Diskuze

Dráhy plánují ochutnávku railjetů, na den nahradí část pendolin

České dráhy v dubnu poprvé předvedou široké veřejnosti, jak se jezdí s vlaky Siemens Viaggio Comfort, přezdívanými railjet. Do ostrého provozu na české železnici se ale dostanou až v prosinci příštího roku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

více informací o rakouském "ÖBB railjet" a českém "railjet ČD" :-)http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/railjet-obb-rakousky-a-railjet-cd/

0 0
možnosti

D96a16v59i31d 57G69a36j98d65a

14. 3. 2013 23:11

Beru všechny připomínky...ale ...pro mně je státní dopravce hlavní.Konkurenci soukromníků vítám s nadšením.Avšak hlavně jako motor ,který bude nutit státní ČD zlepšovat služby.Jsem rád,že někteří zákazníci ukazují Českým drahám,že chtějí víc.Pro mně však musí zůstat ČD zachováno,stejně jako v jiných zemích státní dopravci.S novou konkurencí nutí vedení ČD hýbat stojatými vodami a já doufám,že to k něčemu bude...zdá se,že ano.Já si pochvaluji i Pendolína,nejsem závislý na podbízení se zákuskem,nebo příliš nízkou cenou za jízdenku,když vím,že je tato cena jen pokusem vyšachovat konkurenci....mám rád stabilní jízdu bez házení a to Pendolino společně s dojmem robustní skříně pro mně plní.Tyhle nové Siemensy určitě budou stát za to a rád se s nimi svezu.

4 0
možnosti

Určitě to bude dobrý vlak, o tom nemá smysl vůbec pochybovat. Samozřejmě někdo upřednostňuje spíš to, jiný ono. Nejvíc řvou samozřejmě ti, co se rádi zamykají sami v kupé.

2 0
možnosti

Já osobně mám mnohem radši velkoprostorové vagóny. Kupéčka mají sice taky cosi do sebe, ale je to stísněnější, menší. Velkoprostorové vagóny mi přijdou vzdušnější a rozhodně příjemnější na cestování. Člověk má přehled o celém vagónu a kdyby se něco mělo stát, je tam víc lidí. Ve velkoprostoru se nebojím nechat si věci na místě a jít na wc, byť na tom místě sedím sám. Když jsem sám v kupé, bojím se víc :-))

5 0
možnosti

Ta stísněnost je relativní: openspace je sice opticky vzdušný, ale zpravidla je v něm na stejné ploše výrazně více sedadel a navíc zatímco v kupé před sebou máte prostor (byť obsazený jiným cestujícím), v openspace jste namáčknutý buďto na sedačce před Vámi nebo na stolku a pokud sedíte u okna a vedle Vás je obsazeno, jste tam vcelku zabarikádovaný.

Kupé má tu výhodu, že když cestujete delší štreku poloprázdným vlakem, můžete si "udělat pohodlí" - to se v openspacu povede opravdu těžko, speciálně v railjetu ÖBB to nejde (osobně vyzkoušeno).

Ono strašně záleží na tom, jak dlouhou štreku jedete, zda sám nebo ve větší skupině, zda business nebo volnočasově. Zatímco na kratší (cca. do 3 hodin) spoje mezi velkými městy se hodí spíše openspace, na dálkové spoje se hodí spíše klasická kombinace vozových tříd a kupé (v převaze) + velkoprostorových vozů.

Interiér railjetů u ÖBB by byl o.k., kdyby jezdily jen na kratších "business" trasách - z Vídně do Salzburgu, Grazu, Budapešti. "Problém" je, že hojně jezdí i dálkové spoje Wien - Bregenz (6,5 hod) / -Zürich (7,5 hod), kde navíc (s malou výjimkou) na západ od Salzburgu stejně nevyužijí rychlost přes 160 km/h. Tam by prostě klasické soupravy složené z různých vozů byly výrazně vhodnější. Totéž platí pro relaci Graz - Praha (cca. 7 hod, ale i pro Wien - Praha se 4:20 hod je railjetí interiér už nic moc).

A totéž by platilo pro pendolino, pokud by jezdilo na původně zamýšlených dálkových spojích. To má přitom na rozdíl od railjetu i ve 2. třídě na šířku vozu jen 3 sedačky...

0 0
možnosti

Sakra kdy už nahradí ty dobytčáky na trati 090? Netopí to, nebo zase moc, fučí tam, prší tam, sněží tam, prosezený sedačky, pískající světla, na výhybkách si člověk hne se zády... pořád samý SC, ale normální rychlíky, to by člověk blil, zvlášť když v tom musí jezdit denně.

5 0
možnosti

Ministerstvo dopravy na ně už avizovalo výběrové řízení. Takže se dají nové vlaky rozumně čekat v prosinci 2014 nebo spíš 2015 od vítěze, ať už to bude kdokoli. Na druhou stranu tím ministerstvo vytvořilo situaci, kdy je pro ČD nevýhodné na tuhle trať posílat modernější rychlíky dřív.

0 0
možnosti

R53o74m51a38n 40S15i55l87n82ý

11. 3. 2013 22:29

A co bude ty Railjety tahat? 109e?

0 0
možnosti

Siemens ES64U4, neboli ÖBB 1216 vulgo Taurus III. Víz též níže.

1 0
možnosti

Danovi poplatnici sa uz tesia ako budu cvakat za tuto najnovsiu investiciu statnych drah, pretoze je jasne, ze CD na tie supravy nezarobi ani za 200 rokov.

1 11
možnosti

Pokud nejsou blbí, tak těší. Je to dobrý vlak za dobrou cenu. ČD na něj dají necelou polovinu toho, kolik mají připraveno na investice do vozidel na jeden rok.

12 0
možnosti

Chvíli jsem si myslel, že se jmenují Viagrio. ;-D

Jinak pokud je jejich výrobcem Siemens, měl bych asi trochu strach do nich vůbec nasednout.

1 4
možnosti

K57a28r37e35l 45N15o39v62á47k

12. 3. 2013 11:08

Stadler, Alstom, PESA ani Škoda nevadí, ale Siemens ano? Vždyť oď Siemensu jsou třeba soupravy metra na céčku v Praze.

3 0
možnosti

já měl ty koženkový rád

a dnes když jedu vlakem, tak mě mrzí že už to nedrncá :-)............. ale uznávám že to asi bude tím, že tím nejezdím každý den

0 1
možnosti

???

ČD kroky vedoucí k nákupu zahájily už v roce 2011. Jediný, kdo to zdržoval byly české úřady, které nebyly schopné nesmyslná odvolání Škodovky řešit rychle.

9 0
možnosti

To měla být reakce na "Karel Hruška 11.3.2013 7:22"

1 0
možnosti
Foto

Ááááá, ČD začínají zjišťovat, že jim teče do bot. Co dodat ... POZDĚ! ;-D

1 13
možnosti