Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatra Kopřivnice je v exekuci, ve výrobě náklaďáků pokračuje dál

Automobilka Tatra čelí od loňského října exekuci. Kvůli dluhům firmě Composite Com ji nařídil Okresní soud v Novém Jičíně. Exekutor vydal příkaz na prodej jejího podniku v Kopřivnici. Výroba nákladních aut však údajně ohrožena není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R31o64m44a25n 97K13o21s70t65a30l 7623288819177

Je tady někdo, kdo ví, jak na tom Tatra je a proč má problémy ? Ví někdo je to s motorem Tatry, která není schopna bez brutálních investic zajistit Euro 6 . Přemýšlel někdo nad tím, že problémy Tatry začaly hluboko za komunistů. když býl zystaven vývoj ....chytráci

+2/−7
21.2.2013 20:19

D62a82d43a70k 30P75e40t11r 7791170654928

Ano chytráku, od doby pádu komunistů uběhlo jen  23 let. Proklatě málo na změny, že?

+3/0
22.2.2013 5:22

E20d78u96a21r29d 77B39l14a43z37e94k 1493650945615

No koupit nekonkurenční fabriku zhuntovanou komunisty po znárodnění Rakouským zakladatelům a vyrábějící nádále dodnes stále jen kouřící těžkopádný neohrabaný krám, co nejde prodat jinam krom Cuby a Ruska...,  nebyla výhra od počátku. Každá privatizace nemusely být nutně rito! Naštěstí další ztrýty nesanuji já ani vy z daní a každého hospodáře - majitele problém :-P

+1/−4
22.2.2013 9:22
Foto

E13m97a44n88u87e37l 78O80t41a45k67a79r 97D89o64š71l34í46k 1104915907911

Blazku, běž se vycpat, kde žiješ?Určitě jsi emigroval za totalitního režimu . . . , a teď vyješ jako vlk na měsíc samé nesmysly!!!

+2/0
22.2.2013 10:03

M35a25r29t89i86n 66V96y87s81k67o32c41i50l 3232528385840

WTF? Nejde nikam prodat? Kourici kram? Tatra ma odbrzdeny svuj vzduchac, splnuje EURO 6, ve Phoenixu pouziva Paccara, o jakem kouricim kramu mluvite? T 148? Ta uz se nejaky patek nevyrabi...ze je tezka take neni pravda, v pomeru k silam pusobicim na nastavbu je na tom velice dobre. A neohrabany kram? To myslite nezavisle zaveseni vsech kol, unikat v nakladni doprave? Aha ;-D pan bude odpornik. Ze Tatre chybi nejaky orezany model jako tahac je pravda, ale s neexistujici servisni siti by ho na MKD stejne nikdo nechtel...Tatra objektivni problemy ma, ale rozhodne to nejsou ty, o kterych blabolite.

+2/0
22.2.2013 22:18

R60o73m21a27n 22K39r22a67t79o95c37h13v58í72l 6686457836174

servisní síť má DAF (s ním Tatra spolupracuje).

0/0
23.2.2013 8:02

M56a32r89t49i95n 23V19y14s26k65o55c60i79l 3202598355810

A bude DAF ochotny se zavazat spolupracovat? Nyni DAF plnepohonna vozidla (kdyz pomineme Ginafy) neprodukuje. Tatra zase neprodukuje tahace...tato spoluprace je tedy pro obe strany vyhodna, nekonkuruji si. Zacit Tatra delat tahace, nevim nevim :-) ale to je muj osobni nazor...

0/0
23.2.2013 13:15

R78o60m79a66n 44K32r62a82t18o34c28h46v82í24l 6836287326124

Měl jsem zato, že už spolu spolupracují.

0/0
23.2.2013 14:17

M42a71r51t69i93n 61V66y78s42k57o30c70i55l 3332968915110

Jasne ze spolupracuji, kdyz ve Phoenixu je motor Paccar a kabina DAF CF. Spoluprace a konkurence je ale neco jineho, coz by Tatra vstupem do vod tahacu udelala. Tak jsem to myslel.

0/0
23.2.2013 16:03

J10i60ř53í 72E24r65b30e59n 1393934296977

Už o emisní normě Euro 1 se říkalo, že ji motor Tatry nemůže splnit. A hele, bez složité elektroniky ho dokázali vyladit už na Euro 5. A na zkušebně už mají i Euro 6, ale musejí předělat chlazení, což není zas tak brutální investice.

+2/0
22.2.2013 8:24

E43d52u27a17r67d 89B40l30a22z81e47k 1193240615175

Jo n aprototipu... ;-D

0/−1
22.2.2013 9:09

E59d20u41a26r45d 32B70l20a14z66e81k 1823420575495

na prototypu :-/

0/−1
22.2.2013 9:10

J95i28ř23í 61E34r88b39e39n 1353214246547

E5 je v sériové výrobě.

Ještě máš nějaké hloupé připomínky?

0/0
22.2.2013 10:06

R91a84d98i46m 23P13o34l14á23š17e33k 9186923769709

Ono to je skoro jedno. Pokud se takového motoru neprodukuje desetitisíce kusů ročně, náklady na jeho vývoj se dneska nemohou vrátit a taková výroba musí být prodělečná.

Dávno měla Tatrovka těžit z toho, že dneska už snad jako jediná na světě dokáže v této třídě vyrábět motory chlazené vzduchem plnící současné požadavky a typovat taková použití, kde je tatrovácký vzduchem chlazený motor výhodnější než motor chlazený kapalinou.  A do těch aplikací ten motor upravit a prodávat.

Pro běžné terénní náklaďáky už dnes tento motor nejlepší řešení není. Zvláště kdy je v Kopřivnici vyrábějí nesériovou technologií na koleně v počtu pouhých stovek kusů ročně.

0/0
22.2.2013 11:51

M44a74r20t49i44n 12V98y30s22k29o84c31i81l 3482958855340

Ja slysel uz pred dvemi lety primo v Tatre, ze motor je odbrzdeny, EURO 6 splnuje. Jen je pry neekonomicke ho vyrabet. Naviz zakaznici moc nemaji o vzduchace zajem. Mate jine info?

0/0
22.2.2013 22:14

R59a32d33i96m 11P41o76l69á35š34e41k 9126513519279

Tatra má problémy, protože to, co vyrábí, se jí nedaří prodat.

K tomu se přidružuje posledních až 15 let  chronický nedostatek financí, protože konkurence často prodá proto, protože ty auta úvěruje nebo lízinguje a zákazník tak splácí postupně až z peněz , které tím autem vydělal. Tohle tatrovka nedělá.

S chronickým nedostatkem peněz posledních 15 let jde taky ruku v ruce zastaralost výrobních technologií a náročnost výrobních prostor na energie i možná jiné náklady, protože ty haly, ve kterých se vyrábí, byly postaveny za hlubokého socialismu , kdy energie bylo dost.  A kdy problém byl spíš v tom postavit haly odolné poddolování, protože pod Kopřivnicí se mělo těžit uhlí než lehké úsporné haly.

0/0
22.2.2013 8:56

J59i78ř88í 94E32r21b93e41n 1713104776647

Pokud vím, je Tatra sestěhovaná tak na pětině původního výrobního areálu...

0/0
22.2.2013 10:07

R74a17d47i78m 62P83o98l21á91š44e92k 9736493849189

Je sestěhovaná hlavně v nejnovější hale postavené v 80 letech. Která už ale vyžaduje dost udržování a je energeticky velmi náročná.

Pokud vím já, spousta původních hal byla pronajata nebo prodána firmám, které měly dělat pro Tatrovku komponenty prakticky na stejném výrobním zařízení, na kterých předtím vyráběla Tatrovka. Ovšem jednak kvůli nízkému počtu vyráběných vozů tito dodavatelé nenaplnili kapacity, jednak když se takhle výroba vymístila mimo Tatrovku, byl potom často vybrán jiný dodavatel vyrábějící mimo areál Kopřivnice.

0/0
22.2.2013 11:08
Foto

E41m59a56n13u62e49l 94O35t58a36k11a54r 61D59o54š67l31í92k 1934965167501

Radime, co pleskáte o těžbě uhlí pod Kopřivnici!Proč by nový majitel od strýčka Sama podporoval konkurenční automobilku!!!!!!!

0/−1
22.2.2013 10:10

J34i30ř20í 17E57r52b19e93n 1793634716647

Tisíc kusů ročně není pro nikoho konkurence, i pro DAF a Paccar to je spíš vítané doplnění sortimentu.

+1/0
22.2.2013 10:12

R90a77d31i14m 51P16o48l16á91š27e12k 9386413889979

Protože haly postavené v Kopřivnici v 80 letech jsou stavěné přímo na odolnost na poklesy podolovaného území.

0/0
22.2.2013 11:02
Foto

E49m94a66n97u59e87l 31O52t97a59k53a55r 24D71o85š70l19í75k 1394545137611

Můžete mi to a ostatním doložit?!!!!!!

0/0
22.2.2013 16:36

R82a86d11i79m 14P21o92l41á21š66e62k 9846203439919

Důkaz by možná poznal odborník na ocelové konstrukce, kdyby se v těch halách pořádně rozhlídl.

Mně na to upozornil jeden stavař, který byl u stavby. Ty haly mají spon  12 metrů, přitom sloupy i základní nosníky haly jsou íčka a podobné nosníky v rozměrech 1600 až 2000. Haly jsou vysoké od 12 do 24 metrů , každý sloup je ukotven pod podlahou v betonové patce 5x5 nebo 6x6 metrů do hloubky 5 - 10 metrů. Neboli ty haly jsou tak pevné, že ani nerovnoměrný pokles při poddolování je neroztrhne, maximálně se mohou naklonit.

Jinak oficiální důkaz, pokud bude, by se našel někde v zadání anebo ve vstupních specifikacích tohoto projektu.

Pokud ještě existuje, možná by se našel v archívu krajského výboru KSČ, protože tehdy Tatrovku jakožto strategický podnik řídil právě krajský výbor KSČ. Případně v archívu Vítkovických Hutních Montáží, pokud ještě vůbec existuje, protože tahle firma tehdy, mám pocit kreslila, ale každopádně stavěla většinu stavby. Anebo by se našla v Bělehradě, protože část projekčních prací i stavby dělali Jugoslávci z Bělehradu, jméno firmy si už nepamatuji.

Co se týká archívu Tatrovky, zadání nebo vstupní specifikace nevím, jestli tam je, ale prováděcí dokumentace těch hal  by tam měla být.

Kdo by měl možnost se tam dostat , hledejte soubor staveb 7b anebo 18, už nevím přesně kterou a v něm stavbu objektů 415 (montáž), 414 (bývalá svařovna, lakovna) a tuším 412  ( Tawesco, lisovna  a nářaďovna)

0/0
23.2.2013 17:19
Foto

E41m29a65n40u34e75l 88O78t30a76k95a26r 87D56o35š79l16í20k 1474255627861

Polášku, vaše mělo by být,tuším je k ho§vnu, já chtěl po vás vy chytrolíne konkrétní důkazy, a ne se vymlouvat na krajský výbor, možná, atd. To lepší držet raději hubu, a nedělat ze sebe vola . . .!!!!!!

0/0
25.2.2013 3:12

R65a56d19i85m 45P74o42l21á32š39e66k 9146773509629

To víš, kvůli tobě tam bude někde na stěně haly cedule "Uděláno pro poddolované území", chytrolíne.

0/0
25.2.2013 11:00
Foto

E65m33a40n15u90e84l 90O56t85a23k34a10r 29D46o31š33l76í45k 1324435307651

Tady vidíme příkladně na TATŘE, jak se začalo hospodařit po českokapitalisticky, tak to tak dopadlo. a o tom to je!!! A není to jen TATRA co tento režim přivedl na hunt . . .

+1/−1
22.2.2013 9:59

R91o63m66a49n 63K72r28a75t34o90c12h48v11í29l 6626337166104

Tak vývoj zastaven úplně nebyl nikdy.

0/0
23.2.2013 8:00

R51o31m18a65n 98K53r18a43t85o17c33h83v22í58l 6986977826764

Tady na fóru jsem se dozvěděl, že se to prostě neprodává. O Tatry není zájem.

0/0
23.2.2013 8:24

J41i72ř19í 66D64v82o74ř33á80k 7661220257321

Zkrátka dluhy SE PLATÍ ,bez ohledu na to, jestli je to nějaký Pepa za pivo a nebo velká firma . Tohle by doma v USA panu Adamsovi také nikdo netrpěl, ram už by možná seděl za poškození věřitele. A netahejte do toho politiku a "obyčejné lidi". Je to triviálně jednoduché - prostě dlužník neplatil a tak přišel exekutor a obstavil mu majetek v několikabásobné výši . Stejně, jako mnohým z vás . A je to NAPROSTO V POŘÁDKU. :-)  DLUHY SE PLATÍ :-)

+1/−1
21.2.2013 19:50

R35o24m24a76n 31K22r82a29t80o42c40h88v15í26l 6356917286714

Asi tak.

Bohužel je to škoda, jedna fabrika na světě na terénní nákladní auta by mohla být.

0/0
23.2.2013 8:22

L68i56b53o66r 50T27y76m96e37š 8975858387859

Srandisté,200 melounů za tewn celý areál a to Knou-hau je výsměch.Hanba  našim politikům, že to nechali takto dovést.  Ale co, hlavně, že si všivchni ti papaláši namastili kapsu a ti druzí, tedy zaměstnanci a lidé z Kopřivnice a okolí je jim u prdele.

+3/−2
21.2.2013 19:03

J18i70ř91í 55D61v10o75ř78á27k 7501450527661

A co s tím má jakýkoliv politik společného ? 8-o

+1/−4
21.2.2013 19:42

P91e41t72r 64H13a64n33á23k 9551731152571

Jenomže Tatra dluží 1,4 miliardy Kč nebo kolik. Tolik k tomu údivu o 200 melounech. Což je opravdu výkon, když vezmete v potaz, že vyrábí 500 aut ročně. S klidem se dá říci, že ten podnik nefunguje již velice dlouhou dobu.

+1/−1
21.2.2013 20:28

R86a77d45i83m 95P20o19l49á83š36e15k 9506553739769

Technologie v Kopřivnici je z velké části zastaralá a vhodná tak ke sešrotování. Haly jsou taky zastaralé a neúsporné, uplatnily by se někde na Ukrajině nebo v Rusku, kde je kilowathodina energie za hubičku, pro nějakou těžkou strojírenskou nebo nějakou hutní výrobu. V Evropě jsou takové výrobní haly dneska spíš přítěž.

.

To, co má v Kopřivnici nějakou cenu, jsou akorát kvalifikovaní zaměstnanci, kteří tam ještě zbyli, okolní prostředí kolem Kopřivnice plné firem s bývalými tatrováky, kteří zůstali v oboru výroby aut a strojírenství a potom licence, patenty, archívy atd Tatrovky.

0/0
22.2.2013 9:02

R35a25d89i60m 34P77o62l73á42š13e84k 9396633809609

A zapomněl jsem tatrovácký polygon, snad by se ještě dal použít pro nějaký zakázkový vývoj dopravních prostředků.

0/0
22.2.2013 9:04

J53i15ř76í 26E26r78b67e18n 1113614266607

Hochu, socialistické výrobní haly Tatra dávno opustila a vrátila se do starých, totálně zrekonstruovaných a zateplených provozů.

Před pár lety se tím sami chlubili.

0/0
22.2.2013 10:09

R50a84d97i86m 76P48o43l61á30š94e52k 9836833829929

Staré předsocialistické provozy před tratí byly většinou zbourány . Místo nich je v Kopřivnici třeba Kaufland a Lidl.

Hlavní výroby Tatrovky se nyní děje v nejnovější hale postavené v 80 letech, kdy RVHP investovalo do Tatrovky do výroby náklaďáků v rozsahu asi 8 miliard tehdejších Kčs. Dneska by to odpovídalo investici v hodnotě cca 100 miliard Kč neboli něco mezi třetinou až polovinou investice do rozšíření Temelína.

0/0
22.2.2013 11:15

J15i29ř25í 59E64r43b17e19n 1883714866657

Díky za zpřesnění, já vycházel z té jejich letité tiskové zprávy.

0/0
22.2.2013 12:20

P75a73v98e39l 20N48o79v74á95k 6921686339191

Kam se poděla poctivá práce ............. v Kopřivnici chtějí obyčejní lidé pracovat ale spekulanti , bankéři a ostatní podvodníci nakradli svoje prachy a vy si jděte na pracák .............. bezva ;-(

+5/−2
21.2.2013 18:56

J67i37ř76í 68D31v83o21ř95á62k 7181530667531

;-DObyčejní lidé ....

+4/−4
21.2.2013 19:43

R16o70m77a97n 42K21o13s48t14a50l 7803258769867

Poctivá práce ?  Pane Novák, byl jste v Tatře za komunistů, kde se už chystal její pád ? Kubánci, kteří tam makali v rámci RVHP akorát houby dělali a znásilňovali holky v Kořivnici

0/−4
21.2.2013 20:21

D90a24d69a94k 60P86e82t94r 7211320974928

Za komunistů, kde se už chystal její pád? To vážně myslíte opravdu vážně?

+2/0
22.2.2013 5:24

E19d78u21a18r29d 92B67l41a50z46e63k 1913530645815

"obyčejní" se ve fabrice hlavně zašívají! Jezdil jsem tam do galvanovny ale to je otřes, stále jak z abolševíka... ;-€

0/−2
22.2.2013 9:18

P37e52t60r 88H77l17a24d26í45k 2746345571540

Tunel alá czech republic.Kdo pak si asi namastí kapsu???!!!!!!

+4/−1
21.2.2013 18:47

J31i18r77k68a 29H30o12n83c55ů 2464194401778

Bude se mi po Tatrovce stýskat ... ;-(

+5/−1
21.2.2013 17:21

P23e94t46r 58H86a66n18á36k 9931261142181

No nebojte. I kdyby se to celé zavřelo, tak tu značku si někdo koupí. Třeba Číňané;-€

+3/−1
21.2.2013 18:06

E81d56u43a53r63d 62B97l83a88z72e31k 1263600185965

auta jsou na ježdění a nákladní n apřevážení zboží!;-) Ne na nostalgii na to je lepší umění, přátelé! :-) Nakašlat na takový kouřící (i předposledmní modely, to je strašný, raději jezdí jen po stavbách....) zastaralý krám, co již za komunistů nebyl vidět jinde než na Cubě a v Rusku... ;-€ Něměli komouši fabriku znárodnit a mohla být vývojem na světové úrovni! ;-O A kdo si koupil tohoto černého Petra, jeho věc a ztráta hlavěn at to nezachranují politici z daní právě pro jakousi národní nostalgii ;-€Rv

0/−1
22.2.2013 9:13

J28i72ř96í 73E47r93b41e57n 1363584366487

Kouřící Tatry vidíš hlavně proto, že to jsou neskutečné držáky a spousta malých firem dodnes provozuje T148 a T815 ze 70. a 80. let.

TerrNo nebo Jamal už jsou úplně někde jinde a splňují emisní normy Euro 2 až Euro 5, takže meleš hlouposti.

+1/0
22.2.2013 10:12
Foto

J40a40n 50G23a36l30e35t74a 7652487850716

Určitě v tom bude zase nějaká kulišárna. Vůbec bych se nedivil, kdyby se jednalo o převzetí Tatry věřitelem, který s ní má již své úmysly. A jak jinak se dostat levně k takovému výrobci, než ji koupit v exekuci zápočtem dlužné částky, která nemusí být dlužnou částkou, ale dlužnou částkou + příslušenství (smluvní pokuty, penále apod.), které po nějakou dobu kynuly, až to prostě uzrálo do dnešní podoby. Možná v tom jsou naopak čisté úmysly, zachovat výrobu, udržet zaměstnance a dopřát jim pohodu a jistotu, o tom si ale musíte udělat názor sami, osobně tomu moc nevěřím.

+6/0
21.2.2013 16:44

T56o45m18á61š 61K85n48a40i24f68l 6443870107830

proč proboha každý hned za každou exekucí vidí nějakou levotu? :)

+1/−5
21.2.2013 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.