Diskuze

Dráhy ruší třetinu D1 Expressů, vysvětlují to častými výlukami

Pokus o komerční vlaky bez dotací mezi Prahou a Brnem Českým drahám nevychází. V pátek naposledy vyjedou po necelém měsíci provozu dva vlaky z celkových šesti, ostatní čtyři soupravy prošly v posledních týdnech zkrácením.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

Fotky jsou zřejmě kradené. Aspoň první dvě.

0 0
možnosti
PM

Tak co pane Sůra. napíšete článek také o tom, že vlak IC 1010 Regiojet se u Chocně střetl s člověkem a cestující pobraly vlaky ČD bez nutnosti zakoupení dalších jízdních dokladů? Nebo se Vám do vaši jednostranné pisálkovské činnosti nehodí? Rv

8 10
možnosti
TN

Ano a určitě je ČD vezmou zadarmo a Regiojet to nebude muset zaplatit. Stejně tak pobral něco i LEO a jistě ne taky zadarmo. A za ten střet může asi tak Jančurův vlak a ne ta trubka co skočila, ty jednostranný pisálku ;-D

6 1
možnosti
PH

Zdá se, že vedení ČD mně dělá radost. D1 expresy bez řádné ekonomické studie formou pokus - omyl byly už na samém začátku odsouzeny k zániku. Zástupné důvody a výmluvy na rušení D1 expresů vedení ČD nadále potvrzují svojí "kvalitu" a proto Rv.

3 6
možnosti
PN

Ale třeba Slovenská Strela jezdí v neděli natřískuntá až po střechu. Často podobně i Jesenius. A nevim proč by D1 expres nemohl zastavovat v Pardubicích. To by snad ty 3 minuty nikoho nezabily a třeba by mohly navazovat na rychlíky na Liberec. Teď tam od Brna je návaznost jen u zastávkových rychlíků.

3 1
možnosti
ZS

Jenže to by kvůli výluce nemohl jet přes HavlBrod, jak jsem zažila před 14 dny ;-)...

Já sama ovšem taky nechápu, proč to udělali bez zastávky

2 0
možnosti
PM

Už jsem tu jednou psal, že mezi Prahou a Brnem jezdí vlaky v přehnaně krátkých intervalech (i několik spojů po cca 10 minutách). Takovou frekvenci na tak dlouhých ramenech nemají ani ve Švýcarsku. Z toho logicky vyplývají tyto závěry: jednak na tak velkou frekvenci spojů nejsou naše tratě stavěny, zejména pak v okolí Prahy, kde je hustá regionální doprava (tříkolejný úsek do Poříčan je v tomto směru výsměch), a tudíž je problém je vůbec odvozit, z čehož plyne značné riziko zpoždění již při nepatrné nepravidelnosti v provozu; vlaky musí nutně jezdit krátké, protože by se při těchto intervalech delší nezaplnily, což vede k nepříznivému poměru mezi výkonem hnacího vozidla a kapacitou vlaku. Nicméně dlouhé, a tedy ekonomičtější vlaky by se při takto husté frekvenci u nás (a možná ani ve zmíněném Švýcarsku) neobsadily už vůbec. Uvedený model dopravy je tedy při stávajícím vozidlovém parku tedy již z principu dosti nehospodárný. K tomu přistupuje fakt, že se řádně neobsadí ani krátké soupravy, neboť zmíněné intervaly jsou v našich podmínkách skutečně nesmysné. Ale uvidíte, že až tam začně jezdit společnost RegioJet, cestující se do jejích vlaků pohrnou a problém se zdánlivě (opravdu jen zdánlivě, resp. jednostranně, ve prospěch jejich provozovatele) vyřeší, ačkoli její vlaky nebudou o nic lepší než ty současné.

6 2
možnosti
PN

Několik spojů po 10 minutách? Myslíte to, že každé 2h vyjede EC směr Bratislava a 8 miin. za ním zastávkový vymeták Praha-Brno, který je spíše kategorie Regional-expres? S D1 expresy je tam spíš interval 30min.

6 0
možnosti
MZ

"Zkrácení a rušení D1 Expressů je současně dobrou zprávou pro cestující na jiných dálkových spojích Českých drah, z kterých dráhy "vyzobaly" své nejlepší vozy a nasadily je na svůj komerční projekt." // Naprosto souhlasím. Minulý rok vyrazily všechny kvalitní vozy (Bee (kromě verze 272) či Bpee) do boje o Ostravu a nyní je na tuto trasu vyrazily již poněkud zastaralé Bmee.

0 0
možnosti
TK

Hlavně se mi líbí ta reklamština toho jejich tiskového mluvčí: "obsazenost stoupla na dvojnásobek", ale už neřekne, že na půlku zmenšili počet vozů, takže procentuální obsazenost jim sice stoupla, ale to je tak všechno.

Nicméně samozřejmě vlaky na trati Praha/Brno mají budoucnost, zejména jestli se podaří je zrychlit, postarat se, aby jezdili minimálně jednou za hodinu, pustili tam i konkurenci a cenově se dostat na 2 stovky (a bez dotací) - pak budu milerád jezdit s nimi a nikoliv s (třeba) žlutými autobusy, prostě proto, že vlak je přeci jen bezpečnější, (v normálních zemích) spolehlivější, prostornější, ekologičtější ...

Teď když budou 8 let výluky na dálnici, tak může být železnice o to zajímavější.

6 3
možnosti
LM

vzdyt to dela i jancura ... 3-4 vozy, vytrhany sedacky ... obsazenost na 80%  ;-D

11 2
možnosti
JG

České skorumpované dráhy my můžou nabídnout klidně přepravu letecky i z krevetama,za ty miliardy utopený z našich daní. Ale já jsem musel s touhle sebrankou dojíždět 4 roky na střední. Hlavně kůli nemožnosti cestovat hromadnou dopravou jsem si koupil auto,a jen si na to cestování vzpomenu,vyskáče mi kopřivka. Tak jen čekám,až dojdou ve státě už konečně zlatáky,aby jsem se ještě mohl dožít cesty vlakem s někým kdo prřepravuje lidi,a ne transportu dobytka,kterej si všechno nechá líbit !!!   

Vzkaz pro Pana Žaludu: Už to zabal,a ušetři nás toho divadla! Jednou v životě se chovej jak Chlap! Rv

4 13
možnosti
PM

Pan Jančura, úhlavní nepřítel pana Žaludy, to jistě vyřeší! Přitom bych se ani nedivil, kdyby spolu jezdili na golf nebo za jiným rozptýlením.

5 0
možnosti

v D1 expressu jsem se konečně cítil jako ve vlaku a hledal zakuklený logo Deutsche Bahn:-)) nevim jak ve dvojce, ale 1. tř byla super - wifi funguje, člověku se dostane příjemné péče personálu a dokonce i kafe a noviny jsou zdarma. Jediná nevýhoda jsou časy - ráno jsem musel do Brna ECčkem a teprve zpět D1 EX...podle mě to minimálně po dobu opravy D1 bude vhodná alternativa k autu. Cenově to bylo EC tam - D1 EX zpět v jedničce něco pod 1000,-Kč, což taky ujde.

14 0
možnosti
ZS

Druhá třída taky super, jen bez toho kafe zdarma :) Ale wifi fungovala perfektně

11 0
možnosti
PP

P14e71t33r 23P64a97c14k17a

1. 2. 2013 13:16

Ono z aut na dálnici D1 jede opravdu do Brna jen zlomek. Pro všechny ostatní je D1 Express k ničemu.

0 6
možnosti
JD

A to jste se dozvěděl kde? Autobusů bez nějakých zvláštních zastávek tam teď jede relativní dostatek a nebývají vlastně ani levnější, zato jsou stísněnější a rizikovější. Z těch desetitisíců auto co po D1 jede v nejslabším místě jich Praha - Brno naopak pojede nezanedbatelné množství, a dostat "jich" do vlaku jen necelou desetinu z nějakých těch 30 tis. by znamenalo zahustit vlaky skoro na dvojnásobek - tj. půlhodinový takt.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!