Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet bez povolení vyhodil černého pasažéra, teď má problém

Soukromý železniční dopravce RegioJet se dostal do potíží kvůli mimořádnému zastavení svého vlaku v Brandýse nad Orlicí. Potřeboval vyhodit z vlaku agresivního pasažéra bez jízdenky, ale kvůli tomu porušil železniční předpisy a ohrozil bezpečnost. Dopravce pochybení přiznal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i98ř23í 34L66i85n18h44a50r45t 3515314181946

Ty vlaky a šaliny..

Neuhnou a neuhnou..

Ať jedou proti sobě nebo za sebou..

Je nebezpečné jima cestovat..

Jednak je neřídím, druhak mne nikdy nedovezou na místo, kam jedu, jen na hnusné nádraží, třeťak většinou bez hospody a čehokoliv.. 

A ještě za to chtějí čím dál víc platit..

0/−5
10.2.2013 18:23

A37l85e46š 70M70a78r85c98o71l 5827170573399

Místní diskutéři jsou hrozně chytří a znalí všech témat, proto tolik příspěvků :D

+1/−1
10.2.2013 12:23

M31i27r92o86s69l46a39v 82Z90i60k78m94u12n48d 7859133204573

Peter Jablonovský : v kterém předpise provozovatele dráhy  je stanoveno, že strojvedoucí musí zatelefonovat dispečerovi - kterému ? Který předpis provozovatele dráhy stanoví, že strojvedoucí musí mít telefon, aby mohl zatelefonovat dispečerovi. Žádný zákon nebo předpis nestanoví, že lokomotiva musí být vybavena vysílačkou ...

Kdyby při průjezdu Branskýsem nad Orlicí (libovolnou stanicí) zasáhl vlakový zabezpečovač (to se stává), tak vlak zastaví a nikdo to nikomu nehlásí předem .

0/−5
8.2.2013 12:30
Foto

P87e66t97e79r 18J49a27b68l39o86n85o25v16s75k36y 1649896501631

Strojvedúci RJ porušil predpisy.Nezatelefonoval dispečerovi,že plánuje zastaviť vlak.Navyše v Brandýse sa dávnejšie stala mimoriadna udalosť.Cestujúca s dcérou vystupovali z os.vlaku,pani na zamrznutom nástupišti spadla a keďže sa to stalo ďalej od doprav.kancelárie a v tme,výpravca o situácii nemal 100% prehľad a skončilo to tragédiou,pani usmrtil prichádzajúci vlak EC po susednej koľaji.Takáto situácia sa mohla stať aj pri nečakanom zastavení vlaku IC RegioJet.Rýchla reakcia výpravcu zabránila možnému nebezpečiu.R^A ešte niečo:RJ prijal hlavne takých strojvedúcich,ktorí mali nejaké průsery u ČD...Takže aj to o niečom svedčí

+6/−1
8.2.2013 9:49

J74a15n 91S34l13o76v16í50k 7687322915821

Ráno "školním" spojem MHD jezdí přes deset dětí neustále načerno, ještě se tím chlubí a dětem co platí se vysmívají do blbců. Dobře totiž vědí, že po nastoupení do vozidla je řidič ani revizor nesmí vyhodit ani na zastávce. Musel by zavolat policii, jinak si děcka vysadit nikdo nedovolí. ;-€;-€;-€

+9/0
7.2.2013 12:17
Foto

A87l24a93n 49Ř59e59p22k77a 4755276

A jsou i černé? ;-D

+5/−1
8.2.2013 10:52

J40a58n 52S66l84o83v52í40k 7217962325371

víc než polovina.

0/0
8.2.2013 14:37
Foto

A14l64a63n 62Ř30e73p66k80a 4935766

Aha, tak to je vše vysvětleno. :-)

Na černé se radši ani křivě nepodívat, nebo bude zle.

0/0
10.2.2013 11:47

K55r97y71š31t65o26f 76L51a21n74í45k 1449550485675

tam nemaji paralyzer?

+1/0
7.2.2013 12:01

R28a91d63k19o 56K35ř69i54v82á58n40e86k 7380843555960

Tak ještě jeden pokus o shrnutí:

1. Problém nebyl pasažér ani zastavení, ale nezajištění bezpečnosti cestujících, které musel předem neinformovaný výpravčí řešit riskantním nouzovým zastavením jiného vlaku (shozením návěstida, což je samo o sobě dost nebezpečná věc)

2. Vyvýšené panely v kolejišti nejsou plnohohodnotným nástupištěm, pro cestující vystupující do kolejiště a přecházející sousední kolej směrem k budově musí bezpečnost zajistit v tomto případě výpravčí.

3. V případě opravdového nebezpečí ve vlaku bude stejně volat sanitku, hasiče a policii výpravčí a zajišťuje zastavení vlaku v místě, kam se záchranné složky nejsnáze dostanou a nevznikne nebezpečí pro ostatní. Výpravčí je také velitel zásahu do příjezu složek IZS. Stevardky neznají poměry na místě ani nemají potřebnou kvalifikaci.

4. Pán ve vlaku ohrozil plynulý výběr jízdného a byl nepříjemný, pokud však byl nebezpečný, měl být předán policii než v Brandýse někoho zabije.

X Dotaz na RJ: ?a) hrozilo ve vlaku opravdu nebezpečí a Vám vůbec nevadilo, že jste vystavili možnému útoku výpravčího a osamělé chodce v Brandýse, nebo ?b) jste si to nebezpečí vymysleli?

+4/−2
7.2.2013 11:46

M80a50r83e59k 80M44a29n67n 8759883983314

váš dotaz o vystavení osamělých chodců v Brandýse možnému útoku jste myslel vážně? RJ je odpovědný za pořádek v ulicích??? Dopravce není policie pane.Rv

+2/−2
8.2.2013 11:55

R85a92d58e26k 95J43a38n20a56t33a 9685176114242

Mají zodpovědnost jako kdokoliv jiný (§ 367 Nepřekažení trestného činu). I vy jako občan, pokud byste viděl, že někdo ohrožuje ostatní (těžké ublížení na zdraví (§ 145)), tak byste měl informovat policii.

A pokud těn člověk tak vážné ohrožení nepředstavoval, pak nebyl důvod zastavivat (natož bez ohlášení) v Brandýse, mohlo to počkat těch pár minut do vhodnější stanice.

+2/−1
8.2.2013 12:04

R22a90d77k86o 90K95ř24i93v94á59n94e66k 7320983345860

Panne Manne, Pan Ondrůj by měl  přijít o prémie, protože po vzoru strýčka Standy Grosse "obratným" vysvětlováním vyrobil RJ dva problémy:

1. morální - všude vidíme videa, jak třeba cestující a zaměstnanci v metru pomohou zneškodinit nebezpečného cestujícícho a předat ho policii. RJ údajně nebezpečného cestujícího jen tak vyhodil z vlaku, protože si vyřešil svůj problém a co se bude dít dál mu bylo jedno. PČR nebyla informována.

2. další ohrožení bezpečnosti - z článku je patrné, že strojvedoucí nemohl stihnout všechna opatření, která by byla nutná pro opuštění stanoviště na lokomotivě vlaku s cestujícími. A to už není jen na vyřešení domluvou, ale na pořádný průšvih. Nejlepší by pro strojvedoucího bylo, kdyby svou účast na vysazování cestujícího popřel s tím, že si to pan Ondrůj vymyslel.

+2/0
8.2.2013 20:19

J30i56ř13í 82P61o34s41p43í52š10i74l 8972720226438

Je dobře, že mu alespoň zastavili. Být to nějaká mafiánská společnost tak černý pasažér vystoupí i bez zastavení ;-D

+6/0
7.2.2013 11:39

J82i44r67k53a 50D79v83o92ř84á37k 4905420623588

Strojvedoucí pomáhající vyhazovat černého pasažéra? Není to samo osobě narušení bezpečnosti? Co kdyby mu ten černý pasažér také jednu natáhnul - pokračoval by ve vedení vlaku nebo by se nechal vyměnit? Soustředil by se na jízdu dostatečně?

+9/−1
7.2.2013 11:07

R72a43d13k32o 36K76ř64i33v48á89n79e56k 7340863265960

A uzamknul lokomotivu? Provedl všechny úkony, aby se mohl vzdálit?

+6/−1
7.2.2013 11:17

P50a80v61e76l 60S98l78a58d54o13v37n70í75k 6917293717826

On se v 21. století nedokáže vlakvedoucí domluvit s výpravčím příslušného nádraží, že "nouzově" zastaví?8-o

+9/0
7.2.2013 11:01

L69i18b96o52r 71W95a56l20a44c54h 9877958255913

Jen víc takových akcí, aby si lumpové v této zemi začali konečně uvědomovat, že protiprávní jednání může být také postiženo. Ikdyž mají velké zastání na Hradě...

+14/−1
7.2.2013 9:49

J67a94k44u55b 39S65u12c59h93ý 2844577292

Ono vysadit v Brandyse jeste neni tak hrozne, ja bych cerne pasazery naopak vysazoval mimo jakoukoli stanici, nekde v polich (vim, ze to neni mozne). A aspon pet az deset kilometru na kazdou stranu nic. A az by se bahnem dobelhal, jen stanice s nejakou lokalkou. Pak by si teprve zacal vazit (a platit!) za komfort Regiojetu ci R/IC/EC/ u ČD.

+14/−1
7.2.2013 9:35

J63i69r33k75a 33D48v33o72ř89á67k 4785250373898

Vysadit mimo stanici je trochu riziko. Kdyby si ten cestující usmyslil zmrznout nebo se při chůzi po kolejích nechat přejet dalším vlakem atd., máte prokurátora na krku.

+7/−3
7.2.2013 11:09

K19a10r12e93l 68V89a31c87h33u95t 9483222529953

Nerozumím rozhořčení mnohých diskutujících?! ... Viník byl po zásluze potrestán (=vyveden z vlaku ven), nic ho nesrazilo (tedy ne že by ho byla škoda ;-D), RegioJet byl upozorněn domluvou, aby příště dali vědět ... Takže vlastně všechno dobře dopadlo! ... Paráda, ne?  ;-) [>-] 

Dobrý konec = správný konec. - A takhle by to mělo dopadat co nejčastěji! VR^

+27/−3
7.2.2013 7:51
Foto

P83a64v78e68l 77S64v57i72t20i91l 5514493616622

Vyvedení z vlaku není trest. Je to jen ukončení černé jízdy. Rv

+8/0
7.2.2013 8:50

L65u71d25ě77k 30N72o42v59á49k 4731454976749

Pokud nenásleduje nic dalšího, tak máte pravdu. Kdysi kamaráda ČD honily po soudech o cca 5tis Kč "náhradu škody" zpoždění 1 min motoráku při podobném konfliktním vykazování z vlaku - cestou na vodu si na zadní plošině zapálil a vyfukoval z okna, čímž hrubě porušil všechny možné předpisy.

+2/−1
7.2.2013 12:54

M40a72r83i63e 80Č51e48r18m21á97k11o60v78á 1261972178598

Jak měl RJ postupovat, to nevím, ale bez jízdenky cestují i občané ČR v zahraničí, konkrétně někteří držitelé režijní průkazky ČD. Mají FIP jízdenku třeba do Říma, chtějí dál na jih, ale na některé vlaky tato jízdenka neplatí, přesto do tohoto vlaku nasednou, průvodčímu "jako" nerozumí, ten je na nejbližší zastávce vysadí, oni nastoupí do dalšího vlaku, chovají se stejným způsobem a tak docestují až na místo. Trvá to sice o pár hodin déle, to nádražákům nevadí, neb mají 6 týdnů dovolené, ale finančně se to dost vyplatí.

+2/−11
7.2.2013 4:29

L53u17b36o64m25í17r 28V28a48n19ě45k 8437907429701

Já vidím hloupé bazírování SŽDC na předpisech, v Brandýse jsou 4 koleje, tudíž ohrozit něco mohl max. ten diletant skokem pod další vlak, což je riziko, který hrozí na každém větším nádraží... To že SŽDC neumí organizovat výluky a vlaky maj 90min zpoždění (osobní zkušenost) a ČD několikrát za měsíc přejede návěst... je tohle prkotina. Černýho pasažéra má právo vykopat z vlaku každá společnost, to pak taky můžu začít jezdit na černo.. při frenkvenci zastávek a spojů na trati Praha Ostrava a možnosti vysadit někoho problémového jen tam kde vlak zastavuje, by se to totiž pěkně vyplácelo...

+10/−10
7.2.2013 0:54

T12o33m84a87s 56N21o98v11o53t51n67y 3701636978139

Já třeba RJ fandím, ale taky umím uznat, že udělali chybu (strojvůdce to prostě neoznámil a nevyčkal, zda je to možné). Zkus se někdy jen postavit na kraj nástupiště, kolem kterého proletí rozjeté EC a pak vykřikuj něco o hloupém bazírování na předpisech. V tom Brandýse už navíc jeden smrťák byl a to dokonce při plánovaném zastavení, je to tam špatně vyřešené a navíc poměrně nepřehledné.

Vsadím se, že kdyby se úplně toto stejné stalo u vlaku ČD, tak tady budeš skákat dva metry vysoko, jak zase ČD porušilo předpisy a že je potrestali jen napomenutím...

+13/0
7.2.2013 2:16

M73i34r10e95k 65Z18á42v58o32d53n65ý 7242707160158

No já vám nevím ... mně přijde, že je nebezpečnější projet rychle tam, kde se normálně jede pomalu, než projet pomalu, kde se jede rychle. Ano, mělo se to oznámit. Ale že by vzniklo opravdu reálné nebezpečí? Dosti pochybuji (jedině, že by byl ten černý pasažér tak zmatený, že by počkal, až odjede vlak a šel by na druhou stranu přes další koleje). Z technických důvodů jezdí vlaky poměrně často pomalu, případně i zastaví. A pokud to vememe z netechnických důvodů, tak když strojvedoucí vidí něco/někoho na trati, taky zastaví. A stalo se někdy v takovém případě něco? Ne. Mnohem nebezpečnější je, pokud projede vlak na červenou a to se stává bohužel celkem často.

+3/−2
7.2.2013 7:19

R77a37d97e36k 93J38a50n95a59t52a 9625846964542

Zda v tomto případě vzniklo reálné nebezpečí nevíme, protože se nikde nepíše, jak byl protijedoucí vlak daleko. Ovšem to nevěděl ani personál RJ, klidně ten rychlík mohl přijet za 30 sekund po zastavení!

Na článku je ovšem nejzajímavější to, že personál tohoto dopravce zjevně nemá problém porušit předpisy. Na základě poměrně banální situace na palubě bez ohlášení zastavili. Co když si příště takové neohlášené riskantní zastavení vyhádá učitelka s dětma - když většinu personálu vlaku tvoří nekvalifikované roznašečky kafe a strojvůdce jejich nápady nekoriguje, tak bych se ani nedivil.

+3/−1
7.2.2013 8:41

P52e30t25r 73N83o45v47o34t34n37ý 5537114400321

Pro ty, kteří to stále odmítají pochopit. Ten vlak zastavil ve stanici z důvodu výstupu a nástupu cestujících a v takovém případě musí být v dané stanici doprava organizována určitým způsobem. Jak, to už tady zaznělo. Aby mohl zaměstnanec SŽDC tu dopravu správně řídit, musí vědět, které vlaky ve stanici pro výstup a nástup cestujících zastaví a které ne. A to tady nevěděl. Naštestí k žádnému ohrožení nedošlo, takže stačila domluva.  Být to o pár minut později, tak jde třeba část personálu toho RJ vlaku před soud.

+3/0
7.2.2013 9:46

J42i49r91k95a 36D72v40o71ř37á13k 4745330383498

No a co? Možná, ale to je jedno. Z dobrého důvodu se nesmí jen tak "na černo" ani jedno. Spekulovat o vážnosti nebezpečí vám nepřísluší. Omluva ve stylu "stejně tam vlaky jezdí pomalu tak by to ubrzdily a nezabily by ho" zní hodně trapně.

+1/0
7.2.2013 10:47

J52i13r32k45a 13D78v33o50ř49á85k 4705660903538

Hloupé bazírování na předpisech, když jde často o život? S prominutím doufám, že vy v dopravě nikdy dělat nebudete.;-) Našly by se jistě nějaké předpisy co nemá smysl dodržovat důsledně, ale že "tajně" dělám s vlakem něco jiného, než dispečer nebo výpravčí očekává, to mezi ně určitě nepatří.:-P

O právu vykopnout černého pasažéra to není (to vás jen obelhaly noviny). To má každý dopravce, ale nečekané zastavení musí hlásit.

+2/0
7.2.2013 10:52

R98a53d35e63k 15S18c56h67ö56n 2366213655815

Co to je za článek? Proč to celý večer visí jako hlavní zpráva?! Vždyť se nic nestalo, skončilo to domluvou a o nic nejde. Hrůza, jak se IDNES snaží o čtenostRv To že se za poslední týden málem srazilo skoro 20 vlaků ČD, nemělo takovou publicitu. Asi se vážně zamyslím nad zrušením účtu a  vymazání IDNES z oblíbených:-/

+3/−7
7.2.2013 0:00

P49e31t17r 80U91l62l31m38a44n29n 2417278117492

To, že "se málem srazilo 20 vlaků" očividně mělo dostatečnou publicitu, protože minimálně v Adamově se nic málem nesrazilo a přitom o tom všichni mluví ;)

+4/−2
7.2.2013 0:08

R68a25d81e81k 94S76c20h78ö31n 2636163105985

No ono jich možná bylo málem 30. Ale to už se do Adamova nedoneslo;-)

0/−6
7.2.2013 0:13

R40a74d71e69k 52S16c14h13ö56n 2346253925455

Á propo: Adamov? Budějovice? Blansko? Kutná Hora?

+2/−2
7.2.2013 0:17

P28e90t91r 34U63l23l75m80a35n73n 2237978547892

cože? :-D Tak to si žádám o odkazy. A jak jsem psal v Adamově se nic málem nesrazilo.

+1/0
7.2.2013 0:27

M22i28c67h10a79e92l 32M55e65n74s76i34k 8231966920442

Tak teď už to víte, milý Regiojete: příště někde v poli a bez zastavení!

 

I zvířátka chtějí v zimě papat.

+3/0
6.2.2013 23:18

P98e87t45r 76U84l28l54m66a49n40n 2287738657612

Měli mu zastavit někde na širé trati. Tam by si mohl vystoupit hezky do pole a žádné ohrožení na životě v kolejišti by se nekonalo. A černý pasažér by se ještě krásně prošel, než by mohl zkusit další vlak.

+7/0
6.2.2013 22:44

R72o25b61e92r84t 45P55r53a32ž69á89k 4618266255980

Ano. To mohli. A živil byste je vy..?

0/−1
6.2.2013 22:59

T50o25m82á46š 35H85r77d31ý 9688710679611

Možná trochu extrémní, ale nikoli nemožná scéna: Agresivní pasažér někoho zraní nebo zabije. Vlakvedoucí: "Ne, tady nemůžeme zastavit, musíme tu mrtvolu odvézt až do Olomouce!"

+10/−5
6.2.2013 21:56

P29a23t48r97i20k 54Š19e62b40e52s73t51a 4443702266575

vítej v čechystánu :-)

+1/−5
6.2.2013 21:59

R91o34b16e65r30t 25P23r15a97ž98á58k 4198326445760

Pane Šebesto, prosím, nevyjadřujte se k železniční dopravě. Jste jouda a nerozumíte tomu. Pijte pivo, rozdávejte rozumy u vás ve výčepu, ale veřejně se neprojevujte.

+10/−2
6.2.2013 23:01

Z86b23y29n69ě27k 36P37o90p24o46v55s95k41ý 9816148717923

Pan není jouda! Viděl na obrázku lokomotivu, tak zeleznici samozřejmě rozumí. Nějaké hloupé, zastaralé předpisy, jsou přece k ničemu ...:-D

+9/0
7.2.2013 1:03

P56e74t94r 16N81o76v93o40t14n64ý 5417924640281

Další, co nepochopil ;-D

+5/0
6.2.2013 22:04

P10e92t38r 44U14l14l49m96a78n11n 2197698207342

já zkusím jinou extrémní, ale nikoli nemožnou scénu. Ve voze vzplane požár. Vlak BEZ OHLÁŠENÍ zastaví ve stanici, jakou je Brandýs. Z vlaku se vyvalí cca 100 lidí, kteří se v panice pohrnou směrem k nádražní budově, pryč od hořícího vozu. Po koleji mezi zastaveným vlakem a nádražní budovou si to 80km/h prosviští rychlík.

A jaké by bylo správné řešení tohoto problému? A ne, nezastavení vlaku to není.

+4/−2
6.2.2013 23:22

R83a41d10e35k 15J11a43n36a37t94a 9195296874652

Oba trochu přeháníte. Článek je o situaci, která sama o sobě je poměrně běžná a není žádnou katastrofou, žádným ohrožením. Nějaký primitiv ve vlaku nemá jízdenku a odmítá si ji koupit a chová se agresivně. Jenže pravděpodobně ani nemá zbraň (to by to pan Sůra jistě zmínil, aby byl článek čtenější), takže reálně nemůže nikomu ublížit, protože liidi v okolí jsou v peřsile.

Stav ohrožující plynulost a bezpečnost provozu z toho udělal až ersonál dopravce. Normální by bylo situaci ohlásit řízení provozu a vysadit toho člověka, kldině při mimořádné zastávce, nejlépe ve větší stanici, kde bude jak pořádný perón (takže to nebude mít takový vliv na plynulost dopravy), tak možnost zavolat policii (aby toho člověk legitimovala a bylo po kom vymáhat škodu).

+4/0
6.2.2013 23:38

P62e94t43r 35U94l46l61m66a96n76n 2107328947772

No vždyť na to narážím. Že samotné zastavení a "vypuštění" cestujícího z vlaku problém není, ale jen když je to ohlášeno. Tady bere spousta lidí ten článek tak, že se nikdy nikde nesmí mimořádně ani zastavit.

+4/0
6.2.2013 23:45

J73i85r46k71a 52D19v98o14ř39á35k 4905300913718

Další co nepochopil, že chyba nebyla v zastavení ale v jeho neohlášení.;-D

+1/0
7.2.2013 10:56

J97i29r24k26a 48D86v12o44ř74á24k 4325570673868

Co vás to napadá za nesmysly?;-D

0/0
7.2.2013 10:55
Foto

P64a98v12e20l 33P68o50k89o32r66n20ý 2886614320682

Kdo že to psal o černých pasažérech, kteří byli vyhazováni za jízdy. Jack London?

0/0
6.2.2013 21:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.