Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet změnil ceník. Jízdenka se liší podle odjezdu vlaků

Konkurenční boj na železnici na trati mezi Prahou a Ostravou přináší pasažérům další zlevnění. RegioJet rozjel systém, který určí cenu jízdenky podle konkrétní poptávky. Spojení mimo špičku zlevnil, cestování ve špičce bude stát naopak víc. Ke zlevnění sáhly i České dráhy, jež sníží cenu místenek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i29r73o29s42l10a69v 81Z55i53k39m74u61n60d 7279943384903

Jako vrcholový manažer ČD bych u Pendolin zrušil povinnou rezervaci, kdo si chce zajistit místo k sezení, ten si koupí místenku jako do jakéhokoli jiného vlaku, když bude vyprodáno, dá se jet na stojáka, jako v jakémkoli jiném vlaku ... nejen v Česku, ale v celé Evropě, včetně vlaků s naklápěcí skříní ...

0/−5
22.2.2013 19:17
Foto

A20l11a13n 45Ř88e11p53k23a 4335236

No to be nebylo dobré řešení, pak budou Pendolina přecpané jako některé Expresy a stát se bude i na WC: Povinná rezervace má právě výhodu, že všichni sedí a dá se tam v klidu projít na WC, do bistro vozu.. případně obsluha se s jídlem projde pohodlně až k místu.

+3/0
23.2.2013 14:07

J32i16r29k95a 30D27v38o15ř11á37k 4335540553118

To Jančurovo zdražení je takové divné. Myslel jsem, že bude chtít spíš vylepšit ekonomiku přidáním dalšího vagónu. % obsazenosti má vysoké, tak by se cestující jistě našli. Že by nemohl platit za rekonstrukce dalších vagónů kvůli příliš vysokému předlužení?

+2/0
22.2.2013 13:25

R21a63d17e31k 13J96a67n98a75t57a 9175276414242

Vtip je v tom, že by se cestující pro další vozy nenašli. Ona totiž většina jeho spojů vyprodaná není.

Více lidí by sehnal jedině ve špičce (což ale celý nový vůz nemusí zaplatit) nebo za předpokladu, že by některého konkurenta zlikvidoval (LE vyčerpal dotlačním ho k nízkým cenám, ČD na základě nějaké žaloby, což je ale nejisté), nebo za předpokladu, že by vyjel na další relaci (ale kterou?, Brno? Vsetín a Valmez?)

+2/0
22.2.2013 13:32

J40i72r74k28a 75D56v58o48ř34á42k 4545430323218

Mě to až tak nepřipadá, hodně lidí prostě nechce jet plným vagónem, když nemusí. Jančurova představa průměrné 90% naplněnosti mi přijde spíš jako sen. A za druhé - proč se svým časem v jízdním řádu tak lepí na svou konkurenci? Myslel si "sebevědomě", že ji kdykoli snadno zmáčkne? Kdyby si čas nechal rozložit rovnoměrněji, našli by se další cestující, kteří dnes na spoj nechtějí čekat přes půl hodiny.

+1/−1
22.2.2013 15:53

J93i11r67k65a 55D12v34o34ř93á32k 4205360543338

A ještě to povinné místenkování je pro leckoho bariéra. Kdyby připojil jeden vagón a jasně prohlásil, že na něj rezervace nebudou, možná by bylo na čase připojit další. Kdyby ovšem existoval...

V každém případě ale samo kopírování konkurence ve smyslu upravit cenu podle času odjezdu je krok správným směrem.

+4/−1
22.2.2013 15:57

J39i70ř88í 12J84u23r74á38š61e14k 8777985510717

Já opět řeším s ČD otázku dělení vozů Pendolina na vozové třídy. Vozy 1. i 2. třídy jsou shodné, co do počtu míst tak prostoru cestujícího. Jediný rozdíl je v barvě potahů a koberci na podlaze. A v tom, že v 1. třídě člověk dostane malý teplý nápoj gratis a hnusnou bagetu nebo sendvič od Hamé. Cestujícího stojí jízdenka bez slev na trase Praha -> Ostrava ve voze 1.tř 333 korun více než ve druhé (475 vs 808). Podle vyjádření ČD má stát jízdné v 1.tř 50% více než ve 2. Tady ty počty nějak nesedí. A už vůbec ne opodstatnění a obhajoba stávajícího dělení. Ale je to boj s větrnými mlýny a ČD si raději nechají ve špičce utíkat zákazníky, kteří nemají na 1.tř ke konkurenci a jezdí s poloprázdnou 1.tř ve špičkách. Prostě 1.tř v SC Pendolino je maximální nesmysl. Ten nápoj a bagetu si může člověk pořídit v jídelním voze mnohem levněji než za 333 Kč.

+3/−3
22.2.2013 12:10

R38a73d76e68k 73J56a15n74a89t51a 9715386894152

Kde utíkají nějací zákazníci "co nemají na 1. tř."?

Od té doby, co jezdí Pendolíno ve špičce každou hodinu a zároveň jezdí i konkurence, takže nabídka je vysoká, celkem v pohodě seženete jízdenku do 2. tř. i ve špičce před odjezdem, ba i přímo ve vlaku ...

+2/0
22.2.2013 12:15

P78e52t18r 49H11r35o19m62á53d51k57a 1189462645488

1. třídu taky leckdy kupují lidé, co tam chtějí mít poloprázdno a klid, nejen kvůli bagetě... ono to tak úplně od věci není.

+4/0
22.2.2013 18:16

J62o86s56e60f 62K95u29b54e50š 9615975279634

Další rozdíl v 1. třídě je pohodlnost sedadel, protože uspořádání v 1. třídě je 1+2, ve druhé 2+2...;-)

0/−1
22.2.2013 19:17

J80i46r40k56a 33D69v59o18ř95á38k 4965250613758

Není. Řeč je o Pendolinu, kde je všude 2+1 a stejné sedačky.

+1/0
22.2.2013 20:03

M30a34r20e65k 19D49e35m36č63á25k 9775374196585

Zrovna před 4 dny jsem si kupoval lístek na březen do Havířova, tak jsem si po přečtení první věty říkal "že já blbec nepočkal". Už jsem měl chuť to zrušit a přerezervovat. Tipněte si, o kolik RJ zlevnil....

3 zpáteční lístky (pá-ne) mě před zlevněním stály 1782 Kč, po zlevnění vyjdou na 1960 Kč. S RJ jezdím rád, mají tam výbornou kávu, ale s tím PR to podle mě moc přehání.

+4/0
22.2.2013 11:19
Foto

A96l67a86n 12Ř18e54p81k16a 4215116

No musí přece nějak snížit tu 50ti mega ztrátu, ale zároven nesmí veřejně říct, že zdražuje. :-)

+4/0
22.2.2013 11:52

J83i76r15k40a 66D58v58o44ř10á29k 4985300393948

Chtěl jste na psat tu 60 MKč ztrátu. O 50 MKč Jančura jen lže do novin, přečtěte si jeho výroční zprávu...;-D

+2/0
22.2.2013 17:18

V87l76a38d54i82m25í77r 95F59i10b20i37g50e94r 5174161931234

Jedna z nevýhod RJ a LE je ta že se musí kupovat místenka a když vám vlak ujede tak máte po ptákách, u ČD když nestihnete spoj tak stačí počkat na následující a jede se samozřejmě vyjma Pendolina. Taky se mi příčí objednávat si jízdenku několik dní i týdnů dopředu abych měl lepší cenu. 

Aspoň je vidět že sleva není zadarmo. V mizerných časech se cena sníží v těch lukrativních se razantně zvýšila.

+3/0
22.2.2013 12:08

J23i18r81k42a 44D94v68o15ř65á43k 4365880593768

U Pendolina by se v takovém případě musela znova dokoupit místenka. Ale když se její cena snižuje, bolí to čím dál méně.

+1/0
22.2.2013 16:10

R37a91d23e40k 26K37u33d94l33i87č26k14a 8298389172621

Nebýt RJ a LE tak by tz ceny byl někde jinde u ČD. Co se týče spojů tak i najižní moravě se vrací student agency mezi Brno a Zlín, které byli zrušeny. Škoda, že tyto vlaky nejezdí mezi Prahou a Brnem či brnem a Ostravou

0/−1
22.2.2013 8:59

M36a92r35t84i16n 30N23o55v42o42t84n77ý 7588438695703

Nestraš, já nechcu mezi Brnem a Prahou ty jeho pomalé a věčně zpožděné vlaky. Jeho míra zpoždění oproti ČD je naprosto strašná.

+3/−3
22.2.2013 10:33

J50i42r10k58a 80D76v89o66ř89á27k 4845930263398

Bylo by zajímavé, kdyby zveřejnil, jaké % zpoždění má, že? Jenže kdo by tomu věřil po tom, kolik toho už do médií nalhal.

+2/−1
22.2.2013 16:07
Foto

A75l39a96n 12Ř17e42p62k73a 4705176

I před RJ si mohl jet ať už na skupinovou SONE+ nebo jednoosobovou čd net (ještě nedávno jen přes týden) a tyhle síťové lístky byli výhodné vždy!

+2/−1
22.2.2013 11:54

J77i67r96k83a 51D54v46o89ř27á54k 4635850383588

Nebýt konkurence, ceny do pendolina by se ustálily jistě výš, ale pořád podle pravidla co nejlepší tržby. Takže prázdná pendolina za předražené místenky by stejně nebyla možná.

0/0
22.2.2013 16:16

J81o58s13e68f 94H87o45n29e38š 7131662550803

Ať Jančura nekecá,že dráhy jezdí za podnákladové ceny.Dráhy dorovnaly na úroveň Regiojetu.Pokud chce kritizovat,že dráhy dostávají dotace,tak Jančura dostává také dotace na trati Bratislava-Komárno.A pokud kritizuje dotace v rychlíkové dopravě tak srovnává hrušky s jablky.Na Jančurovy autobusy a vlaky se lze dostat přes rezervační systém.Pokud cestujete jako náhodný cestující tak šance jsou malé.Nevím,jestli s tímto modelem uspěje v Německu.Také se stává,že měsíc dopředu objednaná jízdenka propadne ať z nemoci a jiných příčin a tím je pro zákazníka dražší než si myslí

+7/−1
22.2.2013 6:41

M55a36r36t17i75n 71K92a80r23á78s16e24k 9448803948758

Propadne kvuli nemoci? Jakoze onemocnis mene nez pul hodiny pred cestou (do kdy je mozne bezplatne rezervaci zrusit na rozdil od CD)

+5/−3
22.2.2013 8:49

R70a74d88i11m 48Š30o57l38c 1935775815704

...například na ranní spoje ve směru z Ostravy do Prahy, které se téměř vždy potýkají s nejmenším zájmem zákazníků....

to je nějaké divné ne, to bych typoval spíš opačný směr a zvláště ve všední dny...

+5/0
21.2.2013 20:54

L57e38o93š 26M95á73s89l62o 9905469879241

Může se to zdát, ale není tomu tak. Do Ostravy ráno opravdu jezdí víc lidí než z Ovy do Prahy.

+1/−2
21.2.2013 23:26

J45a76n 67S79o96u53k60u17p 1504534666375

Není to tak, z Ostravy ráno vlak jede docela prázdný (pár lidí pracovně, co jedou někam na 9) , běžní cestující (nepracovně) nejezdí první vlaky, opačným směrem dost lidí dojíždí, pro studenty je to v pondělí ráno do Prahy už nevhodné (narozdíl od směru Brno).

+2/0
22.2.2013 0:00
Foto

A76l53e41š 35M78a96r23c96o88l 5317320833849

Jen tak dál, ať si pěkně konkurují, tím líp pro cestující :)... já jezdím RJ a jsem vždy maximálně spokojen. ČD zaspaly a už to nedoženou, kvalita jízdy v RJ je naprosto někde jinde, daleko výš. 

Vždy jsem jezdil autem a byl odpůrce vlaků, ale když si v RJ můžu dát v klidu kafe, přečíst si noviny nebo surfovat přes wi-fi na netu a po 3 hoďkách jen vystoupit v Ostravě, tak je to daleko pohodlnější (a často i rychlejší) než skákat po tom tankodromu D1 a nervovat se, aby nějakej idiot nezpůsobil nehodu, kvůli který se mi protáhne čas dojezdu...

+15/−15
21.2.2013 19:57

P88e28t70r 89U41l84l34m86a74n65n 2707618777412

A co z toho zaspaly ČD s Pendolínem? Tam si ještě můžete dát celkem dobrý oběd ;)

Jinak souhlas RJ je luxus. Spíš bych řekl, že "zaspal" LE

+12/−1
21.2.2013 20:07

J49a27n 74S30o14u70k65u49p 1514414646835

Pendolinem cenu (pro náhodného cestujícího). U ostatních spojů wifi, zásuvky a pohodlí.

+4/−7
21.2.2013 20:11

Š92t33e89f34a23n 54F83r93i18č35a 7882268183686

Já si zase cením bezpečné přepravy. Repasovaným vagonům bych příliš nevěřil. Únava materiálu je nevyzpytatelná. Podotýkám, že nemám na mysli žádného konkrétního dopravce.

+10/−4
21.2.2013 20:36

P42a50v11e87l 70S72t10u65d73e78n24y 3116288230294

To potom muzete jezdit pouze jedinym dopravcem. Ti ostatni maji repas. Otazkou je za jak dlouho se stave z LE taky repas. Udrzba a opravy se na nem provadi taky a driv nebo pozdeji s te soupravy nezbyde nic puvodniho.

0/−1
22.2.2013 7:29

J48i76r38k34a 56D90v10o95ř50á51k 4265770823328

Repase nevadí, pokud se dodržuje povinný intenzivní servis. Tam totiž patří i pravidelné prosvědcování rámu, jestli se nezačínají projevovat skryté únavové trhliny. A rám a papíry - to je vlastně často téměř to jediné co zbyde z vagónu stejné po velké rekonstrukci, co si dělají ČD.

+1/0
22.2.2013 16:22

P24a38v57e21l 44K37r24á47l 5620709914828

Mít na to peníze, klidně udělám všechny vlaky ze zlata. V počtu vlaků s internetem jsou na tom oba dopravci zhruba stejně, takže co vám vadí? Jen u ČD mezi těmi "internetovými spoji" máte ještě nějaké navíc, holt bez internetu.

+4/0
21.2.2013 23:38

J36a59n 21S20o22u36k70u74p 1684574606915

Mně nic nevadí. Najezdil jsem se trasy Ostrava - Praha dost a momentálně prostě nemám důvod uvažovat o ČD. Pro mě je pohodlí lehce dostupné díry na 230V a netu dost rozhodující a neznám např. jediný důvod, proč volit dnes raději EC než třeba RJ.

+2/−5
21.2.2013 23:52

P60a76v42e54l 60K45r54á93l 5270429584508

Nebyla by pak pro vás lepší internetová kavárna než vlak? Ten už tak nějak z principu slouží spíš k cestování.

+9/−3
22.2.2013 0:27

J65i88r82k84a 14D10v24o67ř42á73k 4635500843398

Tady nesouhlasím. Možnost čumět hodiny do noťasu může být pro kdekoho důvod, proč dát přednost železnici před autem. Oproti tomu jen málo Čechů vnímá, že železnice je pro cestování mnohonásobně bezpečnější než silnice.

+1/0
22.2.2013 16:26

M39a88r17t17i63n 65N76o65v59o67t94n69ý 7868268255963

Není umění poskytnout lidem luxus a téct na tom 50M ročně. Navíc u RJ máte lepší akorát ten servis. Pokud byste se podíval na jízdní dobu a pravděpodobnost, že dojedete na čas, tak tam jsou zase lepší ČD a u té jízdní doby i LE. V tomto jsou ČD opravdu lepší a rozhodně nezaspaly.

+16/−2
21.2.2013 20:26

K65a93r10e69l 54M33o52k84r70y67k 9433919589867

RJ nemá první třídu - nejezdím......využívám prémium LEO či první třídu ČD(pendolíno nemám rád raději IC,EC)

+6/−2
21.2.2013 20:47

P22a90v68e30l 16M64e86r19t78l92í72k 7987389256886

Na co by RJ potřeboval první třídu, resp. co by na ní nasadil, když vozí lidi ve vozech první třídy?

+8/−10
21.2.2013 21:48

Ř44e23h96o51ř 44V17l69a50s24á84k 2164454311466

Bude to znít hnusně, ale na první třídě je skoro nejdůležitější segregace. Oddělit bohatší od chudších, aby člověk, který si připlatí, cestoval ve společnosti těch svých.

Samozřejmě, leckdy tam jsou i jiné, hmatatelnější důvody, ale leckdy tam ty hmatatelnější důvody chybí a stejně si bohatší lidé jsou ochotni připlatit.

+4/−8
21.2.2013 22:38

P94a32v83e16l 72K54r13á10l 5650199594208

K čemu vám vlastně je cestovat "mezi svými"? ;-D

+7/0
21.2.2013 23:39

V55l24a17d95i54m93í37r 95F35i54b45i50g24e78r 5524501541444

Tak třeba kvůli tomu že mezi běžnými cestujícími se nejdou i tací, kterým mýdlo a prací prášek moc neříkají a šíří kolem sebe takový divný smrádek. Takové lidi by do dopravních prostředků neměli pouštětRv

+7/−1
22.2.2013 6:31

P10a28v64e71l 83K70r88á91l 5650699844448

Ale to se mi v první třídě mezi polobohy nestane, což? ;-D

+5/−2
22.2.2013 8:57

V56l86a91d33i61m55í43r 28F40i21b18i35g20e49r 5854431911924

To nevím 1. třídou nejezdím, ale v běžné třídě to je celkem časté.

0/−2
22.2.2013 9:04

P12a62v55e30l 19K41r55á83l 5390459174618

Ale mě zajímaly výhody 1. třídy :-) Samozřejmě, že když jedu večer, kdy se většina lidí vrací domů po celém dni v práci, tak nečekám, že budou vonět po fialkách.

+1/0
22.2.2013 9:18

V38l67a20d90i96m58í57r 89F27i95b17i35g14e87r 5204381601444

Jezdím jednu trasu kde jezdí vesměs ti samí lidé a po fialkách někteří nezavaná ani po ránu. Výhoda 1. třídy by měly být pohodlnější sedačky a více místa. např. vozy ČD 2. třída v kupé 4 místa vedle sebe u 1. třídy 3 místa vedle sebe a když spočítáte okna tak v 1. třídě je méně kupé na vůz.

0/0
22.2.2013 11:54

J83i54r10k71a 67D32v87o35ř77á59k 4765770253968

Podle mě by se to spíš vyřešilo tím, že by se sleva IN100 rozlišila na dražší, co platí do 1. třídy (jako teď) a trošku levnější, co do 1. třídy neplatí. Jen o trošku, aby to od jedničky odradilo vyslovené škudlily, ale nechalo ještě dostatek dalších.

0/0
22.2.2013 16:33

J21i77r81k50a 25D29v51o37ř84á11k 4745150543298

Ta pravděpodobnost bude asi nižší, co myslíte? Když někdo utratí za lístek do jedničky, nebude mít takové potíže utratit za mytí, naopak smrádek by ho mohl jaksi ekonomicky poškodit...

0/0
22.2.2013 16:30

P26a30v30e26l 32K94r61á61l 5610659984868

Myslím, že nebude. Tohle je totiž o lidech. Ale to nevysvětlím někomu, kdo vše poměřuje v penězích.

0/0
22.2.2013 21:56

J12i70ř80í 96K23a49r80o20u24b 5354162692234

Ano, zní to hnusně, ale je to pravda.

+1/−1
22.2.2013 8:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.