Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence na dráze dál drtí ceny. Z Prahy do Ostravy už jen za 95 Kč

Soukromý dopravce Leo Express opět zostřil konkurenční boj o zákazníky na hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Věrným zákazníkům Českých drah, kteří mají jejich kartu IN 25, začal nabízet třicetiprocentní slevu. Se stejnou slevou bleskově přispěchal i konkurenční RegioJet. Dráhy už zvažují právní kroky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a63r16t94i21n 37M73u32r89c60i36n39a 5648336316605

;-D;-D;-D

"Každopádně lze takový krok považovat za překročení pravidel korektního konkurenčního boje,"

Ked idu CD s cenami jazneho pod svoje naklady jedna sa o bezny konkurencny boj. Ked tak urobi ich sukromny konkurent, tak sa jedna o prekrocenie pravidiel korektneho konkurencneho boja.

+1/−2
4.3.2013 15:05

J77a30n 89Z45b79o25ř65i92l 3689907509

Nevidím důvod proč ... každý dopravce může uznávat jakékoliv slevové karty dle vlastního uvážení. I kdyby byla sleva při předložení jízdenky z metra tak je to jen jejich věc si myslím. A konkurence je zdravá , jen tak dál;-D

+1/0
6.3.2013 10:15

R96a38d54e75k 70J62a25n77a64t18a 9595636964792

"Ještě před dvěma lety vycházela nejlevnější jízdenka z Prahy do Ostravy na více než čtyři sta korun"

Pane Sůra, to myslíte vážně? Tady už přestává legrace. SporoTiket bez inkarty za 330 nic?

+5/0
4.3.2013 12:57

M17i14c33h89a76l 78M17a59j13e12r17č42í88k 6803376414552

Stejně je výsměch to, že nakonec se jezdí nejlevněji mezi Prahou a městem, kde když řeknete Čechy a Praha, tak by vás 90% lidí nejradši zamordovala, protože jsou bytostně přesvědčeni o tom, že jsou strašně ukřivdění a ničení těma Čecháčkama..

Kde je cenová válka mezi Prahou a jinými městy? Tohle je jen další zvýhodňování regionu, který to nikdy neocení.. Jen pro info -  v Praze nebydlím.. Hloupých řečí jsem si ale v Ostravě vyslechl..

0/−5
4.3.2013 0:27

R27a89d47e37k 52J73a93n42a70t72a 9825336314332

"Cenová válka" může existovat jen tam, kde je komerční provoz. A mezi ostatními městy se komerční provoz nevyplatí (málo obyvatel, pomalé tratě vedoucí oklikou, přímé dálnice).

+4/−1
4.3.2013 11:09

J54i28r82k63a 47D11v83o19ř37á52k 4275310493518

Hloupé řeči jsou hloupé řeči. Ale když jde o kačku, je to všechno jinak.

+2/0
5.3.2013 8:42

Z80b84y46n69ě14k 14B56e55r63a89n 8359750913445

Jak to napsat slušně, proč se řeší jen spoje Praha, Ostrava, Olomouc?

Co jiná města? Tam lidé nežijí. Jděte do ......háje, celé ČD A REGIOJET A LEO EXPRESS.

+1/−5
3.3.2013 18:55

M59a87r69t32i60n 38K23a10r28á18s54e17k 9338933458288

Do jinych mest ti konkurence sama od sebe jezdit nezacne, protoze konkurovat dotovanemu subjektu jde dost blbe...

+1/−2
3.3.2013 19:44

J53i87r36k92a 58D60v45o39ř16á98k 4825120473968

Konkurovat expresy objednaným rychlíkům jde docela dobře. Jenže zatím se málokde expresy rentují. Zatím to vlastně neprokázal v praxi nikdo nikde, i když o ostravské trati si to myslíme - kdyby tam nebyla ta cenová válka.

0/0
5.3.2013 9:34

P27e76t96r 78H62r80o88m36á95d72k59a 1459352575108

a do jiných měst není takový provoz. Jen do Ostravy se to (vzhledem k délce trati a absenci dálnice) vyplatí komerčně.

+3/0
3.3.2013 21:01

J80i53r27k42a 63D71v27o31ř83á20k 4655520503778

Začněte tam jezdit sám, jestli myslíte že se vám to vyplatí.;-D

+2/0
5.3.2013 8:43

L71u11d29ě50k 66M71u25s11e33l20í43k 3806569

Běžte do háje s Ostravou ,já jezdím z Brna.

No proto aši jezdím busem

0/−3
2.3.2013 20:18

M70a58r95t78i97n 63N50o78v13o19t51n11ý 7718688765253

Z Brna do Prahy jezdí pohodlné, čisté a rychlé vlaky za pár korun. Autobusem bych nejel ani za nic.

+5/0
2.3.2013 21:17

J34i44r47k34a 63D78v51o74ř34á69k 4155580133808

Donedávna byly autobusy o trochu rychlejší a o trochu levnější (i když tam je o dost méně místa). Jenže pořád se to přibližuje a do 2 let budou zjevně rychlejší vlaky. Možná to částečně začne už letos v prosinci.

+2/0
5.3.2013 8:47

J25a22n22a 15P54i15n82t86r54o18v69á 5316110522330

Pořád se zde řeší Praha -Ostrava, či Praha-Brno. Proč se tedy odtamtud netrhnou a nepřejdou na jiné části železnice? Praha-Ústí n/L je cca 100 km a běžná jízdenka stojí 130 Kč-to je proti těm sledovaným opravdu výsměch! Přitom se dojíždí denně především kratší vzdálenosti-než pendlovat ve vlaku 3+3 hoďky!

+4/−1
2.3.2013 8:53

M70a67r17t73i31n 30K10a90r78á84s11e80k 9798533638268

tezko muzes skouset konkurovat draham tam kde jsou dotovane

+3/−1
2.3.2013 10:08

J25a24r34o66s75l76a11v 63Č28e21r53n28ý 5349220584334

Na trati Pha-Ostrava berou dotaci všichni 3 dopravci.

+1/−3
3.3.2013 6:25

M45a91r47t24i95n 87K81a78r72á88s50e47k 9478413608668

Jasne maji kompenzace na narizene slevy, ale vsichni za stejnych podminek. Na jinych tratich berou CD penize za to ze tam vubec jezdi (ted neresim jestli je to dobre nebo spatne) a kdyz jeden dorpavce dostava penize za to ze tam jezdi, tak mu tezko muze konkurovat jiny, ktery by jezdil jen na vlastni triko. A dotovat stejne dva dopravce najednou nikdo nebude (to by byl nesmysl)

0/0
3.3.2013 19:47

R53a27d90e46k 98J71a52n26a13t90a 9585176944422

"A dotovat stejne dva dopravce najednou nikdo nebude (to by byl nesmysl)"

Ještě, že nevědí v Německu, že by to byl nesmysl. Na 138 km trati Regensburg-München jsou dotování oba dopravci - DB i Vogtlandbahn. Prostě dvě zemské objednávky, jedna na jednu skupinu spojů, druhá na druhou. Že koupená jízdenka platí ve vlaku obou dopravců a bez šikany povinnými rezervacemi je samozřejmost.

A vlastně i v ČR najdete podobný příklad (dva dotovaní dopravci na trati), a to nejméně na dvou místech. Víte kde, nebo jen kecáte bez znalosti věci?

+1/0
3.3.2013 20:00

J24a12n82a 47N61o68v10á45k90o13v65á 4102316831386

A co Praha Budějice?

+2/0
2.3.2013 11:20

R85a66d39e39k 73J54a45n70a20t85a 9145406804692

Na nejbližší vlak Praha-Č.Budějovice ve 13:15 mi pro cestujícícho bez inkarty eShop ČD ukazuje cenu 160 Kč. Připadá vám to moc? Kolik by to mělo podle Vás být?

+3/−2
2.3.2013 11:26

V78l96a45d79i11m45í33r 44F55i81b53i70g21e12r 5884621601194

Asi některým chybí to kafe v ceně lístku a povinná místenka :-). Nebo by si jen přáli lepší vozový park

0/0
2.3.2013 20:15

J83i26r67k10a 55D50v94o21ř40á72k 4955800323388

Až pokročí rozhrabávání téhle trati dost za polovinu, tedy asi za 3 roky, dočkají se dost možná i tady.

0/0
5.3.2013 9:05

R35a89d54e41k 54J24a26n53a57t26a 9875426934932

V tomto článku se ale nemluví o běžné jízdence, ale o jízdence akční, navíc vázané na vlastnictví inkarty. A s inkartou není problém jet z Prahy do Ústí za 75 až 100 Kč, podívějte se do eShopu ČD.

+4/0
2.3.2013 11:22

M53a98r47t75i39n 31M86u19r58c76i17n81a 5288916616175

Vsetko bude, mila pani.

Pockajte este dva roky.

0/0
4.3.2013 15:07

J75i55r36k12a 75D98v71o26ř66á79k 4865540893768

A pak by se toho mohlo soutěžit aspoň víc najednou. Kromě Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc také Liberec – Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem, Plzeň – Most. Jen se bojím, aby to po posledních turbulencích nesklouzlo o rok.

0/0
5.3.2013 10:10
Foto

P54a24v95e79l 94K86o24z79a 2923881446

Ja tomu fakt nerozumim. Jedzim mezi Pha a Olo skoo denne. Pres den jede vlak castejc, nez Metro (nadnesene;), vlaky jsou poloprazdny, firmy jezdej pod naklady, ale kdyz chce clovek vyrazit z Prahy vecer, ma smulu. Posledni "normalni" vlak jede ve 20:16 a uz ten je dost plnej. Kdyz chci jeste pozdejc, musim cekat do 22:29 a vrtit se 30 let v case. Vlak je hnusnej a starej, ale dlouhej jak Lovosice (pravda, jsou tam i luzkace, ale stejne) a narvanej po strechu. No a kdybych chtel v Praze zustat jeste dyl, tak cekam az do 0:06 a to je uplna chutovka, ale i tak diky CD za ni. Chapu, ze nocni cestovani ma asi sva specifika, ale s LE urcite pojedu spis 4x za mesic v noci (klidne za plnou cenu) nez treba kousek po poledni...

+5/0
2.3.2013 8:45

J41i46r54k93a 78D84v94o65ř47á66k 4205340223758

Ta momentální cenová válka mi připadá dost nebezpečná. Vydávat ji za výhru cestujícího mi připadá dost krátkozraké, i když momentálně to tak zatím je - než se projeví podúdržba ještě víc nebo nějaký soukromník zkrachuje.

0/0
5.3.2013 9:31

T61o47m39á98š 83V93a83l43d59e15r 7903240479

A to už se skutečně vyplatí nekupovat si byt v Praze, či pořizovat si podnájem. Akorát to chce obětovat 6 hodin ve vlaku. Třeba připojí spací vagóny.;-D

+3/0
2.3.2013 0:49

P15e16t26r 98N10o22v16o94t14n83ý 5117864860961

Na tuto hloupost zde už zazněla odpověď, že ČD jezdí Praha-Ostrava už dávno za cca 100Kč denně, pokud byste měl zájem o každodenní dojíždění.

+6/0
2.3.2013 1:07

J20i57r40k98a 29D26v94o10ř30á76k 4235810643328

Správně. Dojíždění za (necelou) stovku denně odkudkoli kamkoli po ČR, první třídou pokud zrovna jede. IN100 je tu už pěkných pár let. Pak bude nějaký Sůra blábolit o tom, že to poprvé kleslo pod stovku...

0/0
5.3.2013 9:39

T65o83m17á63š 78V11a10l81d13e16r 7153420969

Poznámka byla míněna ironicky. Škoda, že máte šedivý pohled na svět. Nehledě, že pro ostatní cestující , kteří necestují start cíl, jsou ceny za jízdné ve stejném vlaku dražší i při kratší délce trasy. Míněna tolerance 60km pro puntičkáře.:-);-)

0/0
20.3.2013 1:32

P37e56t40r 22N98o82v81o77t47n55ý 5307894370601

Jsem zvědav, jak dlouho toto ti dva šašci vydrží.

+14/−1
1.3.2013 23:05
Foto

D17a95v67i68d 11R91a88a10b 3141639336725

Tak si jezdi předraženým Pendolinem ...

+4/−8
2.3.2013 0:04

P14e42t86r 91N55o91v65o47t93n10ý 5487724160751

Co je na něm předraženého? Své zákazníky má. Radši se svezu normálním expresem nebo EC ČD bez otravného palubního personálu. Bez nutnosti povinné rezervace. Bez rizika, že když nestihnu jízdenku včas stornovat, tak mi nadobro propadne. Prostě tak nějak, jak by to mělo v 21. století fungovat.

+14/−1
2.3.2013 0:10

P31a34v38e37l 75S50t78u27d27e13n65y 3606848510684

Otravny personal? Tak je ignorujte, reknete jim rovnou pri odbaveni ze od nich nic nechcete a oni vam daji pokoj. Jejich pracovni napln je plnit prani zakazniku od toho tam jsou. Jinak cestovani ve vlaku v 21. stoleti si predstavuji treba tak ze kdyz si koupim jizdenku tak si i sednu. Proto ty rezervace. To stornovani na posledni chvili ma ochranny charakter. Nekdo by si zabookoval cely vlak a pak ho na posledni chvili zrusil.

+1/−5
2.3.2013 13:19

P75a48t44r53i40k 81Š88e87b47e51s65t66a 4633552746185

Také mne zaráží ta hnusota a kolovrátek poloprav a lží, který zde prokalmují nick Petr Novotný a nick Radek Janata...

K otravnému personálu toliko, že nikde jsem neviděl otravný personál; tedy pokud za otravnost neberu větu dobrý den, nechcete si vybrat z dnešních novin, nebo nemáte chuť na něco k občerstvení...

+1/−7
2.3.2013 14:14

J75i22r18k36a 51D16v14o25ř60á66k 4385200613628

Na každého ten personál může působit jinak. Ale negativně jistě spíš na menšinu.

0/0
5.3.2013 9:41

M28a25r24t67i75n 81K44a17r54á89s78e65k 9618873418958

No v regiojetu se vas prijdou tak 3x zeptat jeslti neco nechcete, v CD vam prijdou jednou nabidnout vodu, pak cvaknout jizdenky a pak s minibarem - tzn pocet otravovani cca stejny, ale zatimco v Leu i Regiojetu si pokazde muzete objednat co chcete, tak v pendolinu si z tech trech "otravovani" muzete neco dat jen jendou.

0/−1
3.3.2013 0:20

P48e45t37r 24N28o19v29o84t15n29ý 5737354770271

Navíc. Pendolíno, navzdory stále jasněji probíhající ekonomické sebevraždě LEO a RJ, své zákazníky má.

+8/−3
2.3.2013 0:19

J72a62n 46S40o46u50k15u96p 1274634556225

Ano a proto v Leo jezdí víc a víc lidí...

0/−4
2.3.2013 8:47
Foto

B93r92o21n83i40s31l79a53v 22G47a41b95r11y39š 2832289291

Souhlasím. Já v cestování potřebuju volnost. Koupím si jízdenku týden předem a těsně před odjezdem zjistím, že se mi plány ne vlastní vinou obrátily vzhůru nohama. A taky nechápu, proč už se dávno neuznávají globální jízdenky. Funguje to v IDS s desítkami různých dopravců, může to fungovat i na železnici.

+3/0
2.3.2013 12:29

J53i29r87k44a 70D92v60o41ř24á15k 4285300713748

Nechápete zcela oprávněně. V normálním státě by ministerstvo vzájemné uznávání základních jízdenek a základních slev dopravcům už dávno vnutilo. Tak jak to hodlá udělat aspoň na objednávaných rychlících.

0/0
5.3.2013 10:16

V77l86a71d77i79m17í12r 19F79i64b33i79g50e62r 5104251691614

Dokud vydrží prachy z vydaných dluhopisů :-)

+4/0
2.3.2013 8:55

M84a79r31t58i21n 63N18o92v64o10t77n60ý 7648768755473

A to ještě nejsou vydané a navíc prodané. Nikde není řečeno, že ty jeho dluhopisy musí někdo koupit.

+3/0
2.3.2013 10:45

V45l68a25d77i98m97í67r 77F50i11b72i91g23e52r 5394141351624

Ty dluhopisy by koupil asi jen někdo hodně odvýžný, minimálně u LEO jsou ty dluhopisy velice velice rizikové, nekryje je žádný majetek. Soupravy jsou v leasingu a těch pár kusů nábytku v kancelářích to nevytrhne. Jako jo úrok je fajn ale riziko velmi velmi vysoké. Kdyby to byla tak super investice bylo by to už dávno rozprodáno.

0/0
2.3.2013 20:14

M95i91r33o25s86l56a18v 27Z32i32k87m30u53n68d 7709573974983

Co asi udělá žlutý a černý panáček, když se modrý panáček naštve a sníží cenu jízdenky na "baťovských" 49 korun ... Půjdou na korunovou jízdenku ???

+7/0
1.3.2013 22:25

V47l19a96d18i13m82í22r 51F48i40b92i65g42e98r 5194631131834

Když zlevní na 49 tak Jančura okamžitě vystoupí ve všech médiích jak ČD jezdí pod náklady. Za Korunu jezdit nemůže to by měl z vlaku tržbu někde 300 a na poplatcích jen za cestu by zaplatil tisíce plus personál plus občerstvení a to všechno několikrát denně to by nevydržel dlouho.

+4/0
2.3.2013 8:59

M34a92r39t21i52n 45Š11u74l53c 2357239250835

A modrý panáček to bude tu jízdenku za 49 Kč dotovat z čeho? Když nikdo nevíme, kolik na trase PHA - OVA prodělává? Že by jí dotoval z jiných tratí, na které dostává dotace?

+3/−1
2.3.2013 12:39

M16a26r15t19i37n 31M75u27r86c19i97n30a 5248296146175

Skor by bolo dobre vediet co urobia danovi poplatnici, ktori modremu panackovi tento konkurencny boj financuju, ked sa ministerstvo financii tvari ze to je v najlepsom poriadku a teda to tak ma byt.

0/0
4.3.2013 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.