Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo do šrotu prodala Praha tramvaje T3 Rusům a Ukrajincům

Pražský Dopravní podnik prodal loni v aukcích 54 vyřazených tramvají T3, za které získal přes 8 milionů korun. Vydělal tak víc, než kdyby dal staré tramvaje do šrotu, což byla dříve běžná praxe. Ve sběrně by prodejem získal jen dva až tři miliony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N75i53k 12A27d85l83e91r 8414340589929

Je zvláštní, proč se nevyráběl vůz bez místa pro řidiče (a dalších částí), když téměř 50% jich jezdilo jako druhé ve spřažení. Úspora by mohla být docela markantní.

0/0
18.2.2013 15:18

J12i98r63k72a 76D32v59o54ř28á54k 4345320653698

Nemusela by. Místo pro řidiče je ve druhém voze zbytečné, pokud zrovna jede jako druhý. Ale když se rozpojí a jede samostatně, tak už ne.

Pohon, brzdy a ostatní systémy včetně jejich řízení jsou samozřejmě potřebné pořád, i když samo ovládání jde momentálně z prvního vozu.

Aby to v praxi nedopadlo tak, že by nakonec někde válely zbytečné "druhé" vozy, na kterých se ale trošku ušetřilo, zato by byl nedostatek těch řídících...

No, v éře většiny dlouhých tramvají nás to už trápit nebude muset...

0/0
18.2.2013 15:38

E75v26ž83e36n 25P80o34l34á72k 3218318761463

U alternativní tramvaje T4 se tyhle vozy vyráběly, jmenovaly se myslím B4, stačilo jen zesílit rám, ale ty u nás nikdy nejezdily a jak se v zahraničí osvědčily netuším.

0/0
18.2.2013 17:54

J38i62r45k64a 70D78v16o98ř50á49k 4775470613658

Ten prodej považuji za báječný počin.R^

0/0
18.2.2013 11:05

D51a80v16i50d 30Š45a56f20r66á17n14e18k 5767684767363

Je určitě zajímavé, že americký licencovaný podvozek PCC z třicátých let přežil až dodnes, na druhou stranu z toho článku je myslím zřejmé, že to pradali třikát dráž než kilo šrotu.

+1/0
17.2.2013 17:49

J52o50s10e84f 31K90u81b88e62š 7538598703348

No jo T3ky jsou něco jako Tatra 148ka nebo Dakota DC1, komfort s otazníkem, ale všechny nás přežije

+2/0
16.2.2013 20:19

A76l15a88n 62Ř25e81p53k65a 4695116

Nojo, na Ukrajině to ještě budou super moderní stroje ;-D

+1/0
16.2.2013 11:26

J40a88n 28H95o38r60a 6617111476

Stejně jako u nás staré motoráky DB(ř.628),které hodlá provozovat Arriva;-)

+3/0
16.2.2013 15:35

A32l24a95n 37Ř46e75p43k59a 4985276

Všechno se holt posouvá dál na východ a časem to dojde zase zpátky, protože země je kulatá ;-D.

+1/0
18.2.2013 12:50

J87i75r84k85a 84D89v12o24ř55á61k 4855320693828

Jsem zvědavý, kdy se u nás začnou např. kupovat čínské vlaky. Za 10-20 let by klidně mohly. Ale budou se dovážet přes Sibiř nebo Turecko, ne přes Ameriku.;-D.

0/0
18.2.2013 15:42

J48i69r95k13a 94D52v37o11ř51á22k 4485200793778

Supermoderní jistě ne, tolik zas Ukrajince nepodceňujte. Ale koupitelné a udržovatelné při jejich možnostech - to zaručeně.

+1/0
18.2.2013 11:26

P51e85t80r 31K53o48v81a34r 6546136428156

Vidím to tak, že šáliny které by mohly ještě něco odjezdit se pošlou za pár šupů do světa a nakoupí se na nesplatitelný dluh nové, o několik řádu dražší. Takže v Praze máme sice trendy in superšáliny, za chvíli ale budeme rýt držkou v zemi, protože nebudeme mít na splácení dluhu který neustále narůstá.

+2/−1
16.2.2013 8:47

M35a45r16e49k 60T98u54r23n87o76v79e40c 7645552890866

V Praze nemáme šaliny, nýbrž tramvaje. :-)

Ale vážně - máte pravdu v tom, že možná by stálo za to poptat se jiných měst, jestli třeba neprovozují ještě starší tramvaje a v horším stavu a jestli by jim tyto T3 náhodou neposloužili. Vždyť i v článku se píše, že jednu T3 si koupil Liberec... Ale otázka je, pro kolik těchto starších vozů by se ještě v ČR našlo uplatnění, třeba to i zkoušeli a ten jeden kousek do Liberce je jediné, co se jim povedlo...

0/0
18.2.2013 12:12

E34v72ž46e74n 20P33o72l68á79k 3638778301113

A jedna taková nízkopodlažní T3R.PLF je zhruba 10krát levnější a 10krát méně poruchová než Škoda 15T, o Porsche nemluvě. Kdyby se tímhle v DPP řídili, místo aby naslepo objednali rovnou 150 kusů, pár korun by se jistě uspořilo a rekonstrukcí zbylých T3(SU(CS)) a jiných modifikací by vznikly 2. do soupravy. Nikde jsem ještě neviděl, aby bylo v jedné tramaji tolik nemohoucích, že by jim ta nízkopodlažní část wanny nestačila.

0/0
15.2.2013 18:50

J23i24ř91í 69K89r27e90j93č11í60k 2487648654886

Kdyby záviselo na DPP, tak tu 14T a 15T nikdy nemáme, ale tyhle tramvaje "kupoval" majitel, tj.hl.m.Praha. DPP je má tak akorát zaplatit...

0/0
15.2.2013 20:37

J73i16r50k66a 97D58v94o10ř80á65k 4675930123728

T3R.PLF nijak ideální není. Nízkopodlažní část je tak pro toho vozíčkáře, kočárek a pár lidí s holema, ale nevejdou se tam ani všechny potřebné babičky a dědkové, natož třeba budoucí maminy nebo dámy ve svých dnech. A zrovna minulý týden jdem viděl zase jednoho, co při brždění letěl s těch ne zrovna bezpečných schodů uvnitř vozu. Rv

Nene, tudy cesta nevede.

0/0
18.2.2013 11:11

E47v69ž95e30n 33P22o73l62á86k 3698738381973

Existuje snad jiná jednočlánková nízkopodlažní alternativa? A vzhledem k ceně by určitě šlo tyhle detaily vychytat tak, aby cena pokud možno nepřesáhla cenu 15T.

0/0
18.2.2013 17:53

J91i32r22k97a 19D53v44o98ř62á39k 4965790713158

Když se ptáte, jestli existuje jiná jednočlánková nízkopodlažní alternativa, tak vám asi pro tento okamžik jde o menšinové výkony v MHD, nikoli o zaražení dodávek.15T a jejich nahrazení tímhle kompromizním bazmekem. V téhle věci s vámi souhlasím a i realita se zjevně bude vyvíjet tímhle směrem.

0/0
18.2.2013 18:16

J23i42r36k12a 94D24v28o56ř41á63k 4285400533248

T3R.PLF je nicméně jako sólo výborná na malé výkony, aby se tramvajím "normální velikosti" neostrouhaly zbytečně kolečka. Tím míním kilometrický proběh při nepříjemně nízké obsazenosti.

0/0
18.2.2013 11:20

K21a28r79e91l 68J59a12r77o68s67l57a50v 66P72r83o39c98h49á60z16k60a 7296606672784

Já bych se jednoznačně klonil k rekonstrukci / modernizaci původních tétrojek, některé upravené jsou dnes přístupné pro vozíčkáře, kočárky i přepravu nákladů, ale asi by to chtělo u těch bariérových vstupů zvýšit počet schůdků o jeden, výsledkem by bylo snížení výšky schodu a usnadnění nástupu i výstupu starších osob. Původní laminátové sedačky jsou naprosto bez konkurence, jsou nejlepší materálově i tvarově. Další generace (textil) ženy v letních šatech štípou, z poslední generace dřevěných cestující díky nevhodnému tvarování při jízdě soupravy do/z kopce v pražském kopcovitém terénu, při brzdění nebo rozjezdu prostě sjíždějí a padají, ať se drží jak chtějí. Nedovedu si představit následky při nárazu soupravy v plné rychlosti. Původní sedačky šly také daleko snadněji udržovat v čistotě. V původní verzi těchto tramvají měl také řidič představu o tepelných podmínkách ve voze. Jeho oddělení bylo samozřejmě z hlediska bezpečnosti správné, ale chybí tady jakákoliv zpětná vazba. Řidič, řidička sedí v kukani v krátkých rukávech v pohodě, cestující ve voze zachumlaní v kabátě klepou kosu, nebo se (výjimečně) naopak potí. Když má souprava najeto tak se na zastávce otevřou dveře a ponechají třebas i 5 minut otevřené (zvlášť při střídání)! Letošní mírná zima to zase tolik nevyhrotila, ale v loňských a předloňských mrazech to často byla pochoutka. Mimochodem povšimli jste si, že zhruba polovina řidičů zazvoní PŘI rozjezdu  až po ujetí zhruba půl metru a ne PŘED rozjezdem (jak by tomu správně mělo být), a ta druhá už nezvoní vůbec!!!!!

Kdybych měl tu možnost, rád bych tento příspěvek poslal přímo z této diskuze současně mimo jiné pražskému dopravnímu podniku a nejen tomu. Diskuze pro diskuzi jsou prakticky k ničemu, domnívám se, že teprve současné odeslání vkládaného příspěvku na konkrétní mailové adresy příslušných orgánů může alespoň zkusit tu a tam něco změnit, zlepšit!

+3/−1
15.2.2013 18:44

J23i78ř45í 89K57r78e78j10č29í86k 2447598144216

Řidič pochopitelně řídí v krátkých rukávech, protože jeho služba trvá taky 12 hodin, zatimco cestující si pokud vim po nástupu do vozu svršky neodkládá, takže je adekvátně nižší teplota v salonu logická. Osobně se setkávam spíš s přetopenými vozy.

Pět minut netrvá střídání nikde, zrovna tak takhle vysoké předjetí je nesmysl. Realita bude někde na půl minutě...

Zvonění při rozjezdu bylo od loňského roku zrušeno, a po rozjezdu se zvonilo proto, že do tachografu se zaznamenává až jízda, nikoliv stání a cinknutí před rozjezdem by tak nebylo průkazné.

+1/0
15.2.2013 20:44

M22a13r45e72k 68T53u54r57n54o71v12e63c 7775782460636

No, ta půl minuta se mi moc nezdá, možná tak někde na IPP, kde je velký provoz, tak se asi řidiči snaží se při tom předávání moc nevykecávat. Ale už hodněkrát jsem tohle střídání chytil i u Vozovny Motol a tam mi přijde, že to často trvá docela dlouho. Jako by si říkali, že směrem na Řepy stejně skoro nikdo nejezdí - a ani nepospíchá - tak co oni by pospíchali. No a já třeba zrovna ráno pospíchám, do práce... Jednou jsme tam taky takhle stáli asi 5 minut, ale to se ten střídající někde ve Vozovně asi zasekl a začali ho nahánět snad i mobilem, ještě i nějaký další řidič, který měl střídat v další tramvaji, která ještě nepřijela...

0/0
18.2.2013 12:19

M66a21r23e55k 79T65u86r21n87o78v49e47c 7855492790946

"Kdybych měl tu možnost, rád bych tento příspěvek poslal přímo z této diskuze současně mimo jiné pražskému dopravnímu podniku a nejen tomu."

A Vám v tom něco brání? Sice mail na DPP (info@dpp.cz) nějak zrušili, ale máte na jejich webu k dispozici kontaktní formulář, tak jim to klidně pošlete. Kontakt na magistrát určitě také najdete, když budete hledat...

0/0
18.2.2013 12:16

J38i48ř13í 24L55a91m23a34č 4655345731877

Podle mě jsou stále tyto tramvaje T3 nejspolehlivější a po modernizaci interiéru mohli jezdit dále, své o tom může říci Liberec, kde žádné jiné tramvaje nevydrželi v zimě ani sezónu a tyto tam jezdi desítky let ;-)

+10/−1
15.2.2013 16:52

R92a10d98o62s64l94a76v 47K89l65a41u46d57a 5604798744142

Po modernizaci interieru stojí za prd. Skořepinové sedačky z laminátu byly dokonalé. :-)

+5/0
15.2.2013 16:55

L19u68k31á32š 68M49a40c43h 7483440740963

Spolehlive klidne byt muzou, ale to nemeni nic na tom, ze jsou hlucne a nejsou pristupne pro vozickare a dalsi invalidy. 

Takze v praxi nahouby. At klidne ta tramvaj tahne do Ruska.

0/−8
15.2.2013 17:03

J88i55ř91í 98L28a86m78a86č 4815895711417

jsou i modernizace přizpůsobené pro vozíčkáře, které v Liberci také jezdí... ;-) hlavní účel výměny je spíše "prokazatelně čisté" utracení peněz daňových poplatníků, než ohled na vozíčkáře a na hluk na okolí ;-)

+6/−1
15.2.2013 17:09

L14u72k17á65š 66M93a22c48h 7303550640523

Je ovsem trochu rozdil mezi komfortem nastupovani u prestavene (designove pul stoleti stare) tramvaje a tramvaje, ktera je cela nizkopodlazni.

+1/−2
15.2.2013 17:15

P64e34t60r 67V28e26s59e12l49ý 2129758853536

Tak to by mě zajímalo, jaký je rozdíl v nastupování do Varia v jeho nízkopodlažní části a do těch nových.

Víte, co je hlavní problém těch nových lokalek? Že jsou to designové exibice, nikoliv dopravní prostředky.

+2/0
16.2.2013 0:53

P57e42t91r 94H26r36o78m58á89d63k75a 1339762815508

No, 15T je pohodlný i krásný dopravní prostředek.

0/0
17.2.2013 17:52

J61i58r67k42a 89D49v43o93ř36á21k 4675650393698

Ano. Na rozdíl od svých předchůdkyň má 15T šanci u cestujících získat podobnou přízeň jako T3, ale nejdřív by to chtělo trochu poladit interiér. Tj. vyházet několik sedaček, které tam mohla objednat jen nějaká "hlava" z magistrátu, co tramvají nikdy nejela.

0/0
18.2.2013 11:05

M91a12r96e30k 21T18u61r29n52o13v28e85c 7925742690836

Souhlasím v tom, že je 15T lepší než 14. Já se na ně i docela těšil. Ale teď po pár jízdách už z ní také tak nadšený nejsem. Zvenčí vypadá určitě lépe a je skoro tichá. Ale vnitřní uspořádání mi nepřijde zrovna ideální (třeba ten podivný salónek úplně vzadu, do kterého je strašně úzký průchod) a navíc ty dřevěné sedačky (na které jsem se také těšil, myslel jsem, že by to mohlo být podobně dobře udržovatelné, jak ty staré laminátky) strašně kloužou a za jízdy z nich pořád ujíždím. Možná, kdyby byly trochu lépe tvarované, podobně, jako ten laminát.

0/0
18.2.2013 12:24

M44a51r43e19k 49T89u43r42n94o14v23e48c 7655832580706

Hlučné? A to to "pojízdné rozhrkané železářství" (14T aka "Porsche") už jste zažil kolem sebe projet? :-)

0/0
18.2.2013 12:21

M49a88r97e61k 78Z12e64l72e87n42y 1166646238143

ja chci taky svoji tramvaj za 150k

+1/−1
15.2.2013 16:16

R55a68d33o51s75l26a31v 29K29l11a68u63d35a 5174938224632

Tak si jí kup. Bude další aukce:-)

0/0
15.2.2013 16:55

M67a54r57e46k 14Z76e18l15e42n85y 1706306178833

umite si predstavit mit fakt vlastni tramvaj a hasit si to treba na rande v tramvaji :-) kdyz by dosly penize, tak by clovek svezl par lidi :-P

+1/0
15.2.2013 17:27

J78i28n90d57ř54i25c24h 18P41o48l29á68k 1962912255767

Pane Hoffmann jistě máte na mysli tramvaj Tatra Smíchov T1 , americkou licenci trofejní tramvaje Siemens?  Od té doby přešel nějaký ten vývoj.

+1/0
15.2.2013 15:48

M57a78r75t78i47n 19K65y66p51r 2912255464434

Celá řada T1, T2 a T3  z PCC jednoznačně vychází. Například podvozky (resp celé uspořádání spodku) je s PCC konstrukčně shodné. A nevím co je na předválečných amerických PCC trofejního od Siemens.

+1/0
15.2.2013 16:27

P39e60t97r 22V26e89s44e43l58ý 2499968493596

Vy o tom asi moc nevíce. PCC stanovila, co má tramvaj mít. Nikoliv, že se to musí obkreslovat. Všiml jste si aspoň, co měli americké lokalky na střeše? Tyčový sběrač, stejně tak jako první T1. Další již měly klasický pantograf. Jak tohle vysvětlíte?

0/0
16.2.2013 0:50

R22o18b26e44r79t 25H88o64m38o91l54k37a 2450682622331

A co jim prodat ty "Porsche" a za utržené peníze dopřát těm T3 nový lak (nic jiného jim totiž pro bezchybný provoz nechybí).

+18/−2
15.2.2013 15:41

M16i62l98o76š 73P12e87c31h56a79r 6129790436977

Přesně tak, Té trojky jsou nejlepší tramvaje v historii. Příjemné na pohled a prostorné uvnitř.

+7/0
15.2.2013 15:46

M39a77r39e87k 96P56a49l16i21c98k56a 1775109681523

Prostorné jsou proto, že nejsou nízkopodlažní, takže mají prostor pro cestující bez zasažení podvozkem. Ale jestli vám záleží spíš na šíři vnitřku než na příjemnějším nástupu a výstupu všech cestujících a hlavně starších osob a matek s kočárky a lidem se zavazadly, pak je T3 to pravé řešení.

+4/−1
15.2.2013 15:57

J83a80r30o81s19l51a85v 96B71r84ü19m30m94e86r 7104223196

No existují nizkopodlažné vagóny T3. Problém Proshe je, že i přes značnou velikost se tam vejde bezpečně na stojáka mnohem méně lidí, než do T3.

+10/0
15.2.2013 16:08

O31n39d62r75e97j 57M71a15c83á98k 9503989309941

pro zdraveho cloveka bez ditete....

+7/−1
15.2.2013 15:58

M11a28r77e72k 97Z80e96l33e55n52y 1796676128863

ne, nejlepsi byli ty stare bez dveri, kde ridic brzdil litinovym kolem... nic krasnejsiho nebylo

+2/0
15.2.2013 16:17

L35u54k29á21š 86M46a56c70h 7163750840323

Spolehlivost nikoho, krome provozovatele, nezajima. Dulezity je komfort pro cestujici, pristupnost pri invalidy, tlumeni hluku a vibraci, ...

0/0
15.2.2013 17:06

J58i75r35k52a 45D97v50o88ř18á12k 4275240113408

Poršáky - pojízdné železářství - bych jim také prodal, jenže to by je musely chtít.;-D

Nicméně nespokojenost s nimi doléhá již dost vysoko, schválně jestli se z ní nakonec vyvine něco zajímavého a pro Škodovku nepříjemného.;-)

0/0
18.2.2013 11:15

V22o96j82t19ě94c40h 54P83u79l38e79c 8385228821

Jestli ono by nestálo za to, udržet pát těch T3 v provozu jako turistickou atrakci (především na turisty nejvytíženějších linkách a v nejfotogeničtějších částech Prahy), něco na způsob Lisabonu, kde jsou stařičké tramvaje jednou z ikon města

+3/−1
15.2.2013 15:38

L48u40k21á11š 86Š74l32e30h96o13f17e81r 1263229775339

Historická linka už v Praze jezdí ;-)

+1/0
15.2.2013 15:45

V36o14j20t55ě34c58h 86P95u80l53e77c 8735958951

Dobře, ale to je trochu jinej kocept - to je extra linka, zatímco tohle by byly tramvaje v normálním provozu

0/0
15.2.2013 15:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.