Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autosalony bojují s krizí, z nových aut dělají rovnou ojetiny

Na prodejce automobilů v Česku dolehla krize. Jsou tak nuceni prodávat auta s minimální marží a mnohdy sahají i k netradičním krokům. Zákazník tak může koupit zcela nový vůz za cenu ojetiny. Malé zisky pak kompenzují nákladným servisem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a53n 83G70a67l74t 9611532933608

A vy zase zapomínáte na DPH ....tedy věc kterou v USA až na pár vyjímek neznají .... Nehledě na to že v Evropě máme jiné regulace ať se týče bezpečnosti, paliva a podobně a celkově dělat bussiness v evropě je dražší než v jiných státech. Pokud si uvědomíte tyhle věci tak za rozdíl v ceně nebudete vynit výrobce ale toho skutečného původce který vám každý měsíc krade 2/3 platu - stát.

+3/0
20.2.2013 6:20

P18a63v33e68l 83O57d95r40a44z74i62l 6924599757390

V USA najezdí podstatně víc, než v Evropě, takže taky častěji kupují auta a na vyšším obratu stačí mít menší přirážku. Na druhou stranu tam mohou jezdit pěkné vraky a dokud se nic nestane, tak to málokoho zajímá.

+1/−1
20.2.2013 10:20

A94l25e68š 45J38a70n48á88č67e61k 3973544956813

Já sem kupoval předváděčku, a ve značkovém servisu jsem byl jen jednou. Když sem dal za prohlídku 8000,-- a na faktuře veci jako dolití kapaliny do ostřikovače 458 Kč/ litr tak sem nevěřil svým očím. Příště ať okrádaj značkové servisy jiné, co můžu vyměním sám, zbytek dávám do servisu u nás na vsi co bere 350 za hodinu a umí narozdíl od značkových co jen diagnostikou zjistí co vyměnit nikoliv opravit ;-€. Takže já na značkové servisy kašlu, záruka nezáruka.

+5/0
19.2.2013 18:46

M79a42r33t89i87n 94K70a49r60á68s97e79k 1808784229664

Taky jsem uvažoval jestli za povinné garanční prohlídky nedám podstatně víc, než bych dal za případné opravy po dobu záruky. Auto se stejně začne kazit až nějakou chvíli po záruce, pokud tam není zmetek z výroby. No a to zase chce kupovat auta která mají zmetkovost z výroby minimální.

+1/0
19.2.2013 19:32

E68d92u17a40r72d 59K92o18c65h 9884688747641

tak to u 7-lete zaruky, ktera momentalne kraluje na automobilem trhu (v Nemecku dokonce i se 7-letym bezplatnim servisem soucasne) budete v nevyhode ...

+2/0
19.2.2013 20:22

M16a84r13t98i57n 63K42a39r13á71s80e68k 1548644989464

No pokud během těch sedmi let dám třeba ročně 8000 za garančku, tak mám po sedmi letech na nový motor.

Nevím jak jsou u takových aut drahé garančky, ani jak jsou často, to by tu mohl napsat někdo kdo nové auto se sedmiletou zárukou má.

Ale řekl bych že je to moc dobrý business.

0/0
19.2.2013 23:25

E57d89u69a75r11d 92K14o46c65h 9194308497241

To je muj pripad. Na nove Kia Sorento mam zaruku 7 let , nebo do 150 tisic km, dale 7 let garancnych prohlidek zdarma, co je omezeno 105 tisic km a neplati to samozrejme pro spotrebny material typu brzdove oblozeni. Dale 7 let bezplatne aktualizace navigace. Predchozi Renault Vel Satis jsem kupil se slevou 15 tisic EUR s 10km na palubovce, no v prubehu 6 let jsem v znackovem servisu zaplatil 10 tisic EUR na provoz, garancky a opravy. V neznackovem servisu to auto nezvladli. Takze si davam jiz bacha. Stiftung Warentest delal testy desitek servisu v celem Nemecku, kdyz schvalne spusobil na aute vady, ktere mel servis odhalit a odstranit. Znackove servisy to zmakli na 80%, ten muj na 90% a neznackove se pohybovali kolem 50%. Takze otazka pro CR nezni ja se vyhybat znackovym servisum, ale jak v nich udelat poradek. Nemec si v mem servisu veme 100 Eur na hodinu, tomu odpovida dle vykonosti ekonomik ceska sazba cca. 900 Kc na hodinu. Ovsem prace musi sedet, zadne vymyslene vykony. Samozrejme u mene komplikovanych vozu si vystacite i s daleko levnejsi garazi, tam to plne chapu.

+1/0
19.2.2013 23:51

E33d97u35a95r84d 54K83o94c79h 9324248797361

abych nezapomel - zaklad je pro mne jiz servisni interval. U Vel Satis to bylo 15 tisic km nebo jednou rocne a u Sorento je to 30 tisic km nebo jednou za 24 mesicu. Oba diesel. Cim mene duvodu navstivit servis, tym je to levnejsi ...

0/0
19.2.2013 23:58

M65a31r35t71i27n 94K92a70r17á98s98e97k 1628234799654

Děkuju za informace, zjevně jsou i výrobci kteří nepovažují garanční prohlídky za zlatý důl pro svoje servisy.

0/0
20.2.2013 0:14

V43í47ť42a 91N24o78v72á55k 1718693195251

Jaká značka? Mě vycházela prohlídka u BMW cca 5000,- ,po záruce jsem zbylé roky jezdil k neautorizovanému. Až 8. rok byl náročný...ale to už má auto nárok.

Teď mám u auta 6 let zdarma...

0/0
19.2.2013 22:19

P36e82t21e92r 91N35e55š52v26a98r36a 8978316402137

Zapomíná (či spíše se úmyslně nezmiňuje) jedna podstatná věc. Auta v Evropě jsou o třetinu až polovinu dražší než obdobná nebo ta samá auta v USA či zbytku světa. Tento článek je o tom, jak jsou Evropané vlastně hajzlové že nejsou ochotni platit 30 tisíc Euro za auto, které se prodává v USA za 20 tisíc dolarů. A lobby automobilek prosadily do zákonů, že nemůžete individuálně dovézt auta z oblastí mimo Evropy. Pokud se to samé auto prodává i v Evropě tak zjistí podle VIN karosérie, že toto auto bylo pro export a prostě vám jej nezaregistrují. Já prostě nechci být za idiota, který platí za káru dvojnásobek toho, co američan protože já jsem "bohatý Evropan". V USA Čechy a Němce zase tak nerozlišujou a nehledě na to dvojí ceny za jeden výrobek jsou prasárna. Kdysi to tak bylo i s letenkami, že letenka New York Praha a zpět byla za poloviční cenu než letenka Praha New York a zpět. Protože v Evropě bylo ZVYKEM, že letenky jsou drahý. To už je minulost. Ale je potřeba držet pod tlakem i automobilky, aby se i zvyk, že auta v Evropě stojí dvojnásobek co stejná jinde na světě stal rovněž minulostí.

+8/0
19.2.2013 18:33

M39a46r83t80i86n 22K85a57r79á98s56e84k 9768303398418

Tak jestli je auto o tretinu drazsi tak to celkem odpovida ne? 20% ti dela dph (ceny v US se udavaji bez dph). A ten zbyly rozdil neni tak vyznamny.

0/0
20.2.2013 9:40

P53a11v88e85l 96K53r49a55m17e46r 9703627739285

Nj. cena PHM (a hlavně biosložek, které se do nich cpou) neustále roste a lidé nová auta nechtějí. A navíc na vlastní kůži zjistili, že podle poučení z krizového vývoje kapitalismu se vyrábějí čím dál větší šmejdy, které nic nevydrží. Těším se na duel automobilová vs ropná lobby ;-D

+2/0
19.2.2013 17:24

M73a48r78c22e20l 41P81a72v19l61í50k 7341404938449

žiadna novinka. "predvádzacie auto" v maximálnej výbave sa predáva sa hlboko pod cenu áut z bazáru niekoľko ročnými s desaťtisíc kilometrami. býva zaujímavé vidieť takú faktúru - auto má EČ tunajšie, ale predáva ho český dovozca a cena je v czk. prepis sa deje na tunajšej polícii.

0/0
19.2.2013 14:18

P50a77v32e86l 66K81r95a42m54e16r 9843957389735

Én nem tudom, hogy a Szlovák Köztársaság, de nekünk ez igaz :-)

+2/−2
19.2.2013 18:42

T49o50m32á82š 61G35r18o16s64s19m97a59n80n 6914368452711

Je smutné, když zjistíte, že naší slavnou ekonomiku "táhne" pouze automotive :(

+3/−1
19.2.2013 12:31

J23a55r21o66s67l48a75v 17B46r77ü15m33m15e34r 7444533986

No a když si vyjede čísla, tak zjistíte, že to není tak úplně pravda.

+1/0
19.2.2013 17:01

Š68t20e27f50a78n 67F35r44i23č23a 7872168113146

To je přece logické. V Česku, kde je ve srovnání s Německem nebo Rakouskem extrémně nízká mzdová hladina a vysoká nezaměstnanost, není pro nákup nových aut koupěschopná poptávka.

+12/0
19.2.2013 11:53

J15o19s44e71f 50K26o17p81e12c56k75y 9254572125

Rozdil v nezamestnanosti je cca 4,5% a vsechny zeme jsou pod prumerem nezamestnanosti v EU... Platy jsou zde nizsi /nikoliv extreme nizke/ a presto se zde prodava pres 10 000 vozu rocne... ;-)

+1/−10
19.2.2013 11:58

M81a59r83e62k 16H80r32u26b27y 6307442861848

platy jsou cca tretinove, a kolik z prodanych vozu jde mimo firemni segment? ;-)

+11/0
19.2.2013 12:00

J32o54s34e86f 10K44o72p10e24c70k62y 9934362905

platy samozrejme nejsou tretinove /jsou na cca 50%/ a firemni segment se nerozlisuje v teto statistice ani v Nemecku ;-)

+1/−10
19.2.2013 12:03

Š85t18e70f74a62n 20F33r62i62č38a 7352108293816

Tvrdíte, že je rozdíl v nezaměstnanosti 4,5 %. Oblíbený trik politiků, spočívající ve falešné definici, jejímž cílem je zkreslovat údaje. Klíčový je poměr zaměstnaných lidí na plný úvazek vůči počtu všem obyvatel. Tento poměr vychází v Česku více než dramaticky hůře, než např. v Německu.

+9/−1
19.2.2013 12:10

J88o90s23e36f 62K41o84p37e76c68k75y 9794832125

rozdil v nezamestnanosti je cca 4,5%. Rozdil v jinych tabulkach muze byt samozrejme jiny, ale bavime se o nezamestnanosti;-)

0/−4
19.2.2013 12:16

Š66t87e30f68a78n 89F45r18i56č55a 7802768613686

Ve statistice EU za rok 2011 míra zaměstnanosti věkové skupiny 15 - 64 let je v Česku 65,7 %, v Německu 72,5 %. Vezmete-li kteroukoliv z těchto hodnot jako základ 100 %, pak mezi námi a Německem je rozdíl v zaměstnanosti větší než 10 %.

+3/0
19.2.2013 12:23

J90o95s61e98f 24K90o21p33e56c36k40y 9934162585

mira nezamestnanosti pres 60%?;-)

0/−5
19.2.2013 12:27

J40o11s97e82f 35K30o94p74e17c65k30y 9394452805

jo pardon, mira zamestnanosti ;-) je zvlastni, ze jsem vam uz jednou odpovedel uplne stejne a vy to zkousite zase znova... ruzne tabulky budou mit ruzne vysledky. ja se bavim o mire nezamestnanosti viz link. ten je ale z prosince a v lednu u nas nezamestnanost vzrostla vyrazne proto cca 4,5% rozdilu  http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Unemployment_rates,_seasonally_adjusted,_December_2012.png&filetimestamp=20130201083256

0/−2
19.2.2013 12:45

Š43t67e54f85a79n 25F45r79i17č75a 7642928903426

Míra nezaměstnanosti je míra, která (nic) neměří. Naposledy viz Lidovky dne 15. února, stejnojmenný komentář Petra Sklenáře, hlavního ekonoma J&T banky. Doslova říká: "MPSV oznámilo v prosinci míru nezaměstnanosti 7,4 %, také 9,4 % a data připouštějí i odpověď 10,1 %. Eurostat pro ČR uvádí 7,5 %. ČSÚ vydává pouze nezaměstnanost na čtvrtletní bázi a za konec roku uvádí číslo 7,2 %. A včil mudruj, doktore!". Článek končí ironicky větou: "Nejjednodušší reforma trhu práce je "zpřesnění" metodiky výpočtu, která přináší výsledky naprosto okamžitě a bezbolestně."R^

+8/0
19.2.2013 12:52

J40o93s38e84f 82K85o76p55e56c97k50y 9404732265

Mira nezamestnanosti ma ruzne metodiky vypoctu, jako temer kazde jine meritelne ekonomicke cislo. Kazdopadne na srovnani stavu s nasimi sousedy to zcela staci... ;-)

0/−5
19.2.2013 12:57

Š88t95e77f84a54n 40F88r88i80č54a 7242908223596

Právě že nikoliv. V různých zemích a různých úřadech různé metodiky, často podle politického zadání. Ale míra zaměstnanosti má jednoduchý algoritmus - počet zaměstnaných k počtu obyvatel v dané věkové skupině. Proto ta čísla mají zpravidla lepší vypovídací schopnost.

+4/0
19.2.2013 13:04

J92o32s27e42f 39K62o43p22e37c45k55y 9584132875

Znova opakuji, ze je samozrejme, ze se pouzivaji ruzne metodiky a proto je nutne brat pro srovnani vysledky stejne metodiky. Vase nadseni pro vasi oblibenou statistiku je roztomile a nic proti nemu nikdo nemuze mit, ale tato diskuze byla o mire nezamestnanosti ;-)

0/−4
19.2.2013 13:14

Š21t56e45f48a51n 29F90r21i96č79a 7472608523516

Víte, nechci se přít za každou cenu, ale v tom vláknu hovořím pouze o vysoké nezaměstnanosti. A pak od vrchu až dolů o míře zaměstnanosti, kterou považuji za jedinou jakž takž spolehlivou míru. Pokud se ovšem zmiňuji o míře nezaměstnanosti, tak pouze v důsledně odmítavém kontextu právě pro její nespolehlivost, která je dána tím, že je účelově zkreslována politiky podle toho, jak se jim to hodí nebo nehodí, zda je např. před volbami nebo po nich, a zda jsou či nejsou právě u moci. Paradoxně se tedy může díky vynalézavosti politiků stávat, že ač míra nezaměstnanosti "klesá", míra zaměstnanosti klesá také.

+2/0
19.2.2013 15:11

J23o82s69e91f 73K27o62p33e80c17k11y 9214822755

vy hovorite o procentech zamestnanosti. nikdo vam to nebere, jen mluvime kazdy o necem jinem ;-)

0/−3
19.2.2013 15:27

P67a41v38e95l 36O11d76r34a19z75i48l 6924679807340

To ale vypovídá pouze o tom, že Němci chodí později do penze.:-P

0/−1
19.2.2013 12:55

M46a94r78e19k 90H98r53u75b62y 6847852351868

U platu je vhodne rozlisovat modus a median ;-)

+1/0
19.2.2013 12:16

P75a37v47e40l 46Z24a52j65í51č51e33k 8514730886730

navic se podle meho rozrusta skupina lidi kteri nove auto nechteji 1. z ekonomickych duvodu 2. proto ze dnesni masova auta jim nic nerikaji takze vzdycky radej sahnou po nejakem mirne jetem za dobry peniz protoze koupit si ho nove tak prijdou o docela slusny balik

+7/0
19.2.2013 11:26

J93o52s79e58f 80K98o43p21e31c11k90y 9764242655

stejne tak je ale mozne rict, ze vzhledem k mimoradnemu tlaku na ceny novych vozu, ktere je srazi do nebyvale nizkych urovni, o koupi novych aut premysli i lide, kteri by do ni jeste pred 2 a vice lety rozhodne nesli... ;-)

+2/−1
19.2.2013 11:31

P74a20v50e75l 89Z57a80j37í18č56e53k 8384680946530

at si koupite jakekoliv nove auto tak tim ze si ho koupite straci na hodnote pominu li spoustu aspektu jako znacka model a td... stejne jako koupe pc to nikdy nebude vyhodne pokud teda nekupujete veterana. pokud znacka slevni tak na trhu ojetin bude take levnejsi.

0/0
19.2.2013 13:24

J54o66s26e19f 78K81o20p15e36c53k87y 9414252255

To jiste. Vyjetim z brany autocentra ztraci vuz cast sve hodnoty, ale to jestli znacka zlevni na trhu ojetin v momente koupe noveho vozu vam muze byt zcela jedno. Ten vuz neprodavate v okamziku koupe, ale az za nekolik let... ;-)

0/0
19.2.2013 13:50

I38v54a47n 37P98r75o40c82h74á83z40k92a 3651444335145

Proč by měl prodejce mluvit do toho, kde si nechám opravit vůz?

+9/0
19.2.2013 11:13

R52a40d48i67m 75S43v73o66b45o83d64a 1157236310122

Záruka? Ani televizi si v době záruky nemůžeš nechat opravit u Franty v JZD.

0/−5
19.2.2013 11:51

M26a64r21e79k 11H16r10u68b29y 6237712911428

Muzes u kterehokoli autorizovaneho opravce, coz nutne nemusi byt totez co prodejce ;-)

+6/0
19.2.2013 12:01

R78a84d25i74m 80S31v11o56b92o57d49a 1937806790912

A já jsem někde psal, že si ho musíš opravovat ausgerechnet u prodejce? Měl jsem samozřejmě na mysli autorizované servisy.

0/0
19.2.2013 19:20

M25a20r34e68k 52H81r24u37b54y 6637322971518

Z prispevku nebylo moc poznat, co mate na mysli ;-). A ja hrozne nerad ctu lidem myslenky, mam z toho pak hrozny migreny ;-)

+1/0
20.2.2013 10:37
Foto

R70a29d54i14m 51K41r87o59u67t88i34l 7900301546329

Podle nějaké evropské směrnice už ani to ne, ale nevím, jestli to někdo riskuje.

+1/0
19.2.2013 12:04

P17a71v84e30l 35S17t52a18n87ě12k 3480602649563

Passat v Americe je ošizený Passat, který se prodává v Evropě, ikdyž vzhledově vypadá stejně.

0/0
19.2.2013 11:12
Foto

M69a20r58e33k 58B85a73š12i44s51t49a 7913412563310

Viděljsi Passata v US verzi?Nemluvil by jsi takové nesmysli

+5/0
19.2.2013 12:51

O10n77d32ř36e91j 30L81e78v12ý 7710430286207

Ví někdo, kolik mají marži autosalony?

0/0
19.2.2013 10:57

F66r11a13n79t33i13s96e77k 74T67e70n68o57r14a 4364428801435

zalezi na kategorii vozu, ale u tech nejlevnejsich jsou to jednotky %..  staci se podivat kam sly ceny za poslednich nekolik let..

0/0
19.2.2013 11:05

J75o94s85e86f 34K25o33p71e36c87k41y 9564602255

Pokud si dobre vzpominam, kdesi bylo uvedene, ze vyrobni nakladova cena vozu nizsi stredni tridy je u nas cca 100 000 kc. Tedy rozdil teto castky a prodejni ceny uz je jen ziskem automobilky a prodejce

0/0
19.2.2013 11:09

J66o62s45e42f 48K68o68p38e58c52k34y 9204612675

a DPH tedy samozrejme

0/0
19.2.2013 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.