Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autosalony bojují s krizí, z nových aut dělají rovnou ojetiny

Na prodejce automobilů v Česku dolehla krize. Jsou tak nuceni prodávat auta s minimální marží a mnohdy sahají i k netradičním krokům. Zákazník tak může koupit zcela nový vůz za cenu ojetiny. Malé zisky pak kompenzují nákladným servisem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a43n 93G85a79l97t 9731702443608

A vy zase zapomínáte na DPH ....tedy věc kterou v USA až na pár vyjímek neznají .... Nehledě na to že v Evropě máme jiné regulace ať se týče bezpečnosti, paliva a podobně a celkově dělat bussiness v evropě je dražší než v jiných státech. Pokud si uvědomíte tyhle věci tak za rozdíl v ceně nebudete vynit výrobce ale toho skutečného původce který vám každý měsíc krade 2/3 platu - stát.

+3/0
20.2.2013 6:20

P73a44v55e26l 19O45d18r11a41z54i15l 6384489797250

V USA najezdí podstatně víc, než v Evropě, takže taky častěji kupují auta a na vyšším obratu stačí mít menší přirážku. Na druhou stranu tam mohou jezdit pěkné vraky a dokud se nic nestane, tak to málokoho zajímá.

+1/−1
20.2.2013 10:20

A32l80e29š 68J74a75n30á36č91e16k 3763424506373

Já sem kupoval předváděčku, a ve značkovém servisu jsem byl jen jednou. Když sem dal za prohlídku 8000,-- a na faktuře veci jako dolití kapaliny do ostřikovače 458 Kč/ litr tak sem nevěřil svým očím. Příště ať okrádaj značkové servisy jiné, co můžu vyměním sám, zbytek dávám do servisu u nás na vsi co bere 350 za hodinu a umí narozdíl od značkových co jen diagnostikou zjistí co vyměnit nikoliv opravit ;-€. Takže já na značkové servisy kašlu, záruka nezáruka.

+5/0
19.2.2013 18:46

M14a21r47t92i59n 75K55a79r45á96s25e83k 1778394139944

Taky jsem uvažoval jestli za povinné garanční prohlídky nedám podstatně víc, než bych dal za případné opravy po dobu záruky. Auto se stejně začne kazit až nějakou chvíli po záruce, pokud tam není zmetek z výroby. No a to zase chce kupovat auta která mají zmetkovost z výroby minimální.

+1/0
19.2.2013 19:32

E76d27u71a15r59d 38K98o94c24h 9334808377781

tak to u 7-lete zaruky, ktera momentalne kraluje na automobilem trhu (v Nemecku dokonce i se 7-letym bezplatnim servisem soucasne) budete v nevyhode ...

+2/0
19.2.2013 20:22

M82a68r18t13i89n 92K60a55r61á92s10e79k 1348654459904

No pokud během těch sedmi let dám třeba ročně 8000 za garančku, tak mám po sedmi letech na nový motor.

Nevím jak jsou u takových aut drahé garančky, ani jak jsou často, to by tu mohl napsat někdo kdo nové auto se sedmiletou zárukou má.

Ale řekl bych že je to moc dobrý business.

0/0
19.2.2013 23:25

E45d71u34a59r73d 44K70o81c21h 9374198957241

To je muj pripad. Na nove Kia Sorento mam zaruku 7 let , nebo do 150 tisic km, dale 7 let garancnych prohlidek zdarma, co je omezeno 105 tisic km a neplati to samozrejme pro spotrebny material typu brzdove oblozeni. Dale 7 let bezplatne aktualizace navigace. Predchozi Renault Vel Satis jsem kupil se slevou 15 tisic EUR s 10km na palubovce, no v prubehu 6 let jsem v znackovem servisu zaplatil 10 tisic EUR na provoz, garancky a opravy. V neznackovem servisu to auto nezvladli. Takze si davam jiz bacha. Stiftung Warentest delal testy desitek servisu v celem Nemecku, kdyz schvalne spusobil na aute vady, ktere mel servis odhalit a odstranit. Znackove servisy to zmakli na 80%, ten muj na 90% a neznackove se pohybovali kolem 50%. Takze otazka pro CR nezni ja se vyhybat znackovym servisum, ale jak v nich udelat poradek. Nemec si v mem servisu veme 100 Eur na hodinu, tomu odpovida dle vykonosti ekonomik ceska sazba cca. 900 Kc na hodinu. Ovsem prace musi sedet, zadne vymyslene vykony. Samozrejme u mene komplikovanych vozu si vystacite i s daleko levnejsi garazi, tam to plne chapu.

+1/0
19.2.2013 23:51

E22d31u96a71r21d 37K93o34c89h 9264828507121

abych nezapomel - zaklad je pro mne jiz servisni interval. U Vel Satis to bylo 15 tisic km nebo jednou rocne a u Sorento je to 30 tisic km nebo jednou za 24 mesicu. Oba diesel. Cim mene duvodu navstivit servis, tym je to levnejsi ...

0/0
19.2.2013 23:58

M76a47r46t49i24n 47K63a32r88á72s16e92k 1178104569794

Děkuju za informace, zjevně jsou i výrobci kteří nepovažují garanční prohlídky za zlatý důl pro svoje servisy.

0/0
20.2.2013 0:14

V92í92ť78a 47N34o63v30á87k 1518403405541

Jaká značka? Mě vycházela prohlídka u BMW cca 5000,- ,po záruce jsem zbylé roky jezdil k neautorizovanému. Až 8. rok byl náročný...ale to už má auto nárok.

Teď mám u auta 6 let zdarma...

0/0
19.2.2013 22:19

P61e30t32e82r 36N96e30š67v73a73r86a 8178506152377

Zapomíná (či spíše se úmyslně nezmiňuje) jedna podstatná věc. Auta v Evropě jsou o třetinu až polovinu dražší než obdobná nebo ta samá auta v USA či zbytku světa. Tento článek je o tom, jak jsou Evropané vlastně hajzlové že nejsou ochotni platit 30 tisíc Euro za auto, které se prodává v USA za 20 tisíc dolarů. A lobby automobilek prosadily do zákonů, že nemůžete individuálně dovézt auta z oblastí mimo Evropy. Pokud se to samé auto prodává i v Evropě tak zjistí podle VIN karosérie, že toto auto bylo pro export a prostě vám jej nezaregistrují. Já prostě nechci být za idiota, který platí za káru dvojnásobek toho, co američan protože já jsem "bohatý Evropan". V USA Čechy a Němce zase tak nerozlišujou a nehledě na to dvojí ceny za jeden výrobek jsou prasárna. Kdysi to tak bylo i s letenkami, že letenka New York Praha a zpět byla za poloviční cenu než letenka Praha New York a zpět. Protože v Evropě bylo ZVYKEM, že letenky jsou drahý. To už je minulost. Ale je potřeba držet pod tlakem i automobilky, aby se i zvyk, že auta v Evropě stojí dvojnásobek co stejná jinde na světě stal rovněž minulostí.

+8/0
19.2.2013 18:33

M89a71r64t56i10n 41K20a77r58á86s80e87k 9948163198698

Tak jestli je auto o tretinu drazsi tak to celkem odpovida ne? 20% ti dela dph (ceny v US se udavaji bez dph). A ten zbyly rozdil neni tak vyznamny.

0/0
20.2.2013 9:40

P72a11v11e66l 88K79r95a86m42e82r 9153167859385

Nj. cena PHM (a hlavně biosložek, které se do nich cpou) neustále roste a lidé nová auta nechtějí. A navíc na vlastní kůži zjistili, že podle poučení z krizového vývoje kapitalismu se vyrábějí čím dál větší šmejdy, které nic nevydrží. Těším se na duel automobilová vs ropná lobby ;-D

+2/0
19.2.2013 17:24

M42a95r73c58e33l 93P40a98v43l94í13k 7431514948409

žiadna novinka. "predvádzacie auto" v maximálnej výbave sa predáva sa hlboko pod cenu áut z bazáru niekoľko ročnými s desaťtisíc kilometrami. býva zaujímavé vidieť takú faktúru - auto má EČ tunajšie, ale predáva ho český dovozca a cena je v czk. prepis sa deje na tunajšej polícii.

0/0
19.2.2013 14:18

P90a21v96e10l 72K84r50a61m35e41r 9123397809515

Én nem tudom, hogy a Szlovák Köztársaság, de nekünk ez igaz :-)

+2/−2
19.2.2013 18:42

T54o81m45á61š 22G32r64o10s74s20m36a76n97n 6664258932481

Je smutné, když zjistíte, že naší slavnou ekonomiku "táhne" pouze automotive :(

+3/−1
19.2.2013 12:31

J15a74r44o81s42l30a45v 76B16r64ü70m29m51e52r 7454533606

No a když si vyjede čísla, tak zjistíte, že to není tak úplně pravda.

+1/0
19.2.2013 17:01

Š59t50e31f28a40n 40F25r10i70č33a 7742278353666

To je přece logické. V Česku, kde je ve srovnání s Německem nebo Rakouskem extrémně nízká mzdová hladina a vysoká nezaměstnanost, není pro nákup nových aut koupěschopná poptávka.

+12/0
19.2.2013 11:53

J85o35s36e93f 98K18o72p19e15c38k95y 9504132225

Rozdil v nezamestnanosti je cca 4,5% a vsechny zeme jsou pod prumerem nezamestnanosti v EU... Platy jsou zde nizsi /nikoliv extreme nizke/ a presto se zde prodava pres 10 000 vozu rocne... ;-)

+1/−10
19.2.2013 11:58

M56a39r65e74k 27H56r45u95b63y 6187892731728

platy jsou cca tretinove, a kolik z prodanych vozu jde mimo firemni segment? ;-)

+11/0
19.2.2013 12:00

J58o67s13e20f 19K30o39p43e34c52k44y 9724442555

platy samozrejme nejsou tretinove /jsou na cca 50%/ a firemni segment se nerozlisuje v teto statistice ani v Nemecku ;-)

+1/−10
19.2.2013 12:03

Š30t53e79f25a27n 82F85r44i95č15a 7272818383136

Tvrdíte, že je rozdíl v nezaměstnanosti 4,5 %. Oblíbený trik politiků, spočívající ve falešné definici, jejímž cílem je zkreslovat údaje. Klíčový je poměr zaměstnaných lidí na plný úvazek vůči počtu všem obyvatel. Tento poměr vychází v Česku více než dramaticky hůře, než např. v Německu.

+9/−1
19.2.2013 12:10

J76o45s62e31f 49K50o68p97e94c18k66y 9164772685

rozdil v nezamestnanosti je cca 4,5%. Rozdil v jinych tabulkach muze byt samozrejme jiny, ale bavime se o nezamestnanosti;-)

0/−4
19.2.2013 12:16

Š22t65e31f29a95n 12F64r79i45č35a 7142398763526

Ve statistice EU za rok 2011 míra zaměstnanosti věkové skupiny 15 - 64 let je v Česku 65,7 %, v Německu 72,5 %. Vezmete-li kteroukoliv z těchto hodnot jako základ 100 %, pak mezi námi a Německem je rozdíl v zaměstnanosti větší než 10 %.

+3/0
19.2.2013 12:23

J49o31s80e16f 52K92o80p13e13c92k13y 9454592225

mira nezamestnanosti pres 60%?;-)

0/−5
19.2.2013 12:27

J85o73s46e57f 69K29o23p75e18c24k26y 9584662515

jo pardon, mira zamestnanosti ;-) je zvlastni, ze jsem vam uz jednou odpovedel uplne stejne a vy to zkousite zase znova... ruzne tabulky budou mit ruzne vysledky. ja se bavim o mire nezamestnanosti viz link. ten je ale z prosince a v lednu u nas nezamestnanost vzrostla vyrazne proto cca 4,5% rozdilu  http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Unemployment_rates,_seasonally_adjusted,_December_2012.png&filetimestamp=20130201083256

0/−2
19.2.2013 12:45

Š41t32e53f95a10n 47F27r88i65č73a 7342748653296

Míra nezaměstnanosti je míra, která (nic) neměří. Naposledy viz Lidovky dne 15. února, stejnojmenný komentář Petra Sklenáře, hlavního ekonoma J&T banky. Doslova říká: "MPSV oznámilo v prosinci míru nezaměstnanosti 7,4 %, také 9,4 % a data připouštějí i odpověď 10,1 %. Eurostat pro ČR uvádí 7,5 %. ČSÚ vydává pouze nezaměstnanost na čtvrtletní bázi a za konec roku uvádí číslo 7,2 %. A včil mudruj, doktore!". Článek končí ironicky větou: "Nejjednodušší reforma trhu práce je "zpřesnění" metodiky výpočtu, která přináší výsledky naprosto okamžitě a bezbolestně."R^

+8/0
19.2.2013 12:52

J61o84s69e83f 26K90o42p87e65c83k26y 9114432355

Mira nezamestnanosti ma ruzne metodiky vypoctu, jako temer kazde jine meritelne ekonomicke cislo. Kazdopadne na srovnani stavu s nasimi sousedy to zcela staci... ;-)

0/−5
19.2.2013 12:57

Š14t32e48f10a61n 58F59r16i92č65a 7282698563226

Právě že nikoliv. V různých zemích a různých úřadech různé metodiky, často podle politického zadání. Ale míra zaměstnanosti má jednoduchý algoritmus - počet zaměstnaných k počtu obyvatel v dané věkové skupině. Proto ta čísla mají zpravidla lepší vypovídací schopnost.

+4/0
19.2.2013 13:04

J48o71s90e50f 66K37o15p34e97c35k25y 9784852565

Znova opakuji, ze je samozrejme, ze se pouzivaji ruzne metodiky a proto je nutne brat pro srovnani vysledky stejne metodiky. Vase nadseni pro vasi oblibenou statistiku je roztomile a nic proti nemu nikdo nemuze mit, ale tato diskuze byla o mire nezamestnanosti ;-)

0/−4
19.2.2013 13:14

Š15t52e61f74a42n 93F49r64i21č75a 7252598353956

Víte, nechci se přít za každou cenu, ale v tom vláknu hovořím pouze o vysoké nezaměstnanosti. A pak od vrchu až dolů o míře zaměstnanosti, kterou považuji za jedinou jakž takž spolehlivou míru. Pokud se ovšem zmiňuji o míře nezaměstnanosti, tak pouze v důsledně odmítavém kontextu právě pro její nespolehlivost, která je dána tím, že je účelově zkreslována politiky podle toho, jak se jim to hodí nebo nehodí, zda je např. před volbami nebo po nich, a zda jsou či nejsou právě u moci. Paradoxně se tedy může díky vynalézavosti politiků stávat, že ač míra nezaměstnanosti "klesá", míra zaměstnanosti klesá také.

+2/0
19.2.2013 15:11

J66o98s37e13f 51K69o95p25e26c88k94y 9194362785

vy hovorite o procentech zamestnanosti. nikdo vam to nebere, jen mluvime kazdy o necem jinem ;-)

0/−3
19.2.2013 15:27

P17a69v24e14l 52O16d53r28a32z33i29l 6904109717560

To ale vypovídá pouze o tom, že Němci chodí později do penze.:-P

0/−1
19.2.2013 12:55

M41a24r70e69k 16H95r94u82b54y 6827702401268

U platu je vhodne rozlisovat modus a median ;-)

+1/0
19.2.2013 12:16

P56a51v47e63l 86Z79a49j17í33č18e16k 8174730436790

navic se podle meho rozrusta skupina lidi kteri nove auto nechteji 1. z ekonomickych duvodu 2. proto ze dnesni masova auta jim nic nerikaji takze vzdycky radej sahnou po nejakem mirne jetem za dobry peniz protoze koupit si ho nove tak prijdou o docela slusny balik

+7/0
19.2.2013 11:26

J45o12s79e23f 64K10o54p28e88c23k41y 9944612865

stejne tak je ale mozne rict, ze vzhledem k mimoradnemu tlaku na ceny novych vozu, ktere je srazi do nebyvale nizkych urovni, o koupi novych aut premysli i lide, kteri by do ni jeste pred 2 a vice lety rozhodne nesli... ;-)

+2/−1
19.2.2013 11:31

P53a73v35e58l 11Z79a68j45í49č51e92k 8484480346160

at si koupite jakekoliv nove auto tak tim ze si ho koupite straci na hodnote pominu li spoustu aspektu jako znacka model a td... stejne jako koupe pc to nikdy nebude vyhodne pokud teda nekupujete veterana. pokud znacka slevni tak na trhu ojetin bude take levnejsi.

0/0
19.2.2013 13:24

J96o36s35e59f 91K13o40p27e69c84k97y 9674382165

To jiste. Vyjetim z brany autocentra ztraci vuz cast sve hodnoty, ale to jestli znacka zlevni na trhu ojetin v momente koupe noveho vozu vam muze byt zcela jedno. Ten vuz neprodavate v okamziku koupe, ale az za nekolik let... ;-)

0/0
19.2.2013 13:50

I67v34a92n 95P43r96o58c14h36á14z96k40a 3931194405735

Proč by měl prodejce mluvit do toho, kde si nechám opravit vůz?

+9/0
19.2.2013 11:13

R39a92d57i91m 62S63v49o91b30o68d82a 1877376900712

Záruka? Ani televizi si v době záruky nemůžeš nechat opravit u Franty v JZD.

0/−5
19.2.2013 11:51

M73a10r20e55k 54H59r50u88b29y 6797912381948

Muzes u kterehokoli autorizovaneho opravce, coz nutne nemusi byt totez co prodejce ;-)

+6/0
19.2.2013 12:01

R64a81d71i65m 87S75v36o15b15o74d65a 1747146330222

A já jsem někde psal, že si ho musíš opravovat ausgerechnet u prodejce? Měl jsem samozřejmě na mysli autorizované servisy.

0/0
19.2.2013 19:20

M54a69r67e41k 62H14r86u83b49y 6597882841198

Z prispevku nebylo moc poznat, co mate na mysli ;-). A ja hrozne nerad ctu lidem myslenky, mam z toho pak hrozny migreny ;-)

+1/0
20.2.2013 10:37
Foto

R23a65d63i66m 97K66r29o63u80t17i61l 7310841966179

Podle nějaké evropské směrnice už ani to ne, ale nevím, jestli to někdo riskuje.

+1/0
19.2.2013 12:04

P35a16v32e42l 15S80t31a86n26ě87k 3510212259323

Passat v Americe je ošizený Passat, který se prodává v Evropě, ikdyž vzhledově vypadá stejně.

0/0
19.2.2013 11:12
Foto

M81a80r77e62k 70B51a47š75i98s54t49a 7523152923470

Viděljsi Passata v US verzi?Nemluvil by jsi takové nesmysli

+5/0
19.2.2013 12:51

O81n44d55ř78e79j 61L16e54v18ý 7620310956777

Ví někdo, kolik mají marži autosalony?

0/0
19.2.2013 10:57

F21r55a81n44t47i81s12e53k 89T79e47n30o18r79a 4664788361225

zalezi na kategorii vozu, ale u tech nejlevnejsich jsou to jednotky %..  staci se podivat kam sly ceny za poslednich nekolik let..

0/0
19.2.2013 11:05

J43o49s52e70f 18K71o59p18e76c73k28y 9564652925

Pokud si dobre vzpominam, kdesi bylo uvedene, ze vyrobni nakladova cena vozu nizsi stredni tridy je u nas cca 100 000 kc. Tedy rozdil teto castky a prodejni ceny uz je jen ziskem automobilky a prodejce

0/0
19.2.2013 11:09

J39o90s93e63f 17K66o50p60e12c66k43y 9234462975

a DPH tedy samozrejme

0/0
19.2.2013 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.