Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za probdělou noc na nádraží dráhy nabídly sto korun slevu

České dráhy se chlubí síťovostí svých služeb i faktem, že se o zákazníky umí postarat, pokud jim ujede poslední spoj. Realita je ale jiná: stačí mít dvě různé jízdenky a dráhy se na vás víceméně vykašlou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A25d88a10m 94B77e14r84n19a63u 4741746404744

Taky jsem se jednou díky ČD neměl jak dostat domů. Jel jsem vlakem do Přerova a odtud mi měl asi za půl hodiny navazovat poslední bus k nám do "Horní-Dolní". Na trati byla PLÁNOVANÁ výluka, přesto jsme čekali hodinu a půl, než přijely dva vymrzlé autobusy, do kterých jsme se namačkali jak hovada a po tmě jeli do Přerova. Tam sice řekli, že jeden bus pojede jednou větví za ujetý poslední přípoj, leč já zůstal v Přerově trčet a zoufale se snažil sehnat někoho, kdo by mě byl v pátek večer schopný odvést asi 20km domů. Nejede k nám vlak, ale bus.

+1/−3
24.2.2013 12:11

K85a45r66e18l 83M75o48k96r82y89k 9803329969387

tak to je trošku mimo mísu přestup vlak-bus

+6/−1
24.2.2013 15:06

R87a29d64k85o 80K53ř35i92v58á15n81e67k 7230543785720

Již včera jsem se omluvil za některé své spekulace, které jsem shledal mylnými.

Nedohledal jsem:

1. Omluvu pana Indry za nehorázný požadavek odškodnění 5000 Kč. Při jízdě taxíkem za své by mohl hovořit škodě okolo 600 Kč (nemluvím o nároku).

2. Omluvu pana Sůry za to, že celkem čitelně naznačoval (já jsem to tak pochopil), že pan Dolníček je neobjektivní blbý železničář, ačkoliv se ukázalo, že tomu tak není. Podsouvání myšlenky, že všichni, co vidí na ČD kromě záporů i klady a všichni, co nevidí RJ jako záchranu naší veřejné dopravy jsou zaměstnanci ČD, je nehoráznost, která vypovídá o tom, kdo je tu neobjektivní.

Že bych se dočkal nedoufám, ale budu věřit, že si to oba dotyční dodatečně uvědomili :-)

+7/−1
24.2.2013 8:46

P22a92v11e10l 98D16o19l51n64í72č40e88k 3418983284711

Já bych si jen ještě dovolil dodat, že těch 5000,- bylo BEZ taxíku, přičemž tím taxíkem nakonec stejně nejel.

0/0
24.2.2013 13:04

P79a75v96e89l 98D87o92l85n49í91č86e60k 3358263614921

Zkrátka, pane Sůro, abychom to shrnuli - pomineme-li všechno ostatní, tak zásadní problém je v tom, že pan Indra žádal něco, na co podle přepravního řádu ČD neměl nárok. Jízdenku měl pouze do Brna, čili nebyl žádný důvod mu zajišťovat náhradní dopravu taxíkem ještě někam jinam. Starost ČD o pana Indru skončila v momentě, kdy v Brně vylezl z vlaku. To, že pak chtěl jet z Brna dál na jízdenku IDS, už je jeho věc a považuje se to jako nová a samostatná jízda.

+9/0
24.2.2013 1:18

P27a20v77e87l 30K96r38á81l 5200239314178

Ještě jednou pro pana Sůru, aby to nemusel hledat - váš dotaz zněl, co je v článku špatně. Zde je moje reakce:

Začíná to už úvodem: "České dráhy se chlubí síťovostí svých služeb i faktem, že se o zákazníky umí postarat, pokud jim ujede poslední spoj. Realita je ale jiná: stačí mít dvě různé jízdenky a dráhy se na vás víceméně vykašlou." - dráhy se na nikoho nevykašlaly, pán neměl na žádnou službu nárok

nebo: "Kvůli zpoždění vlaků přišel v Brně o poslední přípoj a byl nucen tak nedobrovolně strávit noc na nádraží." - o žádný přípoj nepřišel. Vlak, kterým se dostal do Brna, žádný přípoj neměl

+7/0
24.2.2013 0:49

R23a45d60k59o 85K20ř86i47v57á88n73e33k 7100253595160

Dnes zdechla lokomotiva na vlaku Regiojet 1016. (Že by to článek přivolal?) Vlak je v tuto chvíli u Kolína a má 126 minut zpoždění. Cestující na FB jsou nervózní. RJ se jim na FB omlouvá a sděluje, jaké bude náhradní spojení na autobusy SA a na letiště a jeké budou kompenzace. CHVÁLÍM!:-)

ALE: cestující se táží, co když jim ujedou a poslední spoje městské a příměstské dopravy. FB firmy RJ odpovídá:  "Taxi vám rád palubní personál zavolá, popř. vyhledá náhradní spojení nočními linkami DPP, ale hradit jej nebudeme.";-€

+6/0
23.2.2013 23:18

R29a57d25k48o 21K46ř71i31v31á40n50e82k 7460253785840

Takže RJ zůstal stát na trati poblíž Studénky, přestup na jiné vlaky nebyl možný. Jestli byla porouchaná lokomotiva schopná soupravu vytápět a zásobovat energií mi není známo. Vlak do Prahy dotáhla polská nákladní lokomotiva, pravděpodobně max. rychlostí 100 km/h. Kompenzace za ujeté spoje integrovaného systému viz výše.

+3/0
24.2.2013 8:26

J66i84ř71í 13K41o36c74u25r38e23k 6445374455538

Ta trať do Brna vede přes Křenovice, ale ten rychlík staví Vyškov a pak až Brno. Normální postup by byl přestoupit ve Vyškově na osobák a tím dojet do Křenovic. Jenže ... z kapacitních důvodů jsou na jednokolejné trati osobáky zrušeny. :-/ Alternativou ke zrušení osobáků je zrušení rychlíků Brno-Ostrava. ;-€

ROOT CAUSE: 2. a 3. největší město v ČR nemá dostatečně kapacitní železniční spojení. A tak se jezdí takto: http://mapy.cz/s/6onC

+2/0
23.2.2013 22:29

M87a15r46t32i61n 61N96o82v95o76t73n39ý 7388548685143

Pane Sůro, máte u mě pouze jedno plus - jako jeden z mála redaktorů do diskuse pod svým článkem vlezete a odpovídáte. 

Mínus naopak máte za to, že na dotazy, které jdou k jádru věci neodpovíte a pokud už vás někdo upomene, tak řeknete, že jste dotaz "přehlédl" ať jej napíše znovu. A když nevíte kudy kam, tak prostě prohlásíte, že pro vás diskuse ztrácí smysl a vypaříte se jako pára nad hrncem (což se stalo u několika vašich předchozích článků). Rv

+2/−1
23.2.2013 19:27

J11a42n 19S87ů66r24a 4525553743912

Pane Novotný, já je skutečně přehlédl. Pardon, je víkend, mé volno a já opravdu nehodlám čas trávit tím, že budu projíždět komplet diskusi.

+3/−1
23.2.2013 22:03

M81a98r19t97i11n 43N85o77v52o45t45n24ý 7628278875833

Todle si fakt neodpustím - kdybyste ten článek, s prominutím, neodflákl, tak jste tady nemusel být ani minutu. ;-€

+5/0
24.2.2013 8:46

P87a94v39e11l 97K29r56á34l 5220129284568

Jenže kdyby článek neodflákl, tak by dostal úplně jiné vyznění (že ČD vlastně až zas tak špatné nejsou) a to už by bylo špatně ;-)

+5/0
24.2.2013 10:27

J85i72r61i 89I56n69d78r97a 5723976746403

Pavle Dolníčku, tak aby bylo konečně jasno. Můžete opět napsat, že se měl panáček víc snažit:)

> Popis události:

> (jak uvádíte "pro objektivní posouzení")

> 18:39 Valašské Meziříčí - zjišťuji zpoždění vlaku Os 3216. Žádám v pokladně o zajištění přípoje na R744. Pokladní

> telefonuje dispečerovi, závěr je, že vlak čekat nebude. Na dotaz, co mám tedy dělat, mne odkazuje na průvodčí ve

> vlaku Os 3216. > 18:53 Valašské Meziříčí - telefonuji na linku 840 112 113 - ani po pěti minutách nikdo nezvedá telefon. > 19:10 v Os 3216 - žádám průvodčí o návrh řešení. Telefonuje dispečerovi, dispečer odmítá zdržet vlak R744 (10 > minut). Jiné řešení nenabízí, prý se mám zeptat v pokladně v Hranicích, protože „pokladní mají jiné možnosti než já > ve vlaku“. Dostávám zpožděnku. > 19:28 v Os 3216 - sám volám na číslo 972 232 604 (mám již delší dobu v telefonu pro podobné případy-bohužel > jezdím dost často). Druhá strana vzápětí praštila s telefonem. > 19:41 volám na dispečink Kordisu JMK 5 4317 4317 - Kordis s tím prý nemůže nic dělat, vše si řídí ČD. Takže nic. > 19:45 Hranice na Moravě - ptám se v pokladně na ty „jiné možnosti“. Pokaldní nabízí vrácení se do výchozí stanice > (Zašová - haha), nebo počkat na R746 a řešit to „až v místě, kde ten problém bude“, takže v Brně. Žádné jiné řešení > nenabízí. Dostávám opět zpožděnku. > 19:54 volám na 972 624 125 - jakési zákaznické centrum. Po debatě se nedozvídám nic jiného, než co už jsem věděl > do té doby. > 21:19 Odjíždím R746 do Brna. Čekání mě stálo 45 Kč za hospodu (v hale je zima), které vám neúčtuji. V R746 není > průvodčí, neukázal se za celou cestu Hranice- Brno. > 21:57 Brno hln - žádám řešení v noční pokladně. Opět telefonát dispečerovi, dozvídám se, že dispečer moji žádost o > dopravu do cíle neschválil (??????). Zde se také POPRVÉ dozvídám, že JSEM MĚL jet z Hranic přes Břeclav > nějakým EC/IC a tím by se PŘECE všechno vyřešilo. Bohužel mi o této možnosti řekly ČD AŽ V 22:10 V BRNĚ.

+2/−13
23.2.2013 15:08

P52a60v12e33l 67D85o78l91n10í82č36e57k 3268723924611

1) To spojení, co jsem tady uvedl (s výstupem ve Vyškově), to není nic? Pokud připustím možnost, že nemáte internet v mobilu, tak co třeba v Hranicích přijít k pokladně a zkusit větu "Slečno/paní, mohla byste mi prosím zjistit spojení do Křenovic?" Pokud zadáte do Idosu spojení Hranice - Křenovice, tak je to to první, co to nabídne. A pochybuji, že za ty dvě hodiny, co jste tam byl, nebyla možnost zjistit spojení jinak, když pomineme ten zmíněný mobil s internetem, tak PC s připojením dneska mají prakticky v každém pajzlu a nevěřím tomu, že pokud byste slušně (!) požádal, jestli se můžete na pět minut podívat na internet nebo jestli by vám nemohli najít spojení na Idosu, že by vám to někde v okolí hranického nádraží neumožnili.

2) Pokud vím, tak vlaky na sebe čekají jen tehdy, pokud je to výslovně uvedeno v jízdním řádu, Vlak z VM do Hranic zpoždění neměl a R744 neměl jediný důvod na něj čekat.

3) Není průvodčí - blbost, průvodčí je v každém vlaku. No a když nejde hora k Mohamedovi... Stačilo zvednout pozadí a zajít do služebního vagónu. Nebo prostě projít vlakem a zeptat se, jestli někdo nemá notebook nebo mobil s internetem a nezjistil by vám spojení. Určitě by se někdo našel.

4) K vaší žádosti o taxi - jízdenku ČD jste měl do Brna a do Brna vás taky dovezli. Dráhy jsou povinny vás dopravit tam, kam máte jízdenku - to splnily, byť se zpožděním. V momentě, kdy jste v Brně vylezl z vlaku, starost ČD o vás skončila a to že chcete pak ještě někam jet, už je vaše věc. Do Křenovic jste se hodlal dopravovat už na jízdenku IDS JMK a tím pádem podle jejich přepravního řádu. A IDS žádnou náhradní individuální dopravu (taxi) nezajišťuje.

+12/−1
23.2.2013 15:55

P52a84v84e98l 24D38o90l79n82í54č67e92k 3478893214891

Suma sumárum - když projdete tuto diskuzi, tak tu bylo vyjmenováno nespočet možností, jak vaši situaci účinně řešit.

A pokud je pravda, co tu píše p. Křivánek (působí to celkem věrohodně) a je to skutečně o Vás, tak se ani nedivím, že pokud jste někde na nádraží někomu nadával do deb.ilů, že se s vámi potom nikdo nechtěl bavit.

+5/−1
23.2.2013 16:00

J30a98n 57S47ů27r32a 4655363323352

Pane Dolníčku, mohu se jen zeptat? Vy sám (nebo někdo z Vašich příbuzných) pracujete pro České dráhy, ČD Cargo, SŽDC či jiné státní organizace na železnici?

+2/−14
23.2.2013 18:06
Foto

M55a13r46t14i73n 82V75e26i54s86s 5229741252247

Proč by Vám měl odpovídat? Vy na iDNES taky nezveřejňujete, pro koho píšete. ;-)

+9/0
23.2.2013 18:24

J68a32n 50S23ů28r85a 4545203713452

To je hodně velké tajemství: pro čtenáře:-)

+1/−10
23.2.2013 18:25

J37a26n 25F55i44s29c29h58e75r 9884825870

Tak to hodně dobře tajíte:-)

+6/0
23.2.2013 20:03

M42a77r79t84i27n 30N44o33v77o54t83n43ý 7778948815513

Pane Sůro, mohu se jen zeptat? Vy sám (nebo někdo z Vašich příbuzných) pracujete pro Regiojet, Student Agency, DPL Real, Orbix či jinou společnost vlastněnou Radimem Jančurou?

+8/−1
23.2.2013 18:28

J17a46n 80S44ů41r11a 4765573673302

ne a ani to nikdy neplánuji a doufám, že ani nikdo z mého příbuzenstva.

+1/−7
23.2.2013 18:55

M81a34r67t63i98n 35N40o80v88o71t42n43ý 7688338755473

Tak v tom případě nerozumím, proč se tak neustále vozíte po ČD a protežujete Regiojet. Navíc o Regiojetu píšete skoro pořád - naprosto neúměrně jeho podílu na trhu. Má na to snad vliv to, že je velkým inzerentem vašich stránek?

+6/−1
23.2.2013 19:16

R67a82d42e80k 76J48a47n76a50t39a 9175476554412

To je jednoduché. Většina novinářů podléhá určité šablonizaci světa. Stejna tak, jako byly dříve zlí imperialisti a hodní dělníci pod praporem socialismu, tak dneska je zase zlý stát se zlými ČD, hodní soukromníci, hodný Schwarzenberg, zlý Zeman, hodné USA, zlé Rusko, zlí muslimové ... kdo nesouhlasí, ten je komunista... zkrátka novináři táhnou za jeden provaz, za ten správný provaz, a vy jste tu proto, abyste jim to sežral a moc nad ním nepřemýšlel.

+2/−1
23.2.2013 19:30

J11a32n 26S96ů47r20a 4645233553572

Vpravo nahoře máte vyhledávání v textech. Zkuste si tam napsat slovo RegioJet a zkuste si texty o RJ projít. Namátkou: vyhození cestujících v rozporu s předpisy v Brandýse, porušení zákona o účetnictví. Inzerce a její objem na naše texty vliv nemá.

+1/−8
23.2.2013 22:07

P13a96v16e20l 19K73r77á56l 5680929424928

Jenže v negativních článcích o RJ nezapomenete v závěru ty negativní informace nějak zlehčit - v článku o vyhození pasažéra nechybí připomínka, jak byl pasažér strašně agresivní, při porušování účetnictví nezapomenete dodat, že to porušuje většina společností v ČR (takže čtenář má nabýt dojmu, že je to vlastně normální a o nic nejde). Zato zde z jednoho - ještě dosti pochybného - případu vyvodíte, jak ČD "kašlou" na cestující.

+5/0
24.2.2013 0:43

M24a85r52t43i86n 89N22o68v27o91t34n56ý 7698198265713

Podívejte to je celkové vyznění toho, jak píšete. Skoro do každého článku, který třeba s RJ vůbec nesouvisí, protlačíte zmínku, co by v tom samém případě udělalo RJ, nebo co Radim řekl. Na sto negativníéch článků napíšete jeden pozitivní - v případě ČD. V případě Regiojetu jsou počty opačné. Nicméně se už můžete ohánět tím, že nikomu nestraníte. Kdybych si to myslel jediný, tak bych možná přemýšlel o tom, že jsem paranoidní. Ale evidentně nejsem jediný. Takže asi tak nestranný, jak říkáte, nebudete.

+4/0
24.2.2013 8:56

P85a65v81e53l 37D84o77l78n42í37č67e75k 3618603784621

Pane Sůro, u ČD nepracuju a vzhledem k tomu, že žiju a pracuju v zahraničí a sem jezdím jen občas v době volna, tak ani nemůžu i kdybych chtěl. Pracuji v úplně jiném oboru. Můžete mi věřit a nemusíte, je to vaše věc a já vás víc přesvědčovat nebudu - jestli váš potrefený kamarád dostal od ČD náhradu nebo ne, je mi u zádele. Jde jen o to, že vlakem jsem se najezdil mnoho a mnoho km, takže jsem ledacos odkoukal a naučil se. A budete se možná divit, ale i mě ČD nas... mnohokrát a situace, kdy jsem kvůli nim přijel někam pozdě, ani nespočítám. Ale já jsem si vždycky dokázal poradit a vždycky to nakonec dopadlo relativně dobře, tzv. dojel jsem kam jsem chtěl a nemusel jsem nikde zůstávat přes noc. Proto chování pana Indry nechápu a padlo tu mnoho možností, jak mohl svoji situaci řešit bez toho, aniž by musel trávit noc v zaplivaném nonstopu a vymlouvat se na dráhy. Potkal jsem samozřejmě průvodčí a pokladní - neochotné hulváty, ale ti se vyskytují ve všech profesích a v drtivé většině, pokud jsem se slušně na něco zeptal nebo slušně požádal o pomoc, tak mi vždycky bylo vyhověno (myšleno obecně, nejen ČD).

Stejně tak se můžu zeptat já vás, jestli pracujete pro RJ, SA, LE apod.

Mimo to, pokud si projdete tuto diskuzi, tak většina přispívajících píše obdobně jako já, takže podle vaší logiky by většina zdejších diskutujících musela pracovat pro ČD :)

+11/0
23.2.2013 18:43

J97a17n 18S40ů53r14a 4325743113852

díky za odpověď. u žádného z dopravců já ani můj příbuzný nepracujeme.

0/0
23.2.2013 18:59

K39a20r71e59l 49U98r57b16a70n 5130202888657

A ještě je tu jedna nesrovnalost ve výpovědi! V textu sice není uvedeno, ve který den dotyčný cestující jel, ale uvádí zde, že z Hranic do Brna jel rychlíkem R 746, který vyjíždí z Hranic ve 21:19 ale v Brně už byl za necelých 40 minut. Tak takhle rychle jsem touto trasou nikdy nejel :). Takže mi to nedalo a kouknul jsem na IDOS, kde se píše, že R 746 je v Brně ve 22:55!!! Takže, když přičteme těch cca 15 minut řešení problému v Brně máme 23:10. A z Brna první nejbližší spoj do Křenovic jede už v 0:35 (Os 4141) s příjezdem do Křenek v 1:01. Takže na jednu stranu zpoždění vlaku mohlo způsobit problém s včasným příjezdem do cíle, ale řekl bych že lakcní přístup cestujícího (snaha zajít za vlakvedoucím či průvodčím rychlíku) je druhá strana problému. Osobně najezdím za rok několik tisíc kilometrů vlakem, zejména při dojíždění od Chomutova až do Brna a za 4 roky toho dojíždění mi vlak ujel jen jednou z pochopitelných důvodů (porucha lokomotivy). Při výjmečně větším zpoždění jsem vždy vyhledal průvodčího a zeptal jsem se na situaci. A nikdy jsem se neshledal s problémem. A být tím panem cestujícím tak jsem rád, že jsem dostal i tu 100,- ale na taxi opravdu neměl podle podmínek nárok. Jinak vcelku je tento článek o ničem. Pouze tlumočení stížnosti ,,svátečního,, cestujícího přes iDNES. A ještě nadpis tomu dodává šlehu :) jako kdyby se jednalo o drastickou věc. A přitom jen ujel cestujícímu přípoj :D

+1/0
24.2.2013 19:39

K39a18r73e11l 58M32i46š17k66a 2236712572619

Os 4141 je jen flamendrák, který jede o víkendech a ve svátcích.

0/0
24.2.2013 21:03

K11a85r27e81l 42M17i52š51k54a 2666162822869

Takže ve 22.10 v Brně jste se dozvěděl, že jste měl jet přes Břeclav. V článku se píše, že jste přijel do Brna před jedenáctou. Tady někdo kecá ...

+2/0
23.2.2013 16:01

J67a28n 54S89ů74r51a 4195513773312

v té stížnosti je překlep o hodinu. příjezd je ve 22.59

0/0
23.2.2013 18:07

R79a12d72e52k 64J77a71n95a10t11a 9875976714872

Takže v tom posledním rychlíku R746 (který jel včas) jste si v klidu seděl (průvodčího nehledal) a očekával jste co? Že v Brně sami od sebe nechají počkat Os 4027, který není přípojem na tento vlak, protože má odjezd 22:46 a R746 přijíždí v 22:55?

Vy jste asi automaticky předpokldádal, že vám ČD zaplatí taxík. Ale ten se přitom proplácí, jen pokud

- vám ujede poslední přípoj (a tohle nebyl přípoj)

- a máte do cíle jízdenku ČD (a vy jste měl jízdenku IDS JMK)

- a situaci oznámíte průvodčímu (a o to jste se nesnažil)

- a situace nemá jiné řešení (a ona měla, mohli vám třeba mimořádně zastavit v Blažovicích, mohl jste jet přes ten Vyškov viz výše) Nebo jste už tehdy měl v plánu z toho necháte kamaráda novináře udělat aféru, protože vám chudákovi nezaplatitli tágo? Buďte rád, že jste dostal těch 100 Kč. A co ta škoda 5000 Kč? Pokud vám opravdu taková škoda vznikla, proč jste ji nepředešel tím, že jste těch 600 Kč za taxík nedal sám? Jedno ze základních pravidel všech pojistek/odškoděnní je, že poškozený záměrně škodu nezvyšuje ...

+8/0
23.2.2013 16:56

J87i70ř13í 46K24o83c51u66r28e71k 6635274625758

Přípoj? Vlak čeká na NAD. Tři autobusy pobere, 4. ne. Cestující z 4. autobusu vidí konce rychlíku, na který byli vezeni. Prý ho nechali jet, aby neměl zpoždění.

Protože ČD je šumák, jaké zpoždění má cestující. Je zajímá jenom, jaké zpoždění má vlak. Takže pokud vám ujede předposlední přípoj a pojedete posledním vlakem, čímž se Vám cesta prodlouží o 2 hodiny, tak jste podle ČD pořád přijel včas.

0/0
23.2.2013 22:37

R48a29d48e20k 32J63a47n78a68t64a 9875736814702

Nikoliv. Pro dispečera je důležité, aby minimalizoval zpoždění cestujících (samozřejmě ne nutně každého jednotlivě, ale celkově, všechh cestujících v součtu). Proto se často nechá zastavovat náhradou za chcíplý osobák rychlík (protože na ranní cityelefant čeká často více lidí, než bývá v tom rychlíku). Proto se ale taky občas bohužel přestup nedodrží, pokud by to znamenalo, že stovky lidí naberou zpoždění kvůli pár jednotlivcům.

I ty přepravní podmínky, kde je stanoveno za zpoždění odškodné, vždy hovoří cit. "zpožděný příjezd cestujícího do cílové stanice dle uzavřené přepravní smlouvy". Takže pokud je vlak zpožděn (např. EC z východu, to jsou ta nejvější zpoždění na ČD), ale vy byste s ním nejel a použil jste jiný vlak abyste se dostal dostal do cíle dřív, rozhodující je čas, kdy jste do cíle skutečně dorazil.

+1/0
23.2.2013 23:12
Foto

P16e80t98e68r 55J66a11b14l48o71n36o93v79s23k83y 1119876461241

Redaktor Sůra donekonečna píše kritické články na ČD,keby do redakcie idnes napísal ďalší čitateľ zlú skúsenosť s ČD,tak Sůra nebude váhať ani minútu.Keď sa už venuje ekonomike a doprave toľko rokov,tak si mohol nájsť čas a overiť si,či občan zo Zašovej mal nárok na kompenzáciu s takým lístkom,aký si kúpil.Mluvčí ČD reagoval správne,s jízd.dokladom integrovanej dopravy nemá cestujúci nárok na kompenzáciu-taxík.Ja by som prial autorovi článku jediné:aby pri ceste autobusom z Liberca do Prahy zostal v kolóne aspoň 2 hodiny,také zpoždění by som mu s radosťou doprial.

+11/−1
23.2.2013 14:59

J95a57n 80S62ů76r74a 4175503193112

jsou tam vyjádření obou stran.

0/−6
23.2.2013 18:00

J47a58n 50S11ů79r59a 4465713933712

jinak děkuji za Vaši přejícnost. Zažil jsem v SA na této trase zpoždění několikrát z důvodu zácpy. SA se omluví, vrátí peníze, i když za zácpu nemohou.

+1/−8
23.2.2013 18:08

P94a73v44e79l 75K82r38á83l 5340949674768

Takže připouštíte zaujatost? Jinak níže jste se ptal, co je dle pana Veisse v článku špatně. Uvedl jsem dva body a ještě jste se k tomu nevyjádřil. Odpovídáte jen na to, co se vám hodí? Nebo bude následovat omluva, když se jí tak domáháte na čtenářích?

+4/0
23.2.2013 18:42

J50a58n 85S22ů34r27a 4315923473262

Nepřipouštím zaujatost. Kdyby se to stalo s jakýmkoliv jiným dopravcem, napíšu to též. V případě ČD je důvod o tom psát dvojnásobný, když napadají liberalizaci české železnice mj. argumentací o rozbití síťového efektu. A jak vypadá jejich síťový efekt někdy v praxi, o tom je tento text. Pokud jsem nějakou otázku přehlédl, omlouvám se - můžete mi ji napsat ještě jednou? poněkud se pro mě tato diskuse stává bezpředmětnou.

0/−6
23.2.2013 18:58

R91a12d11e23k 84J91a98n62a46t38a 9925736284312

Tento text není o tom jak "vypadá síťovém efekt v praxi", je tomu právě naopak. Podstata problému přece je, že měl dvě jízdenky (ČD+IDSJMK). A dvě jízdenky měl proto, že existenci mnoha různých IDS a tarifů různých dopravců již síťový efekt narušen byl.

Pokud by všude platil jeden tarif (a z tohoto hlediska je jedno zda to bude tarif ČD nebo celostátní IDS jako ve Švýcarsku), tak tyto problémy nenastanou, bude každému jasná, zda nárok na taxi je nebo ne ...

+5/0
23.2.2013 19:11

J22a10n 86S92ů46r33a 4255233433702

Podstata problému je absolutní nezájem některých lidí na ČD o zákazníka a jeho spokojenost. To je můj názor. Nezaznamenal jsem, že by ČD nějak bojovaly proti IDS, naopak.

0/−5
23.2.2013 22:08

M17a91r25t67i35n 28N49o11v33o78t81n41ý 7788618975463

"Podstata problému je absolutní nezájem některých lidí na ČD o zákazníka" - jak toto můžete vědět? Na základě čeho tak usuzujete? Na základě toho, co vám řekně jeden nebo dva cestující? Nechali jste si udělat nějaký průzkum nebo paušalizujete na základě nějakých drobností?

+4/0
24.2.2013 8:50

R83a71d57e38k 83J76a39n64a98t33a 9405386564242

A další otázka. Když by podobná situace nastala s Regiojetem (např. zpožděný spoj RJ, cestující nestíhá letadlo, zlý RJ odmítá zaplatit náhradní letenku?), napsal byste o tom? Protože je dost pravděpodobné, že tohle už se stalo, ale nikdo o tom nenapsal, protože to nikomu nepřijde divné.

Ale ČD musí podle Vás za každého všechno zaplatit, přestože zbývající část cesty se konala podle předpisů IDS JMK (které taxík coby řešení nenabízejí a ČD zde jen jezdí pro kraj za jeho tarif ...).

+4/0
23.2.2013 19:24

J10a77n 67S40ů16r92a 4755413373272

Je to poměrně dost velký rozdíl, dva různí přepravci (RegioJet x letecká společnost). Zde stále jeden síťový dopravce, České dráhy. Pokud by ulétlo letadlo společnosti Student Agency, jistě bych to napsal. Pokud by došlo k porušování garantovaného přestupu mezi busy Student Agency a RegioJetu, jistě také. Ale z vlastní zkušenosti vím moc dobře, že SA se k zákazníkovi chová poněkud jinak, než někteří (podotýkám někteří, nerad bych házel všechny zaměstnance ČD do jednoho pytle,zvláště, když je v jejich přístupu v posledních letech znát velký posun) zaměstnanci ČD.

0/−6
23.2.2013 22:02

R87a91d49e49k 48J80a31n34a94t10a 9485536654152

To je úplně jedno, kdo je dopravce. Záleží, podle jakých pravidel máte koupené jízdenky. Tady se jednalo o jízdenku podle tarifu ČD (nárok na taxi je) a jízdenku podle tarifu JMK (nárok na taxi není). Kde máte psáno, že tato kombinace dokladů tvoří jednu přepravní smlouvu a že se přenáší právo na taxi? Nikde. Ba dokonce v SPPO ČD je napsán v bodě 340 výslovný opak.

Že hodlal na ty dvě jízdenky využít služeb jednoho dopravce, je zcela jedno. Když si koupíte dvě letenky Ryanairu a naplánujete si mezi nimi přestupit, je to taky váš boj. Není to jedna smlouva, zrušení nebo zpoždění toho prvního lety nedává žádné právo na přepravu do cíle při zmeškání přípoje. A právě díky tomu, může mít Ryan tak levné letenky, protože tohle neřeší. A jízdné ve veřejné dopeavě je u nás dost levné, nemůžete tudíž požadovat, aby se "lítačkoví JMK" cestujícící přepravovali taxíky. Muselo by zdražit. Už tu souvislost začínáte chápat?

Tohle není o přístupu zamstnanců. Nárok na taxi neměl, což mu bylo sděleno a dokonce nad rámec nároku dostal tu stovku. Pokud vám to vadí, nekopejte laskavě do ČD, ale do IDS JMK, ať taxíky začne hradit (ovšem kvůli tomu bude nutno zvýšit krajské dotace nebo IDS jízdné, a by noinář budete taky řvát)

+4/0
24.2.2013 1:43

P85a40v62e59l 67D11o87l21n53í19č78e13k 3738473554151

Jinak ještě pro úplnost dodám, že zpoždění měl akorát ten první vlak - osobák ze Zašové do VM (odj. 18,29), předtím jely ze Zašové v cca 15-minutových intervalech autobusy (17,28, 17,38, 17,55 a 18,10), cena podle Idosu 16,- Kč. Kdyby ten trubadúr jel o dvacet minut dřív, tak ten první přestup ve VM stihl a dojel by úplně v pohodě. Jízdenku by si koupil až ve VM, bez problému by to stihl a cenově by to vyšlo nastejno. Ale to né, tajtrlík jede až na poslední chvíli vlakem, od kterého má na přestup čtyři minuty.

+3/−1
23.2.2013 14:23

P69e52t43r 40N49o91v36o89t25n28ý 5117154420561

A kolik by měl očekávat člověk, že si musí někde nechat na přestup, aby to s ČD vyšlo? :-)

+1/−2
23.2.2013 14:29

P74a55v22e62l 53D74o39l26n73í36č39e75k 3478403694451

Nevím kolik očekávat, ale bavíme se tady o někom, kdo je 150 kilometrů od baráku, jede až pozdě odpoledne a spoléhá se na to, že dvakrát (!) stihne za čtyři minuty vylézt z vlaku, přeběhnout celé nádraží a nastoupit do jiného.

Není problém si najít takové spojení, abych měl na přestup řekněme půl hodiny, abych stihl v klidu přestoupit, bez nervů a spěchání. A půlhodinová rezerva by běžné zpoždění pokrýt měla.

A v tomto konkrétním případě ta možnost byla. Samozřejmě nevím, proč pán v té Zašové byl a co tam dělal, ale pochybuju, že by byl natolik zaneprázdněný, aby nemohl jít o půl hodiny dřív na autobus.

O ČD si žádné velké iluze nedělám a také s nimi mám svoje zkušenosti, ale právě proto, když někam jedu vlakem, tak si dopředu zjistím i alternativní spojení pro případ, že by se něco podělalo. Navíc ještě v zimě, kdy je ta pravděpodobnost vyšší.

+4/0
23.2.2013 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.