Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oprava D1 se možná o rok posune. Stavaři se mezi sebou napadají

Očekávaný kolaps na dálnici D1 kvůli její rozsáhlé opravě se možná o rok posune. Konkurenční boj stavebních firem totiž prodlužuje výběr toho, kdo nejfrekventovanější dálnici opraví. Pro řidiče to současně znamená, že budou jezdit po silnici v často katastrofálním stavu o další rok déle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V32i37k60y56r 70B19o18h76u18m52i84l 67S98t37r14a37n74s57k61y 9567478636379

Nechal bych soutěž vyhlásir Evropskou komisí ;-D a vyzvat zahraniční firmy ke zhotovení díla s tím, že NESMÍ použít českých poboček a subdodavatelů8-o. Aby ti čeští zlatokopové, co staví cca 3 km dálnice za miliardu /co se za 5 let začně rozpadat, někdy s vlní ještě před převzetím/ pochopili, že se může stavět i jinak a s jinými.

+1/0
1.3.2013 15:24

A81l69o25i23s 95S55t79a50n91e27k 7687919869790

Hlavnim cilem D1 je, aby se do Brna dostalo co nejmene Prazaku. A naopak...

0/0
1.3.2013 13:54
Foto

L59u40m53í95r 31K40u57c76h26a47ř 4769434402539

jak to tady tak čtu, tak každý plno řečí a ví o tom kulové ... holt je těžká doba, málo stavebních zakázek, firmy berou cokoliv, aby přežily ... tudíž je šílený boj o každou zakázku a to je i tlak na snížení ceny viz cca 30 - 40% financí úspora u každé vysoutěžené zakázky na modernizaci D1, takže byť je aspoň nějaká šance s odvoláváním na úspěch tak ji firmy berou a stav D1 či naštvanost řidičů ... jde zkrátka stranou ... taková je situace, můžeme si jen přát, že veškerá odvolání budou zamítnuta a k ÚOHS se nikdo neodvolá případně, že daná instituce rychle rozhodne a neohrozí zahájení prací na 1. etapě modernizace D1 ve prospěch všech, vždyť na tom záleží peníze z EU (operační program doprava) nechme se překvapit, jak to dopadne ... ;-)

0/0
1.3.2013 13:44

P52e75t87e47r 17S24c63h11u90s67t26e59r 5496603972879

Máte pravdu, ale současná praxe, že se neúspěšní kandidáti  z výběrového řízení odvolávají a i tím prodlužují dobu zahájení výstavby je již neúnosná. Nejedné se jenom o dálnice, to odvolávání neúspěšných kandidátů probíhá ve všech  rezortech  - v podstatě si firmy vyřizují účty mezi sebou (určitě je to velký zdroj korupce)  je to prostě pokračující konkurenční boj.

0/0
2.3.2013 8:36

A48l96e60š 40J52a27v13ů78r31e26k 2592479390710

to se dalo čekat, u nás se musí každý soudit s každým ...

0/0
1.3.2013 11:46

J69a30n 66D41v42o76ř63á66k 9113283633105

Přestávám mít náladu žít v této zemi.

+2/−1
1.3.2013 11:03

M89i91r96e43k 90V59o26n84d93r59á39č60e31k 4351252491182

Dobrá zpráva je, ministesterstvo dopravy zruší povinnost mít na tom D1 tankodromu dálniční známku. Ta bude nutná jen na skutečné dálnici, kde se dá jet alespoň 130 km v hodině bez rizika, že zničíš sebe nebo své auto...;-D

+1/0
1.3.2013 10:06

M45i53l42o43š 58S34e48t94í81k 3599789344480

Hezká pohádka, ale obávám se, že to bude spíš naopak, Kradousek raději vymyslí, co víc ještě zpoplatnit, než nějaké poplatky odpouštět.

+3/−1
1.3.2013 11:01

J17a67n 42D19v35o53ř62á45k 9313103173775

Tak a teď tu realitu, že dálniční známka bude od příštího roku o 20%, tedy o 300 Kč dražší. Tedy za možnost rozbít si své auto na dálnici, budeme platit 1800 Kč.

+1/0
1.3.2013 11:05

I49v44o 15G27o32v96a33n 1313329517

Státní a veřejné zakázka by měli dostávat jen státní firmy, které dílo provedou na 90% vlastními prostředky a zisk zdaní v ČR. A to ve stavebnictví, zdravotnictví, IT, školství a bankovnictví.

Takhle by to mělo být [>-]:-P

+4/−6
1.3.2013 9:08

V92á24c15l17a42v 28P19o52u52s57t51k84a 3340851972

A které státní firmy máte na mysli?

+4/0
1.3.2013 9:33

J85i14n25d41ř40i95c19h 37W26o36l37f 4241733593178

Nebojte se po volbách znárodníme....;-D

+2/0
1.3.2013 10:14

I85v19o 42G98o34v24a98n 1813119147

A co teprve po revoluci;-D;-D;-D

0/−1
1.3.2013 10:40

A93l45e74š 31J78a63v39ů89r84e90k 2112249920150

dálnici bude asi dle tebe stavět teda ČEZ ???

+1/0
1.3.2013 11:47

M24i65c98h40a57l 34T42e10s19a52ř 4328362850511

Ne, konsorcium Lesů ČR a Povodí Odry:-)

0/0
1.3.2013 15:42

J84i92n91d67ř49i20c60h 42Š78k46o41p44e36k 4105791530925

což by bylo možné, pokud by objem staveb byl takový, že by se vyplatilo mít v případě silnic vlastní obalovny. Jinak je to o ničem, pokud by státní firma musela balenku kupovat od jednoho soukromého dodavatele, bylo by riziko, že ji pěkně natáhne (obalovny často vlastní soukromé stavební firmy, které by to braly jako prostředek odčinění za nepřidělení zakázky)

+2/0
1.3.2013 9:40

I29v19o 12G50o10v81a98n 1713579817

Všechno je možné, když se chce a ví se jak na to

0/−1
1.3.2013 10:43

P66e59t32r 46D85v71o70ř49á74k 9402687441558

To, co uvádíte, je nesmysl. Navíc nezákonný. Ve chvíli, kdy byste to zkusil zavést, už by přilítla Evropská komise s obviněním, že porušujete podmínku volného unijního trhu (prazákladem EU je EHS, které můžete definovat jako hospodářský prostor, kde se volně pohybuje práce, kapitál, služby a výrobky).

A když tvrdím, že je Váš nápad je nezákonný, tak si přečtěte českou ústavu, konkrétně: Čl.10 

"Vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, jsou součástí právního řádu; stanoví-li mezinárodní smlouva něco jiného než zákon, použije se mezinárodní smlouva."

+1/0
1.3.2013 9:59

J72i79n39d98ř59i13c41h 22Š89k17o12p32e54k 4855791360215

podle mě by to šlo. Stejně jako komunální služby v podobě s.r.o. ve 100 % vlastnictví města taky normálně bez ohledu na vř dělají pro město, co je třeba

+1/−1
1.3.2013 10:27

V35í18t26e72k 74V70a17l96a66c14h 7664650335805

OPRASVA??? Top je jen o dohazování peněz firmám a pravicovým podporovatelům. Ta kvalita silnic i dálnic je katasrofální a za pár týdnů budou zase opravovat a zase si vydělají z peněz daňových poplatníků. Když jsem jel třeba do Alp v Rakousku nebo i do Chorvatska, tam jsou cesty s našimi nesrovnatelné a vše je v pohodě, žádné díry, ikdyž to nemasíruje záda jako u nás :-))));-D;-D;-D

+2/−1
1.3.2013 8:54

M22a89r20t51i47n 67M69a19r64š55á58l 5211723527194

...ty hele vítku a vidíš za vším imperialisty a nebo si myslíš, že levicoví podporovatelé se v tomhle byznysu neuchytili...?

+3/0
1.3.2013 9:03

V73í46t62e32k 11V64a97l36a58c16h 7754710425365

Nevidím v tom žádnou politickou stranu, jen korupci, zlodějnu a zdražování poplatků za dálniční polplatky  a to dělá jen současná vláda. V minulosti to fungovalo a nebyly tak poničené cesty, jako nyní.

+2/−3
1.3.2013 9:27

M32a29r32e79k 64S63l63a84b76i24h80o61u23d44e73k 7628101342543

Silnice patřící krajům jsou taky v hrozném stavu. Není divu, když hejtmanstvím vládne podobně jako vládě ODS!

0/0
1.3.2013 10:11

M73i64l48o68š 38S74e74t46í28k 3769259254480

Ony když ty kraje dostávají od Kradouska stále méně, tak co můžou dělat :-/

+1/−2
1.3.2013 11:04

P46e38t98r 90D93v36o95ř38á38k 9212327271588

Nějak bych se toho zpoždění nebál. ÚOHS dokáže rozhodovat i v krátkých lhůtách. Pokud nepůjde o nějaké odborné stavařské špeky (ale jen o kvalifikaci a jiné papíry), tak jsou schopni vyplodit stanovisko i do 1 měsíce.

ŘSD si kryje záda, aby zpoždění nepadlo na ně.

+1/−1
1.3.2013 8:50

M48a63r73t81i84n 50Š36t12ě14p60á57n81e14k 3137493483251

Tady je problem v uplatcich, kamaradcoftech a lhani, ktere dlouhodobe provazi veskere zakazky tykajici se staveb silnic.

Kdo chce zakazku, musi si dat x procent bokem, o to a jeste vic predrazi zakazku a my to radi zaplatime.

No a pak, kdyz nahodou vyhraje nekdo jiny nez oni (ale stejny), tak jsou celi ricni aby neprisli o sve skvele zisky.

Proste je to vsechno hnus.

+3/0
1.3.2013 8:50

K47a47r25e89l 67K85o48s44t34r88a 1114363247265

Eurovia, Strabag, Colas, atd.......vítejte v nové době, kdy se budou muset zakázky vysoutěžit a ne předem dohodnout a potom mezi sebou rozdělit.....dobře vím, o čem mluvím, tak myslím, že i za cenu nějakého zdržení realizace to má smysl, i když radost z toho má asi jen málokdo.

+8/0
1.3.2013 8:42

P84e94t55r 89D33v20o25ř71á63k 9662657421358

Jenže pletichy ve veřejné soutěži se dost špatně prokazují, obvykle spolehlivě zafunguje jen jediná věc - práskač, kterému se odpustí trest.

+1/0
1.3.2013 8:53

R59a51d78e88k 57G22o47l53á46ň 9784232235749

Otázka: Jak si může nějaká firma pohlídat kvalitu odvedené práce, když si neumí pohlídat ani správný papír při podání nabídky?

+4/−2
1.3.2013 8:28

P71e55t69r 33D51v16o57ř70á33k 9712877401848

Je otázka, zda věděli jaký "správný papír" to má být.

+1/−2
1.3.2013 8:32

R80a58d14e22k 65G48o87l95á89ň 9324852445639

A ostatní se to dozvěděli jak? Pokud se někdo účastní výběrového řízení a chce jej vyhrát, pořádně si hlídá každou formální 3,14čovinu a všechno si radši 3x ověří ...

+2/−2
1.3.2013 8:39

P56e10t12r 19D33v10o29ř98á68k 9192237921438

To je taky otázka ... zda to VZ chtěli vyhrát nebo jen chtěli prozkoumat nabídky konkurence a zadavatele nechat výběrko zopakovat.

+3/0
1.3.2013 8:47

P93e54t93r 73P69a30v83e44l 3565986655494

Tomu ze firma pouzije vsechny dostupne nastroje k ziskani zakazky se snad nemuze nikdo divit.... Ta firma za to nemuze, ale muze za to ten, kdo ty podminky vytvari a nastavuje, čili ŘSD, potažmo stát... Pokud vím, že je tam nástroj, který výběrko zdrží o půl roku, tak s tím prostě počítám dopředu a nedělám tu z firem bubáky, který zdržujou výstavbu... To že by ÚOHS rozhodl jinak než ve prospěch ŘSD by se nemělo stát a pokud ano, tak za to někdo musí tvrdě pykat a je dobře, že to bylo napadnuto....

+1/−5
1.3.2013 8:22

P88e90t37r 39D18v97o68ř30á41k 9822577501338

Hmmm, já bych zvedl výši kauce u ÚOHS. Ony by si stavební firmy rozmyslely odvolávat se kvůli vlastním chybám (nepřípustnost variantní nabídky, spolupráce se zakázanými firmami - střet zájmů).

+4/0
1.3.2013 8:31

J12i78n26d91ř47i63c59h 28W90o77l67f 4211543743868

Souhlas, a všechno co průtah vyřízení stížností způsobí firma zaplatit.

0/0
1.3.2013 10:10

R78u24d67o18l74f 78T24r11n60a77v36s35k65y 8517196905744

Novy tendr a podminka, ze firma nesmi byt z evropy. A je vymalovano. Nase mila korupcni eu utre nos. A my budeme mit konecne novou dalnici. A bez tahanic.

+2/−5
1.3.2013 7:38

V76á80c31l65a34v 26P65o30u96s37t43k26a 3490601932

A kdo ji postaví?

0/0
1.3.2013 8:10

J40o59s55e61f 67Č55e89r54v74e52n60i50c38k71ý 9839504201563

Jako třeba tu dálnici co mají Poláci postavenou od čínské firmy?

+2/0
1.3.2013 8:29

M11a86r37t19i65n 80T85e33s91a34ř 2289303693103

Ty nejprudší schody u Devíti Křížů nechají na potom? No potěš koště, jdu si koupit roubík.

0/0
1.3.2013 7:34
Foto

M32a74r67e19k 60B63a25š32i26s39t92a 7923492753540

Společnost EUROVIA měla dostat stopku na jakékoliv státní zakázky i v rámci kooperace, dokud nedá dopořádku D47. Na její majetek měla být uvalena plomba, to by se hned opravovalo. Teď se dle mého soudu hledá jen vhodná uplatitelná osoba, která vyžene D47 do ztracena.

+14/−3
1.3.2013 7:18

V73á94c50l16a17v 83P79o17u17s67t30k43a 3460851892

Plomba se dává na zuby, ne na majetek.

+1/−4
1.3.2013 8:10

P32e10t84r 50P89a73v55e61l 3345796625184

Nahlednete do katastru, kolik je tam na majetku plomb.... ;-)

+1/0
1.3.2013 8:13

P46e60t63r 90D84v45o26ř83á50k 9472237611418

Abyste mohl někoho trestat (stopka na VZ, obstavení majetku), musíte mu nejprve dokázat vinu. Zkráceně se tomu říká právní stát. V opačném případě já bych mohl Vás falešně obvinit, že jste zpronevěřil 10 milionů a mohl po státu chtít, aby Vám obstavil majetek bez rozhodnutí soudu. Asi by se Vám to nelíbilo, že?

+2/−4
1.3.2013 8:27

P12a41v30e33l 70B41r25a46v74e49n28e46c 7864517740217

naše tlumiče a nápravy vám z celého srdce děkují :-(. Absolutně si nedokážu představit jízdu 200km v pravém pruhu, to je na překousnutí jazyka a otřes mozku :-(. Můžou mi zkusit policajti dát někdy pokutu za bezdůvodnou jízdu v levém pruhu, kdybych se měl 10 let soudit tak to nezaplatím! Spotřební daň, DPH, silniční daň za takovou silnici - že vám není hanba. Příští středu zase musím na D1 a už teď z toho mám zkaženou náladu. To tam sakra není někdo kdo by bouchl do stolu a udělal tam pořádek aby se s tím už něco začalo dělat??? Věřím tomu že zprávu o dalším odložení budeme číst zase za rok :-(.

+11/−1
1.3.2013 7:13

M86a13r54t53i92n 93E71l89s83t79n94e33r 2331574292688

jojo, průjezd napříč celým Německem (cca 700 km) není tak napínavý, jako jízda Praha - Brno ...

+1/−1
1.3.2013 8:09

V63á27c28l42a40v 25S58v39o44b70o58d19a 3881799960410

politici v pravém pruhu nejezdí a tak jim ta D1 asi nepřipadá tak strašná... Rv

+2/0
1.3.2013 10:25

J71i40r56i 53S50k70a57c32e45l 1967983224227

jo jo dejte to EUROVII a bude na cele D1 60km/h jak u nas pak to bude nejbezoecnejsi dalniceR^

+3/0
1.3.2013 6:55

V56l82a57d31i85m16í71r 91F44i75b26i53g44e64r 5234951401284

To jsou ty úspory, kdyby ŘSD mělo vlastní zaměstnance, kteří opravují silnice, tak by nebylo potřeba soutěžit o dodavatele. Soutěžil by se maximálně materiál a práci by si udělali sami za režijní cenu. Tito zaměstnanci by neměli o práci nouzi a vsadím se že by byli levnější než nějaká firma. Holt ale někdo si myslel že když se lidi vyhážou a budou si práci najímat že to vyjde levněji. Taky by to možná bylo kdyby to bylo potřeba jednou za čas a byly by prostoje kdy zaměstnanci nejsou potřeba ale stav silnic je takový že jsou potřeba stále.

+3/−3
1.3.2013 6:31

Š53t32ě51p81á61n 10F96r32i65e27d16r30i82c41h 4114184570649

Eurovia... ani mě nepřekvapuje, že tato společnost dělá problémy, když není vítěznou. Vždyť drtivá většina jejího zisku je ze státních zakázek. Pokud nebudou státní zakazky pro Eurovii, nebude ani Eurovia...

+13/0
1.3.2013 6:23

J85i26n53d13ř80i86c36h 75F43i56a20l52a 4148982939259

Eurovia? Dokud se bude soudit a nezačne plnit smluvní závazky ohledně reklamací s ŘSD, neměla by mít nárok na další zakázky!!!

+15/−1
1.3.2013 4:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.