Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD Cargo zachrání nižší poplatky za koleje, stát na to však nepřispěje

Ministerstvo dopravy vymyslelo způsob, jak ulevit silně ztrátovému nákladnímu dopravci ČD Cargo. Správa železniční dopravní cesty o polovinu zlevní poplatek za použití kolejí pro jednotlivé vozové zásilky. Právě tento byznys je totiž pro ČD Cargo nejvíce ztrátový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a13n 55G80a29l77t 9861972403508

To je ale skvělý nápad, jedna z obrovských výhod české republiky je její postavení v střední evropě kdy přes nás prochází spoustu obchodu.... Tak rychle rychle všechny vyhnat ať jezdí raději skrz Polsko a Německo a tady můžem leda tak zhasnout....

+1/0
27.2.2013 8:10

V11i26k61t21o34r 34N21á75r88o17ž86n20ý 3349902888

Díky nefunkčnosti českého státu nás už všichni objíždějí. Málokterý nákladní vlak jedoucí z Budapešti například do Belgie jede přes ČR.

+1/0
27.2.2013 8:13

J62i57ř18í 17E89r94b34e42n 1793334346857

Poraď, jak se sníženým poplatkem vyhánějí přepravci?

Zatím jsme je vyhnali zvýšenou spotřební daní...

0/0
27.2.2013 10:03

V55i75k50t85o47r 51N73á11r65o19ž89n70ý 3649362638

Je to tím , že poplatky za použití DC jsou u nás vyšší než v ostatních zemích , ale kvalita infrastruktury a průjezdnost uzlů pokulhává.

0/0
27.2.2013 10:21

J32i86ř29í 41E22r66b27e70n 1693794176457

Ale článek je o snižování poplatku, takže mi ten první příspěvek přišel divný ;-)

0/0
27.2.2013 11:54

M25i67r46o38s85l47a77v 45Z35i12k68m44u46n32d 7359783714863

Stačí, aby se srovnala výše silniční daně = poplatek za použití pozemní dopravní cesty a poplatek za použití železniční dopravní cesty. Například vozidla elektrická neplatí žádnou silniční daň, čili vlaky tažené elektrickými lokomotivami měly mít nulový poplatek. Podobně v silniční dopravě jsou osvobozeny autobusy, které najedou příslušný podíl výkonů v režimu základní dopravní obslužnosti Stejný režim by měl uplatněn i pro všechny železniční dopravce ... říká se tomu "harmonizace podmínek pro podnikání v dopravě".

+4/−2
26.2.2013 17:06

V52i79k35t71o46r 22N47á20r66o68ž84n15ý 3699772128

Nevím , proč by elektrické vlaky neměly platit poplatek za použití DC. Jinak tento poplatek je ryze marginální položkou v rozpočtu železničního dopravce. A tak , jestli dostane takovou či onakou slevu...o ničem prakticky nerozhodne.

0/−2
26.2.2013 18:55

J35i15ř63í 37E32r52b91e28n 1113604626517

Možná proto, aby měli dopravci rovné tržní podmínky? Ošupné za koleje je mnohonásobkem poplatku za silnice. A to jeden jediný kamion opotřebí silnice jako 16.000 osobních aut.

+1/0
27.2.2013 5:46

J82i18r86k86a 54D83v26o98ř81á72k 4785540983278

Tady je někdo informovaný. 2,3 miliardy za použití dopravní cesty ČD Cargem jsou pro vás marginální položkou?

0/0
27.2.2013 10:10

J28a77n 92G39a64l34t 9661192403678

Nezapomeňte na spotřební daň z PHM.

0/0
27.2.2013 8:20

J96i56r29k93a 34D78v73o18ř93á39k 4385330793238

A co je s ní? Motoráky a dieselové mašiny ji snad neplatí?

0/0
27.2.2013 10:21

P11e88t70r 95D38v56o59ř64á20k 9134737982870

Ziskové Cargo bylo úspěšně vytunelováno a teď se potácí v křečích.

http://ekonomika.idnes.cz/auditori-nasli-v-cd-cargo-podezrele-prodeje-i-miliardove-ztraty-pw0-/ekoakcie.aspx?c=A101012_114142_ekoakcie_vem

+1/0
26.2.2013 15:18

M45a36r94t42i52n 49K88a39r35á88s90e30k 9178633838258

Spis muselo zacit celit konkurenci.

0/−1
26.2.2013 16:09

Z69b92y48n64ě91k 50P93o37p38o61v79s13k86ý 9536558947453

Obávám se, že pan Dvořák má pravdu. Stačí si dohledat články z minulosti. Od různých pochybných prodejů, přes pronájmy atd...

+1/0
26.2.2013 16:58

V43i46k23t60o86r 87N44á49r87o22ž96n49ý 3889732718

Tak to víte...firma řízená státem , který neví co v oblasti dopravy chce a na místa manažerů dosazováni kamarádi politiků. To jinak než bankrotem skončit nemůže

+2/0
26.2.2013 18:56

J44a93n 26V64o18r16á47č 4509988662793

No zdražil bych pořádně mýtné pro vozy 7,5 t a výše. No a našim dopravcům to kompenzoval třeba nižší silniční daní (tak jak to dělají v Polsku). Mýtné pro kamiony bych zavedl na všech silnicích bez ohledu na kategorii (mimo dálnice třeba jen známkou za roční paušál)

+6/−1
26.2.2013 14:10

J71a46n 11V85o78r92á55č 4869698502323

Promiňte, patří jako odpověď panu Gajdovi

0/0
26.2.2013 14:11

D38a81v58i97d 76G78a52j53d48a 5630899452181

Ano.to je celkem rozumné....buď tam přidat,nebo jinde ubrat....tam by nesli náklady silniční přepravci....

+1/−1
26.2.2013 14:22

V69i87k46t88o96r 91N47á55r80o24ž50n42ý 3629182298

Tak se připravte na zdražení všeho zboží...to,že zdražení mýta bude mít za následek přechod k železnici je pouze jenom vaše naivita.

+1/−1
26.2.2013 14:13

M62a28r33t48i16n 22N67o65v41o36t94n95ý 7608138885363

Nijak zásadně by se to do zdražení zboží nepromítlo, to jenom takový mýtus živený automobilovými přepravci. A z mýta by bylo alespoň více peněz na opravy silnic.

0/0
26.2.2013 15:09

V38i40k96t41o13r 57N93á32r93o51ž23n40ý 3259452678

Nebo také jako výpalné firmě KAPSCH

0/0
26.2.2013 18:56

D59a10g90m29a40r 51U39r95b12a32n14o61v12á 3951859523903

Alespoň by se zboží zbytečně nepřeváželo sem a tam.

Spíš nechápu, jak je možné, že jablka z Argentiny jsou stejně drahá jako ta česká.

0/0
28.2.2013 15:44

J87a22n 11G64a75l25t 9921682943388

To je ale skvělý nápad, jedna z obrovských výhod české republiky je její postavení v střední evropě kdy přes nás prochází spoustu obchodu.... Tak rychle rychle všechny vyhnat ať jezdí raději skrz Polsko a Německo a tady můžem leda tak zhasnout.... </sarkasmus>

0/0
27.2.2013 8:11

J95i91r80k52a 29D73v76o93ř15á40k 4715470963418

Ono by bylo dost velké "zdražení" už to, kdyby se ještě důsledněji sledovala váha kamionů.;-)

0/0
27.2.2013 9:59

P38e74t37r 51C54h97v45á51t60a35l 4272232790904

Takže jestli to správně chápu...máme dvě státní firmy..SŽDC, která relativně dobře hospodaří a ČD Cargo, která je tvrdě v mínusu....a nařídíme té ůspěšné, aby slevou svých služeb zachraňovala tu špatnou... no, tomu se říká logické rozhodnutí....ČD Cargo peníze prošustruje a stejně krachne a k tomu vezme ssebou i SŽDC... bravo ministře dopravy...pravý Kalouskův učeňRvRv

+2/−5
26.2.2013 13:52

J44i17ř32í 33E11r54b46e24n 1593134406847

Tři státní firmy. SŽDC, ČD a ČD Cargo.

A SŽDC je "úspěšná" jenom díky tom, že vybírá ošupné za kolejnice na dávno amortizované trati, do kterých neinvestuje.

+8/−1
26.2.2013 13:56

P18e89t55r 79C53h90v79á72t89a48l 4722482690594

Hmm, a to je něco proti běžné praxi?? To by např. majitel domu, který je již amortizovaný, měl přestat vybirat nájemné?? Holupost, co??

0/−3
26.2.2013 14:05

Z86d45e66n62ě38k 48W81e41r86n81h16a70r91t 6597275782708

No jo, ale tady jde spíš o to, že majitel domu a nájemník je fakticky jedna osoba a peníze se pouze přeposílají z jednoho účtu na druhý. SŽDC i CD Cargo je fakticky státní majetek.

+1/0
26.2.2013 14:10

J95i66ř46í 17E89r70b17e43n 1463504896517

Ne, ale měl by z toho vybraného nájmu platit průběžné opravy střechy, vodovodu nebo natírat okna.

Pokud srovnám SŽDC a majitele domu, pak se SŽDC chová tak, jako že v komfortní novostavbě účtuje nájemci deset korun za 1 m&#178; měsíčně, zato v zatuchlé provlhlé barabizně s netěsnícími okny 200 Kč/m&#178; ...

0/0
27.2.2013 5:50

D70a67v61i73d 24G19a78j60d30a 5630579522301

No upřímně to moc dobře nechápete.Cílem je odvrátit situaci,kdy by na naše cesty a dálnice nárazově přibylo tisíce kamionů ....

+2/0
26.2.2013 13:57

P17e48t19r 60C40h62v92á28t52a16l 4112622680254

No, nevím, jestli to chápete správně vy, ale ČD Cargo prakticky náklad vhodný pro silniční dopravu nepřepravuje...ta už na silnicích dávno je...a pochybuji, že že např uhlí bude někdo posílat kamiony....takže by po krachu spíš vznikl nový přepravce...

+1/−1
26.2.2013 14:03

V38i32k26t87o58r 40N69á28r30o42ž55n82ý 3799652588

Realita je taková ,že už i uhlí se ve velkém měřítku vozí po silnici. Dnes už mají železniční dopravci problém konkurovat silničním dopravcům i ucelenými vlaky ...natož jednotlivými vozovými zásilkami..proto jak tvrdím.. to , že ČDC ušetří pár pěťáků za dopravní cestu jej nezachrání.

+1/−1
26.2.2013 14:11

D17a47v24i26d 98G51a60j55d12a 5830569702981

Uhlí se po silnici rozváží k jednotlivým odběratelům...jen sebevrah by rozvážel uhlí po silnicích :-)

+1/−2
26.2.2013 14:25

Z64d66e98n14ě97k 79W56e44r41n15h27a81r12t 6867165622768

No, tak já už řadu takových sebevrahů viděl. Ono totiž dost zákazníků kromě ceny preferuje i operativnost a ono bohužel je mnohem rychlejší poslat velký návěs po silnici, než to nechat poslat vagonem.

+1/0
26.2.2013 14:31

M60a95r44t21i14n 91K84a62r27á63s81e30k 9418413868408

I firmy co maji uhli jako vyrobni prostredek ho bezne vozi kamionem.

+2/0
26.2.2013 16:19

J15i60r30k37a 57D12v33o31ř26á11k 4305410233228

Bohužel, je to tak. Vlaky s uhlím jsou sice stále k vidění, ale po silnici se ho vozí hodně i na dlouhé vzdálenosti.

0/0
27.2.2013 10:18

J44i97r77k51a 86D21v59o93ř72á81k 4465860433968

Klidně mi těch pár pěťáků (třeba pár pětisetmilionů) dejte, je to pakatel.;-D

0/0
27.2.2013 10:20

J35i12ř10í 28E85r76b50e65n 1783154746367

No on ten poplatek za ošoupání kolejí je taky "pěkná" věc. Nejvyšší je na rozpadajících se lokálkách se spoustou přejezdů a občasným provozem, naopak nejlevnější je používání koridorových tratí.

Taky by ministerstvu mohlo už konečně dojít, že hlavní trati nemůžou existovat samy, že stejně jako stromy mají kořeny a větve, tak i hlavní tratě potřebují ty navazující místní tratě, aby s tím měl kdo kam jezdit...

+1/0
26.2.2013 13:51

J74a28n 20Č83e59k70a50l 7829655144774

A to jste vzal kde, že na lokálkách je nejvyšší? Pokud je mi známo, platí se za vlakokilometr a tunokilometr, plus koeficient "důležitosti" tati, který je v přesně opačném gardu - pro hlavní trati je nejvyšší...

0/0
26.2.2013 15:15

V53a30c36l45a41v 78P83e49r23o14u96t28k26a 6818437644721

v době kdy ministr hodlá zrušit studentské slevy jelikož nejsou peníze,bude udělena megasleva  Slamečkovi a jeho boys.....

+1/−2
26.2.2013 13:42

D65a91v13i25d 22G91a49j20d23a 5200959142771

A jak by jste řešil nárůst kamionové dopravy na silnicích ?Prosím o konkrétní odpověď ? Děkuji ...

+3/0
26.2.2013 13:43

J92a57n 58G78a91l49t 9441712803388

Zrušit silniční daně, zrušit spotřební daň z pohonných hmot a privatizace silniční sítě.

On to trh dokáže vyřešit lépe.

0/−2
27.2.2013 8:15

V91i69k38t55o11r 37N50á94r97o93ž26n73ý 3109622418

Příklady, jak to dokáže vyřešit trh jsou známé. V jednom z projektů , kdy se soukromník dohodl se státem , že postaví na svoje náklady dálnici a bude ji provozovat a vybírat na ní mýto po dobu nějakých 20 let.... se došlo do stavu , kdy mýto bylo tak drahé , že po dálnici všichni přestali jezdit a projekt zkrachoval.... Zprivatizujte silniční síť a zlikvidujete celou ekonomiku.

0/0
27.2.2013 9:04

D37a86v35i28d 67G87a45j44d20a 5490699462891

Nechápu tendenční název článku?To má opravdu IDNES tak špatné redaktory,že nechápou o čem se mluví na tiskové konferenci ?

+2/0
26.2.2013 13:41

M92a29r11t74i36n 98N42o85v65o89t21n69ý 7278228115863

iDnes má Jana Sůru (zkratka js, kterou se maskuje pod tímto článkem) a ten je podle mě na železniční problematiku hodně špatnej a navíc není nestranný. Ale z titulku bych ho nevinil, ty většinou píšou editoři a redaktoři na něj vliv moc nemají.

+7/0
26.2.2013 13:51

J14i92r94k26a 51D14v24o25ř13á92k 4925560583888

K Janu Sůrovi poznámka: Není sice vůbec nestranný a železniční problematice podle mě nerozumí tak, jak bych u redaktora celostátního deníku, který se chce tvářit jako seriózní, považoval za nutné, ALE ve srovnání s tou ostatní čelátkou se v tom vyzná mnohem víc. To se mu musí v zájmu spravedlnosti nechat!

0/0
27.2.2013 10:16

J85i64ř46í 57E74r95b29e88n 1733664756757

Hezký novotvar: čelátka. To jako směs čeládky s telátky? Pro mnohé námezdní pisálky více než přiléhavé :-)

0/0
27.2.2013 11:56

J46i74r65k10a 54D85v57o40ř27á54k 4525940843778

Koukám, že jste moji chybku jaksepatří vylepšil.;-D

0/0
27.2.2013 12:52

J13i96r81k43a 52D83v96o78ř35á74k 4225520253818

Nejsem si jist, ale nemyslím, že by název článku vymýšlel ten samý člověk co píše obsah. Navíc v iDnes a vlastně všude jsou názvy článků obvykle nejvíc lživé z celého článku, obvykle je info článku zcela jiné, často i úplně opačné.

0/0
27.2.2013 10:26

V96i39k35t28o50r 15N39á57r25o58ž16n44ý 3259412448

Toto opatření nikoho nezachrání , spíše oddálí konec firmy ČD Cargo

+2/−3
26.2.2013 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.