Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát se snaží zachránit ČD Cargo, dá mu půlmiliardovou slevu

Dlouhodobé finanční potíže státního nákladního dopravce ČD Cargo mohou vést nejen k jeho krachu, ale také k přesunu 30 milionů tun zboží ze železnic na silnice. Dopravce má nyní zachránit půlmiliardová sleva. Kdo ji však zaplatí, není jisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43o94j83t25ě55c50h 52H60a15n11k77e 3983185770840

A je to tady.. Jak asi koupit firmu která vydělává 2 miliardy ročně, je státní a ještě zatížena osobní přepravou? Normálně :-) Rozdělit a zbavit firmu zakázek ze kterých jsou peníze = jít do mínusu. Počkat až všem dojde trpělivost, protože veřejnost nerada vidí tak obrovské dotace. A nakonec ještě všichni budou rádi, až ji někdo koupí za minimální peníze.. Normální systém téhleté země... ;-(

+1/0
12.2.2013 17:14

A45n59d29r84e47a 62N25o85v33á 8584111776955

Může mi prosím někdo vysvětlit, pro si stát drží Cargo a nenechá ho soukromníkům? To přece není žádná veřejná služba.

0/0
12.2.2013 16:36

R73a21d25e17k 95J69a14n74a54t72a 9355216664572

Co si to představujete pod pojmem "nechat to soukromníkům"? Vždyť konkurence je na dráze možná už mnoho let - ucelené vlaky už soukromníci dávno provozují.

Jak ale máte i v článku, problém je s tzv. "vozovými zásilkami". To není (kvůli vysokými poplatkům za koleje, které konkurence (kamióny) v takové výší neplatí) dnes u nás lukrativní podnikání. Proto to soukromníci nedělají (jinak jim v tom totiž nic nebrání).

Takže nyní se tento poplatek snižuje - novináři to sice vykládají jak podporu ČD Cargo, ale ono to tak není. Poplatek totiž klesne pochopitelně všem, tedy i soukromým, dopravcům - a těm se tak zlepší podmínky a možná se do vozových zásilek pustí sami taky.

+1/0
13.2.2013 2:06
Foto

O72l18d55ř82i74c88h 72O57l85e32š 3684841963281

Já chci taky zachránit.;-)[>-]EU

0/0
12.2.2013 14:01

R18a60d66e53k 71M55i85t93a85s 6701138471720

Pokud je to nerentabilni tak bych to zrusil a hotovo. Pokud se to da resit propousteni a efektivnejsim rizenim, tak at se to udela. Pokud se tyto zakazky presunou na silnice, tak na tom stat jeste vydela na mytu.

0/−9
12.2.2013 11:55

J20i89r86i 92K72m79o14t52r 4774762741361

což ovšem znamená že za den bude na silnici o 2700 kamionu. Opravdu to chcete? dále zničené silnice, kolony atd??

+8/0
12.2.2013 12:16

J88a32r26o35s91l47a20v 71B85r65ü93m15m81e48r 7214703776

Pokud to celkově bude stát méně, tak proč ne? Ale řešení je v konkurenci na drahách a zde je potřeba zjistit, proč se to soukromníkům nevyplatí.

0/−6
12.2.2013 12:33

P31e83t78r 36M25a62r66e97š 8390956

Ono se nedá všechno přepočítávat jen na peníze, ona volnější silnice má taky svoji hodnotu... 

Prostě kusovky na železnici nevychází (proto je soukromníci vozí jen minimálně), ale ČD Cargo je musí ze zákona provozovat... takže to buď stát bude kompenzovat (snížení poplatku za lokálky) a nebo to bude muset postupně utlumovat. Záleží na prioritách.

+5/0
12.2.2013 12:51

J14a91r74o40s82l90a27v 82B32r69ü67m93m33e91r 7754853536

Ano, ona volnější silnice má svoji hodnotu, ovšem pokud by stálo méně stávající silnice rozšířit, než vydržovat dráhy, tak by to znamenalo, že je to ekonomičtější, ale i ekologičtější řešení (méně zplodin na kg nákladu, jelikož to vypadá, že ty vlaky jezdí poloprázdné). 

Pokud je ale problém v přestřelených cenách za koleje, tak pak by se mělo tlačit, aby se to zlevnilo všem kolejovým dopravcům.

0/−1
12.2.2013 14:33

M94a80r21t34i68n 42R73u55z92i94c10k72a 1692588366617

Ona ta silnicni sit ma obrovske nevyhody, opravy musite provadet vzdy, udrzovat je sjizdne vzdy, zabira mnohem vetsi prostor nez zeleznice, vyssi spotreba nafty - strategicka surovina, kamiony prepravi radove nizsi objem nakladu, zivotnost vozu je nizsi, prekladiste a skladovaci arealy, ekologie - smog + zdravi obyvatel...

Nevyjde to levneji ani nahodou,... ten problem je spise systemovy, netyka se pouze myta, ale i zanedbane udrzby zel. trati, stat dava vice na dalnice nez na stavbu trati, ... samozrejme, zeleznice nemuze uplne nahradit kamiony, ale na dalkovych tratich muze byt v pohode konkurenceschopna...

0/0
12.2.2013 17:37

M51a15r79t21i35n 21K23a63r64á88s11e20k 9378593868598

ale tak on je problem jen s malovozovzmi jednotkami - tam bych si tiplnul ze to te nafty mocneusetri. A prekladiste jsou jeden z duvodu preference kamionu - kamion rano nalozite ve fabrice a vecer sloyite u zakaznika tisic kilometru daleko. Vlakem musite nekolikrat prekladadat, a trva to bude mnohomasobne dele.

Samo velke objemy tezkych veci se vyplati voyit vlakem - na tom vydelavajak CD cargo. tak kopec soukromych dopravcu kteri v CR pusobi.

0/0
12.2.2013 23:30

R38a19d70e27k 28J70a45n59a10t83a 9885956264202

Jenže ony ty kamióny nestojí méně, doplácíme na ně z rozpočtu. I v článku máte napsáno, kde zakopaný pes - kamióny státu za silnice neplatí (mýto je jen na některých silnicích, navíc poměrně nízké), vlaky státu platí (za jízdu po každé tratích).

A soukromníkům se tyto zásilky nevyplatí právě kvůli těmto vysokým poplatkům - s jezdí tak jen s dlouhými vlaky (uhlí, kontejnery, ...), protože z toho je taková tržba, že si tím na ty poplatky vydělají.

+6/0
12.2.2013 13:35

J62a21r40o41s81l86a94v 74B27r83ü66m56m69e79r 7414633276

Jak platíme na kamiony?

0/−2
12.2.2013 14:35

R43a18d49e43k 59J86a19n43a79t69a 9305216504312

Přece tím, že za infrastrukturu pro kamióny stát utrácí více, než se z těch kamiónů vybere. Osobní auta totiž silnice téměř neopotřebovávají - najděte si někde za kolik aut vydá jeden průjezd kamiónu. Častá údržba a rekonstrukce je třeba právě kvůli kamiónům.

Nemluvě o side-effectech nadměrné kamiónové dopravy na životní prostředí, plynulost dopravy na silnici, atd. ... to sice není v současné době ohodnoceno penězi, ale škoda to je. Kolik lidí třeba zdržela ucpaná dálnice od smysluplné práce? Odškodnily je kamiónové firmy snad?

+1/0
12.2.2013 15:17

J27a46r53o35s88l78a95v 76B10r64ü63m90m86e59r 7704103656

Ze spotřební daně za paliva se vybere více, než infrastruktura stojí

0/−2
12.2.2013 16:18

R27a45d65e55k 86J76a75n12a33t31a 9965126264742

a) nevybere. Silniční dorpava stojí mnoho v různých kapitolách rozpočtu - nejen ŘSD, ale i policie, zdravotnictví, rozpočty krajů a obcí (všechny komunikace II. III. třídy a městské). I taková "maličkost" za 36 mld. jako tunel Blanka je z peněz obce Praha a ze spotřební daně neviděla ani korunu.

b) spotřební daň nemá za úkol toto financovat, má za úkol snížit spotřebu určité látky (proto se tak jmenuje). Jen malá část z ní je příjmem SFDI. A především ji platí téměř všichni co to palivo vuyžívají, nejen auta, všechno možné od těch vlaků až po sekačky na trávu.

+3/0
12.2.2013 16:32

V62i75k61t48o19r 25N53á51r83o31ž65n18ý 3849792678

Ono to tak stejně nakonec dopadne ...a nějaký půlmiardový dosyp od českého státu to nezachrání. Jsem tak trochu z branže. Před takovými osmi lety nebyl problém se sólo vagónem konkurovat kamionu. Dnes již máte problém konkurovat uceleným vlakem. Zatímco , státní dopravci každý rok valorizují mzdy a špatně hospodaří ... kamionoví dopravci jsou o hodně dravější , řidiči platí stejné mzdy již 10 let a drhnou je více , než před deseti lety. Za posledních 10 let mohly jít ceny za železniční přepravu nahoru o nějakých 50% , u silniční přepravy to byly pouze jednotky procent.

Záchrana celého ČD Carga je možná pouze jeho urychleným prodejem.

+1/0
12.2.2013 14:33

P10e58t71r 79M14a12r74e84š 8750406

Tohle se musí dát hlavně do pořádku, jinak zase zmizí něco českého :( Výrobky vozíme z Číny, jídlo z Polska a teď nás budou vozit Němci? Ale za co?

Je tady ještě pořád spousta příležitostí jako společný podnik se slovenským cargem nebo by šlo usilovat o menší podíl v Metransu či koupit menšího dopravce, který je flexibilnější apod. Ono se musí hlavně chtít a né jen čekat, co příjde.

+4/0
12.2.2013 10:30

V69i77k33t64o57r 97N74á82r88o10ž25n34ý 3219612838

Řekněme si na rovinu , že podíl železnice na nákladní dopravě je u nás jeden z nejvyšších v Evropě. A že takto vysoký podíl nelze udržet do nekonečna. A že vláček s jedním nákladním vagónkem na lokálce bude vždy tak šílený finanční propadák , že je naprostý nesmyl , aby to takto fungovalo dále.

+1/−4
12.2.2013 10:54

P21e74t61r 44M88a78r90e94š 8430336

Já nepsal nic o podílu ani o kusovkách, ale budiž ... :) Co je na tom špatného, že je velký podíl železnice na dopravě? Pořád si myslím, že je co zlepšovat, ale číslům: 

Pokud jde o podíly žel. nákladní dopravy, tak průměr EU je 17,1 % (2010). Česko 21%, Německo 22,2 %, Rakousko 39%, Polsko 19%, Slovensko 22% a pak jsou státy, kde to neřeší: Řecko 2%, Španělsko 4,2%, Irsko 0,8%

Zdroj: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Modal_split_of_inland_freight_transport,_2000_and_2010_(1)_(%25_of_total_inland_tkm).png&filetimestamp=20121016055006

Kde je problém? Podíl může být klidně vyšší, zeptejte se v Německu. jak to dělají.

Kusovky: To záleží na státu, co chce. Buď se to podpoří a nebo se to zruší. Určitě to lze zefektivnit, ale to už jsem psal v prvním, že se musí taky chtít.

+4/0
12.2.2013 11:36
Foto

J71a34n 31S22í72k87o90r85a 8181488471301

Ale provoz na železnici je 1.ekologičtější,1 lokomotiva uveze např.1 100 tun na vlaku,ale kolik by muselo být kamionů,spotřebované nafty,zaplacených řidičů když na druhé straně stačí jeden strojvedoucí...

0/0
12.2.2013 17:29

M85a36r32t90i35n 94K79a52r74á47s20e94k 9918363228498

Ale tak problem je u malovoyove (kusove prepravy). Tzn stejnenafty, stejne strojvudcu, k tomu navic obsluha trati apod.

0/0
12.2.2013 23:32

M86i61r77o81s88l41a84v 73B52o69h26u21n33ě48k 3129220464905

Kamiony mimo vybrané silnice 1. třídy a dálnice mýtné neplatí, tak proč by měl vláček s jedním vagónkem na lokálce platit jako na hlavním koridoru. A to před rokem chtěl nějaký chytrák z ministerstva dopravy zpoplatnit vlakové úseky, kde nejezí osobní doprava, pro nálkadní vlaky na dvoujnásobek ceny! Jaký to obrat!!!

+4/0
12.2.2013 10:27

V88i35k21t96o52r 94N25á90r57o34ž23n36ý 3309452748

Údržbu té tratě musí někdo zaplatit. A buď ji zaplatí uživatelé , nebo daňoví poplatníci.

+1/−1
12.2.2013 10:55

M50i97r55o70s64l40a54v 50B58o47h64u78n67ě28k 3369440974575

Možné financování je obsaženo v článku.

+2/0
12.2.2013 11:48
Foto

J11a47n 86S38í88k18o81r65a 8961828591591

A kdo zaplatí výstavbu mnoha kilometrů dálnic a opravu silnic,co připomínají po zimě tankodrom,šoféři???

0/0
12.2.2013 17:32

J26a49n 79F46r81o49l55í50k 6806590435834

Proč by se měly zakázky železniční dopravy přesunout na silnici? Stačí nechat Cargo zkrachovat žaludu zkrmit prasatům a činnost prodat Němcům jak je u nás zvykem. Rázem by to začalo i fungovat. :-P

0/−7
12.2.2013 9:58

M61a58r87t26i57n 71C31e89r25v77e28n97y 2863228186478

Zacalo, ale razem by se taky zjistilo, ze je potreba jen polovina zamestnancu a svet by tak prisel o tisice odboraru co si radi hraji s vlacky...

+3/−2
12.2.2013 10:44
Foto

J87a98n 42S70í89k98o31r25a 8981318461851

Už teď je na ,,dráze" pětina zaměstnanců než před 20ti lety,a to na vrub bezpečnosti práce a vy byste chtěli ještě jejich stavy zredukovat?Ti lidé co chcete zrušit pro vás a vaše pohodlí navážejí například uhlí do Tepláren,vozí dříví,aby se mohl dělat nábytek do vašich domácností,cisterny s palivem do Benzin,pro vaše auta.Železnice u nás i v cizině vždy byla ztrátová,dotovaná státem a narozdíl od silniční dopravy

+1/0
12.2.2013 18:38

R87a56d76e50k 13J13a75n40a30t65a 9175346614692

Protože tyto zásilky (za současných podmínek = drahé poplatky státu za koleje) nikdo dělat nebude. Ani Cargo, ale ani nikdo jiný.

+1/0
12.2.2013 13:37

J43i47ř30í 81Š58e69v40č18í62k 4814263725

Tady asi zase pracuje neviditelná ruka trhu, že?;-D

+4/−2
12.2.2013 9:58

J92a61r36o71s27l36a35v 45B12r67ü11m77m93e83r 7454773276

Bohužel ne.

+3/0
12.2.2013 12:34

H32o90n17z19a 30P65u83r93k26r71á75b54e78k 1939948339405

chápete význam toho pojmu? :-)

0/−1
12.2.2013 12:59

P20a23v13e57l 48S80c98h26e67l74i46n52g87e74r 1333628905

Jen do nás ........, další atak na kapsu daňového poplatníka, ještě se chystá tzv. uhlíková daň.........Příjmy obyvatelstva se privatizují a lidem zůstanou jen oči pro pláč, nebudou stíhat platit daně, povinné pojištění,odvody, složenky,.........V době nekrize se organizovaný zločin soustředil na zprivatizování všeho co bylo ve vlastnictví státu, nyní sestoupil o patro níže a privatizuje peněženky lidem, přes své lobby a politickou mafii. To nemůže dobře dopadnout.

0/−2
12.2.2013 9:57
Foto

M39i89c18h62a72l 95V52y76s10k63o59č89i32l 3730161537625

Stačí aby tam někdo začal pracovat. Prodávám větší stroje a u ČD cargo  je běžné 3 denní čekání na cenovou nabídku přepravy a to tam musíte ten 3 den ještě zavolat! Soukromník mi cenovou nabídku zpracoval ještě tentýž den! Hold bez práce....Rv

+4/0
12.2.2013 8:52

J72a31n 74Č68e82k20a18l 7929615894464

jen technická - pletete si dopravce se speditérem, ten speditér si tu (předpokládám jednovozovou) zásilku stejně nejspíš nechal odvézt ČD Cargem.

Ale ano, ten "zákaznický" přístup odpovídá obchodní koncepci celé firmy...

+3/0
12.2.2013 8:55

V51i38k96t52o91r 87N63á14r25o77ž47n26ý 3599792478

A to chcete ještě pouze vnitro. Pokud chcete mezinárodní , čekáte tak dva týdny.

+2/0
12.2.2013 9:31

A26l48e35š 45J11a40v97ů34r11e11k 2872319560790

ono to asi není ta jednoduché, asi to nejde udělat za hodinu, ale dal bych tomu tak 1-2 dny a ne 2 týdny

0/−3
12.2.2013 9:41

V10i68k20t16o16r 35N71á66r16o97ž43n19ý 3119382848

Soukromý kamionový dopravce vám to udělá za 10 minut.

+4/0
12.2.2013 9:59

J35i15r24i 88K44m93o68t66r 4264872161521

jenže kamony mohou jet kdy a kam chtějí,koleje mají umezenou kapacitu a tase musí naplánovat, dohodout se zahraničím.

+1/0
12.2.2013 12:19

V13i95k50t14o66r 17N34á25r18o36ž20n52ý 3549752588

Pokud jde o ucelený vlak , poté souhlas. U jednotlivek nemusíte takřka nic..A také to trvá dlouho.

0/0
12.2.2013 14:26

I41v37o 11V90a38r69g49a 5745954721418

Pokud by byl založen tento "státní podnik" na opravdových ekonomických principech a nikoliv na politických zájmech, může skutečně dojít k významným úsporám, profitu, zisku. To může spočívat především ve snížení počtu lokomotiv, vozů, ale i režijních a vedoucích zaměstnanců, potřebných k zajišťování současného rozsahu podnikání.“ Prostě to prodejte do soukromých rukou. Nikdy jste ve státě podnikat neuměli a nikdy to ani umět nebudete.

+3/−2
12.2.2013 8:48

A21l85e40š 11J92a27v10ů81r68e69k 2652939750120

a co slušní, krachující podnikatelé ( to se může stát ), také dostanou od státu slevu ? Ať stát nechá cargo krachnout, myslím že se najdou zájemci , třeba zahraniční, co ho rádi nahradí ... . Teda alespoň myslím.

Každopádně vyházet neschopný managament, a bez padáků. Jediné povolené padáky jsou ty Kalouskovy.

+3/−1
12.2.2013 8:41

M76i23l75a98n 93U70ř44í68d44i36l 5391244961766

Kolik z propuštěných dostane zlatý padák?

+1/0
12.2.2013 8:24

A82l62e30š 53J40a35v95ů47r83e16k 2422919520710

tipnu si že tak 5-10. Ale je ta fakt jen tip od stolu :-)

+3/0
12.2.2013 8:42

M17i88l75a43n 35U88ř60í56d73i75l 5111114961526

Nevím, jak máte tuto informaci ověřenou, ale mně se to zdá moc velký počet. Na zlaté padáky mají prý vyčleněno jenom 100 mil. a kdyby je dělili mezi tak velký počet lidí, to by moc na jednoho nevyšlo.

+1/0
12.2.2013 8:50

A50l13e71š 77J30a32v98ů15r49e21k 2622509160380

nemám ji ověřenou, jak jsem psal, je to jen tip. Já si myslím že zlaté padáky se týkají vrcholového/vrcholného managamentu. A to asi nebude 50 lidí ... . Ale kdo ví

+2/0
12.2.2013 9:43

M38i69l65a12n 28U71ř61í55d60i94l 5881174251366

Já si myslím, že je nepřijatelné, aby zlatý padák padl pod 25 mil. Vždyť musí živit rodiny a to nemluvím o usílí, které vynaložili při devastaci této státní firmy.;-)

+2/0
12.2.2013 9:51

A88n54t52o39n38í52n 95P80o44l64i70c30k72ý 9110482631807

Co je to zlatý padák. Pokud je zlatý padák odstupné nad zákonný rámec (tedy nad 3 měsíce při nadbytečnosti), pak dostanou zlatý padák všichni.

0/0
12.2.2013 14:50

M83i81c32h27a14l 19H98o82r34k90ý 9945525754889

jen,aby to stačilo managementu na odměny ;-D

+6/0
12.2.2013 8:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.