Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Byznys se slevami v dopravě: nejvíce od státu získala Student Agency

Na kompenzacích za státem nařízené slevy získala z ministerstva dopravy loni nejvíce společnost Student Agency společně se sesterskou společností RegioJet. Ukazuje to přehled poskytnutých příspěvků za loňský rok, který získala MF DNES z ministerstva dopravy. S výjimkou slev pro postižené už stát nechce dál dopravcům peníze doplácet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i77r84k90a 34D49v51o58ř90á27k 4185810303158

Pochvala janu Sůrovi. Dobrá práce, vytáhnout z MD ta čísla! :-)

(Ta spekulativní a reálně vpodstatě neexistující suma 600 milionů odhadu od konkurenta ČD, který má veškerou motivaci to hodně nadsazovat tam sice trčí dost neorganicky, ale už jsem si trochu zvykl.;-) )

0/0
4.3.2013 12:34

V42a75c44l70a25v 46H24a95j42e65k 3326719579

Není to bohužel chyba ČD a osttaních dopravců provozující dopravu dle závazkových smluv. Ještě cca před 3 lety byly dotace do žákovského a studentdkého jízdného zcela konkrétní, protože dopravci zádali zpětně a předávali MD a krajům data o prodaných žákovských jízdenkách. Zajémavé by tedy bylo porovnat data před 3 lety a také úvaha co tato změna komu přinesla.:-P

+2/0
28.2.2013 20:03

M28a96r84t26i86n 44P56l59z60á77k 2877449848434

V minulém článku se hovořilo o celkové výši kompenzací 236 milionů. Opravdu má cenu se vzrušovat kvůli takovým drobným, když jinde tečou miliardy?

+1/0
28.2.2013 15:57

R65a48d80e21k 65N84e21u21m76a63n58n 5142712598315

Nemá to cenu.

Pošli mi 100 litrů

+1/−2
28.2.2013 16:25
Foto

H45o28n68z62a 91P32r61o15v11a30z46n72í55k 8808961567357

Je celkem jednoduché prodávat, když prodáváte pod cenou a stát vám zbytek doplatí.

+1/−2
28.2.2013 15:44

M40a12r57t57i61n 54P65l85z46á16k 2297309678824

Nepochopil. Stát nutí dopravce, poskytovat studentům slevy. A za tohle nucení jim pak vyplatí kompenzaci.

+3/−1
28.2.2013 15:54

R72a96d37e25k 58J29a81n92a20t14a 9425786894292

To je pravda, ale je to i o něčem jiném. Zřejmě předpokládáte, že se počet studentů jedoucích vlakem nezmění, akorát částku, kterou doplatil stát, zaplatí oni sami a vlastně se nic reálně nezmění.

Ale spotřebitel (zde student) volí mezi možnostmi podle ceny, kterou zaplatí on sám ze svého. Proto po zrušení kompenzací (a tedy růstu ceny) ve vlacích studentů ubude (nepojedou vůbec, pojedou po pěti v ojetetém autě po rodičích, atd.), což zhorší hospodářský výsledek dopravců.

+1/−1
28.2.2013 16:21

M22a64r40e79k 17M32a73r68t12i73n 8839734126750

To je zvláštní, že v případě tehdejších regulovaných nájmů (tedy také nucení) nic stát majitelům domů nevyplácel...

0/0
28.2.2013 21:02

P23e44t19r 13K94e63l41l84e26r 4159470934

Když je lidi s nárokem na slevy využívají nejvíce, tak čemu se článek diví...???

.

Nebo že by to byla odpověď na prohlášení Jančury v médiích a Idnes obhajuje vládu tak, aby to vypadalo, že vláda vlastně neruší dotace a slevy, ale jen přestává podporovat soukromé firmy...??? 8-o

0/−1
28.2.2013 15:14

V71ě57r45a 52B55e45n47o74v41á 7797780365769

Kdo umí, umí, za pokus to vždy stojí žádat o dotace, škoda, že já to neumím ale nelze se divit, že i dotacím odzvonilo.

+1/0
28.2.2013 14:58

J57i58ř12í 19D65i12a73t49k91a 6708986380691

To nejsou dotace. Stát pouze doplatil cenový rozdíl mezi obyčejnou jízdenkou a jízdenkou se slevou.:-/

0/−1
28.2.2013 16:00

M80a62r33e62k 20P47a98l96i80c65k45a 1215909381433

Houby dotace. Je to stejné, jako kdyby jste měla pekárnu a z nařízení státu byste musela všem důcodcům prodávat rohlíky za korunu. Také byste samozřejmě chtěla po státu, aby vám doplatil rozdíl vůči běžné ceně. A teď se jen stát rozhodl, že to nařízení o rohlíkách za korunu zruší. Bude pouze na prodejcích, zda budou tyto zlevněné rohlíky nabízet sami dál nebo zdraží na běžnou cenu.

+1/−1
28.2.2013 16:12

P10e17t43r 64F82á35b46e15r39a 3741597130732

Asi hlavní věc je fakt, že ministerstvo dopravy zruší dotované jízdné studentům...je třeba si uvědomit, že všem bez rozdílu zda studují VŠ,ŠŠ, gymnázium či učební obor. Peníze, které budou touto cestou v mnoha domácnostech chybět, budou domácnosti někde požadovat, takže lze předpokládat, že v dohledné době se nějaký podobný příspěvek zase objeví. Možná bude adresnější a méně zneužitelný. Je pravdou, že studentské jízdné se v hojné míře zneužívá.

+3/−1
28.2.2013 14:54
Foto

P54a78v85e45l 24Č84e63r83n51í78k 1688415360790

Peníze které stát dával na proplácení jízdného se vybral z daní. Daně platí lidi.. tzn opět je to (trochu neférově) zařízené tak že všichni (bez ohledu na to jestli o službu stojí nebo ne) musí platit aby někteří (ti co studují) měli výhody.

+5/−3
28.2.2013 14:56

P75e91t65r 97F74á73b39e48r84a 3371437540432

Tak je to se vším, nemyslím si, že by příspěvek neměl být. Ale měl by být adresný a vypočítaný tak, aby byl co nejméně zneužitelný, například cesty jen do školy a zpět, ne však za zábavou atd.

+3/0
28.2.2013 15:11

P44e57t92r 87K60e43l34l51e11r 4799100964

Liberalisticky Vás chápu... Ale Vaše úvaha je jen teoretická, bohužel pro život nic moc...

.

Dle vašeho si vezměte třeba invalidní důchody - taky je neužíváte a přispíváte na ně... nebo by si na ně měli přispívat jen Ti invalidé sami...???8-o

+1/−1
28.2.2013 15:18
Foto

P15a73v59e58l 38Č73e33r55n55í69k 1228735750830

Moje snaha je jen vysvětlit že ty peníze se neztrácí a někdo (obyvatelé) je platí.. Tímhle tedy nikdo neušetří a nikdo nezíská. Jen budou platit lidi kteří službu využívají.

Pojištění je něco trochu jiného. To je služba, kterou platím pro jistotu s tím že v tuto chvíli moje peníze používá někdo jiný a pokud by se mi něco stalo, budu potřebovat peníze ostatních. U jízdného to ale vidím spíš podobně jako u poplatků za televizi, které jsou povinné i když třeba vůbec televizi nesleduju.

0/−1
28.2.2013 15:43

P38e44t15r 93K58e12l68l50e29r 4359570904

Víte, jaký je ale HLAVNÍ EFEKT? Odvádět budete stále stejně, ale stát již tyto peníze jako příspevěk/dotaci nebude dávat a nechá si je pro sebe...;-€

.

A bohužel jak je zvykem utratí je za hlouposti typu nové registry vozidel, nové IT vybavení v ceně orbitální stanice apod....;-€

0/0
28.2.2013 15:53

J18i96ř12í 37D74i22a65t11k69a 6108786880551

Jinými slovy, stát ušetří na výdajích a o tuto částku se sníží rozpočtový deficit. ;-)

+1/−1
28.2.2013 16:03

P62e20t98r 87K73e45l29l21e75r 4159890454

Ale jděte... Vy jste hodně naivní... O tuto částku se zvýší vládě možnost útraty... nebo si myslíte, že vše co je volné se dává na snížení schodku? Ani náhodou, Kalousek má většinu v rezervních fondech...

0/0
28.2.2013 16:11

J17i30ř96í 38D64i53a33t11k47a 6658356530271

Což ovšem automaticky neznamená, že se ty peníze utratí. :-/

0/−1
28.2.2013 21:02

J94a98n 18P74a24v38e64l 8263472948906

1)Silně pochybuji že je SA největším příjemcem. Tipl bych si že někdo si pohrál s tím co počítat a ne, aby ČD vyšli lépe.

2) Schází mi tu vyjádření managementu SA, zda jsou pro dotace či ne. Je pravděpodobné, že SA bude pro zrušení dotací pro všechny a tím narovnání trhu.

0/−5
28.2.2013 14:47

D68a61v54i89d 37G79a41j91d21a 5910669902671

A já bych řekl,že ten název STUDENT agency nebude jen tak pro nic za nic...

+2/−3
28.2.2013 14:50

P71e14t55r 55K87e18l95l84e55r 4709780454

jenže ten název STUDENT agency se odvíjí od prvopočátku firmy - AUPAIR a brigády+výuka jazyků pro STUDENTY - víme...?

+2/−1
28.2.2013 15:19
Foto

P21a45v60e75l 35Č29e68r34n16í68k 1128985430720

SA je co se týče dopravy (pokud spojíme vlaky i autobusy) asi největší dopravce v čr hned po drahách. A dráhy jak známo mají takto dotovanou jen tu jednu trať (ostatní tratě se do toho nezapočítávají).

Proto není divu že má největší dotace na slevy.

Nebo to tak není a je někdo větší?

+2/0
28.2.2013 14:51

P67e34t42r 42K34e37l17l50e12r 4199820184

Hlavně berte i třeba obsazenost jednotlivých spůjů, v té bych tipoval SA jako lídra trhu...

0/−2
28.2.2013 15:20

M37a39r97e16k 23P90a75l53i26c43k79a 1265849711973

Zrovna u SA je obsazenost docela umělá relativně nízkou kapacitou, protože jezdí komerčně, takže samozřejmě jejich cílem je mít vytíženost nejblíže 100%. To, že se třeba 20 lidí nedostane, kam potřebuje, je nemusí zajímat.

+2/0
28.2.2013 16:15
Foto

P66a60v13e12l 55Č21e25r50n71í51k 1238455500370

Kapacita běžného SA busu je kolem 60ti lidí myslím. Jízdenky se prodávají převážně dopředu (většina spojů je tedy obsazená den před odjezdem) a pokud dojde k obsazení výrazně dřív než je běžné, pak SA zajišťují i náhradní spoje (obvykle pronájem autobusu od jiného provozovatele který jede paralelně s hlavním spojem ve stejný čas). Z prahy do brna tak ve špičkách jezdí i 3 autobusy naráz.

Celé to je postavené právě na tom že se dopředu prodávají místenky. Kdyby ČD den dopředu věděli, kolik lidí pojede, pak taky můžou tomuto počtu uzpůsobit vlak (jenže tak to naneštěstí v železnici nefunguje)

+1/−1
28.2.2013 18:58
Foto

P70a42v50e91l 26D90v39o36ř98á55k 7219329880569

Nemyslím si, že SA je největší dopravce po drahách. Podle mého názoru je to Busline bývalé ČSAD Semily. Možná se mýlím.

0/0
28.2.2013 16:08
Foto

P33a53v26e56l 62Č38e50r88n98í17k 1368955220870

Nejsem ekonom, ale na http://www.busline.cz/o_firme/28/ se píše, že očekávané roční výnosy jsou 1 miliarda Kč. Oproti tomu SA má ve výroční zprávě z roku 2011 ( http://www.studentagency.cz/o-nas/vyrocni-zpravy/vyrocni-zprava-2011/vyrocni-zprava-2011.pdf ) vypočítané výnosy na 1,7 miliardy (z toho pouze autobusy 960 milionů)

Takže i když jde bezesporu o velkou firmu (která navíc měla výhodu že nezačínala od nuly ale pouze převzala majetek bývalých státních podniků) bude SA větší než Busline

0/0
28.2.2013 19:11

M36a64r98t54i34n 26P54l11z39á33k 2677799688394

V minulém článku se psalo o 100 milionech pro ČD...

0/0
28.2.2013 15:57

D60a56v90i33d 32G67a27j28d34a 5660829222851

A sákryš...to je překvápko...takže kdyby nedostával dotaci,tak si nemůže dovolit takové ceny ?Ono totiž naftě a elektrice je jedno,jestli veze studenta,nebo ne...stojí furt stejně.Pokud SA se specializuje svými cenami na studenty je to právě z důvodu možných dotací...

+7/−2
28.2.2013 14:34

P80a42v43e65l 29H78o50r98á44k 8551663975712

Jste ekonomický genius. Kdyby tohle věděl Žaluda, tak jsou ČD vysmáté.

0/−3
28.2.2013 14:39

D11a32v24i92d 87G81a69j20d37a 5510269132731

Nerozumím Vašem příspěvku,asi takový génius nebudu,jen mi z přísně laického pohledu přijde SA jako zdravotní pojišťovna,která je zajímavá jen pro zdravější část populace.

+3/0
28.2.2013 14:44
Foto

P53a70v18e39l 42Č71e22r39n73í67k 1948675480110

Podíl studentů ve vlacích/autobusech SA je prakticky stejný jako u jiných dopravců. Název je daný hlavně tím že se z počátku orientovali především na studentskou populaci (Au-Pair pobyty v zahraničí atd)

Nevím jestli s nima jezdíte nebo ne, ale stačí se podívat kdo nastupuje do spojů a zjistíte že je to naprosto běžné složení obyvatel od mladých přes dospělé až po důchodce

+2/0
28.2.2013 14:53

J27i40ř25í 10D34i34a59t66k93a 6148406770101

Jste mimo. Nejedná se o dotaci. Stát pouze dopravci doplatí rozdíl nezi běžným jízdným a jízdným se slevou. To znamená, že pokud má např. SA nižší běžné jízdné, dostane i méně na doplatku za jednotlivou jízdu. ;-)

0/−2
28.2.2013 16:07

P51e75t52r 89K26o61l55o34m78a90z14n23í94k 8844423370636

Jinými slovy, soukromník přepravil více studentů než ČD.

+2/−4
28.2.2013 14:29

P28a35v49e80l 51H79o21r51á91k 8771233865752

Tak pokud má student možnost si vybrat, tak se nedivím, že nepoužije ČD.

+1/−2
28.2.2013 14:33

P14e97t64r 70H69r63o30m76á78d15k91a 1759472485208

vy jste to v matematice moc daleko nedotáhl, že?

""žluté firmy" loni v součtu získaly přes 72 milionů korun. Z toho necelých 40 milionů putovalo Student Agency na jejich autobusy, zbytek na vlaky RegioJetu."

.

"Přes 60 milionů loni stát vyplatil na kompenzacích Českým drahám, především za provoz vlaků mezi Prahou a Ostravou. "

.

ostatně, usuzovat na počty z vyplácených cen taky moc nejde... hlavně Regiojet používá ten trik s vysokými cenami pro výpočet slevy, za které nikdo normálně nejezdí.

+5/−1
28.2.2013 14:34
Foto

P86a38v49e27l 39Č40e84r15n38í29k 1108945400480

Přesněji řečeno: "soukromník na všech svých autobusových linkách a vlakové lince praha-ostrava převezl více studentů (a pravděpodobně i lidí) než čd na vlakové lince praha-ostrava" 

víte.. to dává smysl pokud porovnáváte jednu jedinou vlakovou linku s celou nabídkou soukromé společnosti :)

0/0
28.2.2013 19:21

M34a82r42e47k 13M86a16r57t33i25n 8789164866490

Takto to nelze prezentovat, protože ČD jezdí v této trase ještě s tzv. pomalým segmentem, který však do tohoto výčtu zařazen není.

0/0
28.2.2013 20:30

J29i56r14k13a 41N10o63v62á38k 6952575455289

Obykle to stát nedělá, tak proč by měl tady ? Např. stát vám nařizuje mít po dvou letech technickou na auto a taky ji za vás nezaplatí. Nařizuje vám povinné ručení a neplatí. Prostě stát téměř vždy svoje nařízení nechá zaplatit někoho jiného. Tak proč zrovna taky to má být vyjímka ?

+3/0
28.2.2013 14:22

J91i35r50k69a 67N88o37v53á31k 6592385445609

sakra to měla být reakce na Hermínu Haker 28.2.2013 14:13

0/0
28.2.2013 14:24

M14a38r15i33o 47L32u53c45h85e80z24i 1954638392844

Ono to chce zrušit hlavně kvůli ČD. Dávat dotace na základě odhadu žadatele dotací, to mě podrž. SA nechte na pokoji. Dokud nebyly autobudy a vlaky od SA, jezdil jsem jako student nacpaný v uličce mezi dveřmi, případně mezi vagony! A to ČD dotace měly jenom pro sebe! Při zrušení by se ale měl spočítat tzv. příspěvek na dopravu a vyplácet to studentům tak jako třeba příspěvek na bydlení. Protože jinak běžná rodina ani jedného potomka na škole neudrží. Nždyť dnes už se náklady na studium pohybují ve výší průměrné hypotéky na byt. A to ještě chtějí po studentech (rodičích) zápisné.

0/−6
28.2.2013 14:20

M71a54r45t88i66n 68M23a31i81k54s20n27a58r 3944963968752

Kdo chce na VS studovati, brigadu si musi sehnati :)

+2/0
28.2.2013 14:26

M68a79t95o34u57š 14K57y34n91c81l 2168548366726

Proto tak křičí.

+3/0
28.2.2013 14:16

M14a58r52t81i76n 23Š48t76ě90p90á16n32e78k 3367153933491

Chapu to dobre, ze stat naridi (stat neni nic mimochodem, terminus technikus, naridi to ministerstvo dopravy hadam), ze prepravce musi dat nekomu slevu a pak ji dopravci zaplati. A ted se tady nekdo zlobi (zase skryta reklama na CD?), ze se vyplaci moc. Neni to tim, ze temi vlaky a autobusy jezdi vic tech, co maji narok na tu vynucenou slevu? Co je na tom spatne? Proste jsou uspesni, tak je trochu pomluvime...

+2/−2
28.2.2013 14:11

L88u83b48o37š 82Š43á59l24e49k 4861638740856

Tak by mně zajímalo, kdy už konečně náš stát přestane být dojnou krávou 8-o  !!

+4/−1
28.2.2013 14:02

H16e76r55m80í16n67a 15H23a29r82k36e90r 9870142272345

Stát nařídil, že budou poskytovat slevu, tak ať si to zaplatí.:-)

+2/−3
28.2.2013 14:13

V35í31t 29B96r41z27o70b86o45h30a24t91ý 7670362353841

Stát neustále něco nařizuje a náklady s tím spojené neplatí, tak proč by v tomto měla být výjimka?

+1/0
28.2.2013 14:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.