Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

První jízda railjetu očima železničních nadšenců: chyby se hledaly těžko

Velký den pro České dráhy, ještě větší však pro nadšence do kolejových vozidel, kteří sami sebe označují jako "šotouše". První ukázková jízda soupravy Railjet jich dokázala do okolí tratě, kde projížděla, i do samotného vlaku přitáhnout stovky. A všeobecné nadšení z moderního vlaku, který by měl už brzy ČD alespoň částečně vrátit do vyspělé Evropy, bylo veliké. Chyby se hledaly jen těžko.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DO

No, hlavně by mne zajímalo od kdy to bude v běžném provozu bez oslav, ale za tp spolehlivě.

0 0
možnosti
JD

Tak jak píšou a jak je i na videu:

"...aby od prosince 2014 mohly být už všechny nasazeny na linku Praha - Brno - Vídeň - Štýrský Hradec."

Nějaký ověřovací provoz s malým počtem souprav se dá čekat už pár měsíců předem.

0 0
možnosti
ZM

To už ve vlacích nejsou (oddělená) kupé ?

0 1
možnosti
RJ

Celoevropský trend je (kromě nočních vlaků) kupé již nevyrábět. Kupé nemají TGV, ICE, ICx, Eurostar, Railjet, italské rychlovlaky, nové regionální jednotky. Pokud na některých vlacích ještě jezdí, jedná se o modernizace starších vozů.

Kupé by přežila jen v tom případě, pokud by existovalo dost lidí takových, že by byli ochotni v kupé zaplatit cca o 30% více za jízdenku. Do vagonu s kupé se totiž vejde méně lidí a navíc jsou náročnější na údržbu. Zaplatil byste to?

9 0
možnosti

Jezdím jen občas z donucení a zejména po trase Praha-Kolín-Havl.Brod - Brno. Dokud na této trase budou ČD provozovat svůj obvyklý smrdutý šrot, tak mě nějakým novým krámem nenadchnou.

2 9
možnosti
PN

Tak do Brna jezdi jinudy.

10 1
možnosti
MJ

Pěkný vlak v porovnání se žlutým dobytčákem z druhé ruky. :-)

9 7
možnosti
PF

P51e34t34r 73F81i92a93l86a

19. 4. 2013 23:38

no, vlak je to pěkný, ale dobytčáky na našich kolejích mají zcela jinou barvu než žlutou

8 7
možnosti
TK

No, hezký vláček, ještě větší nadšení, už se všichni těší na pravidelnou dopravu. No, sice nechci patřit k hnidopichům, ale v takovém podobně vybaveném vlaku se už dnes dá jezdit na trati Berlin-Praha-Wien celkem normálně vlakem vyšší třídy, zvaný EC. Má skoro všechno, jako tato souprava a navíc jezdí pravidelně, např. Praha-Berlin každé 2 hodiny.:-)

4 1
možnosti
RJ

Jistě, oproti vozům na EC to má fakticky navíc asi jen to kino pro děti, řídící vůz a absenci dveří mezi vagony.

Ale to hlavní, co tento vlak přináší je image značky. Tak jako je hamburger u McDonalds něco mnohem lepšího naž hamburger u bezejmenného stánku. Jistě se najde spousta lidí, co by vlakem do Brna nikdy nejela ("fuj, vlak jak za císaře pána, máme přece auto!"), ale tímhle to zkusí.

3 0
možnosti

P91e57t79r 74Š22t97e35f70k30a

19. 4. 2013 17:01

ta diskuze se nedá číst...Rv

1 1
možnosti
MZ

Jančura nebude nic utírat, protože jeho "30 let staré modernizované ojetiny" poskytují cestujícímu mnohem větší komfort než RailJet. Ojetiny mají totiž ve dvojce polohovatelné sedačky, zatímco u RailJetu jsou sedačky napevno, navíc velmi trvdé. Rakouské modernizované velkoprostoroé i oddílové vozy Bmz, Bmpz mají sedačky mnohem pohodlnejší než RailJet. I v porovnání s mnoha vozidly ČD, na nimiž se často ohrnuje nos a opovrhuje se jimi, jsou sedačky mnohem pohodlnější a měkčí než v RailJetu. Kupříkladu sedáky v první třídě řídících vozů 29-80 xxx nebo jedničky v EJ 471 jsou pohodlnější než kožené sedačky v I. třídě RailJetu. Podobně to platí i ve dvojce. Sedačky ve vozidlech řady 814 (Regionova) jsou lepší než v RailJetu, více pohodlí skýtá cestujímímu i řídící vůz přezdívaný Sysel, o prototypu modernizovaného velkoprotorového vozu pro ČD ani nemluvě.

Při jakékékoli jízdě RailJetem marně hledám onen ČD propagovaný komfort. Ten, kdo považuje RailJet za komfortní vozidlo buď neví, co to komfortní vozidlo je, nebo takovým, nikdy nejel. Skutečně komfortní rakouské soupravy řady 4010 (elektrická jednotka Transalpin) z první poloviny 60. let minulého století, byly prodány.  Komfort, o němž se RailJetu může jen zdát představují třeba německé vysokorychlostí jednotky ICE libovolného konstrukčního provedení.

Rakouský RailJet je z hlediska komfortu nejhorší vozidlo co v Rakousku jezdí. Prémiová třída v Rakousku zachází na úbýtě, nikdo jí téměř nejezdí. ÖBB přemýšlí, jak se jí zbavit.

Navíc nasazovat dvě jedničky na česko-rakouskíé vlaky je nesmysl, pokud současné klasické soupravy - s výjimkou vlaků 172/173 Vindobona (Hamburg - Villach) si vystačí s jednou jedničkou.

10 12
možnosti
MM

Uz nepremysla. Trhaju jej to z ruk Ceske drahy... :-)

Vagony ake kupil od OBB Jancura uz nie su k dispozicii.

0 0
možnosti
PD

P17e75t65r 39D54v39o44r58a93k

19. 4. 2013 13:21

A Jančura utřel slzy a nudle...

10 7
možnosti
Foto

I50v42a11n 29M11a79r91e85k

19. 4. 2013 13:32

No hlavně klídek a zklitdni též hormon,ano? 8-oRv

2 11
možnosti
JB

Ale že by pokrok pokročil tak pokročile, že by dokonce napadalo za jízdy zvednuté prkýnko na záchodě, to snad zatím nehrozí.

0 6
možnosti
RJ

V moderních vozech bývá prkénkou mírně napružené, takže samo do sebe dolů nespadne, ne?

3 0
možnosti
ŠT

ups... takze velkoprostoraky se ctyrma sedadlama?? Jo to bude pohodlicko na dlouhou cestu... A presne jak nekdo poznamenal dole k fotce c.3... pohodli ve spolecnem cestovani s podobne vyvinutyma individuama bude fajn. Zlata pindalina.

7 2
možnosti
OJ

Bingo! Konečně čtenáři začínají chápat to, co ti s praktickými zkušenostmi dávno vědí...

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

Cizinci ze zemí mimo EU si už českou zemědělskou půdu nekoupí

6. května 2024

Cizinci ze států mimo EU nebudou moci získávat zemědělskou půdu v ČR. Lidovecký návrh v novele...

K proměně jihokorejského průmyslu přispěl i Doosan, využívá turbíny z Česka

6. května 2024

Premium Firma Doosan Enerbility je symbolem dynamické transformace jihokorejského průmyslu. Její úspěch je...

Bohatí mileniálové překonávají majetkem své předchůdce. Roli hraje i dědictví

5. května 2024

Přestože se naprostá většina amerických mileniálů potýká se studentskými dluhy, nízkými platy v...

Nevídaný podvod na Wall Street. Zbožný investor Hwang míří před soud

5. května 2024

Šedesátiletý investor Bill Hwang, který připravil světové banky o miliardy, míří v New Yorku před...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!