Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží v Bylnici opravují za 185 milionů. Peníze prý jinak využít nešlo

Rekonstrukce příhraniční železniční stanice v Brumově na Zlínsku za 185 milionů korun vzbudila negativní ohlasy. Lidé nerozumějí tomu, proč byla tak velká investice potřebná v místě, kudy denně projede jen několik vlaků a odkud ani není přímé spojení se Slovenskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I54v68a84n 71M85a36r69e71k 6304838692

"Hospodaří" se i na druhé straně hranice konkretně např v Trenč Teplé kde bylo zbudováno pompézní nádraží třetího tisíciletí. 

I když se jedná o "koridorovou"¨stanici tak >>>Provoz na Moravu zastaven,na Lednické Rovné ukončen stejně tak jako skončila "električka" do Trenč. Teplic pro kterou bylo sice zbudováno taktéž nástupiště ale shodných parametrů jako pro normální rozchod takže v případě obnovení provozu na tomto unikátu by cestující skákali do přistavené soupravy shora ,no a nakonec ještě snad na trati  T.Teplá -Trenčín -Chynorany byl provoz též omezen na minimum takže Trenč Teplá by bohatě vystačila s parametry Bylnického nádraží !

+1/0
5.2.2013 16:08
Foto

P35e67t36e32r 34K75r65a93k 4865875238942

Je to schizofrénne, keďna jednej strane sa modernizuje železničná infraštruktúra, na druhej strane sa ruší osobná a nákladná doprava. Ešte horší osud zasiahol aj trať Žďárec u Skutče - Svitavy, kde bolo nákladne vybudované DOZ (diaľkové ovládanie), no a v súčasnosti tam jazdia asi len Sp vlaky cez víkend. V prípade tej Trenčianskej Teplej ale treba brať do úvahy, že leží na medzinárodnom železničnom koridore. Do jej modernizácie išlo určite násobne viac peňazí ako do Bylnice, ale vybudovali sa napríklad mimoúrovňové a bezbariérové nástupištia, dosadili rýchle výmeny čo má význam pri organizácii a bezpečnosti dopravy.

0/0
5.2.2013 23:05

M81i74l40a87n 63B29u56r43e22š 4385746367878

Tak to bude zase klasický tunel. To je jako kdyby v Brně vybudovali jednu stanici metra s tím, že se s ním v dalších 2000 letech tak nějak počítá

+2/0
4.2.2013 21:21

A26n46t48o57n51í43n 79N94á79d84v31o59r63n32í62k 1917512592584

Dejme tomu, že nejdou peníze přesunout, ale pak se ptám jakého inteligenta vůbec napadlo nechat zpracovat takový projekt a kteří další inteligenti tento projekt schvalovali, protože toto nikoho nepodplacenýho a se zdravym rozumem nemůže napadnout.

+5/0
4.2.2013 15:11

P29a91v28e76l 98K47r56e76u47z18i39g46e13r 7164740900639

Na tomto příkladu jde krásně vidět šílenost dotačního systému... super, kolik peněz dostaneme přefiltrovaných přes EU... v porovnání s tím, kolik tam musíme dát. Ale abychom my byli v pluse, musejí být jiní v minuse. A navíc se cestou spousta peněz poztrácí na "transakčních nákladech". Systém dotací EU je přerozdělováním peněz od relativně chudých v bohatých zemích k relativně bohatým v chudých zemích.

+4/0
4.2.2013 14:33

M37a29r60t10i96n 58B43o27u87s54k82a 4348750584903

tvrzeni, ze penize nelze pouzit jinde je pouze alibisticka vymluva. Problem je predevsim neexistence dostatecne pripravenych projektu, tak se to lepi takovyma pseudo projektama, jen aby nahodou dotace nepropadla. Tneto nekoncepcni pristup se bohuzel stava pravidlem u verejnych investic :(

+2/0
4.2.2013 14:57

R77i20c13h34a33r93d 88K98á31b50a 8609278800460

Je to krasna ukazka jak nesmyslne je prerozdelovani penez na jakekoli urovni. Cim vys je vetsi plytvani.

Nalepte cedulku: "Placeno z penez danovych poplatniku", bouchnete sampus a teste se na dalsi uspesne projekty.

Napr. nedaleko od nas, se stavi z Evropskych penez golfove hriste ...

+2/0
4.2.2013 14:30

M73a82r25e24k 33K55o48s52t82e38l38e90c56k48ý 6473596278

Takže, kdybychom na to používali jen vlastní peníze, tak bychom to ani nerekonstruovali. Takhle rekonstruovat můžeme, i když to nepotřebujeme!

A raději vyhodíme peněz více, však on si už na tom někdo kapsu namaže! Projektanti i agentury jsou placeni provizemi z celkové částky...

Staří si už raději nepamatují a mladí to nezažili. Tak se budeme navzájem okrádat jako za socialismu.

Ať žije ten bruselský socialismus a přerozdělování! Zkušenost s moskevským socialismem nám evidentně nestačila...

+4/0
4.2.2013 14:24

J14a89n 50P91a29v80e98l 8423722588186

Hezké uvažování. Ve volném překladu "raději peníze vyhodíme oknem než abychom je vraceli"

+4/0
4.2.2013 14:19

P56a74v72e63l 53Z28i65k13a 3322161942219

Jinak Brusel žádné peníze nevytváří, nic neprodukuje, nic nevydělává. Pořád to jsou naše nebo aktuálně německé peníze, které jen tím slavným Bruselem protečou!!

+7/−1
4.2.2013 14:06

J26a94n 94S87v11o77b55o45d25a 6924224692691

Ano, je potřeba to zefektivnit. Nikoli zrušit. Lepší mít peníze z Bruselu a dobře využité (možná budoucnost) nežli žádné peníze z Bruselu (nevhodná budoucnost).

0/0
4.2.2013 14:22

R42i97c24h64a21r33d 81K62á28b70a 8839958640410

Mylite se. Prerozdelovani nefunguje efektivne nikdy. Lepsi je penize nechat tem kdo je produkuji.

0/0
4.2.2013 14:32

J47a90n 71S85v63o59b71o83d87a 6964744142301

Aha, dík že jste mě upozornil :)

0/0
4.2.2013 15:05

R56i62c23h68a73r94d 17K18á12b72a 8909618450610

A jeste ne vsechny :) mnozstvi ktere tece tam je mnohem vetsi, nez jakou realnou cenu maji ty vysledne produkty :)

0/0
4.2.2013 14:31

J23i11n40d82ř63i28c24h 37R73á41z95l 1561374319515

Jasná zlodějna, jako vždy. Jo. jak se ti kluci, co spolu mluví dostanou ke korytu, tak chlemstají a nemají dost...Ale do času, taky na ně dojde...;-D

+3/0
4.2.2013 14:04

P35a37v10e60l 61Z97i74k30a 3952791752189

Co je to dotace???  To jsou peníze, které se vezmou těm, kteří je vydělají, pak se pošlou do Bruselu, tam se jich třetina utratí, pak se pošlou zpět chytrým úředníkům na krajích, ti utratí za svůj provoz další třetinu a zbylou třetinu přidělí známým, kteří jim dají do kapsy 10% a ti postaví nějaký předražený nesmysl.

.... všechny dotace zrušit, úředníky jak u nás, tak i v Bruselu rozprášit!

+2/−1
4.2.2013 14:04

J77a34n 31S97v90o55b51o68d21a 6954444382511

Takže je potřeba zefektivnit proces a odstranit korupci. Máte klasický názor na EU, ale nechápu o co vám jde - korupci máme tady. Tím, že zrušíme EU nám tady korupce nezmizí.

0/0
4.2.2013 14:23
Foto

K17r55i32s39t14ý55n79a 79V43a69ň75k44o34v24á 3197860725393

;-D;-D;-D Já když tudy po dlouhé době jela, myslely jsme s máti, že pukneme smíchy. Denně tudy projede pár vlaků, jsou tam asi tři koleje. Udělali mezi nimi perony, a na ně postavili směrovky - nástupiště 1 první kolej, nástupiště 1 druhá kolej, nástupiště 2 třetí kolej. Já myslela, že je to pro usnadnění pro lidi s nižším IQ, které nenapočítají do tří a jsou schopní postavit se ke třetí koleji, když vlak stojí na druhé a jinak je nádraží prázdné. A já s říkala sáááákra, to je teda pořádný tunel! Měla jsem pravdu.

Kdyby tam radši dali lepší kafemat nebo automat na vodu, to, co tam dávají, kolem kafe ani neprošlo a je mi jasné, že na tak malé nádraží nebudou dělat bufet, když i novinový stánek museli zrušit.

+4/−1
4.2.2013 13:51
Foto

P32e11t30e48r 16K77r61a30k 4485585968292

V článku je jasné uvedené, že táto datácia z EÚ peňazovodu je z väčšej časti cestujúcemu substrátu neviditeľná, má však svoj význam v bezpečnosti (staničné zabezpečovacie zariadenie), rýchlosti stavania vlakových ciest, na racionalizáciu prevádzky... Všeobecne železničné, či iné dopravné stavby sú investične náročné. Okrem modernizácie významných uzlov a koridorov je z času na čas potrebné opraviť aj nejakú tú žst. na regionálnej trati, to obzvlášť platí pre sieť SŽDC, ktorá má v strednej Európe najväčšiu hustotu. Možno bola táto stanica dôkladne vyberaná, možno bola v dezolátnom stave, takže tak či tak, by jej oprava zhltla určitý objem prostriedkov (nepíšem o vymaľovaní staničných záchodov), ale o železničnom zvršku. A čo som pozeral do JŘ, tak Bylnice sa mi nejaví tak úplne bezvýznamná stanica.

0/0
5.2.2013 22:51

A37l46e53x19a92n85d78r 85V67i37d67n62e55r 1937270527215

prerozdelvoani je nejvetsi peklo

+5/0
4.2.2013 13:38

L75u17c97i45a60n 20P24a41p30a81z92i17a12n 5344407731655

Proč se to svádí na Brusel? Češi/Moraváci/Slezaní z Čechystánu žádali na projekt, kterému Brusel vyšel vstříc. To jestli si tady budeme realizovat blbosti je naše blbost. Nesvádějme to na Brusel. Žádost byla psána od nás. Proč jsme nežádali Brusel o skutečně potřebné akce, proč není spojení na Slovensko pro osobní dopravu? Proč máme takové představitele, kteří nevědí co lid, naši občané, národ pořebuje?

+8/−1
4.2.2013 13:24

H18o54n95z74a 26K89o58v36a84r 6223187439693

Protože na potřebné akce vám nikdo peníze nedá. Tuším, že to byl třeba případ Kladna (ale nejsem si jistý). Potřebovali parkoviště u nemocnice. Na to peníze EU nedá, ale na rozhlednu uprostřed nemocnice peníze dala a k rozhledně patří parkoviště. Takhle to prostě v EU funguje.

+4/−2
4.2.2013 13:26

P30e19t33r 62D84v13o13ř11á83k 9342777111938

To je jiný operační program, ve kterém jsou zrovna volné prachy. Tj. MMR je vycucané, na MŽP (MPO,...) jsou volné prachy = parkplatz není, rozhledna ano.

+1/0
4.2.2013 13:31

P50e27t74r 53D94v47o79ř62á85k 9252277791128

Mno, občas se stává,  že poskytovatel účel doace změní, ovšem příjemce dotace se nechytne za nos a dotaci na nesmysl neodmítne. A na kom je potom chyba? 8-o

+1/0
4.2.2013 13:30

H51o89n89z64a 45K96o51v70a54r 6173937939903

"Navíc selský rozum lze v případě evropských fondů aplikovat jen velmi těžko." - vytesat do kamene!!! Pokud si někdo myslí, že jsme stát tunelářů, tak proti situaci v EU nejsme ani druhá liga.

+6/−3
4.2.2013 13:24

P70e52t55r 83D91v20o70ř22á87k 9742117171218

Tak účel dotace musíte splnit vždy (u krajské, státní nebo evropské dotace). O účelu rozhoduje pouze ten, kdo peníze poskytuje, ne ten příjemce, který za ně něco má udělat nebo postavit. Příjemce navrhne účel, poskytovatl ho schválí nebo změní, ale vždy platí to, co si rozhodne ten poskytovatel.

.

V některých případech se účel dotace hledá jen velmi těžko a jeho zdůvodnění může nabýt groteskních rozměrů a podob. Např. u naučných stezek to bývají takové bláboly, že si člověk připadá jako kdyby žil v přírodní rezervaci, kam lidská noha nikdy nevstoupila.

+3/0
4.2.2013 13:29

V23í92t51e55k 65V38a24l14a50c26h 7854660545745

Oprava za 185 milionů???? Tak za tuhle sumu se dá postavit i zámek se zámeckou zahradou a ne jen oprava starého baráku. Je to prostě podvod, zlodějna a podnikatel na tom vydělal desítky milionů z peněz daňových poplatníků. Tak to dnes tady chodí a nedá se čemu divit.

+3/−4
4.2.2013 13:09

P58e14t59r 62D38v55o53ř76á35k 9542907311368

Přečtěte si článek celý - část šla do kolejového svršku a nové kabeláže a zabezpečovacího zařízení.

Jinak podle mne je to v pořádku, jen doufám, že někde neprošvihli termín nabytí právní moci nebo podobnou ptákovinu.

+2/−1
4.2.2013 13:25

L18u58c94i16a97n 53P73a84p62a95z53i98a82n 5794967281965

Kdysi, přečtěte si, že se nejednalo jen o opravu v klasickém pojetí... Tam ten problém není.

+1/−1
4.2.2013 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.