Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet bez povolení vyhodil černého pasažéra, teď má problém

Soukromý železniční dopravce RegioJet se dostal do potíží kvůli mimořádnému zastavení svého vlaku v Brandýse nad Orlicí. Potřeboval vyhodit z vlaku agresivního pasažéra bez jízdenky, ale kvůli tomu porušil železniční předpisy a ohrozil bezpečnost. Dopravce pochybení přiznal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89i37ř68í 13L39i79n78h98a31r89t 3735274821616

Ty vlaky a šaliny..

Neuhnou a neuhnou..

Ať jedou proti sobě nebo za sebou..

Je nebezpečné jima cestovat..

Jednak je neřídím, druhak mne nikdy nedovezou na místo, kam jedu, jen na hnusné nádraží, třeťak většinou bez hospody a čehokoliv.. 

A ještě za to chtějí čím dál víc platit..

0/−5
10.2.2013 18:23
Foto

A88l53e26š 11M53a78r43c92o16l 5637840383969

Místní diskutéři jsou hrozně chytří a znalí všech témat, proto tolik příspěvků :D

+1/−1
10.2.2013 12:23

M14i26r11o88s80l94a16v 57Z74i80k58m85u96n19d 7159613414333

Peter Jablonovský : v kterém předpise provozovatele dráhy  je stanoveno, že strojvedoucí musí zatelefonovat dispečerovi - kterému ? Který předpis provozovatele dráhy stanoví, že strojvedoucí musí mít telefon, aby mohl zatelefonovat dispečerovi. Žádný zákon nebo předpis nestanoví, že lokomotiva musí být vybavena vysílačkou ...

Kdyby při průjezdu Branskýsem nad Orlicí (libovolnou stanicí) zasáhl vlakový zabezpečovač (to se stává), tak vlak zastaví a nikdo to nikomu nehlásí předem .

0/−5
8.2.2013 12:30
Foto

P59e26t60e91r 48J79a30b71l67o72n87o83v88s69k45y 1739256241911

Strojvedúci RJ porušil predpisy.Nezatelefonoval dispečerovi,že plánuje zastaviť vlak.Navyše v Brandýse sa dávnejšie stala mimoriadna udalosť.Cestujúca s dcérou vystupovali z os.vlaku,pani na zamrznutom nástupišti spadla a keďže sa to stalo ďalej od doprav.kancelárie a v tme,výpravca o situácii nemal 100% prehľad a skončilo to tragédiou,pani usmrtil prichádzajúci vlak EC po susednej koľaji.Takáto situácia sa mohla stať aj pri nečakanom zastavení vlaku IC RegioJet.Rýchla reakcia výpravcu zabránila možnému nebezpečiu.R^A ešte niečo:RJ prijal hlavne takých strojvedúcich,ktorí mali nejaké průsery u ČD...Takže aj to o niečom svedčí

+6/−1
8.2.2013 9:49

J91a69n 11S80l71o17v57í20k 7537772975831

Ráno "školním" spojem MHD jezdí přes deset dětí neustále načerno, ještě se tím chlubí a dětem co platí se vysmívají do blbců. Dobře totiž vědí, že po nastoupení do vozidla je řidič ani revizor nesmí vyhodit ani na zastávce. Musel by zavolat policii, jinak si děcka vysadit nikdo nedovolí. ;-€;-€;-€

+9/0
7.2.2013 12:17
Foto

A16l18a53n 79Ř76e65p79k65a 4845386

A jsou i černé? ;-D

+5/−1
8.2.2013 10:52

J88a56n 35S36l13o23v85í97k 7237302445251

víc než polovina.

0/0
8.2.2013 14:37
Foto

A66l18a45n 33Ř67e31p47k97a 4575636

Aha, tak to je vše vysvětleno. :-)

Na černé se radši ani křivě nepodívat, nebo bude zle.

0/0
10.2.2013 11:47

K19r61y43š15t90o84f 39L64a70n44í25k 1369890445955

tam nemaji paralyzer?

+1/0
7.2.2013 12:01

R43a28d11k83o 27K74ř83i97v18á94n33e44k 7610973705300

Tak ještě jeden pokus o shrnutí:

1. Problém nebyl pasažér ani zastavení, ale nezajištění bezpečnosti cestujících, které musel předem neinformovaný výpravčí řešit riskantním nouzovým zastavením jiného vlaku (shozením návěstida, což je samo o sobě dost nebezpečná věc)

2. Vyvýšené panely v kolejišti nejsou plnohohodnotným nástupištěm, pro cestující vystupující do kolejiště a přecházející sousední kolej směrem k budově musí bezpečnost zajistit v tomto případě výpravčí.

3. V případě opravdového nebezpečí ve vlaku bude stejně volat sanitku, hasiče a policii výpravčí a zajišťuje zastavení vlaku v místě, kam se záchranné složky nejsnáze dostanou a nevznikne nebezpečí pro ostatní. Výpravčí je také velitel zásahu do příjezu složek IZS. Stevardky neznají poměry na místě ani nemají potřebnou kvalifikaci.

4. Pán ve vlaku ohrozil plynulý výběr jízdného a byl nepříjemný, pokud však byl nebezpečný, měl být předán policii než v Brandýse někoho zabije.

X Dotaz na RJ: ?a) hrozilo ve vlaku opravdu nebezpečí a Vám vůbec nevadilo, že jste vystavili možnému útoku výpravčího a osamělé chodce v Brandýse, nebo ?b) jste si to nebezpečí vymysleli?

+4/−2
7.2.2013 11:46

M60a70r66e18k 37M77a48n13n 8339633173394

váš dotaz o vystavení osamělých chodců v Brandýse možnému útoku jste myslel vážně? RJ je odpovědný za pořádek v ulicích??? Dopravce není policie pane.Rv

+2/−2
8.2.2013 11:55

R59a84d12e47k 11J18a40n41a12t12a 9245456184762

Mají zodpovědnost jako kdokoliv jiný (§ 367 Nepřekažení trestného činu). I vy jako občan, pokud byste viděl, že někdo ohrožuje ostatní (těžké ublížení na zdraví (§ 145)), tak byste měl informovat policii.

A pokud těn člověk tak vážné ohrožení nepředstavoval, pak nebyl důvod zastavivat (natož bez ohlášení) v Brandýse, mohlo to počkat těch pár minut do vhodnější stanice.

+2/−1
8.2.2013 12:04

R26a40d16k86o 31K69ř47i10v62á37n28e23k 7440713615910

Panne Manne, Pan Ondrůj by měl  přijít o prémie, protože po vzoru strýčka Standy Grosse "obratným" vysvětlováním vyrobil RJ dva problémy:

1. morální - všude vidíme videa, jak třeba cestující a zaměstnanci v metru pomohou zneškodinit nebezpečného cestujícícho a předat ho policii. RJ údajně nebezpečného cestujícího jen tak vyhodil z vlaku, protože si vyřešil svůj problém a co se bude dít dál mu bylo jedno. PČR nebyla informována.

2. další ohrožení bezpečnosti - z článku je patrné, že strojvedoucí nemohl stihnout všechna opatření, která by byla nutná pro opuštění stanoviště na lokomotivě vlaku s cestujícími. A to už není jen na vyřešení domluvou, ale na pořádný průšvih. Nejlepší by pro strojvedoucího bylo, kdyby svou účast na vysazování cestujícího popřel s tím, že si to pan Ondrůj vymyslel.

+2/0
8.2.2013 20:19

J56i48ř35í 80P73o53s86p93í83š75i95l 8332290526398

Je dobře, že mu alespoň zastavili. Být to nějaká mafiánská společnost tak černý pasažér vystoupí i bez zastavení ;-D

+6/0
7.2.2013 11:39

J34i16r35k62a 13D94v55o46ř76á32k 4725630413988

Strojvedoucí pomáhající vyhazovat černého pasažéra? Není to samo osobě narušení bezpečnosti? Co kdyby mu ten černý pasažér také jednu natáhnul - pokračoval by ve vedení vlaku nebo by se nechal vyměnit? Soustředil by se na jízdu dostatečně?

+9/−1
7.2.2013 11:07

R11a54d13k23o 88K66ř52i83v25á30n77e14k 7340223765820

A uzamknul lokomotivu? Provedl všechny úkony, aby se mohl vzdálit?

+6/−1
7.2.2013 11:17

P53a25v86e40l 93S92l90a42d36o85v31n84í32k 6857273167196

On se v 21. století nedokáže vlakvedoucí domluvit s výpravčím příslušného nádraží, že "nouzově" zastaví?8-o

+9/0
7.2.2013 11:01

L70i21b22o64r 33W28a97l35a20c26h 9677208295783

Jen víc takových akcí, aby si lumpové v této zemi začali konečně uvědomovat, že protiprávní jednání může být také postiženo. Ikdyž mají velké zastání na Hradě...

+14/−1
7.2.2013 9:49

J35a68k71u97b 59S85u58c55h84ý 2674717292

Ono vysadit v Brandyse jeste neni tak hrozne, ja bych cerne pasazery naopak vysazoval mimo jakoukoli stanici, nekde v polich (vim, ze to neni mozne). A aspon pet az deset kilometru na kazdou stranu nic. A az by se bahnem dobelhal, jen stanice s nejakou lokalkou. Pak by si teprve zacal vazit (a platit!) za komfort Regiojetu ci R/IC/EC/ u ČD.

+14/−1
7.2.2013 9:35

J94i74r19k56a 38D97v91o81ř47á93k 4705720813138

Vysadit mimo stanici je trochu riziko. Kdyby si ten cestující usmyslil zmrznout nebo se při chůzi po kolejích nechat přejet dalším vlakem atd., máte prokurátora na krku.

+7/−3
7.2.2013 11:09

K74a75r69e74l 92V16a26c69h62u73t 9123162919463

Nerozumím rozhořčení mnohých diskutujících?! ... Viník byl po zásluze potrestán (=vyveden z vlaku ven), nic ho nesrazilo (tedy ne že by ho byla škoda ;-D), RegioJet byl upozorněn domluvou, aby příště dali vědět ... Takže vlastně všechno dobře dopadlo! ... Paráda, ne?  ;-) [>-] 

Dobrý konec = správný konec. - A takhle by to mělo dopadat co nejčastěji! VR^

+27/−3
7.2.2013 7:51
Foto

P47a71v60e35l 15S77v42i40t63i90l 5304923116712

Vyvedení z vlaku není trest. Je to jen ukončení černé jízdy. Rv

+8/0
7.2.2013 8:50

L50u37d75ě88k 59N65o25v84á72k 4801924946589

Pokud nenásleduje nic dalšího, tak máte pravdu. Kdysi kamaráda ČD honily po soudech o cca 5tis Kč "náhradu škody" zpoždění 1 min motoráku při podobném konfliktním vykazování z vlaku - cestou na vodu si na zadní plošině zapálil a vyfukoval z okna, čímž hrubě porušil všechny možné předpisy.

+2/−1
7.2.2013 12:54

M30a81r13i40e 67Č44e28r78m40á12k33o35v20á 1521482708918

Jak měl RJ postupovat, to nevím, ale bez jízdenky cestují i občané ČR v zahraničí, konkrétně někteří držitelé režijní průkazky ČD. Mají FIP jízdenku třeba do Říma, chtějí dál na jih, ale na některé vlaky tato jízdenka neplatí, přesto do tohoto vlaku nasednou, průvodčímu "jako" nerozumí, ten je na nejbližší zastávce vysadí, oni nastoupí do dalšího vlaku, chovají se stejným způsobem a tak docestují až na místo. Trvá to sice o pár hodin déle, to nádražákům nevadí, neb mají 6 týdnů dovolené, ale finančně se to dost vyplatí.

+2/−11
7.2.2013 4:29

L41u62b52o34m48í69r 72V40a65n63ě69k 8577217949191

Já vidím hloupé bazírování SŽDC na předpisech, v Brandýse jsou 4 koleje, tudíž ohrozit něco mohl max. ten diletant skokem pod další vlak, což je riziko, který hrozí na každém větším nádraží... To že SŽDC neumí organizovat výluky a vlaky maj 90min zpoždění (osobní zkušenost) a ČD několikrát za měsíc přejede návěst... je tohle prkotina. Černýho pasažéra má právo vykopat z vlaku každá společnost, to pak taky můžu začít jezdit na černo.. při frenkvenci zastávek a spojů na trati Praha Ostrava a možnosti vysadit někoho problémového jen tam kde vlak zastavuje, by se to totiž pěkně vyplácelo...

+10/−10
7.2.2013 0:54

T30o14m60a46s 67N41o10v20o96t41n81y 3911576198299

Já třeba RJ fandím, ale taky umím uznat, že udělali chybu (strojvůdce to prostě neoznámil a nevyčkal, zda je to možné). Zkus se někdy jen postavit na kraj nástupiště, kolem kterého proletí rozjeté EC a pak vykřikuj něco o hloupém bazírování na předpisech. V tom Brandýse už navíc jeden smrťák byl a to dokonce při plánovaném zastavení, je to tam špatně vyřešené a navíc poměrně nepřehledné.

Vsadím se, že kdyby se úplně toto stejné stalo u vlaku ČD, tak tady budeš skákat dva metry vysoko, jak zase ČD porušilo předpisy a že je potrestali jen napomenutím...

+13/0
7.2.2013 2:16

M63i91r59e62k 38Z53á34v66o87d28n60ý 7152297730548

No já vám nevím ... mně přijde, že je nebezpečnější projet rychle tam, kde se normálně jede pomalu, než projet pomalu, kde se jede rychle. Ano, mělo se to oznámit. Ale že by vzniklo opravdu reálné nebezpečí? Dosti pochybuji (jedině, že by byl ten černý pasažér tak zmatený, že by počkal, až odjede vlak a šel by na druhou stranu přes další koleje). Z technických důvodů jezdí vlaky poměrně často pomalu, případně i zastaví. A pokud to vememe z netechnických důvodů, tak když strojvedoucí vidí něco/někoho na trati, taky zastaví. A stalo se někdy v takovém případě něco? Ne. Mnohem nebezpečnější je, pokud projede vlak na červenou a to se stává bohužel celkem často.

+3/−2
7.2.2013 7:19

R48a74d47e62k 76J97a57n39a50t87a 9795256834922

Zda v tomto případě vzniklo reálné nebezpečí nevíme, protože se nikde nepíše, jak byl protijedoucí vlak daleko. Ovšem to nevěděl ani personál RJ, klidně ten rychlík mohl přijet za 30 sekund po zastavení!

Na článku je ovšem nejzajímavější to, že personál tohoto dopravce zjevně nemá problém porušit předpisy. Na základě poměrně banální situace na palubě bez ohlášení zastavili. Co když si příště takové neohlášené riskantní zastavení vyhádá učitelka s dětma - když většinu personálu vlaku tvoří nekvalifikované roznašečky kafe a strojvůdce jejich nápady nekoriguje, tak bych se ani nedivil.

+3/−1
7.2.2013 8:41

P47e59t74r 98N82o71v22o48t91n40ý 5267694500321

Pro ty, kteří to stále odmítají pochopit. Ten vlak zastavil ve stanici z důvodu výstupu a nástupu cestujících a v takovém případě musí být v dané stanici doprava organizována určitým způsobem. Jak, to už tady zaznělo. Aby mohl zaměstnanec SŽDC tu dopravu správně řídit, musí vědět, které vlaky ve stanici pro výstup a nástup cestujících zastaví a které ne. A to tady nevěděl. Naštestí k žádnému ohrožení nedošlo, takže stačila domluva.  Být to o pár minut později, tak jde třeba část personálu toho RJ vlaku před soud.

+3/0
7.2.2013 9:46

J92i42r74k21a 91D46v35o62ř28á12k 4695530253398

No a co? Možná, ale to je jedno. Z dobrého důvodu se nesmí jen tak "na černo" ani jedno. Spekulovat o vážnosti nebezpečí vám nepřísluší. Omluva ve stylu "stejně tam vlaky jezdí pomalu tak by to ubrzdily a nezabily by ho" zní hodně trapně.

+1/0
7.2.2013 10:47

J81i64r80k23a 83D77v18o13ř75á22k 4805240783498

Hloupé bazírování na předpisech, když jde často o život? S prominutím doufám, že vy v dopravě nikdy dělat nebudete.;-) Našly by se jistě nějaké předpisy co nemá smysl dodržovat důsledně, ale že "tajně" dělám s vlakem něco jiného, než dispečer nebo výpravčí očekává, to mezi ně určitě nepatří.:-P

O právu vykopnout černého pasažéra to není (to vás jen obelhaly noviny). To má každý dopravce, ale nečekané zastavení musí hlásit.

+2/0
7.2.2013 10:52

R91a75d50e38k 15S26c23h79ö46n 2576323515285

Co to je za článek? Proč to celý večer visí jako hlavní zpráva?! Vždyť se nic nestalo, skončilo to domluvou a o nic nejde. Hrůza, jak se IDNES snaží o čtenostRv To že se za poslední týden málem srazilo skoro 20 vlaků ČD, nemělo takovou publicitu. Asi se vážně zamyslím nad zrušením účtu a  vymazání IDNES z oblíbených:-/

+3/−7
7.2.2013 0:00

P35e66t38r 72U30l52l19m77a48n25n 2867868847512

To, že "se málem srazilo 20 vlaků" očividně mělo dostatečnou publicitu, protože minimálně v Adamově se nic málem nesrazilo a přitom o tom všichni mluví ;)

+4/−2
7.2.2013 0:08

R78a57d95e13k 87S69c23h80ö13n 2336303615495

No ono jich možná bylo málem 30. Ale to už se do Adamova nedoneslo;-)

0/−6
7.2.2013 0:13

R87a53d59e63k 10S14c41h60ö79n 2346923545565

Á propo: Adamov? Budějovice? Blansko? Kutná Hora?

+2/−2
7.2.2013 0:17

P50e75t70r 32U41l60l65m11a35n91n 2617158527922

cože? :-D Tak to si žádám o odkazy. A jak jsem psal v Adamově se nic málem nesrazilo.

+1/0
7.2.2013 0:27

M32i32c78h68a59e48l 49M85e56n85s75i97k 8431356860782

Tak teď už to víte, milý Regiojete: příště někde v poli a bez zastavení!

 

I zvířátka chtějí v zimě papat.

+3/0
6.2.2013 23:18

P53e64t52r 18U45l29l35m55a81n53n 2897268567912

Měli mu zastavit někde na širé trati. Tam by si mohl vystoupit hezky do pole a žádné ohrožení na životě v kolejišti by se nekonalo. A černý pasažér by se ještě krásně prošel, než by mohl zkusit další vlak.

+7/0
6.2.2013 22:44

R92o62b73e21r78t 54P36r40a70ž32á77k 4808266315820

Ano. To mohli. A živil byste je vy..?

0/−1
6.2.2013 22:59

T55o13m78á34š 37H58r35d27ý 9738490679781

Možná trochu extrémní, ale nikoli nemožná scéna: Agresivní pasažér někoho zraní nebo zabije. Vlakvedoucí: "Ne, tady nemůžeme zastavit, musíme tu mrtvolu odvézt až do Olomouce!"

+10/−5
6.2.2013 21:56

P69a33t39r23i92k 13Š12e95b58e50s50t41a 4343142416845

vítej v čechystánu :-)

+1/−5
6.2.2013 21:59

R96o80b14e58r12t 77P11r36a67ž43á11k 4888236375460

Pane Šebesto, prosím, nevyjadřujte se k železniční dopravě. Jste jouda a nerozumíte tomu. Pijte pivo, rozdávejte rozumy u vás ve výčepu, ale veřejně se neprojevujte.

+10/−2
6.2.2013 23:01

Z62b53y36n62ě89k 12P53o17p57o86v18s88k52ý 9106828757853

Pan není jouda! Viděl na obrázku lokomotivu, tak zeleznici samozřejmě rozumí. Nějaké hloupé, zastaralé předpisy, jsou přece k ničemu ...:-D

+9/0
7.2.2013 1:03

P17e92t91r 69N18o81v80o88t28n79ý 5207254120751

Další, co nepochopil ;-D

+5/0
6.2.2013 22:04

P37e25t49r 61U28l96l67m77a41n70n 2287248557582

já zkusím jinou extrémní, ale nikoli nemožnou scénu. Ve voze vzplane požár. Vlak BEZ OHLÁŠENÍ zastaví ve stanici, jakou je Brandýs. Z vlaku se vyvalí cca 100 lidí, kteří se v panice pohrnou směrem k nádražní budově, pryč od hořícího vozu. Po koleji mezi zastaveným vlakem a nádražní budovou si to 80km/h prosviští rychlík.

A jaké by bylo správné řešení tohoto problému? A ne, nezastavení vlaku to není.

+4/−2
6.2.2013 23:22

R69a52d49e59k 53J58a87n39a61t59a 9545596434912

Oba trochu přeháníte. Článek je o situaci, která sama o sobě je poměrně běžná a není žádnou katastrofou, žádným ohrožením. Nějaký primitiv ve vlaku nemá jízdenku a odmítá si ji koupit a chová se agresivně. Jenže pravděpodobně ani nemá zbraň (to by to pan Sůra jistě zmínil, aby byl článek čtenější), takže reálně nemůže nikomu ublížit, protože liidi v okolí jsou v peřsile.

Stav ohrožující plynulost a bezpečnost provozu z toho udělal až ersonál dopravce. Normální by bylo situaci ohlásit řízení provozu a vysadit toho člověka, kldině při mimořádné zastávce, nejlépe ve větší stanici, kde bude jak pořádný perón (takže to nebude mít takový vliv na plynulost dopravy), tak možnost zavolat policii (aby toho člověk legitimovala a bylo po kom vymáhat škodu).

+4/0
6.2.2013 23:38

P80e29t71r 28U39l17l96m73a49n34n 2547598467552

No vždyť na to narážím. Že samotné zastavení a "vypuštění" cestujícího z vlaku problém není, ale jen když je to ohlášeno. Tady bere spousta lidí ten článek tak, že se nikdy nikde nesmí mimořádně ani zastavit.

+4/0
6.2.2013 23:45

J74i94r11k39a 50D20v70o14ř33á61k 4545580353778

Další co nepochopil, že chyba nebyla v zastavení ale v jeho neohlášení.;-D

+1/0
7.2.2013 10:56

J71i89r72k87a 44D18v33o81ř36á35k 4425350853508

Co vás to napadá za nesmysly?;-D

0/0
7.2.2013 10:55
Foto

P23a42v61e78l 18P62o83k11o22r97n83ý 2486904510782

Kdo že to psal o černých pasažérech, kteří byli vyhazováni za jízdy. Jack London?

0/0
6.2.2013 21:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.