Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží v Bylnici opravují za 185 milionů. Peníze prý jinak využít nešlo

Rekonstrukce příhraniční železniční stanice v Brumově na Zlínsku za 185 milionů korun vzbudila negativní ohlasy. Lidé nerozumějí tomu, proč byla tak velká investice potřebná v místě, kudy denně projede jen několik vlaků a odkud ani není přímé spojení se Slovenskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I35v58a15n 29M97a84r55e29k 6764348332

"Hospodaří" se i na druhé straně hranice konkretně např v Trenč Teplé kde bylo zbudováno pompézní nádraží třetího tisíciletí. 

I když se jedná o "koridorovou"¨stanici tak >>>Provoz na Moravu zastaven,na Lednické Rovné ukončen stejně tak jako skončila "električka" do Trenč. Teplic pro kterou bylo sice zbudováno taktéž nástupiště ale shodných parametrů jako pro normální rozchod takže v případě obnovení provozu na tomto unikátu by cestující skákali do přistavené soupravy shora ,no a nakonec ještě snad na trati  T.Teplá -Trenčín -Chynorany byl provoz též omezen na minimum takže Trenč Teplá by bohatě vystačila s parametry Bylnického nádraží !

+1/0
5.2.2013 16:08
Foto

P19e24t97e57r 25K56r97a68k 4635805808282

Je to schizofrénne, keďna jednej strane sa modernizuje železničná infraštruktúra, na druhej strane sa ruší osobná a nákladná doprava. Ešte horší osud zasiahol aj trať Žďárec u Skutče - Svitavy, kde bolo nákladne vybudované DOZ (diaľkové ovládanie), no a v súčasnosti tam jazdia asi len Sp vlaky cez víkend. V prípade tej Trenčianskej Teplej ale treba brať do úvahy, že leží na medzinárodnom železničnom koridore. Do jej modernizácie išlo určite násobne viac peňazí ako do Bylnice, ale vybudovali sa napríklad mimoúrovňové a bezbariérové nástupištia, dosadili rýchle výmeny čo má význam pri organizácii a bezpečnosti dopravy.

0/0
5.2.2013 23:05

M50i83l51a24n 91B82u44r84e60š 4285106507588

Tak to bude zase klasický tunel. To je jako kdyby v Brně vybudovali jednu stanici metra s tím, že se s ním v dalších 2000 letech tak nějak počítá

+2/0
4.2.2013 21:21

A34n59t76o89n28í65n 58N85á71d34v92o13r79n50í91k 1937442122894

Dejme tomu, že nejdou peníze přesunout, ale pak se ptám jakého inteligenta vůbec napadlo nechat zpracovat takový projekt a kteří další inteligenti tento projekt schvalovali, protože toto nikoho nepodplacenýho a se zdravym rozumem nemůže napadnout.

+5/0
4.2.2013 15:11

P54a40v63e44l 55K70r63e45u41z49i71g90e24r 7574970900969

Na tomto příkladu jde krásně vidět šílenost dotačního systému... super, kolik peněz dostaneme přefiltrovaných přes EU... v porovnání s tím, kolik tam musíme dát. Ale abychom my byli v pluse, musejí být jiní v minuse. A navíc se cestou spousta peněz poztrácí na "transakčních nákladech". Systém dotací EU je přerozdělováním peněz od relativně chudých v bohatých zemích k relativně bohatým v chudých zemích.

+4/0
4.2.2013 14:33

M30a78r45t24i31n 42B78o58u58s21k21a 4428520904263

tvrzeni, ze penize nelze pouzit jinde je pouze alibisticka vymluva. Problem je predevsim neexistence dostatecne pripravenych projektu, tak se to lepi takovyma pseudo projektama, jen aby nahodou dotace nepropadla. Tneto nekoncepcni pristup se bohuzel stava pravidlem u verejnych investic :(

+2/0
4.2.2013 14:57

R25i19c95h28a69r24d 30K28á64b30a 8269458100430

Je to krasna ukazka jak nesmyslne je prerozdelovani penez na jakekoli urovni. Cim vys je vetsi plytvani.

Nalepte cedulku: "Placeno z penez danovych poplatniku", bouchnete sampus a teste se na dalsi uspesne projekty.

Napr. nedaleko od nas, se stavi z Evropskych penez golfove hriste ...

+2/0
4.2.2013 14:30

M77a54r80e58k 93K72o64s66t74e32l96e84c85k95ý 6593526138

Takže, kdybychom na to používali jen vlastní peníze, tak bychom to ani nerekonstruovali. Takhle rekonstruovat můžeme, i když to nepotřebujeme!

A raději vyhodíme peněz více, však on si už na tom někdo kapsu namaže! Projektanti i agentury jsou placeni provizemi z celkové částky...

Staří si už raději nepamatují a mladí to nezažili. Tak se budeme navzájem okrádat jako za socialismu.

Ať žije ten bruselský socialismus a přerozdělování! Zkušenost s moskevským socialismem nám evidentně nestačila...

+4/0
4.2.2013 14:24

J88a57n 55P75a15v61e79l 8303822988606

Hezké uvažování. Ve volném překladu "raději peníze vyhodíme oknem než abychom je vraceli"

+4/0
4.2.2013 14:19

P79a93v14e95l 77Z24i79k65a 3392821572289

Jinak Brusel žádné peníze nevytváří, nic neprodukuje, nic nevydělává. Pořád to jsou naše nebo aktuálně německé peníze, které jen tím slavným Bruselem protečou!!

+7/−1
4.2.2013 14:06

J60a57n 43S72v31o84b37o33d68a 6224264372871

Ano, je potřeba to zefektivnit. Nikoli zrušit. Lepší mít peníze z Bruselu a dobře využité (možná budoucnost) nežli žádné peníze z Bruselu (nevhodná budoucnost).

0/0
4.2.2013 14:22

R54i67c72h92a11r38d 21K72á14b85a 8799278110160

Mylite se. Prerozdelovani nefunguje efektivne nikdy. Lepsi je penize nechat tem kdo je produkuji.

0/0
4.2.2013 14:32

J70a26n 93S22v29o41b39o93d27a 6704874582451

Aha, dík že jste mě upozornil :)

0/0
4.2.2013 15:05

R54i74c91h67a77r76d 18K33á56b16a 8719378540450

A jeste ne vsechny :) mnozstvi ktere tece tam je mnohem vetsi, nez jakou realnou cenu maji ty vysledne produkty :)

0/0
4.2.2013 14:31

J54i56n71d62ř54i29c77h 65R17á74z98l 1951944579595

Jasná zlodějna, jako vždy. Jo. jak se ti kluci, co spolu mluví dostanou ke korytu, tak chlemstají a nemají dost...Ale do času, taky na ně dojde...;-D

+3/0
4.2.2013 14:04

P49a12v14e52l 91Z65i97k22a 3272121492919

Co je to dotace???  To jsou peníze, které se vezmou těm, kteří je vydělají, pak se pošlou do Bruselu, tam se jich třetina utratí, pak se pošlou zpět chytrým úředníkům na krajích, ti utratí za svůj provoz další třetinu a zbylou třetinu přidělí známým, kteří jim dají do kapsy 10% a ti postaví nějaký předražený nesmysl.

.... všechny dotace zrušit, úředníky jak u nás, tak i v Bruselu rozprášit!

+2/−1
4.2.2013 14:04

J82a23n 19S31v84o74b94o84d47a 6554174422381

Takže je potřeba zefektivnit proces a odstranit korupci. Máte klasický názor na EU, ale nechápu o co vám jde - korupci máme tady. Tím, že zrušíme EU nám tady korupce nezmizí.

0/0
4.2.2013 14:23
Foto

K66r87i67s26t68ý80n80a 60V73a16ň14k66o83v61á 3787560445533

;-D;-D;-D Já když tudy po dlouhé době jela, myslely jsme s máti, že pukneme smíchy. Denně tudy projede pár vlaků, jsou tam asi tři koleje. Udělali mezi nimi perony, a na ně postavili směrovky - nástupiště 1 první kolej, nástupiště 1 druhá kolej, nástupiště 2 třetí kolej. Já myslela, že je to pro usnadnění pro lidi s nižším IQ, které nenapočítají do tří a jsou schopní postavit se ke třetí koleji, když vlak stojí na druhé a jinak je nádraží prázdné. A já s říkala sáááákra, to je teda pořádný tunel! Měla jsem pravdu.

Kdyby tam radši dali lepší kafemat nebo automat na vodu, to, co tam dávají, kolem kafe ani neprošlo a je mi jasné, že na tak malé nádraží nebudou dělat bufet, když i novinový stánek museli zrušit.

+4/−1
4.2.2013 13:51
Foto

P60e14t37e94r 52K96r52a24k 4305105718212

V článku je jasné uvedené, že táto datácia z EÚ peňazovodu je z väčšej časti cestujúcemu substrátu neviditeľná, má však svoj význam v bezpečnosti (staničné zabezpečovacie zariadenie), rýchlosti stavania vlakových ciest, na racionalizáciu prevádzky... Všeobecne železničné, či iné dopravné stavby sú investične náročné. Okrem modernizácie významných uzlov a koridorov je z času na čas potrebné opraviť aj nejakú tú žst. na regionálnej trati, to obzvlášť platí pre sieť SŽDC, ktorá má v strednej Európe najväčšiu hustotu. Možno bola táto stanica dôkladne vyberaná, možno bola v dezolátnom stave, takže tak či tak, by jej oprava zhltla určitý objem prostriedkov (nepíšem o vymaľovaní staničných záchodov), ale o železničnom zvršku. A čo som pozeral do JŘ, tak Bylnice sa mi nejaví tak úplne bezvýznamná stanica.

0/0
5.2.2013 22:51

A93l93e71x24a35n76d39r 94V58i30d67n41e18r 1177150637105

prerozdelvoani je nejvetsi peklo

+5/0
4.2.2013 13:38

L23u25c38i13a11n 56P37a10p70a45z69i73a54n 5594807871615

Proč se to svádí na Brusel? Češi/Moraváci/Slezaní z Čechystánu žádali na projekt, kterému Brusel vyšel vstříc. To jestli si tady budeme realizovat blbosti je naše blbost. Nesvádějme to na Brusel. Žádost byla psána od nás. Proč jsme nežádali Brusel o skutečně potřebné akce, proč není spojení na Slovensko pro osobní dopravu? Proč máme takové představitele, kteří nevědí co lid, naši občané, národ pořebuje?

+8/−1
4.2.2013 13:24

H21o19n94z69a 35K11o26v48a94r 6393467949853

Protože na potřebné akce vám nikdo peníze nedá. Tuším, že to byl třeba případ Kladna (ale nejsem si jistý). Potřebovali parkoviště u nemocnice. Na to peníze EU nedá, ale na rozhlednu uprostřed nemocnice peníze dala a k rozhledně patří parkoviště. Takhle to prostě v EU funguje.

+4/−2
4.2.2013 13:26

P44e91t88r 23D17v83o43ř18á92k 9472437231638

To je jiný operační program, ve kterém jsou zrovna volné prachy. Tj. MMR je vycucané, na MŽP (MPO,...) jsou volné prachy = parkplatz není, rozhledna ano.

+1/0
4.2.2013 13:31

P41e69t31r 14D70v86o52ř56á94k 9942677401868

Mno, občas se stává,  že poskytovatel účel doace změní, ovšem příjemce dotace se nechytne za nos a dotaci na nesmysl neodmítne. A na kom je potom chyba? 8-o

+1/0
4.2.2013 13:30

H23o22n63z16a 27K90o15v84a11r 6763837409523

"Navíc selský rozum lze v případě evropských fondů aplikovat jen velmi těžko." - vytesat do kamene!!! Pokud si někdo myslí, že jsme stát tunelářů, tak proti situaci v EU nejsme ani druhá liga.

+6/−3
4.2.2013 13:24

P95e54t52r 28D71v61o55ř71á69k 9552277901678

Tak účel dotace musíte splnit vždy (u krajské, státní nebo evropské dotace). O účelu rozhoduje pouze ten, kdo peníze poskytuje, ne ten příjemce, který za ně něco má udělat nebo postavit. Příjemce navrhne účel, poskytovatl ho schválí nebo změní, ale vždy platí to, co si rozhodne ten poskytovatel.

.

V některých případech se účel dotace hledá jen velmi těžko a jeho zdůvodnění může nabýt groteskních rozměrů a podob. Např. u naučných stezek to bývají takové bláboly, že si člověk připadá jako kdyby žil v přírodní rezervaci, kam lidská noha nikdy nevstoupila.

+3/0
4.2.2013 13:29

V58í51t38e49k 95V30a82l30a70c31h 7534850295515

Oprava za 185 milionů???? Tak za tuhle sumu se dá postavit i zámek se zámeckou zahradou a ne jen oprava starého baráku. Je to prostě podvod, zlodějna a podnikatel na tom vydělal desítky milionů z peněz daňových poplatníků. Tak to dnes tady chodí a nedá se čemu divit.

+3/−4
4.2.2013 13:09

P39e92t46r 72D28v89o97ř14á75k 9332167841258

Přečtěte si článek celý - část šla do kolejového svršku a nové kabeláže a zabezpečovacího zařízení.

Jinak podle mne je to v pořádku, jen doufám, že někde neprošvihli termín nabytí právní moci nebo podobnou ptákovinu.

+2/−1
4.2.2013 13:25

L52u65c46i25a58n 41P62a55p60a79z63i57a32n 5354337971415

Kdysi, přečtěte si, že se nejednalo jen o opravu v klasickém pojetí... Tam ten problém není.

+1/−1
4.2.2013 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.