Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Koženkové rychlíky do pěti let skončí, slibují České dráhy

Cestující Českých drah na řadě rychlíkových tratích čeká během pěti let zásadní zlepšení komfortu. České dráhy chtějí do pěti let zrušit všechny vozy východoněmecké řady B ze sedmdesátých a osmdesátých let a nahradit je modernějšími vagóny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TZ

V anketě ještě chybí, zda radši jedničkou nebo dvojkou.

0 0
možnosti
MZ

Koženkáče zase tak špatné nebyly. Rozhodně měly výhodu v tom, že se na sedadla dalo i lehnout a byly snáze udržovatelné (omyvatelné) než ta mikroplyš.

V tramvajích se už od plyšových sedadel ustupuje.

1 0
možnosti
BG

Váženým cestujícím bych rozhodně nic nesliboval, protože si je zlikvidují sami na stejnou úroveň. Proč dveře nejdou zavřít? Proč záchod nesplachuje? Protože vážení cestující. Téměř všichni chtějí moderní techniku všude možně, ale nakonec se zjistí, že s ní neumějí zacházet. Jedno jelito násilím rozevře dveře, aby na poslední chvíli nastoupilo, druhé jelito se vší silou snaží za sebou zavřít dveře, které se mu pomocí páčky otevřely a překonává tak pneumatické zařízení. Co s tím? Vůz musí do opravy a pokud jich takových bude víc, musí se nahradit starším vozem. A pak máme to, co nám na vlacích jezdí. Jen díky vám, vážení cestující.

0 0
možnosti
AN

A39l18e47š 17N60o66v17á35k

21. 11. 2013 14:10

Nejlepší byly ty východoněmecké dvoupatráky, pamatuji si je přes dvacet let z Posázavského pacifiku.:-)

0 0
možnosti

P17e43t45r 90Š68í84p84e85k

21. 11. 2013 12:37

"Cestující v nich přitom často musí platit paradoxně za kilometr jízdy více, než například za jízdu pendolinem do Ostravy, kde dráhy bojují o přízeň s ostatními dopravci."

Víc než za jízdu pendolinem... jen jestli někdo nezapomněl připočítat 200 Kč za místenku, co se u pendolin stále ještě pěstuje.

0 0
možnosti
RF

Stejně jako většina ostatních diskutujících, se i já přimlouvám za zachování kupátkových a neklimatizovaných vozů. Jsou pohodlnější, člověk si může natáhnout nohy, v noci spát, dívat se z otevřeného okna, vnímat krajinu... Velkoprostorové vozy jsou nepohodlné, bez jakéhokoliv soukromí, klimatizace je nezdravá, málokdy dobře nastavená a když si někdo dopřeje čínské jídlo během jízdy, nedá se dýchat v celém vagonu. Už dnes si raději nechávám ujíždět moderní vlaky a čekám na obyčejný rychlík. Pokud mi je ČD vezmou, přestanu jezdit vlakem.

3 2
možnosti
PS

P42e37t70r 63S47p76o93r61e46r

21. 11. 2013 9:18

Pokud je člověk sám v kupé, je kupé ideální. Dráhy ovšem nemohou vozit vzduch. Otázka je: Jedete raději v kupé s dalšími čtyřmi, pěti nebo i sedmi lidmi, nebo raději ve velkoprostoru s jediným sousedem na dvojsedačce? Když sedíte u okna, je pro vás příjemnější požádat jednoho souseda o uvolnění cesty, nebo pošlapat nohy dalším sedmi lidem?

3 0
možnosti
MS

každá pozitivní věc sebou nese i věci negativní. regionalní vlacky jsou dnes už casto opravdu moderní, ciste a konfortní nicméně to že nejde otevřít okénko považuji za tak závažný nedostatek že s mostalgii vzpomínám na doby minule a bohužel vítr ve vlast už časem člověk nezažije nikde.

1 1
možnosti
PV

Já ani nějak nestojím o vítr ve vlasech při rychlosti 160km/h.

0 0
možnosti
JK

Čítal som blog mladého Američana, ktorý rok žil na Slovensku. Vo svojich blogoch uvádzal zaujímavé postrehy, okrem iného aj ten týkajúci sa vlakov.

- paradoxne sa v komunistickom Československu používali a doteraz aj používajú "individualistické" vlaky s kupé a naopak na Západe, ktorý si zakladá na slobode jednotlivca - sa väčšinou používali a používajú veľkopriestorové vagóny.

A naozaj, mne kupé príde ako luxusnejšia forma dopravy, kde napr. rodina s deťmi môže mať svoje súkromnie ako "autobusové sedenie" bez prepážok.

4 0
možnosti
IV

I88v26a64n 20V14r29b60a

21. 11. 2013 7:22

Ja som na vlakoch presiel v obdobi 1990-1992 celu Europu od Portugalska do Norska  a kupe boli v tom case uplne bezne vsade. Neviem ako je to dnes

0 0
možnosti
Foto

Vážení příznivci koženek,

předpokládám, že komfort, který popisujete, bude platit při obsazenosti 4 lidi na kupé, což máme 40 lidí na vůz. O nějakém spaní v kupé po dvou vůbec nehovořím. Ty vozy byly ovšem projektovány na 8 lidí v kupé, opravdu byste pro Bčka horovali i při této obsazenosti?

Do dobrého velkoprostoru s rozumným uspořádáním napěchujete klidně i 88 lidí (Bmpz DB) při zachování přijatelného komfortu. Vůz je navíc levnější o různé ty přepážky, a v neposlední řadě i bezpečnější.

Takže pokud nechcete jezdit za několikanásobné jízdné, nebo platit vyšší daně kvůli vyšším dotacím, je třeba jezdit vlaky obsazenými. A nebo jinak - byli byste ochotni zaplatit za jízdenku v koženkovém B a sezení v kupé po čtyřech dvojnásobek oproti jízdence ve velkoprostoru?

A ke špinavým látkovým potahům: To je jen a jen ostuda, že je dráhy neumí pořádně udržovat a cestující se k nim neumí alespoň trochu chovat s respektem. Tady v Japonsku jsou textilní potahy úplně všude, špinavé nejsou a nikomu (asi) nevadí. Podle stejné logiky se můžete navrátit ke dřevěným lavicím, ty se třeba nedají prořezat...

Z Tokia zdraví, Vojtěch Hubr

3 4
možnosti
VN

Nic proti velkoprostorovým vozům.

Myslím , že udržet tento vůz nezdemolovaný a čistý je mnohem snazší , než u kupé.. Tam díky soukromí se vandalové dokáží pěkně vyřádit.

Velkoprostorový vůz je lepší i z hlediska bezpečnosti cestujících. Znásilnit single cestující ženu v kupé je mnohem snazší , než ve velkoprostorovém voze...

1 0
možnosti

Koženkový sedadla přijdou do pěti let vyndat?

Takže to jako budeme jezdit na stojáka? Chmmm. A ministr dopravy bude pořád Žák.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Bohatí mileniálové překonávají majetkem své předchůdce. Roli hraje i dědictví

5. května 2024

Přestože se naprostá většina amerických mileniálů potýká se studentskými dluhy, nízkými platy v...

Nevídaný podvod na Wall Street. Zbožný investor Hwang míří před soud

5. května 2024

Šedesátiletý investor Bill Hwang, který připravil světové banky o miliardy, míří v New Yorku před...

Chystá se nová plavba naháčů Karibikem. Povinný bude ručník pod zadek

5. května 2024

Cestovní kancelář Bare Necessities, která realizuje nudistické plavby, zahájí v příštím roce plavbu...

Přepych na umělých ostrůvcích. V Dubaji ožívá projekt luxusních vil

5. května 2024

Uměle vybudované souostroví ve tvaru mapy světa se po léta považovalo za symbol excesů, které Dubaj...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!