Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát se snaží zachránit ČD Cargo, dá mu půlmiliardovou slevu

Dlouhodobé finanční potíže státního nákladního dopravce ČD Cargo mohou vést nejen k jeho krachu, ale také k přesunu 30 milionů tun zboží ze železnic na silnice. Dopravce má nyní zachránit půlmiliardová sleva. Kdo ji však zaplatí, není jisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V68o72j97t58ě74c97h 57H41a81n25k51e 3333955670580

A je to tady.. Jak asi koupit firmu která vydělává 2 miliardy ročně, je státní a ještě zatížena osobní přepravou? Normálně :-) Rozdělit a zbavit firmu zakázek ze kterých jsou peníze = jít do mínusu. Počkat až všem dojde trpělivost, protože veřejnost nerada vidí tak obrovské dotace. A nakonec ještě všichni budou rádi, až ji někdo koupí za minimální peníze.. Normální systém téhleté země... ;-(

+1/0
12.2.2013 17:14

A74n15d14r86e37a 90N17o72v47á 8424971506865

Může mi prosím někdo vysvětlit, pro si stát drží Cargo a nenechá ho soukromníkům? To přece není žádná veřejná služba.

0/0
12.2.2013 16:36

R96a31d39e21k 78J26a11n65a30t44a 9585506934852

Co si to představujete pod pojmem "nechat to soukromníkům"? Vždyť konkurence je na dráze možná už mnoho let - ucelené vlaky už soukromníci dávno provozují.

Jak ale máte i v článku, problém je s tzv. "vozovými zásilkami". To není (kvůli vysokými poplatkům za koleje, které konkurence (kamióny) v takové výší neplatí) dnes u nás lukrativní podnikání. Proto to soukromníci nedělají (jinak jim v tom totiž nic nebrání).

Takže nyní se tento poplatek snižuje - novináři to sice vykládají jak podporu ČD Cargo, ale ono to tak není. Poplatek totiž klesne pochopitelně všem, tedy i soukromým, dopravcům - a těm se tak zlepší podmínky a možná se do vozových zásilek pustí sami taky.

+1/0
13.2.2013 2:06

O28l34d66ř42i87c10h 23O98l78e87š 3524751173701

Já chci taky zachránit.;-)[>-]EU

0/0
12.2.2013 14:01

R51a67d46e95k 81M55i74t61a79s 6921818111800

Pokud je to nerentabilni tak bych to zrusil a hotovo. Pokud se to da resit propousteni a efektivnejsim rizenim, tak at se to udela. Pokud se tyto zakazky presunou na silnice, tak na tom stat jeste vydela na mytu.

0/−9
12.2.2013 11:55

J39i50r47i 70K97m36o77t17r 4924592881321

což ovšem znamená že za den bude na silnici o 2700 kamionu. Opravdu to chcete? dále zničené silnice, kolony atd??

+8/0
12.2.2013 12:16

J42a26r55o62s92l25a95v 69B36r14ü49m50m75e48r 7224563776

Pokud to celkově bude stát méně, tak proč ne? Ale řešení je v konkurenci na drahách a zde je potřeba zjistit, proč se to soukromníkům nevyplatí.

0/−6
12.2.2013 12:33

P85e94t43r 60M32a15r15e29š 8970306

Ono se nedá všechno přepočítávat jen na peníze, ona volnější silnice má taky svoji hodnotu... 

Prostě kusovky na železnici nevychází (proto je soukromníci vozí jen minimálně), ale ČD Cargo je musí ze zákona provozovat... takže to buď stát bude kompenzovat (snížení poplatku za lokálky) a nebo to bude muset postupně utlumovat. Záleží na prioritách.

+5/0
12.2.2013 12:51

J42a90r25o87s74l30a98v 21B29r70ü22m38m26e43r 7884333606

Ano, ona volnější silnice má svoji hodnotu, ovšem pokud by stálo méně stávající silnice rozšířit, než vydržovat dráhy, tak by to znamenalo, že je to ekonomičtější, ale i ekologičtější řešení (méně zplodin na kg nákladu, jelikož to vypadá, že ty vlaky jezdí poloprázdné). 

Pokud je ale problém v přestřelených cenách za koleje, tak pak by se mělo tlačit, aby se to zlevnilo všem kolejovým dopravcům.

0/−1
12.2.2013 14:33

M63a52r37t46i14n 71R11u73z61i68c88k50a 1102668876717

Ona ta silnicni sit ma obrovske nevyhody, opravy musite provadet vzdy, udrzovat je sjizdne vzdy, zabira mnohem vetsi prostor nez zeleznice, vyssi spotreba nafty - strategicka surovina, kamiony prepravi radove nizsi objem nakladu, zivotnost vozu je nizsi, prekladiste a skladovaci arealy, ekologie - smog + zdravi obyvatel...

Nevyjde to levneji ani nahodou,... ten problem je spise systemovy, netyka se pouze myta, ale i zanedbane udrzby zel. trati, stat dava vice na dalnice nez na stavbu trati, ... samozrejme, zeleznice nemuze uplne nahradit kamiony, ale na dalkovych tratich muze byt v pohode konkurenceschopna...

0/0
12.2.2013 17:37

M26a83r50t65i90n 20K34a42r59á87s95e24k 9438673968568

ale tak on je problem jen s malovozovzmi jednotkami - tam bych si tiplnul ze to te nafty mocneusetri. A prekladiste jsou jeden z duvodu preference kamionu - kamion rano nalozite ve fabrice a vecer sloyite u zakaznika tisic kilometru daleko. Vlakem musite nekolikrat prekladadat, a trva to bude mnohomasobne dele.

Samo velke objemy tezkych veci se vyplati voyit vlakem - na tom vydelavajak CD cargo. tak kopec soukromych dopravcu kteri v CR pusobi.

0/0
12.2.2013 23:30

R60a14d41e66k 38J41a91n90a57t10a 9125146244702

Jenže ony ty kamióny nestojí méně, doplácíme na ně z rozpočtu. I v článku máte napsáno, kde zakopaný pes - kamióny státu za silnice neplatí (mýto je jen na některých silnicích, navíc poměrně nízké), vlaky státu platí (za jízdu po každé tratích).

A soukromníkům se tyto zásilky nevyplatí právě kvůli těmto vysokým poplatkům - s jezdí tak jen s dlouhými vlaky (uhlí, kontejnery, ...), protože z toho je taková tržba, že si tím na ty poplatky vydělají.

+6/0
12.2.2013 13:35

J63a78r12o14s83l82a10v 37B46r30ü84m40m88e52r 7664693176

Jak platíme na kamiony?

0/−2
12.2.2013 14:35

R32a36d96e59k 52J66a84n67a11t23a 9865856884152

Přece tím, že za infrastrukturu pro kamióny stát utrácí více, než se z těch kamiónů vybere. Osobní auta totiž silnice téměř neopotřebovávají - najděte si někde za kolik aut vydá jeden průjezd kamiónu. Častá údržba a rekonstrukce je třeba právě kvůli kamiónům.

Nemluvě o side-effectech nadměrné kamiónové dopravy na životní prostředí, plynulost dopravy na silnici, atd. ... to sice není v současné době ohodnoceno penězi, ale škoda to je. Kolik lidí třeba zdržela ucpaná dálnice od smysluplné práce? Odškodnily je kamiónové firmy snad?

+1/0
12.2.2013 15:17

J49a58r58o60s59l92a58v 37B17r13ü92m43m34e44r 7114443416

Ze spotřební daně za paliva se vybere více, než infrastruktura stojí

0/−2
12.2.2013 16:18

R47a89d25e44k 12J10a83n76a89t95a 9635346344482

a) nevybere. Silniční dorpava stojí mnoho v různých kapitolách rozpočtu - nejen ŘSD, ale i policie, zdravotnictví, rozpočty krajů a obcí (všechny komunikace II. III. třídy a městské). I taková "maličkost" za 36 mld. jako tunel Blanka je z peněz obce Praha a ze spotřební daně neviděla ani korunu.

b) spotřební daň nemá za úkol toto financovat, má za úkol snížit spotřebu určité látky (proto se tak jmenuje). Jen malá část z ní je příjmem SFDI. A především ji platí téměř všichni co to palivo vuyžívají, nejen auta, všechno možné od těch vlaků až po sekačky na trávu.

+3/0
12.2.2013 16:32

V77i52k70t56o32r 85N58á32r45o71ž30n91ý 3649212618

Ono to tak stejně nakonec dopadne ...a nějaký půlmiardový dosyp od českého státu to nezachrání. Jsem tak trochu z branže. Před takovými osmi lety nebyl problém se sólo vagónem konkurovat kamionu. Dnes již máte problém konkurovat uceleným vlakem. Zatímco , státní dopravci každý rok valorizují mzdy a špatně hospodaří ... kamionoví dopravci jsou o hodně dravější , řidiči platí stejné mzdy již 10 let a drhnou je více , než před deseti lety. Za posledních 10 let mohly jít ceny za železniční přepravu nahoru o nějakých 50% , u silniční přepravy to byly pouze jednotky procent.

Záchrana celého ČD Carga je možná pouze jeho urychleným prodejem.

+1/0
12.2.2013 14:33

P51e49t64r 10M39a19r94e91š 8500256

Tohle se musí dát hlavně do pořádku, jinak zase zmizí něco českého :( Výrobky vozíme z Číny, jídlo z Polska a teď nás budou vozit Němci? Ale za co?

Je tady ještě pořád spousta příležitostí jako společný podnik se slovenským cargem nebo by šlo usilovat o menší podíl v Metransu či koupit menšího dopravce, který je flexibilnější apod. Ono se musí hlavně chtít a né jen čekat, co příjde.

+4/0
12.2.2013 10:30

V34i20k82t17o32r 11N14á31r54o69ž97n61ý 3249192788

Řekněme si na rovinu , že podíl železnice na nákladní dopravě je u nás jeden z nejvyšších v Evropě. A že takto vysoký podíl nelze udržet do nekonečna. A že vláček s jedním nákladním vagónkem na lokálce bude vždy tak šílený finanční propadák , že je naprostý nesmyl , aby to takto fungovalo dále.

+1/−4
12.2.2013 10:54

P30e85t48r 74M79a11r70e74š 8810966

Já nepsal nic o podílu ani o kusovkách, ale budiž ... :) Co je na tom špatného, že je velký podíl železnice na dopravě? Pořád si myslím, že je co zlepšovat, ale číslům: 

Pokud jde o podíly žel. nákladní dopravy, tak průměr EU je 17,1 % (2010). Česko 21%, Německo 22,2 %, Rakousko 39%, Polsko 19%, Slovensko 22% a pak jsou státy, kde to neřeší: Řecko 2%, Španělsko 4,2%, Irsko 0,8%

Zdroj: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Modal_split_of_inland_freight_transport,_2000_and_2010_(1)_(%25_of_total_inland_tkm).png&filetimestamp=20121016055006

Kde je problém? Podíl může být klidně vyšší, zeptejte se v Německu. jak to dělají.

Kusovky: To záleží na státu, co chce. Buď se to podpoří a nebo se to zruší. Určitě to lze zefektivnit, ale to už jsem psal v prvním, že se musí taky chtít.

+4/0
12.2.2013 11:36
Foto

J55a48n 10S23í65k69o30r69a 8521118411871

Ale provoz na železnici je 1.ekologičtější,1 lokomotiva uveze např.1 100 tun na vlaku,ale kolik by muselo být kamionů,spotřebované nafty,zaplacených řidičů když na druhé straně stačí jeden strojvedoucí...

0/0
12.2.2013 17:29

M34a83r57t21i22n 44K35a22r75á69s63e39k 9648373978468

Ale tak problem je u malovoyove (kusove prepravy). Tzn stejnenafty, stejne strojvudcu, k tomu navic obsluha trati apod.

0/0
12.2.2013 23:32

M11i24r20o53s22l86a61v 57B12o88h65u45n24ě14k 3139950444945

Kamiony mimo vybrané silnice 1. třídy a dálnice mýtné neplatí, tak proč by měl vláček s jedním vagónkem na lokálce platit jako na hlavním koridoru. A to před rokem chtěl nějaký chytrák z ministerstva dopravy zpoplatnit vlakové úseky, kde nejezí osobní doprava, pro nálkadní vlaky na dvoujnásobek ceny! Jaký to obrat!!!

+4/0
12.2.2013 10:27

V72i71k15t26o71r 16N47á82r59o53ž33n88ý 3699522828

Údržbu té tratě musí někdo zaplatit. A buď ji zaplatí uživatelé , nebo daňoví poplatníci.

+1/−1
12.2.2013 10:55

M67i21r50o21s74l52a20v 78B54o24h77u48n61ě50k 3709530904325

Možné financování je obsaženo v článku.

+2/0
12.2.2013 11:48
Foto

J27a53n 47S92í76k34o50r11a 8381288501171

A kdo zaplatí výstavbu mnoha kilometrů dálnic a opravu silnic,co připomínají po zimě tankodrom,šoféři???

0/0
12.2.2013 17:32

J89a24n 22F35r44o59l87í27k 6946420325104

Proč by se měly zakázky železniční dopravy přesunout na silnici? Stačí nechat Cargo zkrachovat žaludu zkrmit prasatům a činnost prodat Němcům jak je u nás zvykem. Rázem by to začalo i fungovat. :-P

0/−7
12.2.2013 9:58

M60a34r48t88i92n 45C66e75r97v48e68n24y 2643278136598

Zacalo, ale razem by se taky zjistilo, ze je potreba jen polovina zamestnancu a svet by tak prisel o tisice odboraru co si radi hraji s vlacky...

+3/−2
12.2.2013 10:44
Foto

J96a62n 27S74í29k65o95r81a 8161398491191

Už teď je na ,,dráze" pětina zaměstnanců než před 20ti lety,a to na vrub bezpečnosti práce a vy byste chtěli ještě jejich stavy zredukovat?Ti lidé co chcete zrušit pro vás a vaše pohodlí navážejí například uhlí do Tepláren,vozí dříví,aby se mohl dělat nábytek do vašich domácností,cisterny s palivem do Benzin,pro vaše auta.Železnice u nás i v cizině vždy byla ztrátová,dotovaná státem a narozdíl od silniční dopravy

+1/0
12.2.2013 18:38

R28a51d42e33k 17J79a26n77a85t81a 9855736114462

Protože tyto zásilky (za současných podmínek = drahé poplatky státu za koleje) nikdo dělat nebude. Ani Cargo, ale ani nikdo jiný.

+1/0
12.2.2013 13:37

J57i91ř60í 94Š59e24v92č90í45k 4884133815

Tady asi zase pracuje neviditelná ruka trhu, že?;-D

+4/−2
12.2.2013 9:58

J90a42r81o15s65l84a64v 49B96r22ü66m81m49e62r 7794553666

Bohužel ne.

+3/0
12.2.2013 12:34

H45o66n66z59a 36P74u60r91k12r56á58b76e46k 1469768479525

chápete význam toho pojmu? :-)

0/−1
12.2.2013 12:59

P40a29v65e29l 10S45c20h31e90l90i56n93g38e98r 1873288405

Jen do nás ........, další atak na kapsu daňového poplatníka, ještě se chystá tzv. uhlíková daň.........Příjmy obyvatelstva se privatizují a lidem zůstanou jen oči pro pláč, nebudou stíhat platit daně, povinné pojištění,odvody, složenky,.........V době nekrize se organizovaný zločin soustředil na zprivatizování všeho co bylo ve vlastnictví státu, nyní sestoupil o patro níže a privatizuje peněženky lidem, přes své lobby a politickou mafii. To nemůže dobře dopadnout.

0/−2
12.2.2013 9:57
Foto

M52i86c56h33a23l 94V45y38s27k42o34č30i41l 3910651457395

Stačí aby tam někdo začal pracovat. Prodávám větší stroje a u ČD cargo  je běžné 3 denní čekání na cenovou nabídku přepravy a to tam musíte ten 3 den ještě zavolat! Soukromník mi cenovou nabídku zpracoval ještě tentýž den! Hold bez práce....Rv

+4/0
12.2.2013 8:52

J41a87n 63Č20e51k37a66l 7719185444174

jen technická - pletete si dopravce se speditérem, ten speditér si tu (předpokládám jednovozovou) zásilku stejně nejspíš nechal odvézt ČD Cargem.

Ale ano, ten "zákaznický" přístup odpovídá obchodní koncepci celé firmy...

+3/0
12.2.2013 8:55

V15i55k33t44o80r 11N18á59r15o27ž20n87ý 3729622638

A to chcete ještě pouze vnitro. Pokud chcete mezinárodní , čekáte tak dva týdny.

+2/0
12.2.2013 9:31

A16l78e42š 36J79a14v65ů70r36e78k 2822329460400

ono to asi není ta jednoduché, asi to nejde udělat za hodinu, ale dal bych tomu tak 1-2 dny a ne 2 týdny

0/−3
12.2.2013 9:41

V32i87k42t93o37r 77N22á24r24o41ž67n39ý 3119382598

Soukromý kamionový dopravce vám to udělá za 10 minut.

+4/0
12.2.2013 9:59

J98i61r83i 15K84m66o39t91r 4344212691741

jenže kamony mohou jet kdy a kam chtějí,koleje mají umezenou kapacitu a tase musí naplánovat, dohodout se zahraničím.

+1/0
12.2.2013 12:19

V32i44k12t85o73r 39N46á89r13o77ž29n43ý 3609352568

Pokud jde o ucelený vlak , poté souhlas. U jednotlivek nemusíte takřka nic..A také to trvá dlouho.

0/0
12.2.2013 14:26

I78v80o 52V74a29r98g41a 5435544711618

Pokud by byl založen tento "státní podnik" na opravdových ekonomických principech a nikoliv na politických zájmech, může skutečně dojít k významným úsporám, profitu, zisku. To může spočívat především ve snížení počtu lokomotiv, vozů, ale i režijních a vedoucích zaměstnanců, potřebných k zajišťování současného rozsahu podnikání.“ Prostě to prodejte do soukromých rukou. Nikdy jste ve státě podnikat neuměli a nikdy to ani umět nebudete.

+3/−2
12.2.2013 8:48

A71l17e87š 84J55a30v96ů41r31e20k 2452219340770

a co slušní, krachující podnikatelé ( to se může stát ), také dostanou od státu slevu ? Ať stát nechá cargo krachnout, myslím že se najdou zájemci , třeba zahraniční, co ho rádi nahradí ... . Teda alespoň myslím.

Každopádně vyházet neschopný managament, a bez padáků. Jediné povolené padáky jsou ty Kalouskovy.

+3/−1
12.2.2013 8:41

M75i81l80a28n 18U18ř84í84d34i94l 5471624591976

Kolik z propuštěných dostane zlatý padák?

+1/0
12.2.2013 8:24

A66l44e58š 56J65a75v97ů24r79e67k 2652949640840

tipnu si že tak 5-10. Ale je ta fakt jen tip od stolu :-)

+3/0
12.2.2013 8:42

M53i74l60a71n 44U88ř43í73d45i95l 5911214631156

Nevím, jak máte tuto informaci ověřenou, ale mně se to zdá moc velký počet. Na zlaté padáky mají prý vyčleněno jenom 100 mil. a kdyby je dělili mezi tak velký počet lidí, to by moc na jednoho nevyšlo.

+1/0
12.2.2013 8:50

A72l38e38š 88J54a98v26ů51r52e78k 2252689920320

nemám ji ověřenou, jak jsem psal, je to jen tip. Já si myslím že zlaté padáky se týkají vrcholového/vrcholného managamentu. A to asi nebude 50 lidí ... . Ale kdo ví

+2/0
12.2.2013 9:43

M16i29l55a73n 28U50ř20í88d98i55l 5501954911926

Já si myslím, že je nepřijatelné, aby zlatý padák padl pod 25 mil. Vždyť musí živit rodiny a to nemluvím o usílí, které vynaložili při devastaci této státní firmy.;-)

+2/0
12.2.2013 9:51

A16n30t66o20n75í80n 72P36o87l50i36c71k62ý 9460552141977

Co je to zlatý padák. Pokud je zlatý padák odstupné nad zákonný rámec (tedy nad 3 měsíce při nadbytečnosti), pak dostanou zlatý padák všichni.

0/0
12.2.2013 14:50

M25i47c33h84a46l 50H50o25r70k21ý 9665175704779

jen,aby to stačilo managementu na odměny ;-D

+6/0
12.2.2013 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.