Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oprava D1 se možná o rok posune. Stavaři se mezi sebou napadají

Očekávaný kolaps na dálnici D1 kvůli její rozsáhlé opravě se možná o rok posune. Konkurenční boj stavebních firem totiž prodlužuje výběr toho, kdo nejfrekventovanější dálnici opraví. Pro řidiče to současně znamená, že budou jezdit po silnici v často katastrofálním stavu o další rok déle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V88i81k63y64r 60B87o32h88u74m21i77l 33S86t22r66a45n55s47k69y 9207758456599

Nechal bych soutěž vyhlásir Evropskou komisí ;-D a vyzvat zahraniční firmy ke zhotovení díla s tím, že NESMÍ použít českých poboček a subdodavatelů8-o. Aby ti čeští zlatokopové, co staví cca 3 km dálnice za miliardu /co se za 5 let začně rozpadat, někdy s vlní ještě před převzetím/ pochopili, že se může stavět i jinak a s jinými.

+1/0
1.3.2013 15:24

A75l61o49i54s 69S95t84a12n43e67k 7217499289760

Hlavnim cilem D1 je, aby se do Brna dostalo co nejmene Prazaku. A naopak...

0/0
1.3.2013 13:54
Foto

L84u84m44í29r 65K65u53c92h68a71ř 4289164542919

jak to tady tak čtu, tak každý plno řečí a ví o tom kulové ... holt je těžká doba, málo stavebních zakázek, firmy berou cokoliv, aby přežily ... tudíž je šílený boj o každou zakázku a to je i tlak na snížení ceny viz cca 30 - 40% financí úspora u každé vysoutěžené zakázky na modernizaci D1, takže byť je aspoň nějaká šance s odvoláváním na úspěch tak ji firmy berou a stav D1 či naštvanost řidičů ... jde zkrátka stranou ... taková je situace, můžeme si jen přát, že veškerá odvolání budou zamítnuta a k ÚOHS se nikdo neodvolá případně, že daná instituce rychle rozhodne a neohrozí zahájení prací na 1. etapě modernizace D1 ve prospěch všech, vždyť na tom záleží peníze z EU (operační program doprava) nechme se překvapit, jak to dopadne ... ;-)

0/0
1.3.2013 13:44

P47e23t34e77r 52S32c87h13u21s43t61e91r 5886193432649

Máte pravdu, ale současná praxe, že se neúspěšní kandidáti  z výběrového řízení odvolávají a i tím prodlužují dobu zahájení výstavby je již neúnosná. Nejedné se jenom o dálnice, to odvolávání neúspěšných kandidátů probíhá ve všech  rezortech  - v podstatě si firmy vyřizují účty mezi sebou (určitě je to velký zdroj korupce)  je to prostě pokračující konkurenční boj.

0/0
2.3.2013 8:36

A75l72e48š 68J70a61v35ů90r19e78k 2152819910760

to se dalo čekat, u nás se musí každý soudit s každým ...

0/0
1.3.2013 11:46

J36a63n 51D91v63o30ř42á43k 9963953873815

Přestávám mít náladu žít v této zemi.

+2/−1
1.3.2013 11:03

M73i10r67e73k 76V43o59n14d94r55á66č85e31k 4851872431672

Dobrá zpráva je, ministesterstvo dopravy zruší povinnost mít na tom D1 tankodromu dálniční známku. Ta bude nutná jen na skutečné dálnici, kde se dá jet alespoň 130 km v hodině bez rizika, že zničíš sebe nebo své auto...;-D

+1/0
1.3.2013 10:06

M73i26l16o20š 43S17e96t50í95k 3549239314420

Hezká pohádka, ale obávám se, že to bude spíš naopak, Kradousek raději vymyslí, co víc ještě zpoplatnit, než nějaké poplatky odpouštět.

+3/−1
1.3.2013 11:01

J75a52n 79D88v86o34ř32á45k 9123703313875

Tak a teď tu realitu, že dálniční známka bude od příštího roku o 20%, tedy o 300 Kč dražší. Tedy za možnost rozbít si své auto na dálnici, budeme platit 1800 Kč.

+1/0
1.3.2013 11:05

I81v79o 96G64o70v77a41n 1973749327

Státní a veřejné zakázka by měli dostávat jen státní firmy, které dílo provedou na 90% vlastními prostředky a zisk zdaní v ČR. A to ve stavebnictví, zdravotnictví, IT, školství a bankovnictví.

Takhle by to mělo být [>-]:-P

+4/−6
1.3.2013 9:08

V79á81c70l40a92v 70P32o79u88s46t81k62a 3780241152

A které státní firmy máte na mysli?

+4/0
1.3.2013 9:33

J41i97n63d21ř32i70c54h 83W32o60l36f 4101843353768

Nebojte se po volbách znárodníme....;-D

+2/0
1.3.2013 10:14

I80v32o 66G52o71v97a27n 1553409617

A co teprve po revoluci;-D;-D;-D

0/−1
1.3.2013 10:40

A22l31e81š 84J15a29v10ů81r59e38k 2782779860510

dálnici bude asi dle tebe stavět teda ČEZ ???

+1/0
1.3.2013 11:47

M61i34c96h48a79l 66T70e46s54a22ř 4648592940361

Ne, konsorcium Lesů ČR a Povodí Odry:-)

0/0
1.3.2013 15:42

J51i17n23d52ř32i59c19h 48Š71k98o26p41e35k 4275351950965

což by bylo možné, pokud by objem staveb byl takový, že by se vyplatilo mít v případě silnic vlastní obalovny. Jinak je to o ničem, pokud by státní firma musela balenku kupovat od jednoho soukromého dodavatele, bylo by riziko, že ji pěkně natáhne (obalovny často vlastní soukromé stavební firmy, které by to braly jako prostředek odčinění za nepřidělení zakázky)

+2/0
1.3.2013 9:40

I13v45o 24G90o47v10a78n 1753739897

Všechno je možné, když se chce a ví se jak na to

0/−1
1.3.2013 10:43

P75e76t69r 29D55v33o73ř39á51k 9252367541378

To, co uvádíte, je nesmysl. Navíc nezákonný. Ve chvíli, kdy byste to zkusil zavést, už by přilítla Evropská komise s obviněním, že porušujete podmínku volného unijního trhu (prazákladem EU je EHS, které můžete definovat jako hospodářský prostor, kde se volně pohybuje práce, kapitál, služby a výrobky).

A když tvrdím, že je Váš nápad je nezákonný, tak si přečtěte českou ústavu, konkrétně: Čl.10 

"Vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, jsou součástí právního řádu; stanoví-li mezinárodní smlouva něco jiného než zákon, použije se mezinárodní smlouva."

+1/0
1.3.2013 9:59

J42i22n61d97ř32i47c40h 52Š20k58o24p61e24k 4795451140175

podle mě by to šlo. Stejně jako komunální služby v podobě s.r.o. ve 100 % vlastnictví města taky normálně bez ohledu na vř dělají pro město, co je třeba

+1/−1
1.3.2013 10:27

V44í75t58e68k 43V71a12l79a69c17h 7614870835795

OPRASVA??? Top je jen o dohazování peněz firmám a pravicovým podporovatelům. Ta kvalita silnic i dálnic je katasrofální a za pár týdnů budou zase opravovat a zase si vydělají z peněz daňových poplatníků. Když jsem jel třeba do Alp v Rakousku nebo i do Chorvatska, tam jsou cesty s našimi nesrovnatelné a vše je v pohodě, žádné díry, ikdyž to nemasíruje záda jako u nás :-))));-D;-D;-D

+2/−1
1.3.2013 8:54

M70a57r17t81i77n 84M11a56r38š42á47l 5641283547664

...ty hele vítku a vidíš za vším imperialisty a nebo si myslíš, že levicoví podporovatelé se v tomhle byznysu neuchytili...?

+3/0
1.3.2013 9:03

V41í53t37e35k 43V79a59l95a67c97h 7494590285615

Nevidím v tom žádnou politickou stranu, jen korupci, zlodějnu a zdražování poplatků za dálniční polplatky  a to dělá jen současná vláda. V minulosti to fungovalo a nebyly tak poničené cesty, jako nyní.

+2/−3
1.3.2013 9:27

M39a78r64e36k 77S52l14a16b96i66h28o15u86d47e25k 7308781522563

Silnice patřící krajům jsou taky v hrozném stavu. Není divu, když hejtmanstvím vládne podobně jako vládě ODS!

0/0
1.3.2013 10:11

M23i38l63o33š 61S49e10t21í61k 3499839374350

Ony když ty kraje dostávají od Kradouska stále méně, tak co můžou dělat :-/

+1/−2
1.3.2013 11:04

P82e93t97r 63D82v37o50ř12á62k 9352557691168

Nějak bych se toho zpoždění nebál. ÚOHS dokáže rozhodovat i v krátkých lhůtách. Pokud nepůjde o nějaké odborné stavařské špeky (ale jen o kvalifikaci a jiné papíry), tak jsou schopni vyplodit stanovisko i do 1 měsíce.

ŘSD si kryje záda, aby zpoždění nepadlo na ně.

+1/−1
1.3.2013 8:50

M37a92r21t80i46n 29Š96t12ě15p33á74n54e12k 3857773413511

Tady je problem v uplatcich, kamaradcoftech a lhani, ktere dlouhodobe provazi veskere zakazky tykajici se staveb silnic.

Kdo chce zakazku, musi si dat x procent bokem, o to a jeste vic predrazi zakazku a my to radi zaplatime.

No a pak, kdyz nahodou vyhraje nekdo jiny nez oni (ale stejny), tak jsou celi ricni aby neprisli o sve skvele zisky.

Proste je to vsechno hnus.

+3/0
1.3.2013 8:50

K65a23r38e91l 32K91o49s61t47r50a 1124543597125

Eurovia, Strabag, Colas, atd.......vítejte v nové době, kdy se budou muset zakázky vysoutěžit a ne předem dohodnout a potom mezi sebou rozdělit.....dobře vím, o čem mluvím, tak myslím, že i za cenu nějakého zdržení realizace to má smysl, i když radost z toho má asi jen málokdo.

+8/0
1.3.2013 8:42

P18e62t54r 21D16v98o79ř12á63k 9402337771708

Jenže pletichy ve veřejné soutěži se dost špatně prokazují, obvykle spolehlivě zafunguje jen jediná věc - práskač, kterému se odpustí trest.

+1/0
1.3.2013 8:53

R32a18d79e50k 72G69o20l68á41ň 9414242155109

Otázka: Jak si může nějaká firma pohlídat kvalitu odvedené práce, když si neumí pohlídat ani správný papír při podání nabídky?

+4/−2
1.3.2013 8:28

P70e28t98r 77D93v57o54ř30á66k 9912567741708

Je otázka, zda věděli jaký "správný papír" to má být.

+1/−2
1.3.2013 8:32

R41a71d63e58k 96G68o53l31á26ň 9534662105399

A ostatní se to dozvěděli jak? Pokud se někdo účastní výběrového řízení a chce jej vyhrát, pořádně si hlídá každou formální 3,14čovinu a všechno si radši 3x ověří ...

+2/−2
1.3.2013 8:39

P84e49t42r 75D31v40o16ř16á37k 9612137851468

To je taky otázka ... zda to VZ chtěli vyhrát nebo jen chtěli prozkoumat nabídky konkurence a zadavatele nechat výběrko zopakovat.

+3/0
1.3.2013 8:47

P75e33t49r 64P25a33v75e11l 3375486155814

Tomu ze firma pouzije vsechny dostupne nastroje k ziskani zakazky se snad nemuze nikdo divit.... Ta firma za to nemuze, ale muze za to ten, kdo ty podminky vytvari a nastavuje, čili ŘSD, potažmo stát... Pokud vím, že je tam nástroj, který výběrko zdrží o půl roku, tak s tím prostě počítám dopředu a nedělám tu z firem bubáky, který zdržujou výstavbu... To že by ÚOHS rozhodl jinak než ve prospěch ŘSD by se nemělo stát a pokud ano, tak za to někdo musí tvrdě pykat a je dobře, že to bylo napadnuto....

+1/−5
1.3.2013 8:22

P43e54t60r 77D53v74o41ř77á63k 9712157861908

Hmmm, já bych zvedl výši kauce u ÚOHS. Ony by si stavební firmy rozmyslely odvolávat se kvůli vlastním chybám (nepřípustnost variantní nabídky, spolupráce se zakázanými firmami - střet zájmů).

+4/0
1.3.2013 8:31

J69i25n67d63ř13i20c59h 72W60o92l30f 4801613373438

Souhlas, a všechno co průtah vyřízení stížností způsobí firma zaplatit.

0/0
1.3.2013 10:10

R33u37d56o10l37f 92T86r84n54a38v82s85k71y 8187816135274

Novy tendr a podminka, ze firma nesmi byt z evropy. A je vymalovano. Nase mila korupcni eu utre nos. A my budeme mit konecne novou dalnici. A bez tahanic.

+2/−5
1.3.2013 7:38

V61á73c54l17a18v 47P34o38u54s19t81k61a 3390951912

A kdo ji postaví?

0/0
1.3.2013 8:10

J47o96s53e36f 25Č14e59r96v82e39n22i35c29k33ý 9879634781893

Jako třeba tu dálnici co mají Poláci postavenou od čínské firmy?

+2/0
1.3.2013 8:29

M12a29r87t81i36n 25T89e32s71a82ř 2839143333243

Ty nejprudší schody u Devíti Křížů nechají na potom? No potěš koště, jdu si koupit roubík.

0/0
1.3.2013 7:34
Foto

M41a90r48e73k 64B55a86š23i12s75t71a 7763942213140

Společnost EUROVIA měla dostat stopku na jakékoliv státní zakázky i v rámci kooperace, dokud nedá dopořádku D47. Na její majetek měla být uvalena plomba, to by se hned opravovalo. Teď se dle mého soudu hledá jen vhodná uplatitelná osoba, která vyžene D47 do ztracena.

+14/−3
1.3.2013 7:18

V14á65c55l13a71v 37P76o14u64s70t38k45a 3920411762

Plomba se dává na zuby, ne na majetek.

+1/−4
1.3.2013 8:10

P23e77t16r 97P93a38v84e24l 3985326125884

Nahlednete do katastru, kolik je tam na majetku plomb.... ;-)

+1/0
1.3.2013 8:13

P27e21t19r 59D30v77o28ř67á26k 9372117611868

Abyste mohl někoho trestat (stopka na VZ, obstavení majetku), musíte mu nejprve dokázat vinu. Zkráceně se tomu říká právní stát. V opačném případě já bych mohl Vás falešně obvinit, že jste zpronevěřil 10 milionů a mohl po státu chtít, aby Vám obstavil majetek bez rozhodnutí soudu. Asi by se Vám to nelíbilo, že?

+2/−4
1.3.2013 8:27

P63a85v82e13l 35B19r92a81v34e62n93e69c 7954277740287

naše tlumiče a nápravy vám z celého srdce děkují :-(. Absolutně si nedokážu představit jízdu 200km v pravém pruhu, to je na překousnutí jazyka a otřes mozku :-(. Můžou mi zkusit policajti dát někdy pokutu za bezdůvodnou jízdu v levém pruhu, kdybych se měl 10 let soudit tak to nezaplatím! Spotřební daň, DPH, silniční daň za takovou silnici - že vám není hanba. Příští středu zase musím na D1 a už teď z toho mám zkaženou náladu. To tam sakra není někdo kdo by bouchl do stolu a udělal tam pořádek aby se s tím už něco začalo dělat??? Věřím tomu že zprávu o dalším odložení budeme číst zase za rok :-(.

+11/−1
1.3.2013 7:13

M51a55r79t68i47n 59E92l54s20t18n67e74r 2731604842768

jojo, průjezd napříč celým Německem (cca 700 km) není tak napínavý, jako jízda Praha - Brno ...

+1/−1
1.3.2013 8:09

V54á20c39l51a11v 21S72v23o18b17o91d57a 3251889330590

politici v pravém pruhu nejezdí a tak jim ta D1 asi nepřipadá tak strašná... Rv

+2/0
1.3.2013 10:25

J52i48r74i 81S30k91a48c14e92l 1377913274517

jo jo dejte to EUROVII a bude na cele D1 60km/h jak u nas pak to bude nejbezoecnejsi dalniceR^

+3/0
1.3.2013 6:55

V28l17a73d77i27m25í85r 87F32i26b39i82g66e60r 5404661441394

To jsou ty úspory, kdyby ŘSD mělo vlastní zaměstnance, kteří opravují silnice, tak by nebylo potřeba soutěžit o dodavatele. Soutěžil by se maximálně materiál a práci by si udělali sami za režijní cenu. Tito zaměstnanci by neměli o práci nouzi a vsadím se že by byli levnější než nějaká firma. Holt ale někdo si myslel že když se lidi vyhážou a budou si práci najímat že to vyjde levněji. Taky by to možná bylo kdyby to bylo potřeba jednou za čas a byly by prostoje kdy zaměstnanci nejsou potřeba ale stav silnic je takový že jsou potřeba stále.

+3/−3
1.3.2013 6:31

Š31t83ě17p32á34n 84F13r56i61e70d34r58i73c29h 4554704890989

Eurovia... ani mě nepřekvapuje, že tato společnost dělá problémy, když není vítěznou. Vždyť drtivá většina jejího zisku je ze státních zakázek. Pokud nebudou státní zakazky pro Eurovii, nebude ani Eurovia...

+13/0
1.3.2013 6:23

J27i79n97d72ř46i71c29h 31F44i98a62l41a 4188472579979

Eurovia? Dokud se bude soudit a nezačne plnit smluvní závazky ohledně reklamací s ŘSD, neměla by mít nárok na další zakázky!!!

+15/−1
1.3.2013 4:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.