Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatra Kopřivnice je v exekuci, ve výrobě náklaďáků pokračuje dál

Automobilka Tatra čelí od loňského října exekuci. Kvůli dluhům firmě Composite Com ji nařídil Okresní soud v Novém Jičíně. Exekutor vydal příkaz na prodej jejího podniku v Kopřivnici. Výroba nákladních aut však údajně ohrožena není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R61o17m67a78n 10K32o85s64t72a54l 7713848659927

Je tady někdo, kdo ví, jak na tom Tatra je a proč má problémy ? Ví někdo je to s motorem Tatry, která není schopna bez brutálních investic zajistit Euro 6 . Přemýšlel někdo nad tím, že problémy Tatry začaly hluboko za komunistů. když býl zystaven vývoj ....chytráci

+2/−7
21.2.2013 20:19

D24a27d94a15k 58P29e55t94r 7571120634178

Ano chytráku, od doby pádu komunistů uběhlo jen  23 let. Proklatě málo na změny, že?

+3/0
22.2.2013 5:22

E72d56u71a62r30d 78B78l45a40z94e64k 1763190105945

No koupit nekonkurenční fabriku zhuntovanou komunisty po znárodnění Rakouským zakladatelům a vyrábějící nádále dodnes stále jen kouřící těžkopádný neohrabaný krám, co nejde prodat jinam krom Cuby a Ruska...,  nebyla výhra od počátku. Každá privatizace nemusely být nutně rito! Naštěstí další ztrýty nesanuji já ani vy z daní a každého hospodáře - majitele problém :-P

+1/−4
22.2.2013 9:22
Foto

E26m34a47n68u63e51l 64O17t18a62k42a62r 83D53o13š14l13í71k 1374755247121

Blazku, běž se vycpat, kde žiješ?Určitě jsi emigroval za totalitního režimu . . . , a teď vyješ jako vlk na měsíc samé nesmysly!!!

+2/0
22.2.2013 10:03

M51a75r91t49i34n 96V58y49s84k15o63c13i31l 3572888485210

WTF? Nejde nikam prodat? Kourici kram? Tatra ma odbrzdeny svuj vzduchac, splnuje EURO 6, ve Phoenixu pouziva Paccara, o jakem kouricim kramu mluvite? T 148? Ta uz se nejaky patek nevyrabi...ze je tezka take neni pravda, v pomeru k silam pusobicim na nastavbu je na tom velice dobre. A neohrabany kram? To myslite nezavisle zaveseni vsech kol, unikat v nakladni doprave? Aha ;-D pan bude odpornik. Ze Tatre chybi nejaky orezany model jako tahac je pravda, ale s neexistujici servisni siti by ho na MKD stejne nikdo nechtel...Tatra objektivni problemy ma, ale rozhodne to nejsou ty, o kterych blabolite.

+2/0
22.2.2013 22:18

R51o64m48a19n 29K67r93a35t41o36c91h92v49í43l 6846917746584

servisní síť má DAF (s ním Tatra spolupracuje).

0/0
23.2.2013 8:02

M54a29r39t54i15n 67V32y56s78k59o62c95i24l 3652918295720

A bude DAF ochotny se zavazat spolupracovat? Nyni DAF plnepohonna vozidla (kdyz pomineme Ginafy) neprodukuje. Tatra zase neprodukuje tahace...tato spoluprace je tedy pro obe strany vyhodna, nekonkuruji si. Zacit Tatra delat tahace, nevim nevim :-) ale to je muj osobni nazor...

0/0
23.2.2013 13:15

R36o15m82a83n 80K66r17a96t15o65c10h51v29í70l 6386717126684

Měl jsem zato, že už spolu spolupracují.

0/0
23.2.2013 14:17

M18a65r45t95i25n 61V50y18s41k39o26c70i98l 3722768165790

Jasne ze spolupracuji, kdyz ve Phoenixu je motor Paccar a kabina DAF CF. Spoluprace a konkurence je ale neco jineho, coz by Tatra vstupem do vod tahacu udelala. Tak jsem to myslel.

0/0
23.2.2013 16:03

J19i90ř76í 87E21r41b49e49n 1673804366187

Už o emisní normě Euro 1 se říkalo, že ji motor Tatry nemůže splnit. A hele, bez složité elektroniky ho dokázali vyladit už na Euro 5. A na zkušebně už mají i Euro 6, ale musejí předělat chlazení, což není zas tak brutální investice.

+2/0
22.2.2013 8:24

E30d89u92a54r56d 35B83l75a20z53e42k 1743490365895

Jo n aprototipu... ;-D

0/−1
22.2.2013 9:09

E36d15u92a32r44d 49B60l47a93z24e57k 1753260955385

na prototypu :-/

0/−1
22.2.2013 9:10

J44i34ř41í 86E50r46b71e24n 1733874116947

E5 je v sériové výrobě.

Ještě máš nějaké hloupé připomínky?

0/0
22.2.2013 10:06

R36a76d25i37m 60P31o15l44á56š44e45k 9866563829949

Ono to je skoro jedno. Pokud se takového motoru neprodukuje desetitisíce kusů ročně, náklady na jeho vývoj se dneska nemohou vrátit a taková výroba musí být prodělečná.

Dávno měla Tatrovka těžit z toho, že dneska už snad jako jediná na světě dokáže v této třídě vyrábět motory chlazené vzduchem plnící současné požadavky a typovat taková použití, kde je tatrovácký vzduchem chlazený motor výhodnější než motor chlazený kapalinou.  A do těch aplikací ten motor upravit a prodávat.

Pro běžné terénní náklaďáky už dnes tento motor nejlepší řešení není. Zvláště kdy je v Kopřivnici vyrábějí nesériovou technologií na koleně v počtu pouhých stovek kusů ročně.

0/0
22.2.2013 11:51

M77a96r79t18i87n 46V75y28s10k87o97c89i28l 3222408145310

Ja slysel uz pred dvemi lety primo v Tatre, ze motor je odbrzdeny, EURO 6 splnuje. Jen je pry neekonomicke ho vyrabet. Naviz zakaznici moc nemaji o vzduchace zajem. Mate jine info?

0/0
22.2.2013 22:14

R49a23d82i31m 66P63o36l70á81š48e92k 9976473849139

Tatra má problémy, protože to, co vyrábí, se jí nedaří prodat.

K tomu se přidružuje posledních až 15 let  chronický nedostatek financí, protože konkurence často prodá proto, protože ty auta úvěruje nebo lízinguje a zákazník tak splácí postupně až z peněz , které tím autem vydělal. Tohle tatrovka nedělá.

S chronickým nedostatkem peněz posledních 15 let jde taky ruku v ruce zastaralost výrobních technologií a náročnost výrobních prostor na energie i možná jiné náklady, protože ty haly, ve kterých se vyrábí, byly postaveny za hlubokého socialismu , kdy energie bylo dost.  A kdy problém byl spíš v tom postavit haly odolné poddolování, protože pod Kopřivnicí se mělo těžit uhlí než lehké úsporné haly.

0/0
22.2.2013 8:56

J54i67ř73í 43E64r10b63e29n 1173764376397

Pokud vím, je Tatra sestěhovaná tak na pětině původního výrobního areálu...

0/0
22.2.2013 10:07

R70a12d92i13m 51P23o95l72á72š61e38k 9246703199369

Je sestěhovaná hlavně v nejnovější hale postavené v 80 letech. Která už ale vyžaduje dost udržování a je energeticky velmi náročná.

Pokud vím já, spousta původních hal byla pronajata nebo prodána firmám, které měly dělat pro Tatrovku komponenty prakticky na stejném výrobním zařízení, na kterých předtím vyráběla Tatrovka. Ovšem jednak kvůli nízkému počtu vyráběných vozů tito dodavatelé nenaplnili kapacity, jednak když se takhle výroba vymístila mimo Tatrovku, byl potom často vybrán jiný dodavatel vyrábějící mimo areál Kopřivnice.

0/0
22.2.2013 11:08
Foto

E48m53a76n80u24e83l 52O31t53a77k74a13r 66D29o15š16l93í37k 1914335767771

Radime, co pleskáte o těžbě uhlí pod Kopřivnici!Proč by nový majitel od strýčka Sama podporoval konkurenční automobilku!!!!!!!

0/−1
22.2.2013 10:10

J95i78ř11í 73E21r51b26e52n 1133344386617

Tisíc kusů ročně není pro nikoho konkurence, i pro DAF a Paccar to je spíš vítané doplnění sortimentu.

+1/0
22.2.2013 10:12

R20a51d36i61m 53P85o48l58á25š37e48k 9566753669669

Protože haly postavené v Kopřivnici v 80 letech jsou stavěné přímo na odolnost na poklesy podolovaného území.

0/0
22.2.2013 11:02
Foto

E66m11a32n47u41e57l 51O73t75a17k13a41r 36D78o50š53l45í51k 1564775787541

Můžete mi to a ostatním doložit?!!!!!!

0/0
22.2.2013 16:36

R50a51d53i74m 61P50o57l32á34š16e54k 9846253309649

Důkaz by možná poznal odborník na ocelové konstrukce, kdyby se v těch halách pořádně rozhlídl.

Mně na to upozornil jeden stavař, který byl u stavby. Ty haly mají spon  12 metrů, přitom sloupy i základní nosníky haly jsou íčka a podobné nosníky v rozměrech 1600 až 2000. Haly jsou vysoké od 12 do 24 metrů , každý sloup je ukotven pod podlahou v betonové patce 5x5 nebo 6x6 metrů do hloubky 5 - 10 metrů. Neboli ty haly jsou tak pevné, že ani nerovnoměrný pokles při poddolování je neroztrhne, maximálně se mohou naklonit.

Jinak oficiální důkaz, pokud bude, by se našel někde v zadání anebo ve vstupních specifikacích tohoto projektu.

Pokud ještě existuje, možná by se našel v archívu krajského výboru KSČ, protože tehdy Tatrovku jakožto strategický podnik řídil právě krajský výbor KSČ. Případně v archívu Vítkovických Hutních Montáží, pokud ještě vůbec existuje, protože tahle firma tehdy, mám pocit kreslila, ale každopádně stavěla většinu stavby. Anebo by se našla v Bělehradě, protože část projekčních prací i stavby dělali Jugoslávci z Bělehradu, jméno firmy si už nepamatuji.

Co se týká archívu Tatrovky, zadání nebo vstupní specifikace nevím, jestli tam je, ale prováděcí dokumentace těch hal  by tam měla být.

Kdo by měl možnost se tam dostat , hledejte soubor staveb 7b anebo 18, už nevím přesně kterou a v něm stavbu objektů 415 (montáž), 414 (bývalá svařovna, lakovna) a tuším 412  ( Tawesco, lisovna  a nářaďovna)

0/0
23.2.2013 17:19
Foto

E91m80a19n46u75e28l 57O21t58a69k17a70r 91D96o98š97l87í22k 1264595777721

Polášku, vaše mělo by být,tuším je k ho§vnu, já chtěl po vás vy chytrolíne konkrétní důkazy, a ne se vymlouvat na krajský výbor, možná, atd. To lepší držet raději hubu, a nedělat ze sebe vola . . .!!!!!!

0/0
25.2.2013 3:12

R79a17d93i50m 50P10o58l56á21š57e84k 9606643419209

To víš, kvůli tobě tam bude někde na stěně haly cedule "Uděláno pro poddolované území", chytrolíne.

0/0
25.2.2013 11:00
Foto

E12m59a95n38u91e83l 66O89t58a60k33a36r 28D42o67š65l51í91k 1224735257941

Tady vidíme příkladně na TATŘE, jak se začalo hospodařit po českokapitalisticky, tak to tak dopadlo. a o tom to je!!! A není to jen TATRA co tento režim přivedl na hunt . . .

+1/−1
22.2.2013 9:59

R34o28m98a64n 47K21r31a20t36o65c88h94v37í25l 6866677936154

Tak vývoj zastaven úplně nebyl nikdy.

0/0
23.2.2013 8:00

R88o58m43a27n 23K81r25a87t55o15c92h47v90í25l 6246767416954

Tady na fóru jsem se dozvěděl, že se to prostě neprodává. O Tatry není zájem.

0/0
23.2.2013 8:24

J73i53ř71í 44D79v31o93ř43á40k 7901260807971

Zkrátka dluhy SE PLATÍ ,bez ohledu na to, jestli je to nějaký Pepa za pivo a nebo velká firma . Tohle by doma v USA panu Adamsovi také nikdo netrpěl, ram už by možná seděl za poškození věřitele. A netahejte do toho politiku a "obyčejné lidi". Je to triviálně jednoduché - prostě dlužník neplatil a tak přišel exekutor a obstavil mu majetek v několikabásobné výši . Stejně, jako mnohým z vás . A je to NAPROSTO V POŘÁDKU. :-)  DLUHY SE PLATÍ :-)

+1/−1
21.2.2013 19:50

R57o85m33a25n 81K77r21a46t82o75c91h16v38í71l 6456497746284

Asi tak.

Bohužel je to škoda, jedna fabrika na světě na terénní nákladní auta by mohla být.

0/0
23.2.2013 8:22

L94i29b22o23r 32T69y19m36e48š 8825818897989

Srandisté,200 melounů za tewn celý areál a to Knou-hau je výsměch.Hanba  našim politikům, že to nechali takto dovést.  Ale co, hlavně, že si všivchni ti papaláši namastili kapsu a ti druzí, tedy zaměstnanci a lidé z Kopřivnice a okolí je jim u prdele.

+3/−2
21.2.2013 19:03

J16i57ř57í 16D24v75o42ř45á65k 7941220977601

A co s tím má jakýkoliv politik společného ? 8-o

+1/−4
21.2.2013 19:42

P65e16t17r 84H54a68n22á94k 9961681832351

Jenomže Tatra dluží 1,4 miliardy Kč nebo kolik. Tolik k tomu údivu o 200 melounech. Což je opravdu výkon, když vezmete v potaz, že vyrábí 500 aut ročně. S klidem se dá říci, že ten podnik nefunguje již velice dlouhou dobu.

+1/−1
21.2.2013 20:28

R26a24d87i43m 94P38o55l83á68š44e57k 9326573699179

Technologie v Kopřivnici je z velké části zastaralá a vhodná tak ke sešrotování. Haly jsou taky zastaralé a neúsporné, uplatnily by se někde na Ukrajině nebo v Rusku, kde je kilowathodina energie za hubičku, pro nějakou těžkou strojírenskou nebo nějakou hutní výrobu. V Evropě jsou takové výrobní haly dneska spíš přítěž.

.

To, co má v Kopřivnici nějakou cenu, jsou akorát kvalifikovaní zaměstnanci, kteří tam ještě zbyli, okolní prostředí kolem Kopřivnice plné firem s bývalými tatrováky, kteří zůstali v oboru výroby aut a strojírenství a potom licence, patenty, archívy atd Tatrovky.

0/0
22.2.2013 9:02

R38a62d10i16m 24P61o65l63á11š51e93k 9246683949129

A zapomněl jsem tatrovácký polygon, snad by se ještě dal použít pro nějaký zakázkový vývoj dopravních prostředků.

0/0
22.2.2013 9:04

J47i72ř32í 89E10r86b97e50n 1363494386387

Hochu, socialistické výrobní haly Tatra dávno opustila a vrátila se do starých, totálně zrekonstruovaných a zateplených provozů.

Před pár lety se tím sami chlubili.

0/0
22.2.2013 10:09

R26a17d82i59m 25P46o39l59á94š89e54k 9316683619239

Staré předsocialistické provozy před tratí byly většinou zbourány . Místo nich je v Kopřivnici třeba Kaufland a Lidl.

Hlavní výroby Tatrovky se nyní děje v nejnovější hale postavené v 80 letech, kdy RVHP investovalo do Tatrovky do výroby náklaďáků v rozsahu asi 8 miliard tehdejších Kčs. Dneska by to odpovídalo investici v hodnotě cca 100 miliard Kč neboli něco mezi třetinou až polovinou investice do rozšíření Temelína.

0/0
22.2.2013 11:15

J46i49ř79í 69E59r80b31e70n 1353424576817

Díky za zpřesnění, já vycházel z té jejich letité tiskové zprávy.

0/0
22.2.2013 12:20

P18a87v35e60l 76N84o45v57á80k 6501356569831

Kam se poděla poctivá práce ............. v Kopřivnici chtějí obyčejní lidé pracovat ale spekulanti , bankéři a ostatní podvodníci nakradli svoje prachy a vy si jděte na pracák .............. bezva ;-(

+5/−2
21.2.2013 18:56

J19i10ř21í 91D51v62o37ř86á50k 7581690657881

;-DObyčejní lidé ....

+4/−4
21.2.2013 19:43

R56o16m54a81n 50K12o42s38t51a33l 7443238689857

Poctivá práce ?  Pane Novák, byl jste v Tatře za komunistů, kde se už chystal její pád ? Kubánci, kteří tam makali v rámci RVHP akorát houby dělali a znásilňovali holky v Kořivnici

0/−4
21.2.2013 20:21

D20a80d71a20k 92P95e60t59r 7691380294718

Za komunistů, kde se už chystal její pád? To vážně myslíte opravdu vážně?

+2/0
22.2.2013 5:24

E14d69u41a59r27d 68B70l30a77z89e75k 1393480925275

"obyčejní" se ve fabrice hlavně zašívají! Jezdil jsem tam do galvanovny ale to je otřes, stále jak z abolševíka... ;-€

0/−2
22.2.2013 9:18

P42e84t65r 97H33l65a52d56í24k 2406645731150

Tunel alá czech republic.Kdo pak si asi namastí kapsu???!!!!!!

+4/−1
21.2.2013 18:47

J38i86r77k34a 19H45o41n11c78ů 2334634721918

Bude se mi po Tatrovce stýskat ... ;-(

+5/−1
21.2.2013 17:21

P90e94t43r 50H33a27n74á62k 9741931712151

No nebojte. I kdyby se to celé zavřelo, tak tu značku si někdo koupí. Třeba Číňané;-€

+3/−1
21.2.2013 18:06

E63d29u57a55r11d 93B53l63a42z42e10k 1643650935165

auta jsou na ježdění a nákladní n apřevážení zboží!;-) Ne na nostalgii na to je lepší umění, přátelé! :-) Nakašlat na takový kouřící (i předposledmní modely, to je strašný, raději jezdí jen po stavbách....) zastaralý krám, co již za komunistů nebyl vidět jinde než na Cubě a v Rusku... ;-€ Něměli komouši fabriku znárodnit a mohla být vývojem na světové úrovni! ;-O A kdo si koupil tohoto černého Petra, jeho věc a ztráta hlavěn at to nezachranují politici z daní právě pro jakousi národní nostalgii ;-€Rv

0/−1
22.2.2013 9:13

J90i48ř18í 30E92r15b41e69n 1183164906227

Kouřící Tatry vidíš hlavně proto, že to jsou neskutečné držáky a spousta malých firem dodnes provozuje T148 a T815 ze 70. a 80. let.

TerrNo nebo Jamal už jsou úplně někde jinde a splňují emisní normy Euro 2 až Euro 5, takže meleš hlouposti.

+1/0
22.2.2013 10:12
Foto

J89a20n 40G43a25l72e70t89a 7872857100836

Určitě v tom bude zase nějaká kulišárna. Vůbec bych se nedivil, kdyby se jednalo o převzetí Tatry věřitelem, který s ní má již své úmysly. A jak jinak se dostat levně k takovému výrobci, než ji koupit v exekuci zápočtem dlužné částky, která nemusí být dlužnou částkou, ale dlužnou částkou + příslušenství (smluvní pokuty, penále apod.), které po nějakou dobu kynuly, až to prostě uzrálo do dnešní podoby. Možná v tom jsou naopak čisté úmysly, zachovat výrobu, udržet zaměstnance a dopřát jim pohodu a jistotu, o tom si ale musíte udělat názor sami, osobně tomu moc nevěřím.

+6/0
21.2.2013 16:44

T79o10m39á59š 90K39n77a55i26f35l 6353540547110

proč proboha každý hned za každou exekucí vidí nějakou levotu? :)

+1/−5
21.2.2013 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.