Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Británie představila odvážný plán vysokorychlostní železnice

Británie představila další plány vysokorychlostní železnice z Londýna na sever Anglie. Celý projekt High Speed 2 za 32,7 miliardy liber (980 miliard Kč) má být dokončen roku 2032 a bude to první nová železniční trať severně od Londýna za více než století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e57t93r 91N79o26v88a50k 3890957909147

Ty důvody jsou hodně pochybný. Nová pracovní místa průměrně za 10 mega není důvod pro stavbu železnice.

Zásadní výhoda vysokorychlostní železnice je v tom, že na vzdálenoste 500-1000km je levnější a časově srovnatelná s leteckou dopravou. Taková železnice Londýn MAnchaster by měla z velké části nahradit lety Londýn Manchester. Jinak jsou to opravdu vyhozené peníze.

0/0
29.1.2013 9:39

J98a23r30o19s48l39a55v 10H60o37r90á74k 8472464745149

No, časově srovnatelná ano, ale levnější rozhodně ne.

0/0
29.1.2013 12:56

P29a47v45e72l 82O57d45r42a76z55i47l 6444289667450

Pokud nepočítáte dumping lowcostů před krachem, tak možná jo.

0/0
30.1.2013 10:35

J57a88r14o70s50l67a44v 24H63o65r93á15k 8272214295869

Například EasyJet nebo Ryanair rozhodně nejsou před krachem. A to na rozdíl od vlakové osobní dopravy (prakticky kdekoliv na světě) nejsou dotované ze státního rozpočtu.

0/0
30.1.2013 10:43

P60a77v53e77l 17O47d55r70a32z66i82l 6744309717200

Pokud nepočítáte dobu letu, ale nutnou dobu pro odbavení a cestu z letiště, tak třeba na trase BRQ-MUC mělo letadlo výhodu jen v tom, že člověk nemusel řídit.

0/−1
30.1.2013 10:36

P71e33t29r 34H78r11o59m50á62d53k39a 1549702385578

Zajímavá poznámka na konci z toho Economistu:

"Rychlovlaky naopak mají tendenci rozdíly zesilovat, protože vedou ke koncentraci ekonomické aktivity do několika velkých měst po trati."

0/0
28.1.2013 22:23

R81a97d11e69k 36J79a21n73a35t31a 9305946294952

Tohle je pravda - v případě, že z veřejné dopravy ponecháte jen tu vysokorychlostí dopravu a na zbytek kašlete (některé oblasti Francie).

Pokud ale dopravu na stávajících tratích zachováte a vhodně propojíte po vzoru Německa (jak pomocí přestupů, tak pomocí rychlovlaků, které část cesty jedou po trati klasické), tento efekt nenastane.

+2/0
28.1.2013 22:43

M33a72r90c42e73l 79P48a20v69l45í96k 7331234328459

odporcovia majú pravdu. príklad - cez trenčín vedie železnica, ktorú z únie budú rekonštruovať - na rýchlosť 160 km/hod. lenže, ak má vlak stáť, tak najmenej päť kilometrov pred zastavením, resp. päť kilometrov po štarte tú rýchlosť mať nebude. takže ostáva nákladný, ktorý prefrčí. ale, a to je jádro pudla, trať pre takú rýchlosť nesmú maž úrovňové križovanie, takže oddelia ľudí "spoza trate" - budú tam na viac ako desiatich kuilometroch dva nadjazdy a dva podjazdy. nadjazdy, ktoré sú na už rekonštruovanom úseku (bratislava - trenčín) sú úzke a strmé, podjazdy zatopí každý dážď, ktorý má viac ako pol centimetra. v úseku, kde sa aj za "krízy" stavia má auto každý a dve v rodine nie sú výnimka. ale cesta je tam tá stará hradská pre dva povozy tesne vedľa seba, autobusy majú grafikon nastavený aby sa vahli v jednom mieste (musia sa čakať), ...

0/0
28.1.2013 19:28

P96e88t33r 65H23r47o49m60á46d25k49a 1129332145818

160 ještě může mít úrovňové křížení, ne? Nad 160 ne. Ale možná se pletu.

0/0
28.1.2013 22:22

T76o86m59á29š 78M59o16r60a68v21č83í73k 3867466903705

V Česku určitě, to se nepletete.

+1/0
29.1.2013 4:56

T23o83m12a65s 17F57u79k 6458867568508

A Žaluda jim to bude šéfovat [>-]

0/−1
28.1.2013 16:49

D40a50v75i65d 42H81a85j77e54k 5634251849501

tak to jim závidím,tady v cr jezdi 20 let stary vlaky 80 kilometrovou rychlosti,odporny nadrazi sou u nas v podstate vsude,a koleje jsou vetsiou v dost spatnym stavu...jakej narod takovej stat

+5/−2
28.1.2013 15:32

P15e58t77r 75M56a77l46i61š23k83a 6941755341463

Takže národ může za to, že ČD neinvestuje? Maximálně muže za zničené vybavení  a bordel ve vlacích a nástupištích.

+7/−2
28.1.2013 16:14

R89a40d18e88k 38J83a50n28a85t35a 9165296324312

Ano, národ za to pochopitně může.

ČD nemají prostředky ani možnost investovat do žádných tratí. Tratě patří státu (v drtivě většině zemí na světě - jak u nás, tak v té Velké Británii). A o investicích do státní infrastruktury rozhodují politici. A politiky si volí národ.

Zajímáte se před volbama, co má vaše zvolená strana v programu co se týká železnic? Tipuju, že ne. A pak to tu podle toho vypadá.

+3/−1
28.1.2013 16:35

D15a30v37i78d 52P86e40t10r 9119970343423

děláš, jak kdyby politici něco z toho programu plnili;-D

+3/−1
28.1.2013 16:37

R65a44d74e50k 28J51a51n76a87t26a 9795736664632

Stran tu je několik desítek. Pokud by si lidi měli vlastní hlavu a vybírali ze všech, ne jen z těch samých, o kterých se pořád dokola mluví v TV.

Neplnit sliby si mohou totiž dovolit jen ti politici, kteří jsou si jisti, že je voliči zvolí i znova, ať dělají cokoliv.

+5/−1
28.1.2013 16:53

P60a98v39e54l 53O51d57r18a82z69i95l 6634759327470

Netuším, kde se pohybuje pan Hajek, ale já jezdím v ČR zánovními vlaky 160 km rychlostí. Pokud jsem viděl něco skutečně odporného, je to Londýnské metro.

0/0
30.1.2013 10:39

T64o96m51á53š 63K42o32u75l44a 2578272136517

Pořád je to levnější než Torres... A mnohem užitečnější... :)

+1/0
28.1.2013 15:30

M57a48r65t76i79n 23S42o86u58š53e89k 8518723699805

Evropě chybí vize sahající dále než do dalších voleb, odvážné plány i odvaha je realizovat.

.

Kéž by i náš nový prezident přestal řešit nesmysly a nadchl a spojil národ k realizaci nějaké podobné vize.

+1/−1
28.1.2013 14:25

R97a28d79o86s53l35a43v 61K47l50a90u29d12a 5804358124952

Třeba svým pomníkem na Letné:-P V řadě za ním dcera, Šlouf, Zbytek.....

+6/0
28.1.2013 14:29

M13a91r41t12i56n 63K76o27m78i57n22e34k 5810727641242

Zeman mluvil o pruplavu Dunaj-Odra-Labe, ale nemyslim si ze nase zeme potrebuje "nove" velke projekty, spis poradnou rekonstrukci stavajici infrastruktury  ktera se nepotahne desetileti

+1/0
28.1.2013 15:09

J51a87n 89P31e83c50h 6147169566466

Británie? Odvážný? Cameron asi půjde od válu! ;-DDD

+2/−1
28.1.2013 13:57
Foto

L73u97k87á39š 89Z54á60v57o48d26s15k14ý 9801489321

tento projekt má evidentně velké oči...

+2/−3
28.1.2013 13:10

R73a29d52e70k 96J33a98n12a38t80a 9965846974892

Co se vám konkrétně zdá nereálné? Během dvaceti let v tak velké zemi utratit v přepočtu 980 mld. Kč? To je jen 50 mld. Kč ročně - částka, za kterou u nás postavíte tak 120 km dálnice?

Naopak je to možnost, jak Británie může dohnat země, které jsou v modernizaci železnice dále - Německo, Francie, Španělsko, Itálie. O Číně či Japonsku ani nemluvím.

+9/−2
28.1.2013 13:44

R55a55d66o14s67l33a85v 71K27l98a73u18d75a 5684828744292

Otázkou je, jestli to doopravdy Británii pomůže. Třeba u nás, místo toho aby přišla podpora do regionů, tak se snažíme republiku rozdělit na Prahu a zbytek. Až budou v Ostravě bohatí lidé, ať si do Prahy cestují VRT třeba na kafe. Aby ale někdo jezdil z Ostravy do Prahy za prací, protože v Ostravě je obrovská nezaměstnanost, pak je něco špatně. A tudy cesta vážně nevede.

+2/−1
28.1.2013 14:10

D24a70v78i22d 52P80r17a54ž17á92k 6114132412106

A přitom takových desítek miliard jde do regionů ...

0/0
28.1.2013 17:39

P98a15v89e44l 57O81d27r19a30z32i10l 6214759117240

Rozpočet MMR byl vloni 14 miliard.

0/0
30.1.2013 10:41

M57i78c87h67a11l 83K41o27l81o10v47r73a13t 5647913855712

Tam se určitě nebude jezdit max. 160 km/h jako na některých úsecích u nás. A hlavně je to krásný koncept na 20 let dopředu R^

+6/0
28.1.2013 13:04

L21u18b38o60s 93K50a72p54l96a23n 6588139211386

Naprosty souhlas! Takoveto investice je potreba planovat nejmene na 20 let dopredu.

Jak by vysokorychlostni zeleznice mohla vypadat u nas: www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-zeleznice-v-cr/

+5/0
28.1.2013 13:53

K32a37r66e49l 90N26a70s24t27o97u67p26i41l 3910891410471

porovnáváš stávající síť konvenční železnice s návrhem budoucí VRT? to je ale hodně odvážné... u nás se vrt taky plánuje na cca 300 km/h....

+1/−1
28.1.2013 14:51

R18a23d71e60k 80J60a50n13a81t73a 9185976724132

Přesně. U nás koncepty budoucích samozřejmě VRT existují také. Dokonce jsou na tratě rezervy v územních plánech. Akorát politici na realizaci kašlou a voličům to nevadí.

0/0
28.1.2013 16:38

J93a54n 43Z97b81o85ř93i76l 3679727539

Naše ČR se nedočká vysokorychlostní železnice ... maximálně vysokorychlostního tunelování;-)

+9/0
28.1.2013 12:52

B91r96o67n14i18s35l45a82v 51N97a31v59r86á29t54i92l 5400927532677

My už to taky chystáme a za 45 mil. Kč heč, to jsme borci;-D

+1/−1
28.1.2013 12:38

M29i72c64h68a44l 55K97o22l73o73v64r31a73t 5917753515252

Maximálně tak na projektovou dokumentaci za tu cenu ;-D

+5/0
28.1.2013 13:05

B67r98o31n19i76s22l25a74v 98N50a66v88r42á35t56i93l 5180837572517

Šak jo, to měla být ironie..:-) Je mi jasný, že u nás by to stálo ještě třikrát víc.;-D

0/0
28.1.2013 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.