Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tatra Kopřivnice je v exekuci, ve výrobě náklaďáků pokračuje dál

Automobilka Tatra čelí od loňského října exekuci. Kvůli dluhům firmě Composite Com ji nařídil Okresní soud v Novém Jičíně. Exekutor vydal příkaz na prodej jejího podniku v Kopřivnici. Výroba nákladních aut však údajně ohrožena není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R11o95m29a77n 43K88o61s81t67a50l 7103808279857

Je tady někdo, kdo ví, jak na tom Tatra je a proč má problémy ? Ví někdo je to s motorem Tatry, která není schopna bez brutálních investic zajistit Euro 6 . Přemýšlel někdo nad tím, že problémy Tatry začaly hluboko za komunistů. když býl zystaven vývoj ....chytráci

+2/−7
21.2.2013 20:19

D44a15d90a83k 17P14e61t81r 7631950824948

Ano chytráku, od doby pádu komunistů uběhlo jen  23 let. Proklatě málo na změny, že?

+3/0
22.2.2013 5:22

E19d71u87a67r18d 73B43l92a71z96e16k 1233260605175

No koupit nekonkurenční fabriku zhuntovanou komunisty po znárodnění Rakouským zakladatelům a vyrábějící nádále dodnes stále jen kouřící těžkopádný neohrabaný krám, co nejde prodat jinam krom Cuby a Ruska...,  nebyla výhra od počátku. Každá privatizace nemusely být nutně rito! Naštěstí další ztrýty nesanuji já ani vy z daní a každého hospodáře - majitele problém :-P

+1/−4
22.2.2013 9:22
Foto

E64m26a66n36u25e10l 17O40t95a44k82a58r 44D78o28š41l33í93k 1484785897921

Blazku, běž se vycpat, kde žiješ?Určitě jsi emigroval za totalitního režimu . . . , a teď vyješ jako vlk na měsíc samé nesmysly!!!

+2/0
22.2.2013 10:03

M98a42r36t47i34n 23V46y97s77k66o55c95i96l 3652968695670

WTF? Nejde nikam prodat? Kourici kram? Tatra ma odbrzdeny svuj vzduchac, splnuje EURO 6, ve Phoenixu pouziva Paccara, o jakem kouricim kramu mluvite? T 148? Ta uz se nejaky patek nevyrabi...ze je tezka take neni pravda, v pomeru k silam pusobicim na nastavbu je na tom velice dobre. A neohrabany kram? To myslite nezavisle zaveseni vsech kol, unikat v nakladni doprave? Aha ;-D pan bude odpornik. Ze Tatre chybi nejaky orezany model jako tahac je pravda, ale s neexistujici servisni siti by ho na MKD stejne nikdo nechtel...Tatra objektivni problemy ma, ale rozhodne to nejsou ty, o kterych blabolite.

+2/0
22.2.2013 22:18

R93o11m41a91n 33K34r24a98t23o53c64h82v28í77l 6816277706264

servisní síť má DAF (s ním Tatra spolupracuje).

0/0
23.2.2013 8:02

M33a98r77t74i92n 92V97y65s25k12o47c80i62l 3442638365530

A bude DAF ochotny se zavazat spolupracovat? Nyni DAF plnepohonna vozidla (kdyz pomineme Ginafy) neprodukuje. Tatra zase neprodukuje tahace...tato spoluprace je tedy pro obe strany vyhodna, nekonkuruji si. Zacit Tatra delat tahace, nevim nevim :-) ale to je muj osobni nazor...

0/0
23.2.2013 13:15

R77o58m11a75n 17K21r47a20t69o80c25h59v88í73l 6776367486724

Měl jsem zato, že už spolu spolupracují.

0/0
23.2.2013 14:17

M69a88r28t17i47n 93V66y19s22k60o42c90i30l 3292908335130

Jasne ze spolupracuji, kdyz ve Phoenixu je motor Paccar a kabina DAF CF. Spoluprace a konkurence je ale neco jineho, coz by Tatra vstupem do vod tahacu udelala. Tak jsem to myslel.

0/0
23.2.2013 16:03

J68i68ř49í 26E87r40b64e33n 1223814166357

Už o emisní normě Euro 1 se říkalo, že ji motor Tatry nemůže splnit. A hele, bez složité elektroniky ho dokázali vyladit už na Euro 5. A na zkušebně už mají i Euro 6, ale musejí předělat chlazení, což není zas tak brutální investice.

+2/0
22.2.2013 8:24

E38d69u54a23r71d 92B47l34a69z20e17k 1183970985865

Jo n aprototipu... ;-D

0/−1
22.2.2013 9:09

E77d78u59a94r67d 65B69l18a66z97e56k 1803580635835

na prototypu :-/

0/−1
22.2.2013 9:10

J34i21ř60í 82E83r90b86e76n 1583354536977

E5 je v sériové výrobě.

Ještě máš nějaké hloupé připomínky?

0/0
22.2.2013 10:06

R43a58d61i41m 28P88o52l85á54š61e85k 9486693679609

Ono to je skoro jedno. Pokud se takového motoru neprodukuje desetitisíce kusů ročně, náklady na jeho vývoj se dneska nemohou vrátit a taková výroba musí být prodělečná.

Dávno měla Tatrovka těžit z toho, že dneska už snad jako jediná na světě dokáže v této třídě vyrábět motory chlazené vzduchem plnící současné požadavky a typovat taková použití, kde je tatrovácký vzduchem chlazený motor výhodnější než motor chlazený kapalinou.  A do těch aplikací ten motor upravit a prodávat.

Pro běžné terénní náklaďáky už dnes tento motor nejlepší řešení není. Zvláště kdy je v Kopřivnici vyrábějí nesériovou technologií na koleně v počtu pouhých stovek kusů ročně.

0/0
22.2.2013 11:51

M87a24r25t22i87n 70V85y84s95k57o24c25i94l 3902118115690

Ja slysel uz pred dvemi lety primo v Tatre, ze motor je odbrzdeny, EURO 6 splnuje. Jen je pry neekonomicke ho vyrabet. Naviz zakaznici moc nemaji o vzduchace zajem. Mate jine info?

0/0
22.2.2013 22:14

R23a67d36i59m 14P66o38l90á15š76e39k 9726343229239

Tatra má problémy, protože to, co vyrábí, se jí nedaří prodat.

K tomu se přidružuje posledních až 15 let  chronický nedostatek financí, protože konkurence často prodá proto, protože ty auta úvěruje nebo lízinguje a zákazník tak splácí postupně až z peněz , které tím autem vydělal. Tohle tatrovka nedělá.

S chronickým nedostatkem peněz posledních 15 let jde taky ruku v ruce zastaralost výrobních technologií a náročnost výrobních prostor na energie i možná jiné náklady, protože ty haly, ve kterých se vyrábí, byly postaveny za hlubokého socialismu , kdy energie bylo dost.  A kdy problém byl spíš v tom postavit haly odolné poddolování, protože pod Kopřivnicí se mělo těžit uhlí než lehké úsporné haly.

0/0
22.2.2013 8:56

J25i39ř98í 62E43r22b65e36n 1573724656827

Pokud vím, je Tatra sestěhovaná tak na pětině původního výrobního areálu...

0/0
22.2.2013 10:07

R13a73d57i94m 52P59o26l34á12š40e10k 9826563869309

Je sestěhovaná hlavně v nejnovější hale postavené v 80 letech. Která už ale vyžaduje dost udržování a je energeticky velmi náročná.

Pokud vím já, spousta původních hal byla pronajata nebo prodána firmám, které měly dělat pro Tatrovku komponenty prakticky na stejném výrobním zařízení, na kterých předtím vyráběla Tatrovka. Ovšem jednak kvůli nízkému počtu vyráběných vozů tito dodavatelé nenaplnili kapacity, jednak když se takhle výroba vymístila mimo Tatrovku, byl potom často vybrán jiný dodavatel vyrábějící mimo areál Kopřivnice.

0/0
22.2.2013 11:08
Foto

E82m92a55n22u70e45l 11O98t64a91k48a67r 57D57o40š78l86í48k 1834345277571

Radime, co pleskáte o těžbě uhlí pod Kopřivnici!Proč by nový majitel od strýčka Sama podporoval konkurenční automobilku!!!!!!!

0/−1
22.2.2013 10:10

J81i85ř22í 18E86r21b84e39n 1253154556917

Tisíc kusů ročně není pro nikoho konkurence, i pro DAF a Paccar to je spíš vítané doplnění sortimentu.

+1/0
22.2.2013 10:12

R81a43d11i59m 93P47o12l74á91š13e14k 9916683769709

Protože haly postavené v Kopřivnici v 80 letech jsou stavěné přímo na odolnost na poklesy podolovaného území.

0/0
22.2.2013 11:02
Foto

E61m22a43n72u61e12l 35O21t69a10k62a57r 88D23o35š75l42í21k 1644745967761

Můžete mi to a ostatním doložit?!!!!!!

0/0
22.2.2013 16:36

R37a54d45i32m 52P65o78l81á30š49e20k 9496333269819

Důkaz by možná poznal odborník na ocelové konstrukce, kdyby se v těch halách pořádně rozhlídl.

Mně na to upozornil jeden stavař, který byl u stavby. Ty haly mají spon  12 metrů, přitom sloupy i základní nosníky haly jsou íčka a podobné nosníky v rozměrech 1600 až 2000. Haly jsou vysoké od 12 do 24 metrů , každý sloup je ukotven pod podlahou v betonové patce 5x5 nebo 6x6 metrů do hloubky 5 - 10 metrů. Neboli ty haly jsou tak pevné, že ani nerovnoměrný pokles při poddolování je neroztrhne, maximálně se mohou naklonit.

Jinak oficiální důkaz, pokud bude, by se našel někde v zadání anebo ve vstupních specifikacích tohoto projektu.

Pokud ještě existuje, možná by se našel v archívu krajského výboru KSČ, protože tehdy Tatrovku jakožto strategický podnik řídil právě krajský výbor KSČ. Případně v archívu Vítkovických Hutních Montáží, pokud ještě vůbec existuje, protože tahle firma tehdy, mám pocit kreslila, ale každopádně stavěla většinu stavby. Anebo by se našla v Bělehradě, protože část projekčních prací i stavby dělali Jugoslávci z Bělehradu, jméno firmy si už nepamatuji.

Co se týká archívu Tatrovky, zadání nebo vstupní specifikace nevím, jestli tam je, ale prováděcí dokumentace těch hal  by tam měla být.

Kdo by měl možnost se tam dostat , hledejte soubor staveb 7b anebo 18, už nevím přesně kterou a v něm stavbu objektů 415 (montáž), 414 (bývalá svařovna, lakovna) a tuším 412  ( Tawesco, lisovna  a nářaďovna)

0/0
23.2.2013 17:19
Foto

E42m93a88n56u31e41l 59O40t88a22k60a65r 36D70o79š13l11í73k 1834845877361

Polášku, vaše mělo by být,tuším je k ho§vnu, já chtěl po vás vy chytrolíne konkrétní důkazy, a ne se vymlouvat na krajský výbor, možná, atd. To lepší držet raději hubu, a nedělat ze sebe vola . . .!!!!!!

0/0
25.2.2013 3:12

R39a59d69i42m 86P78o23l47á49š89e18k 9936983279759

To víš, kvůli tobě tam bude někde na stěně haly cedule "Uděláno pro poddolované území", chytrolíne.

0/0
25.2.2013 11:00
Foto

E28m74a45n77u24e56l 19O91t98a51k20a50r 45D18o74š48l41í92k 1164635387861

Tady vidíme příkladně na TATŘE, jak se začalo hospodařit po českokapitalisticky, tak to tak dopadlo. a o tom to je!!! A není to jen TATRA co tento režim přivedl na hunt . . .

+1/−1
22.2.2013 9:59

R88o53m79a26n 51K72r69a57t42o70c61h36v82í98l 6476177726784

Tak vývoj zastaven úplně nebyl nikdy.

0/0
23.2.2013 8:00

R30o67m69a89n 75K38r76a38t73o51c75h10v92í63l 6466407846904

Tady na fóru jsem se dozvěděl, že se to prostě neprodává. O Tatry není zájem.

0/0
23.2.2013 8:24

J96i97ř15í 45D32v51o18ř49á88k 7191340757111

Zkrátka dluhy SE PLATÍ ,bez ohledu na to, jestli je to nějaký Pepa za pivo a nebo velká firma . Tohle by doma v USA panu Adamsovi také nikdo netrpěl, ram už by možná seděl za poškození věřitele. A netahejte do toho politiku a "obyčejné lidi". Je to triviálně jednoduché - prostě dlužník neplatil a tak přišel exekutor a obstavil mu majetek v několikabásobné výši . Stejně, jako mnohým z vás . A je to NAPROSTO V POŘÁDKU. :-)  DLUHY SE PLATÍ :-)

+1/−1
21.2.2013 19:50

R34o30m36a43n 70K26r98a77t50o48c22h98v28í80l 6426767966894

Asi tak.

Bohužel je to škoda, jedna fabrika na světě na terénní nákladní auta by mohla být.

0/0
23.2.2013 8:22

L52i24b56o19r 74T73y83m44e28š 8805368497679

Srandisté,200 melounů za tewn celý areál a to Knou-hau je výsměch.Hanba  našim politikům, že to nechali takto dovést.  Ale co, hlavně, že si všivchni ti papaláši namastili kapsu a ti druzí, tedy zaměstnanci a lidé z Kopřivnice a okolí je jim u prdele.

+3/−2
21.2.2013 19:03

J13i97ř49í 51D79v66o30ř74á23k 7851230557581

A co s tím má jakýkoliv politik společného ? 8-o

+1/−4
21.2.2013 19:42

P92e46t14r 69H75a71n90á28k 9811601542241

Jenomže Tatra dluží 1,4 miliardy Kč nebo kolik. Tolik k tomu údivu o 200 melounech. Což je opravdu výkon, když vezmete v potaz, že vyrábí 500 aut ročně. S klidem se dá říci, že ten podnik nefunguje již velice dlouhou dobu.

+1/−1
21.2.2013 20:28

R54a61d58i36m 97P27o51l11á80š18e11k 9776383629209

Technologie v Kopřivnici je z velké části zastaralá a vhodná tak ke sešrotování. Haly jsou taky zastaralé a neúsporné, uplatnily by se někde na Ukrajině nebo v Rusku, kde je kilowathodina energie za hubičku, pro nějakou těžkou strojírenskou nebo nějakou hutní výrobu. V Evropě jsou takové výrobní haly dneska spíš přítěž.

.

To, co má v Kopřivnici nějakou cenu, jsou akorát kvalifikovaní zaměstnanci, kteří tam ještě zbyli, okolní prostředí kolem Kopřivnice plné firem s bývalými tatrováky, kteří zůstali v oboru výroby aut a strojírenství a potom licence, patenty, archívy atd Tatrovky.

0/0
22.2.2013 9:02

R76a24d38i37m 42P62o26l80á47š40e57k 9156633589489

A zapomněl jsem tatrovácký polygon, snad by se ještě dal použít pro nějaký zakázkový vývoj dopravních prostředků.

0/0
22.2.2013 9:04

J31i46ř94í 36E34r14b70e48n 1253684706547

Hochu, socialistické výrobní haly Tatra dávno opustila a vrátila se do starých, totálně zrekonstruovaných a zateplených provozů.

Před pár lety se tím sami chlubili.

0/0
22.2.2013 10:09

R76a83d44i35m 41P23o61l23á13š53e33k 9216603379809

Staré předsocialistické provozy před tratí byly většinou zbourány . Místo nich je v Kopřivnici třeba Kaufland a Lidl.

Hlavní výroby Tatrovky se nyní děje v nejnovější hale postavené v 80 letech, kdy RVHP investovalo do Tatrovky do výroby náklaďáků v rozsahu asi 8 miliard tehdejších Kčs. Dneska by to odpovídalo investici v hodnotě cca 100 miliard Kč neboli něco mezi třetinou až polovinou investice do rozšíření Temelína.

0/0
22.2.2013 11:15

J20i94ř49í 21E86r52b41e85n 1633814116377

Díky za zpřesnění, já vycházel z té jejich letité tiskové zprávy.

0/0
22.2.2013 12:20

P15a16v75e23l 68N71o18v48á95k 6121146269901

Kam se poděla poctivá práce ............. v Kopřivnici chtějí obyčejní lidé pracovat ale spekulanti , bankéři a ostatní podvodníci nakradli svoje prachy a vy si jděte na pracák .............. bezva ;-(

+5/−2
21.2.2013 18:56

J12i45ř45í 76D23v83o74ř96á33k 7601530747561

;-DObyčejní lidé ....

+4/−4
21.2.2013 19:43

R83o12m45a97n 80K53o39s85t55a17l 7373408639497

Poctivá práce ?  Pane Novák, byl jste v Tatře za komunistů, kde se už chystal její pád ? Kubánci, kteří tam makali v rámci RVHP akorát houby dělali a znásilňovali holky v Kořivnici

0/−4
21.2.2013 20:21

D52a87d83a17k 89P33e29t83r 7171950194508

Za komunistů, kde se už chystal její pád? To vážně myslíte opravdu vážně?

+2/0
22.2.2013 5:24

E96d36u39a80r54d 32B47l21a86z16e13k 1973310605865

"obyčejní" se ve fabrice hlavně zašívají! Jezdil jsem tam do galvanovny ale to je otřes, stále jak z abolševíka... ;-€

0/−2
22.2.2013 9:18

P15e55t37r 17H46l58a44d32í18k 2486525621510

Tunel alá czech republic.Kdo pak si asi namastí kapsu???!!!!!!

+4/−1
21.2.2013 18:47

J36i98r93k49a 87H39o55n13c55ů 2744614151918

Bude se mi po Tatrovce stýskat ... ;-(

+5/−1
21.2.2013 17:21

P51e61t45r 84H85a85n39á46k 9241371782871

No nebojte. I kdyby se to celé zavřelo, tak tu značku si někdo koupí. Třeba Číňané;-€

+3/−1
21.2.2013 18:06

E71d91u62a13r31d 41B12l68a95z84e86k 1213620195915

auta jsou na ježdění a nákladní n apřevážení zboží!;-) Ne na nostalgii na to je lepší umění, přátelé! :-) Nakašlat na takový kouřící (i předposledmní modely, to je strašný, raději jezdí jen po stavbách....) zastaralý krám, co již za komunistů nebyl vidět jinde než na Cubě a v Rusku... ;-€ Něměli komouši fabriku znárodnit a mohla být vývojem na světové úrovni! ;-O A kdo si koupil tohoto černého Petra, jeho věc a ztráta hlavěn at to nezachranují politici z daní právě pro jakousi národní nostalgii ;-€Rv

0/−1
22.2.2013 9:13

J14i83ř58í 80E75r12b54e17n 1813854326627

Kouřící Tatry vidíš hlavně proto, že to jsou neskutečné držáky a spousta malých firem dodnes provozuje T148 a T815 ze 70. a 80. let.

TerrNo nebo Jamal už jsou úplně někde jinde a splňují emisní normy Euro 2 až Euro 5, takže meleš hlouposti.

+1/0
22.2.2013 10:12
Foto

J14a22n 71G25a60l26e47t92a 7982347420596

Určitě v tom bude zase nějaká kulišárna. Vůbec bych se nedivil, kdyby se jednalo o převzetí Tatry věřitelem, který s ní má již své úmysly. A jak jinak se dostat levně k takovému výrobci, než ji koupit v exekuci zápočtem dlužné částky, která nemusí být dlužnou částkou, ale dlužnou částkou + příslušenství (smluvní pokuty, penále apod.), které po nějakou dobu kynuly, až to prostě uzrálo do dnešní podoby. Možná v tom jsou naopak čisté úmysly, zachovat výrobu, udržet zaměstnance a dopřát jim pohodu a jistotu, o tom si ale musíte udělat názor sami, osobně tomu moc nevěřím.

+6/0
21.2.2013 16:44

T94o66m74á34š 32K76n92a34i61f64l 6563130857270

proč proboha každý hned za každou exekucí vidí nějakou levotu? :)

+1/−5
21.2.2013 16:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.