Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dopravci vylepšují autobusy do ciziny. Podívejte se, v čem se jezdí

Opomíjený dopravní prostředek, který měly postupně nahradit rychlé vlaky a letadla, zažívá v Česku nečekaný vzestup. Řeč je o autobusových mezinárodních linkách, na nichž počet cestujících za poslední tři roky stoupl o 75 procent. Žádný jiný způsob cestování nezažil v poslední době takový rozmach.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŠF

Počet sedadel na poslední fotce svědčí o tom, že je to nepohodlné. Možná vhodné pro anorektiky, kteří také na dlouhé lince vydrží nejíst, nepít, nečůrat.Rv

0 0
možnosti
MK

Dokud se nebude dát v autobuse lehnout, tak si můžou zvětšovat rozteče jak chtějí. Pořád to bude naprd.

2 1
možnosti

I když je v článku psáno o zvětšení rozteče mezi sedadly v autobusech, podle fotek je tam stále málo místa. Měřím dva metry a proč mám jet třeba do Londýna celý den autobusem, kde si prostě pohodlně nesednu ani náhodou, když tam můžu letět letadlem za necelých osm stovek, sice taky bez pohodlí, ale za chvilku jsem tam? Ten den, kdy cestuji, se ještě někam podívám. A to ani nemluvím o tom, když si v autobuse cestujíc,í sedící přede mnou, sklopí sedadlo, pak se můžu jedině nohama zavěsit nahoru, jako netopýr, jinam se mi nevejdou. Naproti tomu, s trochou nadsázky, cestu do Londýna letadlem i odstojím. Možná je cesta autobusem ekologičtější, to neodhadnu, každopádně je ale moc dlouhá, ztracený den a moc málo pohodlná.

4 1
možnosti

Třeba jenom moc pospícháme... Profrčíme tranzitní země Francii a Německo, země s největší kulturní tradicí, a ani nás nenapadne tam den dva strávit. Nemluvím konkrétně  vás, ale celkově, protože já to dělám taky. Jezdím Benelux a Francii tak často a jenom to prolítnu a je to škoda.

2 0
možnosti
JJ

No, busy od SA mají oproti letenkám ještě jednu výhodu. Bus je v Londýně v 11 hodin ráno. Avšak když chcete za přibližně stejné peníze letadlem, tak přilétáte vždy spíše večer, což vidím jako nevýhodu.

1 1
možnosti
TN

No nevím, já letím obyčejně s BA v 8.30 ráno z Prahy, přistává to na Heathrow v 9.35 místního času. Letenka tam a zpět tak kolem 200 €, bus SA jsem se ze zvědavosti díval a je to kolem 120€, ale to cca 14 hodinové utrpení v busu, na to už bych nechtěl zažít.

1 1
možnosti
TN

Kdysi v polovině 90. let jsem jel autobusem do Londýna, a to asi dvakrát. Něco takového bych už nechtěl dnes zažít a absolvovat ani zadarmo , trvalo to strašně dlouho, pak už ani nevíte, jak si sednout. Takže dneska už jen letadlem.

1 1
možnosti

P15e25t98r 87Š95k68o95d65a

2. 8. 2013 18:01

Dokud se nezmění kvalita a rychlost vlaků, těžko to bude jinak. Podle mě je na takové vzdálenosti lepší vlak, ale zkušenosti na trase Praha - Berlin nejsou zrovna nejlepší. Kdysi jsem si začal vybírat vlaky sestavené z německých vagonů, protože ty české byly příšerné (ač se jednalo o nové vozy). Němci je pak přestali nasazovat, tak teď aspoň maďarské. Ale pořád se to nedá srovnávat s cestováním mezi např. Německem a Dánskem. Jisté zlepšení lze očekávat po rekonstrukci tratě Dresden - Berlin, tak aspoň něco.

Základní problém vlaků - chybí vysokorychlostní tratě a k tomu příslušné vlaky.

8 0
možnosti
TN

Reakce na P. Veselého níže - už si to, drahá redakce, opravte to řazení, trvá to už minimálně 14 dní.

0 0
možnosti
TN

A kdo jiný než SA + Eurolines a Nobless zmíněné v článku, jezdí ve větším měřítku mezinárodní linky? Do Vídně tak možná courák Tourbusu 1x denně, do Bratislavy nějakej ten slovák a to bude tak všechno. Ale chápu, potřeboval sis kopnout do SA a "toho pána" na S

0 1
možnosti
OP

Podobné autobusy jezdí po Turecku (Adana - Mersin - Alanya - Antalya - Denizli - Selčuk-Izmir - Istanbul). Autobusy klimatizované, čisté, stevardi po celou dobu cesty, pití v ceně jízdného, obrazovky na každém opěradle). Všichni respektují, že po 22,00hod. je v autobuse noční klid. Nesmíte poslouchat hlasitě ani ve sluchátkách. Citronová kolínská voda na osvěžení.... A to jsou vnitrostátní turecké linky.

3 1
možnosti
JB
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza

25. dubna 2024  11:38

Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf

25. dubna 2024  8:44,  aktualizováno  10:58

Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....

České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava

25. dubna 2024  10:06

Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!