Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český autoland se zadrhl. Kvůli novým autům

Motor české ekonomiky, výroba osobních automobilů, v lednu na první pohled výrazně přibrzdil. Celkový počet vyrobených vozů v prvním měsíci roku klesl v meziročním srovnání o více než 12 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i92r66e32k 66Š39u60r61g38o77t 6549562278618

Potom, co jsem viděl novou Octavii, mám pocit, že Škodovka bude mít problém s odbytem větší, než sama připouští. Nová prémiová auta, jako třeba Mercedes a Volvo u svých malých modelů, mají přední masku přesně v tom stylu, který Škodovka opustila, výraznou masku, obkrouženou chromovou lištou a nejen tyto modely, ale i další nová auta pracují s velmi výraznou, do očí bijící maskou. Vzhled prodává velmi výrazně. A Rapid a Octavia spadly do nevýrazné šedi, z pohledu designu to jsou podle mne zastaralé tvary, se kterými bude mít škodovka problém. Octavia, vystavená v nevýrazné šedé barvě, vypadá zepředu na první pohled úplně jako Rapid, zezadu se nelze ubránit schematické podobě již nevyráběných Audi. Možná je i pravda, že Octavia byla už dlouho hotová a nebyla vypuštěná na trh, design je překonaný.

0/0
19.2.2013 8:13

P29a37v48e53l 18K22r18a30m93e52r 9263697759345

osvědčená rada z poučení z krizového vývoje kapitalismu č.1: vyrábět co největší šmejdy, aby co nejméně vydržely R^

0/0
18.2.2013 15:18

J15i65r46i 39S59i60m74a89k 9108778358623

JJ, cenovy trhak Rapid ve vybave social edition skrabka plus 1.2 HTP za 299 tisic se nejak nedari prodat ? Kdo by to cekal, ze :)

A podobne i Citigo ve vybave social edition ultra za 180 tisic..

zajimave, ze Kia Hyundai vykazuji rust, jestli to managori od skodne trosilinku neprokoucovali, zvlast, kdyz se clovek podiva na cenovku Golfa...

0/0
18.2.2013 10:44

R47a55d56i67m 94Z76e19h24e53r 7555608159803

Já bych to i pochopil, protože mzdové náklady mají velmi vysoké. Odbory holt raději fabriku nechají krachnout, než aby šly dolů s platem. S takovými mzdovými náklady se levné auto dělat nedá. Takže jim potom stojí ty předražené kraksny stojí na dvoře...

0/−2
18.2.2013 11:22

J97i15r21i 97S24i15m95a63k 9368558728403

to neni o mzdach, to je o cenove politice a bohorovnosti, my jsme koncern VW, kdo je vic...

Byly doby, kdy Kia a Huy byly za VW 10 let technologicky pozadu a s kvalitou byly na stiru. Ted to je tak, ze se technologicky a co se tyce kvality v lowendovych autech dotahli, ale cena tomu jeste stale neodpovida. VW narazi a to velmi tvrde, pokud svoje manyry primadony rychle neprehodnoti.

0/0
18.2.2013 13:15

P24a96v65e85l 39M36o70t28y54č73k61a 1733365568

Rok 2011, tržby 230 mld.,  hrubý zisk 30 mld, personální náklady 17 mld., počet zaměstnanců asi 26 500. Personální náklady dělají asi 8 % všech nákladů. Tržby na zaměstnance kolem 8,5 mil, hrubý zisk na zaměstnance 1,1 mil.

0/0
18.2.2013 21:49

M48i60r60e80k 59Š15u41r58g60o55t 6639902858718

Tak zrovna Škoda má platy na nižší úrovni, než konkurence, při produktivitě větší, než konkurence. Bylo by dobré si přečíst statistiky o zisku Škody Mladá Boleslav, miliardové zisky i v době krize nesvědčí o mzdových nákladech jako o žábě na prameni. A je to naopak strašně nízká úroveň českých platů, která škrtí poptávku po zboží v ČR. Když si pořádně pročtete zprávy o ziscích českých firem, zjistíte, že mají neustálé miliardové zisky, často větší než mateřské firmy na Západě, tudíž česká produktivita je větší, při směšných platech. A odbory ?! Nenechte se vysmát, ta banda vyžírků jen hlídá svoje drahé fleky v představenstvech a v politice a na své ovečky zvysoka kašle... Kdy jste naposledy viděl nějaké odboráře před vrátnicí jakéhokoliv podniku?!

0/0
19.2.2013 8:19

P38a98v21e10l 82N36o80v79á53k 6371236289881

KDO SI KOUPÍ NOVÉ AUTO ??

- znám osobně jednu automotive firmu , kde si přes 500 lidí 12ti hodinových turnusech vydělávají do 12tis/kč hrubého - a to je v okruhu cca 50km největší firma !

Na parkovišti zaměstnanců jsou k vidění š120 , felicie ....... málo které auto je mladší 15 let  ......... to bude asi ten motor ekonomiky podle ODS - protože právě za kupónové rozkrádačky zmizeli nenávratně fabriky ........... děkujeme pane Klausi !!

+2/−4
18.2.2013 5:17

V85i35k34t52o46r 71V67e66s45e12l54ý 5955663984645

To máte těžké. Ja znám osobně firmu, kde pracuje přes 600 lidí a průměrný plat mají skoro 100 tisíc Kč

+3/−1
18.2.2013 8:02

M45a19r32e48k 50H98r88u55b61y 6617892981748

Parlament CR neni firma, i kdyz to nekdy tak muze vypadat ;-)

+6/−1
18.2.2013 9:46

V67i16k32t66o40r 25V54e33s36e13l26ý 5285273144925

O Parlamentu jsem fakt nepsal...

0/−1
18.2.2013 12:34

J95a65n 14Š25p37e25c44i43á15n 2740760899969

Favorit a Felicie jsou poslední škodovky na který jsou levný díly. Za trochu nepohodli levnej provoz V třeba mají i nová auta a nechtějí si je likvidovat každodenní cestou do prace V

Nechápu jak můžou bejt všichni tak zapšklý a pomlouvat starý auta - do práce a zpátky rodinu nevozim, tak komu to vadí ;-D

jinak š120 je už v záhrobí a nechali si ji už jen gurmáni a srdcaři, někde spekulanti 8-o

0/−1
18.2.2013 10:37

J78i71r89i 55S72i91m98a38k 9798878648513

dneska se nenosi auta, ktere tyden jezdi a o vikendu se klestema a dratem opravuje, co se pokazilo.

;-D;-D

0/−3
18.2.2013 10:50

R53a41d18i15m 15Z29e33h93e95r 7585958579733

No jo, pokud budou ve Škodovce nasazovat ceny jako u Rapidu, tak se nedivím, že jdou prodeje dolů. Auto, které je prodejné tak za 220-330 tisíc dají za 270. A když se neprodává, tak místo aby šli s cenou dolů, tak tam dají autorádio a pár levnejch nesmyslů a už tomu říkají velká výbava zdarma... ;-D Inu, Škoda... už ji nechci.

+2/0
17.2.2013 23:57

R70a59d33i71m 27Z90e62h35e57r 7535648229693

220-230... pochopitelně...

0/0
17.2.2013 23:58

L55i35b15o63r 26M77o48u73č83k83a 1358387985552

za tohle prodavaji Citroena a Pazouta - prime konkurenty Rapidu ... a stejne to nikdo nechce ... takze cena asi nebude ten hlavni problem, co?

0/−1
18.2.2013 7:10

J53i94r10i 29S74i42m80a11k 9428748668613

je to hlavni problem. Skoda byla pres 70 let dominantni prodejce na ceskem trhu a prave v poslednich par letech se jim to podarilo dokonale zabit, nikoliv kvalitou, ale cenou a pomerem cena/hodnota.

0/0
18.2.2013 10:47

J95i12ř25í 95Š86v52e92c 6446731961887

"Das Auto" a jejich značku jsem nikdy naštěstí nevlastnil. Bohužel Škoda, už je jen looser a není schopná udělat auto. Vše dostane z koncernu. Jestli je něco od škody, tak možná to logo. Automobilka to byla dobrá, ale za první republiky. Vždyť mají skvělý slogan - česká firma, která si hraje na to, jak je vlastenecká a a má anglický slogan. Ubohé. Prostě: SIMPLY NEVER :-)

+1/0
18.2.2013 9:31

J41a42n 27S19t10e86h74l96i43k 9275457186391

řekněme si na rovinu, že běžny občan co má malé děti a hypotéku na dum a běžny příjem(20t) se musí sakra ohánět aby si pořídil nové rodiné auto . Většina aut jde tedy do zahraničí a u nás podnikatelum. Normální lidi co makaj si pořídí ojetinu kolem 100t. Oni ty děti něco stojí ,a né každy je doktor , prvník a managééér

+9/−4
17.2.2013 21:44

M56i33r88o79s88l53a91v 39U96r63b81a45n 1576867951829

a politik :)

+4/0
17.2.2013 22:35

A44n63t81o55n16í67n 86S57e33b80e24r66a 7773328440599

Já ještě děti nemám. Já si můžu dovolit auto za 150 tiísc :-D

0/0
18.2.2013 8:46

J92i84ř48í 63Š62v23e55c 6296151581447

Je jen na Vás, aby jste udělal něco s Vaším příjmem. Skuhrat umí každý - ono je to mnohem jednodušší, než udělat něco proto, aby jste nebral 20tis, že? Dost známých jsou normální lidi s malými dětmi a jsou schopni si koupit nové BMW / Mercedes.

0/0
18.2.2013 9:34
Foto

A77l45e72š 51M98a77r23c97o62l 5637610333879

Proc je na fotce u clanku 10 let stara Octavia? :))

+1/−2
17.2.2013 20:04

P45e41t55r 17M39i34c61h74a29l 2310524711482

Fotili to starým foťákem. :-)

+8/0
17.2.2013 20:08

P42e29t31r 18M61a50r57e33č18e22k 1603381249878

Rv haha .. strašně vtipné :-)

0/−6
17.2.2013 20:12

P63e33t80r 95M41i61c59h27a31l 2660484891792

Kdybych napsal, že se jim nechtělo a tak vytáhli starou fotku z achívu, byla by to pravda bez pokusu o vtip. :-)

+4/0
17.2.2013 20:17
Foto

R95o69m58a23n 30P79o60l45á93č76e54k 1110206750645

Fotka je celkem nová. Jsou tam mezi nimi i O2, a zdá se mi že ta vínová je dokonce O2 po facelitfu.

0/−1
17.2.2013 21:17

T37o28m94á77š 24M45a96r50n47ý 7344207202873

Může jít spíš o staronovou Octavii Tour, vyráběla se ještě v roce 2010.

+1/0
17.2.2013 22:12

A24n96t64o69n71í70n 60H62o59s97t40i58n63s52k69ý 6561361945304

Cesta je hodně vzdělaných a pracovitých lidí co mají ambice něco vytvořit a po sobě zanechat. Ti se musí aktivně učiteli vyhledávat a hýčkat a pomáhat jim už na školách, aby se rozvíjeli a byli dobří, nikoliv se věnovat všem kteří maji za cíl se jen od někoho na osmičku denně zaměstnat jako jeden z milionu bankovních úředník filozofů nebo u pásu. Podpora vzděláni je důležitá ale podpora techniků a přírodovědců je zásadní.

+3/0
17.2.2013 19:54

M85a94r89t12i71n 69S74e43d97o28n20a 2885196686719

Praxe vasim idealum odporuje. 1) v CR je kvalitnich ucitelu jak safranu, neb by  z ucitelskeho platu nevyzili 2) kvaltni lide do pracovniho pomeru za radovou mzdu nepujdou 3) techniku ma tato zeme dost a prekvapive byvaji spatne placeni a casto ohrozeni nezamestnanosti (neplati pro IT)

+5/0
17.2.2013 20:00

R30o95m21a84n 38K49r24a11t77o30c64h29v60í92l 6376937216384

Platí i pro IT, pro strojaře atd. platí několikanásobně.

+4/0
17.2.2013 20:07

P89e33t92r 34H94o92r98á96k 1369613439484

Technici bývají často ti, co se jinam nedostali. Nelze pak čekat, že každý technik bude odborník s vysokým platem.

0/0
17.2.2013 22:11

D18a30n88i90e31l 72R44e50i65c79h70e92l 8229819173

Nástupní plat učitele na SŠ je 17 tis. čistého, s garancí, že jim platy vždy porostou. Mně tohle nepřipadá jako zlá startovní čára pro mladé lidi.

0/−1
17.2.2013 22:33

J50a23n 50S70o34u98k59u28p 1454784956115

Jistota 17 netto nástupky ti přijde jako zlá startovní čára? 8-o

0/−1
17.2.2013 22:43

D28a84n41i23e61l 66R38e21i43c39h68e71l 8649589693

Špatně jste si to přečetl:)

0/−1
17.2.2013 22:48

J71a20n 62N98e22m23e84c 9588826847900

Není to nic hvězdného, ani nic strašného - dnes se to trochu srovnalo, problém byl tak před 5-10-ti lety.

0/−1
17.2.2013 23:22

J19i49r58i 12S53i22m34a70k 9258658348653

JSTE SPADLi Z VISNE NEBO CO ? 17tis pro VYSOKOSKOLAKA 8-o

0/0
18.2.2013 13:17

P18e35t82r 69M73i20c53h78a15l 2740384861182

Tak ono by bylo spíš divné, kdyby při stále trvající krizi prodeje aut nějak výrazně rosly. :-)

+2/0
17.2.2013 19:52

M81i78r83e87k 42T35u57r38e70č57e88k 4623402840552

Pri stale trvající krizi by mely výrazně klesat. Je to neco jako s temi novymi predrazenymi byty, ktere "jaksi" nejdou a nejdou na dracku . . .

0/0
17.2.2013 23:27

M46a92r43t14i46n 53K53u72l38h52á21n47e38k 4163852439209

proč si pořád řada lidí myslí, že "montovna" aut je montovna bez přidané hodnoty ?

víte kolik dílů pro auta se vyrábí u nás ? kolik strojů do montoven se u nás vyrábí ???

+10/−1
17.2.2013 18:46

P70a92v70e43l 50Z82a81j39í76č37e47k 8774930166420

protoze je... sice tam muze byt navznost do jinych oboru ale bohuzel montovna je extremne zavisla na mnoha vlivech a nemuze byt motorem ekonomiky. Motorem musi byt vyzkum vyvoj a td... smontovat veci todiz dneska umi vsude na svete. Navic automobilovy prumysl hlavne v evropskem podani je podle me sazka na spatnou kartu.

+7/−1
17.2.2013 19:25

P35e97t41r 21M41i33c50h63a38l 2150544441312

Tak Škodovka svůj vývoj má.

+1/−3
17.2.2013 19:53

J86i28r31i 84S23i77m91a46k 9238228948193

jj, hlavne motor HTP se jim EXTREMNE povedl a od te doby uz nastesti nevyvinuli skoro nic. Pokud teda pominu slovenske karosarske kreace, nuda je jeji mene nudny bracha.

+1/0
18.2.2013 10:49

P60e73t69r 26Š15í94p44e46k 5782229409

Taky není divu, že se prodej aut zadrhl, když mnozí jsou v takové finanční situaci, že by je k nákupu nového auta nedokopalo ani šrotovné. A k tomu ještě ty zlodějské ceny phm...

+8/0
17.2.2013 18:42

A74r73n12o86š30t 39M42á37č95e 4486605517582

Máte pravdu. Kdo má dneska si tak na nové auto?

0/0
17.2.2013 18:55

M16a62r63t25i23n 94S21e85d45o12n79a 2585796476329

Rozhodne vice lidi nez pred 20 lety, cena vozu a paliva je vuci prjmum vyrazne nizsi. Na druhou strany nynejsi stav vyhovuje zakaznikum, prodejci daji slevu nad 10% z katalogove ceny na pozadani. Casto nove auto vyjde levneji nez ojetina z bazaru.

+2/0
17.2.2013 19:12

P20a19v96e51l 74Z86a55j20í21č90e71k 8174800836980

Me treba nevyhovuje. Nebudu investovat do auta ktere tak rychle straci hodnotu a zaroven ani automobilky nejsou schopny nabidnout nic co by me za danou cenu zaujalo. Sedy prumer se naplnuje a podle meho to pak pujde supem dolu.

0/0
17.2.2013 19:28

M70a10r32t20i19n 52S40e29d32o82n11a 2545386716329

Problem je v  tom, jak v CR vnimame auto. Po nemovitosti to je casto druha nejvetsi investice a tak vuz neni vnimam jak bezne spotrebni zbozi ale jako neco vic. Pro prevoz z mista A do mista B s dostatecnym prostorem uvnitr je dost vozu na trhu s cenou do 500 tis a u teto cenove kategorie design a kvalitu neni nutne resit - jednoduse takove auto je delalo na omezenou zivotnost a do10-ti let bude na vrakovisti

0/0
17.2.2013 19:55

P37e49t90r 19M27i86c50h18a76l 2710594511522

Nemáš pravdu. Desetileté auto má pořád ještě šanci na další relativně bezpečný a bezproblémový provoz. JIstě, jsou nutné nějaké investice do výměny opotřebovaných dílů, ale to není tak kritické. Navíc karoserie bývají dělané z pozinkovaného plechu a tam je docela dlouhá životnost, pokud nedojde k poškození a k následné opravě. Potom se korozi docela daří.

+1/0
17.2.2013 20:36

M34i51r87e39k 11T46u40r78e36č69e37k 4793782880742

Na druhou stranu je MNOHEM VIC  dalsich plateb, ktere pred 20ti lety neexistovaly...

0/0
17.2.2013 23:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.