Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levné aerolinky mají zlaté časy. Ryanair i easyJet zvyšují tržby

Stížnosti na chování nízkonákladových dopravců sice pravidelně plní média, jejich akcionáři však mohou být spokojeni. Zatímco většina aerolinek hlásí spíše ztráty, dva největší nízkonákladoví hráči v Evropě, Ryanair a easyJet, dál vylepšují svá hospodaření a jejich akcie rychle rostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a86r41t20i75n 76P90a20ž22i27t90k44a 9450116847221

Levné aerolinky? Chtěl jsem letět v květnu do Paříže, Easyjet +-3.300 zpáteční, ČSA ta samá cena, a jak tak čtu v diskusi, žádná výjimka to není. Jsou teda Easyjet drahé aerolinky, nebo ČSA levné?

0/0
28.1.2013 21:19

D64a34n63i79e91l 16H40e54n32d21r14y19c83h 4698306656961

Pokud by Ryanair zacal letat z Vodochod, tak by  CSA zkrachovaly a Ruzyn by nemela -13% ubytek cestujicich jako minuly rok ale min. 50%. Priklad let z Hahnu (Frankfurt) Split tam a zpet cerven cervenec 50 EUR, Kanarske ostrovy 49 EUR atd. Je to sice bez zavazadel i tak jsem se do 100 EUR vzdy vesel. Zkuste letet s CSA do Chorvatska nebo na Kanary tak udelate kotrmelec....:-P

+3/−1
28.1.2013 11:18

J81o36s57e68f 53K16o65p35e89c61k60y 9214482465

Vzhledem k tomu, ze podil LC dopravcu na trhu v Praze je v soucasnosti cca 22%, tak je vas odhad dost vyrazne nadneseny... ;-)

+2/−3
28.1.2013 11:37

T24o51m19á86š 39M29o96r39a26v55č85í87k 3637716803365

Pokud by si LC udělaly ve Vodochodech hub, tak by těch cestujících bylo více. Momentálně zde moc na výběr nemáte. Navíc musíte připočíst i chartery, ty taky pořád "vyhrožují a vyhrožovali", že chtějí Vodochody.

0/0
28.1.2013 17:46

T51o96m35á47š 63M73o37r52a21v28č96í54k 3127536783425

y

0/0
28.1.2013 17:49

J82o74s89e67f 73K82o90p45e10c51k20y 9114812645

momentalne zde mame naprosto dostatecny vyber LC. kdyby tomu tak nebylo, tak uz by z Prahy davno letalo LC vice... ;-)

0/0
28.1.2013 18:00

R51a93d53e63k 19J63a85n11a82t50a 9235666754202

To právě těžko. Lowcosty neřeší přestupy. Takže lowcostové "huby" musí být taženy především domácí poptávkou. A ta je v ČR nízká. Ne že by Češi neměli na letenky samotné. Ale oni především nemají na to zaplatit si nezávislou dovolenou, neznají jazyky, atd. Ani pracovní migrace Čechů už není to co bývala.

0/0
28.1.2013 19:38

P31e52t37r 71J76u52r14č87e80k 4239614680

Ohromující!!!8-o Tak a teď ještě připočtěte ty kufry, neb kdo létá na dovolenou bez zavazadel, dále letenku do Frankfurtu a ještě ne zrovna levnou jízdenku na vlak, protože Hahn je Frankfurt asi jako jsou Pardubice Praha. ;-D

+1/−3
28.1.2013 14:31

D16a88n46i21e62l 35H69e55n75d13r10y47c44h 4258566806911

Ja nebydlim v CR, jinak cesta autem do Hahn s 1,9 Tdi tam i zpet 90 EUR, ale o tom to neni. Jde predevsim o to ze Ruzyne je draha a z urcitych duvodu nechce LC a uz vubec ne druhe letiste do 50 km od Prahy viz. Vodochody. Plus 3,5 milionu pasazeru ve Vodochodech = minus 3,5 mil. na Ruzyni.

+1/0
28.1.2013 14:42

J48o53s17e16f 79K23o57p24e48c34k38y 9604632225

A to ze Praha nechce LC se projevuje tak, ze do Prahy lita nebo letaly EasyJet, Wizz air, NorvegianAirShuttle, Jet2, BMI Baby atd? ;-)

0/−1
28.1.2013 15:07

M40i11c50h57a96l 63L70u87s87k 1955294431286

Určitý úbytek pax by nepochybně otevření Vodochod znamenalo, ale jistě ne tak jak píšete. LC dopravci poskytují jenom nejjednoduší point to point dopravu, navíc je jejich cílová skupina primárně jiná než u klasických aerolinek.

Jinak gratuluji. Vydržet  bezmála 5 hodin v narvaném dobytčáku Raynair, bez - alespoň - polohovatelných opěradel, to chce nepochybně neobyčejnou psychickou i fyzickou odolnost.

0/−3
28.1.2013 15:11

P51a89v37e61l 95N32o95v42á69k 7541616359743

zajímalo by mě jeslti s nima někdy letěl... opravdu to není zas tak hrozný jak se povídá...

+1/0
28.1.2013 16:17

M88i96c23h11a40l 94L22u90s69k 1455924661596

Nejenže letěl, ale dokonce jsem měl i tu čest pro ryan pracovat. A je to tak hrozný jak se povídá.

+1/−4
28.1.2013 16:25

P27a30v60e65l 21N85o46v94á15k 7341216729423

já abych řekl pravdu tak sem s nima letos letěl poprví a byl jsem celkem překvapenej, čekal jsem to podle diskuzí horší... nepříšlom i to vůbec horší než ostatní low cost...

+2/0
28.1.2013 17:14

S37t67e79p69a56n 87T32o31t73h 8738739855648

je to proste vec naroku a nazoru... Ja, pokud mam letet do 4 hodin, volik LC... neni to o mnoho nepohodlne nez nasima narvanejma vlakama napric republikou a za ty 4 hodky se podivam o vetsi kousek dal. Pak teprve nastupuje normalni dopravce. Nemam s tim problem. Na nejaky ten vikend clovek nepotrebuje zavazadlo, staci mu s sebou taska a v ni tricko a trenky navic. Ja vozim fototechniku ve vaze nekde kolem 5-7kg a nemam problem.

0/0
29.1.2013 6:57

R34a31d37e80k 53N43e93u46m15a74n80n 5132422748875

let z Hahnu - asi 150 km od Frankfurtu Rv

0/0
28.1.2013 19:39

J83a71n12a 38M97o67l54á20k98o88v15á 7447376526554

At si kazdej nadava, ale ja jsem spokojena s Ryanair i easyjetem. Kdyby tyto nebyly, tak bych mohla letet s CSA maximalne do Parize za 10000.... Jak to stavalo a to jeste v dobr, kdy palivo bylo vyrazne levnejsi. Nyni neni problem letet parkrat do roka nekde mrknout po Evrope za par kacek.

+18/−3
28.1.2013 9:02

M85i78c55h61a25l 67Š34r79o77u77b94e31k 8914976653230

Tak tak, letos už máme za sebou Londýn a chystáme ještě Amsterodam a Rigu. Vše pod 2tis za zpáteční let/osobu.

+5/−1
28.1.2013 9:16

R22a43d50e89k 11J71a56n65a66t75a 9265806634372

Do AMS se dostanete levně i s ČSA. Např. dnes na některý dubnový víkend - Easyjet nejlevněji zpáteční 2615 Kč (bez zavazadel a poplatku za platbu kreditkou), ČSA 3100 Kč (včetně všeho). Ostatně i tento článek píše, že cena letenek u těchto společností vzrostla meziročně o 11%.

To co snížilo ceny letenek, nejsou "lowcosty" jako takové, ale otevřený trh v rámci EU, a tudíž konkurence a tlak na efektivnění provozu. A konkurují si i klasické aerolinky navzájem. "Lowcosty" jsou především marketingovy trik, jak přesvědčit letět chudého Honzu z Dolní Lhoty, který si dodnes myslí, že klasické aerolinky sou drahé. Ve skutečnosti mnoho "lowcostů" patří klasickým aerolinkám, aniž to cestující tuší.

+4/−6
28.1.2013 9:36

M59i19c62h28a93l 34Š86r23o72u22b58e91k 8334596133450

Haha... tak my do toho Amsteru letíme za 3200 ve dvou lidech. Co všechno má ČSA navíc oproti EeasyJetu? To jejich hnusný jídlo v hodnotě asi 20 korun si klidně na cestě pod 2 hodiny odpustím...

+5/−3
28.1.2013 10:38

R61a21d42e75k 91J10a85n61a53t24a 9315896934482

Pokud chcete šermovat cenou, tak uveďte příklad v budocnosti (pak lze porovnat ceny v konkrétní datum). Jinak je váš příspěvek neověřitelný, ceny zpětně nelze zjišťovat.

ČSA nabízí (na této lince) navíc např. lepší odletové časy i frekvenci spojů (díky codesharu z KLM).

Jídlo na letech pod 3h nerozhoduje ani náhodou. Fakt, že lowcosty obvykle nedávají občerstvení není kvůli úspoře (ta je minimální). Je to součást marketingu směrem k cílové skupině, která pak žije v domnění, že tím, že letí spojem bez občerstvení, hrozně ušetří.

+3/−2
28.1.2013 10:57

P50a52v26e49l 28N85o68v72á14k 7411366989703

Pokud člověk letí bez zavazadla tak se mi proste klasické aerolinky nevyplati, ale jakmile mám zavazadlo kouknu i na čsa a pod... často rozdíl 200-300 kč a to sem ochotnej si za klasickou aerolinii připlatit...

+4/0
28.1.2013 11:23

A38n40n19a 48V96e62s31e24l14á 3479870451580

Přesně, jet v autobusu 2 dny do Paříže může jen hodně velký zoufalec. Eurovíkendy jsou super . Vlezete se i s letenkou do 10 tisíc. Cestování s cestovkou je hrozné.

+3/−2
28.1.2013 9:52

J32i11ř73í 79J12i95n28d34r71a 6165749826418

Taky raději letím, ale nechci vám brát iluze, do Paříže je to autobusem 12 hodin, když odečtete letiště mimo centra + čas odbavení na letišti, tak reálný rozdíl je 6 hodin v neprospěch autobusu.

+3/−1
28.1.2013 10:41

A26n76n87a 17V11e48s92e39l57á 3309440751340

Pokud jedete třeba z Jeseníků na zájezd ať autobusem nebo letadlem, tak je to pro cestujícího úmorné. Dle mého vyhraje vždy letadlo. Vždy se musíte nějak do Prahy nebo Vídně k letadlu nějak dopravit.

+2/−1
28.1.2013 11:26

P36a72v34e45l 14N37o14v68á63k 7661986339393

záleží na tom odkud jedete, ale řekl bych že v drtivé věčině pokud nebydlíte v Rozvadově vyhrává letadlo. Já osobně tomám na letiště 45minut a to ještě jedu dost vyhlídkově... Na letišti stačí být hodinu do předu někdy ani to nejsem... Do centra se dostat musíte (kvůli centru tam většinou letíte) a je jedno jeslti autobusem který jede zácpanou Paříží, nebo z letiště vlakem... Krom toho v Paříži je člověk za necelý letecky 2 hodiny což je kousek... nemyslím si že v brzké době se objeví něco co by letadlu mohlo reálně konkurovat...

0/0
28.1.2013 16:22

I39v79a45n 66V34r43b64a 9640450535352

S Ryan som letel raz, letenka za 50 penci do Londyna, tomu sa nedalo odolat, ale bolo to prvy a posledny krat. Problem nie je ani tak v Ryane, ako v ludoch, ktori s nimi lietaju. Tlacenica do lietadla, hlucni, bezohladni, atmosfera ako na jarmoku.

+2/−2
28.1.2013 10:49

P95a46v48e52l 29F73a79r39a 9144765688558

Nemáte rád tlačenice a jarmoky? ;-) Je to relativní, záleží s kým se tlačíte. Když jsme byl v 85-tém na spartakiádě a čekal jsem v metru, přišlo tam několik stovek dorostenek v úborech mířící na Strahov! Bohužel přes svůj útlý věk jsem si to tehdy ani neužil, ale často si na to vzpomenu! :-)

+4/0
28.1.2013 11:21

H98a35n12a 47U78r72b62á19n88k83o71v19á 7229928900954

Nepíšete pravdu, letenka Praha - Paris (zpáteční) stojí 3.400 Kč.

+1/−1
28.1.2013 13:55

J10a20n68a 90M29o97l49á66k87o61v49á 7887866686294

Ano, diky konkurenci v podobe nizkonakladovek.

0/0
1.2.2013 9:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.