Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy ruší třetinu D1 Expressů, vysvětlují to častými výlukami

Pokus o komerční vlaky bez dotací mezi Prahou a Brnem Českým drahám nevychází. V pátek naposledy vyjedou po necelém měsíci provozu dva vlaky z celkových šesti, ostatní čtyři soupravy prošly v posledních týdnech zkrácením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63i44r70k77a 37D26v39o23ř25á43k 4465270623328

Fotky jsou zřejmě kradené. Aspoň první dvě.

0/0
2.2.2013 22:32

P88a63v41e22l 91M20a59r13t54o85c21h 5107483896950

Tak co pane Sůra. napíšete článek také o tom, že vlak IC 1010 Regiojet se u Chocně střetl s člověkem a cestující pobraly vlaky ČD bez nutnosti zakoupení dalších jízdních dokladů? Nebo se Vám do vaši jednostranné pisálkovské činnosti nehodí? Rv

+8/−10
1.2.2013 16:57

T61o70m92a72s 66N17o88v41o28t75n34y 3631456768559

Ano a určitě je ČD vezmou zadarmo a Regiojet to nebude muset zaplatit. Stejně tak pobral něco i LEO a jistě ne taky zadarmo. A za ten střet může asi tak Jančurův vlak a ne ta trubka co skočila, ty jednostranný pisálku ;-D

+6/−1
1.2.2013 23:20

M45i55l74a82n 54L11a23š55ť26o36v98k14a 8412264903268

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-a-leo-odvezly-cestujici-regiojetu-f0o-/eko-doprava.aspx?c=A130202_143933_eko-doprava_suj

0/0
9.2.2013 7:47

M25i90l33a29n 81L75a33š89ť64o80v73k98a 8922264853958

Dráhy ale nakonec na nehodě vydělají. Stovka cestujících sice nic neplatila, ale dráhy si jízdné vyúčtují RegioJetu. "Vyúčtuje se to," potvrdil Joklík.

Leo Express ale ke svému konkurentovi přistoupil s fakturací podstatně odlišně. "Samozřejmě nebudeme nic účtovat. Je to pomoc cestujícím v nouzi a předpokládám, že pokud by se něco stalo takového nám, tak podobně se zachovají konkurenti i k nám," podotkl majitel firmy Leoš Novotný.

0/0
9.2.2013 7:48

P66a77v40e74l 54H73r16u50z59a 2561476566397

Zdá se, že vedení ČD mně dělá radost. D1 expresy bez řádné ekonomické studie formou pokus - omyl byly už na samém začátku odsouzeny k zániku. Zástupné důvody a výmluvy na rušení D1 expresů vedení ČD nadále potvrzují svojí "kvalitu" a proto Rv.

+3/−6
1.2.2013 16:45

P17e84t10r 12N83e17c47h54a52n36i62c78k50ý 7923886308480

Ale třeba Slovenská Strela jezdí v neděli natřískuntá až po střechu. Často podobně i Jesenius. A nevim proč by D1 expres nemohl zastavovat v Pardubicích. To by snad ty 3 minuty nikoho nezabily a třeba by mohly navazovat na rychlíky na Liberec. Teď tam od Brna je návaznost jen u zastávkových rychlíků.

+3/−1
1.2.2013 15:02

Z55d32e19ň23k17a 73S47e59v50e70r26o26v77á 9315288844435

Jenže to by kvůli výluce nemohl jet přes HavlBrod, jak jsem zažila před 14 dny ;-)...

Já sama ovšem taky nechápu, proč to udělali bez zastávky

+2/0
1.2.2013 15:40

J35i73r87k98a 90D41v77o57ř22á34k 4145220753328

Já bych se ani nedivil, že právě kvůli té objízdné trase. Až se rozkope Ústí nad Orlicí a nějaké to nástupiště severně od Brna, bude to jasnější.

Jinak zastávka v Pardubicích by měla určitý význam jen pro relaci Pardubice - Brno. Pro Praha - Pardubice tam jezdí už teď spousta vlaků, i těch několik minut zdržení by bylo zbytečných.

Také uvidíme, co to s počtem cestujících udělá, až se D1 rozkope opravdu. Kvůli tomu ty D1 Expressy vůbec v jízdním řádu jsou. Kdyby se vagóny začaly naplňovat, zastávka by zhoršovala ekonomiku.

+4/0
1.2.2013 18:25
Foto

H23a60n39a 18A91n33t30o92n77o35v63á 6347659764374

Právě, Praha - Brno vychází levněji autobusem a časově je to srovnatelné. Kdo jezdí EX ví, že právě v Pardubicích většina 70% cestujících vystoupí a jejich místa zaplní cestující z Pardubic.

0/−1
2.2.2013 14:49

P36a57v40e59l 65M59a63t55o59u56š41e77k 5440597608224

Už jsem tu jednou psal, že mezi Prahou a Brnem jezdí vlaky v přehnaně krátkých intervalech (i několik spojů po cca 10 minutách). Takovou frekvenci na tak dlouhých ramenech nemají ani ve Švýcarsku. Z toho logicky vyplývají tyto závěry: jednak na tak velkou frekvenci spojů nejsou naše tratě stavěny, zejména pak v okolí Prahy, kde je hustá regionální doprava (tříkolejný úsek do Poříčan je v tomto směru výsměch), a tudíž je problém je vůbec odvozit, z čehož plyne značné riziko zpoždění již při nepatrné nepravidelnosti v provozu; vlaky musí nutně jezdit krátké, protože by se při těchto intervalech delší nezaplnily, což vede k nepříznivému poměru mezi výkonem hnacího vozidla a kapacitou vlaku. Nicméně dlouhé, a tedy ekonomičtější vlaky by se při takto husté frekvenci u nás (a možná ani ve zmíněném Švýcarsku) neobsadily už vůbec. Uvedený model dopravy je tedy při stávajícím vozidlovém parku tedy již z principu dosti nehospodárný. K tomu přistupuje fakt, že se řádně neobsadí ani krátké soupravy, neboť zmíněné intervaly jsou v našich podmínkách skutečně nesmysné. Ale uvidíte, že až tam začně jezdit společnost RegioJet, cestující se do jejích vlaků pohrnou a problém se zdánlivě (opravdu jen zdánlivě, resp. jednostranně, ve prospěch jejich provozovatele) vyřeší, ačkoli její vlaky nebudou o nic lepší než ty současné.

+6/−2
1.2.2013 14:27

P55e38t93r 93N12e27c91h20a92n19i14c79k20ý 7723366178220

Několik spojů po 10 minutách? Myslíte to, že každé 2h vyjede EC směr Bratislava a 8 miin. za ním zastávkový vymeták Praha-Brno, který je spíše kategorie Regional-expres? S D1 expresy je tam spíš interval 30min.

+6/0
1.2.2013 15:09

R80a84d97e55k 80J25a65n63a95t82a 9575446914522

On zřejmě myslí úseky kolem Prahy, jak je jasné z dalšího textu, ale z nějakého důvodu na začátku píše Praha-Brno.

+1/0
1.2.2013 15:12

J58i27r73k50a 77D36v81o43ř33á40k 4485480723498

No, možná. V každém případě "koridor" na takovou frekvenci stavěn je, ale je to dnes samozřejmě na hranici únosnosti a za cenu zdržování nákladních vlaků. Protože když ho plánovali, dopředu moc nemysleli (ani moc nemohli) a dnes tam v zásadě chybí ještě jedna kolej.

Jinak mezi Brnem a Prahou je expresní hodinový takt, zahuštěný na půlhodinu jen 3, nyní tedy už jen 2 D1 Expresy v každem směru všednodenně. To není nijak přehnaná frekvence, cca polovina toho co na Ostravu.

Pro šťouraly: Couravé rychlíky se do toho samozřejmě počítat nedají, jen blázen by jimi jel Praha-Brno.

Co se týče budoucnosti, tak čekám za necelé 2 roky v polovině spojů (=všechny na Vídeň) nasazení railjetů s jednotnou kvalitou a zároveň v té době nebo o rok později zrychlení tak o 15-20 minut, čili na 2:20 až 2:25. To přivede jistě pár cestujících navíc, ale ne tolik, aby to uživilo nějak moc přidaných vlaků nějakého soukromníka. Leda by pak živořily všechny, na kdovíjakou rentabilitu to nevypadá. Soukromník se může spíš snažit "ukrást" nějaké spoje na Bratislavu a Budapešť.

+5/0
1.2.2013 18:17

M59i75r48e82k 14Z69á32v78o75d24n10ý 7572777370488

"Zkrácení a rušení D1 Expressů je současně dobrou zprávou pro cestující na jiných dálkových spojích Českých drah, z kterých dráhy "vyzobaly" své nejlepší vozy a nasadily je na svůj komerční projekt." // Naprosto souhlasím. Minulý rok vyrazily všechny kvalitní vozy (Bee (kromě verze 272) či Bpee) do boje o Ostravu a nyní je na tuto trasu vyrazily již poněkud zastaralé Bmee.

0/0
1.2.2013 14:01

T30o18m62á57š 27K61a31p92l98a84n 8393849973503

Hlavně se mi líbí ta reklamština toho jejich tiskového mluvčí: "obsazenost stoupla na dvojnásobek", ale už neřekne, že na půlku zmenšili počet vozů, takže procentuální obsazenost jim sice stoupla, ale to je tak všechno.

Nicméně samozřejmě vlaky na trati Praha/Brno mají budoucnost, zejména jestli se podaří je zrychlit, postarat se, aby jezdili minimálně jednou za hodinu, pustili tam i konkurenci a cenově se dostat na 2 stovky (a bez dotací) - pak budu milerád jezdit s nimi a nikoliv s (třeba) žlutými autobusy, prostě proto, že vlak je přeci jen bezpečnější, (v normálních zemích) spolehlivější, prostornější, ekologičtější ...

Teď když budou 8 let výluky na dálnici, tak může být železnice o to zajímavější.

+6/−3
1.2.2013 13:57

L74i25b41o76r 92M23o46u17č18k61a 1868817355482

vzdyt to dela i jancura ... 3-4 vozy, vytrhany sedacky ... obsazenost na 80%  ;-D

+11/−2
1.2.2013 14:05

Z96d36e76ň78k13a 15S83e19v39e85r24o32v96á 9545558834285

Vždyť mezi Prahou a Brnem už vlaky jezdí každou hodinu. A cena se včasným nákupem bez inkarty dostává na 180 Kč. Piodle jízdního řádu to trvá 2:40 ale většinou je v Brně o pár minut dříve

+5/0
1.2.2013 14:30

R40a47d79e34k 49J84a26n11a43t35a 9825116534952

Ano. Ostatně Tomáš Kaplan ukazuje sám na sobě důvod, proč to nejezdí plné. Protože chybí propagace. Lidi prostě stále nevědí, že tam EC jezdí jednou za hodinu a za 180 až 210 Kč (podle včasnosti nákupu).

Novináři jim to totiž neřeknou. V celém tomto článku tato fakta zmíněno nejsou, přitom v obdobném článku o Regiojetu by se to lákavými informacemi jen hemžilo.

+10/−2
1.2.2013 15:16
Foto

H39a79n94a 53A11n58t61o16n93o45v89á 6157129894784

A to je speciální cena Praha - Brno? Protože jízdenka Brno - Pardubice stojí 205. To by se mi vyplatilo koupit až do Prahy a vystoupit si v Pardubicích, stejně 20 ušetřím.

0/0
2.2.2013 14:52

R90a49d61e62k 77J68a50n87a67t71a 9855916624122

Ano, to je speciální cena Brno-Praha. Pro cestu do Pardubic se ale nevyplatí, protože speciální cena Brno-Pardubice stojí v eShopu 140 až 180 Kč.

205 Kč to je základní jízdné. Na to jezdí jen pár neinformovaných a lidi, co jim služebku platí firma.

0/0
3.2.2013 1:08

P71e57t36r 37M42a28r91e27š 8580116

To je stejné jako titulek článku, kdyby tam napsal, že rušej jedno ICéčko, tak vypadá jako pako, že píše o hovadině, ale když tam napíše třetinu, tak je to mnohem víc :D

+1/0
2.2.2013 9:23

J82o68s78e40f 85G88o58s79t23í20k 6645440432499

České skorumpované dráhy my můžou nabídnout klidně přepravu letecky i z krevetama,za ty miliardy utopený z našich daní. Ale já jsem musel s touhle sebrankou dojíždět 4 roky na střední. Hlavně kůli nemožnosti cestovat hromadnou dopravou jsem si koupil auto,a jen si na to cestování vzpomenu,vyskáče mi kopřivka. Tak jen čekám,až dojdou ve státě už konečně zlatáky,aby jsem se ještě mohl dožít cesty vlakem s někým kdo prřepravuje lidi,a ne transportu dobytka,kterej si všechno nechá líbit !!!   

Vzkaz pro Pana Žaludu: Už to zabal,a ušetři nás toho divadla! Jednou v životě se chovej jak Chlap! Rv

+4/−13
1.2.2013 13:46

P89a28v70e38l 17M85a38t71o69u53š91e72k 5410787738574

Pan Jančura, úhlavní nepřítel pana Žaludy, to jistě vyřeší! Přitom bych se ani nedivil, kdyby spolu jezdili na golf nebo za jiným rozptýlením.

+5/0
1.2.2013 14:29

K59a97r32e12l 60Č93e98r71n56ý 9807820372222

v D1 expressu jsem se konečně cítil jako ve vlaku a hledal zakuklený logo Deutsche Bahn:-)) nevim jak ve dvojce, ale 1. tř byla super - wifi funguje, člověku se dostane příjemné péče personálu a dokonce i kafe a noviny jsou zdarma. Jediná nevýhoda jsou časy - ráno jsem musel do Brna ECčkem a teprve zpět D1 EX...podle mě to minimálně po dobu opravy D1 bude vhodná alternativa k autu. Cenově to bylo EC tam - D1 EX zpět v jedničce něco pod 1000,-Kč, což taky ujde.

+14/0
1.2.2013 13:17

Z48d90e16ň23k91a 87S51e10v31e87r51o25v53á 9955188864935

Druhá třída taky super, jen bez toho kafe zdarma :) Ale wifi fungovala perfektně

+11/0
1.2.2013 14:33

P25e27t10r 49P62a14c45k21a 4469399335701

Ono z aut na dálnici D1 jede opravdu do Brna jen zlomek. Pro všechny ostatní je D1 Express k ničemu.

0/−6
1.2.2013 13:16

J66i59r14k55a 44D56v15o10ř66á28k 4855850153598

A to jste se dozvěděl kde? Autobusů bez nějakých zvláštních zastávek tam teď jede relativní dostatek a nebývají vlastně ani levnější, zato jsou stísněnější a rizikovější. Z těch desetitisíců auto co po D1 jede v nejslabším místě jich Praha - Brno naopak pojede nezanedbatelné množství, a dostat "jich" do vlaku jen necelou desetinu z nějakých těch 30 tis. by znamenalo zahustit vlaky skoro na dvojnásobek - tj. půlhodinový takt.

+5/0
1.2.2013 18:40
Foto

A76l43a60n 45Ř50e12p62k69a 4865666

No kdyby měli ČD na iDnes-u a jinde reklamu v článcích, jako Regiojet na své žluté IC, tak jezdí taky plné. :-)

+14/−2
1.2.2013 12:32

J19a21r97o38s11l76a80v 51N22o76v59á31k 4908200978612

No, hlavně je pravda, že zatím nebyly nijak moc vytížené. Bohužel.

+1/0
1.2.2013 12:07

P61e81t92r 58N98i24v63n56i54c68k76ý 3842934825687

Brňáci hupsnou do auta a už to po tankodromu valí do Prahy. Z Ostravy he to přese jen výrazně dál, zajížďkou okolo Brna. Z Ostravy je vlak rozumnější volba.

+1/0
1.2.2013 12:29
Foto

A13l89a26n 87Ř35e45p16k71a 4645506

Ale zajímavé, že Jančura se na trasu Brno-Praha tak třese a nejradši by tam jezdil už zítra a bez dotací ;-D.

Holt reklama je reklama.

+4/−1
1.2.2013 12:34

P15e43t92r 81N26i22v68n35i51c50k11ý 3872934185207

Jančura na té trati chce mít monopol bez dotací.

1. Má rozhodně nižší náklady (hlavně režijní) než ČD

2. Nasadil by jen tolik vlaků, aby je naplnil.

3. Ještě se nerozjela velká oprava D1

+4/−2
1.2.2013 12:48

P96a44v80e55l 18M13a65t28o93u90š27e11k 5920207368254

4. Jezdí jen tam, kde s jistotou ví, že neprodělá. Tím spíše, když tam (určitě bezúplatně) získá monopol... Přeberte si to jak chcete.

+4/0
1.2.2013 14:34

P74e30t92r 57N18i29v62n71i51c63k26ý 3682404275117

Která soukromý podnikatel by šel podnikat tam, kde prodělá?

+1/−1
1.2.2013 14:49

J11i32r79k24a 48D70v90o18ř42á11k 4775740873358

Třeba ten který se přepočítá?

+2/0
1.2.2013 18:52

J94i67r41k41a 24D85v22o73ř24á61k 4875250273838

Narážíte na jeho 50 milionovou ztrátu za rok 2011?;-D No, to byl koneckonců jen nepodařený rozjezdový rok, já si počkám raději na čísla za rok 2012, jenže s tím Jančura zaručeně nebude pospíchat. Vlastně na Obchodní rejstřík nedodal data ještě ani za rok 2010...

+2/0
1.2.2013 18:50

R65a49d49e58k 62J72a25n98a70t39a 9215756134382

Jak jste přišel na bod 1. Ano, Jančura má nižší režijní náklady. Ale jen v absolutním objemu. Při přepočtu na vypravený spoj vedou v tomto ČD protože těch spojů mají 7000

+2/−1
1.2.2013 15:18

J83i25r17k50a 87D83v25o68ř57á36k 4985130253888

Tak tak. A přecijenom mít 6 stevardek na 4 zmenšené vagóny, tedy maximálně 192 sedaček, to přecijen také něco stojí, i když se cestujícím třeba líbí, jak to vypadá zababeně.

+1/0
1.2.2013 18:56

R57a65d61k60o 55K72ř34i75v61á38n25e35k 7620783675700

PN: Jak jste přišel na to, že RJ má nižší režijní náklady? To vztahujete na počet vypravených vlaků? (RJ 18 denně, ČD 6900 - tedy 390 x více) nebo na počet přepravených cestujících nebo na přepravní výkon (oskm) nebo na korunu tržeb? ?

ČD patří v produktivitě pracovníka na počet cestujících i přepravní výkon k dlouhodobě nejlepším v Evropě. V tržbách je to na průměru kvůli nesrovnatelně levnějšímu jízdnému. R^

Nevěřte tomu, že minidopravce, vypravující čtvrt procenta vlaků v Čechách, je na tom s režijními náklady lépe, ačkoliv tiskového mluvčího a další neproduktivní pracovníky schovává do režijních nákladů mateřské firmy. Rv

+5/−1
1.2.2013 15:30

R11a12d19e19k 44J39a46n80a73t39a 9105496794902

Nejen tiskového mluvčího. I zvýšené náklady na eShop, který patří pod StudentAgency, ale dost se toho na něm muselo kvůli vlakům přidělat ....

+1/0
1.2.2013 16:13
Foto

J32a62n 69M10r20á22z 5730586259571

myslím, že až dojde k avizovanému začátku oprav na D1 v několika úsecích, nebudou ČD stačit vagóny... Toť můj soukromý odhad...:-)

+8/0
1.2.2013 12:49

J65i59r48k54a 22D71v57o62ř89á89k 4655970103168

Myslím, že to bude trvat po začátku prací ještě tak půl roku, než to stoupne podstatně. Ale celkem věřím tomu, že jestli se někdy zjara začne, ČD by ten zrušený pár mohly na podzim zas nasadit.

+2/0
1.2.2013 19:04

J79i23r35k25a 79D80v43o34ř36á80k 4465920723918

Vždyť zatím nemají smysl, když se na D1 nekope. kromě toho  zavézt novou vlakovou linku trvá spíš rok než pár měsíců - navíc zimních.

+2/0
1.2.2013 18:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.