Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jihočeské koleje míří konkurence. Zájem má o Šumavu a spoj do Prahy

Když České dráhy něco modernizují, na Jihočeský kraj se skoro vždy dostane až naposledy. Právem je vnímán jako republikový otloukánek. Na jihočeských kolejích totiž chybí konkurence, a není proto nutné spěchat. Brzy se však možná jihočeští cestující dočkají změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o70s75e34f 67K89u26b20e10š 9135775549524

Dokud bude jihočeský kraj objednávat dopravu tak jako dosud, tak je jedno, kdo tam bude jezdit, protože jestli jede po 4 hodinách vlak ČD nebo Arriva, tak je to nepoužitelné úplně stejně...

0/0
19.2.2013 9:56

J32i35n97d46ř89i54c64h 90Š82k18o42p30e89k 4375121600955

vybrat si lukrativní části tratí není žádné umění.

+1/−1
29.1.2013 18:21

J12o18s55e73f 36K19u98b37e63š 9455225149344

Pokud jezdíte v závazku veřejné služby, tak je i ta nejposlednější trať lukrativní, protože co je to úhrda prokazatelné ztráty jistě víte ;-)

0/0
19.2.2013 9:55

J43a68n 83H66o76r69a 6597891936

Arriva a její spěšné vlaky z Kralup n.Vltavou do Benešova co svět neviděl.;-DVlastně viděl ,ale jen v jízdním řádu.Jihočeši máte se na co těšit........

+4/0
29.1.2013 11:53

J36o86s57e23f 80T48r32ö17g93l 8239122536396

V článku je poněkud dost nepřesností.

1) Hlavní důvod, proč železniční doprava v jižních čechách stojí za málo je v kraji, resp. na úřadě, které svou koncepcí (antikoncepcí) objednává regionální vlaky převážně v rozporu s potřeby obyvatelstva, přičemž redukce dopravy se na řadě tratí dostala až na hranici použitelnosti, kdy si lidé hledají jiné způsoby dopravy (šestihodinové mezery mezi spoji nejsou opravdu pro běžné použití). Exemplární příklad je trasa Zliv-ČB, kde by jezdily davy (i kvůli pravidelným zácpám v ČB), ale nabídka spojů tomu zrovna neodpovídá (zejména odpoledne a večer).

2) Není pravda, že by se v jižních čechách neobjevovaly nové vlaky, i když jinde jich je více. Souvisí to významně zase s bodem 1) ataky s tím, že v JČ se tak nějak více kradlo z Evropských dotací než jinde.

3) Přímé spojení z J. Hradce do Budějovic je skoro každé dvě hodiny. Aktuálně je pomalé, protože probíhá modernizace tratě a uzlu ČB. Soukromník rychlosti nijak nepomůže, jen zvedne nabídku spojů (což je samozřejmě pozitivní, ale nelze čekat spásu).

Otázka je, zda se Arriva chystá jezdit bez dotací lukrativní spoje (což můžou být špičkové spoje nebo některé turistické vlaky) nebo zda si připravuje půdu pro dotovanou dopravu. Pokud vím, tak výběrová řízení se zatím moc nechystají.

+3/0
29.1.2013 10:58

R50a44d53k93o 70K62ř34i85v29á31n31e98k 7510653595390

No, ona ta žába na prameni v jihočeské dopravě je možná přímo ten v článku jmenovaný funkcionář Jikordu pan Žemlička. Znám ho ještě z dob minulého režimu z VŠDS Žilina a myslím si o něm jen to nejhorší. Jihočeský kraj možná potřebuje nové vlaky, ale určitě nové lidi.

+1/0
29.1.2013 14:51

K47a18r33e18l 54N93o74v35á14k 3123142246616

Pánové od Arriva prolejzali v Německu vrakoviště a nečekaně narazili na zachovalé soupravy z poloviny sedmdesátých let, tak proč trochu nepoškádlit ČD a jejich flotilu pantografů.

0/0
28.1.2013 23:02

J91i82r62k89a 88D73v22o14ř51á82k 4405670713368

No, fešácky to zrovna nevypadá, ale o to nejde. Jsou to slušné vlaky a za to české jízdné není divu. Kdyby sem nasazovali funglovku, tak by s krajem objednávku výkonu ("dotace") určitě nebyli schopni smluvit.

0/0
29.1.2013 8:54

J45a91n 63Č50e11k24a82l 7859685174774

nevím, kde berete informace, ale jednotky řady 628/928, byť nejsou vyloženě výkřik modernosti, v Německu pořád jezdí (tyhle kusy byly navíc modernizovány), ale i bez modernizace by byly o parník lepší než víceméně cokoliv co můžou nabídnout ČD...

0/−1
29.1.2013 9:21

J13i46r42k49a 79D18v69o51ř33á39k 4415570863468

Ale ne, to vaše "víceméně cokoli" už v % celkem klesá. ČD mají mnoho set vozidel lepších než tohle. A samozřejmě víc než tisícovku horších.

0/0
29.1.2013 10:52

M23a75t98o78u45š 96P71r61e40u34s34s 6880284282559

To teda nevím jestli to zrovna relace Č.Budějovice-Jindř.Hradec potřebuje, jezdí tam přímé státní rychlíky každé 2 hodiny + hromada autobusů. Určitě by se našly jiné tratě kde je situace zoufalá a přesto má potenciál, že by bylo co nabídnout.

0/0
28.1.2013 18:02

M54i24l78a25n 56W49e93l13s43e10r 5592108368241

Máte pravdu. Rychlíky tam jezdí opravdu skoro každé 2 hodiny.   OVŠEM jim to trvá více než 1 hodinu a cena je 93 Kč. Proti autu to nebude konkurence schopné nikdy.

+2/0
28.1.2013 18:45

R48a97d78e86k 51J31a77n85a23t16a 9755526784562

To jo, jede to dloho. Ale těmi rychlíky to není. Ta mašina i vozy co tam jezdí zvládnou 120 km/h. Je to tratí, většina její délky, která na pořádnou rekonstrukci stále čeká.

0/0
28.1.2013 19:31

J23i30r34k63a 55D71v17o81ř90á62k 4835130233268

Přesněji řečeno, modernější rychlíkové soupravy by zřejmě zvládly ušetřit pár minut, protože by zpomalující oblouky zvládly o 5 km/h (max. 10) rychleji. Pokud by byla trať na verifikována na horní rychlostníky. Ale to je celé.

0/0
28.1.2013 22:00

J97i51r31k57a 73D82v52o82ř12á21k 4425140483778

Proč je na jiných tratích situace zoufalá? Protože tam kraj nechce dát dotace. Proč by je měl chtít dát teď?

0/0
28.1.2013 19:01

M70i10l68a43n 28W69e49l87s37e51r 5282448618641

Trochu tomu nerozumim. Ty zmiňované tratě jsou na konci světa. a  skoro opuštěné. Místní lidé je opustili ale turisté tam jezdí. Jestli se někdo hrne provozovat tyto naše polozapomenuté tratě, tak to musí mít dobře zpočítané. Zřejmě v tom hrají roli dotace.  ALE JÁ první KONKURENCI  Vítám. Ať se české dráhy proberou.

0/0
28.1.2013 17:40

L94u64k70á52š 78H56l37o49u33c32a69l 6752450791264

omyl. zdaleka nejhorší stav železniční infrastruktury (čd i sždc) je v libereckém kraji

+2/0
28.1.2013 17:20

T84o84m83á71š 47M48a71c91e44j25k84a 6731782167697

V Jihomoravském kraji to taky není žádná sláva...

0/0
28.1.2013 18:32

J92i77r27k81a 39D32v63o15ř64á25k 4555110333338

Každý fňuká o svém kraji. Přitom na hlavní mezinárodních trati Praha - Beroun to už bylo jen krůček od zastavení provozu kvůli děsivé a nebezpečné zanedbanosti...

0/0
28.1.2013 19:08

J62a12n 83H63l13a64d13k79ý 8725684307785

Sliby - zatím nevyjeli ani Benešov - Kralupy a vypadá to, že ještě pár měsíců ani nevyjedou a už chtějí další sousto??? :-/

+3/0
28.1.2013 17:18

P78e95t73r 72B86e44z70s15t50a40r53o80s74t60i 2699396823481

A co se kouknout na to,co za tim stoji? Augusta z KZC a jeho supervrakovy podvod na linku do Cakovic... Nejdrive musi vyjet KZC a potom az pokud neco zbyde bude moct vyjet Arriva...[>-]

0/0
28.1.2013 18:23

J24i84r68k17a 79D21v30o70ř98á43k 4105710973478

Tak vyjednávat o dotacích můžou, ne? A o ničem jiném ten článek není.;-)

0/0
28.1.2013 18:57

O84n65d59ř76e69j 92M19á15l69e78k 1526863515243

no doufám, že na dané tratě dojde, protože konkrétně, co jezdí mezi Strakonicema a Volarama, to jsou prasečáky

+2/0
28.1.2013 17:03

J34a30r26o88s93l13a60v 50N67o58v35á73k 4388850718712

Dity prasečáku. Jenom si potřebuješ zarejpat a přitom tudy jezdíš svou plechovkou. A není to kvůli vagónům. Protože nebudeš jezdit ani těma novejma.

0/0
29.1.2013 18:41

A66l64a74n 93Ř14e14p66k59a 4345226

No když si domluví uznávání jízdného s ČD, tak proč ne. Ale i včetně akčních nabídek typu čd net, sone+ aj. Opravdu nechci přijít o rozsah platnosti těchto úžasných jízdenek.

+1/−6
28.1.2013 16:51
Foto

O68n71d97r27e92j 54V90a14l80o14u40s49e31k 4400881597901

Tak s tímhle bych opravdu nepočítal :-/

+2/−1
28.1.2013 16:57
Foto

J30i89n97d31ř52i49c94h 84B48ř82e83z63i10n17a 1569267955841

Tak snad ČD něco pro své zákazníky udělají a budou Arrivě kompenzovat uznávání jízdného. Bylo by to fajn.

+2/−2
28.1.2013 17:21

J67i94r76k54a 53D68v97o46ř50á41k 4775150823728

To si můžete být jistý, že pro SVĚ zákazníky ČD jistě něco udělají. Naopak se třikrát rozmyslí, jestli něco udělat pro zákazníky Arrivy, proč by ji měly podporovat, když po nich všichni chtějí aby se chovaly tržně?

+2/0
28.1.2013 19:04

J23a16n 45Č17e83k26a82l 7339255434384

jenže právě "chovat se tržně" znamená "nebránit se vyjednávání" a ne "hrabat si pouze na svém písečku"...

+2/−1
29.1.2013 9:23

J54i82r56k64a 18D54v80o36ř63á44k 4155310323538

Na ČD Net a SONE+ u soukromníků budete muset bohužel zapomenout. Tak ještě IN25 a IN50 se snad prosadí.

0/0
28.1.2013 19:00

F56i89l73i44p 21M22u35s75i47l 8555252906739

Neměla ta Arriva vyjet v lednu na trať od Benešova přes Prahu na Kralupy? Máte někdo informaci, kdy tam má tedy začít jezdit?

Díky.

+2/0
28.1.2013 14:45

J80a51n 38D49ě92d 8976889603521

http://www.arriva.cz/arriva-vlaky

Strejda Intrnetovic informaci má.

0/0
28.1.2013 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.