Diskuze

Obchvat Zálešné bude spíš průtah, kritizují lidé plán stavby ve Zlíně

Zlín letos chystá k územnímu řízení projekt silnice za 300 milionů korun. Stavět se může začít až v dalších letech. Lidem se ovšem už teď plán nelíbí. K zemi půjde dvacítka staveb včetně některých baťovských domků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AZ

Jak no a? Snad tvrdíte, že areál je špatně přístupný.

0 0
možnosti

Já s touto stavbu nesouhlasím. Nechápu proč by měli jezdit od R49 kamióny přivaděčem do Zlína a tudy jet průtahem (to není žádný obchvat) dále směrem na východ. Však tohle má řešit přeci R49, která pojede směr Slušovice, Vizovice dále na Slovensko. Přeci kamióny mají jezdit do průmyslových zón, tudiž jedna je u Otrokovic-Malenovic (tam cesta už vede), další je po trase u Holešova, další pak na Příluku (tam by se dala jednoduchým přivaděčem udělat). Pokud budou jezdit kamióny zlínskou kotlinou, je jedno jestli to bude nějakým obchvatem se zdí. Tyto emise pocítí všichni, včetně centra. Dále v dnešní době lidé nebydlí v centru, ale v okrajových čtvrtích (Podvesná, Zálešná, Padělky, Příluky, Fučíkovka, Bartoška), v centru jsou jenom instituce, banky, kanceláře, obchodní centra. Tady nikdo moc nebydlí. V neposlední řadě, tento průtah (obchvat začíná v nezastavěné zóně a končí taktéž) pojede přímo pod okny domova důchodců, dětského domova, onkologického centra, krajské nemocnice T. Bati - ale chápu, tito lidé už vlastně nemají právo na život. Nechápu proč má někdo tendeci zelené město zastavovat betonovým hnusem. To zase bude pomníček, nehledě na to, že nevíme jestli za 20 let bude ještě autodoprava vypadat jak dnes (ceny nafty, nové techologie atd..). A taky až se budeme divit, že nám teče voda kolem baráků, protože se nebude mít kam vsáknout, až zničíme jeden z mála okamžitých vstupů do lesa, to se hned budeme mít lépe!

0 0
možnosti
PC

Tady nejde jen o kamióny. Jestli jste ze Zlína, stoupněte si někdy ke křižovatce ulice Padělky IX a 2. května a sledujte, kolik aut těmito ulicemi projede. Prozradím vám, že skutečně moc a z 99% jsou to osobní auta, která přijela směrem od nemocnice a míří na Vršavu (nebo opačně). Obecně si myslím, že nově vybudovaná silnice s protihlukovými stěnami musí být mnohem menší zátěž pro obyvatele Zálešné, než stávající průjezd po zmíněných ulicích.

0 0
možnosti
AZ

Páni novináři, v přiložené mapce máte v popisu obchvat PADĚLKŮ misto obchvatu Zálešné, Podvesné a Věžových domů. Je to dost zásadní zcela matoucí chyba.

0 0
možnosti
AZ

Pane Kourku a to víte, že je R49 prezentována a trasována jako tah Paříž - ZLÍN - Kijev? No a že to takto bude fungovat, protože 1. etapa výstavby má končit ve Fryštáku, nikoliv v Lípě, jak to nařizuje hodnocení EIA. Víte co následovalo po dokončení dálnice do Otrokovic? Přes Zlín se začaly tlačit kamiony z Ukrajiny, Lotyšska a Litvy. Zlín zachránilo 30 semaforů bez zelené vlny. Něco takového je pro řidiče, který má za sebou a také ještě před sebou tisíce kilometrů na makovici. Tato brzda po dokončení R49 do Fryštáku a 4 proudého přivaděče do Zlína odpadne. Rád bych vám připomenul změny po kterých si můžete položit otázku, jestli takovýto tah přes Zlín v regionu Hané a Valašska chceme, nebo potřebujeme.

Plánovaná cirkulace několika desetitisíců zaměstnanců z a do zóny Holešov není ani v budoucnu reálná.

Zóna Holešov nebude mít nikdy odpadní teplo z výroby elektřiny, chladící vodu, stlačený vzduch a odpadní hospodářství, které má k dispozici bývalý areál Svitu a ZPS.

R49 je pohrobek zóny Holešov. Napojení Zlína a Slovenska byly pouhé záminky, které časem přerostly v tah Paříž - Kijev.

0 2
možnosti
VP

Proč by měl někdo jezdit z Paříže do Kyjeva přes Zlín?

1 1
možnosti
MK

Ja doufam, ze stavba bude stat co nejdrive a take ji fandim. Byt drive dalnice do Zlina, hotove obchvaty, budou firmy stavet sve back office, call centra, ligisticka centra apod. ve Zline a ne v Olomouci a v Ostrave. Zlin je mnohem zajimavejsi geograficky, ale diky dopravni nedostupnosti jsme v haji. Diky bohu za dalnici do Otrokovic, ale pak ta cesta do Zlina, no hruza. A poletavy prach v centru Zlina, vite vubec jak spatny vzduch dychame. Lidi, uvazujte a neskuhrejte nad par domky.

3 3
možnosti
JM

Pořád lepší smrad z aut ve Zlíně než to, co jde z Arceloru nebo Evrazu v Ostravě, případně z Dezy ve ValMezu.

2 2
možnosti
AZ

Obchvat Zálešné je vynucená stavba kvůli chystané R49 a plánované Pravobřežce. Plánovaný 4 proudý přivaděč Fryšták z R49 nelze pustit do Sokolské. Navíc územní plán Zlína doposud předpokládá výstavbu Pravobřežní 4 proudé komunikace s průjezdní rychlostí 80-100 km/hod se zaústěním do ulice Sokolské a obchvatu Zálešné Takto je plánováno převedení celého západo - východního provozu přes město Zlín.

0 1
možnosti
VP
Foto

J93a28n 78A53d80l28e66r

27. 2. 2013 15:58

Páni novináři, dámy novinářky.

Ti lidé nežijí "v Zálešné", ale "na Zálešné". Stejně tak, jako nejezdíme "do Lešné", ale "na Lešnou". A na Zálešnou, pochopitelně.

Tuhle historické zvykosloví porušil nějaký přicestovalý lokální novinář ve druhé polovině devadesátých let. A jelikož se už v těch dobách více kopírovalo nežli přemýšlelo a zjišťovalo, tak nám przníte lokální zvyky dál.

Mimochodem, kdo z vás ví, co znamená slovo "Zálešná" nebo "Lešná"?

1 1
možnosti
JM

Já jsem vždycky říkal "do Lešné", ono je v tom tady celkově zmatek, někdo zase říká "na Příluku", jiný zase "v Příluku" nebo "v/na Přílukách" a teď co je správně? Každý to má zažité asi jinak, mně je třeba proti srsti říkat "ve Vsetíně" nebo "do Vsetína", naopak říkat "v Kladně" místo "na Kladně" mi přijde přirozenější... A co to teda znamená (Zá)lešná? :-)

0 0
možnosti
Foto

V50í70t 49M15a48c75h

27. 2. 2013 15:29

Osobně této stavbě fandím. Vzhledem k plánovaným stavbám (R49, přivaděč přes Fryšták atd.) bude hotový obchvat Zálešné přínosem. 

Může se totiž stát, že v případě nedokončení nebo odložení této stavby bude tato tranzitní doprava jezdit po ulici 2. května. A to je přeci horší varianta, ne?

3 3
možnosti
VP

Ono se hlavně může stát ( a je to i pravděpodobnější), že se nepostaví vůbec nic.

1 3
možnosti