Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ČD Cargo zachrání nižší poplatky za koleje, stát na to však nepřispěje

Ministerstvo dopravy vymyslelo způsob, jak ulevit silně ztrátovému nákladnímu dopravci ČD Cargo. Správa železniční dopravní cesty o polovinu zlevní poplatek za použití kolejí pro jednotlivé vozové zásilky. Právě tento byznys je totiž pro ČD Cargo nejvíce ztrátový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a38n 71G67a31l71t 9721302333898

To je ale skvělý nápad, jedna z obrovských výhod české republiky je její postavení v střední evropě kdy přes nás prochází spoustu obchodu.... Tak rychle rychle všechny vyhnat ať jezdí raději skrz Polsko a Německo a tady můžem leda tak zhasnout....

+1/0
27.2.2013 8:10

V70i47k46t11o92r 67N15á31r27o92ž36n72ý 3269882148

Díky nefunkčnosti českého státu nás už všichni objíždějí. Málokterý nákladní vlak jedoucí z Budapešti například do Belgie jede přes ČR.

+1/0
27.2.2013 8:13

J70i29ř67í 24E69r19b44e97n 1353504326227

Poraď, jak se sníženým poplatkem vyhánějí přepravci?

Zatím jsme je vyhnali zvýšenou spotřební daní...

0/0
27.2.2013 10:03

V82i86k77t35o33r 87N17á88r12o40ž61n82ý 3779982368

Je to tím , že poplatky za použití DC jsou u nás vyšší než v ostatních zemích , ale kvalita infrastruktury a průjezdnost uzlů pokulhává.

0/0
27.2.2013 10:21

J79i90ř36í 60E21r82b62e59n 1523144156637

Ale článek je o snižování poplatku, takže mi ten první příspěvek přišel divný ;-)

0/0
27.2.2013 11:54

M80i35r48o20s59l69a55v 32Z43i49k67m12u84n18d 7109123404663

Stačí, aby se srovnala výše silniční daně = poplatek za použití pozemní dopravní cesty a poplatek za použití železniční dopravní cesty. Například vozidla elektrická neplatí žádnou silniční daň, čili vlaky tažené elektrickými lokomotivami měly mít nulový poplatek. Podobně v silniční dopravě jsou osvobozeny autobusy, které najedou příslušný podíl výkonů v režimu základní dopravní obslužnosti Stejný režim by měl uplatněn i pro všechny železniční dopravce ... říká se tomu "harmonizace podmínek pro podnikání v dopravě".

+4/−2
26.2.2013 17:06

V83i46k69t82o63r 17N98á89r20o39ž30n37ý 3349302288

Nevím , proč by elektrické vlaky neměly platit poplatek za použití DC. Jinak tento poplatek je ryze marginální položkou v rozpočtu železničního dopravce. A tak , jestli dostane takovou či onakou slevu...o ničem prakticky nerozhodne.

0/−2
26.2.2013 18:55

J34i36ř63í 63E29r11b22e31n 1763914406337

Možná proto, aby měli dopravci rovné tržní podmínky? Ošupné za koleje je mnohonásobkem poplatku za silnice. A to jeden jediný kamion opotřebí silnice jako 16.000 osobních aut.

+1/0
27.2.2013 5:46

J34i74r13k81a 60D28v84o30ř68á92k 4975700413218

Tady je někdo informovaný. 2,3 miliardy za použití dopravní cesty ČD Cargem jsou pro vás marginální položkou?

0/0
27.2.2013 10:10

J69a59n 26G11a15l24t 9461822603818

Nezapomeňte na spotřební daň z PHM.

0/0
27.2.2013 8:20

J45i48r21k65a 70D24v91o89ř33á82k 4735240173568

A co je s ní? Motoráky a dieselové mašiny ji snad neplatí?

0/0
27.2.2013 10:21

P69e18t49r 98D59v40o38ř92á31k 9174407622150

Ziskové Cargo bylo úspěšně vytunelováno a teď se potácí v křečích.

http://ekonomika.idnes.cz/auditori-nasli-v-cd-cargo-podezrele-prodeje-i-miliardove-ztraty-pw0-/ekoakcie.aspx?c=A101012_114142_ekoakcie_vem

+1/0
26.2.2013 15:18

M74a86r25t86i50n 24K31a46r21á17s28e58k 9538113188468

Spis muselo zacit celit konkurenci.

0/−1
26.2.2013 16:09

Z58b46y54n51ě68k 41P96o73p46o33v30s53k52ý 9266138347173

Obávám se, že pan Dvořák má pravdu. Stačí si dohledat články z minulosti. Od různých pochybných prodejů, přes pronájmy atd...

+1/0
26.2.2013 16:58

V18i26k12t18o95r 33N10á84r20o57ž10n30ý 3509152388

Tak to víte...firma řízená státem , který neví co v oblasti dopravy chce a na místa manažerů dosazováni kamarádi politiků. To jinak než bankrotem skončit nemůže

+2/0
26.2.2013 18:56

J29a55n 72V69o84r21á46č 4439898502493

No zdražil bych pořádně mýtné pro vozy 7,5 t a výše. No a našim dopravcům to kompenzoval třeba nižší silniční daní (tak jak to dělají v Polsku). Mýtné pro kamiony bych zavedl na všech silnicích bez ohledu na kategorii (mimo dálnice třeba jen známkou za roční paušál)

+6/−1
26.2.2013 14:10

J26a92n 77V92o94r14á93č 4519458832153

Promiňte, patří jako odpověď panu Gajdovi

0/0
26.2.2013 14:11

D38a61v23i54d 65G58a83j95d52a 5950289902331

Ano.to je celkem rozumné....buď tam přidat,nebo jinde ubrat....tam by nesli náklady silniční přepravci....

+1/−1
26.2.2013 14:22

V96i52k42t48o95r 71N82á22r66o55ž16n17ý 3179262618

Tak se připravte na zdražení všeho zboží...to,že zdražení mýta bude mít za následek přechod k železnici je pouze jenom vaše naivita.

+1/−1
26.2.2013 14:13

M95a36r97t68i54n 24N26o20v56o40t54n86ý 7588938965523

Nijak zásadně by se to do zdražení zboží nepromítlo, to jenom takový mýtus živený automobilovými přepravci. A z mýta by bylo alespoň více peněz na opravy silnic.

0/0
26.2.2013 15:09

V97i12k54t95o52r 71N54á54r73o10ž91n71ý 3159172478

Nebo také jako výpalné firmě KAPSCH

0/0
26.2.2013 18:56

D42a31g98m26a96r 58U46r18b79a41n85o17v51á 3831339283683

Alespoň by se zboží zbytečně nepřeváželo sem a tam.

Spíš nechápu, jak je možné, že jablka z Argentiny jsou stejně drahá jako ta česká.

0/0
28.2.2013 15:44

J13a18n 15G62a30l19t 9341802533948

To je ale skvělý nápad, jedna z obrovských výhod české republiky je její postavení v střední evropě kdy přes nás prochází spoustu obchodu.... Tak rychle rychle všechny vyhnat ať jezdí raději skrz Polsko a Německo a tady můžem leda tak zhasnout.... </sarkasmus>

0/0
27.2.2013 8:11

J53i31r54k15a 48D92v95o54ř37á93k 4805540483648

Ono by bylo dost velké "zdražení" už to, kdyby se ještě důsledněji sledovala váha kamionů.;-)

0/0
27.2.2013 9:59

P45e26t20r 84C47h13v88á76t72a12l 4122982410944

Takže jestli to správně chápu...máme dvě státní firmy..SŽDC, která relativně dobře hospodaří a ČD Cargo, která je tvrdě v mínusu....a nařídíme té ůspěšné, aby slevou svých služeb zachraňovala tu špatnou... no, tomu se říká logické rozhodnutí....ČD Cargo peníze prošustruje a stejně krachne a k tomu vezme ssebou i SŽDC... bravo ministře dopravy...pravý Kalouskův učeňRvRv

+2/−5
26.2.2013 13:52

J22i22ř74í 44E53r63b91e85n 1343364466237

Tři státní firmy. SŽDC, ČD a ČD Cargo.

A SŽDC je "úspěšná" jenom díky tom, že vybírá ošupné za kolejnice na dávno amortizované trati, do kterých neinvestuje.

+8/−1
26.2.2013 13:56

P54e39t95r 34C87h57v68á49t27a13l 4972482430494

Hmm, a to je něco proti běžné praxi?? To by např. majitel domu, který je již amortizovaný, měl přestat vybirat nájemné?? Holupost, co??

0/−3
26.2.2013 14:05

Z16d76e58n52ě12k 48W60e10r42n24h29a45r11t 6847725582908

No jo, ale tady jde spíš o to, že majitel domu a nájemník je fakticky jedna osoba a peníze se pouze přeposílají z jednoho účtu na druhý. SŽDC i CD Cargo je fakticky státní majetek.

+1/0
26.2.2013 14:10

J83i48ř33í 57E59r79b48e24n 1533394916777

Ne, ale měl by z toho vybraného nájmu platit průběžné opravy střechy, vodovodu nebo natírat okna.

Pokud srovnám SŽDC a majitele domu, pak se SŽDC chová tak, jako že v komfortní novostavbě účtuje nájemci deset korun za 1 m&#178; měsíčně, zato v zatuchlé provlhlé barabizně s netěsnícími okny 200 Kč/m&#178; ...

0/0
27.2.2013 5:50

D18a23v35i11d 13G56a25j37d80a 5330969612531

No upřímně to moc dobře nechápete.Cílem je odvrátit situaci,kdy by na naše cesty a dálnice nárazově přibylo tisíce kamionů ....

+2/0
26.2.2013 13:57

P95e80t14r 51C56h83v75á67t21a24l 4102192900564

No, nevím, jestli to chápete správně vy, ale ČD Cargo prakticky náklad vhodný pro silniční dopravu nepřepravuje...ta už na silnicích dávno je...a pochybuji, že že např uhlí bude někdo posílat kamiony....takže by po krachu spíš vznikl nový přepravce...

+1/−1
26.2.2013 14:03

V95i19k38t57o19r 68N32á34r11o93ž43n96ý 3379572308

Realita je taková ,že už i uhlí se ve velkém měřítku vozí po silnici. Dnes už mají železniční dopravci problém konkurovat silničním dopravcům i ucelenými vlaky ...natož jednotlivými vozovými zásilkami..proto jak tvrdím.. to , že ČDC ušetří pár pěťáků za dopravní cestu jej nezachrání.

+1/−1
26.2.2013 14:11

D20a59v50i70d 14G62a98j43d71a 5960559252191

Uhlí se po silnici rozváží k jednotlivým odběratelům...jen sebevrah by rozvážel uhlí po silnicích :-)

+1/−2
26.2.2013 14:25

Z95d98e34n91ě22k 10W28e27r52n75h87a92r31t 6717795202188

No, tak já už řadu takových sebevrahů viděl. Ono totiž dost zákazníků kromě ceny preferuje i operativnost a ono bohužel je mnohem rychlejší poslat velký návěs po silnici, než to nechat poslat vagonem.

+1/0
26.2.2013 14:31

M59a55r28t47i11n 64K59a47r86á92s96e75k 9658603628528

I firmy co maji uhli jako vyrobni prostredek ho bezne vozi kamionem.

+2/0
26.2.2013 16:19

J23i37r11k68a 51D84v37o38ř12á66k 4835610773818

Bohužel, je to tak. Vlaky s uhlím jsou sice stále k vidění, ale po silnici se ho vozí hodně i na dlouhé vzdálenosti.

0/0
27.2.2013 10:18

J90i29r32k63a 46D10v96o70ř93á44k 4745530343178

Klidně mi těch pár pěťáků (třeba pár pětisetmilionů) dejte, je to pakatel.;-D

0/0
27.2.2013 10:20

J31i51ř85í 24E35r50b18e43n 1773514656747

No on ten poplatek za ošoupání kolejí je taky "pěkná" věc. Nejvyšší je na rozpadajících se lokálkách se spoustou přejezdů a občasným provozem, naopak nejlevnější je používání koridorových tratí.

Taky by ministerstvu mohlo už konečně dojít, že hlavní trati nemůžou existovat samy, že stejně jako stromy mají kořeny a větve, tak i hlavní tratě potřebují ty navazující místní tratě, aby s tím měl kdo kam jezdit...

+1/0
26.2.2013 13:51

J28a88n 44Č44e80k96a69l 7149115764524

A to jste vzal kde, že na lokálkách je nejvyšší? Pokud je mi známo, platí se za vlakokilometr a tunokilometr, plus koeficient "důležitosti" tati, který je v přesně opačném gardu - pro hlavní trati je nejvyšší...

0/0
26.2.2013 15:15

V12a23c62l55a51v 43P66e92r96o59u30t17k60a 6798687364371

v době kdy ministr hodlá zrušit studentské slevy jelikož nejsou peníze,bude udělena megasleva  Slamečkovi a jeho boys.....

+1/−2
26.2.2013 13:42

D73a57v50i79d 96G71a81j17d36a 5590639772831

A jak by jste řešil nárůst kamionové dopravy na silnicích ?Prosím o konkrétní odpověď ? Děkuji ...

+3/0
26.2.2013 13:43

J29a15n 53G98a82l10t 9721942653108

Zrušit silniční daně, zrušit spotřební daň z pohonných hmot a privatizace silniční sítě.

On to trh dokáže vyřešit lépe.

0/−2
27.2.2013 8:15

V20i58k68t24o96r 81N83á63r21o70ž42n39ý 3539362718

Příklady, jak to dokáže vyřešit trh jsou známé. V jednom z projektů , kdy se soukromník dohodl se státem , že postaví na svoje náklady dálnici a bude ji provozovat a vybírat na ní mýto po dobu nějakých 20 let.... se došlo do stavu , kdy mýto bylo tak drahé , že po dálnici všichni přestali jezdit a projekt zkrachoval.... Zprivatizujte silniční síť a zlikvidujete celou ekonomiku.

0/0
27.2.2013 9:04

D15a51v79i47d 25G82a13j25d23a 5390259632601

Nechápu tendenční název článku?To má opravdu IDNES tak špatné redaktory,že nechápou o čem se mluví na tiskové konferenci ?

+2/0
26.2.2013 13:41

M96a67r63t41i18n 57N40o31v38o57t83n35ý 7518958515163

iDnes má Jana Sůru (zkratka js, kterou se maskuje pod tímto článkem) a ten je podle mě na železniční problematiku hodně špatnej a navíc není nestranný. Ale z titulku bych ho nevinil, ty většinou píšou editoři a redaktoři na něj vliv moc nemají.

+7/0
26.2.2013 13:51

J51i89r60k27a 36D77v58o91ř56á50k 4265160433548

K Janu Sůrovi poznámka: Není sice vůbec nestranný a železniční problematice podle mě nerozumí tak, jak bych u redaktora celostátního deníku, který se chce tvářit jako seriózní, považoval za nutné, ALE ve srovnání s tou ostatní čelátkou se v tom vyzná mnohem víc. To se mu musí v zájmu spravedlnosti nechat!

0/0
27.2.2013 10:16

J83i81ř28í 32E66r52b17e10n 1313954946497

Hezký novotvar: čelátka. To jako směs čeládky s telátky? Pro mnohé námezdní pisálky více než přiléhavé :-)

0/0
27.2.2013 11:56

J76i93r95k22a 73D85v61o18ř71á49k 4635450343288

Koukám, že jste moji chybku jaksepatří vylepšil.;-D

0/0
27.2.2013 12:52

J19i71r84k66a 40D33v87o82ř72á11k 4165280393978

Nejsem si jist, ale nemyslím, že by název článku vymýšlel ten samý člověk co píše obsah. Navíc v iDnes a vlastně všude jsou názvy článků obvykle nejvíc lživé z celého článku, obvykle je info článku zcela jiné, často i úplně opačné.

0/0
27.2.2013 10:26

V98i50k67t64o31r 85N10á64r94o44ž76n39ý 3549342828

Toto opatření nikoho nezachrání , spíše oddálí konec firmy ČD Cargo

+2/−3
26.2.2013 13:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.