Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruzyni ubyla v lednu desetina cestujících. Kvůli sněhu i ČSA

Letiště Václava Havla plánuje letos nárůst počtu pasažérů o dvě procenta, začátek roku mu však nevyšel. Branami letiště v lednu prošlo meziročně o 9,9 procenta méně cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78o64s52t46i48s72l26a39v 68S20i65k68s89t38a 7642483858

Co to je, to Letiště Václava Havla? To je to místo v poli, kam jezdí smrtelníci linkovým autobusem a nevědí, kde vystoupit? Aha... tak tam jsem také párkrát byl. Ale s kulturou letiště např. v Mnichově nebo Stuttgartu, kde nestojí taxikáři před vchodem, kam se dostanete pohodlně metrem či vlakem přímo do terminálu a voda stojí méně než na Ruzyni, se to nedá srovnávat.

+2/−1
7.3.2013 15:27

P42a82v97e55l 10V15e59t84e96š54n14í94k 7595948835687

Je zajímavé, že když kouknu na Skytrax (http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/prg.htm) tak Ruzyni skoro každý chválí, ale na MFDnes jsou čeští (a hlavně moravští) disktuéři vždycky náročnější.

No proč ne.

Půlka mé rodiny žije v Thajsku a jinak než letadlem se k nim nedostanu.

Ruzyně mi připadá jako dosti slušné letiště. Vzhledem k velikosti provozu je dobře dimenzovaná, odbavení je na úrovni, je tu čisto a klid. Třeba Vídeň mi připadá úplně tragická - chladná, zmatek a celkově vypadá jako obchodní dům, kde se na mě ze všech stran sypou mozartovy koule a vtipné hrníčky "kangaroos not in Austria". Mnichov - no to je tradiční studená německá pohostinnost. Paříž (CDG) - není trochu za zenitem? A letiště dál - Dubaj (nové, dopravní špička 24h). Bangkok (BKK) - velké, temné, všude je to daleko - i když to trochu zlepšují a zpřehledňují. Soul (ICN) - jo, takhle by se mi to líbilo všude...

A Ruzyně (PRG)? Opravdu nijak špatné. Dobře dostupné (i pro lety do JV Asie přes Dubaj, Abu Dhabi nebo i Soul). Nestěžuji si. Jsou to asi 2 nebo 3 roky co vyhráli tu Eagels Award pro nejlepší letiště?

Asi jsem nenáročný cestovatel.

+9/−1
7.3.2013 13:18

L70u96k17á30š 98H30l97o41u35c16a11l 6862220491544

ruzyně až na ceny občerstvení fakt není špatné letiště

+7/−1
7.3.2013 13:35

D80a71n49i25e23l 11H29e32n64d46r85y63c74h 4708356726591

.....ještě bych dodal zlodějské směnárny a neexistující konkurence

+2/−4
7.3.2013 13:54

J70a83n 30K66o67m40á65r43e61k 5105248739983

stovja za pivo je fakt tragická

+1/−2
7.3.2013 14:12

P58e97t83r 14S58c24u86c55i67n55s69k77y 5835643629444

Čekám kdy si začnete stěžovat za cenu piva na Staroměstském náměstí...

+2/−1
7.3.2013 15:27

T44o65m63á80š 37K36n51a64i34f23l 6143180597790

Zkuste někdy vystrčit hlavu dál, než do hospody na rynku.... budete koukat.

+2/0
7.3.2013 15:44

V48l29a18d89a 46S37i65m89o66n76i58k 3719253263745

A nejdražší prakování ve střední Evropě :-)

+2/−1
7.3.2013 19:33

V95a89c56l10a80v 27W65a57n20d28e31r70e42r 8498346109822

No ja nevim...Ja moc z Ruzyne neletam. Mozna je to tim, ze se citim jako Cech a dost me urazi divat se na taxikare, kteri tlaci auta hned u vchodu do letiste a Praha na rodil od jinych letist je nevykaze nekde dal jak je to jinde a misto nich tam nestoji autobusy. Me se Dubaj libi, Amsterodam je super, Incheon je faj...kdyz si dam kafe v Seoulu, tak zaplatim jen o 15% min nez na letisti v Incheonu. Zkuste si totez udelat v Ruzyni. Cenova hladina na Ruzyni neni o 10-20% vyssi, ale mozna o 100-150% a to me jako Cecha stve a proto nemam tohle letiste rad. Shanghaj, Peking...nikde neni takovy skok..CDG je humus, s tim souhlasim.

+4/−1
7.3.2013 13:48

T46o18m74á30š 57K75n74a25i16f78l 6753960147770

ukažte mi prosím nějaké evropské letiště, kde jsou taxikáři "vyobcováni" někam jinam.

+1/0
7.3.2013 15:45

P64a36v48e58l 26V24e60t58e98š31n63í59k 7795288165937

Tak to že je taxík pár metrů od vchodu mi připadá jako dobrá věc. Když hledáte taxíka v Bangkoku tak potřebujete mapu, v Bratislavě třeba občas nenajdete vůbec. Kdyžtak autobusy jsou tu o pár metrů dál a k "rychlému" parkovišti dojdete i s kufrem na kolečkách. Tak jasně, když by tam chtěli natáhnout ten vlak bylo by to lepší (už se o tom mluví snad 20 let).

S tím jídlem a pitím nevím - to zase tak nesleduju - tak je to možná pravda. Většinou se najím v letadle a tak kupuju jenom pití (leda nějaký sendvič). Mám dojem, že třeba ve Vídni je to o trochu dražší. Ale možná je to dražší v Praze, opravdu nevím.

Pro mě je spíš důležitější jak probíhá odbavení, jestli si můžu někde v klidu sednout, jestli je tam čisto a tak.

PS: Ten "minus" na vašem příspěvku není ode mě :-).

0/0
8.3.2013 0:12

P57e26t51r 58S88c77u18c10i75n41s80k35y 5645203869814

Pane Vetešníku díky za váš příspěvek do diskuze.

Souhlasím s vámi, Pražské letiště je kousek od centra (v porovnání s některými letišti), je příjemně malé, takže vše je tam dostupné. Zaměstnanci jsou v normálu, je tam čisto a klid. Taxíky jsou přímo před terminálem (což beru jako standard), busy hned o pár metrů dále (taky super). Občerstevní ujde, ceny jsou pravdu vyšší než místní standard, ale to mi přece nezmění pocit z cestování. Na letiště se nechodím najíst a napít, ale cestovat.

+1/0
7.3.2013 15:26

P22a24v52e15l 15V11e74t82e68š85n58í75k 7985938255947

100% souhlas :)

+1/0
7.3.2013 15:55

V95l10a83d28a 79S61i28m75o58n39i58k 3509813793325

No, mám pocit, že ceny jsou vyšší než v Německu ( nemravně vysoké) počínaje kávou a konče parkovným. A kdykoliv jsme za poslední dva roky letěl s ČSA, neměl jsem pocit, že bych měl jásat nadšením. Takže ode mne se ČSA další podpory ve formě koupené letenky jen tak nedočkají.

+1/0
7.3.2013 19:36

M43a20r76e77k 66O14p 9629883510253

ano, Ruzyně je vcelku pěkné letiště i orientace je tam velmi dobrá, problém je, z mého pohledu, v oblasti velmi drahých cen služeb na letišti a pak špatná návaznost letů, což je pro mne důležitější.

Po zrušení dobrého spojení OSR-PRG a omezení letů z PRG na navazjujícíh letech jsem musel z českých letů a firem přejít na levnější rakousko-německou konkurenci (VIE / ABB). Sice musím jet autem, skoro tak daleko jako do Prahy (úspora 30-60 minut), ale ceny jsou na krátkých letech s lepším komfortem letu o 50-75% levnější.

Kroky CSA/PRG a konec podpory letiště OSR (Sockomanči z kraje) znamená přesun peněz jinde.

+1/0
7.3.2013 15:42

T75o75m29á90š 58K34n75a47i64f40l 6683190127630

to si ale musíte stěžovat u leteckých společností, ne u letiště praha. to linky neorganizuje, ani neurčuje jejich letový řád, a nemá v podstatě ani žádné jiné paky, jak ho ovlivnit.

+1/0
7.3.2013 15:46

J42a61r33o38s56l70a26v 41N85o16v35á41k 3875275477372

Když napaří poplatky na úroveň letišť s pětkrát větším potencionálem pasažerů, nelze se společnostem divit že linky omezí.

+2/0
7.3.2013 17:41

P91a47v93e75l 64V84e52t55e66š79n34í74k 7445248915747

V poplatcích problém není. Co by pomohlo zlepšit letové řády je druhá runway. Ta je zatím v nedohlednu.

0/−1
7.3.2013 23:27

V10a73c24l34a51v 38W59a93n54d59e43r43e84r 8328916869302

No bodejd....kdyz nejaky Arab hleda Ruzyni, tak ho ani nenapadne, ze je to nejaky Vaclav Havel a radsi leti do Vidne nebo do Mnichova, tam to prece zna, ne?;-D;-D;-D

+2/−2
7.3.2013 12:11

J27a12r76o71s17l86a77v 76N80o82v89á89k 3915665507902

No, většinou se hledá název města, tu Prahu tam snad nechali. Jinak stejně si myslím, že ve světě víc lidí ví kdo byl VH než jich ví co je to to "Ruzyne".

+2/−2
7.3.2013 12:50

V43a66c86l52a32v 13W49a19n44d81e19r35e19r 8228806579412

Nevim, kolik lidi vi co je to Ruzyne, ale vim, kolik lidi nevi, kdo to je (byl) Havel...Skoro cela Asie, Arabie, Afrika...tam znali jen sem-tam Dubceka. Evropa...tam obcas potkate lidi co o nem slyseli, ale USA a Kanada nic moc....tedy, pokud to neni emigrant od nas....

+3/−2
7.3.2013 13:54

P86e24t95r 88S96c38u65c37i55n74s57k75y 5145633669764

Hledá Václava Havla stejně jako hledá Gatwick nebo Heathrow? Proberte se...

0/0
7.3.2013 15:27

J91a92n 88P35o10l76e94d98n36a 8624722145676

To je jen dobře.

0/−3
7.3.2013 11:53

O50t70o 70V18o42d59i79č36k94a 7534687589858

a co je na tom dobře?

+3/0
7.3.2013 12:15

J94a56r73o60s67l77a55v 67N41o29v87á67k 3165865467112

Proč? Většina lidí by raději létala z Prahy, kdyby byla nabídka a ceny srovnatelné s okolními letišti.

+2/0
7.3.2013 12:55

J89a69r75o92s32l87a34v 85N15o94v31á17k 3965645967442

Jinak jestli si myslíte že se vedení chytne za nos a pokusí se to změnit - haha.

+2/0
7.3.2013 12:57

J65a50r89o98s51l62a11v 14N36o22v81á38k 3505305737522

Každý měsíc je ten pokles kvůli něčemu. Sníh, stávka Lufthanzy, krize v Řecku, mráz, horko, ceny paliva, meteorit v Rusku, stávka Air France, Wizzair, sucho, vítr,...  Jen ne kvůli špatnému managementu.

+8/−1
7.3.2013 11:46

T91o89m93á63š 97K82n92a72i68f49l 6743620817330

tak management pražského letiště není nijak špatný .. a jeho vliv na to, jaké společnosti a kolik lidí sem bude lítat, je pramalý...

+2/−2
7.3.2013 12:33

M60a44r63e89k 33P49a45l55i12c48k17a 1735879951753

To není úplně pravda. Minimálně výší poplatků může ovlivnit atraktivitu letiště pro aerolinky. A můj pocit je takový, že přestože létám docela v časech špičky, přijde mi to letiště naprosto prázdné. Zatímco v Mnichově nebo i Vídni je okolo osmé ráno šrumec, že se lidé tlačí, v Praze stojí u chobotů dvě, tři letadla a v terminálech poloprázdno.

+2/0
7.3.2013 16:20

T51o56m63á74š 56K63n14a74i13f79l 6673670957350

No .. jenže poplatky má ruzyně dost nízké .. takže tam moc prostor pro nějaké změny není.

A to, že v mnichově a vídni je o něco víc letadel i lidí .. je způsobeno něčím trošku jiným - a to celkovým významem těch měst :-D

0/−2
7.3.2013 16:28

J82a23n 35H51a53v87l30i93n86a 9394506139563

z Ovy zacne litat Ryanair do Londyna a Morava se pomalu a jiste s VaklafHavel erport louci...a zadna skoda to nebude

+3/−4
7.3.2013 11:40

J43a91r25o89s18l15a76v 91N96o27v97á17k 3765965407882

Ti už mají Vídeň, Katovice, Bratislavu. Tam zas tak velký úbytek nebude.

+7/0
7.3.2013 11:47

J85a52n 81H77a58v75l65i92n48a 9454516879313

zatim jeste pres Prahu do Nemecka nebo Amstru na prestupy, staci, at se prida linka do FRA nebo AMS a Ruzyn ma o par procent opet mene

+1/−1
7.3.2013 12:10

P62e76t44r 16S60c57u40c21i64n76s59k90y 5585893269174

Což je logické - to máte jako by byly vedle sebe dva supermarkety. Jeden starý a druhý nový. Tomu starému logicky ubyde market share.

0/0
7.3.2013 15:35

J53o45s21e32f 62L97e53b96d30u77š83k25a 4592953693685

Doufám, že to nemá nic společného s jeho přejmenováním.

+2/−2
7.3.2013 11:23

D34a14n74i64e30l 71H69e46n82d57r74y86c14h 4288666266741

...a až otevřou Vodochody, tak bude úbytek ještě masivnější

+5/−4
7.3.2013 11:11

F76r40a91n15t76i97š98e78k 90P19r39u78d55k94ý 8152791882321

Uz aby to bylo! Jenze zadne informace o nem se nedaji najit, jak pokracuje povolovaci rizeni, jake jsou jeste prekazky, kdy se konecne zacne stavet? Buhvi co za tim je, ze se nic nedeje. Tusim ale, ze zakladna Ryanairu ve Vodochodech by Ruzyni srazila hodne do kolen ...

+7/−4
7.3.2013 11:17

R33a84d50e52k 32J73a50n85a79t49a 9785196264592

Nejsou tu lidi. Nejsou tu lidi skoro ani pro jedno větší letiště. Proč by měli být pro druhé?

0/0
7.3.2013 17:02

F27r98a83n29t39i76š29e37k 76P65r51u80d60k17ý 8142111782811

Lidi jsou, nebal bych se. Hodne lidi neleta, protoze tu neni nizkonakladova konkurence  a letenky jsou drahe. Jezdi autem do chorvatska a busem do spanelska (jak silene), pripadne nejedou nikam. Co se tyce pravidlenych linek a pohledu na ceny busu a vlaku, ceny letenek nizkonakladovky by v prumeru byly podobne. Tedy nemluvim o cestujicich za firemni penize a lidech, kterym je jedno, kolik co stoji ...

0/0
7.3.2013 17:22

T33o38m44á92š 88K35n86a68i41f35l 6213280387220

No .. Vodochody, jakkoli to vypadalo "tutově" jsou v podstatě uzavřená záležitost.

+4/−1
7.3.2013 12:34

F98r22a28n38t95i31š60e59k 55P14r57u73d85k80ý 8912891772751

to nezni optimisticky (pro me)

+1/−2
7.3.2013 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.