Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát se snaží zachránit ČD Cargo, dá mu půlmiliardovou slevu

Dlouhodobé finanční potíže státního nákladního dopravce ČD Cargo mohou vést nejen k jeho krachu, ale také k přesunu 30 milionů tun zboží ze železnic na silnice. Dopravce má nyní zachránit půlmiliardová sleva. Kdo ji však zaplatí, není jisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44o18j49t70ě23c88h 46H14a98n63k55e 3223765660610

A je to tady.. Jak asi koupit firmu která vydělává 2 miliardy ročně, je státní a ještě zatížena osobní přepravou? Normálně :-) Rozdělit a zbavit firmu zakázek ze kterých jsou peníze = jít do mínusu. Počkat až všem dojde trpělivost, protože veřejnost nerada vidí tak obrovské dotace. A nakonec ještě všichni budou rádi, až ji někdo koupí za minimální peníze.. Normální systém téhleté země... ;-(

+1/0
12.2.2013 17:14

A26n74d44r27e11a 75N32o32v73á 8554671356575

Může mi prosím někdo vysvětlit, pro si stát drží Cargo a nenechá ho soukromníkům? To přece není žádná veřejná služba.

0/0
12.2.2013 16:36

R54a70d73e12k 34J29a25n98a13t37a 9575566924252

Co si to představujete pod pojmem "nechat to soukromníkům"? Vždyť konkurence je na dráze možná už mnoho let - ucelené vlaky už soukromníci dávno provozují.

Jak ale máte i v článku, problém je s tzv. "vozovými zásilkami". To není (kvůli vysokými poplatkům za koleje, které konkurence (kamióny) v takové výší neplatí) dnes u nás lukrativní podnikání. Proto to soukromníci nedělají (jinak jim v tom totiž nic nebrání).

Takže nyní se tento poplatek snižuje - novináři to sice vykládají jak podporu ČD Cargo, ale ono to tak není. Poplatek totiž klesne pochopitelně všem, tedy i soukromým, dopravcům - a těm se tak zlepší podmínky a možná se do vozových zásilek pustí sami taky.

+1/0
13.2.2013 2:06
Foto

O29l18d94ř66i60c81h 80O41l47e41š 3714611923211

Já chci taky zachránit.;-)[>-]EU

0/0
12.2.2013 14:01

R85a74d25e54k 63M88i59t37a89s 6531878571500

Pokud je to nerentabilni tak bych to zrusil a hotovo. Pokud se to da resit propousteni a efektivnejsim rizenim, tak at se to udela. Pokud se tyto zakazky presunou na silnice, tak na tom stat jeste vydela na mytu.

0/−9
12.2.2013 11:55

J61i23r47i 85K70m17o59t12r 4244772871161

což ovšem znamená že za den bude na silnici o 2700 kamionu. Opravdu to chcete? dále zničené silnice, kolony atd??

+8/0
12.2.2013 12:16

J52a75r22o32s41l39a71v 35B13r23ü37m21m13e92r 7134653906

Pokud to celkově bude stát méně, tak proč ne? Ale řešení je v konkurenci na drahách a zde je potřeba zjistit, proč se to soukromníkům nevyplatí.

0/−6
12.2.2013 12:33

P28e51t78r 13M41a28r27e10š 8540116

Ono se nedá všechno přepočítávat jen na peníze, ona volnější silnice má taky svoji hodnotu... 

Prostě kusovky na železnici nevychází (proto je soukromníci vozí jen minimálně), ale ČD Cargo je musí ze zákona provozovat... takže to buď stát bude kompenzovat (snížení poplatku za lokálky) a nebo to bude muset postupně utlumovat. Záleží na prioritách.

+5/0
12.2.2013 12:51

J53a43r19o70s95l36a47v 20B23r47ü15m57m23e25r 7314463486

Ano, ona volnější silnice má svoji hodnotu, ovšem pokud by stálo méně stávající silnice rozšířit, než vydržovat dráhy, tak by to znamenalo, že je to ekonomičtější, ale i ekologičtější řešení (méně zplodin na kg nákladu, jelikož to vypadá, že ty vlaky jezdí poloprázdné). 

Pokud je ale problém v přestřelených cenách za koleje, tak pak by se mělo tlačit, aby se to zlevnilo všem kolejovým dopravcům.

0/−1
12.2.2013 14:33

M85a35r82t76i14n 93R21u95z36i19c13k21a 1572938326857

Ona ta silnicni sit ma obrovske nevyhody, opravy musite provadet vzdy, udrzovat je sjizdne vzdy, zabira mnohem vetsi prostor nez zeleznice, vyssi spotreba nafty - strategicka surovina, kamiony prepravi radove nizsi objem nakladu, zivotnost vozu je nizsi, prekladiste a skladovaci arealy, ekologie - smog + zdravi obyvatel...

Nevyjde to levneji ani nahodou,... ten problem je spise systemovy, netyka se pouze myta, ale i zanedbane udrzby zel. trati, stat dava vice na dalnice nez na stavbu trati, ... samozrejme, zeleznice nemuze uplne nahradit kamiony, ale na dalkovych tratich muze byt v pohode konkurenceschopna...

0/0
12.2.2013 17:37

M38a28r91t93i51n 40K84a64r82á89s27e85k 9698373638818

ale tak on je problem jen s malovozovzmi jednotkami - tam bych si tiplnul ze to te nafty mocneusetri. A prekladiste jsou jeden z duvodu preference kamionu - kamion rano nalozite ve fabrice a vecer sloyite u zakaznika tisic kilometru daleko. Vlakem musite nekolikrat prekladadat, a trva to bude mnohomasobne dele.

Samo velke objemy tezkych veci se vyplati voyit vlakem - na tom vydelavajak CD cargo. tak kopec soukromych dopravcu kteri v CR pusobi.

0/0
12.2.2013 23:30

R94a78d41e73k 71J33a49n48a96t74a 9695276444982

Jenže ony ty kamióny nestojí méně, doplácíme na ně z rozpočtu. I v článku máte napsáno, kde zakopaný pes - kamióny státu za silnice neplatí (mýto je jen na některých silnicích, navíc poměrně nízké), vlaky státu platí (za jízdu po každé tratích).

A soukromníkům se tyto zásilky nevyplatí právě kvůli těmto vysokým poplatkům - s jezdí tak jen s dlouhými vlaky (uhlí, kontejnery, ...), protože z toho je taková tržba, že si tím na ty poplatky vydělají.

+6/0
12.2.2013 13:35

J52a81r71o84s96l38a51v 95B54r50ü28m93m24e76r 7344363976

Jak platíme na kamiony?

0/−2
12.2.2013 14:35

R30a25d77e62k 58J24a14n77a53t95a 9765706674292

Přece tím, že za infrastrukturu pro kamióny stát utrácí více, než se z těch kamiónů vybere. Osobní auta totiž silnice téměř neopotřebovávají - najděte si někde za kolik aut vydá jeden průjezd kamiónu. Častá údržba a rekonstrukce je třeba právě kvůli kamiónům.

Nemluvě o side-effectech nadměrné kamiónové dopravy na životní prostředí, plynulost dopravy na silnici, atd. ... to sice není v současné době ohodnoceno penězi, ale škoda to je. Kolik lidí třeba zdržela ucpaná dálnice od smysluplné práce? Odškodnily je kamiónové firmy snad?

+1/0
12.2.2013 15:17

J83a34r73o14s96l52a65v 52B53r82ü86m33m52e39r 7344713726

Ze spotřební daně za paliva se vybere více, než infrastruktura stojí

0/−2
12.2.2013 16:18

R48a71d71e23k 82J86a89n33a57t79a 9285846544292

a) nevybere. Silniční dorpava stojí mnoho v různých kapitolách rozpočtu - nejen ŘSD, ale i policie, zdravotnictví, rozpočty krajů a obcí (všechny komunikace II. III. třídy a městské). I taková "maličkost" za 36 mld. jako tunel Blanka je z peněz obce Praha a ze spotřební daně neviděla ani korunu.

b) spotřební daň nemá za úkol toto financovat, má za úkol snížit spotřebu určité látky (proto se tak jmenuje). Jen malá část z ní je příjmem SFDI. A především ji platí téměř všichni co to palivo vuyžívají, nejen auta, všechno možné od těch vlaků až po sekačky na trávu.

+3/0
12.2.2013 16:32

V83i82k97t20o89r 12N30á38r54o88ž77n71ý 3949742348

Ono to tak stejně nakonec dopadne ...a nějaký půlmiardový dosyp od českého státu to nezachrání. Jsem tak trochu z branže. Před takovými osmi lety nebyl problém se sólo vagónem konkurovat kamionu. Dnes již máte problém konkurovat uceleným vlakem. Zatímco , státní dopravci každý rok valorizují mzdy a špatně hospodaří ... kamionoví dopravci jsou o hodně dravější , řidiči platí stejné mzdy již 10 let a drhnou je více , než před deseti lety. Za posledních 10 let mohly jít ceny za železniční přepravu nahoru o nějakých 50% , u silniční přepravy to byly pouze jednotky procent.

Záchrana celého ČD Carga je možná pouze jeho urychleným prodejem.

+1/0
12.2.2013 14:33

P70e74t53r 81M33a38r98e94š 8150106

Tohle se musí dát hlavně do pořádku, jinak zase zmizí něco českého :( Výrobky vozíme z Číny, jídlo z Polska a teď nás budou vozit Němci? Ale za co?

Je tady ještě pořád spousta příležitostí jako společný podnik se slovenským cargem nebo by šlo usilovat o menší podíl v Metransu či koupit menšího dopravce, který je flexibilnější apod. Ono se musí hlavně chtít a né jen čekat, co příjde.

+4/0
12.2.2013 10:30

V46i83k79t49o72r 47N66á97r62o12ž50n53ý 3289442688

Řekněme si na rovinu , že podíl železnice na nákladní dopravě je u nás jeden z nejvyšších v Evropě. A že takto vysoký podíl nelze udržet do nekonečna. A že vláček s jedním nákladním vagónkem na lokálce bude vždy tak šílený finanční propadák , že je naprostý nesmyl , aby to takto fungovalo dále.

+1/−4
12.2.2013 10:54

P51e19t26r 81M45a20r91e24š 8970856

Já nepsal nic o podílu ani o kusovkách, ale budiž ... :) Co je na tom špatného, že je velký podíl železnice na dopravě? Pořád si myslím, že je co zlepšovat, ale číslům: 

Pokud jde o podíly žel. nákladní dopravy, tak průměr EU je 17,1 % (2010). Česko 21%, Německo 22,2 %, Rakousko 39%, Polsko 19%, Slovensko 22% a pak jsou státy, kde to neřeší: Řecko 2%, Španělsko 4,2%, Irsko 0,8%

Zdroj: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Modal_split_of_inland_freight_transport,_2000_and_2010_(1)_(%25_of_total_inland_tkm).png&filetimestamp=20121016055006

Kde je problém? Podíl může být klidně vyšší, zeptejte se v Německu. jak to dělají.

Kusovky: To záleží na státu, co chce. Buď se to podpoří a nebo se to zruší. Určitě to lze zefektivnit, ale to už jsem psal v prvním, že se musí taky chtít.

+4/0
12.2.2013 11:36
Foto

J15a74n 13S31í90k84o86r91a 8191528281491

Ale provoz na železnici je 1.ekologičtější,1 lokomotiva uveze např.1 100 tun na vlaku,ale kolik by muselo být kamionů,spotřebované nafty,zaplacených řidičů když na druhé straně stačí jeden strojvedoucí...

0/0
12.2.2013 17:29

M87a81r51t20i73n 41K71a83r26á55s19e22k 9808283818228

Ale tak problem je u malovoyove (kusove prepravy). Tzn stejnenafty, stejne strojvudcu, k tomu navic obsluha trati apod.

0/0
12.2.2013 23:32

M69i88r53o68s81l63a67v 71B63o76h71u27n62ě61k 3189900504125

Kamiony mimo vybrané silnice 1. třídy a dálnice mýtné neplatí, tak proč by měl vláček s jedním vagónkem na lokálce platit jako na hlavním koridoru. A to před rokem chtěl nějaký chytrák z ministerstva dopravy zpoplatnit vlakové úseky, kde nejezí osobní doprava, pro nálkadní vlaky na dvoujnásobek ceny! Jaký to obrat!!!

+4/0
12.2.2013 10:27

V31i44k40t35o46r 60N51á24r68o58ž65n90ý 3499712128

Údržbu té tratě musí někdo zaplatit. A buď ji zaplatí uživatelé , nebo daňoví poplatníci.

+1/−1
12.2.2013 10:55

M73i32r30o98s59l67a34v 24B78o55h95u68n54ě30k 3649460274705

Možné financování je obsaženo v článku.

+2/0
12.2.2013 11:48
Foto

J78a96n 47S81í43k51o92r26a 8671938181161

A kdo zaplatí výstavbu mnoha kilometrů dálnic a opravu silnic,co připomínají po zimě tankodrom,šoféři???

0/0
12.2.2013 17:32

J71a36n 10F25r88o38l87í91k 6906440955304

Proč by se měly zakázky železniční dopravy přesunout na silnici? Stačí nechat Cargo zkrachovat žaludu zkrmit prasatům a činnost prodat Němcům jak je u nás zvykem. Rázem by to začalo i fungovat. :-P

0/−7
12.2.2013 9:58

M60a78r49t90i96n 92C13e21r47v30e70n74y 2643918886778

Zacalo, ale razem by se taky zjistilo, ze je potreba jen polovina zamestnancu a svet by tak prisel o tisice odboraru co si radi hraji s vlacky...

+3/−2
12.2.2013 10:44
Foto

J15a42n 98S39í15k71o83r69a 8681398411361

Už teď je na ,,dráze" pětina zaměstnanců než před 20ti lety,a to na vrub bezpečnosti práce a vy byste chtěli ještě jejich stavy zredukovat?Ti lidé co chcete zrušit pro vás a vaše pohodlí navážejí například uhlí do Tepláren,vozí dříví,aby se mohl dělat nábytek do vašich domácností,cisterny s palivem do Benzin,pro vaše auta.Železnice u nás i v cizině vždy byla ztrátová,dotovaná státem a narozdíl od silniční dopravy

+1/0
12.2.2013 18:38

R58a35d78e43k 10J27a30n63a11t12a 9285736894952

Protože tyto zásilky (za současných podmínek = drahé poplatky státu za koleje) nikdo dělat nebude. Ani Cargo, ale ani nikdo jiný.

+1/0
12.2.2013 13:37

J68i51ř65í 34Š59e96v48č19í85k 4574443665

Tady asi zase pracuje neviditelná ruka trhu, že?;-D

+4/−2
12.2.2013 9:58

J24a87r94o79s31l67a61v 76B62r21ü50m36m74e47r 7704343756

Bohužel ne.

+3/0
12.2.2013 12:34

H13o24n35z49a 19P13u41r14k43r78á43b86e48k 1499308989435

chápete význam toho pojmu? :-)

0/−1
12.2.2013 12:59

P12a42v68e31l 79S59c21h23e42l56i11n38g59e22r 1363248435

Jen do nás ........, další atak na kapsu daňového poplatníka, ještě se chystá tzv. uhlíková daň.........Příjmy obyvatelstva se privatizují a lidem zůstanou jen oči pro pláč, nebudou stíhat platit daně, povinné pojištění,odvody, složenky,.........V době nekrize se organizovaný zločin soustředil na zprivatizování všeho co bylo ve vlastnictví státu, nyní sestoupil o patro níže a privatizuje peněženky lidem, přes své lobby a politickou mafii. To nemůže dobře dopadnout.

0/−2
12.2.2013 9:57
Foto

M82i43c19h27a14l 84V63y74s86k88o27č88i24l 3710291377405

Stačí aby tam někdo začal pracovat. Prodávám větší stroje a u ČD cargo  je běžné 3 denní čekání na cenovou nabídku přepravy a to tam musíte ten 3 den ještě zavolat! Soukromník mi cenovou nabídku zpracoval ještě tentýž den! Hold bez práce....Rv

+4/0
12.2.2013 8:52

J44a38n 65Č53e32k63a23l 7359755554394

jen technická - pletete si dopravce se speditérem, ten speditér si tu (předpokládám jednovozovou) zásilku stejně nejspíš nechal odvézt ČD Cargem.

Ale ano, ten "zákaznický" přístup odpovídá obchodní koncepci celé firmy...

+3/0
12.2.2013 8:55

V75i83k66t17o72r 14N65á86r88o26ž97n56ý 3149552928

A to chcete ještě pouze vnitro. Pokud chcete mezinárodní , čekáte tak dva týdny.

+2/0
12.2.2013 9:31

A70l93e34š 27J84a81v10ů28r76e97k 2572889600790

ono to asi není ta jednoduché, asi to nejde udělat za hodinu, ale dal bych tomu tak 1-2 dny a ne 2 týdny

0/−3
12.2.2013 9:41

V94i90k38t38o33r 98N13á31r19o25ž19n15ý 3429472248

Soukromý kamionový dopravce vám to udělá za 10 minut.

+4/0
12.2.2013 9:59

J46i80r60i 97K39m91o29t11r 4574702571741

jenže kamony mohou jet kdy a kam chtějí,koleje mají umezenou kapacitu a tase musí naplánovat, dohodout se zahraničím.

+1/0
12.2.2013 12:19

V64i88k19t24o25r 15N17á92r34o69ž27n79ý 3569882498

Pokud jde o ucelený vlak , poté souhlas. U jednotlivek nemusíte takřka nic..A také to trvá dlouho.

0/0
12.2.2013 14:26

I83v18o 18V78a49r61g13a 5405264951908

Pokud by byl založen tento "státní podnik" na opravdových ekonomických principech a nikoliv na politických zájmech, může skutečně dojít k významným úsporám, profitu, zisku. To může spočívat především ve snížení počtu lokomotiv, vozů, ale i režijních a vedoucích zaměstnanců, potřebných k zajišťování současného rozsahu podnikání.“ Prostě to prodejte do soukromých rukou. Nikdy jste ve státě podnikat neuměli a nikdy to ani umět nebudete.

+3/−2
12.2.2013 8:48

A30l86e75š 88J79a67v75ů34r48e41k 2102119930100

a co slušní, krachující podnikatelé ( to se může stát ), také dostanou od státu slevu ? Ať stát nechá cargo krachnout, myslím že se najdou zájemci , třeba zahraniční, co ho rádi nahradí ... . Teda alespoň myslím.

Každopádně vyházet neschopný managament, a bez padáků. Jediné povolené padáky jsou ty Kalouskovy.

+3/−1
12.2.2013 8:41

M34i53l89a76n 62U79ř51í49d52i44l 5921494901186

Kolik z propuštěných dostane zlatý padák?

+1/0
12.2.2013 8:24

A22l60e58š 92J27a33v83ů29r27e44k 2882599140320

tipnu si že tak 5-10. Ale je ta fakt jen tip od stolu :-)

+3/0
12.2.2013 8:42

M50i17l83a17n 23U78ř24í17d23i62l 5631264491796

Nevím, jak máte tuto informaci ověřenou, ale mně se to zdá moc velký počet. Na zlaté padáky mají prý vyčleněno jenom 100 mil. a kdyby je dělili mezi tak velký počet lidí, to by moc na jednoho nevyšlo.

+1/0
12.2.2013 8:50

A43l40e95š 39J75a67v21ů86r81e16k 2822699250150

nemám ji ověřenou, jak jsem psal, je to jen tip. Já si myslím že zlaté padáky se týkají vrcholového/vrcholného managamentu. A to asi nebude 50 lidí ... . Ale kdo ví

+2/0
12.2.2013 9:43

M36i54l86a12n 75U28ř98í45d60i85l 5361224921146

Já si myslím, že je nepřijatelné, aby zlatý padák padl pod 25 mil. Vždyť musí živit rodiny a to nemluvím o usílí, které vynaložili při devastaci této státní firmy.;-)

+2/0
12.2.2013 9:51

A46n94t38o11n83í14n 85P85o48l59i82c46k20ý 9620342761337

Co je to zlatý padák. Pokud je zlatý padák odstupné nad zákonný rámec (tedy nad 3 měsíce při nadbytečnosti), pak dostanou zlatý padák všichni.

0/0
12.2.2013 14:50

M52i63c19h80a67l 75H60o49r30k80ý 9975785204139

jen,aby to stačilo managementu na odměny ;-D

+6/0
12.2.2013 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.