Diskuze
Británie představila odvážný plán vysokorychlostní železnice
Děkujeme za pochopení.
P73e14t45r 49N96o97v39á49k
Ty důvody jsou hodně pochybný. Nová pracovní místa průměrně za 10 mega není důvod pro stavbu železnice.
Zásadní výhoda vysokorychlostní železnice je v tom, že na vzdálenoste 500-1000km je levnější a časově srovnatelná s leteckou dopravou. Taková železnice Londýn MAnchaster by měla z velké části nahradit lety Londýn Manchester. Jinak jsou to opravdu vyhozené peníze.
J85a57r14o30s84l80a79v 53H79o64r92á54k
No, časově srovnatelná ano, ale levnější rozhodně ne.
P82e18t70r 42H51r38o73m32á37d12k94a
Zajímavá poznámka na konci z toho Economistu:
"Rychlovlaky naopak mají tendenci rozdíly zesilovat, protože vedou ke koncentraci ekonomické aktivity do několika velkých měst po trati."
R42a95d57e60k 26J89a48n59a69t31a
Tohle je pravda - v případě, že z veřejné dopravy ponecháte jen tu vysokorychlostí dopravu a na zbytek kašlete (některé oblasti Francie).
Pokud ale dopravu na stávajících tratích zachováte a vhodně propojíte po vzoru Německa (jak pomocí přestupů, tak pomocí rychlovlaků, které část cesty jedou po trati klasické), tento efekt nenastane.
M53a77r47c31e58l 93P84a48v10l41í36k
odporcovia majú pravdu. príklad - cez trenčín vedie železnica, ktorú z únie budú rekonštruovať - na rýchlosť 160 km/hod. lenže, ak má vlak stáť, tak najmenej päť kilometrov pred zastavením, resp. päť kilometrov po štarte tú rýchlosť mať nebude. takže ostáva nákladný, ktorý prefrčí. ale, a to je jádro pudla, trať pre takú rýchlosť nesmú maž úrovňové križovanie, takže oddelia ľudí "spoza trate" - budú tam na viac ako desiatich kuilometroch dva nadjazdy a dva podjazdy. nadjazdy, ktoré sú na už rekonštruovanom úseku (bratislava - trenčín) sú úzke a strmé, podjazdy zatopí každý dážď, ktorý má viac ako pol centimetra. v úseku, kde sa aj za "krízy" stavia má auto každý a dve v rodine nie sú výnimka. ale cesta je tam tá stará hradská pre dva povozy tesne vedľa seba, autobusy majú grafikon nastavený aby sa vahli v jednom mieste (musia sa čakať), ...
P65e13t64r 43H12r96o67m34á17d22k82a
160 ještě může mít úrovňové křížení, ne? Nad 160 ne. Ale možná se pletu.
D40a14v32i33d 82H64a91j94e30k
tak to jim závidím,tady v cr jezdi 20 let stary vlaky 80 kilometrovou rychlosti,odporny nadrazi sou u nas v podstate vsude,a koleje jsou vetsiou v dost spatnym stavu...jakej narod takovej stat
P78e79t47r 88M11a63l15i40š54k95a
Takže národ může za to, že ČD neinvestuje? Maximálně muže za zničené vybavení a bordel ve vlacích a nástupištích.
T82o87m51á91š 45K24o86u69l25a
Pořád je to levnější než Torres... A mnohem užitečnější... :)
M75a97r32t73i31n 85S69o36u13š41e29k
Evropě chybí vize sahající dále než do dalších voleb, odvážné plány i odvaha je realizovat.
.
Kéž by i náš nový prezident přestal řešit nesmysly a nadchl a spojil národ k realizaci nějaké podobné vize.
R10a50d16o76s87l54a68v 33K81l97a65u92d81a
Třeba svým pomníkem na Letné V řadě za ním dcera, Šlouf, Zbytek.....
J34a78n 73P87e22c86h
Británie? Odvážný? Cameron asi půjde od válu! ;-DDD
L19u95k93á76š 29Z31á56v15o25d12s40k36ý
tento projekt má evidentně velké oči...
R12a97d34e94k 42J80a74n13a90t54a
Co se vám konkrétně zdá nereálné? Během dvaceti let v tak velké zemi utratit v přepočtu 980 mld. Kč? To je jen 50 mld. Kč ročně - částka, za kterou u nás postavíte tak 120 km dálnice?
Naopak je to možnost, jak Británie může dohnat země, které jsou v modernizaci železnice dále - Německo, Francie, Španělsko, Itálie. O Číně či Japonsku ani nemluvím.
M63i87c26h20a15l 50K49o51l21o81v24r26a32t
Tam se určitě nebude jezdit max. 160 km/h jako na některých úsecích u nás. A hlavně je to krásný koncept na 20 let dopředu
L33u15b72o86s 54K41a48p52l30a50n
Naprosty souhlas! Takoveto investice je potreba planovat nejmene na 20 let dopredu.
Jak by vysokorychlostni zeleznice mohla vypadat u nas: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-zeleznice-v-cr/
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Statistici vylepšili odhad výkonu ekonomiky. HDP loni klesl o 0,2 procenta
Česká ekonomika v loňském roce klesla o 0,2 procenta, zpřesnil Český statistický úřad (ČSÚ) svůj...
Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny
Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...
OBRAZEM: Proč na českých bankovkách chyběly ženy a co skrývá pětitisícovka
Nad podobou českých bankovek se pozastaví málokdo, skrývají ale pozoruhodné příběhy i detaily....
Kanadě dochází javorový sirup, zásob má nejméně za šestnáct let
Kanadské rezervy javorového sirupu se loni zmenšily na 3,1 milionu kilogramů, celkově jsou přitom...