Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet loni „vyjezdil“ ztrátu přes 50 milionů. Obviňuje z toho dráhy

První úplný rok na české železnici neskončil pro žluté vlaky dobře. Společnost skončila se ztrátou vyšší než 50 milionů korun. Nelichotivý výsledek soukromý dopravce zdůvodňuje podnákladovými cenami Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i81r32i 11S18v95o90b32o82d53a 9299290817683

Proboha kdyz ro nevydelava tak proc to dela??? At ten kram zavre a je to !!! 

Jancuro buď s tim prodelkem kecas nebo nerikas celou pravdu !!!!

0/0
5.4.2013 11:43

V65á42c54l35a13v 38M51a65i89x96n37e93r 7155390125481

A nejezdi nahodou Jancura na nekterych autobusech pod naklady? Treba Liberec atd.. A sam pak krici .. to jsou veci .. jinak nemam pocit, ze by to byla vec CD, proste si to jen spatne spocital a ted se snazi vinit kazdeho kolem ...

0/0
26.3.2013 21:49

M45a51r52t28i95n 57M33u62r40c21i60n76a 5698126456765

Strata z prevadzky Pendolino 600-800 milionov korun rocne a oni predlzia Zaludovi kontrakt o dalsich 5 rokov.

:-D

Na niektore veci je statna kasa zjavne bezodna...

0/−5
19.2.2013 8:47

M28a68r17t38i62n 30N91o13v36o66t90n34ý 7738238905613

Pendolina zdědil Žaluda po svých předchůdcích, kterým byla navíc nadirigována politika. Z té částky (pokud je teda pravdivá, protože to tvrdí jen Jančura) jsou absolutní většina odpisy z pořizovací ceny, s těmi teď nelze nic dělat. Nevidím jediný důvod, proč by Žaluda neměl pokračovat jako šéf ČD.

+6/−2
19.2.2013 10:14

J29i43r17k76a 75D62v71o18ř19á91k 4945900773748

A to víte odkud, že mají pendolina ztrátu 600-800 mil? Ze lží jeho konkurenta a navíc ještě špatně pochopených?;-D

+4/0
19.2.2013 10:27

P94a87t61r59i74k 46Š32e72b84e25s59t48a 4903392656975

Mno tak shodou okolností jsem jel včera Praha - Ostrava ráno a zpět odpoledne... zatímco jsme se do RJ v 5:17 nedostal, tak Pendolíno v 5:29 bylo v pohodě... dokonce ve vagonu bylo našviháno celkem 5ti cestujícími...

A tak jsme se díval i odpoledne... skoro jsem se do pendolína nevešel, protože tam sedělo celkem 11 lidí v našem vagonu (2. třída obé vagon č. 7). A k tomu jsme ještě odpoledne zaplatil za jízdenku o kilo navíc...

 

Ale jinak si nemohu na Pendolíno stěžovat... jen bych chtěl doporučit, že by to mohly vypravit jako lehátkový vůz... ty sedačky celkem tlačily.

 

Tedy summa summárum omlouvám se za vše, co jsem o ČD níže v minulých dnech napsal, protože cestování v Pendolínu je takové rodinné, a člověk si tam i nejenom natáhne nohy, ale i dokonce lehne a vyspí se, aniž by jej někdo rušil ;-D. I noviny jsem za ty dve stě za místenku dostal, vodu 0,2 litru taky... jen ta horká čokoláda zalitá vodou - za 39 korun byla drahá na to, jak byla hnusná ;-(;-(

+1/−1
20.2.2013 21:56

Z87b26y30n98ě56k 35P94o67p10o65v95s97k29ý 9706348107353

Pane Šebesto, žádný vlak Regiojetu v 5:17 nejede, z čehož plyne, že je velmi nepravděpodobné, že byl vlak plný, jelikož podle rezervačního systému Regiojetu, mají zítra spoustu volných míst a tohle je u těchto ranních spojů běžný stav. Vy prostě musíte být šašek za každou cenu, že? :-D

+3/−1
21.2.2013 8:04

P61a71t13r72i23k 47Š53e38b56e58s90t27a 4363702426515

ooo tak jsme se spletl - jede v 5:12...

    Praha hl.n. přestup na Metro          5:12    Koupit jízdenku     Vlak 1001 RegioJet   Ostrava hl.n.     8:36    8:37    

.

šašek jste vy ;-D

.

btw. a co to odpoledne? To je také u pendolína běžný stav?? 11 lidí na vagon x 6 (jeden ze soupravy je jídelní) = 66 lidí? Při ceně jízdenky 490 korun = 32 340 korun na příjmové straně? To je nějakých 90 korun na km. Jenom na poplatku za koleje zaplatí pendolíno nějakých 40 korun na kilometr...

0/0
22.2.2013 22:12

A20l13e78n70a 77S27i68l92o92n59o19v50á 2332539230894

Stojím za panem Jančurou !!

Nevím protč bych měla dotovat jízdu ostraváků pendolínem do Prahy. !!

0/−7
18.2.2013 3:36

A59l23e39n67a 62S34i74l77o75n69o98v76á 2132509720934

...za kolik jezdí Jančura je mi úplně jedno. Vadí mi že české dráhy jezdí pod náklady a musím je z mých daní dotovat i když vlakem nejezdím.

0/−4
18.2.2013 3:38

J62a56n 18N67e55š38p56o43r 4126208796632

Dokonce vás to tak sebralo, že jste neváhala, a za cenu nesmírného utrpení vstala ve tři v noci, abyste mohla svůj spravedlivý hněv vyjádřit veřejně... Obdivuhodné! Škoda, že nevíte, o čem je řeč.

+8/0
18.2.2013 7:28

J13i15r13k44a 11D66v23o41ř74á87k 4855380103948

Zatímco Jančura je ten, kdo vede cenovou válku, on jezdí pod náklady a navíc za státní peníze...

Ale stůjte si za kým chcete, to vám nikdo nebere. Koneckonců, konkurence je tam potřeba. I když bych si přál nějakou důstojnější a méně destruktivní, ale kde v ČR vzít a nekrást, že.

+4/0
18.2.2013 8:48

P18a28t91r88i51k 86Š25e86b75e44s55t43a 4313652946645

nechte se fakticky vyšetřit... "Jančura jezdí za státní peníze..." ;-D;-D;-D;-DR^R^R^

0/−1
20.2.2013 21:58

J52o54s21e49f 72K64o95p41e11c83k58y 9624872675

Jizdu ostravaku pendolinem do Prahy uz nijak nedotujete, takze vas to jiz trapit nemusi ;-)

+4/0
18.2.2013 14:39

J32a39n 55H43o48r25a 6207301386

Že vy budete jeho stín:-)

+1/0
18.2.2013 15:49

J76i23r26k38a 67D88v66o45ř57á46k 4195450413268

Ztráta je 60 mil. Kč za 2011, ne 50. Jak jinak byste zaokrouhlili "výsledek hospodaření před zdaněním 59 767 tis. Kč" vy? K tomu podle výroční zprávy přistupují ještě desítky milionů za nesplacené závazky z obchodního styku.

+8/0
18.2.2013 0:41

V59l31a52s31t59i87m66i37l 61F97i18a22l25a 1872871264

No jistěěěěééééééééééé.

Tak proč nejezdí za kačku?

+3/0
17.2.2013 22:45

P78a54v31e26l 44M36o56t36y37č51k43a 1483115268

Mám rád citáty, některé jsou velmi výstižné. Doporučuji například tyto, obzvláště ty z bodu tři :

http://cs.wikiquote.org/wiki/Jan_Werich

+1/0
17.2.2013 20:51

M78i32r89o22s94l21a94v 92R59ů42ž70i48č60k27a 2307558735787

Pan Jančura nyní zjišťuje,že za jízdu po kolejích se musí platit,platit se musí také za hlášení rozhlasem na nástupištích,za využívání stanic,kde tyto 3 vagony zastaví a také myčka něco stojí. ČD po léta udržovaly koleje a stanice před rozdělením,kdy to spadlo pod  ŽDC.Myslet si,že na lukrativní trati kyne zisk je špatné.Nyní tam jezdí také LEO-expres.ČD zajišťují dopravu všude proto jsou zcela oprávněně dotovány a hlavně mezinárodní rychlíky si objednává a platí MD.

+10/−1
17.2.2013 11:41

P57a40t66r64i23k 25Š81e33b74e26s93t18a 4533282366455

Tak obměněná lež... to, že se musí na kolejích platit, tak to asi ví od samého počátku, protože platí. Problém je soudruhu to, že České socialistické dráhy zneužívají dominantního postavení na trhu a provádí v rozporu se zákonem dumpingovou cenu... osobně si myslím, že rovněž v rozporu se zákonem kříží účetnictví, protože nejsou ve zveřejněných rozpočtech na dráhu vyčísleny přepočítatelné náklady na hodinu práce včetně přepočítatelných mzdových nákladů na úvazek. Atd. Atd...

 btw. nějak mi nejde do hlavy co básník chtěl říci (cit)  Myslet si,že na lukrativní trati kyne zisk je špatné....... on zákon přímo říká, že ani ČD nesmí dotovat takovéto komerční tratě a vlaky a mohou je provozovat pouze ZA ÚČELEM ZISKU.

 

a poslední věta, ta hovoří sama o sobě - velká říjnová socialistická revoluce comeback :-/X

+1/−9
17.2.2013 19:04

J29a84n 31N13e91š76p31o84r 4946888546942

Pane Šebesta, níže píšete něco o urážkách... Jestli tenhle váš příspěvek není urážlivý, tak potom který?

+7/0
17.2.2013 19:51

J74a38n 16N80e77š63p89o69r 4586238186742

Jo, a ještě jednu věc, možná už to tu padlo, ale nehodlám pročítat diskuzi, Student agency jízdné 1,- Kč, říká vám to něco, vy plamenný obhájce spravedlnosti?

+8/0
17.2.2013 19:52

M39a71r45t77i98n 51K87a51r22á24s97e44k 9348693868808

Jezdit muzes i zadarmo, pokud nejsi dominantni dopravce.

+1/−1
18.2.2013 13:28

J19a80n 68N34e69š86p57o46r 4206228396882

Vy jste tomu nasadil korunu... Takže podle vaší logiky může používat dumpingové ceny jenom RJ, jo?

+1/−1
18.2.2013 14:53

M37a65r85t15i76n 55K72a30r40á52s85e53k 9118133828608

To neni moje logika, to je zakon (ktery je podle sice lehce nelogicky, ale tak to proste je]

+1/−1
18.2.2013 15:47

V40l70a56s17t76i19m60i77l 54F82i15a52l23a 1982661854

Už byste se s těma soudruhama mohli konečně uklidnit ne? Každý kdo má jiný názor než vy je soudruhem? Už je to vážně není ani zábavné

+4/0
17.2.2013 22:47

P21a97t23r55i37k 91Š66e77b96e66s49t65a 4943252336665

nemůžu s těmi soudruhy se uklidnit, protože soudruzi jsou tady rozlícení až do ruda ;-D

0/−2
20.2.2013 22:00

M14a96r15e48k 65P31a22l27i15c18k60a 1925509301173

ČD jezdí za dumpingovou cenu, protože to řekl Jančura?

+4/0
17.2.2013 23:43

M41a84r98e41k 12S88v36o32b47o14d78a 3203203695

Koaukam ze z dizkuze se stala prestrelka, asi pet ajznbonaku proti jednomu chudakovi, ktery to nemuze ustat. JA nevim kdo koho dotuje, ale vim, ze CD jsou neuveritelna dira do rozpoctu, a dojna krava pro telata prisata na tomhle statnim cecku zasobovanem mlikem od danovych poplatniku. Z vlastnich zkusenosti vim, jak se treba rozkradal material pri rekonstrukcich koridoru. A obdivuju Jancuru, uz jen pro tu odvahu, ze se pusti do boje s timhle statnim molochemR^ NA druhou stranu - nemyslim si, ze by se mela veskera verejna doprava privatizovat. Nektere trate nebo autobusove linky proste nikdy nebudou vydelecne, a je nutne je dotovat, aby nemuzeli lide platit za cestu ze sve vesnice do vzdaleneho mesta treba 250 Kc. Sam vidim i u nas na Ostravsku, jak se za dvacet let osekaly autobusove linky, takze misto cekani 15 minut, ted cekam na spojeni treba hodinu a pul. A jizdenka autobusem z Havirova do Ostravy ted stoji 30 Kc, zatimco autem, mam pohon LPG, ze stejna trasa vyjde na 25 Kc, v pohodli, v zime v teple a v lete s klimatizaci...JInak po trase Praha - Ostrava jezdim vlakem pomerne casto uz asi 15 let a tak mi neunikl nahly pokles cen v ramci konkurencniho boje CD s Regiojetem. CD sice uz predtim mely pro vlastniky inkarty pripraveny slevy Eliska, takze pokud mel clovek stesti a elisku si zablokoval vcas, dalo se mezi Ostravou a Prahou projet za nejakych 140? ( uz si nepamatuju presne). Ted ale najednou slevnili i nabidku pro ostatni zakazniky, nejen ty co vlastni inkartu, takze inkarta skoro pozbyva na tehle relaci smysl. To podle me neni fer a prislusny urad by mel zakrocit, i kdyz je pro me vyhodne, ze se diky tomu svezu pohodlnym Regiojetem mezi Prahou a HAvirovem za 330 Kc.

+4/−8
16.2.2013 22:45

P93e82t38r 59N47o47v25o92t27n30ý 5887854940491

Další inteligent dorazil. Co mají ČD společného s rekonstrukcí koridorů?

+8/0
17.2.2013 0:30

M29a41r73e36k 75S59v18o80b94o83d30a 3773763735

Ted uz mozna moc ne, ale pred 15 lety, kdyz jeste nexistovala SZDC, mely CD s rekonstrukcema spolecneho docela dost, nicht wahr?

+1/−4
17.2.2013 0:51

P66a44t85r21i12k 57Š21e35b31e42s12t81a 4903472666785

musíte hned začít urážet? Přesně to dělali ti dole...

0/−4
17.2.2013 0:56

M51a25r92e86k 13S16v39o51b44o60d61a 3233863545

Jak urazet?? Nicht wahr snad neni urazka, aspon doufam, kam me chabe znalosti nemciny sahaji, melo byto to znamenat "neni-liz pravda" ;-D

0/−1
17.2.2013 1:38

P38a69t70r50i35k 82Š43e77b83e47s38t92a 4193402346925

zrovna toto jsem nemyslel...

0/−2
17.2.2013 15:14

J67a69n 23H26o41r14a 6837881706

SŽDC vzniklo v roce 2003...

0/0
18.2.2013 15:16

J60o14s44e75f 50K95o96p47e76c14k41y 9214492225

Nevite, kdo koho dotuje, ale vite, ze CD jsou dira do rozpoctu... No, nic vic asi neni treba dodavat ;-)

+6/0
17.2.2013 9:51

R83a44d72k41o 54K57ř20i96v98á27n50e91k 7910103705220

Marek Svoboda: musím s Vámi souhlasit, že se jedná, jak jste řekl, o chudáka. Přitom by stačilo mít trochu soudnosti a taky "cicflajš" si o tématu, o kterém chci mocí mermo diskutovat, zjistit elementární informace. A ostatní by ho pak snad brali vážně.

+5/−1
17.2.2013 11:15

P33a84t80r79i74k 77Š98e12b42e51s40t54a 4413352916815

hlavně . že ajznboňáci tady vytahují zcela prokazatelně lživé a pomlouvačné informace... viz sáhodlouhé lži níže...;-(

+1/−4
17.2.2013 15:15

M28a56r38t80i67n 72N38o41v60o62t15n27ý 7348588135963

Kdežto vy jste vedl veskrze korektní diskusi, teď jste mě fakt pobavil ;-D

Nedělejte tady ze sebe ukřivděné děcko a chovejte se alespoň trochu jako chlap.

+4/0
17.2.2013 16:25

R76a64d79k56o 39K69ř46i16v44á70n98e13k 7270643645720

Ajznboňáci jsou kdo? Železničáři od Regiojetu jsou nebo nejsou? Já jezdím vlakem na delší cesty raději, než autem. ČD používám často, RJ občas a před třemi dny jsem jel z Moravy LeoEx. Jsem ajznpoňák, nebo nejsem?

Vaše příspěvky se mi zdají diletantské a demagogické. Že bych snad proto měl být podle Vás ajznboňák?

+6/0
17.2.2013 17:07

J34a68n 72H44o70r88a 6537601566

Pro Šebestu je každý kdo si dovolí nesouhlasit s jeho pojetím diskuze hned napadán jako "soudruh,lhář a jiné nepublikovatelné urážky".Od človíčka jeho ražení nemůžete čekat ,že zná význam slov ,která používá jako např. "ajznboňák".

+5/0
17.2.2013 17:20

P49a28t21r71i81k 76Š82e47b42e77s76t55a 4453522586205

1/ kupodivu ne každého... slušné nikoliv... ale jen ty jenž mi tykají, případně uráží, a popřípadě opakovaně vkládají vyvrácené lži; že se jich tady vyrojilo hodně, tak to bohužel není chyba na mojí straně

2/ soudruh a lhář není nepoublikovatelné, ale publikovatelné... a dokonce je to pravda; zastánci starých pořádků komunistické správy ČD pod taktovkou státu jsou komunisti a komunisti jsou soudruzi... a lháři jsou všichni, kteří lžou... a že se tady bezostyšně lhalo do aleujá... viz mé body s poukázáním na opakované lži... viz odkaz na lživý pomlouvačný článek, který i sám vydavatel stáhnul z netu a omluvil se... ale nějací soudruzi to stáhli a publikují dále...

3/ já nevím jaké vy máte znalosti, ale "ajznboňák" je původem německého slova "eisenbahner" a užívá se v několika slovanských jazycích zejména češtiny, slovenštiny, slovinčiny...

Ale je vidět, že znalosti máte prachbídné... Holt ubi non est, nec mors non (volně: Kde nic není, ani smrt nebere)

0/−5
17.2.2013 19:15

M32a46r96t73i35n 23N94o97v41o91t65n84ý 7688368865203

To je fakt slušná paranoia - všichni jsou soudruzi, komouši, ajznboňáci, PR oddělení ČD. Nechcete ty debaty o železniční dopravě radši zabalit a jít si radši hrát zpátky na svůj blog na amatérského právníka? To vám jde lépe.

+5/0
17.2.2013 19:53

J29a98n 88H50o35r43a 6627931256

Šebesto,zpočátku jsem ti vykal,ale hned v první reakci jsem byl tebou označen za "soudruha" tak nevím proč bych ti měl vykat:-).Pokud chápeš význam psaného textu snad pochopíš,co znamená "a jiné nepublikovatelné urážky" (ovšem z tvoji reakce je zřejmé,že nechápeš).Ani ten význam slova "ajznboňák" nejsi schopen vstřebat,což dokazuje v jakém kontextu ho používáš.To,že jsi dohledal na netu původ slova, bude v tvém případě asi tak maximum možného:-)......

...jinak tvé perličky jako např..: "zastánci starých pořádků komunistické správy ČD pod taktovkou státu jsou komunisti a komunisti jsou soudruzi... a lháři jsou všichni, kteří lžou... a že se tady bezostyšně lhalo do aleujá... viz mé body s poukázáním na opakované lži..."

nechám bez komentáře ať si každý o tvoji inteligenci udělá úsudek sám...

+4/0
17.2.2013 20:25

P64a83v86e87l 27M88o25t24y34č48k52a 1563855308

Od pana Šebesty se odpovědi na mou otázku zřejmě nedočkám. Kdo ví proč.

Takže údaje ohledně dotací Regio Jet Slovensko uvedu sám.

Letos má Regio Jet dostat na dotacích za provoz na 100 kilometrové trati Bratislava Komárno 7 115 000 Euro (tj. asi 180 mil. Kč). Loni přepravil asi 1,25 cestujících. Z toho tedy vyplývá, že zjednodušeně stála jedna jízdenka slovenské rozpočet 140 Kč. Pro srovnání s dotacemi pro ČD uvedu i to, že jeden kilometr má být dotováván 5,95 EUR, tj. téměř 150 za km.

+3/−2
16.2.2013 19:24

P36a33t23r40i89k 20Š96e78b16e89s66t36a 4453622186845

Ale tady nikdo žádné dotace na prokazatelnou ztrátu nijak nekomentuje... enem vy neustále plácáte dvě nesrovnatelné věci

- dotace na prokazatelnou ztrátu, kterou, jak jsem již mnohokrát v zde diskusi opakoval, je dotace, kterou odstává provozovatel místní dráhy, kde je jízdenka dotována provozovatelem, zpravidla krajem nebo na celostátních tratích jde o dotaci na povinné slevy (studenti, TZP, děti, důchodci...)

- dotace, resp. sanace vlastníka z faktické ztráty činnosti v účetním období. Vzhledem ke skutečnosti, že 100% vlastníkem je stát, tak to sanuje stát; a stát to sanuje vždy ze státního rozpočtu - viz zákon o státním rozpočtu.

+2/−4
16.2.2013 19:31

J87o83s12e57f 69K38o18p19e24c12k50y 9704442875

stat nic nesanuje, uz jen proto ze to par let nesmi. Byl by to nepovolena podpora. takze placate kraviny ;-)

+7/−2
16.2.2013 19:32

P44a62t42r78i62k 26Š21e13b71e82s27t85a 4773962306895

proto je akcionářem... tam se to smí, resp. musí, protože se jede čistě podle obchodního zákoníku...

navíc ČD rozprodávají majetek, aby se nesanovalo, ale jde o majtek, který odstalo do vínku transformovaná ČD od státu... šlo o státní majetek.... tedy jde o nepovolenou podporu - btw. i ten Jančura na to upozorňoval v roce 2011 - http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-53601260-ceske-drahy-se-budou (poslední odstavec)

+2/−4
16.2.2013 19:39

J53o61s16e48f 60K68o54p38e59c96k24y 9134262865

podle zadneho obchodniho zakoniku se nejede... a jen svym vlastnim linkem priznavate, ze placata kraviny ;-) Ano, CD chce prodat SZDC budovy,ktere nikdy realne ke sve cinnosti ani nepotrebovalo. Dela to presne proto, ze stat nemuze CD pomoci nijak jinak...

+6/−1
16.2.2013 19:44

P69a36t43r28i54k 14Š93e65b10e90s72t84a 4213282406835

jasně akciová společnost nejede podle obchodního zákoníku ;-D;-DR^

Fakt dobrý joke :-)

+2/−4
16.2.2013 19:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.