Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet bez povolení vyhodil černého pasažéra, teď má problém

Soukromý železniční dopravce RegioJet se dostal do potíží kvůli mimořádnému zastavení svého vlaku v Brandýse nad Orlicí. Potřeboval vyhodit z vlaku agresivního pasažéra bez jízdenky, ale kvůli tomu porušil železniční předpisy a ohrozil bezpečnost. Dopravce pochybení přiznal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45i88ř15í 14L43i70n75h72a65r30t 3805584511696

Ty vlaky a šaliny..

Neuhnou a neuhnou..

Ať jedou proti sobě nebo za sebou..

Je nebezpečné jima cestovat..

Jednak je neřídím, druhak mne nikdy nedovezou na místo, kam jedu, jen na hnusné nádraží, třeťak většinou bez hospody a čehokoliv.. 

A ještě za to chtějí čím dál víc platit..

0/−5
10.2.2013 18:23
Foto

A22l98e52š 40M98a41r66c45o46l 5777230933809

Místní diskutéři jsou hrozně chytří a znalí všech témat, proto tolik příspěvků :D

+1/−1
10.2.2013 12:23

M12i29r73o53s24l61a25v 54Z77i63k49m78u75n24d 7869643784433

Peter Jablonovský : v kterém předpise provozovatele dráhy  je stanoveno, že strojvedoucí musí zatelefonovat dispečerovi - kterému ? Který předpis provozovatele dráhy stanoví, že strojvedoucí musí mít telefon, aby mohl zatelefonovat dispečerovi. Žádný zákon nebo předpis nestanoví, že lokomotiva musí být vybavena vysílačkou ...

Kdyby při průjezdu Branskýsem nad Orlicí (libovolnou stanicí) zasáhl vlakový zabezpečovač (to se stává), tak vlak zastaví a nikdo to nikomu nehlásí předem .

0/−5
8.2.2013 12:30
Foto

P73e27t60e69r 26J91a72b69l63o13n32o68v66s64k56y 1819906911281

Strojvedúci RJ porušil predpisy.Nezatelefonoval dispečerovi,že plánuje zastaviť vlak.Navyše v Brandýse sa dávnejšie stala mimoriadna udalosť.Cestujúca s dcérou vystupovali z os.vlaku,pani na zamrznutom nástupišti spadla a keďže sa to stalo ďalej od doprav.kancelárie a v tme,výpravca o situácii nemal 100% prehľad a skončilo to tragédiou,pani usmrtil prichádzajúci vlak EC po susednej koľaji.Takáto situácia sa mohla stať aj pri nečakanom zastavení vlaku IC RegioJet.Rýchla reakcia výpravcu zabránila možnému nebezpečiu.R^A ešte niečo:RJ prijal hlavne takých strojvedúcich,ktorí mali nejaké průsery u ČD...Takže aj to o niečom svedčí

+6/−1
8.2.2013 9:49

J84a97n 55S59l83o97v61í45k 7917862695321

Ráno "školním" spojem MHD jezdí přes deset dětí neustále načerno, ještě se tím chlubí a dětem co platí se vysmívají do blbců. Dobře totiž vědí, že po nastoupení do vozidla je řidič ani revizor nesmí vyhodit ani na zastávce. Musel by zavolat policii, jinak si děcka vysadit nikdo nedovolí. ;-€;-€;-€

+9/0
7.2.2013 12:17

A90l58a24n 47Ř10e84p68k14a 4365326

A jsou i černé? ;-D

+5/−1
8.2.2013 10:52

J87a54n 89S73l40o80v22í20k 7667142725861

víc než polovina.

0/0
8.2.2013 14:37

A24l22a42n 61Ř24e65p18k74a 4185286

Aha, tak to je vše vysvětleno. :-)

Na černé se radši ani křivě nepodívat, nebo bude zle.

0/0
10.2.2013 11:47

K21r45y97š44t73o97f 67L53a91n43í91k 1809700325705

tam nemaji paralyzer?

+1/0
7.2.2013 12:01

R38a18d87k15o 20K74ř59i64v85á84n36e33k 7860513165880

Tak ještě jeden pokus o shrnutí:

1. Problém nebyl pasažér ani zastavení, ale nezajištění bezpečnosti cestujících, které musel předem neinformovaný výpravčí řešit riskantním nouzovým zastavením jiného vlaku (shozením návěstida, což je samo o sobě dost nebezpečná věc)

2. Vyvýšené panely v kolejišti nejsou plnohohodnotným nástupištěm, pro cestující vystupující do kolejiště a přecházející sousední kolej směrem k budově musí bezpečnost zajistit v tomto případě výpravčí.

3. V případě opravdového nebezpečí ve vlaku bude stejně volat sanitku, hasiče a policii výpravčí a zajišťuje zastavení vlaku v místě, kam se záchranné složky nejsnáze dostanou a nevznikne nebezpečí pro ostatní. Výpravčí je také velitel zásahu do příjezu složek IZS. Stevardky neznají poměry na místě ani nemají potřebnou kvalifikaci.

4. Pán ve vlaku ohrozil plynulý výběr jízdného a byl nepříjemný, pokud však byl nebezpečný, měl být předán policii než v Brandýse někoho zabije.

X Dotaz na RJ: ?a) hrozilo ve vlaku opravdu nebezpečí a Vám vůbec nevadilo, že jste vystavili možnému útoku výpravčího a osamělé chodce v Brandýse, nebo ?b) jste si to nebezpečí vymysleli?

+4/−2
7.2.2013 11:46

M69a24r23e46k 71M61a93n81n 8769463683464

váš dotaz o vystavení osamělých chodců v Brandýse možnému útoku jste myslel vážně? RJ je odpovědný za pořádek v ulicích??? Dopravce není policie pane.Rv

+2/−2
8.2.2013 11:55

R29a94d80e29k 60J89a90n94a78t66a 9305226114702

Mají zodpovědnost jako kdokoliv jiný (§ 367 Nepřekažení trestného činu). I vy jako občan, pokud byste viděl, že někdo ohrožuje ostatní (těžké ublížení na zdraví (§ 145)), tak byste měl informovat policii.

A pokud těn člověk tak vážné ohrožení nepředstavoval, pak nebyl důvod zastavivat (natož bez ohlášení) v Brandýse, mohlo to počkat těch pár minut do vhodnější stanice.

+2/−1
8.2.2013 12:04

R48a78d86k22o 40K29ř14i90v84á90n11e18k 7570913455350

Panne Manne, Pan Ondrůj by měl  přijít o prémie, protože po vzoru strýčka Standy Grosse "obratným" vysvětlováním vyrobil RJ dva problémy:

1. morální - všude vidíme videa, jak třeba cestující a zaměstnanci v metru pomohou zneškodinit nebezpečného cestujícícho a předat ho policii. RJ údajně nebezpečného cestujícího jen tak vyhodil z vlaku, protože si vyřešil svůj problém a co se bude dít dál mu bylo jedno. PČR nebyla informována.

2. další ohrožení bezpečnosti - z článku je patrné, že strojvedoucí nemohl stihnout všechna opatření, která by byla nutná pro opuštění stanoviště na lokomotivě vlaku s cestujícími. A to už není jen na vyřešení domluvou, ale na pořádný průšvih. Nejlepší by pro strojvedoucího bylo, kdyby svou účast na vysazování cestujícího popřel s tím, že si to pan Ondrůj vymyslel.

+2/0
8.2.2013 20:19

J20i38ř96í 23P95o49s65p40í51š66i90l 8252970746448

Je dobře, že mu alespoň zastavili. Být to nějaká mafiánská společnost tak černý pasažér vystoupí i bez zastavení ;-D

+6/0
7.2.2013 11:39

J56i26r58k60a 33D43v97o58ř56á15k 4985900883438

Strojvedoucí pomáhající vyhazovat černého pasažéra? Není to samo osobě narušení bezpečnosti? Co kdyby mu ten černý pasažér také jednu natáhnul - pokračoval by ve vedení vlaku nebo by se nechal vyměnit? Soustředil by se na jízdu dostatečně?

+9/−1
7.2.2013 11:07

R69a88d81k46o 86K30ř93i12v72á73n34e82k 7470553105770

A uzamknul lokomotivu? Provedl všechny úkony, aby se mohl vzdálit?

+6/−1
7.2.2013 11:17

P46a10v68e92l 35S73l10a75d85o73v86n93í97k 6637483437656

On se v 21. století nedokáže vlakvedoucí domluvit s výpravčím příslušného nádraží, že "nouzově" zastaví?8-o

+9/0
7.2.2013 11:01

L49i61b32o30r 36W26a37l57a36c31h 9567878595183

Jen víc takových akcí, aby si lumpové v této zemi začali konečně uvědomovat, že protiprávní jednání může být také postiženo. Ikdyž mají velké zastání na Hradě...

+14/−1
7.2.2013 9:49

J25a21k10u15b 31S53u88c74h76ý 2624177462

Ono vysadit v Brandyse jeste neni tak hrozne, ja bych cerne pasazery naopak vysazoval mimo jakoukoli stanici, nekde v polich (vim, ze to neni mozne). A aspon pet az deset kilometru na kazdou stranu nic. A az by se bahnem dobelhal, jen stanice s nejakou lokalkou. Pak by si teprve zacal vazit (a platit!) za komfort Regiojetu ci R/IC/EC/ u ČD.

+14/−1
7.2.2013 9:35

J20i43r29k24a 77D74v70o43ř13á88k 4595250233788

Vysadit mimo stanici je trochu riziko. Kdyby si ten cestující usmyslil zmrznout nebo se při chůzi po kolejích nechat přejet dalším vlakem atd., máte prokurátora na krku.

+7/−3
7.2.2013 11:09

K42a75r97e25l 73V53a39c85h37u85t 9813522479383

Nerozumím rozhořčení mnohých diskutujících?! ... Viník byl po zásluze potrestán (=vyveden z vlaku ven), nic ho nesrazilo (tedy ne že by ho byla škoda ;-D), RegioJet byl upozorněn domluvou, aby příště dali vědět ... Takže vlastně všechno dobře dopadlo! ... Paráda, ne?  ;-) [>-] 

Dobrý konec = správný konec. - A takhle by to mělo dopadat co nejčastěji! VR^

+27/−3
7.2.2013 7:51
Foto

P44a94v72e57l 53S72v18i90t46i91l 5114413206832

Vyvedení z vlaku není trest. Je to jen ukončení černé jízdy. Rv

+8/0
7.2.2013 8:50

L47u81d17ě21k 54N15o39v20á41k 4101644916729

Pokud nenásleduje nic dalšího, tak máte pravdu. Kdysi kamaráda ČD honily po soudech o cca 5tis Kč "náhradu škody" zpoždění 1 min motoráku při podobném konfliktním vykazování z vlaku - cestou na vodu si na zadní plošině zapálil a vyfukoval z okna, čímž hrubě porušil všechny možné předpisy.

+2/−1
7.2.2013 12:54

M65a14r43i86e 91Č91e27r94m74á54k63o52v64á 1341682678178

Jak měl RJ postupovat, to nevím, ale bez jízdenky cestují i občané ČR v zahraničí, konkrétně někteří držitelé režijní průkazky ČD. Mají FIP jízdenku třeba do Říma, chtějí dál na jih, ale na některé vlaky tato jízdenka neplatí, přesto do tohoto vlaku nasednou, průvodčímu "jako" nerozumí, ten je na nejbližší zastávce vysadí, oni nastoupí do dalšího vlaku, chovají se stejným způsobem a tak docestují až na místo. Trvá to sice o pár hodin déle, to nádražákům nevadí, neb mají 6 týdnů dovolené, ale finančně se to dost vyplatí.

+2/−11
7.2.2013 4:29

L77u80b52o96m74í52r 47V10a45n36ě82k 8387647619261

Já vidím hloupé bazírování SŽDC na předpisech, v Brandýse jsou 4 koleje, tudíž ohrozit něco mohl max. ten diletant skokem pod další vlak, což je riziko, který hrozí na každém větším nádraží... To že SŽDC neumí organizovat výluky a vlaky maj 90min zpoždění (osobní zkušenost) a ČD několikrát za měsíc přejede návěst... je tohle prkotina. Černýho pasažéra má právo vykopat z vlaku každá společnost, to pak taky můžu začít jezdit na černo.. při frenkvenci zastávek a spojů na trati Praha Ostrava a možnosti vysadit někoho problémového jen tam kde vlak zastavuje, by se to totiž pěkně vyplácelo...

+10/−10
7.2.2013 0:54

T53o18m26a27s 80N87o66v54o27t90n30y 3851426658899

Já třeba RJ fandím, ale taky umím uznat, že udělali chybu (strojvůdce to prostě neoznámil a nevyčkal, zda je to možné). Zkus se někdy jen postavit na kraj nástupiště, kolem kterého proletí rozjeté EC a pak vykřikuj něco o hloupém bazírování na předpisech. V tom Brandýse už navíc jeden smrťák byl a to dokonce při plánovaném zastavení, je to tam špatně vyřešené a navíc poměrně nepřehledné.

Vsadím se, že kdyby se úplně toto stejné stalo u vlaku ČD, tak tady budeš skákat dva metry vysoko, jak zase ČD porušilo předpisy a že je potrestali jen napomenutím...

+13/0
7.2.2013 2:16

M62i74r84e71k 41Z57á23v90o23d16n67ý 7432537910808

No já vám nevím ... mně přijde, že je nebezpečnější projet rychle tam, kde se normálně jede pomalu, než projet pomalu, kde se jede rychle. Ano, mělo se to oznámit. Ale že by vzniklo opravdu reálné nebezpečí? Dosti pochybuji (jedině, že by byl ten černý pasažér tak zmatený, že by počkal, až odjede vlak a šel by na druhou stranu přes další koleje). Z technických důvodů jezdí vlaky poměrně často pomalu, případně i zastaví. A pokud to vememe z netechnických důvodů, tak když strojvedoucí vidí něco/někoho na trati, taky zastaví. A stalo se někdy v takovém případě něco? Ne. Mnohem nebezpečnější je, pokud projede vlak na červenou a to se stává bohužel celkem často.

+3/−2
7.2.2013 7:19

R68a90d25e97k 89J48a79n60a51t88a 9965916844512

Zda v tomto případě vzniklo reálné nebezpečí nevíme, protože se nikde nepíše, jak byl protijedoucí vlak daleko. Ovšem to nevěděl ani personál RJ, klidně ten rychlík mohl přijet za 30 sekund po zastavení!

Na článku je ovšem nejzajímavější to, že personál tohoto dopravce zjevně nemá problém porušit předpisy. Na základě poměrně banální situace na palubě bez ohlášení zastavili. Co když si příště takové neohlášené riskantní zastavení vyhádá učitelka s dětma - když většinu personálu vlaku tvoří nekvalifikované roznašečky kafe a strojvůdce jejich nápady nekoriguje, tak bych se ani nedivil.

+3/−1
7.2.2013 8:41

P57e61t27r 24N13o69v92o74t89n76ý 5537214590121

Pro ty, kteří to stále odmítají pochopit. Ten vlak zastavil ve stanici z důvodu výstupu a nástupu cestujících a v takovém případě musí být v dané stanici doprava organizována určitým způsobem. Jak, to už tady zaznělo. Aby mohl zaměstnanec SŽDC tu dopravu správně řídit, musí vědět, které vlaky ve stanici pro výstup a nástup cestujících zastaví a které ne. A to tady nevěděl. Naštestí k žádnému ohrožení nedošlo, takže stačila domluva.  Být to o pár minut později, tak jde třeba část personálu toho RJ vlaku před soud.

+3/0
7.2.2013 9:46

J36i66r80k98a 20D72v98o48ř27á50k 4505910723358

No a co? Možná, ale to je jedno. Z dobrého důvodu se nesmí jen tak "na černo" ani jedno. Spekulovat o vážnosti nebezpečí vám nepřísluší. Omluva ve stylu "stejně tam vlaky jezdí pomalu tak by to ubrzdily a nezabily by ho" zní hodně trapně.

+1/0
7.2.2013 10:47

J14i21r89k68a 25D98v38o63ř20á81k 4365760773978

Hloupé bazírování na předpisech, když jde často o život? S prominutím doufám, že vy v dopravě nikdy dělat nebudete.;-) Našly by se jistě nějaké předpisy co nemá smysl dodržovat důsledně, ale že "tajně" dělám s vlakem něco jiného, než dispečer nebo výpravčí očekává, to mezi ně určitě nepatří.:-P

O právu vykopnout černého pasažéra to není (to vás jen obelhaly noviny). To má každý dopravce, ale nečekané zastavení musí hlásit.

+2/0
7.2.2013 10:52

R97a49d17e23k 93S68c10h48ö62n 2406213855415

Co to je za článek? Proč to celý večer visí jako hlavní zpráva?! Vždyť se nic nestalo, skončilo to domluvou a o nic nejde. Hrůza, jak se IDNES snaží o čtenostRv To že se za poslední týden málem srazilo skoro 20 vlaků ČD, nemělo takovou publicitu. Asi se vážně zamyslím nad zrušením účtu a  vymazání IDNES z oblíbených:-/

+3/−7
7.2.2013 0:00

P83e62t77r 96U61l29l10m12a64n71n 2427318907862

To, že "se málem srazilo 20 vlaků" očividně mělo dostatečnou publicitu, protože minimálně v Adamově se nic málem nesrazilo a přitom o tom všichni mluví ;)

+4/−2
7.2.2013 0:08

R37a37d26e87k 38S46c31h70ö28n 2526103835585

No ono jich možná bylo málem 30. Ale to už se do Adamova nedoneslo;-)

0/−6
7.2.2013 0:13

R40a45d20e50k 16S83c86h52ö32n 2366283585795

Á propo: Adamov? Budějovice? Blansko? Kutná Hora?

+2/−2
7.2.2013 0:17

P25e77t96r 46U52l50l61m46a19n61n 2357128937962

cože? :-D Tak to si žádám o odkazy. A jak jsem psal v Adamově se nic málem nesrazilo.

+1/0
7.2.2013 0:27

M12i46c41h17a77e18l 29M26e53n33s35i32k 8791846120492

Tak teď už to víte, milý Regiojete: příště někde v poli a bez zastavení!

 

I zvířátka chtějí v zimě papat.

+3/0
6.2.2013 23:18

P84e93t60r 19U86l50l54m50a55n62n 2407178787982

Měli mu zastavit někde na širé trati. Tam by si mohl vystoupit hezky do pole a žádné ohrožení na životě v kolejišti by se nekonalo. A černý pasažér by se ještě krásně prošel, než by mohl zkusit další vlak.

+7/0
6.2.2013 22:44

R10o88b80e81r92t 54P29r88a86ž51á12k 4168586795920

Ano. To mohli. A živil byste je vy..?

0/−1
6.2.2013 22:59

T29o25m38á65š 33H58r84d26ý 9108450929581

Možná trochu extrémní, ale nikoli nemožná scéna: Agresivní pasažér někoho zraní nebo zabije. Vlakvedoucí: "Ne, tady nemůžeme zastavit, musíme tu mrtvolu odvézt až do Olomouce!"

+10/−5
6.2.2013 21:56

P89a61t37r62i66k 85Š45e53b36e31s90t14a 4293552396735

vítej v čechystánu :-)

+1/−5
6.2.2013 21:59

R71o31b45e48r47t 90P74r68a20ž91á49k 4428766395940

Pane Šebesto, prosím, nevyjadřujte se k železniční dopravě. Jste jouda a nerozumíte tomu. Pijte pivo, rozdávejte rozumy u vás ve výčepu, ale veřejně se neprojevujte.

+10/−2
6.2.2013 23:01

Z64b92y18n36ě39k 96P88o73p53o91v93s57k75ý 9876178747293

Pan není jouda! Viděl na obrázku lokomotivu, tak zeleznici samozřejmě rozumí. Nějaké hloupé, zastaralé předpisy, jsou přece k ničemu ...:-D

+9/0
7.2.2013 1:03

P38e39t85r 35N73o70v23o51t23n45ý 5877964740521

Další, co nepochopil ;-D

+5/0
6.2.2013 22:04

P13e92t54r 60U19l64l61m31a46n41n 2347558737932

já zkusím jinou extrémní, ale nikoli nemožnou scénu. Ve voze vzplane požár. Vlak BEZ OHLÁŠENÍ zastaví ve stanici, jakou je Brandýs. Z vlaku se vyvalí cca 100 lidí, kteří se v panice pohrnou směrem k nádražní budově, pryč od hořícího vozu. Po koleji mezi zastaveným vlakem a nádražní budovou si to 80km/h prosviští rychlík.

A jaké by bylo správné řešení tohoto problému? A ne, nezastavení vlaku to není.

+4/−2
6.2.2013 23:22

R98a79d20e44k 14J42a67n56a11t64a 9775676444642

Oba trochu přeháníte. Článek je o situaci, která sama o sobě je poměrně běžná a není žádnou katastrofou, žádným ohrožením. Nějaký primitiv ve vlaku nemá jízdenku a odmítá si ji koupit a chová se agresivně. Jenže pravděpodobně ani nemá zbraň (to by to pan Sůra jistě zmínil, aby byl článek čtenější), takže reálně nemůže nikomu ublížit, protože liidi v okolí jsou v peřsile.

Stav ohrožující plynulost a bezpečnost provozu z toho udělal až ersonál dopravce. Normální by bylo situaci ohlásit řízení provozu a vysadit toho člověka, kldině při mimořádné zastávce, nejlépe ve větší stanici, kde bude jak pořádný perón (takže to nebude mít takový vliv na plynulost dopravy), tak možnost zavolat policii (aby toho člověk legitimovala a bylo po kom vymáhat škodu).

+4/0
6.2.2013 23:38

P26e54t75r 38U64l93l28m15a71n93n 2617238207732

No vždyť na to narážím. Že samotné zastavení a "vypuštění" cestujícího z vlaku problém není, ale jen když je to ohlášeno. Tady bere spousta lidí ten článek tak, že se nikdy nikde nesmí mimořádně ani zastavit.

+4/0
6.2.2013 23:45

J76i64r87k41a 46D66v76o28ř45á17k 4855390473708

Další co nepochopil, že chyba nebyla v zastavení ale v jeho neohlášení.;-D

+1/0
7.2.2013 10:56

J35i97r59k53a 85D93v85o81ř25á78k 4795450393148

Co vás to napadá za nesmysly?;-D

0/0
7.2.2013 10:55
Foto

P60a15v72e19l 79P53o45k36o86r23n78ý 2126274590772

Kdo že to psal o černých pasažérech, kteří byli vyhazováni za jízdy. Jack London?

0/0
6.2.2013 21:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.