Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autosalony bojují s krizí, z nových aut dělají rovnou ojetiny

Na prodejce automobilů v Česku dolehla krize. Jsou tak nuceni prodávat auta s minimální marží a mnohdy sahají i k netradičním krokům. Zákazník tak může koupit zcela nový vůz za cenu ojetiny. Malé zisky pak kompenzují nákladným servisem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a95n 60G16a18l34t 9481512503738

A vy zase zapomínáte na DPH ....tedy věc kterou v USA až na pár vyjímek neznají .... Nehledě na to že v Evropě máme jiné regulace ať se týče bezpečnosti, paliva a podobně a celkově dělat bussiness v evropě je dražší než v jiných státech. Pokud si uvědomíte tyhle věci tak za rozdíl v ceně nebudete vynit výrobce ale toho skutečného původce který vám každý měsíc krade 2/3 platu - stát.

+3/0
20.2.2013 6:20

P92a89v67e93l 11O74d89r29a85z20i72l 6484549827520

V USA najezdí podstatně víc, než v Evropě, takže taky častěji kupují auta a na vyšším obratu stačí mít menší přirážku. Na druhou stranu tam mohou jezdit pěkné vraky a dokud se nic nestane, tak to málokoho zajímá.

+1/−1
20.2.2013 10:20

A36l80e53š 43J15a76n53á23č96e21k 3293784416543

Já sem kupoval předváděčku, a ve značkovém servisu jsem byl jen jednou. Když sem dal za prohlídku 8000,-- a na faktuře veci jako dolití kapaliny do ostřikovače 458 Kč/ litr tak sem nevěřil svým očím. Příště ať okrádaj značkové servisy jiné, co můžu vyměním sám, zbytek dávám do servisu u nás na vsi co bere 350 za hodinu a umí narozdíl od značkových co jen diagnostikou zjistí co vyměnit nikoliv opravit ;-€. Takže já na značkové servisy kašlu, záruka nezáruka.

+5/0
19.2.2013 18:46

M28a71r28t31i18n 18K25a38r34á28s95e23k 1248104739134

Taky jsem uvažoval jestli za povinné garanční prohlídky nedám podstatně víc, než bych dal za případné opravy po dobu záruky. Auto se stejně začne kazit až nějakou chvíli po záruce, pokud tam není zmetek z výroby. No a to zase chce kupovat auta která mají zmetkovost z výroby minimální.

+1/0
19.2.2013 19:32

E44d50u77a63r81d 53K94o17c45h 9964498757701

tak to u 7-lete zaruky, ktera momentalne kraluje na automobilem trhu (v Nemecku dokonce i se 7-letym bezplatnim servisem soucasne) budete v nevyhode ...

+2/0
19.2.2013 20:22

M81a80r95t57i73n 67K48a53r26á46s73e36k 1968554349474

No pokud během těch sedmi let dám třeba ročně 8000 za garančku, tak mám po sedmi letech na nový motor.

Nevím jak jsou u takových aut drahé garančky, ani jak jsou často, to by tu mohl napsat někdo kdo nové auto se sedmiletou zárukou má.

Ale řekl bych že je to moc dobrý business.

0/0
19.2.2013 23:25

E91d62u52a49r92d 75K78o10c77h 9724748767211

To je muj pripad. Na nove Kia Sorento mam zaruku 7 let , nebo do 150 tisic km, dale 7 let garancnych prohlidek zdarma, co je omezeno 105 tisic km a neplati to samozrejme pro spotrebny material typu brzdove oblozeni. Dale 7 let bezplatne aktualizace navigace. Predchozi Renault Vel Satis jsem kupil se slevou 15 tisic EUR s 10km na palubovce, no v prubehu 6 let jsem v znackovem servisu zaplatil 10 tisic EUR na provoz, garancky a opravy. V neznackovem servisu to auto nezvladli. Takze si davam jiz bacha. Stiftung Warentest delal testy desitek servisu v celem Nemecku, kdyz schvalne spusobil na aute vady, ktere mel servis odhalit a odstranit. Znackove servisy to zmakli na 80%, ten muj na 90% a neznackove se pohybovali kolem 50%. Takze otazka pro CR nezni ja se vyhybat znackovym servisum, ale jak v nich udelat poradek. Nemec si v mem servisu veme 100 Eur na hodinu, tomu odpovida dle vykonosti ekonomik ceska sazba cca. 900 Kc na hodinu. Ovsem prace musi sedet, zadne vymyslene vykony. Samozrejme u mene komplikovanych vozu si vystacite i s daleko levnejsi garazi, tam to plne chapu.

+1/0
19.2.2013 23:51

E85d21u68a49r67d 52K46o10c64h 9494428347591

abych nezapomel - zaklad je pro mne jiz servisni interval. U Vel Satis to bylo 15 tisic km nebo jednou rocne a u Sorento je to 30 tisic km nebo jednou za 24 mesicu. Oba diesel. Cim mene duvodu navstivit servis, tym je to levnejsi ...

0/0
19.2.2013 23:58

M28a14r14t36i83n 96K70a68r52á44s95e36k 1768154129944

Děkuju za informace, zjevně jsou i výrobci kteří nepovažují garanční prohlídky za zlatý důl pro svoje servisy.

0/0
20.2.2013 0:14

V79í10ť91a 71N42o40v34á15k 1868393135861

Jaká značka? Mě vycházela prohlídka u BMW cca 5000,- ,po záruce jsem zbylé roky jezdil k neautorizovanému. Až 8. rok byl náročný...ale to už má auto nárok.

Teď mám u auta 6 let zdarma...

0/0
19.2.2013 22:19

P47e36t22e20r 24N43e57š73v95a51r88a 8768156512427

Zapomíná (či spíše se úmyslně nezmiňuje) jedna podstatná věc. Auta v Evropě jsou o třetinu až polovinu dražší než obdobná nebo ta samá auta v USA či zbytku světa. Tento článek je o tom, jak jsou Evropané vlastně hajzlové že nejsou ochotni platit 30 tisíc Euro za auto, které se prodává v USA za 20 tisíc dolarů. A lobby automobilek prosadily do zákonů, že nemůžete individuálně dovézt auta z oblastí mimo Evropy. Pokud se to samé auto prodává i v Evropě tak zjistí podle VIN karosérie, že toto auto bylo pro export a prostě vám jej nezaregistrují. Já prostě nechci být za idiota, který platí za káru dvojnásobek toho, co američan protože já jsem "bohatý Evropan". V USA Čechy a Němce zase tak nerozlišujou a nehledě na to dvojí ceny za jeden výrobek jsou prasárna. Kdysi to tak bylo i s letenkami, že letenka New York Praha a zpět byla za poloviční cenu než letenka Praha New York a zpět. Protože v Evropě bylo ZVYKEM, že letenky jsou drahý. To už je minulost. Ale je potřeba držet pod tlakem i automobilky, aby se i zvyk, že auta v Evropě stojí dvojnásobek co stejná jinde na světě stal rovněž minulostí.

+8/0
19.2.2013 18:33

M76a71r22t89i46n 44K15a84r49á49s62e27k 9868793988488

Tak jestli je auto o tretinu drazsi tak to celkem odpovida ne? 20% ti dela dph (ceny v US se udavaji bez dph). A ten zbyly rozdil neni tak vyznamny.

0/0
20.2.2013 9:40

P53a92v82e31l 26K31r85a22m43e56r 9373977379205

Nj. cena PHM (a hlavně biosložek, které se do nich cpou) neustále roste a lidé nová auta nechtějí. A navíc na vlastní kůži zjistili, že podle poučení z krizového vývoje kapitalismu se vyrábějí čím dál větší šmejdy, které nic nevydrží. Těším se na duel automobilová vs ropná lobby ;-D

+2/0
19.2.2013 17:24

M25a65r89c96e56l 42P73a49v65l51í42k 7501714698609

žiadna novinka. "predvádzacie auto" v maximálnej výbave sa predáva sa hlboko pod cenu áut z bazáru niekoľko ročnými s desaťtisíc kilometrami. býva zaujímavé vidieť takú faktúru - auto má EČ tunajšie, ale predáva ho český dovozca a cena je v czk. prepis sa deje na tunajšej polícii.

0/0
19.2.2013 14:18

P25a69v93e95l 13K45r82a32m30e26r 9543847109555

Én nem tudom, hogy a Szlovák Köztársaság, de nekünk ez igaz :-)

+2/−2
19.2.2013 18:42

T88o16m16á57š 38G34r96o36s89s32m66a73n13n 6364418872741

Je smutné, když zjistíte, že naší slavnou ekonomiku "táhne" pouze automotive :(

+3/−1
19.2.2013 12:31

J59a26r60o27s86l42a12v 34B74r41ü43m69m79e12r 7564733936

No a když si vyjede čísla, tak zjistíte, že to není tak úplně pravda.

+1/0
19.2.2013 17:01

Š76t44e36f92a43n 44F63r88i79č71a 7392388413566

To je přece logické. V Česku, kde je ve srovnání s Německem nebo Rakouskem extrémně nízká mzdová hladina a vysoká nezaměstnanost, není pro nákup nových aut koupěschopná poptávka.

+12/0
19.2.2013 11:53

J89o41s51e94f 68K49o37p12e73c14k33y 9624922635

Rozdil v nezamestnanosti je cca 4,5% a vsechny zeme jsou pod prumerem nezamestnanosti v EU... Platy jsou zde nizsi /nikoliv extreme nizke/ a presto se zde prodava pres 10 000 vozu rocne... ;-)

+1/−10
19.2.2013 11:58

M66a19r29e19k 10H18r59u95b61y 6807252801968

platy jsou cca tretinove, a kolik z prodanych vozu jde mimo firemni segment? ;-)

+11/0
19.2.2013 12:00

J38o17s70e71f 94K42o84p52e37c38k16y 9874332665

platy samozrejme nejsou tretinove /jsou na cca 50%/ a firemni segment se nerozlisuje v teto statistice ani v Nemecku ;-)

+1/−10
19.2.2013 12:03

Š73t70e32f69a79n 51F98r31i69č51a 7302388333956

Tvrdíte, že je rozdíl v nezaměstnanosti 4,5 %. Oblíbený trik politiků, spočívající ve falešné definici, jejímž cílem je zkreslovat údaje. Klíčový je poměr zaměstnaných lidí na plný úvazek vůči počtu všem obyvatel. Tento poměr vychází v Česku více než dramaticky hůře, než např. v Německu.

+9/−1
19.2.2013 12:10

J93o78s69e78f 87K51o97p94e12c41k37y 9294182205

rozdil v nezamestnanosti je cca 4,5%. Rozdil v jinych tabulkach muze byt samozrejme jiny, ale bavime se o nezamestnanosti;-)

0/−4
19.2.2013 12:16

Š38t80e23f31a75n 51F84r34i39č21a 7452398963176

Ve statistice EU za rok 2011 míra zaměstnanosti věkové skupiny 15 - 64 let je v Česku 65,7 %, v Německu 72,5 %. Vezmete-li kteroukoliv z těchto hodnot jako základ 100 %, pak mezi námi a Německem je rozdíl v zaměstnanosti větší než 10 %.

+3/0
19.2.2013 12:23

J47o28s50e65f 19K87o57p58e68c37k10y 9804682785

mira nezamestnanosti pres 60%?;-)

0/−5
19.2.2013 12:27

J68o89s41e59f 43K87o92p87e38c98k61y 9804202695

jo pardon, mira zamestnanosti ;-) je zvlastni, ze jsem vam uz jednou odpovedel uplne stejne a vy to zkousite zase znova... ruzne tabulky budou mit ruzne vysledky. ja se bavim o mire nezamestnanosti viz link. ten je ale z prosince a v lednu u nas nezamestnanost vzrostla vyrazne proto cca 4,5% rozdilu  http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Unemployment_rates,_seasonally_adjusted,_December_2012.png&filetimestamp=20130201083256

0/−2
19.2.2013 12:45

Š49t58e43f58a54n 90F57r82i89č70a 7192298623796

Míra nezaměstnanosti je míra, která (nic) neměří. Naposledy viz Lidovky dne 15. února, stejnojmenný komentář Petra Sklenáře, hlavního ekonoma J&T banky. Doslova říká: "MPSV oznámilo v prosinci míru nezaměstnanosti 7,4 %, také 9,4 % a data připouštějí i odpověď 10,1 %. Eurostat pro ČR uvádí 7,5 %. ČSÚ vydává pouze nezaměstnanost na čtvrtletní bázi a za konec roku uvádí číslo 7,2 %. A včil mudruj, doktore!". Článek končí ironicky větou: "Nejjednodušší reforma trhu práce je "zpřesnění" metodiky výpočtu, která přináší výsledky naprosto okamžitě a bezbolestně."R^

+8/0
19.2.2013 12:52

J22o84s31e93f 82K15o65p49e78c84k95y 9184232585

Mira nezamestnanosti ma ruzne metodiky vypoctu, jako temer kazde jine meritelne ekonomicke cislo. Kazdopadne na srovnani stavu s nasimi sousedy to zcela staci... ;-)

0/−5
19.2.2013 12:57

Š89t51e14f37a76n 87F19r20i92č51a 7362768313846

Právě že nikoliv. V různých zemích a různých úřadech různé metodiky, často podle politického zadání. Ale míra zaměstnanosti má jednoduchý algoritmus - počet zaměstnaných k počtu obyvatel v dané věkové skupině. Proto ta čísla mají zpravidla lepší vypovídací schopnost.

+4/0
19.2.2013 13:04

J98o69s50e23f 35K23o75p52e77c66k97y 9144132985

Znova opakuji, ze je samozrejme, ze se pouzivaji ruzne metodiky a proto je nutne brat pro srovnani vysledky stejne metodiky. Vase nadseni pro vasi oblibenou statistiku je roztomile a nic proti nemu nikdo nemuze mit, ale tato diskuze byla o mire nezamestnanosti ;-)

0/−4
19.2.2013 13:14

Š78t58e62f45a76n 97F92r48i66č80a 7522738693126

Víte, nechci se přít za každou cenu, ale v tom vláknu hovořím pouze o vysoké nezaměstnanosti. A pak od vrchu až dolů o míře zaměstnanosti, kterou považuji za jedinou jakž takž spolehlivou míru. Pokud se ovšem zmiňuji o míře nezaměstnanosti, tak pouze v důsledně odmítavém kontextu právě pro její nespolehlivost, která je dána tím, že je účelově zkreslována politiky podle toho, jak se jim to hodí nebo nehodí, zda je např. před volbami nebo po nich, a zda jsou či nejsou právě u moci. Paradoxně se tedy může díky vynalézavosti politiků stávat, že ač míra nezaměstnanosti "klesá", míra zaměstnanosti klesá také.

+2/0
19.2.2013 15:11

J91o79s67e15f 83K80o50p18e44c81k82y 9104822465

vy hovorite o procentech zamestnanosti. nikdo vam to nebere, jen mluvime kazdy o necem jinem ;-)

0/−3
19.2.2013 15:27

P73a46v39e71l 83O19d40r44a88z89i10l 6334909597130

To ale vypovídá pouze o tom, že Němci chodí později do penze.:-P

0/−1
19.2.2013 12:55

M68a70r60e52k 73H60r97u98b92y 6307322581698

U platu je vhodne rozlisovat modus a median ;-)

+1/0
19.2.2013 12:16

P23a79v62e75l 25Z56a74j30í51č79e88k 8604700566890

navic se podle meho rozrusta skupina lidi kteri nove auto nechteji 1. z ekonomickych duvodu 2. proto ze dnesni masova auta jim nic nerikaji takze vzdycky radej sahnou po nejakem mirne jetem za dobry peniz protoze koupit si ho nove tak prijdou o docela slusny balik

+7/0
19.2.2013 11:26

J77o14s60e88f 89K15o75p21e31c57k18y 9854752475

stejne tak je ale mozne rict, ze vzhledem k mimoradnemu tlaku na ceny novych vozu, ktere je srazi do nebyvale nizkych urovni, o koupi novych aut premysli i lide, kteri by do ni jeste pred 2 a vice lety rozhodne nesli... ;-)

+2/−1
19.2.2013 11:31

P45a51v61e59l 70Z31a18j36í33č17e44k 8844810266890

at si koupite jakekoliv nove auto tak tim ze si ho koupite straci na hodnote pominu li spoustu aspektu jako znacka model a td... stejne jako koupe pc to nikdy nebude vyhodne pokud teda nekupujete veterana. pokud znacka slevni tak na trhu ojetin bude take levnejsi.

0/0
19.2.2013 13:24

J70o91s13e14f 17K31o87p69e42c68k63y 9474672415

To jiste. Vyjetim z brany autocentra ztraci vuz cast sve hodnoty, ale to jestli znacka zlevni na trhu ojetin v momente koupe noveho vozu vam muze byt zcela jedno. Ten vuz neprodavate v okamziku koupe, ale az za nekolik let... ;-)

0/0
19.2.2013 13:50

I16v38a37n 10P98r35o81c50h80á52z53k14a 3331584305595

Proč by měl prodejce mluvit do toho, kde si nechám opravit vůz?

+9/0
19.2.2013 11:13

R65a15d80i68m 25S56v80o28b90o16d82a 1497946140112

Záruka? Ani televizi si v době záruky nemůžeš nechat opravit u Franty v JZD.

0/−5
19.2.2013 11:51

M73a85r98e19k 61H43r90u13b77y 6347792171268

Muzes u kterehokoli autorizovaneho opravce, coz nutne nemusi byt totez co prodejce ;-)

+6/0
19.2.2013 12:01

R88a63d40i87m 47S81v62o10b88o39d66a 1587566180182

A já jsem někde psal, že si ho musíš opravovat ausgerechnet u prodejce? Měl jsem samozřejmě na mysli autorizované servisy.

0/0
19.2.2013 19:20

M91a51r41e55k 75H51r79u27b33y 6487672251738

Z prispevku nebylo moc poznat, co mate na mysli ;-). A ja hrozne nerad ctu lidem myslenky, mam z toho pak hrozny migreny ;-)

+1/0
20.2.2013 10:37
Foto

R13a43d44i49m 63K39r36o75u94t12i22l 7500101846569

Podle nějaké evropské směrnice už ani to ne, ale nevím, jestli to někdo riskuje.

+1/0
19.2.2013 12:04

P35a81v20e36l 92S34t40a74n18ě46k 3160482789653

Passat v Americe je ošizený Passat, který se prodává v Evropě, ikdyž vzhledově vypadá stejně.

0/0
19.2.2013 11:12
Foto

M88a97r84e95k 31B19a91š77i81s26t56a 7393422353510

Viděljsi Passata v US verzi?Nemluvil by jsi takové nesmysli

+5/0
19.2.2013 12:51

O93n70d90ř87e63j 89L90e90v76ý 7490200186887

Ví někdo, kolik mají marži autosalony?

0/0
19.2.2013 10:57

F30r89a68n55t32i55s61e11k 98T59e20n50o22r56a 4104938781635

zalezi na kategorii vozu, ale u tech nejlevnejsich jsou to jednotky %..  staci se podivat kam sly ceny za poslednich nekolik let..

0/0
19.2.2013 11:05

J90o15s32e23f 75K25o60p25e75c96k16y 9184552205

Pokud si dobre vzpominam, kdesi bylo uvedene, ze vyrobni nakladova cena vozu nizsi stredni tridy je u nas cca 100 000 kc. Tedy rozdil teto castky a prodejni ceny uz je jen ziskem automobilky a prodejce

0/0
19.2.2013 11:09

J10o13s57e90f 56K11o16p85e72c49k94y 9204792475

a DPH tedy samozrejme

0/0
19.2.2013 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.