Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy svlékl „do naha“, svá čísla však RegioJet tají a porušuje zákon

Soukromý železniční dopravce RegioJet na přelomu roku s velkou slávou získal velmi detailní data o tom, jak hospodaří na jednotlivých rychlíkových tratích České dráhy, sám ale příliš sdílný o svém hospodaření není. RegioJet, podobně jako tisíce dalších firem, nesplnil zákonnou povinnost a do konce roku neodeslal na rejstříkový soud výsledky hospodaření za rok 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K37a70r51e39l 23S80a97i16d67l 4845303311953

On pan Jančura vždycky nejlépe ví jak to má dělat ten druhý,ale on sám.....Rv;-)

+2/0
27.1.2013 10:01
Foto

Z38d25e64n33ě49k 40V59r36b84a 6769388690918

Řekl už někdo našim novinářům, že obchodní soudy jsou totálně přetížené, nic nestíhají a když tam doručíte data, tak jsou rády, že jsou na webu do 3 měsíců?

Jedním z důvodu je to, že mají stejný software, jako je na registru vozidel, dokonce jej mají o pár měsíců déle. Tak se nedivme, možná za to může úplně někdo jiný.

+1/−1
26.1.2013 0:47

J68i42r93k41a 57D87v93o70ř64á73k 4825550713418

To je blábol. Regiojetu nic nebránilo zveřejnit to na svém webu. To je dnes běžná praxe.

+1/0
29.1.2013 9:24

S67e56i87d12l 22P91e83t20r 1981351135544

Nezveřejnění hosp. výsůedků v OR vede většinou , mimo jiné, k problémům s prodlužováním financování od bank. Ale asi p. Jančura se cítí dostatečně nedotknutelným, že na rozdíl od jiných, které tepe, on zákony dodržovat nemusí ..:-/

+2/0
24.1.2013 18:10

J22i45ř46í 40K33o78c80u39r81e48k 6735774935458

Jestli není tak trochu špatně to, že firma musí dávat tatáž data státu ixkrát a úřady si je předávají, jenom když "chtějí".

0/−1
24.1.2013 22:21

S61e29i85d44l 57P85e54t86r 1391411555864

Nerozumím. 8-o

Poskytnutí hosp. výsledků firmy do sbírky listin v OR není o "státních úřadech" (ty mají svých dat dost)  ale o tom, aby případní partneři, odběratelé a dodavatelé  měli transparentní přístup k datům, kterak si firma v minulém období vedla.   Pokud firma výsledkyv OR  nezveřejní, ať již z jakýchkoli důvodů, v očích mnoha se tak stavá poněkud nedůvěryhodnou. Avšak její boj. :-)

+2/0
24.1.2013 22:41

P34a64v28e40l 71Z63i50k69a 3412441422419

Samozřejmě je dobře, že RJ jezdí, protože se u ČD chytli za nos a konečně se začínají trochu snažit, o cenách ani nemluvě. ČD by měly vyházet tak třetinu lidí! Pustil bych konkurenci na všechny tratě a dotoval bych jen lokální motoráky a to  v případě, že v nich vůbec něco jezdí. Často vidím v motoráku dva lidi! Pak byc bylo lepší na ty tratě nasadit dodávky či mikrobusy a prostě ty tratě zrušit. Nemůžeme si držet sít z první republiky, kdy lidi neměli auta!

+5/−16
24.1.2013 10:20

R11o15b96e89r62t 44P56r54a26ž15á58k 4768266325460

A koho byste, vy dopravní experte, propustil?

+18/−2
24.1.2013 10:23

P89a46v64e58l 90Z52i92k46a 3342521562839

Skočte na nejbližší nádraží a trochu se porozhlédněte!

+2/−16
24.1.2013 10:24

R54o46b32e80r20t 58P53r98a24ž54á53k 4808426505910

Pletete si zaměstnance ČD a SŽDC. To se ostatně podobným takyodborníkům občas stane.

+33/0
24.1.2013 10:28

M51i76r20o12s34l23a86v33a 46N93ě54m95c75o51v23á 1531962266198

;-D;-DR^

+6/0
24.1.2013 10:32

R14a96d41e60k 21J53a45n21a86t45a 9465506144472

Ale je třeba dodat, že zaměstnanců SŽDC je opravdu příliš moc. Jenže tato přezaměstnanost není umělá. Je vynucená stavem tratí, především nedostatečnou automatizací.

Pokud na modernizaci trati stát 50 let kašlal (o investicích nerozhoduje ČD ani SŽDC, ale poslanci, kteří schvalují rozpočet SFDI !), tak tam prostě stále jsou závory, které se ovládají ručně klikou na základě telefonátu. Takže tam musí být i bába závorářka. A tak je to i dalšími profesemi, např. hláskaři.

+14/0
24.1.2013 10:36

S71e60i94d42l 11P79e73t51r 1221191925864

To máte sice částečně pravdu, ale je velmi tristní vidět každému vlaku salutujího výpravčího na 25 let zavřeném,  v demoličním stavu  nádraží Praha-Vyšehrad. A takových míst budou patrně stovky ...

Železniční sít byla koncipována na 10x vyšší především nákladní výkony, než dnes reálně přepravuje a přitom stále obhospodařuje původní infrastrukturu. SŽDC by musel kočírovat ekonomický pánbůh aby v současné podobě neprodělávala ..:-/

+2/−1
24.1.2013 18:04

R21a58d53e28k 77J11a66n87a53t74a 9415726224692

Ano, však o tom jsem mluvil. Protože na té trati není moderní automatika, musí podél ní být lidi (jako v dobách, kdy byla lidská práce levná a automatika drahá nebo neexistující).

Na tom nádraží ten výpravčí není (ani nikdy nebyl) jen kvůli cestujícím, ale kvůli tomu, že se tam stýkají úseky tratě a jsou tam výhybky (tříkolejná trať se mění na dvoukolejnou).

+2/0
24.1.2013 19:20

R72a11d42e87k 34J17a19n58a35t47a 9755816454302

A ještě k těm "10x vyšším výkonům". Nemáte pravdu, tedy pokud zůstáváme na Vyšehradě. Tato trať je přetížená. Kvůli dnešní velmi husté osobní dopravě (mnohem hustší než za socialismu). Na Západě by podobná trať neměla 2-3, ale nejméně 4 koleje.

+3/0
24.1.2013 19:22

Z76b13y27n67ě18k 97P44o51p34o74v85s91k31ý 9356468147713

Na nejbližším nádraží v mém případě Ostrava- Třebovice nebyl ani jeden zaměstnanec těch Vašich "ČD";-D

+2/0
24.1.2013 11:02

R51o66b68e16r60t 80P48r17a59ž97á86k 4518446695520

Praha Vršovice. Jeden zaměstnanec ČD. Fíra čekající na svůj panťák.

+3/0
24.1.2013 11:06

R62a90d16e17k 54J64a68n93a12t64a 9125976464982

Ve Vršovicích je ještě pokladní ČD. Většinu času jen jedna.

+2/0
24.1.2013 11:54

R41o32b65e13r21t 38P77r73a78ž19á43k 4208166365590

Tu brzo nahradí automat.:-/

+2/−2
24.1.2013 11:57

J37á90n 36K87o43t57ú61č 2826824228656

Ja by som prepustil administratívnych pracovníkov. Takých bežne cestujúci nevidí, lebo sedia v pražských centrálach. A to je jedno či ČD alebo SŽDC, obe firmy majú prezamestnanosť v administratíve. Rovnaké je to aj na Slovensku. Čo sa týka motorákov, tak holt mnohé fakt jazdia prázdne a autobus by to dal lacnejšie, to je holý fakt. Vrámci IDS JMK to už pochopili a mnohé nezmyselné lokálky nahradili autobusmi. Komfort pre cestujúcich tým nijako neutrpel.

0/−1
24.1.2013 12:46

J43i22r14k46a 65D78v83o14ř61á61k 4865190213148

Jasně. Vemte všechny firmy v ČR a propusťte z nich všechny administrativní pracovníky, které jste neviděl.;-D;-D

Chytrolíni bay si měli vzpomenout, že v přepočtu na dopravní výkony má ČD méně zaměstnanců než např. RegioJet.;-)

+1/0
29.1.2013 9:32

Z48d51e61ň37k43a 74V54e34s83e94l37á 8529695547720

"Často vidím v motoráku dva lidi!" - Záleží na tom, v jakém úseku vlak vídáte. Bydlíme nedaleko trati mezi dvěma stanicemi - hlavní a místní. Ne výjimečně se stává, že z hlavní stanice jede pár lidí, ale na té místní, která je blízko sídliště a i blíž centru, jich nastoupí tolik, že se vlak zcela zaplní. Opačným směrem pak třeba 90% lidí vystoupí právě na místní a do hlavní dojede třeba jenom 5 osob. Takže když čekám, až přejede vlak a já budu moct trať přejít, také tam vídám jenom pár lidí...

+9/0
24.1.2013 10:28

T51o37m54á64š 17K44n96a39i72f49l 6563740327380

vy toho o železniční dopravě opravdu moc nevíte, co? :)

+2/0
24.1.2013 10:40

R74o11b33e45r56t 44P41r59a37ž10á46k 4598216815820

Možná by se pan Jančura mohl pochlubit, proč je dlužen Českým drahám za užívání myčky v DKV Praha a jakého má kde strýčka, že ho vedení DKV nesmí soudně uhánět o zaplacení. Podobná situace v dílnách Vítkov.

+19/0
24.1.2013 10:13

D55a61v90i16d 23Č65e32r95n95o23h17o72r35s40k56ý 1946204546796

ono i dílny v Kolíně ho mají rády jak trn v zadku ;-)

+8/0
24.1.2013 11:22

R76o47b25e97r51t 64P71r94a92ž23á15k 4788446595790

No, právě. Líbí se mi, když neplatič, na kterého měla být dávno uvalená exekuce, radí ostatním, jak to mají dělat.

+7/0
24.1.2013 11:54

D60a67v72i29d 70Č47e67r86n67o23h60o48r28s52k64ý 1736164126266

klasickej ceskej podnikatel :-D

+6/0
24.1.2013 13:12

P71e38t74r 83D53v90o25ř23á67k 9342117301938

Každá firma má plnit své zákonem dané povinnosti, ať točí soukromé nebo státní peníze. RJ prostě porušil povinnost. Tečka.

+14/0
24.1.2013 10:03

T66o55m94á96š 25K58n86a16i57f76l 6773400647950

Koukám, že p. Sůra dnes vygeneroval jeden ze dvou článků ročně, které jdou proti RJ ---- neb mu už došlo, že tím neustálým opěvováním Jančury je až podezřelý :)

+6/−5
24.1.2013 9:53

T58o44m53a93s 61N24o69v52o76t44n95y 3441536858929

;-D

+4/0
24.1.2013 10:01

V75á71c53l54a35v 47J96o58n96á28š 8202153102223

Nebo od Jančury nedostal za předchozí článek zaplaceno....

+10/0
24.1.2013 10:37

K50a67r36e76l 22K84o58s70o75b65u75d 4987152416

Proč RegioJet nedostal už dávno pokutu!!! Plnou huba našich daní a sám zjevně daně neplatí a provádí kdejaké učetní čachry!!!

+10/−5
24.1.2013 9:49

T35o53m47á23š 90K71n13a89i83f63l 6913520137180

a jak jsi na to přišel? víš vůbec, o čem je řeč? :) Tohle s daněmi nijak nesouvisí :)

+5/−3
24.1.2013 9:53

M16a95r13t26i50n 41M71u43r82c92i85n59a 5268626866945

RegioJet este nedostal pokutu z uplne rovnakeho dovodu ako ju nedostanu kazdorocne tisice obchodnych spolocnosti registrovanych v CR (firmy kontrolovane vladou nevynimajuc).

Ked pokuty, tak vsetkym, alebo nikomu!

+4/−1
24.1.2013 9:54

P83e59t80r 31D59v91o85ř84á60k 9612977591958

... protože porušení této povinnosti není nijak zákonem sankcionováno. Nicméně od MD bych očekával, že do tentrů na rychlíkové tratě nebude pouštět firmy, které mají problém se zveřejňováním (třeba jen pozdním podáním) svých hospodářských výsledků.

+4/0
24.1.2013 10:06

T85o38m30á65š 28K71n57a68i12f12l 6253830227750

ale to víte, že je ... pokuta tza nezveřejnění dokumentů v rejstříku je až 3% aktiv společnosti, obvyklá pokuta se pohybuje do 20 tis.

+1/0
24.1.2013 10:40

R79o17b77e27r40t 66P10r15a57ž29á58k 4358746525330

Likvidační;-)

0/0
24.1.2013 11:55

M64a56r20e80k 83H43r89u36b40y 6347652381648

Zajimave je, ze kontrola je jednoducha, tresty relativne vysoke, a presto se firmam vyplati tuhle povinnost nedodrzovat. V clanku mi chybi inforrmace o tom,  co se stane urednikum, kteri kaslou na svoji praci ;-)Rv

+10/−1
24.1.2013 9:43

V86á32c62l56a89v 70H10o48s85c28h 8526278152551

Firmy asi vedi, proc nechteji zverejnovat sve vysledky. To je informace, kterou zajima konkurence a proc by to mel nekdo takhle citliva data uvadet??? At je uvadi statni firmy, firmy subvencovane verejnyma penezma. Ale proc ma muj aktualni, nebo potencialni konkurent vedet, jak se mi za posledni leta vedlo???

+1/−13
24.1.2013 9:34

M70a29r59t69i52n 98N42o37v58o90t29n64ý 7648978325443

Tyto údaje jsou povinny uvádět ze zákona. Navíc - z údajů, které se vkládají do rejstříku, opravdu nic moc, použitelného pro konkurenční boj, nezjistíte.

+12/−1
24.1.2013 9:37

R37a13d36e75k 48J28a63n70a13t22a 9945436934562

Naopak, je to důležité pro všechny.

Např. pro obchodní partnery (zda je firma důvěryhodná pro dlouhodobý obchod).

Nebo pro finanční úřad (zda firma nepovoleným způsobem nepřelévá majetek/náklady/atd mezi firmami stejných vlastníků a nekrátí tak daně).

Nebo pro antimonopolní úřad (zda firma podnákladovými cenami nelikviduje konkurenci, to je rovněž nelegální)

+14/0
24.1.2013 9:38

M71a94r65t90i71n 31K84a63r45á77s94e44k 9338293298408

No statni urady, ktere to potrebuji, vykazy dostanou samozrejme (financak kdykoli).

+1/−1
24.1.2013 10:11

T78o79m82á30š 29K29n82a76i51f43l 6533200517880

Ne ... dokumenty zveřejnovane v obchodním rejstříku opravdu pro FU a antimonopalni urady opravdu nejsou.

+1/0
24.1.2013 10:41

M37a39r24t62i57n 35K18a91r13á66s53e65k 9808513228138

No tak ono pres rok stara ucetni zaverka neni pro posouzeni duveryhondosti firmy moc relevantni.

0/0
25.1.2013 16:41

T50o68m36á78š 91K75n12a24i75f88l 6733450707870

Z účetní uzávěrky toho tak konkurenčně vykoumáte...

+1/−1
24.1.2013 9:54

V53r42a29t90i66s52l55a94v 88B14e77n31e54š 9732378263620

Nevidim sebemensi duvod, proc o sve firme davat citlive informace verejnosti. Kor ceske, kde si kazdy zavidi i trisku v ritce. FU ma dost podkladu a nikoho jineho to nemusi zajimat. Obchodni partnerstvi se nestavi na studiu ucetnich lejster, ale na dlouhodobe spolupraci. Jiz prvni kseftik determinuje dalsi vyvoj.

0/−5
24.1.2013 11:25

Z39b21y70n91ě41k 17Č10e29j11k59a 5326868541203

to určitě ;-D

+1/0
24.1.2013 13:24

L42u13d38v30í81k 76R37a19k 8915211824254

Asi, tak. Měl splnit to co stanovuje zákon, ale na druhou stranu, mě jako občana to vůbec, ale vůbec nevadí a nezajímá, neb si na sebe vydělá, kdežto dráhy je tunel, kde se strácí prachy, a to i moje-platím daně státu a stát leje do ČD...

+4/−15
24.1.2013 9:16

M79a83r13t70i34n 92N31o24v45o29t18n58ý 7418718375593

Nevydělá si na sebe. Dotace od státu na studentské jízdné bere stejně jako ČD a jsou to obrovské peníze, žádné drobné. A stejně je ve ztrátě asi 50 miliónů (jejich vlastní vyjádření).

+13/0
24.1.2013 9:34

R59a51d35e92k 38J81a89n75a43t41a 9345866414562

Ano, a tyto úhrady na relaci Praha-Ostrava jsou dokonce výrazně vyšší, než byla na relaci Praha-Ostrava dotace linky Ex1. Takže stát na nynější stav doplácí více.

+9/0
24.1.2013 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.