Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence na dráze dál drtí ceny. Z Prahy do Ostravy už jen za 95 Kč

Soukromý dopravce Leo Express opět zostřil konkurenční boj o zákazníky na hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Věrným zákazníkům Českých drah, kteří mají jejich kartu IN 25, začal nabízet třicetiprocentní slevu. Se stejnou slevou bleskově přispěchal i konkurenční RegioJet. Dráhy už zvažují právní kroky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a83r76t76i82n 22M64u57r56c76i63n39a 5398726816415

;-D;-D;-D

"Každopádně lze takový krok považovat za překročení pravidel korektního konkurenčního boje,"

Ked idu CD s cenami jazneho pod svoje naklady jedna sa o bezny konkurencny boj. Ked tak urobi ich sukromny konkurent, tak sa jedna o prekrocenie pravidiel korektneho konkurencneho boja.

+1/−2
4.3.2013 15:05

J35a37n 79Z78b75o74ř31i69l 3189967319

Nevidím důvod proč ... každý dopravce může uznávat jakékoliv slevové karty dle vlastního uvážení. I kdyby byla sleva při předložení jízdenky z metra tak je to jen jejich věc si myslím. A konkurence je zdravá , jen tak dál;-D

+1/0
6.3.2013 10:15

R67a97d72e25k 87J13a69n71a63t91a 9945406474652

"Ještě před dvěma lety vycházela nejlevnější jízdenka z Prahy do Ostravy na více než čtyři sta korun"

Pane Sůra, to myslíte vážně? Tady už přestává legrace. SporoTiket bez inkarty za 330 nic?

+5/0
4.3.2013 12:57

M15i49c33h79a79l 80M35a90j64e55r98č19í80k 6233246624172

Stejně je výsměch to, že nakonec se jezdí nejlevněji mezi Prahou a městem, kde když řeknete Čechy a Praha, tak by vás 90% lidí nejradši zamordovala, protože jsou bytostně přesvědčeni o tom, že jsou strašně ukřivdění a ničení těma Čecháčkama..

Kde je cenová válka mezi Prahou a jinými městy? Tohle je jen další zvýhodňování regionu, který to nikdy neocení.. Jen pro info -  v Praze nebydlím.. Hloupých řečí jsem si ale v Ostravě vyslechl..

0/−5
4.3.2013 0:27

R68a84d89e96k 59J83a60n75a35t68a 9105276484402

"Cenová válka" může existovat jen tam, kde je komerční provoz. A mezi ostatními městy se komerční provoz nevyplatí (málo obyvatel, pomalé tratě vedoucí oklikou, přímé dálnice).

+4/−1
4.3.2013 11:09

J95i42r23k69a 34D96v88o38ř26á94k 4755420273268

Hloupé řeči jsou hloupé řeči. Ale když jde o kačku, je to všechno jinak.

+2/0
5.3.2013 8:42

Z77b32y55n56ě11k 84B36e55r56a67n 8559650713145

Jak to napsat slušně, proč se řeší jen spoje Praha, Ostrava, Olomouc?

Co jiná města? Tam lidé nežijí. Jděte do ......háje, celé ČD A REGIOJET A LEO EXPRESS.

+1/−5
3.3.2013 18:55

M53a21r35t73i25n 25K12a76r66á53s89e64k 9278403678948

Do jinych mest ti konkurence sama od sebe jezdit nezacne, protoze konkurovat dotovanemu subjektu jde dost blbe...

+1/−2
3.3.2013 19:44

J30i26r66k44a 96D12v23o52ř25á63k 4145500853548

Konkurovat expresy objednaným rychlíkům jde docela dobře. Jenže zatím se málokde expresy rentují. Zatím to vlastně neprokázal v praxi nikdo nikde, i když o ostravské trati si to myslíme - kdyby tam nebyla ta cenová válka.

0/0
5.3.2013 9:34

P24e67t34r 84H83r15o69m12á27d12k24a 1119642125668

a do jiných měst není takový provoz. Jen do Ostravy se to (vzhledem k délce trati a absenci dálnice) vyplatí komerčně.

+3/0
3.3.2013 21:01

J45i66r95k86a 61D46v38o98ř37á16k 4505970813578

Začněte tam jezdit sám, jestli myslíte že se vám to vyplatí.;-D

+2/0
5.3.2013 8:43

L61u21d60ě89k 22M38u31s39e42l55í62k 3346289

Běžte do háje s Ostravou ,já jezdím z Brna.

No proto aši jezdím busem

0/−3
2.3.2013 20:18

M98a64r30t94i47n 20N85o78v95o18t62n34ý 7178848685963

Z Brna do Prahy jezdí pohodlné, čisté a rychlé vlaky za pár korun. Autobusem bych nejel ani za nic.

+5/0
2.3.2013 21:17

J77i42r17k87a 53D64v89o62ř20á52k 4725450153348

Donedávna byly autobusy o trochu rychlejší a o trochu levnější (i když tam je o dost méně místa). Jenže pořád se to přibližuje a do 2 let budou zjevně rychlejší vlaky. Možná to částečně začne už letos v prosinci.

+2/0
5.3.2013 8:47

J49a34n36a 28P39i44n17t20r13o86v94á 5786640132960

Pořád se zde řeší Praha -Ostrava, či Praha-Brno. Proč se tedy odtamtud netrhnou a nepřejdou na jiné části železnice? Praha-Ústí n/L je cca 100 km a běžná jízdenka stojí 130 Kč-to je proti těm sledovaným opravdu výsměch! Přitom se dojíždí denně především kratší vzdálenosti-než pendlovat ve vlaku 3+3 hoďky!

+4/−1
2.3.2013 8:53

M65a14r53t62i42n 63K23a54r45á74s43e73k 9668843938468

tezko muzes skouset konkurovat draham tam kde jsou dotovane

+3/−1
2.3.2013 10:08

J50a72r70o67s38l96a88v 54Č33e88r66n38ý 5299920744104

Na trati Pha-Ostrava berou dotaci všichni 3 dopravci.

+1/−3
3.3.2013 6:25

M86a64r54t47i29n 81K72a70r36á78s90e53k 9948703498358

Jasne maji kompenzace na narizene slevy, ale vsichni za stejnych podminek. Na jinych tratich berou CD penize za to ze tam vubec jezdi (ted neresim jestli je to dobre nebo spatne) a kdyz jeden dorpavce dostava penize za to ze tam jezdi, tak mu tezko muze konkurovat jiny, ktery by jezdil jen na vlastni triko. A dotovat stejne dva dopravce najednou nikdo nebude (to by byl nesmysl)

0/0
3.3.2013 19:47

R18a49d54e15k 92J44a68n67a25t97a 9385536954832

"A dotovat stejne dva dopravce najednou nikdo nebude (to by byl nesmysl)"

Ještě, že nevědí v Německu, že by to byl nesmysl. Na 138 km trati Regensburg-München jsou dotování oba dopravci - DB i Vogtlandbahn. Prostě dvě zemské objednávky, jedna na jednu skupinu spojů, druhá na druhou. Že koupená jízdenka platí ve vlaku obou dopravců a bez šikany povinnými rezervacemi je samozřejmost.

A vlastně i v ČR najdete podobný příklad (dva dotovaní dopravci na trati), a to nejméně na dvou místech. Víte kde, nebo jen kecáte bez znalosti věci?

+1/0
3.3.2013 20:00

J35a52n98a 43N85o12v39á56k27o67v10á 4102416581166

A co Praha Budějice?

+2/0
2.3.2013 11:20

R44a59d62e49k 41J29a78n48a69t16a 9525946854312

Na nejbližší vlak Praha-Č.Budějovice ve 13:15 mi pro cestujícícho bez inkarty eShop ČD ukazuje cenu 160 Kč. Připadá vám to moc? Kolik by to mělo podle Vás být?

+3/−2
2.3.2013 11:26

V30l53a29d73i52m53í47r 53F61i84b46i94g61e32r 5854141911134

Asi některým chybí to kafe v ceně lístku a povinná místenka :-). Nebo by si jen přáli lepší vozový park

0/0
2.3.2013 20:15

J20i61r79k48a 75D13v64o63ř55á14k 4395360423168

Až pokročí rozhrabávání téhle trati dost za polovinu, tedy asi za 3 roky, dočkají se dost možná i tady.

0/0
5.3.2013 9:05

R53a34d96e24k 80J36a87n14a68t90a 9965776124452

V tomto článku se ale nemluví o běžné jízdence, ale o jízdence akční, navíc vázané na vlastnictví inkarty. A s inkartou není problém jet z Prahy do Ústí za 75 až 100 Kč, podívějte se do eShopu ČD.

+4/0
2.3.2013 11:22

M67a56r61t64i23n 48M83u34r50c81i77n25a 5188876966435

Vsetko bude, mila pani.

Pockajte este dva roky.

0/0
4.3.2013 15:07

J24i35r51k40a 51D36v35o71ř33á65k 4245160923888

A pak by se toho mohlo soutěžit aspoň víc najednou. Kromě Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc také Liberec – Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem, Plzeň – Most. Jen se bojím, aby to po posledních turbulencích nesklouzlo o rok.

0/0
5.3.2013 10:10
Foto

P51a96v11e29l 94K98o51z73a 2223931316

Ja tomu fakt nerozumim. Jedzim mezi Pha a Olo skoo denne. Pres den jede vlak castejc, nez Metro (nadnesene;), vlaky jsou poloprazdny, firmy jezdej pod naklady, ale kdyz chce clovek vyrazit z Prahy vecer, ma smulu. Posledni "normalni" vlak jede ve 20:16 a uz ten je dost plnej. Kdyz chci jeste pozdejc, musim cekat do 22:29 a vrtit se 30 let v case. Vlak je hnusnej a starej, ale dlouhej jak Lovosice (pravda, jsou tam i luzkace, ale stejne) a narvanej po strechu. No a kdybych chtel v Praze zustat jeste dyl, tak cekam az do 0:06 a to je uplna chutovka, ale i tak diky CD za ni. Chapu, ze nocni cestovani ma asi sva specifika, ale s LE urcite pojedu spis 4x za mesic v noci (klidne za plnou cenu) nez treba kousek po poledni...

+5/0
2.3.2013 8:45

J29i83r25k46a 65D28v10o17ř34á75k 4705360713928

Ta momentální cenová válka mi připadá dost nebezpečná. Vydávat ji za výhru cestujícího mi připadá dost krátkozraké, i když momentálně to tak zatím je - než se projeví podúdržba ještě víc nebo nějaký soukromník zkrachuje.

0/0
5.3.2013 9:31

T40o31m89á41š 57V34a77l40d60e39r 7793240889

A to už se skutečně vyplatí nekupovat si byt v Praze, či pořizovat si podnájem. Akorát to chce obětovat 6 hodin ve vlaku. Třeba připojí spací vagóny.;-D

+3/0
2.3.2013 0:49

P91e97t90r 49N22o57v18o32t52n20ý 5357674470241

Na tuto hloupost zde už zazněla odpověď, že ČD jezdí Praha-Ostrava už dávno za cca 100Kč denně, pokud byste měl zájem o každodenní dojíždění.

+6/0
2.3.2013 1:07

J97i67r22k79a 70D38v35o63ř77á61k 4425630683538

Správně. Dojíždění za (necelou) stovku denně odkudkoli kamkoli po ČR, první třídou pokud zrovna jede. IN100 je tu už pěkných pár let. Pak bude nějaký Sůra blábolit o tom, že to poprvé kleslo pod stovku...

0/0
5.3.2013 9:39

T87o32m84á65š 50V39a17l19d43e36r 7583770639

Poznámka byla míněna ironicky. Škoda, že máte šedivý pohled na svět. Nehledě, že pro ostatní cestující , kteří necestují start cíl, jsou ceny za jízdné ve stejném vlaku dražší i při kratší délce trasy. Míněna tolerance 60km pro puntičkáře.:-);-)

0/0
20.3.2013 1:32

P70e87t20r 64N73o20v20o78t72n47ý 5597184840621

Jsem zvědav, jak dlouho toto ti dva šašci vydrží.

+14/−1
1.3.2013 23:05
Foto

D37a29v39i16d 57R87a64a44b 3301349686265

Tak si jezdi předraženým Pendolinem ...

+4/−8
2.3.2013 0:04

P17e16t88r 34N85o31v91o74t64n75ý 5667964680531

Co je na něm předraženého? Své zákazníky má. Radši se svezu normálním expresem nebo EC ČD bez otravného palubního personálu. Bez nutnosti povinné rezervace. Bez rizika, že když nestihnu jízdenku včas stornovat, tak mi nadobro propadne. Prostě tak nějak, jak by to mělo v 21. století fungovat.

+14/−1
2.3.2013 0:10

P58a73v24e83l 34S56t65u75d78e88n14y 3296108890984

Otravny personal? Tak je ignorujte, reknete jim rovnou pri odbaveni ze od nich nic nechcete a oni vam daji pokoj. Jejich pracovni napln je plnit prani zakazniku od toho tam jsou. Jinak cestovani ve vlaku v 21. stoleti si predstavuji treba tak ze kdyz si koupim jizdenku tak si i sednu. Proto ty rezervace. To stornovani na posledni chvili ma ochranny charakter. Nekdo by si zabookoval cely vlak a pak ho na posledni chvili zrusil.

+1/−5
2.3.2013 13:19

P36a67t85r94i57k 12Š13e89b48e61s38t25a 4193962616615

Také mne zaráží ta hnusota a kolovrátek poloprav a lží, který zde prokalmují nick Petr Novotný a nick Radek Janata...

K otravnému personálu toliko, že nikde jsem neviděl otravný personál; tedy pokud za otravnost neberu větu dobrý den, nechcete si vybrat z dnešních novin, nebo nemáte chuť na něco k občerstvení...

+1/−7
2.3.2013 14:14

J41i47r14k39a 89D29v45o98ř21á59k 4415370103298

Na každého ten personál může působit jinak. Ale negativně jistě spíš na menšinu.

0/0
5.3.2013 9:41

M65a30r12t75i38n 17K80a11r21á50s54e83k 9758313958418

No v regiojetu se vas prijdou tak 3x zeptat jeslti neco nechcete, v CD vam prijdou jednou nabidnout vodu, pak cvaknout jizdenky a pak s minibarem - tzn pocet otravovani cca stejny, ale zatimco v Leu i Regiojetu si pokazde muzete objednat co chcete, tak v pendolinu si z tech trech "otravovani" muzete neco dat jen jendou.

0/−1
3.3.2013 0:20

P55e78t26r 36N71o81v95o59t18n16ý 5317854830961

Navíc. Pendolíno, navzdory stále jasněji probíhající ekonomické sebevraždě LEO a RJ, své zákazníky má.

+8/−3
2.3.2013 0:19

J70a75n 88S28o95u17k23u43p 1684534806405

Ano a proto v Leo jezdí víc a víc lidí...

0/−4
2.3.2013 8:47
Foto

B36r62o83n16i53s23l13a79v 14G61a20b72r57y82š 2342519671

Souhlasím. Já v cestování potřebuju volnost. Koupím si jízdenku týden předem a těsně před odjezdem zjistím, že se mi plány ne vlastní vinou obrátily vzhůru nohama. A taky nechápu, proč už se dávno neuznávají globální jízdenky. Funguje to v IDS s desítkami různých dopravců, může to fungovat i na železnici.

+3/0
2.3.2013 12:29

J31i84r93k26a 23D79v78o93ř56á35k 4875270213198

Nechápete zcela oprávněně. V normálním státě by ministerstvo vzájemné uznávání základních jízdenek a základních slev dopravcům už dávno vnutilo. Tak jak to hodlá udělat aspoň na objednávaných rychlících.

0/0
5.3.2013 10:16

V71l54a40d55i42m75í11r 62F18i82b14i91g18e64r 5264701221824

Dokud vydrží prachy z vydaných dluhopisů :-)

+4/0
2.3.2013 8:55

M70a75r46t68i85n 23N22o82v15o22t95n87ý 7248618915523

A to ještě nejsou vydané a navíc prodané. Nikde není řečeno, že ty jeho dluhopisy musí někdo koupit.

+3/0
2.3.2013 10:45

V47l27a26d37i90m75í65r 67F76i21b22i31g70e23r 5774841231154

Ty dluhopisy by koupil asi jen někdo hodně odvýžný, minimálně u LEO jsou ty dluhopisy velice velice rizikové, nekryje je žádný majetek. Soupravy jsou v leasingu a těch pár kusů nábytku v kancelářích to nevytrhne. Jako jo úrok je fajn ale riziko velmi velmi vysoké. Kdyby to byla tak super investice bylo by to už dávno rozprodáno.

0/0
2.3.2013 20:14

M55i45r71o13s68l26a43v 59Z70i88k66m29u68n51d 7989653274973

Co asi udělá žlutý a černý panáček, když se modrý panáček naštve a sníží cenu jízdenky na "baťovských" 49 korun ... Půjdou na korunovou jízdenku ???

+7/0
1.3.2013 22:25

V54l83a91d94i19m78í90r 74F10i89b21i90g44e20r 5734181151564

Když zlevní na 49 tak Jančura okamžitě vystoupí ve všech médiích jak ČD jezdí pod náklady. Za Korunu jezdit nemůže to by měl z vlaku tržbu někde 300 a na poplatcích jen za cestu by zaplatil tisíce plus personál plus občerstvení a to všechno několikrát denně to by nevydržel dlouho.

+4/0
2.3.2013 8:59

M79a43r58t98i93n 40Š15u76l11c 2567529700315

A modrý panáček to bude tu jízdenku za 49 Kč dotovat z čeho? Když nikdo nevíme, kolik na trase PHA - OVA prodělává? Že by jí dotoval z jiných tratí, na které dostává dotace?

+3/−1
2.3.2013 12:39

M15a95r78t40i39n 23M60u35r92c22i92n25a 5528486786545

Skor by bolo dobre vediet co urobia danovi poplatnici, ktori modremu panackovi tento konkurencny boj financuju, ked sa ministerstvo financii tvari ze to je v najlepsom poriadku a teda to tak ma byt.

0/0
4.3.2013 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.