Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Generali žaluje stát kvůli odškodnění klientů cestovek. Chce 18,5 milionu

Pojišťovna Generali žaluje stát o 18,5 milionu korun za poškození dobrého jména. Pojišťovně se nelíbí, jak se státní úředníci vyjadřují v kauzách týkajících se odškodnění klientů zkrachovalých cestovek, které Generali odmítla vyplatit. Vedle odškodnění požaduje i omluvu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a70n 83P32a12p39e73ž 8846856767778

Diskuse se tu točí stále dokolečka, proto si dovoluji připomenout celkem jednoznačnou část zákona 159, a to §7, odst. 3 :

(3) Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.

je tu jasně napsáno, že pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši - může být něco napsáno jasněji ?

+2/−3
31.1.2013 15:04

T80o42m91á71š 39M70a40r69n92ý 1908401241297

Odpověď máš níže. Ale znovu:

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla dokonce úplně odmítnout plnění a nedat ani ten "limit" - protože ji to §24 zákona o pojistné smlouvě umožňuje. 

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla krátit pojistné plnění pod limit jednak z důvodu výše a jednak z důvodu podpojištění...

+2/0
31.1.2013 15:14

J63a21n 12P64a84t64e79j23d16l 2344688633362

Ano, ale chápete pojem pojistný limit? Jedna věc je, co udává zákon, ale pak máte ještě pojistné podmínky dané pojišťovny (což je vlastně vše co nedefinuje zákon).

+3/0
31.1.2013 15:14

T65o33m40á26š 20M38a34r27n54ý 1288441601777

Mno především nechápe - že "nad pojistnou smlouvu" žádné pojištění neexistuje. Zákon žádné pojištění nezakládá. Zákon jenom přikazuje - zařiďte si pojištění. A pojištění = pojistná smlouva. Mimo pojistnou smlouvu = žádné pojištění.

+1/0
31.1.2013 15:36

P92a90v87e19l 81K30u73r74a22l 5681264110660

Ale cestovní kancelář se pojistila pouze a jenom na nějakou částku- tedy definovanou výši plnění. Nelze po ní chtít aby platila více. 

Pojišťovna plnění splnila. Přesně v rozsahu definovaném smlovou- to že to na všechny klienty nestačilo není její problém.

0/0
3.2.2013 10:08

P36e67t12r 74V43e47s14e65l35ý 2179828133806

Nějak nechápu tu rozhořčené obránce zkrachovalé cestovky. Pojišťovna uzavřela standardní smlouvu o pojištění proti úpadku na částku 120 000. Celkem dobře si dovedu představit malinkou cestovku a tímto průběžným obratem, na tom nevidím nic zvláštního. Jak tu bylo již naznačeno, je otázka, co vlastně uvedla cestovka do dotazníku? A věřte tomu, na pojišťovnách nejsou žádní blbci a nějaká provize pojišťovacího agenta v centrále, kde všechny smlouvy posuzují, nikoho nezajímá.

Že je zákon nedokonalý, není v tomhle banánistánu nijak překvapivé. Pojišťovna naplnila smlouvu a čekat něco navíc je více než naivní. Smiřme se s tím, že je to vše tvrdý byznys, ve kterém se musí i malý človíček ohánět. Ti paranoidnější měli vlastní pojistku, ti normálnější se radovali z levného zájezdu. Kdo byl nakonec ten prozíravější, je jasné, tady asi platilo ono profláknuté a často nenáviděné: nejsu tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.

Hajhou.

+6/−1
31.1.2013 14:14

T35o85m83á20š 66M29a29r44n23ý 1428801541547

Pojišťovna má zájem pochopitelně pojistit na co nejvíce - protože z toho mají vyšší pojistné, a makléři vyšší provizi.... kdyby bylo na pojišťovně tak to pojistí na 200 000 000 Kč, za 500 000 ročně z čehož makléř vyfasuje pár set tisíc nálezného.... jsou to cestovky, kdo chtějí šetřit na pojistném...

+2/−1
31.1.2013 14:17

P72e90t60r 52V63e24s24e52l12ý 2669248793846

Já jsem jen reagoval na to, že se tu někteří jedinci diví, že se pojišťovna nepozastavovala nad výší pojistného. Ta prostě pojistí, co si zadáte.

+1/0
31.1.2013 14:20

T96o55m21á67š 83M15a15r10n94ý 1878901121117

Já s tím nepolemizuju - já jen doplňuju, že kdyby bylo na pojišťovně tak to pojistí "lépe"

+1/0
31.1.2013 14:23

J96a81n 32P23a35p31e29ž 8876746237148

Váš názor má logiku, pokud by se jednalo o běžné pojištění a právě s tím počítá pojišťovna Generalli při vypouštění mlhy mezi veřejnost. Jenže pojištění cestovních kanceláří není běžným pojištěním - je mnohem blíže k pojištění typu poviného ručení. Cestovní kanceláře se musí pojistit a musí pojistit veškerou svou činnost v oblasti zájezdů, pro uzavření pojistky musí cestovní kancelář předložit podnikatelský záměr, musí vyplnit dotazník pojišťovny a musí podepsat odpovědnost za to, že informace, které pojˇišťovně dodává jsou pravdivé. Pojišťovna určí pojistnou částku (ne tedy cestovka!) a pojišťovna má právo kontroly, zda cestovní kancelář uvádí správná čísla. Pokud se čísla změní proti záměru musí cestovka informovat, pokud neinformuje, tak podvádí, ale nic to nemění na odpovědnosti pojišťovny plnit. Případné ztráty z takového plnění má vymahat na tom, kdo ji lhal. Nemůže si brát klienty jako rukojmí.

0/−3
31.1.2013 14:26

T81o52m67á88š 38M32a29r68n40ý 1818321721327

Povinné ručení je úplně stejné, jako tady pojištění těch cestovek. Když přestřelíš škodou pojistný limit - tak pojišťovna taky neplatí. A pokud nemáš dostatečné pojištění / nebo nemáš pojištění vůbec - tak to neplatí pojišťovna, ale někdo jiný (Česká kancelář pojistitelů) ale na to je pak už speciální ustanovení zákona, které se pojištění cestovních kanceláří netýká.

+1/0
31.1.2013 14:29

J55a58n 75P49a54p77e12ž 8696506627278

Zákon jednoznačně říká : (§7)

(3) Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.

0/−3
31.1.2013 14:59

T41o30m88á41š 92M59a95r31n42ý 1178841411467

Tak na tomhle to stavíte ... A víš co ... jo máš pravdu. Jen do toho - pěkně dotlačte klienty cestovky, aby pojišťovnu zažalovali o pojistné plnění. 

.

V takových sporech bych s radostí zastupoval pojišťovnu i zadarmo (za vyhláškové náklady zaplacené žalobci). Jen by mě zajímalo, jestli pak ACKČR nahradí těm klientům soudní poplatky a náklady na právní zastoupení Generalli, které budou muset zaplatit až to prohrajou. 

.

Kdybys znal pojišťovací právo, tak bys věděl, že tento odstavec směřuje proti vyloučení odmítnutí plnění pro případ nepravdivě sjednané pojistky dle §24 zákona o pojistné smlouvě a proti krácení plnění při podpojištění dle §41 zákona o pojistné smlouvě. Ani jedno z toho tady nikdo neuplatňuje.... pojišťovna svou pojistnou smlouvu splnila do puntiku.

+1/0
31.1.2013 15:10

J25a71n 71P68a31p71e29ž 8736196987678

No vida, já věděl, že se skutečná identita pana Marného Tomáše přecejen jednou provalí :). Je to trochu ubohost dělat tady chytráka pod falešným jménem, ale to věc každého, kdo se stydí za své vlastní jméno. Že pane Kratochvíle z www.krachycestovek.cz.  Třeba si Vás Generali na ty soudy najme, pokud bude chtít ušetřit. Přecejen pan Kalvoda bude asi o něco dražší než vy.

0/−3
31.1.2013 18:49

T75o54m79á42š 96M20a44r40n89ý 1508561171437

Čoveče tak tohle už je paranoia v klinické formě. To vás v té ACKCR ty krachy cestovek tak děsí?

.

A teda musím říct, že i na tiskového mluvčího máš obvzlášť vyvinutý smysl minout pointu.

+1/0
31.1.2013 20:41

D86a74d79a84k 10P39e25t69r 7261390334828

Pojištění proti úpadku na 120 tisíc? Malinká cestovka? Jen odpovědnost malé domácnosti, 2 + kk,  se standartně pojištuje na částku 500 tisíc.

0/−1
31.1.2013 21:28

T15o43m47á78š 42M52a32r31n31ý 1648481781637

Je to žalostně málo. Jenže pojištění odpovědnosti domácnosti je mnohem levnější než pojištění odpovědnosti cestovky. Těch domácností je daleko více a pravděpodobnost škody je menší a  většina škod bude hluboce pod limitem. Cestovek je řádově míň, pravděpodobnost události je vyšší, a máš téměř jistotu, že pokud na škodu dojde, bude se blížit limitu.... (pojišťovna musí dohromady vybrat tolik od cestovek, aby poplatila všechny pojistné události, režii a ještě ji zbyl nějaký zisk...).

+1/0
31.1.2013 21:55

M34i32r71e53k 51T95u67r63e37č80e56k 4903442730782

Jsou to uchylni gauneři v Cesku, vlevo, vpravo a kam se podivam. Vlada, pojistovny, cestovky a dalsi. FUJ !

(Průjmový a blijící smajlík.)

0/−2
31.1.2013 13:40

J82a96n 59P25a55p59e90ž 8766956617568

Hezký den, v čem vidíte uchylné gaunery u cestovek ? Pres 20 let vlastním a vedu cestovku a po celou dobu já, i moji zaměstnanci fungujeme poctivě ke všem svým klientům. Jakým právem tedy tady tvrdíte, že jsme úchylní gauneři ?

+2/−2
31.1.2013 14:05

P96e34t85r 22V32e36s11e31l74ý 2179538253746

On je hlas lidu, někteří ani po 20 letech nepochopili, že jejich doba skončila.

+4/0
31.1.2013 14:15

T42o64m29á77š 61M90a87r97n77ý 1538471331157

A pojistku máte dostatečnou ? ;-D

+2/0
31.1.2013 14:18

P32e33t14r 43V55e74s91e93l97ý 2439768243586

To más marný, stejně ti to neprozradí...

+1/0
31.1.2013 14:20

M29i89r22o98s70l39a80v 83U81r90b39a22n 1246157721589

No a zaplati to zase ti, co setrili a na zadnou dovolenou nejeli :)

+1/−1
31.1.2013 13:23

R28a79d48e88k 27H13o77d27a41ň 9616777321793

Smutné je, že se řeší jen "odškodnění klientů" cestovek, ale krach cestovky nepostihuje jen klienty kteří neodjedou na dovolenou. Cestovky totiž typicky přestanou platit i majitelům hotelů kteří klienty ubytovávají, a ti mohou jen doufat že se "situace zlepší" takže často ubytovávají celou sezonu klienty na "svoje náklady".

To vše je navíc vylepšeno faktem, že majitel cestovky často jednu cestovku zkrachuje a další týden otevře novou na nového bílého koně a jede se znovu.

+3/0
31.1.2013 13:09

J63a13n 70H97e84l78l81e18r 9518305506

A tak naštěstí nikdo nenutí hotely uzavírat s těmito cestovkami smlouvy, ne? Dělají to dobrovolně, protože to považují za výhodné. nevím, proč by měl někdo řešit dopad krachu na hotely ... to je běžné obchodní spojení, na které pamatuje zákon 8-o

0/0
31.1.2013 13:22

T41o73m30á40š 69M28a45r79n62ý 1388351401257

Klient je spotřebitel ... hotely a spol jsou obchodníci. Obchodníci se mají o sebe postarat sami, spotřebitelé mají právoi na určitou dávku naivity a je je třeba chránit.

0/0
31.1.2013 13:54

B22o94h66u19m61i58l 13M47á68c87a 5581212436743

Držím palce Štefanovi Tillingrovi a Generali, ať to MMR pěkně natřou. Za špatné zákony musí nést někdo odpovědnost. I poslanciRv

+6/−1
31.1.2013 12:58

D72a48v97i40d 46P96e62t45r 9539200303173

odpovědnost nesou jedině občané, kteří to ve finále zaplatí...

+1/0
31.1.2013 13:49

J13a44n 63P67a22p38e71ž 8546856897228

Zřejmě jste zaměstnanec té slavné pojišťovny, možná dokonce z toho oddělení, které pojistky smlouvalo :) Možná, až vás někdo nabourá a bude  mít u Generali uzavřené povinné ručení a pojišťovna Vám pak nebude Vaše auto chtít zaplatit, uvědomíte si jakou blbost jste sem napsal a budete chtít po pojišťovně, aby vám to auto uhradila.

0/−1
31.1.2013 14:08

T71o55m92á26š 12M72a84r71n28ý 1368531721407

Pleteš hrušky a jabka. Tenhle problém u povinného ručení pravděpodobně nenastane, protože minimální limit pojistného plnění je tuším 35 000 000 Kč/pojistná událost. A pokud by ti náhodou způsobil škodu větší než 35 mio (některé pojišťovny to mají i výše) - tak by ti zcela oprávněně nezaplatili nic.

+1/0
31.1.2013 14:15

D63a97v87i43d 62P76e51t56r 9879530543683

Generali žádné dobré jméno nikdy neměla, tudíž nebylo, co poškodit

+6/−4
31.1.2013 12:49

J83a11n 74H30e49l87l88e81r 9368365836

To je možná váš názor. Nicméně stát se má chovat právně. Bohužel v našem státě jsou občané rádi, když se stát chová nezákonně a podle toho to tu také vypadá ...

+3/−1
31.1.2013 13:23

J53a79n 60P71a67p47e12ž 8806596707328

A v čem se tady stát nechová právně ? Stát donutil všechny cestovky, aby byly pojištěny a ty se pojistily. Pak se objeví pojišťovna, která nechce splnit své povinnosti a vy z toho vyvozujete, že se stát chová nezákonně. Nezní to divně ?

0/−2
31.1.2013 14:10

T13o24m49á37š 91M18a47r64n82ý 1128481561287

Takže chceš říct, že pokud by se třeba takový EXIM pojistil na 1kč pojistného limitu, tak je to prostě OK... a pojišťovna to má zatáhnout i kdyby to byla jarda? To by mě zajímalo proč se vůbec někdo tedy pojišťuje na více než tu jednu korunu...

+1/0
31.1.2013 14:19

J71a20n 51P77a47p64e89ž 8146376247438

Pokud by některá pojišťovna byla natolik dementní, že by např. Exim pojistila na 1,- Kč, tak by to pak musela zaplatit. Za svou demenci musí holt podnikatelé obyčejně zaplatit.

0/−2
31.1.2013 14:43

T62o12m14á83š 18M85a72r93n97ý 1608961591797

Problém je v tom, že pojišťovna má možnost to kontrolovat jen při uzavírání smlouvy. Pak už ne. Pak je to na cestovce, aby si zajistila dostatečné pojistné krytí.

.

Když na začátku roku řeknu, že obrat budu mít 100 000 Kč (protože minulý rok sem ještě nepodnikal) a tento rok pojedu ještě v malém, a pak rozprodáš zájezdy za 5 000 000 Kč - co jako podle tebe má ta pojišťovna dělat? Jít zkoumat do cestovky jestli náhodou nemají vyšší obrat ? A jak by to asi mělo vypadat ? "dobrý den, ukažte mi účetnictví ať vám můžeme zvýšit pojistné" - "jděte dopr... obchodní tajemství"...

+1/0
31.1.2013 14:51

J21a94k79u43b 70Š52a80f15a33n42d10a 7565957331421

Jste dobrej exot. Na kolik máte pojištěný barák? Na korunu? A budete chtít 3M?

+1/0
31.1.2013 14:57

J94a80n 28P74a10v15e74l 8893142638566

Nejsem právník, ale zkusil jsem si daný zákon přečíst. V zákoně je veškerá odpovědnost na straně cestovek. Co jsem ho tak četl (mohl jsem přehlédnout nějaké odkazy), tak pojišťovny v něm neměly vůbec žádné povinnosti. Tj. byly povinny jen plnit ručení sjednané cestovkou a nebyly povinny (a ani zmocněny) cestovku jakkoliv kontrolovat.

V tomto případě je chyba jednoznačně na straně státu. Nicméně, pokud jakákoliv pojišťovna na tyto podmínky přistoupila, musela si být vědoma, že v případě problémů bude její jméno poškozeno. Pokud nebyla, měla by se ptát ve svých řadách a ne to zkoušet svalovat na jiné.

+3/−1
31.1.2013 12:47

J96a39n 53H58e66l73l59e71r 9658515836

Jméno pojišťovny mohlo být poškozeno situací, jistě. Ale neměl by ho poškozovat stát nepravdivými výroky.

+2/0
31.1.2013 13:24

J55a42n 84P42a38p39e68ž 8136366217618

Pak jste ten zákon četl špatně. Odpovědnost pojišťovn je tam jednoznačně dána - je povinna vrátit klienty domů a vrátit peníze ze záloh těm, kteří neodjeli.

0/−1
31.1.2013 14:11

T39o98m26á42š 31M59a73r46n15ý 1758791241557

To je jako bych si u vaší cestovky koupil zájezd na Vysočinu, a pak se vztekal, že ste mě nevzali na Seyschelly, protože přece podle obecné definice cestovní smlouvy jste povinni vzít mě na zájezd a zpět....

+1/0
31.1.2013 14:13

J51a60n 74P74a36p96e34ž 8666906207348

Je to od pojišťovny naprosto nehorázný krok. Místo toho, aby pokorně uhradila všechny peníze oprávněným klientům, útočí dokonce na stát, jen aby zahustila mlhu kolem svého vlastního másla na hlavě. Zákon 159 vznikl jako zákon na ohranu spotřebitele a proto vše co se kolem děje musí být ve prospěch spotřebitele. Cestovní kanceláře byly zákonem donuceny se pojistit (nemohly si vybírat z žádné jiné alternativy a pokud chtěly podnikat musely se pojistit). Pojišťovny, které se rozhodly v tomto oboru pojistit věděly od samého počátku, že na sebe berou nejen profit z tohoto pojištění, ale i odpovědnost za své rozhodnutí, pokud nějakou cestovní kancelář pojistí. Nikdo nikd nenutil Generali pojistit ty cestovní kanceláře, které pak zkrachovaly. Generali měla velmi slabý kontrolní mechanismus a pojistila v podstatě každého, kdo požádal = teď musí sklízet kyselé ovoce špatně odvedené práce. A to se jí nechce. Zpochybňuje svou důvěyrhodnost sama, stát s tím nemá nic společného. Stát by měl naopak požádat bankovní dozor o prověření, zda se pojišťovna Generali nechová v rozporu s dobrými mravy a neporušuje základní principy pojištění. To, že si vybrala pro své zastoupení kancelář pana Kalvody je samo o sobě signifikantní - jako bývalý ministr spravedlnosti zastupuje proti státu docela rád !

+4/−7
31.1.2013 12:14

M84a89r66t75i45n 30K10r37a44t44o10c54h41v34i51l 6985965296469

Pokud jsem to pochopil dobře, tedy, toto jste vy

http://www.ackcr.cz/kontakty/tiskovy-mluvci-kontakt-pro-media/jan-papez

pak chápu vašeho rozhořčení ... prostě neplníte úlohu, vaše asociace, jakou byste měli. Především se vám dlouhodobě nedaří naplňovat odstavec b) bodu 1. vašich stanov, který zní "Podporuje dobré jméno a úroveň cestovního ruchu. Bojuje proti nekalé konkurenci a poškozování pověsti cestovního ruchu v České republice."

+1/0
31.1.2013 13:41

T18o75m27á39š 89M77a64r93n76ý 1398861941477

Neblbni. Myslím si, že ACKCR je sdružení Jouzů ... ale nevěřím, že by si udělali takového Jouzu jako je výše svým tiskovým mluvčím - vždyť ani neumí pořádně psát.

+1/−1
31.1.2013 13:45

J87a91n 56P41a92p96e11ž 8836746527798

Prosím nějaký konkrétní argument. Napsat o někom, že je Jouza je primitivní a ubohé, pokud se schovávám za jméno "Tomáš Marný" a nejsem schopen napsat jasný argument v čem se jako Jouza projevuji.

0/−1
31.1.2013 14:14

T20o51m16á42š 50M83a96r37n47ý 1548121581667

"ohranu", "zákon 159"...

0/0
31.1.2013 14:22

J59a75n 97P80a36p33e96ž 8576486617658

Ano, jsem tiskovým mluvčím ACK ČR. Vstupuji zde pod svým pravým jménem a píši své názory zcela otevřeně. Můžete být konkrétní a napsat v čem dlouhodobě nenaplňujeme Vámi zmíněný bod našich stanov ?  Já jsem přesvědčený, že jej naplňujeme. Například i mou účastí v této diskusi, kdy se věcnou argumentací snažím vysvětlit, že se pojišťovna Generali chová neeticky a nekorektně ke klientům, kteří byli poškozeni krachem cestovních kanceláří.

0/−1
31.1.2013 14:19

T48o76m20á16š 98M27a61r43n33ý 1478281481707

Mno ještě v tom chvíli pokračuj, a Generalli celkem oprávněně sekne i po ACKČR - protože zatímco vy si to vykládáte tak, jak by se to hodilo do krámu vám - tedy vy nic vy muzikanti - proč třeba ACKČR nekontroluje svoje cestovky jestli jsou pojištěné na dostatečnou částku a v případě problému upozornila živnostenský úřad?

+1/0
31.1.2013 14:26

J31a52n 92P41i59r57k92l 2843438884804

Zajímavé čtení. Když pojišťovna vydělá milióny, tak je ticho po pěšině, ale jak má platit, tak každá pojišťovna (zejména ty zahraniční) se snaží vymáhat peníze na státu. Nejlepe na tom nejchudším.

+6/−3
31.1.2013 11:58
Foto

R26o97m30a57n 50C54e31r71n88y 5493927720731

mne se jejich duvody neplatit nad ramec sjednanych pojistek zdaji docela logicke ...

+8/−3
31.1.2013 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.