Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava D1 se možná o rok posune. Stavaři se mezi sebou napadají

Očekávaný kolaps na dálnici D1 kvůli její rozsáhlé opravě se možná o rok posune. Konkurenční boj stavebních firem totiž prodlužuje výběr toho, kdo nejfrekventovanější dálnici opraví. Pro řidiče to současně znamená, že budou jezdit po silnici v často katastrofálním stavu o další rok déle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64i98k95y35r 26B30o58h86u46m82i84l 96S14t56r46a10n18s92k81y 9647638936919

Nechal bych soutěž vyhlásir Evropskou komisí ;-D a vyzvat zahraniční firmy ke zhotovení díla s tím, že NESMÍ použít českých poboček a subdodavatelů8-o. Aby ti čeští zlatokopové, co staví cca 3 km dálnice za miliardu /co se za 5 let začně rozpadat, někdy s vlní ještě před převzetím/ pochopili, že se může stavět i jinak a s jinými.

+1/0
1.3.2013 15:24

A69l27o60i14s 45S61t79a40n15e86k 7877759639920

Hlavnim cilem D1 je, aby se do Brna dostalo co nejmene Prazaku. A naopak...

0/0
1.3.2013 13:54
Foto

L46u39m79í91r 68K56u12c11h88a52ř 4689764402169

jak to tady tak čtu, tak každý plno řečí a ví o tom kulové ... holt je těžká doba, málo stavebních zakázek, firmy berou cokoliv, aby přežily ... tudíž je šílený boj o každou zakázku a to je i tlak na snížení ceny viz cca 30 - 40% financí úspora u každé vysoutěžené zakázky na modernizaci D1, takže byť je aspoň nějaká šance s odvoláváním na úspěch tak ji firmy berou a stav D1 či naštvanost řidičů ... jde zkrátka stranou ... taková je situace, můžeme si jen přát, že veškerá odvolání budou zamítnuta a k ÚOHS se nikdo neodvolá případně, že daná instituce rychle rozhodne a neohrozí zahájení prací na 1. etapě modernizace D1 ve prospěch všech, vždyť na tom záleží peníze z EU (operační program doprava) nechme se překvapit, jak to dopadne ... ;-)

0/0
1.3.2013 13:44

P69e16t67e64r 97S69c54h51u83s12t54e91r 5276673702469

Máte pravdu, ale současná praxe, že se neúspěšní kandidáti  z výběrového řízení odvolávají a i tím prodlužují dobu zahájení výstavby je již neúnosná. Nejedné se jenom o dálnice, to odvolávání neúspěšných kandidátů probíhá ve všech  rezortech  - v podstatě si firmy vyřizují účty mezi sebou (určitě je to velký zdroj korupce)  je to prostě pokračující konkurenční boj.

0/0
2.3.2013 8:36

A24l40e38š 61J27a63v21ů45r11e69k 2572129560190

to se dalo čekat, u nás se musí každý soudit s každým ...

0/0
1.3.2013 11:46

J20a62n 74D79v27o68ř94á38k 9623823573945

Přestávám mít náladu žít v této zemi.

+2/−1
1.3.2013 11:03

M55i77r46e76k 39V43o39n51d37r38á48č78e87k 4161932321622

Dobrá zpráva je, ministesterstvo dopravy zruší povinnost mít na tom D1 tankodromu dálniční známku. Ta bude nutná jen na skutečné dálnici, kde se dá jet alespoň 130 km v hodině bez rizika, že zničíš sebe nebo své auto...;-D

+1/0
1.3.2013 10:06

M38i21l52o94š 74S91e90t26í46k 3509119514850

Hezká pohádka, ale obávám se, že to bude spíš naopak, Kradousek raději vymyslí, co víc ještě zpoplatnit, než nějaké poplatky odpouštět.

+3/−1
1.3.2013 11:01

J76a54n 13D32v18o43ř97á34k 9403243713145

Tak a teď tu realitu, že dálniční známka bude od příštího roku o 20%, tedy o 300 Kč dražší. Tedy za možnost rozbít si své auto na dálnici, budeme platit 1800 Kč.

+1/0
1.3.2013 11:05

I65v96o 59G34o37v97a95n 1793899937

Státní a veřejné zakázka by měli dostávat jen státní firmy, které dílo provedou na 90% vlastními prostředky a zisk zdaní v ČR. A to ve stavebnictví, zdravotnictví, IT, školství a bankovnictví.

Takhle by to mělo být [>-]:-P

+4/−6
1.3.2013 9:08

V19á75c31l53a38v 36P78o20u52s81t97k32a 3380571512

A které státní firmy máte na mysli?

+4/0
1.3.2013 9:33

J74i46n31d43ř14i38c31h 30W29o36l23f 4241473473368

Nebojte se po volbách znárodníme....;-D

+2/0
1.3.2013 10:14

I74v35o 19G84o75v79a38n 1483639127

A co teprve po revoluci;-D;-D;-D

0/−1
1.3.2013 10:40

A30l40e18š 21J76a42v68ů11r81e61k 2602739450840

dálnici bude asi dle tebe stavět teda ČEZ ???

+1/0
1.3.2013 11:47

M64i87c54h11a27l 24T21e40s71a25ř 4168712230521

Ne, konsorcium Lesů ČR a Povodí Odry:-)

0/0
1.3.2013 15:42

J80i71n46d96ř67i41c83h 96Š23k19o52p92e54k 4225651840745

což by bylo možné, pokud by objem staveb byl takový, že by se vyplatilo mít v případě silnic vlastní obalovny. Jinak je to o ničem, pokud by státní firma musela balenku kupovat od jednoho soukromého dodavatele, bylo by riziko, že ji pěkně natáhne (obalovny často vlastní soukromé stavební firmy, které by to braly jako prostředek odčinění za nepřidělení zakázky)

+2/0
1.3.2013 9:40

I11v88o 33G30o87v34a36n 1303499907

Všechno je možné, když se chce a ví se jak na to

0/−1
1.3.2013 10:43

P89e68t91r 14D14v28o26ř29á20k 9252627161148

To, co uvádíte, je nesmysl. Navíc nezákonný. Ve chvíli, kdy byste to zkusil zavést, už by přilítla Evropská komise s obviněním, že porušujete podmínku volného unijního trhu (prazákladem EU je EHS, které můžete definovat jako hospodářský prostor, kde se volně pohybuje práce, kapitál, služby a výrobky).

A když tvrdím, že je Váš nápad je nezákonný, tak si přečtěte českou ústavu, konkrétně: Čl.10 

"Vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, jsou součástí právního řádu; stanoví-li mezinárodní smlouva něco jiného než zákon, použije se mezinárodní smlouva."

+1/0
1.3.2013 9:59

J11i66n74d45ř58i34c69h 97Š73k85o49p15e82k 4885321920465

podle mě by to šlo. Stejně jako komunální služby v podobě s.r.o. ve 100 % vlastnictví města taky normálně bez ohledu na vř dělají pro město, co je třeba

+1/−1
1.3.2013 10:27

V19í75t28e49k 93V38a30l15a47c73h 7384920555695

OPRASVA??? Top je jen o dohazování peněz firmám a pravicovým podporovatelům. Ta kvalita silnic i dálnic je katasrofální a za pár týdnů budou zase opravovat a zase si vydělají z peněz daňových poplatníků. Když jsem jel třeba do Alp v Rakousku nebo i do Chorvatska, tam jsou cesty s našimi nesrovnatelné a vše je v pohodě, žádné díry, ikdyž to nemasíruje záda jako u nás :-))));-D;-D;-D

+2/−1
1.3.2013 8:54

M22a93r83t32i62n 23M88a77r95š78á91l 5251813517974

...ty hele vítku a vidíš za vším imperialisty a nebo si myslíš, že levicoví podporovatelé se v tomhle byznysu neuchytili...?

+3/0
1.3.2013 9:03

V31í39t93e36k 72V15a85l86a63c17h 7384530395205

Nevidím v tom žádnou politickou stranu, jen korupci, zlodějnu a zdražování poplatků za dálniční polplatky  a to dělá jen současná vláda. V minulosti to fungovalo a nebyly tak poničené cesty, jako nyní.

+2/−3
1.3.2013 9:27

M59a41r15e28k 25S37l20a98b66i68h78o56u40d78e48k 7568771552773

Silnice patřící krajům jsou taky v hrozném stavu. Není divu, když hejtmanstvím vládne podobně jako vládě ODS!

0/0
1.3.2013 10:11

M16i25l44o43š 65S81e63t35í16k 3299249344690

Ony když ty kraje dostávají od Kradouska stále méně, tak co můžou dělat :-/

+1/−2
1.3.2013 11:04

P47e86t95r 65D24v86o31ř71á34k 9562257741168

Nějak bych se toho zpoždění nebál. ÚOHS dokáže rozhodovat i v krátkých lhůtách. Pokud nepůjde o nějaké odborné stavařské špeky (ale jen o kvalifikaci a jiné papíry), tak jsou schopni vyplodit stanovisko i do 1 měsíce.

ŘSD si kryje záda, aby zpoždění nepadlo na ně.

+1/−1
1.3.2013 8:50

M48a17r38t81i74n 33Š94t24ě96p48á46n60e12k 3137793523441

Tady je problem v uplatcich, kamaradcoftech a lhani, ktere dlouhodobe provazi veskere zakazky tykajici se staveb silnic.

Kdo chce zakazku, musi si dat x procent bokem, o to a jeste vic predrazi zakazku a my to radi zaplatime.

No a pak, kdyz nahodou vyhraje nekdo jiny nez oni (ale stejny), tak jsou celi ricni aby neprisli o sve skvele zisky.

Proste je to vsechno hnus.

+3/0
1.3.2013 8:50

K19a96r72e42l 11K69o81s88t63r29a 1924723197185

Eurovia, Strabag, Colas, atd.......vítejte v nové době, kdy se budou muset zakázky vysoutěžit a ne předem dohodnout a potom mezi sebou rozdělit.....dobře vím, o čem mluvím, tak myslím, že i za cenu nějakého zdržení realizace to má smysl, i když radost z toho má asi jen málokdo.

+8/0
1.3.2013 8:42

P65e88t28r 67D22v85o52ř93á35k 9712317501488

Jenže pletichy ve veřejné soutěži se dost špatně prokazují, obvykle spolehlivě zafunguje jen jediná věc - práskač, kterému se odpustí trest.

+1/0
1.3.2013 8:53

R59a14d22e82k 51G29o89l47á28ň 9114732475469

Otázka: Jak si může nějaká firma pohlídat kvalitu odvedené práce, když si neumí pohlídat ani správný papír při podání nabídky?

+4/−2
1.3.2013 8:28

P11e51t86r 39D79v71o82ř45á66k 9652907251718

Je otázka, zda věděli jaký "správný papír" to má být.

+1/−2
1.3.2013 8:32

R10a20d59e31k 32G83o50l45á51ň 9534282705479

A ostatní se to dozvěděli jak? Pokud se někdo účastní výběrového řízení a chce jej vyhrát, pořádně si hlídá každou formální 3,14čovinu a všechno si radši 3x ověří ...

+2/−2
1.3.2013 8:39

P87e54t30r 74D39v59o81ř31á70k 9792627181788

To je taky otázka ... zda to VZ chtěli vyhrát nebo jen chtěli prozkoumat nabídky konkurence a zadavatele nechat výběrko zopakovat.

+3/0
1.3.2013 8:47

P42e38t47r 84P62a97v31e56l 3105636865254

Tomu ze firma pouzije vsechny dostupne nastroje k ziskani zakazky se snad nemuze nikdo divit.... Ta firma za to nemuze, ale muze za to ten, kdo ty podminky vytvari a nastavuje, čili ŘSD, potažmo stát... Pokud vím, že je tam nástroj, který výběrko zdrží o půl roku, tak s tím prostě počítám dopředu a nedělám tu z firem bubáky, který zdržujou výstavbu... To že by ÚOHS rozhodl jinak než ve prospěch ŘSD by se nemělo stát a pokud ano, tak za to někdo musí tvrdě pykat a je dobře, že to bylo napadnuto....

+1/−5
1.3.2013 8:22

P33e17t69r 67D59v96o67ř68á42k 9822387241918

Hmmm, já bych zvedl výši kauce u ÚOHS. Ony by si stavební firmy rozmyslely odvolávat se kvůli vlastním chybám (nepřípustnost variantní nabídky, spolupráce se zakázanými firmami - střet zájmů).

+4/0
1.3.2013 8:31

J36i40n42d49ř39i39c96h 22W52o51l22f 4961653903308

Souhlas, a všechno co průtah vyřízení stížností způsobí firma zaplatit.

0/0
1.3.2013 10:10

R48u90d86o89l42f 58T15r52n22a63v21s82k93y 8487466585104

Novy tendr a podminka, ze firma nesmi byt z evropy. A je vymalovano. Nase mila korupcni eu utre nos. A my budeme mit konecne novou dalnici. A bez tahanic.

+2/−5
1.3.2013 7:38

V91á35c67l88a16v 70P33o89u12s80t65k57a 3700921162

A kdo ji postaví?

0/0
1.3.2013 8:10

J27o56s12e73f 15Č91e21r73v73e64n62i59c83k26ý 9669524551343

Jako třeba tu dálnici co mají Poláci postavenou od čínské firmy?

+2/0
1.3.2013 8:29

M86a64r91t28i75n 56T29e95s62a61ř 2509593143793

Ty nejprudší schody u Devíti Křížů nechají na potom? No potěš koště, jdu si koupit roubík.

0/0
1.3.2013 7:34
Foto

M68a30r52e76k 86B38a74š73i45s95t29a 7503842693660

Společnost EUROVIA měla dostat stopku na jakékoliv státní zakázky i v rámci kooperace, dokud nedá dopořádku D47. Na její majetek měla být uvalena plomba, to by se hned opravovalo. Teď se dle mého soudu hledá jen vhodná uplatitelná osoba, která vyžene D47 do ztracena.

+14/−3
1.3.2013 7:18

V79á80c38l86a95v 10P64o92u98s79t55k53a 3190381592

Plomba se dává na zuby, ne na majetek.

+1/−4
1.3.2013 8:10

P58e23t28r 95P98a35v70e58l 3395826805214

Nahlednete do katastru, kolik je tam na majetku plomb.... ;-)

+1/0
1.3.2013 8:13

P72e17t78r 13D37v53o95ř41á84k 9652447851718

Abyste mohl někoho trestat (stopka na VZ, obstavení majetku), musíte mu nejprve dokázat vinu. Zkráceně se tomu říká právní stát. V opačném případě já bych mohl Vás falešně obvinit, že jste zpronevěřil 10 milionů a mohl po státu chtít, aby Vám obstavil majetek bez rozhodnutí soudu. Asi by se Vám to nelíbilo, že?

+2/−4
1.3.2013 8:27

P15a89v12e79l 13B16r90a73v69e47n86e46c 7954107540837

naše tlumiče a nápravy vám z celého srdce děkují :-(. Absolutně si nedokážu představit jízdu 200km v pravém pruhu, to je na překousnutí jazyka a otřes mozku :-(. Můžou mi zkusit policajti dát někdy pokutu za bezdůvodnou jízdu v levém pruhu, kdybych se měl 10 let soudit tak to nezaplatím! Spotřební daň, DPH, silniční daň za takovou silnici - že vám není hanba. Příští středu zase musím na D1 a už teď z toho mám zkaženou náladu. To tam sakra není někdo kdo by bouchl do stolu a udělal tam pořádek aby se s tím už něco začalo dělat??? Věřím tomu že zprávu o dalším odložení budeme číst zase za rok :-(.

+11/−1
1.3.2013 7:13

M94a79r54t77i21n 50E52l13s85t35n28e91r 2321414912778

jojo, průjezd napříč celým Německem (cca 700 km) není tak napínavý, jako jízda Praha - Brno ...

+1/−1
1.3.2013 8:09

V42á33c92l44a67v 78S36v75o89b46o12d69a 3911669400530

politici v pravém pruhu nejezdí a tak jim ta D1 asi nepřipadá tak strašná... Rv

+2/0
1.3.2013 10:25

J51i56r88i 85S88k18a60c63e47l 1987923764867

jo jo dejte to EUROVII a bude na cele D1 60km/h jak u nas pak to bude nejbezoecnejsi dalniceR^

+3/0
1.3.2013 6:55

V97l50a37d54i18m14í72r 16F19i26b25i53g78e87r 5744481811214

To jsou ty úspory, kdyby ŘSD mělo vlastní zaměstnance, kteří opravují silnice, tak by nebylo potřeba soutěžit o dodavatele. Soutěžil by se maximálně materiál a práci by si udělali sami za režijní cenu. Tito zaměstnanci by neměli o práci nouzi a vsadím se že by byli levnější než nějaká firma. Holt ale někdo si myslel že když se lidi vyhážou a budou si práci najímat že to vyjde levněji. Taky by to možná bylo kdyby to bylo potřeba jednou za čas a byly by prostoje kdy zaměstnanci nejsou potřeba ale stav silnic je takový že jsou potřeba stále.

+3/−3
1.3.2013 6:31

Š28t94ě74p49á75n 51F16r88i34e72d39r96i68c84h 4584874900949

Eurovia... ani mě nepřekvapuje, že tato společnost dělá problémy, když není vítěznou. Vždyť drtivá většina jejího zisku je ze státních zakázek. Pokud nebudou státní zakazky pro Eurovii, nebude ani Eurovia...

+13/0
1.3.2013 6:23

J73i24n82d62ř67i46c42h 40F72i41a20l29a 4848252649869

Eurovia? Dokud se bude soudit a nezačne plnit smluvní závazky ohledně reklamací s ŘSD, neměla by mít nárok na další zakázky!!!

+15/−1
1.3.2013 4:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.