Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levné aerolinky mají zlaté časy. Ryanair i easyJet zvyšují tržby

Stížnosti na chování nízkonákladových dopravců sice pravidelně plní média, jejich akcionáři však mohou být spokojeni. Zatímco většina aerolinek hlásí spíše ztráty, dva největší nízkonákladoví hráči v Evropě, Ryanair a easyJet, dál vylepšují svá hospodaření a jejich akcie rychle rostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83a86r31t66i55n 38P44a16ž46i17t47k42a 9600816867931

Levné aerolinky? Chtěl jsem letět v květnu do Paříže, Easyjet +-3.300 zpáteční, ČSA ta samá cena, a jak tak čtu v diskusi, žádná výjimka to není. Jsou teda Easyjet drahé aerolinky, nebo ČSA levné?

0/0
28.1.2013 21:19

D79a31n68i61e85l 38H51e60n18d18r62y26c61h 4658836126801

Pokud by Ryanair zacal letat z Vodochod, tak by  CSA zkrachovaly a Ruzyn by nemela -13% ubytek cestujicich jako minuly rok ale min. 50%. Priklad let z Hahnu (Frankfurt) Split tam a zpet cerven cervenec 50 EUR, Kanarske ostrovy 49 EUR atd. Je to sice bez zavazadel i tak jsem se do 100 EUR vzdy vesel. Zkuste letet s CSA do Chorvatska nebo na Kanary tak udelate kotrmelec....:-P

+3/−1
28.1.2013 11:18

J23o33s94e67f 21K45o89p76e19c81k23y 9584872145

Vzhledem k tomu, ze podil LC dopravcu na trhu v Praze je v soucasnosti cca 22%, tak je vas odhad dost vyrazne nadneseny... ;-)

+2/−3
28.1.2013 11:37

T42o59m59á89š 67M10o88r97a57v78č16í47k 3297816883835

Pokud by si LC udělaly ve Vodochodech hub, tak by těch cestujících bylo více. Momentálně zde moc na výběr nemáte. Navíc musíte připočíst i chartery, ty taky pořád "vyhrožují a vyhrožovali", že chtějí Vodochody.

0/0
28.1.2013 17:46

T51o62m40á78š 67M62o97r18a68v84č77í84k 3767566383115

y

0/0
28.1.2013 17:49

J29o14s29e66f 12K75o26p11e90c25k74y 9264612725

momentalne zde mame naprosto dostatecny vyber LC. kdyby tomu tak nebylo, tak uz by z Prahy davno letalo LC vice... ;-)

0/0
28.1.2013 18:00

R26a17d86e34k 40J59a28n18a45t78a 9605516304822

To právě těžko. Lowcosty neřeší přestupy. Takže lowcostové "huby" musí být taženy především domácí poptávkou. A ta je v ČR nízká. Ne že by Češi neměli na letenky samotné. Ale oni především nemají na to zaplatit si nezávislou dovolenou, neznají jazyky, atd. Ani pracovní migrace Čechů už není to co bývala.

0/0
28.1.2013 19:38

P31e13t31r 11J50u14r27č25e61k 4329804750

Ohromující!!!8-o Tak a teď ještě připočtěte ty kufry, neb kdo létá na dovolenou bez zavazadel, dále letenku do Frankfurtu a ještě ne zrovna levnou jízdenku na vlak, protože Hahn je Frankfurt asi jako jsou Pardubice Praha. ;-D

+1/−3
28.1.2013 14:31

D46a38n86i52e87l 81H55e94n67d70r96y51c26h 4778826216681

Ja nebydlim v CR, jinak cesta autem do Hahn s 1,9 Tdi tam i zpet 90 EUR, ale o tom to neni. Jde predevsim o to ze Ruzyne je draha a z urcitych duvodu nechce LC a uz vubec ne druhe letiste do 50 km od Prahy viz. Vodochody. Plus 3,5 milionu pasazeru ve Vodochodech = minus 3,5 mil. na Ruzyni.

+1/0
28.1.2013 14:42

J49o15s60e54f 42K79o87p93e73c75k56y 9554112555

A to ze Praha nechce LC se projevuje tak, ze do Prahy lita nebo letaly EasyJet, Wizz air, NorvegianAirShuttle, Jet2, BMI Baby atd? ;-)

0/−1
28.1.2013 15:07

M53i64c23h88a30l 92L90u78s95k 1355244601166

Určitý úbytek pax by nepochybně otevření Vodochod znamenalo, ale jistě ne tak jak píšete. LC dopravci poskytují jenom nejjednoduší point to point dopravu, navíc je jejich cílová skupina primárně jiná než u klasických aerolinek.

Jinak gratuluji. Vydržet  bezmála 5 hodin v narvaném dobytčáku Raynair, bez - alespoň - polohovatelných opěradel, to chce nepochybně neobyčejnou psychickou i fyzickou odolnost.

0/−3
28.1.2013 15:11

P78a83v71e31l 16N55o22v26á30k 7301136589983

zajímalo by mě jeslti s nima někdy letěl... opravdu to není zas tak hrozný jak se povídá...

+1/0
28.1.2013 16:17

M57i23c16h97a49l 66L24u42s97k 1615644921896

Nejenže letěl, ale dokonce jsem měl i tu čest pro ryan pracovat. A je to tak hrozný jak se povídá.

+1/−4
28.1.2013 16:25

P75a58v36e63l 29N27o28v80á24k 7881136359493

já abych řekl pravdu tak sem s nima letos letěl poprví a byl jsem celkem překvapenej, čekal jsem to podle diskuzí horší... nepříšlom i to vůbec horší než ostatní low cost...

+2/0
28.1.2013 17:14

S54t43e48p32a43n 19T40o30t44h 8768719965858

je to proste vec naroku a nazoru... Ja, pokud mam letet do 4 hodin, volik LC... neni to o mnoho nepohodlne nez nasima narvanejma vlakama napric republikou a za ty 4 hodky se podivam o vetsi kousek dal. Pak teprve nastupuje normalni dopravce. Nemam s tim problem. Na nejaky ten vikend clovek nepotrebuje zavazadlo, staci mu s sebou taska a v ni tricko a trenky navic. Ja vozim fototechniku ve vaze nekde kolem 5-7kg a nemam problem.

0/0
29.1.2013 6:57

R57a45d72e80k 32N16e38u25m79a62n89n 5652112848395

let z Hahnu - asi 150 km od Frankfurtu Rv

0/0
28.1.2013 19:39

J22a80n93a 74M27o54l61á69k40o80v63á 7667436696824

At si kazdej nadava, ale ja jsem spokojena s Ryanair i easyjetem. Kdyby tyto nebyly, tak bych mohla letet s CSA maximalne do Parize za 10000.... Jak to stavalo a to jeste v dobr, kdy palivo bylo vyrazne levnejsi. Nyni neni problem letet parkrat do roka nekde mrknout po Evrope za par kacek.

+18/−3
28.1.2013 9:02

M78i16c14h61a75l 54Š48r81o35u98b67e24k 8554206103670

Tak tak, letos už máme za sebou Londýn a chystáme ještě Amsterodam a Rigu. Vše pod 2tis za zpáteční let/osobu.

+5/−1
28.1.2013 9:16

R16a74d74e47k 11J45a19n85a30t60a 9665396384932

Do AMS se dostanete levně i s ČSA. Např. dnes na některý dubnový víkend - Easyjet nejlevněji zpáteční 2615 Kč (bez zavazadel a poplatku za platbu kreditkou), ČSA 3100 Kč (včetně všeho). Ostatně i tento článek píše, že cena letenek u těchto společností vzrostla meziročně o 11%.

To co snížilo ceny letenek, nejsou "lowcosty" jako takové, ale otevřený trh v rámci EU, a tudíž konkurence a tlak na efektivnění provozu. A konkurují si i klasické aerolinky navzájem. "Lowcosty" jsou především marketingovy trik, jak přesvědčit letět chudého Honzu z Dolní Lhoty, který si dodnes myslí, že klasické aerolinky sou drahé. Ve skutečnosti mnoho "lowcostů" patří klasickým aerolinkám, aniž to cestující tuší.

+4/−6
28.1.2013 9:36

M42i56c34h28a38l 36Š60r44o31u78b35e96k 8324656733180

Haha... tak my do toho Amsteru letíme za 3200 ve dvou lidech. Co všechno má ČSA navíc oproti EeasyJetu? To jejich hnusný jídlo v hodnotě asi 20 korun si klidně na cestě pod 2 hodiny odpustím...

+5/−3
28.1.2013 10:38

R54a91d10e83k 63J58a21n96a61t43a 9955286404242

Pokud chcete šermovat cenou, tak uveďte příklad v budocnosti (pak lze porovnat ceny v konkrétní datum). Jinak je váš příspěvek neověřitelný, ceny zpětně nelze zjišťovat.

ČSA nabízí (na této lince) navíc např. lepší odletové časy i frekvenci spojů (díky codesharu z KLM).

Jídlo na letech pod 3h nerozhoduje ani náhodou. Fakt, že lowcosty obvykle nedávají občerstvení není kvůli úspoře (ta je minimální). Je to součást marketingu směrem k cílové skupině, která pak žije v domnění, že tím, že letí spojem bez občerstvení, hrozně ušetří.

+3/−2
28.1.2013 10:57

P87a18v52e41l 66N20o89v37á80k 7721166709533

Pokud člověk letí bez zavazadla tak se mi proste klasické aerolinky nevyplati, ale jakmile mám zavazadlo kouknu i na čsa a pod... často rozdíl 200-300 kč a to sem ochotnej si za klasickou aerolinii připlatit...

+4/0
28.1.2013 11:23

A94n21n13a 23V52e22s21e16l74á 3399530391820

Přesně, jet v autobusu 2 dny do Paříže může jen hodně velký zoufalec. Eurovíkendy jsou super . Vlezete se i s letenkou do 10 tisíc. Cestování s cestovkou je hrozné.

+3/−2
28.1.2013 9:52

J45i36ř65í 93J40i42n14d17r90a 6265549896988

Taky raději letím, ale nechci vám brát iluze, do Paříže je to autobusem 12 hodin, když odečtete letiště mimo centra + čas odbavení na letišti, tak reálný rozdíl je 6 hodin v neprospěch autobusu.

+3/−1
28.1.2013 10:41

A62n28n27a 20V36e76s91e15l25á 3859580301520

Pokud jedete třeba z Jeseníků na zájezd ať autobusem nebo letadlem, tak je to pro cestujícího úmorné. Dle mého vyhraje vždy letadlo. Vždy se musíte nějak do Prahy nebo Vídně k letadlu nějak dopravit.

+2/−1
28.1.2013 11:26

P16a28v17e23l 78N97o11v83á74k 7621706869423

záleží na tom odkud jedete, ale řekl bych že v drtivé věčině pokud nebydlíte v Rozvadově vyhrává letadlo. Já osobně tomám na letiště 45minut a to ještě jedu dost vyhlídkově... Na letišti stačí být hodinu do předu někdy ani to nejsem... Do centra se dostat musíte (kvůli centru tam většinou letíte) a je jedno jeslti autobusem který jede zácpanou Paříží, nebo z letiště vlakem... Krom toho v Paříži je člověk za necelý letecky 2 hodiny což je kousek... nemyslím si že v brzké době se objeví něco co by letadlu mohlo reálně konkurovat...

0/0
28.1.2013 16:22

I73v66a46n 14V94r58b32a 9530580925882

S Ryan som letel raz, letenka za 50 penci do Londyna, tomu sa nedalo odolat, ale bolo to prvy a posledny krat. Problem nie je ani tak v Ryane, ako v ludoch, ktori s nimi lietaju. Tlacenica do lietadla, hlucni, bezohladni, atmosfera ako na jarmoku.

+2/−2
28.1.2013 10:49

P63a13v76e47l 77F29a50r17a 9734865358848

Nemáte rád tlačenice a jarmoky? ;-) Je to relativní, záleží s kým se tlačíte. Když jsme byl v 85-tém na spartakiádě a čekal jsem v metru, přišlo tam několik stovek dorostenek v úborech mířící na Strahov! Bohužel přes svůj útlý věk jsem si to tehdy ani neužil, ale často si na to vzpomenu! :-)

+4/0
28.1.2013 11:21

H98a76n47a 55U87r25b86á65n55k33o92v13á 7359678200894

Nepíšete pravdu, letenka Praha - Paris (zpáteční) stojí 3.400 Kč.

+1/−1
28.1.2013 13:55

J98a96n97a 56M35o28l58á74k31o63v16á 7547216626234

Ano, diky konkurenci v podobe nizkonakladovek.

0/0
1.2.2013 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.