Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Generali žaluje stát kvůli odškodnění klientů cestovek. Chce 18,5 milionu

Pojišťovna Generali žaluje stát o 18,5 milionu korun za poškození dobrého jména. Pojišťovně se nelíbí, jak se státní úředníci vyjadřují v kauzách týkajících se odškodnění klientů zkrachovalých cestovek, které Generali odmítla vyplatit. Vedle odškodnění požaduje i omluvu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a31n 89P35a90p70e36ž 8586366377948

Diskuse se tu točí stále dokolečka, proto si dovoluji připomenout celkem jednoznačnou část zákona 159, a to §7, odst. 3 :

(3) Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.

je tu jasně napsáno, že pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši - může být něco napsáno jasněji ?

+2/−3
31.1.2013 15:04

T86o23m16á56š 38M66a84r77n17ý 1578961751247

Odpověď máš níže. Ale znovu:

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla dokonce úplně odmítnout plnění a nedat ani ten "limit" - protože ji to §24 zákona o pojistné smlouvě umožňuje. 

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla krátit pojistné plnění pod limit jednak z důvodu výše a jednak z důvodu podpojištění...

+2/0
31.1.2013 15:14

J85a37n 38P19a42t34e75j65d68l 2984818813672

Ano, ale chápete pojem pojistný limit? Jedna věc je, co udává zákon, ale pak máte ještě pojistné podmínky dané pojišťovny (což je vlastně vše co nedefinuje zákon).

+3/0
31.1.2013 15:14

T11o77m98á45š 59M41a67r87n29ý 1988601761107

Mno především nechápe - že "nad pojistnou smlouvu" žádné pojištění neexistuje. Zákon žádné pojištění nezakládá. Zákon jenom přikazuje - zařiďte si pojištění. A pojištění = pojistná smlouva. Mimo pojistnou smlouvu = žádné pojištění.

+1/0
31.1.2013 15:36

P26a33v15e30l 94K64u15r57a82l 5221384810210

Ale cestovní kancelář se pojistila pouze a jenom na nějakou částku- tedy definovanou výši plnění. Nelze po ní chtít aby platila více. 

Pojišťovna plnění splnila. Přesně v rozsahu definovaném smlovou- to že to na všechny klienty nestačilo není její problém.

0/0
3.2.2013 10:08

P51e66t95r 76V79e81s79e71l97ý 2849958343896

Nějak nechápu tu rozhořčené obránce zkrachovalé cestovky. Pojišťovna uzavřela standardní smlouvu o pojištění proti úpadku na částku 120 000. Celkem dobře si dovedu představit malinkou cestovku a tímto průběžným obratem, na tom nevidím nic zvláštního. Jak tu bylo již naznačeno, je otázka, co vlastně uvedla cestovka do dotazníku? A věřte tomu, na pojišťovnách nejsou žádní blbci a nějaká provize pojišťovacího agenta v centrále, kde všechny smlouvy posuzují, nikoho nezajímá.

Že je zákon nedokonalý, není v tomhle banánistánu nijak překvapivé. Pojišťovna naplnila smlouvu a čekat něco navíc je více než naivní. Smiřme se s tím, že je to vše tvrdý byznys, ve kterém se musí i malý človíček ohánět. Ti paranoidnější měli vlastní pojistku, ti normálnější se radovali z levného zájezdu. Kdo byl nakonec ten prozíravější, je jasné, tady asi platilo ono profláknuté a často nenáviděné: nejsu tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.

Hajhou.

+6/−1
31.1.2013 14:14

T94o97m25á50š 77M95a50r53n15ý 1768151911977

Pojišťovna má zájem pochopitelně pojistit na co nejvíce - protože z toho mají vyšší pojistné, a makléři vyšší provizi.... kdyby bylo na pojišťovně tak to pojistí na 200 000 000 Kč, za 500 000 ročně z čehož makléř vyfasuje pár set tisíc nálezného.... jsou to cestovky, kdo chtějí šetřit na pojistném...

+2/−1
31.1.2013 14:17

P64e58t61r 79V82e43s39e12l57ý 2559598463866

Já jsem jen reagoval na to, že se tu někteří jedinci diví, že se pojišťovna nepozastavovala nad výší pojistného. Ta prostě pojistí, co si zadáte.

+1/0
31.1.2013 14:20

T19o20m13á48š 53M33a50r32n66ý 1298611571327

Já s tím nepolemizuju - já jen doplňuju, že kdyby bylo na pojišťovně tak to pojistí "lépe"

+1/0
31.1.2013 14:23

J43a83n 95P10a87p10e35ž 8356756137658

Váš názor má logiku, pokud by se jednalo o běžné pojištění a právě s tím počítá pojišťovna Generalli při vypouštění mlhy mezi veřejnost. Jenže pojištění cestovních kanceláří není běžným pojištěním - je mnohem blíže k pojištění typu poviného ručení. Cestovní kanceláře se musí pojistit a musí pojistit veškerou svou činnost v oblasti zájezdů, pro uzavření pojistky musí cestovní kancelář předložit podnikatelský záměr, musí vyplnit dotazník pojišťovny a musí podepsat odpovědnost za to, že informace, které pojˇišťovně dodává jsou pravdivé. Pojišťovna určí pojistnou částku (ne tedy cestovka!) a pojišťovna má právo kontroly, zda cestovní kancelář uvádí správná čísla. Pokud se čísla změní proti záměru musí cestovka informovat, pokud neinformuje, tak podvádí, ale nic to nemění na odpovědnosti pojišťovny plnit. Případné ztráty z takového plnění má vymahat na tom, kdo ji lhal. Nemůže si brát klienty jako rukojmí.

0/−3
31.1.2013 14:26

T15o86m40á75š 37M24a24r80n20ý 1758471941937

Povinné ručení je úplně stejné, jako tady pojištění těch cestovek. Když přestřelíš škodou pojistný limit - tak pojišťovna taky neplatí. A pokud nemáš dostatečné pojištění / nebo nemáš pojištění vůbec - tak to neplatí pojišťovna, ale někdo jiný (Česká kancelář pojistitelů) ale na to je pak už speciální ustanovení zákona, které se pojištění cestovních kanceláří netýká.

+1/0
31.1.2013 14:29

J67a88n 95P81a93p25e14ž 8386396597768

Zákon jednoznačně říká : (§7)

(3) Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.

0/−3
31.1.2013 14:59

T19o50m10á32š 26M61a89r18n31ý 1138231281567

Tak na tomhle to stavíte ... A víš co ... jo máš pravdu. Jen do toho - pěkně dotlačte klienty cestovky, aby pojišťovnu zažalovali o pojistné plnění. 

.

V takových sporech bych s radostí zastupoval pojišťovnu i zadarmo (za vyhláškové náklady zaplacené žalobci). Jen by mě zajímalo, jestli pak ACKČR nahradí těm klientům soudní poplatky a náklady na právní zastoupení Generalli, které budou muset zaplatit až to prohrajou. 

.

Kdybys znal pojišťovací právo, tak bys věděl, že tento odstavec směřuje proti vyloučení odmítnutí plnění pro případ nepravdivě sjednané pojistky dle §24 zákona o pojistné smlouvě a proti krácení plnění při podpojištění dle §41 zákona o pojistné smlouvě. Ani jedno z toho tady nikdo neuplatňuje.... pojišťovna svou pojistnou smlouvu splnila do puntiku.

+1/0
31.1.2013 15:10

J46a65n 60P42a30p81e93ž 8286686247888

No vida, já věděl, že se skutečná identita pana Marného Tomáše přecejen jednou provalí :). Je to trochu ubohost dělat tady chytráka pod falešným jménem, ale to věc každého, kdo se stydí za své vlastní jméno. Že pane Kratochvíle z www.krachycestovek.cz.  Třeba si Vás Generali na ty soudy najme, pokud bude chtít ušetřit. Přecejen pan Kalvoda bude asi o něco dražší než vy.

0/−3
31.1.2013 18:49

T22o62m40á40š 18M23a69r33n91ý 1248711971837

Čoveče tak tohle už je paranoia v klinické formě. To vás v té ACKCR ty krachy cestovek tak děsí?

.

A teda musím říct, že i na tiskového mluvčího máš obvzlášť vyvinutý smysl minout pointu.

+1/0
31.1.2013 20:41

D64a14d11a35k 47P71e77t16r 7971870594908

Pojištění proti úpadku na 120 tisíc? Malinká cestovka? Jen odpovědnost malé domácnosti, 2 + kk,  se standartně pojištuje na částku 500 tisíc.

0/−1
31.1.2013 21:28

T12o85m81á92š 92M25a75r29n27ý 1388961921757

Je to žalostně málo. Jenže pojištění odpovědnosti domácnosti je mnohem levnější než pojištění odpovědnosti cestovky. Těch domácností je daleko více a pravděpodobnost škody je menší a  většina škod bude hluboce pod limitem. Cestovek je řádově míň, pravděpodobnost události je vyšší, a máš téměř jistotu, že pokud na škodu dojde, bude se blížit limitu.... (pojišťovna musí dohromady vybrat tolik od cestovek, aby poplatila všechny pojistné události, režii a ještě ji zbyl nějaký zisk...).

+1/0
31.1.2013 21:55

M28i18r50e81k 86T48u32r95e36č50e16k 4203942430142

Jsou to uchylni gauneři v Cesku, vlevo, vpravo a kam se podivam. Vlada, pojistovny, cestovky a dalsi. FUJ !

(Průjmový a blijící smajlík.)

0/−2
31.1.2013 13:40

J20a87n 86P24a67p61e11ž 8256816737108

Hezký den, v čem vidíte uchylné gaunery u cestovek ? Pres 20 let vlastním a vedu cestovku a po celou dobu já, i moji zaměstnanci fungujeme poctivě ke všem svým klientům. Jakým právem tedy tady tvrdíte, že jsme úchylní gauneři ?

+2/−2
31.1.2013 14:05

P21e84t25r 90V70e88s35e15l29ý 2439798233326

On je hlas lidu, někteří ani po 20 letech nepochopili, že jejich doba skončila.

+4/0
31.1.2013 14:15

T68o50m49á30š 97M43a69r96n87ý 1348231171427

A pojistku máte dostatečnou ? ;-D

+2/0
31.1.2013 14:18

P63e87t64r 40V31e35s24e34l46ý 2179248623496

To más marný, stejně ti to neprozradí...

+1/0
31.1.2013 14:20

M93i34r79o51s42l30a62v 80U94r34b80a87n 1916227321609

No a zaplati to zase ti, co setrili a na zadnou dovolenou nejeli :)

+1/−1
31.1.2013 13:23

R90a85d80e30k 73H10o10d91a21ň 9106267341663

Smutné je, že se řeší jen "odškodnění klientů" cestovek, ale krach cestovky nepostihuje jen klienty kteří neodjedou na dovolenou. Cestovky totiž typicky přestanou platit i majitelům hotelů kteří klienty ubytovávají, a ti mohou jen doufat že se "situace zlepší" takže často ubytovávají celou sezonu klienty na "svoje náklady".

To vše je navíc vylepšeno faktem, že majitel cestovky často jednu cestovku zkrachuje a další týden otevře novou na nového bílého koně a jede se znovu.

+3/0
31.1.2013 13:09

J38a29n 23H15e72l96l62e82r 9348845286

A tak naštěstí nikdo nenutí hotely uzavírat s těmito cestovkami smlouvy, ne? Dělají to dobrovolně, protože to považují za výhodné. nevím, proč by měl někdo řešit dopad krachu na hotely ... to je běžné obchodní spojení, na které pamatuje zákon 8-o

0/0
31.1.2013 13:22

T82o62m21á55š 44M76a49r40n89ý 1538571241127

Klient je spotřebitel ... hotely a spol jsou obchodníci. Obchodníci se mají o sebe postarat sami, spotřebitelé mají právoi na určitou dávku naivity a je je třeba chránit.

0/0
31.1.2013 13:54

B40o88h13u47m97i31l 68M29á61c88a 5821332646633

Držím palce Štefanovi Tillingrovi a Generali, ať to MMR pěkně natřou. Za špatné zákony musí nést někdo odpovědnost. I poslanciRv

+6/−1
31.1.2013 12:58

D34a82v13i46d 84P23e83t67r 9899740243733

odpovědnost nesou jedině občané, kteří to ve finále zaplatí...

+1/0
31.1.2013 13:49

J38a47n 15P78a32p61e78ž 8826256297498

Zřejmě jste zaměstnanec té slavné pojišťovny, možná dokonce z toho oddělení, které pojistky smlouvalo :) Možná, až vás někdo nabourá a bude  mít u Generali uzavřené povinné ručení a pojišťovna Vám pak nebude Vaše auto chtít zaplatit, uvědomíte si jakou blbost jste sem napsal a budete chtít po pojišťovně, aby vám to auto uhradila.

0/−1
31.1.2013 14:08

T47o80m93á94š 24M44a63r89n85ý 1248241601577

Pleteš hrušky a jabka. Tenhle problém u povinného ručení pravděpodobně nenastane, protože minimální limit pojistného plnění je tuším 35 000 000 Kč/pojistná událost. A pokud by ti náhodou způsobil škodu větší než 35 mio (některé pojišťovny to mají i výše) - tak by ti zcela oprávněně nezaplatili nic.

+1/0
31.1.2013 14:15

D66a88v93i89d 28P36e52t27r 9349240633773

Generali žádné dobré jméno nikdy neměla, tudíž nebylo, co poškodit

+6/−4
31.1.2013 12:49

J53a46n 24H54e84l58l84e12r 9318335626

To je možná váš názor. Nicméně stát se má chovat právně. Bohužel v našem státě jsou občané rádi, když se stát chová nezákonně a podle toho to tu také vypadá ...

+3/−1
31.1.2013 13:23

J69a92n 44P29a19p80e29ž 8586926837258

A v čem se tady stát nechová právně ? Stát donutil všechny cestovky, aby byly pojištěny a ty se pojistily. Pak se objeví pojišťovna, která nechce splnit své povinnosti a vy z toho vyvozujete, že se stát chová nezákonně. Nezní to divně ?

0/−2
31.1.2013 14:10

T91o18m46á27š 35M57a40r54n57ý 1618671521967

Takže chceš říct, že pokud by se třeba takový EXIM pojistil na 1kč pojistného limitu, tak je to prostě OK... a pojišťovna to má zatáhnout i kdyby to byla jarda? To by mě zajímalo proč se vůbec někdo tedy pojišťuje na více než tu jednu korunu...

+1/0
31.1.2013 14:19

J20a49n 35P17a69p76e46ž 8136816397198

Pokud by některá pojišťovna byla natolik dementní, že by např. Exim pojistila na 1,- Kč, tak by to pak musela zaplatit. Za svou demenci musí holt podnikatelé obyčejně zaplatit.

0/−2
31.1.2013 14:43

T86o96m12á88š 56M40a79r43n68ý 1728271651607

Problém je v tom, že pojišťovna má možnost to kontrolovat jen při uzavírání smlouvy. Pak už ne. Pak je to na cestovce, aby si zajistila dostatečné pojistné krytí.

.

Když na začátku roku řeknu, že obrat budu mít 100 000 Kč (protože minulý rok sem ještě nepodnikal) a tento rok pojedu ještě v malém, a pak rozprodáš zájezdy za 5 000 000 Kč - co jako podle tebe má ta pojišťovna dělat? Jít zkoumat do cestovky jestli náhodou nemají vyšší obrat ? A jak by to asi mělo vypadat ? "dobrý den, ukažte mi účetnictví ať vám můžeme zvýšit pojistné" - "jděte dopr... obchodní tajemství"...

+1/0
31.1.2013 14:51

J11a43k91u93b 83Š16a37f21a62n88d71a 7575227751601

Jste dobrej exot. Na kolik máte pojištěný barák? Na korunu? A budete chtít 3M?

+1/0
31.1.2013 14:57

J82a44n 88P83a47v68e80l 8323752118456

Nejsem právník, ale zkusil jsem si daný zákon přečíst. V zákoně je veškerá odpovědnost na straně cestovek. Co jsem ho tak četl (mohl jsem přehlédnout nějaké odkazy), tak pojišťovny v něm neměly vůbec žádné povinnosti. Tj. byly povinny jen plnit ručení sjednané cestovkou a nebyly povinny (a ani zmocněny) cestovku jakkoliv kontrolovat.

V tomto případě je chyba jednoznačně na straně státu. Nicméně, pokud jakákoliv pojišťovna na tyto podmínky přistoupila, musela si být vědoma, že v případě problémů bude její jméno poškozeno. Pokud nebyla, měla by se ptát ve svých řadách a ne to zkoušet svalovat na jiné.

+3/−1
31.1.2013 12:47

J69a63n 64H63e50l78l68e91r 9488955596

Jméno pojišťovny mohlo být poškozeno situací, jistě. Ale neměl by ho poškozovat stát nepravdivými výroky.

+2/0
31.1.2013 13:24

J79a51n 80P94a26p92e22ž 8956606447778

Pak jste ten zákon četl špatně. Odpovědnost pojišťovn je tam jednoznačně dána - je povinna vrátit klienty domů a vrátit peníze ze záloh těm, kteří neodjeli.

0/−1
31.1.2013 14:11

T89o71m21á60š 51M14a76r66n54ý 1178551251347

To je jako bych si u vaší cestovky koupil zájezd na Vysočinu, a pak se vztekal, že ste mě nevzali na Seyschelly, protože přece podle obecné definice cestovní smlouvy jste povinni vzít mě na zájezd a zpět....

+1/0
31.1.2013 14:13

J15a45n 60P53a11p92e57ž 8226206147748

Je to od pojišťovny naprosto nehorázný krok. Místo toho, aby pokorně uhradila všechny peníze oprávněným klientům, útočí dokonce na stát, jen aby zahustila mlhu kolem svého vlastního másla na hlavě. Zákon 159 vznikl jako zákon na ohranu spotřebitele a proto vše co se kolem děje musí být ve prospěch spotřebitele. Cestovní kanceláře byly zákonem donuceny se pojistit (nemohly si vybírat z žádné jiné alternativy a pokud chtěly podnikat musely se pojistit). Pojišťovny, které se rozhodly v tomto oboru pojistit věděly od samého počátku, že na sebe berou nejen profit z tohoto pojištění, ale i odpovědnost za své rozhodnutí, pokud nějakou cestovní kancelář pojistí. Nikdo nikd nenutil Generali pojistit ty cestovní kanceláře, které pak zkrachovaly. Generali měla velmi slabý kontrolní mechanismus a pojistila v podstatě každého, kdo požádal = teď musí sklízet kyselé ovoce špatně odvedené práce. A to se jí nechce. Zpochybňuje svou důvěyrhodnost sama, stát s tím nemá nic společného. Stát by měl naopak požádat bankovní dozor o prověření, zda se pojišťovna Generali nechová v rozporu s dobrými mravy a neporušuje základní principy pojištění. To, že si vybrala pro své zastoupení kancelář pana Kalvody je samo o sobě signifikantní - jako bývalý ministr spravedlnosti zastupuje proti státu docela rád !

+4/−7
31.1.2013 12:14

M95a45r51t19i10n 79K94r15a28t76o50c67h12v15i10l 6775295376459

Pokud jsem to pochopil dobře, tedy, toto jste vy

http://www.ackcr.cz/kontakty/tiskovy-mluvci-kontakt-pro-media/jan-papez

pak chápu vašeho rozhořčení ... prostě neplníte úlohu, vaše asociace, jakou byste měli. Především se vám dlouhodobě nedaří naplňovat odstavec b) bodu 1. vašich stanov, který zní "Podporuje dobré jméno a úroveň cestovního ruchu. Bojuje proti nekalé konkurenci a poškozování pověsti cestovního ruchu v České republice."

+1/0
31.1.2013 13:41

T17o75m74á24š 50M19a46r96n71ý 1558981261467

Neblbni. Myslím si, že ACKCR je sdružení Jouzů ... ale nevěřím, že by si udělali takového Jouzu jako je výše svým tiskovým mluvčím - vždyť ani neumí pořádně psát.

+1/−1
31.1.2013 13:45

J70a27n 12P39a92p72e90ž 8576716147168

Prosím nějaký konkrétní argument. Napsat o někom, že je Jouza je primitivní a ubohé, pokud se schovávám za jméno "Tomáš Marný" a nejsem schopen napsat jasný argument v čem se jako Jouza projevuji.

0/−1
31.1.2013 14:14

T33o34m49á55š 34M34a51r88n19ý 1148131951767

"ohranu", "zákon 159"...

0/0
31.1.2013 14:22

J18a15n 11P34a15p80e64ž 8196396537958

Ano, jsem tiskovým mluvčím ACK ČR. Vstupuji zde pod svým pravým jménem a píši své názory zcela otevřeně. Můžete být konkrétní a napsat v čem dlouhodobě nenaplňujeme Vámi zmíněný bod našich stanov ?  Já jsem přesvědčený, že jej naplňujeme. Například i mou účastí v této diskusi, kdy se věcnou argumentací snažím vysvětlit, že se pojišťovna Generali chová neeticky a nekorektně ke klientům, kteří byli poškozeni krachem cestovních kanceláří.

0/−1
31.1.2013 14:19

T55o16m82á41š 58M19a42r77n81ý 1118321911477

Mno ještě v tom chvíli pokračuj, a Generalli celkem oprávněně sekne i po ACKČR - protože zatímco vy si to vykládáte tak, jak by se to hodilo do krámu vám - tedy vy nic vy muzikanti - proč třeba ACKČR nekontroluje svoje cestovky jestli jsou pojištěné na dostatečnou částku a v případě problému upozornila živnostenský úřad?

+1/0
31.1.2013 14:26

J41a89n 47P31i58r70k22l 2453758234294

Zajímavé čtení. Když pojišťovna vydělá milióny, tak je ticho po pěšině, ale jak má platit, tak každá pojišťovna (zejména ty zahraniční) se snaží vymáhat peníze na státu. Nejlepe na tom nejchudším.

+6/−3
31.1.2013 11:58

R88o68m94a80n 62C98e15r97n29y 5683907250931

mne se jejich duvody neplatit nad ramec sjednanych pojistek zdaji docela logicke ...

+8/−3
31.1.2013 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.