Diskuze

ČD Cargo zachrání nižší poplatky za koleje, stát na to však nepřispěje

Ministerstvo dopravy vymyslelo způsob, jak ulevit silně ztrátovému nákladnímu dopravci ČD Cargo. Správa železniční dopravní cesty o polovinu zlevní poplatek za použití kolejí pro jednotlivé vozové zásilky. Právě tento byznys je totiž pro ČD Cargo nejvíce ztrátový.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J45a11n 94G65a82l30t

27. 2. 2013 8:10

To je ale skvělý nápad, jedna z obrovských výhod české republiky je její postavení v střední evropě kdy přes nás prochází spoustu obchodu.... Tak rychle rychle všechny vyhnat ať jezdí raději skrz Polsko a Německo a tady můžem leda tak zhasnout....

1 0
možnosti

Díky nefunkčnosti českého státu nás už všichni objíždějí. Málokterý nákladní vlak jedoucí z Budapešti například do Belgie jede přes ČR.

1 0
možnosti

Stačí, aby se srovnala výše silniční daně = poplatek za použití pozemní dopravní cesty a poplatek za použití železniční dopravní cesty. Například vozidla elektrická neplatí žádnou silniční daň, čili vlaky tažené elektrickými lokomotivami měly mít nulový poplatek. Podobně v silniční dopravě jsou osvobozeny autobusy, které najedou příslušný podíl výkonů v režimu základní dopravní obslužnosti Stejný režim by měl uplatněn i pro všechny železniční dopravce ... říká se tomu "harmonizace podmínek pro podnikání v dopravě".

4 2
možnosti

Nevím , proč by elektrické vlaky neměly platit poplatek za použití DC. Jinak tento poplatek je ryze marginální položkou v rozpočtu železničního dopravce. A tak , jestli dostane takovou či onakou slevu...o ničem prakticky nerozhodne.

0 2
možnosti

Spis muselo zacit celit konkurenci.

0 1
možnosti

J20a44n 89V40o93r86á51č

26. 2. 2013 14:10

No zdražil bych pořádně mýtné pro vozy 7,5 t a výše. No a našim dopravcům to kompenzoval třeba nižší silniční daní (tak jak to dělají v Polsku). Mýtné pro kamiony bych zavedl na všech silnicích bez ohledu na kategorii (mimo dálnice třeba jen známkou za roční paušál)

6 1
možnosti

J35a88n 96V15o62r54á54č

26. 2. 2013 14:11

Promiňte, patří jako odpověď panu Gajdovi

0 0
možnosti

Takže jestli to správně chápu...máme dvě státní firmy..SŽDC, která relativně dobře hospodaří a ČD Cargo, která je tvrdě v mínusu....a nařídíme té ůspěšné, aby slevou svých služeb zachraňovala tu špatnou... no, tomu se říká logické rozhodnutí....ČD Cargo peníze prošustruje a stejně krachne a k tomu vezme ssebou i SŽDC... bravo ministře dopravy...pravý Kalouskův učeňRvRv

2 5
možnosti
Foto

J89i37ř41í 86E39r98b30e17n

26. 2. 2013 13:56

Tři státní firmy. SŽDC, ČD a ČD Cargo.

A SŽDC je "úspěšná" jenom díky tom, že vybírá ošupné za kolejnice na dávno amortizované trati, do kterých neinvestuje.

8 1
možnosti
Foto

J94i11ř49í 75E36r24b48e56n

26. 2. 2013 13:51

No on ten poplatek za ošoupání kolejí je taky "pěkná" věc. Nejvyšší je na rozpadajících se lokálkách se spoustou přejezdů a občasným provozem, naopak nejlevnější je používání koridorových tratí.

Taky by ministerstvu mohlo už konečně dojít, že hlavní trati nemůžou existovat samy, že stejně jako stromy mají kořeny a větve, tak i hlavní tratě potřebují ty navazující místní tratě, aby s tím měl kdo kam jezdit...

1 0
možnosti

J70a27n 96Č95e84k88a13l

26. 2. 2013 15:15

A to jste vzal kde, že na lokálkách je nejvyšší? Pokud je mi známo, platí se za vlakokilometr a tunokilometr, plus koeficient "důležitosti" tati, který je v přesně opačném gardu - pro hlavní trati je nejvyšší...

0 0
možnosti

v době kdy ministr hodlá zrušit studentské slevy jelikož nejsou peníze,bude udělena megasleva  Slamečkovi a jeho boys.....

1 2
možnosti

D19a26v94i89d 75G96a67j53d14a

26. 2. 2013 13:43

A jak by jste řešil nárůst kamionové dopravy na silnicích ?Prosím o konkrétní odpověď ? Děkuji ...

3 0
možnosti

D91a39v98i51d 93G56a92j18d94a

26. 2. 2013 13:41

Nechápu tendenční název článku?To má opravdu IDNES tak špatné redaktory,že nechápou o čem se mluví na tiskové konferenci ?

2 0
možnosti

iDnes má Jana Sůru (zkratka js, kterou se maskuje pod tímto článkem) a ten je podle mě na železniční problematiku hodně špatnej a navíc není nestranný. Ale z titulku bych ho nevinil, ty většinou píšou editoři a redaktoři na něj vliv moc nemají.

7 0
možnosti

Toto opatření nikoho nezachrání , spíše oddálí konec firmy ČD Cargo

2 3
možnosti

D64a47v75i43d 89G92a79j15d30a

26. 2. 2013 13:40

O tom to přece není,naše dálnice nemají kapacitu pojmout další tisíce kamionů měsíčně....chcete li váznout v ucpaných kolonách,přejte si zrušení jednotlivých vozových zásilek....

3 0
možnosti