Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První tendr na rychlíky v ohrožení: stát vyřadil Arrivu, zbyl RegioJet

První soutěž na rychlíky v České republice na provozování dopravy mezi Ostravou a Olomoucí přes Krnov je v troskách. Stát vyřadil britskou Arrivu, protože nedoložila potřebné vzdělání minimálně u dvou vedoucích zaměstnanců. Arriva připravuje odvolání, pokud s ním neuspěje, tendr se bude muset opakovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J42e13r88r76y 25N98o90v23o32t49n32ý 1354765803

proč pořád první tendr, pilotní projekt, pře pár roky už byly dávno tendrované tratě Pardubice - Liberec a Most - Plzeň!!

0/0
28.2.2013 8:06
Foto

P98e30t32e60r 84J63a96b69l52o21n17o24v84s68k39y 1869506901141

Jeden zo súkromných železničných dopravcov jazdí v Rakúsku.Westbahn má úspešný štart za sebou,cestujúcich nalákal nízkymi cenami,modernými vlakmi a vybral si frekventovanú trať Wien-Linz-Salzburg.V ČR by som si tohto dopravcu vedel predstaviť na trati Praha-Č.Budějovice-Linz a tým by Westbahn vytvoril z Linzu prestupný uzol na svoje vlaky.

+1/−1
13.2.2013 22:50

J69i75r81k12a 37D79v39o39ř12á24k 4845470353978

No ano, my bychom si ho tam představit uměli. Otázka je, jestli by se na té zatím ekonomicky dost mizerné trase uměl představit on. Na úvahy o budějovických expresech je dost času - tipl bych že tak do jízdního řádu 2016.

+1/0
14.2.2013 10:56

R76a94d42e64k 95J61a38n18a71t60a 9775696114242

Nízké ceny má WestBahn jen na rakouské poměry - pro ČR by to bylo i tak moc. Na trase Linz-Wien chtějí 17,20 EUR - to je 2,30 Kč na kilometr, za to vám Čech do vlaku nevleze, u nás je jízdné průměrně kolem 1 Kč/km.

A pochybuji, že by zvládli jezdit výrazně levněji - jediné co je u nás levnější, jsou mzdy a poplatek za dopravní cestu - ostatní nákladové položky jsou buď stejné (cena vozidel, energie) nebo vyšší (pomalé tratě=vyšší počet souprav a nízký potenciální počet cestujících=vysoké náklady na sedačku).

+1/0
14.2.2013 12:21

J31i83r44k98a 41D30v16o14ř27á27k 4935800543338

Mzdy a poplatek za železniční cestu jsou myslím celkem podstatné položky. Na Budějice také nejsou potřeba vlaky co mají v Rakousku a zvládají 200 km/h, jistě by se našly i levnější. Všechno podle mě závisí na tom, kdy se trať podstatně zrychlí natolik, aby si dostatek cestujících z aut řeklo, že vlakem je to šikovnější a naplnil celý expres tak, aby byl rentabilní. Což u couravých rychlíků u nás nehrozí. Expres by dnes sice mohl za ideálních podmínek už zvládnout cca za hodinu a třičtvrtě, jenže ty ideální podmínky budou zřídka- tj. do řádu se to nedá napsat. Letos se mají otevřít na trati 3 další stavby (a něco se má naopak ukončit).

0/0
14.2.2013 12:42

P93e55t66r 73M80a26r17e72š 8950326

Já myslím, že to je dobře, když se to zruší. Přeci jenom dva účastníci je dost bída a dá se vysoutěžit lepší cena. Jsem taky zvědavej, jestli se přihlásí nějakej další opravdovej soukromník jako Regiojet, protože Arriva patří německejm drahám, Veolii chtěj německý dráhy koupit, Abellio je nizozemských drah. :) On i státní dopravce umí dobře vozit, musí se jen chtít. :)

+3/0
13.2.2013 15:17

J53i38r74k61a 13D30v34o66ř77á25k 4185280783858

Nerad to říkám, protože to znamená zpoždění o již druhý rok, ale také si myslím, že bude lepší, když se to povede zrušit (a vypsat co nejrychleji znovu).

0/0
14.2.2013 12:49

J16o14s90e71f 77Š24e69m25e16l15í24k 7269931140877

Dobrá finta, jak zjistit, kolik nabídl soupeř a pak se "přizpůsobit". Gratuluju.

+1/−1
13.2.2013 13:22

J83a16n 57H86o22r54a 6127541546

Arriva a její spěšné vlaky v relaci Kralupy n.Vl.-Benešov jsou spolehlivou ukázkou kvality vedení.

+2/−1
13.2.2013 12:46

P11e95t92r 36N12i39v25n74i75c79k66ý 3762354445947

Teď doopravdy. Neznám reálie. To je myšleno vážně nebo ironicky?

+2/0
13.2.2013 12:50

J81a62n 38H31o69r47a 6867361306

V jízdní řádu jsou od prosince 2012 a zdejším machrem přes dopravu p.Sůrou to bylo anoncováno již před mnoha měsíci např.http://ekonomika.idnes.cz/arriva-ukazala-soupravy-ktere-nasadi-v-cesku-fnd-/eko-doprava.aspx?c=A120918_101853_eko-doprava_fih

Přesto do dnešního dne nevyjelo zhola nic.

+6/0
13.2.2013 12:54

T78o92m18á59š 41K66n40a13i58f45l 6703800317420

Oni fakt ještě nevyjeli? Hups :)

+3/0
13.2.2013 13:38

R22a76d88e48k 49J23a46n20a58t71a 9625156584262

A vy víte, jaký s tou linkou mají v Arrivě plán? Pokud vím, tak žádné oficiální stanovisko neřekli, nic nepřislíbili, všechno jsou jen domněnky novinářů a diskutérů na webu.

Mít namalovanou trasu v GVD "od vyhlášení" je totiž v současné době nic nestojí, SŽDC pokuty odpouští .... tak proč ji tam nemít. Stačí se podívat na nákresný jízdní řád, co je na každé trati tras pro nákladní vlaky, z nich valná většina nevyjede, jezdí jen podle potřeby ...

+2/−1
13.2.2013 13:42

J79a84n 17H23o68r72a 6577181316

Nevím jaké má Arriva plány,ale na svých stránkách píše,že nemá schválené vlaky pro provoz v ČR.Seriozní dopravce nevytrubuje, že začne jezdit až bude něco schváleno,ale až to schváleno je.Vaše inteligentní srovnání veřejného jízdního řádu s neveřejným trasováním nakl. vlaků nebudu snad ani komentovat.Jinak se podívejte na stánky Arriva a zjistíte,že slibují .....

Mimochodem sama Arriva má na svých stránkách odkaz na ony domněnky novinářů,kteří tak nesprávně informují o tajných plánech dané firmy.;-)

+1/0
13.2.2013 14:05

R19a48d63e27k 88J73a23n59a29t25a 9545796974462

Bylo ohlášeno nějaké datum? Nebylo. Pak nelze posuzovat, zda něco dodrželi, když nic neslíbili. Do konce GVD je ještě času dost.

+2/0
13.2.2013 15:14

R23a82d68e44k 46J95a35n17a24t32a 9735386564222

A ten veřejný jízdní řád má poznámku "od vyhlášení". Což je zcela legitimní poznámka.

0/0
13.2.2013 15:15

J57a84n 13H54o33r15a 6397731826

Jen doufám,že takových "legitimnich"poznámek nebude přibývat.:-)

0/0
13.2.2013 15:37

J91i69r96k49a 54D39v10o35ř14á18k 4755550883888

A kde Arriva něco vytrubuje? Objednala si trasu do jízdního řádu a udělala nějakou testovací jízdu. Nedělá to, že by se roky před vyjetím každý týden cpala do médií a hulákala, že ostatní dopravci jsou neschopní a ona to tu spasí. Na rozdíl od některých jiných...;-D

0/−1
14.2.2013 10:42

J73a84n 69H17o12r34a 6407531596

A kdo to tedy vytrubuje ,nějaký zlý agent s teplou vodou?Dejte se podobný příklad jiného dopravce jenž nechá zveřejnit jízdní řád s "legitimní poznámkou",že jezdit se bude až ....se hory zazelenají.

Pokud si dobře vzpomínám tak jeden takový se našel ,ale nakonec nikdy nevyjel.To bude ta "legitimita.;-);-)

0/0
16.2.2013 13:00

R26a11d11e44k 21J10a56n92a16t48a 9105756744482

a) nevytrubuje to nikdo. Možná sem tam nějaký novinář. Ale za to může ten novinář, ne?

b) je únor. že nevyjedou budete moci tvrdit až v prosinci, na konci GVD.

c) takových příkladů je dost. Nejen Railtrans, na který asi narážíte, ale i RegioJet. Leoexpres, ti všichni měli trasy, na které nakonec celý rok nevyjeli. Rovněž řada nostalgických jízd nadšeneckých splků, které jsou v JŘ také, se neuskutečnila. Pravda u Leoexpresu ještě nevím, jak to bude s tím CHomutovem, ale tipuji si, že letos nic.

0/0
16.2.2013 23:11

J56i80r77k23a 96D68v29o79ř65á68k 4955390683638

Kde že měl Leo Express trasu, na kterou celý rok nevyjel? U těch ostatních to platí.

0/0
18.2.2013 11:41

J96a37n 49H51o48r19a 6807481526

Tak nevytruboval to sem tam nějaký novinář,ale prošlo to celkem celou škálou médií(celkem snadno dohledatelné) a nevěřím,že si to všichni vycucali z prstu.Pokud argumentujete trasou nostalgických jízd tak je to celkem úsměvné to srovnávat s komerční dopravou. Kde v jízdní řádu SŽDC je nějaký vlak LEO do Chomutova.

0/0
20.2.2013 12:24

R93a87d34o57s25l69a17v 88K22l98a46u23d35a 5344208424832

Tak snad někdo u té firmy potřebné vzdělání má. Kor když spadá pod DB.

0/−2
13.2.2013 12:32

J40i45r45k42a 48D81v40o92ř94á78k 4975570363648

Spadat může pod koho chce. Toho někoho musí mít právě ta malá firma, která se uchází o zakázku. Jinými slovy, ten někdo musí být ochoten v té firmě být už dnes.

0/0
14.2.2013 10:50

J67a17n 37D82v34o71ř21á14k 3203576794826

Naše česká klasika, v prvním tendru, který se následně zruší, účastníci odkryli karty. V druhém tendru se zčistajasna objeví třetí účastník, který předem měl zakázku vyhrát a také ji s velkou slávou vyhraje ;-D

+7/−2
13.2.2013 12:05

J40a32n 50F71i13s38c19h63e78r 9444125200

Samozřejmě, že po odkrytí karet budou moc ostatní společnosti nabídnou lepší podmínky v případné nové soutěže. Veolia Transport, nizozemská Abellio nebo Leo Express... hodně bych se divil, kdyby nebyla větší konkurence.

+3/−1
13.2.2013 12:48

P55e16t93r 64D30v89o18ř40á85k 9432777151978

I účastníci stávajícího tendru mohou podat nové nabídky.

+6/0
13.2.2013 12:49

J50i84r69k72a 35D34v86o62ř65á50k 4175510333748

Jakého třetího účastníka myslíte? Je jich sedm, tedy aspoň na začátku bylo.

0/0
14.2.2013 10:53

D68a48v72i85d 32Č15e27r37n28o77h55o82r30s48k48ý 1966964536456

Dobrá zpráva pro cestující, špatná pro RegioJet :-)

+10/−9
13.2.2013 11:57

P72e61t53r 48D89v52o19ř25á56k 9882657851228

Teď si nejsem zcela jist judikaturou ÚOHS, ale požadavek jistého vzdělání u 2 vedoucích pracovníků se může, za jistých podmínek, hodnotit jako diskriminační požadavek na odbornou způsobilost uchazeče o veřejnou zakázku.

Proč zrovna u vedoucích pracovníků, proč ne u podřízených? A musí být ti odborníci přímo z té firmy? Nemohou být nasmlouváni z nějaké externí organizace?

Být Arrivou, tak se odvolám k ÚOHS.

.

Smutné vysvědčení pro českou státní správu, ani neumí udělat výběrko.

+1/−10
13.2.2013 11:48

T96o24m49á91š 23K56a54p10l79a22n 8663919263513

Ti lidé s odpovídajícím vzděláním musí mít rozhodovací pravomoc a odpovědnost, jinak by to postrádalo smysl. U podobných firem, kde je to klíčové i vzhledem k bezpečnosti, to je naprosto normální podmínka a to i v soukromém sektoru.

+10/−1
13.2.2013 11:52

V14i48k23t68o53r 62N16á59r23o25ž98n81ý 3439232888

Je to nutná podmínka dle Zákona o drahách. A to vzdělání nemusí být nijak hodně specifické. Tuším , že to je buď VŠ dopravní,ekonomické,právní či technické a 3 roky odborné praxe , nebo SŠ doprvaní,ekonomická či technická a 5 let praxe.

+6/0
13.2.2013 12:06

P69e47t62r 90D43v85o15ř98á56k 9822507981458

Fajn, takže nic, co by splňovaly jen 2 firmy v republice. Potom je vyřazení Arrivy dost divné.

+1/−2
13.2.2013 12:48

M92a48r85t55i73n 10V15y76s43k30o21c32i15l 3472118335910

Ale pokud ve VR neco pozadujete, firmu proste vyradit musite, kdyz pozadovane podklady nedoda.

+3/0
13.2.2013 13:26

J41i22r41k20a 19D74v14o10ř82á65k 4985480653848

Sice máte teoreticky pravdu, ale ono to vypadá spíš tak, že oni to dodali. Jenže to nebylo v dostatečné kvalitě, aby se to dalo uznat. A to může být do určité míry subjektivní, takže soudit se o to lze. Také se dá soudit o to, že je ministerstvo mělo podruhé upozornit, že jim ty papíry nestačí.

0/0
14.2.2013 13:04

J12o63s70e65f 73Š39e52m17e43l18í22k 7369261500687

Správně zadané výběrové řízení je to, ve kterém vyhraje ten, koho tam chce zadavatel. Takže vyčkejte a potom hodnoťte.

+1/0
13.2.2013 13:25

Č37e48s13l74a64v 51T37a66r34a83n73z80a 6558907444155

Dobrá zpráva pro ČD, špatná pro cestující:-/

+7/−7
13.2.2013 11:29

T37o77m45á18š 67K44a80p37l93a48n 8333789333963

Ne nutně. Když by se soutěž opakovala, tak oba účastníci teď znají cenu toho druhého, takže by se ji mohli pokusit přebít a mohl by se přidat i někdo třetí. Ale samozřejmě by to byl odklad.

+1/0
13.2.2013 11:54

D82a57v63i41d 54Č26e95r72n11o42h74o95r45s81k98ý 1576964266976

nebo dat stejnou cenu ale lepsi vozidla

+1/0
13.2.2013 12:37

J12i83ř57í 80K41a10p92l66a74n 4800253289581

Arriva je francouzskou firmou? Od kdy? Myslím, že původně byla britská a v roce 2010 pak byla odkoupena Deutche Bahn a stala se jejich dceřinnou společností.

+3/0
13.2.2013 11:24

M43a36r10t26i27n 23T45o28m19á63š 3767125430710

arriva <-> areva :-)

+2/0
13.2.2013 12:19

V97i98k38t46o50r 16N79á30r23o34ž76n32ý 3419602588

Tak si říkám , jak by asi ta doprava fungovala , kdyby tendr vyhrála Arriva. Co umí , když nejsou schopni dodat k přihlášce požadované doklady.

+3/−4
13.2.2013 11:01

R30a91d84e24k 26J62a18n80a81t39a 9825796794922

V Dánsku byla Arriva první soukromou železniční společností s licencí pro osobní železniční dopravu. V Nizozemsku provozuje integrovanou autobusovou a železniční dopravu, na železniční dopravu má 15letou licenci. Od června 2007 má devítiletý kontrakt na provozování železniční dopravy v jižním Švédsku od června 2007. V železniční dopravě se účastní i na německém trhu, má majetkový podíl ve švýcarských železnicích. Na hranicích Walesu a Anglie zajišťuje prostřednictvím firmy Arriva Trains Wales meziměstskou, oblastní i příměstskou železniční dopravu (Wikipedia)

+6/−1
13.2.2013 11:05

P29e80t77r 96N37i94v67n45i43c73k21ý 3772234235757

A proč tedy neumí dodat pár papírů, které byly jasně vyžadovány?

+3/−2
13.2.2013 11:13

R49a94d81e84k 68J87a71n91a87t27a 9195886284552

Vy tolik věříte českým ministerským úředníkům? Co když to bylo trochu jinak a bylo zadání "něco za každou cenu najít"?

+7/−3
13.2.2013 11:18

R16a66d35e98k 37J92a53n97a34t13a 9655896844572

Nebo tam ta Arriva byla od začátku jako křoví? Patří přece do skupiny DB, se kterousilně spolupracuje i Jančura.

+5/−2
13.2.2013 11:19

V20i12k47t49o94r 15N42á44r11o94ž21n15ý 3579882898

Zase když ví , že v soutěži musí zůstat minimálně dva ?

+2/0
13.2.2013 11:29

J79i28r16k49a 88D36v16o84ř77á85k 4305310503708

To sice patří, ale na nějaké křoví nevěřím. je to spíš želízko DB. A když to nebude dost ziskové, tak ji DB prodají zase někomu dalšímu.

0/0
14.2.2013 10:48

V78i28k77t13o23r 80N84á78r68o93ž22n23ý 3719652398

Poté by se mohli úspěšně bránit soudní cestou.

+1/0
13.2.2013 11:33

E87r31i44k 64D18r53a83g58o50m94i30r13e27c68k63ý 2731823907739

asi nevíte jak to tu chodí. Vím to bohužel z vlastní zkušenosti. Udělá se tendr, poté co se firmy přihlásí se tendr zruší kvůli nějaké blbosti. Ale úředníci už ví kdo kolik nabídl, tendr se udělá znovu a vyhraje nová firma která tam předtím nebyla. Jednoduché, smutné

0/0
13.2.2013 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.