedostanu kazdorocne tisice obchodnych spolocnosti registrovanych v CR (firmy kontrolovane vladou nevynimajuc).

Ked pokuty, tak vsetkym, alebo nikomu!

+4/−1
24.1.2013 9:54

P15e49t67r 83D30v71o32ř79á55k 9962417151778

... protože porušení této povinnosti není nijak zákonem sankcionováno. Nicméně od MD bych očekával, že do tentrů na rychlíkové tratě nebude pouštět firmy, které mají problém se zveřejňováním (třeba jen pozdním podáním) svých hospodářských výsledků.

+4/0
24.1.2013 10:06

T12o51m79á80š 16K33n20a57i23f13l 6923970567400

ale to víte, že je ... pokuta tza nezveřejnění dokumentů v rejstříku je až 3% aktiv společnosti, obvyklá pokuta se pohybuje do 20 tis.

+1/0
24.1.2013 10:40

R16o29b19e16r16t 54P64r14a63ž90á30k 4868636645830

Likvidační;-)

0/0
24.1.2013 11:55

M53a66r87e59k 68H93r80u74b96y 6837422781898

Zajimave je, ze kontrola je jednoducha, tresty relativne vysoke, a presto se firmam vyplati tuhle povinnost nedodrzovat. V clanku mi chybi inforrmace o tom,  co se stane urednikum, kteri kaslou na svoji praci ;-)Rv

+10/−1
24.1.2013 9:43

V90á45c73l85a73v 41H26o60s46c89h 8356608222961

Firmy asi vedi, proc nechteji zverejnovat sve vysledky. To je informace, kterou zajima konkurence a proc by to mel nekdo takhle citliva data uvadet??? At je uvadi statni firmy, firmy subvencovane verejnyma penezma. Ale proc ma muj aktualni, nebo potencialni konkurent vedet, jak se mi za posledni leta vedlo???

+1/−13
24.1.2013 9:34

M87a87r60t29i69n 55N73o69v46o15t47n87ý 7458358535223

Tyto údaje jsou povinny uvádět ze zákona. Navíc - z údajů, které se vkládají do rejstříku, opravdu nic moc, použitelného pro konkurenční boj, nezjistíte.

+12/−1
24.1.2013 9:37

R31a72d74e74k 22J28a26n44a23t32a 9485336174752

Naopak, je to důležité pro všechny.

Např. pro obchodní partnery (zda je firma důvěryhodná pro dlouhodobý obchod).

Nebo pro finanční úřad (zda firma nepovoleným způsobem nepřelévá majetek/náklady/atd mezi firmami stejných vlastníků a nekrátí tak daně).

Nebo pro antimonopolní úřad (zda firma podnákladovými cenami nelikviduje konkurenci, to je rovněž nelegální)

+14/0
24.1.2013 9:38

M61a97r55t96i92n 85K46a64r72á33s26e31k 9978683478848

No statni urady, ktere to potrebuji, vykazy dostanou samozrejme (financak kdykoli).

+1/−1
24.1.2013 10:11

T94o90m16á33š 67K62n85a47i83f69l 6713250157460

Ne ... dokumenty zveřejnovane v obchodním rejstříku opravdu pro FU a antimonopalni urady opravdu nejsou.

+1/0
24.1.2013 10:41

M16a49r61t70i52n 49K42a48r41á67s75e65k 9988503588898

No tak ono pres rok stara ucetni zaverka neni pro posouzeni duveryhondosti firmy moc relevantni.

0/0
25.1.2013 16:41

T29o56m96á37š 36K57n26a83i17f98l 6223170227320

Z účetní uzávěrky toho tak konkurenčně vykoumáte...

+1/−1
24.1.2013 9:54

V24r30a59t36i26s75l69a36v 26B97e52n56e58š 9482568123620

Nevidim sebemensi duvod, proc o sve firme davat citlive informace verejnosti. Kor ceske, kde si kazdy zavidi i trisku v ritce. FU ma dost podkladu a nikoho jineho to nemusi zajimat. Obchodni partnerstvi se nestavi na studiu ucetnich lejster, ale na dlouhodobe spolupraci. Jiz prvni kseftik determinuje dalsi vyvoj.

0/−5
24.1.2013 11:25

Z44b87y92n49ě24k 28Č76e19j58k33a 5766628531363

to určitě ;-D

+1/0
24.1.2013 13:24

L34u35d19v53í55k 16R72a33k 8825301914404

Asi, tak. Měl splnit to co stanovuje zákon, ale na druhou stranu, mě jako občana to vůbec, ale vůbec nevadí a nezajímá, neb si na sebe vydělá, kdežto dráhy je tunel, kde se strácí prachy, a to i moje-platím daně státu a stát leje do ČD...

+4/−15
24.1.2013 9:16

M97a84r79t98i77n 36N15o45v77o29t29n82ý 7988118815263

Nevydělá si na sebe. Dotace od státu na studentské jízdné bere stejně jako ČD a jsou to obrovské peníze, žádné drobné. A stejně je ve ztrátě asi 50 miliónů (jejich vlastní vyjádření).

+13/0
24.1.2013 9:34

R67a52d91e73k 72J70a28n30a48t94a 9115946894202

Ano, a tyto úhrady na relaci Praha-Ostrava jsou dokonce výrazně vyšší, než byla na relaci Praha-Ostrava dotace linky Ex1. Takže stát na nynější stav doplácí více.

+9/0
24.1.2013 9:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.