Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo do šrotu prodala Praha tramvaje T3 Rusům a Ukrajincům

Pražský Dopravní podnik prodal loni v aukcích 54 vyřazených tramvají T3, za které získal přes 8 milionů korun. Vydělal tak víc, než kdyby dal staré tramvaje do šrotu, což byla dříve běžná praxe. Ve sběrně by prodejem získal jen dva až tři miliony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N95i49k 16A50d10l78e49r 8194550969359

Je zvláštní, proč se nevyráběl vůz bez místa pro řidiče (a dalších částí), když téměř 50% jich jezdilo jako druhé ve spřažení. Úspora by mohla být docela markantní.

0/0
18.2.2013 15:18

J71i29r43k27a 71D14v46o43ř96á52k 4955910593968

Nemusela by. Místo pro řidiče je ve druhém voze zbytečné, pokud zrovna jede jako druhý. Ale když se rozpojí a jede samostatně, tak už ne.

Pohon, brzdy a ostatní systémy včetně jejich řízení jsou samozřejmě potřebné pořád, i když samo ovládání jde momentálně z prvního vozu.

Aby to v praxi nedopadlo tak, že by nakonec někde válely zbytečné "druhé" vozy, na kterých se ale trošku ušetřilo, zato by byl nedostatek těch řídících...

No, v éře většiny dlouhých tramvají nás to už trápit nebude muset...

0/0
18.2.2013 15:38

E67v42ž40e82n 15P64o66l49á90k 3168568801903

U alternativní tramvaje T4 se tyhle vozy vyráběly, jmenovaly se myslím B4, stačilo jen zesílit rám, ale ty u nás nikdy nejezdily a jak se v zahraničí osvědčily netuším.

0/0
18.2.2013 17:54

J88i92r78k29a 64D76v90o18ř35á10k 4505390893968

Ten prodej považuji za báječný počin.R^

0/0
18.2.2013 11:05

D76a12v90i10d 57Š55a53f41r46á19n36e49k 5417674327383

Je určitě zajímavé, že americký licencovaný podvozek PCC z třicátých let přežil až dodnes, na druhou stranu z toho článku je myslím zřejmé, že to pradali třikát dráž než kilo šrotu.

+1/0
17.2.2013 17:49

J37o69s90e23f 57K50u27b32e40š 7248688873418

No jo T3ky jsou něco jako Tatra 148ka nebo Dakota DC1, komfort s otazníkem, ale všechny nás přežije

+2/0
16.2.2013 20:19
Foto

A41l89a53n 25Ř67e89p46k98a 4155976

Nojo, na Ukrajině to ještě budou super moderní stroje ;-D

+1/0
16.2.2013 11:26

J34a46n 56H55o69r92a 6257451336

Stejně jako u nás staré motoráky DB(ř.628),které hodlá provozovat Arriva;-)

+3/0
16.2.2013 15:35
Foto

A85l96a72n 79Ř47e75p48k36a 4835686

Všechno se holt posouvá dál na východ a časem to dojde zase zpátky, protože země je kulatá ;-D.

+1/0
18.2.2013 12:50

J69i43r86k64a 10D15v28o81ř34á72k 4775840383318

Jsem zvědavý, kdy se u nás začnou např. kupovat čínské vlaky. Za 10-20 let by klidně mohly. Ale budou se dovážet přes Sibiř nebo Turecko, ne přes Ameriku.;-D.

0/0
18.2.2013 15:42

J71i66r75k11a 93D57v38o24ř77á44k 4125440673208

Supermoderní jistě ne, tolik zas Ukrajince nepodceňujte. Ale koupitelné a udržovatelné při jejich možnostech - to zaručeně.

+1/0
18.2.2013 11:26

P15e48t28r 62K62o39v45a63r 6466806568506

Vidím to tak, že šáliny které by mohly ještě něco odjezdit se pošlou za pár šupů do světa a nakoupí se na nesplatitelný dluh nové, o několik řádu dražší. Takže v Praze máme sice trendy in superšáliny, za chvíli ale budeme rýt držkou v zemi, protože nebudeme mít na splácení dluhu který neustále narůstá.

+2/−1
16.2.2013 8:47

M50a20r90e71k 54T11u67r51n17o80v98e47c 7415352390546

V Praze nemáme šaliny, nýbrž tramvaje. :-)

Ale vážně - máte pravdu v tom, že možná by stálo za to poptat se jiných měst, jestli třeba neprovozují ještě starší tramvaje a v horším stavu a jestli by jim tyto T3 náhodou neposloužili. Vždyť i v článku se píše, že jednu T3 si koupil Liberec... Ale otázka je, pro kolik těchto starších vozů by se ještě v ČR našlo uplatnění, třeba to i zkoušeli a ten jeden kousek do Liberce je jediné, co se jim povedlo...

0/0
18.2.2013 12:12

E64v51ž62e64n 46P18o76l84á53k 3248318971843

A jedna taková nízkopodlažní T3R.PLF je zhruba 10krát levnější a 10krát méně poruchová než Škoda 15T, o Porsche nemluvě. Kdyby se tímhle v DPP řídili, místo aby naslepo objednali rovnou 150 kusů, pár korun by se jistě uspořilo a rekonstrukcí zbylých T3(SU(CS)) a jiných modifikací by vznikly 2. do soupravy. Nikde jsem ještě neviděl, aby bylo v jedné tramaji tolik nemohoucích, že by jim ta nízkopodlažní část wanny nestačila.

0/0
15.2.2013 18:50

J17i29ř94í 54K53r17e27j33č15í88k 2107768264126

Kdyby záviselo na DPP, tak tu 14T a 15T nikdy nemáme, ale tyhle tramvaje "kupoval" majitel, tj.hl.m.Praha. DPP je má tak akorát zaplatit...

0/0
15.2.2013 20:37

J33i48r80k31a 36D98v89o98ř93á28k 4905130413438

T3R.PLF nijak ideální není. Nízkopodlažní část je tak pro toho vozíčkáře, kočárek a pár lidí s holema, ale nevejdou se tam ani všechny potřebné babičky a dědkové, natož třeba budoucí maminy nebo dámy ve svých dnech. A zrovna minulý týden jdem viděl zase jednoho, co při brždění letěl s těch ne zrovna bezpečných schodů uvnitř vozu. Rv

Nene, tudy cesta nevede.

0/0
18.2.2013 11:11

E15v28ž40e78n 68P65o98l60á14k 3928868281223

Existuje snad jiná jednočlánková nízkopodlažní alternativa? A vzhledem k ceně by určitě šlo tyhle detaily vychytat tak, aby cena pokud možno nepřesáhla cenu 15T.

0/0
18.2.2013 17:53

J31i58r62k61a 86D30v16o52ř46á72k 4925940973948

Když se ptáte, jestli existuje jiná jednočlánková nízkopodlažní alternativa, tak vám asi pro tento okamžik jde o menšinové výkony v MHD, nikoli o zaražení dodávek.15T a jejich nahrazení tímhle kompromizním bazmekem. V téhle věci s vámi souhlasím a i realita se zjevně bude vyvíjet tímhle směrem.

0/0
18.2.2013 18:16

J18i35r75k62a 50D74v83o27ř86á58k 4315180593128

T3R.PLF je nicméně jako sólo výborná na malé výkony, aby se tramvajím "normální velikosti" neostrouhaly zbytečně kolečka. Tím míním kilometrický proběh při nepříjemně nízké obsazenosti.

0/0
18.2.2013 11:20

K72a43r86e43l 17J86a67r49o41s65l13a81v 35P89r68o54c46h83á69z69k89a 7356386392464

Já bych se jednoznačně klonil k rekonstrukci / modernizaci původních tétrojek, některé upravené jsou dnes přístupné pro vozíčkáře, kočárky i přepravu nákladů, ale asi by to chtělo u těch bariérových vstupů zvýšit počet schůdků o jeden, výsledkem by bylo snížení výšky schodu a usnadnění nástupu i výstupu starších osob. Původní laminátové sedačky jsou naprosto bez konkurence, jsou nejlepší materálově i tvarově. Další generace (textil) ženy v letních šatech štípou, z poslední generace dřevěných cestující díky nevhodnému tvarování při jízdě soupravy do/z kopce v pražském kopcovitém terénu, při brzdění nebo rozjezdu prostě sjíždějí a padají, ať se drží jak chtějí. Nedovedu si představit následky při nárazu soupravy v plné rychlosti. Původní sedačky šly také daleko snadněji udržovat v čistotě. V původní verzi těchto tramvají měl také řidič představu o tepelných podmínkách ve voze. Jeho oddělení bylo samozřejmě z hlediska bezpečnosti správné, ale chybí tady jakákoliv zpětná vazba. Řidič, řidička sedí v kukani v krátkých rukávech v pohodě, cestující ve voze zachumlaní v kabátě klepou kosu, nebo se (výjimečně) naopak potí. Když má souprava najeto tak se na zastávce otevřou dveře a ponechají třebas i 5 minut otevřené (zvlášť při střídání)! Letošní mírná zima to zase tolik nevyhrotila, ale v loňských a předloňských mrazech to často byla pochoutka. Mimochodem povšimli jste si, že zhruba polovina řidičů zazvoní PŘI rozjezdu  až po ujetí zhruba půl metru a ne PŘED rozjezdem (jak by tomu správně mělo být), a ta druhá už nezvoní vůbec!!!!!

Kdybych měl tu možnost, rád bych tento příspěvek poslal přímo z této diskuze současně mimo jiné pražskému dopravnímu podniku a nejen tomu. Diskuze pro diskuzi jsou prakticky k ničemu, domnívám se, že teprve současné odeslání vkládaného příspěvku na konkrétní mailové adresy příslušných orgánů může alespoň zkusit tu a tam něco změnit, zlepšit!

+3/−1
15.2.2013 18:44

J52i37ř14í 71K13r40e78j69č13í79k 2127858584866

Řidič pochopitelně řídí v krátkých rukávech, protože jeho služba trvá taky 12 hodin, zatimco cestující si pokud vim po nástupu do vozu svršky neodkládá, takže je adekvátně nižší teplota v salonu logická. Osobně se setkávam spíš s přetopenými vozy.

Pět minut netrvá střídání nikde, zrovna tak takhle vysoké předjetí je nesmysl. Realita bude někde na půl minutě...

Zvonění při rozjezdu bylo od loňského roku zrušeno, a po rozjezdu se zvonilo proto, že do tachografu se zaznamenává až jízda, nikoliv stání a cinknutí před rozjezdem by tak nebylo průkazné.

+1/0
15.2.2013 20:44

M21a37r68e92k 20T58u67r49n93o57v42e21c 7475472880226

No, ta půl minuta se mi moc nezdá, možná tak někde na IPP, kde je velký provoz, tak se asi řidiči snaží se při tom předávání moc nevykecávat. Ale už hodněkrát jsem tohle střídání chytil i u Vozovny Motol a tam mi přijde, že to často trvá docela dlouho. Jako by si říkali, že směrem na Řepy stejně skoro nikdo nejezdí - a ani nepospíchá - tak co oni by pospíchali. No a já třeba zrovna ráno pospíchám, do práce... Jednou jsme tam taky takhle stáli asi 5 minut, ale to se ten střídající někde ve Vozovně asi zasekl a začali ho nahánět snad i mobilem, ještě i nějaký další řidič, který měl střídat v další tramvaji, která ještě nepřijela...

0/0
18.2.2013 12:19

M46a15r56e96k 64T59u62r77n38o34v33e21c 7315192660686

"Kdybych měl tu možnost, rád bych tento příspěvek poslal přímo z této diskuze současně mimo jiné pražskému dopravnímu podniku a nejen tomu."

A Vám v tom něco brání? Sice mail na DPP (info@dpp.cz) nějak zrušili, ale máte na jejich webu k dispozici kontaktní formulář, tak jim to klidně pošlete. Kontakt na magistrát určitě také najdete, když budete hledat...

0/0
18.2.2013 12:16

J86i95ř58í 42L31a41m27a80č 4775125431567

Podle mě jsou stále tyto tramvaje T3 nejspolehlivější a po modernizaci interiéru mohli jezdit dále, své o tom může říci Liberec, kde žádné jiné tramvaje nevydrželi v zimě ani sezónu a tyto tam jezdi desítky let ;-)

+10/−1
15.2.2013 16:52

R38a90d92o41s79l90a43v 95K38l61a32u60d73a 5904648844342

Po modernizaci interieru stojí za prd. Skořepinové sedačky z laminátu byly dokonalé. :-)

+5/0
15.2.2013 16:55

L55u27k83á89š 72M33a50c88h 7563890140863

Spolehlive klidne byt muzou, ale to nemeni nic na tom, ze jsou hlucne a nejsou pristupne pro vozickare a dalsi invalidy. 

Takze v praxi nahouby. At klidne ta tramvaj tahne do Ruska.

0/−8
15.2.2013 17:03

J75i28ř61í 25L16a48m46a41č 4915415401757

jsou i modernizace přizpůsobené pro vozíčkáře, které v Liberci také jezdí... ;-) hlavní účel výměny je spíše "prokazatelně čisté" utracení peněz daňových poplatníků, než ohled na vozíčkáře a na hluk na okolí ;-)

+6/−1
15.2.2013 17:09

L69u40k35á72š 96M68a39c76h 7423550310843

Je ovsem trochu rozdil mezi komfortem nastupovani u prestavene (designove pul stoleti stare) tramvaje a tramvaje, ktera je cela nizkopodlazni.

+1/−2
15.2.2013 17:15

P58e65t64r 66V51e51s33e10l38ý 2189618423706

Tak to by mě zajímalo, jaký je rozdíl v nastupování do Varia v jeho nízkopodlažní části a do těch nových.

Víte, co je hlavní problém těch nových lokalek? Že jsou to designové exibice, nikoliv dopravní prostředky.

+2/0
16.2.2013 0:53

P45e66t51r 27H53r42o24m86á18d29k42a 1979772905868

No, 15T je pohodlný i krásný dopravní prostředek.

0/0
17.2.2013 17:52

J60i36r54k30a 96D75v66o50ř82á79k 4885490173408

Ano. Na rozdíl od svých předchůdkyň má 15T šanci u cestujících získat podobnou přízeň jako T3, ale nejdřív by to chtělo trochu poladit interiér. Tj. vyházet několik sedaček, které tam mohla objednat jen nějaká "hlava" z magistrátu, co tramvají nikdy nejela.

0/0
18.2.2013 11:05

M46a61r77e91k 12T61u12r86n59o87v22e16c 7975502450326

Souhlasím v tom, že je 15T lepší než 14. Já se na ně i docela těšil. Ale teď po pár jízdách už z ní také tak nadšený nejsem. Zvenčí vypadá určitě lépe a je skoro tichá. Ale vnitřní uspořádání mi nepřijde zrovna ideální (třeba ten podivný salónek úplně vzadu, do kterého je strašně úzký průchod) a navíc ty dřevěné sedačky (na které jsem se také těšil, myslel jsem, že by to mohlo být podobně dobře udržovatelné, jak ty staré laminátky) strašně kloužou a za jízdy z nich pořád ujíždím. Možná, kdyby byly trochu lépe tvarované, podobně, jako ten laminát.

0/0
18.2.2013 12:24

M67a73r59e46k 49T11u62r40n45o93v78e26c 7685462630916

Hlučné? A to to "pojízdné rozhrkané železářství" (14T aka "Porsche") už jste zažil kolem sebe projet? :-)

0/0
18.2.2013 12:21

M17a56r71e67k 63Z15e74l39e84n72y 1766666178893

ja chci taky svoji tramvaj za 150k

+1/−1
15.2.2013 16:16

R77a25d14o59s21l25a89v 70K89l44a97u46d56a 5174818844282

Tak si jí kup. Bude další aukce:-)

0/0
15.2.2013 16:55

M22a34r30e98k 51Z78e77l67e62n97y 1306606758343

umite si predstavit mit fakt vlastni tramvaj a hasit si to treba na rande v tramvaji :-) kdyz by dosly penize, tak by clovek svezl par lidi :-P

+1/0
15.2.2013 17:27

J95i33n54d25ř62i22c18h 35P48o12l46á65k 1362692265577

Pane Hoffmann jistě máte na mysli tramvaj Tatra Smíchov T1 , americkou licenci trofejní tramvaje Siemens?  Od té doby přešel nějaký ten vývoj.

+1/0
15.2.2013 15:48

M66a56r98t54i64n 41K85y90p36r 2462365914584

Celá řada T1, T2 a T3  z PCC jednoznačně vychází. Například podvozky (resp celé uspořádání spodku) je s PCC konstrukčně shodné. A nevím co je na předválečných amerických PCC trofejního od Siemens.

+1/0
15.2.2013 16:27

P26e69t19r 24V20e11s23e12l91ý 2299728193866

Vy o tom asi moc nevíce. PCC stanovila, co má tramvaj mít. Nikoliv, že se to musí obkreslovat. Všiml jste si aspoň, co měli americké lokalky na střeše? Tyčový sběrač, stejně tak jako první T1. Další již měly klasický pantograf. Jak tohle vysvětlíte?

0/0
16.2.2013 0:50

R84o28b61e84r51t 17H50o14m40o72l60k31a 2680632462621

A co jim prodat ty "Porsche" a za utržené peníze dopřát těm T3 nový lak (nic jiného jim totiž pro bezchybný provoz nechybí).

+18/−2
15.2.2013 15:41

M87i25l85o26š 75P31e42c36h51a26r 6689130556747

Přesně tak, Té trojky jsou nejlepší tramvaje v historii. Příjemné na pohled a prostorné uvnitř.

+7/0
15.2.2013 15:46

M37a36r44e77k 56P67a38l50i94c28k50a 1545849951573

Prostorné jsou proto, že nejsou nízkopodlažní, takže mají prostor pro cestující bez zasažení podvozkem. Ale jestli vám záleží spíš na šíři vnitřku než na příjemnějším nástupu a výstupu všech cestujících a hlavně starších osob a matek s kočárky a lidem se zavazadly, pak je T3 to pravé řešení.

+4/−1
15.2.2013 15:57

J91a50r46o76s49l13a13v 86B92r20ü62m85m34e43r 7344483476

No existují nizkopodlažné vagóny T3. Problém Proshe je, že i přes značnou velikost se tam vejde bezpečně na stojáka mnohem méně lidí, než do T3.

+10/0
15.2.2013 16:08

O57n65d44r34e85j 90M17a78c33á47k 9303669749301

pro zdraveho cloveka bez ditete....

+7/−1
15.2.2013 15:58

M46a45r78e58k 75Z31e36l16e71n33y 1496516668923

ne, nejlepsi byli ty stare bez dveri, kde ridic brzdil litinovym kolem... nic krasnejsiho nebylo

+2/0
15.2.2013 16:17

L80u14k17á69š 79M13a95c29h 7613330160583

Spolehlivost nikoho, krome provozovatele, nezajima. Dulezity je komfort pro cestujici, pristupnost pri invalidy, tlumeni hluku a vibraci, ...

0/0
15.2.2013 17:06

J39i97r25k65a 81D29v27o88ř26á50k 4555840583268

Poršáky - pojízdné železářství - bych jim také prodal, jenže to by je musely chtít.;-D

Nicméně nespokojenost s nimi doléhá již dost vysoko, schválně jestli se z ní nakonec vyvine něco zajímavého a pro Škodovku nepříjemného.;-)

0/0
18.2.2013 11:15

V21o51j93t21ě84c44h 34P24u96l29e40c 8605868711

Jestli ono by nestálo za to, udržet pát těch T3 v provozu jako turistickou atrakci (především na turisty nejvytíženějších linkách a v nejfotogeničtějších částech Prahy), něco na způsob Lisabonu, kde jsou stařičké tramvaje jednou z ikon města

+3/−1
15.2.2013 15:38

L34u27k82á55š 51Š26l91e37h89o16f50e29r 1333769765409

Historická linka už v Praze jezdí ;-)

+1/0
15.2.2013 15:45

V57o31j20t62ě90c54h 34P50u47l71e34c 8245108951

Dobře, ale to je trochu jinej kocept - to je extra linka, zatímco tohle by byly tramvaje v normálním provozu

0/0
15.2.2013 15:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.