Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo zachrání nižší poplatky za koleje, stát na to však nepřispěje

Ministerstvo dopravy vymyslelo způsob, jak ulevit silně ztrátovému nákladnímu dopravci ČD Cargo. Správa železniční dopravní cesty o polovinu zlevní poplatek za použití kolejí pro jednotlivé vozové zásilky. Právě tento byznys je totiž pro ČD Cargo nejvíce ztrátový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a55n 63G69a35l68t 9971932663238

To je ale skvělý nápad, jedna z obrovských výhod české republiky je její postavení v střední evropě kdy přes nás prochází spoustu obchodu.... Tak rychle rychle všechny vyhnat ať jezdí raději skrz Polsko a Německo a tady můžem leda tak zhasnout....

+1/0
27.2.2013 8:10

V52i42k47t87o41r 22N60á62r72o63ž49n63ý 3899212118

Díky nefunkčnosti českého státu nás už všichni objíždějí. Málokterý nákladní vlak jedoucí z Budapešti například do Belgie jede přes ČR.

+1/0
27.2.2013 8:13

J56i61ř90í 36E58r83b75e44n 1753304696337

Poraď, jak se sníženým poplatkem vyhánějí přepravci?

Zatím jsme je vyhnali zvýšenou spotřební daní...

0/0
27.2.2013 10:03

V31i32k97t58o41r 55N17á16r58o78ž37n17ý 3769642478

Je to tím , že poplatky za použití DC jsou u nás vyšší než v ostatních zemích , ale kvalita infrastruktury a průjezdnost uzlů pokulhává.

0/0
27.2.2013 10:21

J86i45ř72í 34E65r51b67e78n 1163174676177

Ale článek je o snižování poplatku, takže mi ten první příspěvek přišel divný ;-)

0/0
27.2.2013 11:54

M39i75r96o71s67l71a88v 38Z40i73k15m18u17n81d 7149513764333

Stačí, aby se srovnala výše silniční daně = poplatek za použití pozemní dopravní cesty a poplatek za použití železniční dopravní cesty. Například vozidla elektrická neplatí žádnou silniční daň, čili vlaky tažené elektrickými lokomotivami měly mít nulový poplatek. Podobně v silniční dopravě jsou osvobozeny autobusy, které najedou příslušný podíl výkonů v režimu základní dopravní obslužnosti Stejný režim by měl uplatněn i pro všechny železniční dopravce ... říká se tomu "harmonizace podmínek pro podnikání v dopravě".

+4/−2
26.2.2013 17:06

V82i58k92t45o88r 98N12á94r13o80ž62n52ý 3919502738

Nevím , proč by elektrické vlaky neměly platit poplatek za použití DC. Jinak tento poplatek je ryze marginální položkou v rozpočtu železničního dopravce. A tak , jestli dostane takovou či onakou slevu...o ničem prakticky nerozhodne.

0/−2
26.2.2013 18:55

J48i77ř40í 61E17r69b45e87n 1353174226397

Možná proto, aby měli dopravci rovné tržní podmínky? Ošupné za koleje je mnohonásobkem poplatku za silnice. A to jeden jediný kamion opotřebí silnice jako 16.000 osobních aut.

+1/0
27.2.2013 5:46

J64i27r82k47a 25D11v81o33ř18á23k 4925850973688

Tady je někdo informovaný. 2,3 miliardy za použití dopravní cesty ČD Cargem jsou pro vás marginální položkou?

0/0
27.2.2013 10:10

J71a67n 17G75a86l81t 9631432683148

Nezapomeňte na spotřební daň z PHM.

0/0
27.2.2013 8:20

J72i89r69k63a 47D69v67o38ř75á68k 4465770303438

A co je s ní? Motoráky a dieselové mašiny ji snad neplatí?

0/0
27.2.2013 10:21

P46e51t19r 27D64v34o84ř54á63k 9474977762800

Ziskové Cargo bylo úspěšně vytunelováno a teď se potácí v křečích.

http://ekonomika.idnes.cz/auditori-nasli-v-cd-cargo-podezrele-prodeje-i-miliardove-ztraty-pw0-/ekoakcie.aspx?c=A101012_114142_ekoakcie_vem

+1/0
26.2.2013 15:18

M59a29r39t75i30n 57K78a73r35á40s28e84k 9488553638198

Spis muselo zacit celit konkurenci.

0/−1
26.2.2013 16:09

Z39b31y93n47ě72k 39P45o72p46o78v44s28k28ý 9366328657703

Obávám se, že pan Dvořák má pravdu. Stačí si dohledat články z minulosti. Od různých pochybných prodejů, přes pronájmy atd...

+1/0
26.2.2013 16:58

V88i18k19t45o91r 26N29á50r69o21ž20n90ý 3419262778

Tak to víte...firma řízená státem , který neví co v oblasti dopravy chce a na místa manažerů dosazováni kamarádi politiků. To jinak než bankrotem skončit nemůže

+2/0
26.2.2013 18:56

J30a44n 34V25o13r39á17č 4299838662383

No zdražil bych pořádně mýtné pro vozy 7,5 t a výše. No a našim dopravcům to kompenzoval třeba nižší silniční daní (tak jak to dělají v Polsku). Mýtné pro kamiony bych zavedl na všech silnicích bez ohledu na kategorii (mimo dálnice třeba jen známkou za roční paušál)

+6/−1
26.2.2013 14:10

J51a23n 59V55o97r18á62č 4249588472543

Promiňte, patří jako odpověď panu Gajdovi

0/0
26.2.2013 14:11

D72a46v15i73d 95G13a28j34d80a 5140629652961

Ano.to je celkem rozumné....buď tam přidat,nebo jinde ubrat....tam by nesli náklady silniční přepravci....

+1/−1
26.2.2013 14:22

V82i12k16t61o40r 80N87á34r78o63ž73n16ý 3899232228

Tak se připravte na zdražení všeho zboží...to,že zdražení mýta bude mít za následek přechod k železnici je pouze jenom vaše naivita.

+1/−1
26.2.2013 14:13

M12a38r27t66i39n 75N70o86v19o39t43n13ý 7118598845343

Nijak zásadně by se to do zdražení zboží nepromítlo, to jenom takový mýtus živený automobilovými přepravci. A z mýta by bylo alespoň více peněz na opravy silnic.

0/0
26.2.2013 15:09

V87i56k62t71o95r 11N10á83r76o59ž29n93ý 3829402678

Nebo také jako výpalné firmě KAPSCH

0/0
26.2.2013 18:56

D15a88g15m31a52r 85U95r35b31a22n24o95v31á 3951779853743

Alespoň by se zboží zbytečně nepřeváželo sem a tam.

Spíš nechápu, jak je možné, že jablka z Argentiny jsou stejně drahá jako ta česká.

0/0
28.2.2013 15:44

J92a38n 85G58a37l51t 9251112373438

To je ale skvělý nápad, jedna z obrovských výhod české republiky je její postavení v střední evropě kdy přes nás prochází spoustu obchodu.... Tak rychle rychle všechny vyhnat ať jezdí raději skrz Polsko a Německo a tady můžem leda tak zhasnout.... </sarkasmus>

0/0
27.2.2013 8:11

J88i79r56k76a 14D77v71o37ř23á94k 4375420473918

Ono by bylo dost velké "zdražení" už to, kdyby se ještě důsledněji sledovala váha kamionů.;-)

0/0
27.2.2013 9:59

P30e41t59r 80C14h77v86á98t73a54l 4112532540184

Takže jestli to správně chápu...máme dvě státní firmy..SŽDC, která relativně dobře hospodaří a ČD Cargo, která je tvrdě v mínusu....a nařídíme té ůspěšné, aby slevou svých služeb zachraňovala tu špatnou... no, tomu se říká logické rozhodnutí....ČD Cargo peníze prošustruje a stejně krachne a k tomu vezme ssebou i SŽDC... bravo ministře dopravy...pravý Kalouskův učeňRvRv

+2/−5
26.2.2013 13:52

J77i47ř89í 30E25r52b16e55n 1733444196277

Tři státní firmy. SŽDC, ČD a ČD Cargo.

A SŽDC je "úspěšná" jenom díky tom, že vybírá ošupné za kolejnice na dávno amortizované trati, do kterých neinvestuje.

+8/−1
26.2.2013 13:56

P59e68t63r 89C46h59v89á92t37a95l 4912442950584

Hmm, a to je něco proti běžné praxi?? To by např. majitel domu, který je již amortizovaný, měl přestat vybirat nájemné?? Holupost, co??

0/−3
26.2.2013 14:05

Z56d89e16n12ě74k 60W33e62r59n75h15a17r26t 6947845742668

No jo, ale tady jde spíš o to, že majitel domu a nájemník je fakticky jedna osoba a peníze se pouze přeposílají z jednoho účtu na druhý. SŽDC i CD Cargo je fakticky státní majetek.

+1/0
26.2.2013 14:10

J24i70ř85í 28E27r44b82e17n 1503624606797

Ne, ale měl by z toho vybraného nájmu platit průběžné opravy střechy, vodovodu nebo natírat okna.

Pokud srovnám SŽDC a majitele domu, pak se SŽDC chová tak, jako že v komfortní novostavbě účtuje nájemci deset korun za 1 m&#178; měsíčně, zato v zatuchlé provlhlé barabizně s netěsnícími okny 200 Kč/m&#178; ...

0/0
27.2.2013 5:50

D80a54v54i33d 66G95a26j49d71a 5690589932961

No upřímně to moc dobře nechápete.Cílem je odvrátit situaci,kdy by na naše cesty a dálnice nárazově přibylo tisíce kamionů ....

+2/0
26.2.2013 13:57

P18e87t83r 38C43h94v18á62t39a77l 4722192400384

No, nevím, jestli to chápete správně vy, ale ČD Cargo prakticky náklad vhodný pro silniční dopravu nepřepravuje...ta už na silnicích dávno je...a pochybuji, že že např uhlí bude někdo posílat kamiony....takže by po krachu spíš vznikl nový přepravce...

+1/−1
26.2.2013 14:03

V54i32k93t34o96r 71N81á77r31o59ž83n59ý 3979682348

Realita je taková ,že už i uhlí se ve velkém měřítku vozí po silnici. Dnes už mají železniční dopravci problém konkurovat silničním dopravcům i ucelenými vlaky ...natož jednotlivými vozovými zásilkami..proto jak tvrdím.. to , že ČDC ušetří pár pěťáků za dopravní cestu jej nezachrání.

+1/−1
26.2.2013 14:11

D93a53v22i91d 31G19a56j97d77a 5170669522271

Uhlí se po silnici rozváží k jednotlivým odběratelům...jen sebevrah by rozvážel uhlí po silnicích :-)

+1/−2
26.2.2013 14:25

Z51d75e81n23ě36k 67W70e26r77n44h61a31r24t 6407665332548

No, tak já už řadu takových sebevrahů viděl. Ono totiž dost zákazníků kromě ceny preferuje i operativnost a ono bohužel je mnohem rychlejší poslat velký návěs po silnici, než to nechat poslat vagonem.

+1/0
26.2.2013 14:31

M82a96r49t37i44n 33K59a27r19á28s97e33k 9258263398298

I firmy co maji uhli jako vyrobni prostredek ho bezne vozi kamionem.

+2/0
26.2.2013 16:19

J64i35r54k77a 69D33v40o96ř18á26k 4195590693168

Bohužel, je to tak. Vlaky s uhlím jsou sice stále k vidění, ale po silnici se ho vozí hodně i na dlouhé vzdálenosti.

0/0
27.2.2013 10:18

J77i89r74k33a 33D69v13o88ř17á52k 4315950273488

Klidně mi těch pár pěťáků (třeba pár pětisetmilionů) dejte, je to pakatel.;-D

0/0
27.2.2013 10:20

J72i91ř61í 28E31r12b58e14n 1213554846597

No on ten poplatek za ošoupání kolejí je taky "pěkná" věc. Nejvyšší je na rozpadajících se lokálkách se spoustou přejezdů a občasným provozem, naopak nejlevnější je používání koridorových tratí.

Taky by ministerstvu mohlo už konečně dojít, že hlavní trati nemůžou existovat samy, že stejně jako stromy mají kořeny a větve, tak i hlavní tratě potřebují ty navazující místní tratě, aby s tím měl kdo kam jezdit...

+1/0
26.2.2013 13:51

J66a51n 29Č28e24k98a56l 7129505184584

A to jste vzal kde, že na lokálkách je nejvyšší? Pokud je mi známo, platí se za vlakokilometr a tunokilometr, plus koeficient "důležitosti" tati, který je v přesně opačném gardu - pro hlavní trati je nejvyšší...

0/0
26.2.2013 15:15

V91a92c68l26a75v 28P12e55r72o15u90t34k25a 6648897384671

v době kdy ministr hodlá zrušit studentské slevy jelikož nejsou peníze,bude udělena megasleva  Slamečkovi a jeho boys.....

+1/−2
26.2.2013 13:42

D56a73v77i28d 47G72a13j60d68a 5870379312491

A jak by jste řešil nárůst kamionové dopravy na silnicích ?Prosím o konkrétní odpověď ? Děkuji ...

+3/0
26.2.2013 13:43

J24a97n 63G42a68l34t 9621842823848

Zrušit silniční daně, zrušit spotřební daň z pohonných hmot a privatizace silniční sítě.

On to trh dokáže vyřešit lépe.

0/−2
27.2.2013 8:15

V19i10k21t53o74r 27N13á63r33o70ž87n54ý 3759402408

Příklady, jak to dokáže vyřešit trh jsou známé. V jednom z projektů , kdy se soukromník dohodl se státem , že postaví na svoje náklady dálnici a bude ji provozovat a vybírat na ní mýto po dobu nějakých 20 let.... se došlo do stavu , kdy mýto bylo tak drahé , že po dálnici všichni přestali jezdit a projekt zkrachoval.... Zprivatizujte silniční síť a zlikvidujete celou ekonomiku.

0/0
27.2.2013 9:04

D54a29v65i64d 16G39a73j33d33a 5900929692821

Nechápu tendenční název článku?To má opravdu IDNES tak špatné redaktory,že nechápou o čem se mluví na tiskové konferenci ?

+2/0
26.2.2013 13:41

M95a65r75t81i72n 87N67o28v35o29t38n43ý 7658348135603

iDnes má Jana Sůru (zkratka js, kterou se maskuje pod tímto článkem) a ten je podle mě na železniční problematiku hodně špatnej a navíc není nestranný. Ale z titulku bych ho nevinil, ty většinou píšou editoři a redaktoři na něj vliv moc nemají.

+7/0
26.2.2013 13:51

J60i68r31k33a 12D23v15o95ř30á76k 4545450753878

K Janu Sůrovi poznámka: Není sice vůbec nestranný a železniční problematice podle mě nerozumí tak, jak bych u redaktora celostátního deníku, který se chce tvářit jako seriózní, považoval za nutné, ALE ve srovnání s tou ostatní čelátkou se v tom vyzná mnohem víc. To se mu musí v zájmu spravedlnosti nechat!

0/0
27.2.2013 10:16

J62i80ř56í 30E66r67b94e15n 1813874716217

Hezký novotvar: čelátka. To jako směs čeládky s telátky? Pro mnohé námezdní pisálky více než přiléhavé :-)

0/0
27.2.2013 11:56

J28i98r36k30a 49D15v69o72ř71á31k 4715460793818

Koukám, že jste moji chybku jaksepatří vylepšil.;-D

0/0
27.2.2013 12:52

J59i78r61k95a 42D32v51o47ř65á56k 4855450663458

Nejsem si jist, ale nemyslím, že by název článku vymýšlel ten samý člověk co píše obsah. Navíc v iDnes a vlastně všude jsou názvy článků obvykle nejvíc lživé z celého článku, obvykle je info článku zcela jiné, často i úplně opačné.

0/0
27.2.2013 10:26

V64i55k86t42o60r 90N94á15r69o98ž36n49ý 3749132268

Toto opatření nikoho nezachrání , spíše oddálí konec firmy ČD Cargo

+2/−3
26.2.2013 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.