Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Generali žaluje stát kvůli odškodnění klientů cestovek. Chce 18,5 milionu

Pojišťovna Generali žaluje stát o 18,5 milionu korun za poškození dobrého jména. Pojišťovně se nelíbí, jak se státní úředníci vyjadřují v kauzách týkajících se odškodnění klientů zkrachovalých cestovek, které Generali odmítla vyplatit. Vedle odškodnění požaduje i omluvu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a26n 28P98a74p50e82ž 8326596857478

Diskuse se tu točí stále dokolečka, proto si dovoluji připomenout celkem jednoznačnou část zákona 159, a to §7, odst. 3 :

(3) Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.

je tu jasně napsáno, že pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši - může být něco napsáno jasněji ?

+2/−3
31.1.2013 15:04

T78o37m86á87š 26M15a69r15n20ý 1988701901177

Odpověď máš níže. Ale znovu:

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla dokonce úplně odmítnout plnění a nedat ani ten "limit" - protože ji to §24 zákona o pojistné smlouvě umožňuje. 

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla krátit pojistné plnění pod limit jednak z důvodu výše a jednak z důvodu podpojištění...

+2/0
31.1.2013 15:14

J76a82n 89P81a18t56e66j25d26l 2754808763552

Ano, ale chápete pojem pojistný limit? Jedna věc je, co udává zákon, ale pak máte ještě pojistné podmínky dané pojišťovny (což je vlastně vše co nedefinuje zákon).

+3/0
31.1.2013 15:14

T83o39m83á58š 34M69a29r22n85ý 1358391391457

Mno především nechápe - že "nad pojistnou smlouvu" žádné pojištění neexistuje. Zákon žádné pojištění nezakládá. Zákon jenom přikazuje - zařiďte si pojištění. A pojištění = pojistná smlouva. Mimo pojistnou smlouvu = žádné pojištění.

+1/0
31.1.2013 15:36

P11a92v30e17l 48K52u35r21a31l 5901604100240

Ale cestovní kancelář se pojistila pouze a jenom na nějakou částku- tedy definovanou výši plnění. Nelze po ní chtít aby platila více. 

Pojišťovna plnění splnila. Přesně v rozsahu definovaném smlovou- to že to na všechny klienty nestačilo není její problém.

0/0
3.2.2013 10:08

P12e29t31r 62V61e15s20e69l31ý 2399308603736

Nějak nechápu tu rozhořčené obránce zkrachovalé cestovky. Pojišťovna uzavřela standardní smlouvu o pojištění proti úpadku na částku 120 000. Celkem dobře si dovedu představit malinkou cestovku a tímto průběžným obratem, na tom nevidím nic zvláštního. Jak tu bylo již naznačeno, je otázka, co vlastně uvedla cestovka do dotazníku? A věřte tomu, na pojišťovnách nejsou žádní blbci a nějaká provize pojišťovacího agenta v centrále, kde všechny smlouvy posuzují, nikoho nezajímá.

Že je zákon nedokonalý, není v tomhle banánistánu nijak překvapivé. Pojišťovna naplnila smlouvu a čekat něco navíc je více než naivní. Smiřme se s tím, že je to vše tvrdý byznys, ve kterém se musí i malý človíček ohánět. Ti paranoidnější měli vlastní pojistku, ti normálnější se radovali z levného zájezdu. Kdo byl nakonec ten prozíravější, je jasné, tady asi platilo ono profláknuté a často nenáviděné: nejsu tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.

Hajhou.

+6/−1
31.1.2013 14:14

T10o70m93á90š 57M59a51r72n54ý 1728931181367

Pojišťovna má zájem pochopitelně pojistit na co nejvíce - protože z toho mají vyšší pojistné, a makléři vyšší provizi.... kdyby bylo na pojišťovně tak to pojistí na 200 000 000 Kč, za 500 000 ročně z čehož makléř vyfasuje pár set tisíc nálezného.... jsou to cestovky, kdo chtějí šetřit na pojistném...

+2/−1
31.1.2013 14:17

P38e51t44r 61V47e32s57e20l66ý 2109908333736

Já jsem jen reagoval na to, že se tu někteří jedinci diví, že se pojišťovna nepozastavovala nad výší pojistného. Ta prostě pojistí, co si zadáte.

+1/0
31.1.2013 14:20

T33o29m75á79š 63M98a56r73n52ý 1638271401437

Já s tím nepolemizuju - já jen doplňuju, že kdyby bylo na pojišťovně tak to pojistí "lépe"

+1/0
31.1.2013 14:23

J11a58n 51P57a55p36e54ž 8346766677348

Váš názor má logiku, pokud by se jednalo o běžné pojištění a právě s tím počítá pojišťovna Generalli při vypouštění mlhy mezi veřejnost. Jenže pojištění cestovních kanceláří není běžným pojištěním - je mnohem blíže k pojištění typu poviného ručení. Cestovní kanceláře se musí pojistit a musí pojistit veškerou svou činnost v oblasti zájezdů, pro uzavření pojistky musí cestovní kancelář předložit podnikatelský záměr, musí vyplnit dotazník pojišťovny a musí podepsat odpovědnost za to, že informace, které pojˇišťovně dodává jsou pravdivé. Pojišťovna určí pojistnou částku (ne tedy cestovka!) a pojišťovna má právo kontroly, zda cestovní kancelář uvádí správná čísla. Pokud se čísla změní proti záměru musí cestovka informovat, pokud neinformuje, tak podvádí, ale nic to nemění na odpovědnosti pojišťovny plnit. Případné ztráty z takového plnění má vymahat na tom, kdo ji lhal. Nemůže si brát klienty jako rukojmí.

0/−3
31.1.2013 14:26

T69o90m96á13š 63M42a70r12n66ý 1828351321967

Povinné ručení je úplně stejné, jako tady pojištění těch cestovek. Když přestřelíš škodou pojistný limit - tak pojišťovna taky neplatí. A pokud nemáš dostatečné pojištění / nebo nemáš pojištění vůbec - tak to neplatí pojišťovna, ale někdo jiný (Česká kancelář pojistitelů) ale na to je pak už speciální ustanovení zákona, které se pojištění cestovních kanceláří netýká.

+1/0
31.1.2013 14:29

J74a19n 93P61a61p84e87ž 8276316147318

Zákon jednoznačně říká : (§7)

(3) Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.

0/−3
31.1.2013 14:59

T98o67m19á53š 64M78a48r55n60ý 1508201711127

Tak na tomhle to stavíte ... A víš co ... jo máš pravdu. Jen do toho - pěkně dotlačte klienty cestovky, aby pojišťovnu zažalovali o pojistné plnění. 

.

V takových sporech bych s radostí zastupoval pojišťovnu i zadarmo (za vyhláškové náklady zaplacené žalobci). Jen by mě zajímalo, jestli pak ACKČR nahradí těm klientům soudní poplatky a náklady na právní zastoupení Generalli, které budou muset zaplatit až to prohrajou. 

.

Kdybys znal pojišťovací právo, tak bys věděl, že tento odstavec směřuje proti vyloučení odmítnutí plnění pro případ nepravdivě sjednané pojistky dle §24 zákona o pojistné smlouvě a proti krácení plnění při podpojištění dle §41 zákona o pojistné smlouvě. Ani jedno z toho tady nikdo neuplatňuje.... pojišťovna svou pojistnou smlouvu splnila do puntiku.

+1/0
31.1.2013 15:10

J52a20n 19P92a24p72e59ž 8746356547828

No vida, já věděl, že se skutečná identita pana Marného Tomáše přecejen jednou provalí :). Je to trochu ubohost dělat tady chytráka pod falešným jménem, ale to věc každého, kdo se stydí za své vlastní jméno. Že pane Kratochvíle z www.krachycestovek.cz.  Třeba si Vás Generali na ty soudy najme, pokud bude chtít ušetřit. Přecejen pan Kalvoda bude asi o něco dražší než vy.

0/−3
31.1.2013 18:49

T46o41m91á71š 91M79a17r48n86ý 1758131941337

Čoveče tak tohle už je paranoia v klinické formě. To vás v té ACKCR ty krachy cestovek tak děsí?

.

A teda musím říct, že i na tiskového mluvčího máš obvzlášť vyvinutý smysl minout pointu.

+1/0
31.1.2013 20:41

D26a47d87a44k 79P71e55t64r 7471910184518

Pojištění proti úpadku na 120 tisíc? Malinká cestovka? Jen odpovědnost malé domácnosti, 2 + kk,  se standartně pojištuje na částku 500 tisíc.

0/−1
31.1.2013 21:28

T74o94m13á57š 53M55a72r23n36ý 1178321851757

Je to žalostně málo. Jenže pojištění odpovědnosti domácnosti je mnohem levnější než pojištění odpovědnosti cestovky. Těch domácností je daleko více a pravděpodobnost škody je menší a  většina škod bude hluboce pod limitem. Cestovek je řádově míň, pravděpodobnost události je vyšší, a máš téměř jistotu, že pokud na škodu dojde, bude se blížit limitu.... (pojišťovna musí dohromady vybrat tolik od cestovek, aby poplatila všechny pojistné události, režii a ještě ji zbyl nějaký zisk...).

+1/0
31.1.2013 21:55

M63i79r42e71k 83T35u49r24e85č75e75k 4843252940632

Jsou to uchylni gauneři v Cesku, vlevo, vpravo a kam se podivam. Vlada, pojistovny, cestovky a dalsi. FUJ !

(Průjmový a blijící smajlík.)

0/−2
31.1.2013 13:40

J27a97n 48P83a30p26e84ž 8146896427298

Hezký den, v čem vidíte uchylné gaunery u cestovek ? Pres 20 let vlastním a vedu cestovku a po celou dobu já, i moji zaměstnanci fungujeme poctivě ke všem svým klientům. Jakým právem tedy tady tvrdíte, že jsme úchylní gauneři ?

+2/−2
31.1.2013 14:05

P40e81t95r 19V25e11s67e25l90ý 2239928623666

On je hlas lidu, někteří ani po 20 letech nepochopili, že jejich doba skončila.

+4/0
31.1.2013 14:15

T67o37m88á29š 37M71a37r60n18ý 1258181181827

A pojistku máte dostatečnou ? ;-D

+2/0
31.1.2013 14:18

P11e55t47r 93V37e80s50e16l18ý 2419888653596

To más marný, stejně ti to neprozradí...

+1/0
31.1.2013 14:20

M82i57r79o71s83l34a45v 81U26r91b36a65n 1766287151689

No a zaplati to zase ti, co setrili a na zadnou dovolenou nejeli :)

+1/−1
31.1.2013 13:23

R31a66d87e11k 41H10o21d77a96ň 9846217211603

Smutné je, že se řeší jen "odškodnění klientů" cestovek, ale krach cestovky nepostihuje jen klienty kteří neodjedou na dovolenou. Cestovky totiž typicky přestanou platit i majitelům hotelů kteří klienty ubytovávají, a ti mohou jen doufat že se "situace zlepší" takže často ubytovávají celou sezonu klienty na "svoje náklady".

To vše je navíc vylepšeno faktem, že majitel cestovky často jednu cestovku zkrachuje a další týden otevře novou na nového bílého koně a jede se znovu.

+3/0
31.1.2013 13:09

J59a94n 98H62e76l87l79e80r 9458405826

A tak naštěstí nikdo nenutí hotely uzavírat s těmito cestovkami smlouvy, ne? Dělají to dobrovolně, protože to považují za výhodné. nevím, proč by měl někdo řešit dopad krachu na hotely ... to je běžné obchodní spojení, na které pamatuje zákon 8-o

0/0
31.1.2013 13:22

T71o11m84á62š 20M37a60r62n45ý 1468861741117

Klient je spotřebitel ... hotely a spol jsou obchodníci. Obchodníci se mají o sebe postarat sami, spotřebitelé mají právoi na určitou dávku naivity a je je třeba chránit.

0/0
31.1.2013 13:54

B63o27h82u46m11i74l 98M23á34c31a 5651952376133

Držím palce Štefanovi Tillingrovi a Generali, ať to MMR pěkně natřou. Za špatné zákony musí nést někdo odpovědnost. I poslanciRv

+6/−1
31.1.2013 12:58

D10a39v35i87d 84P35e15t38r 9409240573663

odpovědnost nesou jedině občané, kteří to ve finále zaplatí...

+1/0
31.1.2013 13:49

J68a34n 58P74a23p71e30ž 8976976587158

Zřejmě jste zaměstnanec té slavné pojišťovny, možná dokonce z toho oddělení, které pojistky smlouvalo :) Možná, až vás někdo nabourá a bude  mít u Generali uzavřené povinné ručení a pojišťovna Vám pak nebude Vaše auto chtít zaplatit, uvědomíte si jakou blbost jste sem napsal a budete chtít po pojišťovně, aby vám to auto uhradila.

0/−1
31.1.2013 14:08

T42o78m70á41š 69M47a78r28n65ý 1828341601337

Pleteš hrušky a jabka. Tenhle problém u povinného ručení pravděpodobně nenastane, protože minimální limit pojistného plnění je tuším 35 000 000 Kč/pojistná událost. A pokud by ti náhodou způsobil škodu větší než 35 mio (některé pojišťovny to mají i výše) - tak by ti zcela oprávněně nezaplatili nic.

+1/0
31.1.2013 14:15

D20a58v11i48d 95P34e86t67r 9879440153743

Generali žádné dobré jméno nikdy neměla, tudíž nebylo, co poškodit

+6/−4
31.1.2013 12:49

J63a58n 18H93e75l38l14e50r 9338915186

To je možná váš názor. Nicméně stát se má chovat právně. Bohužel v našem státě jsou občané rádi, když se stát chová nezákonně a podle toho to tu také vypadá ...

+3/−1
31.1.2013 13:23

J24a93n 44P90a61p95e90ž 8836446727358

A v čem se tady stát nechová právně ? Stát donutil všechny cestovky, aby byly pojištěny a ty se pojistily. Pak se objeví pojišťovna, která nechce splnit své povinnosti a vy z toho vyvozujete, že se stát chová nezákonně. Nezní to divně ?

0/−2
31.1.2013 14:10

T64o63m69á80š 12M73a71r47n54ý 1448641661157

Takže chceš říct, že pokud by se třeba takový EXIM pojistil na 1kč pojistného limitu, tak je to prostě OK... a pojišťovna to má zatáhnout i kdyby to byla jarda? To by mě zajímalo proč se vůbec někdo tedy pojišťuje na více než tu jednu korunu...

+1/0
31.1.2013 14:19

J87a70n 34P89a53p29e20ž 8986276507868

Pokud by některá pojišťovna byla natolik dementní, že by např. Exim pojistila na 1,- Kč, tak by to pak musela zaplatit. Za svou demenci musí holt podnikatelé obyčejně zaplatit.

0/−2
31.1.2013 14:43

T54o60m43á35š 70M95a59r69n11ý 1388931531337

Problém je v tom, že pojišťovna má možnost to kontrolovat jen při uzavírání smlouvy. Pak už ne. Pak je to na cestovce, aby si zajistila dostatečné pojistné krytí.

.

Když na začátku roku řeknu, že obrat budu mít 100 000 Kč (protože minulý rok sem ještě nepodnikal) a tento rok pojedu ještě v malém, a pak rozprodáš zájezdy za 5 000 000 Kč - co jako podle tebe má ta pojišťovna dělat? Jít zkoumat do cestovky jestli náhodou nemají vyšší obrat ? A jak by to asi mělo vypadat ? "dobrý den, ukažte mi účetnictví ať vám můžeme zvýšit pojistné" - "jděte dopr... obchodní tajemství"...

+1/0
31.1.2013 14:51

J94a36k40u78b 85Š46a73f58a37n38d13a 7905717111401

Jste dobrej exot. Na kolik máte pojištěný barák? Na korunu? A budete chtít 3M?

+1/0
31.1.2013 14:57

J24a62n 35P46a23v82e36l 8503392468756

Nejsem právník, ale zkusil jsem si daný zákon přečíst. V zákoně je veškerá odpovědnost na straně cestovek. Co jsem ho tak četl (mohl jsem přehlédnout nějaké odkazy), tak pojišťovny v něm neměly vůbec žádné povinnosti. Tj. byly povinny jen plnit ručení sjednané cestovkou a nebyly povinny (a ani zmocněny) cestovku jakkoliv kontrolovat.

V tomto případě je chyba jednoznačně na straně státu. Nicméně, pokud jakákoliv pojišťovna na tyto podmínky přistoupila, musela si být vědoma, že v případě problémů bude její jméno poškozeno. Pokud nebyla, měla by se ptát ve svých řadách a ne to zkoušet svalovat na jiné.

+3/−1
31.1.2013 12:47

J58a83n 93H64e76l93l26e10r 9948265886

Jméno pojišťovny mohlo být poškozeno situací, jistě. Ale neměl by ho poškozovat stát nepravdivými výroky.

+2/0
31.1.2013 13:24

J40a23n 80P75a38p27e31ž 8396436987948

Pak jste ten zákon četl špatně. Odpovědnost pojišťovn je tam jednoznačně dána - je povinna vrátit klienty domů a vrátit peníze ze záloh těm, kteří neodjeli.

0/−1
31.1.2013 14:11

T28o55m47á12š 56M40a50r67n84ý 1108411191877

To je jako bych si u vaší cestovky koupil zájezd na Vysočinu, a pak se vztekal, že ste mě nevzali na Seyschelly, protože přece podle obecné definice cestovní smlouvy jste povinni vzít mě na zájezd a zpět....

+1/0
31.1.2013 14:13

J88a63n 71P61a19p73e70ž 8166246347318

Je to od pojišťovny naprosto nehorázný krok. Místo toho, aby pokorně uhradila všechny peníze oprávněným klientům, útočí dokonce na stát, jen aby zahustila mlhu kolem svého vlastního másla na hlavě. Zákon 159 vznikl jako zákon na ohranu spotřebitele a proto vše co se kolem děje musí být ve prospěch spotřebitele. Cestovní kanceláře byly zákonem donuceny se pojistit (nemohly si vybírat z žádné jiné alternativy a pokud chtěly podnikat musely se pojistit). Pojišťovny, které se rozhodly v tomto oboru pojistit věděly od samého počátku, že na sebe berou nejen profit z tohoto pojištění, ale i odpovědnost za své rozhodnutí, pokud nějakou cestovní kancelář pojistí. Nikdo nikd nenutil Generali pojistit ty cestovní kanceláře, které pak zkrachovaly. Generali měla velmi slabý kontrolní mechanismus a pojistila v podstatě každého, kdo požádal = teď musí sklízet kyselé ovoce špatně odvedené práce. A to se jí nechce. Zpochybňuje svou důvěyrhodnost sama, stát s tím nemá nic společného. Stát by měl naopak požádat bankovní dozor o prověření, zda se pojišťovna Generali nechová v rozporu s dobrými mravy a neporušuje základní principy pojištění. To, že si vybrala pro své zastoupení kancelář pana Kalvody je samo o sobě signifikantní - jako bývalý ministr spravedlnosti zastupuje proti státu docela rád !

+4/−7
31.1.2013 12:14

M22a65r46t53i19n 29K10r12a75t62o65c48h27v73i46l 6845595366409

Pokud jsem to pochopil dobře, tedy, toto jste vy

http://www.ackcr.cz/kontakty/tiskovy-mluvci-kontakt-pro-media/jan-papez

pak chápu vašeho rozhořčení ... prostě neplníte úlohu, vaše asociace, jakou byste měli. Především se vám dlouhodobě nedaří naplňovat odstavec b) bodu 1. vašich stanov, který zní "Podporuje dobré jméno a úroveň cestovního ruchu. Bojuje proti nekalé konkurenci a poškozování pověsti cestovního ruchu v České republice."

+1/0
31.1.2013 13:41

T88o98m13á91š 86M74a54r69n30ý 1698381871147

Neblbni. Myslím si, že ACKCR je sdružení Jouzů ... ale nevěřím, že by si udělali takového Jouzu jako je výše svým tiskovým mluvčím - vždyť ani neumí pořádně psát.

+1/−1
31.1.2013 13:45

J30a25n 89P90a93p95e58ž 8656106397428

Prosím nějaký konkrétní argument. Napsat o někom, že je Jouza je primitivní a ubohé, pokud se schovávám za jméno "Tomáš Marný" a nejsem schopen napsat jasný argument v čem se jako Jouza projevuji.

0/−1
31.1.2013 14:14

T34o33m24á54š 86M71a88r20n78ý 1828451321187

"ohranu", "zákon 159"...

0/0
31.1.2013 14:22

J72a59n 78P63a59p78e42ž 8476746607288

Ano, jsem tiskovým mluvčím ACK ČR. Vstupuji zde pod svým pravým jménem a píši své názory zcela otevřeně. Můžete být konkrétní a napsat v čem dlouhodobě nenaplňujeme Vámi zmíněný bod našich stanov ?  Já jsem přesvědčený, že jej naplňujeme. Například i mou účastí v této diskusi, kdy se věcnou argumentací snažím vysvětlit, že se pojišťovna Generali chová neeticky a nekorektně ke klientům, kteří byli poškozeni krachem cestovních kanceláří.

0/−1
31.1.2013 14:19

T11o83m55á90š 63M77a74r87n68ý 1698661631597

Mno ještě v tom chvíli pokračuj, a Generalli celkem oprávněně sekne i po ACKČR - protože zatímco vy si to vykládáte tak, jak by se to hodilo do krámu vám - tedy vy nic vy muzikanti - proč třeba ACKČR nekontroluje svoje cestovky jestli jsou pojištěné na dostatečnou částku a v případě problému upozornila živnostenský úřad?

+1/0
31.1.2013 14:26

J10a81n 58P79i27r19k31l 2833928814274

Zajímavé čtení. Když pojišťovna vydělá milióny, tak je ticho po pěšině, ale jak má platit, tak každá pojišťovna (zejména ty zahraniční) se snaží vymáhat peníze na státu. Nejlepe na tom nejchudším.

+6/−3
31.1.2013 11:58

R44o27m94a16n 30C96e94r59n71y 5953527130261

mne se jejich duvody neplatit nad ramec sjednanych pojistek zdaji docela logicke ...

+8/−3
31.1.2013 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.