Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obchvat Zálešné bude spíš průtah, kritizují lidé plán stavby ve Zlíně

Zlín letos chystá k územnímu řízení projekt silnice za 300 milionů korun. Stavět se může začít až v dalších letech. Lidem se ovšem už teď plán nelíbí. K zemi půjde dvacítka staveb včetně některých baťovských domků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A19n47t15o76n31í37n 42Z38e75l53i33n59k93a 5444958175960

Jak no a? Snad tvrdíte, že areál je špatně přístupný.

0/0
6.3.2013 6:34

M36a87r52t58i64n 57Š55e24ď72a 7711923267

Já s touto stavbu nesouhlasím. Nechápu proč by měli jezdit od R49 kamióny přivaděčem do Zlína a tudy jet průtahem (to není žádný obchvat) dále směrem na východ. Však tohle má řešit přeci R49, která pojede směr Slušovice, Vizovice dále na Slovensko. Přeci kamióny mají jezdit do průmyslových zón, tudiž jedna je u Otrokovic-Malenovic (tam cesta už vede), další je po trase u Holešova, další pak na Příluku (tam by se dala jednoduchým přivaděčem udělat). Pokud budou jezdit kamióny zlínskou kotlinou, je jedno jestli to bude nějakým obchvatem se zdí. Tyto emise pocítí všichni, včetně centra. Dále v dnešní době lidé nebydlí v centru, ale v okrajových čtvrtích (Podvesná, Zálešná, Padělky, Příluky, Fučíkovka, Bartoška), v centru jsou jenom instituce, banky, kanceláře, obchodní centra. Tady nikdo moc nebydlí. V neposlední řadě, tento průtah (obchvat začíná v nezastavěné zóně a končí taktéž) pojede přímo pod okny domova důchodců, dětského domova, onkologického centra, krajské nemocnice T. Bati - ale chápu, tito lidé už vlastně nemají právo na život. Nechápu proč má někdo tendeci zelené město zastavovat betonovým hnusem. To zase bude pomníček, nehledě na to, že nevíme jestli za 20 let bude ještě autodoprava vypadat jak dnes (ceny nafty, nové techologie atd..). A taky až se budeme divit, že nám teče voda kolem baráků, protože se nebude mít kam vsáknout, až zničíme jeden z mála okamžitých vstupů do lesa, to se hned budeme mít lépe!

0/0
1.3.2013 8:52

P12e92t56r 34C17h74u30d31o87b91a 8804158286680

Tady nejde jen o kamióny. Jestli jste ze Zlína, stoupněte si někdy ke křižovatce ulice Padělky IX a 2. května a sledujte, kolik aut těmito ulicemi projede. Prozradím vám, že skutečně moc a z 99% jsou to osobní auta, která přijela směrem od nemocnice a míří na Vršavu (nebo opačně). Obecně si myslím, že nově vybudovaná silnice s protihlukovými stěnami musí být mnohem menší zátěž pro obyvatele Zálešné, než stávající průjezd po zmíněných ulicích.

0/0
1.3.2013 13:26

A28n29t43o33n21í57n 83Z48e97l32i64n67k81a 5594618275650

Páni novináři, v přiložené mapce máte v popisu obchvat PADĚLKŮ misto obchvatu Zálešné, Podvesné a Věžových domů. Je to dost zásadní zcela matoucí chyba.

0/0
28.2.2013 6:24

A79n85t23o12n81í39n 43Z91e50l49i81n88k61a 5664318695710

Pane Kourku a to víte, že je R49 prezentována a trasována jako tah Paříž - ZLÍN - Kijev? No a že to takto bude fungovat, protože 1. etapa výstavby má končit ve Fryštáku, nikoliv v Lípě, jak to nařizuje hodnocení EIA. Víte co následovalo po dokončení dálnice do Otrokovic? Přes Zlín se začaly tlačit kamiony z Ukrajiny, Lotyšska a Litvy. Zlín zachránilo 30 semaforů bez zelené vlny. Něco takového je pro řidiče, který má za sebou a také ještě před sebou tisíce kilometrů na makovici. Tato brzda po dokončení R49 do Fryštáku a 4 proudého přivaděče do Zlína odpadne. Rád bych vám připomenul změny po kterých si můžete položit otázku, jestli takovýto tah přes Zlín v regionu Hané a Valašska chceme, nebo potřebujeme.

Plánovaná cirkulace několika desetitisíců zaměstnanců z a do zóny Holešov není ani v budoucnu reálná.

Zóna Holešov nebude mít nikdy odpadní teplo z výroby elektřiny, chladící vodu, stlačený vzduch a odpadní hospodářství, které má k dispozici bývalý areál Svitu a ZPS.

R49 je pohrobek zóny Holešov. Napojení Zlína a Slovenska byly pouhé záminky, které časem přerostly v tah Paříž - Kijev.

0/−2
27.2.2013 23:44

V49á95c13l53a73v 81P77o80u97s50t68k75a 3970661302

Proč by měl někdo jezdit z Paříže do Kyjeva přes Zlín?

+1/−1
28.2.2013 7:56

A20n31t53o10n13í47n 42Z29e31l39i28n49k55a 5574828815770

Informace najdete v dokumentu Regionální dimenze sítě TEN - T vypracované krajem.

0/0
28.2.2013 8:46

V30á91c39l57a92v 13P46o27u97s38t64k60a 3240681502

Na to jsem se neptal.

0/−1
28.2.2013 9:00

A40n30t84o68n64í48n 61Z54e94l94i10n15k40a 5624568515780

Domnívám se, že jsem vám odpověděl přesně na to, co jste se ptal.

0/−1
28.2.2013 9:10

V10á22c28l24a83v 52P89o39u23s52t20k44a 3950111322

To se domníváte velmi špatně.

0/−1
28.2.2013 9:19
Foto

M11i62c87h41a87l 41K51o57u44r33e74k 5189402587501

Ja doufam, ze stavba bude stat co nejdrive a take ji fandim. Byt drive dalnice do Zlina, hotove obchvaty, budou firmy stavet sve back office, call centra, ligisticka centra apod. ve Zline a ne v Olomouci a v Ostrave. Zlin je mnohem zajimavejsi geograficky, ale diky dopravni nedostupnosti jsme v haji. Diky bohu za dalnici do Otrokovic, ale pak ta cesta do Zlina, no hruza. A poletavy prach v centru Zlina, vite vubec jak spatny vzduch dychame. Lidi, uvazujte a neskuhrejte nad par domky.

+3/−3
27.2.2013 18:57

J97o32s34e97f 66M27i71c39h17a66l53č80í95k 1718249815519

Pořád lepší smrad z aut ve Zlíně než to, co jde z Arceloru nebo Evrazu v Ostravě, případně z Dezy ve ValMezu.

+2/−2
27.2.2013 19:30
Foto

M89i69c43h61a34l 49K25o22u80r40e82k 5429942547151

Dovolim si s vami tak trochu nesouhlasit. Zlin se zacina inverznimi smogovymi dny blizit Ostrave. Jelikoz Zlin lezi v udoli, smog se tady nadherne drzi. Mam na mobilu aplikaci kvalita ovzdusi a jsem nemile prekvapeny. Kdyz je v Ostrave ovzdusi na stupni 5-6, Zlin je take na 5. Uz i ta Praha je na tom lepe.

+2/−1
27.2.2013 21:35

A48n43t78o85n55í78n 33Z77e38l89i73n69k69a 5214498775780

Obchvat Zálešné je vynucená stavba kvůli chystané R49 a plánované Pravobřežce. Plánovaný 4 proudý přivaděč Fryšták z R49 nelze pustit do Sokolské. Navíc územní plán Zlína doposud předpokládá výstavbu Pravobřežní 4 proudé komunikace s průjezdní rychlostí 80-100 km/hod se zaústěním do ulice Sokolské a obchvatu Zálešné Takto je plánováno převedení celého západo - východního provozu přes město Zlín.

0/−1
27.2.2013 18:30

V93á22c68l43a68v 79P18o62u90s45t42k76a 3550271362

Jo, už asi 50 let.

+1/−1
27.2.2013 18:42

A35n70t48o11n26í19n 42Z18e20l83i86n81k10a 5714868315160

Docela jste to trefil. Pravobřežku plánovali architekti od Baťů. V  dnešní době ale není díky výstavbě Niv a Jižních Svahů reálná. To samo o sobě je pro Zlíňáky velká trága. Ostatně, pane pomocný  učiteli, můžete nám sdělit kde bydlíte, když vám problémy Zlína absolutně nic neříkají?

+1/0
27.2.2013 23:06

V69á22c30l54a76v 36P54o31u20s51t86k97a 3250251472

Tak jak to je Antoníne? Jednou tvrdíte, že už se staví a na zasedání zastupitelstva vyskakujete jako směšný papírový čert, a podruhé tvrdíte, že není reálná. Jste pro legraci celému Zlínu, zhruba stejná atrakce jako Olina.

+2/−1
28.2.2013 7:16

A53n40t91o23n92í22n 51Z17e55l20i51n34k35a 5714968775130

Milý Vašíku, co se má budovat směrem od R49 a přivaděče Fryšták si snad umíš přečíst z článku a diskuze k němu. Co se týká Pravobřežky, její pokračování z Čepkova východním směrem je skutečně nereálné. Přesto se postavila příčka Antonínova a v rámci elektrifikace železnice se připravuje asi za cca půl miliardy příčka Prštné - obrovský viadiükt od bývalého Svazarmu až za Dřevnici, aby pod ním mohla podejít 4 proudá Pravobřežka. Příčkami je myšleno příčky k Pravobřežce, která nemá pokračování východním směrem, je jsem již psal. Už tomu rozumíš? Znovu bych tě poprosil o sdělení tvého bydliště a tvé profese. Smutné na tom všem je, že se neplánuje přeložka  státní silnice 1/49 z třídy T. Bati. Tato komunikace Zlín podle mého názoru těžce deklasuje.

0/0
28.2.2013 9:07

V63á42c15l68a95v 29P65o58u27s55t49k81a 3870851102

Pane Zelinka, nesmysly stran pravobřežky zde na iDnes spolu a nejen spolu) řešíme už několik let. Antonínova i Prštenská (bude - li někdy) příčka zatím řeší přístup do znovu se rozvíjejícího areálu Svitu zejména proto, aby nákladní doprava nejezdila přes hlavní křižovatku a kolem Krajského úřadu.  To že jsou obě dlouhodobě v podstatě součástí pravobřežky je sice fakt, ale v tuto chvíli to vůbec nic neznamená.  Až budou ty vaše ukrajinské kamiony brzdit nárazníky o Čepkov, pak můžeme začít diskutovat vážně.

0/0
28.2.2013 9:35

A41n10t83o83n56í49n 76Z74e76l97i37n42k34a 5284978215670

Pane Poustko, problémy příjezdu do areálu Svit měla řešit příčka Antonínova se semaforem. V její trase je i železniční přejezd, takže v její úrovni je areál /průjezdný/ od severu k jihu. Další nepřehlédnutelný a používaný výjezd a vjezd i pro kamiony je za areálem Spáru. Při odbočování do prava z areálu a při najíždění DO areálu se také využívá vjezd u 91. budovy. Takže asi tak.

0/0
28.2.2013 10:21

V27á60c35l28a46v 44P89o97u86s54t95k91a 3850581372

No a? Vždyť říkáte to samé co já.

0/0
28.2.2013 10:28

A63n11t51o46n85í95n 46Z12e78l57i58n28k28a 5544878595880

Jak no a? Vy přece tvrdíte, že areál je špatně přístupný. Špatné je to pouze u zámku, při najíždění na 4 proudou gahurovu a odbočování vlevo.

0/0
6.3.2013 6:39

A23n25t62o88n74í42n 23Z48e57l65i19n14k85a 5764898535400

Ještě dnes ráno jsem netušil, že budu na stará kolena tak populární.

0/0
28.2.2013 9:19

V49á47c69l70a56v 65P75o24u49s31t98k41a 3210491372

No vidíte, dočkal jste se.

0/0
28.2.2013 9:31

A35n77t47o97n98í48n 50Z85e87l57i20n63k32a 5634308905480

Václavíčku, vím že ti to tak připadá. Na zastupitelstvu jsem plánování dopravy kritizoval již 5x. Jenom jednou jsem se dočkal neoprávněných připomínek od odpovědných pracovníků. To snad také něco vypovídá. Uvědom si prosím, že to co se plánuje bude MUSET ZLÍNU VYDRŽET DALŠÍCH 100 LET.Tobě se omlouvám, že ti asi taky šlapu na prsty. Nezapomeň, hlavně zdraví.

0/0
28.2.2013 9:35

V24á42c77l96a15v 58P73o76u92s28t27k75a 3470341182

O mé zdraví se bát nemusíte a o mé prsty už vůbec ne. Naopak, měl byste se začít strachovat o to své, aby vám pravobřežka nevynesla nějakou ošklivou nemoc. A že jste takový dobrák, odpovím vám na vaši otázku. Jsem Zlíňák, přesto že žiju ve vesnici mimo Zlín. A jsem stavař. Už hodně dlouho.

0/0
28.2.2013 9:38

A43n19t72o74n36í61n 27Z62e11l49i69n31k16a 5794868655380

Proč čekat na nemoc, stačí někde ve stínu nůž mezi lopatky. To je ale celkem dost pokleslé, nemyslíte?

0/0
28.2.2013 9:46

V67á76c77l89a57v 88P21o44u69s10t92k89a 3750191942

To nevím, vy už jste to někdy zkoušel?

0/0
28.2.2013 9:48

A38n92t86o84n38í22n 57Z38e50l66i51n45k87a 5944718375320

Ještě neodolám dodat, že od Pravobřežky dalo ministerstvo a kraj ruce pryč. Za prostředky kraje a magistrátu by se toho stejně moc nepořídilo. Smrtelnou ránu dostane Pravobřežka až změnou Územního plánu města Zlína. Ten teprve zruší nebezpečí demolice např. poloviny Rybníků.

0/0
28.2.2013 9:56

V95á21c95l60a67v 78P75o42u93s83t77k72a 3160271412

No vidíte, a máme to doma.

0/0
28.2.2013 10:09

A48n76t41o39n70í91n 36Z45e79l90i48n77k10a 5594698765270

Kdybych to měl doma, tak se s váma tady nestřapčím.

0/0
28.2.2013 10:26

V64á15c93l13a80v 71P42o80u90s33t69k42a 3800941562

Tak jinak pane Zelinka, bude nebo nebude pravobřežka? Prosím o stručnou odpověď. Nejlépe "Ano Bude", popřípadě "Ne nebude." Děkuji.

0/0
28.2.2013 10:39

A82n73t72o81n76í40n 87Z55e63l80i35n67k40a 5424948505540

Doufám, že zdravý rozum zvítězí. Skleněnou kouli ale nevlastním.

0/0
28.2.2013 19:49
Foto

J16a76n 22A45d50l23e83r 2716471366886

Páni novináři, dámy novinářky.

Ti lidé nežijí "v Zálešné", ale "na Zálešné". Stejně tak, jako nejezdíme "do Lešné", ale "na Lešnou". A na Zálešnou, pochopitelně.

Tuhle historické zvykosloví porušil nějaký přicestovalý lokální novinář ve druhé polovině devadesátých let. A jelikož se už v těch dobách více kopírovalo nežli přemýšlelo a zjišťovalo, tak nám przníte lokální zvyky dál.

Mimochodem, kdo z vás ví, co znamená slovo "Zálešná" nebo "Lešná"?

+1/−1
27.2.2013 15:58

J29o93s64e88f 67M78i44c28h63a23l93č53í91k 1338269725919

Já jsem vždycky říkal "do Lešné", ono je v tom tady celkově zmatek, někdo zase říká "na Příluku", jiný zase "v Příluku" nebo "v/na Přílukách" a teď co je správně? Každý to má zažité asi jinak, mně je třeba proti srsti říkat "ve Vsetíně" nebo "do Vsetína", naopak říkat "v Kladně" místo "na Kladně" mi přijde přirozenější... A co to teda znamená (Zá)lešná? :-)

0/0
27.2.2013 19:17
Foto

J26a77n 98A65d64l38e10r 2856531116766

Původ slova "Zálešná" - v tom je ten základní vtip - nikdo nezná.

Mně šlo především o to, aby semediálně nepřemazávaly názvoslovné tradice.

0/0
3.3.2013 9:22
Foto

V95í59t 45M36a26c14h 4838268543450

Osobně této stavbě fandím. Vzhledem k plánovaným stavbám (R49, přivaděč přes Fryšták atd.) bude hotový obchvat Zálešné přínosem. 

Může se totiž stát, že v případě nedokončení nebo odložení této stavby bude tato tranzitní doprava jezdit po ulici 2. května. A to je přeci horší varianta, ne?

+3/−3
27.2.2013 15:29

V48á46c77l15a82v 75P70o57u57s31t55k68a 3900471302

Ono se hlavně může stát ( a je to i pravděpodobnější), že se nepostaví vůbec nic.

+1/−3
27.2.2013 15:39

A62n95t13o25n64í33n 12Z49e44l42i19n22k26a 5574418865890

Vážený pane, s tou vaší nulovou variantou se jděte konečně VYCPAT.

+1/−1
27.2.2013 18:17

V55á87c41l60a53v 29P26o91u31s79t70k34a 3150481112

Čekal jsem že dorazíte. To není moje varianta pane Zelinka. Rozhodně ne.

0/−1
27.2.2013 18:27

A24n79t57o22n45í95n 91Z49e44l30i23n81k80a 5364368245470

Rozhodně je vaše varianta trvale uklidňovat lidi, jako že se nic neděje a dít nebude. Jenže ono se děje. Obyvatelům Zlína se těžce zasahuje do života. Od Kostelce až po Obeciny.

0/−1
27.2.2013 18:37

V19á38c21l58a60v 39P17o18u71s64t20k13a 3840561232

Jo. Všichni jsou z toho úplně na větvi.

0/0
27.2.2013 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.