Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi odkládají nákup nových aut. Za únor prodeje spadly o 22 procent

Český trh s novými auty zařadil zpátečku. Po lednovém poklesu se registrace nových vozů v meziročním srovnání v únoru propadly ještě hlouběji, o 22 %. Pokles trápí i jiné evropské trhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e39t10r 86Š72t78e68f60k35a 9841941280241

Taky bych si klidně koupil novou škodovku, prostě na to ale nemám, a vím, že nebudu sám...;-D

0/0
6.3.2013 17:36

D65a42n20i14e76l 58T91o42m32e70k 8269465518946

Proč se tolik diskutujících diví, že může mít vliv čekání na nový model. Proberte se do reality: polovina prodejů Oktávek jsou služební auta - když budu mít schválenou služební Oktávku, tak si na novou pár týdnů počkám.

+1/0
6.3.2013 10:13

V79l55a15s90t32i45m64i16l 28Š23t68r63u56m13f10a 5785580965826

Jo a nová Octáva bude z náhradních dílů né z A3, ale dokonce z A1. :D A bude bez ukazatele teploty chladící kapaliny, můžete si to hodit pane. Shodíte to auto z útesu po záruční době, nebo najetí 150tkm. ;-D

0/0
6.3.2013 12:15

V32l94a68s38t16i45m51i50l 81Š95t33r19u63m36f23a 5615420225266

Lidi nečekají na novou Octávii, ale na Fábii, takže letošní pokles bude očekávaný.

Superby, které jsou na podvozku Octávie jsou jen podvrh pro hlo.pé nakupující. Fábie II, která by měla být pojmenována spíš jako Fábie I facelift. Nemá co nabídnout. Octávie, tam se lidé dívají na příliž vysoké ceny. Dále ceny aut, které se prodávají zde, jsou příliž vysoké, Ti rozumější jdou kupovat na Slovensko, mimochodem, jak je možné, že na Slovensku lze koupit mnohem mnohem levněji nový vůz, za stejnou cenu tam koupíte téměř v plné výbavě.

No a dál, o ceně PHM atd. díky vaším cenám lidé auta tolik neopotřebují a nepotřebují vyměňovat. To by jste měl pochopit, mě bude má ojetina stačit klidně i na 10 let, než ji projedu. ;-D

0/−2
6.3.2013 6:24

M40i70l20a65n 63C60i17m92b36á96l72n92í64k 4803935106239

Snižte DPH a prodeje vzrostou,mzdy státních zaměstnanců klesnou.:-)

0/0
5.3.2013 23:49

L83i32b95a 37R94u32s12n72á15k 2950374925461

Lidi čekaj s penězma ve štrozoku na zahájení prodeje Octy 3 v kombajnu. To je celý problém :-)

0/0
5.3.2013 22:30

S47t45a27n51i13s56l35a31v 74S73t35u50d50e37n97o72v36s80k67y 4141200884366

Ja bych si klidne nove auto do 300 000 koupil. Ale nechci se kvuli tomu zadluzit tak, ze bych musel vratit 500 000. S jistotou stabilniho prijmu ovsem tuto prirazku zaplatim. Da se nejak zajistit stabilni prijem, kdyz budu stabilne nakupovat?

0/0
5.3.2013 21:30

P25e88t47r 34K72o30r45b18é13l46y11i 3747978284399

Tohle je přesně problém ekonomik založených prakticky výhradně na spotřebě. Proč bych si měl kupovat nové auto každý rok, nový televizor každý měsíc atd?

Prostě, pokud nemám důvod k výměně stávajícího předmětu za jiný proč bych to dělal? Že jsou výrobní linky předimenzované a

+1/0
5.3.2013 20:56

P39e53t72r 25K20o94r25b68é90l21y23i 3457888174889

Tohle je přesně problém ekonomik založených prakticky výhradně na spotřebě. Proč bych si měl kupovat nové auto každý rok, nový televizor každý měsíc atd?

Prostě, pokud nemám důvod k výměně stávajícího předmětu za jiný proč bych to dělal? Že jsou výrobní linky předimenzované a vyrábí zboží v množství a ceně, která neodpovídá poptávce je špatný podnikatelský záměr a ne konec světa.

Osobně si myslím, že velkovýrobci chtějí vytvořit ve společnosti pocit krize, chudoby a dosáhnout sponzoringu jejich soukromé výroby z tzv. veřejných zdrojů. Samozřejmě za pomoci PR agentur zabalené do patřičného sociálna a filantropie.

Nakonec, když dokázali ekotuneláři získat trvalé subvence, proč by nemohly být zavedeny i jinde, např. trvalé šrotovné. I za cenu státního bankrotu.

0/−1
5.3.2013 20:54

F67r72a27n98t18i48š66e54k 59L33e56b44e94d96a 4774227869

očekávám brzký zákon na zákaz provozu vozidel starších 15 let. To by bylo aby si lidi nekupovali nový auta a jezdili starýma

+3/−1
5.3.2013 20:18

V77l21a22s76t92i95m52i46l 18Š98t78r60u55m30f37a 5695450905506

V Praze to bude spuštěné už za chviličku, průjezd centrem se starším autem 10let, na to zapomeňte. ;-D

0/0
6.3.2013 6:31

P51a51v83e43l 42N75o59v37á42k 6831136919961

Znám automotive firmu , kde přes 500 lidí má plat něco málo přes 10tis/kč hrubého - otázka pro pravicové voliče - kolik si myslíte , že si tito lidé koupí nových aut .....

zákony ekonomiky jsou jasné  - spotřeba je motor ekonomiky , ale lidé na to prostě NEMAJÍ !!!

+7/−1
5.3.2013 18:41

M24i70l98a80n 18D19o17l27e95j71š48í 1121740136176

Tihle lide si nove auto nekoupi nikdy, ale zase utrati svoje penize jinde a auto si tak koupi jini.

+5/−2
5.3.2013 19:20

P81a71v10e61l 30O27d83r54a92z18i29l 6784779357530

Přestaň tady neustále spamovat o té tvé firmě plné zoufalců.

+1/−3
5.3.2013 21:43

V65o10j88t71ě43c59h 58K88r66á69l86í43k 5691783822802

Před dvěma lety jsem koupil Octavii a díval jsem se na tu novou a v té samé výbavě, ale s horší nápravou stojí o 100 000,- Kč více.Přitom je záruka pouze 2 roky.Přestanu být asi patriotem a koupím si od jiného výrobce, kde jsou ceny přijatelnější a záruka 5 let.Skutečně " dobrá cenová politika " firmy Škoda....

+1/0
5.3.2013 18:37

V21í57ť75a 81K48r74u82t22i29š 9887274423808

A co ma byt? Srovnavate auto, ktere jste koupil na konci jeho zivotniho cyklu s absolutni novinkou, ktera jeste na cesty poradne nevyjela, takze asi tezko ocekavat, ze ceny budou akcni.

OII sveho casu jako holatko 1.4 zacinala na 425tKc a dnes ji koupite se 77kW motorem od 300, coz po zapocteni inflace znamena realne zlevneni pres 50%.

0/0
5.3.2013 22:58

V28l46a72s67t47i81m80i41l 87Š69t47r12u88m29f50a 5725510125166

Na konci jeho životního cyklu? Tak si spočtěte, taková Octávie může najet cca 300tkm s výměnou 30% spotřebního zboží ale dokáže najet např. 600tkm. A teď si to přepočtěte na koruny, při ceně PHM to máme nějakých 2,5 milionů korun. K tomu připočíst, pojistky, servisní náklady, atd. A to máme za celou dobu provozu odhadem 3miliony včetně nákupu auta, při optimistických číslech. A teď roční plat člověka, který si koupí tento vůz atd. atd. Co z toho vyplývá?

Zvýšení cen PHM se projeví až po 5letech provozu, protože se zjistí, že se s autem méně najíždí a není třeba měnit vůz za nový, protože je stále bezporuchový, cena PHM se bude zvyšovat a i když do novějších aut namontují x pastí, stejně ti lidi neprojedou ten váš životní cyklus auta...;-D

0/−1
6.3.2013 6:37

L27e35o17p58o87l17d 20H83o81r52á98k 4752218759172

Ano a proto jsem si v únoru koupil nové auto, dostal jsem dost dobrou cenu ;-D

0/0
5.3.2013 17:52

P34e81t27r 94Š66t88e63f40k48a 9161721750301

no ven s tím, za kolik, když už se o tom chcete bavit...

0/0
6.3.2013 17:38

M49i75c62h40a80l 17Z58i98m75č47í96k 9550704733557

Proč nové auto......koupím 3-4roky starou ojetinu.....do 100tisíc najeto....všechny tyto auta jsou těsně po garančních prohlídkách.....tedy jsou to skoro nové vozy za 50-60%cenyR^

+9/0
5.3.2013 15:16

M59i70c74h80a23l 35Č87e11r65n77í35k 2846766593531

nevím jak se garanční prohlídka projevuje na kvalitě auta, když ani nemáte jistotu, jestli vám tam ten olej vůbec vyměnili, nebo si to slili bokem, vám dali slavně na dveře nálepku a jezdíte furt s tim z prodejny....

0/−2
5.3.2013 15:29

K28l16i10m60e83n16t 14P11i30j50á11č61e74k 7217515242538

Hledal jsem na webu www.mobile.de nějakou 3-4 roky starou ojetinu, ale bohužel všechny měly od 650 000km po 250 000km a bylo velké štěstí sehnat nějaký vůz, která má pod 200 tisíc km. Nedělal bych si iluze o tom, že u nás jsou auta "nestočená" a mají pod 100 tisíc.

0/−2
5.3.2013 16:40

P63e74t38r 81K38o47v90a52r 6896316448336

Co to je za ptákovinu? Dají se tam zvolit různé max. najeté kilometry, roky výroby, cenový limit, region a spousty dalšího. Aut je tam nepřeberné množství, statisíce. Samozřejmě 3 roky staré za nějakou tisícovku tam nebude.

+2/0
5.3.2013 17:54

V80l55a73s92t70i46m75i14l 68Š22t79r47u28m60f36a 5585600585296

Proč ojeté, i kdyby teď koupíte blbou Thálii za 100tisíc na slovensku v plné palbě. ;-D

Nebo jiné, ty nové auta jsou podstatně levnější a lidi nevědí co by chtěli za ojetiny, v dnešní době jsou nové auta za 300tisís s plnou palbou a u VW obsahuje cirka 70%dílů značky AUDI za mega a půl. Nebo SUV, které stojí cirka 400tisíc projede úplně všechno možný a díly za hubičku, vůbec není třeba kupovat drahé značky, protože ty drahé značky se skládají úplně z těch stejných dílů, které se stejně kazí jako ty levné značky. ;-D;-D;-D

0/0
6.3.2013 6:42

M37a39j44k41a 86Š37u18m93b35e54r86o90v44á 3675343251805

"Odkládají" možná není ten správný výraz. Co třeba takhle "ruší", protože mají sotva na jídlo a bydlení?

BTW, až se bude Oktávka prodávat za stávající prachy, ale s výbavou, s jakou je možné ji koupit třeba v Mnichově, tak možná Škodě Auto začnou stoupat grafy.

+3/−2
5.3.2013 15:14

L88e80o37p92o90l86d 93H12o25r19á54k 4972138589652

to jsou dva různé argumenty. Chápu, že někdo má hluboko do kapsy a na nové auto nemá. Pokles cen nových vozů ale vede k poklesu cen ojetin, takže "nové" auto vyjde levněji každopádně. Nerozumím ale tomu druhému argumentu. Pokud chcete Oktávku, máte na ní a v Německu jí koupíte levněji, kupte si ji tam, bude to náročnější na administrativu, ale není to nepřekonatelný problém.

+1/0
5.3.2013 18:04

V62í23ť50a 97K36r67u81t58i13š 9217604333798

A neni neco hodne divneho na tom, ze jeden rok chteji takovi lide kupovat nove auto a za rok nemaji ani na jidlo a bydleni? To asi nebude ta spravna cilova skupina ...

0/0
5.3.2013 22:44

K40a52r54e36l 72M42a56r44t49i73n38e36c 6848758336234

Nebojte sa a počkajte až sa rozběhne ten druhý pilíř důchodové reformy a pak ty penzistovia rozhýbu všetké ty trhy. Každý si hned z první penze poběží pro nový vůz.

+8/0
5.3.2013 14:35

D67a95v98i85d 14P42r40a56ž73á91k 6104572382816

Lidé nejsou hloupí a čekají na novou Octavii IV ...

PS: Rapid, Golf i Octavia patří do nižší střední třídy?

0/−2
5.3.2013 14:26

L65u27b53o47š 67U75l44r25i71c27h 5811410488544

Ja si počkám na Octaviu XXIV

+1/0
5.3.2013 18:05

M54i97c50h63a49l 27K56r46č67á32l 6318118696882

Nevidím sebemenší důvod proč kupovat nové auto. Za posledních deset let se na nich nic moc nezměnilo a provozní náklady jsou naopak ještě vyšší. Až vymyslí nějakou převratnou novinku tak možná.

+15/0
5.3.2013 14:19

M19i28l94a87n 68Š14v58a66g18r12o43v84s68k23ý 9962589315638

Ani netuší jakou má pravdu.

+3/0
5.3.2013 14:44
Foto

J24a83n 19A16d69l78e56r 2686921556976

Zvláštní titulek - proč jen Češi? Moravané a Slezané mají jiný vzorec chování a nákup neodkládají?

Nebo ten výzkum se uskutečnil opět pouze v Čechách, resp. v Praze?

+4/−8
5.3.2013 14:09

V58á58c98l70a85v 57S63v25o48b56o79d41a 3561499280980

název Česká Republika možná napoví...

+2/−1
5.3.2013 14:17

M35i43c46h40a97l 52K74r42č75á42l 6208698456882

Naopak nenapoví nic. Češi žijí pouze v Čechách. V České republice žijí češi, moravané, slezané a další národnostní menšiny.

Je to stejné jako byste řekl že bavoři odkládají nákup nových aut a myslel tím všechny němce.

+8/−4
5.3.2013 14:23

D96a27v10i13d 92P63r86a14ž36á65k 6564392312386

Jak jste přišel na ten nesmysl, že Češi žijí pouze v Čechách 8-o ?

PS: Jinak Moravané a Slezané vám poděkují, že je řadíte do stejné skupiny s Romy ;-D

+3/−3
5.3.2013 14:28

M79i46c78h17a26l 13K23r91č60á45l 6388228686112

Nikdo nikoho nikam neřadí. Češi, Moravané a Slezané žijí každý na svém historickém území. To že se jich pár přemístilo jinam na věci nic nemění.

+3/−1
5.3.2013 14:34
Foto

J53a84n 54A70d60l60e52r 2536751106206

Je to složitější:

Moravan je obyvatel Moravy (t.zv. zemský) nebo národnostní (dle původu)?

Češi žijí i na Moravě, ve Slezsku a jinde po světě. Stejně tak Moravané a Slezané - jak se každý cítí.

Jako menšina, v tomto případě cikánská, se opravdu necítíme, to Vás mohu ujistit. Jsme jedním ze státotvorných národů České republiky.

+1/−2
5.3.2013 14:34

R95o70m54a96n 67S32m80a49t60a49n24a 6955812567758

Ako vtip je to dobré ;-D

0/0
5.3.2013 14:55

M86i53l42o54š 42S42a12l43o60š60e65k 7464423601823

Jsem Moravák a jsem na to moc hrdej,Ty českej Pepíku!;-)

+1/0
5.3.2013 18:30

O82l77d56ř36i76c51h 73O77l64e63š 3804461803571

R^R^R^

0/0
5.3.2013 19:06

M20i39l22a38n 57D27o91l91e19j62š76í 1451860716286

Ne, neni to to same... To same by bylo, kdyby nekdo napsal, ze Nemci kupuji mene aut a nejakej bavor se ohradil, ze je bavor a ne nemec. Ponekud hloupe. Od ted at pisou jedine obyvatele Ceske republiky, aby jste se nectil urazeny.

+1/0
5.3.2013 19:28
Foto

J21a94n 13A96d86l71e59r 2426101206936

Narážel jsem na titulek - nejsme všichni Češi.

Vím, že dál provozují neutrální psaní tzv. pro všechny.

+1/−1
5.3.2013 14:31

M39i42l12a42n 14D83o84l51e67j50š12í 1681960726216

Budes s tim prudit pod kazdym clankem? Sundej si tu cepici, at se ti tak nevari mozkovna.

+2/0
5.3.2013 19:24
Foto

J63a66n 60A32d79l64e12r 2276311636706

Budu - dokud se Čechačci nenaučí rozlišovat.

0/0
7.3.2013 13:20

L51a51d25i18s96l18a53v 71K74a33l51o17u93s 7795716751180

To je jen logický důsledek. Pokud někdo nemá ani na zaplacení elektřiny, plynu, nebude kupovat auta. Těch pár jedinců, co mají prachy(legálně,nelegálně) to nezachrání. Je to systémová chyba. Všichni se bojí, co bude zítra, pozítří. Jako nezávislý pozorovatel první, co bych udělal je, že bych vyhodil z pozice ministra financí Kalouska. Jeho ekonomické propočty jsou mylné a skoro bych řekl naivní.

+11/0
5.3.2013 13:58

M60i59r72e33k 41T84u53r37e78č38e67k 4523242330142

To je trend, ktery jsem uz  predpovidal pred 4 lety. Jedna vec navazuje na druhou.

0/0
5.3.2013 14:21

V33i59k22y20r 27B25o43h18u88m35i96l 12S12t16r87a98n47s79k57y 9897528346129

při očekávaných 40Kč/lt za natural nevlané kvality v létě se není čemu divit. Lidé /hovořím o těch "normálních"-jak jsme teď označování politiky a médii/ nebudou investovat do plasťáku, který tratí cca 20% ročně proto, aby pak neměli na provoz (PHM, dálniční známka, pojištění, STK, zplodiny, běžná údržba a nyní zónovné "ozónovné" ve městech). Už jsme předehnali I. čsl. republiku, kde byli automobilisté také považováni za dobytek hodný neustálého dojení.

+13/0
5.3.2013 13:54

P98e37t90r 13N72i57v40n61i57c18k17ý 3972144545747

Čekat na nový model? PROČ!? V novém modelu je vždy spousta věcí nevychytaných a než se přežene první vlna změnových řízení, trvá to rok. Mnohem lepší je si koupit model a verzi, který se vyrábí několik let, kde je vše vychytané a zvládnuté.

+9/0
5.3.2013 13:33

P72e15t53r 71K73o84v61a36r 6636846538356

Nejlepší je, dovézt si ojeté auto ve slušném stavu z Německa. Je samozřejmě nutné si ohlídat stav, servisní knížku i prováděné garance a auto bude sloužit pěkných pár let. Zatím to tak dělám a musím se smát, kolik dají šťastní majitelé peněz za nové a velmi často mívají více problémů než já z odladěným a vychytaným autem z dovozu. Nehledě na to, že u nového auta je člověk v prvních letech provozu rukojmí prodejce který jej nutí kvůli záruce utrácet nekřesťanské peníze za záruční servis.

+4/0
5.3.2013 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.