Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Český autoland se zadrhl. Kvůli novým autům

Motor české ekonomiky, výroba osobních automobilů, v lednu na první pohled výrazně přibrzdil. Celkový počet vyrobených vozů v prvním měsíci roku klesl v meziročním srovnání o více než 12 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i76r71e56k 77Š47u66r26g40o49t 6569362988228

Potom, co jsem viděl novou Octavii, mám pocit, že Škodovka bude mít problém s odbytem větší, než sama připouští. Nová prémiová auta, jako třeba Mercedes a Volvo u svých malých modelů, mají přední masku přesně v tom stylu, který Škodovka opustila, výraznou masku, obkrouženou chromovou lištou a nejen tyto modely, ale i další nová auta pracují s velmi výraznou, do očí bijící maskou. Vzhled prodává velmi výrazně. A Rapid a Octavia spadly do nevýrazné šedi, z pohledu designu to jsou podle mne zastaralé tvary, se kterými bude mít škodovka problém. Octavia, vystavená v nevýrazné šedé barvě, vypadá zepředu na první pohled úplně jako Rapid, zezadu se nelze ubránit schematické podobě již nevyráběných Audi. Možná je i pravda, že Octavia byla už dlouho hotová a nebyla vypuštěná na trh, design je překonaný.

0/0
19.2.2013 8:13

P85a45v74e27l 12K40r98a82m68e18r 9173507959165

osvědčená rada z poučení z krizového vývoje kapitalismu č.1: vyrábět co největší šmejdy, aby co nejméně vydržely R^

0/0
18.2.2013 15:18

J44i95r53i 55S19i92m13a83k 9348158808233

JJ, cenovy trhak Rapid ve vybave social edition skrabka plus 1.2 HTP za 299 tisic se nejak nedari prodat ? Kdo by to cekal, ze :)

A podobne i Citigo ve vybave social edition ultra za 180 tisic..

zajimave, ze Kia Hyundai vykazuji rust, jestli to managori od skodne trosilinku neprokoucovali, zvlast, kdyz se clovek podiva na cenovku Golfa...

0/0
18.2.2013 10:44

R94a39d23i29m 47Z74e47h22e62r 7755458779573

Já bych to i pochopil, protože mzdové náklady mají velmi vysoké. Odbory holt raději fabriku nechají krachnout, než aby šly dolů s platem. S takovými mzdovými náklady se levné auto dělat nedá. Takže jim potom stojí ty předražené kraksny stojí na dvoře...

0/−2
18.2.2013 11:22

J35i95r36i 93S13i47m69a95k 9698198948523

to neni o mzdach, to je o cenove politice a bohorovnosti, my jsme koncern VW, kdo je vic...

Byly doby, kdy Kia a Huy byly za VW 10 let technologicky pozadu a s kvalitou byly na stiru. Ted to je tak, ze se technologicky a co se tyce kvality v lowendovych autech dotahli, ale cena tomu jeste stale neodpovida. VW narazi a to velmi tvrde, pokud svoje manyry primadony rychle neprehodnoti.

0/0
18.2.2013 13:15

P12a79v88e28l 81M60o50t22y31č27k14a 1523545888

Rok 2011, tržby 230 mld.,  hrubý zisk 30 mld, personální náklady 17 mld., počet zaměstnanců asi 26 500. Personální náklady dělají asi 8 % všech nákladů. Tržby na zaměstnance kolem 8,5 mil, hrubý zisk na zaměstnance 1,1 mil.

0/0
18.2.2013 21:49

M69i75r58e93k 80Š30u18r76g61o67t 6179572398128

Tak zrovna Škoda má platy na nižší úrovni, než konkurence, při produktivitě větší, než konkurence. Bylo by dobré si přečíst statistiky o zisku Škody Mladá Boleslav, miliardové zisky i v době krize nesvědčí o mzdových nákladech jako o žábě na prameni. A je to naopak strašně nízká úroveň českých platů, která škrtí poptávku po zboží v ČR. Když si pořádně pročtete zprávy o ziscích českých firem, zjistíte, že mají neustálé miliardové zisky, často větší než mateřské firmy na Západě, tudíž česká produktivita je větší, při směšných platech. A odbory ?! Nenechte se vysmát, ta banda vyžírků jen hlídá svoje drahé fleky v představenstvech a v politice a na své ovečky zvysoka kašle... Kdy jste naposledy viděl nějaké odboráře před vrátnicí jakéhokoliv podniku?!

0/0
19.2.2013 8:19

P42a52v97e68l 13N34o93v71á66k 6321446929831

KDO SI KOUPÍ NOVÉ AUTO ??

- znám osobně jednu automotive firmu , kde si přes 500 lidí 12ti hodinových turnusech vydělávají do 12tis/kč hrubého - a to je v okruhu cca 50km největší firma !

Na parkovišti zaměstnanců jsou k vidění š120 , felicie ....... málo které auto je mladší 15 let  ......... to bude asi ten motor ekonomiky podle ODS - protože právě za kupónové rozkrádačky zmizeli nenávratně fabriky ........... děkujeme pane Klausi !!

+2/−4
18.2.2013 5:17

V36i45k14t77o31r 51V57e58s10e30l21ý 5255233324935

To máte těžké. Ja znám osobně firmu, kde pracuje přes 600 lidí a průměrný plat mají skoro 100 tisíc Kč

+3/−1
18.2.2013 8:02

M12a37r60e73k 13H21r20u87b73y 6167822501648

Parlament CR neni firma, i kdyz to nekdy tak muze vypadat ;-)

+6/−1
18.2.2013 9:46

V74i14k91t71o46r 36V34e50s26e62l39ý 5355863534835

O Parlamentu jsem fakt nepsal...

0/−1
18.2.2013 12:34

J52a76n 57Š87p20e71c77i63á93n 2820280809259

Favorit a Felicie jsou poslední škodovky na který jsou levný díly. Za trochu nepohodli levnej provoz V třeba mají i nová auta a nechtějí si je likvidovat každodenní cestou do prace V

Nechápu jak můžou bejt všichni tak zapšklý a pomlouvat starý auta - do práce a zpátky rodinu nevozim, tak komu to vadí ;-D

jinak š120 je už v záhrobí a nechali si ji už jen gurmáni a srdcaři, někde spekulanti 8-o

0/−1
18.2.2013 10:37

J34i25r13i 25S68i17m93a35k 9258298528763

dneska se nenosi auta, ktere tyden jezdi a o vikendu se klestema a dratem opravuje, co se pokazilo.

;-D;-D

0/−3
18.2.2013 10:50

R94a69d61i21m 96Z44e76h33e65r 7145318389343

No jo, pokud budou ve Škodovce nasazovat ceny jako u Rapidu, tak se nedivím, že jdou prodeje dolů. Auto, které je prodejné tak za 220-330 tisíc dají za 270. A když se neprodává, tak místo aby šli s cenou dolů, tak tam dají autorádio a pár levnejch nesmyslů a už tomu říkají velká výbava zdarma... ;-D Inu, Škoda... už ji nechci.

+2/0
17.2.2013 23:57

R61a54d12i36m 37Z76e63h17e53r 7345908479353

220-230... pochopitelně...

0/0
17.2.2013 23:58

L20i28b46o89r 26M61o38u44č43k76a 1188117825842

za tohle prodavaji Citroena a Pazouta - prime konkurenty Rapidu ... a stejne to nikdo nechce ... takze cena asi nebude ten hlavni problem, co?

0/−1
18.2.2013 7:10

J83i13r90i 67S21i81m85a43k 9548498338883

je to hlavni problem. Skoda byla pres 70 let dominantni prodejce na ceskem trhu a prave v poslednich par letech se jim to podarilo dokonale zabit, nikoliv kvalitou, ale cenou a pomerem cena/hodnota.

0/0
18.2.2013 10:47

J90i75ř22í 86Š25v37e30c 6596191661157

"Das Auto" a jejich značku jsem nikdy naštěstí nevlastnil. Bohužel Škoda, už je jen looser a není schopná udělat auto. Vše dostane z koncernu. Jestli je něco od škody, tak možná to logo. Automobilka to byla dobrá, ale za první republiky. Vždyť mají skvělý slogan - česká firma, která si hraje na to, jak je vlastenecká a a má anglický slogan. Ubohé. Prostě: SIMPLY NEVER :-)

+1/0
18.2.2013 9:31

J29a24n 14S76t95e27h20l35i28k 9355937786331

řekněme si na rovinu, že běžny občan co má malé děti a hypotéku na dum a běžny příjem(20t) se musí sakra ohánět aby si pořídil nové rodiné auto . Většina aut jde tedy do zahraničí a u nás podnikatelum. Normální lidi co makaj si pořídí ojetinu kolem 100t. Oni ty děti něco stojí ,a né každy je doktor , prvník a managééér

+9/−4
17.2.2013 21:44

M49i43r32o35s53l33a84v 90U49r92b71a47n 1686307881919

a politik :)

+4/0
17.2.2013 22:35

A73n62t34o73n46í84n 47S96e76b19e46r37a 7383978700649

Já ještě děti nemám. Já si můžu dovolit auto za 150 tiísc :-D

0/0
18.2.2013 8:46

J92i96ř34í 65Š42v30e37c 6736211141587

Je jen na Vás, aby jste udělal něco s Vaším příjmem. Skuhrat umí každý - ono je to mnohem jednodušší, než udělat něco proto, aby jste nebral 20tis, že? Dost známých jsou normální lidi s malými dětmi a jsou schopni si koupit nové BMW / Mercedes.

0/0
18.2.2013 9:34

A57l89e45š 36M60a41r53c58o13l 5577830383769

Proc je na fotce u clanku 10 let stara Octavia? :))

+1/−2
17.2.2013 20:04

P24e47t63r 21M94i11c81h86a86l 2350264801642

Fotili to starým foťákem. :-)

+8/0
17.2.2013 20:08

P10e18t13r 64M19a33r64e14č87e78k 1473611449138

Rv haha .. strašně vtipné :-)

0/−6
17.2.2013 20:12

P50e88t14r 71M45i22c95h88a27l 2810734611252

Kdybych napsal, že se jim nechtělo a tak vytáhli starou fotku z achívu, byla by to pravda bez pokusu o vtip. :-)

+4/0
17.2.2013 20:17
Foto

R12o75m70a13n 20P19o79l75á53č50e10k 1910736140215

Fotka je celkem nová. Jsou tam mezi nimi i O2, a zdá se mi že ta vínová je dokonce O2 po facelitfu.

0/−1
17.2.2013 21:17

T19o59m84á72š 43M66a78r45n96ý 7304537442513

Může jít spíš o staronovou Octavii Tour, vyráběla se ještě v roce 2010.

+1/0
17.2.2013 22:12

A29n84t82o45n70í49n 11H21o17s44t50i34n32s73k44ý 6631701535484

Cesta je hodně vzdělaných a pracovitých lidí co mají ambice něco vytvořit a po sobě zanechat. Ti se musí aktivně učiteli vyhledávat a hýčkat a pomáhat jim už na školách, aby se rozvíjeli a byli dobří, nikoliv se věnovat všem kteří maji za cíl se jen od někoho na osmičku denně zaměstnat jako jeden z milionu bankovních úředník filozofů nebo u pásu. Podpora vzděláni je důležitá ale podpora techniků a přírodovědců je zásadní.

+3/0
17.2.2013 19:54

M90a76r17t32i88n 87S81e45d96o34n15a 5897653450349

Praxe vasim idealum odporuje. 1) v CR je kvalitnich ucitelu jak safranu, neb by  z ucitelskeho platu nevyzili 2) kvaltni lide do pracovniho pomeru za radovou mzdu nepujdou 3) techniku ma tato zeme dost a prekvapive byvaji spatne placeni a casto ohrozeni nezamestnanosti (neplati pro IT)

+5/0
17.2.2013 20:00

R49o30m24a19n 38K43r71a18t47o76c38h91v42í55l 6716617656814

Platí i pro IT, pro strojaře atd. platí několikanásobně.

+4/0
17.2.2013 20:07

P90e13t23r 51H77o59r56á82k 1669653249814

Technici bývají často ti, co se jinam nedostali. Nelze pak čekat, že každý technik bude odborník s vysokým platem.

0/0
17.2.2013 22:11

D39a60n68i86e49l 94R43e56i43c20h57e15l 8989849213

Nástupní plat učitele na SŠ je 17 tis. čistého, s garancí, že jim platy vždy porostou. Mně tohle nepřipadá jako zlá startovní čára pro mladé lidi.

0/−1
17.2.2013 22:33

J59a89n 12S51o62u52k33u82p 1544304366775

Jistota 17 netto nástupky ti přijde jako zlá startovní čára? 8-o

0/−1
17.2.2013 22:43

D46a58n80i59e14l 51R33e94i97c40h73e67l 8329669323

Špatně jste si to přečetl:)

0/−1
17.2.2013 22:48

J35a56n 92N65e46m77e74c 9458336767630

Není to nic hvězdného, ani nic strašného - dnes se to trochu srovnalo, problém byl tak před 5-10-ti lety.

0/−1
17.2.2013 23:22

J72i29r85i 37S85i42m28a67k 9648208838383

JSTE SPADLi Z VISNE NEBO CO ? 17tis pro VYSOKOSKOLAKA 8-o

0/0
18.2.2013 13:17

P96e10t57r 60M25i60c58h38a82l 2400844111562

Tak ono by bylo spíš divné, kdyby při stále trvající krizi prodeje aut nějak výrazně rosly. :-)

+2/0
17.2.2013 19:52

M96i37r70e41k 67T83u45r36e37č86e60k 4753212130872

Pri stale trvající krizi by mely výrazně klesat. Je to neco jako s temi novymi predrazenymi byty, ktere "jaksi" nejdou a nejdou na dracku . . .

0/0
17.2.2013 23:27

M35a13r97t66i24n 71K63u67l45h29á23n29e71k 4273352889889

proč si pořád řada lidí myslí, že "montovna" aut je montovna bez přidané hodnoty ?

víte kolik dílů pro auta se vyrábí u nás ? kolik strojů do montoven se u nás vyrábí ???

+10/−1
17.2.2013 18:46

P11a36v38e44l 90Z96a33j52í10č92e69k 8724690106490

protoze je... sice tam muze byt navznost do jinych oboru ale bohuzel montovna je extremne zavisla na mnoha vlivech a nemuze byt motorem ekonomiky. Motorem musi byt vyzkum vyvoj a td... smontovat veci todiz dneska umi vsude na svete. Navic automobilovy prumysl hlavne v evropskem podani je podle me sazka na spatnou kartu.

+7/−1
17.2.2013 19:25

P48e55t49r 56M36i85c43h42a34l 2730124941472

Tak Škodovka svůj vývoj má.

+1/−3
17.2.2013 19:53

J69i25r63i 19S61i70m85a20k 9768598898223

jj, hlavne motor HTP se jim EXTREMNE povedl a od te doby uz nastesti nevyvinuli skoro nic. Pokud teda pominu slovenske karosarske kreace, nuda je jeji mene nudny bracha.

+1/0
18.2.2013 10:49

P11e43t71r 70Š70í96p71e59k 5222789339

Taky není divu, že se prodej aut zadrhl, když mnozí jsou v takové finanční situaci, že by je k nákupu nového auta nedokopalo ani šrotovné. A k tomu ještě ty zlodějské ceny phm...

+8/0
17.2.2013 18:42

A70r84n41o61š24t 91M94á20č27e 4936375147402

Máte pravdu. Kdo má dneska si tak na nové auto?

0/0
17.2.2013 18:55

M76a16r62t17i39n 62S38e78d89o66n24a 5847983690629

Rozhodne vice lidi nez pred 20 lety, cena vozu a paliva je vuci prjmum vyrazne nizsi. Na druhou strany nynejsi stav vyhovuje zakaznikum, prodejci daji slevu nad 10% z katalogove ceny na pozadani. Casto nove auto vyjde levneji nez ojetina z bazaru.

+2/0
17.2.2013 19:12

P13a15v33e87l 56Z45a40j48í76č38e34k 8954830636790

Me treba nevyhovuje. Nebudu investovat do auta ktere tak rychle straci hodnotu a zaroven ani automobilky nejsou schopny nabidnout nic co by me za danou cenu zaujalo. Sedy prumer se naplnuje a podle meho to pak pujde supem dolu.

0/0
17.2.2013 19:28

M94a16r16t67i40n 92S90e18d51o81n25a 5937913940749

Problem je v  tom, jak v CR vnimame auto. Po nemovitosti to je casto druha nejvetsi investice a tak vuz neni vnimam jak bezne spotrebni zbozi ale jako neco vic. Pro prevoz z mista A do mista B s dostatecnym prostorem uvnitr je dost vozu na trhu s cenou do 500 tis a u teto cenove kategorie design a kvalitu neni nutne resit - jednoduse takove auto je delalo na omezenou zivotnost a do10-ti let bude na vrakovisti

0/0
17.2.2013 19:55

P46e38t92r 34M56i23c88h14a25l 2820414741242

Nemáš pravdu. Desetileté auto má pořád ještě šanci na další relativně bezpečný a bezproblémový provoz. JIstě, jsou nutné nějaké investice do výměny opotřebovaných dílů, ale to není tak kritické. Navíc karoserie bývají dělané z pozinkovaného plechu a tam je docela dlouhá životnost, pokud nedojde k poškození a k následné opravě. Potom se korozi docela daří.

+1/0
17.2.2013 20:36

M40i11r38e41k 94T35u86r29e77č91e12k 4323192230242

Na druhou stranu je MNOHEM VIC  dalsich plateb, ktere pred 20ti lety neexistovaly...

0/0
17.2.2013 23:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.