Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do penzijních fondů vstoupilo pět tisíc lidí, nejvíce k České pojišťovně

Na konci ledna má nové důchodové spoření u některé z šesti penzijních společností uzavřeno 4 624 lidí. Uvedla to Asociace penzijních fondů, která výsledky sesbírala od šesti penzijních společností nabízejících II. pilíř. Zájem mají hlavně mladí, do půl roku čekají fondy půl milionu klientů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43a61v76e72l 71J19o38h21a92n28i38d97e51s 9879726505833

Soukromé penzijní fondy rizikové? 

Světovábanka navrhuje České republice jinou cestu k reformě důchodového systému....upozorňují i experti Vysoké školy finanční a správní v čele s Jar.Vostatkem.......reforma má podle prof. Vostatka, proti návrhům Světové bankydvě základní chyby. Několikanásobně ... zvýší náklady na administrativu arozšíří rozpočtový deficit ročně o desítky miliard. 

Premiér Nečas aniministr financí Kalousek se zatím k variantě Světové banky nevyjádřili. 

Světová bankadoporučuje současný systém rozdělit na dva pilíře, oba však zůstanou podVEŘEJNOU správou 

Ještě důležitějšíje argument, kterým Světová banka odmítá soukromé fondy. „Jejich provoznínáklady jsou pětkrát až desetkrát dražší, protože si konkurují a mají nákladyna prodejní síť a marketing. Také mají vyšší mzdy, než platí státnísektor," 

In :aktualne.centrum.cz/

0/0
1.2.2013 7:28

O55t68a 69J78e52l92í52n32e35k 8661388870255

5000 za první měsíc je pěkné fiasko Rv

Penzijním společnostem, které do 2 let nebudou mít 50,000 klientů, bude dle zákona odebrána licence pro druhý pilíř, tak jsem zvědav, kolika penzijním společnostem po 2 letech licence zůstane :-)

Odhaduju, že za 2 roky v 2. pilíři mohou nastat tyto 3 scénáře:

1) Optimistický: 2 společnosti budou soupeřit o méně než 200 000 klientů

2) Realistický: na trhu bude pouze jediná společnost mající lehce nad 50 000 klientů

3) Pesimistický: žádná společnost nedosáhne na 50 000 klientů a tím se druhý pilíř samovolně uzavře :-)

0/0
31.1.2013 10:04

J37a64r68o14s18l12a71v 51S53t80u64d56n49i46č61k69a 4486127399555

Jsem myslel, že smlouvu č. 1 bude mít P. Nečas nebo M. Kalousek...;-)

0/0
31.1.2013 8:04

M47i49l14a83n 98V89o68k34a49t46ý 5523102322777

A po volbách nastoupí Bohouš Sobotků a druhý pilíř zruší. A po dalších volbách to bude zase jinak...(to už asi vyhrajou komunisti)

+3/0
31.1.2013 7:46

M38i47l78a70n 77V41o12k87a15t32ý 5133552892627

I když vlastně ve všech vládách bude zase Kalousek, který to vymyslel, takže kdo ví...

+1/−1
31.1.2013 7:49

M64a97r42t76i87n 59J84i14r28o42u46s11e16k 7636335715558

Druhý pilíř je jen obezlička, jak nejbohatším co už mají stropy ještě ulevit dalšími třemi procenty. Nic jiného tahle "reforma" není. Stavět úspory na dlužných penězích tvořených multiplikací vkladů je ovšem krajní hazard a riziko pro každého, ať je chudý či bohatý.

+1/−2
31.1.2013 0:45

B87o40h11u32m68i76l 16S47t26e77j76s86k22a43l 4866597863126

Ten důchod je vlastně něco, co už vláda počítá že nikdy nevyplatí. F. R. Čech

0/0
30.1.2013 23:57

J13o23s52e42f 59L37e41b39d94u59š50k97a 4412103123315

Co k tomu dodat? Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.

+1/0
30.1.2013 23:37

P86e67t72r 41P45r75a52t66e37r 5773559225418

Vždycky mě pobaví, jak v diskuzích ponejvíce něco s naprostou jistotou tvrdí ti, kteří o věci nevědí zhola nic. Stačí mít základy matematiky a je lehce spočitatelné, pro koho je 2. pilíř ok, případně pro koho je velmi výhodný a pro koho je na nic. Hlupák zůstane navěky chudákem, to je zákonitost. Chytří si to postupně vždycky spočítají a ač jsem skeptik, myslím, že jich je v téhle republice víc než pár tisíc..;-)

+1/−8
30.1.2013 23:19

P73a55v72e33l 40M62o78t45y14č28k17a 1383255478

Dokážete se základy matematiky spočítat výnosnost fondu s výhledem na 20-30 let, dokážete predikovat stabilitu společnosti, státu, dokážete predikovat bezpečnost a záruky takového fondu ?

+12/0
30.1.2013 23:23

J19o87s64e70f 56L36e43b26d68u97š30k93a 4962763783595

Když použije statický model, tak ano. Ovšem ten bude platit tak nejvýše do příštích voleb. A i tak ty výnosy nebudou nijak závratné, aby slušně navýšily penzi s ohledem na to, že ta státní bude menší o částku vyvedenou do 2. pilíře. Je zajímavé, že o tom zmenšení se tak nějak moc nemluví.

+5/0
30.1.2013 23:29

P85e17t70r 58P81r93a88t19e39r 5883949515628

Základy matematiky a statistiky vám to dovolí s poměrně značnou přesností. Mnohem hůře jsou predikovatelná politická rizika s tímto spojená, ale vzhledem k tomu, že ve 2. pilíři budou zejména lidé bohatší (a tedy často i s určitým vlivem) nepředpokládám, že by případná úprava podmínek nebo zrušení byla až zas taková finanční katastrofa. Nanejvýš to dopadne tak jako v Maďarsku nebo Polsku. Já to beru jako rozumnou diverzifikaci. Ale nikomu to nevnucuju..;-)

+1/−4
30.1.2013 23:36

P54a33v17e59l 14M56o48t22y83č64k14a 1313565868

Vy opravdu dokážete predikovat výnos fondů na 20-30 let dopředu, stejně tak inflaci, společenskou a politickou situaci ?  

Můžeme to konec konců zkusit třeba i na reálných datech. Použijte inflaci a úrokovou míru třeba od roku 1975, kdy je vám 30 let, do důchodu půjdete v roce 2010. Máte tam i určitou výhodu, inflace a úroková míra je 15 let celkem stabilní. Zkuste mi spočítat, jaký bude reálný důchod při příjmu třeba 40 000.

+3/0
30.1.2013 23:49

P73a13v46e65l 12M66o54t41y98č66k66a 1653245978

Pro inspiraci vám doplním tabulku několika stávajících penzijních fondů. Ty mají na rozdíl od druhého pilíře minimálně dvě výhody : můžete z nich v podstatě kdykoliv odejít, dostáváte příspěvek od státu.

http://fii.cz/ywqgtppn

+1/−1
30.1.2013 23:56

P55e40t66r 41P91r63a24t73e23r 5433919295398

Ano, u víc jak 30-letých investic máte cca 2-5% nad inflaci, podle strategie a trhu, na kterém se pohybujete. Nejdelší časové řady jsou americké, ale najdete dostatečné pro analýzu i v Evropě. Z hlediska toho, co vám seberou na poplatcích, je 2. pilíř nejvýhodnější, zvlášť u dynamických strategií. A nezapomeńte, u vyšších příjmů rapidně klesá přidaný důchod, takže vlastně ty procenta, co neodvedete státu, při vysokých příjmech vlastně zachrańujete, protože v rámci solidarity mizí v černé díře. Zastropování důchodů s hodně lidí neuvědomuje a nezahrnuje do propočtů. Pokud beru sto litrů, tak už je to sakra rozdíl..

0/0
31.1.2013 0:04

P47a11v52e65l 36M35o17t24y15č92k33a 1913835188

Dobře, zkuste namodelovat situaci do popisu reálné situace, kterou jsem popsal. Myslím, že bude poučnější vycházet z reálných zkušeností v naší republice, než z predikovaných údajů, byť podložených odhady a statistikou.

Ostatně reálný výnos penzijních fondů jsem dokumentoval odkazem na graf v předchozím příspěvku.

0/0
31.1.2013 0:12

P22a34v49e92l 48M41o50t66y53č96k72a 1383925728

Pokud chcete jiný graf, tak ho máte zde. Průměrný reálný výnos za 10 let se pohybuje kolem nuly, u nejlepších fondů kolem 0,6 %. To je oproti vámi uváděným 2-5 % celkem vzdáleno.

http://spoctiduchod.mesec.cz/clanky/do-reckych-dluhopisu-s-penzijnim-pripojistenim-neinvestujete-zhodnoceni-je-s-bidou-nad-inflaci/

+1/0
31.1.2013 0:15

B10o89h12u72m82i36l 16S39t56e10j39s40k17a82l 4496477433486

Koukám z jakou zaslepeností si češi zase na něco spoří. Spořili za Rakouska -přišla republika-nedostali nic, spořily za první republiky-přišel Hitler-nedostali nic, spořili po válce přišla reforma - nedostali nic. F. R. Čech

+6/−1
30.1.2013 22:09

J18o54s11e48f 72L50e53b86d88u80š57k54a 4922973413435

Těch 5 tisíc lidí, to nejsou zaslepenci. To jsou jenom zaměstnanci PF a jejich matek, kteří to dostali befelem.

+3/−3
30.1.2013 22:11

P11a81v77e48l 62M18o33t66y26č15k63a 1333305488

Zapoměl jste na několik politiků, kteří druhému pilíři věří.

+5/0
30.1.2013 22:15

J70o61s27e61f 29L94e47b35d81u12š16k41a 4972733683355

To tedy ano. A kteří to jsou, že jsem tak smělý? Předpokládal bych, že prvý byl pan Kalousek, ;-D

+1/0
30.1.2013 22:19

P52a28v70e33l 86M44o62t31y63č51k90a 1693775928

Až natolik to nesleduji, takže si nejsem jistý. Myslím, že on prohlásil, že je na to již starý, ale snad jeho děti ... V článku byl myslím také jeden uveden.

+1/0
30.1.2013 22:29

J71o62s96e38f 39L24e19b74d10u75š41k31a 4192593973905

A takhle se to vine, jak červená nit  dějinami. ;-D

0/0
30.1.2013 22:12

P58e79t93r 69V94l51c89e92k 5732845415267

ale do skutečné Evropy jsme se vrátili před 20 lety, penzijní fondy se stabilizovaly a najdi mně jednoho Čecha, kteří do penz. fondu spořil a a o něco přišel!

+3/0
30.1.2013 22:22

J70o39s20e46f 62L15e11b16d37u28š53k24a 4502763283945

Jenomže ty původní penzijní fondy o kterých mluvíte, ty hospodařily za úplně jiných zákonů, než ty v 2. pilíři. Ty původní nemohly prodělat peníze klientů, za to ručil správce fondu a jeho majitelé. V případě prodělku by ztrátu museli dorovnat. Nyní, ve 2. pilíři fondy mohou prošustrovat vše. A to je poněkud rozdl,

+3/−1
30.1.2013 23:06

T34o13m33á72š 92B20l74a18h96o30š 6716147635540

Zatímco prachy co cpeš co měsíc státu, ty nikdo nikdy neprošustroval ...;-D

+1/0
30.1.2013 23:15

J64o94s67e14f 58L90e62b40d35u79š28k28a 4332943113175

Rozdíl je v tom, že ať chci, nebo nechci, tak mi je stát sebere. Kdežto zavázat se cpát někam další prachy celý život, bez možnosti to nějak ovlivnit, bez možnosti z toho vypadnout, to tedy ne. Když se teď zavážu a budu cpát prachy nějakému fondu a za 5 - 10 let si najdu práci někde v cizině, tak tady tomu fondu je budu muset cpát pořád. A nebudu-li, tak na mne uvalí exekuci. Kdežto u státního se ohlásím, budu si platit jinde a mám klid.

0/0
30.1.2013 23:35

D97a45v98i71d 54K18á80l44a32l 4637983415570

Když odejdete pracovat do ciziny, tak do fondu nic cpát nebudete. Ve chvíli, kdy nejste v ČR plátcem pojistného do I. pilíře, tak nejste povinen dál nějakým způsobem přispívat ani do druhého pilíře. V ČR totiž potom nemáte zdanitelný příjem, tak není z čeho příspěvek do II. pilíře vypočítávat.

David - Asociace penzijních fondů

0/0
31.1.2013 12:46

P72a56v39e95l 97M30o53t41y20č62k84a 1933885778

Ano a spousta lidí si ani neuvědomuje, že spořili i za totality a během let 91-93 se úspory díky inflaci znehodnotily na polovinu. Vynechávám další roky kolem, kdy se inflace pohybovala "pouze" kolem 10 %.

Tímto příspěvkem jenom doplňuji to, co jsem psal v jednom z předchozích příspěvků. Je téměř zákonité, že se během 20-30-40 let úspory výrazně znehodnotí a nerozlišuji, co je toho důvodem nebo příčinou. Proto cokoliv spořit na období delší, než je 20-25 (spíš i méně) let  bez možnosti, abych vklad v případě potřeby mohl vybrat z mého pohledu holý nesmysl.

A je jedno, jestli mi "stát" nyní říká, že mi k tomu nyní přidá jakási 3%. Nepřidá, nemohu s nimi několik desítek let žádným způsobem manipulovat, nemohu je žádným způsobem ovlivnit.

+1/0
30.1.2013 22:42

P95e75t13r 56V93l53c10e15k 5352645325227

Pokud někdo opovrhne státním důchodem a naspoří si na důchod sám, tak jen do toho s odvahou...........a při vší skromnosti, odkládejte si hodně, minimálně třetinu průměrného platu............protože pokud byste měli smůlu a zdraví vám v důchodu sloužilo a vy žili třeba 20let a chtěli jako manželé mít 25 000Kč měsíčně, měli byste mít připraveno: 25 000x 12 měsíců x 20 let  = 6 000 000Kč  (výpočet je samozřejmě zjednodušený, bez inflace, bez zhodnocení, jen tak zhruba)

+2/−2
30.1.2013 20:42

Z76d36e48n69ě54k 76G64l14a18s 7388848608865

To ani nejde tak počítat. Jen jedna jediná věc to nabourá...delší dožití.. nebo vyšší inflace, nějaká nemoc a konstrukt se zesype.

0/0
30.1.2013 20:50

P82e24t76r 64V39l83c67e29k 5172145865577

jasně, člověk ale musí počítat i s tou nejhororovější variantou, a to s tou, že bude třeba v důchodu žít celých 20 let ;-D

+1/0
30.1.2013 20:52

J66o31s74e72f 85L34e74b83d79u85š58k55a 4282333283205

Takže budu spořit ve 2. pilíři, státu místo 6,5% budu odvádět jenom 4,5%. Za to v 70 dostanu státní penzi o polovinu menší, než kdybych do 2. pilíře nevstoupil. Dožiju se 120, ale v 90 mi správce 2. pilíře oznámí, že jsem si své úspory vyčerpal a že se mnou končí. Kdežto když do 2. pilíře nepůjdu, stát mi bude platit do těch 120.

0/−3
30.1.2013 21:05

J97o47s65e68f 48L28e51b49d55u56š65k92a 4872203683325

A teď si spořítejte, kolik musíte šetřit po dobu např. 40 let, aby vám vyplácel 2. pilíř 12 500 měsíčně, když máte plat 15 000 měsíčně, při průměrném zhodnocení 3% ročně a inflaci 2,5%. ;-D

+1/−1
30.1.2013 20:52

P60e22t86r 54V89l40c32e13k 5192755175967

kdo trošku umí počítat ví, že se jedná opravdu o jeden z piliřů, který člověk musí celý život budovat a takových různých zdrojů musí být připraveno před důchodem několik............2. pilíř sám o sobě zdaleka nestačí

+4/0
30.1.2013 20:55

J30o45s16e65f 57L31e69b47d28u18š48k78a 4342273393685

Právě proto je to pitomost. Budu si spořit a spořím, ale umím zhodnotit své úspory lépe, než kterýkoliv fond. Navíc v případě potřeby mám kam šáhnout, což u 2. pilíře nejde.

+1/−2
30.1.2013 21:07

P81e94t69r 26V36l94c16e45k 5732305665247

češi velmi často argumentují, že si naspoří sami............ale většinou to neudělají

+3/0
30.1.2013 21:09

J61o58s71e20f 54L83e34b20d59u37š40k88a 4982833413145

Tak ji to "naspoří" fond. Až půjdou do důchodu, tak zjistí, že na fondu mají jeden, dva průměrné roční platy v dané době a to si věru budou moci vyskakovat.

+1/−1
30.1.2013 21:14

R80e47n79é 39S35z39u69b91r36y63t 4549854693451

Pane Lebduška, Vaši křišťálovou kouli bych chtěl mít nebo alespoň půjčit? S jakou jistotou víte kolik naspoří fondy. Já to tedy nevím, ale co víme z jistotou, je to, že bude za 20-30let málo těch co budou platit do prvního pilíře. A to, že zatím vstoupilo za měsíc zatím jen cca 5000 klientů? Tak na to je jednoduchá odpověď, všichni chytří zdejší ekonomové na této diskuzi píší na internetu a kolik si myslíte, že se za měsíc připojilo na internet, když se oběvil na světě? Odhaduji jestli 100, tak to je moc a dnes si bez něho nedovede představit takřka nikdo! A takto to dopadne i s druhým pilířem, do června to bude "nepochybnost" !!! a nebudou to takové debi... diskuze. Samozřejmě s manželkou již smlouvy máme, to jste doufám pochopil!

+1/0
30.1.2013 22:09

J96o64s53e31f 27L31e90b72d74u54š98k79a 4882453133345

Víte co? Půjčte mi 4 miliony a já vám je za 30 let vrátím. I s úroky. a nabízím 4 % ročně. A budete na tom líp jak s druhým pilířem, já vám je budu úročit už od 1. roku.

0/0
30.1.2013 22:16

R96e71n67é 20S51z24u29b73r34y82t 4259664623861

A kolik si myslíte, že ty 4 miliony v hotovosti lidí má? Oni museli vymyslet systém pro všechny v produktivním věku, o to tu jde.

+1/0
30.1.2013 22:28

P70a37v72e93l 71M19o32t68y47č54k64a 1583945938

S velkou mírou pravděpodobnosti se dá předpokládat, že během 25-30 let přijde období, kdy se měna výrazně (na 1/3 - 1/2 původní hodnoty) znehodnotí.

+2/0
30.1.2013 22:18

T55o71m54a91s 43N85o55v49o34t57n91y 3481746158219

Kolik naspoří fondy víme úplně přesně. stačí se podívat na několik posledních let, kolik "naspořily penzijní fondy". Zhodnocení nula nula nic. Navíc nikdo negarantuje, že ještě nebudete v mínusu nebo že se za 10-20 let něco nezmění a z úspor nebo jejich státní části nebude nic, protože nějaký Kalousek řekne, změníme podmínky jako u stavebka např. Mimochodem, pokud má někdo nějaké peníze navíc, tak to "stavebko" je daleko výhodnější.

+1/0
30.1.2013 22:42

J51o41s25e31f 38L33e22b54d92u29š35k35a 4152743643215

Máte naprostou pravdu.

0/0
30.1.2013 23:07

J31o83s74e76f 98L78e59b47d37u65š94k14a 4652293403505

Takováhle hraběcí rada je tak pro člověka co vydělává 25 milionů ročně, ne pro zaměstnance s hrubým platem okolo 22 tisíc měsíčně, který živí 2 děti.

0/−1
30.1.2013 21:15

P67a30v40e61l 30M98o31t86y72č20k93a 1303355578

Víte zapomínáte na jiné instrumenty. Investice do bydlení. V produktivním věku potřebujete obvykle větší a vyžadujete pohodlnější bydlení. V době důchodu jej potom můžete směnit ze menší. Další věcí jsou investice do akcií, vytvoření rozumného portfolia poskytujícího zajímavé dividendy (mimo vlastního zhodnocení). Samozřejmě to nese rizika, nicméně zde máte vždy možnost "utéct". Z druhého pilíře neuniknete.

+1/−1
30.1.2013 20:54

P38e13t19r 40V55l61c34e43k 5942545905687

jak jsem psal, těch zdrojů musí bít více, samozřejmě  cennosti, nemovitosti, investice.............on ten 2. pilíř je opravdu malá investice a právě proto bych ji ani tak dramaticky neřešil.............ale lidé s vysokým příjmem na něj slyší dobře

+1/0
30.1.2013 20:57

P18a45v79e49l 25M21o71t55y85č11k84a 1533885358

Potom tomu nerozumím. Myslím si, že i ta dvě procenta, která bych nyní musel oželet se zcela nejistým výsledkem, dokáži zhodnotit lépe, než kdyby byla vložena do druhého pilíře. Myslím si i, že lépe, než pokud bych započítal i ona 3 % z prvního pilíře. Nicméně to si myslím nyní, v budoucnosti může být vše samozřejmě jinak.

0/0
30.1.2013 21:06

J64o26s12e18f 45L75e62b19d98u93š63k42a 4862453173395

Vykládat jak se jedná o výhodné spoření mohou jenom manažéři fondů. Nikde není zaručena alespoň návratnost vložených peněz. Ze zušeností z různými fondy (ne penzijními) je vidět, že se dá uvažovat se zhodnocením tak okolo 3 až 4%, což je jenom lehce nad inflací, přitom lze očekávat její vývoj směrem nahoru. Protože není nijak limitována činnost fondu a zřizovatel za výsledky nenese žádnou zodpovědnost, může nakonec dojít i k tomu, ře fond bude prodělečný. Není žádná možnost ze systému vystoupit. Vstoupí-li někdo ve 30 do PF, kdo ví co bude v době, kdy bude moci odejít do důchodu - bude to opravdu těch 70 let a víc? Při průměrném věku 78 let? Nehledě na to, že se tady může několikrát změnit režim, může být vláda v pokušení užít peníze z PF, jeho zkrachování, sázka na špatné investice  a spousta dalších neznámých, které mne motivují úplně jinak.

+1/−1
30.1.2013 20:29

P40e89t85r 63V73l23c79e19k 5452865815267

dva vaše chybné argumenty, které se u většiny neznalých pořád opakují:

1. můžete dnes vystoupit z  1. pilíře?

2. jakou máte jistotu návratu peněz a s jakým zhodnocením, které budete celý život sypat do 1. pilíře na společný státní účet?

+1/−4
30.1.2013 20:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.