Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průměrný plat ve Škodě Auto poprvé přesáhl 40 tisíc korun

Mladoboleslavská automobilka loni znovu potvrdila své výsadní postavení v české ekonomice nejen svými tržbami a zisky. Mzdy v největší české firmě poprvé v průměru přesáhly čtyřicet tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60a50d25i10s46l88a64v 10H78n48y45k 6600792600166

Jak je možné, že jeden koncern a v každém závodě mají jiné mzdy?Ve Vrchlabí mají dělníci (stejná profese) o 5000 Kč menší plat než v Mladé Boleslavi.Když jsem se na to ptal, jak je to možné, bylo mi toto odpovězeno:

Záleží na regionu.Vrchlabí je Krkonoších, kde jsou nižší mzdy a proto nemůžou mít tolik jako v Boleslavi, protože by pak všichni htěli dělat v automobilce a nebo by tlačili na ostatní podnikatele, aby jim dali také tolik.

Boleslav je v jiném mzdovém pásmu, je ve středních Čechách odkud by lidé jezdili za prací do Prahy, takže musím mít stejnou mzdu (nebo o něco méně) než Praha.

Tak to je jen jeden úhel pohledu a ještě další.TEN PRŮMĚR NENÍ ZA 170 HODIN.Kdo chce mít takovéto peníze, musí dělat nejméně 220-250 hodin.

0/−1
4.3.2013 11:31

T58o79m11á31š 40V49e81r77n84e80r 6689831607726

Pěkná blbost...mzdy jsou ve všech závodech stejné...

0/0
13.3.2013 16:30

P61a61v39e17l 10N50o53v94á70k 6811706989901

Situace u dodavatelů Škodovky je jiná .......... znám firmu ( 500 lidí ) která dodává díly do Škodovky a lidé tam mají ve 12ti hodinových turnusech 10200kč hrubého za měsíc ........

0/−1
20.2.2013 5:04

P94a92v96e74l 92O81d64r39a34z24i82l 6254369787710

Hm. A co?

+3/−2
20.2.2013 9:03

J39a29n 77V15e13l36i26z 3859157532790

Asi není tajemství, že cena práce (včetně zdanění práce) v ČR je 3x až 4x nižší než v sousedním Německu. Právě proto máme komparativní výhodu levné pracovní síly - bohužel. A právě proto sem zahraniční firmy směrovaly své investice.

+1/−1
17.2.2013 17:17

V19á62c62l19a29v 59V41á58v86r83a 5876159751127

Pracoval jsem 16 let ve Fordu v závodě Wayne. Plat všech pomocných dělníků na linkách, naváženi dilů k linkám, uklízeči podlah.... je plat kolem 24 az 26 dolarů na hodinu. Všichni řemeslnící mají stejný plat 35 dolarů na hodinu, úředníci mají platy spíš menší, je to stálý měsíční  plat. Ten z elektrikářů, kdo umí programovat roboty (Fanuc, ABB,Kuka, Kawasaki a jiné) a také PLC 5 automatiku nebo RS Logix 5000, programovat Panelview... jako já (umí to skoro každý) má tytéž prachy jako obyčejný instalatér nebo zámečník.

Za práci přesčas (nad 40 hodin týdně), je jeden a půl násobek základního platu, za práci v neděli dvojnásobek, v mém případě chlup přes 70 USD/h a za práci ve státní svátek trojnásobek. Tedy něco přes 100USD/h. (2000Kč/h). Ford platí o něco méně než GM, Chrysler platí méně než Ford. Japonské automobilky platí značně méně, nemají ani odbory a závody staví hlavně tam v USA kde není moc práce a lidé jsou vděčni aspoň za to.

Pracoval jsem tam do loňského konce února, a jsem v důchodu na Floridě. Důchod za 25 let práce v USA mám málo přes 2000 dol/měs, k tomu penzi od Forda 900/měs. Od Forda zdravotni pojištěni pro sebe a manželku doživotně a pojištění Medicare A a B. Manželka i když nikde nepracovala bere půl měho důchodu (jak je tu zákonem) a od Forda bude brat v připadě mé smrti asi 600/měs. Za 25 let práce v ČSSR beru 350 USD/měs z Čech, žena 250/měs.

Práce u pásu ale není pro cvičené opice ani náhodou. Školit se musí zaměstnanci každý měsíc. Musí umět všechny operace na velmi dlouhé montážní lince. Mají zodpovědnost. Já se musel školit doslova každý rok po dlouhé týdny a zaškolovat na novou techniku jako každý jiný- naposledy ve věku 66 let.

+18/−1
6.2.2013 18:06

P94a43v37e47l 55O90d72r71a80z64i51l 6134659947630

Hm. A co jako?

+1/−10
11.2.2013 9:55

V77i17k90t31o22r 71S12v75o24b93o32d83a 8772918862516

Dík za zajímavá reálná data! Odrazilem se nenech znechutit ;-)

+12/0
12.2.2013 15:34

P23a12v13e18l 91O87d48r59a61z16i46l 6804979677260

Na světě je hromada míst, kde se dají vydělat mnohem lepší prachy, tak proč se zakopat v USA?

0/−9
13.2.2013 13:49
Foto

D93a45v93i18d 76K95o83m62á39r91e67k 3223520330178

Třeba proto že se někomu v USA líbí. To že vy nemáte ameriku rád ještě neznamená, že tam kvůli vám nebude nikdo cestovat za zaměstnáním..

+9/0
13.2.2013 17:21

P94a79v92e23l 37O11d61r86a71z88i68l 6414689167340

Amerika je skvělá. Lidi jako Vávra jsou jen chudáci, kteří musí trapně dávat na odiv své mizerné "úspěchy."

+1/−6
20.2.2013 9:05

K30a76r56e77l 37N47a82s82t20o54u38p48i72l 3250331750941

a jeeeje, Thyronx ožil :-P

0/0
1.3.2013 13:50

M36i53c20h66a86l 83Z39e24t41e58k 3328282170647

Je jen ostudou tohoto státu, že průměrný dělnický plat v automobilkách je na hony vzdálen průměrnému platu vysokoškoláka pracujícího ve státní správě na referentském místě.

Na druhou stranu se pak nelze divit, v jakém stavu je státní správa v ČR:-/

+1/−1
3.2.2013 11:21

M24a55r14t70i89n 65S73e94d69o22n95a 5827673970619

Mate silne mylne predstavy o zivote. 1) vsude ve svete, a plati to i v CR, maji statni zamestnanci mensi prijem nez v soukromem sektoru pri stejnem vzdelani. 2) kazdy je strujce sveho stesti, pokud chci mit vetsi plat musim pro to neco udelat. Pokud si nekdo mysli ze pouhe absolvovani univerzity garantuje vyssi prijem bude v zivote silne zklaman. 3) delnici v Hyundai ci TPCA maji platy nizsi nez ve Skode, evidentne to je dano i silou odboru a tomu jak se firme dari. Pokud pracuji pro spatne fungujici firmu (coz statni sprava je temer vzdy) tak je logicke ze tomu odpovida i me financni ohodnoceni.

+5/−1
4.2.2013 16:44

M88a70r47t23i72n 15K25a95r67á43s91e26k 9638953878608

TCPA mivalo mzdy velmi podobne Skodovce (je mozne ze se v poslednich letech zmenilo s tik jak se jim moc nedari). Hyundai ma mzdy nizsi, ale uz to neni takovy extremni rozdil jak byval. Na ostravsku je holt najit zamestnance asi jenodussi nez v mlade boleslavi.

0/0
5.2.2013 13:23

V64á12c88l24a92v 67M53a42i20x31n41e82r 7975700145261

A co Francie???

0/0
11.2.2013 21:26
Foto

J41i61n52d86r83a 14Š43a59u98r 9597463371

A co Řecko? ;-)

0/0
2.3.2013 12:22

A96n48t20o97n81i60n 41N79e77m83e68c 2306271153137

Postradam v diskuzi nadavky na Nemce a  EU, ktera nas zotrocila a krade nam nase penize, pomazankove maslo, zarovky a td.. Ze by takovi diskuteri meli dnes volno?

+7/0
2.2.2013 15:49

F51r73a41n97t96i38š75e84k 11L52e10b76e59d68a 4394247429

jakou zásluhu mají byrokrati z EU na platu dělníka ve škodovce? 8-o8-o8-o

0/0
23.2.2013 18:07

A30n25t44o71n21i42n 11N46e39m34e47c 2576911313697

Pane Lebeda, bez  EU by tu nebyly firmy jako korejske automobilky nebo japonske televizory, protoze by pri exportu do EU byly problemy. To same plati pro VW, bez neho by totiz znacka Skoda v autech neexistovala. Platy u ceskych podnikatelu pravdepodobne nedosahuji vysku platu u cizich firem.

0/0
1.3.2013 15:24

M77a11r91t85i66n 60J49i98r31o62u18s55e80k 7836805215488

A v Německu jede pás zřejmě 3x rychleji.

+6/−1
31.1.2013 14:33

P68a35v10e11l 69O41d40r40a40z61i67l 6134379377180

V Německu dělají dražší auta a navíc tam dělníci opravdu víc dělají.

+1/−6
5.2.2013 9:44

M31i39c97h57a75l 52Č56e80r79n26í23k 2186126863291

pracují tam 24 hodin denně, že?

+4/−1
9.2.2013 11:23

P61a57v23e98l 87O66d31r67a18z69i60l 6544369987810

Ne. Pracují sedmapůl, nebo osm hodin. V ČR takhle dělá málokdo.

+3/−5
11.2.2013 9:56

K94a93t35e98ř33i51n85a 32V44o94j21á53č29k84o56v32á 7386532202984

Vzhledem k tomu, že ve ŠKODĚ, kupodivu, jede pás stejně rychle jako v VW či v AUDI, tak lidé, u pásu v ČR,  odpracují stejně hodin jako v Německu... Do ostatních profesí nevidím... Navíc nezapomínejte, že Škoda už dávno není česká firma...

+3/−1
17.2.2013 16:50

P19a89v37e49l 51O10d70r88a87z24i96l 6304809977300

A, Kateřino, kolik je zisk konceru z průměrné Škůdky, z průměrného VW a z průměrného Audi?

Odpověď vám ozřejmí, proč má pracant na lince Audi vyšší produktivitu práce, i když dělá to stejné, co pracant na lince Škoda.

0/0
20.2.2013 9:06

P29a82v12e62l 77N75o34v77á14k 6751226129821

LŽI , LŽI  A ZASE LŽI.............

znám firmu ( 500zaměstnanců ) , která dodává do Škodovky důležité plastové díly - plat ve 12ti hodinových turnusech je 10200kč hrubého ...........

+2/−13
29.1.2013 19:47

V61i46k32t11o26r 10V72e14s65e85l57ý 5335793954445

To je možné. A v čem vidíte ty lži?

+9/−2
29.1.2013 21:31

T29o96m90á71š 30V63e37r49n35e90r 6419331847216

Už zase?a zase jiná verze?člověče kolik těch firem ještě znáte?

+4/−2
30.1.2013 16:06

V33í72t 39N97o87v37á51k 5904955131809

dodává do škodovky...... takže to nejsou zaměstnanci škodovky-že vy si malinko plete různé firmy dohromady?8-o

+6/−1
30.1.2013 19:10
Foto

D35a25v62i96d 54J39u97ř78i89č57k16a 7846492805298

:) nevim co se tu řeší, je to tak jak se píše. Pruměrný dělník na montáži po 2 letech  má zaklad cirka  24tisic hrubého + z 10 až 14% z toho osobní příplatek + zhruba 500 až 900 týmová premie  + 500 az 1500 příplatky za směny  + jsou tam příplatky za práci v taktu.  K tomu dostane 13 plat který se počíta z ročního průměru + poslední roky se dostává bonus za výsledky v prodeji jednou ročně cirka 15 až 20 tisic.  Pokud se to sečte a zprůměruje dostanete se lechce na tu částku.   Pokud to někomu vadí může nastoupit do škody. :-)

+7/−1
29.1.2013 19:14

V34á95c96l20a83v 76V86á92v42r22a 5286359911677

Ano, platy v automobilkách jsou značně vyšší než jinde. Neznám Škodovku ale pracoval jsem 16 let ve Fordu jako programátor automatizace a robotiky a i zaměstnanci na lince nejsou žádné svičené opice kteří po celý život utahuijí dennš jeden a tentýž šroub(y). Každý z nich může nastoupit na jakékoliv místo na celé dlouhé lince. Ti lidé mají školení několikrát do roka a musí se učit. Jsou zodpovědní a za nimi musí být vidět absolutně kvalitní práce.

Ve Fordu je mzda u VŠECH výrobních pracovníků kolem 23 až 26 dolarů na hodinu a všichni řemeslnící mají 35 dolarů na hodinu. Řemeslníci maji zpravidla neomezené přesčasy (dobrovolně) max však 12 hodin denně, a roční hrubý plat u mnohých dosahoval i 140,000 dolarů. Já přesčasy většinou odmítal a i tak jsem udělal 100,000 ročně hrubého. Na cestu do důchodu jsem si vzal i odstupné 100 tisíc a k důchodu málo přes 2000 měsíčně i penzi od Forda 900 USD měsíčně.+ z Čech za 25 let práce celých 350 dolarů. Dělníci na lince si přijdou na dobrých 60 - 70,000 hrubého ročně.

Za přesčasy (nad 40 hodin) se platí v automobilkách jeden a pul nasobek základní mzdy, za práci v neděli dvojnásobek, a za práci ve svátek trojnásobek základní mzdy.

Tedy třeba elektrikář si za 12 hodin práce v neděli přijde na 840 dolarů což je v přepočtu asi 16,000 Kč. Jsou lidi co peníze milují a jsou lidi jako já. Ano, možná kdybych to rval pár let před důchodem, tak bych dnes bral možná i skoro o 1000 dolarů měs. víc, ale stojí to za to? Co mi tu na Floridě chybí a v čem se musím omezovat s 3200 dolarovým příjmem + investice v realitách a akciích ?

Škoda je jen, že jsem nedokázal dostat se do Forda o mnoho let dřív. To je ale sen mnohých Amíků a při vstupních testech to není nijak lehké. Trvají celý den.

+5/−2
29.1.2013 19:09

V92á38c10l86a90v 94V47á73v52r80a 5606439531937

Ano, odbory UAW nám vyjednávají jednou za 4 roky kontrakt s firmou. Mzdy i pracovní podmínky a spoustu dalších věcí, zdravotní pojištění, příspěvky firmy na studium zaměstnancům a jejich dětem, (pokud studují tak až do věku 25ti let, penze, zdarma advokáty, slevy na auta, ....

Automobilky si nemohou dovolit platit nízké mzdy, protože za ně jim odborníci na linkách pracovat nebudou (ne nejsou to cvičené opice) a kvalita by tím šla do pr to slovo nevyslovím. A když jde kvalita výrobků do hajzlu, tak se můžete jít i s celou firmou tak leda vycpat a konkurence Vás převálcuje. Nebo si myslíte že konkurence chrápe? Vybudovat si respekt a kvalitu, důvěru zákazníků trvá desítky let i když Čecha zajímá cena a spotřeba a ostatní je TABU. Klidně koupí i Made in China. No nekupte to za tu cenu.

+2/−2
29.1.2013 19:20

P62e26t87r 88V26a68c13l54a93v85i29k 4146473325302

Thyronx??

+6/0
29.1.2013 20:26

J83o36s13e16f 21V96y29s16k96o58č84i80l 7600539260583

Taky sem si vzpoměl, a je to ON!;-DR^

+3/0
29.1.2013 21:07

M 49Z 1336928

Opravdu ze by ON?Legenda ceskych portalu.

+3/0
29.1.2013 23:35

P39a25v34e38l 18O33d63r47a43z23i67l 6864579257520

Od doby, co píše pod nějakým jménem, tak se trochu uklidnil, ale málokdy vidíte tak nafoukaného emigranta, co se dme pýchou na práci na pásu.

+4/−4
30.1.2013 10:14

J67i54ř57í 37H41r96d42l19i90č40k41a 2868521110763

njn, splnil si svůj americký sen ;-D

+1/0
30.1.2013 11:50

V37á78c79l53a92v 15V58á96v94r81a 5566589841917

nikoliv blbe, nepracoval u pásu..

A může tě snadno zahanbit znalostmi z programováni robotiky i automatizace. A vůbecd nemusí být na podobné práce inženýrem jako v Rusku nebo Česku..

To umí u nás ve Fordu každý elektrikář. A já se to musel učit od mých 50ti let až do odchodu do důchodu v 66ti. Kolik jste toho dokázal Vy je Vaše věc i starost. Nedmu se pýchou, ale jsem na sebe jistě hrdý. Dokázal jsem hodně. Co dokážete vy?

+4/−2
6.2.2013 18:11

P39a71v36e64l 17O84d71r11a22z90i94l 6954159437970

No tak třeba dokážu navrhnout robota tak, aby ho zvládl naprogramovat i českej emigrant u pásu ve Fordu ;-D

+3/−2
11.2.2013 9:58

V75i45k20t46o66r 84V87e16s13e32l46ý 5185563614545

Tak to nic moc. Ale asi nejste náročný.

+2/0
29.1.2013 21:33

J83i48ř56í 27H60r68d15l31i44č25k15a 2368661880583

asi Vám uteklo, že článek je o Škoda Auto Mladá Boleslav, ne o podmínkách ve Fordu v USA ;-DRv

+2/−1
30.1.2013 11:49

P95a98v25e97l 28O46d45r21a28z16i50l 6644329427690

Ford... to je ta firma, jak měla akcie na úžasném 1$?

0/0
4.2.2013 11:07

P75a24v48e66l 16O56d48r87a81z39i70l 6234759317600

No, a to nespraví ani ten $3200 důchodový příjem...;-D

0/0
11.2.2013 14:34

I58v30a26n 54M35a47š92e58k 5422177484

Je to dobré, že zaměstanci úspě:-)šné firmy jsou dobře platově ohodnoceni. Kéž by bylo více dobře fungujících firem.

+3/0
29.1.2013 18:38

J36a38n 20F19i13k81a88r 9737497895874

Člověk si jen připomene kontrast s šlánkem o předražených rapidech které nikdo nechce ...

0/0
3.2.2013 16:36

J10o81s12e56f 21V43y68s57k33o69č89i67l 7570309470773

Jenom k těm otázkám platů...

Mám firmu s 50-ti zaměstnanci. Díky fotobanditům platím navíc za elektřinu ročně 2,5milionu. Kdyby FVE nebyly, o kolik víc by mohl každý zaměstnanec dostávat?

Pokut tento zaměstnanec navíc doma topí elektřinou, a díky FVE to má o 6000 dražší, o kolik peněz měsíčně zaměstnanec přišel?

Ne, nejde argumentovat tím, že by peníze požral majitel - firma zdaleka takový zisk negenuruje - prostě významě vrostl vstup - energie - výstup šlo zvednout jen tak, aby někdo služby odebíral - a zbytek se holt musel odkrojit z platů lidí. Ti mohli jít na pracák nebo dělat za míň. A takto se ruinuje ekonomika země. Né nějakou přiblblou amnestií...

A pokud má někdo pocit, že odbory nějak kazí trh ... nekazí, pouze vyrovnávají monopolní sílu velké firmy.

+11/0
29.1.2013 17:12
Foto

K16a32r81e65l 15B58a67r29t20a77k 9716361875346

- a zbytek se holt musel odkrojit z platů lidí.

A kolik jste si jako správný majitel firmy odkrojil vy?

+1/−2
31.1.2013 14:41

A11l80e70š 70M29á43c51h78a36l 1599898848831

myslim, ze by Vas ani nenapadlo jim pridat, tak neoperujte FVE.

+1/−1
4.2.2013 14:00

J77a45r70o61s88l64a14v 81F51i66c34t81u51m 6247815468428

Pokud je to pravda, tak takto by to mělo být, je to spravedlivé, jen je otázka, zdali je to vydupané. Nebo když to necháte na lidech (zaměstnavatelích), tak jestli nebudou mít "čínské" sklony :-)

0/0
29.1.2013 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.