Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průměrný plat ve Škodě Auto poprvé přesáhl 40 tisíc korun

Mladoboleslavská automobilka loni znovu potvrdila své výsadní postavení v české ekonomice nejen svými tržbami a zisky. Mzdy v největší české firmě poprvé v průměru přesáhly čtyřicet tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L32a40d89i62s47l69a38v 43H66n23y64k 6110902970336

Jak je možné, že jeden koncern a v každém závodě mají jiné mzdy?Ve Vrchlabí mají dělníci (stejná profese) o 5000 Kč menší plat než v Mladé Boleslavi.Když jsem se na to ptal, jak je to možné, bylo mi toto odpovězeno:

Záleží na regionu.Vrchlabí je Krkonoších, kde jsou nižší mzdy a proto nemůžou mít tolik jako v Boleslavi, protože by pak všichni htěli dělat v automobilce a nebo by tlačili na ostatní podnikatele, aby jim dali také tolik.

Boleslav je v jiném mzdovém pásmu, je ve středních Čechách odkud by lidé jezdili za prací do Prahy, takže musím mít stejnou mzdu (nebo o něco méně) než Praha.

Tak to je jen jeden úhel pohledu a ještě další.TEN PRŮMĚR NENÍ ZA 170 HODIN.Kdo chce mít takovéto peníze, musí dělat nejméně 220-250 hodin.

0/−1
4.3.2013 11:31

T23o51m46á55š 70V54e47r80n69e10r 6539981917466

Pěkná blbost...mzdy jsou ve všech závodech stejné...

0/0
13.3.2013 16:30

P76a96v19e93l 31N41o50v48á85k 6581156719141

Situace u dodavatelů Škodovky je jiná .......... znám firmu ( 500 lidí ) která dodává díly do Škodovky a lidé tam mají ve 12ti hodinových turnusech 10200kč hrubého za měsíc ........

0/−1
20.2.2013 5:04

P25a33v12e48l 19O45d64r13a41z32i32l 6224169337480

Hm. A co?

+3/−2
20.2.2013 9:03

J52a84n 50V60e43l21i35z 3719257252410

Asi není tajemství, že cena práce (včetně zdanění práce) v ČR je 3x až 4x nižší než v sousedním Německu. Právě proto máme komparativní výhodu levné pracovní síly - bohužel. A právě proto sem zahraniční firmy směrovaly své investice.

+1/−1
17.2.2013 17:17

V92á61c19l36a23v 52V32á44v12r25a 5656689301767

Pracoval jsem 16 let ve Fordu v závodě Wayne. Plat všech pomocných dělníků na linkách, naváženi dilů k linkám, uklízeči podlah.... je plat kolem 24 az 26 dolarů na hodinu. Všichni řemeslnící mají stejný plat 35 dolarů na hodinu, úředníci mají platy spíš menší, je to stálý měsíční  plat. Ten z elektrikářů, kdo umí programovat roboty (Fanuc, ABB,Kuka, Kawasaki a jiné) a také PLC 5 automatiku nebo RS Logix 5000, programovat Panelview... jako já (umí to skoro každý) má tytéž prachy jako obyčejný instalatér nebo zámečník.

Za práci přesčas (nad 40 hodin týdně), je jeden a půl násobek základního platu, za práci v neděli dvojnásobek, v mém případě chlup přes 70 USD/h a za práci ve státní svátek trojnásobek. Tedy něco přes 100USD/h. (2000Kč/h). Ford platí o něco méně než GM, Chrysler platí méně než Ford. Japonské automobilky platí značně méně, nemají ani odbory a závody staví hlavně tam v USA kde není moc práce a lidé jsou vděčni aspoň za to.

Pracoval jsem tam do loňského konce února, a jsem v důchodu na Floridě. Důchod za 25 let práce v USA mám málo přes 2000 dol/měs, k tomu penzi od Forda 900/měs. Od Forda zdravotni pojištěni pro sebe a manželku doživotně a pojištění Medicare A a B. Manželka i když nikde nepracovala bere půl měho důchodu (jak je tu zákonem) a od Forda bude brat v připadě mé smrti asi 600/měs. Za 25 let práce v ČSSR beru 350 USD/měs z Čech, žena 250/měs.

Práce u pásu ale není pro cvičené opice ani náhodou. Školit se musí zaměstnanci každý měsíc. Musí umět všechny operace na velmi dlouhé montážní lince. Mají zodpovědnost. Já se musel školit doslova každý rok po dlouhé týdny a zaškolovat na novou techniku jako každý jiný- naposledy ve věku 66 let.

+18/−1
6.2.2013 18:06

P78a39v53e58l 65O19d80r80a17z37i60l 6864889557710

Hm. A co jako?

+1/−10
11.2.2013 9:55

V31i70k92t21o95r 92S42v68o39b16o65d53a 8842558682226

Dík za zajímavá reálná data! Odrazilem se nenech znechutit ;-)

+12/0
12.2.2013 15:34

P40a90v93e33l 39O53d63r86a64z54i13l 6164479147510

Na světě je hromada míst, kde se dají vydělat mnohem lepší prachy, tak proč se zakopat v USA?

0/−9
13.2.2013 13:49
Foto

D58a20v47i18d 82K95o39m24á20r35e53k 3973890520788

Třeba proto že se někomu v USA líbí. To že vy nemáte ameriku rád ještě neznamená, že tam kvůli vám nebude nikdo cestovat za zaměstnáním..

+9/0
13.2.2013 17:21

P89a85v82e96l 16O32d11r89a26z28i64l 6554179537430

Amerika je skvělá. Lidi jako Vávra jsou jen chudáci, kteří musí trapně dávat na odiv své mizerné "úspěchy."

+1/−6
20.2.2013 9:05

K31a30r30e33l 69N23a70s44t42o67u42p11i50l 3540491660801

a jeeeje, Thyronx ožil :-P

0/0
1.3.2013 13:50

M89i58c32h12a26l 30Z85e86t13e13k 3938742600757

Je jen ostudou tohoto státu, že průměrný dělnický plat v automobilkách je na hony vzdálen průměrnému platu vysokoškoláka pracujícího ve státní správě na referentském místě.

Na druhou stranu se pak nelze divit, v jakém stavu je státní správa v ČR:-/

+1/−1
3.2.2013 11:21

M19a90r50t21i82n 62S56e84d46o88n45a 2385576486519

Mate silne mylne predstavy o zivote. 1) vsude ve svete, a plati to i v CR, maji statni zamestnanci mensi prijem nez v soukromem sektoru pri stejnem vzdelani. 2) kazdy je strujce sveho stesti, pokud chci mit vetsi plat musim pro to neco udelat. Pokud si nekdo mysli ze pouhe absolvovani univerzity garantuje vyssi prijem bude v zivote silne zklaman. 3) delnici v Hyundai ci TPCA maji platy nizsi nez ve Skode, evidentne to je dano i silou odboru a tomu jak se firme dari. Pokud pracuji pro spatne fungujici firmu (coz statni sprava je temer vzdy) tak je logicke ze tomu odpovida i me financni ohodnoceni.

+5/−1
4.2.2013 16:44

M21a40r93t26i48n 35K30a66r40á28s36e54k 9718923148798

TCPA mivalo mzdy velmi podobne Skodovce (je mozne ze se v poslednich letech zmenilo s tik jak se jim moc nedari). Hyundai ma mzdy nizsi, ale uz to neni takovy extremni rozdil jak byval. Na ostravsku je holt najit zamestnance asi jenodussi nez v mlade boleslavi.

0/0
5.2.2013 13:23

V93á31c84l78a53v 65M18a60i31x51n42e20r 7795890845361

A co Francie???

0/0
11.2.2013 21:26
Foto

J69i48n76d81r37a 43Š42a49u63r 9287563171

A co Řecko? ;-)

0/0
2.3.2013 12:22

A12n68t35o98n66i44n 79N29e95m26e98c 7788303231350

Postradam v diskuzi nadavky na Nemce a  EU, ktera nas zotrocila a krade nam nase penize, pomazankove maslo, zarovky a td.. Ze by takovi diskuteri meli dnes volno?

+7/0
2.2.2013 15:49

F62r98a60n27t62i46š98e21k 39L53e50b61e46d23a 4824197289

jakou zásluhu mají byrokrati z EU na platu dělníka ve škodovce? 8-o8-o8-o

0/0
23.2.2013 18:07

A65n50t26o51n31i45n 92N80e21m64e22c 7438843771300

Pane Lebeda, bez  EU by tu nebyly firmy jako korejske automobilky nebo japonske televizory, protoze by pri exportu do EU byly problemy. To same plati pro VW, bez neho by totiz znacka Skoda v autech neexistovala. Platy u ceskych podnikatelu pravdepodobne nedosahuji vysku platu u cizich firem.

0/0
1.3.2013 15:24

M19a79r95t49i52n 87J12i65r50o32u21s26e57k 7256235785798

A v Německu jede pás zřejmě 3x rychleji.

+6/−1
31.1.2013 14:33

P74a76v43e36l 41O24d97r85a26z42i84l 6254889407430

V Německu dělají dražší auta a navíc tam dělníci opravdu víc dělají.

+1/−6
5.2.2013 9:44

M13i97c72h43a57l 42Č85e16r49n92í10k 2386526643271

pracují tam 24 hodin denně, že?

+4/−1
9.2.2013 11:23

P14a77v37e79l 29O85d91r14a76z94i79l 6604219547980

Ne. Pracují sedmapůl, nebo osm hodin. V ČR takhle dělá málokdo.

+3/−5
11.2.2013 9:56

K67a76t88e63ř82i70n19a 72V84o79j46á33č77k19o37v46á 7706152952554

Vzhledem k tomu, že ve ŠKODĚ, kupodivu, jede pás stejně rychle jako v VW či v AUDI, tak lidé, u pásu v ČR,  odpracují stejně hodin jako v Německu... Do ostatních profesí nevidím... Navíc nezapomínejte, že Škoda už dávno není česká firma...

+3/−1
17.2.2013 16:50

P91a20v22e44l 62O52d85r28a44z88i64l 6964529667310

A, Kateřino, kolik je zisk konceru z průměrné Škůdky, z průměrného VW a z průměrného Audi?

Odpověď vám ozřejmí, proč má pracant na lince Audi vyšší produktivitu práce, i když dělá to stejné, co pracant na lince Škoda.

0/0
20.2.2013 9:06

P90a64v67e84l 80N79o98v28á52k 6821256859171

LŽI , LŽI  A ZASE LŽI.............

znám firmu ( 500zaměstnanců ) , která dodává do Škodovky důležité plastové díly - plat ve 12ti hodinových turnusech je 10200kč hrubého ...........

+2/−13
29.1.2013 19:47

V30i13k69t47o76r 90V55e81s57e53l73ý 5275723654165

To je možné. A v čem vidíte ty lži?

+9/−2
29.1.2013 21:31

T62o88m80á65š 91V37e57r46n51e62r 6239391157126

Už zase?a zase jiná verze?člověče kolik těch firem ještě znáte?

+4/−2
30.1.2013 16:06

V90í41t 92N14o19v37á87k 5174175521779

dodává do škodovky...... takže to nejsou zaměstnanci škodovky-že vy si malinko plete různé firmy dohromady?8-o

+6/−1
30.1.2013 19:10
Foto

D48a58v34i58d 14J95u98ř24i17č89k93a 7466722335938

:) nevim co se tu řeší, je to tak jak se píše. Pruměrný dělník na montáži po 2 letech  má zaklad cirka  24tisic hrubého + z 10 až 14% z toho osobní příplatek + zhruba 500 až 900 týmová premie  + 500 az 1500 příplatky za směny  + jsou tam příplatky za práci v taktu.  K tomu dostane 13 plat který se počíta z ročního průměru + poslední roky se dostává bonus za výsledky v prodeji jednou ročně cirka 15 až 20 tisic.  Pokud se to sečte a zprůměruje dostanete se lechce na tu částku.   Pokud to někomu vadí může nastoupit do škody. :-)

+7/−1
29.1.2013 19:14

V90á96c66l56a44v 97V50á72v30r65a 5666209291867

Ano, platy v automobilkách jsou značně vyšší než jinde. Neznám Škodovku ale pracoval jsem 16 let ve Fordu jako programátor automatizace a robotiky a i zaměstnanci na lince nejsou žádné svičené opice kteří po celý život utahuijí dennš jeden a tentýž šroub(y). Každý z nich může nastoupit na jakékoliv místo na celé dlouhé lince. Ti lidé mají školení několikrát do roka a musí se učit. Jsou zodpovědní a za nimi musí být vidět absolutně kvalitní práce.

Ve Fordu je mzda u VŠECH výrobních pracovníků kolem 23 až 26 dolarů na hodinu a všichni řemeslnící mají 35 dolarů na hodinu. Řemeslníci maji zpravidla neomezené přesčasy (dobrovolně) max však 12 hodin denně, a roční hrubý plat u mnohých dosahoval i 140,000 dolarů. Já přesčasy většinou odmítal a i tak jsem udělal 100,000 ročně hrubého. Na cestu do důchodu jsem si vzal i odstupné 100 tisíc a k důchodu málo přes 2000 měsíčně i penzi od Forda 900 USD měsíčně.+ z Čech za 25 let práce celých 350 dolarů. Dělníci na lince si přijdou na dobrých 60 - 70,000 hrubého ročně.

Za přesčasy (nad 40 hodin) se platí v automobilkách jeden a pul nasobek základní mzdy, za práci v neděli dvojnásobek, a za práci ve svátek trojnásobek základní mzdy.

Tedy třeba elektrikář si za 12 hodin práce v neděli přijde na 840 dolarů což je v přepočtu asi 16,000 Kč. Jsou lidi co peníze milují a jsou lidi jako já. Ano, možná kdybych to rval pár let před důchodem, tak bych dnes bral možná i skoro o 1000 dolarů měs. víc, ale stojí to za to? Co mi tu na Floridě chybí a v čem se musím omezovat s 3200 dolarovým příjmem + investice v realitách a akciích ?

Škoda je jen, že jsem nedokázal dostat se do Forda o mnoho let dřív. To je ale sen mnohých Amíků a při vstupních testech to není nijak lehké. Trvají celý den.

+5/−2
29.1.2013 19:09

V66á14c63l32a60v 95V38á42v39r61a 5676769651817

Ano, odbory UAW nám vyjednávají jednou za 4 roky kontrakt s firmou. Mzdy i pracovní podmínky a spoustu dalších věcí, zdravotní pojištění, příspěvky firmy na studium zaměstnancům a jejich dětem, (pokud studují tak až do věku 25ti let, penze, zdarma advokáty, slevy na auta, ....

Automobilky si nemohou dovolit platit nízké mzdy, protože za ně jim odborníci na linkách pracovat nebudou (ne nejsou to cvičené opice) a kvalita by tím šla do pr to slovo nevyslovím. A když jde kvalita výrobků do hajzlu, tak se můžete jít i s celou firmou tak leda vycpat a konkurence Vás převálcuje. Nebo si myslíte že konkurence chrápe? Vybudovat si respekt a kvalitu, důvěru zákazníků trvá desítky let i když Čecha zajímá cena a spotřeba a ostatní je TABU. Klidně koupí i Made in China. No nekupte to za tu cenu.

+2/−2
29.1.2013 19:20

P18e10t43r 35V57a73c38l46a43v85i86k 4206373385462

Thyronx??

+6/0
29.1.2013 20:26

J90o10s41e75f 62V20y60s60k16o21č64i26l 7340259570553

Taky sem si vzpoměl, a je to ON!;-DR^

+3/0
29.1.2013 21:07

M 11Z 1716928

Opravdu ze by ON?Legenda ceskych portalu.

+3/0
29.1.2013 23:35

P97a90v28e32l 34O42d75r39a75z26i41l 6604639627790

Od doby, co píše pod nějakým jménem, tak se trochu uklidnil, ale málokdy vidíte tak nafoukaného emigranta, co se dme pýchou na práci na pásu.

+4/−4
30.1.2013 10:14

J28i11ř16í 69H54r26d90l74i28č77k11a 2728661530443

njn, splnil si svůj americký sen ;-D

+1/0
30.1.2013 11:50

V93á68c86l13a94v 69V61á33v25r44a 5126569971807

nikoliv blbe, nepracoval u pásu..

A může tě snadno zahanbit znalostmi z programováni robotiky i automatizace. A vůbecd nemusí být na podobné práce inženýrem jako v Rusku nebo Česku..

To umí u nás ve Fordu každý elektrikář. A já se to musel učit od mých 50ti let až do odchodu do důchodu v 66ti. Kolik jste toho dokázal Vy je Vaše věc i starost. Nedmu se pýchou, ale jsem na sebe jistě hrdý. Dokázal jsem hodně. Co dokážete vy?

+4/−2
6.2.2013 18:11

P87a20v57e56l 79O98d65r80a81z92i90l 6354349737870

No tak třeba dokážu navrhnout robota tak, aby ho zvládl naprogramovat i českej emigrant u pásu ve Fordu ;-D

+3/−2
11.2.2013 9:58

V39i73k87t35o79r 55V78e36s48e27l76ý 5715123344815

Tak to nic moc. Ale asi nejste náročný.

+2/0
29.1.2013 21:33

J44i67ř44í 94H29r21d30l89i72č61k19a 2698931980733

asi Vám uteklo, že článek je o Škoda Auto Mladá Boleslav, ne o podmínkách ve Fordu v USA ;-DRv

+2/−1
30.1.2013 11:49

P31a80v35e53l 68O64d75r18a79z14i25l 6174329747450

Ford... to je ta firma, jak měla akcie na úžasném 1$?

0/0
4.2.2013 11:07

P40a31v84e62l 81O70d45r60a22z78i68l 6784889617570

No, a to nespraví ani ten $3200 důchodový příjem...;-D

0/0
11.2.2013 14:34

I73v53a81n 78M61a11š63e31k 5302657364

Je to dobré, že zaměstanci úspě:-)šné firmy jsou dobře platově ohodnoceni. Kéž by bylo více dobře fungujících firem.

+3/0
29.1.2013 18:38

J44a68n 59F87i89k44a36r 9907907725194

Člověk si jen připomene kontrast s šlánkem o předražených rapidech které nikdo nechce ...

0/0
3.2.2013 16:36

J81o30s15e52f 91V72y94s94k20o92č38i28l 7120619840123

Jenom k těm otázkám platů...

Mám firmu s 50-ti zaměstnanci. Díky fotobanditům platím navíc za elektřinu ročně 2,5milionu. Kdyby FVE nebyly, o kolik víc by mohl každý zaměstnanec dostávat?

Pokut tento zaměstnanec navíc doma topí elektřinou, a díky FVE to má o 6000 dražší, o kolik peněz měsíčně zaměstnanec přišel?

Ne, nejde argumentovat tím, že by peníze požral majitel - firma zdaleka takový zisk negenuruje - prostě významě vrostl vstup - energie - výstup šlo zvednout jen tak, aby někdo služby odebíral - a zbytek se holt musel odkrojit z platů lidí. Ti mohli jít na pracák nebo dělat za míň. A takto se ruinuje ekonomika země. Né nějakou přiblblou amnestií...

A pokud má někdo pocit, že odbory nějak kazí trh ... nekazí, pouze vyrovnávají monopolní sílu velké firmy.

+11/0
29.1.2013 17:12

K19a18r95e61l 35B74a91r35t18a69k 9306151585966

- a zbytek se holt musel odkrojit z platů lidí.

A kolik jste si jako správný majitel firmy odkrojil vy?

+1/−2
31.1.2013 14:41

A67l56e15š 80M80á85c82h51a18l 1349138278131

myslim, ze by Vas ani nenapadlo jim pridat, tak neoperujte FVE.

+1/−1
4.2.2013 14:00

J50a42r59o50s91l37a18v 61F98i64c64t49u60m 6257555548348

Pokud je to pravda, tak takto by to mělo být, je to spravedlivé, jen je otázka, zdali je to vydupané. Nebo když to necháte na lidech (zaměstnavatelích), tak jestli nebudou mít "čínské" sklony :-)

0/0
29.1.2013 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.