Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy ruší třetinu D1 Expressů, vysvětlují to častými výlukami

Pokus o komerční vlaky bez dotací mezi Prahou a Brnem Českým drahám nevychází. V pátek naposledy vyjedou po necelém měsíci provozu dva vlaky z celkových šesti, ostatní čtyři soupravy prošly v posledních týdnech zkrácením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i13r49k63a 20D72v33o74ř74á38k 4665100163268

Fotky jsou zřejmě kradené. Aspoň první dvě.

0/0
2.2.2013 22:32

P45a61v86e78l 81M43a87r14t19o64c96h 5637233296390

Tak co pane Sůra. napíšete článek také o tom, že vlak IC 1010 Regiojet se u Chocně střetl s člověkem a cestující pobraly vlaky ČD bez nutnosti zakoupení dalších jízdních dokladů? Nebo se Vám do vaši jednostranné pisálkovské činnosti nehodí? Rv

+8/−10
1.2.2013 16:57

T98o18m18a26s 73N36o25v10o14t78n46y 3411786428749

Ano a určitě je ČD vezmou zadarmo a Regiojet to nebude muset zaplatit. Stejně tak pobral něco i LEO a jistě ne taky zadarmo. A za ten střet může asi tak Jančurův vlak a ne ta trubka co skočila, ty jednostranný pisálku ;-D

+6/−1
1.2.2013 23:20

M91i59l75a44n 29L89a10š60ť16o91v60k78a 8482514103968

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-a-leo-odvezly-cestujici-regiojetu-f0o-/eko-doprava.aspx?c=A130202_143933_eko-doprava_suj

0/0
9.2.2013 7:47

M52i92l75a65n 30L49a35š79ť10o45v57k17a 8422494643548

Dráhy ale nakonec na nehodě vydělají. Stovka cestujících sice nic neplatila, ale dráhy si jízdné vyúčtují RegioJetu. "Vyúčtuje se to," potvrdil Joklík.

Leo Express ale ke svému konkurentovi přistoupil s fakturací podstatně odlišně. "Samozřejmě nebudeme nic účtovat. Je to pomoc cestujícím v nouzi a předpokládám, že pokud by se něco stalo takového nám, tak podobně se zachovají konkurenti i k nám," podotkl majitel firmy Leoš Novotný.

0/0
9.2.2013 7:48

P39a26v14e30l 29H92r38u39z47a 2111266646937

Zdá se, že vedení ČD mně dělá radost. D1 expresy bez řádné ekonomické studie formou pokus - omyl byly už na samém začátku odsouzeny k zániku. Zástupné důvody a výmluvy na rušení D1 expresů vedení ČD nadále potvrzují svojí "kvalitu" a proto Rv.

+3/−6
1.2.2013 16:45

P87e72t10r 16N35e52c65h22a22n34i65c79k74ý 7983716828660

Ale třeba Slovenská Strela jezdí v neděli natřískuntá až po střechu. Často podobně i Jesenius. A nevim proč by D1 expres nemohl zastavovat v Pardubicích. To by snad ty 3 minuty nikoho nezabily a třeba by mohly navazovat na rychlíky na Liberec. Teď tam od Brna je návaznost jen u zastávkových rychlíků.

+3/−1
1.2.2013 15:02

Z21d50e46ň31k62a 43S30e79v14e24r63o37v64á 9135838414915

Jenže to by kvůli výluce nemohl jet přes HavlBrod, jak jsem zažila před 14 dny ;-)...

Já sama ovšem taky nechápu, proč to udělali bez zastávky

+2/0
1.2.2013 15:40

J36i44r50k81a 89D83v52o41ř14á59k 4345550293308

Já bych se ani nedivil, že právě kvůli té objízdné trase. Až se rozkope Ústí nad Orlicí a nějaké to nástupiště severně od Brna, bude to jasnější.

Jinak zastávka v Pardubicích by měla určitý význam jen pro relaci Pardubice - Brno. Pro Praha - Pardubice tam jezdí už teď spousta vlaků, i těch několik minut zdržení by bylo zbytečných.

Také uvidíme, co to s počtem cestujících udělá, až se D1 rozkope opravdu. Kvůli tomu ty D1 Expressy vůbec v jízdním řádu jsou. Kdyby se vagóny začaly naplňovat, zastávka by zhoršovala ekonomiku.

+4/0
1.2.2013 18:25
Foto

H55a71n36a 60A79n43t41o53n51o30v12á 6217879374574

Právě, Praha - Brno vychází levněji autobusem a časově je to srovnatelné. Kdo jezdí EX ví, že právě v Pardubicích většina 70% cestujících vystoupí a jejich místa zaplní cestující z Pardubic.

0/−1
2.2.2013 14:49

P19a49v34e86l 47M64a30t11o76u36š97e14k 5260127198744

Už jsem tu jednou psal, že mezi Prahou a Brnem jezdí vlaky v přehnaně krátkých intervalech (i několik spojů po cca 10 minutách). Takovou frekvenci na tak dlouhých ramenech nemají ani ve Švýcarsku. Z toho logicky vyplývají tyto závěry: jednak na tak velkou frekvenci spojů nejsou naše tratě stavěny, zejména pak v okolí Prahy, kde je hustá regionální doprava (tříkolejný úsek do Poříčan je v tomto směru výsměch), a tudíž je problém je vůbec odvozit, z čehož plyne značné riziko zpoždění již při nepatrné nepravidelnosti v provozu; vlaky musí nutně jezdit krátké, protože by se při těchto intervalech delší nezaplnily, což vede k nepříznivému poměru mezi výkonem hnacího vozidla a kapacitou vlaku. Nicméně dlouhé, a tedy ekonomičtější vlaky by se při takto husté frekvenci u nás (a možná ani ve zmíněném Švýcarsku) neobsadily už vůbec. Uvedený model dopravy je tedy při stávajícím vozidlovém parku tedy již z principu dosti nehospodárný. K tomu přistupuje fakt, že se řádně neobsadí ani krátké soupravy, neboť zmíněné intervaly jsou v našich podmínkách skutečně nesmysné. Ale uvidíte, že až tam začně jezdit společnost RegioJet, cestující se do jejích vlaků pohrnou a problém se zdánlivě (opravdu jen zdánlivě, resp. jednostranně, ve prospěch jejich provozovatele) vyřeší, ačkoli její vlaky nebudou o nic lepší než ty současné.

+6/−2
1.2.2013 14:27

P59e82t67r 90N10e13c33h50a10n47i83c24k48ý 7693116558930

Několik spojů po 10 minutách? Myslíte to, že každé 2h vyjede EC směr Bratislava a 8 miin. za ním zastávkový vymeták Praha-Brno, který je spíše kategorie Regional-expres? S D1 expresy je tam spíš interval 30min.

+6/0
1.2.2013 15:09

R32a64d35e46k 17J64a10n54a94t98a 9615746274382

On zřejmě myslí úseky kolem Prahy, jak je jasné z dalšího textu, ale z nějakého důvodu na začátku píše Praha-Brno.

+1/0
1.2.2013 15:12

J44i76r69k28a 52D96v36o53ř85á98k 4335490623508

No, možná. V každém případě "koridor" na takovou frekvenci stavěn je, ale je to dnes samozřejmě na hranici únosnosti a za cenu zdržování nákladních vlaků. Protože když ho plánovali, dopředu moc nemysleli (ani moc nemohli) a dnes tam v zásadě chybí ještě jedna kolej.

Jinak mezi Brnem a Prahou je expresní hodinový takt, zahuštěný na půlhodinu jen 3, nyní tedy už jen 2 D1 Expresy v každem směru všednodenně. To není nijak přehnaná frekvence, cca polovina toho co na Ostravu.

Pro šťouraly: Couravé rychlíky se do toho samozřejmě počítat nedají, jen blázen by jimi jel Praha-Brno.

Co se týče budoucnosti, tak čekám za necelé 2 roky v polovině spojů (=všechny na Vídeň) nasazení railjetů s jednotnou kvalitou a zároveň v té době nebo o rok později zrychlení tak o 15-20 minut, čili na 2:20 až 2:25. To přivede jistě pár cestujících navíc, ale ne tolik, aby to uživilo nějak moc přidaných vlaků nějakého soukromníka. Leda by pak živořily všechny, na kdovíjakou rentabilitu to nevypadá. Soukromník se může spíš snažit "ukrást" nějaké spoje na Bratislavu a Budapešť.

+5/0
1.2.2013 18:17

M80i40r75e80k 14Z81á61v75o71d67n93ý 7822237950108

"Zkrácení a rušení D1 Expressů je současně dobrou zprávou pro cestující na jiných dálkových spojích Českých drah, z kterých dráhy "vyzobaly" své nejlepší vozy a nasadily je na svůj komerční projekt." // Naprosto souhlasím. Minulý rok vyrazily všechny kvalitní vozy (Bee (kromě verze 272) či Bpee) do boje o Ostravu a nyní je na tuto trasu vyrazily již poněkud zastaralé Bmee.

0/0
1.2.2013 14:01

T51o57m32á70š 13K17a53p30l27a14n 8283509453643

Hlavně se mi líbí ta reklamština toho jejich tiskového mluvčí: "obsazenost stoupla na dvojnásobek", ale už neřekne, že na půlku zmenšili počet vozů, takže procentuální obsazenost jim sice stoupla, ale to je tak všechno.

Nicméně samozřejmě vlaky na trati Praha/Brno mají budoucnost, zejména jestli se podaří je zrychlit, postarat se, aby jezdili minimálně jednou za hodinu, pustili tam i konkurenci a cenově se dostat na 2 stovky (a bez dotací) - pak budu milerád jezdit s nimi a nikoliv s (třeba) žlutými autobusy, prostě proto, že vlak je přeci jen bezpečnější, (v normálních zemích) spolehlivější, prostornější, ekologičtější ...

Teď když budou 8 let výluky na dálnici, tak může být železnice o to zajímavější.

+6/−3
1.2.2013 13:57

L11i96b53o24r 28M24o29u28č57k91a 1658617715182

vzdyt to dela i jancura ... 3-4 vozy, vytrhany sedacky ... obsazenost na 80%  ;-D

+11/−2
1.2.2013 14:05

Z74d45e39ň10k36a 12S37e75v62e45r55o95v60á 9225708614625

Vždyť mezi Prahou a Brnem už vlaky jezdí každou hodinu. A cena se včasným nákupem bez inkarty dostává na 180 Kč. Piodle jízdního řádu to trvá 2:40 ale většinou je v Brně o pár minut dříve

+5/0
1.2.2013 14:30

R45a95d74e74k 23J79a63n97a76t81a 9935656664182

Ano. Ostatně Tomáš Kaplan ukazuje sám na sobě důvod, proč to nejezdí plné. Protože chybí propagace. Lidi prostě stále nevědí, že tam EC jezdí jednou za hodinu a za 180 až 210 Kč (podle včasnosti nákupu).

Novináři jim to totiž neřeknou. V celém tomto článku tato fakta zmíněno nejsou, přitom v obdobném článku o Regiojetu by se to lákavými informacemi jen hemžilo.

+10/−2
1.2.2013 15:16
Foto

H40a98n78a 84A86n13t91o48n18o87v47á 6607979284674

A to je speciální cena Praha - Brno? Protože jízdenka Brno - Pardubice stojí 205. To by se mi vyplatilo koupit až do Prahy a vystoupit si v Pardubicích, stejně 20 ušetřím.

0/0
2.2.2013 14:52

R11a57d66e93k 55J68a86n96a93t94a 9815406334532

Ano, to je speciální cena Brno-Praha. Pro cestu do Pardubic se ale nevyplatí, protože speciální cena Brno-Pardubice stojí v eShopu 140 až 180 Kč.

205 Kč to je základní jízdné. Na to jezdí jen pár neinformovaných a lidi, co jim služebku platí firma.

0/0
3.2.2013 1:08

P18e70t18r 53M15a55r27e75š 8350666

To je stejné jako titulek článku, kdyby tam napsal, že rušej jedno ICéčko, tak vypadá jako pako, že píše o hovadině, ale když tam napíše třetinu, tak je to mnohem víc :D

+1/0
2.2.2013 9:23

J69o24s37e17f 36G23o25s61t94í96k 6285250982199

České skorumpované dráhy my můžou nabídnout klidně přepravu letecky i z krevetama,za ty miliardy utopený z našich daní. Ale já jsem musel s touhle sebrankou dojíždět 4 roky na střední. Hlavně kůli nemožnosti cestovat hromadnou dopravou jsem si koupil auto,a jen si na to cestování vzpomenu,vyskáče mi kopřivka. Tak jen čekám,až dojdou ve státě už konečně zlatáky,aby jsem se ještě mohl dožít cesty vlakem s někým kdo prřepravuje lidi,a ne transportu dobytka,kterej si všechno nechá líbit !!!   

Vzkaz pro Pana Žaludu: Už to zabal,a ušetři nás toho divadla! Jednou v životě se chovej jak Chlap! Rv

+4/−13
1.2.2013 13:46

P97a31v42e14l 82M12a55t79o47u39š46e78k 5930547518104

Pan Jančura, úhlavní nepřítel pana Žaludy, to jistě vyřeší! Přitom bych se ani nedivil, kdyby spolu jezdili na golf nebo za jiným rozptýlením.

+5/0
1.2.2013 14:29

K91a75r89e95l 78Č28e60r59n82ý 9787420852432

v D1 expressu jsem se konečně cítil jako ve vlaku a hledal zakuklený logo Deutsche Bahn:-)) nevim jak ve dvojce, ale 1. tř byla super - wifi funguje, člověku se dostane příjemné péče personálu a dokonce i kafe a noviny jsou zdarma. Jediná nevýhoda jsou časy - ráno jsem musel do Brna ECčkem a teprve zpět D1 EX...podle mě to minimálně po dobu opravy D1 bude vhodná alternativa k autu. Cenově to bylo EC tam - D1 EX zpět v jedničce něco pod 1000,-Kč, což taky ujde.

+14/0
1.2.2013 13:17

Z38d18e61ň20k32a 72S51e43v72e78r86o31v84á 9895378424685

Druhá třída taky super, jen bez toho kafe zdarma :) Ale wifi fungovala perfektně

+11/0
1.2.2013 14:33

P72e60t13r 31P37a28c30k89a 4479709585351

Ono z aut na dálnici D1 jede opravdu do Brna jen zlomek. Pro všechny ostatní je D1 Express k ničemu.

0/−6
1.2.2013 13:16

J49i26r22k74a 18D31v84o68ř70á81k 4105650293958

A to jste se dozvěděl kde? Autobusů bez nějakých zvláštních zastávek tam teď jede relativní dostatek a nebývají vlastně ani levnější, zato jsou stísněnější a rizikovější. Z těch desetitisíců auto co po D1 jede v nejslabším místě jich Praha - Brno naopak pojede nezanedbatelné množství, a dostat "jich" do vlaku jen necelou desetinu z nějakých těch 30 tis. by znamenalo zahustit vlaky skoro na dvojnásobek - tj. půlhodinový takt.

+5/0
1.2.2013 18:40
Foto

A12l74a93n 38Ř32e27p24k15a 4805826

No kdyby měli ČD na iDnes-u a jinde reklamu v článcích, jako Regiojet na své žluté IC, tak jezdí taky plné. :-)

+14/−2
1.2.2013 12:32

J22a75r20o87s70l72a61v 23N26o92v55á65k 4228220628142

No, hlavně je pravda, že zatím nebyly nijak moc vytížené. Bohužel.

+1/0
1.2.2013 12:07

P68e71t85r 72N94i82v34n35i53c35k61ý 3242524445307

Brňáci hupsnou do auta a už to po tankodromu valí do Prahy. Z Ostravy he to přese jen výrazně dál, zajížďkou okolo Brna. Z Ostravy je vlak rozumnější volba.

+1/0
1.2.2013 12:29
Foto

A67l42a98n 97Ř97e43p24k95a 4185686

Ale zajímavé, že Jančura se na trasu Brno-Praha tak třese a nejradši by tam jezdil už zítra a bez dotací ;-D.

Holt reklama je reklama.

+4/−1
1.2.2013 12:34

P83e71t72r 39N89i61v40n34i63c55k37ý 3412854985877

Jančura na té trati chce mít monopol bez dotací.

1. Má rozhodně nižší náklady (hlavně režijní) než ČD

2. Nasadil by jen tolik vlaků, aby je naplnil.

3. Ještě se nerozjela velká oprava D1

+4/−2
1.2.2013 12:48

P50a66v61e19l 57M19a77t94o34u22š65e24k 5240297898724

4. Jezdí jen tam, kde s jistotou ví, že neprodělá. Tím spíše, když tam (určitě bezúplatně) získá monopol... Přeberte si to jak chcete.

+4/0
1.2.2013 14:34

P62e27t88r 32N20i93v45n91i93c36k60ý 3962164875817

Která soukromý podnikatel by šel podnikat tam, kde prodělá?

+1/−1
1.2.2013 14:49

J43i21r56k41a 80D15v47o98ř89á87k 4475590733748

Třeba ten který se přepočítá?

+2/0
1.2.2013 18:52

J46i21r43k90a 91D20v52o63ř88á93k 4155730673818

Narážíte na jeho 50 milionovou ztrátu za rok 2011?;-D No, to byl koneckonců jen nepodařený rozjezdový rok, já si počkám raději na čísla za rok 2012, jenže s tím Jančura zaručeně nebude pospíchat. Vlastně na Obchodní rejstřík nedodal data ještě ani za rok 2010...

+2/0
1.2.2013 18:50

R96a21d71e17k 52J78a54n66a82t48a 9845346634362

Jak jste přišel na bod 1. Ano, Jančura má nižší režijní náklady. Ale jen v absolutním objemu. Při přepočtu na vypravený spoj vedou v tomto ČD protože těch spojů mají 7000

+2/−1
1.2.2013 15:18

J11i84r59k30a 69D54v82o92ř68á15k 4945450273538

Tak tak. A přecijenom mít 6 stevardek na 4 zmenšené vagóny, tedy maximálně 192 sedaček, to přecijen také něco stojí, i když se cestujícím třeba líbí, jak to vypadá zababeně.

+1/0
1.2.2013 18:56

R27a50d66k23o 32K49ř86i28v79á93n79e28k 7180633725580

PN: Jak jste přišel na to, že RJ má nižší režijní náklady? To vztahujete na počet vypravených vlaků? (RJ 18 denně, ČD 6900 - tedy 390 x více) nebo na počet přepravených cestujících nebo na přepravní výkon (oskm) nebo na korunu tržeb? ?

ČD patří v produktivitě pracovníka na počet cestujících i přepravní výkon k dlouhodobě nejlepším v Evropě. V tržbách je to na průměru kvůli nesrovnatelně levnějšímu jízdnému. R^

Nevěřte tomu, že minidopravce, vypravující čtvrt procenta vlaků v Čechách, je na tom s režijními náklady lépe, ačkoliv tiskového mluvčího a další neproduktivní pracovníky schovává do režijních nákladů mateřské firmy. Rv

+5/−1
1.2.2013 15:30

R65a37d83e51k 78J39a72n45a29t83a 9885376164752

Nejen tiskového mluvčího. I zvýšené náklady na eShop, který patří pod StudentAgency, ale dost se toho na něm muselo kvůli vlakům přidělat ....

+1/0
1.2.2013 16:13
Foto

J71a35n 35M36r25á25z 5340616849761

myslím, že až dojde k avizovanému začátku oprav na D1 v několika úsecích, nebudou ČD stačit vagóny... Toť můj soukromý odhad...:-)

+8/0
1.2.2013 12:49

J17i30r89k78a 11D60v90o19ř43á13k 4765200933488

Myslím, že to bude trvat po začátku prací ještě tak půl roku, než to stoupne podstatně. Ale celkem věřím tomu, že jestli se někdy zjara začne, ČD by ten zrušený pár mohly na podzim zas nasadit.

+2/0
1.2.2013 19:04

J24i53r15k46a 38D43v21o80ř52á18k 4685540913918

Vždyť zatím nemají smysl, když se na D1 nekope. kromě toho  zavézt novou vlakovou linku trvá spíš rok než pár měsíců - navíc zimních.

+2/0
1.2.2013 18:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.