Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průměrný plat ve Škodě Auto poprvé přesáhl 40 tisíc korun

Mladoboleslavská automobilka loni znovu potvrdila své výsadní postavení v české ekonomice nejen svými tržbami a zisky. Mzdy v největší české firmě poprvé v průměru přesáhly čtyřicet tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L23a27d63i28s80l74a17v 23H32n17y74k 6110282920576

Jak je možné, že jeden koncern a v každém závodě mají jiné mzdy?Ve Vrchlabí mají dělníci (stejná profese) o 5000 Kč menší plat než v Mladé Boleslavi.Když jsem se na to ptal, jak je to možné, bylo mi toto odpovězeno:

Záleží na regionu.Vrchlabí je Krkonoších, kde jsou nižší mzdy a proto nemůžou mít tolik jako v Boleslavi, protože by pak všichni htěli dělat v automobilce a nebo by tlačili na ostatní podnikatele, aby jim dali také tolik.

Boleslav je v jiném mzdovém pásmu, je ve středních Čechách odkud by lidé jezdili za prací do Prahy, takže musím mít stejnou mzdu (nebo o něco méně) než Praha.

Tak to je jen jeden úhel pohledu a ještě další.TEN PRŮMĚR NENÍ ZA 170 HODIN.Kdo chce mít takovéto peníze, musí dělat nejméně 220-250 hodin.

0/−1
4.3.2013 11:31

T35o85m52á55š 20V65e64r28n41e26r 6649491197216

Pěkná blbost...mzdy jsou ve všech závodech stejné...

0/0
13.3.2013 16:30

P89a57v27e45l 44N71o31v87á13k 6211706899721

Situace u dodavatelů Škodovky je jiná .......... znám firmu ( 500 lidí ) která dodává díly do Škodovky a lidé tam mají ve 12ti hodinových turnusech 10200kč hrubého za měsíc ........

0/−1
20.2.2013 5:04

P50a57v84e52l 93O82d63r19a21z22i75l 6644239767820

Hm. A co?

+3/−2
20.2.2013 9:03

J91a95n 91V71e95l51i41z 3449347532430

Asi není tajemství, že cena práce (včetně zdanění práce) v ČR je 3x až 4x nižší než v sousedním Německu. Právě proto máme komparativní výhodu levné pracovní síly - bohužel. A právě proto sem zahraniční firmy směrovaly své investice.

+1/−1
17.2.2013 17:17

V50á63c51l31a43v 43V97á88v98r14a 5646439721527

Pracoval jsem 16 let ve Fordu v závodě Wayne. Plat všech pomocných dělníků na linkách, naváženi dilů k linkám, uklízeči podlah.... je plat kolem 24 az 26 dolarů na hodinu. Všichni řemeslnící mají stejný plat 35 dolarů na hodinu, úředníci mají platy spíš menší, je to stálý měsíční  plat. Ten z elektrikářů, kdo umí programovat roboty (Fanuc, ABB,Kuka, Kawasaki a jiné) a také PLC 5 automatiku nebo RS Logix 5000, programovat Panelview... jako já (umí to skoro každý) má tytéž prachy jako obyčejný instalatér nebo zámečník.

Za práci přesčas (nad 40 hodin týdně), je jeden a půl násobek základního platu, za práci v neděli dvojnásobek, v mém případě chlup přes 70 USD/h a za práci ve státní svátek trojnásobek. Tedy něco přes 100USD/h. (2000Kč/h). Ford platí o něco méně než GM, Chrysler platí méně než Ford. Japonské automobilky platí značně méně, nemají ani odbory a závody staví hlavně tam v USA kde není moc práce a lidé jsou vděčni aspoň za to.

Pracoval jsem tam do loňského konce února, a jsem v důchodu na Floridě. Důchod za 25 let práce v USA mám málo přes 2000 dol/měs, k tomu penzi od Forda 900/měs. Od Forda zdravotni pojištěni pro sebe a manželku doživotně a pojištění Medicare A a B. Manželka i když nikde nepracovala bere půl měho důchodu (jak je tu zákonem) a od Forda bude brat v připadě mé smrti asi 600/měs. Za 25 let práce v ČSSR beru 350 USD/měs z Čech, žena 250/měs.

Práce u pásu ale není pro cvičené opice ani náhodou. Školit se musí zaměstnanci každý měsíc. Musí umět všechny operace na velmi dlouhé montážní lince. Mají zodpovědnost. Já se musel školit doslova každý rok po dlouhé týdny a zaškolovat na novou techniku jako každý jiný- naposledy ve věku 66 let.

+18/−1
6.2.2013 18:06

P84a11v19e28l 87O46d49r68a48z56i38l 6514679847470

Hm. A co jako?

+1/−10
11.2.2013 9:55

V93i72k82t58o37r 75S73v72o18b54o32d37a 8122848162816

Dík za zajímavá reálná data! Odrazilem se nenech znechutit ;-)

+12/0
12.2.2013 15:34

P84a57v13e33l 11O40d76r49a34z16i49l 6764879697980

Na světě je hromada míst, kde se dají vydělat mnohem lepší prachy, tak proč se zakopat v USA?

0/−9
13.2.2013 13:49
Foto

D44a71v27i64d 12K10o93m36á42r39e43k 3253660180798

Třeba proto že se někomu v USA líbí. To že vy nemáte ameriku rád ještě neznamená, že tam kvůli vám nebude nikdo cestovat za zaměstnáním..

+9/0
13.2.2013 17:21

P87a27v61e44l 70O50d79r90a32z32i54l 6274559377800

Amerika je skvělá. Lidi jako Vávra jsou jen chudáci, kteří musí trapně dávat na odiv své mizerné "úspěchy."

+1/−6
20.2.2013 9:05

K39a77r21e16l 70N92a15s27t64o33u23p42i82l 3310481530261

a jeeeje, Thyronx ožil :-P

0/0
1.3.2013 13:50

M78i87c92h48a17l 32Z69e65t59e20k 3938182930767

Je jen ostudou tohoto státu, že průměrný dělnický plat v automobilkách je na hony vzdálen průměrnému platu vysokoškoláka pracujícího ve státní správě na referentském místě.

Na druhou stranu se pak nelze divit, v jakém stavu je státní správa v ČR:-/

+1/−1
3.2.2013 11:21

M71a19r26t11i42n 45S69e35d70o47n72a 2505316436569

Mate silne mylne predstavy o zivote. 1) vsude ve svete, a plati to i v CR, maji statni zamestnanci mensi prijem nez v soukromem sektoru pri stejnem vzdelani. 2) kazdy je strujce sveho stesti, pokud chci mit vetsi plat musim pro to neco udelat. Pokud si nekdo mysli ze pouhe absolvovani univerzity garantuje vyssi prijem bude v zivote silne zklaman. 3) delnici v Hyundai ci TPCA maji platy nizsi nez ve Skode, evidentne to je dano i silou odboru a tomu jak se firme dari. Pokud pracuji pro spatne fungujici firmu (coz statni sprava je temer vzdy) tak je logicke ze tomu odpovida i me financni ohodnoceni.

+5/−1
4.2.2013 16:44

M31a65r71t44i32n 46K42a13r73á30s61e20k 9738343338798

TCPA mivalo mzdy velmi podobne Skodovce (je mozne ze se v poslednich letech zmenilo s tik jak se jim moc nedari). Hyundai ma mzdy nizsi, ale uz to neni takovy extremni rozdil jak byval. Na ostravsku je holt najit zamestnance asi jenodussi nez v mlade boleslavi.

0/0
5.2.2013 13:23

V55á27c59l71a20v 48M73a27i87x54n44e64r 7555150135581

A co Francie???

0/0
11.2.2013 21:26
Foto

J48i14n49d45r68a 84Š24a31u54r 9587543891

A co Řecko? ;-)

0/0
2.3.2013 12:22

A92n70t51o47n26i13n 17N93e25m40e97c 7818613321970

Postradam v diskuzi nadavky na Nemce a  EU, ktera nas zotrocila a krade nam nase penize, pomazankove maslo, zarovky a td.. Ze by takovi diskuteri meli dnes volno?

+7/0
2.2.2013 15:49

F63r61a28n81t29i70š16e29k 79L63e81b42e38d24a 4524767949

jakou zásluhu mají byrokrati z EU na platu dělníka ve škodovce? 8-o8-o8-o

0/0
23.2.2013 18:07

A18n75t44o35n31i45n 11N93e86m30e38c 7778963301640

Pane Lebeda, bez  EU by tu nebyly firmy jako korejske automobilky nebo japonske televizory, protoze by pri exportu do EU byly problemy. To same plati pro VW, bez neho by totiz znacka Skoda v autech neexistovala. Platy u ceskych podnikatelu pravdepodobne nedosahuji vysku platu u cizich firem.

0/0
1.3.2013 15:24

M15a13r81t91i40n 16J77i94r84o94u16s21e93k 7666155105378

A v Německu jede pás zřejmě 3x rychleji.

+6/−1
31.1.2013 14:33

P20a69v14e64l 12O43d57r58a45z89i88l 6634389347940

V Německu dělají dražší auta a navíc tam dělníci opravdu víc dělají.

+1/−6
5.2.2013 9:44

M68i74c30h43a56l 46Č75e66r96n15í40k 2706296123521

pracují tam 24 hodin denně, že?

+4/−1
9.2.2013 11:23

P44a51v39e48l 23O68d94r69a46z38i60l 6574829687110

Ne. Pracují sedmapůl, nebo osm hodin. V ČR takhle dělá málokdo.

+3/−5
11.2.2013 9:56

K37a86t88e75ř50i73n64a 61V65o84j79á30č89k95o16v72á 7216302832424

Vzhledem k tomu, že ve ŠKODĚ, kupodivu, jede pás stejně rychle jako v VW či v AUDI, tak lidé, u pásu v ČR,  odpracují stejně hodin jako v Německu... Do ostatních profesí nevidím... Navíc nezapomínejte, že Škoda už dávno není česká firma...

+3/−1
17.2.2013 16:50

P16a94v36e95l 17O78d97r79a69z91i84l 6194809277840

A, Kateřino, kolik je zisk konceru z průměrné Škůdky, z průměrného VW a z průměrného Audi?

Odpověď vám ozřejmí, proč má pracant na lince Audi vyšší produktivitu práce, i když dělá to stejné, co pracant na lince Škoda.

0/0
20.2.2013 9:06

P49a74v23e38l 41N23o67v96á42k 6281416989611

LŽI , LŽI  A ZASE LŽI.............

znám firmu ( 500zaměstnanců ) , která dodává do Škodovky důležité plastové díly - plat ve 12ti hodinových turnusech je 10200kč hrubého ...........

+2/−13
29.1.2013 19:47

V66i39k80t87o90r 83V91e55s69e13l35ý 5745603354305

To je možné. A v čem vidíte ty lži?

+9/−2
29.1.2013 21:31

T51o27m82á86š 71V63e17r20n54e90r 6129531247206

Už zase?a zase jiná verze?člověče kolik těch firem ještě znáte?

+4/−2
30.1.2013 16:06

V44í50t 47N74o72v14á18k 5654635671629

dodává do škodovky...... takže to nejsou zaměstnanci škodovky-že vy si malinko plete různé firmy dohromady?8-o

+6/−1
30.1.2013 19:10
Foto

D44a97v76i20d 16J27u85ř32i64č52k28a 7176962585248

:) nevim co se tu řeší, je to tak jak se píše. Pruměrný dělník na montáži po 2 letech  má zaklad cirka  24tisic hrubého + z 10 až 14% z toho osobní příplatek + zhruba 500 až 900 týmová premie  + 500 az 1500 příplatky za směny  + jsou tam příplatky za práci v taktu.  K tomu dostane 13 plat který se počíta z ročního průměru + poslední roky se dostává bonus za výsledky v prodeji jednou ročně cirka 15 až 20 tisic.  Pokud se to sečte a zprůměruje dostanete se lechce na tu částku.   Pokud to někomu vadí může nastoupit do škody. :-)

+7/−1
29.1.2013 19:14

V90á66c75l78a34v 30V33á91v34r15a 5576639531177

Ano, platy v automobilkách jsou značně vyšší než jinde. Neznám Škodovku ale pracoval jsem 16 let ve Fordu jako programátor automatizace a robotiky a i zaměstnanci na lince nejsou žádné svičené opice kteří po celý život utahuijí dennš jeden a tentýž šroub(y). Každý z nich může nastoupit na jakékoliv místo na celé dlouhé lince. Ti lidé mají školení několikrát do roka a musí se učit. Jsou zodpovědní a za nimi musí být vidět absolutně kvalitní práce.

Ve Fordu je mzda u VŠECH výrobních pracovníků kolem 23 až 26 dolarů na hodinu a všichni řemeslnící mají 35 dolarů na hodinu. Řemeslníci maji zpravidla neomezené přesčasy (dobrovolně) max však 12 hodin denně, a roční hrubý plat u mnohých dosahoval i 140,000 dolarů. Já přesčasy většinou odmítal a i tak jsem udělal 100,000 ročně hrubého. Na cestu do důchodu jsem si vzal i odstupné 100 tisíc a k důchodu málo přes 2000 měsíčně i penzi od Forda 900 USD měsíčně.+ z Čech za 25 let práce celých 350 dolarů. Dělníci na lince si přijdou na dobrých 60 - 70,000 hrubého ročně.

Za přesčasy (nad 40 hodin) se platí v automobilkách jeden a pul nasobek základní mzdy, za práci v neděli dvojnásobek, a za práci ve svátek trojnásobek základní mzdy.

Tedy třeba elektrikář si za 12 hodin práce v neděli přijde na 840 dolarů což je v přepočtu asi 16,000 Kč. Jsou lidi co peníze milují a jsou lidi jako já. Ano, možná kdybych to rval pár let před důchodem, tak bych dnes bral možná i skoro o 1000 dolarů měs. víc, ale stojí to za to? Co mi tu na Floridě chybí a v čem se musím omezovat s 3200 dolarovým příjmem + investice v realitách a akciích ?

Škoda je jen, že jsem nedokázal dostat se do Forda o mnoho let dřív. To je ale sen mnohých Amíků a při vstupních testech to není nijak lehké. Trvají celý den.

+5/−2
29.1.2013 19:09

V43á29c62l39a68v 64V65á57v95r62a 5346369741887

Ano, odbory UAW nám vyjednávají jednou za 4 roky kontrakt s firmou. Mzdy i pracovní podmínky a spoustu dalších věcí, zdravotní pojištění, příspěvky firmy na studium zaměstnancům a jejich dětem, (pokud studují tak až do věku 25ti let, penze, zdarma advokáty, slevy na auta, ....

Automobilky si nemohou dovolit platit nízké mzdy, protože za ně jim odborníci na linkách pracovat nebudou (ne nejsou to cvičené opice) a kvalita by tím šla do pr to slovo nevyslovím. A když jde kvalita výrobků do hajzlu, tak se můžete jít i s celou firmou tak leda vycpat a konkurence Vás převálcuje. Nebo si myslíte že konkurence chrápe? Vybudovat si respekt a kvalitu, důvěru zákazníků trvá desítky let i když Čecha zajímá cena a spotřeba a ostatní je TABU. Klidně koupí i Made in China. No nekupte to za tu cenu.

+2/−2
29.1.2013 19:20

P89e20t57r 22V69a24c49l64a57v29i47k 4106143385222

Thyronx??

+6/0
29.1.2013 20:26

J54o57s31e33f 97V37y77s38k27o86č10i11l 7310529360243

Taky sem si vzpoměl, a je to ON!;-DR^

+3/0
29.1.2013 21:07

M 75Z 1106858

Opravdu ze by ON?Legenda ceskych portalu.

+3/0
29.1.2013 23:35

P91a30v75e45l 19O94d85r20a31z34i61l 6404469787570

Od doby, co píše pod nějakým jménem, tak se trochu uklidnil, ale málokdy vidíte tak nafoukaného emigranta, co se dme pýchou na práci na pásu.

+4/−4
30.1.2013 10:14

J41i81ř98í 59H22r88d34l65i91č92k77a 2398681710193

njn, splnil si svůj americký sen ;-D

+1/0
30.1.2013 11:50

V26á74c52l97a75v 74V10á35v91r26a 5386279251377

nikoliv blbe, nepracoval u pásu..

A může tě snadno zahanbit znalostmi z programováni robotiky i automatizace. A vůbecd nemusí být na podobné práce inženýrem jako v Rusku nebo Česku..

To umí u nás ve Fordu každý elektrikář. A já se to musel učit od mých 50ti let až do odchodu do důchodu v 66ti. Kolik jste toho dokázal Vy je Vaše věc i starost. Nedmu se pýchou, ale jsem na sebe jistě hrdý. Dokázal jsem hodně. Co dokážete vy?

+4/−2
6.2.2013 18:11

P62a44v18e37l 73O95d55r14a89z68i26l 6764769697440

No tak třeba dokážu navrhnout robota tak, aby ho zvládl naprogramovat i českej emigrant u pásu ve Fordu ;-D

+3/−2
11.2.2013 9:58

V94i60k28t15o95r 43V24e18s26e22l85ý 5135173134145

Tak to nic moc. Ale asi nejste náročný.

+2/0
29.1.2013 21:33

J18i98ř64í 48H24r25d18l94i72č20k90a 2218771180823

asi Vám uteklo, že článek je o Škoda Auto Mladá Boleslav, ne o podmínkách ve Fordu v USA ;-DRv

+2/−1
30.1.2013 11:49

P58a86v48e87l 18O34d22r17a38z96i95l 6924229647100

Ford... to je ta firma, jak měla akcie na úžasném 1$?

0/0
4.2.2013 11:07

P81a92v98e56l 48O67d92r13a85z17i21l 6394959717300

No, a to nespraví ani ten $3200 důchodový příjem...;-D

0/0
11.2.2013 14:34

I10v56a31n 15M19a65š98e60k 5242167864

Je to dobré, že zaměstanci úspě:-)šné firmy jsou dobře platově ohodnoceni. Kéž by bylo více dobře fungujících firem.

+3/0
29.1.2013 18:38

J75a85n 38F70i56k96a65r 9317897915384

Člověk si jen připomene kontrast s šlánkem o předražených rapidech které nikdo nechce ...

0/0
3.2.2013 16:36

J87o95s46e89f 59V90y25s93k47o41č41i79l 7270269560453

Jenom k těm otázkám platů...

Mám firmu s 50-ti zaměstnanci. Díky fotobanditům platím navíc za elektřinu ročně 2,5milionu. Kdyby FVE nebyly, o kolik víc by mohl každý zaměstnanec dostávat?

Pokut tento zaměstnanec navíc doma topí elektřinou, a díky FVE to má o 6000 dražší, o kolik peněz měsíčně zaměstnanec přišel?

Ne, nejde argumentovat tím, že by peníze požral majitel - firma zdaleka takový zisk negenuruje - prostě významě vrostl vstup - energie - výstup šlo zvednout jen tak, aby někdo služby odebíral - a zbytek se holt musel odkrojit z platů lidí. Ti mohli jít na pracák nebo dělat za míň. A takto se ruinuje ekonomika země. Né nějakou přiblblou amnestií...

A pokud má někdo pocit, že odbory nějak kazí trh ... nekazí, pouze vyrovnávají monopolní sílu velké firmy.

+11/0
29.1.2013 17:12

K64a42r40e49l 40B24a50r40t29a55k 9116911215166

- a zbytek se holt musel odkrojit z platů lidí.

A kolik jste si jako správný majitel firmy odkrojil vy?

+1/−2
31.1.2013 14:41

A30l60e75š 67M75á14c87h61a29l 1449288838661

myslim, ze by Vas ani nenapadlo jim pridat, tak neoperujte FVE.

+1/−1
4.2.2013 14:00

J56a60r44o97s51l10a94v 72F20i82c71t77u22m 6377695848708

Pokud je to pravda, tak takto by to mělo být, je to spravedlivé, jen je otázka, zdali je to vydupané. Nebo když to necháte na lidech (zaměstnavatelích), tak jestli nebudou mít "čínské" sklony :-)

0/0
29.1.2013 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.