Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet loni „vyjezdil“ ztrátu přes 50 milionů. Obviňuje z toho dráhy

První úplný rok na české železnici neskončil pro žluté vlaky dobře. Společnost skončila se ztrátou vyšší než 50 milionů korun. Nelichotivý výsledek soukromý dopravce zdůvodňuje podnákladovými cenami Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19i56r78i 94S35v25o71b38o55d13a 9669870377523

Proboha kdyz ro nevydelava tak proc to dela??? At ten kram zavre a je to !!! 

Jancuro buď s tim prodelkem kecas nebo nerikas celou pravdu !!!!

0/0
5.4.2013 11:43

V49á39c77l38a87v 15M11a35i92x26n20e91r 7175100445881

A nejezdi nahodou Jancura na nekterych autobusech pod naklady? Treba Liberec atd.. A sam pak krici .. to jsou veci .. jinak nemam pocit, ze by to byla vec CD, proste si to jen spatne spocital a ted se snazi vinit kazdeho kolem ...

0/0
26.3.2013 21:49

M54a30r78t27i47n 69M77u91r31c90i90n12a 5548546456275

Strata z prevadzky Pendolino 600-800 milionov korun rocne a oni predlzia Zaludovi kontrakt o dalsich 5 rokov.

:-D

Na niektore veci je statna kasa zjavne bezodna...

0/−5
19.2.2013 8:47

M30a98r35t37i76n 63N63o90v51o17t31n85ý 7778258335643

Pendolina zdědil Žaluda po svých předchůdcích, kterým byla navíc nadirigována politika. Z té částky (pokud je teda pravdivá, protože to tvrdí jen Jančura) jsou absolutní většina odpisy z pořizovací ceny, s těmi teď nelze nic dělat. Nevidím jediný důvod, proč by Žaluda neměl pokračovat jako šéf ČD.

+6/−2
19.2.2013 10:14

J38i20r24k21a 66D57v35o11ř69á98k 4465650243208

A to víte odkud, že mají pendolina ztrátu 600-800 mil? Ze lží jeho konkurenta a navíc ještě špatně pochopených?;-D

+4/0
19.2.2013 10:27

P32a47t70r74i73k 86Š11e19b60e77s66t24a 4353942616555

Mno tak shodou okolností jsem jel včera Praha - Ostrava ráno a zpět odpoledne... zatímco jsme se do RJ v 5:17 nedostal, tak Pendolíno v 5:29 bylo v pohodě... dokonce ve vagonu bylo našviháno celkem 5ti cestujícími...

A tak jsme se díval i odpoledne... skoro jsem se do pendolína nevešel, protože tam sedělo celkem 11 lidí v našem vagonu (2. třída obé vagon č. 7). A k tomu jsme ještě odpoledne zaplatil za jízdenku o kilo navíc...

 

Ale jinak si nemohu na Pendolíno stěžovat... jen bych chtěl doporučit, že by to mohly vypravit jako lehátkový vůz... ty sedačky celkem tlačily.

 

Tedy summa summárum omlouvám se za vše, co jsem o ČD níže v minulých dnech napsal, protože cestování v Pendolínu je takové rodinné, a člověk si tam i nejenom natáhne nohy, ale i dokonce lehne a vyspí se, aniž by jej někdo rušil ;-D. I noviny jsem za ty dve stě za místenku dostal, vodu 0,2 litru taky... jen ta horká čokoláda zalitá vodou - za 39 korun byla drahá na to, jak byla hnusná ;-(;-(

+1/−1
20.2.2013 21:56

Z16b52y74n67ě47k 26P44o30p15o63v50s98k36ý 9176648277343

Pane Šebesto, žádný vlak Regiojetu v 5:17 nejede, z čehož plyne, že je velmi nepravděpodobné, že byl vlak plný, jelikož podle rezervačního systému Regiojetu, mají zítra spoustu volných míst a tohle je u těchto ranních spojů běžný stav. Vy prostě musíte být šašek za každou cenu, že? :-D

+3/−1
21.2.2013 8:04

P37a96t98r48i17k 49Š58e77b37e11s62t43a 4103432986155

ooo tak jsme se spletl - jede v 5:12...

    Praha hl.n. přestup na Metro          5:12    Koupit jízdenku     Vlak 1001 RegioJet   Ostrava hl.n.     8:36    8:37    

.

šašek jste vy ;-D

.

btw. a co to odpoledne? To je také u pendolína běžný stav?? 11 lidí na vagon x 6 (jeden ze soupravy je jídelní) = 66 lidí? Při ceně jízdenky 490 korun = 32 340 korun na příjmové straně? To je nějakých 90 korun na km. Jenom na poplatku za koleje zaplatí pendolíno nějakých 40 korun na kilometr...

0/0
22.2.2013 22:12

A17l52e39n23a 48S52i83l30o36n54o67v32á 2602199340694

Stojím za panem Jančurou !!

Nevím protč bych měla dotovat jízdu ostraváků pendolínem do Prahy. !!

0/−7
18.2.2013 3:36

A12l95e11n67a 64S56i67l45o35n18o69v88á 2432669710634

...za kolik jezdí Jančura je mi úplně jedno. Vadí mi že české dráhy jezdí pod náklady a musím je z mých daní dotovat i když vlakem nejezdím.

0/−4
18.2.2013 3:38

J16a10n 31N10e21š87p20o88r 4536248276802

Dokonce vás to tak sebralo, že jste neváhala, a za cenu nesmírného utrpení vstala ve tři v noci, abyste mohla svůj spravedlivý hněv vyjádřit veřejně... Obdivuhodné! Škoda, že nevíte, o čem je řeč.

+8/0
18.2.2013 7:28

J94i90r54k76a 90D38v73o96ř46á97k 4465510953718

Zatímco Jančura je ten, kdo vede cenovou válku, on jezdí pod náklady a navíc za státní peníze...

Ale stůjte si za kým chcete, to vám nikdo nebere. Koneckonců, konkurence je tam potřeba. I když bych si přál nějakou důstojnější a méně destruktivní, ale kde v ČR vzít a nekrást, že.

+4/0
18.2.2013 8:48

P77a23t44r24i41k 91Š86e95b68e53s19t12a 4683892186895

nechte se fakticky vyšetřit... "Jančura jezdí za státní peníze..." ;-D;-D;-D;-DR^R^R^

0/−1
20.2.2013 21:58

J78o21s41e50f 63K39o27p24e21c51k38y 9964652695

Jizdu ostravaku pendolinem do Prahy uz nijak nedotujete, takze vas to jiz trapit nemusi ;-)

+4/0
18.2.2013 14:39

J11a83n 58H25o25r42a 6747191986

Že vy budete jeho stín:-)

+1/0
18.2.2013 15:49

J84i87r18k93a 84D32v81o35ř14á17k 4385170673408

Ztráta je 60 mil. Kč za 2011, ne 50. Jak jinak byste zaokrouhlili "výsledek hospodaření před zdaněním 59 767 tis. Kč" vy? K tomu podle výroční zprávy přistupují ještě desítky milionů za nesplacené závazky z obchodního styku.

+8/0
18.2.2013 0:41

V63l31a23s82t26i10m29i49l 58F97i13a83l17a 1282201744

No jistěěěěééééééééééé.

Tak proč nejezdí za kačku?

+3/0
17.2.2013 22:45

P91a57v13e11l 42M64o75t31y32č39k87a 1693125918

Mám rád citáty, některé jsou velmi výstižné. Doporučuji například tyto, obzvláště ty z bodu tři :

http://cs.wikiquote.org/wiki/Jan_Werich

+1/0
17.2.2013 20:51

M58i40r93o26s27l60a93v 28R91ů91ž98i64č47k59a 2957808485737

Pan Jančura nyní zjišťuje,že za jízdu po kolejích se musí platit,platit se musí také za hlášení rozhlasem na nástupištích,za využívání stanic,kde tyto 3 vagony zastaví a také myčka něco stojí. ČD po léta udržovaly koleje a stanice před rozdělením,kdy to spadlo pod  ŽDC.Myslet si,že na lukrativní trati kyne zisk je špatné.Nyní tam jezdí také LEO-expres.ČD zajišťují dopravu všude proto jsou zcela oprávněně dotovány a hlavně mezinárodní rychlíky si objednává a platí MD.

+10/−1
17.2.2013 11:41

P17a93t41r45i59k 63Š38e31b65e47s60t93a 4703412796555

Tak obměněná lež... to, že se musí na kolejích platit, tak to asi ví od samého počátku, protože platí. Problém je soudruhu to, že České socialistické dráhy zneužívají dominantního postavení na trhu a provádí v rozporu se zákonem dumpingovou cenu... osobně si myslím, že rovněž v rozporu se zákonem kříží účetnictví, protože nejsou ve zveřejněných rozpočtech na dráhu vyčísleny přepočítatelné náklady na hodinu práce včetně přepočítatelných mzdových nákladů na úvazek. Atd. Atd...

 btw. nějak mi nejde do hlavy co básník chtěl říci (cit)  Myslet si,že na lukrativní trati kyne zisk je špatné....... on zákon přímo říká, že ani ČD nesmí dotovat takovéto komerční tratě a vlaky a mohou je provozovat pouze ZA ÚČELEM ZISKU.

 

a poslední věta, ta hovoří sama o sobě - velká říjnová socialistická revoluce comeback :-/X

+1/−9
17.2.2013 19:04

J15a54n 52N23e11š91p23o97r 4386208186422

Pane Šebesta, níže píšete něco o urážkách... Jestli tenhle váš příspěvek není urážlivý, tak potom který?

+7/0
17.2.2013 19:51

J10a37n 71N35e57š49p94o94r 4976268946432

Jo, a ještě jednu věc, možná už to tu padlo, ale nehodlám pročítat diskuzi, Student agency jízdné 1,- Kč, říká vám to něco, vy plamenný obhájce spravedlnosti?

+8/0
17.2.2013 19:52

M61a88r39t37i80n 40K97a38r33á67s13e90k 9368953608158

Jezdit muzes i zadarmo, pokud nejsi dominantni dopravce.

+1/−1
18.2.2013 13:28

J12a28n 47N30e52š29p87o65r 4206888676222

Vy jste tomu nasadil korunu... Takže podle vaší logiky může používat dumpingové ceny jenom RJ, jo?

+1/−1
18.2.2013 14:53

M90a83r60t17i37n 57K78a49r12á82s69e57k 9798203148768

To neni moje logika, to je zakon (ktery je podle sice lehce nelogicky, ale tak to proste je]

+1/−1
18.2.2013 15:47

V68l68a44s30t53i44m88i94l 97F57i23a18l68a 1512711704

Už byste se s těma soudruhama mohli konečně uklidnit ne? Každý kdo má jiný názor než vy je soudruhem? Už je to vážně není ani zábavné

+4/0
17.2.2013 22:47

P51a39t25r41i82k 52Š83e97b48e80s65t98a 4443762716725

nemůžu s těmi soudruhy se uklidnit, protože soudruzi jsou tady rozlícení až do ruda ;-D

0/−2
20.2.2013 22:00

M19a83r88e50k 30P33a91l47i49c70k21a 1395989651403

ČD jezdí za dumpingovou cenu, protože to řekl Jančura?

+4/0
17.2.2013 23:43

M43a41r97e86k 37S79v87o44b85o25d60a 3313143625

Koaukam ze z dizkuze se stala prestrelka, asi pet ajznbonaku proti jednomu chudakovi, ktery to nemuze ustat. JA nevim kdo koho dotuje, ale vim, ze CD jsou neuveritelna dira do rozpoctu, a dojna krava pro telata prisata na tomhle statnim cecku zasobovanem mlikem od danovych poplatniku. Z vlastnich zkusenosti vim, jak se treba rozkradal material pri rekonstrukcich koridoru. A obdivuju Jancuru, uz jen pro tu odvahu, ze se pusti do boje s timhle statnim molochemR^ NA druhou stranu - nemyslim si, ze by se mela veskera verejna doprava privatizovat. Nektere trate nebo autobusove linky proste nikdy nebudou vydelecne, a je nutne je dotovat, aby nemuzeli lide platit za cestu ze sve vesnice do vzdaleneho mesta treba 250 Kc. Sam vidim i u nas na Ostravsku, jak se za dvacet let osekaly autobusove linky, takze misto cekani 15 minut, ted cekam na spojeni treba hodinu a pul. A jizdenka autobusem z Havirova do Ostravy ted stoji 30 Kc, zatimco autem, mam pohon LPG, ze stejna trasa vyjde na 25 Kc, v pohodli, v zime v teple a v lete s klimatizaci...JInak po trase Praha - Ostrava jezdim vlakem pomerne casto uz asi 15 let a tak mi neunikl nahly pokles cen v ramci konkurencniho boje CD s Regiojetem. CD sice uz predtim mely pro vlastniky inkarty pripraveny slevy Eliska, takze pokud mel clovek stesti a elisku si zablokoval vcas, dalo se mezi Ostravou a Prahou projet za nejakych 140? ( uz si nepamatuju presne). Ted ale najednou slevnili i nabidku pro ostatni zakazniky, nejen ty co vlastni inkartu, takze inkarta skoro pozbyva na tehle relaci smysl. To podle me neni fer a prislusny urad by mel zakrocit, i kdyz je pro me vyhodne, ze se diky tomu svezu pohodlnym Regiojetem mezi Prahou a HAvirovem za 330 Kc.

+4/−8
16.2.2013 22:45

P33e94t62r 79N50o45v58o66t82n30ý 5317164330931

Další inteligent dorazil. Co mají ČD společného s rekonstrukcí koridorů?

+8/0
17.2.2013 0:30

M42a80r71e68k 48S25v35o64b13o78d84a 3453383945

Ted uz mozna moc ne, ale pred 15 lety, kdyz jeste nexistovala SZDC, mely CD s rekonstrukcema spolecneho docela dost, nicht wahr?

+1/−4
17.2.2013 0:51

P53a63t14r72i69k 42Š86e47b25e75s28t24a 4933832736255

musíte hned začít urážet? Přesně to dělali ti dole...

0/−4
17.2.2013 0:56

M66a15r73e64k 50S52v43o87b62o65d47a 3963403595

Jak urazet?? Nicht wahr snad neni urazka, aspon doufam, kam me chabe znalosti nemciny sahaji, melo byto to znamenat "neni-liz pravda" ;-D

0/−1
17.2.2013 1:38

P11a65t98r30i71k 38Š65e27b43e63s60t55a 4433562926295

zrovna toto jsem nemyslel...

0/−2
17.2.2013 15:14

J10a40n 80H38o62r28a 6397641406

SŽDC vzniklo v roce 2003...

0/0
18.2.2013 15:16

J13o20s69e83f 17K76o48p49e84c25k26y 9584932635

Nevite, kdo koho dotuje, ale vite, ze CD jsou dira do rozpoctu... No, nic vic asi neni treba dodavat ;-)

+6/0
17.2.2013 9:51

R11a86d10k87o 40K11ř88i96v10á41n68e45k 7460663585310

Marek Svoboda: musím s Vámi souhlasit, že se jedná, jak jste řekl, o chudáka. Přitom by stačilo mít trochu soudnosti a taky "cicflajš" si o tématu, o kterém chci mocí mermo diskutovat, zjistit elementární informace. A ostatní by ho pak snad brali vážně.

+5/−1
17.2.2013 11:15

P48a47t69r65i41k 34Š54e56b58e56s83t16a 4933702776125

hlavně . že ajznboňáci tady vytahují zcela prokazatelně lživé a pomlouvačné informace... viz sáhodlouhé lži níže...;-(

+1/−4
17.2.2013 15:15

M51a45r26t36i75n 27N51o33v38o24t23n69ý 7528478405123

Kdežto vy jste vedl veskrze korektní diskusi, teď jste mě fakt pobavil ;-D

Nedělejte tady ze sebe ukřivděné děcko a chovejte se alespoň trochu jako chlap.

+4/0
17.2.2013 16:25

R81a35d92k77o 20K34ř97i69v61á55n40e81k 7540143895150

Ajznboňáci jsou kdo? Železničáři od Regiojetu jsou nebo nejsou? Já jezdím vlakem na delší cesty raději, než autem. ČD používám často, RJ občas a před třemi dny jsem jel z Moravy LeoEx. Jsem ajznpoňák, nebo nejsem?

Vaše příspěvky se mi zdají diletantské a demagogické. Že bych snad proto měl být podle Vás ajznboňák?

+6/0
17.2.2013 17:07

J69a90n 42H93o30r42a 6937711306

Pro Šebestu je každý kdo si dovolí nesouhlasit s jeho pojetím diskuze hned napadán jako "soudruh,lhář a jiné nepublikovatelné urážky".Od človíčka jeho ražení nemůžete čekat ,že zná význam slov ,která používá jako např. "ajznboňák".

+5/0
17.2.2013 17:20

P28a41t12r19i40k 86Š15e18b53e14s21t44a 4833342406215

1/ kupodivu ne každého... slušné nikoliv... ale jen ty jenž mi tykají, případně uráží, a popřípadě opakovaně vkládají vyvrácené lži; že se jich tady vyrojilo hodně, tak to bohužel není chyba na mojí straně

2/ soudruh a lhář není nepoublikovatelné, ale publikovatelné... a dokonce je to pravda; zastánci starých pořádků komunistické správy ČD pod taktovkou státu jsou komunisti a komunisti jsou soudruzi... a lháři jsou všichni, kteří lžou... a že se tady bezostyšně lhalo do aleujá... viz mé body s poukázáním na opakované lži... viz odkaz na lživý pomlouvačný článek, který i sám vydavatel stáhnul z netu a omluvil se... ale nějací soudruzi to stáhli a publikují dále...

3/ já nevím jaké vy máte znalosti, ale "ajznboňák" je původem německého slova "eisenbahner" a užívá se v několika slovanských jazycích zejména češtiny, slovenštiny, slovinčiny...

Ale je vidět, že znalosti máte prachbídné... Holt ubi non est, nec mors non (volně: Kde nic není, ani smrt nebere)

0/−5
17.2.2013 19:15

M27a66r24t70i20n 51N83o19v33o63t81n56ý 7968178615923

To je fakt slušná paranoia - všichni jsou soudruzi, komouši, ajznboňáci, PR oddělení ČD. Nechcete ty debaty o železniční dopravě radši zabalit a jít si radši hrát zpátky na svůj blog na amatérského právníka? To vám jde lépe.

+5/0
17.2.2013 19:53

J98a16n 89H16o66r66a 6517251536

Šebesto,zpočátku jsem ti vykal,ale hned v první reakci jsem byl tebou označen za "soudruha" tak nevím proč bych ti měl vykat:-).Pokud chápeš význam psaného textu snad pochopíš,co znamená "a jiné nepublikovatelné urážky" (ovšem z tvoji reakce je zřejmé,že nechápeš).Ani ten význam slova "ajznboňák" nejsi schopen vstřebat,což dokazuje v jakém kontextu ho používáš.To,že jsi dohledal na netu původ slova, bude v tvém případě asi tak maximum možného:-)......

...jinak tvé perličky jako např..: "zastánci starých pořádků komunistické správy ČD pod taktovkou státu jsou komunisti a komunisti jsou soudruzi... a lháři jsou všichni, kteří lžou... a že se tady bezostyšně lhalo do aleujá... viz mé body s poukázáním na opakované lži..."

nechám bez komentáře ať si každý o tvoji inteligenci udělá úsudek sám...

+4/0
17.2.2013 20:25

P75a45v60e84l 93M34o16t18y62č19k24a 1373575588

Od pana Šebesty se odpovědi na mou otázku zřejmě nedočkám. Kdo ví proč.

Takže údaje ohledně dotací Regio Jet Slovensko uvedu sám.

Letos má Regio Jet dostat na dotacích za provoz na 100 kilometrové trati Bratislava Komárno 7 115 000 Euro (tj. asi 180 mil. Kč). Loni přepravil asi 1,25 cestujících. Z toho tedy vyplývá, že zjednodušeně stála jedna jízdenka slovenské rozpočet 140 Kč. Pro srovnání s dotacemi pro ČD uvedu i to, že jeden kilometr má být dotováván 5,95 EUR, tj. téměř 150 za km.

+3/−2
16.2.2013 19:24

P17a88t27r10i16k 32Š32e61b56e96s59t51a 4843272506145

Ale tady nikdo žádné dotace na prokazatelnou ztrátu nijak nekomentuje... enem vy neustále plácáte dvě nesrovnatelné věci

- dotace na prokazatelnou ztrátu, kterou, jak jsem již mnohokrát v zde diskusi opakoval, je dotace, kterou odstává provozovatel místní dráhy, kde je jízdenka dotována provozovatelem, zpravidla krajem nebo na celostátních tratích jde o dotaci na povinné slevy (studenti, TZP, děti, důchodci...)

- dotace, resp. sanace vlastníka z faktické ztráty činnosti v účetním období. Vzhledem ke skutečnosti, že 100% vlastníkem je stát, tak to sanuje stát; a stát to sanuje vždy ze státního rozpočtu - viz zákon o státním rozpočtu.

+2/−4
16.2.2013 19:31

J60o98s71e55f 66K74o48p58e48c69k57y 9494872535

stat nic nesanuje, uz jen proto ze to par let nesmi. Byl by to nepovolena podpora. takze placate kraviny ;-)

+7/−2
16.2.2013 19:32

P51a77t70r58i40k 97Š76e48b51e18s31t53a 4833142866445

proto je akcionářem... tam se to smí, resp. musí, protože se jede čistě podle obchodního zákoníku...

navíc ČD rozprodávají majetek, aby se nesanovalo, ale jde o majtek, který odstalo do vínku transformovaná ČD od státu... šlo o státní majetek.... tedy jde o nepovolenou podporu - btw. i ten Jančura na to upozorňoval v roce 2011 - http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-53601260-ceske-drahy-se-budou (poslední odstavec)

+2/−4
16.2.2013 19:39

J81o31s89e22f 14K63o38p85e13c50k23y 9784502675

podle zadneho obchodniho zakoniku se nejede... a jen svym vlastnim linkem priznavate, ze placata kraviny ;-) Ano, CD chce prodat SZDC budovy,ktere nikdy realne ke sve cinnosti ani nepotrebovalo. Dela to presne proto, ze stat nemuze CD pomoci nijak jinak...

+6/−1
16.2.2013 19:44

P61a74t21r67i53k 17Š73e23b68e19s15t82a 4593292476445

jasně akciová společnost nejede podle obchodního zákoníku ;-D;-DR^

Fakt dobrý joke :-)

+2/−4
16.2.2013 19:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.