Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žaluda povede České dráhy dalších pět let, rozhodla dozorčí rada

Petr Žaluda bude i nadále šéfem Českých drah. Na úterním jednání dozorčí rady ho jednohlasně zvolilo všech osm členů rady. MF DNES to potvrdil Jaroslav Pejša, člen dozorčí rady a šéf Odborového sdružení železničářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i11r44k17a 97D82v23o34ř62á83k 4805470133708

Také není bez zajímavosti, že před ním se ředitelé střídali jako na orloji, a za jeho jedno (měl už bych psát "první") funkční období se vystřídalo 7 ministrů dopravy.;-D

+3/0
29.1.2013 22:52

J33i33ř10í 12N63e15u19m24e73i17s15t32e40r 2332285473361

Nevím jak mu to jde, ale dneskna Ct24 ho paní moderátorka trochu zdusila, ten člověk nebyl schopen odpovědět na každou druhou otázku. Když nevěděl co plácnout, tak točil furt dokola jednu odpověď s ministerstvem. Prostě sypánek.

+1/−3
29.1.2013 22:18

J30i47r48k32a 50D70v46o98ř21á17k 4985570233138

Je to tak, už několik let ho v TV pozoruju a v takovémhle vystupování mu to moc nejde. Nicméně za ním, resp. za ČD v období jeho šéfování jsou vidět jasné výsledky.

+3/−1
29.1.2013 22:27

P33ř23e45m58y47s40l 84M17r43á69z 2544947227755

Myslíte ty zlodějny - rozprodávání majetku pod cenou panu Dospivovi?

+1/0
30.1.2013 9:36

Z73u63z75k96a 41D45o41s24t62a98l86i33k88o94v63á 7562949218493

R^

0/0
4.2.2013 20:40

J93a69n 73L92i91b43i39c92h 9592928525203

Tak uvidíme, Jančura z toho slavit nebude.

+3/0
29.1.2013 21:13

J73i95r81k33a 23D74v62o26ř98á50k 4335360213688

Jančura fungl nového ministra zjevně ukecal k několika závažným krokům, jak dostat sebe do výhody a ČD do nevýhody, ale poškodit ČD sražením šéfa s výsledkama - to se mu už nepodařilo.

+5/0
29.1.2013 22:25

V51á75c38l21a31v 29R59o35d 9479823816309

Naprosto postrádám informace: osvědčil se? byl špatný? takže zpráva  o ho.ně!Rv

+1/−3
29.1.2013 19:51

J46i14r80k51a 87D13v87o12ř15á10k 4745290103408

Od novinářů to snad raději ani nečekejte...

+1/0
29.1.2013 22:23

M95a70r26t67i58n 14N50o25v14o27t70n40ý 7428278725903

To je dobrá zpráva R^

+3/−3
29.1.2013 18:37

L24e60o 85K19r92á21t37k95ý 8611301305217

Možná pro zaměstnance ČD. Zakonzervovaný stav...

0/−6
29.1.2013 18:40

R92a32d74e97k 25J60a13n91a76t42a 9415656254282

Pokud se "zakonzervuje současný stav", kdy počet cestujících roste 3 roky po sobě, ČD jsou v mírném zisku, a investice do nových vlaků lámou rekordy, tak to není špatné.

http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/ceske-drahy-loni-investovaly-rekordni-objem-penez-do-obnovy-vozoveho-parku

+6/0
29.1.2013 18:48

J42i50r18k69a 39D95v87o53ř23á65k 4355880123108

Přesně tak!

+1/0
29.1.2013 22:25

J18i94r46k46a 20D28v50o16ř12á20k 4365500503398

Musím souhlasit! když se podíváte, v jakém byla ČD technickém a finančním marasmu a jak se z něj postupně zvedá. Vozový park se modernizuje podstatně rychleji než tok času, vlaky jsou podstatně čistší, počet osobokilometrů stoupá i přes tlak konkurence (železniční i silniční), příjmy jsou stabilizované standardními smlouvami s objednateli místo nestabilního každoročního žebrání o nejisté dotace, tržby z jízdného stoupají, celková ztráta klesá, dokonce byl i zisk a zbylo hodně miliard zpět na investice. Ne že by se všechno dařilo, leccos ztratil (blíží se třeba ztráta spojů do Německa a rychlíky přes Krnov*, stav Carga je dost hrozný) ale celkově se firma ozdravuje, dokonce natolik, že dosáhla na mezinárodní rating (i když není Áčkový, ale to nikdo nemůže čekat). udivilo mě, že i takový moloch dokázal nějakým způsobem zareagovat na konkurenci - takovou (normální;-D) pružnost jsem od něj fakt nečekal. Navíc prováděné reformy vypadají, že jdou skutečně od někud někam a narozdíl od předchozích dob to není jen chaos bez smyslu. Takže komu jde o tuto společnost, těžko může chtít na tomhle postě výměnu.

__________________________

*Tady si myslím, že to z dlouhodobějšího hlediska nejen železnici, ale možná i ČD samotné prospěje.

+1/−1
29.1.2013 22:22

L59e58o 45K67r76á52t12k66ý 8651651425767

Regionální doprava bude dalších pět let stát za velký kulový.....kraje podepsaly bianco šek na deset let, tak může být ČD v klidu-co si naúčtuje, to má. Že jezdí 40 let starými vlaky, kde nic nefunguje, je věc druhá.

0/−5
29.1.2013 18:29

P97e37t95r 85U94l25l52m18a55n39n 2317228247192

Myslím, že Žaluda ty dráhy nevede špatně. Jdou poslední dobou dost nahoru

+8/−2
29.1.2013 17:57

L25e31o 24K67r29á98t45k38ý 8181541875827

Díky aspoň nějaké konkurenci. Kdyby nebyla, tak by to byl pořád skanzen,.

0/−1
29.1.2013 18:41

M86a45r43t51i62n 69N48o82v32o64t20n86ý 7668278935213

Jdou nahoru především díky tomu, že uzavřely dlouhodobé smlouvy s kraji, a mohou tím pádem hodně investovat do vozového parku. Konkurence s tím moc společného nemá.

+3/0
29.1.2013 19:02

J18i46r43k35a 52D54v37o43ř47á65k 4295130673528

To je s prominutím jen takový hloupý bonmot. Pozitivní změny začaly ještě před tím, než nějaká konkurence začala. A Žaluda ji vzal na vědomí vlastně podstatně později, než měl;-D, takže na to zas tak velký vliv neměla. Konkurence to spíš jen potom trochu urychlila (ale jen celkově - k nelibosti mnoha z těch, kteří nejsou na ostravské trati). Důležitý je stav financí, který ozdravěl a umožnil mnohamiliardové investice do nových vlaků.

+1/0
29.1.2013 22:32

J49a22k98u59b 80S11e55m84e89r48á89d 2597976381641

"Počkám na potvrzení převodu peněz, ale spíše ano," řekl na dotaz MF DNES Hrbata.

0/−2
29.1.2013 16:39

M95a72r18t90i98n 93N81o12v42o54t52n97ý 7778318585113

Nejlepším doporučením pro Želudu je to, jak po něm jde Jančura. Kdyby byl tak špatný, jak prohlašuje, tak by si sedl Jančura někam do koutku a ani nedutal ... :-)

+6/−2
29.1.2013 14:48

R95a42d19e65k 60J15a65n71a18t30a 9695566824372

Jančurovi Žaluda vůbec nevadí, dokonce mu k setrvání ve funkci vlastně nepřímo pomohl.

Pokud by ho Jančura chtěl odstranit, bude různě intrikovat, šířit pomluvy, tajně žádat politiky, apod. Ale on vyzval ministra k odvolání Žaludy veřejně a nechal to taky vytroubit všechna média. Na takovou výzvu nemůže žádný ministr reagovat odvoláním Žaludy - ukázal by tak politickou slabost a ovladatelnost.

+3/−1
29.1.2013 18:25

M24a89r40t70i39n 74N30o19v85o49t16n66ý 7558618135783

No, nemyslím. Přijde mi, že se do něho naváží docela dost.

+2/0
29.1.2013 18:40

R96a83d93e15k 79J93a46n32a97t34a 9635866314512

To ano, ale ne kvůli tomu, aby ho odvolávali. Spíš proto, aby

a) se sám zviditelnil a přilákal zákazníky pro svoje firmy

b) připravil si "dobré mediální klima" pro soudní spory, které chce proti ČD vést

+2/−1
29.1.2013 18:50

R20a53d87k52o 24K80ř68i12v11á49n24e55k 7350513195980

Když už jste nakousl toho Jančuru - podle minulého článku slíbil mít v pondělí vložené výsledky za rok 2011 ve sbírce listin OR.

Chtěl bych se zeptal pana Sůry, zda by se nezeptal pana Ondrůje, zda by se nezeptal pana Jančury, které pondělí měl na mysli. Děkuji.:-)

+1/0
29.1.2013 20:16

M12a86r74t34i35n 63N75o88v89o90t90n16ý 7168518535773

Už ty údaje zveřejnili:

http://www.zelpage.cz/zpravy/8691

0/0
29.1.2013 20:26

J97i41r61k63a 52D73v92o10ř76á57k 4685480793388

To je dobře. Můžeme doufat, že údaje za loňský rok zveřejní s menším než ročním zpožděním. Například údaje od ČD za I. pololetí 2012 jsou už dávno venku...

0/0
29.1.2013 22:41

R84a47d29k20o 59K39ř61i67v75á31n62e95k 7600173745260

MN: Děkuji za odkaz, nicméně povinné zveřejnění ze zákona je ve sbírce listin obchodního rejstříku. Tam to dnes ještě není.

0/0
29.1.2013 22:55

J58i32r50k82a 92D71v97o44ř16á12k 4195270643858

Tam to není nejen za rok 2011, ale ani za rok 2010.;-D

Totiž je to sice na seznamu, ale když to otevřete, je tam listina za rok 2009. prostě průzračnost sama.;-D;-D;-D

+1/0
29.1.2013 23:17

R82a47d13k52o 71K80ř55i76v88á85n12e75k 7770643135450

Tak to je docela NÁŘEZ !!!!!!

0/0
30.1.2013 9:13

D98a75v50i53d 16P85r54a18ž39á50k 6414272112426

Dozorčí rada je holt jiné sexuální orientace :-P

+3/−4
29.1.2013 14:13

J73o74s83e38f 28L20a34n79z 8605971374728

Jo,jo...kádry řeší vše !! !!

0/−1
29.1.2013 13:50

M30i74c14h38a68l 62M44e39l60e65n 7200783417746

;-D;-D;-D;-D a pořád mají v čele žaluda ;-D;-D;-D;-D je skvělej, každej rok končej několik desítek miliard v mínusu, nakoupili vlaky, který nikdo jinej nechtěl, neměli na ně koleje, hlavními partnery jsou viamont, skanska, matrostav, chládek/tintěra, lepší by člověk těžko pohledal;-D;-D;-D;-D;-D atd...;-D;-D

+2/−11
29.1.2013 13:37

R17a62d21e54k 78J23a12n24a11t73a 9575676404322

Vy jste evidentně odborník. Co přesně dělá "viamont, skanska, matrostav" pro ČD?

Jinak co se týká hospodářského výsledku firmy, v roce 2011 byly ČD v zisku. A rok 2012 ještě není znám.

+10/0
29.1.2013 13:42

Z83b10y48n77ě32k 40P80o26p48o75v15s11k65ý 9446318947433

Nespletl jste si diskuzi?8-o

+4/0
29.1.2013 18:18

J18i30r64k97a 79D10v47o95ř23á70k 4565270463968

Zas jeden, který žije v nějakém soukromém vesmíru... Co si zkusit něco zjistit i z něčeho jiného, než z emocí vyvolávaných bulvárním tiskem? Třeba nějaká skutečná čísla?

+3/0
29.1.2013 22:38

P45e78t43r 90N82i42v79n96i25c35k41ý 3572204875447

Proč?

- Je tak dobrý? Má dobré výsledky?

- Nikdo jiný nemá zájem?

- Že by zas nějaký politický šolich?

+1/−2
29.1.2013 13:23

R91a16d80e92k 53J91a68n60a32t45a 9145356164752

Ano, má dobré výsledky. Téměř všechny hospodářské ukazatele firmy se zlepšují (počet cestujících, počet oskm, tržby, poměr tržby/dotace, úvěrový rating, průměrné stáří vozidel, produktivita práce).

Myslím, že akorát zadlužení firmy (objem úvěrů v poměru k aktivům) se zvýšilo, ale to je dané nákupem mnoha nových vozidel v poslední době, takže to nemusí být nutně negativní.

+6/0
29.1.2013 13:39

P23e44t28r 13N96i70v19n82i12c51k97ý 3272814885177

http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-59211200-zaluda-ma-obhajit-post-sefa-drah

0/0
29.1.2013 13:42

R87a91d65e55k 89J41a77n13a34t76a 9465226424392

O tendenčnosti zmíněného článku vypovídá např. zmínka o nákupu Viaggio Comfort údajně "bez výběrového řízení". To je sice technicky vzato pravda, ale ve skutečnosti to není problém, protože záměr nákupu byl oznámen, ostatní výrobci byli vyzváni, aby předložili srovnatelné nabídky své. To neudělali a tak je tento nákup v pořádku po legální i logické stránce.

Nebo kritika dlouhodobých smluv na dopravní obslužnost, článek je vykresluje jako něco negativního. Přitom každý ví, že na Západě jsou podobné smlouvy standard a jsou prospěšné. Právě proto, aby se dopravci vyplatilo investovat do vlaků. Umožňuje to taky čerpat dotace z EU, které se smlouvou na jeden rok nezískáte a prachy by tak vybrala jiná země.

+5/0
29.1.2013 13:55

M65a76r66t65i61n 95N32o43v85o10t14n41ý 7498178625203

Výběrové řízení na tyto soupravy navíc předtím dělali ÖBB a vysoutěžili právě Viaggio Comfort údajně. A ČD od nich několik těchto souprav odkoupí. Kdyby do soutěže šly ČD samy, tak by se na takovouto cenu nikdy nedostaly.

+4/0
29.1.2013 14:51

J63i83r79k68a 66D89v24o92ř37á71k 4885660803898

Co se týče zadlužení firmy tak je pod 50%, čili v pohodě. Je to daň za schopnost víc investovat do nutné a naprosto zásadní modernizace. Považuji to za správný krok. Teď by se ale už mělo ale se zadlužováním pomalu brzdit... K čemuž zřejmě dojde chtě nechtě, když Krnovské rychlíky zřejmě nebudou, a než bude uzavřené další 1-2 vyběrka, začnou pomalu končit některé rozjeté leasingy.

0/0
29.1.2013 22:47

P63e41t52r 16N45i84v46n30i59c54k31ý 3862864335157

Na iHned to vysvětlují takto: "Žaluda v tom, zdá se, umí chodit. Pro své kroky si dokáže vyjednat

politickou podporu. Dokáže propouštět i s požehnáním odborů. Z napjatého

státního rozpočtu dostává více peněz. Části svých mocenských rivalů se

dokázal zbavit, s jinými našel kompromis. I proto vždy ustál snahy o své

odvolání."

+2/0
29.1.2013 13:41

R81a78d66e48k 49J96a77n55a52t24a 9725486934762

Jakých "více peněz" myslíte?

Nevím jak za rok 2012 (to asi ještě nebylo zveřejněno), ale mezi lety 2010 a 2011 vzrostla úhrada ze státního rozpočtu za spoje objednané ministerstvem dorpavy z 4,075 mld na 4,081 mld Kč. To je nárůst o 0,14%, skoro nic, hluboko pod inflací. Takže reálně spíš dotace klesají.

+6/0
29.1.2013 13:49

P93e24t41r 78N54i57v96n94i64c69k41ý 3602194625927

Já nic nemyslím. Citoval jsem iHned.

0/−1
29.1.2013 14:55

J80i42r84k41a 23D69v32o48ř69á13k 4445210263798

Co ale stoupá je tržba z jízdného (vnitrostátního), každý rok cca +5%. A to je velmi pozitivní. Teď je to 5,0 miliard z vnitrostátního a 1,8 miliardy z mezinárodního. Podíl z jízdného a z rozpočtových peněz se pomaličku posouvá ve prospěch jízdného, už se to přehouplo přes třetinu.

0/0
29.1.2013 23:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.