Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží v Bylnici opravují za 185 milionů. Peníze prý jinak využít nešlo

Rekonstrukce příhraniční železniční stanice v Brumově na Zlínsku za 185 milionů korun vzbudila negativní ohlasy. Lidé nerozumějí tomu, proč byla tak velká investice potřebná v místě, kudy denně projede jen několik vlaků a odkud ani není přímé spojení se Slovenskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I90v59a41n 60M90a89r98e83k 6814868512

"Hospodaří" se i na druhé straně hranice konkretně např v Trenč Teplé kde bylo zbudováno pompézní nádraží třetího tisíciletí. 

I když se jedná o "koridorovou"¨stanici tak >>>Provoz na Moravu zastaven,na Lednické Rovné ukončen stejně tak jako skončila "električka" do Trenč. Teplic pro kterou bylo sice zbudováno taktéž nástupiště ale shodných parametrů jako pro normální rozchod takže v případě obnovení provozu na tomto unikátu by cestující skákali do přistavené soupravy shora ,no a nakonec ještě snad na trati  T.Teplá -Trenčín -Chynorany byl provoz též omezen na minimum takže Trenč Teplá by bohatě vystačila s parametry Bylnického nádraží !

+1/0
5.2.2013 16:08
Foto

P65e72t29e78r 79K62r54a24k 4205825128342

Je to schizofrénne, keďna jednej strane sa modernizuje železničná infraštruktúra, na druhej strane sa ruší osobná a nákladná doprava. Ešte horší osud zasiahol aj trať Žďárec u Skutče - Svitavy, kde bolo nákladne vybudované DOZ (diaľkové ovládanie), no a v súčasnosti tam jazdia asi len Sp vlaky cez víkend. V prípade tej Trenčianskej Teplej ale treba brať do úvahy, že leží na medzinárodnom železničnom koridore. Do jej modernizácie išlo určite násobne viac peňazí ako do Bylnice, ale vybudovali sa napríklad mimoúrovňové a bezbariérové nástupištia, dosadili rýchle výmeny čo má význam pri organizácii a bezpečnosti dopravy.

0/0
5.2.2013 23:05

M10i70l78a74n 33B40u73r12e30š 4185806847288

Tak to bude zase klasický tunel. To je jako kdyby v Brně vybudovali jednu stanici metra s tím, že se s ním v dalších 2000 letech tak nějak počítá

+2/0
4.2.2013 21:21

A50n72t57o70n66í92n 75N26á22d69v86o13r15n36í53k 1737452952344

Dejme tomu, že nejdou peníze přesunout, ale pak se ptám jakého inteligenta vůbec napadlo nechat zpracovat takový projekt a kteří další inteligenti tento projekt schvalovali, protože toto nikoho nepodplacenýho a se zdravym rozumem nemůže napadnout.

+5/0
4.2.2013 15:11

P87a35v40e89l 21K25r74e53u18z84i31g57e90r 7444600390889

Na tomto příkladu jde krásně vidět šílenost dotačního systému... super, kolik peněz dostaneme přefiltrovaných přes EU... v porovnání s tím, kolik tam musíme dát. Ale abychom my byli v pluse, musejí být jiní v minuse. A navíc se cestou spousta peněz poztrácí na "transakčních nákladech". Systém dotací EU je přerozdělováním peněz od relativně chudých v bohatých zemích k relativně bohatým v chudých zemích.

+4/0
4.2.2013 14:33

M96a53r53t88i36n 17B86o10u90s71k28a 4138290374833

tvrzeni, ze penize nelze pouzit jinde je pouze alibisticka vymluva. Problem je predevsim neexistence dostatecne pripravenych projektu, tak se to lepi takovyma pseudo projektama, jen aby nahodou dotace nepropadla. Tneto nekoncepcni pristup se bohuzel stava pravidlem u verejnych investic :(

+2/0
4.2.2013 14:57

R95i91c19h82a45r55d 90K49á66b40a 8909218940670

Je to krasna ukazka jak nesmyslne je prerozdelovani penez na jakekoli urovni. Cim vys je vetsi plytvani.

Nalepte cedulku: "Placeno z penez danovych poplatniku", bouchnete sampus a teste se na dalsi uspesne projekty.

Napr. nedaleko od nas, se stavi z Evropskych penez golfove hriste ...

+2/0
4.2.2013 14:30

M96a63r76e91k 52K45o61s27t52e89l29e52c55k49ý 6873566468

Takže, kdybychom na to používali jen vlastní peníze, tak bychom to ani nerekonstruovali. Takhle rekonstruovat můžeme, i když to nepotřebujeme!

A raději vyhodíme peněz více, však on si už na tom někdo kapsu namaže! Projektanti i agentury jsou placeni provizemi z celkové částky...

Staří si už raději nepamatují a mladí to nezažili. Tak se budeme navzájem okrádat jako za socialismu.

Ať žije ten bruselský socialismus a přerozdělování! Zkušenost s moskevským socialismem nám evidentně nestačila...

+4/0
4.2.2013 14:24

J20a44n 73P66a91v25e12l 8443982778836

Hezké uvažování. Ve volném překladu "raději peníze vyhodíme oknem než abychom je vraceli"

+4/0
4.2.2013 14:19

P56a11v33e49l 81Z43i32k96a 3542771332139

Jinak Brusel žádné peníze nevytváří, nic neprodukuje, nic nevydělává. Pořád to jsou naše nebo aktuálně německé peníze, které jen tím slavným Bruselem protečou!!

+7/−1
4.2.2013 14:06

J44a82n 86S37v17o42b95o76d24a 6514324192891

Ano, je potřeba to zefektivnit. Nikoli zrušit. Lepší mít peníze z Bruselu a dobře využité (možná budoucnost) nežli žádné peníze z Bruselu (nevhodná budoucnost).

0/0
4.2.2013 14:22

R74i55c11h58a15r87d 88K65á94b15a 8259638570100

Mylite se. Prerozdelovani nefunguje efektivne nikdy. Lepsi je penize nechat tem kdo je produkuji.

0/0
4.2.2013 14:32

J22a73n 60S94v12o68b49o73d14a 6114124962671

Aha, dík že jste mě upozornil :)

0/0
4.2.2013 15:05

R59i39c32h51a95r27d 64K32á71b20a 8389698210710

A jeste ne vsechny :) mnozstvi ktere tece tam je mnohem vetsi, nez jakou realnou cenu maji ty vysledne produkty :)

0/0
4.2.2013 14:31

J65i52n63d71ř80i98c10h 92R50á12z62l 1971494209945

Jasná zlodějna, jako vždy. Jo. jak se ti kluci, co spolu mluví dostanou ke korytu, tak chlemstají a nemají dost...Ale do času, taky na ně dojde...;-D

+3/0
4.2.2013 14:04

P29a88v96e76l 54Z36i34k88a 3872361252479

Co je to dotace???  To jsou peníze, které se vezmou těm, kteří je vydělají, pak se pošlou do Bruselu, tam se jich třetina utratí, pak se pošlou zpět chytrým úředníkům na krajích, ti utratí za svůj provoz další třetinu a zbylou třetinu přidělí známým, kteří jim dají do kapsy 10% a ti postaví nějaký předražený nesmysl.

.... všechny dotace zrušit, úředníky jak u nás, tak i v Bruselu rozprášit!

+2/−1
4.2.2013 14:04

J60a68n 64S51v89o97b38o52d87a 6794374162521

Takže je potřeba zefektivnit proces a odstranit korupci. Máte klasický názor na EU, ale nechápu o co vám jde - korupci máme tady. Tím, že zrušíme EU nám tady korupce nezmizí.

0/0
4.2.2013 14:23
Foto

K36r73i96s90t28ý45n38a 67V26a63ň20k32o22v55á 3447250725433

;-D;-D;-D Já když tudy po dlouhé době jela, myslely jsme s máti, že pukneme smíchy. Denně tudy projede pár vlaků, jsou tam asi tři koleje. Udělali mezi nimi perony, a na ně postavili směrovky - nástupiště 1 první kolej, nástupiště 1 druhá kolej, nástupiště 2 třetí kolej. Já myslela, že je to pro usnadnění pro lidi s nižším IQ, které nenapočítají do tří a jsou schopní postavit se ke třetí koleji, když vlak stojí na druhé a jinak je nádraží prázdné. A já s říkala sáááákra, to je teda pořádný tunel! Měla jsem pravdu.

Kdyby tam radši dali lepší kafemat nebo automat na vodu, to, co tam dávají, kolem kafe ani neprošlo a je mi jasné, že na tak malé nádraží nebudou dělat bufet, když i novinový stánek museli zrušit.

+4/−1
4.2.2013 13:51
Foto

P23e58t41e87r 37K81r88a75k 4745185888792

V článku je jasné uvedené, že táto datácia z EÚ peňazovodu je z väčšej časti cestujúcemu substrátu neviditeľná, má však svoj význam v bezpečnosti (staničné zabezpečovacie zariadenie), rýchlosti stavania vlakových ciest, na racionalizáciu prevádzky... Všeobecne železničné, či iné dopravné stavby sú investične náročné. Okrem modernizácie významných uzlov a koridorov je z času na čas potrebné opraviť aj nejakú tú žst. na regionálnej trati, to obzvlášť platí pre sieť SŽDC, ktorá má v strednej Európe najväčšiu hustotu. Možno bola táto stanica dôkladne vyberaná, možno bola v dezolátnom stave, takže tak či tak, by jej oprava zhltla určitý objem prostriedkov (nepíšem o vymaľovaní staničných záchodov), ale o železničnom zvršku. A čo som pozeral do JŘ, tak Bylnice sa mi nejaví tak úplne bezvýznamná stanica.

0/0
5.2.2013 22:51

A87l57e40x66a62n57d44r 84V84i14d33n58e40r 1247510247915

prerozdelvoani je nejvetsi peklo

+5/0
4.2.2013 13:38

L51u23c25i62a80n 47P35a87p64a69z40i19a34n 5824567231395

Proč se to svádí na Brusel? Češi/Moraváci/Slezaní z Čechystánu žádali na projekt, kterému Brusel vyšel vstříc. To jestli si tady budeme realizovat blbosti je naše blbost. Nesvádějme to na Brusel. Žádost byla psána od nás. Proč jsme nežádali Brusel o skutečně potřebné akce, proč není spojení na Slovensko pro osobní dopravu? Proč máme takové představitele, kteří nevědí co lid, naši občané, národ pořebuje?

+8/−1
4.2.2013 13:24

H73o82n93z63a 12K55o69v65a44r 6783727439343

Protože na potřebné akce vám nikdo peníze nedá. Tuším, že to byl třeba případ Kladna (ale nejsem si jistý). Potřebovali parkoviště u nemocnice. Na to peníze EU nedá, ale na rozhlednu uprostřed nemocnice peníze dala a k rozhledně patří parkoviště. Takhle to prostě v EU funguje.

+4/−2
4.2.2013 13:26

P47e67t60r 52D91v96o85ř92á21k 9912407931158

To je jiný operační program, ve kterém jsou zrovna volné prachy. Tj. MMR je vycucané, na MŽP (MPO,...) jsou volné prachy = parkplatz není, rozhledna ano.

+1/0
4.2.2013 13:31

P83e21t36r 90D97v28o15ř86á30k 9112387301228

Mno, občas se stává,  že poskytovatel účel doace změní, ovšem příjemce dotace se nechytne za nos a dotaci na nesmysl neodmítne. A na kom je potom chyba? 8-o

+1/0
4.2.2013 13:30

H38o19n27z74a 68K24o10v67a60r 6193897949703

"Navíc selský rozum lze v případě evropských fondů aplikovat jen velmi těžko." - vytesat do kamene!!! Pokud si někdo myslí, že jsme stát tunelářů, tak proti situaci v EU nejsme ani druhá liga.

+6/−3
4.2.2013 13:24

P98e37t65r 75D62v58o68ř66á12k 9642817281588

Tak účel dotace musíte splnit vždy (u krajské, státní nebo evropské dotace). O účelu rozhoduje pouze ten, kdo peníze poskytuje, ne ten příjemce, který za ně něco má udělat nebo postavit. Příjemce navrhne účel, poskytovatl ho schválí nebo změní, ale vždy platí to, co si rozhodne ten poskytovatel.

.

V některých případech se účel dotace hledá jen velmi těžko a jeho zdůvodnění může nabýt groteskních rozměrů a podob. Např. u naučných stezek to bývají takové bláboly, že si člověk připadá jako kdyby žil v přírodní rezervaci, kam lidská noha nikdy nevstoupila.

+3/0
4.2.2013 13:29

V66í22t14e51k 11V66a90l48a22c32h 7544560225625

Oprava za 185 milionů???? Tak za tuhle sumu se dá postavit i zámek se zámeckou zahradou a ne jen oprava starého baráku. Je to prostě podvod, zlodějna a podnikatel na tom vydělal desítky milionů z peněz daňových poplatníků. Tak to dnes tady chodí a nedá se čemu divit.

+3/−4
4.2.2013 13:09

P40e56t35r 42D36v93o60ř12á49k 9692857191758

Přečtěte si článek celý - část šla do kolejového svršku a nové kabeláže a zabezpečovacího zařízení.

Jinak podle mne je to v pořádku, jen doufám, že někde neprošvihli termín nabytí právní moci nebo podobnou ptákovinu.

+2/−1
4.2.2013 13:25

L84u96c73i24a88n 52P96a51p76a36z29i66a23n 5114267421635

Kdysi, přečtěte si, že se nejednalo jen o opravu v klasickém pojetí... Tam ten problém není.

+1/−1
4.2.2013 13:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.