Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce z centra vykázat stará auta, novější projedou za poplatek

Praha chce zamezit vjezdu starých aut do centra. Opatření, které má zlepšit životní prostředí, počítá se zavedením zóny, do které by vozidla se starším datem výroby nesměla. To by ovšem zároveň ovlivnilo všechny řidiče, jejichž cesty by přes zónu vedly. Vjezd do ní bude navíc zpoplatněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J65a70k95u18b 59C72h71r20o36m66ý 6458377310194

Podle mne je to spravné řešení. Pořád máme potřebu se koukat za hranice a obdivovat tamní způsoby, tak proč nepřevzít i toto. V Německu, bežná praxe. A taky se z toho nikdo nehroutí. Za pár let nám bude připadat divné, když to jinde nebude. Takže hlavy vzhuru a trochu toho ekologického smýšlení. [>-]EU

0/−2
3.3.2013 20:43

K12a28m15i85l 70C31e62c76h 6204939185644

A proc to nenazvat Novodoby koncentrak.S uradu vyssi moci.

+1/0
23.2.2013 3:02

Z90d29e16n11ě47k 54J64o75n69á43š 9611539956920

Tak prvně postavte silnice tak, abych do centra té prahy člověk fakt nemusel. Ono se to totiž například z D5 na D8 se projet ani jinudy moc nedá!

+3/0
22.2.2013 12:54

A53l62e92š 61M78a12k42o15v27s97k93ý 1167132119

Aha, takže ten, kdo jezdí starým autem občas k doktorovi a na nákup, ten už nikam nedojede, ale ten, kdo jezdí 10x denně skrz Prahu s SUV, tak bude mít povolení? ;-D Jinak to je další cesta, jak z lidí tahat prachy....

+3/0
21.2.2013 10:16

R70o88b60e12r98t 94Š80i51m13e35č28e90k 6725551488678

R^

0/0
23.2.2013 8:25

P66e61t89r 76N76e98s82v57a24d16b31a 2854115176169

Stejný nesmysl jako modré zóny a taky stejný vývar. Pak ještě poručit větru a dešti aby škodliviny nepřinesl nad centrum města. Jediný problém který Praha má je tranzitní doprava, místní jsou  nula problém. Místo postavení obchvatů se vymýšlí čím dál větší kraviny. :-P

+2/0
20.2.2013 21:45

P41e50t63r 14Z80d82e59n53ě10k 2214119584

Každá krávovina (čím větší, tím lepší) je dobrá, jen když z toho potečou prachy, nemusí zrovna lejt, stačí když kape, aby si každý z té armády ouřadů mohl nahrabat. Blicí smajlík.

+1/0
20.2.2013 19:30

P42a87v39e86l 65J59o40n42á26š 5351335709165

Ty zóny jsou tím opatřením, které po zavedení v zahraničí nepřineslo zlepšení stavu ovzduší, ač mělo? Hlavně, že to vynese nějaké ty kačky, že?:-/

+3/0
20.2.2013 15:53

P12a86v92e72l 94S50m94ě28l86ý 7506191507678

Celá tahle diskuse je k ničemu.I když většina lidí je proti, radní si stejně udělají co chtějí.Po modrých zónách je to další buzerace ze strany politiků.Někdy mi to připadá,že by udělali nejlépe kdyby nic nového nezaváděli a nechali konečně být lidi na pokoji.Řada příspěvků dokazuje,že tam kde to zavedli to přínos na ovzduší mělo minimální,ale u nás prostě musíme být světový za každou cenu.Spoléhat na to,že si u nás proto koupí víc lidí novější auto je nesmysl.Srovnávat to z Německem kde je vyšší životní úroveň a námi kde má stále víc lidí hluboko do kapsy,že si obmění auto jen aby mohli do zóny je fantazie.Zavedení zóny  opět nejvíce postihne důchodce a méně majetné občany.Předpokládám,že přes střed města jede každý když to jinak nejde.Místo co nejrychlejší dostavby městského okruhu aby se střed města dal objet a teprve potom kdyby to nestačilo se zaváděla nějaká omezení řeší se to jako většina věcí u nás jednoduše zákazem i když to přinese potíže nemalé části občanů.Pokud se starší auta odkloní přinese to  více emisí po objízdných trasách tak,že se problém jen přenese jinam.Dřív byl náš vzor SSSR teď je to hlavně Německo a tam zóny mají tak holt je budeme mít také i když máme proto rozdílné podmínky a negativa spíš budou větší než pozitiva.

+6/0
19.2.2013 19:00

E83r17i17k 88S65a74n49e24t24r35i75k 4448300510764

Vy si myslíte že ide o vzduch, alebo výber poplatkov :-). To len niektoré autá zavadzajú hradným pánom, ked idú autom do roboty.

+3/0
19.2.2013 13:26

R73o25b24e39r43t 74P80r71a60ž36á26k 4608626495550

Voni jsou taky "hradní pán".:-/

0/0
19.2.2013 21:40

R47a30d45e97k 74T33o34č36i69l 8572311909863

A co takoví technici, nebo zásobovači, kteří jezdí do několika měst?

Po Praze to zavedou další (např. Plzeň, ČB apod). A když tam bude takový výjezd jednou za rok, a kde si budou honem shánět povolenky? Klienta to nezajímá... Ten má smlouvu např. na dojezd do dvou hodin....

+3/0
19.2.2013 13:23

A61d26a38m 73W97o28l53f 2718355780175

Předpokládám, že ostatní města, by si systém známkování uznávala. Např. v SRN to tak funguje a jestli se nepletu, český systém z něj vychází, čímž ho nijak neobhajuji. Celé mi to připadá jako systém pro systém. Není žádný smysluplný cíl, který by se zakládal na nějaké odborné studii. Prostě ouředníček dostal ráno na WC, během čtení novinového článku, nápad jak se udělat zase o kousek důležitějším a obhajuje ho slovy jao mohlo by se, třeba by to.... ;-D Pokud chtějí radní ulevit centru od dopravy, je třeba tam zavést mýtné pro nerezidenty a více v centru podpořit MHD. Taxi a transit at si zaplatí. Méně splodin, méně prachu a hluku. Lidem trocha pohybu na čerstvém vzduchu fakt neuškodí. :)

0/0
19.2.2013 22:23

V91l13a44s56t61i49m24i85l 74H68a86l55b97i31c76h 8523495876538

Tam kde to mají již zavedené,konstatovali,že na životním prostředí se to projevilo minimálně.

+5/0
19.2.2013 10:38

V43e97r51o61n44i94k83a 21S50k38a15l70o88v76á 1735307428444

Zřejmě pomsta vidlákům a sockám za Karla !!!!!! :-/

+2/0
19.2.2013 9:39

P78e84t75r 15P69o25s15p62í72š24i33l 4488764666746

Tady se to prezentuje, jako by nová auta vůbec ovzduší neznečišťovala a za všechno mohou jen stará auta. Které auto znečistí ovzduší více ? Novější, které nalítá 40 tis. km ročně, nebo 20 let staré, se kterým majitel vyjede 1x týdně a najede s ním max. 5 tisíc za rok?

+8/0
19.2.2013 7:37

B46ě72l68a 98H40o67r90á11k39o54v43á 1958602649630

Pravý důvod je samozřejmě vejvar pro kámoše kteří vděčně pustěj chlup...:-( Rv [>-]

+6/0
19.2.2013 8:14
Foto

M20i33l80a91n 46S43o97u64š69e36k 9256227401672

V některých městech se prostě jen platí poplatek za vjezd do úzkého centra. Bez rozdílu kubatur, stáří, modelů, či čehokoliv jiného. je to rozumnější, než selekce tohoto typu, kterou ohlídat bude hodně drahé. Zásobovači, místní firmy apod. si platí permanentky. Druhá věc - statisticky se za několik let po zavedení poplatků za vjezd do centra snížil počet automobilů jedoucích do centra ukázalo, že v prvním roce klesl počet vjíždějících vozů až o 35%, ale po 3 letech už byl pokles jen 5%. Lidi si na poplatek prostě zvykli a berou ho jako nutné zlo. Zřejmě je příliš malý na to, aby to bylo motivující do centra nejezdit. Pokud se takový systém nastaví dobře - tak proč ne. Snad by to mohlo pomoct všem.

+2/−3
19.2.2013 0:24

J58i56r27i 51C44e86e 5495941962308

A co volskej potah? Ten se do emisních limitů vejde? Když člověk uváží, kolik metanu takový dvouspřeží uvolní a kolik pevnejch částic nechá po cestě...

+5/0
18.2.2013 23:46

K82a87r82e45l 60M36a29r54t96i18n14e10c 6678838296414

A pročpak jenom v Praze? Což Pražáci jsou něco víc?

Zaved bych tu povinnost úplného zákazu vjezdů do center všech měst i větších obcí. Žádný vožení zadků po náměstích, či návsích. Pěkně pěšky pro zdravý životní styl a rozvinul by se i styk mezi občany.

No a zásobování by bylo možné zajišťovat na kolcích, trakařích, dvojkolácích, nebo výjimečně během noci. Hned by se zvýšila i zaměstnanost a zdraví pracujícího lidu.

+5/0
18.2.2013 22:57

Ř48e18h98o72ř 25V54l59a42s80á96k 2254534261776

Pokud to chceš ve svém městě, dej podnět zastupitelstvu.

+1/0
19.2.2013 6:37

B24ě24l35a 60H18o58r59á61k14o42v16á 1708252329630

A ten styk mezi občany by se postaral o vyrovnanější demografickou křivku...:-)

+1/0
19.2.2013 8:17

J57i88ř42í 32K12o47c40u95r34e14k 6385374505638

Dle údajů CDV povede povolení vjezdu pro jednotlivé kategorie vozidel k následujícím efektům:

1) Pouze zelená paketa: Snížení emisí o 2,5 až 3,0 %

2) Pouze zelená a žlutá paketa: Snížení emisí o 1%

Vezmeme-li v potaz statistické odchylky, tak případ 2) znamená neprokazatelný vliv.

3) Dostavba obchvatu Prahy povede ke snížení emisí ve městě o 30 %. Slovy třicet.

Co z toho je szstémovým řešením s viditelným efektem je nabíledni.

+7/0
18.2.2013 22:08

M63a20r74e37k 29M93a88z74u17c75h 2696813853

No uvidíme co to udělá se zdravým lidí.Ono sice nová auta splňují kdovíjaké euro,ale zapomíná se na to,že třeba nové diesely vypouštějí jemnější částečky,které pronikají a usazují se hlouběji v plicích,než ty velké u staršíh aut.Tudíž pokud budou lidé ochotni si pozměnit vozový park,vzroste i množství těchto částic.

+3/−1
18.2.2013 20:43

L14u65k65á54š 39V37a77ň32u17r81a 1315234403823

moderni diesely maji filtr pevnych castic. problem je to, ze filtry odchazeji.

0/0
18.2.2013 21:52

M28a10r55e79k 30M18a96z50u32c41h 2426943373

Ano mají.A právě,že odcházejí a také filtr nefiltr se i tak nějaké procento dostane do ovzduší i u nového.A dále při regeneraci se filtry vypalují a vznikají dále nebezpečné mikro částice právě nebezpečné svou velikostí.Ale říkám,uvidíme.

0/0
18.2.2013 22:29

T74o82m81á66š 62Z30e60m36a40n 3685598974105

Problém je to, že nejjemnější částice filtrem procházejí..

+2/0
18.2.2013 22:42

J72i41ř55í 37S53t23e87h20l70í73k 3600942483

to nemá nic společného se snížením emisí, bude to parádní kšeft tolik dopravních značek, známky, nový centrální registr joj to budou žně..

+8/0
18.2.2013 18:20

P72a87v62e42l 33M21o43r98a13v48e34c 1254685924787

Tak podle me by se to nemelo ridit starim vozidla, ale normou Euro, jednoduse Euro 2 cervena, Euro 3 zluta a Euro 4 a vys zelena a ta by mela byt uplne zdarma, i kdyz 80 Kc je v pohode (nebo klidne bych to posunul i na Euro 5 a vys jelikoz to bude az od roku 2015, ale Euro 1 a min bych proste do Prahy nepustil, mam skoku na Legerove a hlavne ten vzduch ted v zime je fakt hroznej.

+1/−1
18.2.2013 18:07

B56ě87l40a 94H81o30r45á65k93o93v87á 1288172279130

Technická, 80Kč je za nálepku ne za vjezd... (zcela jistě v dalších letech):-(

0/0
18.2.2013 18:25

L18u30k71á23š 56V72a72ň96u44r47a 1635114683913

Take bych to delil podle emisi. Nejlepsi by bylo zamezit vjezdu uplne. Plno aut ve stredu mestavubec nemusi byt. Stred mesta se da objet.

0/−1
18.2.2013 21:43

R30o22b83e30r19t 63P82r42a65ž23á28k 4378326685480

Nedá.

0/0
19.2.2013 21:32

D44a91v36i80d 98R39y14c52h54e45t16s82k89ý 9956561270280

Josef.Nosek@praha.eu

Vážený pane radní,

dovolte mi, abych se vyjádřil k Vašemu výroku, jak jej citoval server aktualne.cz:

"Nízkoemisní zóny v metropoli mohou samozřejmě zvýšit kvalitu života obyvatel, a to zejména v centru," řekl agentuře ČTK pražský radní pro dopravu Josef Nosek (ODS). "Možnosti podpory nízkoemisních technologií zahrneme do dlouhodobé strategie dopravy," doplnil. První koncept předloží Nosek na začátku června.

Návrh zavedení nízkoemisních zón v Praze, potažmo ani kdekoli jinde, nepovažuji za rozumný. Studie provedené v německu prokazují, že jejich vliv na kvalitu života a ovzduší je marginální. Zavedení nízkoemisních zón bych spíše považoval za projev přebujelé byrokracie a snahy regulovat větší množství aspektů občanského života. Zavedení zón přinese administrativní zátež a další poplatky k poplatkům, přitom nijak nezohledňuje stav a údržbu konkrétního vozu, pouze jeho výrobní konstrukci. Tím pak trestá řidiče, kteří své vozy udržují.

Zavedení zón, jako mnoho jiných ekologických opatření, nepřinese řešení problému, pouze více zatíží občany. Nálepku musí mít každý. Tam, kde vložil zákonodárce do rukou samosprávy přílišnou moc, je na samosprávě, aby se ji svobodně rozhodla nepoužít.  Děkuji za Váš čas....

+5/0
18.2.2013 17:34

P75e73t72r 81S13o96r96v63o30n 3755645580936

je zřejmé ,že se jedná o další způsob jak tahat z lidí peníze ,na druhou stranu uvítám každé omezení pro vjezd do vnitřní Prahy.Zejména pro  dieselové zázraky techniky ,jejichž mraky sazí zamořují uzavřený prostor města.Výživné je to ted v zimě ,kdy někteří ichtylové ráno nastartují svůj traktor a potom ho nechají na ulici 10 min. kuckat přičemž zaplynují celou ulici.;-(

+1/0
18.2.2013 17:27

B29ě49l14a 58H98o55r37á29k69o61v26á 1688382849130

Technická!

 Kolik peněz zůstane v městské pokladně po odečtení všech nákladů? Můj tip, tak zhruba mínus půl mld... (v dalších letech po "doladění" samozřejmě ještě větší mínus) ;-O ;-€ Rv [>-] Rv EU

0/0
18.2.2013 16:35

L79u91k46á18š 94V10a61ň58u94r65a 1415944393273

To je bohužel problém všech českých projektů. Vždy jsou tak vytunelované a přiživí se na tom tolik parazitů a politiků, že je to prodělečné.

+2/0
18.2.2013 16:40

T77o63m48á93š 60Z26e65m77a41n 3955118894985

Zjistěte si co je to tunelování.

Tohle je spíše zneužití pravomoci.

0/−1
18.2.2013 17:03

L15u21k55á23š 73V22a92ň82u38r38a 1555624933663

Další možnost je vjezd do středu Prahy zpoplatnit. Pro všechny mimo rezidenty.

+1/−2
18.2.2013 16:35

T90o19m91á67š 59Z96e11m91a96n 3765738774685

A rezidentům zpoplatnit výjezd...

+6/0
18.2.2013 17:04

B47ě11l59a 50H17o15r10á55k46o48v52á 1668812469440

R^ :-)

+2/0
18.2.2013 17:53

P48a35v92e41l 66O58b73d68r49ž37á50l91e96k 6236234788482

Pokud bude možné střed objet... Aktuálně se ze západu od Prahy na východ/sever nedostanete jinak než přes střed města.

+2/0
18.2.2013 19:09

P95a52v54e80l 77O87d48r56a92z21i53l 6694489117770

Já osobně tipuji, že jde o další pokus o odklonění veřejných peněz do soukromých kapes.

Úředníci totiž nejsou blbí a snadno si jistě zjistili, že jiná města už to zkusila a výsledek se nedostavil. Prachu neubyde a naopak přibyde jemný prach z moderních dieselů.

+7/0
18.2.2013 16:26

V60l66a52s71t83i41m21i19l 72F42i20a22l65a 1222121414

Praha není pro socky

+2/−4
18.2.2013 16:12

K32a69r14e69l 39P90r62ů69š46a 1545848729470

Pan "takyodborník" Miroslava Šuta by si měl možná přečísto toto : http://www.autoweb.cz/pomohly-by-nizkoemisni-zony-vycistit-vzduch/

Jenže čísle to je to co zelení ekofašisti nesnaášejí ze všeho nejvíc;-O

+5/−2
18.2.2013 16:07

M29i97r10o35s72l41a40v 70S51t93u17d84á42n81k48a 9670749816439

Maly detail - vyjimka pro rezidenty je diskriminacni, protoze nelze nikoho zvyhodnovat na zaklade bydliste. Ale v tom celkovem nesmyslu je to asi jedno...

+5/−2
18.2.2013 16:04

K90a78t31e10ř44i41n47a 69S14l81a34v38í56k47o71v52á 6433195860923

Nehledejte v tom ekologii, když jde o peníze. Za pár let se budou štítkovat i důchodci. Přeci jenom častěji chodí k doktoru a zatěžují tak svými potřebami více životní prostředí.

+15/−1
18.2.2013 15:49

M80a71r69t80i74n 96V84r95b18a 1231128712723

Ale kdepak štítkovat.Každému důchodci dáme na prsa malý terčík - kvůli lepšímu míření ! :-/

+2/0
18.2.2013 16:28

P50e81t67r 97Z97d65e93n34ě70k 2354889264

a přidat ještě fialovou hvězdu.........

0/0
20.2.2013 19:15

A65l59e46x69a38n15d57r 87K88o62s28t18k49a 5349476569516

Rozlišovat jen podle stáří vozu, zajímavé hledisko. Takže prase, co má 5 let staré auto, ale na seřízení bodne a katalyzátor (když ho před rokem spálil) má vytuněný kladivem bude v pohodě smrdět kdekoliv, ale slušný člověk s perfektně seřízeným třeba Audi nebo Mercedesem z roku 1990 má smůlu. (Podotýkám, katalyzátro tam má a má ho nezničený)

+11/−2
18.2.2013 15:42

Z60d89e78n61ě65k 16Z65a14b54a44v53a 1912674196454

Bud spatně čtete, nebo možná iDnes moc zjednodušuje. Měl by to být německý model -> jestli rv. 1990 benzín má katalyzátor, je to OK. To že je funkční, garantuje současná emisní známka na SPZce.

+3/0
18.2.2013 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.