Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy svlékl „do naha“, svá čísla však RegioJet tají a porušuje zákon

Soukromý železniční dopravce RegioJet na přelomu roku s velkou slávou získal velmi detailní data o tom, jak hospodaří na jednotlivých rychlíkových tratích České dráhy, sám ale příliš sdílný o svém hospodaření není. RegioJet, podobně jako tisíce dalších firem, nesplnil zákonnou povinnost a do konce roku neodeslal na rejstříkový soud výsledky hospodaření za rok 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K47a85r19e41l 83S42a37i68d40l 4535243361593

On pan Jančura vždycky nejlépe ví jak to má dělat ten druhý,ale on sám.....Rv;-)

+2/0
27.1.2013 10:01
Foto

Z47d86e26n64ě48k 69V48r95b61a 6349138550698

Řekl už někdo našim novinářům, že obchodní soudy jsou totálně přetížené, nic nestíhají a když tam doručíte data, tak jsou rády, že jsou na webu do 3 měsíců?

Jedním z důvodu je to, že mají stejný software, jako je na registru vozidel, dokonce jej mají o pár měsíců déle. Tak se nedivme, možná za to může úplně někdo jiný.

+1/−1
26.1.2013 0:47

J78i86r77k28a 53D22v48o12ř68á57k 4435600303608

To je blábol. Regiojetu nic nebránilo zveřejnit to na svém webu. To je dnes běžná praxe.

+1/0
29.1.2013 9:24

S69e84i89d70l 32P38e94t98r 1571631345934

Nezveřejnění hosp. výsůedků v OR vede většinou , mimo jiné, k problémům s prodlužováním financování od bank. Ale asi p. Jančura se cítí dostatečně nedotknutelným, že na rozdíl od jiných, které tepe, on zákony dodržovat nemusí ..:-/

+2/0
24.1.2013 18:10

J82i50ř25í 84K61o15c84u23r62e50k 6895224105128

Jestli není tak trochu špatně to, že firma musí dávat tatáž data státu ixkrát a úřady si je předávají, jenom když "chtějí".

0/−1
24.1.2013 22:21

S87e56i77d39l 82P13e28t19r 1771211715624

Nerozumím. 8-o

Poskytnutí hosp. výsledků firmy do sbírky listin v OR není o "státních úřadech" (ty mají svých dat dost)  ale o tom, aby případní partneři, odběratelé a dodavatelé  měli transparentní přístup k datům, kterak si firma v minulém období vedla.   Pokud firma výsledkyv OR  nezveřejní, ať již z jakýchkoli důvodů, v očích mnoha se tak stavá poněkud nedůvěryhodnou. Avšak její boj. :-)

+2/0
24.1.2013 22:41

P80a27v74e78l 38Z24i93k59a 3392961852839

Samozřejmě je dobře, že RJ jezdí, protože se u ČD chytli za nos a konečně se začínají trochu snažit, o cenách ani nemluvě. ČD by měly vyházet tak třetinu lidí! Pustil bych konkurenci na všechny tratě a dotoval bych jen lokální motoráky a to  v případě, že v nich vůbec něco jezdí. Často vidím v motoráku dva lidi! Pak byc bylo lepší na ty tratě nasadit dodávky či mikrobusy a prostě ty tratě zrušit. Nemůžeme si držet sít z první republiky, kdy lidi neměli auta!

+5/−16
24.1.2013 10:20

R94o37b75e16r97t 29P93r77a70ž30á50k 4478316285800

A koho byste, vy dopravní experte, propustil?

+18/−2
24.1.2013 10:23

P30a74v73e72l 14Z23i97k34a 3672481822229

Skočte na nejbližší nádraží a trochu se porozhlédněte!

+2/−16
24.1.2013 10:24

R74o27b50e71r89t 69P93r43a54ž37á21k 4218586265920

Pletete si zaměstnance ČD a SŽDC. To se ostatně podobným takyodborníkům občas stane.

+33/0
24.1.2013 10:28
Foto

M91i59r76o36s57l20a43v72a 83N65ě34m81c69o95v13á 1181672246178

;-D;-DR^

+6/0
24.1.2013 10:32

R28a59d30e58k 59J76a36n83a35t91a 9635626234862

Ale je třeba dodat, že zaměstnanců SŽDC je opravdu příliš moc. Jenže tato přezaměstnanost není umělá. Je vynucená stavem tratí, především nedostatečnou automatizací.

Pokud na modernizaci trati stát 50 let kašlal (o investicích nerozhoduje ČD ani SŽDC, ale poslanci, kteří schvalují rozpočet SFDI !), tak tam prostě stále jsou závory, které se ovládají ručně klikou na základě telefonátu. Takže tam musí být i bába závorářka. A tak je to i dalšími profesemi, např. hláskaři.

+14/0
24.1.2013 10:36

S29e16i73d89l 21P35e12t41r 1541661165654

To máte sice částečně pravdu, ale je velmi tristní vidět každému vlaku salutujího výpravčího na 25 let zavřeném,  v demoličním stavu  nádraží Praha-Vyšehrad. A takových míst budou patrně stovky ...

Železniční sít byla koncipována na 10x vyšší především nákladní výkony, než dnes reálně přepravuje a přitom stále obhospodařuje původní infrastrukturu. SŽDC by musel kočírovat ekonomický pánbůh aby v současné podobě neprodělávala ..:-/

+2/−1
24.1.2013 18:04

R87a33d46e50k 29J52a95n51a96t43a 9705116264592

Ano, však o tom jsem mluvil. Protože na té trati není moderní automatika, musí podél ní být lidi (jako v dobách, kdy byla lidská práce levná a automatika drahá nebo neexistující).

Na tom nádraží ten výpravčí není (ani nikdy nebyl) jen kvůli cestujícím, ale kvůli tomu, že se tam stýkají úseky tratě a jsou tam výhybky (tříkolejná trať se mění na dvoukolejnou).

+2/0
24.1.2013 19:20

R30a35d18e80k 29J13a20n94a50t88a 9385276554872

A ještě k těm "10x vyšším výkonům". Nemáte pravdu, tedy pokud zůstáváme na Vyšehradě. Tato trať je přetížená. Kvůli dnešní velmi husté osobní dopravě (mnohem hustší než za socialismu). Na Západě by podobná trať neměla 2-3, ale nejméně 4 koleje.

+3/0
24.1.2013 19:22

Z15b86y15n62ě51k 92P88o13p46o83v72s20k65ý 9716888857443

Na nejbližším nádraží v mém případě Ostrava- Třebovice nebyl ani jeden zaměstnanec těch Vašich "ČD";-D

+2/0
24.1.2013 11:02

R72o73b60e14r75t 33P73r46a13ž55á91k 4828576225110

Praha Vršovice. Jeden zaměstnanec ČD. Fíra čekající na svůj panťák.

+3/0
24.1.2013 11:06

R96a17d46e20k 37J18a58n32a70t27a 9875336174182

Ve Vršovicích je ještě pokladní ČD. Většinu času jen jedna.

+2/0
24.1.2013 11:54

R46o48b15e63r54t 65P53r93a83ž38á63k 4418256485470

Tu brzo nahradí automat.:-/

+2/−2
24.1.2013 11:57

J95á29n 88K71o70t23ú57č 2346784578366

Ja by som prepustil administratívnych pracovníkov. Takých bežne cestujúci nevidí, lebo sedia v pražských centrálach. A to je jedno či ČD alebo SŽDC, obe firmy majú prezamestnanosť v administratíve. Rovnaké je to aj na Slovensku. Čo sa týka motorákov, tak holt mnohé fakt jazdia prázdne a autobus by to dal lacnejšie, to je holý fakt. Vrámci IDS JMK to už pochopili a mnohé nezmyselné lokálky nahradili autobusmi. Komfort pre cestujúcich tým nijako neutrpel.

0/−1
24.1.2013 12:46

J23i50r89k86a 87D98v65o38ř65á16k 4865280133558

Jasně. Vemte všechny firmy v ČR a propusťte z nich všechny administrativní pracovníky, které jste neviděl.;-D;-D

Chytrolíni bay si měli vzpomenout, že v přepočtu na dopravní výkony má ČD méně zaměstnanců než např. RegioJet.;-)

+1/0
29.1.2013 9:32

Z57d12e33ň18k56a 95V91e20s84e74l97á 8979615457930

"Často vidím v motoráku dva lidi!" - Záleží na tom, v jakém úseku vlak vídáte. Bydlíme nedaleko trati mezi dvěma stanicemi - hlavní a místní. Ne výjimečně se stává, že z hlavní stanice jede pár lidí, ale na té místní, která je blízko sídliště a i blíž centru, jich nastoupí tolik, že se vlak zcela zaplní. Opačným směrem pak třeba 90% lidí vystoupí právě na místní a do hlavní dojede třeba jenom 5 osob. Takže když čekám, až přejede vlak a já budu moct trať přejít, také tam vídám jenom pár lidí...

+9/0
24.1.2013 10:28

T88o23m36á16š 27K51n12a14i96f50l 6633740867820

vy toho o železniční dopravě opravdu moc nevíte, co? :)

+2/0
24.1.2013 10:40

R40o19b10e85r25t 23P21r33a26ž32á61k 4448136655250

Možná by se pan Jančura mohl pochlubit, proč je dlužen Českým drahám za užívání myčky v DKV Praha a jakého má kde strýčka, že ho vedení DKV nesmí soudně uhánět o zaplacení. Podobná situace v dílnách Vítkov.

+19/0
24.1.2013 10:13

D88a88v47i29d 44Č75e92r59n22o84h14o54r96s36k66ý 1916304146376

ono i dílny v Kolíně ho mají rády jak trn v zadku ;-)

+8/0
24.1.2013 11:22

R64o96b21e45r32t 81P65r95a14ž53á81k 4488466875170

No, právě. Líbí se mi, když neplatič, na kterého měla být dávno uvalená exekuce, radí ostatním, jak to mají dělat.

+7/0
24.1.2013 11:54

D60a26v55i52d 16Č47e58r86n10o21h67o23r95s58k39ý 1406394756226

klasickej ceskej podnikatel :-D

+6/0
24.1.2013 13:12

P59e90t76r 11D96v61o20ř95á55k 9682137641188

Každá firma má plnit své zákonem dané povinnosti, ať točí soukromé nebo státní peníze. RJ prostě porušil povinnost. Tečka.

+14/0
24.1.2013 10:03

T18o28m16á74š 74K61n30a15i16f19l 6213340647680

Koukám, že p. Sůra dnes vygeneroval jeden ze dvou článků ročně, které jdou proti RJ ---- neb mu už došlo, že tím neustálým opěvováním Jančury je až podezřelý :)

+6/−5
24.1.2013 9:53

T68o46m73a22s 51N71o34v38o26t83n25y 3581906948519

;-D

+4/0
24.1.2013 10:01

V12á28c96l55a59v 14J76o52n63á65š 8772543162523

Nebo od Jančury nedostal za předchozí článek zaplaceno....

+10/0
24.1.2013 10:37

K81a65r75e42l 91K51o58s81o55b60u92d 4827792126

Proč RegioJet nedostal už dávno pokutu!!! Plnou huba našich daní a sám zjevně daně neplatí a provádí kdejaké učetní čachry!!!

+10/−5
24.1.2013 9:49

T31o59m26á70š 35K63n13a89i23f78l 6143630907930

a jak jsi na to přišel? víš vůbec, o čem je řeč? :) Tohle s daněmi nijak nesouvisí :)

+5/−3
24.1.2013 9:53

M19a56r73t26i27n 84M44u27r48c26i97n52a 5918306726465

RegioJet este nedostal pokutu z uplne rovnakeho dovodu ako ju nedostanu kazdorocne tisice obchodnych spolocnosti registrovanych v CR (firmy kontrolovane vladou nevynimajuc).

Ked pokuty, tak vsetkym, alebo nikomu!

+4/−1
24.1.2013 9:54

P62e75t34r 73D30v13o49ř16á28k 9522497901528

... protože porušení této povinnosti není nijak zákonem sankcionováno. Nicméně od MD bych očekával, že do tentrů na rychlíkové tratě nebude pouštět firmy, které mají problém se zveřejňováním (třeba jen pozdním podáním) svých hospodářských výsledků.

+4/0
24.1.2013 10:06

T96o37m37á59š 64K71n97a85i75f65l 6933670147210

ale to víte, že je ... pokuta tza nezveřejnění dokumentů v rejstříku je až 3% aktiv společnosti, obvyklá pokuta se pohybuje do 20 tis.

+1/0
24.1.2013 10:40

R98o72b82e70r82t 27P75r26a37ž39á26k 4728156165670

Likvidační;-)

0/0
24.1.2013 11:55

M97a73r45e52k 74H50r87u69b91y 6377572731608

Zajimave je, ze kontrola je jednoducha, tresty relativne vysoke, a presto se firmam vyplati tuhle povinnost nedodrzovat. V clanku mi chybi inforrmace o tom,  co se stane urednikum, kteri kaslou na svoji praci ;-)Rv

+10/−1
24.1.2013 9:43

V85á20c39l16a26v 91H49o43s45c81h 8656728752801

Firmy asi vedi, proc nechteji zverejnovat sve vysledky. To je informace, kterou zajima konkurence a proc by to mel nekdo takhle citliva data uvadet??? At je uvadi statni firmy, firmy subvencovane verejnyma penezma. Ale proc ma muj aktualni, nebo potencialni konkurent vedet, jak se mi za posledni leta vedlo???

+1/−13
24.1.2013 9:34

M98a97r42t90i66n 90N28o77v90o57t24n38ý 7708218125893

Tyto údaje jsou povinny uvádět ze zákona. Navíc - z údajů, které se vkládají do rejstříku, opravdu nic moc, použitelného pro konkurenční boj, nezjistíte.

+12/−1
24.1.2013 9:37

R42a34d52e24k 39J27a98n20a56t23a 9665336614902

Naopak, je to důležité pro všechny.

Např. pro obchodní partnery (zda je firma důvěryhodná pro dlouhodobý obchod).

Nebo pro finanční úřad (zda firma nepovoleným způsobem nepřelévá majetek/náklady/atd mezi firmami stejných vlastníků a nekrátí tak daně).

Nebo pro antimonopolní úřad (zda firma podnákladovými cenami nelikviduje konkurenci, to je rovněž nelegální)

+14/0
24.1.2013 9:38

M78a79r97t69i87n 71K59a45r90á82s42e18k 9298803908868

No statni urady, ktere to potrebuji, vykazy dostanou samozrejme (financak kdykoli).

+1/−1
24.1.2013 10:11

T30o38m41á55š 49K41n30a61i51f81l 6973320447520

Ne ... dokumenty zveřejnovane v obchodním rejstříku opravdu pro FU a antimonopalni urady opravdu nejsou.

+1/0
24.1.2013 10:41

M34a94r25t98i78n 44K40a11r32á40s39e95k 9438693818308

No tak ono pres rok stara ucetni zaverka neni pro posouzeni duveryhondosti firmy moc relevantni.

0/0
25.1.2013 16:41

T97o28m28á68š 91K37n91a15i51f47l 6583460277160

Z účetní uzávěrky toho tak konkurenčně vykoumáte...

+1/−1
24.1.2013 9:54

V72r36a11t47i57s47l91a29v 12B56e56n29e16š 9102258523970

Nevidim sebemensi duvod, proc o sve firme davat citlive informace verejnosti. Kor ceske, kde si kazdy zavidi i trisku v ritce. FU ma dost podkladu a nikoho jineho to nemusi zajimat. Obchodni partnerstvi se nestavi na studiu ucetnich lejster, ale na dlouhodobe spolupraci. Jiz prvni kseftik determinuje dalsi vyvoj.

0/−5
24.1.2013 11:25

Z59b78y30n83ě79k 13Č75e60j95k12a 5196578401843

to určitě ;-D

+1/0
24.1.2013 13:24

L92u82d25v66í13k 94R94a21k 8445381774254

Asi, tak. Měl splnit to co stanovuje zákon, ale na druhou stranu, mě jako občana to vůbec, ale vůbec nevadí a nezajímá, neb si na sebe vydělá, kdežto dráhy je tunel, kde se strácí prachy, a to i moje-platím daně státu a stát leje do ČD...

+4/−15
24.1.2013 9:16

M71a22r71t31i90n 89N98o48v97o67t96n31ý 7928338345853

Nevydělá si na sebe. Dotace od státu na studentské jízdné bere stejně jako ČD a jsou to obrovské peníze, žádné drobné. A stejně je ve ztrátě asi 50 miliónů (jejich vlastní vyjádření).

+13/0
24.1.2013 9:34

R60a44d81e71k 70J70a62n46a89t43a 9225576124482

Ano, a tyto úhrady na relaci Praha-Ostrava jsou dokonce výrazně vyšší, než byla na relaci Praha-Ostrava dotace linky Ex1. Takže stát na nynější stav doplácí více.

+9/0
24.1.2013 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.