Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český autoland se zadrhl. Kvůli novým autům

Motor české ekonomiky, výroba osobních automobilů, v lednu na první pohled výrazně přibrzdil. Celkový počet vyrobených vozů v prvním měsíci roku klesl v meziročním srovnání o více než 12 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i65r16e79k 98Š14u22r83g69o37t 6269312798198

Potom, co jsem viděl novou Octavii, mám pocit, že Škodovka bude mít problém s odbytem větší, než sama připouští. Nová prémiová auta, jako třeba Mercedes a Volvo u svých malých modelů, mají přední masku přesně v tom stylu, který Škodovka opustila, výraznou masku, obkrouženou chromovou lištou a nejen tyto modely, ale i další nová auta pracují s velmi výraznou, do očí bijící maskou. Vzhled prodává velmi výrazně. A Rapid a Octavia spadly do nevýrazné šedi, z pohledu designu to jsou podle mne zastaralé tvary, se kterými bude mít škodovka problém. Octavia, vystavená v nevýrazné šedé barvě, vypadá zepředu na první pohled úplně jako Rapid, zezadu se nelze ubránit schematické podobě již nevyráběných Audi. Možná je i pravda, že Octavia byla už dlouho hotová a nebyla vypuštěná na trh, design je překonaný.

0/0
19.2.2013 8:13

P26a97v69e74l 37K46r38a59m33e41r 9113557229775

osvědčená rada z poučení z krizového vývoje kapitalismu č.1: vyrábět co největší šmejdy, aby co nejméně vydržely R^

0/0
18.2.2013 15:18

J15i15r73i 10S16i27m12a64k 9898318128583

JJ, cenovy trhak Rapid ve vybave social edition skrabka plus 1.2 HTP za 299 tisic se nejak nedari prodat ? Kdo by to cekal, ze :)

A podobne i Citigo ve vybave social edition ultra za 180 tisic..

zajimave, ze Kia Hyundai vykazuji rust, jestli to managori od skodne trosilinku neprokoucovali, zvlast, kdyz se clovek podiva na cenovku Golfa...

0/0
18.2.2013 10:44

R75a91d17i85m 56Z39e97h85e84r 7265398779483

Já bych to i pochopil, protože mzdové náklady mají velmi vysoké. Odbory holt raději fabriku nechají krachnout, než aby šly dolů s platem. S takovými mzdovými náklady se levné auto dělat nedá. Takže jim potom stojí ty předražené kraksny stojí na dvoře...

0/−2
18.2.2013 11:22

J32i91r28i 16S82i47m97a57k 9988168648323

to neni o mzdach, to je o cenove politice a bohorovnosti, my jsme koncern VW, kdo je vic...

Byly doby, kdy Kia a Huy byly za VW 10 let technologicky pozadu a s kvalitou byly na stiru. Ted to je tak, ze se technologicky a co se tyce kvality v lowendovych autech dotahli, ale cena tomu jeste stale neodpovida. VW narazi a to velmi tvrde, pokud svoje manyry primadony rychle neprehodnoti.

0/0
18.2.2013 13:15

P51a31v73e91l 23M42o78t52y35č87k61a 1663255558

Rok 2011, tržby 230 mld.,  hrubý zisk 30 mld, personální náklady 17 mld., počet zaměstnanců asi 26 500. Personální náklady dělají asi 8 % všech nákladů. Tržby na zaměstnance kolem 8,5 mil, hrubý zisk na zaměstnance 1,1 mil.

0/0
18.2.2013 21:49

M53i26r23e90k 30Š88u44r31g67o94t 6209452828488

Tak zrovna Škoda má platy na nižší úrovni, než konkurence, při produktivitě větší, než konkurence. Bylo by dobré si přečíst statistiky o zisku Škody Mladá Boleslav, miliardové zisky i v době krize nesvědčí o mzdových nákladech jako o žábě na prameni. A je to naopak strašně nízká úroveň českých platů, která škrtí poptávku po zboží v ČR. Když si pořádně pročtete zprávy o ziscích českých firem, zjistíte, že mají neustálé miliardové zisky, často větší než mateřské firmy na Západě, tudíž česká produktivita je větší, při směšných platech. A odbory ?! Nenechte se vysmát, ta banda vyžírků jen hlídá svoje drahé fleky v představenstvech a v politice a na své ovečky zvysoka kašle... Kdy jste naposledy viděl nějaké odboráře před vrátnicí jakéhokoliv podniku?!

0/0
19.2.2013 8:19

P60a27v91e11l 31N34o86v76á22k 6911136959981

KDO SI KOUPÍ NOVÉ AUTO ??

- znám osobně jednu automotive firmu , kde si přes 500 lidí 12ti hodinových turnusech vydělávají do 12tis/kč hrubého - a to je v okruhu cca 50km největší firma !

Na parkovišti zaměstnanců jsou k vidění š120 , felicie ....... málo které auto je mladší 15 let  ......... to bude asi ten motor ekonomiky podle ODS - protože právě za kupónové rozkrádačky zmizeli nenávratně fabriky ........... děkujeme pane Klausi !!

+2/−4
18.2.2013 5:17

V94i95k14t65o48r 66V91e54s41e85l24ý 5435433174105

To máte těžké. Ja znám osobně firmu, kde pracuje přes 600 lidí a průměrný plat mají skoro 100 tisíc Kč

+3/−1
18.2.2013 8:02

M15a96r13e96k 95H14r70u36b44y 6747242341298

Parlament CR neni firma, i kdyz to nekdy tak muze vypadat ;-)

+6/−1
18.2.2013 9:46

V38i46k77t37o85r 47V32e71s97e15l78ý 5435803714165

O Parlamentu jsem fakt nepsal...

0/−1
18.2.2013 12:34

J84a16n 85Š86p90e79c75i16á94n 2980970129909

Favorit a Felicie jsou poslední škodovky na který jsou levný díly. Za trochu nepohodli levnej provoz V třeba mají i nová auta a nechtějí si je likvidovat každodenní cestou do prace V

Nechápu jak můžou bejt všichni tak zapšklý a pomlouvat starý auta - do práce a zpátky rodinu nevozim, tak komu to vadí ;-D

jinak š120 je už v záhrobí a nechali si ji už jen gurmáni a srdcaři, někde spekulanti 8-o

0/−1
18.2.2013 10:37

J34i77r31i 73S52i66m34a12k 9498468158573

dneska se nenosi auta, ktere tyden jezdi a o vikendu se klestema a dratem opravuje, co se pokazilo.

;-D;-D

0/−3
18.2.2013 10:50

R69a77d43i97m 97Z28e61h32e98r 7305588679383

No jo, pokud budou ve Škodovce nasazovat ceny jako u Rapidu, tak se nedivím, že jdou prodeje dolů. Auto, které je prodejné tak za 220-330 tisíc dají za 270. A když se neprodává, tak místo aby šli s cenou dolů, tak tam dají autorádio a pár levnejch nesmyslů a už tomu říkají velká výbava zdarma... ;-D Inu, Škoda... už ji nechci.

+2/0
17.2.2013 23:57

R46a38d58i69m 70Z42e85h48e29r 7805728369573

220-230... pochopitelně...

0/0
17.2.2013 23:58

L68i38b14o80r 82M66o49u80č42k20a 1978727955112

za tohle prodavaji Citroena a Pazouta - prime konkurenty Rapidu ... a stejne to nikdo nechce ... takze cena asi nebude ten hlavni problem, co?

0/−1
18.2.2013 7:10

J79i49r67i 34S56i71m16a23k 9298958538783

je to hlavni problem. Skoda byla pres 70 let dominantni prodejce na ceskem trhu a prave v poslednich par letech se jim to podarilo dokonale zabit, nikoliv kvalitou, ale cenou a pomerem cena/hodnota.

0/0
18.2.2013 10:47

J74i72ř70í 30Š58v61e35c 6706691921937

"Das Auto" a jejich značku jsem nikdy naštěstí nevlastnil. Bohužel Škoda, už je jen looser a není schopná udělat auto. Vše dostane z koncernu. Jestli je něco od škody, tak možná to logo. Automobilka to byla dobrá, ale za první republiky. Vždyť mají skvělý slogan - česká firma, která si hraje na to, jak je vlastenecká a a má anglický slogan. Ubohé. Prostě: SIMPLY NEVER :-)

+1/0
18.2.2013 9:31

J94a49n 75S11t88e65h94l48i71k 9965457836671

řekněme si na rovinu, že běžny občan co má malé děti a hypotéku na dum a běžny příjem(20t) se musí sakra ohánět aby si pořídil nové rodiné auto . Většina aut jde tedy do zahraničí a u nás podnikatelum. Normální lidi co makaj si pořídí ojetinu kolem 100t. Oni ty děti něco stojí ,a né každy je doktor , prvník a managééér

+9/−4
17.2.2013 21:44

M78i22r47o79s84l62a24v 83U84r38b86a73n 1186707881499

a politik :)

+4/0
17.2.2013 22:35

A21n70t40o19n56í72n 39S17e95b14e34r63a 7103148160769

Já ještě děti nemám. Já si můžu dovolit auto za 150 tiísc :-D

0/0
18.2.2013 8:46

J37i86ř61í 78Š48v86e89c 6846391791217

Je jen na Vás, aby jste udělal něco s Vaším příjmem. Skuhrat umí každý - ono je to mnohem jednodušší, než udělat něco proto, aby jste nebral 20tis, že? Dost známých jsou normální lidi s malými dětmi a jsou schopni si koupit nové BMW / Mercedes.

0/0
18.2.2013 9:34
Foto

A63l46e23š 24M57a33r58c32o85l 5737530573329

Proc je na fotce u clanku 10 let stara Octavia? :))

+1/−2
17.2.2013 20:04

P49e18t72r 87M58i88c29h83a33l 2800964791832

Fotili to starým foťákem. :-)

+8/0
17.2.2013 20:08

P36e69t71r 83M49a34r27e92č27e52k 1583891199168

Rv haha .. strašně vtipné :-)

0/−6
17.2.2013 20:12

P75e54t82r 89M63i42c14h56a98l 2770274951802

Kdybych napsal, že se jim nechtělo a tak vytáhli starou fotku z achívu, byla by to pravda bez pokusu o vtip. :-)

+4/0
17.2.2013 20:17

R89o90m78a22n 42P27o76l48á32č61e24k 1880146330145

Fotka je celkem nová. Jsou tam mezi nimi i O2, a zdá se mi že ta vínová je dokonce O2 po facelitfu.

0/−1
17.2.2013 21:17

T56o90m30á38š 67M78a22r18n78ý 7964167252503

Může jít spíš o staronovou Octavii Tour, vyráběla se ještě v roce 2010.

+1/0
17.2.2013 22:12

A32n23t71o16n31í37n 45H12o35s72t46i57n91s38k36ý 6321311745744

Cesta je hodně vzdělaných a pracovitých lidí co mají ambice něco vytvořit a po sobě zanechat. Ti se musí aktivně učiteli vyhledávat a hýčkat a pomáhat jim už na školách, aby se rozvíjeli a byli dobří, nikoliv se věnovat všem kteří maji za cíl se jen od někoho na osmičku denně zaměstnat jako jeden z milionu bankovních úředník filozofů nebo u pásu. Podpora vzděláni je důležitá ale podpora techniků a přírodovědců je zásadní.

+3/0
17.2.2013 19:54

M38a79r51t52i86n 96S67e22d21o78n70a 2435456206619

Praxe vasim idealum odporuje. 1) v CR je kvalitnich ucitelu jak safranu, neb by  z ucitelskeho platu nevyzili 2) kvaltni lide do pracovniho pomeru za radovou mzdu nepujdou 3) techniku ma tato zeme dost a prekvapive byvaji spatne placeni a casto ohrozeni nezamestnanosti (neplati pro IT)

+5/0
17.2.2013 20:00

R97o10m48a52n 82K81r95a68t53o64c56h91v20í86l 6826807556754

Platí i pro IT, pro strojaře atd. platí několikanásobně.

+4/0
17.2.2013 20:07

P41e50t22r 51H71o29r29á34k 1699333909564

Technici bývají často ti, co se jinam nedostali. Nelze pak čekat, že každý technik bude odborník s vysokým platem.

0/0
17.2.2013 22:11

D11a12n22i80e76l 38R32e81i32c90h56e83l 8829979313

Nástupní plat učitele na SŠ je 17 tis. čistého, s garancí, že jim platy vždy porostou. Mně tohle nepřipadá jako zlá startovní čára pro mladé lidi.

0/−1
17.2.2013 22:33

J49a74n 12S34o94u89k86u68p 1784204856575

Jistota 17 netto nástupky ti přijde jako zlá startovní čára? 8-o

0/−1
17.2.2013 22:43

D76a33n62i57e36l 44R62e18i55c88h96e15l 8169519333

Špatně jste si to přečetl:)

0/−1
17.2.2013 22:48

J92a19n 58N64e67m87e30c 9968836937310

Není to nic hvězdného, ani nic strašného - dnes se to trochu srovnalo, problém byl tak před 5-10-ti lety.

0/−1
17.2.2013 23:22

J65i61r20i 25S52i12m66a52k 9738158978383

JSTE SPADLi Z VISNE NEBO CO ? 17tis pro VYSOKOSKOLAKA 8-o

0/0
18.2.2013 13:17

P97e57t47r 44M23i93c84h14a29l 2880484631742

Tak ono by bylo spíš divné, kdyby při stále trvající krizi prodeje aut nějak výrazně rosly. :-)

+2/0
17.2.2013 19:52

M60i30r89e87k 12T64u73r41e23č95e55k 4443732540122

Pri stale trvající krizi by mely výrazně klesat. Je to neco jako s temi novymi predrazenymi byty, ktere "jaksi" nejdou a nejdou na dracku . . .

0/0
17.2.2013 23:27

M48a97r58t87i20n 30K65u19l50h85á83n88e19k 4263462729719

proč si pořád řada lidí myslí, že "montovna" aut je montovna bez přidané hodnoty ?

víte kolik dílů pro auta se vyrábí u nás ? kolik strojů do montoven se u nás vyrábí ???

+10/−1
17.2.2013 18:46

P61a76v42e15l 32Z83a26j95í72č34e26k 8334470666580

protoze je... sice tam muze byt navznost do jinych oboru ale bohuzel montovna je extremne zavisla na mnoha vlivech a nemuze byt motorem ekonomiky. Motorem musi byt vyzkum vyvoj a td... smontovat veci todiz dneska umi vsude na svete. Navic automobilovy prumysl hlavne v evropskem podani je podle me sazka na spatnou kartu.

+7/−1
17.2.2013 19:25

P20e59t26r 49M49i14c86h59a40l 2630804471262

Tak Škodovka svůj vývoj má.

+1/−3
17.2.2013 19:53

J80i83r31i 95S59i82m72a22k 9768698438753

jj, hlavne motor HTP se jim EXTREMNE povedl a od te doby uz nastesti nevyvinuli skoro nic. Pokud teda pominu slovenske karosarske kreace, nuda je jeji mene nudny bracha.

+1/0
18.2.2013 10:49

P74e70t24r 57Š40í92p26e47k 5272399979

Taky není divu, že se prodej aut zadrhl, když mnozí jsou v takové finanční situaci, že by je k nákupu nového auta nedokopalo ani šrotovné. A k tomu ještě ty zlodějské ceny phm...

+8/0
17.2.2013 18:42

A66r30n32o31š56t 89M81á74č67e 4136785787902

Máte pravdu. Kdo má dneska si tak na nové auto?

0/0
17.2.2013 18:55

M50a93r36t87i82n 84S97e81d56o16n72a 2385256456819

Rozhodne vice lidi nez pred 20 lety, cena vozu a paliva je vuci prjmum vyrazne nizsi. Na druhou strany nynejsi stav vyhovuje zakaznikum, prodejci daji slevu nad 10% z katalogove ceny na pozadani. Casto nove auto vyjde levneji nez ojetina z bazaru.

+2/0
17.2.2013 19:12

P32a86v30e78l 62Z53a33j39í38č59e51k 8644850866680

Me treba nevyhovuje. Nebudu investovat do auta ktere tak rychle straci hodnotu a zaroven ani automobilky nejsou schopny nabidnout nic co by me za danou cenu zaujalo. Sedy prumer se naplnuje a podle meho to pak pujde supem dolu.

0/0
17.2.2013 19:28

M18a71r91t44i65n 89S97e88d58o43n53a 2105846726269

Problem je v  tom, jak v CR vnimame auto. Po nemovitosti to je casto druha nejvetsi investice a tak vuz neni vnimam jak bezne spotrebni zbozi ale jako neco vic. Pro prevoz z mista A do mista B s dostatecnym prostorem uvnitr je dost vozu na trhu s cenou do 500 tis a u teto cenove kategorie design a kvalitu neni nutne resit - jednoduse takove auto je delalo na omezenou zivotnost a do10-ti let bude na vrakovisti

0/0
17.2.2013 19:55

P58e28t74r 46M91i44c25h58a10l 2370954701962

Nemáš pravdu. Desetileté auto má pořád ještě šanci na další relativně bezpečný a bezproblémový provoz. JIstě, jsou nutné nějaké investice do výměny opotřebovaných dílů, ale to není tak kritické. Navíc karoserie bývají dělané z pozinkovaného plechu a tam je docela dlouhá životnost, pokud nedojde k poškození a k následné opravě. Potom se korozi docela daří.

+1/0
17.2.2013 20:36

M58i33r43e42k 94T69u46r63e66č32e10k 4263412880402

Na druhou stranu je MNOHEM VIC  dalsich plateb, ktere pred 20ti lety neexistovaly...

0/0
17.2.2013 23:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.