Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchvat Zálešné bude spíš průtah, kritizují lidé plán stavby ve Zlíně

Zlín letos chystá k územnímu řízení projekt silnice za 300 milionů korun. Stavět se může začít až v dalších letech. Lidem se ovšem už teď plán nelíbí. K zemi půjde dvacítka staveb včetně některých baťovských domků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A29n74t29o57n11í79n 34Z54e87l89i29n47k96a 5954398815250

Jak no a? Snad tvrdíte, že areál je špatně přístupný.

0/0
6.3.2013 6:34

M70a24r41t48i83n 34Š68e84ď97a 7661443297

Já s touto stavbu nesouhlasím. Nechápu proč by měli jezdit od R49 kamióny přivaděčem do Zlína a tudy jet průtahem (to není žádný obchvat) dále směrem na východ. Však tohle má řešit přeci R49, která pojede směr Slušovice, Vizovice dále na Slovensko. Přeci kamióny mají jezdit do průmyslových zón, tudiž jedna je u Otrokovic-Malenovic (tam cesta už vede), další je po trase u Holešova, další pak na Příluku (tam by se dala jednoduchým přivaděčem udělat). Pokud budou jezdit kamióny zlínskou kotlinou, je jedno jestli to bude nějakým obchvatem se zdí. Tyto emise pocítí všichni, včetně centra. Dále v dnešní době lidé nebydlí v centru, ale v okrajových čtvrtích (Podvesná, Zálešná, Padělky, Příluky, Fučíkovka, Bartoška), v centru jsou jenom instituce, banky, kanceláře, obchodní centra. Tady nikdo moc nebydlí. V neposlední řadě, tento průtah (obchvat začíná v nezastavěné zóně a končí taktéž) pojede přímo pod okny domova důchodců, dětského domova, onkologického centra, krajské nemocnice T. Bati - ale chápu, tito lidé už vlastně nemají právo na život. Nechápu proč má někdo tendeci zelené město zastavovat betonovým hnusem. To zase bude pomníček, nehledě na to, že nevíme jestli za 20 let bude ještě autodoprava vypadat jak dnes (ceny nafty, nové techologie atd..). A taky až se budeme divit, že nám teče voda kolem baráků, protože se nebude mít kam vsáknout, až zničíme jeden z mála okamžitých vstupů do lesa, to se hned budeme mít lépe!

0/0
1.3.2013 8:52

P33e51t77r 30C30h48u92d60o83b22a 8764818516940

Tady nejde jen o kamióny. Jestli jste ze Zlína, stoupněte si někdy ke křižovatce ulice Padělky IX a 2. května a sledujte, kolik aut těmito ulicemi projede. Prozradím vám, že skutečně moc a z 99% jsou to osobní auta, která přijela směrem od nemocnice a míří na Vršavu (nebo opačně). Obecně si myslím, že nově vybudovaná silnice s protihlukovými stěnami musí být mnohem menší zátěž pro obyvatele Zálešné, než stávající průjezd po zmíněných ulicích.

0/0
1.3.2013 13:26

A64n72t23o25n48í57n 59Z86e18l26i55n64k69a 5894338845280

Páni novináři, v přiložené mapce máte v popisu obchvat PADĚLKŮ misto obchvatu Zálešné, Podvesné a Věžových domů. Je to dost zásadní zcela matoucí chyba.

0/0
28.2.2013 6:24

A73n54t60o61n94í44n 76Z55e52l57i47n58k96a 5884278545880

Pane Kourku a to víte, že je R49 prezentována a trasována jako tah Paříž - ZLÍN - Kijev? No a že to takto bude fungovat, protože 1. etapa výstavby má končit ve Fryštáku, nikoliv v Lípě, jak to nařizuje hodnocení EIA. Víte co následovalo po dokončení dálnice do Otrokovic? Přes Zlín se začaly tlačit kamiony z Ukrajiny, Lotyšska a Litvy. Zlín zachránilo 30 semaforů bez zelené vlny. Něco takového je pro řidiče, který má za sebou a také ještě před sebou tisíce kilometrů na makovici. Tato brzda po dokončení R49 do Fryštáku a 4 proudého přivaděče do Zlína odpadne. Rád bych vám připomenul změny po kterých si můžete položit otázku, jestli takovýto tah přes Zlín v regionu Hané a Valašska chceme, nebo potřebujeme.

Plánovaná cirkulace několika desetitisíců zaměstnanců z a do zóny Holešov není ani v budoucnu reálná.

Zóna Holešov nebude mít nikdy odpadní teplo z výroby elektřiny, chladící vodu, stlačený vzduch a odpadní hospodářství, které má k dispozici bývalý areál Svitu a ZPS.

R49 je pohrobek zóny Holešov. Napojení Zlína a Slovenska byly pouhé záminky, které časem přerostly v tah Paříž - Kijev.

0/−2
27.2.2013 23:44

V43á92c31l14a84v 92P28o42u21s31t47k94a 3240321532

Proč by měl někdo jezdit z Paříže do Kyjeva přes Zlín?

+1/−1
28.2.2013 7:56

A96n32t30o61n62í43n 69Z38e45l68i94n98k21a 5374208375380

Informace najdete v dokumentu Regionální dimenze sítě TEN - T vypracované krajem.

0/0
28.2.2013 8:46

V67á65c90l55a72v 64P84o44u88s93t16k14a 3110921182

Na to jsem se neptal.

0/−1
28.2.2013 9:00

A83n43t75o23n43í17n 41Z10e30l25i85n25k16a 5184668725270

Domnívám se, že jsem vám odpověděl přesně na to, co jste se ptal.

0/−1
28.2.2013 9:10

V93á59c79l28a65v 36P64o69u40s86t49k78a 3360311302

To se domníváte velmi špatně.

0/−1
28.2.2013 9:19
Foto

M88i38c64h33a46l 63K19o91u49r64e37k 5409422927111

Ja doufam, ze stavba bude stat co nejdrive a take ji fandim. Byt drive dalnice do Zlina, hotove obchvaty, budou firmy stavet sve back office, call centra, ligisticka centra apod. ve Zline a ne v Olomouci a v Ostrave. Zlin je mnohem zajimavejsi geograficky, ale diky dopravni nedostupnosti jsme v haji. Diky bohu za dalnici do Otrokovic, ale pak ta cesta do Zlina, no hruza. A poletavy prach v centru Zlina, vite vubec jak spatny vzduch dychame. Lidi, uvazujte a neskuhrejte nad par domky.

+3/−3
27.2.2013 18:57

J46o47s83e26f 94M83i22c83h66a39l62č38í94k 1328769385819

Pořád lepší smrad z aut ve Zlíně než to, co jde z Arceloru nebo Evrazu v Ostravě, případně z Dezy ve ValMezu.

+2/−2
27.2.2013 19:30
Foto

M83i62c95h55a26l 86K10o10u29r88e56k 5169942507471

Dovolim si s vami tak trochu nesouhlasit. Zlin se zacina inverznimi smogovymi dny blizit Ostrave. Jelikoz Zlin lezi v udoli, smog se tady nadherne drzi. Mam na mobilu aplikaci kvalita ovzdusi a jsem nemile prekvapeny. Kdyz je v Ostrave ovzdusi na stupni 5-6, Zlin je take na 5. Uz i ta Praha je na tom lepe.

+2/−1
27.2.2013 21:35

A83n81t64o23n79í14n 57Z29e40l94i13n41k15a 5544178685690

Obchvat Zálešné je vynucená stavba kvůli chystané R49 a plánované Pravobřežce. Plánovaný 4 proudý přivaděč Fryšták z R49 nelze pustit do Sokolské. Navíc územní plán Zlína doposud předpokládá výstavbu Pravobřežní 4 proudé komunikace s průjezdní rychlostí 80-100 km/hod se zaústěním do ulice Sokolské a obchvatu Zálešné Takto je plánováno převedení celého západo - východního provozu přes město Zlín.

0/−1
27.2.2013 18:30

V54á93c55l21a29v 85P92o98u96s16t57k61a 3520291362

Jo, už asi 50 let.

+1/−1
27.2.2013 18:42

A48n57t46o62n49í72n 51Z85e45l44i95n70k17a 5624198515520

Docela jste to trefil. Pravobřežku plánovali architekti od Baťů. V  dnešní době ale není díky výstavbě Niv a Jižních Svahů reálná. To samo o sobě je pro Zlíňáky velká trága. Ostatně, pane pomocný  učiteli, můžete nám sdělit kde bydlíte, když vám problémy Zlína absolutně nic neříkají?

+1/0
27.2.2013 23:06

V82á83c98l93a56v 40P55o36u21s97t25k66a 3790171862

Tak jak to je Antoníne? Jednou tvrdíte, že už se staví a na zasedání zastupitelstva vyskakujete jako směšný papírový čert, a podruhé tvrdíte, že není reálná. Jste pro legraci celému Zlínu, zhruba stejná atrakce jako Olina.

+2/−1
28.2.2013 7:16

A89n53t79o77n72í29n 20Z17e18l41i61n28k13a 5234118345670

Milý Vašíku, co se má budovat směrem od R49 a přivaděče Fryšták si snad umíš přečíst z článku a diskuze k němu. Co se týká Pravobřežky, její pokračování z Čepkova východním směrem je skutečně nereálné. Přesto se postavila příčka Antonínova a v rámci elektrifikace železnice se připravuje asi za cca půl miliardy příčka Prštné - obrovský viadiükt od bývalého Svazarmu až za Dřevnici, aby pod ním mohla podejít 4 proudá Pravobřežka. Příčkami je myšleno příčky k Pravobřežce, která nemá pokračování východním směrem, je jsem již psal. Už tomu rozumíš? Znovu bych tě poprosil o sdělení tvého bydliště a tvé profese. Smutné na tom všem je, že se neplánuje přeložka  státní silnice 1/49 z třídy T. Bati. Tato komunikace Zlín podle mého názoru těžce deklasuje.

0/0
28.2.2013 9:07

V89á73c25l85a70v 14P91o27u90s35t37k73a 3350281652

Pane Zelinka, nesmysly stran pravobřežky zde na iDnes spolu a nejen spolu) řešíme už několik let. Antonínova i Prštenská (bude - li někdy) příčka zatím řeší přístup do znovu se rozvíjejícího areálu Svitu zejména proto, aby nákladní doprava nejezdila přes hlavní křižovatku a kolem Krajského úřadu.  To že jsou obě dlouhodobě v podstatě součástí pravobřežky je sice fakt, ale v tuto chvíli to vůbec nic neznamená.  Až budou ty vaše ukrajinské kamiony brzdit nárazníky o Čepkov, pak můžeme začít diskutovat vážně.

0/0
28.2.2013 9:35

A19n73t57o76n15í90n 10Z29e49l87i59n81k92a 5814438825230

Pane Poustko, problémy příjezdu do areálu Svit měla řešit příčka Antonínova se semaforem. V její trase je i železniční přejezd, takže v její úrovni je areál /průjezdný/ od severu k jihu. Další nepřehlédnutelný a používaný výjezd a vjezd i pro kamiony je za areálem Spáru. Při odbočování do prava z areálu a při najíždění DO areálu se také využívá vjezd u 91. budovy. Takže asi tak.

0/0
28.2.2013 10:21

V95á89c93l43a48v 51P36o21u50s53t20k80a 3510961152

No a? Vždyť říkáte to samé co já.

0/0
28.2.2013 10:28

A94n40t88o42n17í48n 96Z31e57l78i70n31k31a 5644648475890

Jak no a? Vy přece tvrdíte, že areál je špatně přístupný. Špatné je to pouze u zámku, při najíždění na 4 proudou gahurovu a odbočování vlevo.

0/0
6.3.2013 6:39

A82n35t57o54n25í19n 63Z76e73l13i10n83k89a 5444568785560

Ještě dnes ráno jsem netušil, že budu na stará kolena tak populární.

0/0
28.2.2013 9:19

V86á93c97l27a22v 25P13o35u60s59t35k98a 3120761602

No vidíte, dočkal jste se.

0/0
28.2.2013 9:31

A16n63t57o83n51í54n 67Z70e19l54i29n63k59a 5374778715350

Václavíčku, vím že ti to tak připadá. Na zastupitelstvu jsem plánování dopravy kritizoval již 5x. Jenom jednou jsem se dočkal neoprávněných připomínek od odpovědných pracovníků. To snad také něco vypovídá. Uvědom si prosím, že to co se plánuje bude MUSET ZLÍNU VYDRŽET DALŠÍCH 100 LET.Tobě se omlouvám, že ti asi taky šlapu na prsty. Nezapomeň, hlavně zdraví.

0/0
28.2.2013 9:35

V48á16c27l48a21v 16P79o47u49s25t14k48a 3300221642

O mé zdraví se bát nemusíte a o mé prsty už vůbec ne. Naopak, měl byste se začít strachovat o to své, aby vám pravobřežka nevynesla nějakou ošklivou nemoc. A že jste takový dobrák, odpovím vám na vaši otázku. Jsem Zlíňák, přesto že žiju ve vesnici mimo Zlín. A jsem stavař. Už hodně dlouho.

0/0
28.2.2013 9:38

A94n55t44o11n68í50n 63Z35e95l93i56n77k45a 5124398625320

Proč čekat na nemoc, stačí někde ve stínu nůž mezi lopatky. To je ale celkem dost pokleslé, nemyslíte?

0/0
28.2.2013 9:46

V87á41c63l56a44v 18P41o28u41s40t83k24a 3250851872

To nevím, vy už jste to někdy zkoušel?

0/0
28.2.2013 9:48

A16n91t49o11n46í84n 91Z37e60l46i13n82k36a 5204798215800

Ještě neodolám dodat, že od Pravobřežky dalo ministerstvo a kraj ruce pryč. Za prostředky kraje a magistrátu by se toho stejně moc nepořídilo. Smrtelnou ránu dostane Pravobřežka až změnou Územního plánu města Zlína. Ten teprve zruší nebezpečí demolice např. poloviny Rybníků.

0/0
28.2.2013 9:56

V18á67c54l82a57v 69P92o84u36s69t63k75a 3260831522

No vidíte, a máme to doma.

0/0
28.2.2013 10:09

A29n68t47o25n30í30n 73Z57e32l55i25n20k25a 5374618445610

Kdybych to měl doma, tak se s váma tady nestřapčím.

0/0
28.2.2013 10:26

V69á15c32l82a74v 41P31o80u55s64t17k27a 3910841282

Tak jinak pane Zelinka, bude nebo nebude pravobřežka? Prosím o stručnou odpověď. Nejlépe "Ano Bude", popřípadě "Ne nebude." Děkuji.

0/0
28.2.2013 10:39

A93n19t16o93n54í65n 93Z37e19l42i20n29k29a 5674408775190

Doufám, že zdravý rozum zvítězí. Skleněnou kouli ale nevlastním.

0/0
28.2.2013 19:49
Foto

J21a67n 23A91d82l83e98r 2146291796186

Páni novináři, dámy novinářky.

Ti lidé nežijí "v Zálešné", ale "na Zálešné". Stejně tak, jako nejezdíme "do Lešné", ale "na Lešnou". A na Zálešnou, pochopitelně.

Tuhle historické zvykosloví porušil nějaký přicestovalý lokální novinář ve druhé polovině devadesátých let. A jelikož se už v těch dobách více kopírovalo nežli přemýšlelo a zjišťovalo, tak nám przníte lokální zvyky dál.

Mimochodem, kdo z vás ví, co znamená slovo "Zálešná" nebo "Lešná"?

+1/−1
27.2.2013 15:58

J96o93s90e72f 90M69i67c81h69a95l49č37í45k 1298639215969

Já jsem vždycky říkal "do Lešné", ono je v tom tady celkově zmatek, někdo zase říká "na Příluku", jiný zase "v Příluku" nebo "v/na Přílukách" a teď co je správně? Každý to má zažité asi jinak, mně je třeba proti srsti říkat "ve Vsetíně" nebo "do Vsetína", naopak říkat "v Kladně" místo "na Kladně" mi přijde přirozenější... A co to teda znamená (Zá)lešná? :-)

0/0
27.2.2013 19:17
Foto

J10a63n 24A10d53l85e77r 2796891816846

Původ slova "Zálešná" - v tom je ten základní vtip - nikdo nezná.

Mně šlo především o to, aby semediálně nepřemazávaly názvoslovné tradice.

0/0
3.3.2013 9:22
Foto

V70í49t 17M27a45c19h 4958168643120

Osobně této stavbě fandím. Vzhledem k plánovaným stavbám (R49, přivaděč přes Fryšták atd.) bude hotový obchvat Zálešné přínosem. 

Může se totiž stát, že v případě nedokončení nebo odložení této stavby bude tato tranzitní doprava jezdit po ulici 2. května. A to je přeci horší varianta, ne?

+3/−3
27.2.2013 15:29

V22á13c13l67a54v 67P74o67u42s50t97k30a 3330661552

Ono se hlavně může stát ( a je to i pravděpodobnější), že se nepostaví vůbec nic.

+1/−3
27.2.2013 15:39

A16n44t33o70n90í14n 12Z55e63l54i60n78k73a 5364828935230

Vážený pane, s tou vaší nulovou variantou se jděte konečně VYCPAT.

+1/−1
27.2.2013 18:17

V78á92c80l52a31v 32P16o57u19s56t48k23a 3920871102

Čekal jsem že dorazíte. To není moje varianta pane Zelinka. Rozhodně ne.

0/−1
27.2.2013 18:27

A58n70t26o60n69í44n 98Z79e55l39i71n89k22a 5344868455630

Rozhodně je vaše varianta trvale uklidňovat lidi, jako že se nic neděje a dít nebude. Jenže ono se děje. Obyvatelům Zlína se těžce zasahuje do života. Od Kostelce až po Obeciny.

0/−1
27.2.2013 18:37

V77á14c55l25a49v 98P48o40u87s52t58k88a 3290841292

Jo. Všichni jsou z toho úplně na větvi.

0/0
27.2.2013 18:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.