Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruzyni ubyla v lednu desetina cestujících. Kvůli sněhu i ČSA

Letiště Václava Havla plánuje letos nárůst počtu pasažérů o dvě procenta, začátek roku mu však nevyšel. Branami letiště v lednu prošlo meziročně o 9,9 procenta méně cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59o81s42t71i57s39l90a91v 26S44i49k37s26t90a 7512413648

Co to je, to Letiště Václava Havla? To je to místo v poli, kam jezdí smrtelníci linkovým autobusem a nevědí, kde vystoupit? Aha... tak tam jsem také párkrát byl. Ale s kulturou letiště např. v Mnichově nebo Stuttgartu, kde nestojí taxikáři před vchodem, kam se dostanete pohodlně metrem či vlakem přímo do terminálu a voda stojí méně než na Ruzyni, se to nedá srovnávat.

+2/−1
7.3.2013 15:27

P67a67v71e98l 24V38e19t87e62š66n32í66k 7575618405727

Je zajímavé, že když kouknu na Skytrax (http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/prg.htm) tak Ruzyni skoro každý chválí, ale na MFDnes jsou čeští (a hlavně moravští) disktuéři vždycky náročnější.

No proč ne.

Půlka mé rodiny žije v Thajsku a jinak než letadlem se k nim nedostanu.

Ruzyně mi připadá jako dosti slušné letiště. Vzhledem k velikosti provozu je dobře dimenzovaná, odbavení je na úrovni, je tu čisto a klid. Třeba Vídeň mi připadá úplně tragická - chladná, zmatek a celkově vypadá jako obchodní dům, kde se na mě ze všech stran sypou mozartovy koule a vtipné hrníčky "kangaroos not in Austria". Mnichov - no to je tradiční studená německá pohostinnost. Paříž (CDG) - není trochu za zenitem? A letiště dál - Dubaj (nové, dopravní špička 24h). Bangkok (BKK) - velké, temné, všude je to daleko - i když to trochu zlepšují a zpřehledňují. Soul (ICN) - jo, takhle by se mi to líbilo všude...

A Ruzyně (PRG)? Opravdu nijak špatné. Dobře dostupné (i pro lety do JV Asie přes Dubaj, Abu Dhabi nebo i Soul). Nestěžuji si. Jsou to asi 2 nebo 3 roky co vyhráli tu Eagels Award pro nejlepší letiště?

Asi jsem nenáročný cestovatel.

+9/−1
7.3.2013 13:18

L93u85k83á67š 65H16l97o71u95c24a38l 6382690791584

ruzyně až na ceny občerstvení fakt není špatné letiště

+7/−1
7.3.2013 13:35

D10a31n61i85e87l 23H46e44n53d33r82y94c71h 4678346676811

.....ještě bych dodal zlodějské směnárny a neexistující konkurence

+2/−4
7.3.2013 13:54

J19a63n 32K14o67m73á98r61e69k 5105138989103

stovja za pivo je fakt tragická

+1/−2
7.3.2013 14:12

P80e27t81r 18S32c45u94c75i51n59s56k50y 5395433829204

Čekám kdy si začnete stěžovat za cenu piva na Staroměstském náměstí...

+2/−1
7.3.2013 15:27

T35o13m70á55š 56K28n16a57i53f41l 6563620337280

Zkuste někdy vystrčit hlavu dál, než do hospody na rynku.... budete koukat.

+2/0
7.3.2013 15:44

V22l43a44d53a 51S64i23m63o45n88i72k 3159673143745

A nejdražší prakování ve střední Evropě :-)

+2/−1
7.3.2013 19:33

V63a37c39l26a50v 43W96a41n53d52e61r21e33r 8638906879422

No ja nevim...Ja moc z Ruzyne neletam. Mozna je to tim, ze se citim jako Cech a dost me urazi divat se na taxikare, kteri tlaci auta hned u vchodu do letiste a Praha na rodil od jinych letist je nevykaze nekde dal jak je to jinde a misto nich tam nestoji autobusy. Me se Dubaj libi, Amsterodam je super, Incheon je faj...kdyz si dam kafe v Seoulu, tak zaplatim jen o 15% min nez na letisti v Incheonu. Zkuste si totez udelat v Ruzyni. Cenova hladina na Ruzyni neni o 10-20% vyssi, ale mozna o 100-150% a to me jako Cecha stve a proto nemam tohle letiste rad. Shanghaj, Peking...nikde neni takovy skok..CDG je humus, s tim souhlasim.

+4/−1
7.3.2013 13:48

T52o32m46á23š 15K85n91a27i96f70l 6663810827500

ukažte mi prosím nějaké evropské letiště, kde jsou taxikáři "vyobcováni" někam jinam.

+1/0
7.3.2013 15:45

P60a11v81e89l 13V27e45t82e84š25n11í90k 7105898525887

Tak to že je taxík pár metrů od vchodu mi připadá jako dobrá věc. Když hledáte taxíka v Bangkoku tak potřebujete mapu, v Bratislavě třeba občas nenajdete vůbec. Kdyžtak autobusy jsou tu o pár metrů dál a k "rychlému" parkovišti dojdete i s kufrem na kolečkách. Tak jasně, když by tam chtěli natáhnout ten vlak bylo by to lepší (už se o tom mluví snad 20 let).

S tím jídlem a pitím nevím - to zase tak nesleduju - tak je to možná pravda. Většinou se najím v letadle a tak kupuju jenom pití (leda nějaký sendvič). Mám dojem, že třeba ve Vídni je to o trochu dražší. Ale možná je to dražší v Praze, opravdu nevím.

Pro mě je spíš důležitější jak probíhá odbavení, jestli si můžu někde v klidu sednout, jestli je tam čisto a tak.

PS: Ten "minus" na vašem příspěvku není ode mě :-).

0/0
8.3.2013 0:12

P10e54t10r 39S62c44u67c61i57n51s47k97y 5525713409594

Pane Vetešníku díky za váš příspěvek do diskuze.

Souhlasím s vámi, Pražské letiště je kousek od centra (v porovnání s některými letišti), je příjemně malé, takže vše je tam dostupné. Zaměstnanci jsou v normálu, je tam čisto a klid. Taxíky jsou přímo před terminálem (což beru jako standard), busy hned o pár metrů dále (taky super). Občerstevní ujde, ceny jsou pravdu vyšší než místní standard, ale to mi přece nezmění pocit z cestování. Na letiště se nechodím najíst a napít, ale cestovat.

+1/0
7.3.2013 15:26

P70a12v10e20l 51V73e86t70e95š68n47í31k 7215248855117

100% souhlas :)

+1/0
7.3.2013 15:55

V73l18a70d22a 80S53i86m26o43n30i42k 3619793473395

No, mám pocit, že ceny jsou vyšší než v Německu ( nemravně vysoké) počínaje kávou a konče parkovným. A kdykoliv jsme za poslední dva roky letěl s ČSA, neměl jsem pocit, že bych měl jásat nadšením. Takže ode mne se ČSA další podpory ve formě koupené letenky jen tak nedočkají.

+1/0
7.3.2013 19:36

M22a84r50e30k 96O88p 9429473360663

ano, Ruzyně je vcelku pěkné letiště i orientace je tam velmi dobrá, problém je, z mého pohledu, v oblasti velmi drahých cen služeb na letišti a pak špatná návaznost letů, což je pro mne důležitější.

Po zrušení dobrého spojení OSR-PRG a omezení letů z PRG na navazjujícíh letech jsem musel z českých letů a firem přejít na levnější rakousko-německou konkurenci (VIE / ABB). Sice musím jet autem, skoro tak daleko jako do Prahy (úspora 30-60 minut), ale ceny jsou na krátkých letech s lepším komfortem letu o 50-75% levnější.

Kroky CSA/PRG a konec podpory letiště OSR (Sockomanči z kraje) znamená přesun peněz jinde.

+1/0
7.3.2013 15:42

T38o42m92á96š 46K49n42a64i45f34l 6443110277770

to si ale musíte stěžovat u leteckých společností, ne u letiště praha. to linky neorganizuje, ani neurčuje jejich letový řád, a nemá v podstatě ani žádné jiné paky, jak ho ovlivnit.

+1/0
7.3.2013 15:46

J26a24r83o76s30l40a34v 90N58o39v35á46k 3695925877212

Když napaří poplatky na úroveň letišť s pětkrát větším potencionálem pasažerů, nelze se společnostem divit že linky omezí.

+2/0
7.3.2013 17:41

P41a70v44e55l 52V20e93t28e95š79n98í95k 7435228945217

V poplatcích problém není. Co by pomohlo zlepšit letové řády je druhá runway. Ta je zatím v nedohlednu.

0/−1
7.3.2013 23:27

V66a72c13l82a15v 65W26a94n41d47e82r63e71r 8108786489762

No bodejd....kdyz nejaky Arab hleda Ruzyni, tak ho ani nenapadne, ze je to nejaky Vaclav Havel a radsi leti do Vidne nebo do Mnichova, tam to prece zna, ne?;-D;-D;-D

+2/−2
7.3.2013 12:11

J34a91r72o65s71l35a16v 30N64o79v49á40k 3375575457442

No, většinou se hledá název města, tu Prahu tam snad nechali. Jinak stejně si myslím, že ve světě víc lidí ví kdo byl VH než jich ví co je to to "Ruzyne".

+2/−2
7.3.2013 12:50

V23a78c96l89a15v 16W74a54n49d23e14r36e39r 8568956109602

Nevim, kolik lidi vi co je to Ruzyne, ale vim, kolik lidi nevi, kdo to je (byl) Havel...Skoro cela Asie, Arabie, Afrika...tam znali jen sem-tam Dubceka. Evropa...tam obcas potkate lidi co o nem slyseli, ale USA a Kanada nic moc....tedy, pokud to neni emigrant od nas....

+3/−2
7.3.2013 13:54

P29e18t29r 31S54c94u46c96i62n49s85k75y 5635133899464

Hledá Václava Havla stejně jako hledá Gatwick nebo Heathrow? Proberte se...

0/0
7.3.2013 15:27

J28a57n 30P81o58l70e27d26n28a 8264582315786

To je jen dobře.

0/−3
7.3.2013 11:53

O89t17o 82V48o79d18i48č26k23a 7674827609918

a co je na tom dobře?

+3/0
7.3.2013 12:15

J52a65r88o77s84l19a24v 88N21o98v74á28k 3115575897122

Proč? Většina lidí by raději létala z Prahy, kdyby byla nabídka a ceny srovnatelné s okolními letišti.

+2/0
7.3.2013 12:55

J12a38r46o25s27l71a41v 12N36o82v94á50k 3305155887462

Jinak jestli si myslíte že se vedení chytne za nos a pokusí se to změnit - haha.

+2/0
7.3.2013 12:57

J30a65r28o61s37l50a40v 48N16o88v78á18k 3175305787592

Každý měsíc je ten pokles kvůli něčemu. Sníh, stávka Lufthanzy, krize v Řecku, mráz, horko, ceny paliva, meteorit v Rusku, stávka Air France, Wizzair, sucho, vítr,...  Jen ne kvůli špatnému managementu.

+8/−1
7.3.2013 11:46

T57o23m20á39š 46K44n74a79i33f86l 6503110237720

tak management pražského letiště není nijak špatný .. a jeho vliv na to, jaké společnosti a kolik lidí sem bude lítat, je pramalý...

+2/−2
7.3.2013 12:33

M68a15r19e37k 96P44a39l38i74c61k97a 1965189381923

To není úplně pravda. Minimálně výší poplatků může ovlivnit atraktivitu letiště pro aerolinky. A můj pocit je takový, že přestože létám docela v časech špičky, přijde mi to letiště naprosto prázdné. Zatímco v Mnichově nebo i Vídni je okolo osmé ráno šrumec, že se lidé tlačí, v Praze stojí u chobotů dvě, tři letadla a v terminálech poloprázdno.

+2/0
7.3.2013 16:20

T33o93m16á14š 45K92n17a93i59f10l 6853900487370

No .. jenže poplatky má ruzyně dost nízké .. takže tam moc prostor pro nějaké změny není.

A to, že v mnichově a vídni je o něco víc letadel i lidí .. je způsobeno něčím trošku jiným - a to celkovým významem těch měst :-D

0/−2
7.3.2013 16:28

J49a98n 38H34a43v30l72i97n79a 9324436309283

z Ovy zacne litat Ryanair do Londyna a Morava se pomalu a jiste s VaklafHavel erport louci...a zadna skoda to nebude

+3/−4
7.3.2013 11:40

J47a58r41o48s35l46a86v 10N91o44v96á77k 3785605207592

Ti už mají Vídeň, Katovice, Bratislavu. Tam zas tak velký úbytek nebude.

+7/0
7.3.2013 11:47

J37a21n 53H89a11v35l61i68n71a 9744176299343

zatim jeste pres Prahu do Nemecka nebo Amstru na prestupy, staci, at se prida linka do FRA nebo AMS a Ruzyn ma o par procent opet mene

+1/−1
7.3.2013 12:10

P24e83t70r 25S73c69u44c28i60n59s54k61y 5365563639414

Což je logické - to máte jako by byly vedle sebe dva supermarkety. Jeden starý a druhý nový. Tomu starému logicky ubyde market share.

0/0
7.3.2013 15:35

J56o63s68e61f 48L51e20b88d39u27š22k95a 4722763603385

Doufám, že to nemá nic společného s jeho přejmenováním.

+2/−2
7.3.2013 11:23

D66a75n77i60e36l 61H15e90n74d40r75y60c98h 4388736776971

...a až otevřou Vodochody, tak bude úbytek ještě masivnější

+5/−4
7.3.2013 11:11

F36r25a21n48t66i84š71e72k 80P84r55u57d48k55ý 8832981262931

Uz aby to bylo! Jenze zadne informace o nem se nedaji najit, jak pokracuje povolovaci rizeni, jake jsou jeste prekazky, kdy se konecne zacne stavet? Buhvi co za tim je, ze se nic nedeje. Tusim ale, ze zakladna Ryanairu ve Vodochodech by Ruzyni srazila hodne do kolen ...

+7/−4
7.3.2013 11:17

R60a77d13e15k 93J57a77n85a18t75a 9585896104532

Nejsou tu lidi. Nejsou tu lidi skoro ani pro jedno větší letiště. Proč by měli být pro druhé?

0/0
7.3.2013 17:02

F43r97a45n60t48i89š98e89k 16P86r55u76d58k43ý 8362841912611

Lidi jsou, nebal bych se. Hodne lidi neleta, protoze tu neni nizkonakladova konkurence  a letenky jsou drahe. Jezdi autem do chorvatska a busem do spanelska (jak silene), pripadne nejedou nikam. Co se tyce pravidlenych linek a pohledu na ceny busu a vlaku, ceny letenek nizkonakladovky by v prumeru byly podobne. Tedy nemluvim o cestujicich za firemni penize a lidech, kterym je jedno, kolik co stoji ...

0/0
7.3.2013 17:22

T82o43m22á98š 93K30n30a62i69f79l 6763950237890

No .. Vodochody, jakkoli to vypadalo "tutově" jsou v podstatě uzavřená záležitost.

+4/−1
7.3.2013 12:34

F84r12a23n49t19i32š59e35k 93P70r71u25d59k27ý 8982441592331

to nezni optimisticky (pro me)

+1/−2
7.3.2013 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.