Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žaluda povede České dráhy dalších pět let, rozhodla dozorčí rada

Petr Žaluda bude i nadále šéfem Českých drah. Na úterním jednání dozorčí rady ho jednohlasně zvolilo všech osm členů rady. MF DNES to potvrdil Jaroslav Pejša, člen dozorčí rady a šéf Odborového sdružení železničářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i50r51k96a 10D62v86o93ř15á43k 4335770583258

Také není bez zajímavosti, že před ním se ředitelé střídali jako na orloji, a za jeho jedno (měl už bych psát "první") funkční období se vystřídalo 7 ministrů dopravy.;-D

+3/0
29.1.2013 22:52

J36i85ř89í 96N38e51u35m30e10i71s34t74e87r 2832965783411

Nevím jak mu to jde, ale dneskna Ct24 ho paní moderátorka trochu zdusila, ten člověk nebyl schopen odpovědět na každou druhou otázku. Když nevěděl co plácnout, tak točil furt dokola jednu odpověď s ministerstvem. Prostě sypánek.

+1/−3
29.1.2013 22:18

J72i58r78k16a 89D63v67o70ř21á72k 4605700613658

Je to tak, už několik let ho v TV pozoruju a v takovémhle vystupování mu to moc nejde. Nicméně za ním, resp. za ČD v období jeho šéfování jsou vidět jasné výsledky.

+3/−1
29.1.2013 22:27

P65ř39e62m17y86s28l 40M63r15á19z 2104507787715

Myslíte ty zlodějny - rozprodávání majetku pod cenou panu Dospivovi?

+1/0
30.1.2013 9:36

Z35u74z12k95a 36D11o59s28t78a18l45i31k31o35v26á 7772749588473

R^

0/0
4.2.2013 20:40

J16a68n 45L34i76b20i60c11h 9192538695163

Tak uvidíme, Jančura z toho slavit nebude.

+3/0
29.1.2013 21:13

J49i84r94k45a 46D70v63o44ř60á15k 4465590533708

Jančura fungl nového ministra zjevně ukecal k několika závažným krokům, jak dostat sebe do výhody a ČD do nevýhody, ale poškodit ČD sražením šéfa s výsledkama - to se mu už nepodařilo.

+5/0
29.1.2013 22:25

V64á95c14l46a36v 44R50o12d 9729133896499

Naprosto postrádám informace: osvědčil se? byl špatný? takže zpráva  o ho.ně!Rv

+1/−3
29.1.2013 19:51

J34i84r75k10a 49D74v19o12ř95á46k 4365890793178

Od novinářů to snad raději ani nečekejte...

+1/0
29.1.2013 22:23

M20a24r86t10i32n 84N79o16v55o63t95n72ý 7268358645463

To je dobrá zpráva R^

+3/−3
29.1.2013 18:37

L22e91o 55K95r45á78t68k60ý 8651711505517

Možná pro zaměstnance ČD. Zakonzervovaný stav...

0/−6
29.1.2013 18:40

R73a27d68e24k 65J29a33n36a24t71a 9805146694282

Pokud se "zakonzervuje současný stav", kdy počet cestujících roste 3 roky po sobě, ČD jsou v mírném zisku, a investice do nových vlaků lámou rekordy, tak to není špatné.

http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/ceske-drahy-loni-investovaly-rekordni-objem-penez-do-obnovy-vozoveho-parku

+6/0
29.1.2013 18:48

J39i21r13k76a 57D83v46o58ř34á43k 4445830703418

Přesně tak!

+1/0
29.1.2013 22:25

J54i36r44k59a 44D38v41o38ř94á81k 4175960113388

Musím souhlasit! když se podíváte, v jakém byla ČD technickém a finančním marasmu a jak se z něj postupně zvedá. Vozový park se modernizuje podstatně rychleji než tok času, vlaky jsou podstatně čistší, počet osobokilometrů stoupá i přes tlak konkurence (železniční i silniční), příjmy jsou stabilizované standardními smlouvami s objednateli místo nestabilního každoročního žebrání o nejisté dotace, tržby z jízdného stoupají, celková ztráta klesá, dokonce byl i zisk a zbylo hodně miliard zpět na investice. Ne že by se všechno dařilo, leccos ztratil (blíží se třeba ztráta spojů do Německa a rychlíky přes Krnov*, stav Carga je dost hrozný) ale celkově se firma ozdravuje, dokonce natolik, že dosáhla na mezinárodní rating (i když není Áčkový, ale to nikdo nemůže čekat). udivilo mě, že i takový moloch dokázal nějakým způsobem zareagovat na konkurenci - takovou (normální;-D) pružnost jsem od něj fakt nečekal. Navíc prováděné reformy vypadají, že jdou skutečně od někud někam a narozdíl od předchozích dob to není jen chaos bez smyslu. Takže komu jde o tuto společnost, těžko může chtít na tomhle postě výměnu.

__________________________

*Tady si myslím, že to z dlouhodobějšího hlediska nejen železnici, ale možná i ČD samotné prospěje.

+1/−1
29.1.2013 22:22

L32e49o 21K50r35á27t49k57ý 8561871235667

Regionální doprava bude dalších pět let stát za velký kulový.....kraje podepsaly bianco šek na deset let, tak může být ČD v klidu-co si naúčtuje, to má. Že jezdí 40 let starými vlaky, kde nic nefunguje, je věc druhá.

0/−5
29.1.2013 18:29

P14e25t91r 35U79l80l57m91a80n87n 2377308697402

Myslím, že Žaluda ty dráhy nevede špatně. Jdou poslední dobou dost nahoru

+8/−2
29.1.2013 17:57

L86e11o 26K30r69á60t81k18ý 8361841325927

Díky aspoň nějaké konkurenci. Kdyby nebyla, tak by to byl pořád skanzen,.

0/−1
29.1.2013 18:41

M58a53r91t96i78n 55N46o77v33o25t45n68ý 7128358495193

Jdou nahoru především díky tomu, že uzavřely dlouhodobé smlouvy s kraji, a mohou tím pádem hodně investovat do vozového parku. Konkurence s tím moc společného nemá.

+3/0
29.1.2013 19:02

J56i43r21k90a 79D93v39o48ř41á35k 4285620833958

To je s prominutím jen takový hloupý bonmot. Pozitivní změny začaly ještě před tím, než nějaká konkurence začala. A Žaluda ji vzal na vědomí vlastně podstatně později, než měl;-D, takže na to zas tak velký vliv neměla. Konkurence to spíš jen potom trochu urychlila (ale jen celkově - k nelibosti mnoha z těch, kteří nejsou na ostravské trati). Důležitý je stav financí, který ozdravěl a umožnil mnohamiliardové investice do nových vlaků.

+1/0
29.1.2013 22:32

J87a17k12u85b 32S13e10m83e18r81á82d 2907176701641

"Počkám na potvrzení převodu peněz, ale spíše ano," řekl na dotaz MF DNES Hrbata.

0/−2
29.1.2013 16:39

M56a28r43t21i71n 60N91o72v41o22t63n23ý 7538648525363

Nejlepším doporučením pro Želudu je to, jak po něm jde Jančura. Kdyby byl tak špatný, jak prohlašuje, tak by si sedl Jančura někam do koutku a ani nedutal ... :-)

+6/−2
29.1.2013 14:48

R92a37d37e37k 66J26a13n45a19t72a 9355396174872

Jančurovi Žaluda vůbec nevadí, dokonce mu k setrvání ve funkci vlastně nepřímo pomohl.

Pokud by ho Jančura chtěl odstranit, bude různě intrikovat, šířit pomluvy, tajně žádat politiky, apod. Ale on vyzval ministra k odvolání Žaludy veřejně a nechal to taky vytroubit všechna média. Na takovou výzvu nemůže žádný ministr reagovat odvoláním Žaludy - ukázal by tak politickou slabost a ovladatelnost.

+3/−1
29.1.2013 18:25

M86a68r82t84i17n 84N51o22v45o95t43n70ý 7728688895563

No, nemyslím. Přijde mi, že se do něho naváží docela dost.

+2/0
29.1.2013 18:40

R28a64d54e98k 97J78a43n37a88t12a 9395746624862

To ano, ale ne kvůli tomu, aby ho odvolávali. Spíš proto, aby

a) se sám zviditelnil a přilákal zákazníky pro svoje firmy

b) připravil si "dobré mediální klima" pro soudní spory, které chce proti ČD vést

+2/−1
29.1.2013 18:50

R66a43d33k34o 75K54ř69i79v45á51n41e80k 7910403925950

Když už jste nakousl toho Jančuru - podle minulého článku slíbil mít v pondělí vložené výsledky za rok 2011 ve sbírce listin OR.

Chtěl bych se zeptal pana Sůry, zda by se nezeptal pana Ondrůje, zda by se nezeptal pana Jančury, které pondělí měl na mysli. Děkuji.:-)

+1/0
29.1.2013 20:16

M52a44r55t62i53n 70N83o18v89o17t34n54ý 7948158545753

Už ty údaje zveřejnili:

http://www.zelpage.cz/zpravy/8691

0/0
29.1.2013 20:26

J59i57r38k10a 46D48v91o44ř85á48k 4285130663278

To je dobře. Můžeme doufat, že údaje za loňský rok zveřejní s menším než ročním zpožděním. Například údaje od ČD za I. pololetí 2012 jsou už dávno venku...

0/0
29.1.2013 22:41

R86a12d43k92o 58K94ř29i98v43á95n59e25k 7430673305240

MN: Děkuji za odkaz, nicméně povinné zveřejnění ze zákona je ve sbírce listin obchodního rejstříku. Tam to dnes ještě není.

0/0
29.1.2013 22:55

J84i40r95k65a 31D43v12o92ř58á14k 4525200763158

Tam to není nejen za rok 2011, ale ani za rok 2010.;-D

Totiž je to sice na seznamu, ale když to otevřete, je tam listina za rok 2009. prostě průzračnost sama.;-D;-D;-D

+1/0
29.1.2013 23:17

R51a80d50k72o 30K32ř21i11v55á59n55e59k 7230423505300

Tak to je docela NÁŘEZ !!!!!!

0/0
30.1.2013 9:13

D14a33v24i70d 62P87r17a10ž94á52k 6104502432536

Dozorčí rada je holt jiné sexuální orientace :-P

+3/−4
29.1.2013 14:13

J52o19s32e37f 53L78a73n69z 8475961134828

Jo,jo...kádry řeší vše !! !!

0/−1
29.1.2013 13:50

M83i46c20h70a30l 68M52e38l10e28n 7950153517626

;-D;-D;-D;-D a pořád mají v čele žaluda ;-D;-D;-D;-D je skvělej, každej rok končej několik desítek miliard v mínusu, nakoupili vlaky, který nikdo jinej nechtěl, neměli na ně koleje, hlavními partnery jsou viamont, skanska, matrostav, chládek/tintěra, lepší by člověk těžko pohledal;-D;-D;-D;-D;-D atd...;-D;-D

+2/−11
29.1.2013 13:37

R72a49d76e76k 31J69a67n12a16t46a 9375846874712

Vy jste evidentně odborník. Co přesně dělá "viamont, skanska, matrostav" pro ČD?

Jinak co se týká hospodářského výsledku firmy, v roce 2011 byly ČD v zisku. A rok 2012 ještě není znám.

+10/0
29.1.2013 13:42

Z55b43y85n26ě66k 79P13o69p89o34v32s41k97ý 9156538337233

Nespletl jste si diskuzi?8-o

+4/0
29.1.2013 18:18

J26i85r90k15a 34D92v69o75ř42á25k 4815390733438

Zas jeden, který žije v nějakém soukromém vesmíru... Co si zkusit něco zjistit i z něčeho jiného, než z emocí vyvolávaných bulvárním tiskem? Třeba nějaká skutečná čísla?

+3/0
29.1.2013 22:38

P44e79t80r 81N65i42v78n48i71c59k13ý 3592524545897

Proč?

- Je tak dobrý? Má dobré výsledky?

- Nikdo jiný nemá zájem?

- Že by zas nějaký politický šolich?

+1/−2
29.1.2013 13:23

R71a61d57e82k 32J20a98n96a65t31a 9505256504332

Ano, má dobré výsledky. Téměř všechny hospodářské ukazatele firmy se zlepšují (počet cestujících, počet oskm, tržby, poměr tržby/dotace, úvěrový rating, průměrné stáří vozidel, produktivita práce).

Myslím, že akorát zadlužení firmy (objem úvěrů v poměru k aktivům) se zvýšilo, ale to je dané nákupem mnoha nových vozidel v poslední době, takže to nemusí být nutně negativní.

+6/0
29.1.2013 13:39

P64e30t40r 26N89i87v60n26i33c87k90ý 3432764245407

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-59211200-zaluda-ma-obhajit-post-sefa-drah

0/0
29.1.2013 13:42

R12a73d49e24k 84J70a63n34a56t50a 9325446814242

O tendenčnosti zmíněného článku vypovídá např. zmínka o nákupu Viaggio Comfort údajně "bez výběrového řízení". To je sice technicky vzato pravda, ale ve skutečnosti to není problém, protože záměr nákupu byl oznámen, ostatní výrobci byli vyzváni, aby předložili srovnatelné nabídky své. To neudělali a tak je tento nákup v pořádku po legální i logické stránce.

Nebo kritika dlouhodobých smluv na dopravní obslužnost, článek je vykresluje jako něco negativního. Přitom každý ví, že na Západě jsou podobné smlouvy standard a jsou prospěšné. Právě proto, aby se dopravci vyplatilo investovat do vlaků. Umožňuje to taky čerpat dotace z EU, které se smlouvou na jeden rok nezískáte a prachy by tak vybrala jiná země.

+5/0
29.1.2013 13:55

M59a24r26t38i24n 16N38o71v42o61t66n38ý 7548378695903

Výběrové řízení na tyto soupravy navíc předtím dělali ÖBB a vysoutěžili právě Viaggio Comfort údajně. A ČD od nich několik těchto souprav odkoupí. Kdyby do soutěže šly ČD samy, tak by se na takovouto cenu nikdy nedostaly.

+4/0
29.1.2013 14:51

J87i42r84k65a 63D57v10o11ř64á62k 4115950833748

Co se týče zadlužení firmy tak je pod 50%, čili v pohodě. Je to daň za schopnost víc investovat do nutné a naprosto zásadní modernizace. Považuji to za správný krok. Teď by se ale už mělo ale se zadlužováním pomalu brzdit... K čemuž zřejmě dojde chtě nechtě, když Krnovské rychlíky zřejmě nebudou, a než bude uzavřené další 1-2 vyběrka, začnou pomalu končit některé rozjeté leasingy.

0/0
29.1.2013 22:47

P67e52t78r 12N73i72v74n15i61c17k12ý 3392404865577

Na iHned to vysvětlují takto: "Žaluda v tom, zdá se, umí chodit. Pro své kroky si dokáže vyjednat

politickou podporu. Dokáže propouštět i s požehnáním odborů. Z napjatého

státního rozpočtu dostává více peněz. Části svých mocenských rivalů se

dokázal zbavit, s jinými našel kompromis. I proto vždy ustál snahy o své

odvolání."

+2/0
29.1.2013 13:41

R56a25d35e63k 64J61a88n59a25t59a 9125236254732

Jakých "více peněz" myslíte?

Nevím jak za rok 2012 (to asi ještě nebylo zveřejněno), ale mezi lety 2010 a 2011 vzrostla úhrada ze státního rozpočtu za spoje objednané ministerstvem dorpavy z 4,075 mld na 4,081 mld Kč. To je nárůst o 0,14%, skoro nic, hluboko pod inflací. Takže reálně spíš dotace klesají.

+6/0
29.1.2013 13:49

P61e15t41r 86N67i93v23n59i52c63k95ý 3262824795767

Já nic nemyslím. Citoval jsem iHned.

0/−1
29.1.2013 14:55

J63i34r26k22a 52D18v47o74ř41á29k 4235770923628

Co ale stoupá je tržba z jízdného (vnitrostátního), každý rok cca +5%. A to je velmi pozitivní. Teď je to 5,0 miliard z vnitrostátního a 1,8 miliardy z mezinárodního. Podíl z jízdného a z rozpočtových peněz se pomaličku posouvá ve prospěch jízdného, už se to přehouplo přes třetinu.

0/0
29.1.2013 23:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.