Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žaluda povede České dráhy dalších pět let, rozhodla dozorčí rada

Petr Žaluda bude i nadále šéfem Českých drah. Na úterním jednání dozorčí rady ho jednohlasně zvolilo všech osm členů rady. MF DNES to potvrdil Jaroslav Pejša, člen dozorčí rady a šéf Odborového sdružení železničářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82i40r65k65a 16D36v42o38ř28á68k 4245450563658

Také není bez zajímavosti, že před ním se ředitelé střídali jako na orloji, a za jeho jedno (měl už bych psát "první") funkční období se vystřídalo 7 ministrů dopravy.;-D

+3/0
29.1.2013 22:52

J67i27ř50í 66N13e86u26m34e30i38s11t33e92r 2452765643651

Nevím jak mu to jde, ale dneskna Ct24 ho paní moderátorka trochu zdusila, ten člověk nebyl schopen odpovědět na každou druhou otázku. Když nevěděl co plácnout, tak točil furt dokola jednu odpověď s ministerstvem. Prostě sypánek.

+1/−3
29.1.2013 22:18

J39i14r28k12a 65D44v95o65ř82á79k 4825950313598

Je to tak, už několik let ho v TV pozoruju a v takovémhle vystupování mu to moc nejde. Nicméně za ním, resp. za ČD v období jeho šéfování jsou vidět jasné výsledky.

+3/−1
29.1.2013 22:27

P28ř55e16m11y17s78l 75M73r51á29z 2784227637985

Myslíte ty zlodějny - rozprodávání majetku pod cenou panu Dospivovi?

+1/0
30.1.2013 9:36

Z71u40z75k55a 47D85o27s23t96a46l21i21k48o58v34á 7212519818113

R^

0/0
4.2.2013 20:40

J58a88n 69L92i73b46i87c20h 9902288105883

Tak uvidíme, Jančura z toho slavit nebude.

+3/0
29.1.2013 21:13

J68i96r84k54a 43D30v57o84ř79á76k 4275960273418

Jančura fungl nového ministra zjevně ukecal k několika závažným krokům, jak dostat sebe do výhody a ČD do nevýhody, ale poškodit ČD sražením šéfa s výsledkama - to se mu už nepodařilo.

+5/0
29.1.2013 22:25

V23á15c38l85a40v 37R60o22d 9739403736559

Naprosto postrádám informace: osvědčil se? byl špatný? takže zpráva  o ho.ně!Rv

+1/−3
29.1.2013 19:51

J31i22r27k37a 41D43v29o29ř24á92k 4175440293818

Od novinářů to snad raději ani nečekejte...

+1/0
29.1.2013 22:23

M65a50r72t97i75n 94N61o10v90o66t97n73ý 7898678545483

To je dobrá zpráva R^

+3/−3
29.1.2013 18:37

L77e69o 60K35r85á38t12k24ý 8351541975507

Možná pro zaměstnance ČD. Zakonzervovaný stav...

0/−6
29.1.2013 18:40

R46a61d15e47k 29J42a62n69a53t29a 9915956844692

Pokud se "zakonzervuje současný stav", kdy počet cestujících roste 3 roky po sobě, ČD jsou v mírném zisku, a investice do nových vlaků lámou rekordy, tak to není špatné.

http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/ceske-drahy-loni-investovaly-rekordni-objem-penez-do-obnovy-vozoveho-parku

+6/0
29.1.2013 18:48

J85i41r97k39a 29D92v74o25ř52á70k 4825240443458

Přesně tak!

+1/0
29.1.2013 22:25

J18i19r37k32a 75D69v13o16ř95á22k 4425910383358

Musím souhlasit! když se podíváte, v jakém byla ČD technickém a finančním marasmu a jak se z něj postupně zvedá. Vozový park se modernizuje podstatně rychleji než tok času, vlaky jsou podstatně čistší, počet osobokilometrů stoupá i přes tlak konkurence (železniční i silniční), příjmy jsou stabilizované standardními smlouvami s objednateli místo nestabilního každoročního žebrání o nejisté dotace, tržby z jízdného stoupají, celková ztráta klesá, dokonce byl i zisk a zbylo hodně miliard zpět na investice. Ne že by se všechno dařilo, leccos ztratil (blíží se třeba ztráta spojů do Německa a rychlíky přes Krnov*, stav Carga je dost hrozný) ale celkově se firma ozdravuje, dokonce natolik, že dosáhla na mezinárodní rating (i když není Áčkový, ale to nikdo nemůže čekat). udivilo mě, že i takový moloch dokázal nějakým způsobem zareagovat na konkurenci - takovou (normální;-D) pružnost jsem od něj fakt nečekal. Navíc prováděné reformy vypadají, že jdou skutečně od někud někam a narozdíl od předchozích dob to není jen chaos bez smyslu. Takže komu jde o tuto společnost, těžko může chtít na tomhle postě výměnu.

__________________________

*Tady si myslím, že to z dlouhodobějšího hlediska nejen železnici, ale možná i ČD samotné prospěje.

+1/−1
29.1.2013 22:22

L55e12o 54K18r64á12t24k66ý 8771271445707

Regionální doprava bude dalších pět let stát za velký kulový.....kraje podepsaly bianco šek na deset let, tak může být ČD v klidu-co si naúčtuje, to má. Že jezdí 40 let starými vlaky, kde nic nefunguje, je věc druhá.

0/−5
29.1.2013 18:29

P28e69t90r 11U41l32l30m29a77n25n 2927468927392

Myslím, že Žaluda ty dráhy nevede špatně. Jdou poslední dobou dost nahoru

+8/−2
29.1.2013 17:57

L61e31o 38K82r71á50t75k40ý 8531341105907

Díky aspoň nějaké konkurenci. Kdyby nebyla, tak by to byl pořád skanzen,.

0/−1
29.1.2013 18:41

M22a13r23t87i88n 58N16o82v33o20t75n43ý 7898148185663

Jdou nahoru především díky tomu, že uzavřely dlouhodobé smlouvy s kraji, a mohou tím pádem hodně investovat do vozového parku. Konkurence s tím moc společného nemá.

+3/0
29.1.2013 19:02

J83i78r71k11a 83D63v20o12ř63á64k 4385540213218

To je s prominutím jen takový hloupý bonmot. Pozitivní změny začaly ještě před tím, než nějaká konkurence začala. A Žaluda ji vzal na vědomí vlastně podstatně později, než měl;-D, takže na to zas tak velký vliv neměla. Konkurence to spíš jen potom trochu urychlila (ale jen celkově - k nelibosti mnoha z těch, kteří nejsou na ostravské trati). Důležitý je stav financí, který ozdravěl a umožnil mnohamiliardové investice do nových vlaků.

+1/0
29.1.2013 22:32

J86a67k90u64b 87S39e25m69e58r18á66d 2307386771671

"Počkám na potvrzení převodu peněz, ale spíše ano," řekl na dotaz MF DNES Hrbata.

0/−2
29.1.2013 16:39

M27a80r17t85i46n 84N41o22v23o33t31n48ý 7348578735883

Nejlepším doporučením pro Želudu je to, jak po něm jde Jančura. Kdyby byl tak špatný, jak prohlašuje, tak by si sedl Jančura někam do koutku a ani nedutal ... :-)

+6/−2
29.1.2013 14:48

R57a73d66e88k 46J65a32n85a36t58a 9975426854682

Jančurovi Žaluda vůbec nevadí, dokonce mu k setrvání ve funkci vlastně nepřímo pomohl.

Pokud by ho Jančura chtěl odstranit, bude různě intrikovat, šířit pomluvy, tajně žádat politiky, apod. Ale on vyzval ministra k odvolání Žaludy veřejně a nechal to taky vytroubit všechna média. Na takovou výzvu nemůže žádný ministr reagovat odvoláním Žaludy - ukázal by tak politickou slabost a ovladatelnost.

+3/−1
29.1.2013 18:25

M70a49r86t79i25n 40N79o79v32o62t22n11ý 7118278325173

No, nemyslím. Přijde mi, že se do něho naváží docela dost.

+2/0
29.1.2013 18:40

R38a42d98e19k 33J43a69n16a27t40a 9105916554652

To ano, ale ne kvůli tomu, aby ho odvolávali. Spíš proto, aby

a) se sám zviditelnil a přilákal zákazníky pro svoje firmy

b) připravil si "dobré mediální klima" pro soudní spory, které chce proti ČD vést

+2/−1
29.1.2013 18:50

R15a19d58k11o 31K29ř30i11v50á44n56e57k 7640423545760

Když už jste nakousl toho Jančuru - podle minulého článku slíbil mít v pondělí vložené výsledky za rok 2011 ve sbírce listin OR.

Chtěl bych se zeptal pana Sůry, zda by se nezeptal pana Ondrůje, zda by se nezeptal pana Jančury, které pondělí měl na mysli. Děkuji.:-)

+1/0
29.1.2013 20:16

M58a15r55t36i65n 52N75o80v58o22t48n64ý 7598938385383

Už ty údaje zveřejnili:

http://www.zelpage.cz/zpravy/8691

0/0
29.1.2013 20:26

J45i75r15k57a 68D56v50o72ř12á82k 4165430663578

To je dobře. Můžeme doufat, že údaje za loňský rok zveřejní s menším než ročním zpožděním. Například údaje od ČD za I. pololetí 2012 jsou už dávno venku...

0/0
29.1.2013 22:41

R62a20d93k77o 74K50ř97i27v36á68n43e53k 7520623725780

MN: Děkuji za odkaz, nicméně povinné zveřejnění ze zákona je ve sbírce listin obchodního rejstříku. Tam to dnes ještě není.

0/0
29.1.2013 22:55

J38i48r61k49a 24D96v83o91ř65á64k 4365790853678

Tam to není nejen za rok 2011, ale ani za rok 2010.;-D

Totiž je to sice na seznamu, ale když to otevřete, je tam listina za rok 2009. prostě průzračnost sama.;-D;-D;-D

+1/0
29.1.2013 23:17

R34a48d21k25o 67K94ř12i86v24á98n89e82k 7350893595830

Tak to je docela NÁŘEZ !!!!!!

0/0
30.1.2013 9:13

D64a83v17i74d 13P30r74a41ž18á50k 6944352812726

Dozorčí rada je holt jiné sexuální orientace :-P

+3/−4
29.1.2013 14:13

J62o82s27e46f 85L18a63n92z 8775181944308

Jo,jo...kádry řeší vše !! !!

0/−1
29.1.2013 13:50

M73i57c29h48a64l 75M50e69l38e54n 7160323847166

;-D;-D;-D;-D a pořád mají v čele žaluda ;-D;-D;-D;-D je skvělej, každej rok končej několik desítek miliard v mínusu, nakoupili vlaky, který nikdo jinej nechtěl, neměli na ně koleje, hlavními partnery jsou viamont, skanska, matrostav, chládek/tintěra, lepší by člověk těžko pohledal;-D;-D;-D;-D;-D atd...;-D;-D

+2/−11
29.1.2013 13:37

R12a35d16e14k 12J33a78n29a77t25a 9355156504942

Vy jste evidentně odborník. Co přesně dělá "viamont, skanska, matrostav" pro ČD?

Jinak co se týká hospodářského výsledku firmy, v roce 2011 byly ČD v zisku. A rok 2012 ještě není znám.

+10/0
29.1.2013 13:42

Z18b23y24n78ě30k 96P96o89p35o16v24s88k31ý 9786498837623

Nespletl jste si diskuzi?8-o

+4/0
29.1.2013 18:18

J49i30r59k13a 22D97v69o93ř79á51k 4525600323588

Zas jeden, který žije v nějakém soukromém vesmíru... Co si zkusit něco zjistit i z něčeho jiného, než z emocí vyvolávaných bulvárním tiskem? Třeba nějaká skutečná čísla?

+3/0
29.1.2013 22:38

P69e36t80r 17N74i65v48n31i66c80k75ý 3132914145637

Proč?

- Je tak dobrý? Má dobré výsledky?

- Nikdo jiný nemá zájem?

- Že by zas nějaký politický šolich?

+1/−2
29.1.2013 13:23

R83a48d35e71k 74J82a91n64a48t85a 9425706554402

Ano, má dobré výsledky. Téměř všechny hospodářské ukazatele firmy se zlepšují (počet cestujících, počet oskm, tržby, poměr tržby/dotace, úvěrový rating, průměrné stáří vozidel, produktivita práce).

Myslím, že akorát zadlužení firmy (objem úvěrů v poměru k aktivům) se zvýšilo, ale to je dané nákupem mnoha nových vozidel v poslední době, takže to nemusí být nutně negativní.

+6/0
29.1.2013 13:39

P58e67t67r 34N48i84v38n74i85c98k23ý 3232574845307

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-59211200-zaluda-ma-obhajit-post-sefa-drah

0/0
29.1.2013 13:42

R29a42d30e17k 47J79a96n30a73t89a 9705446874952

O tendenčnosti zmíněného článku vypovídá např. zmínka o nákupu Viaggio Comfort údajně "bez výběrového řízení". To je sice technicky vzato pravda, ale ve skutečnosti to není problém, protože záměr nákupu byl oznámen, ostatní výrobci byli vyzváni, aby předložili srovnatelné nabídky své. To neudělali a tak je tento nákup v pořádku po legální i logické stránce.

Nebo kritika dlouhodobých smluv na dopravní obslužnost, článek je vykresluje jako něco negativního. Přitom každý ví, že na Západě jsou podobné smlouvy standard a jsou prospěšné. Právě proto, aby se dopravci vyplatilo investovat do vlaků. Umožňuje to taky čerpat dotace z EU, které se smlouvou na jeden rok nezískáte a prachy by tak vybrala jiná země.

+5/0
29.1.2013 13:55

M77a10r79t48i18n 52N32o89v82o72t71n42ý 7758118545743

Výběrové řízení na tyto soupravy navíc předtím dělali ÖBB a vysoutěžili právě Viaggio Comfort údajně. A ČD od nich několik těchto souprav odkoupí. Kdyby do soutěže šly ČD samy, tak by se na takovouto cenu nikdy nedostaly.

+4/0
29.1.2013 14:51

J53i18r12k92a 14D97v46o92ř55á59k 4195590243118

Co se týče zadlužení firmy tak je pod 50%, čili v pohodě. Je to daň za schopnost víc investovat do nutné a naprosto zásadní modernizace. Považuji to za správný krok. Teď by se ale už mělo ale se zadlužováním pomalu brzdit... K čemuž zřejmě dojde chtě nechtě, když Krnovské rychlíky zřejmě nebudou, a než bude uzavřené další 1-2 vyběrka, začnou pomalu končit některé rozjeté leasingy.

0/0
29.1.2013 22:47

P57e11t65r 13N53i32v22n67i82c40k21ý 3262484265197

Na iHned to vysvětlují takto: "Žaluda v tom, zdá se, umí chodit. Pro své kroky si dokáže vyjednat

politickou podporu. Dokáže propouštět i s požehnáním odborů. Z napjatého

státního rozpočtu dostává více peněz. Části svých mocenských rivalů se

dokázal zbavit, s jinými našel kompromis. I proto vždy ustál snahy o své

odvolání."

+2/0
29.1.2013 13:41

R10a86d51e69k 63J39a56n42a39t93a 9215966364252

Jakých "více peněz" myslíte?

Nevím jak za rok 2012 (to asi ještě nebylo zveřejněno), ale mezi lety 2010 a 2011 vzrostla úhrada ze státního rozpočtu za spoje objednané ministerstvem dorpavy z 4,075 mld na 4,081 mld Kč. To je nárůst o 0,14%, skoro nic, hluboko pod inflací. Takže reálně spíš dotace klesají.

+6/0
29.1.2013 13:49

P94e84t49r 59N71i55v32n25i66c10k67ý 3322834545717

Já nic nemyslím. Citoval jsem iHned.

0/−1
29.1.2013 14:55

J46i70r67k52a 81D58v33o92ř63á39k 4615970393208

Co ale stoupá je tržba z jízdného (vnitrostátního), každý rok cca +5%. A to je velmi pozitivní. Teď je to 5,0 miliard z vnitrostátního a 1,8 miliardy z mezinárodního. Podíl z jízdného a z rozpočtových peněz se pomaličku posouvá ve prospěch jízdného, už se to přehouplo přes třetinu.

0/0
29.1.2013 23:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.