Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi odkládají nákup nových aut. Za únor prodeje spadly o 22 procent

Český trh s novými auty zařadil zpátečku. Po lednovém poklesu se registrace nových vozů v meziročním srovnání v únoru propadly ještě hlouběji, o 22 %. Pokles trápí i jiné evropské trhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e52t55r 22Š98t52e15f22k45a 9131321490201

Taky bych si klidně koupil novou škodovku, prostě na to ale nemám, a vím, že nebudu sám...;-D

0/0
6.3.2013 17:36

D76a69n55i26e82l 82T34o53m61e71k 8569285278276

Proč se tolik diskutujících diví, že může mít vliv čekání na nový model. Proberte se do reality: polovina prodejů Oktávek jsou služební auta - když budu mít schválenou služební Oktávku, tak si na novou pár týdnů počkám.

+1/0
6.3.2013 10:13

V57l65a20s32t17i15m49i52l 34Š68t67r24u79m85f36a 5425890555556

Jo a nová Octáva bude z náhradních dílů né z A3, ale dokonce z A1. :D A bude bez ukazatele teploty chladící kapaliny, můžete si to hodit pane. Shodíte to auto z útesu po záruční době, nebo najetí 150tkm. ;-D

0/0
6.3.2013 12:15

V78l83a50s89t77i45m41i45l 98Š17t97r92u49m52f34a 5865930875466

Lidi nečekají na novou Octávii, ale na Fábii, takže letošní pokles bude očekávaný.

Superby, které jsou na podvozku Octávie jsou jen podvrh pro hlo.pé nakupující. Fábie II, která by měla být pojmenována spíš jako Fábie I facelift. Nemá co nabídnout. Octávie, tam se lidé dívají na příliž vysoké ceny. Dále ceny aut, které se prodávají zde, jsou příliž vysoké, Ti rozumější jdou kupovat na Slovensko, mimochodem, jak je možné, že na Slovensku lze koupit mnohem mnohem levněji nový vůz, za stejnou cenu tam koupíte téměř v plné výbavě.

No a dál, o ceně PHM atd. díky vaším cenám lidé auta tolik neopotřebují a nepotřebují vyměňovat. To by jste měl pochopit, mě bude má ojetina stačit klidně i na 10 let, než ji projedu. ;-D

0/−2
6.3.2013 6:24

M22i26l12a71n 30C13i91m24b24á19l72n74í45k 4233375706719

Snižte DPH a prodeje vzrostou,mzdy státních zaměstnanců klesnou.:-)

0/0
5.3.2013 23:49

L77i81b69a 41R38u68s18n16á35k 2600684315401

Lidi čekaj s penězma ve štrozoku na zahájení prodeje Octy 3 v kombajnu. To je celý problém :-)

0/0
5.3.2013 22:30

S94t67a18n66i66s47l27a57v 42S49t30u83d96e34n27o14v38s95k26y 4321200644516

Ja bych si klidne nove auto do 300 000 koupil. Ale nechci se kvuli tomu zadluzit tak, ze bych musel vratit 500 000. S jistotou stabilniho prijmu ovsem tuto prirazku zaplatim. Da se nejak zajistit stabilni prijem, kdyz budu stabilne nakupovat?

0/0
5.3.2013 21:30

P83e73t13r 21K95o65r63b55é87l42y41i 3437688424139

Tohle je přesně problém ekonomik založených prakticky výhradně na spotřebě. Proč bych si měl kupovat nové auto každý rok, nový televizor každý měsíc atd?

Prostě, pokud nemám důvod k výměně stávajícího předmětu za jiný proč bych to dělal? Že jsou výrobní linky předimenzované a

+1/0
5.3.2013 20:56

P62e20t24r 32K23o80r36b68é85l51y62i 3437138364159

Tohle je přesně problém ekonomik založených prakticky výhradně na spotřebě. Proč bych si měl kupovat nové auto každý rok, nový televizor každý měsíc atd?

Prostě, pokud nemám důvod k výměně stávajícího předmětu za jiný proč bych to dělal? Že jsou výrobní linky předimenzované a vyrábí zboží v množství a ceně, která neodpovídá poptávce je špatný podnikatelský záměr a ne konec světa.

Osobně si myslím, že velkovýrobci chtějí vytvořit ve společnosti pocit krize, chudoby a dosáhnout sponzoringu jejich soukromé výroby z tzv. veřejných zdrojů. Samozřejmě za pomoci PR agentur zabalené do patřičného sociálna a filantropie.

Nakonec, když dokázali ekotuneláři získat trvalé subvence, proč by nemohly být zavedeny i jinde, např. trvalé šrotovné. I za cenu státního bankrotu.

0/−1
5.3.2013 20:54

F15r38a71n57t53i24š81e73k 24L45e46b82e66d38a 4194917859

očekávám brzký zákon na zákaz provozu vozidel starších 15 let. To by bylo aby si lidi nekupovali nový auta a jezdili starýma

+3/−1
5.3.2013 20:18

V70l69a63s22t69i98m49i29l 69Š91t76r52u19m24f10a 5215840165356

V Praze to bude spuštěné už za chviličku, průjezd centrem se starším autem 10let, na to zapomeňte. ;-D

0/0
6.3.2013 6:31

P37a39v69e54l 19N94o42v58á98k 6441886849281

Znám automotive firmu , kde přes 500 lidí má plat něco málo přes 10tis/kč hrubého - otázka pro pravicové voliče - kolik si myslíte , že si tito lidé koupí nových aut .....

zákony ekonomiky jsou jasné  - spotřeba je motor ekonomiky , ale lidé na to prostě NEMAJÍ !!!

+7/−1
5.3.2013 18:41

M23i53l51a26n 64D45o51l25e12j58š13í 1941210806476

Tihle lide si nove auto nekoupi nikdy, ale zase utrati svoje penize jinde a auto si tak koupi jini.

+5/−2
5.3.2013 19:20

P92a36v68e66l 26O33d84r59a42z39i92l 6674609137170

Přestaň tady neustále spamovat o té tvé firmě plné zoufalců.

+1/−3
5.3.2013 21:43

V70o70j56t86ě66c90h 10K56r68á67l50í89k 5851233672952

Před dvěma lety jsem koupil Octavii a díval jsem se na tu novou a v té samé výbavě, ale s horší nápravou stojí o 100 000,- Kč více.Přitom je záruka pouze 2 roky.Přestanu být asi patriotem a koupím si od jiného výrobce, kde jsou ceny přijatelnější a záruka 5 let.Skutečně " dobrá cenová politika " firmy Škoda....

+1/0
5.3.2013 18:37

V15í10ť30a 76K61r51u62t26i61š 9957294653668

A co ma byt? Srovnavate auto, ktere jste koupil na konci jeho zivotniho cyklu s absolutni novinkou, ktera jeste na cesty poradne nevyjela, takze asi tezko ocekavat, ze ceny budou akcni.

OII sveho casu jako holatko 1.4 zacinala na 425tKc a dnes ji koupite se 77kW motorem od 300, coz po zapocteni inflace znamena realne zlevneni pres 50%.

0/0
5.3.2013 22:58

V32l15a57s57t50i54m95i33l 50Š33t59r35u44m67f19a 5565650435696

Na konci jeho životního cyklu? Tak si spočtěte, taková Octávie může najet cca 300tkm s výměnou 30% spotřebního zboží ale dokáže najet např. 600tkm. A teď si to přepočtěte na koruny, při ceně PHM to máme nějakých 2,5 milionů korun. K tomu připočíst, pojistky, servisní náklady, atd. A to máme za celou dobu provozu odhadem 3miliony včetně nákupu auta, při optimistických číslech. A teď roční plat člověka, který si koupí tento vůz atd. atd. Co z toho vyplývá?

Zvýšení cen PHM se projeví až po 5letech provozu, protože se zjistí, že se s autem méně najíždí a není třeba měnit vůz za nový, protože je stále bezporuchový, cena PHM se bude zvyšovat a i když do novějších aut namontují x pastí, stejně ti lidi neprojedou ten váš životní cyklus auta...;-D

0/−1
6.3.2013 6:37

L55e25o34p70o54l12d 85H92o19r15á33k 4502388149362

Ano a proto jsem si v únoru koupil nové auto, dostal jsem dost dobrou cenu ;-D

0/0
5.3.2013 17:52

P12e11t28r 83Š37t65e26f51k19a 9751791530111

no ven s tím, za kolik, když už se o tom chcete bavit...

0/0
6.3.2013 17:38

M25i27c57h51a48l 62Z31i95m75č88í33k 9850954513197

Proč nové auto......koupím 3-4roky starou ojetinu.....do 100tisíc najeto....všechny tyto auta jsou těsně po garančních prohlídkách.....tedy jsou to skoro nové vozy za 50-60%cenyR^

+9/0
5.3.2013 15:16

M40i41c27h35a84l 16Č63e81r54n64í25k 2846286593171

nevím jak se garanční prohlídka projevuje na kvalitě auta, když ani nemáte jistotu, jestli vám tam ten olej vůbec vyměnili, nebo si to slili bokem, vám dali slavně na dveře nálepku a jezdíte furt s tim z prodejny....

0/−2
5.3.2013 15:29

K29l45i36m16e48n17t 88P16i92j85á64č73e79k 7147515942148

Hledal jsem na webu www.mobile.de nějakou 3-4 roky starou ojetinu, ale bohužel všechny měly od 650 000km po 250 000km a bylo velké štěstí sehnat nějaký vůz, která má pod 200 tisíc km. Nedělal bych si iluze o tom, že u nás jsou auta "nestočená" a mají pod 100 tisíc.

0/−2
5.3.2013 16:40

P78e30t98r 10K45o48v35a74r 6406216928696

Co to je za ptákovinu? Dají se tam zvolit různé max. najeté kilometry, roky výroby, cenový limit, region a spousty dalšího. Aut je tam nepřeberné množství, statisíce. Samozřejmě 3 roky staré za nějakou tisícovku tam nebude.

+2/0
5.3.2013 17:54

V93l97a16s21t57i39m25i66l 59Š25t12r90u33m37f29a 5905290975186

Proč ojeté, i kdyby teď koupíte blbou Thálii za 100tisíc na slovensku v plné palbě. ;-D

Nebo jiné, ty nové auta jsou podstatně levnější a lidi nevědí co by chtěli za ojetiny, v dnešní době jsou nové auta za 300tisís s plnou palbou a u VW obsahuje cirka 70%dílů značky AUDI za mega a půl. Nebo SUV, které stojí cirka 400tisíc projede úplně všechno možný a díly za hubičku, vůbec není třeba kupovat drahé značky, protože ty drahé značky se skládají úplně z těch stejných dílů, které se stejně kazí jako ty levné značky. ;-D;-D;-D

0/0
6.3.2013 6:42

M73a59j73k89a 24Š79u85m30b45e89r67o23v41á 3585933981265

"Odkládají" možná není ten správný výraz. Co třeba takhle "ruší", protože mají sotva na jídlo a bydlení?

BTW, až se bude Oktávka prodávat za stávající prachy, ale s výbavou, s jakou je možné ji koupit třeba v Mnichově, tak možná Škodě Auto začnou stoupat grafy.

+3/−2
5.3.2013 15:14

L70e74o73p92o93l64d 87H22o70r82á96k 4532258969552

to jsou dva různé argumenty. Chápu, že někdo má hluboko do kapsy a na nové auto nemá. Pokles cen nových vozů ale vede k poklesu cen ojetin, takže "nové" auto vyjde levněji každopádně. Nerozumím ale tomu druhému argumentu. Pokud chcete Oktávku, máte na ní a v Německu jí koupíte levněji, kupte si ji tam, bude to náročnější na administrativu, ale není to nepřekonatelný problém.

+1/0
5.3.2013 18:04

V48í90ť94a 60K30r47u41t30i43š 9587394463248

A neni neco hodne divneho na tom, ze jeden rok chteji takovi lide kupovat nove auto a za rok nemaji ani na jidlo a bydleni? To asi nebude ta spravna cilova skupina ...

0/0
5.3.2013 22:44

K34a44r77e90l 78M34a91r12t37i42n98e66c 6798348366674

Nebojte sa a počkajte až sa rozběhne ten druhý pilíř důchodové reformy a pak ty penzistovia rozhýbu všetké ty trhy. Každý si hned z první penze poběží pro nový vůz.

+8/0
5.3.2013 14:35

D25a47v47i46d 52P25r85a19ž13á14k 6654502372426

Lidé nejsou hloupí a čekají na novou Octavii IV ...

PS: Rapid, Golf i Octavia patří do nižší střední třídy?

0/−2
5.3.2013 14:26

L71u59b15o57š 75U55l57r61i75c33h 5281300568874

Ja si počkám na Octaviu XXIV

+1/0
5.3.2013 18:05

M66i27c31h79a61l 94K16r90č23á98l 6758878916612

Nevidím sebemenší důvod proč kupovat nové auto. Za posledních deset let se na nich nic moc nezměnilo a provozní náklady jsou naopak ještě vyšší. Až vymyslí nějakou převratnou novinku tak možná.

+15/0
5.3.2013 14:19

M14i68l31a86n 46Š86v15a66g94r29o29v77s91k68ý 9882859705288

Ani netuší jakou má pravdu.

+3/0
5.3.2013 14:44
Foto

J96a65n 62A24d46l47e28r 2566791756536

Zvláštní titulek - proč jen Češi? Moravané a Slezané mají jiný vzorec chování a nákup neodkládají?

Nebo ten výzkum se uskutečnil opět pouze v Čechách, resp. v Praze?

+4/−8
5.3.2013 14:09

V24á44c76l79a69v 69S23v29o58b97o68d51a 3791219630840

název Česká Republika možná napoví...

+2/−1
5.3.2013 14:17

M41i75c38h98a53l 19K89r27č73á64l 6478168166502

Naopak nenapoví nic. Češi žijí pouze v Čechách. V České republice žijí češi, moravané, slezané a další národnostní menšiny.

Je to stejné jako byste řekl že bavoři odkládají nákup nových aut a myslel tím všechny němce.

+8/−4
5.3.2013 14:23

D97a67v58i85d 28P75r14a42ž25á88k 6294262562986

Jak jste přišel na ten nesmysl, že Češi žijí pouze v Čechách 8-o ?

PS: Jinak Moravané a Slezané vám poděkují, že je řadíte do stejné skupiny s Romy ;-D

+3/−3
5.3.2013 14:28

M47i66c92h72a65l 35K64r70č47á98l 6248258896662

Nikdo nikoho nikam neřadí. Češi, Moravané a Slezané žijí každý na svém historickém území. To že se jich pár přemístilo jinam na věci nic nemění.

+3/−1
5.3.2013 14:34
Foto

J89a51n 94A57d80l52e91r 2286521226626

Je to složitější:

Moravan je obyvatel Moravy (t.zv. zemský) nebo národnostní (dle původu)?

Češi žijí i na Moravě, ve Slezsku a jinde po světě. Stejně tak Moravané a Slezané - jak se každý cítí.

Jako menšina, v tomto případě cikánská, se opravdu necítíme, to Vás mohu ujistit. Jsme jedním ze státotvorných národů České republiky.

+1/−2
5.3.2013 14:34

R77o65m65a71n 94S83m64a88t72a69n74a 6265792227438

Ako vtip je to dobré ;-D

0/0
5.3.2013 14:55

M83i71l13o86š 47S29a60l88o52š57e98k 7764303981273

Jsem Moravák a jsem na to moc hrdej,Ty českej Pepíku!;-)

+1/0
5.3.2013 18:30
Foto

O94l74d74ř30i53c72h 85O15l81e37š 3284401353761

R^R^R^

0/0
5.3.2013 19:06

M26i81l30a41n 10D39o57l43e79j19š75í 1391460146816

Ne, neni to to same... To same by bylo, kdyby nekdo napsal, ze Nemci kupuji mene aut a nejakej bavor se ohradil, ze je bavor a ne nemec. Ponekud hloupe. Od ted at pisou jedine obyvatele Ceske republiky, aby jste se nectil urazeny.

+1/0
5.3.2013 19:28
Foto

J52a35n 65A22d52l70e56r 2306151466226

Narážel jsem na titulek - nejsme všichni Češi.

Vím, že dál provozují neutrální psaní tzv. pro všechny.

+1/−1
5.3.2013 14:31

M39i98l26a81n 65D90o42l57e27j79š81í 1931980666266

Budes s tim prudit pod kazdym clankem? Sundej si tu cepici, at se ti tak nevari mozkovna.

+2/0
5.3.2013 19:24
Foto

J65a26n 40A50d44l95e56r 2676761556756

Budu - dokud se Čechačci nenaučí rozlišovat.

0/0
7.3.2013 13:20

L15a68d64i72s21l72a20v 94K91a44l13o79u91s 7925736541710

To je jen logický důsledek. Pokud někdo nemá ani na zaplacení elektřiny, plynu, nebude kupovat auta. Těch pár jedinců, co mají prachy(legálně,nelegálně) to nezachrání. Je to systémová chyba. Všichni se bojí, co bude zítra, pozítří. Jako nezávislý pozorovatel první, co bych udělal je, že bych vyhodil z pozice ministra financí Kalouska. Jeho ekonomické propočty jsou mylné a skoro bych řekl naivní.

+11/0
5.3.2013 13:58

M33i35r55e82k 27T52u13r39e64č87e16k 4713942120692

To je trend, ktery jsem uz  predpovidal pred 4 lety. Jedna vec navazuje na druhou.

0/0
5.3.2013 14:21

V23i88k45y66r 52B57o24h19u82m35i56l 31S72t80r36a69n51s12k82y 9227148316499

při očekávaných 40Kč/lt za natural nevlané kvality v létě se není čemu divit. Lidé /hovořím o těch "normálních"-jak jsme teď označování politiky a médii/ nebudou investovat do plasťáku, který tratí cca 20% ročně proto, aby pak neměli na provoz (PHM, dálniční známka, pojištění, STK, zplodiny, běžná údržba a nyní zónovné "ozónovné" ve městech). Už jsme předehnali I. čsl. republiku, kde byli automobilisté také považováni za dobytek hodný neustálého dojení.

+13/0
5.3.2013 13:54

P58e85t47r 30N18i43v54n17i85c72k18ý 3762324795847

Čekat na nový model? PROČ!? V novém modelu je vždy spousta věcí nevychytaných a než se přežene první vlna změnových řízení, trvá to rok. Mnohem lepší je si koupit model a verzi, který se vyrábí několik let, kde je vše vychytané a zvládnuté.

+9/0
5.3.2013 13:33

P19e15t79r 77K40o73v43a26r 6556186918166

Nejlepší je, dovézt si ojeté auto ve slušném stavu z Německa. Je samozřejmě nutné si ohlídat stav, servisní knížku i prováděné garance a auto bude sloužit pěkných pár let. Zatím to tak dělám a musím se smát, kolik dají šťastní majitelé peněz za nové a velmi často mívají více problémů než já z odladěným a vychytaným autem z dovozu. Nehledě na to, že u nového auta je člověk v prvních letech provozu rukojmí prodejce který jej nutí kvůli záruce utrácet nekřesťanské peníze za záruční servis.

+4/0
5.3.2013 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.