Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet změnil ceník. Jízdenka se liší podle odjezdu vlaků

Konkurenční boj na železnici na trati mezi Prahou a Ostravou přináší pasažérům další zlevnění. RegioJet rozjel systém, který určí cenu jízdenky podle konkrétní poptávky. Spojení mimo špičku zlevnil, cestování ve špičce bude stát naopak víc. Ke zlevnění sáhly i České dráhy, jež sníží cenu místenek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30i46r88o19s28l17a84v 82Z86i42k48m23u54n17d 7169523194713

Jako vrcholový manažer ČD bych u Pendolin zrušil povinnou rezervaci, kdo si chce zajistit místo k sezení, ten si koupí místenku jako do jakéhokoli jiného vlaku, když bude vyprodáno, dá se jet na stojáka, jako v jakémkoli jiném vlaku ... nejen v Česku, ale v celé Evropě, včetně vlaků s naklápěcí skříní ...

0/−5
22.2.2013 19:17
Foto

A52l98a11n 56Ř81e25p31k74a 4855116

No to be nebylo dobré řešení, pak budou Pendolina přecpané jako některé Expresy a stát se bude i na WC: Povinná rezervace má právě výhodu, že všichni sedí a dá se tam v klidu projít na WC, do bistro vozu.. případně obsluha se s jídlem projde pohodlně až k místu.

+3/0
23.2.2013 14:07

J88i40r30k27a 51D20v55o12ř33á22k 4255430173258

To Jančurovo zdražení je takové divné. Myslel jsem, že bude chtít spíš vylepšit ekonomiku přidáním dalšího vagónu. % obsazenosti má vysoké, tak by se cestující jistě našli. Že by nemohl platit za rekonstrukce dalších vagónů kvůli příliš vysokému předlužení?

+2/0
22.2.2013 13:25

R81a98d38e45k 93J36a27n75a17t31a 9345876874732

Vtip je v tom, že by se cestující pro další vozy nenašli. Ona totiž většina jeho spojů vyprodaná není.

Více lidí by sehnal jedině ve špičce (což ale celý nový vůz nemusí zaplatit) nebo za předpokladu, že by některého konkurenta zlikvidoval (LE vyčerpal dotlačním ho k nízkým cenám, ČD na základě nějaké žaloby, což je ale nejisté), nebo za předpokladu, že by vyjel na další relaci (ale kterou?, Brno? Vsetín a Valmez?)

+2/0
22.2.2013 13:32

J63i73r86k53a 30D82v93o56ř22á31k 4715430613148

Mě to až tak nepřipadá, hodně lidí prostě nechce jet plným vagónem, když nemusí. Jančurova představa průměrné 90% naplněnosti mi přijde spíš jako sen. A za druhé - proč se svým časem v jízdním řádu tak lepí na svou konkurenci? Myslel si "sebevědomě", že ji kdykoli snadno zmáčkne? Kdyby si čas nechal rozložit rovnoměrněji, našli by se další cestující, kteří dnes na spoj nechtějí čekat přes půl hodiny.

+1/−1
22.2.2013 15:53

J28i96r55k18a 90D84v73o82ř86á84k 4795580833238

A ještě to povinné místenkování je pro leckoho bariéra. Kdyby připojil jeden vagón a jasně prohlásil, že na něj rezervace nebudou, možná by bylo na čase připojit další. Kdyby ovšem existoval...

V každém případě ale samo kopírování konkurence ve smyslu upravit cenu podle času odjezdu je krok správným směrem.

+4/−1
22.2.2013 15:57

J32i97ř91í 62J32u81r48á58š34e71k 8237345310347

Já opět řeším s ČD otázku dělení vozů Pendolina na vozové třídy. Vozy 1. i 2. třídy jsou shodné, co do počtu míst tak prostoru cestujícího. Jediný rozdíl je v barvě potahů a koberci na podlaze. A v tom, že v 1. třídě člověk dostane malý teplý nápoj gratis a hnusnou bagetu nebo sendvič od Hamé. Cestujícího stojí jízdenka bez slev na trase Praha -> Ostrava ve voze 1.tř 333 korun více než ve druhé (475 vs 808). Podle vyjádření ČD má stát jízdné v 1.tř 50% více než ve 2. Tady ty počty nějak nesedí. A už vůbec ne opodstatnění a obhajoba stávajícího dělení. Ale je to boj s větrnými mlýny a ČD si raději nechají ve špičce utíkat zákazníky, kteří nemají na 1.tř ke konkurenci a jezdí s poloprázdnou 1.tř ve špičkách. Prostě 1.tř v SC Pendolino je maximální nesmysl. Ten nápoj a bagetu si může člověk pořídit v jídelním voze mnohem levněji než za 333 Kč.

+3/−3
22.2.2013 12:10

R85a17d73e60k 74J23a56n19a75t25a 9955126984792

Kde utíkají nějací zákazníci "co nemají na 1. tř."?

Od té doby, co jezdí Pendolíno ve špičce každou hodinu a zároveň jezdí i konkurence, takže nabídka je vysoká, celkem v pohodě seženete jízdenku do 2. tř. i ve špičce před odjezdem, ba i přímo ve vlaku ...

+2/0
22.2.2013 12:15

P86e11t72r 70H98r79o33m24á38d19k20a 1799642685718

1. třídu taky leckdy kupují lidé, co tam chtějí mít poloprázdno a klid, nejen kvůli bagetě... ono to tak úplně od věci není.

+4/0
22.2.2013 18:16

J83o94s66e63f 49K95u79b21e29š 9835705659224

Další rozdíl v 1. třídě je pohodlnost sedadel, protože uspořádání v 1. třídě je 1+2, ve druhé 2+2...;-)

0/−1
22.2.2013 19:17

J31i76r65k30a 81D67v71o33ř97á51k 4355500103718

Není. Řeč je o Pendolinu, kde je všude 2+1 a stejné sedačky.

+1/0
22.2.2013 20:03

M78a64r49e94k 57D87e47m91č30á38k 9485594826175

Zrovna před 4 dny jsem si kupoval lístek na březen do Havířova, tak jsem si po přečtení první věty říkal "že já blbec nepočkal". Už jsem měl chuť to zrušit a přerezervovat. Tipněte si, o kolik RJ zlevnil....

3 zpáteční lístky (pá-ne) mě před zlevněním stály 1782 Kč, po zlevnění vyjdou na 1960 Kč. S RJ jezdím rád, mají tam výbornou kávu, ale s tím PR to podle mě moc přehání.

+4/0
22.2.2013 11:19
Foto

A88l53a86n 37Ř24e21p91k60a 4525896

No musí přece nějak snížit tu 50ti mega ztrátu, ale zároven nesmí veřejně říct, že zdražuje. :-)

+4/0
22.2.2013 11:52

J96i95r95k48a 84D52v41o22ř48á34k 4115560783888

Chtěl jste na psat tu 60 MKč ztrátu. O 50 MKč Jančura jen lže do novin, přečtěte si jeho výroční zprávu...;-D

+2/0
22.2.2013 17:18

V22l77a74d39i55m36í80r 32F83i64b43i54g64e96r 5364881791274

Jedna z nevýhod RJ a LE je ta že se musí kupovat místenka a když vám vlak ujede tak máte po ptákách, u ČD když nestihnete spoj tak stačí počkat na následující a jede se samozřejmě vyjma Pendolina. Taky se mi příčí objednávat si jízdenku několik dní i týdnů dopředu abych měl lepší cenu. 

Aspoň je vidět že sleva není zadarmo. V mizerných časech se cena sníží v těch lukrativních se razantně zvýšila.

+3/0
22.2.2013 12:08

J22i59r97k60a 90D98v17o77ř96á35k 4205580163428

U Pendolina by se v takovém případě musela znova dokoupit místenka. Ale když se její cena snižuje, bolí to čím dál méně.

+1/0
22.2.2013 16:10

R74a96d25e45k 45K61u15d25l18i73č22k41a 8148399872441

Nebýt RJ a LE tak by tz ceny byl někde jinde u ČD. Co se týče spojů tak i najižní moravě se vrací student agency mezi Brno a Zlín, které byli zrušeny. Škoda, že tyto vlaky nejezdí mezi Prahou a Brnem či brnem a Ostravou

0/−1
22.2.2013 8:59

M85a59r53t82i43n 28N90o60v86o75t32n77ý 7398558225353

Nestraš, já nechcu mezi Brnem a Prahou ty jeho pomalé a věčně zpožděné vlaky. Jeho míra zpoždění oproti ČD je naprosto strašná.

+3/−3
22.2.2013 10:33

J58i10r79k66a 80D89v52o27ř21á96k 4515330483588

Bylo by zajímavé, kdyby zveřejnil, jaké % zpoždění má, že? Jenže kdo by tomu věřil po tom, kolik toho už do médií nalhal.

+2/−1
22.2.2013 16:07
Foto

A93l76a88n 62Ř49e60p14k32a 4975556

I před RJ si mohl jet ať už na skupinovou SONE+ nebo jednoosobovou čd net (ještě nedávno jen přes týden) a tyhle síťové lístky byli výhodné vždy!

+2/−1
22.2.2013 11:54

J16i63r58k69a 39D37v84o61ř61á85k 4825130593308

Nebýt konkurence, ceny do pendolina by se ustálily jistě výš, ale pořád podle pravidla co nejlepší tržby. Takže prázdná pendolina za předražené místenky by stejně nebyla možná.

0/0
22.2.2013 16:16

J62o94s16e36f 71H46o76n66e22š 7371802550873

Ať Jančura nekecá,že dráhy jezdí za podnákladové ceny.Dráhy dorovnaly na úroveň Regiojetu.Pokud chce kritizovat,že dráhy dostávají dotace,tak Jančura dostává také dotace na trati Bratislava-Komárno.A pokud kritizuje dotace v rychlíkové dopravě tak srovnává hrušky s jablky.Na Jančurovy autobusy a vlaky se lze dostat přes rezervační systém.Pokud cestujete jako náhodný cestující tak šance jsou malé.Nevím,jestli s tímto modelem uspěje v Německu.Také se stává,že měsíc dopředu objednaná jízdenka propadne ať z nemoci a jiných příčin a tím je pro zákazníka dražší než si myslí

+7/−1
22.2.2013 6:41

M76a16r60t30i36n 12K34a60r27á41s81e86k 9838213888718

Propadne kvuli nemoci? Jakoze onemocnis mene nez pul hodiny pred cestou (do kdy je mozne bezplatne rezervaci zrusit na rozdil od CD)

+5/−3
22.2.2013 8:49

R62a75d89i26m 67Š98o53l53c 1775595605774

...například na ranní spoje ve směru z Ostravy do Prahy, které se téměř vždy potýkají s nejmenším zájmem zákazníků....

to je nějaké divné ne, to bych typoval spíš opačný směr a zvláště ve všední dny...

+5/0
21.2.2013 20:54

L48e51o30š 88M83á48s18l55o 9105649559111

Může se to zdát, ale není tomu tak. Do Ostravy ráno opravdu jezdí víc lidí než z Ovy do Prahy.

+1/−2
21.2.2013 23:26

J35a69n 44S62o33u48k87u35p 1874944596615

Není to tak, z Ostravy ráno vlak jede docela prázdný (pár lidí pracovně, co jedou někam na 9) , běžní cestující (nepracovně) nejezdí první vlaky, opačným směrem dost lidí dojíždí, pro studenty je to v pondělí ráno do Prahy už nevhodné (narozdíl od směru Brno).

+2/0
22.2.2013 0:00

A89l38e30š 76M61a17r52c75o50l 5557220753219

Jen tak dál, ať si pěkně konkurují, tím líp pro cestující :)... já jezdím RJ a jsem vždy maximálně spokojen. ČD zaspaly a už to nedoženou, kvalita jízdy v RJ je naprosto někde jinde, daleko výš. 

Vždy jsem jezdil autem a byl odpůrce vlaků, ale když si v RJ můžu dát v klidu kafe, přečíst si noviny nebo surfovat přes wi-fi na netu a po 3 hoďkách jen vystoupit v Ostravě, tak je to daleko pohodlnější (a často i rychlejší) než skákat po tom tankodromu D1 a nervovat se, aby nějakej idiot nezpůsobil nehodu, kvůli který se mi protáhne čas dojezdu...

+15/−15
21.2.2013 19:57

P92e13t44r 13U42l71l96m29a88n90n 2977638907292

A co z toho zaspaly ČD s Pendolínem? Tam si ještě můžete dát celkem dobrý oběd ;)

Jinak souhlas RJ je luxus. Spíš bych řekl, že "zaspal" LE

+12/−1
21.2.2013 20:07

J38a71n 35S88o53u90k67u97p 1544284406935

Pendolinem cenu (pro náhodného cestujícího). U ostatních spojů wifi, zásuvky a pohodlí.

+4/−7
21.2.2013 20:11

Š92t21e79f60a78n 57F68r51i40č45a 7522328553336

Já si zase cením bezpečné přepravy. Repasovaným vagonům bych příliš nevěřil. Únava materiálu je nevyzpytatelná. Podotýkám, že nemám na mysli žádného konkrétního dopravce.

+10/−4
21.2.2013 20:36

P61a41v11e47l 31S22t70u86d24e14n24y 3666688830524

To potom muzete jezdit pouze jedinym dopravcem. Ti ostatni maji repas. Otazkou je za jak dlouho se stave z LE taky repas. Udrzba a opravy se na nem provadi taky a driv nebo pozdeji s te soupravy nezbyde nic puvodniho.

0/−1
22.2.2013 7:29

J94i57r25k71a 47D78v85o49ř37á21k 4495940483888

Repase nevadí, pokud se dodržuje povinný intenzivní servis. Tam totiž patří i pravidelné prosvědcování rámu, jestli se nezačínají projevovat skryté únavové trhliny. A rám a papíry - to je vlastně často téměř to jediné co zbyde z vagónu stejné po velké rekonstrukci, co si dělají ČD.

+1/0
22.2.2013 16:22

P91a28v12e43l 29K39r36á95l 5170959274338

Mít na to peníze, klidně udělám všechny vlaky ze zlata. V počtu vlaků s internetem jsou na tom oba dopravci zhruba stejně, takže co vám vadí? Jen u ČD mezi těmi "internetovými spoji" máte ještě nějaké navíc, holt bez internetu.

+4/0
21.2.2013 23:38

J15a95n 74S45o22u88k83u97p 1444874366605

Mně nic nevadí. Najezdil jsem se trasy Ostrava - Praha dost a momentálně prostě nemám důvod uvažovat o ČD. Pro mě je pohodlí lehce dostupné díry na 230V a netu dost rozhodující a neznám např. jediný důvod, proč volit dnes raději EC než třeba RJ.

+2/−5
21.2.2013 23:52

P17a53v75e90l 73K36r80á27l 5310969314848

Nebyla by pak pro vás lepší internetová kavárna než vlak? Ten už tak nějak z principu slouží spíš k cestování.

+9/−3
22.2.2013 0:27

J21i33r48k54a 25D98v49o29ř53á24k 4725880733918

Tady nesouhlasím. Možnost čumět hodiny do noťasu může být pro kdekoho důvod, proč dát přednost železnici před autem. Oproti tomu jen málo Čechů vnímá, že železnice je pro cestování mnohonásobně bezpečnější než silnice.

+1/0
22.2.2013 16:26

M98a60r20t49i54n 14N90o51v35o74t62n44ý 7328808245983

Není umění poskytnout lidem luxus a téct na tom 50M ročně. Navíc u RJ máte lepší akorát ten servis. Pokud byste se podíval na jízdní dobu a pravděpodobnost, že dojedete na čas, tak tam jsou zase lepší ČD a u té jízdní doby i LE. V tomto jsou ČD opravdu lepší a rozhodně nezaspaly.

+16/−2
21.2.2013 20:26

K74a89r33e87l 50M39o82k45r47y17k 9163919809867

RJ nemá první třídu - nejezdím......využívám prémium LEO či první třídu ČD(pendolíno nemám rád raději IC,EC)

+6/−2
21.2.2013 20:47

P26a81v36e30l 17M80e52r27t92l68í96k 7727919806766

Na co by RJ potřeboval první třídu, resp. co by na ní nasadil, když vozí lidi ve vozech první třídy?

+8/−10
21.2.2013 21:48

Ř68e14h53o22ř 64V23l83a67s20á20k 2794664181666

Bude to znít hnusně, ale na první třídě je skoro nejdůležitější segregace. Oddělit bohatší od chudších, aby člověk, který si připlatí, cestoval ve společnosti těch svých.

Samozřejmě, leckdy tam jsou i jiné, hmatatelnější důvody, ale leckdy tam ty hmatatelnější důvody chybí a stejně si bohatší lidé jsou ochotni připlatit.

+4/−8
21.2.2013 22:38

P82a45v42e93l 74K28r50á53l 5930919294648

K čemu vám vlastně je cestovat "mezi svými"? ;-D

+7/0
21.2.2013 23:39

V56l95a63d90i77m47í11r 67F77i13b61i78g26e72r 5414231261204

Tak třeba kvůli tomu že mezi běžnými cestujícími se nejdou i tací, kterým mýdlo a prací prášek moc neříkají a šíří kolem sebe takový divný smrádek. Takové lidi by do dopravních prostředků neměli pouštětRv

+7/−1
22.2.2013 6:31

P36a24v43e59l 20K33r63á77l 5260629364258

Ale to se mi v první třídě mezi polobohy nestane, což? ;-D

+5/−2
22.2.2013 8:57

V19l61a92d98i66m87í13r 28F42i42b64i49g87e79r 5834631761124

To nevím 1. třídou nejezdím, ale v běžné třídě to je celkem časté.

0/−2
22.2.2013 9:04

P85a36v36e83l 64K15r31á95l 5850409364988

Ale mě zajímaly výhody 1. třídy :-) Samozřejmě, že když jedu večer, kdy se většina lidí vrací domů po celém dni v práci, tak nečekám, že budou vonět po fialkách.

+1/0
22.2.2013 9:18

V31l48a41d62i92m98í85r 27F16i53b19i96g77e93r 5584921711394

Jezdím jednu trasu kde jezdí vesměs ti samí lidé a po fialkách někteří nezavaná ani po ránu. Výhoda 1. třídy by měly být pohodlnější sedačky a více místa. např. vozy ČD 2. třída v kupé 4 místa vedle sebe u 1. třídy 3 místa vedle sebe a když spočítáte okna tak v 1. třídě je méně kupé na vůz.

0/0
22.2.2013 11:54

J49i10r11k24a 75D98v87o35ř96á86k 4775690123728

Podle mě by se to spíš vyřešilo tím, že by se sleva IN100 rozlišila na dražší, co platí do 1. třídy (jako teď) a trošku levnější, co do 1. třídy neplatí. Jen o trošku, aby to od jedničky odradilo vyslovené škudlily, ale nechalo ještě dostatek dalších.

0/0
22.2.2013 16:33

J91i42r21k26a 18D35v85o83ř76á59k 4945420263398

Ta pravděpodobnost bude asi nižší, co myslíte? Když někdo utratí za lístek do jedničky, nebude mít takové potíže utratit za mytí, naopak smrádek by ho mohl jaksi ekonomicky poškodit...

0/0
22.2.2013 16:30

P16a69v56e37l 34K55r89á36l 5970169714428

Myslím, že nebude. Tohle je totiž o lidech. Ale to nevysvětlím někomu, kdo vše poměřuje v penězích.

0/0
22.2.2013 21:56

J73i67ř12í 98K49a46r50o46u15b 5444822412844

Ano, zní to hnusně, ale je to pravda.

+1/−1
22.2.2013 8:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.