Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Británie představila odvážný plán vysokorychlostní železnice

Británie představila další plány vysokorychlostní železnice z Londýna na sever Anglie. Celý projekt High Speed 2 za 32,7 miliardy liber (980 miliard Kč) má být dokončen roku 2032 a bude to první nová železniční trať severně od Londýna za více než století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e65t21r 75N31o56v20a40k 3140487189467

Ty důvody jsou hodně pochybný. Nová pracovní místa průměrně za 10 mega není důvod pro stavbu železnice.

Zásadní výhoda vysokorychlostní železnice je v tom, že na vzdálenoste 500-1000km je levnější a časově srovnatelná s leteckou dopravou. Taková železnice Londýn MAnchaster by měla z velké části nahradit lety Londýn Manchester. Jinak jsou to opravdu vyhozené peníze.

0/0
29.1.2013 9:39

J57a25r56o11s63l95a18v 65H54o92r67á33k 8872284135859

No, časově srovnatelná ano, ale levnější rozhodně ne.

0/0
29.1.2013 12:56

P44a75v61e49l 37O97d97r14a16z36i11l 6584809977740

Pokud nepočítáte dumping lowcostů před krachem, tak možná jo.

0/0
30.1.2013 10:35

J92a10r88o42s24l31a24v 11H25o82r63á20k 8752964875879

Například EasyJet nebo Ryanair rozhodně nejsou před krachem. A to na rozdíl od vlakové osobní dopravy (prakticky kdekoliv na světě) nejsou dotované ze státního rozpočtu.

0/0
30.1.2013 10:43

P13a52v33e95l 37O86d67r18a59z27i52l 6934369937590

Pokud nepočítáte dobu letu, ale nutnou dobu pro odbavení a cestu z letiště, tak třeba na trase BRQ-MUC mělo letadlo výhodu jen v tom, že člověk nemusel řídit.

0/−1
30.1.2013 10:36

P84e56t27r 74H33r97o84m88á64d30k73a 1469662735868

Zajímavá poznámka na konci z toho Economistu:

"Rychlovlaky naopak mají tendenci rozdíly zesilovat, protože vedou ke koncentraci ekonomické aktivity do několika velkých měst po trati."

0/0
28.1.2013 22:23

R32a16d28e47k 97J15a57n12a47t15a 9415796824952

Tohle je pravda - v případě, že z veřejné dopravy ponecháte jen tu vysokorychlostí dopravu a na zbytek kašlete (některé oblasti Francie).

Pokud ale dopravu na stávajících tratích zachováte a vhodně propojíte po vzoru Německa (jak pomocí přestupů, tak pomocí rychlovlaků, které část cesty jedou po trati klasické), tento efekt nenastane.

+2/0
28.1.2013 22:43

M78a29r73c30e33l 78P63a57v31l64í89k 7271634688749

odporcovia majú pravdu. príklad - cez trenčín vedie železnica, ktorú z únie budú rekonštruovať - na rýchlosť 160 km/hod. lenže, ak má vlak stáť, tak najmenej päť kilometrov pred zastavením, resp. päť kilometrov po štarte tú rýchlosť mať nebude. takže ostáva nákladný, ktorý prefrčí. ale, a to je jádro pudla, trať pre takú rýchlosť nesmú maž úrovňové križovanie, takže oddelia ľudí "spoza trate" - budú tam na viac ako desiatich kuilometroch dva nadjazdy a dva podjazdy. nadjazdy, ktoré sú na už rekonštruovanom úseku (bratislava - trenčín) sú úzke a strmé, podjazdy zatopí každý dážď, ktorý má viac ako pol centimetra. v úseku, kde sa aj za "krízy" stavia má auto každý a dve v rodine nie sú výnimka. ale cesta je tam tá stará hradská pre dva povozy tesne vedľa seba, autobusy majú grafikon nastavený aby sa vahli v jednom mieste (musia sa čakať), ...

0/0
28.1.2013 19:28

P62e49t11r 44H71r93o45m75á88d94k53a 1379532795688

160 ještě může mít úrovňové křížení, ne? Nad 160 ne. Ale možná se pletu.

0/0
28.1.2013 22:22

T90o27m12á91š 85M10o10r25a42v94č33í73k 3837626573805

V Česku určitě, to se nepletete.

+1/0
29.1.2013 4:56

T50o87m36a83s 65F40u45k 6218127428538

A Žaluda jim to bude šéfovat [>-]

0/−1
28.1.2013 16:49

D84a35v79i50d 19H77a62j73e71k 5254711829741

tak to jim závidím,tady v cr jezdi 20 let stary vlaky 80 kilometrovou rychlosti,odporny nadrazi sou u nas v podstate vsude,a koleje jsou vetsiou v dost spatnym stavu...jakej narod takovej stat

+5/−2
28.1.2013 15:32

P62e34t67r 48M48a30l61i22š40k24a 6121485271953

Takže národ může za to, že ČD neinvestuje? Maximálně muže za zničené vybavení  a bordel ve vlacích a nástupištích.

+7/−2
28.1.2013 16:14

R13a59d81e90k 89J53a56n24a89t62a 9535246954312

Ano, národ za to pochopitně může.

ČD nemají prostředky ani možnost investovat do žádných tratí. Tratě patří státu (v drtivě většině zemí na světě - jak u nás, tak v té Velké Británii). A o investicích do státní infrastruktury rozhodují politici. A politiky si volí národ.

Zajímáte se před volbama, co má vaše zvolená strana v programu co se týká železnic? Tipuju, že ne. A pak to tu podle toho vypadá.

+3/−1
28.1.2013 16:35

D88a84v65i78d 15P61e30t40r 9719950713813

děláš, jak kdyby politici něco z toho programu plnili;-D

+3/−1
28.1.2013 16:37

R80a40d53e20k 76J12a90n80a58t23a 9895336814392

Stran tu je několik desítek. Pokud by si lidi měli vlastní hlavu a vybírali ze všech, ne jen z těch samých, o kterých se pořád dokola mluví v TV.

Neplnit sliby si mohou totiž dovolit jen ti politici, kteří jsou si jisti, že je voliči zvolí i znova, ať dělají cokoliv.

+5/−1
28.1.2013 16:53

P27a47v44e15l 93O33d33r39a33z54i57l 6334429657740

Netuším, kde se pohybuje pan Hajek, ale já jezdím v ČR zánovními vlaky 160 km rychlostí. Pokud jsem viděl něco skutečně odporného, je to Londýnské metro.

0/0
30.1.2013 10:39

T72o86m84á28š 18K72o26u70l78a 2848512326247

Pořád je to levnější než Torres... A mnohem užitečnější... :)

+1/0
28.1.2013 15:30

M71a74r94t41i96n 75S43o82u95š66e11k 8488573509165

Evropě chybí vize sahající dále než do dalších voleb, odvážné plány i odvaha je realizovat.

.

Kéž by i náš nový prezident přestal řešit nesmysly a nadchl a spojil národ k realizaci nějaké podobné vize.

+1/−1
28.1.2013 14:25

R97a61d53o68s35l16a85v 35K15l15a73u66d11a 5764658304522

Třeba svým pomníkem na Letné:-P V řadě za ním dcera, Šlouf, Zbytek.....

+6/0
28.1.2013 14:29

M11a18r66t57i59n 26K35o65m31i90n76e30k 5820797591312

Zeman mluvil o pruplavu Dunaj-Odra-Labe, ale nemyslim si ze nase zeme potrebuje "nove" velke projekty, spis poradnou rekonstrukci stavajici infrastruktury  ktera se nepotahne desetileti

+1/0
28.1.2013 15:09

J20a71n 26P40e81c96h 6187859496896

Británie? Odvážný? Cameron asi půjde od válu! ;-DDD

+2/−1
28.1.2013 13:57
Foto

L35u32k19á42š 15Z39á45v58o46d49s82k57ý 9481459271

tento projekt má evidentně velké oči...

+2/−3
28.1.2013 13:10

R12a13d24e18k 15J31a35n23a44t89a 9155486884702

Co se vám konkrétně zdá nereálné? Během dvaceti let v tak velké zemi utratit v přepočtu 980 mld. Kč? To je jen 50 mld. Kč ročně - částka, za kterou u nás postavíte tak 120 km dálnice?

Naopak je to možnost, jak Británie může dohnat země, které jsou v modernizaci železnice dále - Německo, Francie, Španělsko, Itálie. O Číně či Japonsku ani nemluvím.

+9/−2
28.1.2013 13:44

R14a10d80o18s69l89a13v 56K88l85a46u83d34a 5424208484612

Otázkou je, jestli to doopravdy Británii pomůže. Třeba u nás, místo toho aby přišla podpora do regionů, tak se snažíme republiku rozdělit na Prahu a zbytek. Až budou v Ostravě bohatí lidé, ať si do Prahy cestují VRT třeba na kafe. Aby ale někdo jezdil z Ostravy do Prahy za prací, protože v Ostravě je obrovská nezaměstnanost, pak je něco špatně. A tudy cesta vážně nevede.

+2/−1
28.1.2013 14:10

D32a79v22i78d 93P92r76a44ž67á10k 6184742512106

A přitom takových desítek miliard jde do regionů ...

0/0
28.1.2013 17:39

P90a56v86e42l 48O12d48r78a55z24i55l 6244389717300

Rozpočet MMR byl vloni 14 miliard.

0/0
30.1.2013 10:41

M96i92c13h94a38l 81K67o76l90o19v17r13a73t 5117883935812

Tam se určitě nebude jezdit max. 160 km/h jako na některých úsecích u nás. A hlavně je to krásný koncept na 20 let dopředu R^

+6/0
28.1.2013 13:04

L46u84b55o37s 46K98a70p46l22a52n 6348979331796

Naprosty souhlas! Takoveto investice je potreba planovat nejmene na 20 let dopredu.

Jak by vysokorychlostni zeleznice mohla vypadat u nas: www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-zeleznice-v-cr/

+5/0
28.1.2013 13:53

K63a15r23e70l 17N14a78s22t27o32u78p95i32l 3410971740771

porovnáváš stávající síť konvenční železnice s návrhem budoucí VRT? to je ale hodně odvážné... u nás se vrt taky plánuje na cca 300 km/h....

+1/−1
28.1.2013 14:51

R65a30d73e76k 53J26a91n59a92t42a 9585266394432

Přesně. U nás koncepty budoucích samozřejmě VRT existují také. Dokonce jsou na tratě rezervy v územních plánech. Akorát politici na realizaci kašlou a voličům to nevadí.

0/0
28.1.2013 16:38

J78a67n 39Z53b97o60ř39i81l 3889127339

Naše ČR se nedočká vysokorychlostní železnice ... maximálně vysokorychlostního tunelování;-)

+9/0
28.1.2013 12:52

B67r33o57n50i75s39l47a47v 74N68a77v58r12á20t87i30l 5200237712297

My už to taky chystáme a za 45 mil. Kč heč, to jsme borci;-D

+1/−1
28.1.2013 12:38

M95i87c87h10a38l 91K87o10l24o47v82r40a70t 5527843925442

Maximálně tak na projektovou dokumentaci za tu cenu ;-D

+5/0
28.1.2013 13:05

B19r26o13n21i78s63l73a11v 18N37a42v19r39á29t67i26l 5810367792447

Šak jo, to měla být ironie..:-) Je mi jasný, že u nás by to stálo ještě třikrát víc.;-D

0/0
28.1.2013 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.