Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ruzyni ubyla v lednu desetina cestujících. Kvůli sněhu i ČSA

Letiště Václava Havla plánuje letos nárůst počtu pasažérů o dvě procenta, začátek roku mu však nevyšel. Branami letiště v lednu prošlo meziročně o 9,9 procenta méně cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62o97s88t92i12s58l88a91v 58S22i39k87s30t50a 7512863498

Co to je, to Letiště Václava Havla? To je to místo v poli, kam jezdí smrtelníci linkovým autobusem a nevědí, kde vystoupit? Aha... tak tam jsem také párkrát byl. Ale s kulturou letiště např. v Mnichově nebo Stuttgartu, kde nestojí taxikáři před vchodem, kam se dostanete pohodlně metrem či vlakem přímo do terminálu a voda stojí méně než na Ruzyni, se to nedá srovnávat.

+2/−1
7.3.2013 15:27

P94a64v54e34l 86V24e72t62e79š60n11í68k 7925448535177

Je zajímavé, že když kouknu na Skytrax (http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/prg.htm) tak Ruzyni skoro každý chválí, ale na MFDnes jsou čeští (a hlavně moravští) disktuéři vždycky náročnější.

No proč ne.

Půlka mé rodiny žije v Thajsku a jinak než letadlem se k nim nedostanu.

Ruzyně mi připadá jako dosti slušné letiště. Vzhledem k velikosti provozu je dobře dimenzovaná, odbavení je na úrovni, je tu čisto a klid. Třeba Vídeň mi připadá úplně tragická - chladná, zmatek a celkově vypadá jako obchodní dům, kde se na mě ze všech stran sypou mozartovy koule a vtipné hrníčky "kangaroos not in Austria". Mnichov - no to je tradiční studená německá pohostinnost. Paříž (CDG) - není trochu za zenitem? A letiště dál - Dubaj (nové, dopravní špička 24h). Bangkok (BKK) - velké, temné, všude je to daleko - i když to trochu zlepšují a zpřehledňují. Soul (ICN) - jo, takhle by se mi to líbilo všude...

A Ruzyně (PRG)? Opravdu nijak špatné. Dobře dostupné (i pro lety do JV Asie přes Dubaj, Abu Dhabi nebo i Soul). Nestěžuji si. Jsou to asi 2 nebo 3 roky co vyhráli tu Eagels Award pro nejlepší letiště?

Asi jsem nenáročný cestovatel.

+9/−1
7.3.2013 13:18

L77u53k63á63š 73H22l46o58u98c56a72l 6892210751344

ruzyně až na ceny občerstvení fakt není špatné letiště

+7/−1
7.3.2013 13:35

D36a17n16i32e21l 56H60e66n32d34r88y51c23h 4498896776191

.....ještě bych dodal zlodějské směnárny a neexistující konkurence

+2/−4
7.3.2013 13:54

J77a85n 11K44o34m28á54r77e17k 5175298879823

stovja za pivo je fakt tragická

+1/−2
7.3.2013 14:12

P63e58t91r 74S91c11u84c44i98n96s78k66y 5705673269584

Čekám kdy si začnete stěžovat za cenu piva na Staroměstském náměstí...

+2/−1
7.3.2013 15:27

T37o20m68á16š 37K92n42a79i62f61l 6883880737310

Zkuste někdy vystrčit hlavu dál, než do hospody na rynku.... budete koukat.

+2/0
7.3.2013 15:44

V91l27a90d60a 41S72i90m58o30n95i57k 3169743913725

A nejdražší prakování ve střední Evropě :-)

+2/−1
7.3.2013 19:33

V17a76c47l67a72v 51W56a89n61d36e25r10e21r 8138956379692

No ja nevim...Ja moc z Ruzyne neletam. Mozna je to tim, ze se citim jako Cech a dost me urazi divat se na taxikare, kteri tlaci auta hned u vchodu do letiste a Praha na rodil od jinych letist je nevykaze nekde dal jak je to jinde a misto nich tam nestoji autobusy. Me se Dubaj libi, Amsterodam je super, Incheon je faj...kdyz si dam kafe v Seoulu, tak zaplatim jen o 15% min nez na letisti v Incheonu. Zkuste si totez udelat v Ruzyni. Cenova hladina na Ruzyni neni o 10-20% vyssi, ale mozna o 100-150% a to me jako Cecha stve a proto nemam tohle letiste rad. Shanghaj, Peking...nikde neni takovy skok..CDG je humus, s tim souhlasim.

+4/−1
7.3.2013 13:48

T53o77m91á19š 97K63n65a27i55f56l 6143490447280

ukažte mi prosím nějaké evropské letiště, kde jsou taxikáři "vyobcováni" někam jinam.

+1/0
7.3.2013 15:45

P64a92v25e22l 29V19e48t12e50š26n28í31k 7305538445387

Tak to že je taxík pár metrů od vchodu mi připadá jako dobrá věc. Když hledáte taxíka v Bangkoku tak potřebujete mapu, v Bratislavě třeba občas nenajdete vůbec. Kdyžtak autobusy jsou tu o pár metrů dál a k "rychlému" parkovišti dojdete i s kufrem na kolečkách. Tak jasně, když by tam chtěli natáhnout ten vlak bylo by to lepší (už se o tom mluví snad 20 let).

S tím jídlem a pitím nevím - to zase tak nesleduju - tak je to možná pravda. Většinou se najím v letadle a tak kupuju jenom pití (leda nějaký sendvič). Mám dojem, že třeba ve Vídni je to o trochu dražší. Ale možná je to dražší v Praze, opravdu nevím.

Pro mě je spíš důležitější jak probíhá odbavení, jestli si můžu někde v klidu sednout, jestli je tam čisto a tak.

PS: Ten "minus" na vašem příspěvku není ode mě :-).

0/0
8.3.2013 0:12

P41e26t24r 54S69c39u15c33i18n22s81k50y 5265943519504

Pane Vetešníku díky za váš příspěvek do diskuze.

Souhlasím s vámi, Pražské letiště je kousek od centra (v porovnání s některými letišti), je příjemně malé, takže vše je tam dostupné. Zaměstnanci jsou v normálu, je tam čisto a klid. Taxíky jsou přímo před terminálem (což beru jako standard), busy hned o pár metrů dále (taky super). Občerstevní ujde, ceny jsou pravdu vyšší než místní standard, ale to mi přece nezmění pocit z cestování. Na letiště se nechodím najíst a napít, ale cestovat.

+1/0
7.3.2013 15:26

P26a18v60e17l 94V89e76t27e31š50n37í75k 7905758435217

100% souhlas :)

+1/0
7.3.2013 15:55

V34l88a58d34a 86S91i14m17o37n96i85k 3549733763155

No, mám pocit, že ceny jsou vyšší než v Německu ( nemravně vysoké) počínaje kávou a konče parkovným. A kdykoliv jsme za poslední dva roky letěl s ČSA, neměl jsem pocit, že bych měl jásat nadšením. Takže ode mne se ČSA další podpory ve formě koupené letenky jen tak nedočkají.

+1/0
7.3.2013 19:36

M37a42r51e48k 96O33p 9289113390413

ano, Ruzyně je vcelku pěkné letiště i orientace je tam velmi dobrá, problém je, z mého pohledu, v oblasti velmi drahých cen služeb na letišti a pak špatná návaznost letů, což je pro mne důležitější.

Po zrušení dobrého spojení OSR-PRG a omezení letů z PRG na navazjujícíh letech jsem musel z českých letů a firem přejít na levnější rakousko-německou konkurenci (VIE / ABB). Sice musím jet autem, skoro tak daleko jako do Prahy (úspora 30-60 minut), ale ceny jsou na krátkých letech s lepším komfortem letu o 50-75% levnější.

Kroky CSA/PRG a konec podpory letiště OSR (Sockomanči z kraje) znamená přesun peněz jinde.

+1/0
7.3.2013 15:42

T42o77m69á67š 97K79n63a25i36f59l 6353290137850

to si ale musíte stěžovat u leteckých společností, ne u letiště praha. to linky neorganizuje, ani neurčuje jejich letový řád, a nemá v podstatě ani žádné jiné paky, jak ho ovlivnit.

+1/0
7.3.2013 15:46

J69a88r34o63s82l11a23v 70N31o28v54á83k 3715485377652

Když napaří poplatky na úroveň letišť s pětkrát větším potencionálem pasažerů, nelze se společnostem divit že linky omezí.

+2/0
7.3.2013 17:41

P39a33v56e59l 70V38e67t38e86š73n19í61k 7775618675177

V poplatcích problém není. Co by pomohlo zlepšit letové řády je druhá runway. Ta je zatím v nedohlednu.

0/−1
7.3.2013 23:27

V39a65c78l17a97v 63W28a37n27d71e56r50e23r 8248186259872

No bodejd....kdyz nejaky Arab hleda Ruzyni, tak ho ani nenapadne, ze je to nejaky Vaclav Havel a radsi leti do Vidne nebo do Mnichova, tam to prece zna, ne?;-D;-D;-D

+2/−2
7.3.2013 12:11

J69a30r12o71s53l24a41v 30N94o76v18á90k 3615915687602

No, většinou se hledá název města, tu Prahu tam snad nechali. Jinak stejně si myslím, že ve světě víc lidí ví kdo byl VH než jich ví co je to to "Ruzyne".

+2/−2
7.3.2013 12:50

V46a54c16l68a29v 67W74a14n29d41e98r80e27r 8258726659932

Nevim, kolik lidi vi co je to Ruzyne, ale vim, kolik lidi nevi, kdo to je (byl) Havel...Skoro cela Asie, Arabie, Afrika...tam znali jen sem-tam Dubceka. Evropa...tam obcas potkate lidi co o nem slyseli, ale USA a Kanada nic moc....tedy, pokud to neni emigrant od nas....

+3/−2
7.3.2013 13:54

P72e17t41r 64S44c85u50c47i86n13s86k20y 5455653789864

Hledá Václava Havla stejně jako hledá Gatwick nebo Heathrow? Proberte se...

0/0
7.3.2013 15:27

J89a75n 68P11o55l67e12d54n96a 8524212255596

To je jen dobře.

0/−3
7.3.2013 11:53

O13t79o 13V51o96d87i84č37k94a 7124687649318

a co je na tom dobře?

+3/0
7.3.2013 12:15

J42a63r86o92s82l75a30v 93N37o48v13á63k 3485155157862

Proč? Většina lidí by raději létala z Prahy, kdyby byla nabídka a ceny srovnatelné s okolními letišti.

+2/0
7.3.2013 12:55

J66a90r73o35s86l82a33v 83N67o48v76á93k 3585935737102

Jinak jestli si myslíte že se vedení chytne za nos a pokusí se to změnit - haha.

+2/0
7.3.2013 12:57

J46a33r35o47s66l14a68v 44N93o65v75á40k 3985865577822

Každý měsíc je ten pokles kvůli něčemu. Sníh, stávka Lufthanzy, krize v Řecku, mráz, horko, ceny paliva, meteorit v Rusku, stávka Air France, Wizzair, sucho, vítr,...  Jen ne kvůli špatnému managementu.

+8/−1
7.3.2013 11:46

T79o50m37á20š 93K38n44a58i40f13l 6343440987360

tak management pražského letiště není nijak špatný .. a jeho vliv na to, jaké společnosti a kolik lidí sem bude lítat, je pramalý...

+2/−2
7.3.2013 12:33

M44a42r74e13k 27P24a78l66i29c62k32a 1395419311173

To není úplně pravda. Minimálně výší poplatků může ovlivnit atraktivitu letiště pro aerolinky. A můj pocit je takový, že přestože létám docela v časech špičky, přijde mi to letiště naprosto prázdné. Zatímco v Mnichově nebo i Vídni je okolo osmé ráno šrumec, že se lidé tlačí, v Praze stojí u chobotů dvě, tři letadla a v terminálech poloprázdno.

+2/0
7.3.2013 16:20

T92o83m80á89š 92K23n18a65i62f15l 6183880757170

No .. jenže poplatky má ruzyně dost nízké .. takže tam moc prostor pro nějaké změny není.

A to, že v mnichově a vídni je o něco víc letadel i lidí .. je způsobeno něčím trošku jiným - a to celkovým významem těch měst :-D

0/−2
7.3.2013 16:28

J63a78n 34H45a67v30l42i64n95a 9694436149223

z Ovy zacne litat Ryanair do Londyna a Morava se pomalu a jiste s VaklafHavel erport louci...a zadna skoda to nebude

+3/−4
7.3.2013 11:40

J30a73r87o64s96l23a51v 47N28o53v53á16k 3225355767222

Ti už mají Vídeň, Katovice, Bratislavu. Tam zas tak velký úbytek nebude.

+7/0
7.3.2013 11:47

J96a19n 35H12a58v65l83i96n92a 9724106739373

zatim jeste pres Prahu do Nemecka nebo Amstru na prestupy, staci, at se prida linka do FRA nebo AMS a Ruzyn ma o par procent opet mene

+1/−1
7.3.2013 12:10

P87e20t56r 87S11c86u90c74i50n20s75k33y 5695443349794

Což je logické - to máte jako by byly vedle sebe dva supermarkety. Jeden starý a druhý nový. Tomu starému logicky ubyde market share.

0/0
7.3.2013 15:35

J38o55s94e65f 52L97e60b17d11u63š64k89a 4892703343225

Doufám, že to nemá nic společného s jeho přejmenováním.

+2/−2
7.3.2013 11:23

D77a19n40i42e96l 28H21e48n84d46r56y97c59h 4788876306581

...a až otevřou Vodochody, tak bude úbytek ještě masivnější

+5/−4
7.3.2013 11:11

F27r64a26n15t17i84š88e59k 48P86r46u31d11k84ý 8782851622551

Uz aby to bylo! Jenze zadne informace o nem se nedaji najit, jak pokracuje povolovaci rizeni, jake jsou jeste prekazky, kdy se konecne zacne stavet? Buhvi co za tim je, ze se nic nedeje. Tusim ale, ze zakladna Ryanairu ve Vodochodech by Ruzyni srazila hodne do kolen ...

+7/−4
7.3.2013 11:17

R60a14d90e81k 20J44a55n80a15t50a 9625576324742

Nejsou tu lidi. Nejsou tu lidi skoro ani pro jedno větší letiště. Proč by měli být pro druhé?

0/0
7.3.2013 17:02

F44r40a71n16t17i17š69e34k 50P82r58u40d73k26ý 8822611772211

Lidi jsou, nebal bych se. Hodne lidi neleta, protoze tu neni nizkonakladova konkurence  a letenky jsou drahe. Jezdi autem do chorvatska a busem do spanelska (jak silene), pripadne nejedou nikam. Co se tyce pravidlenych linek a pohledu na ceny busu a vlaku, ceny letenek nizkonakladovky by v prumeru byly podobne. Tedy nemluvim o cestujicich za firemni penize a lidech, kterym je jedno, kolik co stoji ...

0/0
7.3.2013 17:22

T96o32m37á26š 66K44n54a81i58f36l 6783480967900

No .. Vodochody, jakkoli to vypadalo "tutově" jsou v podstatě uzavřená záležitost.

+4/−1
7.3.2013 12:34

F63r70a86n69t22i72š78e54k 85P35r62u18d33k78ý 8692391972531

to nezni optimisticky (pro me)

+1/−2
7.3.2013 13:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.