Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za probdělou noc na nádraží dráhy nabídly sto korun slevu

České dráhy se chlubí síťovostí svých služeb i faktem, že se o zákazníky umí postarat, pokud jim ujede poslední spoj. Realita je ale jiná: stačí mít dvě různé jízdenky a dráhy se na vás víceméně vykašlou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A70d77a80m 80B81e39r38n10a37u 4881926144314

Taky jsem se jednou díky ČD neměl jak dostat domů. Jel jsem vlakem do Přerova a odtud mi měl asi za půl hodiny navazovat poslední bus k nám do "Horní-Dolní". Na trati byla PLÁNOVANÁ výluka, přesto jsme čekali hodinu a půl, než přijely dva vymrzlé autobusy, do kterých jsme se namačkali jak hovada a po tmě jeli do Přerova. Tam sice řekli, že jeden bus pojede jednou větví za ujetý poslední přípoj, leč já zůstal v Přerově trčet a zoufale se snažil sehnat někoho, kdo by mě byl v pátek večer schopný odvést asi 20km domů. Nejede k nám vlak, ale bus.

+1/−3
24.2.2013 12:11

K41a40r37e20l 83M59o40k84r59y83k 9913949429377

tak to je trošku mimo mísu přestup vlak-bus

+6/−1
24.2.2013 15:06

R28a84d92k52o 39K61ř40i41v71á85n49e55k 7250723915330

Již včera jsem se omluvil za některé své spekulace, které jsem shledal mylnými.

Nedohledal jsem:

1. Omluvu pana Indry za nehorázný požadavek odškodnění 5000 Kč. Při jízdě taxíkem za své by mohl hovořit škodě okolo 600 Kč (nemluvím o nároku).

2. Omluvu pana Sůry za to, že celkem čitelně naznačoval (já jsem to tak pochopil), že pan Dolníček je neobjektivní blbý železničář, ačkoliv se ukázalo, že tomu tak není. Podsouvání myšlenky, že všichni, co vidí na ČD kromě záporů i klady a všichni, co nevidí RJ jako záchranu naší veřejné dopravy jsou zaměstnanci ČD, je nehoráznost, která vypovídá o tom, kdo je tu neobjektivní.

Že bych se dočkal nedoufám, ale budu věřit, že si to oba dotyční dodatečně uvědomili :-)

+7/−1
24.2.2013 8:46

P26a62v31e32l 13D75o42l14n12í73č32e67k 3208923874851

Já bych si jen ještě dovolil dodat, že těch 5000,- bylo BEZ taxíku, přičemž tím taxíkem nakonec stejně nejel.

0/0
24.2.2013 13:04

P49a11v20e24l 44D46o62l51n90í10č67e50k 3708383444661

Zkrátka, pane Sůro, abychom to shrnuli - pomineme-li všechno ostatní, tak zásadní problém je v tom, že pan Indra žádal něco, na co podle přepravního řádu ČD neměl nárok. Jízdenku měl pouze do Brna, čili nebyl žádný důvod mu zajišťovat náhradní dopravu taxíkem ještě někam jinam. Starost ČD o pana Indru skončila v momentě, kdy v Brně vylezl z vlaku. To, že pak chtěl jet z Brna dál na jízdenku IDS, už je jeho věc a považuje se to jako nová a samostatná jízda.

+9/0
24.2.2013 1:18

P92a36v66e38l 73K19r34á51l 5520879494658

Ještě jednou pro pana Sůru, aby to nemusel hledat - váš dotaz zněl, co je v článku špatně. Zde je moje reakce:

Začíná to už úvodem: "České dráhy se chlubí síťovostí svých služeb i faktem, že se o zákazníky umí postarat, pokud jim ujede poslední spoj. Realita je ale jiná: stačí mít dvě různé jízdenky a dráhy se na vás víceméně vykašlou." - dráhy se na nikoho nevykašlaly, pán neměl na žádnou službu nárok

nebo: "Kvůli zpoždění vlaků přišel v Brně o poslední přípoj a byl nucen tak nedobrovolně strávit noc na nádraží." - o žádný přípoj nepřišel. Vlak, kterým se dostal do Brna, žádný přípoj neměl

+7/0
24.2.2013 0:49

R38a71d30k78o 97K63ř15i23v62á76n87e79k 7100783415130

Dnes zdechla lokomotiva na vlaku Regiojet 1016. (Že by to článek přivolal?) Vlak je v tuto chvíli u Kolína a má 126 minut zpoždění. Cestující na FB jsou nervózní. RJ se jim na FB omlouvá a sděluje, jaké bude náhradní spojení na autobusy SA a na letiště a jeké budou kompenzace. CHVÁLÍM!:-)

ALE: cestující se táží, co když jim ujedou a poslední spoje městské a příměstské dopravy. FB firmy RJ odpovídá:  "Taxi vám rád palubní personál zavolá, popř. vyhledá náhradní spojení nočními linkami DPP, ale hradit jej nebudeme.";-€

+6/0
23.2.2013 23:18

R17a90d43k73o 39K65ř73i83v35á58n21e40k 7760673715550

Takže RJ zůstal stát na trati poblíž Studénky, přestup na jiné vlaky nebyl možný. Jestli byla porouchaná lokomotiva schopná soupravu vytápět a zásobovat energií mi není známo. Vlak do Prahy dotáhla polská nákladní lokomotiva, pravděpodobně max. rychlostí 100 km/h. Kompenzace za ujeté spoje integrovaného systému viz výše.

+3/0
24.2.2013 8:26

J95i95ř23í 28K78o88c52u17r32e30k 6145254475858

Ta trať do Brna vede přes Křenovice, ale ten rychlík staví Vyškov a pak až Brno. Normální postup by byl přestoupit ve Vyškově na osobák a tím dojet do Křenovic. Jenže ... z kapacitních důvodů jsou na jednokolejné trati osobáky zrušeny. :-/ Alternativou ke zrušení osobáků je zrušení rychlíků Brno-Ostrava. ;-€

ROOT CAUSE: 2. a 3. největší město v ČR nemá dostatečně kapacitní železniční spojení. A tak se jezdí takto: http://mapy.cz/s/6onC

+2/0
23.2.2013 22:29

M37a93r76t30i43n 60N54o75v36o72t96n46ý 7538498515743

Pane Sůro, máte u mě pouze jedno plus - jako jeden z mála redaktorů do diskuse pod svým článkem vlezete a odpovídáte. 

Mínus naopak máte za to, že na dotazy, které jdou k jádru věci neodpovíte a pokud už vás někdo upomene, tak řeknete, že jste dotaz "přehlédl" ať jej napíše znovu. A když nevíte kudy kam, tak prostě prohlásíte, že pro vás diskuse ztrácí smysl a vypaříte se jako pára nad hrncem (což se stalo u několika vašich předchozích článků). Rv

+2/−1
23.2.2013 19:27

J45a93n 15S41ů83r14a 4655233333282

Pane Novotný, já je skutečně přehlédl. Pardon, je víkend, mé volno a já opravdu nehodlám čas trávit tím, že budu projíždět komplet diskusi.

+3/−1
23.2.2013 22:03

M48a36r50t18i60n 58N46o48v30o26t62n55ý 7338218115293

Todle si fakt neodpustím - kdybyste ten článek, s prominutím, neodflákl, tak jste tady nemusel být ani minutu. ;-€

+5/0
24.2.2013 8:46

P69a50v30e42l 45K13r64á56l 5830199204158

Jenže kdyby článek neodflákl, tak by dostal úplně jiné vyznění (že ČD vlastně až zas tak špatné nejsou) a to už by bylo špatně ;-)

+5/0
24.2.2013 10:27

J12i33r38i 63I96n25d21r28a 5343286216483

Pavle Dolníčku, tak aby bylo konečně jasno. Můžete opět napsat, že se měl panáček víc snažit:)

> Popis události:

> (jak uvádíte "pro objektivní posouzení")

> 18:39 Valašské Meziříčí - zjišťuji zpoždění vlaku Os 3216. Žádám v pokladně o zajištění přípoje na R744. Pokladní

> telefonuje dispečerovi, závěr je, že vlak čekat nebude. Na dotaz, co mám tedy dělat, mne odkazuje na průvodčí ve

> vlaku Os 3216. > 18:53 Valašské Meziříčí - telefonuji na linku 840 112 113 - ani po pěti minutách nikdo nezvedá telefon. > 19:10 v Os 3216 - žádám průvodčí o návrh řešení. Telefonuje dispečerovi, dispečer odmítá zdržet vlak R744 (10 > minut). Jiné řešení nenabízí, prý se mám zeptat v pokladně v Hranicích, protože „pokladní mají jiné možnosti než já > ve vlaku“. Dostávám zpožděnku. > 19:28 v Os 3216 - sám volám na číslo 972 232 604 (mám již delší dobu v telefonu pro podobné případy-bohužel > jezdím dost často). Druhá strana vzápětí praštila s telefonem. > 19:41 volám na dispečink Kordisu JMK 5 4317 4317 - Kordis s tím prý nemůže nic dělat, vše si řídí ČD. Takže nic. > 19:45 Hranice na Moravě - ptám se v pokladně na ty „jiné možnosti“. Pokaldní nabízí vrácení se do výchozí stanice > (Zašová - haha), nebo počkat na R746 a řešit to „až v místě, kde ten problém bude“, takže v Brně. Žádné jiné řešení > nenabízí. Dostávám opět zpožděnku. > 19:54 volám na 972 624 125 - jakési zákaznické centrum. Po debatě se nedozvídám nic jiného, než co už jsem věděl > do té doby. > 21:19 Odjíždím R746 do Brna. Čekání mě stálo 45 Kč za hospodu (v hale je zima), které vám neúčtuji. V R746 není > průvodčí, neukázal se za celou cestu Hranice- Brno. > 21:57 Brno hln - žádám řešení v noční pokladně. Opět telefonát dispečerovi, dozvídám se, že dispečer moji žádost o > dopravu do cíle neschválil (??????). Zde se také POPRVÉ dozvídám, že JSEM MĚL jet z Hranic přes Břeclav > nějakým EC/IC a tím by se PŘECE všechno vyřešilo. Bohužel mi o této možnosti řekly ČD AŽ V 22:10 V BRNĚ.

+2/−13
23.2.2013 15:08

P10a14v28e34l 22D88o70l92n40í63č44e25k 3928903824451

1) To spojení, co jsem tady uvedl (s výstupem ve Vyškově), to není nic? Pokud připustím možnost, že nemáte internet v mobilu, tak co třeba v Hranicích přijít k pokladně a zkusit větu "Slečno/paní, mohla byste mi prosím zjistit spojení do Křenovic?" Pokud zadáte do Idosu spojení Hranice - Křenovice, tak je to to první, co to nabídne. A pochybuji, že za ty dvě hodiny, co jste tam byl, nebyla možnost zjistit spojení jinak, když pomineme ten zmíněný mobil s internetem, tak PC s připojením dneska mají prakticky v každém pajzlu a nevěřím tomu, že pokud byste slušně (!) požádal, jestli se můžete na pět minut podívat na internet nebo jestli by vám nemohli najít spojení na Idosu, že by vám to někde v okolí hranického nádraží neumožnili.

2) Pokud vím, tak vlaky na sebe čekají jen tehdy, pokud je to výslovně uvedeno v jízdním řádu, Vlak z VM do Hranic zpoždění neměl a R744 neměl jediný důvod na něj čekat.

3) Není průvodčí - blbost, průvodčí je v každém vlaku. No a když nejde hora k Mohamedovi... Stačilo zvednout pozadí a zajít do služebního vagónu. Nebo prostě projít vlakem a zeptat se, jestli někdo nemá notebook nebo mobil s internetem a nezjistil by vám spojení. Určitě by se někdo našel.

4) K vaší žádosti o taxi - jízdenku ČD jste měl do Brna a do Brna vás taky dovezli. Dráhy jsou povinny vás dopravit tam, kam máte jízdenku - to splnily, byť se zpožděním. V momentě, kdy jste v Brně vylezl z vlaku, starost ČD o vás skončila a to že chcete pak ještě někam jet, už je vaše věc. Do Křenovic jste se hodlal dopravovat už na jízdenku IDS JMK a tím pádem podle jejich přepravního řádu. A IDS žádnou náhradní individuální dopravu (taxi) nezajišťuje.

+12/−1
23.2.2013 15:55

P70a92v33e51l 47D40o46l95n87í98č58e17k 3988813934511

Suma sumárum - když projdete tuto diskuzi, tak tu bylo vyjmenováno nespočet možností, jak vaši situaci účinně řešit.

A pokud je pravda, co tu píše p. Křivánek (působí to celkem věrohodně) a je to skutečně o Vás, tak se ani nedivím, že pokud jste někde na nádraží někomu nadával do deb.ilů, že se s vámi potom nikdo nechtěl bavit.

+5/−1
23.2.2013 16:00

J38a80n 41S40ů83r40a 4445943473262

Pane Dolníčku, mohu se jen zeptat? Vy sám (nebo někdo z Vašich příbuzných) pracujete pro České dráhy, ČD Cargo, SŽDC či jiné státní organizace na železnici?

+2/−14
23.2.2013 18:06
Foto

M73a47r88t23i69n 15V42e75i57s41s 5939681112687

Proč by Vám měl odpovídat? Vy na iDNES taky nezveřejňujete, pro koho píšete. ;-)

+9/0
23.2.2013 18:24

J67a32n 45S23ů40r62a 4935583683922

To je hodně velké tajemství: pro čtenáře:-)

+1/−10
23.2.2013 18:25

J85a22n 59F51i61s40c58h38e13r 9304665970

Tak to hodně dobře tajíte:-)

+6/0
23.2.2013 20:03

M17a74r38t53i74n 33N34o62v56o69t78n71ý 7728618935313

Pane Sůro, mohu se jen zeptat? Vy sám (nebo někdo z Vašich příbuzných) pracujete pro Regiojet, Student Agency, DPL Real, Orbix či jinou společnost vlastněnou Radimem Jančurou?

+8/−1
23.2.2013 18:28

J63a84n 32S25ů78r95a 4365573553892

ne a ani to nikdy neplánuji a doufám, že ani nikdo z mého příbuzenstva.

+1/−7
23.2.2013 18:55

M23a27r81t65i64n 79N12o68v25o70t83n86ý 7878698335153

Tak v tom případě nerozumím, proč se tak neustále vozíte po ČD a protežujete Regiojet. Navíc o Regiojetu píšete skoro pořád - naprosto neúměrně jeho podílu na trhu. Má na to snad vliv to, že je velkým inzerentem vašich stránek?

+6/−1
23.2.2013 19:16

R45a26d42e86k 77J10a45n37a73t28a 9975506294202

To je jednoduché. Většina novinářů podléhá určité šablonizaci světa. Stejna tak, jako byly dříve zlí imperialisti a hodní dělníci pod praporem socialismu, tak dneska je zase zlý stát se zlými ČD, hodní soukromníci, hodný Schwarzenberg, zlý Zeman, hodné USA, zlé Rusko, zlí muslimové ... kdo nesouhlasí, ten je komunista... zkrátka novináři táhnou za jeden provaz, za ten správný provaz, a vy jste tu proto, abyste jim to sežral a moc nad ním nepřemýšlel.

+2/−1
23.2.2013 19:30

J80a96n 83S19ů17r80a 4895143983682

Vpravo nahoře máte vyhledávání v textech. Zkuste si tam napsat slovo RegioJet a zkuste si texty o RJ projít. Namátkou: vyhození cestujících v rozporu s předpisy v Brandýse, porušení zákona o účetnictví. Inzerce a její objem na naše texty vliv nemá.

+1/−8
23.2.2013 22:07

P13a46v32e46l 76K96r61á90l 5720599204258

Jenže v negativních článcích o RJ nezapomenete v závěru ty negativní informace nějak zlehčit - v článku o vyhození pasažéra nechybí připomínka, jak byl pasažér strašně agresivní, při porušování účetnictví nezapomenete dodat, že to porušuje většina společností v ČR (takže čtenář má nabýt dojmu, že je to vlastně normální a o nic nejde). Zato zde z jednoho - ještě dosti pochybného - případu vyvodíte, jak ČD "kašlou" na cestující.

+5/0
24.2.2013 0:43

M67a21r23t80i54n 91N46o81v61o49t14n32ý 7138888135593

Podívejte to je celkové vyznění toho, jak píšete. Skoro do každého článku, který třeba s RJ vůbec nesouvisí, protlačíte zmínku, co by v tom samém případě udělalo RJ, nebo co Radim řekl. Na sto negativníéch článků napíšete jeden pozitivní - v případě ČD. V případě Regiojetu jsou počty opačné. Nicméně se už můžete ohánět tím, že nikomu nestraníte. Kdybych si to myslel jediný, tak bych možná přemýšlel o tom, že jsem paranoidní. Ale evidentně nejsem jediný. Takže asi tak nestranný, jak říkáte, nebudete.

+4/0
24.2.2013 8:56

P26a34v55e21l 42D27o74l62n22í89č95e31k 3458593564601

Pane Sůro, u ČD nepracuju a vzhledem k tomu, že žiju a pracuju v zahraničí a sem jezdím jen občas v době volna, tak ani nemůžu i kdybych chtěl. Pracuji v úplně jiném oboru. Můžete mi věřit a nemusíte, je to vaše věc a já vás víc přesvědčovat nebudu - jestli váš potrefený kamarád dostal od ČD náhradu nebo ne, je mi u zádele. Jde jen o to, že vlakem jsem se najezdil mnoho a mnoho km, takže jsem ledacos odkoukal a naučil se. A budete se možná divit, ale i mě ČD nas... mnohokrát a situace, kdy jsem kvůli nim přijel někam pozdě, ani nespočítám. Ale já jsem si vždycky dokázal poradit a vždycky to nakonec dopadlo relativně dobře, tzv. dojel jsem kam jsem chtěl a nemusel jsem nikde zůstávat přes noc. Proto chování pana Indry nechápu a padlo tu mnoho možností, jak mohl svoji situaci řešit bez toho, aniž by musel trávit noc v zaplivaném nonstopu a vymlouvat se na dráhy. Potkal jsem samozřejmě průvodčí a pokladní - neochotné hulváty, ale ti se vyskytují ve všech profesích a v drtivé většině, pokud jsem se slušně na něco zeptal nebo slušně požádal o pomoc, tak mi vždycky bylo vyhověno (myšleno obecně, nejen ČD).

Stejně tak se můžu zeptat já vás, jestli pracujete pro RJ, SA, LE apod.

Mimo to, pokud si projdete tuto diskuzi, tak většina přispívajících píše obdobně jako já, takže podle vaší logiky by většina zdejších diskutujících musela pracovat pro ČD :)

+11/0
23.2.2013 18:43

J37a65n 39S71ů94r35a 4365973673272

díky za odpověď. u žádného z dopravců já ani můj příbuzný nepracujeme.

0/0
23.2.2013 18:59

K17a63r41e10l 43U87r92b11a73n 5470142978817

A ještě je tu jedna nesrovnalost ve výpovědi! V textu sice není uvedeno, ve který den dotyčný cestující jel, ale uvádí zde, že z Hranic do Brna jel rychlíkem R 746, který vyjíždí z Hranic ve 21:19 ale v Brně už byl za necelých 40 minut. Tak takhle rychle jsem touto trasou nikdy nejel :). Takže mi to nedalo a kouknul jsem na IDOS, kde se píše, že R 746 je v Brně ve 22:55!!! Takže, když přičteme těch cca 15 minut řešení problému v Brně máme 23:10. A z Brna první nejbližší spoj do Křenovic jede už v 0:35 (Os 4141) s příjezdem do Křenek v 1:01. Takže na jednu stranu zpoždění vlaku mohlo způsobit problém s včasným příjezdem do cíle, ale řekl bych že lakcní přístup cestujícího (snaha zajít za vlakvedoucím či průvodčím rychlíku) je druhá strana problému. Osobně najezdím za rok několik tisíc kilometrů vlakem, zejména při dojíždění od Chomutova až do Brna a za 4 roky toho dojíždění mi vlak ujel jen jednou z pochopitelných důvodů (porucha lokomotivy). Při výjmečně větším zpoždění jsem vždy vyhledal průvodčího a zeptal jsem se na situaci. A nikdy jsem se neshledal s problémem. A být tím panem cestujícím tak jsem rád, že jsem dostal i tu 100,- ale na taxi opravdu neměl podle podmínek nárok. Jinak vcelku je tento článek o ničem. Pouze tlumočení stížnosti ,,svátečního,, cestujícího přes iDNES. A ještě nadpis tomu dodává šlehu :) jako kdyby se jednalo o drastickou věc. A přitom jen ujel cestujícímu přípoj :D

+1/0
24.2.2013 19:39

K49a46r59e67l 63M94i24š45k12a 2926532942479

Os 4141 je jen flamendrák, který jede o víkendech a ve svátcích.

0/0
24.2.2013 21:03

K59a40r64e90l 97M57i53š25k20a 2206312222569

Takže ve 22.10 v Brně jste se dozvěděl, že jste měl jet přes Břeclav. V článku se píše, že jste přijel do Brna před jedenáctou. Tady někdo kecá ...

+2/0
23.2.2013 16:01

J43a84n 18S56ů38r82a 4885353443672

v té stížnosti je překlep o hodinu. příjezd je ve 22.59

0/0
23.2.2013 18:07

R71a12d53e80k 15J70a87n14a94t37a 9625466824492

Takže v tom posledním rychlíku R746 (který jel včas) jste si v klidu seděl (průvodčího nehledal) a očekával jste co? Že v Brně sami od sebe nechají počkat Os 4027, který není přípojem na tento vlak, protože má odjezd 22:46 a R746 přijíždí v 22:55?

Vy jste asi automaticky předpokldádal, že vám ČD zaplatí taxík. Ale ten se přitom proplácí, jen pokud

- vám ujede poslední přípoj (a tohle nebyl přípoj)

- a máte do cíle jízdenku ČD (a vy jste měl jízdenku IDS JMK)

- a situaci oznámíte průvodčímu (a o to jste se nesnažil)

- a situace nemá jiné řešení (a ona měla, mohli vám třeba mimořádně zastavit v Blažovicích, mohl jste jet přes ten Vyškov viz výše) Nebo jste už tehdy měl v plánu z toho necháte kamaráda novináře udělat aféru, protože vám chudákovi nezaplatitli tágo? Buďte rád, že jste dostal těch 100 Kč. A co ta škoda 5000 Kč? Pokud vám opravdu taková škoda vznikla, proč jste ji nepředešel tím, že jste těch 600 Kč za taxík nedal sám? Jedno ze základních pravidel všech pojistek/odškoděnní je, že poškozený záměrně škodu nezvyšuje ...

+8/0
23.2.2013 16:56

J55i54ř65í 39K35o38c54u16r85e85k 6125264835968

Přípoj? Vlak čeká na NAD. Tři autobusy pobere, 4. ne. Cestující z 4. autobusu vidí konce rychlíku, na který byli vezeni. Prý ho nechali jet, aby neměl zpoždění.

Protože ČD je šumák, jaké zpoždění má cestující. Je zajímá jenom, jaké zpoždění má vlak. Takže pokud vám ujede předposlední přípoj a pojedete posledním vlakem, čímž se Vám cesta prodlouží o 2 hodiny, tak jste podle ČD pořád přijel včas.

0/0
23.2.2013 22:37

R65a63d69e15k 29J32a35n54a98t44a 9155496424182

Nikoliv. Pro dispečera je důležité, aby minimalizoval zpoždění cestujících (samozřejmě ne nutně každého jednotlivě, ale celkově, všechh cestujících v součtu). Proto se často nechá zastavovat náhradou za chcíplý osobák rychlík (protože na ranní cityelefant čeká často více lidí, než bývá v tom rychlíku). Proto se ale taky občas bohužel přestup nedodrží, pokud by to znamenalo, že stovky lidí naberou zpoždění kvůli pár jednotlivcům.

I ty přepravní podmínky, kde je stanoveno za zpoždění odškodné, vždy hovoří cit. "zpožděný příjezd cestujícího do cílové stanice dle uzavřené přepravní smlouvy". Takže pokud je vlak zpožděn (např. EC z východu, to jsou ta nejvější zpoždění na ČD), ale vy byste s ním nejel a použil jste jiný vlak abyste se dostal dostal do cíle dřív, rozhodující je čas, kdy jste do cíle skutečně dorazil.

+1/0
23.2.2013 23:12
Foto

P60e79t74e95r 11J68a10b82l27o59n98o16v22s64k25y 1669776871851

Redaktor Sůra donekonečna píše kritické články na ČD,keby do redakcie idnes napísal ďalší čitateľ zlú skúsenosť s ČD,tak Sůra nebude váhať ani minútu.Keď sa už venuje ekonomike a doprave toľko rokov,tak si mohol nájsť čas a overiť si,či občan zo Zašovej mal nárok na kompenzáciu s takým lístkom,aký si kúpil.Mluvčí ČD reagoval správne,s jízd.dokladom integrovanej dopravy nemá cestujúci nárok na kompenzáciu-taxík.Ja by som prial autorovi článku jediné:aby pri ceste autobusom z Liberca do Prahy zostal v kolóne aspoň 2 hodiny,také zpoždění by som mu s radosťou doprial.

+11/−1
23.2.2013 14:59

J90a47n 41S67ů57r27a 4595233113542

jsou tam vyjádření obou stran.

0/−6
23.2.2013 18:00

J31a33n 85S94ů46r54a 4165213153252

jinak děkuji za Vaši přejícnost. Zažil jsem v SA na této trase zpoždění několikrát z důvodu zácpy. SA se omluví, vrátí peníze, i když za zácpu nemohou.

+1/−8
23.2.2013 18:08

P25a95v81e46l 20K15r22á20l 5690389424658

Takže připouštíte zaujatost? Jinak níže jste se ptal, co je dle pana Veisse v článku špatně. Uvedl jsem dva body a ještě jste se k tomu nevyjádřil. Odpovídáte jen na to, co se vám hodí? Nebo bude následovat omluva, když se jí tak domáháte na čtenářích?

+4/0
23.2.2013 18:42

J26a62n 51S69ů29r22a 4265773503542

Nepřipouštím zaujatost. Kdyby se to stalo s jakýmkoliv jiným dopravcem, napíšu to též. V případě ČD je důvod o tom psát dvojnásobný, když napadají liberalizaci české železnice mj. argumentací o rozbití síťového efektu. A jak vypadá jejich síťový efekt někdy v praxi, o tom je tento text. Pokud jsem nějakou otázku přehlédl, omlouvám se - můžete mi ji napsat ještě jednou? poněkud se pro mě tato diskuse stává bezpředmětnou.

0/−6
23.2.2013 18:58

R97a38d94e35k 22J20a75n20a19t54a 9715726704932

Tento text není o tom jak "vypadá síťovém efekt v praxi", je tomu právě naopak. Podstata problému přece je, že měl dvě jízdenky (ČD+IDSJMK). A dvě jízdenky měl proto, že existenci mnoha různých IDS a tarifů různých dopravců již síťový efekt narušen byl.

Pokud by všude platil jeden tarif (a z tohoto hlediska je jedno zda to bude tarif ČD nebo celostátní IDS jako ve Švýcarsku), tak tyto problémy nenastanou, bude každému jasná, zda nárok na taxi je nebo ne ...

+5/0
23.2.2013 19:11

J64a94n 56S51ů14r49a 4525723223652

Podstata problému je absolutní nezájem některých lidí na ČD o zákazníka a jeho spokojenost. To je můj názor. Nezaznamenal jsem, že by ČD nějak bojovaly proti IDS, naopak.

0/−5
23.2.2013 22:08

M16a33r53t75i35n 92N94o37v73o69t97n53ý 7508848925123

"Podstata problému je absolutní nezájem některých lidí na ČD o zákazníka" - jak toto můžete vědět? Na základě čeho tak usuzujete? Na základě toho, co vám řekně jeden nebo dva cestující? Nechali jste si udělat nějaký průzkum nebo paušalizujete na základě nějakých drobností?

+4/0
24.2.2013 8:50

R43a59d28e87k 92J53a90n56a14t34a 9655736724112

A další otázka. Když by podobná situace nastala s Regiojetem (např. zpožděný spoj RJ, cestující nestíhá letadlo, zlý RJ odmítá zaplatit náhradní letenku?), napsal byste o tom? Protože je dost pravděpodobné, že tohle už se stalo, ale nikdo o tom nenapsal, protože to nikomu nepřijde divné.

Ale ČD musí podle Vás za každého všechno zaplatit, přestože zbývající část cesty se konala podle předpisů IDS JMK (které taxík coby řešení nenabízejí a ČD zde jen jezdí pro kraj za jeho tarif ...).

+4/0
23.2.2013 19:24

J12a35n 26S39ů28r88a 4665983833252

Je to poměrně dost velký rozdíl, dva různí přepravci (RegioJet x letecká společnost). Zde stále jeden síťový dopravce, České dráhy. Pokud by ulétlo letadlo společnosti Student Agency, jistě bych to napsal. Pokud by došlo k porušování garantovaného přestupu mezi busy Student Agency a RegioJetu, jistě také. Ale z vlastní zkušenosti vím moc dobře, že SA se k zákazníkovi chová poněkud jinak, než někteří (podotýkám někteří, nerad bych házel všechny zaměstnance ČD do jednoho pytle,zvláště, když je v jejich přístupu v posledních letech znát velký posun) zaměstnanci ČD.

0/−6
23.2.2013 22:02

R59a44d97e10k 95J20a53n71a58t12a 9165916534332

To je úplně jedno, kdo je dopravce. Záleží, podle jakých pravidel máte koupené jízdenky. Tady se jednalo o jízdenku podle tarifu ČD (nárok na taxi je) a jízdenku podle tarifu JMK (nárok na taxi není). Kde máte psáno, že tato kombinace dokladů tvoří jednu přepravní smlouvu a že se přenáší právo na taxi? Nikde. Ba dokonce v SPPO ČD je napsán v bodě 340 výslovný opak.

Že hodlal na ty dvě jízdenky využít služeb jednoho dopravce, je zcela jedno. Když si koupíte dvě letenky Ryanairu a naplánujete si mezi nimi přestupit, je to taky váš boj. Není to jedna smlouva, zrušení nebo zpoždění toho prvního lety nedává žádné právo na přepravu do cíle při zmeškání přípoje. A právě díky tomu, může mít Ryan tak levné letenky, protože tohle neřeší. A jízdné ve veřejné dopeavě je u nás dost levné, nemůžete tudíž požadovat, aby se "lítačkoví JMK" cestujícící přepravovali taxíky. Muselo by zdražit. Už tu souvislost začínáte chápat?

Tohle není o přístupu zamstnanců. Nárok na taxi neměl, což mu bylo sděleno a dokonce nad rámec nároku dostal tu stovku. Pokud vám to vadí, nekopejte laskavě do ČD, ale do IDS JMK, ať taxíky začne hradit (ovšem kvůli tomu bude nutno zvýšit krajské dotace nebo IDS jízdné, a by noinář budete taky řvát)

+4/0
24.2.2013 1:43

P71a62v41e95l 71D11o37l30n63í72č67e72k 3378213664131

Jinak ještě pro úplnost dodám, že zpoždění měl akorát ten první vlak - osobák ze Zašové do VM (odj. 18,29), předtím jely ze Zašové v cca 15-minutových intervalech autobusy (17,28, 17,38, 17,55 a 18,10), cena podle Idosu 16,- Kč. Kdyby ten trubadúr jel o dvacet minut dřív, tak ten první přestup ve VM stihl a dojel by úplně v pohodě. Jízdenku by si koupil až ve VM, bez problému by to stihl a cenově by to vyšlo nastejno. Ale to né, tajtrlík jede až na poslední chvíli vlakem, od kterého má na přestup čtyři minuty.

+3/−1
23.2.2013 14:23

P44e44t74r 13N38o57v55o90t60n92ý 5797934240701

A kolik by měl očekávat člověk, že si musí někde nechat na přestup, aby to s ČD vyšlo? :-)

+1/−2
23.2.2013 14:29

P94a19v80e91l 66D65o57l69n37í82č86e38k 3808353424321

Nevím kolik očekávat, ale bavíme se tady o někom, kdo je 150 kilometrů od baráku, jede až pozdě odpoledne a spoléhá se na to, že dvakrát (!) stihne za čtyři minuty vylézt z vlaku, přeběhnout celé nádraží a nastoupit do jiného.

Není problém si najít takové spojení, abych měl na přestup řekněme půl hodiny, abych stihl v klidu přestoupit, bez nervů a spěchání. A půlhodinová rezerva by běžné zpoždění pokrýt měla.

A v tomto konkrétním případě ta možnost byla. Samozřejmě nevím, proč pán v té Zašové byl a co tam dělal, ale pochybuju, že by byl natolik zaneprázdněný, aby nemohl jít o půl hodiny dřív na autobus.

O ČD si žádné velké iluze nedělám a také s nimi mám svoje zkušenosti, ale právě proto, když někam jedu vlakem, tak si dopředu zjistím i alternativní spojení pro případ, že by se něco podělalo. Navíc ještě v zimě, kdy je ta pravděpodobnost vyšší.

+4/0
23.2.2013 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.