Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi odkládají nákup nových aut. Za únor prodeje spadly o 22 procent

Český trh s novými auty zařadil zpátečku. Po lednovém poklesu se registrace nových vozů v meziročním srovnání v únoru propadly ještě hlouběji, o 22 %. Pokles trápí i jiné evropské trhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e94t32r 64Š91t30e59f68k65a 9161241270591

Taky bych si klidně koupil novou škodovku, prostě na to ale nemám, a vím, že nebudu sám...;-D

0/0
6.3.2013 17:36

D74a58n68i71e28l 70T35o24m54e37k 8599635248206

Proč se tolik diskutujících diví, že může mít vliv čekání na nový model. Proberte se do reality: polovina prodejů Oktávek jsou služební auta - když budu mít schválenou služební Oktávku, tak si na novou pár týdnů počkám.

+1/0
6.3.2013 10:13

V95l57a83s16t35i74m87i45l 73Š60t36r76u38m93f77a 5125740395446

Jo a nová Octáva bude z náhradních dílů né z A3, ale dokonce z A1. :D A bude bez ukazatele teploty chladící kapaliny, můžete si to hodit pane. Shodíte to auto z útesu po záruční době, nebo najetí 150tkm. ;-D

0/0
6.3.2013 12:15

V87l60a56s20t55i78m83i47l 49Š59t67r71u10m76f20a 5625210815106

Lidi nečekají na novou Octávii, ale na Fábii, takže letošní pokles bude očekávaný.

Superby, které jsou na podvozku Octávie jsou jen podvrh pro hlo.pé nakupující. Fábie II, která by měla být pojmenována spíš jako Fábie I facelift. Nemá co nabídnout. Octávie, tam se lidé dívají na příliž vysoké ceny. Dále ceny aut, které se prodávají zde, jsou příliž vysoké, Ti rozumější jdou kupovat na Slovensko, mimochodem, jak je možné, že na Slovensku lze koupit mnohem mnohem levněji nový vůz, za stejnou cenu tam koupíte téměř v plné výbavě.

No a dál, o ceně PHM atd. díky vaším cenám lidé auta tolik neopotřebují a nepotřebují vyměňovat. To by jste měl pochopit, mě bude má ojetina stačit klidně i na 10 let, než ji projedu. ;-D

0/−2
6.3.2013 6:24

M88i52l70a38n 84C17i44m50b41á40l45n52í62k 4293295366589

Snižte DPH a prodeje vzrostou,mzdy státních zaměstnanců klesnou.:-)

0/0
5.3.2013 23:49

L48i46b38a 37R51u36s48n85á16k 2870364105281

Lidi čekaj s penězma ve štrozoku na zahájení prodeje Octy 3 v kombajnu. To je celý problém :-)

0/0
5.3.2013 22:30

S40t66a29n74i50s91l26a32v 71S13t20u37d51e16n13o17v14s51k80y 4501600244736

Ja bych si klidne nove auto do 300 000 koupil. Ale nechci se kvuli tomu zadluzit tak, ze bych musel vratit 500 000. S jistotou stabilniho prijmu ovsem tuto prirazku zaplatim. Da se nejak zajistit stabilni prijem, kdyz budu stabilne nakupovat?

0/0
5.3.2013 21:30

P53e72t47r 26K32o52r77b28é18l50y23i 3987788324869

Tohle je přesně problém ekonomik založených prakticky výhradně na spotřebě. Proč bych si měl kupovat nové auto každý rok, nový televizor každý měsíc atd?

Prostě, pokud nemám důvod k výměně stávajícího předmětu za jiný proč bych to dělal? Že jsou výrobní linky předimenzované a

+1/0
5.3.2013 20:56

P78e36t19r 36K76o43r27b98é98l29y44i 3787118464549

Tohle je přesně problém ekonomik založených prakticky výhradně na spotřebě. Proč bych si měl kupovat nové auto každý rok, nový televizor každý měsíc atd?

Prostě, pokud nemám důvod k výměně stávajícího předmětu za jiný proč bych to dělal? Že jsou výrobní linky předimenzované a vyrábí zboží v množství a ceně, která neodpovídá poptávce je špatný podnikatelský záměr a ne konec světa.

Osobně si myslím, že velkovýrobci chtějí vytvořit ve společnosti pocit krize, chudoby a dosáhnout sponzoringu jejich soukromé výroby z tzv. veřejných zdrojů. Samozřejmě za pomoci PR agentur zabalené do patřičného sociálna a filantropie.

Nakonec, když dokázali ekotuneláři získat trvalé subvence, proč by nemohly být zavedeny i jinde, např. trvalé šrotovné. I za cenu státního bankrotu.

0/−1
5.3.2013 20:54

F58r66a26n92t75i12š13e75k 92L79e92b83e11d86a 4384167349

očekávám brzký zákon na zákaz provozu vozidel starších 15 let. To by bylo aby si lidi nekupovali nový auta a jezdili starýma

+3/−1
5.3.2013 20:18

V83l27a72s53t41i34m46i39l 35Š72t48r95u87m72f76a 5815630905556

V Praze to bude spuštěné už za chviličku, průjezd centrem se starším autem 10let, na to zapomeňte. ;-D

0/0
6.3.2013 6:31

P82a85v55e83l 74N60o25v55á82k 6591266229691

Znám automotive firmu , kde přes 500 lidí má plat něco málo přes 10tis/kč hrubého - otázka pro pravicové voliče - kolik si myslíte , že si tito lidé koupí nových aut .....

zákony ekonomiky jsou jasné  - spotřeba je motor ekonomiky , ale lidé na to prostě NEMAJÍ !!!

+7/−1
5.3.2013 18:41

M22i19l93a82n 72D10o27l42e78j62š50í 1381640786156

Tihle lide si nove auto nekoupi nikdy, ale zase utrati svoje penize jinde a auto si tak koupi jini.

+5/−2
5.3.2013 19:20

P16a26v11e47l 94O82d33r48a37z42i96l 6914259777630

Přestaň tady neustále spamovat o té tvé firmě plné zoufalců.

+1/−3
5.3.2013 21:43

V79o19j60t77ě82c77h 77K92r18á62l73í23k 5131323152552

Před dvěma lety jsem koupil Octavii a díval jsem se na tu novou a v té samé výbavě, ale s horší nápravou stojí o 100 000,- Kč více.Přitom je záruka pouze 2 roky.Přestanu být asi patriotem a koupím si od jiného výrobce, kde jsou ceny přijatelnější a záruka 5 let.Skutečně " dobrá cenová politika " firmy Škoda....

+1/0
5.3.2013 18:37

V20í80ť19a 49K65r57u77t26i85š 9877704663508

A co ma byt? Srovnavate auto, ktere jste koupil na konci jeho zivotniho cyklu s absolutni novinkou, ktera jeste na cesty poradne nevyjela, takze asi tezko ocekavat, ze ceny budou akcni.

OII sveho casu jako holatko 1.4 zacinala na 425tKc a dnes ji koupite se 77kW motorem od 300, coz po zapocteni inflace znamena realne zlevneni pres 50%.

0/0
5.3.2013 22:58

V74l18a11s63t25i82m41i77l 85Š95t37r37u33m91f84a 5305690305256

Na konci jeho životního cyklu? Tak si spočtěte, taková Octávie může najet cca 300tkm s výměnou 30% spotřebního zboží ale dokáže najet např. 600tkm. A teď si to přepočtěte na koruny, při ceně PHM to máme nějakých 2,5 milionů korun. K tomu připočíst, pojistky, servisní náklady, atd. A to máme za celou dobu provozu odhadem 3miliony včetně nákupu auta, při optimistických číslech. A teď roční plat člověka, který si koupí tento vůz atd. atd. Co z toho vyplývá?

Zvýšení cen PHM se projeví až po 5letech provozu, protože se zjistí, že se s autem méně najíždí a není třeba měnit vůz za nový, protože je stále bezporuchový, cena PHM se bude zvyšovat a i když do novějších aut namontují x pastí, stejně ti lidi neprojedou ten váš životní cyklus auta...;-D

0/−1
6.3.2013 6:37

L31e86o85p21o16l38d 96H31o40r43á91k 4932168219512

Ano a proto jsem si v únoru koupil nové auto, dostal jsem dost dobrou cenu ;-D

0/0
5.3.2013 17:52

P42e54t72r 58Š86t49e72f77k34a 9841811220421

no ven s tím, za kolik, když už se o tom chcete bavit...

0/0
6.3.2013 17:38

M64i92c95h26a66l 55Z44i63m88č95í94k 9350284603117

Proč nové auto......koupím 3-4roky starou ojetinu.....do 100tisíc najeto....všechny tyto auta jsou těsně po garančních prohlídkách.....tedy jsou to skoro nové vozy za 50-60%cenyR^

+9/0
5.3.2013 15:16

M43i93c12h30a26l 80Č58e39r57n20í43k 2756586193611

nevím jak se garanční prohlídka projevuje na kvalitě auta, když ani nemáte jistotu, jestli vám tam ten olej vůbec vyměnili, nebo si to slili bokem, vám dali slavně na dveře nálepku a jezdíte furt s tim z prodejny....

0/−2
5.3.2013 15:29

K36l33i25m64e66n46t 47P74i36j60á75č87e53k 7577775332678

Hledal jsem na webu www.mobile.de nějakou 3-4 roky starou ojetinu, ale bohužel všechny měly od 650 000km po 250 000km a bylo velké štěstí sehnat nějaký vůz, která má pod 200 tisíc km. Nedělal bych si iluze o tom, že u nás jsou auta "nestočená" a mají pod 100 tisíc.

0/−2
5.3.2013 16:40

P88e71t43r 40K81o61v95a60r 6156636478166

Co to je za ptákovinu? Dají se tam zvolit různé max. najeté kilometry, roky výroby, cenový limit, region a spousty dalšího. Aut je tam nepřeberné množství, statisíce. Samozřejmě 3 roky staré za nějakou tisícovku tam nebude.

+2/0
5.3.2013 17:54

V33l79a85s54t36i69m71i19l 63Š93t63r94u28m75f68a 5495920155816

Proč ojeté, i kdyby teď koupíte blbou Thálii za 100tisíc na slovensku v plné palbě. ;-D

Nebo jiné, ty nové auta jsou podstatně levnější a lidi nevědí co by chtěli za ojetiny, v dnešní době jsou nové auta za 300tisís s plnou palbou a u VW obsahuje cirka 70%dílů značky AUDI za mega a půl. Nebo SUV, které stojí cirka 400tisíc projede úplně všechno možný a díly za hubičku, vůbec není třeba kupovat drahé značky, protože ty drahé značky se skládají úplně z těch stejných dílů, které se stejně kazí jako ty levné značky. ;-D;-D;-D

0/0
6.3.2013 6:42

M79a85j74k86a 85Š74u30m53b70e29r13o60v82á 3105673131805

"Odkládají" možná není ten správný výraz. Co třeba takhle "ruší", protože mají sotva na jídlo a bydlení?

BTW, až se bude Oktávka prodávat za stávající prachy, ale s výbavou, s jakou je možné ji koupit třeba v Mnichově, tak možná Škodě Auto začnou stoupat grafy.

+3/−2
5.3.2013 15:14

L88e43o26p86o16l23d 14H94o17r48á21k 4162918559662

to jsou dva různé argumenty. Chápu, že někdo má hluboko do kapsy a na nové auto nemá. Pokles cen nových vozů ale vede k poklesu cen ojetin, takže "nové" auto vyjde levněji každopádně. Nerozumím ale tomu druhému argumentu. Pokud chcete Oktávku, máte na ní a v Německu jí koupíte levněji, kupte si ji tam, bude to náročnější na administrativu, ale není to nepřekonatelný problém.

+1/0
5.3.2013 18:04

V10í80ť67a 29K57r92u10t78i16š 9267104883598

A neni neco hodne divneho na tom, ze jeden rok chteji takovi lide kupovat nove auto a za rok nemaji ani na jidlo a bydleni? To asi nebude ta spravna cilova skupina ...

0/0
5.3.2013 22:44

K42a80r94e59l 72M87a59r58t87i94n73e72c 6708918776354

Nebojte sa a počkajte až sa rozběhne ten druhý pilíř důchodové reformy a pak ty penzistovia rozhýbu všetké ty trhy. Každý si hned z první penze poběží pro nový vůz.

+8/0
5.3.2013 14:35

D19a47v78i73d 45P60r11a42ž48á54k 6874882632206

Lidé nejsou hloupí a čekají na novou Octavii IV ...

PS: Rapid, Golf i Octavia patří do nižší střední třídy?

0/−2
5.3.2013 14:26

L69u15b33o54š 61U35l53r60i43c14h 5941170218854

Ja si počkám na Octaviu XXIV

+1/0
5.3.2013 18:05

M92i56c86h11a31l 53K95r78č31á25l 6238808796622

Nevidím sebemenší důvod proč kupovat nové auto. Za posledních deset let se na nich nic moc nezměnilo a provozní náklady jsou naopak ještě vyšší. Až vymyslí nějakou převratnou novinku tak možná.

+15/0
5.3.2013 14:19

M21i27l10a70n 94Š76v34a67g48r26o39v52s81k57ý 9132739785378

Ani netuší jakou má pravdu.

+3/0
5.3.2013 14:44
Foto

J48a24n 48A90d67l86e67r 2206231906836

Zvláštní titulek - proč jen Češi? Moravané a Slezané mají jiný vzorec chování a nákup neodkládají?

Nebo ten výzkum se uskutečnil opět pouze v Čechách, resp. v Praze?

+4/−8
5.3.2013 14:09

V18á40c80l55a90v 49S25v13o33b22o44d61a 3351189700700

název Česká Republika možná napoví...

+2/−1
5.3.2013 14:17

M78i70c48h74a56l 46K84r41č64á23l 6298598236132

Naopak nenapoví nic. Češi žijí pouze v Čechách. V České republice žijí češi, moravané, slezané a další národnostní menšiny.

Je to stejné jako byste řekl že bavoři odkládají nákup nových aut a myslel tím všechny němce.

+8/−4
5.3.2013 14:23

D84a62v42i83d 39P84r57a95ž90á17k 6864692542256

Jak jste přišel na ten nesmysl, že Češi žijí pouze v Čechách 8-o ?

PS: Jinak Moravané a Slezané vám poděkují, že je řadíte do stejné skupiny s Romy ;-D

+3/−3
5.3.2013 14:28

M14i62c23h82a96l 25K87r48č74á25l 6378718556482

Nikdo nikoho nikam neřadí. Češi, Moravané a Slezané žijí každý na svém historickém území. To že se jich pár přemístilo jinam na věci nic nemění.

+3/−1
5.3.2013 14:34
Foto

J90a76n 30A65d89l30e37r 2806281506776

Je to složitější:

Moravan je obyvatel Moravy (t.zv. zemský) nebo národnostní (dle původu)?

Češi žijí i na Moravě, ve Slezsku a jinde po světě. Stejně tak Moravané a Slezané - jak se každý cítí.

Jako menšina, v tomto případě cikánská, se opravdu necítíme, to Vás mohu ujistit. Jsme jedním ze státotvorných národů České republiky.

+1/−2
5.3.2013 14:34

R84o23m81a79n 40S86m85a90t69a37n12a 6105452617978

Ako vtip je to dobré ;-D

0/0
5.3.2013 14:55

M24i46l87o26š 56S67a39l18o15š24e86k 7304793341873

Jsem Moravák a jsem na to moc hrdej,Ty českej Pepíku!;-)

+1/0
5.3.2013 18:30
Foto

O32l43d71ř15i21c11h 16O67l43e37š 3504791853211

R^R^R^

0/0
5.3.2013 19:06

M87i75l83a13n 91D15o89l92e12j93š20í 1551140756656

Ne, neni to to same... To same by bylo, kdyby nekdo napsal, ze Nemci kupuji mene aut a nejakej bavor se ohradil, ze je bavor a ne nemec. Ponekud hloupe. Od ted at pisou jedine obyvatele Ceske republiky, aby jste se nectil urazeny.

+1/0
5.3.2013 19:28
Foto

J53a66n 16A66d80l14e67r 2386401506956

Narážel jsem na titulek - nejsme všichni Češi.

Vím, že dál provozují neutrální psaní tzv. pro všechny.

+1/−1
5.3.2013 14:31

M18i77l54a87n 15D86o53l96e26j47š12í 1271870286966

Budes s tim prudit pod kazdym clankem? Sundej si tu cepici, at se ti tak nevari mozkovna.

+2/0
5.3.2013 19:24
Foto

J39a41n 76A93d64l96e39r 2126881706446

Budu - dokud se Čechačci nenaučí rozlišovat.

0/0
7.3.2013 13:20

L22a14d16i30s47l53a62v 94K96a22l48o23u88s 7325126171580

To je jen logický důsledek. Pokud někdo nemá ani na zaplacení elektřiny, plynu, nebude kupovat auta. Těch pár jedinců, co mají prachy(legálně,nelegálně) to nezachrání. Je to systémová chyba. Všichni se bojí, co bude zítra, pozítří. Jako nezávislý pozorovatel první, co bych udělal je, že bych vyhodil z pozice ministra financí Kalouska. Jeho ekonomické propočty jsou mylné a skoro bych řekl naivní.

+11/0
5.3.2013 13:58

M28i50r48e27k 48T82u73r36e60č45e84k 4983772740642

To je trend, ktery jsem uz  predpovidal pred 4 lety. Jedna vec navazuje na druhou.

0/0
5.3.2013 14:21

V27i69k73y48r 89B95o98h58u63m91i31l 84S90t27r86a71n62s88k79y 9837488316269

při očekávaných 40Kč/lt za natural nevlané kvality v létě se není čemu divit. Lidé /hovořím o těch "normálních"-jak jsme teď označování politiky a médii/ nebudou investovat do plasťáku, který tratí cca 20% ročně proto, aby pak neměli na provoz (PHM, dálniční známka, pojištění, STK, zplodiny, běžná údržba a nyní zónovné "ozónovné" ve městech). Už jsme předehnali I. čsl. republiku, kde byli automobilisté také považováni za dobytek hodný neustálého dojení.

+13/0
5.3.2013 13:54

P73e30t42r 92N85i17v77n95i29c46k82ý 3952284575627

Čekat na nový model? PROČ!? V novém modelu je vždy spousta věcí nevychytaných a než se přežene první vlna změnových řízení, trvá to rok. Mnohem lepší je si koupit model a verzi, který se vyrábí několik let, kde je vše vychytané a zvládnuté.

+9/0
5.3.2013 13:33

P26e62t28r 91K84o35v26a97r 6826186738736

Nejlepší je, dovézt si ojeté auto ve slušném stavu z Německa. Je samozřejmě nutné si ohlídat stav, servisní knížku i prováděné garance a auto bude sloužit pěkných pár let. Zatím to tak dělám a musím se smát, kolik dají šťastní majitelé peněz za nové a velmi často mívají více problémů než já z odladěným a vychytaným autem z dovozu. Nehledě na to, že u nového auta je člověk v prvních letech provozu rukojmí prodejce který jej nutí kvůli záruce utrácet nekřesťanské peníze za záruční servis.

+4/0
5.3.2013 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.