Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jihočeské koleje míří konkurence. Zájem má o Šumavu a spoj do Prahy

Když České dráhy něco modernizují, na Jihočeský kraj se skoro vždy dostane až naposledy. Právem je vnímán jako republikový otloukánek. Na jihočeských kolejích totiž chybí konkurence, a není proto nutné spěchat. Brzy se však možná jihočeští cestující dočkají změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82o46s86e50f 25K57u46b57e70š 9775365909194

Dokud bude jihočeský kraj objednávat dopravu tak jako dosud, tak je jedno, kdo tam bude jezdit, protože jestli jede po 4 hodinách vlak ČD nebo Arriva, tak je to nepoužitelné úplně stejně...

0/0
19.2.2013 9:56

J70i60n13d35ř23i22c14h 86Š64k64o23p73e56k 4645141630115

vybrat si lukrativní části tratí není žádné umění.

+1/−1
29.1.2013 18:21

J58o87s65e65f 98K76u19b22e62š 9725915669494

Pokud jezdíte v závazku veřejné služby, tak je i ta nejposlednější trať lukrativní, protože co je to úhrda prokazatelné ztráty jistě víte ;-)

0/0
19.2.2013 9:55

J48a73n 22H54o47r81a 6767181976

Arriva a její spěšné vlaky z Kralup n.Vltavou do Benešova co svět neviděl.;-DVlastně viděl ,ale jen v jízdním řádu.Jihočeši máte se na co těšit........

+4/0
29.1.2013 11:53

J23o17s77e68f 72T39r84ö21g92l 8459982816216

V článku je poněkud dost nepřesností.

1) Hlavní důvod, proč železniční doprava v jižních čechách stojí za málo je v kraji, resp. na úřadě, které svou koncepcí (antikoncepcí) objednává regionální vlaky převážně v rozporu s potřeby obyvatelstva, přičemž redukce dopravy se na řadě tratí dostala až na hranici použitelnosti, kdy si lidé hledají jiné způsoby dopravy (šestihodinové mezery mezi spoji nejsou opravdu pro běžné použití). Exemplární příklad je trasa Zliv-ČB, kde by jezdily davy (i kvůli pravidelným zácpám v ČB), ale nabídka spojů tomu zrovna neodpovídá (zejména odpoledne a večer).

2) Není pravda, že by se v jižních čechách neobjevovaly nové vlaky, i když jinde jich je více. Souvisí to významně zase s bodem 1) ataky s tím, že v JČ se tak nějak více kradlo z Evropských dotací než jinde.

3) Přímé spojení z J. Hradce do Budějovic je skoro každé dvě hodiny. Aktuálně je pomalé, protože probíhá modernizace tratě a uzlu ČB. Soukromník rychlosti nijak nepomůže, jen zvedne nabídku spojů (což je samozřejmě pozitivní, ale nelze čekat spásu).

Otázka je, zda se Arriva chystá jezdit bez dotací lukrativní spoje (což můžou být špičkové spoje nebo některé turistické vlaky) nebo zda si připravuje půdu pro dotovanou dopravu. Pokud vím, tak výběrová řízení se zatím moc nechystají.

+3/0
29.1.2013 10:58

R69a90d42k60o 48K49ř62i30v55á63n48e90k 7510683355730

No, ona ta žába na prameni v jihočeské dopravě je možná přímo ten v článku jmenovaný funkcionář Jikordu pan Žemlička. Znám ho ještě z dob minulého režimu z VŠDS Žilina a myslím si o něm jen to nejhorší. Jihočeský kraj možná potřebuje nové vlaky, ale určitě nové lidi.

+1/0
29.1.2013 14:51

K87a94r64e86l 50N19o96v92á68k 3903972286276

Pánové od Arriva prolejzali v Německu vrakoviště a nečekaně narazili na zachovalé soupravy z poloviny sedmdesátých let, tak proč trochu nepoškádlit ČD a jejich flotilu pantografů.

0/0
28.1.2013 23:02

J73i19r54k79a 56D41v60o15ř96á29k 4555620433748

No, fešácky to zrovna nevypadá, ale o to nejde. Jsou to slušné vlaky a za to české jízdné není divu. Kdyby sem nasazovali funglovku, tak by s krajem objednávku výkonu ("dotace") určitě nebyli schopni smluvit.

0/0
29.1.2013 8:54

J26a36n 98Č46e65k96a25l 7379575574724

nevím, kde berete informace, ale jednotky řady 628/928, byť nejsou vyloženě výkřik modernosti, v Německu pořád jezdí (tyhle kusy byly navíc modernizovány), ale i bez modernizace by byly o parník lepší než víceméně cokoliv co můžou nabídnout ČD...

0/−1
29.1.2013 9:21

J24i76r31k50a 62D29v32o87ř21á11k 4835900583898

Ale ne, to vaše "víceméně cokoli" už v % celkem klesá. ČD mají mnoho set vozidel lepších než tohle. A samozřejmě víc než tisícovku horších.

0/0
29.1.2013 10:52

M62a38t53o41u42š 30P22r34e81u96s55s 6130934812909

To teda nevím jestli to zrovna relace Č.Budějovice-Jindř.Hradec potřebuje, jezdí tam přímé státní rychlíky každé 2 hodiny + hromada autobusů. Určitě by se našly jiné tratě kde je situace zoufalá a přesto má potenciál, že by bylo co nabídnout.

0/0
28.1.2013 18:02

M68i26l45a39n 13W35e89l97s85e73r 5412438618591

Máte pravdu. Rychlíky tam jezdí opravdu skoro každé 2 hodiny.   OVŠEM jim to trvá více než 1 hodinu a cena je 93 Kč. Proti autu to nebude konkurence schopné nikdy.

+2/0
28.1.2013 18:45

R82a66d46e46k 17J21a64n82a16t45a 9325896274302

To jo, jede to dloho. Ale těmi rychlíky to není. Ta mašina i vozy co tam jezdí zvládnou 120 km/h. Je to tratí, většina její délky, která na pořádnou rekonstrukci stále čeká.

0/0
28.1.2013 19:31

J28i56r80k38a 62D70v74o71ř79á65k 4675910763638

Přesněji řečeno, modernější rychlíkové soupravy by zřejmě zvládly ušetřit pár minut, protože by zpomalující oblouky zvládly o 5 km/h (max. 10) rychleji. Pokud by byla trať na verifikována na horní rychlostníky. Ale to je celé.

0/0
28.1.2013 22:00

J22i96r79k70a 39D67v45o59ř48á90k 4385980833338

Proč je na jiných tratích situace zoufalá? Protože tam kraj nechce dát dotace. Proč by je měl chtít dát teď?

0/0
28.1.2013 19:01

M93i55l21a82n 16W43e26l57s21e70r 5672898788271

Trochu tomu nerozumim. Ty zmiňované tratě jsou na konci světa. a  skoro opuštěné. Místní lidé je opustili ale turisté tam jezdí. Jestli se někdo hrne provozovat tyto naše polozapomenuté tratě, tak to musí mít dobře zpočítané. Zřejmě v tom hrají roli dotace.  ALE JÁ první KONKURENCI  Vítám. Ať se české dráhy proberou.

0/0
28.1.2013 17:40

L97u53k68á52š 98H67l12o45u15c64a53l 6662800361284

omyl. zdaleka nejhorší stav železniční infrastruktury (čd i sždc) je v libereckém kraji

+2/0
28.1.2013 17:20

T81o53m38á76š 29M59a96c58e34j74k29a 6521502397897

V Jihomoravském kraji to taky není žádná sláva...

0/0
28.1.2013 18:32

J90i22r68k90a 90D94v90o70ř95á48k 4275380113538

Každý fňuká o svém kraji. Přitom na hlavní mezinárodních trati Praha - Beroun to už bylo jen krůček od zastavení provozu kvůli děsivé a nebezpečné zanedbanosti...

0/0
28.1.2013 19:08

J11a78n 25H44l13a81d92k48ý 8395814677735

Sliby - zatím nevyjeli ani Benešov - Kralupy a vypadá to, že ještě pár měsíců ani nevyjedou a už chtějí další sousto??? :-/

+3/0
28.1.2013 17:18

P78e49t10r 57B38e21z53s92t95a61r75o85s44t57i 2849146203471

A co se kouknout na to,co za tim stoji? Augusta z KZC a jeho supervrakovy podvod na linku do Cakovic... Nejdrive musi vyjet KZC a potom az pokud neco zbyde bude moct vyjet Arriva...[>-]

0/0
28.1.2013 18:23

J27i16r95k79a 19D40v25o69ř57á89k 4605190543938

Tak vyjednávat o dotacích můžou, ne? A o ničem jiném ten článek není.;-)

0/0
28.1.2013 18:57

O22n50d94ř43e42j 83M93á34l42e48k 1766253435673

no doufám, že na dané tratě dojde, protože konkrétně, co jezdí mezi Strakonicema a Volarama, to jsou prasečáky

+2/0
28.1.2013 17:03

J58a97r71o54s30l32a84v 86N64o47v33á39k 4108470608442

Dity prasečáku. Jenom si potřebuješ zarejpat a přitom tudy jezdíš svou plechovkou. A není to kvůli vagónům. Protože nebudeš jezdit ani těma novejma.

0/0
29.1.2013 18:41
Foto

A48l11a49n 35Ř89e11p25k11a 4195856

No když si domluví uznávání jízdného s ČD, tak proč ne. Ale i včetně akčních nabídek typu čd net, sone+ aj. Opravdu nechci přijít o rozsah platnosti těchto úžasných jízdenek.

+1/−6
28.1.2013 16:51
Foto

O14n78d38r80e45j 50V80a26l97o12u69s37e33k 4660391737261

Tak s tímhle bych opravdu nepočítal :-/

+2/−1
28.1.2013 16:57
Foto

J65i42n93d33ř59i84c41h 98B51ř34e42z52i56n87a 1849507515931

Tak snad ČD něco pro své zákazníky udělají a budou Arrivě kompenzovat uznávání jízdného. Bylo by to fajn.

+2/−2
28.1.2013 17:21

J14i51r23k66a 17D41v97o77ř32á20k 4815700743188

To si můžete být jistý, že pro SVĚ zákazníky ČD jistě něco udělají. Naopak se třikrát rozmyslí, jestli něco udělat pro zákazníky Arrivy, proč by ji měly podporovat, když po nich všichni chtějí aby se chovaly tržně?

+2/0
28.1.2013 19:04

J34a67n 30Č77e59k11a72l 7789865554134

jenže právě "chovat se tržně" znamená "nebránit se vyjednávání" a ne "hrabat si pouze na svém písečku"...

+2/−1
29.1.2013 9:23

J97i33r37k22a 61D28v43o28ř24á25k 4175190333448

Na ČD Net a SONE+ u soukromníků budete muset bohužel zapomenout. Tak ještě IN25 a IN50 se snad prosadí.

0/0
28.1.2013 19:00

F26i10l49i12p 69M34u43s98i73l 8315782386839

Neměla ta Arriva vyjet v lednu na trať od Benešova přes Prahu na Kralupy? Máte někdo informaci, kdy tam má tedy začít jezdit?

Díky.

+2/0
28.1.2013 14:45

J76a71n 17D57ě47d 8246429783281

http://www.arriva.cz/arriva-vlaky

Strejda Intrnetovic informaci má.

0/0
28.1.2013 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.