Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo do šrotu prodala Praha tramvaje T3 Rusům a Ukrajincům

Pražský Dopravní podnik prodal loni v aukcích 54 vyřazených tramvají T3, za které získal přes 8 milionů korun. Vydělal tak víc, než kdyby dal staré tramvaje do šrotu, což byla dříve běžná praxe. Ve sběrně by prodejem získal jen dva až tři miliony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N11i38k 68A12d10l53e61r 8544450909499

Je zvláštní, proč se nevyráběl vůz bez místa pro řidiče (a dalších částí), když téměř 50% jich jezdilo jako druhé ve spřažení. Úspora by mohla být docela markantní.

0/0
18.2.2013 15:18

J70i28r82k62a 18D19v42o85ř96á97k 4205860873328

Nemusela by. Místo pro řidiče je ve druhém voze zbytečné, pokud zrovna jede jako druhý. Ale když se rozpojí a jede samostatně, tak už ne.

Pohon, brzdy a ostatní systémy včetně jejich řízení jsou samozřejmě potřebné pořád, i když samo ovládání jde momentálně z prvního vozu.

Aby to v praxi nedopadlo tak, že by nakonec někde válely zbytečné "druhé" vozy, na kterých se ale trošku ušetřilo, zato by byl nedostatek těch řídících...

No, v éře většiny dlouhých tramvají nás to už trápit nebude muset...

0/0
18.2.2013 15:38

E13v36ž85e29n 90P70o81l57á77k 3428148951643

U alternativní tramvaje T4 se tyhle vozy vyráběly, jmenovaly se myslím B4, stačilo jen zesílit rám, ale ty u nás nikdy nejezdily a jak se v zahraničí osvědčily netuším.

0/0
18.2.2013 17:54

J64i36r80k35a 97D23v23o76ř66á96k 4765250963548

Ten prodej považuji za báječný počin.R^

0/0
18.2.2013 11:05

D33a25v14i89d 51Š80a78f96r26á74n35e53k 5307674227493

Je určitě zajímavé, že americký licencovaný podvozek PCC z třicátých let přežil až dodnes, na druhou stranu z toho článku je myslím zřejmé, že to pradali třikát dráž než kilo šrotu.

+1/0
17.2.2013 17:49

J50o57s21e53f 76K59u25b72e21š 7728748553458

No jo T3ky jsou něco jako Tatra 148ka nebo Dakota DC1, komfort s otazníkem, ale všechny nás přežije

+2/0
16.2.2013 20:19
Foto

A39l19a13n 93Ř26e57p41k73a 4515626

Nojo, na Ukrajině to ještě budou super moderní stroje ;-D

+1/0
16.2.2013 11:26

J24a85n 67H19o16r10a 6537921546

Stejně jako u nás staré motoráky DB(ř.628),které hodlá provozovat Arriva;-)

+3/0
16.2.2013 15:35
Foto

A63l27a56n 28Ř14e52p77k73a 4105406

Všechno se holt posouvá dál na východ a časem to dojde zase zpátky, protože země je kulatá ;-D.

+1/0
18.2.2013 12:50

J78i77r16k32a 60D86v65o31ř58á13k 4195790753978

Jsem zvědavý, kdy se u nás začnou např. kupovat čínské vlaky. Za 10-20 let by klidně mohly. Ale budou se dovážet přes Sibiř nebo Turecko, ne přes Ameriku.;-D.

0/0
18.2.2013 15:42

J93i95r67k18a 49D19v71o67ř79á29k 4905280823898

Supermoderní jistě ne, tolik zas Ukrajince nepodceňujte. Ale koupitelné a udržovatelné při jejich možnostech - to zaručeně.

+1/0
18.2.2013 11:26

P98e51t48r 83K41o42v72a84r 6186626178326

Vidím to tak, že šáliny které by mohly ještě něco odjezdit se pošlou za pár šupů do světa a nakoupí se na nesplatitelný dluh nové, o několik řádu dražší. Takže v Praze máme sice trendy in superšáliny, za chvíli ale budeme rýt držkou v zemi, protože nebudeme mít na splácení dluhu který neustále narůstá.

+2/−1
16.2.2013 8:47

M50a77r94e88k 45T82u51r57n34o17v84e68c 7335902680216

V Praze nemáme šaliny, nýbrž tramvaje. :-)

Ale vážně - máte pravdu v tom, že možná by stálo za to poptat se jiných měst, jestli třeba neprovozují ještě starší tramvaje a v horším stavu a jestli by jim tyto T3 náhodou neposloužili. Vždyť i v článku se píše, že jednu T3 si koupil Liberec... Ale otázka je, pro kolik těchto starších vozů by se ještě v ČR našlo uplatnění, třeba to i zkoušeli a ten jeden kousek do Liberce je jediné, co se jim povedlo...

0/0
18.2.2013 12:12

E97v86ž41e42n 14P74o32l17á64k 3348488421353

A jedna taková nízkopodlažní T3R.PLF je zhruba 10krát levnější a 10krát méně poruchová než Škoda 15T, o Porsche nemluvě. Kdyby se tímhle v DPP řídili, místo aby naslepo objednali rovnou 150 kusů, pár korun by se jistě uspořilo a rekonstrukcí zbylých T3(SU(CS)) a jiných modifikací by vznikly 2. do soupravy. Nikde jsem ještě neviděl, aby bylo v jedné tramaji tolik nemohoucích, že by jim ta nízkopodlažní část wanny nestačila.

0/0
15.2.2013 18:50

J18i86ř14í 11K27r68e93j72č89í83k 2177768344656

Kdyby záviselo na DPP, tak tu 14T a 15T nikdy nemáme, ale tyhle tramvaje "kupoval" majitel, tj.hl.m.Praha. DPP je má tak akorát zaplatit...

0/0
15.2.2013 20:37

J90i66r78k60a 50D73v61o86ř31á30k 4735270743558

T3R.PLF nijak ideální není. Nízkopodlažní část je tak pro toho vozíčkáře, kočárek a pár lidí s holema, ale nevejdou se tam ani všechny potřebné babičky a dědkové, natož třeba budoucí maminy nebo dámy ve svých dnech. A zrovna minulý týden jdem viděl zase jednoho, co při brždění letěl s těch ne zrovna bezpečných schodů uvnitř vozu. Rv

Nene, tudy cesta nevede.

0/0
18.2.2013 11:11

E86v33ž20e44n 18P32o25l29á79k 3678158311733

Existuje snad jiná jednočlánková nízkopodlažní alternativa? A vzhledem k ceně by určitě šlo tyhle detaily vychytat tak, aby cena pokud možno nepřesáhla cenu 15T.

0/0
18.2.2013 17:53

J48i17r12k33a 65D78v19o41ř49á85k 4735960673728

Když se ptáte, jestli existuje jiná jednočlánková nízkopodlažní alternativa, tak vám asi pro tento okamžik jde o menšinové výkony v MHD, nikoli o zaražení dodávek.15T a jejich nahrazení tímhle kompromizním bazmekem. V téhle věci s vámi souhlasím a i realita se zjevně bude vyvíjet tímhle směrem.

0/0
18.2.2013 18:16

J31i65r82k36a 98D92v47o84ř65á72k 4725670123498

T3R.PLF je nicméně jako sólo výborná na malé výkony, aby se tramvajím "normální velikosti" neostrouhaly zbytečně kolečka. Tím míním kilometrický proběh při nepříjemně nízké obsazenosti.

0/0
18.2.2013 11:20

K70a86r20e54l 28J98a23r78o28s96l18a48v 65P24r47o47c46h47á49z58k93a 7636956402154

Já bych se jednoznačně klonil k rekonstrukci / modernizaci původních tétrojek, některé upravené jsou dnes přístupné pro vozíčkáře, kočárky i přepravu nákladů, ale asi by to chtělo u těch bariérových vstupů zvýšit počet schůdků o jeden, výsledkem by bylo snížení výšky schodu a usnadnění nástupu i výstupu starších osob. Původní laminátové sedačky jsou naprosto bez konkurence, jsou nejlepší materálově i tvarově. Další generace (textil) ženy v letních šatech štípou, z poslední generace dřevěných cestující díky nevhodnému tvarování při jízdě soupravy do/z kopce v pražském kopcovitém terénu, při brzdění nebo rozjezdu prostě sjíždějí a padají, ať se drží jak chtějí. Nedovedu si představit následky při nárazu soupravy v plné rychlosti. Původní sedačky šly také daleko snadněji udržovat v čistotě. V původní verzi těchto tramvají měl také řidič představu o tepelných podmínkách ve voze. Jeho oddělení bylo samozřejmě z hlediska bezpečnosti správné, ale chybí tady jakákoliv zpětná vazba. Řidič, řidička sedí v kukani v krátkých rukávech v pohodě, cestující ve voze zachumlaní v kabátě klepou kosu, nebo se (výjimečně) naopak potí. Když má souprava najeto tak se na zastávce otevřou dveře a ponechají třebas i 5 minut otevřené (zvlášť při střídání)! Letošní mírná zima to zase tolik nevyhrotila, ale v loňských a předloňských mrazech to často byla pochoutka. Mimochodem povšimli jste si, že zhruba polovina řidičů zazvoní PŘI rozjezdu  až po ujetí zhruba půl metru a ne PŘED rozjezdem (jak by tomu správně mělo být), a ta druhá už nezvoní vůbec!!!!!

Kdybych měl tu možnost, rád bych tento příspěvek poslal přímo z této diskuze současně mimo jiné pražskému dopravnímu podniku a nejen tomu. Diskuze pro diskuzi jsou prakticky k ničemu, domnívám se, že teprve současné odeslání vkládaného příspěvku na konkrétní mailové adresy příslušných orgánů může alespoň zkusit tu a tam něco změnit, zlepšit!

+3/−1
15.2.2013 18:44

J38i35ř62í 51K39r60e96j75č68í69k 2627748284776

Řidič pochopitelně řídí v krátkých rukávech, protože jeho služba trvá taky 12 hodin, zatimco cestující si pokud vim po nástupu do vozu svršky neodkládá, takže je adekvátně nižší teplota v salonu logická. Osobně se setkávam spíš s přetopenými vozy.

Pět minut netrvá střídání nikde, zrovna tak takhle vysoké předjetí je nesmysl. Realita bude někde na půl minutě...

Zvonění při rozjezdu bylo od loňského roku zrušeno, a po rozjezdu se zvonilo proto, že do tachografu se zaznamenává až jízda, nikoliv stání a cinknutí před rozjezdem by tak nebylo průkazné.

+1/0
15.2.2013 20:44

M68a59r51e46k 85T27u60r37n33o47v28e36c 7355272530556

No, ta půl minuta se mi moc nezdá, možná tak někde na IPP, kde je velký provoz, tak se asi řidiči snaží se při tom předávání moc nevykecávat. Ale už hodněkrát jsem tohle střídání chytil i u Vozovny Motol a tam mi přijde, že to často trvá docela dlouho. Jako by si říkali, že směrem na Řepy stejně skoro nikdo nejezdí - a ani nepospíchá - tak co oni by pospíchali. No a já třeba zrovna ráno pospíchám, do práce... Jednou jsme tam taky takhle stáli asi 5 minut, ale to se ten střídající někde ve Vozovně asi zasekl a začali ho nahánět snad i mobilem, ještě i nějaký další řidič, který měl střídat v další tramvaji, která ještě nepřijela...

0/0
18.2.2013 12:19

M16a90r79e48k 89T72u59r37n88o45v21e71c 7955532830716

"Kdybych měl tu možnost, rád bych tento příspěvek poslal přímo z této diskuze současně mimo jiné pražskému dopravnímu podniku a nejen tomu."

A Vám v tom něco brání? Sice mail na DPP (info@dpp.cz) nějak zrušili, ale máte na jejich webu k dispozici kontaktní formulář, tak jim to klidně pošlete. Kontakt na magistrát určitě také najdete, když budete hledat...

0/0
18.2.2013 12:16

J27i68ř80í 97L51a27m19a23č 4545105121257

Podle mě jsou stále tyto tramvaje T3 nejspolehlivější a po modernizaci interiéru mohli jezdit dále, své o tom může říci Liberec, kde žádné jiné tramvaje nevydrželi v zimě ani sezónu a tyto tam jezdi desítky let ;-)

+10/−1
15.2.2013 16:52

R32a12d35o79s32l23a62v 71K94l78a87u94d98a 5244578504162

Po modernizaci interieru stojí za prd. Skořepinové sedačky z laminátu byly dokonalé. :-)

+5/0
15.2.2013 16:55

L87u40k79á62š 55M19a65c46h 7543140880803

Spolehlive klidne byt muzou, ale to nemeni nic na tom, ze jsou hlucne a nejsou pristupne pro vozickare a dalsi invalidy. 

Takze v praxi nahouby. At klidne ta tramvaj tahne do Ruska.

0/−8
15.2.2013 17:03

J65i93ř88í 70L43a14m85a19č 4405495821897

jsou i modernizace přizpůsobené pro vozíčkáře, které v Liberci také jezdí... ;-) hlavní účel výměny je spíše "prokazatelně čisté" utracení peněz daňových poplatníků, než ohled na vozíčkáře a na hluk na okolí ;-)

+6/−1
15.2.2013 17:09

L22u76k47á79š 84M98a36c68h 7683160660683

Je ovsem trochu rozdil mezi komfortem nastupovani u prestavene (designove pul stoleti stare) tramvaje a tramvaje, ktera je cela nizkopodlazni.

+1/−2
15.2.2013 17:15

P31e62t76r 92V68e42s76e19l72ý 2899388843976

Tak to by mě zajímalo, jaký je rozdíl v nastupování do Varia v jeho nízkopodlažní části a do těch nových.

Víte, co je hlavní problém těch nových lokalek? Že jsou to designové exibice, nikoliv dopravní prostředky.

+2/0
16.2.2013 0:53

P33e65t19r 70H40r74o47m57á88d49k78a 1709842605558

No, 15T je pohodlný i krásný dopravní prostředek.

0/0
17.2.2013 17:52

J76i29r22k58a 37D29v49o80ř37á92k 4505960713728

Ano. Na rozdíl od svých předchůdkyň má 15T šanci u cestujících získat podobnou přízeň jako T3, ale nejdřív by to chtělo trochu poladit interiér. Tj. vyházet několik sedaček, které tam mohla objednat jen nějaká "hlava" z magistrátu, co tramvají nikdy nejela.

0/0
18.2.2013 11:05

M27a31r47e61k 80T61u42r26n97o37v41e28c 7215422220966

Souhlasím v tom, že je 15T lepší než 14. Já se na ně i docela těšil. Ale teď po pár jízdách už z ní také tak nadšený nejsem. Zvenčí vypadá určitě lépe a je skoro tichá. Ale vnitřní uspořádání mi nepřijde zrovna ideální (třeba ten podivný salónek úplně vzadu, do kterého je strašně úzký průchod) a navíc ty dřevěné sedačky (na které jsem se také těšil, myslel jsem, že by to mohlo být podobně dobře udržovatelné, jak ty staré laminátky) strašně kloužou a za jízdy z nich pořád ujíždím. Možná, kdyby byly trochu lépe tvarované, podobně, jako ten laminát.

0/0
18.2.2013 12:24

M31a82r81e31k 41T52u76r78n57o78v83e84c 7815772890766

Hlučné? A to to "pojízdné rozhrkané železářství" (14T aka "Porsche") už jste zažil kolem sebe projet? :-)

0/0
18.2.2013 12:21

M75a84r71e27k 40Z18e14l98e22n59y 1316836278183

ja chci taky svoji tramvaj za 150k

+1/−1
15.2.2013 16:16

R18a17d67o39s70l66a25v 50K40l73a54u67d14a 5124768574442

Tak si jí kup. Bude další aukce:-)

0/0
15.2.2013 16:55

M30a47r63e52k 35Z69e93l65e22n78y 1826186818313

umite si predstavit mit fakt vlastni tramvaj a hasit si to treba na rande v tramvaji :-) kdyz by dosly penize, tak by clovek svezl par lidi :-P

+1/0
15.2.2013 17:27

J92i61n48d69ř76i26c52h 16P32o61l34á53k 1972722725147

Pane Hoffmann jistě máte na mysli tramvaj Tatra Smíchov T1 , americkou licenci trofejní tramvaje Siemens?  Od té doby přešel nějaký ten vývoj.

+1/0
15.2.2013 15:48

M11a32r64t24i11n 45K62y65p81r 2462725724574

Celá řada T1, T2 a T3  z PCC jednoznačně vychází. Například podvozky (resp celé uspořádání spodku) je s PCC konstrukčně shodné. A nevím co je na předválečných amerických PCC trofejního od Siemens.

+1/0
15.2.2013 16:27

P86e41t41r 58V51e60s16e64l41ý 2989408913236

Vy o tom asi moc nevíce. PCC stanovila, co má tramvaj mít. Nikoliv, že se to musí obkreslovat. Všiml jste si aspoň, co měli americké lokalky na střeše? Tyčový sběrač, stejně tak jako první T1. Další již měly klasický pantograf. Jak tohle vysvětlíte?

0/0
16.2.2013 0:50

R24o12b27e81r71t 30H92o18m77o60l53k66a 2290562972821

A co jim prodat ty "Porsche" a za utržené peníze dopřát těm T3 nový lak (nic jiného jim totiž pro bezchybný provoz nechybí).

+18/−2
15.2.2013 15:41

M87i40l53o78š 58P45e29c92h93a55r 6229660496687

Přesně tak, Té trojky jsou nejlepší tramvaje v historii. Příjemné na pohled a prostorné uvnitř.

+7/0
15.2.2013 15:46

M32a33r32e87k 31P60a47l98i74c52k78a 1495189801873

Prostorné jsou proto, že nejsou nízkopodlažní, takže mají prostor pro cestující bez zasažení podvozkem. Ale jestli vám záleží spíš na šíři vnitřku než na příjemnějším nástupu a výstupu všech cestujících a hlavně starších osob a matek s kočárky a lidem se zavazadly, pak je T3 to pravé řešení.

+4/−1
15.2.2013 15:57

J90a32r14o17s80l53a68v 86B22r64ü78m81m34e87r 7254183366

No existují nizkopodlažné vagóny T3. Problém Proshe je, že i přes značnou velikost se tam vejde bezpečně na stojáka mnohem méně lidí, než do T3.

+10/0
15.2.2013 16:08

O67n18d37r29e44j 41M34a47c44á87k 9643119989181

pro zdraveho cloveka bez ditete....

+7/−1
15.2.2013 15:58

M36a48r15e12k 33Z17e59l67e25n63y 1466196338523

ne, nejlepsi byli ty stare bez dveri, kde ridic brzdil litinovym kolem... nic krasnejsiho nebylo

+2/0
15.2.2013 16:17

L77u23k21á58š 43M52a80c10h 7523670560893

Spolehlivost nikoho, krome provozovatele, nezajima. Dulezity je komfort pro cestujici, pristupnost pri invalidy, tlumeni hluku a vibraci, ...

0/0
15.2.2013 17:06

J78i69r46k64a 13D84v23o55ř51á43k 4295840913118

Poršáky - pojízdné železářství - bych jim také prodal, jenže to by je musely chtít.;-D

Nicméně nespokojenost s nimi doléhá již dost vysoko, schválně jestli se z ní nakonec vyvine něco zajímavého a pro Škodovku nepříjemného.;-)

0/0
18.2.2013 11:15

V76o10j92t73ě81c34h 18P81u68l31e76c 8165668551

Jestli ono by nestálo za to, udržet pát těch T3 v provozu jako turistickou atrakci (především na turisty nejvytíženějších linkách a v nejfotogeničtějších částech Prahy), něco na způsob Lisabonu, kde jsou stařičké tramvaje jednou z ikon města

+3/−1
15.2.2013 15:38

L37u36k94á46š 55Š42l37e88h31o59f59e60r 1953769105439

Historická linka už v Praze jezdí ;-)

+1/0
15.2.2013 15:45

V93o35j65t41ě75c80h 17P77u85l31e80c 8955108251

Dobře, ale to je trochu jinej kocept - to je extra linka, zatímco tohle by byly tramvaje v normálním provozu

0/0
15.2.2013 15:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.