Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První tendr na rychlíky v ohrožení: stát vyřadil Arrivu, zbyl RegioJet

První soutěž na rychlíky v České republice na provozování dopravy mezi Ostravou a Olomoucí přes Krnov je v troskách. Stát vyřadil britskou Arrivu, protože nedoložila potřebné vzdělání minimálně u dvou vedoucích zaměstnanců. Arriva připravuje odvolání, pokud s ním neuspěje, tendr se bude muset opakovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64e98r14r28y 79N34o38v80o90t16n38ý 1524225523

proč pořád první tendr, pilotní projekt, pře pár roky už byly dávno tendrované tratě Pardubice - Liberec a Most - Plzeň!!

0/0
28.2.2013 8:06
Foto

P25e24t52e78r 73J10a54b58l16o89n17o25v67s97k94y 1569606101301

Jeden zo súkromných železničných dopravcov jazdí v Rakúsku.Westbahn má úspešný štart za sebou,cestujúcich nalákal nízkymi cenami,modernými vlakmi a vybral si frekventovanú trať Wien-Linz-Salzburg.V ČR by som si tohto dopravcu vedel predstaviť na trati Praha-Č.Budějovice-Linz a tým by Westbahn vytvoril z Linzu prestupný uzol na svoje vlaky.

+1/−1
13.2.2013 22:50

J77i22r98k17a 15D62v50o26ř21á61k 4425410153558

No ano, my bychom si ho tam představit uměli. Otázka je, jestli by se na té zatím ekonomicky dost mizerné trase uměl představit on. Na úvahy o budějovických expresech je dost času - tipl bych že tak do jízdního řádu 2016.

+1/0
14.2.2013 10:56

R18a79d83e72k 51J83a36n77a48t41a 9155336334732

Nízké ceny má WestBahn jen na rakouské poměry - pro ČR by to bylo i tak moc. Na trase Linz-Wien chtějí 17,20 EUR - to je 2,30 Kč na kilometr, za to vám Čech do vlaku nevleze, u nás je jízdné průměrně kolem 1 Kč/km.

A pochybuji, že by zvládli jezdit výrazně levněji - jediné co je u nás levnější, jsou mzdy a poplatek za dopravní cestu - ostatní nákladové položky jsou buď stejné (cena vozidel, energie) nebo vyšší (pomalé tratě=vyšší počet souprav a nízký potenciální počet cestujících=vysoké náklady na sedačku).

+1/0
14.2.2013 12:21

J38i59r22k93a 38D45v17o88ř73á97k 4415270403688

Mzdy a poplatek za železniční cestu jsou myslím celkem podstatné položky. Na Budějice také nejsou potřeba vlaky co mají v Rakousku a zvládají 200 km/h, jistě by se našly i levnější. Všechno podle mě závisí na tom, kdy se trať podstatně zrychlí natolik, aby si dostatek cestujících z aut řeklo, že vlakem je to šikovnější a naplnil celý expres tak, aby byl rentabilní. Což u couravých rychlíků u nás nehrozí. Expres by dnes sice mohl za ideálních podmínek už zvládnout cca za hodinu a třičtvrtě, jenže ty ideální podmínky budou zřídka- tj. do řádu se to nedá napsat. Letos se mají otevřít na trati 3 další stavby (a něco se má naopak ukončit).

0/0
14.2.2013 12:42

P49e13t97r 19M33a52r26e24š 8670776

Já myslím, že to je dobře, když se to zruší. Přeci jenom dva účastníci je dost bída a dá se vysoutěžit lepší cena. Jsem taky zvědavej, jestli se přihlásí nějakej další opravdovej soukromník jako Regiojet, protože Arriva patří německejm drahám, Veolii chtěj německý dráhy koupit, Abellio je nizozemských drah. :) On i státní dopravce umí dobře vozit, musí se jen chtít. :)

+3/0
13.2.2013 15:17

J21i67r25k54a 88D35v77o54ř49á56k 4875740533528

Nerad to říkám, protože to znamená zpoždění o již druhý rok, ale také si myslím, že bude lepší, když se to povede zrušit (a vypsat co nejrychleji znovu).

0/0
14.2.2013 12:49

J66o17s23e90f 49Š24e32m48e85l27í54k 7959241890647

Dobrá finta, jak zjistit, kolik nabídl soupeř a pak se "přizpůsobit". Gratuluju.

+1/−1
13.2.2013 13:22

J54a61n 69H43o67r15a 6137661616

Arriva a její spěšné vlaky v relaci Kralupy n.Vl.-Benešov jsou spolehlivou ukázkou kvality vedení.

+2/−1
13.2.2013 12:46

P49e27t19r 65N72i86v12n42i88c16k68ý 3182304775387

Teď doopravdy. Neznám reálie. To je myšleno vážně nebo ironicky?

+2/0
13.2.2013 12:50

J50a33n 25H53o34r88a 6437721176

V jízdní řádu jsou od prosince 2012 a zdejším machrem přes dopravu p.Sůrou to bylo anoncováno již před mnoha měsíci např.http://ekonomika.idnes.cz/arriva-ukazala-soupravy-ktere-nasadi-v-cesku-fnd-/eko-doprava.aspx?c=A120918_101853_eko-doprava_fih

Přesto do dnešního dne nevyjelo zhola nic.

+6/0
13.2.2013 12:54

T21o81m51á84š 18K91n13a49i96f57l 6283610227880

Oni fakt ještě nevyjeli? Hups :)

+3/0
13.2.2013 13:38

R58a78d57e45k 75J46a61n24a30t46a 9265186774702

A vy víte, jaký s tou linkou mají v Arrivě plán? Pokud vím, tak žádné oficiální stanovisko neřekli, nic nepřislíbili, všechno jsou jen domněnky novinářů a diskutérů na webu.

Mít namalovanou trasu v GVD "od vyhlášení" je totiž v současné době nic nestojí, SŽDC pokuty odpouští .... tak proč ji tam nemít. Stačí se podívat na nákresný jízdní řád, co je na každé trati tras pro nákladní vlaky, z nich valná většina nevyjede, jezdí jen podle potřeby ...

+2/−1
13.2.2013 13:42

J39a59n 50H66o74r34a 6577791836

Nevím jaké má Arriva plány,ale na svých stránkách píše,že nemá schválené vlaky pro provoz v ČR.Seriozní dopravce nevytrubuje, že začne jezdit až bude něco schváleno,ale až to schváleno je.Vaše inteligentní srovnání veřejného jízdního řádu s neveřejným trasováním nakl. vlaků nebudu snad ani komentovat.Jinak se podívejte na stánky Arriva a zjistíte,že slibují .....

Mimochodem sama Arriva má na svých stránkách odkaz na ony domněnky novinářů,kteří tak nesprávně informují o tajných plánech dané firmy.;-)

+1/0
13.2.2013 14:05

R62a45d41e87k 17J94a40n28a58t92a 9875496164722

Bylo ohlášeno nějaké datum? Nebylo. Pak nelze posuzovat, zda něco dodrželi, když nic neslíbili. Do konce GVD je ještě času dost.

+2/0
13.2.2013 15:14

R74a22d36e89k 12J14a79n54a57t50a 9455736714982

A ten veřejný jízdní řád má poznámku "od vyhlášení". Což je zcela legitimní poznámka.

0/0
13.2.2013 15:15

J47a77n 59H53o27r90a 6497491446

Jen doufám,že takových "legitimnich"poznámek nebude přibývat.:-)

0/0
13.2.2013 15:37

J28i12r30k42a 96D20v45o12ř57á13k 4685480623948

A kde Arriva něco vytrubuje? Objednala si trasu do jízdního řádu a udělala nějakou testovací jízdu. Nedělá to, že by se roky před vyjetím každý týden cpala do médií a hulákala, že ostatní dopravci jsou neschopní a ona to tu spasí. Na rozdíl od některých jiných...;-D

0/−1
14.2.2013 10:42

J79a98n 38H47o88r72a 6417491386

A kdo to tedy vytrubuje ,nějaký zlý agent s teplou vodou?Dejte se podobný příklad jiného dopravce jenž nechá zveřejnit jízdní řád s "legitimní poznámkou",že jezdit se bude až ....se hory zazelenají.

Pokud si dobře vzpomínám tak jeden takový se našel ,ale nakonec nikdy nevyjel.To bude ta "legitimita.;-);-)

0/0
16.2.2013 13:00

R45a85d10e67k 52J47a14n87a70t54a 9795386794652

a) nevytrubuje to nikdo. Možná sem tam nějaký novinář. Ale za to může ten novinář, ne?

b) je únor. že nevyjedou budete moci tvrdit až v prosinci, na konci GVD.

c) takových příkladů je dost. Nejen Railtrans, na který asi narážíte, ale i RegioJet. Leoexpres, ti všichni měli trasy, na které nakonec celý rok nevyjeli. Rovněž řada nostalgických jízd nadšeneckých splků, které jsou v JŘ také, se neuskutečnila. Pravda u Leoexpresu ještě nevím, jak to bude s tím CHomutovem, ale tipuji si, že letos nic.

0/0
16.2.2013 23:11

J11i31r51k88a 12D82v78o91ř98á18k 4405700793858

Kde že měl Leo Express trasu, na kterou celý rok nevyjel? U těch ostatních to platí.

0/0
18.2.2013 11:41

J51a21n 14H58o27r43a 6767941916

Tak nevytruboval to sem tam nějaký novinář,ale prošlo to celkem celou škálou médií(celkem snadno dohledatelné) a nevěřím,že si to všichni vycucali z prstu.Pokud argumentujete trasou nostalgických jízd tak je to celkem úsměvné to srovnávat s komerční dopravou. Kde v jízdní řádu SŽDC je nějaký vlak LEO do Chomutova.

0/0
20.2.2013 12:24

R31a73d57o77s73l87a81v 61K72l38a20u36d63a 5204808414402

Tak snad někdo u té firmy potřebné vzdělání má. Kor když spadá pod DB.

0/−2
13.2.2013 12:32

J97i74r16k24a 26D41v42o55ř69á36k 4765830453578

Spadat může pod koho chce. Toho někoho musí mít právě ta malá firma, která se uchází o zakázku. Jinými slovy, ten někdo musí být ochoten v té firmě být už dnes.

0/0
14.2.2013 10:50

J91a52n 53D76v10o30ř31á15k 3633886814756

Naše česká klasika, v prvním tendru, který se následně zruší, účastníci odkryli karty. V druhém tendru se zčistajasna objeví třetí účastník, který předem měl zakázku vyhrát a také ji s velkou slávou vyhraje ;-D

+7/−2
13.2.2013 12:05

J60a98n 53F20i22s39c52h13e27r 9454625460

Samozřejmě, že po odkrytí karet budou moc ostatní společnosti nabídnou lepší podmínky v případné nové soutěže. Veolia Transport, nizozemská Abellio nebo Leo Express... hodně bych se divil, kdyby nebyla větší konkurence.

+3/−1
13.2.2013 12:48

P61e47t80r 93D37v39o89ř18á29k 9602197151428

I účastníci stávajícího tendru mohou podat nové nabídky.

+6/0
13.2.2013 12:49

J14i27r51k58a 31D24v16o69ř16á28k 4135130663198

Jakého třetího účastníka myslíte? Je jich sedm, tedy aspoň na začátku bylo.

0/0
14.2.2013 10:53

D40a31v98i95d 53Č71e58r48n70o40h22o85r12s78k75ý 1426554806116

Dobrá zpráva pro cestující, špatná pro RegioJet :-)

+10/−9
13.2.2013 11:57

P60e90t24r 45D42v20o26ř58á43k 9932377491728

Teď si nejsem zcela jist judikaturou ÚOHS, ale požadavek jistého vzdělání u 2 vedoucích pracovníků se může, za jistých podmínek, hodnotit jako diskriminační požadavek na odbornou způsobilost uchazeče o veřejnou zakázku.

Proč zrovna u vedoucích pracovníků, proč ne u podřízených? A musí být ti odborníci přímo z té firmy? Nemohou být nasmlouváni z nějaké externí organizace?

Být Arrivou, tak se odvolám k ÚOHS.

.

Smutné vysvědčení pro českou státní správu, ani neumí udělat výběrko.

+1/−10
13.2.2013 11:48

T38o42m45á46š 69K22a48p74l30a27n 8243729813873

Ti lidé s odpovídajícím vzděláním musí mít rozhodovací pravomoc a odpovědnost, jinak by to postrádalo smysl. U podobných firem, kde je to klíčové i vzhledem k bezpečnosti, to je naprosto normální podmínka a to i v soukromém sektoru.

+10/−1
13.2.2013 11:52

V67i35k67t54o37r 87N66á34r97o24ž71n64ý 3129262318

Je to nutná podmínka dle Zákona o drahách. A to vzdělání nemusí být nijak hodně specifické. Tuším , že to je buď VŠ dopravní,ekonomické,právní či technické a 3 roky odborné praxe , nebo SŠ doprvaní,ekonomická či technická a 5 let praxe.

+6/0
13.2.2013 12:06

P85e19t37r 94D74v26o89ř39á11k 9222377651388

Fajn, takže nic, co by splňovaly jen 2 firmy v republice. Potom je vyřazení Arrivy dost divné.

+1/−2
13.2.2013 12:48

M78a12r56t19i73n 65V88y70s75k69o39c35i10l 3732408285250

Ale pokud ve VR neco pozadujete, firmu proste vyradit musite, kdyz pozadovane podklady nedoda.

+3/0
13.2.2013 13:26

J82i12r21k79a 55D11v34o42ř79á75k 4395680393748

Sice máte teoreticky pravdu, ale ono to vypadá spíš tak, že oni to dodali. Jenže to nebylo v dostatečné kvalitě, aby se to dalo uznat. A to může být do určité míry subjektivní, takže soudit se o to lze. Také se dá soudit o to, že je ministerstvo mělo podruhé upozornit, že jim ty papíry nestačí.

0/0
14.2.2013 13:04

J34o41s57e59f 41Š34e11m87e42l86í94k 7859451960757

Správně zadané výběrové řízení je to, ve kterém vyhraje ten, koho tam chce zadavatel. Takže vyčkejte a potom hodnoťte.

+1/0
13.2.2013 13:25

Č59e42s86l28a31v 66T36a40r95a97n36z26a 6508447894645

Dobrá zpráva pro ČD, špatná pro cestující:-/

+7/−7
13.2.2013 11:29

T38o28m19á96š 10K97a84p96l41a29n 8963659243133

Ne nutně. Když by se soutěž opakovala, tak oba účastníci teď znají cenu toho druhého, takže by se ji mohli pokusit přebít a mohl by se přidat i někdo třetí. Ale samozřejmě by to byl odklad.

+1/0
13.2.2013 11:54

D94a68v47i24d 58Č18e13r37n43o76h96o24r16s25k51ý 1696714696326

nebo dat stejnou cenu ale lepsi vozidla

+1/0
13.2.2013 12:37

J89i94ř86í 60K98a43p39l44a31n 4130273709661

Arriva je francouzskou firmou? Od kdy? Myslím, že původně byla britská a v roce 2010 pak byla odkoupena Deutche Bahn a stala se jejich dceřinnou společností.

+3/0
13.2.2013 11:24

M92a81r49t28i23n 22T11o23m66á24š 3227925540400

arriva <-> areva :-)

+2/0
13.2.2013 12:19

V35i25k73t51o34r 19N14á25r69o65ž33n25ý 3209402478

Tak si říkám , jak by asi ta doprava fungovala , kdyby tendr vyhrála Arriva. Co umí , když nejsou schopni dodat k přihlášce požadované doklady.

+3/−4
13.2.2013 11:01

R45a43d60e37k 78J11a92n24a38t12a 9575566394442

V Dánsku byla Arriva první soukromou železniční společností s licencí pro osobní železniční dopravu. V Nizozemsku provozuje integrovanou autobusovou a železniční dopravu, na železniční dopravu má 15letou licenci. Od června 2007 má devítiletý kontrakt na provozování železniční dopravy v jižním Švédsku od června 2007. V železniční dopravě se účastní i na německém trhu, má majetkový podíl ve švýcarských železnicích. Na hranicích Walesu a Anglie zajišťuje prostřednictvím firmy Arriva Trains Wales meziměstskou, oblastní i příměstskou železniční dopravu (Wikipedia)

+6/−1
13.2.2013 11:05

P63e60t45r 34N90i15v34n26i87c57k15ý 3422774715187

A proč tedy neumí dodat pár papírů, které byly jasně vyžadovány?

+3/−2
13.2.2013 11:13

R80a76d78e49k 84J87a23n28a78t26a 9375776674442

Vy tolik věříte českým ministerským úředníkům? Co když to bylo trochu jinak a bylo zadání "něco za každou cenu najít"?

+7/−3
13.2.2013 11:18

R17a69d58e68k 89J77a59n97a98t31a 9825416134652

Nebo tam ta Arriva byla od začátku jako křoví? Patří přece do skupiny DB, se kterousilně spolupracuje i Jančura.

+5/−2
13.2.2013 11:19

V88i29k97t33o24r 73N52á24r43o38ž59n27ý 3369822778

Zase když ví , že v soutěži musí zůstat minimálně dva ?

+2/0
13.2.2013 11:29

J88i83r45k75a 57D96v78o54ř43á77k 4495340483738

To sice patří, ale na nějaké křoví nevěřím. je to spíš želízko DB. A když to nebude dost ziskové, tak ji DB prodají zase někomu dalšímu.

0/0
14.2.2013 10:48

V22i59k65t88o88r 14N14á73r22o43ž38n84ý 3889422758

Poté by se mohli úspěšně bránit soudní cestou.

+1/0
13.2.2013 11:33

E90r11i93k 24D32r51a33g14o85m68i86r48e93c58k59ý 2111243857349

asi nevíte jak to tu chodí. Vím to bohužel z vlastní zkušenosti. Udělá se tendr, poté co se firmy přihlásí se tendr zruší kvůli nějaké blbosti. Ale úředníci už ví kdo kolik nabídl, tendr se udělá znovu a vyhraje nová firma která tam předtím nebyla. Jednoduché, smutné

0/0
13.2.2013 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.