Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Británie představila odvážný plán vysokorychlostní železnice

Británie představila další plány vysokorychlostní železnice z Londýna na sever Anglie. Celý projekt High Speed 2 za 32,7 miliardy liber (980 miliard Kč) má být dokončen roku 2032 a bude to první nová železniční trať severně od Londýna za více než století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e53t88r 45N77o87v75a59k 3340147779217

Ty důvody jsou hodně pochybný. Nová pracovní místa průměrně za 10 mega není důvod pro stavbu železnice.

Zásadní výhoda vysokorychlostní železnice je v tom, že na vzdálenoste 500-1000km je levnější a časově srovnatelná s leteckou dopravou. Taková železnice Londýn MAnchaster by měla z velké části nahradit lety Londýn Manchester. Jinak jsou to opravdu vyhozené peníze.

0/0
29.1.2013 9:39

J78a54r37o43s40l90a70v 98H55o27r15á92k 8372534345109

No, časově srovnatelná ano, ale levnější rozhodně ne.

0/0
29.1.2013 12:56

P45a55v87e24l 48O24d52r92a37z44i35l 6504549907340

Pokud nepočítáte dumping lowcostů před krachem, tak možná jo.

0/0
30.1.2013 10:35

J82a15r23o41s77l87a15v 79H77o94r71á40k 8972484955189

Například EasyJet nebo Ryanair rozhodně nejsou před krachem. A to na rozdíl od vlakové osobní dopravy (prakticky kdekoliv na světě) nejsou dotované ze státního rozpočtu.

0/0
30.1.2013 10:43

P34a62v74e23l 77O25d63r71a63z12i44l 6154949647300

Pokud nepočítáte dobu letu, ale nutnou dobu pro odbavení a cestu z letiště, tak třeba na trase BRQ-MUC mělo letadlo výhodu jen v tom, že člověk nemusel řídit.

0/−1
30.1.2013 10:36

P53e63t91r 31H86r24o21m56á22d40k75a 1199282765838

Zajímavá poznámka na konci z toho Economistu:

"Rychlovlaky naopak mají tendenci rozdíly zesilovat, protože vedou ke koncentraci ekonomické aktivity do několika velkých měst po trati."

0/0
28.1.2013 22:23

R54a54d41e36k 10J86a79n76a55t67a 9515506764742

Tohle je pravda - v případě, že z veřejné dopravy ponecháte jen tu vysokorychlostí dopravu a na zbytek kašlete (některé oblasti Francie).

Pokud ale dopravu na stávajících tratích zachováte a vhodně propojíte po vzoru Německa (jak pomocí přestupů, tak pomocí rychlovlaků, které část cesty jedou po trati klasické), tento efekt nenastane.

+2/0
28.1.2013 22:43

M53a98r83c22e74l 28P75a15v26l18í92k 7231164618829

odporcovia majú pravdu. príklad - cez trenčín vedie železnica, ktorú z únie budú rekonštruovať - na rýchlosť 160 km/hod. lenže, ak má vlak stáť, tak najmenej päť kilometrov pred zastavením, resp. päť kilometrov po štarte tú rýchlosť mať nebude. takže ostáva nákladný, ktorý prefrčí. ale, a to je jádro pudla, trať pre takú rýchlosť nesmú maž úrovňové križovanie, takže oddelia ľudí "spoza trate" - budú tam na viac ako desiatich kuilometroch dva nadjazdy a dva podjazdy. nadjazdy, ktoré sú na už rekonštruovanom úseku (bratislava - trenčín) sú úzke a strmé, podjazdy zatopí každý dážď, ktorý má viac ako pol centimetra. v úseku, kde sa aj za "krízy" stavia má auto každý a dve v rodine nie sú výnimka. ale cesta je tam tá stará hradská pre dva povozy tesne vedľa seba, autobusy majú grafikon nastavený aby sa vahli v jednom mieste (musia sa čakať), ...

0/0
28.1.2013 19:28

P11e16t44r 94H79r57o88m72á67d63k42a 1739862455638

160 ještě může mít úrovňové křížení, ne? Nad 160 ne. Ale možná se pletu.

0/0
28.1.2013 22:22

T44o72m43á80š 68M40o91r95a52v58č17í48k 3377326433865

V Česku určitě, to se nepletete.

+1/0
29.1.2013 4:56

T79o27m93a54s 60F16u55k 6968277638368

A Žaluda jim to bude šéfovat [>-]

0/−1
28.1.2013 16:49

D25a58v41i53d 88H69a62j73e29k 5784351929521

tak to jim závidím,tady v cr jezdi 20 let stary vlaky 80 kilometrovou rychlosti,odporny nadrazi sou u nas v podstate vsude,a koleje jsou vetsiou v dost spatnym stavu...jakej narod takovej stat

+5/−2
28.1.2013 15:32

P19e19t91r 46M71a18l61i50š34k75a 6611555921903

Takže národ může za to, že ČD neinvestuje? Maximálně muže za zničené vybavení  a bordel ve vlacích a nástupištích.

+7/−2
28.1.2013 16:14

R12a37d27e45k 62J15a14n75a47t20a 9145276784732

Ano, národ za to pochopitně může.

ČD nemají prostředky ani možnost investovat do žádných tratí. Tratě patří státu (v drtivě většině zemí na světě - jak u nás, tak v té Velké Británii). A o investicích do státní infrastruktury rozhodují politici. A politiky si volí národ.

Zajímáte se před volbama, co má vaše zvolená strana v programu co se týká železnic? Tipuju, že ne. A pak to tu podle toho vypadá.

+3/−1
28.1.2013 16:35

D58a23v18i54d 34P51e44t51r 9249190353193

děláš, jak kdyby politici něco z toho programu plnili;-D

+3/−1
28.1.2013 16:37

R11a85d90e81k 79J97a95n77a60t45a 9125426714862

Stran tu je několik desítek. Pokud by si lidi měli vlastní hlavu a vybírali ze všech, ne jen z těch samých, o kterých se pořád dokola mluví v TV.

Neplnit sliby si mohou totiž dovolit jen ti politici, kteří jsou si jisti, že je voliči zvolí i znova, ať dělají cokoliv.

+5/−1
28.1.2013 16:53

P47a43v70e81l 41O53d39r87a90z20i67l 6174309507550

Netuším, kde se pohybuje pan Hajek, ale já jezdím v ČR zánovními vlaky 160 km rychlostí. Pokud jsem viděl něco skutečně odporného, je to Londýnské metro.

0/0
30.1.2013 10:39

T59o23m18á20š 53K14o28u83l65a 2408152316107

Pořád je to levnější než Torres... A mnohem užitečnější... :)

+1/0
28.1.2013 15:30

M22a22r21t75i82n 47S13o11u79š42e76k 8808783239935

Evropě chybí vize sahající dále než do dalších voleb, odvážné plány i odvaha je realizovat.

.

Kéž by i náš nový prezident přestal řešit nesmysly a nadchl a spojil národ k realizaci nějaké podobné vize.

+1/−1
28.1.2013 14:25

R80a24d71o77s54l32a11v 32K93l31a27u82d29a 5584158504362

Třeba svým pomníkem na Letné:-P V řadě za ním dcera, Šlouf, Zbytek.....

+6/0
28.1.2013 14:29

M32a39r74t77i98n 90K33o82m47i53n78e79k 5400397741892

Zeman mluvil o pruplavu Dunaj-Odra-Labe, ale nemyslim si ze nase zeme potrebuje "nove" velke projekty, spis poradnou rekonstrukci stavajici infrastruktury  ktera se nepotahne desetileti

+1/0
28.1.2013 15:09

J33a13n 50P67e37c75h 6767219896276

Británie? Odvážný? Cameron asi půjde od válu! ;-DDD

+2/−1
28.1.2013 13:57
Foto

L53u64k63á82š 52Z74á90v49o57d49s47k25ý 9811329471

tento projekt má evidentně velké oči...

+2/−3
28.1.2013 13:10

R94a17d77e31k 51J62a91n52a91t95a 9545636824982

Co se vám konkrétně zdá nereálné? Během dvaceti let v tak velké zemi utratit v přepočtu 980 mld. Kč? To je jen 50 mld. Kč ročně - částka, za kterou u nás postavíte tak 120 km dálnice?

Naopak je to možnost, jak Británie může dohnat země, které jsou v modernizaci železnice dále - Německo, Francie, Španělsko, Itálie. O Číně či Japonsku ani nemluvím.

+9/−2
28.1.2013 13:44

R56a61d63o87s80l47a68v 28K63l11a14u87d89a 5804348524172

Otázkou je, jestli to doopravdy Británii pomůže. Třeba u nás, místo toho aby přišla podpora do regionů, tak se snažíme republiku rozdělit na Prahu a zbytek. Až budou v Ostravě bohatí lidé, ať si do Prahy cestují VRT třeba na kafe. Aby ale někdo jezdil z Ostravy do Prahy za prací, protože v Ostravě je obrovská nezaměstnanost, pak je něco špatně. A tudy cesta vážně nevede.

+2/−1
28.1.2013 14:10

D31a28v29i41d 68P98r88a47ž63á60k 6214712862966

A přitom takových desítek miliard jde do regionů ...

0/0
28.1.2013 17:39

P20a18v50e11l 86O83d37r10a83z78i75l 6524759267630

Rozpočet MMR byl vloni 14 miliard.

0/0
30.1.2013 10:41

M71i21c27h49a87l 33K45o62l66o86v61r73a49t 5267853565562

Tam se určitě nebude jezdit max. 160 km/h jako na některých úsecích u nás. A hlavně je to krásný koncept na 20 let dopředu R^

+6/0
28.1.2013 13:04

L76u13b92o78s 49K78a46p67l78a31n 6438509651266

Naprosty souhlas! Takoveto investice je potreba planovat nejmene na 20 let dopredu.

Jak by vysokorychlostni zeleznice mohla vypadat u nas: www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-zeleznice-v-cr/

+5/0
28.1.2013 13:53

K32a72r83e91l 49N93a32s97t73o74u55p82i24l 3350201870821

porovnáváš stávající síť konvenční železnice s návrhem budoucí VRT? to je ale hodně odvážné... u nás se vrt taky plánuje na cca 300 km/h....

+1/−1
28.1.2013 14:51

R96a31d29e74k 71J33a83n31a41t79a 9805196124112

Přesně. U nás koncepty budoucích samozřejmě VRT existují také. Dokonce jsou na tratě rezervy v územních plánech. Akorát politici na realizaci kašlou a voličům to nevadí.

0/0
28.1.2013 16:38

J22a11n 70Z38b11o65ř34i46l 3629347789

Naše ČR se nedočká vysokorychlostní železnice ... maximálně vysokorychlostního tunelování;-)

+9/0
28.1.2013 12:52

B39r28o33n66i64s21l57a90v 47N46a28v45r50á59t48i98l 5690177232517

My už to taky chystáme a za 45 mil. Kč heč, to jsme borci;-D

+1/−1
28.1.2013 12:38

M88i71c73h43a80l 52K95o19l31o58v60r68a94t 5947423145592

Maximálně tak na projektovou dokumentaci za tu cenu ;-D

+5/0
28.1.2013 13:05

B64r75o68n32i27s64l64a92v 65N29a78v61r65á63t38i49l 5810897672537

Šak jo, to měla být ironie..:-) Je mi jasný, že u nás by to stálo ještě třikrát víc.;-D

0/0
28.1.2013 18:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.