Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na jihočeské koleje míří konkurence. Zájem má o Šumavu a spoj do Prahy

Když České dráhy něco modernizují, na Jihočeský kraj se skoro vždy dostane až naposledy. Právem je vnímán jako republikový otloukánek. Na jihočeských kolejích totiž chybí konkurence, a není proto nutné spěchat. Brzy se však možná jihočeští cestující dočkají změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21o88s36e28f 70K76u18b42e56š 9375155829894

Dokud bude jihočeský kraj objednávat dopravu tak jako dosud, tak je jedno, kdo tam bude jezdit, protože jestli jede po 4 hodinách vlak ČD nebo Arriva, tak je to nepoužitelné úplně stejně...

0/0
19.2.2013 9:56

J91i94n53d48ř53i15c68h 37Š98k81o44p58e61k 4655401190455

vybrat si lukrativní části tratí není žádné umění.

+1/−1
29.1.2013 18:21

J92o12s43e69f 13K59u71b12e69š 9295985889284

Pokud jezdíte v závazku veřejné služby, tak je i ta nejposlednější trať lukrativní, protože co je to úhrda prokazatelné ztráty jistě víte ;-)

0/0
19.2.2013 9:55

J21a91n 33H84o23r87a 6377841576

Arriva a její spěšné vlaky z Kralup n.Vltavou do Benešova co svět neviděl.;-DVlastně viděl ,ale jen v jízdním řádu.Jihočeši máte se na co těšit........

+4/0
29.1.2013 11:53

J73o21s17e91f 69T18r21ö77g32l 8219432136496

V článku je poněkud dost nepřesností.

1) Hlavní důvod, proč železniční doprava v jižních čechách stojí za málo je v kraji, resp. na úřadě, které svou koncepcí (antikoncepcí) objednává regionální vlaky převážně v rozporu s potřeby obyvatelstva, přičemž redukce dopravy se na řadě tratí dostala až na hranici použitelnosti, kdy si lidé hledají jiné způsoby dopravy (šestihodinové mezery mezi spoji nejsou opravdu pro běžné použití). Exemplární příklad je trasa Zliv-ČB, kde by jezdily davy (i kvůli pravidelným zácpám v ČB), ale nabídka spojů tomu zrovna neodpovídá (zejména odpoledne a večer).

2) Není pravda, že by se v jižních čechách neobjevovaly nové vlaky, i když jinde jich je více. Souvisí to významně zase s bodem 1) ataky s tím, že v JČ se tak nějak více kradlo z Evropských dotací než jinde.

3) Přímé spojení z J. Hradce do Budějovic je skoro každé dvě hodiny. Aktuálně je pomalé, protože probíhá modernizace tratě a uzlu ČB. Soukromník rychlosti nijak nepomůže, jen zvedne nabídku spojů (což je samozřejmě pozitivní, ale nelze čekat spásu).

Otázka je, zda se Arriva chystá jezdit bez dotací lukrativní spoje (což můžou být špičkové spoje nebo některé turistické vlaky) nebo zda si připravuje půdu pro dotovanou dopravu. Pokud vím, tak výběrová řízení se zatím moc nechystají.

+3/0
29.1.2013 10:58

R30a87d44k80o 45K82ř85i68v48á80n69e51k 7340753525510

No, ona ta žába na prameni v jihočeské dopravě je možná přímo ten v článku jmenovaný funkcionář Jikordu pan Žemlička. Znám ho ještě z dob minulého režimu z VŠDS Žilina a myslím si o něm jen to nejhorší. Jihočeský kraj možná potřebuje nové vlaky, ale určitě nové lidi.

+1/0
29.1.2013 14:51

K80a59r45e25l 74N95o90v52á79k 3423612176316

Pánové od Arriva prolejzali v Německu vrakoviště a nečekaně narazili na zachovalé soupravy z poloviny sedmdesátých let, tak proč trochu nepoškádlit ČD a jejich flotilu pantografů.

0/0
28.1.2013 23:02

J65i16r76k88a 83D64v34o53ř55á48k 4735110973358

No, fešácky to zrovna nevypadá, ale o to nejde. Jsou to slušné vlaky a za to české jízdné není divu. Kdyby sem nasazovali funglovku, tak by s krajem objednávku výkonu ("dotace") určitě nebyli schopni smluvit.

0/0
29.1.2013 8:54

J40a46n 50Č44e41k68a35l 7519615974864

nevím, kde berete informace, ale jednotky řady 628/928, byť nejsou vyloženě výkřik modernosti, v Německu pořád jezdí (tyhle kusy byly navíc modernizovány), ale i bez modernizace by byly o parník lepší než víceméně cokoliv co můžou nabídnout ČD...

0/−1
29.1.2013 9:21

J73i33r96k90a 11D12v30o77ř47á81k 4735920623508

Ale ne, to vaše "víceméně cokoli" už v % celkem klesá. ČD mají mnoho set vozidel lepších než tohle. A samozřejmě víc než tisícovku horších.

0/0
29.1.2013 10:52

M21a27t97o35u21š 70P24r75e70u60s16s 6380974302489

To teda nevím jestli to zrovna relace Č.Budějovice-Jindř.Hradec potřebuje, jezdí tam přímé státní rychlíky každé 2 hodiny + hromada autobusů. Určitě by se našly jiné tratě kde je situace zoufalá a přesto má potenciál, že by bylo co nabídnout.

0/0
28.1.2013 18:02

M94i24l54a78n 11W19e40l37s61e54r 5452528328591

Máte pravdu. Rychlíky tam jezdí opravdu skoro každé 2 hodiny.   OVŠEM jim to trvá více než 1 hodinu a cena je 93 Kč. Proti autu to nebude konkurence schopné nikdy.

+2/0
28.1.2013 18:45

R52a66d52e87k 93J29a50n37a26t49a 9375726964622

To jo, jede to dloho. Ale těmi rychlíky to není. Ta mašina i vozy co tam jezdí zvládnou 120 km/h. Je to tratí, většina její délky, která na pořádnou rekonstrukci stále čeká.

0/0
28.1.2013 19:31

J45i84r71k14a 10D39v52o67ř28á24k 4605400793898

Přesněji řečeno, modernější rychlíkové soupravy by zřejmě zvládly ušetřit pár minut, protože by zpomalující oblouky zvládly o 5 km/h (max. 10) rychleji. Pokud by byla trať na verifikována na horní rychlostníky. Ale to je celé.

0/0
28.1.2013 22:00

J45i79r74k27a 90D26v27o93ř62á50k 4145100963678

Proč je na jiných tratích situace zoufalá? Protože tam kraj nechce dát dotace. Proč by je měl chtít dát teď?

0/0
28.1.2013 19:01

M97i14l50a38n 21W77e90l76s81e41r 5522928178841

Trochu tomu nerozumim. Ty zmiňované tratě jsou na konci světa. a  skoro opuštěné. Místní lidé je opustili ale turisté tam jezdí. Jestli se někdo hrne provozovat tyto naše polozapomenuté tratě, tak to musí mít dobře zpočítané. Zřejmě v tom hrají roli dotace.  ALE JÁ první KONKURENCI  Vítám. Ať se české dráhy proberou.

0/0
28.1.2013 17:40

L47u38k36á62š 49H59l90o45u74c19a80l 6802450511314

omyl. zdaleka nejhorší stav železniční infrastruktury (čd i sždc) je v libereckém kraji

+2/0
28.1.2013 17:20

T30o10m10á41š 83M69a23c72e31j29k12a 6981682977437

V Jihomoravském kraji to taky není žádná sláva...

0/0
28.1.2013 18:32

J74i96r18k42a 55D33v23o51ř59á46k 4755620393418

Každý fňuká o svém kraji. Přitom na hlavní mezinárodních trati Praha - Beroun to už bylo jen krůček od zastavení provozu kvůli děsivé a nebezpečné zanedbanosti...

0/0
28.1.2013 19:08

J57a40n 42H49l54a60d41k51ý 8615324257335

Sliby - zatím nevyjeli ani Benešov - Kralupy a vypadá to, že ještě pár měsíců ani nevyjedou a už chtějí další sousto??? :-/

+3/0
28.1.2013 17:18

P65e15t43r 47B60e32z46s41t44a82r72o13s94t96i 2169576493931

A co se kouknout na to,co za tim stoji? Augusta z KZC a jeho supervrakovy podvod na linku do Cakovic... Nejdrive musi vyjet KZC a potom az pokud neco zbyde bude moct vyjet Arriva...[>-]

0/0
28.1.2013 18:23

J18i17r83k40a 73D87v69o59ř23á46k 4115320453848

Tak vyjednávat o dotacích můžou, ne? A o ničem jiném ten článek není.;-)

0/0
28.1.2013 18:57

O26n31d67ř18e18j 22M85á53l25e96k 1956733665383

no doufám, že na dané tratě dojde, protože konkrétně, co jezdí mezi Strakonicema a Volarama, to jsou prasečáky

+2/0
28.1.2013 17:03

J53a57r53o82s11l66a24v 18N49o34v40á54k 4778110198102

Dity prasečáku. Jenom si potřebuješ zarejpat a přitom tudy jezdíš svou plechovkou. A není to kvůli vagónům. Protože nebudeš jezdit ani těma novejma.

0/0
29.1.2013 18:41
Foto

A47l86a85n 72Ř39e97p49k37a 4185636

No když si domluví uznávání jízdného s ČD, tak proč ne. Ale i včetně akčních nabídek typu čd net, sone+ aj. Opravdu nechci přijít o rozsah platnosti těchto úžasných jízdenek.

+1/−6
28.1.2013 16:51

O90n85d44r10e31j 40V15a65l91o28u31s77e69k 4180811427761

Tak s tímhle bych opravdu nepočítal :-/

+2/−1
28.1.2013 16:57
Foto

J63i44n83d43ř25i67c84h 36B79ř52e79z27i55n42a 1739587595261

Tak snad ČD něco pro své zákazníky udělají a budou Arrivě kompenzovat uznávání jízdného. Bylo by to fajn.

+2/−2
28.1.2013 17:21

J62i89r40k33a 46D94v53o17ř21á89k 4685260763908

To si můžete být jistý, že pro SVĚ zákazníky ČD jistě něco udělají. Naopak se třikrát rozmyslí, jestli něco udělat pro zákazníky Arrivy, proč by ji měly podporovat, když po nich všichni chtějí aby se chovaly tržně?

+2/0
28.1.2013 19:04

J95a30n 85Č92e33k29a75l 7289585724504

jenže právě "chovat se tržně" znamená "nebránit se vyjednávání" a ne "hrabat si pouze na svém písečku"...

+2/−1
29.1.2013 9:23

J86i35r47k46a 84D56v29o19ř91á28k 4525450393968

Na ČD Net a SONE+ u soukromníků budete muset bohužel zapomenout. Tak ještě IN25 a IN50 se snad prosadí.

0/0
28.1.2013 19:00

F88i89l17i55p 93M67u62s75i88l 8315342566809

Neměla ta Arriva vyjet v lednu na trať od Benešova přes Prahu na Kralupy? Máte někdo informaci, kdy tam má tedy začít jezdit?

Díky.

+2/0
28.1.2013 14:45

J35a40n 50D44ě40d 8676819593681

http://www.arriva.cz/arriva-vlaky

Strejda Intrnetovic informaci má.

0/0
28.1.2013 15:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.