Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy ruší třetinu D1 Expressů, vysvětlují to častými výlukami

Pokus o komerční vlaky bez dotací mezi Prahou a Brnem Českým drahám nevychází. V pátek naposledy vyjedou po necelém měsíci provozu dva vlaky z celkových šesti, ostatní čtyři soupravy prošly v posledních týdnech zkrácením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i66r26k38a 48D23v83o71ř91á24k 4105230863598

Fotky jsou zřejmě kradené. Aspoň první dvě.

0/0
2.2.2013 22:32

P12a42v51e66l 72M57a24r22t19o96c20h 5557153916210

Tak co pane Sůra. napíšete článek také o tom, že vlak IC 1010 Regiojet se u Chocně střetl s člověkem a cestující pobraly vlaky ČD bez nutnosti zakoupení dalších jízdních dokladů? Nebo se Vám do vaši jednostranné pisálkovské činnosti nehodí? Rv

+8/−10
1.2.2013 16:57

T77o81m32a62s 29N18o65v66o48t51n40y 3621766758519

Ano a určitě je ČD vezmou zadarmo a Regiojet to nebude muset zaplatit. Stejně tak pobral něco i LEO a jistě ne taky zadarmo. A za ten střet může asi tak Jančurův vlak a ne ta trubka co skočila, ty jednostranný pisálku ;-D

+6/−1
1.2.2013 23:20

M42i51l26a23n 79L69a11š41ť35o41v17k43a 8742154603668

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-a-leo-odvezly-cestujici-regiojetu-f0o-/eko-doprava.aspx?c=A130202_143933_eko-doprava_suj

0/0
9.2.2013 7:47

M90i31l51a83n 58L42a73š45ť29o48v65k75a 8242394153968

Dráhy ale nakonec na nehodě vydělají. Stovka cestujících sice nic neplatila, ale dráhy si jízdné vyúčtují RegioJetu. "Vyúčtuje se to," potvrdil Joklík.

Leo Express ale ke svému konkurentovi přistoupil s fakturací podstatně odlišně. "Samozřejmě nebudeme nic účtovat. Je to pomoc cestujícím v nouzi a předpokládám, že pokud by se něco stalo takového nám, tak podobně se zachovají konkurenti i k nám," podotkl majitel firmy Leoš Novotný.

0/0
9.2.2013 7:48

P98a39v37e18l 24H78r59u13z43a 2171266126627

Zdá se, že vedení ČD mně dělá radost. D1 expresy bez řádné ekonomické studie formou pokus - omyl byly už na samém začátku odsouzeny k zániku. Zástupné důvody a výmluvy na rušení D1 expresů vedení ČD nadále potvrzují svojí "kvalitu" a proto Rv.

+3/−6
1.2.2013 16:45

P27e44t24r 64N92e96c87h41a56n13i75c75k12ý 7823746718120

Ale třeba Slovenská Strela jezdí v neděli natřískuntá až po střechu. Často podobně i Jesenius. A nevim proč by D1 expres nemohl zastavovat v Pardubicích. To by snad ty 3 minuty nikoho nezabily a třeba by mohly navazovat na rychlíky na Liberec. Teď tam od Brna je návaznost jen u zastávkových rychlíků.

+3/−1
1.2.2013 15:02

Z12d97e33ň92k63a 24S12e27v59e73r28o88v65á 9235288194515

Jenže to by kvůli výluce nemohl jet přes HavlBrod, jak jsem zažila před 14 dny ;-)...

Já sama ovšem taky nechápu, proč to udělali bez zastávky

+2/0
1.2.2013 15:40

J31i59r34k29a 20D62v38o93ř25á64k 4645150213808

Já bych se ani nedivil, že právě kvůli té objízdné trase. Až se rozkope Ústí nad Orlicí a nějaké to nástupiště severně od Brna, bude to jasnější.

Jinak zastávka v Pardubicích by měla určitý význam jen pro relaci Pardubice - Brno. Pro Praha - Pardubice tam jezdí už teď spousta vlaků, i těch několik minut zdržení by bylo zbytečných.

Také uvidíme, co to s počtem cestujících udělá, až se D1 rozkope opravdu. Kvůli tomu ty D1 Expressy vůbec v jízdním řádu jsou. Kdyby se vagóny začaly naplňovat, zastávka by zhoršovala ekonomiku.

+4/0
1.2.2013 18:25
Foto

H36a20n78a 91A24n84t12o52n25o35v97á 6787789784884

Právě, Praha - Brno vychází levněji autobusem a časově je to srovnatelné. Kdo jezdí EX ví, že právě v Pardubicích většina 70% cestujících vystoupí a jejich místa zaplní cestující z Pardubic.

0/−1
2.2.2013 14:49

P34a52v51e56l 90M29a45t77o86u47š42e27k 5800817878904

Už jsem tu jednou psal, že mezi Prahou a Brnem jezdí vlaky v přehnaně krátkých intervalech (i několik spojů po cca 10 minutách). Takovou frekvenci na tak dlouhých ramenech nemají ani ve Švýcarsku. Z toho logicky vyplývají tyto závěry: jednak na tak velkou frekvenci spojů nejsou naše tratě stavěny, zejména pak v okolí Prahy, kde je hustá regionální doprava (tříkolejný úsek do Poříčan je v tomto směru výsměch), a tudíž je problém je vůbec odvozit, z čehož plyne značné riziko zpoždění již při nepatrné nepravidelnosti v provozu; vlaky musí nutně jezdit krátké, protože by se při těchto intervalech delší nezaplnily, což vede k nepříznivému poměru mezi výkonem hnacího vozidla a kapacitou vlaku. Nicméně dlouhé, a tedy ekonomičtější vlaky by se při takto husté frekvenci u nás (a možná ani ve zmíněném Švýcarsku) neobsadily už vůbec. Uvedený model dopravy je tedy při stávajícím vozidlovém parku tedy již z principu dosti nehospodárný. K tomu přistupuje fakt, že se řádně neobsadí ani krátké soupravy, neboť zmíněné intervaly jsou v našich podmínkách skutečně nesmysné. Ale uvidíte, že až tam začně jezdit společnost RegioJet, cestující se do jejích vlaků pohrnou a problém se zdánlivě (opravdu jen zdánlivě, resp. jednostranně, ve prospěch jejich provozovatele) vyřeší, ačkoli její vlaky nebudou o nic lepší než ty současné.

+6/−2
1.2.2013 14:27

P47e66t59r 43N85e23c97h91a20n72i51c80k44ý 7933676218810

Několik spojů po 10 minutách? Myslíte to, že každé 2h vyjede EC směr Bratislava a 8 miin. za ním zastávkový vymeták Praha-Brno, který je spíše kategorie Regional-expres? S D1 expresy je tam spíš interval 30min.

+6/0
1.2.2013 15:09

R12a94d28e85k 28J73a48n18a38t95a 9135326464442

On zřejmě myslí úseky kolem Prahy, jak je jasné z dalšího textu, ale z nějakého důvodu na začátku píše Praha-Brno.

+1/0
1.2.2013 15:12

J92i80r48k83a 79D85v67o25ř82á71k 4165620333188

No, možná. V každém případě "koridor" na takovou frekvenci stavěn je, ale je to dnes samozřejmě na hranici únosnosti a za cenu zdržování nákladních vlaků. Protože když ho plánovali, dopředu moc nemysleli (ani moc nemohli) a dnes tam v zásadě chybí ještě jedna kolej.

Jinak mezi Brnem a Prahou je expresní hodinový takt, zahuštěný na půlhodinu jen 3, nyní tedy už jen 2 D1 Expresy v každem směru všednodenně. To není nijak přehnaná frekvence, cca polovina toho co na Ostravu.

Pro šťouraly: Couravé rychlíky se do toho samozřejmě počítat nedají, jen blázen by jimi jel Praha-Brno.

Co se týče budoucnosti, tak čekám za necelé 2 roky v polovině spojů (=všechny na Vídeň) nasazení railjetů s jednotnou kvalitou a zároveň v té době nebo o rok později zrychlení tak o 15-20 minut, čili na 2:20 až 2:25. To přivede jistě pár cestujících navíc, ale ne tolik, aby to uživilo nějak moc přidaných vlaků nějakého soukromníka. Leda by pak živořily všechny, na kdovíjakou rentabilitu to nevypadá. Soukromník se může spíš snažit "ukrást" nějaké spoje na Bratislavu a Budapešť.

+5/0
1.2.2013 18:17

M63i75r91e28k 55Z98á16v43o79d62n50ý 7632367960508

"Zkrácení a rušení D1 Expressů je současně dobrou zprávou pro cestující na jiných dálkových spojích Českých drah, z kterých dráhy "vyzobaly" své nejlepší vozy a nasadily je na svůj komerční projekt." // Naprosto souhlasím. Minulý rok vyrazily všechny kvalitní vozy (Bee (kromě verze 272) či Bpee) do boje o Ostravu a nyní je na tuto trasu vyrazily již poněkud zastaralé Bmee.

0/0
1.2.2013 14:01

T30o27m53á36š 91K64a22p29l21a94n 8143299773853

Hlavně se mi líbí ta reklamština toho jejich tiskového mluvčí: "obsazenost stoupla na dvojnásobek", ale už neřekne, že na půlku zmenšili počet vozů, takže procentuální obsazenost jim sice stoupla, ale to je tak všechno.

Nicméně samozřejmě vlaky na trati Praha/Brno mají budoucnost, zejména jestli se podaří je zrychlit, postarat se, aby jezdili minimálně jednou za hodinu, pustili tam i konkurenci a cenově se dostat na 2 stovky (a bez dotací) - pak budu milerád jezdit s nimi a nikoliv s (třeba) žlutými autobusy, prostě proto, že vlak je přeci jen bezpečnější, (v normálních zemích) spolehlivější, prostornější, ekologičtější ...

Teď když budou 8 let výluky na dálnici, tak může být železnice o to zajímavější.

+6/−3
1.2.2013 13:57

L63i20b36o54r 91M19o31u62č33k69a 1958807655832

vzdyt to dela i jancura ... 3-4 vozy, vytrhany sedacky ... obsazenost na 80%  ;-D

+11/−2
1.2.2013 14:05

Z96d63e62ň42k41a 32S27e58v86e50r37o14v44á 9965158644445

Vždyť mezi Prahou a Brnem už vlaky jezdí každou hodinu. A cena se včasným nákupem bez inkarty dostává na 180 Kč. Piodle jízdního řádu to trvá 2:40 ale většinou je v Brně o pár minut dříve

+5/0
1.2.2013 14:30

R72a60d50e70k 40J87a39n66a11t69a 9645436564712

Ano. Ostatně Tomáš Kaplan ukazuje sám na sobě důvod, proč to nejezdí plné. Protože chybí propagace. Lidi prostě stále nevědí, že tam EC jezdí jednou za hodinu a za 180 až 210 Kč (podle včasnosti nákupu).

Novináři jim to totiž neřeknou. V celém tomto článku tato fakta zmíněno nejsou, přitom v obdobném článku o Regiojetu by se to lákavými informacemi jen hemžilo.

+10/−2
1.2.2013 15:16
Foto

H39a32n80a 95A92n45t26o77n49o81v28á 6237309894574

A to je speciální cena Praha - Brno? Protože jízdenka Brno - Pardubice stojí 205. To by se mi vyplatilo koupit až do Prahy a vystoupit si v Pardubicích, stejně 20 ušetřím.

0/0
2.2.2013 14:52

R45a70d21e62k 39J17a51n98a82t37a 9985296854682

Ano, to je speciální cena Brno-Praha. Pro cestu do Pardubic se ale nevyplatí, protože speciální cena Brno-Pardubice stojí v eShopu 140 až 180 Kč.

205 Kč to je základní jízdné. Na to jezdí jen pár neinformovaných a lidi, co jim služebku platí firma.

0/0
3.2.2013 1:08

P92e93t77r 90M56a91r86e66š 8560326

To je stejné jako titulek článku, kdyby tam napsal, že rušej jedno ICéčko, tak vypadá jako pako, že píše o hovadině, ale když tam napíše třetinu, tak je to mnohem víc :D

+1/0
2.2.2013 9:23

J45o30s51e70f 92G34o69s75t75í36k 6925270642609

České skorumpované dráhy my můžou nabídnout klidně přepravu letecky i z krevetama,za ty miliardy utopený z našich daní. Ale já jsem musel s touhle sebrankou dojíždět 4 roky na střední. Hlavně kůli nemožnosti cestovat hromadnou dopravou jsem si koupil auto,a jen si na to cestování vzpomenu,vyskáče mi kopřivka. Tak jen čekám,až dojdou ve státě už konečně zlatáky,aby jsem se ještě mohl dožít cesty vlakem s někým kdo prřepravuje lidi,a ne transportu dobytka,kterej si všechno nechá líbit !!!   

Vzkaz pro Pana Žaludu: Už to zabal,a ušetři nás toho divadla! Jednou v životě se chovej jak Chlap! Rv

+4/−13
1.2.2013 13:46

P29a72v20e46l 21M13a98t67o35u30š57e94k 5610667978544

Pan Jančura, úhlavní nepřítel pana Žaludy, to jistě vyřeší! Přitom bych se ani nedivil, kdyby spolu jezdili na golf nebo za jiným rozptýlením.

+5/0
1.2.2013 14:29

K36a93r98e28l 38Č69e40r75n71ý 9887190432682

v D1 expressu jsem se konečně cítil jako ve vlaku a hledal zakuklený logo Deutsche Bahn:-)) nevim jak ve dvojce, ale 1. tř byla super - wifi funguje, člověku se dostane příjemné péče personálu a dokonce i kafe a noviny jsou zdarma. Jediná nevýhoda jsou časy - ráno jsem musel do Brna ECčkem a teprve zpět D1 EX...podle mě to minimálně po dobu opravy D1 bude vhodná alternativa k autu. Cenově to bylo EC tam - D1 EX zpět v jedničce něco pod 1000,-Kč, což taky ujde.

+14/0
1.2.2013 13:17

Z66d95e81ň57k65a 87S57e33v60e45r97o36v82á 9635528254655

Druhá třída taky super, jen bez toho kafe zdarma :) Ale wifi fungovala perfektně

+11/0
1.2.2013 14:33

P39e69t57r 46P66a61c51k92a 4709199385511

Ono z aut na dálnici D1 jede opravdu do Brna jen zlomek. Pro všechny ostatní je D1 Express k ničemu.

0/−6
1.2.2013 13:16

J79i25r30k50a 11D47v71o34ř43á25k 4685700703728

A to jste se dozvěděl kde? Autobusů bez nějakých zvláštních zastávek tam teď jede relativní dostatek a nebývají vlastně ani levnější, zato jsou stísněnější a rizikovější. Z těch desetitisíců auto co po D1 jede v nejslabším místě jich Praha - Brno naopak pojede nezanedbatelné množství, a dostat "jich" do vlaku jen necelou desetinu z nějakých těch 30 tis. by znamenalo zahustit vlaky skoro na dvojnásobek - tj. půlhodinový takt.

+5/0
1.2.2013 18:40

A50l83a61n 97Ř98e82p38k14a 4375676

No kdyby měli ČD na iDnes-u a jinde reklamu v článcích, jako Regiojet na své žluté IC, tak jezdí taky plné. :-)

+14/−2
1.2.2013 12:32

J50a96r56o66s40l77a50v 66N17o31v23á73k 4728910668942

No, hlavně je pravda, že zatím nebyly nijak moc vytížené. Bohužel.

+1/0
1.2.2013 12:07

P80e53t92r 88N85i95v48n66i78c22k87ý 3432504875537

Brňáci hupsnou do auta a už to po tankodromu valí do Prahy. Z Ostravy he to přese jen výrazně dál, zajížďkou okolo Brna. Z Ostravy je vlak rozumnější volba.

+1/0
1.2.2013 12:29

A32l58a88n 72Ř60e79p64k12a 4305516

Ale zajímavé, že Jančura se na trasu Brno-Praha tak třese a nejradši by tam jezdil už zítra a bez dotací ;-D.

Holt reklama je reklama.

+4/−1
1.2.2013 12:34

P94e78t14r 76N68i39v67n19i23c85k88ý 3462574545617

Jančura na té trati chce mít monopol bez dotací.

1. Má rozhodně nižší náklady (hlavně režijní) než ČD

2. Nasadil by jen tolik vlaků, aby je naplnil.

3. Ještě se nerozjela velká oprava D1

+4/−2
1.2.2013 12:48

P63a15v77e85l 54M90a77t44o70u42š19e70k 5700257108124

4. Jezdí jen tam, kde s jistotou ví, že neprodělá. Tím spíše, když tam (určitě bezúplatně) získá monopol... Přeberte si to jak chcete.

+4/0
1.2.2013 14:34

P49e26t29r 55N38i39v53n91i33c51k84ý 3952364895267

Která soukromý podnikatel by šel podnikat tam, kde prodělá?

+1/−1
1.2.2013 14:49

J80i12r27k68a 12D30v41o87ř42á33k 4175870763658

Třeba ten který se přepočítá?

+2/0
1.2.2013 18:52

J88i51r88k66a 57D59v92o65ř31á19k 4785190503958

Narážíte na jeho 50 milionovou ztrátu za rok 2011?;-D No, to byl koneckonců jen nepodařený rozjezdový rok, já si počkám raději na čísla za rok 2012, jenže s tím Jančura zaručeně nebude pospíchat. Vlastně na Obchodní rejstřík nedodal data ještě ani za rok 2010...

+2/0
1.2.2013 18:50

R38a20d74e26k 11J39a88n38a82t81a 9755946614482

Jak jste přišel na bod 1. Ano, Jančura má nižší režijní náklady. Ale jen v absolutním objemu. Při přepočtu na vypravený spoj vedou v tomto ČD protože těch spojů mají 7000

+2/−1
1.2.2013 15:18

J62i66r85k49a 85D44v72o58ř29á74k 4275210163398

Tak tak. A přecijenom mít 6 stevardek na 4 zmenšené vagóny, tedy maximálně 192 sedaček, to přecijen také něco stojí, i když se cestujícím třeba líbí, jak to vypadá zababeně.

+1/0
1.2.2013 18:56

R15a87d57k36o 13K39ř57i53v93á34n15e10k 7700373125360

PN: Jak jste přišel na to, že RJ má nižší režijní náklady? To vztahujete na počet vypravených vlaků? (RJ 18 denně, ČD 6900 - tedy 390 x více) nebo na počet přepravených cestujících nebo na přepravní výkon (oskm) nebo na korunu tržeb? ?

ČD patří v produktivitě pracovníka na počet cestujících i přepravní výkon k dlouhodobě nejlepším v Evropě. V tržbách je to na průměru kvůli nesrovnatelně levnějšímu jízdnému. R^

Nevěřte tomu, že minidopravce, vypravující čtvrt procenta vlaků v Čechách, je na tom s režijními náklady lépe, ačkoliv tiskového mluvčího a další neproduktivní pracovníky schovává do režijních nákladů mateřské firmy. Rv

+5/−1
1.2.2013 15:30

R10a70d20e17k 31J57a60n58a44t33a 9845316794692

Nejen tiskového mluvčího. I zvýšené náklady na eShop, který patří pod StudentAgency, ale dost se toho na něm muselo kvůli vlakům přidělat ....

+1/0
1.2.2013 16:13
Foto

J38a52n 13M84r98á34z 5380806709551

myslím, že až dojde k avizovanému začátku oprav na D1 v několika úsecích, nebudou ČD stačit vagóny... Toť můj soukromý odhad...:-)

+8/0
1.2.2013 12:49

J47i91r39k82a 23D84v72o62ř50á96k 4265650613718

Myslím, že to bude trvat po začátku prací ještě tak půl roku, než to stoupne podstatně. Ale celkem věřím tomu, že jestli se někdy zjara začne, ČD by ten zrušený pár mohly na podzim zas nasadit.

+2/0
1.2.2013 19:04

J16i30r65k76a 66D73v86o54ř67á94k 4985760293108

Vždyť zatím nemají smysl, když se na D1 nekope. kromě toho  zavézt novou vlakovou linku trvá spíš rok než pár měsíců - navíc zimních.

+2/0
1.2.2013 18:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.