Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První tendr na rychlíky v ohrožení: stát vyřadil Arrivu, zbyl RegioJet

První soutěž na rychlíky v České republice na provozování dopravy mezi Ostravou a Olomoucí přes Krnov je v troskách. Stát vyřadil britskou Arrivu, protože nedoložila potřebné vzdělání minimálně u dvou vedoucích zaměstnanců. Arriva připravuje odvolání, pokud s ním neuspěje, tendr se bude muset opakovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J52e74r34r68y 69N49o55v67o53t23n73ý 1794945323

proč pořád první tendr, pilotní projekt, pře pár roky už byly dávno tendrované tratě Pardubice - Liberec a Most - Plzeň!!

0/0
28.2.2013 8:06
Foto

P48e40t88e52r 35J67a44b72l51o77n24o65v88s77k50y 1249116541371

Jeden zo súkromných železničných dopravcov jazdí v Rakúsku.Westbahn má úspešný štart za sebou,cestujúcich nalákal nízkymi cenami,modernými vlakmi a vybral si frekventovanú trať Wien-Linz-Salzburg.V ČR by som si tohto dopravcu vedel predstaviť na trati Praha-Č.Budějovice-Linz a tým by Westbahn vytvoril z Linzu prestupný uzol na svoje vlaky.

+1/−1
13.2.2013 22:50

J23i54r83k24a 25D33v56o66ř23á29k 4965280913188

No ano, my bychom si ho tam představit uměli. Otázka je, jestli by se na té zatím ekonomicky dost mizerné trase uměl představit on. Na úvahy o budějovických expresech je dost času - tipl bych že tak do jízdního řádu 2016.

+1/0
14.2.2013 10:56

R92a54d93e24k 28J65a47n25a78t32a 9555536134592

Nízké ceny má WestBahn jen na rakouské poměry - pro ČR by to bylo i tak moc. Na trase Linz-Wien chtějí 17,20 EUR - to je 2,30 Kč na kilometr, za to vám Čech do vlaku nevleze, u nás je jízdné průměrně kolem 1 Kč/km.

A pochybuji, že by zvládli jezdit výrazně levněji - jediné co je u nás levnější, jsou mzdy a poplatek za dopravní cestu - ostatní nákladové položky jsou buď stejné (cena vozidel, energie) nebo vyšší (pomalé tratě=vyšší počet souprav a nízký potenciální počet cestujících=vysoké náklady na sedačku).

+1/0
14.2.2013 12:21

J77i27r38k21a 29D52v80o77ř63á25k 4725290773118

Mzdy a poplatek za železniční cestu jsou myslím celkem podstatné položky. Na Budějice také nejsou potřeba vlaky co mají v Rakousku a zvládají 200 km/h, jistě by se našly i levnější. Všechno podle mě závisí na tom, kdy se trať podstatně zrychlí natolik, aby si dostatek cestujících z aut řeklo, že vlakem je to šikovnější a naplnil celý expres tak, aby byl rentabilní. Což u couravých rychlíků u nás nehrozí. Expres by dnes sice mohl za ideálních podmínek už zvládnout cca za hodinu a třičtvrtě, jenže ty ideální podmínky budou zřídka- tj. do řádu se to nedá napsat. Letos se mají otevřít na trati 3 další stavby (a něco se má naopak ukončit).

0/0
14.2.2013 12:42

P30e53t54r 58M32a57r95e32š 8550986

Já myslím, že to je dobře, když se to zruší. Přeci jenom dva účastníci je dost bída a dá se vysoutěžit lepší cena. Jsem taky zvědavej, jestli se přihlásí nějakej další opravdovej soukromník jako Regiojet, protože Arriva patří německejm drahám, Veolii chtěj německý dráhy koupit, Abellio je nizozemských drah. :) On i státní dopravce umí dobře vozit, musí se jen chtít. :)

+3/0
13.2.2013 15:17

J81i87r88k97a 74D61v67o70ř29á95k 4875950893848

Nerad to říkám, protože to znamená zpoždění o již druhý rok, ale také si myslím, že bude lepší, když se to povede zrušit (a vypsat co nejrychleji znovu).

0/0
14.2.2013 12:49

J97o48s36e25f 90Š77e51m98e86l46í94k 7359771950317

Dobrá finta, jak zjistit, kolik nabídl soupeř a pak se "přizpůsobit". Gratuluju.

+1/−1
13.2.2013 13:22

J55a62n 54H70o39r38a 6417631826

Arriva a její spěšné vlaky v relaci Kralupy n.Vl.-Benešov jsou spolehlivou ukázkou kvality vedení.

+2/−1
13.2.2013 12:46

P12e12t56r 11N98i80v22n34i62c68k60ý 3832304805417

Teď doopravdy. Neznám reálie. To je myšleno vážně nebo ironicky?

+2/0
13.2.2013 12:50

J76a57n 82H11o52r13a 6497831716

V jízdní řádu jsou od prosince 2012 a zdejším machrem přes dopravu p.Sůrou to bylo anoncováno již před mnoha měsíci např.http://ekonomika.idnes.cz/arriva-ukazala-soupravy-ktere-nasadi-v-cesku-fnd-/eko-doprava.aspx?c=A120918_101853_eko-doprava_fih

Přesto do dnešního dne nevyjelo zhola nic.

+6/0
13.2.2013 12:54

T49o72m43á42š 34K60n56a66i84f53l 6223870307490

Oni fakt ještě nevyjeli? Hups :)

+3/0
13.2.2013 13:38

R98a15d33e69k 71J18a45n47a35t81a 9235926804552

A vy víte, jaký s tou linkou mají v Arrivě plán? Pokud vím, tak žádné oficiální stanovisko neřekli, nic nepřislíbili, všechno jsou jen domněnky novinářů a diskutérů na webu.

Mít namalovanou trasu v GVD "od vyhlášení" je totiž v současné době nic nestojí, SŽDC pokuty odpouští .... tak proč ji tam nemít. Stačí se podívat na nákresný jízdní řád, co je na každé trati tras pro nákladní vlaky, z nich valná většina nevyjede, jezdí jen podle potřeby ...

+2/−1
13.2.2013 13:42

J39a20n 79H61o28r84a 6617351476

Nevím jaké má Arriva plány,ale na svých stránkách píše,že nemá schválené vlaky pro provoz v ČR.Seriozní dopravce nevytrubuje, že začne jezdit až bude něco schváleno,ale až to schváleno je.Vaše inteligentní srovnání veřejného jízdního řádu s neveřejným trasováním nakl. vlaků nebudu snad ani komentovat.Jinak se podívejte na stánky Arriva a zjistíte,že slibují .....

Mimochodem sama Arriva má na svých stránkách odkaz na ony domněnky novinářů,kteří tak nesprávně informují o tajných plánech dané firmy.;-)

+1/0
13.2.2013 14:05

R78a98d12e22k 92J97a75n67a52t56a 9185826944282

Bylo ohlášeno nějaké datum? Nebylo. Pak nelze posuzovat, zda něco dodrželi, když nic neslíbili. Do konce GVD je ještě času dost.

+2/0
13.2.2013 15:14

R42a76d74e35k 12J47a60n29a40t78a 9115376734722

A ten veřejný jízdní řád má poznámku "od vyhlášení". Což je zcela legitimní poznámka.

0/0
13.2.2013 15:15

J59a68n 45H87o72r66a 6547691696

Jen doufám,že takových "legitimnich"poznámek nebude přibývat.:-)

0/0
13.2.2013 15:37

J94i52r48k58a 23D70v46o72ř71á43k 4915470843528

A kde Arriva něco vytrubuje? Objednala si trasu do jízdního řádu a udělala nějakou testovací jízdu. Nedělá to, že by se roky před vyjetím každý týden cpala do médií a hulákala, že ostatní dopravci jsou neschopní a ona to tu spasí. Na rozdíl od některých jiných...;-D

0/−1
14.2.2013 10:42

J58a58n 87H86o59r68a 6327211656

A kdo to tedy vytrubuje ,nějaký zlý agent s teplou vodou?Dejte se podobný příklad jiného dopravce jenž nechá zveřejnit jízdní řád s "legitimní poznámkou",že jezdit se bude až ....se hory zazelenají.

Pokud si dobře vzpomínám tak jeden takový se našel ,ale nakonec nikdy nevyjel.To bude ta "legitimita.;-);-)

0/0
16.2.2013 13:00

R33a13d17e82k 20J30a20n38a72t71a 9165796824622

a) nevytrubuje to nikdo. Možná sem tam nějaký novinář. Ale za to může ten novinář, ne?

b) je únor. že nevyjedou budete moci tvrdit až v prosinci, na konci GVD.

c) takových příkladů je dost. Nejen Railtrans, na který asi narážíte, ale i RegioJet. Leoexpres, ti všichni měli trasy, na které nakonec celý rok nevyjeli. Rovněž řada nostalgických jízd nadšeneckých splků, které jsou v JŘ také, se neuskutečnila. Pravda u Leoexpresu ještě nevím, jak to bude s tím CHomutovem, ale tipuji si, že letos nic.

0/0
16.2.2013 23:11

J88i47r58k92a 15D38v92o81ř35á74k 4265850383848

Kde že měl Leo Express trasu, na kterou celý rok nevyjel? U těch ostatních to platí.

0/0
18.2.2013 11:41

J79a94n 11H46o83r86a 6247551156

Tak nevytruboval to sem tam nějaký novinář,ale prošlo to celkem celou škálou médií(celkem snadno dohledatelné) a nevěřím,že si to všichni vycucali z prstu.Pokud argumentujete trasou nostalgických jízd tak je to celkem úsměvné to srovnávat s komerční dopravou. Kde v jízdní řádu SŽDC je nějaký vlak LEO do Chomutova.

0/0
20.2.2013 12:24

R86a35d52o61s15l28a75v 77K72l75a95u97d49a 5104758274812

Tak snad někdo u té firmy potřebné vzdělání má. Kor když spadá pod DB.

0/−2
13.2.2013 12:32

J71i50r76k42a 66D34v90o34ř57á76k 4705680943958

Spadat může pod koho chce. Toho někoho musí mít právě ta malá firma, která se uchází o zakázku. Jinými slovy, ten někdo musí být ochoten v té firmě být už dnes.

0/0
14.2.2013 10:50

J47a43n 41D70v66o61ř76á86k 3633596954526

Naše česká klasika, v prvním tendru, který se následně zruší, účastníci odkryli karty. V druhém tendru se zčistajasna objeví třetí účastník, který předem měl zakázku vyhrát a také ji s velkou slávou vyhraje ;-D

+7/−2
13.2.2013 12:05

J19a41n 85F40i93s34c29h11e24r 9734775720

Samozřejmě, že po odkrytí karet budou moc ostatní společnosti nabídnou lepší podmínky v případné nové soutěže. Veolia Transport, nizozemská Abellio nebo Leo Express... hodně bych se divil, kdyby nebyla větší konkurence.

+3/−1
13.2.2013 12:48

P29e11t60r 36D57v50o15ř18á76k 9782577641178

I účastníci stávajícího tendru mohou podat nové nabídky.

+6/0
13.2.2013 12:49

J39i18r64k14a 84D86v27o45ř23á24k 4595470263828

Jakého třetího účastníka myslíte? Je jich sedm, tedy aspoň na začátku bylo.

0/0
14.2.2013 10:53

D45a48v93i81d 73Č64e68r50n65o10h50o38r23s54k87ý 1756394836306

Dobrá zpráva pro cestující, špatná pro RegioJet :-)

+10/−9
13.2.2013 11:57

P32e64t25r 64D96v38o85ř60á36k 9162857111878

Teď si nejsem zcela jist judikaturou ÚOHS, ale požadavek jistého vzdělání u 2 vedoucích pracovníků se může, za jistých podmínek, hodnotit jako diskriminační požadavek na odbornou způsobilost uchazeče o veřejnou zakázku.

Proč zrovna u vedoucích pracovníků, proč ne u podřízených? A musí být ti odborníci přímo z té firmy? Nemohou být nasmlouváni z nějaké externí organizace?

Být Arrivou, tak se odvolám k ÚOHS.

.

Smutné vysvědčení pro českou státní správu, ani neumí udělat výběrko.

+1/−10
13.2.2013 11:48

T40o67m68á68š 82K96a83p10l48a87n 8523639633553

Ti lidé s odpovídajícím vzděláním musí mít rozhodovací pravomoc a odpovědnost, jinak by to postrádalo smysl. U podobných firem, kde je to klíčové i vzhledem k bezpečnosti, to je naprosto normální podmínka a to i v soukromém sektoru.

+10/−1
13.2.2013 11:52

V73i71k57t47o84r 74N26á93r27o29ž83n95ý 3529872148

Je to nutná podmínka dle Zákona o drahách. A to vzdělání nemusí být nijak hodně specifické. Tuším , že to je buď VŠ dopravní,ekonomické,právní či technické a 3 roky odborné praxe , nebo SŠ doprvaní,ekonomická či technická a 5 let praxe.

+6/0
13.2.2013 12:06

P42e44t79r 98D61v97o54ř84á28k 9912427981308

Fajn, takže nic, co by splňovaly jen 2 firmy v republice. Potom je vyřazení Arrivy dost divné.

+1/−2
13.2.2013 12:48

M83a76r72t11i42n 81V22y87s77k68o11c35i71l 3462498495840

Ale pokud ve VR neco pozadujete, firmu proste vyradit musite, kdyz pozadovane podklady nedoda.

+3/0
13.2.2013 13:26

J85i54r95k95a 16D52v72o64ř11á57k 4285860393548

Sice máte teoreticky pravdu, ale ono to vypadá spíš tak, že oni to dodali. Jenže to nebylo v dostatečné kvalitě, aby se to dalo uznat. A to může být do určité míry subjektivní, takže soudit se o to lze. Také se dá soudit o to, že je ministerstvo mělo podruhé upozornit, že jim ty papíry nestačí.

0/0
14.2.2013 13:04

J51o75s95e19f 49Š56e81m63e69l74í25k 7639751770727

Správně zadané výběrové řízení je to, ve kterém vyhraje ten, koho tam chce zadavatel. Takže vyčkejte a potom hodnoťte.

+1/0
13.2.2013 13:25

Č89e61s14l45a42v 16T87a13r34a77n34z98a 6468417344925

Dobrá zpráva pro ČD, špatná pro cestující:-/

+7/−7
13.2.2013 11:29

T11o47m23á58š 59K75a36p10l91a12n 8323839303793

Ne nutně. Když by se soutěž opakovala, tak oba účastníci teď znají cenu toho druhého, takže by se ji mohli pokusit přebít a mohl by se přidat i někdo třetí. Ale samozřejmě by to byl odklad.

+1/0
13.2.2013 11:54

D51a76v93i90d 21Č95e23r50n95o48h63o71r70s41k25ý 1576454326456

nebo dat stejnou cenu ale lepsi vozidla

+1/0
13.2.2013 12:37

J81i24ř26í 61K29a22p24l34a14n 4520393829131

Arriva je francouzskou firmou? Od kdy? Myslím, že původně byla britská a v roce 2010 pak byla odkoupena Deutche Bahn a stala se jejich dceřinnou společností.

+3/0
13.2.2013 11:24

M82a54r36t56i14n 54T29o38m78á59š 3507735930870

arriva <-> areva :-)

+2/0
13.2.2013 12:19

V14i94k83t44o66r 10N48á48r64o35ž24n74ý 3789962708

Tak si říkám , jak by asi ta doprava fungovala , kdyby tendr vyhrála Arriva. Co umí , když nejsou schopni dodat k přihlášce požadované doklady.

+3/−4
13.2.2013 11:01

R19a96d65e65k 59J87a25n14a67t52a 9895126164122

V Dánsku byla Arriva první soukromou železniční společností s licencí pro osobní železniční dopravu. V Nizozemsku provozuje integrovanou autobusovou a železniční dopravu, na železniční dopravu má 15letou licenci. Od června 2007 má devítiletý kontrakt na provozování železniční dopravy v jižním Švédsku od června 2007. V železniční dopravě se účastní i na německém trhu, má majetkový podíl ve švýcarských železnicích. Na hranicích Walesu a Anglie zajišťuje prostřednictvím firmy Arriva Trains Wales meziměstskou, oblastní i příměstskou železniční dopravu (Wikipedia)

+6/−1
13.2.2013 11:05

P64e74t86r 35N33i19v39n29i18c72k82ý 3642444895117

A proč tedy neumí dodat pár papírů, které byly jasně vyžadovány?

+3/−2
13.2.2013 11:13

R42a39d75e31k 67J69a61n84a18t43a 9105886894252

Vy tolik věříte českým ministerským úředníkům? Co když to bylo trochu jinak a bylo zadání "něco za každou cenu najít"?

+7/−3
13.2.2013 11:18

R91a75d96e41k 45J10a59n36a48t54a 9875416884882

Nebo tam ta Arriva byla od začátku jako křoví? Patří přece do skupiny DB, se kterousilně spolupracuje i Jančura.

+5/−2
13.2.2013 11:19

V92i81k94t53o35r 13N35á23r24o79ž48n41ý 3129892788

Zase když ví , že v soutěži musí zůstat minimálně dva ?

+2/0
13.2.2013 11:29

J90i33r30k48a 13D26v96o84ř32á97k 4885500163898

To sice patří, ale na nějaké křoví nevěřím. je to spíš želízko DB. A když to nebude dost ziskové, tak ji DB prodají zase někomu dalšímu.

0/0
14.2.2013 10:48

V30i43k35t80o71r 90N35á48r55o62ž85n89ý 3779612278

Poté by se mohli úspěšně bránit soudní cestou.

+1/0
13.2.2013 11:33

E92r14i96k 69D57r56a30g67o91m84i72r95e96c71k54ý 2451623297329

asi nevíte jak to tu chodí. Vím to bohužel z vlastní zkušenosti. Udělá se tendr, poté co se firmy přihlásí se tendr zruší kvůli nějaké blbosti. Ale úředníci už ví kdo kolik nabídl, tendr se udělá znovu a vyhraje nová firma která tam předtím nebyla. Jednoduché, smutné

0/0
13.2.2013 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.