Diskuze

Generali žaluje stát kvůli odškodnění klientů cestovek. Chce 18,5 milionu

Pojišťovna Generali žaluje stát o 18,5 milionu korun za poškození dobrého jména. Pojišťovně se nelíbí, jak se státní úředníci vyjadřují v kauzách týkajících se odškodnění klientů zkrachovalých cestovek, které Generali odmítla vyplatit. Vedle odškodnění požaduje i omluvu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J57a34n 29P81a53p75e62ž

31. 1. 2013 15:04

Diskuse se tu točí stále dokolečka, proto si dovoluji připomenout celkem jednoznačnou část zákona 159, a to §7, odst. 3 :

(3) Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.

je tu jasně napsáno, že pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši - může být něco napsáno jasněji ?

2 3
možnosti

Odpověď máš níže. Ale znovu:

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla dokonce úplně odmítnout plnění a nedat ani ten "limit" - protože ji to §24 zákona o pojistné smlouvě umožňuje. 

- Kdyby tohle v zákoně nebylo, tak by pojišťovna mohla krátit pojistné plnění pod limit jednak z důvodu výše a jednak z důvodu podpojištění...

2 0
možnosti

P62e53t13r 98V66e69s55e16l77ý

31. 1. 2013 14:14

Nějak nechápu tu rozhořčené obránce zkrachovalé cestovky. Pojišťovna uzavřela standardní smlouvu o pojištění proti úpadku na částku 120 000. Celkem dobře si dovedu představit malinkou cestovku a tímto průběžným obratem, na tom nevidím nic zvláštního. Jak tu bylo již naznačeno, je otázka, co vlastně uvedla cestovka do dotazníku? A věřte tomu, na pojišťovnách nejsou žádní blbci a nějaká provize pojišťovacího agenta v centrále, kde všechny smlouvy posuzují, nikoho nezajímá.

Že je zákon nedokonalý, není v tomhle banánistánu nijak překvapivé. Pojišťovna naplnila smlouvu a čekat něco navíc je více než naivní. Smiřme se s tím, že je to vše tvrdý byznys, ve kterém se musí i malý človíček ohánět. Ti paranoidnější měli vlastní pojistku, ti normálnější se radovali z levného zájezdu. Kdo byl nakonec ten prozíravější, je jasné, tady asi platilo ono profláknuté a často nenáviděné: nejsu tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.

Hajhou.

6 1
možnosti

Pojišťovna má zájem pochopitelně pojistit na co nejvíce - protože z toho mají vyšší pojistné, a makléři vyšší provizi.... kdyby bylo na pojišťovně tak to pojistí na 200 000 000 Kč, za 500 000 ročně z čehož makléř vyfasuje pár set tisíc nálezného.... jsou to cestovky, kdo chtějí šetřit na pojistném...

2 1
možnosti

Jsou to uchylni gauneři v Cesku, vlevo, vpravo a kam se podivam. Vlada, pojistovny, cestovky a dalsi. FUJ !

(Průjmový a blijící smajlík.)

0 2
možnosti

J35a53n 36P14a55p70e49ž

31. 1. 2013 14:05

Hezký den, v čem vidíte uchylné gaunery u cestovek ? Pres 20 let vlastním a vedu cestovku a po celou dobu já, i moji zaměstnanci fungujeme poctivě ke všem svým klientům. Jakým právem tedy tady tvrdíte, že jsme úchylní gauneři ?

2 2
možnosti

No a zaplati to zase ti, co setrili a na zadnou dovolenou nejeli :)

1 1
možnosti

R62a87d43e67k 43H98o34d48a55ň

31. 1. 2013 13:09

Smutné je, že se řeší jen "odškodnění klientů" cestovek, ale krach cestovky nepostihuje jen klienty kteří neodjedou na dovolenou. Cestovky totiž typicky přestanou platit i majitelům hotelů kteří klienty ubytovávají, a ti mohou jen doufat že se "situace zlepší" takže často ubytovávají celou sezonu klienty na "svoje náklady".

To vše je navíc vylepšeno faktem, že majitel cestovky často jednu cestovku zkrachuje a další týden otevře novou na nového bílého koně a jede se znovu.

3 0
možnosti

J60a92n 51H82e85l12l12e38r

31. 1. 2013 13:22

A tak naštěstí nikdo nenutí hotely uzavírat s těmito cestovkami smlouvy, ne? Dělají to dobrovolně, protože to považují za výhodné. nevím, proč by měl někdo řešit dopad krachu na hotely ... to je běžné obchodní spojení, na které pamatuje zákon 8-o

0 0
možnosti

Držím palce Štefanovi Tillingrovi a Generali, ať to MMR pěkně natřou. Za špatné zákony musí nést někdo odpovědnost. I poslanciRv

6 1
možnosti

D28a96v10i87d 75P30e85t72r

31. 1. 2013 13:49

odpovědnost nesou jedině občané, kteří to ve finále zaplatí...

1 0
možnosti

D21a12v15i56d 89P23e41t28r

31. 1. 2013 12:49

Generali žádné dobré jméno nikdy neměla, tudíž nebylo, co poškodit

6 4
možnosti

J29a61n 42H75e53l27l83e72r

31. 1. 2013 13:23

To je možná váš názor. Nicméně stát se má chovat právně. Bohužel v našem státě jsou občané rádi, když se stát chová nezákonně a podle toho to tu také vypadá ...

3 1
možnosti

Nejsem právník, ale zkusil jsem si daný zákon přečíst. V zákoně je veškerá odpovědnost na straně cestovek. Co jsem ho tak četl (mohl jsem přehlédnout nějaké odkazy), tak pojišťovny v něm neměly vůbec žádné povinnosti. Tj. byly povinny jen plnit ručení sjednané cestovkou a nebyly povinny (a ani zmocněny) cestovku jakkoliv kontrolovat.

V tomto případě je chyba jednoznačně na straně státu. Nicméně, pokud jakákoliv pojišťovna na tyto podmínky přistoupila, musela si být vědoma, že v případě problémů bude její jméno poškozeno. Pokud nebyla, měla by se ptát ve svých řadách a ne to zkoušet svalovat na jiné.

3 1
možnosti

J55a71n 27H31e96l23l84e90r

31. 1. 2013 13:24

Jméno pojišťovny mohlo být poškozeno situací, jistě. Ale neměl by ho poškozovat stát nepravdivými výroky.

2 0
možnosti

J35a37n 59P29a32p15e23ž

31. 1. 2013 12:14

Je to od pojišťovny naprosto nehorázný krok. Místo toho, aby pokorně uhradila všechny peníze oprávněným klientům, útočí dokonce na stát, jen aby zahustila mlhu kolem svého vlastního másla na hlavě. Zákon 159 vznikl jako zákon na ohranu spotřebitele a proto vše co se kolem děje musí být ve prospěch spotřebitele. Cestovní kanceláře byly zákonem donuceny se pojistit (nemohly si vybírat z žádné jiné alternativy a pokud chtěly podnikat musely se pojistit). Pojišťovny, které se rozhodly v tomto oboru pojistit věděly od samého počátku, že na sebe berou nejen profit z tohoto pojištění, ale i odpovědnost za své rozhodnutí, pokud nějakou cestovní kancelář pojistí. Nikdo nikd nenutil Generali pojistit ty cestovní kanceláře, které pak zkrachovaly. Generali měla velmi slabý kontrolní mechanismus a pojistila v podstatě každého, kdo požádal = teď musí sklízet kyselé ovoce špatně odvedené práce. A to se jí nechce. Zpochybňuje svou důvěyrhodnost sama, stát s tím nemá nic společného. Stát by měl naopak požádat bankovní dozor o prověření, zda se pojišťovna Generali nechová v rozporu s dobrými mravy a neporušuje základní principy pojištění. To, že si vybrala pro své zastoupení kancelář pana Kalvody je samo o sobě signifikantní - jako bývalý ministr spravedlnosti zastupuje proti státu docela rád !

4 7
možnosti

Pokud jsem to pochopil dobře, tedy, toto jste vy

http://www.ackcr.cz/kontakty/tiskovy-mluvci-kontakt-pro-media/jan-papez

pak chápu vašeho rozhořčení ... prostě neplníte úlohu, vaše asociace, jakou byste měli. Především se vám dlouhodobě nedaří naplňovat odstavec b) bodu 1. vašich stanov, který zní "Podporuje dobré jméno a úroveň cestovního ruchu. Bojuje proti nekalé konkurenci a poškozování pověsti cestovního ruchu v České republice."

1 0
možnosti

J64a98n 83P71i85r55k12l

31. 1. 2013 11:58

Zajímavé čtení. Když pojišťovna vydělá milióny, tak je ticho po pěšině, ale jak má platit, tak každá pojišťovna (zejména ty zahraniční) se snaží vymáhat peníze na státu. Nejlepe na tom nejchudším.

6 3
možnosti

R40o45m61a67n 35C58e44r79n75y

31. 1. 2013 12:06

mne se jejich duvody neplatit nad ramec sjednanych pojistek zdaji docela logicke ...

8 3
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný

29. března 2024

Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...

Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu

29. března 2024  14:34

K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...

Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí

29. března 2024

Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!