Diskuze

Místo do šrotu prodala Praha tramvaje T3 Rusům a Ukrajincům

Pražský Dopravní podnik prodal loni v aukcích 54 vyřazených tramvají T3, za které získal přes 8 milionů korun. Vydělal tak víc, než kdyby dal staré tramvaje do šrotu, což byla dříve běžná praxe. Ve sběrně by prodejem získal jen dva až tři miliony.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

N77i68k 43A91d83l14e84r

18. 2. 2013 15:18

Je zvláštní, proč se nevyráběl vůz bez místa pro řidiče (a dalších částí), když téměř 50% jich jezdilo jako druhé ve spřažení. Úspora by mohla být docela markantní.

0 0
možnosti

Nemusela by. Místo pro řidiče je ve druhém voze zbytečné, pokud zrovna jede jako druhý. Ale když se rozpojí a jede samostatně, tak už ne.

Pohon, brzdy a ostatní systémy včetně jejich řízení jsou samozřejmě potřebné pořád, i když samo ovládání jde momentálně z prvního vozu.

Aby to v praxi nedopadlo tak, že by nakonec někde válely zbytečné "druhé" vozy, na kterých se ale trošku ušetřilo, zato by byl nedostatek těch řídících...

No, v éře většiny dlouhých tramvají nás to už trápit nebude muset...

0 0
možnosti

Ten prodej považuji za báječný počin.R^

0 0
možnosti

Je určitě zajímavé, že americký licencovaný podvozek PCC z třicátých let přežil až dodnes, na druhou stranu z toho článku je myslím zřejmé, že to pradali třikát dráž než kilo šrotu.

1 0
možnosti

J91o11s96e33f 72K34u36b62e91š

16. 2. 2013 20:19

No jo T3ky jsou něco jako Tatra 148ka nebo Dakota DC1, komfort s otazníkem, ale všechny nás přežije

2 0
možnosti

A96l34a92n 73Ř10e58p88k79a

16. 2. 2013 11:26

Nojo, na Ukrajině to ještě budou super moderní stroje ;-D

1 0
možnosti

J79a74n 30H21o19r91a

16. 2. 2013 15:35

Stejně jako u nás staré motoráky DB(ř.628),které hodlá provozovat Arriva;-)

3 0
možnosti

P83e92t23r 33K97o19v29a63r

16. 2. 2013 8:47

Vidím to tak, že šáliny které by mohly ještě něco odjezdit se pošlou za pár šupů do světa a nakoupí se na nesplatitelný dluh nové, o několik řádu dražší. Takže v Praze máme sice trendy in superšáliny, za chvíli ale budeme rýt držkou v zemi, protože nebudeme mít na splácení dluhu který neustále narůstá.

2 1
možnosti

V Praze nemáme šaliny, nýbrž tramvaje. :-)

Ale vážně - máte pravdu v tom, že možná by stálo za to poptat se jiných měst, jestli třeba neprovozují ještě starší tramvaje a v horším stavu a jestli by jim tyto T3 náhodou neposloužili. Vždyť i v článku se píše, že jednu T3 si koupil Liberec... Ale otázka je, pro kolik těchto starších vozů by se ještě v ČR našlo uplatnění, třeba to i zkoušeli a ten jeden kousek do Liberce je jediné, co se jim povedlo...

0 0
možnosti

A jedna taková nízkopodlažní T3R.PLF je zhruba 10krát levnější a 10krát méně poruchová než Škoda 15T, o Porsche nemluvě. Kdyby se tímhle v DPP řídili, místo aby naslepo objednali rovnou 150 kusů, pár korun by se jistě uspořilo a rekonstrukcí zbylých T3(SU(CS)) a jiných modifikací by vznikly 2. do soupravy. Nikde jsem ještě neviděl, aby bylo v jedné tramaji tolik nemohoucích, že by jim ta nízkopodlažní část wanny nestačila.

0 0
možnosti

Kdyby záviselo na DPP, tak tu 14T a 15T nikdy nemáme, ale tyhle tramvaje "kupoval" majitel, tj.hl.m.Praha. DPP je má tak akorát zaplatit...

0 0
možnosti

Já bych se jednoznačně klonil k rekonstrukci / modernizaci původních tétrojek, některé upravené jsou dnes přístupné pro vozíčkáře, kočárky i přepravu nákladů, ale asi by to chtělo u těch bariérových vstupů zvýšit počet schůdků o jeden, výsledkem by bylo snížení výšky schodu a usnadnění nástupu i výstupu starších osob. Původní laminátové sedačky jsou naprosto bez konkurence, jsou nejlepší materálově i tvarově. Další generace (textil) ženy v letních šatech štípou, z poslední generace dřevěných cestující díky nevhodnému tvarování při jízdě soupravy do/z kopce v pražském kopcovitém terénu, při brzdění nebo rozjezdu prostě sjíždějí a padají, ať se drží jak chtějí. Nedovedu si představit následky při nárazu soupravy v plné rychlosti. Původní sedačky šly také daleko snadněji udržovat v čistotě. V původní verzi těchto tramvají měl také řidič představu o tepelných podmínkách ve voze. Jeho oddělení bylo samozřejmě z hlediska bezpečnosti správné, ale chybí tady jakákoliv zpětná vazba. Řidič, řidička sedí v kukani v krátkých rukávech v pohodě, cestující ve voze zachumlaní v kabátě klepou kosu, nebo se (výjimečně) naopak potí. Když má souprava najeto tak se na zastávce otevřou dveře a ponechají třebas i 5 minut otevřené (zvlášť při střídání)! Letošní mírná zima to zase tolik nevyhrotila, ale v loňských a předloňských mrazech to často byla pochoutka. Mimochodem povšimli jste si, že zhruba polovina řidičů zazvoní PŘI rozjezdu  až po ujetí zhruba půl metru a ne PŘED rozjezdem (jak by tomu správně mělo být), a ta druhá už nezvoní vůbec!!!!!

Kdybych měl tu možnost, rád bych tento příspěvek poslal přímo z této diskuze současně mimo jiné pražskému dopravnímu podniku a nejen tomu. Diskuze pro diskuzi jsou prakticky k ničemu, domnívám se, že teprve současné odeslání vkládaného příspěvku na konkrétní mailové adresy příslušných orgánů může alespoň zkusit tu a tam něco změnit, zlepšit!

3 1
možnosti

Řidič pochopitelně řídí v krátkých rukávech, protože jeho služba trvá taky 12 hodin, zatimco cestující si pokud vim po nástupu do vozu svršky neodkládá, takže je adekvátně nižší teplota v salonu logická. Osobně se setkávam spíš s přetopenými vozy.

Pět minut netrvá střídání nikde, zrovna tak takhle vysoké předjetí je nesmysl. Realita bude někde na půl minutě...

Zvonění při rozjezdu bylo od loňského roku zrušeno, a po rozjezdu se zvonilo proto, že do tachografu se zaznamenává až jízda, nikoliv stání a cinknutí před rozjezdem by tak nebylo průkazné.

1 0
možnosti

J45i26ř51í 90L83a79m62a16č

15. 2. 2013 16:52

Podle mě jsou stále tyto tramvaje T3 nejspolehlivější a po modernizaci interiéru mohli jezdit dále, své o tom může říci Liberec, kde žádné jiné tramvaje nevydrželi v zimě ani sezónu a tyto tam jezdi desítky let ;-)

10 1
možnosti

Po modernizaci interieru stojí za prd. Skořepinové sedačky z laminátu byly dokonalé. :-)

5 0
možnosti

ja chci taky svoji tramvaj za 150k

1 1
možnosti

Tak si jí kup. Bude další aukce:-)

0 0
možnosti