Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Staví se koridor, v roce 2020 má jet vlak z Prahy do Budějovic 90 minut

Ve středu začala modernizace železničního koridoru z Veselí nad Lužnicí do Horusic. O den dříve z Tábora do Sudoměřic. Koleje budou ochráněné i před povodněmi a výrazně zrychlí cestování. Po nových úsecích se svezeme v roce 2016.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

To je ono. D1 se zmodernizuje v roce 2020 ze dvou pruhu v kazdem smeru na dva pruhy v kazdem smeru, takze to stale nebude stacit a koleje se zmodernizujou na to, aby vlak ujel 160km za hodinu a pul, takze prumerne pojede neco pres kilo. Vyborne rok 2020. Proc to neudelame poradne? Ale verim, ze to udelame draze.

2 1
možnosti
PN

Co by za to v Bangladéši dali ;-D Ale asi míň než my :-/

1 0
možnosti
PN

Psal jsem to níže, ale hodím to i sem:

Upřímně by mi ani nevadilo, že se tu staví na 160km/h kdyby:

1. Cena za 1km odpovídala OPRAVDU REÁLNÉ ceně za 1km (bez trojtého zdražení.

2. dvojtého prodloužení lhůty a ošizení materiálu, pracovní síly atd...), kdyby se stavělo koncepčně a ve velkém, což by bylo možné, kdyby byl splněný bod 1. Znamenalo by to něco jako, kdyby Německo nebo Nizozemí nemělo VRT, tj. snaha dostat veškeré rychlíkové trati na 120-140km/h, veškeré expresní trati na 160km/h PO CELÉ TRASE a aby každé krajské město bylo připojeno alespoň na jednu expresní trať a veškeré osobákové lokálky nad 60-80km/ s doplněním a posunutím zastávek do opravdu použitelné podoby. Zároveň prodloužení tratí, kde je to efektivní (popř. i to rušení, kde to opravdu nejde) a narovnání oblouků, kde to je možné. S takovou sítí mi vůbec nevadí, že tu nemáme nějaký cancour, kde se jezdí 220-250kmh....

A jako dodatek: Na těch tratích by samozřejmě jezdila čístá, pohodlná a klimatizovaná vozidla, na lokálkách nízkopodlažní. Ve vlaku jde primárně o to pohodlí a bez nutnosti řídit a hledat parkování.

2 0
možnosti
PG

Co je to reálná cena? Pohybuji se v oboru a ceny jdou už celkem krev..

Koncepce chybí, to je fakt...

1 0
možnosti
KD

90 minut ? to jako vazne ? asi si nekdo dela legraci. kdyby treba 30 minut, to beru, ale 90, typickej ceskej drazni bananistan

1 2
možnosti
PN

140km za 30minut už je opravdu na úrovni šinkanzenu. Máte tam hlavně skoro 20km skrz Prahu, pak kus Táborem a Budějicema + zastavování. Takových 60min. bych počítal na úrovni civilizované Evropy.

1 0
možnosti
GS

Mrzí mě, že iDnes neoznámilo novou rubriku "Retro"

1 0
možnosti
RB

R68o48m30a19n 68B91a48j40e86r

26. 6. 2013 20:22

A z Budějovic do Prahy za kolik?

0 0
možnosti
MS

Hádám, že nejdražší nakonec bude ta cyklostezka.

3 0
možnosti
KH

K52a65r43e70l 32H55o23r29á39k

26. 6. 2013 20:22

Jestli bude stavěná na 220 km/h, tak určitě. A jestli ne, tak taky.

3 0
možnosti
AM

Pamatuji dobu, kdy jsme jezdili z Budějc do Prahy čtyři hodiny.:-) Takže pokud to bude hodina a půl, tak to zkusím.

1 0
možnosti
JS

Před 13 lety jezdil rychlík Primátor Zenkl úsek Praha - ČB za 2:24. Od té doby probíhají modernizace a opravy, jejichž výsledkem je, že nejrychlejší spoj jede o čtvrt hodiny déle. Zřejmě bylo jednou z podmínek výstavby, že se zkrátí čas cesty minimálně o 60 minut, a tak se zrušily rychlejší spoje, aby se to dalo snáz dodržet:-) Podle slov pamětníků (nevím, co je na tom pravdy), jezdily buď před válkou nebo krátce po ní tuto trasu rychlíky za zhruba 2 hodiny.

2 1
možnosti
PG

Vzhledem k stavbám na 4. koridoru se není čemu divit..... auto, které bude moci jet jen na jedničku, také nebude tak rychlé jako auto s plně funkční 6ti stupňovou převodovkou. Stejně tak jen koridor jako celek může fungovat jak má. To že postavíte pár úseků a další máte rozestavěné nic neznamená........

3 0
možnosti
PG

Lidičky uvědomte si, že koridory jsou jen modernizované (optimalizované) stávající tratě. Většina na původním tělese (až na pár úseků 4. koridoru.). Tam se s tím moc dělat nedá. Jak už tu někdo psal, koridory měli být hotové v roce 2000. Koncepce koridorů je stará cca 20 let!. A hlavně..... KORIDORY NEJSOU VRTky!!! To si tady asi nikdo neuvědomuje. Legislativně nemáme ani na vyšší rychlost než 160km/h nic vyřešené. A na ČR si myslím těch 160km/h stačí. Teď by měla být priorita VRT (ač k tomu vyhození Šlégra nenasvědčuje). Po postavení VRT (nově rychlých spojení) se uleví koridorům, které se postupně budou muset u velkých měst rozšířit (zkapacitnit) kvůli příměstské dopravě (už dnes některé úseky kolem Prahy a Kolína nestačí) a podpoří se tím i nákladní doprava. Momentálně se bohužel dostáváme do pozice periferie, kdy nás začíná dálková doprava osobní i nákladní objíždět a to není dobré.

Bohužel jsme momentálně cca 10-15 let pozadu a není tu moc vůle (ze zhora) to změnit).

Stále věřím a jsem optimistou, ale začínám trochu víru ztrácet....

12 2
možnosti

Hele lidičko, konkrétně Praha-Brno musí vlak udělat pod hodinu, jinak to nemá význam a lidi budou jezdit busem nebo si koupí ojetou Š120 a pořád budou rychlejší. Tohle je i případ trati do Budějovic. Buď to dáš pod hodinu, nebo to nemá význam vůbec předělávat a ty peníze bude lepší dát na modernizaci okresek.

3 7
možnosti

D19a93v77e 12Ř34e26h47á86k

26. 6. 2013 19:14

To je fakt hezký, že v roce 2020 zvládne vlak trasu 169km dlouhou za neuvěřitelných 92min, takže průměrnou rychlostí okolo stovky... :D Fakt směšné... podívejte se na naše sousedy (Německo, Rakousko, i Polsko)

7 2
možnosti
TM

Tak na trati, která z evropského hlediska nikam nevede a vlak staví v každé dědině, je to relativně slušná rychlost. V zahraničí by vám na Budějce vedli VR trať jen kvůli tom, že by za městem bylo další s minimálně milionem obyvatel.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit

25. dubna 2024  14:19

Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...

Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza

25. dubna 2024  11:38

Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf

25. dubna 2024  8:44,  aktualizováno  10:58

Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!