Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce z centra vykázat stará auta, novější projedou za poplatek

Praha chce zamezit vjezdu starých aut do centra. Opatření, které má zlepšit životní prostředí, počítá se zavedením zóny, do které by vozidla se starším datem výroby nesměla. To by ovšem zároveň ovlivnilo všechny řidiče, jejichž cesty by přes zónu vedly. Vjezd do ní bude navíc zpoplatněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J73a35k60u38b 32C31h85r63o29m87ý 6588277470254

Podle mne je to spravné řešení. Pořád máme potřebu se koukat za hranice a obdivovat tamní způsoby, tak proč nepřevzít i toto. V Německu, bežná praxe. A taky se z toho nikdo nehroutí. Za pár let nám bude připadat divné, když to jinde nebude. Takže hlavy vzhuru a trochu toho ekologického smýšlení. [>-]EU

0/−2
3.3.2013 20:43

K61a38m69i57l 38C27e60c96h 6944989335154

A proc to nenazvat Novodoby koncentrak.S uradu vyssi moci.

+1/0
23.2.2013 3:02

Z15d85e75n37ě72k 62J41o68n18á30š 9361439366470

Tak prvně postavte silnice tak, abych do centra té prahy člověk fakt nemusel. Ono se to totiž například z D5 na D8 se projet ani jinudy moc nedá!

+3/0
22.2.2013 12:54

A71l19e22š 77M24a46k55o93v47s25k19ý 5240522272938

Aha, takže ten, kdo jezdí starým autem občas k doktorovi a na nákup, ten už nikam nedojede, ale ten, kdo jezdí 10x denně skrz Prahu s SUV, tak bude mít povolení? ;-D Jinak to je další cesta, jak z lidí tahat prachy....

+3/0
21.2.2013 10:16

R76o40b61e15r26t 25Š98i86m90e25č94e85k 6775171408118

R^

0/0
23.2.2013 8:25

P36e30t90r 55N51e83s26v83a85d59b20a 2484605286579

Stejný nesmysl jako modré zóny a taky stejný vývar. Pak ještě poručit větru a dešti aby škodliviny nepřinesl nad centrum města. Jediný problém který Praha má je tranzitní doprava, místní jsou  nula problém. Místo postavení obchvatů se vymýšlí čím dál větší kraviny. :-P

+2/0
20.2.2013 21:45

P19e24t74r 40Z89d74e37n19ě31k 2714319314

Každá krávovina (čím větší, tím lepší) je dobrá, jen když z toho potečou prachy, nemusí zrovna lejt, stačí když kape, aby si každý z té armády ouřadů mohl nahrabat. Blicí smajlík.

+1/0
20.2.2013 19:30

P62a28v60e76l 85J17o23n81á93š 5611705519925

Ty zóny jsou tím opatřením, které po zavedení v zahraničí nepřineslo zlepšení stavu ovzduší, ač mělo? Hlavně, že to vynese nějaké ty kačky, že?:-/

+3/0
20.2.2013 15:53

P23a76v29e66l 14S59m35ě71l67ý 7856701137768

Celá tahle diskuse je k ničemu.I když většina lidí je proti, radní si stejně udělají co chtějí.Po modrých zónách je to další buzerace ze strany politiků.Někdy mi to připadá,že by udělali nejlépe kdyby nic nového nezaváděli a nechali konečně být lidi na pokoji.Řada příspěvků dokazuje,že tam kde to zavedli to přínos na ovzduší mělo minimální,ale u nás prostě musíme být světový za každou cenu.Spoléhat na to,že si u nás proto koupí víc lidí novější auto je nesmysl.Srovnávat to z Německem kde je vyšší životní úroveň a námi kde má stále víc lidí hluboko do kapsy,že si obmění auto jen aby mohli do zóny je fantazie.Zavedení zóny  opět nejvíce postihne důchodce a méně majetné občany.Předpokládám,že přes střed města jede každý když to jinak nejde.Místo co nejrychlejší dostavby městského okruhu aby se střed města dal objet a teprve potom kdyby to nestačilo se zaváděla nějaká omezení řeší se to jako většina věcí u nás jednoduše zákazem i když to přinese potíže nemalé části občanů.Pokud se starší auta odkloní přinese to  více emisí po objízdných trasách tak,že se problém jen přenese jinam.Dřív byl náš vzor SSSR teď je to hlavně Německo a tam zóny mají tak holt je budeme mít také i když máme proto rozdílné podmínky a negativa spíš budou větší než pozitiva.

+6/0
19.2.2013 19:00

E49r35i97k 20S68a82n30e61t63r64i34k 4818340410474

Vy si myslíte že ide o vzduch, alebo výber poplatkov :-). To len niektoré autá zavadzajú hradným pánom, ked idú autom do roboty.

+3/0
19.2.2013 13:26

R46o62b57e53r32t 46P75r97a18ž52á26k 4228946585930

Voni jsou taky "hradní pán".:-/

0/0
19.2.2013 21:40

R42a88d72e19k 66T87o82č83i92l 8862311409593

A co takoví technici, nebo zásobovači, kteří jezdí do několika měst?

Po Praze to zavedou další (např. Plzeň, ČB apod). A když tam bude takový výjezd jednou za rok, a kde si budou honem shánět povolenky? Klienta to nezajímá... Ten má smlouvu např. na dojezd do dvou hodin....

+3/0
19.2.2013 13:23

A21d93a84m 79W28o87l35f 2148375270805

Předpokládám, že ostatní města, by si systém známkování uznávala. Např. v SRN to tak funguje a jestli se nepletu, český systém z něj vychází, čímž ho nijak neobhajuji. Celé mi to připadá jako systém pro systém. Není žádný smysluplný cíl, který by se zakládal na nějaké odborné studii. Prostě ouředníček dostal ráno na WC, během čtení novinového článku, nápad jak se udělat zase o kousek důležitějším a obhajuje ho slovy jao mohlo by se, třeba by to.... ;-D Pokud chtějí radní ulevit centru od dopravy, je třeba tam zavést mýtné pro nerezidenty a více v centru podpořit MHD. Taxi a transit at si zaplatí. Méně splodin, méně prachu a hluku. Lidem trocha pohybu na čerstvém vzduchu fakt neuškodí. :)

0/0
19.2.2013 22:23

V40l73a36s89t67i51m70i34l 13H68a31l45b18i24c74h 8583625786638

Tam kde to mají již zavedené,konstatovali,že na životním prostředí se to projevilo minimálně.

+5/0
19.2.2013 10:38

V65e10r15o26n85i23k67a 46S92k17a33l89o14v71á 1915787918604

Zřejmě pomsta vidlákům a sockám za Karla !!!!!! :-/

+2/0
19.2.2013 9:39

P92e26t50r 25P96o37s89p88í58š75i64l 4538394726356

Tady se to prezentuje, jako by nová auta vůbec ovzduší neznečišťovala a za všechno mohou jen stará auta. Které auto znečistí ovzduší více ? Novější, které nalítá 40 tis. km ročně, nebo 20 let staré, se kterým majitel vyjede 1x týdně a najede s ním max. 5 tisíc za rok?

+8/0
19.2.2013 7:37

B73ě61l80a 34H56o49r75á98k15o77v26á 1788782279720

Pravý důvod je samozřejmě vejvar pro kámoše kteří vděčně pustěj chlup...:-( Rv [>-]

+6/0
19.2.2013 8:14
Foto

M26i45l81a97n 69S62o22u50š12e77k 9356967641902

V některých městech se prostě jen platí poplatek za vjezd do úzkého centra. Bez rozdílu kubatur, stáří, modelů, či čehokoliv jiného. je to rozumnější, než selekce tohoto typu, kterou ohlídat bude hodně drahé. Zásobovači, místní firmy apod. si platí permanentky. Druhá věc - statisticky se za několik let po zavedení poplatků za vjezd do centra snížil počet automobilů jedoucích do centra ukázalo, že v prvním roce klesl počet vjíždějících vozů až o 35%, ale po 3 letech už byl pokles jen 5%. Lidi si na poplatek prostě zvykli a berou ho jako nutné zlo. Zřejmě je příliš malý na to, aby to bylo motivující do centra nejezdit. Pokud se takový systém nastaví dobře - tak proč ne. Snad by to mohlo pomoct všem.

+2/−3
19.2.2013 0:24

J80i49r77i 60C64e40e 5205211532458

A co volskej potah? Ten se do emisních limitů vejde? Když člověk uváží, kolik metanu takový dvouspřeží uvolní a kolik pevnejch částic nechá po cestě...

+5/0
18.2.2013 23:46

K20a26r26e45l 47M79a57r21t71i84n59e28c 6708408126714

A pročpak jenom v Praze? Což Pražáci jsou něco víc?

Zaved bych tu povinnost úplného zákazu vjezdů do center všech měst i větších obcí. Žádný vožení zadků po náměstích, či návsích. Pěkně pěšky pro zdravý životní styl a rozvinul by se i styk mezi občany.

No a zásobování by bylo možné zajišťovat na kolcích, trakařích, dvojkolácích, nebo výjimečně během noci. Hned by se zvýšila i zaměstnanost a zdraví pracujícího lidu.

+5/0
18.2.2013 22:57

Ř60e21h77o55ř 31V52l21a18s33á37k 2484284241856

Pokud to chceš ve svém městě, dej podnět zastupitelstvu.

+1/0
19.2.2013 6:37

B62ě15l90a 46H86o52r46á76k12o31v29á 1238342799410

A ten styk mezi občany by se postaral o vyrovnanější demografickou křivku...:-)

+1/0
19.2.2013 8:17

J61i78ř46í 57K91o79c97u42r97e23k 6665154175228

Dle údajů CDV povede povolení vjezdu pro jednotlivé kategorie vozidel k následujícím efektům:

1) Pouze zelená paketa: Snížení emisí o 2,5 až 3,0 %

2) Pouze zelená a žlutá paketa: Snížení emisí o 1%

Vezmeme-li v potaz statistické odchylky, tak případ 2) znamená neprokazatelný vliv.

3) Dostavba obchvatu Prahy povede ke snížení emisí ve městě o 30 %. Slovy třicet.

Co z toho je szstémovým řešením s viditelným efektem je nabíledni.

+7/0
18.2.2013 22:08

M20a41r39e96k 85M31a54z36u34c53h 2596353823

No uvidíme co to udělá se zdravým lidí.Ono sice nová auta splňují kdovíjaké euro,ale zapomíná se na to,že třeba nové diesely vypouštějí jemnější částečky,které pronikají a usazují se hlouběji v plicích,než ty velké u staršíh aut.Tudíž pokud budou lidé ochotni si pozměnit vozový park,vzroste i množství těchto částic.

+3/−1
18.2.2013 20:43

L18u56k36á17š 27V41a76ň70u58r12a 1705314153633

moderni diesely maji filtr pevnych castic. problem je to, ze filtry odchazeji.

0/0
18.2.2013 21:52

M71a92r32e29k 47M38a63z91u89c89h 2256483573

Ano mají.A právě,že odcházejí a také filtr nefiltr se i tak nějaké procento dostane do ovzduší i u nového.A dále při regeneraci se filtry vypalují a vznikají dále nebezpečné mikro částice právě nebezpečné svou velikostí.Ale říkám,uvidíme.

0/0
18.2.2013 22:29

T85o35m53á91š 97Z66e95m89a85n 3705158484725

Problém je to, že nejjemnější částice filtrem procházejí..

+2/0
18.2.2013 22:42

J40i50ř61í 39S67t75e79h66l81í43k 3110332213

to nemá nic společného se snížením emisí, bude to parádní kšeft tolik dopravních značek, známky, nový centrální registr joj to budou žně..

+8/0
18.2.2013 18:20

P95a28v26e66l 45M91o78r82a89v45e14c 1194715644197

Tak podle me by se to nemelo ridit starim vozidla, ale normou Euro, jednoduse Euro 2 cervena, Euro 3 zluta a Euro 4 a vys zelena a ta by mela byt uplne zdarma, i kdyz 80 Kc je v pohode (nebo klidne bych to posunul i na Euro 5 a vys jelikoz to bude az od roku 2015, ale Euro 1 a min bych proste do Prahy nepustil, mam skoku na Legerove a hlavne ten vzduch ted v zime je fakt hroznej.

+1/−1
18.2.2013 18:07

B73ě85l32a 27H79o73r96á23k39o59v31á 1498682899130

Technická, 80Kč je za nálepku ne za vjezd... (zcela jistě v dalších letech):-(

0/0
18.2.2013 18:25

L90u52k68á86š 69V76a72ň29u35r23a 1695884493153

Take bych to delil podle emisi. Nejlepsi by bylo zamezit vjezdu uplne. Plno aut ve stredu mestavubec nemusi byt. Stred mesta se da objet.

0/−1
18.2.2013 21:43

R57o30b95e20r70t 91P95r20a83ž53á46k 4988156855160

Nedá.

0/0
19.2.2013 21:32

D23a51v20i91d 86R53y60c49h84e94t41s11k66ý 9966131200830

Josef.Nosek@praha.eu

Vážený pane radní,

dovolte mi, abych se vyjádřil k Vašemu výroku, jak jej citoval server aktualne.cz:

"Nízkoemisní zóny v metropoli mohou samozřejmě zvýšit kvalitu života obyvatel, a to zejména v centru," řekl agentuře ČTK pražský radní pro dopravu Josef Nosek (ODS). "Možnosti podpory nízkoemisních technologií zahrneme do dlouhodobé strategie dopravy," doplnil. První koncept předloží Nosek na začátku června.

Návrh zavedení nízkoemisních zón v Praze, potažmo ani kdekoli jinde, nepovažuji za rozumný. Studie provedené v německu prokazují, že jejich vliv na kvalitu života a ovzduší je marginální. Zavedení nízkoemisních zón bych spíše považoval za projev přebujelé byrokracie a snahy regulovat větší množství aspektů občanského života. Zavedení zón přinese administrativní zátež a další poplatky k poplatkům, přitom nijak nezohledňuje stav a údržbu konkrétního vozu, pouze jeho výrobní konstrukci. Tím pak trestá řidiče, kteří své vozy udržují.

Zavedení zón, jako mnoho jiných ekologických opatření, nepřinese řešení problému, pouze více zatíží občany. Nálepku musí mít každý. Tam, kde vložil zákonodárce do rukou samosprávy přílišnou moc, je na samosprávě, aby se ji svobodně rozhodla nepoužít.  Děkuji za Váš čas....

+5/0
18.2.2013 17:34

P57e17t81r 39S35o39r96v97o17n 3805685250496

je zřejmé ,že se jedná o další způsob jak tahat z lidí peníze ,na druhou stranu uvítám každé omezení pro vjezd do vnitřní Prahy.Zejména pro  dieselové zázraky techniky ,jejichž mraky sazí zamořují uzavřený prostor města.Výživné je to ted v zimě ,kdy někteří ichtylové ráno nastartují svůj traktor a potom ho nechají na ulici 10 min. kuckat přičemž zaplynují celou ulici.;-(

+1/0
18.2.2013 17:27

B70ě70l85a 22H21o71r58á96k62o61v95á 1798202259380

Technická!

 Kolik peněz zůstane v městské pokladně po odečtení všech nákladů? Můj tip, tak zhruba mínus půl mld... (v dalších letech po "doladění" samozřejmě ještě větší mínus) ;-O ;-€ Rv [>-] Rv EU

0/0
18.2.2013 16:35

L90u39k23á79š 42V61a50ň97u14r75a 1875224223933

To je bohužel problém všech českých projektů. Vždy jsou tak vytunelované a přiživí se na tom tolik parazitů a politiků, že je to prodělečné.

+2/0
18.2.2013 16:40

T78o72m91á34š 44Z34e70m24a53n 3845418604865

Zjistěte si co je to tunelování.

Tohle je spíše zneužití pravomoci.

0/−1
18.2.2013 17:03

L93u55k85á59š 25V23a68ň16u77r66a 1875814873293

Další možnost je vjezd do středu Prahy zpoplatnit. Pro všechny mimo rezidenty.

+1/−2
18.2.2013 16:35

T72o81m45á33š 58Z46e12m82a87n 3135548744905

A rezidentům zpoplatnit výjezd...

+6/0
18.2.2013 17:04

B67ě76l84a 38H47o81r73á56k52o27v26á 1718972529870

R^ :-)

+2/0
18.2.2013 17:53

P11a16v13e52l 56O15b97d41r17ž61á82l24e84k 6206664828142

Pokud bude možné střed objet... Aktuálně se ze západu od Prahy na východ/sever nedostanete jinak než přes střed města.

+2/0
18.2.2013 19:09

P49a32v11e38l 91O38d50r98a23z72i29l 6644299607600

Já osobně tipuji, že jde o další pokus o odklonění veřejných peněz do soukromých kapes.

Úředníci totiž nejsou blbí a snadno si jistě zjistili, že jiná města už to zkusila a výsledek se nedostavil. Prachu neubyde a naopak přibyde jemný prach z moderních dieselů.

+7/0
18.2.2013 16:26

V92l23a81s81t98i11m27i85l 69F44i77a75l64a 1672881454

Praha není pro socky

+2/−4
18.2.2013 16:12
Foto

K85a44r22e32l 74P51r58ů18š77a 1625538439410

Pan "takyodborník" Miroslava Šuta by si měl možná přečísto toto : http://www.autoweb.cz/pomohly-by-nizkoemisni-zony-vycistit-vzduch/

Jenže čísle to je to co zelení ekofašisti nesnaášejí ze všeho nejvíc;-O

+5/−2
18.2.2013 16:07

M77i76r87o11s31l30a70v 38S83t82u12d31á46n41k92a 9240619846419

Maly detail - vyjimka pro rezidenty je diskriminacni, protoze nelze nikoho zvyhodnovat na zaklade bydliste. Ale v tom celkovem nesmyslu je to asi jedno...

+5/−2
18.2.2013 16:04

K34a36t43e29ř16i37n84a 51S63l73a14v46í57k83o53v91á 6673885730423

Nehledejte v tom ekologii, když jde o peníze. Za pár let se budou štítkovat i důchodci. Přeci jenom častěji chodí k doktoru a zatěžují tak svými potřebami více životní prostředí.

+15/−1
18.2.2013 15:49

M46a27r17t11i61n 19V10r37b20a 1651928252763

Ale kdepak štítkovat.Každému důchodci dáme na prsa malý terčík - kvůli lepšímu míření ! :-/

+2/0
18.2.2013 16:28

P18e15t43r 56Z80d72e46n78ě16k 2634789464

a přidat ještě fialovou hvězdu.........

0/0
20.2.2013 19:15

A54l47e92x49a35n35d87r 52K93o17s29t42k67a 5969376569406

Rozlišovat jen podle stáří vozu, zajímavé hledisko. Takže prase, co má 5 let staré auto, ale na seřízení bodne a katalyzátor (když ho před rokem spálil) má vytuněný kladivem bude v pohodě smrdět kdekoliv, ale slušný člověk s perfektně seřízeným třeba Audi nebo Mercedesem z roku 1990 má smůlu. (Podotýkám, katalyzátro tam má a má ho nezničený)

+11/−2
18.2.2013 15:42

Z97d79e88n68ě45k 75Z47a57b20a17v10a 1952674206524

Bud spatně čtete, nebo možná iDnes moc zjednodušuje. Měl by to být německý model -> jestli rv. 1990 benzín má katalyzátor, je to OK. To že je funkční, garantuje současná emisní známka na SPZce.

+3/0
18.2.2013 15:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.