Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levné aerolinky mají zlaté časy. Ryanair i easyJet zvyšují tržby

Stížnosti na chování nízkonákladových dopravců sice pravidelně plní média, jejich akcionáři však mohou být spokojeni. Zatímco většina aerolinek hlásí spíše ztráty, dva největší nízkonákladoví hráči v Evropě, Ryanair a easyJet, dál vylepšují svá hospodaření a jejich akcie rychle rostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44a90r69t75i20n 41P46a88ž44i62t70k24a 9730716777751

Levné aerolinky? Chtěl jsem letět v květnu do Paříže, Easyjet +-3.300 zpáteční, ČSA ta samá cena, a jak tak čtu v diskusi, žádná výjimka to není. Jsou teda Easyjet drahé aerolinky, nebo ČSA levné?

0/0
28.1.2013 21:19

D48a74n85i89e29l 78H47e90n47d34r22y54c71h 4538636776761

Pokud by Ryanair zacal letat z Vodochod, tak by  CSA zkrachovaly a Ruzyn by nemela -13% ubytek cestujicich jako minuly rok ale min. 50%. Priklad let z Hahnu (Frankfurt) Split tam a zpet cerven cervenec 50 EUR, Kanarske ostrovy 49 EUR atd. Je to sice bez zavazadel i tak jsem se do 100 EUR vzdy vesel. Zkuste letet s CSA do Chorvatska nebo na Kanary tak udelate kotrmelec....:-P

+3/−1
28.1.2013 11:18

J41o38s57e84f 89K59o69p63e45c51k10y 9864612135

Vzhledem k tomu, ze podil LC dopravcu na trhu v Praze je v soucasnosti cca 22%, tak je vas odhad dost vyrazne nadneseny... ;-)

+2/−3
28.1.2013 11:37

T19o34m10á10š 52M36o11r20a65v52č77í38k 3847296913275

Pokud by si LC udělaly ve Vodochodech hub, tak by těch cestujících bylo více. Momentálně zde moc na výběr nemáte. Navíc musíte připočíst i chartery, ty taky pořád "vyhrožují a vyhrožovali", že chtějí Vodochody.

0/0
28.1.2013 17:46

T89o97m91á47š 41M43o29r90a57v25č26í35k 3827376473145

y

0/0
28.1.2013 17:49

J84o30s12e29f 70K53o20p51e74c31k71y 9154172615

momentalne zde mame naprosto dostatecny vyber LC. kdyby tomu tak nebylo, tak uz by z Prahy davno letalo LC vice... ;-)

0/0
28.1.2013 18:00

R73a50d71e28k 60J11a93n24a71t75a 9155196514372

To právě těžko. Lowcosty neřeší přestupy. Takže lowcostové "huby" musí být taženy především domácí poptávkou. A ta je v ČR nízká. Ne že by Češi neměli na letenky samotné. Ale oni především nemají na to zaplatit si nezávislou dovolenou, neznají jazyky, atd. Ani pracovní migrace Čechů už není to co bývala.

0/0
28.1.2013 19:38

P20e74t36r 37J15u73r52č63e26k 4719554460

Ohromující!!!8-o Tak a teď ještě připočtěte ty kufry, neb kdo létá na dovolenou bez zavazadel, dále letenku do Frankfurtu a ještě ne zrovna levnou jízdenku na vlak, protože Hahn je Frankfurt asi jako jsou Pardubice Praha. ;-D

+1/−3
28.1.2013 14:31

D87a50n71i20e70l 24H83e95n50d75r63y63c76h 4458196706581

Ja nebydlim v CR, jinak cesta autem do Hahn s 1,9 Tdi tam i zpet 90 EUR, ale o tom to neni. Jde predevsim o to ze Ruzyne je draha a z urcitych duvodu nechce LC a uz vubec ne druhe letiste do 50 km od Prahy viz. Vodochody. Plus 3,5 milionu pasazeru ve Vodochodech = minus 3,5 mil. na Ruzyni.

+1/0
28.1.2013 14:42

J36o24s60e11f 82K40o98p93e43c98k42y 9194192335

A to ze Praha nechce LC se projevuje tak, ze do Prahy lita nebo letaly EasyJet, Wizz air, NorvegianAirShuttle, Jet2, BMI Baby atd? ;-)

0/−1
28.1.2013 15:07

M10i71c23h23a53l 51L60u14s89k 1355554861446

Určitý úbytek pax by nepochybně otevření Vodochod znamenalo, ale jistě ne tak jak píšete. LC dopravci poskytují jenom nejjednoduší point to point dopravu, navíc je jejich cílová skupina primárně jiná než u klasických aerolinek.

Jinak gratuluji. Vydržet  bezmála 5 hodin v narvaném dobytčáku Raynair, bez - alespoň - polohovatelných opěradel, to chce nepochybně neobyčejnou psychickou i fyzickou odolnost.

0/−3
28.1.2013 15:11

P21a72v60e68l 63N80o15v88á56k 7941446159203

zajímalo by mě jeslti s nima někdy letěl... opravdu to není zas tak hrozný jak se povídá...

+1/0
28.1.2013 16:17

M72i25c36h25a50l 85L40u51s63k 1905624311656

Nejenže letěl, ale dokonce jsem měl i tu čest pro ryan pracovat. A je to tak hrozný jak se povídá.

+1/−4
28.1.2013 16:25

P29a96v32e33l 35N55o94v95á87k 7311826399783

já abych řekl pravdu tak sem s nima letos letěl poprví a byl jsem celkem překvapenej, čekal jsem to podle diskuzí horší... nepříšlom i to vůbec horší než ostatní low cost...

+2/0
28.1.2013 17:14

S38t14e44p52a76n 77T18o43t77h 8448769745838

je to proste vec naroku a nazoru... Ja, pokud mam letet do 4 hodin, volik LC... neni to o mnoho nepohodlne nez nasima narvanejma vlakama napric republikou a za ty 4 hodky se podivam o vetsi kousek dal. Pak teprve nastupuje normalni dopravce. Nemam s tim problem. Na nejaky ten vikend clovek nepotrebuje zavazadlo, staci mu s sebou taska a v ni tricko a trenky navic. Ja vozim fototechniku ve vaze nekde kolem 5-7kg a nemam problem.

0/0
29.1.2013 6:57

R68a55d91e57k 81N97e47u97m60a17n65n 5332682888195

let z Hahnu - asi 150 km od Frankfurtu Rv

0/0
28.1.2013 19:39

J23a84n93a 53M84o71l57á36k16o21v23á 7837236326504

At si kazdej nadava, ale ja jsem spokojena s Ryanair i easyjetem. Kdyby tyto nebyly, tak bych mohla letet s CSA maximalne do Parize za 10000.... Jak to stavalo a to jeste v dobr, kdy palivo bylo vyrazne levnejsi. Nyni neni problem letet parkrat do roka nekde mrknout po Evrope za par kacek.

+18/−3
28.1.2013 9:02

M62i55c58h50a86l 48Š13r40o48u83b91e79k 8764956783280

Tak tak, letos už máme za sebou Londýn a chystáme ještě Amsterodam a Rigu. Vše pod 2tis za zpáteční let/osobu.

+5/−1
28.1.2013 9:16

R17a88d98e29k 92J49a32n88a22t20a 9295856454672

Do AMS se dostanete levně i s ČSA. Např. dnes na některý dubnový víkend - Easyjet nejlevněji zpáteční 2615 Kč (bez zavazadel a poplatku za platbu kreditkou), ČSA 3100 Kč (včetně všeho). Ostatně i tento článek píše, že cena letenek u těchto společností vzrostla meziročně o 11%.

To co snížilo ceny letenek, nejsou "lowcosty" jako takové, ale otevřený trh v rámci EU, a tudíž konkurence a tlak na efektivnění provozu. A konkurují si i klasické aerolinky navzájem. "Lowcosty" jsou především marketingovy trik, jak přesvědčit letět chudého Honzu z Dolní Lhoty, který si dodnes myslí, že klasické aerolinky sou drahé. Ve skutečnosti mnoho "lowcostů" patří klasickým aerolinkám, aniž to cestující tuší.

+4/−6
28.1.2013 9:36

M24i33c75h19a54l 20Š74r28o12u69b20e53k 8554696923910

Haha... tak my do toho Amsteru letíme za 3200 ve dvou lidech. Co všechno má ČSA navíc oproti EeasyJetu? To jejich hnusný jídlo v hodnotě asi 20 korun si klidně na cestě pod 2 hodiny odpustím...

+5/−3
28.1.2013 10:38

R80a39d37e91k 16J93a24n12a57t22a 9325686384752

Pokud chcete šermovat cenou, tak uveďte příklad v budocnosti (pak lze porovnat ceny v konkrétní datum). Jinak je váš příspěvek neověřitelný, ceny zpětně nelze zjišťovat.

ČSA nabízí (na této lince) navíc např. lepší odletové časy i frekvenci spojů (díky codesharu z KLM).

Jídlo na letech pod 3h nerozhoduje ani náhodou. Fakt, že lowcosty obvykle nedávají občerstvení není kvůli úspoře (ta je minimální). Je to součást marketingu směrem k cílové skupině, která pak žije v domnění, že tím, že letí spojem bez občerstvení, hrozně ušetří.

+3/−2
28.1.2013 10:57

P29a27v93e80l 69N68o13v66á50k 7671536889863

Pokud člověk letí bez zavazadla tak se mi proste klasické aerolinky nevyplati, ale jakmile mám zavazadlo kouknu i na čsa a pod... často rozdíl 200-300 kč a to sem ochotnej si za klasickou aerolinii připlatit...

+4/0
28.1.2013 11:23

A38n19n48a 93V62e95s30e39l88á 3579530611290

Přesně, jet v autobusu 2 dny do Paříže může jen hodně velký zoufalec. Eurovíkendy jsou super . Vlezete se i s letenkou do 10 tisíc. Cestování s cestovkou je hrozné.

+3/−2
28.1.2013 9:52

J19i73ř61í 42J86i16n88d35r50a 6925599736988

Taky raději letím, ale nechci vám brát iluze, do Paříže je to autobusem 12 hodin, když odečtete letiště mimo centra + čas odbavení na letišti, tak reálný rozdíl je 6 hodin v neprospěch autobusu.

+3/−1
28.1.2013 10:41

A34n87n23a 88V68e47s26e16l84á 3929180271690

Pokud jedete třeba z Jeseníků na zájezd ať autobusem nebo letadlem, tak je to pro cestujícího úmorné. Dle mého vyhraje vždy letadlo. Vždy se musíte nějak do Prahy nebo Vídně k letadlu nějak dopravit.

+2/−1
28.1.2013 11:26

P71a17v45e39l 68N49o29v50á58k 7391146179803

záleží na tom odkud jedete, ale řekl bych že v drtivé věčině pokud nebydlíte v Rozvadově vyhrává letadlo. Já osobně tomám na letiště 45minut a to ještě jedu dost vyhlídkově... Na letišti stačí být hodinu do předu někdy ani to nejsem... Do centra se dostat musíte (kvůli centru tam většinou letíte) a je jedno jeslti autobusem který jede zácpanou Paříží, nebo z letiště vlakem... Krom toho v Paříži je člověk za necelý letecky 2 hodiny což je kousek... nemyslím si že v brzké době se objeví něco co by letadlu mohlo reálně konkurovat...

0/0
28.1.2013 16:22

I47v98a60n 87V26r88b30a 9620710415252

S Ryan som letel raz, letenka za 50 penci do Londyna, tomu sa nedalo odolat, ale bolo to prvy a posledny krat. Problem nie je ani tak v Ryane, ako v ludoch, ktori s nimi lietaju. Tlacenica do lietadla, hlucni, bezohladni, atmosfera ako na jarmoku.

+2/−2
28.1.2013 10:49

P10a88v15e44l 22F33a79r53a 9244265438808

Nemáte rád tlačenice a jarmoky? ;-) Je to relativní, záleží s kým se tlačíte. Když jsme byl v 85-tém na spartakiádě a čekal jsem v metru, přišlo tam několik stovek dorostenek v úborech mířící na Strahov! Bohužel přes svůj útlý věk jsem si to tehdy ani neužil, ale často si na to vzpomenu! :-)

+4/0
28.1.2013 11:21

H88a21n33a 20U54r58b74á58n18k80o86v10á 7269548960764

Nepíšete pravdu, letenka Praha - Paris (zpáteční) stojí 3.400 Kč.

+1/−1
28.1.2013 13:55

J28a96n16a 98M75o29l38á78k43o83v37á 7357586606924

Ano, diky konkurenci v podobe nizkonakladovek.

0/0
1.2.2013 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.