Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konkurence na dráze dál drtí ceny. Z Prahy do Ostravy už jen za 95 Kč

Soukromý dopravce Leo Express opět zostřil konkurenční boj o zákazníky na hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Věrným zákazníkům Českých drah, kteří mají jejich kartu IN 25, začal nabízet třicetiprocentní slevu. Se stejnou slevou bleskově přispěchal i konkurenční RegioJet. Dráhy už zvažují právní kroky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a31r65t98i64n 88M79u86r94c80i62n58a 5818776496685

;-D;-D;-D

"Každopádně lze takový krok považovat za překročení pravidel korektního konkurenčního boje,"

Ked idu CD s cenami jazneho pod svoje naklady jedna sa o bezny konkurencny boj. Ked tak urobi ich sukromny konkurent, tak sa jedna o prekrocenie pravidiel korektneho konkurencneho boja.

+1/−2
4.3.2013 15:05

J82a27n 84Z42b78o61ř57i32l 3109647979

Nevidím důvod proč ... každý dopravce může uznávat jakékoliv slevové karty dle vlastního uvážení. I kdyby byla sleva při předložení jízdenky z metra tak je to jen jejich věc si myslím. A konkurence je zdravá , jen tak dál;-D

+1/0
6.3.2013 10:15

R38a28d49e63k 55J31a81n83a40t14a 9585246634732

"Ještě před dvěma lety vycházela nejlevnější jízdenka z Prahy do Ostravy na více než čtyři sta korun"

Pane Sůra, to myslíte vážně? Tady už přestává legrace. SporoTiket bez inkarty za 330 nic?

+5/0
4.3.2013 12:57

M93i49c13h39a69l 87M86a64j18e58r94č81í18k 6213696514142

Stejně je výsměch to, že nakonec se jezdí nejlevněji mezi Prahou a městem, kde když řeknete Čechy a Praha, tak by vás 90% lidí nejradši zamordovala, protože jsou bytostně přesvědčeni o tom, že jsou strašně ukřivdění a ničení těma Čecháčkama..

Kde je cenová válka mezi Prahou a jinými městy? Tohle je jen další zvýhodňování regionu, který to nikdy neocení.. Jen pro info -  v Praze nebydlím.. Hloupých řečí jsem si ale v Ostravě vyslechl..

0/−5
4.3.2013 0:27

R51a42d88e24k 87J65a61n22a93t35a 9555666834512

"Cenová válka" může existovat jen tam, kde je komerční provoz. A mezi ostatními městy se komerční provoz nevyplatí (málo obyvatel, pomalé tratě vedoucí oklikou, přímé dálnice).

+4/−1
4.3.2013 11:09

J23i35r27k24a 87D62v81o96ř34á37k 4505410833558

Hloupé řeči jsou hloupé řeči. Ale když jde o kačku, je to všechno jinak.

+2/0
5.3.2013 8:42

Z96b35y10n75ě29k 44B17e20r22a41n 1156355246

Jak to napsat slušně, proč se řeší jen spoje Praha, Ostrava, Olomouc?

Co jiná města? Tam lidé nežijí. Jděte do ......háje, celé ČD A REGIOJET A LEO EXPRESS.

+1/−5
3.3.2013 18:55

M73a18r74t91i39n 61K90a21r40á93s84e51k 9368253888598

Do jinych mest ti konkurence sama od sebe jezdit nezacne, protoze konkurovat dotovanemu subjektu jde dost blbe...

+1/−2
3.3.2013 19:44

J90i89r60k25a 29D38v48o38ř30á66k 4185310783288

Konkurovat expresy objednaným rychlíkům jde docela dobře. Jenže zatím se málokde expresy rentují. Zatím to vlastně neprokázal v praxi nikdo nikde, i když o ostravské trati si to myslíme - kdyby tam nebyla ta cenová válka.

0/0
5.3.2013 9:34

P17e12t56r 56H56r81o60m28á74d48k54a 1929162245688

a do jiných měst není takový provoz. Jen do Ostravy se to (vzhledem k délce trati a absenci dálnice) vyplatí komerčně.

+3/0
3.3.2013 21:01

J80i44r91k79a 93D33v80o23ř45á63k 4575870463538

Začněte tam jezdit sám, jestli myslíte že se vám to vyplatí.;-D

+2/0
5.3.2013 8:43

L11u41d34ě12k 18M25u65s44e33l68í41k 6133189382418

Běžte do háje s Ostravou ,já jezdím z Brna.

No proto aši jezdím busem

0/−3
2.3.2013 20:18

M49a80r83t55i32n 15N96o36v86o85t47n22ý 7778748425213

Z Brna do Prahy jezdí pohodlné, čisté a rychlé vlaky za pár korun. Autobusem bych nejel ani za nic.

+5/0
2.3.2013 21:17

J36i75r31k39a 27D32v55o92ř97á90k 4895350113218

Donedávna byly autobusy o trochu rychlejší a o trochu levnější (i když tam je o dost méně místa). Jenže pořád se to přibližuje a do 2 let budou zjevně rychlejší vlaky. Možná to částečně začne už letos v prosinci.

+2/0
5.3.2013 8:47

J84a39n92a 50P92i45n70t17r37o91v85á 5856960372140

Pořád se zde řeší Praha -Ostrava, či Praha-Brno. Proč se tedy odtamtud netrhnou a nepřejdou na jiné části železnice? Praha-Ústí n/L je cca 100 km a běžná jízdenka stojí 130 Kč-to je proti těm sledovaným opravdu výsměch! Přitom se dojíždí denně především kratší vzdálenosti-než pendlovat ve vlaku 3+3 hoďky!

+4/−1
2.3.2013 8:53

M95a93r32t75i96n 74K35a54r45á39s36e60k 9358103418938

tezko muzes skouset konkurovat draham tam kde jsou dotovane

+3/−1
2.3.2013 10:08

J85a24r79o30s95l31a32v 14Č37e42r89n14ý 5239110354454

Na trati Pha-Ostrava berou dotaci všichni 3 dopravci.

+1/−3
3.3.2013 6:25

M68a94r69t85i93n 41K77a45r87á64s67e95k 9568163448568

Jasne maji kompenzace na narizene slevy, ale vsichni za stejnych podminek. Na jinych tratich berou CD penize za to ze tam vubec jezdi (ted neresim jestli je to dobre nebo spatne) a kdyz jeden dorpavce dostava penize za to ze tam jezdi, tak mu tezko muze konkurovat jiny, ktery by jezdil jen na vlastni triko. A dotovat stejne dva dopravce najednou nikdo nebude (to by byl nesmysl)

0/0
3.3.2013 19:47

R11a90d53e91k 21J23a34n74a96t11a 9525926464912

"A dotovat stejne dva dopravce najednou nikdo nebude (to by byl nesmysl)"

Ještě, že nevědí v Německu, že by to byl nesmysl. Na 138 km trati Regensburg-München jsou dotování oba dopravci - DB i Vogtlandbahn. Prostě dvě zemské objednávky, jedna na jednu skupinu spojů, druhá na druhou. Že koupená jízdenka platí ve vlaku obou dopravců a bez šikany povinnými rezervacemi je samozřejmost.

A vlastně i v ČR najdete podobný příklad (dva dotovaní dopravci na trati), a to nejméně na dvou místech. Víte kde, nebo jen kecáte bez znalosti věci?

+1/0
3.3.2013 20:00

J63a40n25a 34N35o88v41á45k33o98v30á 4482526601436

A co Praha Budějice?

+2/0
2.3.2013 11:20

R66a45d41e84k 83J69a66n98a44t90a 9755836564612

Na nejbližší vlak Praha-Č.Budějovice ve 13:15 mi pro cestujícícho bez inkarty eShop ČD ukazuje cenu 160 Kč. Připadá vám to moc? Kolik by to mělo podle Vás být?

+3/−2
2.3.2013 11:26

V29l43a76d91i93m28í74r 41F25i90b20i30g21e58r 5174671211914

Asi některým chybí to kafe v ceně lístku a povinná místenka :-). Nebo by si jen přáli lepší vozový park

0/0
2.3.2013 20:15

J85i32r46k66a 85D57v14o17ř79á70k 4585340903978

Až pokročí rozhrabávání téhle trati dost za polovinu, tedy asi za 3 roky, dočkají se dost možná i tady.

0/0
5.3.2013 9:05

R64a60d76e47k 11J14a74n67a48t47a 9695106684922

V tomto článku se ale nemluví o běžné jízdence, ale o jízdence akční, navíc vázané na vlastnictví inkarty. A s inkartou není problém jet z Prahy do Ústí za 75 až 100 Kč, podívějte se do eShopu ČD.

+4/0
2.3.2013 11:22

M59a45r86t84i82n 17M72u63r75c96i96n19a 5168466246675

Vsetko bude, mila pani.

Pockajte este dva roky.

0/0
4.3.2013 15:07

J61i54r41k84a 39D23v93o56ř90á72k 4905800563778

A pak by se toho mohlo soutěžit aspoň víc najednou. Kromě Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc také Liberec – Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem, Plzeň – Most. Jen se bojím, aby to po posledních turbulencích nesklouzlo o rok.

0/0
5.3.2013 10:10
Foto

P28a47v86e14l 47K85o20z22a 2463151246

Ja tomu fakt nerozumim. Jedzim mezi Pha a Olo skoo denne. Pres den jede vlak castejc, nez Metro (nadnesene;), vlaky jsou poloprazdny, firmy jezdej pod naklady, ale kdyz chce clovek vyrazit z Prahy vecer, ma smulu. Posledni "normalni" vlak jede ve 20:16 a uz ten je dost plnej. Kdyz chci jeste pozdejc, musim cekat do 22:29 a vrtit se 30 let v case. Vlak je hnusnej a starej, ale dlouhej jak Lovosice (pravda, jsou tam i luzkace, ale stejne) a narvanej po strechu. No a kdybych chtel v Praze zustat jeste dyl, tak cekam az do 0:06 a to je uplna chutovka, ale i tak diky CD za ni. Chapu, ze nocni cestovani ma asi sva specifika, ale s LE urcite pojedu spis 4x za mesic v noci (klidne za plnou cenu) nez treba kousek po poledni...

+5/0
2.3.2013 8:45

J56i87r22k71a 14D16v64o61ř11á32k 4125470233608

Ta momentální cenová válka mi připadá dost nebezpečná. Vydávat ji za výhru cestujícího mi připadá dost krátkozraké, i když momentálně to tak zatím je - než se projeví podúdržba ještě víc nebo nějaký soukromník zkrachuje.

0/0
5.3.2013 9:31

T73o15m73á89š 36V26a10l71d93e49r 7293900679

A to už se skutečně vyplatí nekupovat si byt v Praze, či pořizovat si podnájem. Akorát to chce obětovat 6 hodin ve vlaku. Třeba připojí spací vagóny.;-D

+3/0
2.3.2013 0:49

P59e20t29r 74N43o28v48o33t98n46ý 5677774110861

Na tuto hloupost zde už zazněla odpověď, že ČD jezdí Praha-Ostrava už dávno za cca 100Kč denně, pokud byste měl zájem o každodenní dojíždění.

+6/0
2.3.2013 1:07

J74i90r25k27a 25D84v65o33ř35á45k 4175720243868

Správně. Dojíždění za (necelou) stovku denně odkudkoli kamkoli po ČR, první třídou pokud zrovna jede. IN100 je tu už pěkných pár let. Pak bude nějaký Sůra blábolit o tom, že to poprvé kleslo pod stovku...

0/0
5.3.2013 9:39

T40o86m49á76š 63V85a73l93d51e22r 7813710799

Poznámka byla míněna ironicky. Škoda, že máte šedivý pohled na svět. Nehledě, že pro ostatní cestující , kteří necestují start cíl, jsou ceny za jízdné ve stejném vlaku dražší i při kratší délce trasy. Míněna tolerance 60km pro puntičkáře.:-);-)

0/0
20.3.2013 1:32

P41e35t81r 73N53o67v47o97t84n28ý 5577144730521

Jsem zvědav, jak dlouho toto ti dva šašci vydrží.

+14/−1
1.3.2013 23:05
Foto

D74a53v95i49d 96R21a74a18b 3211169796385

Tak si jezdi předraženým Pendolinem ...

+4/−8
2.3.2013 0:04

P33e32t87r 27N30o75v12o13t93n53ý 5927204350971

Co je na něm předraženého? Své zákazníky má. Radši se svezu normálním expresem nebo EC ČD bez otravného palubního personálu. Bez nutnosti povinné rezervace. Bez rizika, že když nestihnu jízdenku včas stornovat, tak mi nadobro propadne. Prostě tak nějak, jak by to mělo v 21. století fungovat.

+14/−1
2.3.2013 0:10

P70a28v91e88l 64S57t15u81d10e51n75y 3686858320814

Otravny personal? Tak je ignorujte, reknete jim rovnou pri odbaveni ze od nich nic nechcete a oni vam daji pokoj. Jejich pracovni napln je plnit prani zakazniku od toho tam jsou. Jinak cestovani ve vlaku v 21. stoleti si predstavuji treba tak ze kdyz si koupim jizdenku tak si i sednu. Proto ty rezervace. To stornovani na posledni chvili ma ochranny charakter. Nekdo by si zabookoval cely vlak a pak ho na posledni chvili zrusil.

+1/−5
2.3.2013 13:19

P30a60t72r62i46k 87Š19e74b61e40s40t82a 4963492706585

Také mne zaráží ta hnusota a kolovrátek poloprav a lží, který zde prokalmují nick Petr Novotný a nick Radek Janata...

K otravnému personálu toliko, že nikde jsem neviděl otravný personál; tedy pokud za otravnost neberu větu dobrý den, nechcete si vybrat z dnešních novin, nebo nemáte chuť na něco k občerstvení...

+1/−7
2.3.2013 14:14

J51i55r86k85a 75D46v91o23ř90á72k 4745270163268

Na každého ten personál může působit jinak. Ale negativně jistě spíš na menšinu.

0/0
5.3.2013 9:41

M78a98r43t26i71n 71K72a58r61á44s34e40k 9828233128278

No v regiojetu se vas prijdou tak 3x zeptat jeslti neco nechcete, v CD vam prijdou jednou nabidnout vodu, pak cvaknout jizdenky a pak s minibarem - tzn pocet otravovani cca stejny, ale zatimco v Leu i Regiojetu si pokazde muzete objednat co chcete, tak v pendolinu si z tech trech "otravovani" muzete neco dat jen jendou.

0/−1
3.3.2013 0:20

P73e97t12r 11N15o19v44o75t93n44ý 5837354700331

Navíc. Pendolíno, navzdory stále jasněji probíhající ekonomické sebevraždě LEO a RJ, své zákazníky má.

+8/−3
2.3.2013 0:19

J95a45n 10S44o33u24k14u97p 1164534866785

Ano a proto v Leo jezdí víc a víc lidí...

0/−4
2.3.2013 8:47

B82r37o33n41i22s60l39a77v 69G56a52b17r23y76š 6935334810

Souhlasím. Já v cestování potřebuju volnost. Koupím si jízdenku týden předem a těsně před odjezdem zjistím, že se mi plány ne vlastní vinou obrátily vzhůru nohama. A taky nechápu, proč už se dávno neuznávají globální jízdenky. Funguje to v IDS s desítkami různých dopravců, může to fungovat i na železnici.

+3/0
2.3.2013 12:29

J95i77r37k74a 36D73v11o44ř47á23k 4675930593938

Nechápete zcela oprávněně. V normálním státě by ministerstvo vzájemné uznávání základních jízdenek a základních slev dopravcům už dávno vnutilo. Tak jak to hodlá udělat aspoň na objednávaných rychlících.

0/0
5.3.2013 10:16

V13l94a60d32i64m91í65r 20F52i22b19i92g28e74r 5524911251104

Dokud vydrží prachy z vydaných dluhopisů :-)

+4/0
2.3.2013 8:55

M36a14r81t71i90n 11N54o62v96o66t21n25ý 7918638125623

A to ještě nejsou vydané a navíc prodané. Nikde není řečeno, že ty jeho dluhopisy musí někdo koupit.

+3/0
2.3.2013 10:45

V91l23a19d81i42m11í27r 14F21i27b32i23g63e17r 5264711701754

Ty dluhopisy by koupil asi jen někdo hodně odvýžný, minimálně u LEO jsou ty dluhopisy velice velice rizikové, nekryje je žádný majetek. Soupravy jsou v leasingu a těch pár kusů nábytku v kancelářích to nevytrhne. Jako jo úrok je fajn ale riziko velmi velmi vysoké. Kdyby to byla tak super investice bylo by to už dávno rozprodáno.

0/0
2.3.2013 20:14

M77i58r66o98s22l88a41v 63Z46i13k23m85u10n93d 7109633724883

Co asi udělá žlutý a černý panáček, když se modrý panáček naštve a sníží cenu jízdenky na "baťovských" 49 korun ... Půjdou na korunovou jízdenku ???

+7/0
1.3.2013 22:25

V70l80a53d86i88m37í39r 82F12i13b98i30g92e36r 5834431561204

Když zlevní na 49 tak Jančura okamžitě vystoupí ve všech médiích jak ČD jezdí pod náklady. Za Korunu jezdit nemůže to by měl z vlaku tržbu někde 300 a na poplatcích jen za cestu by zaplatil tisíce plus personál plus občerstvení a to všechno několikrát denně to by nevydržel dlouho.

+4/0
2.3.2013 8:59

M69a53r69t63i66n 18Š14u46l23c 2697179620985

A modrý panáček to bude tu jízdenku za 49 Kč dotovat z čeho? Když nikdo nevíme, kolik na trase PHA - OVA prodělává? Že by jí dotoval z jiných tratí, na které dostává dotace?

+3/−1
2.3.2013 12:39

M80a76r75t68i22n 37M41u44r53c73i19n72a 5408826966935

Skor by bolo dobre vediet co urobia danovi poplatnici, ktori modremu panackovi tento konkurencny boj financuju, ked sa ministerstvo financii tvari ze to je v najlepsom poriadku a teda to tak ma byt.

0/0
4.3.2013 15:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.