Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet loni „vyjezdil“ ztrátu přes 50 milionů. Obviňuje z toho dráhy

První úplný rok na české železnici neskončil pro žluté vlaky dobře. Společnost skončila se ztrátou vyšší než 50 milionů korun. Nelichotivý výsledek soukromý dopravce zdůvodňuje podnákladovými cenami Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91i25r98i 25S62v38o38b43o51d30a 9289910557373

Proboha kdyz ro nevydelava tak proc to dela??? At ten kram zavre a je to !!! 

Jancuro buď s tim prodelkem kecas nebo nerikas celou pravdu !!!!

0/0
5.4.2013 11:43

V35á97c32l56a18v 98M49a80i57x40n12e32r 7765510155831

A nejezdi nahodou Jancura na nekterych autobusech pod naklady? Treba Liberec atd.. A sam pak krici .. to jsou veci .. jinak nemam pocit, ze by to byla vec CD, proste si to jen spatne spocital a ted se snazi vinit kazdeho kolem ...

0/0
26.3.2013 21:49

M92a87r80t12i37n 45M70u20r83c49i86n43a 5258696706935

Strata z prevadzky Pendolino 600-800 milionov korun rocne a oni predlzia Zaludovi kontrakt o dalsich 5 rokov.

:-D

Na niektore veci je statna kasa zjavne bezodna...

0/−5
19.2.2013 8:47

M64a22r41t66i30n 87N69o35v85o68t47n56ý 7208788445493

Pendolina zdědil Žaluda po svých předchůdcích, kterým byla navíc nadirigována politika. Z té částky (pokud je teda pravdivá, protože to tvrdí jen Jančura) jsou absolutní většina odpisy z pořizovací ceny, s těmi teď nelze nic dělat. Nevidím jediný důvod, proč by Žaluda neměl pokračovat jako šéf ČD.

+6/−2
19.2.2013 10:14

J62i49r91k81a 31D44v52o85ř20á87k 4415470373558

A to víte odkud, že mají pendolina ztrátu 600-800 mil? Ze lží jeho konkurenta a navíc ještě špatně pochopených?;-D

+4/0
19.2.2013 10:27

P26a45t97r45i12k 87Š81e78b97e33s50t33a 4903582116315

Mno tak shodou okolností jsem jel včera Praha - Ostrava ráno a zpět odpoledne... zatímco jsme se do RJ v 5:17 nedostal, tak Pendolíno v 5:29 bylo v pohodě... dokonce ve vagonu bylo našviháno celkem 5ti cestujícími...

A tak jsme se díval i odpoledne... skoro jsem se do pendolína nevešel, protože tam sedělo celkem 11 lidí v našem vagonu (2. třída obé vagon č. 7). A k tomu jsme ještě odpoledne zaplatil za jízdenku o kilo navíc...

 

Ale jinak si nemohu na Pendolíno stěžovat... jen bych chtěl doporučit, že by to mohly vypravit jako lehátkový vůz... ty sedačky celkem tlačily.

 

Tedy summa summárum omlouvám se za vše, co jsem o ČD níže v minulých dnech napsal, protože cestování v Pendolínu je takové rodinné, a člověk si tam i nejenom natáhne nohy, ale i dokonce lehne a vyspí se, aniž by jej někdo rušil ;-D. I noviny jsem za ty dve stě za místenku dostal, vodu 0,2 litru taky... jen ta horká čokoláda zalitá vodou - za 39 korun byla drahá na to, jak byla hnusná ;-(;-(

+1/−1
20.2.2013 21:56

Z57b44y57n14ě22k 79P27o84p82o75v79s93k38ý 9736718337373

Pane Šebesto, žádný vlak Regiojetu v 5:17 nejede, z čehož plyne, že je velmi nepravděpodobné, že byl vlak plný, jelikož podle rezervačního systému Regiojetu, mají zítra spoustu volných míst a tohle je u těchto ranních spojů běžný stav. Vy prostě musíte být šašek za každou cenu, že? :-D

+3/−1
21.2.2013 8:04

P49a66t58r74i41k 80Š21e98b38e57s42t80a 4103852186375

ooo tak jsme se spletl - jede v 5:12...

    Praha hl.n. přestup na Metro          5:12    Koupit jízdenku     Vlak 1001 RegioJet   Ostrava hl.n.     8:36    8:37    

.

šašek jste vy ;-D

.

btw. a co to odpoledne? To je také u pendolína běžný stav?? 11 lidí na vagon x 6 (jeden ze soupravy je jídelní) = 66 lidí? Při ceně jízdenky 490 korun = 32 340 korun na příjmové straně? To je nějakých 90 korun na km. Jenom na poplatku za koleje zaplatí pendolíno nějakých 40 korun na kilometr...

0/0
22.2.2013 22:12

A15l75e60n30a 52S72i50l64o14n16o38v26á 2572519570664

Stojím za panem Jančurou !!

Nevím protč bych měla dotovat jízdu ostraváků pendolínem do Prahy. !!

0/−7
18.2.2013 3:36

A90l58e59n77a 89S31i29l85o24n33o22v92á 2182569760984

...za kolik jezdí Jančura je mi úplně jedno. Vadí mi že české dráhy jezdí pod náklady a musím je z mých daní dotovat i když vlakem nejezdím.

0/−4
18.2.2013 3:38

J28a72n 85N11e30š68p32o43r 4376428266892

Dokonce vás to tak sebralo, že jste neváhala, a za cenu nesmírného utrpení vstala ve tři v noci, abyste mohla svůj spravedlivý hněv vyjádřit veřejně... Obdivuhodné! Škoda, že nevíte, o čem je řeč.

+8/0
18.2.2013 7:28

J33i53r18k79a 97D64v90o77ř66á31k 4235810633668

Zatímco Jančura je ten, kdo vede cenovou válku, on jezdí pod náklady a navíc za státní peníze...

Ale stůjte si za kým chcete, to vám nikdo nebere. Koneckonců, konkurence je tam potřeba. I když bych si přál nějakou důstojnější a méně destruktivní, ale kde v ČR vzít a nekrást, že.

+4/0
18.2.2013 8:48

P22a94t94r50i45k 40Š29e37b94e88s28t23a 4383582416685

nechte se fakticky vyšetřit... "Jančura jezdí za státní peníze..." ;-D;-D;-D;-DR^R^R^

0/−1
20.2.2013 21:58

J54o45s23e48f 87K58o42p43e36c85k43y 9934452615

Jizdu ostravaku pendolinem do Prahy uz nijak nedotujete, takze vas to jiz trapit nemusi ;-)

+4/0
18.2.2013 14:39

J60a90n 15H79o32r91a 6237101466

Že vy budete jeho stín:-)

+1/0
18.2.2013 15:49

J37i70r19k24a 59D48v38o20ř54á64k 4285430633498

Ztráta je 60 mil. Kč za 2011, ne 50. Jak jinak byste zaokrouhlili "výsledek hospodaření před zdaněním 59 767 tis. Kč" vy? K tomu podle výroční zprávy přistupují ještě desítky milionů za nesplacené závazky z obchodního styku.

+8/0
18.2.2013 0:41

V29l40a35s61t11i15m83i78l 38F31i25a66l36a 1102381214

No jistěěěěééééééééééé.

Tak proč nejezdí za kačku?

+3/0
17.2.2013 22:45

P14a97v44e31l 62M10o58t48y86č78k17a 1523785548

Mám rád citáty, některé jsou velmi výstižné. Doporučuji například tyto, obzvláště ty z bodu tři :

http://cs.wikiquote.org/wiki/Jan_Werich

+1/0
17.2.2013 20:51

M26i30r35o39s14l74a47v 22R83ů77ž30i69č44k19a 2857478445407

Pan Jančura nyní zjišťuje,že za jízdu po kolejích se musí platit,platit se musí také za hlášení rozhlasem na nástupištích,za využívání stanic,kde tyto 3 vagony zastaví a také myčka něco stojí. ČD po léta udržovaly koleje a stanice před rozdělením,kdy to spadlo pod  ŽDC.Myslet si,že na lukrativní trati kyne zisk je špatné.Nyní tam jezdí také LEO-expres.ČD zajišťují dopravu všude proto jsou zcela oprávněně dotovány a hlavně mezinárodní rychlíky si objednává a platí MD.

+10/−1
17.2.2013 11:41

P74a32t11r28i83k 25Š61e49b32e81s81t55a 4883622536985

Tak obměněná lež... to, že se musí na kolejích platit, tak to asi ví od samého počátku, protože platí. Problém je soudruhu to, že České socialistické dráhy zneužívají dominantního postavení na trhu a provádí v rozporu se zákonem dumpingovou cenu... osobně si myslím, že rovněž v rozporu se zákonem kříží účetnictví, protože nejsou ve zveřejněných rozpočtech na dráhu vyčísleny přepočítatelné náklady na hodinu práce včetně přepočítatelných mzdových nákladů na úvazek. Atd. Atd...

 btw. nějak mi nejde do hlavy co básník chtěl říci (cit)  Myslet si,že na lukrativní trati kyne zisk je špatné....... on zákon přímo říká, že ani ČD nesmí dotovat takovéto komerční tratě a vlaky a mohou je provozovat pouze ZA ÚČELEM ZISKU.

 

a poslední věta, ta hovoří sama o sobě - velká říjnová socialistická revoluce comeback :-/X

+1/−9
17.2.2013 19:04

J27a50n 28N24e25š59p89o43r 4626358446252

Pane Šebesta, níže píšete něco o urážkách... Jestli tenhle váš příspěvek není urážlivý, tak potom který?

+7/0
17.2.2013 19:51

J65a28n 72N63e77š88p67o63r 4916758976522

Jo, a ještě jednu věc, možná už to tu padlo, ale nehodlám pročítat diskuzi, Student agency jízdné 1,- Kč, říká vám to něco, vy plamenný obhájce spravedlnosti?

+8/0
17.2.2013 19:52

M56a57r85t84i67n 84K60a79r51á29s92e36k 9568103768488

Jezdit muzes i zadarmo, pokud nejsi dominantni dopravce.

+1/−1
18.2.2013 13:28

J87a84n 62N64e51š96p71o43r 4246278636222

Vy jste tomu nasadil korunu... Takže podle vaší logiky může používat dumpingové ceny jenom RJ, jo?

+1/−1
18.2.2013 14:53

M64a11r51t69i63n 43K55a40r97á19s91e42k 9418183678648

To neni moje logika, to je zakon (ktery je podle sice lehce nelogicky, ale tak to proste je]

+1/−1
18.2.2013 15:47

V51l33a75s91t36i12m22i93l 14F64i38a39l93a 1722291664

Už byste se s těma soudruhama mohli konečně uklidnit ne? Každý kdo má jiný názor než vy je soudruhem? Už je to vážně není ani zábavné

+4/0
17.2.2013 22:47

P42a90t26r17i73k 62Š37e46b18e43s17t78a 4273962236275

nemůžu s těmi soudruhy se uklidnit, protože soudruzi jsou tady rozlícení až do ruda ;-D

0/−2
20.2.2013 22:00

M31a78r16e21k 15P68a18l10i71c22k74a 1905249881973

ČD jezdí za dumpingovou cenu, protože to řekl Jančura?

+4/0
17.2.2013 23:43

M17a92r83e68k 77S79v30o55b17o26d95a 3743383875

Koaukam ze z dizkuze se stala prestrelka, asi pet ajznbonaku proti jednomu chudakovi, ktery to nemuze ustat. JA nevim kdo koho dotuje, ale vim, ze CD jsou neuveritelna dira do rozpoctu, a dojna krava pro telata prisata na tomhle statnim cecku zasobovanem mlikem od danovych poplatniku. Z vlastnich zkusenosti vim, jak se treba rozkradal material pri rekonstrukcich koridoru. A obdivuju Jancuru, uz jen pro tu odvahu, ze se pusti do boje s timhle statnim molochemR^ NA druhou stranu - nemyslim si, ze by se mela veskera verejna doprava privatizovat. Nektere trate nebo autobusove linky proste nikdy nebudou vydelecne, a je nutne je dotovat, aby nemuzeli lide platit za cestu ze sve vesnice do vzdaleneho mesta treba 250 Kc. Sam vidim i u nas na Ostravsku, jak se za dvacet let osekaly autobusove linky, takze misto cekani 15 minut, ted cekam na spojeni treba hodinu a pul. A jizdenka autobusem z Havirova do Ostravy ted stoji 30 Kc, zatimco autem, mam pohon LPG, ze stejna trasa vyjde na 25 Kc, v pohodli, v zime v teple a v lete s klimatizaci...JInak po trase Praha - Ostrava jezdim vlakem pomerne casto uz asi 15 let a tak mi neunikl nahly pokles cen v ramci konkurencniho boje CD s Regiojetem. CD sice uz predtim mely pro vlastniky inkarty pripraveny slevy Eliska, takze pokud mel clovek stesti a elisku si zablokoval vcas, dalo se mezi Ostravou a Prahou projet za nejakych 140? ( uz si nepamatuju presne). Ted ale najednou slevnili i nabidku pro ostatni zakazniky, nejen ty co vlastni inkartu, takze inkarta skoro pozbyva na tehle relaci smysl. To podle me neni fer a prislusny urad by mel zakrocit, i kdyz je pro me vyhodne, ze se diky tomu svezu pohodlnym Regiojetem mezi Prahou a HAvirovem za 330 Kc.

+4/−8
16.2.2013 22:45

P93e72t34r 57N26o33v34o64t29n93ý 5297254350921

Další inteligent dorazil. Co mají ČD společného s rekonstrukcí koridorů?

+8/0
17.2.2013 0:30

M83a64r29e52k 33S73v38o97b95o51d16a 3113343145

Ted uz mozna moc ne, ale pred 15 lety, kdyz jeste nexistovala SZDC, mely CD s rekonstrukcema spolecneho docela dost, nicht wahr?

+1/−4
17.2.2013 0:51

P77a32t21r95i83k 52Š55e87b50e36s94t93a 4773912676905

musíte hned začít urážet? Přesně to dělali ti dole...

0/−4
17.2.2013 0:56

M83a23r59e77k 32S42v87o96b78o86d81a 3923473305

Jak urazet?? Nicht wahr snad neni urazka, aspon doufam, kam me chabe znalosti nemciny sahaji, melo byto to znamenat "neni-liz pravda" ;-D

0/−1
17.2.2013 1:38

P79a93t22r37i79k 76Š48e40b73e97s97t89a 4853372846425

zrovna toto jsem nemyslel...

0/−2
17.2.2013 15:14

J89a24n 47H28o28r72a 6237361346

SŽDC vzniklo v roce 2003...

0/0
18.2.2013 15:16

J89o49s27e57f 62K72o60p75e22c55k28y 9554472275

Nevite, kdo koho dotuje, ale vite, ze CD jsou dira do rozpoctu... No, nic vic asi neni treba dodavat ;-)

+6/0
17.2.2013 9:51

R68a92d93k36o 32K91ř89i52v72á58n60e67k 7180793205940

Marek Svoboda: musím s Vámi souhlasit, že se jedná, jak jste řekl, o chudáka. Přitom by stačilo mít trochu soudnosti a taky "cicflajš" si o tématu, o kterém chci mocí mermo diskutovat, zjistit elementární informace. A ostatní by ho pak snad brali vážně.

+5/−1
17.2.2013 11:15

P88a53t93r78i26k 14Š86e64b61e52s79t44a 4483192256485

hlavně . že ajznboňáci tady vytahují zcela prokazatelně lživé a pomlouvačné informace... viz sáhodlouhé lži níže...;-(

+1/−4
17.2.2013 15:15

M94a87r25t35i38n 30N49o76v73o32t41n47ý 7478678825173

Kdežto vy jste vedl veskrze korektní diskusi, teď jste mě fakt pobavil ;-D

Nedělejte tady ze sebe ukřivděné děcko a chovejte se alespoň trochu jako chlap.

+4/0
17.2.2013 16:25

R80a42d38k24o 67K81ř65i26v23á59n86e22k 7760503565830

Ajznboňáci jsou kdo? Železničáři od Regiojetu jsou nebo nejsou? Já jezdím vlakem na delší cesty raději, než autem. ČD používám často, RJ občas a před třemi dny jsem jel z Moravy LeoEx. Jsem ajznpoňák, nebo nejsem?

Vaše příspěvky se mi zdají diletantské a demagogické. Že bych snad proto měl být podle Vás ajznboňák?

+6/0
17.2.2013 17:07

J43a35n 38H86o39r43a 6317651216

Pro Šebestu je každý kdo si dovolí nesouhlasit s jeho pojetím diskuze hned napadán jako "soudruh,lhář a jiné nepublikovatelné urážky".Od človíčka jeho ražení nemůžete čekat ,že zná význam slov ,která používá jako např. "ajznboňák".

+5/0
17.2.2013 17:20

P55a41t58r30i79k 82Š28e24b65e76s65t53a 4973352456105

1/ kupodivu ne každého... slušné nikoliv... ale jen ty jenž mi tykají, případně uráží, a popřípadě opakovaně vkládají vyvrácené lži; že se jich tady vyrojilo hodně, tak to bohužel není chyba na mojí straně

2/ soudruh a lhář není nepoublikovatelné, ale publikovatelné... a dokonce je to pravda; zastánci starých pořádků komunistické správy ČD pod taktovkou státu jsou komunisti a komunisti jsou soudruzi... a lháři jsou všichni, kteří lžou... a že se tady bezostyšně lhalo do aleujá... viz mé body s poukázáním na opakované lži... viz odkaz na lživý pomlouvačný článek, který i sám vydavatel stáhnul z netu a omluvil se... ale nějací soudruzi to stáhli a publikují dále...

3/ já nevím jaké vy máte znalosti, ale "ajznboňák" je původem německého slova "eisenbahner" a užívá se v několika slovanských jazycích zejména češtiny, slovenštiny, slovinčiny...

Ale je vidět, že znalosti máte prachbídné... Holt ubi non est, nec mors non (volně: Kde nic není, ani smrt nebere)

0/−5
17.2.2013 19:15

M12a57r87t73i65n 43N47o92v53o18t13n45ý 7278948345103

To je fakt slušná paranoia - všichni jsou soudruzi, komouši, ajznboňáci, PR oddělení ČD. Nechcete ty debaty o železniční dopravě radši zabalit a jít si radši hrát zpátky na svůj blog na amatérského právníka? To vám jde lépe.

+5/0
17.2.2013 19:53

J78a92n 86H98o46r12a 6577821306

Šebesto,zpočátku jsem ti vykal,ale hned v první reakci jsem byl tebou označen za "soudruha" tak nevím proč bych ti měl vykat:-).Pokud chápeš význam psaného textu snad pochopíš,co znamená "a jiné nepublikovatelné urážky" (ovšem z tvoji reakce je zřejmé,že nechápeš).Ani ten význam slova "ajznboňák" nejsi schopen vstřebat,což dokazuje v jakém kontextu ho používáš.To,že jsi dohledal na netu původ slova, bude v tvém případě asi tak maximum možného:-)......

...jinak tvé perličky jako např..: "zastánci starých pořádků komunistické správy ČD pod taktovkou státu jsou komunisti a komunisti jsou soudruzi... a lháři jsou všichni, kteří lžou... a že se tady bezostyšně lhalo do aleujá... viz mé body s poukázáním na opakované lži..."

nechám bez komentáře ať si každý o tvoji inteligenci udělá úsudek sám...

+4/0
17.2.2013 20:25

P68a77v25e21l 83M40o77t50y23č73k10a 1833715678

Od pana Šebesty se odpovědi na mou otázku zřejmě nedočkám. Kdo ví proč.

Takže údaje ohledně dotací Regio Jet Slovensko uvedu sám.

Letos má Regio Jet dostat na dotacích za provoz na 100 kilometrové trati Bratislava Komárno 7 115 000 Euro (tj. asi 180 mil. Kč). Loni přepravil asi 1,25 cestujících. Z toho tedy vyplývá, že zjednodušeně stála jedna jízdenka slovenské rozpočet 140 Kč. Pro srovnání s dotacemi pro ČD uvedu i to, že jeden kilometr má být dotováván 5,95 EUR, tj. téměř 150 za km.

+3/−2
16.2.2013 19:24

P47a38t23r12i84k 57Š27e44b71e88s66t16a 4953772626785

Ale tady nikdo žádné dotace na prokazatelnou ztrátu nijak nekomentuje... enem vy neustále plácáte dvě nesrovnatelné věci

- dotace na prokazatelnou ztrátu, kterou, jak jsem již mnohokrát v zde diskusi opakoval, je dotace, kterou odstává provozovatel místní dráhy, kde je jízdenka dotována provozovatelem, zpravidla krajem nebo na celostátních tratích jde o dotaci na povinné slevy (studenti, TZP, děti, důchodci...)

- dotace, resp. sanace vlastníka z faktické ztráty činnosti v účetním období. Vzhledem ke skutečnosti, že 100% vlastníkem je stát, tak to sanuje stát; a stát to sanuje vždy ze státního rozpočtu - viz zákon o státním rozpočtu.

+2/−4
16.2.2013 19:31

J43o78s71e62f 81K12o69p52e39c44k13y 9614542375

stat nic nesanuje, uz jen proto ze to par let nesmi. Byl by to nepovolena podpora. takze placate kraviny ;-)

+7/−2
16.2.2013 19:32

P86a71t65r90i12k 50Š29e66b85e92s62t62a 4803472576145

proto je akcionářem... tam se to smí, resp. musí, protože se jede čistě podle obchodního zákoníku...

navíc ČD rozprodávají majetek, aby se nesanovalo, ale jde o majtek, který odstalo do vínku transformovaná ČD od státu... šlo o státní majetek.... tedy jde o nepovolenou podporu - btw. i ten Jančura na to upozorňoval v roce 2011 - http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-53601260-ceske-drahy-se-budou (poslední odstavec)

+2/−4
16.2.2013 19:39

J96o97s77e60f 90K96o23p29e37c12k34y 9604562575

podle zadneho obchodniho zakoniku se nejede... a jen svym vlastnim linkem priznavate, ze placata kraviny ;-) Ano, CD chce prodat SZDC budovy,ktere nikdy realne ke sve cinnosti ani nepotrebovalo. Dela to presne proto, ze stat nemuze CD pomoci nijak jinak...

+6/−1
16.2.2013 19:44

P70a55t77r79i86k 26Š86e39b91e68s25t80a 4963342146775

jasně akciová společnost nejede podle obchodního zákoníku ;-D;-DR^

Fakt dobrý joke :-)

+2/−4
16.2.2013 19:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.