Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obchvat Zálešné bude spíš průtah, kritizují lidé plán stavby ve Zlíně

Zlín letos chystá k územnímu řízení projekt silnice za 300 milionů korun. Stavět se může začít až v dalších letech. Lidem se ovšem už teď plán nelíbí. K zemi půjde dvacítka staveb včetně některých baťovských domků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A10n95t57o17n33í48n 76Z37e44l84i93n31k71a 5124128165860

Jak no a? Snad tvrdíte, že areál je špatně přístupný.

0/0
6.3.2013 6:34

M30a80r69t17i15n 13Š85e66ď52a 7521743217

Já s touto stavbu nesouhlasím. Nechápu proč by měli jezdit od R49 kamióny přivaděčem do Zlína a tudy jet průtahem (to není žádný obchvat) dále směrem na východ. Však tohle má řešit přeci R49, která pojede směr Slušovice, Vizovice dále na Slovensko. Přeci kamióny mají jezdit do průmyslových zón, tudiž jedna je u Otrokovic-Malenovic (tam cesta už vede), další je po trase u Holešova, další pak na Příluku (tam by se dala jednoduchým přivaděčem udělat). Pokud budou jezdit kamióny zlínskou kotlinou, je jedno jestli to bude nějakým obchvatem se zdí. Tyto emise pocítí všichni, včetně centra. Dále v dnešní době lidé nebydlí v centru, ale v okrajových čtvrtích (Podvesná, Zálešná, Padělky, Příluky, Fučíkovka, Bartoška), v centru jsou jenom instituce, banky, kanceláře, obchodní centra. Tady nikdo moc nebydlí. V neposlední řadě, tento průtah (obchvat začíná v nezastavěné zóně a končí taktéž) pojede přímo pod okny domova důchodců, dětského domova, onkologického centra, krajské nemocnice T. Bati - ale chápu, tito lidé už vlastně nemají právo na život. Nechápu proč má někdo tendeci zelené město zastavovat betonovým hnusem. To zase bude pomníček, nehledě na to, že nevíme jestli za 20 let bude ještě autodoprava vypadat jak dnes (ceny nafty, nové techologie atd..). A taky až se budeme divit, že nám teče voda kolem baráků, protože se nebude mít kam vsáknout, až zničíme jeden z mála okamžitých vstupů do lesa, to se hned budeme mít lépe!

0/0
1.3.2013 8:52

P89e52t72r 42C89h55u92d98o79b75a 8624858126680

Tady nejde jen o kamióny. Jestli jste ze Zlína, stoupněte si někdy ke křižovatce ulice Padělky IX a 2. května a sledujte, kolik aut těmito ulicemi projede. Prozradím vám, že skutečně moc a z 99% jsou to osobní auta, která přijela směrem od nemocnice a míří na Vršavu (nebo opačně). Obecně si myslím, že nově vybudovaná silnice s protihlukovými stěnami musí být mnohem menší zátěž pro obyvatele Zálešné, než stávající průjezd po zmíněných ulicích.

0/0
1.3.2013 13:26

A95n47t61o72n30í89n 56Z89e82l68i13n89k35a 5844668635600

Páni novináři, v přiložené mapce máte v popisu obchvat PADĚLKŮ misto obchvatu Zálešné, Podvesné a Věžových domů. Je to dost zásadní zcela matoucí chyba.

0/0
28.2.2013 6:24

A16n86t81o51n84í24n 54Z18e25l98i46n90k82a 5294958855250

Pane Kourku a to víte, že je R49 prezentována a trasována jako tah Paříž - ZLÍN - Kijev? No a že to takto bude fungovat, protože 1. etapa výstavby má končit ve Fryštáku, nikoliv v Lípě, jak to nařizuje hodnocení EIA. Víte co následovalo po dokončení dálnice do Otrokovic? Přes Zlín se začaly tlačit kamiony z Ukrajiny, Lotyšska a Litvy. Zlín zachránilo 30 semaforů bez zelené vlny. Něco takového je pro řidiče, který má za sebou a také ještě před sebou tisíce kilometrů na makovici. Tato brzda po dokončení R49 do Fryštáku a 4 proudého přivaděče do Zlína odpadne. Rád bych vám připomenul změny po kterých si můžete položit otázku, jestli takovýto tah přes Zlín v regionu Hané a Valašska chceme, nebo potřebujeme.

Plánovaná cirkulace několika desetitisíců zaměstnanců z a do zóny Holešov není ani v budoucnu reálná.

Zóna Holešov nebude mít nikdy odpadní teplo z výroby elektřiny, chladící vodu, stlačený vzduch a odpadní hospodářství, které má k dispozici bývalý areál Svitu a ZPS.

R49 je pohrobek zóny Holešov. Napojení Zlína a Slovenska byly pouhé záminky, které časem přerostly v tah Paříž - Kijev.

0/−2
27.2.2013 23:44

V56á94c83l83a48v 84P85o15u84s18t81k83a 3680211572

Proč by měl někdo jezdit z Paříže do Kyjeva přes Zlín?

+1/−1
28.2.2013 7:56

A93n61t17o76n86í68n 58Z55e77l53i34n13k41a 5434868835280

Informace najdete v dokumentu Regionální dimenze sítě TEN - T vypracované krajem.

0/0
28.2.2013 8:46

V50á49c97l61a78v 51P34o13u22s39t37k29a 3910101472

Na to jsem se neptal.

0/−1
28.2.2013 9:00

A22n76t41o36n50í51n 61Z21e25l61i96n98k30a 5444468175330

Domnívám se, že jsem vám odpověděl přesně na to, co jste se ptal.

0/−1
28.2.2013 9:10

V38á39c58l65a97v 27P66o42u25s75t48k56a 3800241502

To se domníváte velmi špatně.

0/−1
28.2.2013 9:19
Foto

M12i81c51h29a28l 34K86o28u29r14e61k 5549552237941

Ja doufam, ze stavba bude stat co nejdrive a take ji fandim. Byt drive dalnice do Zlina, hotove obchvaty, budou firmy stavet sve back office, call centra, ligisticka centra apod. ve Zline a ne v Olomouci a v Ostrave. Zlin je mnohem zajimavejsi geograficky, ale diky dopravni nedostupnosti jsme v haji. Diky bohu za dalnici do Otrokovic, ale pak ta cesta do Zlina, no hruza. A poletavy prach v centru Zlina, vite vubec jak spatny vzduch dychame. Lidi, uvazujte a neskuhrejte nad par domky.

+3/−3
27.2.2013 18:57

J53o56s41e19f 61M59i84c70h72a30l59č22í98k 1498799695949

Pořád lepší smrad z aut ve Zlíně než to, co jde z Arceloru nebo Evrazu v Ostravě, případně z Dezy ve ValMezu.

+2/−2
27.2.2013 19:30
Foto

M71i22c11h24a41l 55K77o82u26r63e22k 5519852577791

Dovolim si s vami tak trochu nesouhlasit. Zlin se zacina inverznimi smogovymi dny blizit Ostrave. Jelikoz Zlin lezi v udoli, smog se tady nadherne drzi. Mam na mobilu aplikaci kvalita ovzdusi a jsem nemile prekvapeny. Kdyz je v Ostrave ovzdusi na stupni 5-6, Zlin je take na 5. Uz i ta Praha je na tom lepe.

+2/−1
27.2.2013 21:35

A64n90t76o82n60í64n 38Z12e42l70i59n33k90a 5244168285880

Obchvat Zálešné je vynucená stavba kvůli chystané R49 a plánované Pravobřežce. Plánovaný 4 proudý přivaděč Fryšták z R49 nelze pustit do Sokolské. Navíc územní plán Zlína doposud předpokládá výstavbu Pravobřežní 4 proudé komunikace s průjezdní rychlostí 80-100 km/hod se zaústěním do ulice Sokolské a obchvatu Zálešné Takto je plánováno převedení celého západo - východního provozu přes město Zlín.

0/−1
27.2.2013 18:30

V29á97c76l39a77v 88P43o88u33s14t79k29a 3790951472

Jo, už asi 50 let.

+1/−1
27.2.2013 18:42

A56n70t46o47n97í44n 20Z80e96l93i95n52k35a 5794158855840

Docela jste to trefil. Pravobřežku plánovali architekti od Baťů. V  dnešní době ale není díky výstavbě Niv a Jižních Svahů reálná. To samo o sobě je pro Zlíňáky velká trága. Ostatně, pane pomocný  učiteli, můžete nám sdělit kde bydlíte, když vám problémy Zlína absolutně nic neříkají?

+1/0
27.2.2013 23:06

V32á17c95l34a74v 84P70o95u85s22t65k81a 3410941332

Tak jak to je Antoníne? Jednou tvrdíte, že už se staví a na zasedání zastupitelstva vyskakujete jako směšný papírový čert, a podruhé tvrdíte, že není reálná. Jste pro legraci celému Zlínu, zhruba stejná atrakce jako Olina.

+2/−1
28.2.2013 7:16

A60n87t79o43n19í33n 92Z76e72l96i33n91k13a 5214808365790

Milý Vašíku, co se má budovat směrem od R49 a přivaděče Fryšták si snad umíš přečíst z článku a diskuze k němu. Co se týká Pravobřežky, její pokračování z Čepkova východním směrem je skutečně nereálné. Přesto se postavila příčka Antonínova a v rámci elektrifikace železnice se připravuje asi za cca půl miliardy příčka Prštné - obrovský viadiükt od bývalého Svazarmu až za Dřevnici, aby pod ním mohla podejít 4 proudá Pravobřežka. Příčkami je myšleno příčky k Pravobřežce, která nemá pokračování východním směrem, je jsem již psal. Už tomu rozumíš? Znovu bych tě poprosil o sdělení tvého bydliště a tvé profese. Smutné na tom všem je, že se neplánuje přeložka  státní silnice 1/49 z třídy T. Bati. Tato komunikace Zlín podle mého názoru těžce deklasuje.

0/0
28.2.2013 9:07

V14á43c19l98a60v 85P90o87u15s51t74k82a 3310101622

Pane Zelinka, nesmysly stran pravobřežky zde na iDnes spolu a nejen spolu) řešíme už několik let. Antonínova i Prštenská (bude - li někdy) příčka zatím řeší přístup do znovu se rozvíjejícího areálu Svitu zejména proto, aby nákladní doprava nejezdila přes hlavní křižovatku a kolem Krajského úřadu.  To že jsou obě dlouhodobě v podstatě součástí pravobřežky je sice fakt, ale v tuto chvíli to vůbec nic neznamená.  Až budou ty vaše ukrajinské kamiony brzdit nárazníky o Čepkov, pak můžeme začít diskutovat vážně.

0/0
28.2.2013 9:35

A84n72t58o58n17í18n 61Z92e29l95i24n96k93a 5804368865860

Pane Poustko, problémy příjezdu do areálu Svit měla řešit příčka Antonínova se semaforem. V její trase je i železniční přejezd, takže v její úrovni je areál /průjezdný/ od severu k jihu. Další nepřehlédnutelný a používaný výjezd a vjezd i pro kamiony je za areálem Spáru. Při odbočování do prava z areálu a při najíždění DO areálu se také využívá vjezd u 91. budovy. Takže asi tak.

0/0
28.2.2013 10:21

V61á79c90l52a89v 80P85o14u57s42t55k48a 3300271232

No a? Vždyť říkáte to samé co já.

0/0
28.2.2013 10:28

A89n25t39o19n90í84n 21Z82e19l62i81n21k72a 5334208965610

Jak no a? Vy přece tvrdíte, že areál je špatně přístupný. Špatné je to pouze u zámku, při najíždění na 4 proudou gahurovu a odbočování vlevo.

0/0
6.3.2013 6:39

A61n92t95o27n51í30n 38Z33e38l40i92n28k46a 5624198145390

Ještě dnes ráno jsem netušil, že budu na stará kolena tak populární.

0/0
28.2.2013 9:19

V85á21c70l73a15v 74P87o56u79s54t37k29a 3920171402

No vidíte, dočkal jste se.

0/0
28.2.2013 9:31

A89n35t19o95n87í81n 96Z95e92l55i81n79k80a 5954968905180

Václavíčku, vím že ti to tak připadá. Na zastupitelstvu jsem plánování dopravy kritizoval již 5x. Jenom jednou jsem se dočkal neoprávněných připomínek od odpovědných pracovníků. To snad také něco vypovídá. Uvědom si prosím, že to co se plánuje bude MUSET ZLÍNU VYDRŽET DALŠÍCH 100 LET.Tobě se omlouvám, že ti asi taky šlapu na prsty. Nezapomeň, hlavně zdraví.

0/0
28.2.2013 9:35

V16á97c44l63a27v 16P33o73u13s19t21k39a 3120241422

O mé zdraví se bát nemusíte a o mé prsty už vůbec ne. Naopak, měl byste se začít strachovat o to své, aby vám pravobřežka nevynesla nějakou ošklivou nemoc. A že jste takový dobrák, odpovím vám na vaši otázku. Jsem Zlíňák, přesto že žiju ve vesnici mimo Zlín. A jsem stavař. Už hodně dlouho.

0/0
28.2.2013 9:38

A51n20t31o49n69í62n 32Z59e14l24i73n81k95a 5684898215260

Proč čekat na nemoc, stačí někde ve stínu nůž mezi lopatky. To je ale celkem dost pokleslé, nemyslíte?

0/0
28.2.2013 9:46

V37á31c94l29a14v 30P78o95u16s81t55k39a 3850741522

To nevím, vy už jste to někdy zkoušel?

0/0
28.2.2013 9:48

A85n28t57o31n91í81n 27Z36e19l38i54n52k10a 5774128775820

Ještě neodolám dodat, že od Pravobřežky dalo ministerstvo a kraj ruce pryč. Za prostředky kraje a magistrátu by se toho stejně moc nepořídilo. Smrtelnou ránu dostane Pravobřežka až změnou Územního plánu města Zlína. Ten teprve zruší nebezpečí demolice např. poloviny Rybníků.

0/0
28.2.2013 9:56

V15á89c59l16a17v 59P95o79u44s73t27k76a 3130121812

No vidíte, a máme to doma.

0/0
28.2.2013 10:09

A32n90t63o69n58í60n 66Z73e36l52i91n50k30a 5244878465100

Kdybych to měl doma, tak se s váma tady nestřapčím.

0/0
28.2.2013 10:26

V73á94c43l15a40v 77P67o51u53s29t20k59a 3350711482

Tak jinak pane Zelinka, bude nebo nebude pravobřežka? Prosím o stručnou odpověď. Nejlépe "Ano Bude", popřípadě "Ne nebude." Děkuji.

0/0
28.2.2013 10:39

A79n92t84o36n51í59n 84Z42e84l75i70n69k16a 5854108465380

Doufám, že zdravý rozum zvítězí. Skleněnou kouli ale nevlastním.

0/0
28.2.2013 19:49
Foto

J43a48n 18A60d57l61e21r 2416381976206

Páni novináři, dámy novinářky.

Ti lidé nežijí "v Zálešné", ale "na Zálešné". Stejně tak, jako nejezdíme "do Lešné", ale "na Lešnou". A na Zálešnou, pochopitelně.

Tuhle historické zvykosloví porušil nějaký přicestovalý lokální novinář ve druhé polovině devadesátých let. A jelikož se už v těch dobách více kopírovalo nežli přemýšlelo a zjišťovalo, tak nám przníte lokální zvyky dál.

Mimochodem, kdo z vás ví, co znamená slovo "Zálešná" nebo "Lešná"?

+1/−1
27.2.2013 15:58

J80o73s87e98f 11M42i64c87h39a22l74č40í67k 1198429685119

Já jsem vždycky říkal "do Lešné", ono je v tom tady celkově zmatek, někdo zase říká "na Příluku", jiný zase "v Příluku" nebo "v/na Přílukách" a teď co je správně? Každý to má zažité asi jinak, mně je třeba proti srsti říkat "ve Vsetíně" nebo "do Vsetína", naopak říkat "v Kladně" místo "na Kladně" mi přijde přirozenější... A co to teda znamená (Zá)lešná? :-)

0/0
27.2.2013 19:17
Foto

J43a29n 42A91d71l58e48r 2936421496686

Původ slova "Zálešná" - v tom je ten základní vtip - nikdo nezná.

Mně šlo především o to, aby semediálně nepřemazávaly názvoslovné tradice.

0/0
3.3.2013 9:22
Foto

V21í21t 48M51a58c52h 4768968453580

Osobně této stavbě fandím. Vzhledem k plánovaným stavbám (R49, přivaděč přes Fryšták atd.) bude hotový obchvat Zálešné přínosem. 

Může se totiž stát, že v případě nedokončení nebo odložení této stavby bude tato tranzitní doprava jezdit po ulici 2. května. A to je přeci horší varianta, ne?

+3/−3
27.2.2013 15:29

V93á75c27l89a13v 69P42o14u88s27t64k89a 3620911432

Ono se hlavně může stát ( a je to i pravděpodobnější), že se nepostaví vůbec nic.

+1/−3
27.2.2013 15:39

A64n69t21o61n75í60n 58Z83e22l21i42n75k26a 5454918905520

Vážený pane, s tou vaší nulovou variantou se jděte konečně VYCPAT.

+1/−1
27.2.2013 18:17

V65á40c11l24a53v 73P16o68u85s11t98k83a 3980981582

Čekal jsem že dorazíte. To není moje varianta pane Zelinka. Rozhodně ne.

0/−1
27.2.2013 18:27

A71n90t98o68n63í84n 13Z81e77l39i35n98k60a 5134118135740

Rozhodně je vaše varianta trvale uklidňovat lidi, jako že se nic neděje a dít nebude. Jenže ono se děje. Obyvatelům Zlína se těžce zasahuje do života. Od Kostelce až po Obeciny.

0/−1
27.2.2013 18:37

V73á89c82l92a16v 41P65o84u22s61t26k87a 3670831532

Jo. Všichni jsou z toho úplně na větvi.

0/0
27.2.2013 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.