Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studentské slevy zachováme, slibují někteří dopravci

O levnější jízdné v autobusech a vlacích nepřijdete, vzkazuje část dopravců studentům, kterým už ministerstvo dopravy nechce dál přispívat. Pokud ke zrušení dotací dojde, slevy by nadále poskytovaly například Student Agency, RegioJet, Leo Express nebo státní České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a13n 49S90t39e59h64l20i48k 9525877886611

To přece vyřeší volná ruka trhu

+1/0
26.2.2013 23:16

T57o74m26a51s 49N91o38v77o76t77n90y 3161136158429

Na jednu stranu s tím nesouhlasím, protože skutečné úspory jsou jinde než na 200 milionech za jízdné. Ale před pár lety nic takového nebylo (po zrušení "příspěvku na dopravu") jsme prostě platili plné jízdné pokud nebyla jiná možnost (např. u ČD svého času byl oblíbený Junior pas nebo tak nějak nebo jsme se prostě naskládali do jednoho auta a podělili o náklady). No a svět se nezbořil. U VŠ a SŠ to zase tak velký problém nebude, ale pokud chtějí zrušit i jízdné pro děcka do 15 let, tak to už je moc.

0/0
26.2.2013 22:34

R54a50d23e86k 93J47a51n46a51t47a 9555466844682

Myslím, že sleva pro děti (50% kdekoliv) se rušit nebude, ta existuje beze změny snad už 50 let. Ale sleva pro žáky (65% na trase domov-škola) nejspíš ano.

+2/0
26.2.2013 22:53
Foto

M27a53r12e50k 43Z96i73m77m17e74l 4229490324344

XKdekdo plácá, že vzdělání je zdarma...

...Dojíždím vlakem denně na střední školu - měsíčně platím 1000,- Kč + učebnice, sešity a spousta dalších věcí. Nedovedu si představit, že bych měl platit zase více. Nemám nárok na kvalitní vzdělání??? :-/

+3/−1
26.2.2013 21:12

T71o22m47a52s 61N14o15v96o46t74n74y 3291196338799

Na SŠ už sice nedojíždím, ale kolik těch učebnic a sešitů potřebuješ? Na začátku roku něco, pak v podstatě nic, možná něco dalšího v pololetí. Holt bude menší kredit na telefon a míň pivek v hospodě nebo na pařbě. Možná to není od státu fér, ale časem přijdou horší věci než pár korun na vlak. Mimochodem, když jezdíš denně, tak máš traťovku nebo síťovku ne?

+2/−2
26.2.2013 22:36
Foto

K55a65m74i68l 76Ř63e54h37á74k 4219124405419

Nárok? Brání vám snad někdo ve studiu?

0/0
28.2.2013 12:59

V11í49t97e42k 69V26a72l68a62c47h 7224140685315

Konec vlády a bude nám všem lépe.:-P:-P:-P

0/−1
26.2.2013 20:59

K69a53t47e89ř46i86n12a 67V26e28n77c46l69o93v87á 6798253728150

Už se to někdy stalo?

+1/0
27.2.2013 9:17

Z34u31z50a39n92a 15V15o38l51n49a 1689534452726

Mi osobne prijde velice zajimave, ze se tohle zaclo resit az po prichodu novych hracu na zeleznice/autobusy.

+1/0
26.2.2013 17:30

R12a20d39e12k 10J54a89n25a76t27a 9265886164122

To je jednoduchý. Objem nedotované dopravy po letech stagnace narostl, kompenzace tedy narostly, najednou se Kalouskovi ta rozpočtová položka nevešla do škatulky ....

+2/0
26.2.2013 18:04

A60n53n80a 96P38r73o77c19h92á34z31k55o18v15á 9577940500232

a teď, páni studenti, jděte protestovat - ale oni to zacálují rodičové, že?

+4/−3
26.2.2013 16:41

K89a61r34e33l 79N46o42v48á85k 1350863270590

Je naprosto jasný, že na tohle zrušení slev nejvíc doplatí žáci a studenti denně dojíždějící z nějaké Horní Lhotky do Lužné nad Pšenkavou na učňák. Na hlavních autobusových a železničních trasách, kde funguje konkurence, si dopravci slevu ponechají, aby si udrželi klientelu. Pak je ještě možné, že rudo-oranžové kraje slevu taky ponechají na svých dotovaných spojích, pak bude sleva zrušena jen na rychlících mimo hlavní trasy.

+1/0
26.2.2013 16:05

K38a14t31e39ř57i31n15a 65V16e76n48c53l39o55v91á 6818683818280

Tak doplatí na to všichni studenti - ale třeba zase někteří rodiče začnou přemýšlet o tom, že 5 km není tak daleko na to, aby to potomek nezvládl na kole. To by bylo fajn, ne?

Osobně mi to, že stát platí víc jak polovinu studentského jízdného (doplatek a dotace), připadá tak extrémně absurdní, že bych proti tomu protestovala spíš než proti elektřinu zdražující fotovoltaice.

0/0
26.2.2013 17:40

K44a91t83e59ř74i12n70a 43V67e18n38c63l98o46v87á 6208813138560

P.S.: Přišlo by mi ale docela rozumné, kdyby se i na středních zavedlo prospěchové stipendium pokrývající v případě úspěchu polovinu nákladů na dopravu. Ať maj děcka (a rodiče) trochu motivaci na tý škole něco dělat.

+2/0
26.2.2013 17:42

K69a37r52e72l 35N95o86v32á50k 1750593230100

Stát platí víc jak polovinu VEŠKERÉHO jízdného. Studentům pak platí ještě o něco víc. To je potřeba si uvědomit, prakticky až na výjimky zde není spoj veřejné hromadné dopravy, na který by se (hodně) nedoplácelo. Ať už to dělá obec (u MHD), kraj (u autobusů a místních osobních vlaků), nebo MDČR (rychlíky). Ty výjimky jsou dálkové autobusové spoje a vlaky na trase Praha-Ostrava, které si na sebe dokážou vydělat samy. Na těchto trasách taky funguje jakž takž konkurence, takže tam o slevu strach nemám.

0/0
27.2.2013 12:11

J86a78k70u69b 17H48a20v33l77í24č48e91k 6911580255635

já teda s tím vůbec nesouhlasím... i když už na studentské jízdné nemám nárok...důchodci, kteří berou důchod mají výrazné slevy všude na všehny spoje a studenti, který mají studovat a žádný příjem nemají mají jezdit zadraho... ať se začne šetřit u důchodců (jen co vím, tak v Praze se jezdí po 70 letech zadarmo, v Libereckým kraji jezdí za 100 kč na rok - to je výsměch... místo aby stát podporoval děti a studenty, tak je zařízne a důchodci maj stále benefity)

+2/−2
26.2.2013 15:22

S40t28á82ň16a 80L21o25u95n96o15v25á 3698861421650

Já si myslím, že nejlepší by bylo, aby neměl slevy nikdo. Vždycky to vede jen k tomu, že skupina, která je nemá, se právem zlobí, jak to. Nevím, proč mám dotovat někoho jen proto, že je "sociálně slabý, je mu méně, než 12 let, je mu více než 70 let"...snad jediná skupina, kterou bych ve slevě nechala, jsou lidé pohybově postižení. Ti prostě nemají na výběr, dopravu použít musí, páš třeba nemohou řídit auto.

+2/−6
26.2.2013 15:26

M94a44r46t93i23n 56F47e17n67c81l 8219247839626

A děti snad mohou použít auto? Myslíte, že se skupina školáků ve věku 13 let prostě složí na starou Škodovku a vyrazí? Ty slevy pro studenty jsou tu proto, aby se rodičům snížila obří zátěž rozpočtu. Školák na VŠ přijde ročně na 70 tisíc. Kdybysme k tomu připočetli chystané školné, zdražení jízdného etc. etc., tak můžeme být rázem na 80 tisících a je to znát. Máte vůbec potomka?

+9/−1
26.2.2013 15:31

S31t66á46ň26a 35L15o60u22n25o95v29á 3608451161750

Mít děti je možnost, nikoliv povinnost či nutnost. Mít přeraženou páteř z nehody (kterou jste nezavinil) však není volba.

+2/−8
26.2.2013 15:39

M55a23r61t74i65n 27F84e86n70c12l 8659687249286

Je to možnost, nicméně fakt, že pár má dítě by měl být státem nějak zvýhodněn, protože přeci jen, to dítě jednou bude makat a platit daně.

0/0
26.2.2013 17:23

K29a24t91e29ř13i81n59a 54V32e48n91c97l96o48v76á 6298143588900

O daňovém bonusu jste ještě neslyšel, že? Já se na něj docela těším. :)

0/0
26.2.2013 18:55

T63o49m46a64s 83N40o72v24o92t69n95y 3461526228269

Tak si spočítej kolik to za ten rok je a kolik utratíš za dítě. Když je takový terno, proč všichni nemáme 10 dětí?

0/0
26.2.2013 22:40

K59a50t79e65ř92i41n38a 15V42e89n73c56l48o73v28á 6158383908380

A proč by nás stát měl motivovat k tomu, abychom měli 10 dětí? 8-o

Chtěla jsem informovat vážené posluchačstvo, že státní podpora pracujících rodičů existuje, ne že lze na dětech vydělávat. Připadá mi fajn, že letos budu mít "záporný daně", ale neočekávám, že by mi stát děti živil, šatil nebo do škol dopravoval.

0/0
27.2.2013 9:20

T78o65m27a74s 23N58o33v97o37t11n12y 3331166878929

No a někdo je na hlavu jako Lounová, to je taky možnost. Bohužel pro nás ostatní, mi to taky nezavinili.

0/0
26.2.2013 22:39

R34a43d48e52k 97J56a14n35a78t97a 9815506464302

Pokud se budeme držet tématu článku, což jsou státem kompenzované slevy v dálkové autobusové a železniční dopravě, tak tyhle slevy důchodci již slevy nemají. Kalousek je zrušil 1. ledna 2012.

ČD sice nadále důchodcům mírnou slevu dávají, ale ze svého, ne jako povinnost. Že se jezdí v Praze či Libreci levně, to už je záležitost města a krajů.

+2/0
26.2.2013 15:30

J33a14n51a 43P18r39o76v40a87z50n49í60k79o92v71á 4887489395314

Já souhlasím se zrušením slev a dotací v každém případě. Nicméně je pravda, že si myslím, že by se mohlo začít na méně "bolestných" místech... ono pak jde lidem  těžko do hlavy, že se někde staví státní zakázky za miliardy korun a miliardy se prodrbávají a přitom - na druhou stranu - je zde snaha vehementně šetřit třeba právě na dopravném... v tomto prostředí lze lidem holt jen těžko vysvětlit, že jsou slevy nespravedlivé - když každý vidí, že kdyby se neplýtvalo všude možně, nebylo by toho úsporného opatření třeba...

+7/−3
26.2.2013 14:39

M13a63r25t95i24n 54F31e74n10c83l 8189647959926

Já s tím tedy nesouhlasím. Je to jen další hloupá snaha o zálátání díry na tom absolutně nesprávném místě. Ty slevy tu nejsou jen tak pro srandu.

Už jsem o tom psal: http://fencl.blog.idnes.cz/c/323418/Zruseni-studentskych-slev-jako-dalsi-forma-pseudouspor.html#t2

+6/−1
26.2.2013 15:33

K72a36t77e52ř28i84n22a 55V75e45n26c78l84o51v22á 6328323528510

Jasně, proti látání děr je třeba protestovat vždy a za všech okolností. ;-D Každý, na kterého úspoda dopadá by ji raději viděl dopadat na někoho jiného. Výdělečně činný je spravedlivě rozhořčen, že musí živit studentský a důchodcovský nemakače, ekonomicky neaktivní se zas bouří, že se pracující lid vyžírá a nevinnému chudákovi nic nenechá. A všichni máme co jíst a všichni nadáváme na médii zveličené korupční díry v rozpočtu, které by sice bylo taky moc fajn zalátat, ale zatím na to neexistují mechanismy.

Tim neříkám, že tunely neexistují a že se nemají řešit. Tvrdím jen, že je důležité prosazovat úspory a rušit absurdní opatření deformující trh i tam, kde se to někomu nelíbí.

S ouctou, student.

0/0
26.2.2013 19:04

T84o27m53a70s 23N91o71v63o62t92n77y 3601506898469

Jako student jsem měl taky hodně podobných naivních názorů, ovšem hodně rychle pak časem zjistíš, že byly opravdu naivní.

0/0
26.2.2013 22:42

V27á28c73l38a84v 80M97á44c57h77a 1562213749257

no jasně, jako kdyby studovali jen bohatí...

+2/0
26.2.2013 14:36

V19á30c30l84a73v 57M79á61c43h98a 1202943229697

teda, tohle měla být reakce někam níž...

0/0
26.2.2013 14:37

L51u61k47á41š 12J95í53l88e52k 7972971331775

Pokud by občané měli přímý vliv na stát, stát by byl transparentní, ... UŠETŘILO BY SE VÍCE PENĚZ! Občané (nebo jimi řízení politici (řízení = jmenování a odvolávání)) by si řekli co chtějí, za kolik to chtějí a jak si chtějí stát zařídit. Takový stát by nejenom byl schopen přijímat nové myšlenky a postupy, ale je i s precizností aplikovat (IT technologiemi počínaje), takřka by neexistovala nespokojenost (každý by měl příležitost "do toho mluvit), atd...

0/0
26.2.2013 14:36

V13í13ť27a 57K93r92u17t75i42š 9677954433108

Má to jen jednu vadu na kráse - příliš moc "BY".

0/0
26.2.2013 16:03

J52i14r78k50a 52N26o21v70á25k 1805628194980

JAk to jen ti komunisti za bývalého režimu dělali, že na projetí 97 km autobusových linek (2x jsem přestupoval) jsem jako student platil dohromady jen 8,50 až 9,50 Kčs. Mohl jsem si totiž ještě vybrat mezi dvěmi trasami. Neslevněné jízdné činilo dohromady 24 až 29 Kčs. A dnes? Cena jízdného (neslevněného) se pohybuje mezi 120 až 137 kč.

+2/−9
26.2.2013 14:34

J30a23n74a 64P93r78o34v85a74z26n28í84k11o35v34á 4167579875474

nevěřím, že tohle někdo nenapsal ve srandě ;-D

+6/0
26.2.2013 14:42

M79a70r97t94i66n 36N62o79v61o64t82n69ý 7948408365653

Ano, ale od té doby byla inflace asi 1500%, takže by dnes srovnatelná cena byla 350 až 450 Kč. Pořád si myslíte, že to tehdy bylo levnější?

+2/0
26.2.2013 15:14

R79a39d47e89k 13J19a64n59a80t86a 9635336924972

To ne, ceny od roku 1989 vzrostly cca 5x (zdroj: http://www.estav.cz/finance/inflace.html ). Takže inflace je to 400%.

Ale máte pravdu, že doprava je dnes levnější - jestli tehdy ten bus stál zhruba 29 Kčs, dnes by měl stát 5x 29 = 145 Kč. Ale on stojí 137 Kč :-)

+4/0
26.2.2013 15:28

M40a12r53t66i65n 29N67o15v90o77t43n47ý 7248878385603

Ano, máte pravdu, omlouvám se za chybu. Počítal jsem to již před delší dobou z toho samého zdroje a blbě jsem si to pamatoval, zaměnil 5 za 15. Díky za opravu.

0/0
26.2.2013 17:00

M61i59r63o72s42l83a63v 11B17e89n84e21š 1587174353720

Všechny rozumné dopravce chválím (ačkoli si uvědomuji, že to nedělají jen z dobrých pohnutek). R^

+1/−1
26.2.2013 14:23

T92o16m 67P95á81l51e28k 1981686479578

Je to pochopitelné. Studenti činí velké procento přepravovaných osob...

0/0
26.2.2013 14:21

K95a75t61e38ř32i59n35a 34V22e16n81c55l38o79v35á 6798573828190

Přesně tak. Stačí, aby studenti na pár dní přestali hromadnýma dopravama jezdit a dopravci si rozmyslí, jestli se jim vyplatí dávat slevy.

0/0
26.2.2013 19:07

T25o70m 89P15á88l66e12k 1951986679418

A co jízdné zdarma ve Stř. kraji? Doufám, že ho také zruší. To je jediné, co by měli zrušit.

+2/−1
26.2.2013 14:20

T57o81m50á82š 36N67o87v71o97t97n85ý 9498360186472

Za chvíli si studovat budou moct dovolit jen detičky horních 10.000 a nebo se budou muset zadlužit jako prase. Pak to minimálně 10 let splácet, a to v prostředí ve, kterém vůbec nevědí jestli se uplatní!!!!!

Totálně asociální stát. Už to začíná být opravdu hnus.

Zaměstnavatel si může diktovat skoro co chce, studenti si budou muset brát milionové půjčky, aby vystudovali a pokud nebudeš mít nasyslíno, tak se snad na starý kolena ani nenažereš. A to nemluvim o odírání těch nejpotřebnějších a to jsou nemocní!!!

Za chvíli si bude člověk muset brát i půjčku na slepák nebo co. Jinak mu to budou totiž dělat jen postaru. Bude dvojí nebo trojí medicína. Buď si vybereš slepák vyříznout klasicky skalpelem to bude zdarma anebo ti to udělají novýma technologiema, ale to už si hochu připlatíš.

Když to teď po sobě čtu stal se ze mě těžkej levičák a to jsem donedávna byl velmi umírněnej střed. No nic bude hůř.

Miluju svou vlast a nenávidím svou vládu!!!!!

+5/−15
26.2.2013 13:53

M64a65r94t14i11n 51K90a77r23á71s22e74k 9408603838298

No o takovych podminkach jako maji studenti v CR si muzou nechat jinde ve svete jen zdat

+13/−1
26.2.2013 13:58
Foto

M42a92r13e17k 81Z32i23m43m79e83l 4589490294194

Buďme na to hrdí :-)

+1/0
26.2.2013 21:17
Foto

H87o73n80z52a 26P58r42o69v38a98z81n74í85k 8698941537877

No... co je špatně na tom, že když si připlatím tak dostanu lepší lékařskou péči?

+7/0
26.2.2013 14:03

V75o44j62t62ě95c19h 86T35r75l74i33c75a 4616861985501

Další, co žije v iluzi, že je nyní studium na VŠ zdarma. Kde myslíte, že se bere těch 22mld ročně, co stojí terciální vzdělávání? Stát to vybere od lidí, akorát tomu neříká "školné" ale "daně", že ano. Takže si to student stejně nakonec zaplatí, jen jinak. Taky to bohužel zaplatí Franta, který je šikovný truhlář a k VŠ se v životě ani nepřiblížil. Divím se právě naopak chudým, že jim nevadí, že de facto cálujou VŠ dětem z bohatých rodin.

+11/0
26.2.2013 14:16

K74a69t51e35ř41i96n13a 45V81e68n18c83l77o75v67á 6338223738200

Jo, a ještě když ty "lepčí dětičky" na VŠ vidím, tak bych jich polovinu vyházela rovnou (za naprostý nedostatek zájmu) a z druhé poloviny peněz zařídila skutečně levné školství těm, co na to mají potenciál a snahu. Ale to bychom pak neplnili mezinárodní kvóty vysokoškoláků v populaci, žé... :-P

0/0
26.2.2013 17:35

J31a82n55a 14P91r23o30v43a13z18n66í55k66o42v74á 4107739205364

Můj přítel je nyní v USA a studuje školu, která stojí v řádu statisíců Kč na semestr (!!) A překvapení - rozhodně tam nestudují pouze bohatí. Naopak je zde DOBRÝ systém stipendií a půjček, který umožňuje studovat všem těm, kteří chtějí, kteří té škole opravdu dávají svůj život  - a za to mají jistotu v případě úspěšného dostudování, že seženou dobré zaměstnání. Je to tedy o systému, který se musí správně nastavit, samozřejmě, že nelze pouze zavést školné a pokračovat v tom (zparchantělém) stylu, jak je to dnes.

A za svoje zdraví ať si platí kdo chce co chce. Když vám můžou ošetřit zlomenou ruku buď "zadarmo" s těžkou sádrou nebo za příplatek 1000 Kč s lehkou - pouze pohodlnější - sádrou (na léčbu nemá vliv), tak proč bych si nemohla dobrovolně připlatit?? Je to pro Vás nespravedlivé? V čem bože muj? :-)

+4/−2
26.2.2013 15:02

T66o19m86á97š 37C59h92r77a49s98t53n86ý 2888559879251

Pozor, na léčbu vliv má. Vyšší mechanickou i technologickou odolností razantně snižuje riziko postop komplikací. "Lehká" sádra fixuje již po 30 minutách, "těžká" má čas tuhnutí i dva dny, při kterých může a dochází k tvorbě vůle ve fixaci. A nákladový rozdíl je upřímně zrovna u tohoto zanedbatelný.

0/0
27.2.2013 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.