Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce z centra vykázat stará auta, novější projedou za poplatek

Praha chce zamezit vjezdu starých aut do centra. Opatření, které má zlepšit životní prostředí, počítá se zavedením zóny, do které by vozidla se starším datem výroby nesměla. To by ovšem zároveň ovlivnilo všechny řidiče, jejichž cesty by přes zónu vedly. Vjezd do ní bude navíc zpoplatněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J31a70k83u51b 56C19h40r84o73m90ý 6888307240644

Podle mne je to spravné řešení. Pořád máme potřebu se koukat za hranice a obdivovat tamní způsoby, tak proč nepřevzít i toto. V Německu, bežná praxe. A taky se z toho nikdo nehroutí. Za pár let nám bude připadat divné, když to jinde nebude. Takže hlavy vzhuru a trochu toho ekologického smýšlení. [>-]EU

0/−2
3.3.2013 20:43

K56a34m20i75l 85C10e89c60h 6344169735564

A proc to nenazvat Novodoby koncentrak.S uradu vyssi moci.

+1/0
23.2.2013 3:02

Z38d54e19n60ě38k 12J47o34n50á67š 9591179316680

Tak prvně postavte silnice tak, abych do centra té prahy člověk fakt nemusel. Ono se to totiž například z D5 na D8 se projet ani jinudy moc nedá!

+3/0
22.2.2013 12:54

A84l10e83š 44M90a97k69o76v30s78k28ý 1177792159

Aha, takže ten, kdo jezdí starým autem občas k doktorovi a na nákup, ten už nikam nedojede, ale ten, kdo jezdí 10x denně skrz Prahu s SUV, tak bude mít povolení? ;-D Jinak to je další cesta, jak z lidí tahat prachy....

+3/0
21.2.2013 10:16

R26o70b46e76r77t 10Š79i85m75e23č62e85k 6825881238878

R^

0/0
23.2.2013 8:25

P74e13t53r 26N24e88s75v88a25d74b86a 2604335396419

Stejný nesmysl jako modré zóny a taky stejný vývar. Pak ještě poručit větru a dešti aby škodliviny nepřinesl nad centrum města. Jediný problém který Praha má je tranzitní doprava, místní jsou  nula problém. Místo postavení obchvatů se vymýšlí čím dál větší kraviny. :-P

+2/0
20.2.2013 21:45

P30e32t41r 18Z79d31e81n39ě31k 2884989334

Každá krávovina (čím větší, tím lepší) je dobrá, jen když z toho potečou prachy, nemusí zrovna lejt, stačí když kape, aby si každý z té armády ouřadů mohl nahrabat. Blicí smajlík.

+1/0
20.2.2013 19:30

P69a81v15e24l 79J63o42n13á25š 5631625909365

Ty zóny jsou tím opatřením, které po zavedení v zahraničí nepřineslo zlepšení stavu ovzduší, ač mělo? Hlavně, že to vynese nějaké ty kačky, že?:-/

+3/0
20.2.2013 15:53

P93a56v61e12l 22S28m61ě45l80ý 7426621517808

Celá tahle diskuse je k ničemu.I když většina lidí je proti, radní si stejně udělají co chtějí.Po modrých zónách je to další buzerace ze strany politiků.Někdy mi to připadá,že by udělali nejlépe kdyby nic nového nezaváděli a nechali konečně být lidi na pokoji.Řada příspěvků dokazuje,že tam kde to zavedli to přínos na ovzduší mělo minimální,ale u nás prostě musíme být světový za každou cenu.Spoléhat na to,že si u nás proto koupí víc lidí novější auto je nesmysl.Srovnávat to z Německem kde je vyšší životní úroveň a námi kde má stále víc lidí hluboko do kapsy,že si obmění auto jen aby mohli do zóny je fantazie.Zavedení zóny  opět nejvíce postihne důchodce a méně majetné občany.Předpokládám,že přes střed města jede každý když to jinak nejde.Místo co nejrychlejší dostavby městského okruhu aby se střed města dal objet a teprve potom kdyby to nestačilo se zaváděla nějaká omezení řeší se to jako většina věcí u nás jednoduše zákazem i když to přinese potíže nemalé části občanů.Pokud se starší auta odkloní přinese to  více emisí po objízdných trasách tak,že se problém jen přenese jinam.Dřív byl náš vzor SSSR teď je to hlavně Německo a tam zóny mají tak holt je budeme mít také i když máme proto rozdílné podmínky a negativa spíš budou větší než pozitiva.

+6/0
19.2.2013 19:00

E43r66i92k 72S32a37n24e65t15r17i20k 4608160960904

Vy si myslíte že ide o vzduch, alebo výber poplatkov :-). To len niektoré autá zavadzajú hradným pánom, ked idú autom do roboty.

+3/0
19.2.2013 13:26

R35o25b66e69r50t 80P84r73a30ž37á18k 4698476865880

Voni jsou taky "hradní pán".:-/

0/0
19.2.2013 21:40

R49a51d72e98k 29T74o20č52i40l 8352751709873

A co takoví technici, nebo zásobovači, kteří jezdí do několika měst?

Po Praze to zavedou další (např. Plzeň, ČB apod). A když tam bude takový výjezd jednou za rok, a kde si budou honem shánět povolenky? Klienta to nezajímá... Ten má smlouvu např. na dojezd do dvou hodin....

+3/0
19.2.2013 13:23

A49d51a50m 16W30o69l20f 2648745920105

Předpokládám, že ostatní města, by si systém známkování uznávala. Např. v SRN to tak funguje a jestli se nepletu, český systém z něj vychází, čímž ho nijak neobhajuji. Celé mi to připadá jako systém pro systém. Není žádný smysluplný cíl, který by se zakládal na nějaké odborné studii. Prostě ouředníček dostal ráno na WC, během čtení novinového článku, nápad jak se udělat zase o kousek důležitějším a obhajuje ho slovy jao mohlo by se, třeba by to.... ;-D Pokud chtějí radní ulevit centru od dopravy, je třeba tam zavést mýtné pro nerezidenty a více v centru podpořit MHD. Taxi a transit at si zaplatí. Méně splodin, méně prachu a hluku. Lidem trocha pohybu na čerstvém vzduchu fakt neuškodí. :)

0/0
19.2.2013 22:23

V98l57a92s71t45i23m66i75l 77H26a66l67b87i17c77h 8263245726358

Tam kde to mají již zavedené,konstatovali,že na životním prostředí se to projevilo minimálně.

+5/0
19.2.2013 10:38

V44e73r19o96n33i78k85a 12S48k76a76l33o73v58á 1715987708814

Zřejmě pomsta vidlákům a sockám za Karla !!!!!! :-/

+2/0
19.2.2013 9:39

P47e16t27r 67P98o91s70p82í82š62i97l 4528534946916

Tady se to prezentuje, jako by nová auta vůbec ovzduší neznečišťovala a za všechno mohou jen stará auta. Které auto znečistí ovzduší více ? Novější, které nalítá 40 tis. km ročně, nebo 20 let staré, se kterým majitel vyjede 1x týdně a najede s ním max. 5 tisíc za rok?

+8/0
19.2.2013 7:37

B49ě57l36a 88H60o68r92á59k20o27v97á 1118922929190

Pravý důvod je samozřejmě vejvar pro kámoše kteří vděčně pustěj chlup...:-( Rv [>-]

+6/0
19.2.2013 8:14
Foto

M25i17l16a44n 76S66o17u75š73e27k 9356507941322

V některých městech se prostě jen platí poplatek za vjezd do úzkého centra. Bez rozdílu kubatur, stáří, modelů, či čehokoliv jiného. je to rozumnější, než selekce tohoto typu, kterou ohlídat bude hodně drahé. Zásobovači, místní firmy apod. si platí permanentky. Druhá věc - statisticky se za několik let po zavedení poplatků za vjezd do centra snížil počet automobilů jedoucích do centra ukázalo, že v prvním roce klesl počet vjíždějících vozů až o 35%, ale po 3 letech už byl pokles jen 5%. Lidi si na poplatek prostě zvykli a berou ho jako nutné zlo. Zřejmě je příliš malý na to, aby to bylo motivující do centra nejezdit. Pokud se takový systém nastaví dobře - tak proč ne. Snad by to mohlo pomoct všem.

+2/−3
19.2.2013 0:24

J13i95r33i 80C40e33e 5105451192198

A co volskej potah? Ten se do emisních limitů vejde? Když člověk uváží, kolik metanu takový dvouspřeží uvolní a kolik pevnejch částic nechá po cestě...

+5/0
18.2.2013 23:46

K22a54r56e16l 49M10a89r77t88i73n46e90c 6468198286344

A pročpak jenom v Praze? Což Pražáci jsou něco víc?

Zaved bych tu povinnost úplného zákazu vjezdů do center všech měst i větších obcí. Žádný vožení zadků po náměstích, či návsích. Pěkně pěšky pro zdravý životní styl a rozvinul by se i styk mezi občany.

No a zásobování by bylo možné zajišťovat na kolcích, trakařích, dvojkolácích, nebo výjimečně během noci. Hned by se zvýšila i zaměstnanost a zdraví pracujícího lidu.

+5/0
18.2.2013 22:57

Ř41e81h61o71ř 35V28l96a36s16á31k 2744294611686

Pokud to chceš ve svém městě, dej podnět zastupitelstvu.

+1/0
19.2.2013 6:37

B18ě79l96a 95H31o31r20á11k35o72v36á 1578602319840

A ten styk mezi občany by se postaral o vyrovnanější demografickou křivku...:-)

+1/0
19.2.2013 8:17

J22i58ř24í 62K16o90c28u83r47e83k 6935574295988

Dle údajů CDV povede povolení vjezdu pro jednotlivé kategorie vozidel k následujícím efektům:

1) Pouze zelená paketa: Snížení emisí o 2,5 až 3,0 %

2) Pouze zelená a žlutá paketa: Snížení emisí o 1%

Vezmeme-li v potaz statistické odchylky, tak případ 2) znamená neprokazatelný vliv.

3) Dostavba obchvatu Prahy povede ke snížení emisí ve městě o 30 %. Slovy třicet.

Co z toho je szstémovým řešením s viditelným efektem je nabíledni.

+7/0
18.2.2013 22:08

M28a35r70e25k 29M65a66z92u49c86h 2956243403

No uvidíme co to udělá se zdravým lidí.Ono sice nová auta splňují kdovíjaké euro,ale zapomíná se na to,že třeba nové diesely vypouštějí jemnější částečky,které pronikají a usazují se hlouběji v plicích,než ty velké u staršíh aut.Tudíž pokud budou lidé ochotni si pozměnit vozový park,vzroste i množství těchto částic.

+3/−1
18.2.2013 20:43

L55u87k44á77š 66V74a51ň93u71r59a 1665554763883

moderni diesely maji filtr pevnych castic. problem je to, ze filtry odchazeji.

0/0
18.2.2013 21:52

M94a59r22e37k 73M90a11z17u47c65h 2416413653

Ano mají.A právě,že odcházejí a také filtr nefiltr se i tak nějaké procento dostane do ovzduší i u nového.A dále při regeneraci se filtry vypalují a vznikají dále nebezpečné mikro částice právě nebezpečné svou velikostí.Ale říkám,uvidíme.

0/0
18.2.2013 22:29

T28o28m19á37š 65Z90e60m72a95n 3125168374815

Problém je to, že nejjemnější částice filtrem procházejí..

+2/0
18.2.2013 22:42

J77i15ř55í 75S14t68e51h75l70í43k 3370592323

to nemá nic společného se snížením emisí, bude to parádní kšeft tolik dopravních značek, známky, nový centrální registr joj to budou žně..

+8/0
18.2.2013 18:20

P33a39v47e49l 78M45o34r19a33v75e62c 1324105634267

Tak podle me by se to nemelo ridit starim vozidla, ale normou Euro, jednoduse Euro 2 cervena, Euro 3 zluta a Euro 4 a vys zelena a ta by mela byt uplne zdarma, i kdyz 80 Kc je v pohode (nebo klidne bych to posunul i na Euro 5 a vys jelikoz to bude az od roku 2015, ale Euro 1 a min bych proste do Prahy nepustil, mam skoku na Legerove a hlavne ten vzduch ted v zime je fakt hroznej.

+1/−1
18.2.2013 18:07

B26ě98l57a 15H10o91r23á95k61o71v61á 1728882889560

Technická, 80Kč je za nálepku ne za vjezd... (zcela jistě v dalších letech):-(

0/0
18.2.2013 18:25

L84u81k77á43š 67V31a34ň55u33r70a 1125714533383

Take bych to delil podle emisi. Nejlepsi by bylo zamezit vjezdu uplne. Plno aut ve stredu mestavubec nemusi byt. Stred mesta se da objet.

0/−1
18.2.2013 21:43

R91o52b14e14r35t 59P70r85a31ž58á40k 4208436855770

Nedá.

0/0
19.2.2013 21:32

D26a71v45i29d 75R90y80c54h65e95t94s90k53ý 9346441970290

Josef.Nosek@praha.eu

Vážený pane radní,

dovolte mi, abych se vyjádřil k Vašemu výroku, jak jej citoval server aktualne.cz:

"Nízkoemisní zóny v metropoli mohou samozřejmě zvýšit kvalitu života obyvatel, a to zejména v centru," řekl agentuře ČTK pražský radní pro dopravu Josef Nosek (ODS). "Možnosti podpory nízkoemisních technologií zahrneme do dlouhodobé strategie dopravy," doplnil. První koncept předloží Nosek na začátku června.

Návrh zavedení nízkoemisních zón v Praze, potažmo ani kdekoli jinde, nepovažuji za rozumný. Studie provedené v německu prokazují, že jejich vliv na kvalitu života a ovzduší je marginální. Zavedení nízkoemisních zón bych spíše považoval za projev přebujelé byrokracie a snahy regulovat větší množství aspektů občanského života. Zavedení zón přinese administrativní zátež a další poplatky k poplatkům, přitom nijak nezohledňuje stav a údržbu konkrétního vozu, pouze jeho výrobní konstrukci. Tím pak trestá řidiče, kteří své vozy udržují.

Zavedení zón, jako mnoho jiných ekologických opatření, nepřinese řešení problému, pouze více zatíží občany. Nálepku musí mít každý. Tam, kde vložil zákonodárce do rukou samosprávy přílišnou moc, je na samosprávě, aby se ji svobodně rozhodla nepoužít.  Děkuji za Váš čas....

+5/0
18.2.2013 17:34

P68e66t68r 28S57o67r63v39o84n 3985605280136

je zřejmé ,že se jedná o další způsob jak tahat z lidí peníze ,na druhou stranu uvítám každé omezení pro vjezd do vnitřní Prahy.Zejména pro  dieselové zázraky techniky ,jejichž mraky sazí zamořují uzavřený prostor města.Výživné je to ted v zimě ,kdy někteří ichtylové ráno nastartují svůj traktor a potom ho nechají na ulici 10 min. kuckat přičemž zaplynují celou ulici.;-(

+1/0
18.2.2013 17:27

B56ě87l48a 76H16o97r65á51k77o47v21á 1978472179390

Technická!

 Kolik peněz zůstane v městské pokladně po odečtení všech nákladů? Můj tip, tak zhruba mínus půl mld... (v dalších letech po "doladění" samozřejmě ještě větší mínus) ;-O ;-€ Rv [>-] Rv EU

0/0
18.2.2013 16:35

L67u27k60á85š 60V20a51ň75u26r59a 1685144803893

To je bohužel problém všech českých projektů. Vždy jsou tak vytunelované a přiživí se na tom tolik parazitů a politiků, že je to prodělečné.

+2/0
18.2.2013 16:40

T90o91m30á35š 62Z49e17m52a76n 3285468414765

Zjistěte si co je to tunelování.

Tohle je spíše zneužití pravomoci.

0/−1
18.2.2013 17:03

L90u28k57á29š 19V59a33ň70u67r47a 1735664913153

Další možnost je vjezd do středu Prahy zpoplatnit. Pro všechny mimo rezidenty.

+1/−2
18.2.2013 16:35

T21o32m26á46š 92Z84e61m85a55n 3905718844675

A rezidentům zpoplatnit výjezd...

+6/0
18.2.2013 17:04

B32ě25l49a 42H49o29r43á60k57o68v39á 1588542569290

R^ :-)

+2/0
18.2.2013 17:53

P32a53v55e68l 69O44b94d30r59ž80á52l55e25k 6146714658572

Pokud bude možné střed objet... Aktuálně se ze západu od Prahy na východ/sever nedostanete jinak než přes střed města.

+2/0
18.2.2013 19:09

P34a90v10e54l 27O14d34r47a58z54i63l 6624869877480

Já osobně tipuji, že jde o další pokus o odklonění veřejných peněz do soukromých kapes.

Úředníci totiž nejsou blbí a snadno si jistě zjistili, že jiná města už to zkusila a výsledek se nedostavil. Prachu neubyde a naopak přibyde jemný prach z moderních dieselů.

+7/0
18.2.2013 16:26

V37l42a63s11t44i13m24i33l 37F94i89a61l95a 1722271554

Praha není pro socky

+2/−4
18.2.2013 16:12
Foto

K84a12r81e33l 62P55r73ů14š49a 1315318219890

Pan "takyodborník" Miroslava Šuta by si měl možná přečísto toto : http://www.autoweb.cz/pomohly-by-nizkoemisni-zony-vycistit-vzduch/

Jenže čísle to je to co zelení ekofašisti nesnaášejí ze všeho nejvíc;-O

+5/−2
18.2.2013 16:07

M41i66r71o92s14l28a82v 50S70t30u53d20á67n72k59a 9370519376739

Maly detail - vyjimka pro rezidenty je diskriminacni, protoze nelze nikoho zvyhodnovat na zaklade bydliste. Ale v tom celkovem nesmyslu je to asi jedno...

+5/−2
18.2.2013 16:04

K40a97t77e60ř14i63n85a 80S67l58a60v23í81k12o43v94á 6383275680913

Nehledejte v tom ekologii, když jde o peníze. Za pár let se budou štítkovat i důchodci. Přeci jenom častěji chodí k doktoru a zatěžují tak svými potřebami více životní prostředí.

+15/−1
18.2.2013 15:49

M54a44r15t24i80n 37V22r93b82a 1241768962923

Ale kdepak štítkovat.Každému důchodci dáme na prsa malý terčík - kvůli lepšímu míření ! :-/

+2/0
18.2.2013 16:28

P56e80t90r 63Z15d67e38n27ě46k 2244919194

a přidat ještě fialovou hvězdu.........

0/0
20.2.2013 19:15

A17l71e18x34a77n30d19r 82K45o28s94t91k63a 5789766509906

Rozlišovat jen podle stáří vozu, zajímavé hledisko. Takže prase, co má 5 let staré auto, ale na seřízení bodne a katalyzátor (když ho před rokem spálil) má vytuněný kladivem bude v pohodě smrdět kdekoliv, ale slušný člověk s perfektně seřízeným třeba Audi nebo Mercedesem z roku 1990 má smůlu. (Podotýkám, katalyzátro tam má a má ho nezničený)

+11/−2
18.2.2013 15:42

Z97d53e80n62ě30k 34Z31a51b41a32v59a 1392734176304

Bud spatně čtete, nebo možná iDnes moc zjednodušuje. Měl by to být německý model -> jestli rv. 1990 benzín má katalyzátor, je to OK. To že je funkční, garantuje současná emisní známka na SPZce.

+3/0
18.2.2013 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.