Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průměrný plat ve Škodě Auto poprvé přesáhl 40 tisíc korun

Mladoboleslavská automobilka loni znovu potvrdila své výsadní postavení v české ekonomice nejen svými tržbami a zisky. Mzdy v největší české firmě poprvé v průměru přesáhly čtyřicet tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L97a28d88i55s56l57a12v 64H12n68y10k 6120412790226

Jak je možné, že jeden koncern a v každém závodě mají jiné mzdy?Ve Vrchlabí mají dělníci (stejná profese) o 5000 Kč menší plat než v Mladé Boleslavi.Když jsem se na to ptal, jak je to možné, bylo mi toto odpovězeno:

Záleží na regionu.Vrchlabí je Krkonoších, kde jsou nižší mzdy a proto nemůžou mít tolik jako v Boleslavi, protože by pak všichni htěli dělat v automobilce a nebo by tlačili na ostatní podnikatele, aby jim dali také tolik.

Boleslav je v jiném mzdovém pásmu, je ve středních Čechách odkud by lidé jezdili za prací do Prahy, takže musím mít stejnou mzdu (nebo o něco méně) než Praha.

Tak to je jen jeden úhel pohledu a ještě další.TEN PRŮMĚR NENÍ ZA 170 HODIN.Kdo chce mít takovéto peníze, musí dělat nejméně 220-250 hodin.

0/−1
4.3.2013 11:31

T66o38m27á44š 90V54e30r11n49e35r 6729981887266

Pěkná blbost...mzdy jsou ve všech závodech stejné...

0/0
13.3.2013 16:30

P17a43v65e16l 44N47o36v97á83k 6771916889751

Situace u dodavatelů Škodovky je jiná .......... znám firmu ( 500 lidí ) která dodává díly do Škodovky a lidé tam mají ve 12ti hodinových turnusech 10200kč hrubého za měsíc ........

0/−1
20.2.2013 5:04

P46a36v16e60l 17O72d78r18a98z20i76l 6264499297830

Hm. A co?

+3/−2
20.2.2013 9:03

J58a23n 47V65e55l10i94z 3979237152310

Asi není tajemství, že cena práce (včetně zdanění práce) v ČR je 3x až 4x nižší než v sousedním Německu. Právě proto máme komparativní výhodu levné pracovní síly - bohužel. A právě proto sem zahraniční firmy směrovaly své investice.

+1/−1
17.2.2013 17:17

V89á90c45l17a75v 38V22á72v88r45a 5916379191727

Pracoval jsem 16 let ve Fordu v závodě Wayne. Plat všech pomocných dělníků na linkách, naváženi dilů k linkám, uklízeči podlah.... je plat kolem 24 az 26 dolarů na hodinu. Všichni řemeslnící mají stejný plat 35 dolarů na hodinu, úředníci mají platy spíš menší, je to stálý měsíční  plat. Ten z elektrikářů, kdo umí programovat roboty (Fanuc, ABB,Kuka, Kawasaki a jiné) a také PLC 5 automatiku nebo RS Logix 5000, programovat Panelview... jako já (umí to skoro každý) má tytéž prachy jako obyčejný instalatér nebo zámečník.

Za práci přesčas (nad 40 hodin týdně), je jeden a půl násobek základního platu, za práci v neděli dvojnásobek, v mém případě chlup přes 70 USD/h a za práci ve státní svátek trojnásobek. Tedy něco přes 100USD/h. (2000Kč/h). Ford platí o něco méně než GM, Chrysler platí méně než Ford. Japonské automobilky platí značně méně, nemají ani odbory a závody staví hlavně tam v USA kde není moc práce a lidé jsou vděčni aspoň za to.

Pracoval jsem tam do loňského konce února, a jsem v důchodu na Floridě. Důchod za 25 let práce v USA mám málo přes 2000 dol/měs, k tomu penzi od Forda 900/měs. Od Forda zdravotni pojištěni pro sebe a manželku doživotně a pojištění Medicare A a B. Manželka i když nikde nepracovala bere půl měho důchodu (jak je tu zákonem) a od Forda bude brat v připadě mé smrti asi 600/měs. Za 25 let práce v ČSSR beru 350 USD/měs z Čech, žena 250/měs.

Práce u pásu ale není pro cvičené opice ani náhodou. Školit se musí zaměstnanci každý měsíc. Musí umět všechny operace na velmi dlouhé montážní lince. Mají zodpovědnost. Já se musel školit doslova každý rok po dlouhé týdny a zaškolovat na novou techniku jako každý jiný- naposledy ve věku 66 let.

+18/−1
6.2.2013 18:06

P43a89v17e32l 87O88d94r28a51z49i69l 6404369437740

Hm. A co jako?

+1/−10
11.2.2013 9:55

V51i38k91t54o84r 82S87v71o91b43o48d14a 8752408472656

Dík za zajímavá reálná data! Odrazilem se nenech znechutit ;-)

+12/0
12.2.2013 15:34

P84a37v91e22l 20O87d74r35a25z36i71l 6484959477440

Na světě je hromada míst, kde se dají vydělat mnohem lepší prachy, tak proč se zakopat v USA?

0/−9
13.2.2013 13:49
Foto

D11a77v97i47d 16K10o82m33á89r54e27k 3243870480848

Třeba proto že se někomu v USA líbí. To že vy nemáte ameriku rád ještě neznamená, že tam kvůli vám nebude nikdo cestovat za zaměstnáním..

+9/0
13.2.2013 17:21

P28a86v14e83l 83O12d44r31a64z62i62l 6664389587200

Amerika je skvělá. Lidi jako Vávra jsou jen chudáci, kteří musí trapně dávat na odiv své mizerné "úspěchy."

+1/−6
20.2.2013 9:05

K49a75r54e97l 47N35a77s92t41o65u12p14i11l 3660911720861

a jeeeje, Thyronx ožil :-P

0/0
1.3.2013 13:50

M85i40c17h83a44l 21Z62e42t66e56k 3428832520427

Je jen ostudou tohoto státu, že průměrný dělnický plat v automobilkách je na hony vzdálen průměrnému platu vysokoškoláka pracujícího ve státní správě na referentském místě.

Na druhou stranu se pak nelze divit, v jakém stavu je státní správa v ČR:-/

+1/−1
3.2.2013 11:21

M53a74r78t15i51n 69S88e11d58o50n93a 5717283810979

Mate silne mylne predstavy o zivote. 1) vsude ve svete, a plati to i v CR, maji statni zamestnanci mensi prijem nez v soukromem sektoru pri stejnem vzdelani. 2) kazdy je strujce sveho stesti, pokud chci mit vetsi plat musim pro to neco udelat. Pokud si nekdo mysli ze pouhe absolvovani univerzity garantuje vyssi prijem bude v zivote silne zklaman. 3) delnici v Hyundai ci TPCA maji platy nizsi nez ve Skode, evidentne to je dano i silou odboru a tomu jak se firme dari. Pokud pracuji pro spatne fungujici firmu (coz statni sprava je temer vzdy) tak je logicke ze tomu odpovida i me financni ohodnoceni.

+5/−1
4.2.2013 16:44

M42a63r72t88i75n 80K97a50r35á15s63e90k 9658803788448

TCPA mivalo mzdy velmi podobne Skodovce (je mozne ze se v poslednich letech zmenilo s tik jak se jim moc nedari). Hyundai ma mzdy nizsi, ale uz to neni takovy extremni rozdil jak byval. Na ostravsku je holt najit zamestnance asi jenodussi nez v mlade boleslavi.

0/0
5.2.2013 13:23

V19á87c33l57a38v 32M60a49i13x96n83e80r 7665890715921

A co Francie???

0/0
11.2.2013 21:26
Foto

J80i43n34d91r69a 93Š76a60u54r 9337523101

A co Řecko? ;-)

0/0
2.3.2013 12:22

A86n78t32o30n78i16n 84N83e93m33e68c 8201130321856

Postradam v diskuzi nadavky na Nemce a  EU, ktera nas zotrocila a krade nam nase penize, pomazankove maslo, zarovky a td.. Ze by takovi diskuteri meli dnes volno?

+7/0
2.2.2013 15:49

F77r95a26n83t45i43š69e19k 32L55e85b73e24d20a 4714137149

jakou zásluhu mají byrokrati z EU na platu dělníka ve škodovce? 8-o8-o8-o

0/0
23.2.2013 18:07

A78n60t62o33n73i63n 12N59e15m86e97c 8571730231886

Pane Lebeda, bez  EU by tu nebyly firmy jako korejske automobilky nebo japonske televizory, protoze by pri exportu do EU byly problemy. To same plati pro VW, bez neho by totiz znacka Skoda v autech neexistovala. Platy u ceskych podnikatelu pravdepodobne nedosahuji vysku platu u cizich firem.

0/0
1.3.2013 15:24

M47a17r98t63i38n 49J17i66r26o68u10s73e92k 7426695735328

A v Německu jede pás zřejmě 3x rychleji.

+6/−1
31.1.2013 14:33

P29a63v40e51l 68O62d13r42a24z33i40l 6554719617570

V Německu dělají dražší auta a navíc tam dělníci opravdu víc dělají.

+1/−6
5.2.2013 9:44

M42i95c35h17a21l 17Č74e64r70n93í45k 2646736883181

pracují tam 24 hodin denně, že?

+4/−1
9.2.2013 11:23

P26a45v23e75l 37O20d82r46a77z54i94l 6304239257760

Ne. Pracují sedmapůl, nebo osm hodin. V ČR takhle dělá málokdo.

+3/−5
11.2.2013 9:56

K20a54t17e52ř41i95n16a 62V61o25j54á98č69k57o33v96á 7396532162174

Vzhledem k tomu, že ve ŠKODĚ, kupodivu, jede pás stejně rychle jako v VW či v AUDI, tak lidé, u pásu v ČR,  odpracují stejně hodin jako v Německu... Do ostatních profesí nevidím... Navíc nezapomínejte, že Škoda už dávno není česká firma...

+3/−1
17.2.2013 16:50

P93a42v94e33l 47O59d58r56a61z25i85l 6604489937820

A, Kateřino, kolik je zisk konceru z průměrné Škůdky, z průměrného VW a z průměrného Audi?

Odpověď vám ozřejmí, proč má pracant na lince Audi vyšší produktivitu práce, i když dělá to stejné, co pracant na lince Škoda.

0/0
20.2.2013 9:06

P90a57v30e56l 22N19o81v60á60k 6811206229881

LŽI , LŽI  A ZASE LŽI.............

znám firmu ( 500zaměstnanců ) , která dodává do Škodovky důležité plastové díly - plat ve 12ti hodinových turnusech je 10200kč hrubého ...........

+2/−13
29.1.2013 19:47

V54i56k65t76o17r 18V81e77s58e82l15ý 5815463594105

To je možné. A v čem vidíte ty lži?

+9/−2
29.1.2013 21:31

T38o93m60á74š 74V42e49r18n95e92r 6969221807446

Už zase?a zase jiná verze?člověče kolik těch firem ještě znáte?

+4/−2
30.1.2013 16:06

V51í36t 46N69o12v14á59k 5194535391229

dodává do škodovky...... takže to nejsou zaměstnanci škodovky-že vy si malinko plete různé firmy dohromady?8-o

+6/−1
30.1.2013 19:10
Foto

D15a41v74i25d 74J74u59ř81i24č31k87a 7596472245228

:) nevim co se tu řeší, je to tak jak se píše. Pruměrný dělník na montáži po 2 letech  má zaklad cirka  24tisic hrubého + z 10 až 14% z toho osobní příplatek + zhruba 500 až 900 týmová premie  + 500 az 1500 příplatky za směny  + jsou tam příplatky za práci v taktu.  K tomu dostane 13 plat který se počíta z ročního průměru + poslední roky se dostává bonus za výsledky v prodeji jednou ročně cirka 15 až 20 tisic.  Pokud se to sečte a zprůměruje dostanete se lechce na tu částku.   Pokud to někomu vadí může nastoupit do škody. :-)

+7/−1
29.1.2013 19:14

V17á56c79l23a21v 69V95á23v41r77a 5456769561947

Ano, platy v automobilkách jsou značně vyšší než jinde. Neznám Škodovku ale pracoval jsem 16 let ve Fordu jako programátor automatizace a robotiky a i zaměstnanci na lince nejsou žádné svičené opice kteří po celý život utahuijí dennš jeden a tentýž šroub(y). Každý z nich může nastoupit na jakékoliv místo na celé dlouhé lince. Ti lidé mají školení několikrát do roka a musí se učit. Jsou zodpovědní a za nimi musí být vidět absolutně kvalitní práce.

Ve Fordu je mzda u VŠECH výrobních pracovníků kolem 23 až 26 dolarů na hodinu a všichni řemeslnící mají 35 dolarů na hodinu. Řemeslníci maji zpravidla neomezené přesčasy (dobrovolně) max však 12 hodin denně, a roční hrubý plat u mnohých dosahoval i 140,000 dolarů. Já přesčasy většinou odmítal a i tak jsem udělal 100,000 ročně hrubého. Na cestu do důchodu jsem si vzal i odstupné 100 tisíc a k důchodu málo přes 2000 měsíčně i penzi od Forda 900 USD měsíčně.+ z Čech za 25 let práce celých 350 dolarů. Dělníci na lince si přijdou na dobrých 60 - 70,000 hrubého ročně.

Za přesčasy (nad 40 hodin) se platí v automobilkách jeden a pul nasobek základní mzdy, za práci v neděli dvojnásobek, a za práci ve svátek trojnásobek základní mzdy.

Tedy třeba elektrikář si za 12 hodin práce v neděli přijde na 840 dolarů což je v přepočtu asi 16,000 Kč. Jsou lidi co peníze milují a jsou lidi jako já. Ano, možná kdybych to rval pár let před důchodem, tak bych dnes bral možná i skoro o 1000 dolarů měs. víc, ale stojí to za to? Co mi tu na Floridě chybí a v čem se musím omezovat s 3200 dolarovým příjmem + investice v realitách a akciích ?

Škoda je jen, že jsem nedokázal dostat se do Forda o mnoho let dřív. To je ale sen mnohých Amíků a při vstupních testech to není nijak lehké. Trvají celý den.

+5/−2
29.1.2013 19:09

V84á29c50l30a62v 68V10á74v91r30a 5286469391667

Ano, odbory UAW nám vyjednávají jednou za 4 roky kontrakt s firmou. Mzdy i pracovní podmínky a spoustu dalších věcí, zdravotní pojištění, příspěvky firmy na studium zaměstnancům a jejich dětem, (pokud studují tak až do věku 25ti let, penze, zdarma advokáty, slevy na auta, ....

Automobilky si nemohou dovolit platit nízké mzdy, protože za ně jim odborníci na linkách pracovat nebudou (ne nejsou to cvičené opice) a kvalita by tím šla do pr to slovo nevyslovím. A když jde kvalita výrobků do hajzlu, tak se můžete jít i s celou firmou tak leda vycpat a konkurence Vás převálcuje. Nebo si myslíte že konkurence chrápe? Vybudovat si respekt a kvalitu, důvěru zákazníků trvá desítky let i když Čecha zajímá cena a spotřeba a ostatní je TABU. Klidně koupí i Made in China. No nekupte to za tu cenu.

+2/−2
29.1.2013 19:20

P22e62t76r 97V55a89c96l13a38v39i28k 4516193275422

Thyronx??

+6/0
29.1.2013 20:26

J47o39s97e13f 85V39y12s47k38o83č54i21l 7410639580933

Taky sem si vzpoměl, a je to ON!;-DR^

+3/0
29.1.2013 21:07

M 74Z 1396398

Opravdu ze by ON?Legenda ceskych portalu.

+3/0
29.1.2013 23:35

P11a77v11e46l 30O66d96r81a89z20i12l 6204599827410

Od doby, co píše pod nějakým jménem, tak se trochu uklidnil, ale málokdy vidíte tak nafoukaného emigranta, co se dme pýchou na práci na pásu.

+4/−4
30.1.2013 10:14

J54i90ř30í 43H52r37d20l25i47č23k10a 2778641480783

njn, splnil si svůj americký sen ;-D

+1/0
30.1.2013 11:50

V44á52c22l79a26v 64V46á91v76r45a 5876569221367

nikoliv blbe, nepracoval u pásu..

A může tě snadno zahanbit znalostmi z programováni robotiky i automatizace. A vůbecd nemusí být na podobné práce inženýrem jako v Rusku nebo Česku..

To umí u nás ve Fordu každý elektrikář. A já se to musel učit od mých 50ti let až do odchodu do důchodu v 66ti. Kolik jste toho dokázal Vy je Vaše věc i starost. Nedmu se pýchou, ale jsem na sebe jistě hrdý. Dokázal jsem hodně. Co dokážete vy?

+4/−2
6.2.2013 18:11

P36a73v94e38l 10O19d67r73a40z85i11l 6894619627320

No tak třeba dokážu navrhnout robota tak, aby ho zvládl naprogramovat i českej emigrant u pásu ve Fordu ;-D

+3/−2
11.2.2013 9:58

V30i87k42t42o21r 74V58e97s78e65l76ý 5185973524965

Tak to nic moc. Ale asi nejste náročný.

+2/0
29.1.2013 21:33

J63i79ř96í 88H21r49d14l49i64č38k21a 2698221350773

asi Vám uteklo, že článek je o Škoda Auto Mladá Boleslav, ne o podmínkách ve Fordu v USA ;-DRv

+2/−1
30.1.2013 11:49

P35a12v82e69l 56O56d55r23a11z60i76l 6744259717320

Ford... to je ta firma, jak měla akcie na úžasném 1$?

0/0
4.2.2013 11:07

P11a68v31e42l 32O31d92r72a51z81i25l 6484769147100

No, a to nespraví ani ten $3200 důchodový příjem...;-D

0/0
11.2.2013 14:34

I15v46a72n 11M40a74š34e38k 5942507184

Je to dobré, že zaměstanci úspě:-)šné firmy jsou dobře platově ohodnoceni. Kéž by bylo více dobře fungujících firem.

+3/0
29.1.2013 18:38

J65a95n 37F43i73k88a76r 9417377515484

Člověk si jen připomene kontrast s šlánkem o předražených rapidech které nikdo nechce ...

0/0
3.2.2013 16:36

J78o13s55e42f 38V41y86s40k17o77č19i10l 7550409120243

Jenom k těm otázkám platů...

Mám firmu s 50-ti zaměstnanci. Díky fotobanditům platím navíc za elektřinu ročně 2,5milionu. Kdyby FVE nebyly, o kolik víc by mohl každý zaměstnanec dostávat?

Pokut tento zaměstnanec navíc doma topí elektřinou, a díky FVE to má o 6000 dražší, o kolik peněz měsíčně zaměstnanec přišel?

Ne, nejde argumentovat tím, že by peníze požral majitel - firma zdaleka takový zisk negenuruje - prostě významě vrostl vstup - energie - výstup šlo zvednout jen tak, aby někdo služby odebíral - a zbytek se holt musel odkrojit z platů lidí. Ti mohli jít na pracák nebo dělat za míň. A takto se ruinuje ekonomika země. Né nějakou přiblblou amnestií...

A pokud má někdo pocit, že odbory nějak kazí trh ... nekazí, pouze vyrovnávají monopolní sílu velké firmy.

+11/0
29.1.2013 17:12
Foto

K41a57r76e39l 35B91a23r64t95a45k 9176181365706

- a zbytek se holt musel odkrojit z platů lidí.

A kolik jste si jako správný majitel firmy odkrojil vy?

+1/−2
31.1.2013 14:41

A45l75e57š 65M67á68c54h96a45l 1919518648421

myslim, ze by Vas ani nenapadlo jim pridat, tak neoperujte FVE.

+1/−1
4.2.2013 14:00

J39a56r95o80s12l71a73v 45F82i60c22t22u85m 6887905468928

Pokud je to pravda, tak takto by to mělo být, je to spravedlivé, jen je otázka, zdali je to vydupané. Nebo když to necháte na lidech (zaměstnavatelích), tak jestli nebudou mít "čínské" sklony :-)

0/0
29.1.2013 13:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.