Diskuze

Británie představila odvážný plán vysokorychlostní železnice

Británie představila další plány vysokorychlostní železnice z Londýna na sever Anglie. Celý projekt High Speed 2 za 32,7 miliardy liber (980 miliard Kč) má být dokončen roku 2032 a bude to první nová železniční trať severně od Londýna za více než století.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PN

P91e22t61r 80N85o25v76á74k

29. 1. 2013 9:39

Ty důvody jsou hodně pochybný. Nová pracovní místa průměrně za 10 mega není důvod pro stavbu železnice.

Zásadní výhoda vysokorychlostní železnice je v tom, že na vzdálenoste 500-1000km je levnější a časově srovnatelná s leteckou dopravou. Taková železnice Londýn MAnchaster by měla z velké části nahradit lety Londýn Manchester. Jinak jsou to opravdu vyhozené peníze.

0 0
možnosti
JH

No, časově srovnatelná ano, ale levnější rozhodně ne.

0 0
možnosti
PH

Zajímavá poznámka na konci z toho Economistu:

"Rychlovlaky naopak mají tendenci rozdíly zesilovat, protože vedou ke koncentraci ekonomické aktivity do několika velkých měst po trati."

0 0
možnosti
RJ

Tohle je pravda - v případě, že z veřejné dopravy ponecháte jen tu vysokorychlostí dopravu a na zbytek kašlete (některé oblasti Francie).

Pokud ale dopravu na stávajících tratích zachováte a vhodně propojíte po vzoru Německa (jak pomocí přestupů, tak pomocí rychlovlaků, které část cesty jedou po trati klasické), tento efekt nenastane.

2 0
možnosti
MP

odporcovia majú pravdu. príklad - cez trenčín vedie železnica, ktorú z únie budú rekonštruovať - na rýchlosť 160 km/hod. lenže, ak má vlak stáť, tak najmenej päť kilometrov pred zastavením, resp. päť kilometrov po štarte tú rýchlosť mať nebude. takže ostáva nákladný, ktorý prefrčí. ale, a to je jádro pudla, trať pre takú rýchlosť nesmú maž úrovňové križovanie, takže oddelia ľudí "spoza trate" - budú tam na viac ako desiatich kuilometroch dva nadjazdy a dva podjazdy. nadjazdy, ktoré sú na už rekonštruovanom úseku (bratislava - trenčín) sú úzke a strmé, podjazdy zatopí každý dážď, ktorý má viac ako pol centimetra. v úseku, kde sa aj za "krízy" stavia má auto každý a dve v rodine nie sú výnimka. ale cesta je tam tá stará hradská pre dva povozy tesne vedľa seba, autobusy majú grafikon nastavený aby sa vahli v jednom mieste (musia sa čakať), ...

0 0
možnosti
PH

160 ještě může mít úrovňové křížení, ne? Nad 160 ne. Ale možná se pletu.

0 0
možnosti
TF

T61o83m72a69s 35F85u88k

28. 1. 2013 16:49

A Žaluda jim to bude šéfovat [>-]

0 1
možnosti
DH

D64a54v17i74d 25H72a47j12e73k

28. 1. 2013 15:32

tak to jim závidím,tady v cr jezdi 20 let stary vlaky 80 kilometrovou rychlosti,odporny nadrazi sou u nas v podstate vsude,a koleje jsou vetsiou v dost spatnym stavu...jakej narod takovej stat

5 2
možnosti
PM

Takže národ může za to, že ČD neinvestuje? Maximálně muže za zničené vybavení  a bordel ve vlacích a nástupištích.

7 2
možnosti
TK

Pořád je to levnější než Torres... A mnohem užitečnější... :)

1 0
možnosti
MS

Evropě chybí vize sahající dále než do dalších voleb, odvážné plány i odvaha je realizovat.

.

Kéž by i náš nový prezident přestal řešit nesmysly a nadchl a spojil národ k realizaci nějaké podobné vize.

1 1
možnosti
RK

Třeba svým pomníkem na Letné:-P V řadě za ním dcera, Šlouf, Zbytek.....

6 0
možnosti
JP

J72a87n 49P47e26c84h

28. 1. 2013 13:57

Británie? Odvážný? Cameron asi půjde od válu! ;-DDD

2 1
možnosti
Foto

tento projekt má evidentně velké oči...

2 3
možnosti
RJ

Co se vám konkrétně zdá nereálné? Během dvaceti let v tak velké zemi utratit v přepočtu 980 mld. Kč? To je jen 50 mld. Kč ročně - částka, za kterou u nás postavíte tak 120 km dálnice?

Naopak je to možnost, jak Británie může dohnat země, které jsou v modernizaci železnice dále - Německo, Francie, Španělsko, Itálie. O Číně či Japonsku ani nemluvím.

9 2
možnosti
MK

Tam se určitě nebude jezdit max. 160 km/h jako na některých úsecích u nás. A hlavně je to krásný koncept na 20 let dopředu R^

6 0
možnosti
LK

Naprosty souhlas! Takoveto investice je potreba planovat nejmene na 20 let dopredu.

Jak by vysokorychlostni zeleznice mohla vypadat u nas: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-zeleznice-v-cr/

5 0
možnosti