Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet změnil ceník. Jízdenka se liší podle odjezdu vlaků

Konkurenční boj na železnici na trati mezi Prahou a Ostravou přináší pasažérům další zlevnění. RegioJet rozjel systém, který určí cenu jízdenky podle konkrétní poptávky. Spojení mimo špičku zlevnil, cestování ve špičce bude stát naopak víc. Ke zlevnění sáhly i České dráhy, jež sníží cenu místenek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i43r36o12s97l98a43v 58Z13i63k79m48u22n72d 7899733204673

Jako vrcholový manažer ČD bych u Pendolin zrušil povinnou rezervaci, kdo si chce zajistit místo k sezení, ten si koupí místenku jako do jakéhokoli jiného vlaku, když bude vyprodáno, dá se jet na stojáka, jako v jakémkoli jiném vlaku ... nejen v Česku, ale v celé Evropě, včetně vlaků s naklápěcí skříní ...

0/−5
22.2.2013 19:17

A36l73a70n 89Ř93e50p50k81a 4375796

No to be nebylo dobré řešení, pak budou Pendolina přecpané jako některé Expresy a stát se bude i na WC: Povinná rezervace má právě výhodu, že všichni sedí a dá se tam v klidu projít na WC, do bistro vozu.. případně obsluha se s jídlem projde pohodlně až k místu.

+3/0
23.2.2013 14:07

J92i79r55k61a 93D95v98o68ř90á76k 4825650103698

To Jančurovo zdražení je takové divné. Myslel jsem, že bude chtít spíš vylepšit ekonomiku přidáním dalšího vagónu. % obsazenosti má vysoké, tak by se cestující jistě našli. Že by nemohl platit za rekonstrukce dalších vagónů kvůli příliš vysokému předlužení?

+2/0
22.2.2013 13:25

R16a66d71e35k 56J89a41n24a45t77a 9455936544652

Vtip je v tom, že by se cestující pro další vozy nenašli. Ona totiž většina jeho spojů vyprodaná není.

Více lidí by sehnal jedině ve špičce (což ale celý nový vůz nemusí zaplatit) nebo za předpokladu, že by některého konkurenta zlikvidoval (LE vyčerpal dotlačním ho k nízkým cenám, ČD na základě nějaké žaloby, což je ale nejisté), nebo za předpokladu, že by vyjel na další relaci (ale kterou?, Brno? Vsetín a Valmez?)

+2/0
22.2.2013 13:32

J71i46r17k56a 58D60v31o32ř69á98k 4925600773938

Mě to až tak nepřipadá, hodně lidí prostě nechce jet plným vagónem, když nemusí. Jančurova představa průměrné 90% naplněnosti mi přijde spíš jako sen. A za druhé - proč se svým časem v jízdním řádu tak lepí na svou konkurenci? Myslel si "sebevědomě", že ji kdykoli snadno zmáčkne? Kdyby si čas nechal rozložit rovnoměrněji, našli by se další cestující, kteří dnes na spoj nechtějí čekat přes půl hodiny.

+1/−1
22.2.2013 15:53

J73i50r76k59a 90D15v89o34ř44á82k 4195110333138

A ještě to povinné místenkování je pro leckoho bariéra. Kdyby připojil jeden vagón a jasně prohlásil, že na něj rezervace nebudou, možná by bylo na čase připojit další. Kdyby ovšem existoval...

V každém případě ale samo kopírování konkurence ve smyslu upravit cenu podle času odjezdu je krok správným směrem.

+4/−1
22.2.2013 15:57

J48i40ř25í 26J59u14r24á34š14e45k 8587525200547

Já opět řeším s ČD otázku dělení vozů Pendolina na vozové třídy. Vozy 1. i 2. třídy jsou shodné, co do počtu míst tak prostoru cestujícího. Jediný rozdíl je v barvě potahů a koberci na podlaze. A v tom, že v 1. třídě člověk dostane malý teplý nápoj gratis a hnusnou bagetu nebo sendvič od Hamé. Cestujícího stojí jízdenka bez slev na trase Praha -> Ostrava ve voze 1.tř 333 korun více než ve druhé (475 vs 808). Podle vyjádření ČD má stát jízdné v 1.tř 50% více než ve 2. Tady ty počty nějak nesedí. A už vůbec ne opodstatnění a obhajoba stávajícího dělení. Ale je to boj s větrnými mlýny a ČD si raději nechají ve špičce utíkat zákazníky, kteří nemají na 1.tř ke konkurenci a jezdí s poloprázdnou 1.tř ve špičkách. Prostě 1.tř v SC Pendolino je maximální nesmysl. Ten nápoj a bagetu si může člověk pořídit v jídelním voze mnohem levněji než za 333 Kč.

+3/−3
22.2.2013 12:10

R44a48d64e56k 96J80a46n51a13t93a 9275946744662

Kde utíkají nějací zákazníci "co nemají na 1. tř."?

Od té doby, co jezdí Pendolíno ve špičce každou hodinu a zároveň jezdí i konkurence, takže nabídka je vysoká, celkem v pohodě seženete jízdenku do 2. tř. i ve špičce před odjezdem, ba i přímo ve vlaku ...

+2/0
22.2.2013 12:15

P55e82t22r 75H51r30o98m66á60d61k44a 1619432695368

1. třídu taky leckdy kupují lidé, co tam chtějí mít poloprázdno a klid, nejen kvůli bagetě... ono to tak úplně od věci není.

+4/0
22.2.2013 18:16

J51o54s54e56f 46K23u88b47e69š 9465755159674

Další rozdíl v 1. třídě je pohodlnost sedadel, protože uspořádání v 1. třídě je 1+2, ve druhé 2+2...;-)

0/−1
22.2.2013 19:17

J93i72r22k64a 85D29v58o47ř89á74k 4405440133248

Není. Řeč je o Pendolinu, kde je všude 2+1 a stejné sedačky.

+1/0
22.2.2013 20:03

M49a96r95e45k 45D83e18m43č67á75k 9505304196185

Zrovna před 4 dny jsem si kupoval lístek na březen do Havířova, tak jsem si po přečtení první věty říkal "že já blbec nepočkal". Už jsem měl chuť to zrušit a přerezervovat. Tipněte si, o kolik RJ zlevnil....

3 zpáteční lístky (pá-ne) mě před zlevněním stály 1782 Kč, po zlevnění vyjdou na 1960 Kč. S RJ jezdím rád, mají tam výbornou kávu, ale s tím PR to podle mě moc přehání.

+4/0
22.2.2013 11:19

A68l32a37n 80Ř82e33p60k92a 4665706

No musí přece nějak snížit tu 50ti mega ztrátu, ale zároven nesmí veřejně říct, že zdražuje. :-)

+4/0
22.2.2013 11:52

J49i77r82k17a 92D16v64o80ř16á78k 4855330303488

Chtěl jste na psat tu 60 MKč ztrátu. O 50 MKč Jančura jen lže do novin, přečtěte si jeho výroční zprávu...;-D

+2/0
22.2.2013 17:18

V78l69a31d20i64m77í96r 20F77i38b37i80g16e17r 5174321401264

Jedna z nevýhod RJ a LE je ta že se musí kupovat místenka a když vám vlak ujede tak máte po ptákách, u ČD když nestihnete spoj tak stačí počkat na následující a jede se samozřejmě vyjma Pendolina. Taky se mi příčí objednávat si jízdenku několik dní i týdnů dopředu abych měl lepší cenu. 

Aspoň je vidět že sleva není zadarmo. V mizerných časech se cena sníží v těch lukrativních se razantně zvýšila.

+3/0
22.2.2013 12:08

J45i13r77k73a 44D39v60o60ř81á43k 4655380123888

U Pendolina by se v takovém případě musela znova dokoupit místenka. Ale když se její cena snižuje, bolí to čím dál méně.

+1/0
22.2.2013 16:10

R46a13d59e43k 53K90u70d56l16i70č80k71a 8388649772831

Nebýt RJ a LE tak by tz ceny byl někde jinde u ČD. Co se týče spojů tak i najižní moravě se vrací student agency mezi Brno a Zlín, které byli zrušeny. Škoda, že tyto vlaky nejezdí mezi Prahou a Brnem či brnem a Ostravou

0/−1
22.2.2013 8:59

M74a98r71t62i91n 13N12o74v90o57t75n34ý 7278458375443

Nestraš, já nechcu mezi Brnem a Prahou ty jeho pomalé a věčně zpožděné vlaky. Jeho míra zpoždění oproti ČD je naprosto strašná.

+3/−3
22.2.2013 10:33

J98i77r26k69a 13D71v95o72ř54á42k 4315660723578

Bylo by zajímavé, kdyby zveřejnil, jaké % zpoždění má, že? Jenže kdo by tomu věřil po tom, kolik toho už do médií nalhal.

+2/−1
22.2.2013 16:07

A87l32a27n 64Ř81e63p12k27a 4825216

I před RJ si mohl jet ať už na skupinovou SONE+ nebo jednoosobovou čd net (ještě nedávno jen přes týden) a tyhle síťové lístky byli výhodné vždy!

+2/−1
22.2.2013 11:54

J56i41r77k98a 23D80v80o53ř44á44k 4925910783158

Nebýt konkurence, ceny do pendolina by se ustálily jistě výš, ale pořád podle pravidla co nejlepší tržby. Takže prázdná pendolina za předražené místenky by stejně nebyla možná.

0/0
22.2.2013 16:16

J57o38s67e90f 94H40o57n42e69š 7891122750393

Ať Jančura nekecá,že dráhy jezdí za podnákladové ceny.Dráhy dorovnaly na úroveň Regiojetu.Pokud chce kritizovat,že dráhy dostávají dotace,tak Jančura dostává také dotace na trati Bratislava-Komárno.A pokud kritizuje dotace v rychlíkové dopravě tak srovnává hrušky s jablky.Na Jančurovy autobusy a vlaky se lze dostat přes rezervační systém.Pokud cestujete jako náhodný cestující tak šance jsou malé.Nevím,jestli s tímto modelem uspěje v Německu.Také se stává,že měsíc dopředu objednaná jízdenka propadne ať z nemoci a jiných příčin a tím je pro zákazníka dražší než si myslí

+7/−1
22.2.2013 6:41

M23a20r78t89i45n 75K97a85r91á25s64e93k 9558283508858

Propadne kvuli nemoci? Jakoze onemocnis mene nez pul hodiny pred cestou (do kdy je mozne bezplatne rezervaci zrusit na rozdil od CD)

+5/−3
22.2.2013 8:49

R29a22d52i38m 35Š85o76l15c 1725595915254

...například na ranní spoje ve směru z Ostravy do Prahy, které se téměř vždy potýkají s nejmenším zájmem zákazníků....

to je nějaké divné ne, to bych typoval spíš opačný směr a zvláště ve všední dny...

+5/0
21.2.2013 20:54

L25e83o44š 39M33á77s14l23o 9315339249111

Může se to zdát, ale není tomu tak. Do Ostravy ráno opravdu jezdí víc lidí než z Ovy do Prahy.

+1/−2
21.2.2013 23:26

J43a38n 59S52o74u75k39u46p 1124244296135

Není to tak, z Ostravy ráno vlak jede docela prázdný (pár lidí pracovně, co jedou někam na 9) , běžní cestující (nepracovně) nejezdí první vlaky, opačným směrem dost lidí dojíždí, pro studenty je to v pondělí ráno do Prahy už nevhodné (narozdíl od směru Brno).

+2/0
22.2.2013 0:00
Foto

A82l62e85š 84M84a91r23c39o12l 5487930763989

Jen tak dál, ať si pěkně konkurují, tím líp pro cestující :)... já jezdím RJ a jsem vždy maximálně spokojen. ČD zaspaly a už to nedoženou, kvalita jízdy v RJ je naprosto někde jinde, daleko výš. 

Vždy jsem jezdil autem a byl odpůrce vlaků, ale když si v RJ můžu dát v klidu kafe, přečíst si noviny nebo surfovat přes wi-fi na netu a po 3 hoďkách jen vystoupit v Ostravě, tak je to daleko pohodlnější (a často i rychlejší) než skákat po tom tankodromu D1 a nervovat se, aby nějakej idiot nezpůsobil nehodu, kvůli který se mi protáhne čas dojezdu...

+15/−15
21.2.2013 19:57

P80e59t25r 94U71l80l15m90a29n23n 2337528477552

A co z toho zaspaly ČD s Pendolínem? Tam si ještě můžete dát celkem dobrý oběd ;)

Jinak souhlas RJ je luxus. Spíš bych řekl, že "zaspal" LE

+12/−1
21.2.2013 20:07

J30a83n 26S84o78u80k30u19p 1294944506375

Pendolinem cenu (pro náhodného cestujícího). U ostatních spojů wifi, zásuvky a pohodlí.

+4/−7
21.2.2013 20:11

Š46t48e31f86a13n 36F21r57i97č75a 7582868853286

Já si zase cením bezpečné přepravy. Repasovaným vagonům bych příliš nevěřil. Únava materiálu je nevyzpytatelná. Podotýkám, že nemám na mysli žádného konkrétního dopravce.

+10/−4
21.2.2013 20:36

P56a32v76e71l 66S70t60u49d75e83n80y 3636778900304

To potom muzete jezdit pouze jedinym dopravcem. Ti ostatni maji repas. Otazkou je za jak dlouho se stave z LE taky repas. Udrzba a opravy se na nem provadi taky a driv nebo pozdeji s te soupravy nezbyde nic puvodniho.

0/−1
22.2.2013 7:29

J98i38r16k75a 76D39v77o53ř79á90k 4465490203438

Repase nevadí, pokud se dodržuje povinný intenzivní servis. Tam totiž patří i pravidelné prosvědcování rámu, jestli se nezačínají projevovat skryté únavové trhliny. A rám a papíry - to je vlastně často téměř to jediné co zbyde z vagónu stejné po velké rekonstrukci, co si dělají ČD.

+1/0
22.2.2013 16:22

P71a84v49e36l 91K94r11á62l 5950279784698

Mít na to peníze, klidně udělám všechny vlaky ze zlata. V počtu vlaků s internetem jsou na tom oba dopravci zhruba stejně, takže co vám vadí? Jen u ČD mezi těmi "internetovými spoji" máte ještě nějaké navíc, holt bez internetu.

+4/0
21.2.2013 23:38

J75a87n 81S21o28u54k56u79p 1174544586575

Mně nic nevadí. Najezdil jsem se trasy Ostrava - Praha dost a momentálně prostě nemám důvod uvažovat o ČD. Pro mě je pohodlí lehce dostupné díry na 230V a netu dost rozhodující a neznám např. jediný důvod, proč volit dnes raději EC než třeba RJ.

+2/−5
21.2.2013 23:52

P79a52v79e91l 97K27r85á78l 5240989644508

Nebyla by pak pro vás lepší internetová kavárna než vlak? Ten už tak nějak z principu slouží spíš k cestování.

+9/−3
22.2.2013 0:27

J18i77r37k63a 38D14v37o52ř78á58k 4605170773908

Tady nesouhlasím. Možnost čumět hodiny do noťasu může být pro kdekoho důvod, proč dát přednost železnici před autem. Oproti tomu jen málo Čechů vnímá, že železnice je pro cestování mnohonásobně bezpečnější než silnice.

+1/0
22.2.2013 16:26

M18a34r30t64i85n 91N77o93v76o43t25n58ý 7828138295603

Není umění poskytnout lidem luxus a téct na tom 50M ročně. Navíc u RJ máte lepší akorát ten servis. Pokud byste se podíval na jízdní dobu a pravděpodobnost, že dojedete na čas, tak tam jsou zase lepší ČD a u té jízdní doby i LE. V tomto jsou ČD opravdu lepší a rozhodně nezaspaly.

+16/−2
21.2.2013 20:26

K95a73r82e55l 77M45o78k51r52y26k 9543309369727

RJ nemá první třídu - nejezdím......využívám prémium LEO či první třídu ČD(pendolíno nemám rád raději IC,EC)

+6/−2
21.2.2013 20:47

P30a41v89e49l 94M69e88r77t98l63í26k 7987439866936

Na co by RJ potřeboval první třídu, resp. co by na ní nasadil, když vozí lidi ve vozech první třídy?

+8/−10
21.2.2013 21:48

Ř87e77h69o74ř 39V10l34a81s27á35k 2784524291176

Bude to znít hnusně, ale na první třídě je skoro nejdůležitější segregace. Oddělit bohatší od chudších, aby člověk, který si připlatí, cestoval ve společnosti těch svých.

Samozřejmě, leckdy tam jsou i jiné, hmatatelnější důvody, ale leckdy tam ty hmatatelnější důvody chybí a stejně si bohatší lidé jsou ochotni připlatit.

+4/−8
21.2.2013 22:38

P49a35v76e32l 23K88r85á61l 5710389214878

K čemu vám vlastně je cestovat "mezi svými"? ;-D

+7/0
21.2.2013 23:39

V35l84a14d55i24m29í78r 18F65i32b66i51g65e96r 5894411651664

Tak třeba kvůli tomu že mezi běžnými cestujícími se nejdou i tací, kterým mýdlo a prací prášek moc neříkají a šíří kolem sebe takový divný smrádek. Takové lidi by do dopravních prostředků neměli pouštětRv

+7/−1
22.2.2013 6:31

P76a44v19e35l 79K55r76á73l 5650639794978

Ale to se mi v první třídě mezi polobohy nestane, což? ;-D

+5/−2
22.2.2013 8:57

V91l18a13d11i87m45í55r 42F31i32b38i10g37e40r 5694541651714

To nevím 1. třídou nejezdím, ale v běžné třídě to je celkem časté.

0/−2
22.2.2013 9:04

P32a87v70e40l 71K53r21á90l 5740789744678

Ale mě zajímaly výhody 1. třídy :-) Samozřejmě, že když jedu večer, kdy se většina lidí vrací domů po celém dni v práci, tak nečekám, že budou vonět po fialkách.

+1/0
22.2.2013 9:18

V51l15a52d11i51m67í59r 57F92i88b52i30g20e44r 5224861951794

Jezdím jednu trasu kde jezdí vesměs ti samí lidé a po fialkách někteří nezavaná ani po ránu. Výhoda 1. třídy by měly být pohodlnější sedačky a více místa. např. vozy ČD 2. třída v kupé 4 místa vedle sebe u 1. třídy 3 místa vedle sebe a když spočítáte okna tak v 1. třídě je méně kupé na vůz.

0/0
22.2.2013 11:54

J27i45r13k20a 96D18v75o13ř46á72k 4385440343648

Podle mě by se to spíš vyřešilo tím, že by se sleva IN100 rozlišila na dražší, co platí do 1. třídy (jako teď) a trošku levnější, co do 1. třídy neplatí. Jen o trošku, aby to od jedničky odradilo vyslovené škudlily, ale nechalo ještě dostatek dalších.

0/0
22.2.2013 16:33

J67i52r56k69a 57D32v87o67ř12á97k 4215740933818

Ta pravděpodobnost bude asi nižší, co myslíte? Když někdo utratí za lístek do jedničky, nebude mít takové potíže utratit za mytí, naopak smrádek by ho mohl jaksi ekonomicky poškodit...

0/0
22.2.2013 16:30

P86a51v42e76l 77K87r81á94l 5500169114418

Myslím, že nebude. Tohle je totiž o lidech. Ale to nevysvětlím někomu, kdo vše poměřuje v penězích.

0/0
22.2.2013 21:56

J13i43ř91í 55K21a30r59o18u95b 5554752692394

Ano, zní to hnusně, ale je to pravda.

+1/−1
22.2.2013 8:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.