Diskuze
Koženkové rychlíky do pěti let skončí, slibují České dráhy
Děkujeme za pochopení.
T56o66m66á37š 73Z93a63h12á52l47k87a
V anketě ještě chybí, zda radši jedničkou nebo dvojkou.
M81i75c75h31a28l 37Z42e77t71e32k
Koženkáče zase tak špatné nebyly. Rozhodně měly výhodu v tom, že se na sedadla dalo i lehnout a byly snáze udržovatelné (omyvatelné) než ta mikroplyš.
V tramvajích se už od plyšových sedadel ustupuje.
B87r76o74n80i26s60l35a40v 87G98a20b86r24y39š
Váženým cestujícím bych rozhodně nic nesliboval, protože si je zlikvidují sami na stejnou úroveň. Proč dveře nejdou zavřít? Proč záchod nesplachuje? Protože vážení cestující. Téměř všichni chtějí moderní techniku všude možně, ale nakonec se zjistí, že s ní neumějí zacházet. Jedno jelito násilím rozevře dveře, aby na poslední chvíli nastoupilo, druhé jelito se vší silou snaží za sebou zavřít dveře, které se mu pomocí páčky otevřely a překonává tak pneumatické zařízení. Co s tím? Vůz musí do opravy a pokud jich takových bude víc, musí se nahradit starším vozem. A pak máme to, co nám na vlacích jezdí. Jen díky vám, vážení cestující.
A39l18e47š 17N60o66v17á35k
Nejlepší byly ty východoněmecké dvoupatráky, pamatuji si je přes dvacet let z Posázavského pacifiku.
P17e43t45r 90Š68í84p84e85k
"Cestující v nich přitom často musí platit paradoxně za kilometr jízdy více, než například za jízdu pendolinem do Ostravy, kde dráhy bojují o přízeň s ostatními dopravci."
Víc než za jízdu pendolinem... jen jestli někdo nezapomněl připočítat 200 Kč za místenku, co se u pendolin stále ještě pěstuje.
R24e43n68é 36F67l88á91š56a56r
Stejně jako většina ostatních diskutujících, se i já přimlouvám za zachování kupátkových a neklimatizovaných vozů. Jsou pohodlnější, člověk si může natáhnout nohy, v noci spát, dívat se z otevřeného okna, vnímat krajinu... Velkoprostorové vozy jsou nepohodlné, bez jakéhokoliv soukromí, klimatizace je nezdravá, málokdy dobře nastavená a když si někdo dopřeje čínské jídlo během jízdy, nedá se dýchat v celém vagonu. Už dnes si raději nechávám ujíždět moderní vlaky a čekám na obyčejný rychlík. Pokud mi je ČD vezmou, přestanu jezdit vlakem.
P42e37t70r 63S47p76o93r61e46r
Pokud je člověk sám v kupé, je kupé ideální. Dráhy ovšem nemohou vozit vzduch. Otázka je: Jedete raději v kupé s dalšími čtyřmi, pěti nebo i sedmi lidmi, nebo raději ve velkoprostoru s jediným sousedem na dvojsedačce? Když sedíte u okna, je pro vás příjemnější požádat jednoho souseda o uvolnění cesty, nebo pošlapat nohy dalším sedmi lidem?
M91a19r89e34k 27S14t25a62s69t40n44y
každá pozitivní věc sebou nese i věci negativní. regionalní vlacky jsou dnes už casto opravdu moderní, ciste a konfortní nicméně to že nejde otevřít okénko považuji za tak závažný nedostatek že s mostalgii vzpomínám na doby minule a bohužel vítr ve vlast už časem člověk nezažije nikde.
P35a91v50e55l 12V84e76l28e86c70k49ý
Já ani nějak nestojím o vítr ve vlasech při rychlosti 160km/h.
J26o89z59e27f 38K45o70s68t66e51l39a31n92s74k94ý
Čítal som blog mladého Američana, ktorý rok žil na Slovensku. Vo svojich blogoch uvádzal zaujímavé postrehy, okrem iného aj ten týkajúci sa vlakov.
- paradoxne sa v komunistickom Československu používali a doteraz aj používajú "individualistické" vlaky s kupé a naopak na Západe, ktorý si zakladá na slobode jednotlivca - sa väčšinou používali a používajú veľkopriestorové vagóny.
A naozaj, mne kupé príde ako luxusnejšia forma dopravy, kde napr. rodina s deťmi môže mať svoje súkromnie ako "autobusové sedenie" bez prepážok.
I88v26a64n 20V14r29b60a
Ja som na vlakoch presiel v obdobi 1990-1992 celu Europu od Portugalska do Norska a kupe boli v tom case uplne bezne vsade. Neviem ako je to dnes
V22o31j49t86ě25c60h 62H98u74b73r
Vážení příznivci koženek,
předpokládám, že komfort, který popisujete, bude platit při obsazenosti 4 lidi na kupé, což máme 40 lidí na vůz. O nějakém spaní v kupé po dvou vůbec nehovořím. Ty vozy byly ovšem projektovány na 8 lidí v kupé, opravdu byste pro Bčka horovali i při této obsazenosti?
Do dobrého velkoprostoru s rozumným uspořádáním napěchujete klidně i 88 lidí (Bmpz DB) při zachování přijatelného komfortu. Vůz je navíc levnější o různé ty přepážky, a v neposlední řadě i bezpečnější.
Takže pokud nechcete jezdit za několikanásobné jízdné, nebo platit vyšší daně kvůli vyšším dotacím, je třeba jezdit vlaky obsazenými. A nebo jinak - byli byste ochotni zaplatit za jízdenku v koženkovém B a sezení v kupé po čtyřech dvojnásobek oproti jízdence ve velkoprostoru?
A ke špinavým látkovým potahům: To je jen a jen ostuda, že je dráhy neumí pořádně udržovat a cestující se k nim neumí alespoň trochu chovat s respektem. Tady v Japonsku jsou textilní potahy úplně všude, špinavé nejsou a nikomu (asi) nevadí. Podle stejné logiky se můžete navrátit ke dřevěným lavicím, ty se třeba nedají prořezat...
Z Tokia zdraví, Vojtěch Hubr
V74i51k91t98o74r 98N74á79r91o11ž73n91ý
Nic proti velkoprostorovým vozům.
Myslím , že udržet tento vůz nezdemolovaný a čistý je mnohem snazší , než u kupé.. Tam díky soukromí se vandalové dokáží pěkně vyřádit.
Velkoprostorový vůz je lepší i z hlediska bezpečnosti cestujících. Znásilnit single cestující ženu v kupé je mnohem snazší , než ve velkoprostorovém voze...
J94o69s56e79f 16Š95e60m63e76l66í30k
Koženkový sedadla přijdou do pěti let vyndat?
Takže to jako budeme jezdit na stojáka? Chmmm. A ministr dopravy bude pořád Žák.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
Bohatí mileniálové překonávají majetkem své předchůdce. Roli hraje i dědictví
Přestože se naprostá většina amerických mileniálů potýká se studentskými dluhy, nízkými platy v...
Nevídaný podvod na Wall Street. Zbožný investor Hwang míří před soud
Šedesátiletý investor Bill Hwang, který připravil světové banky o miliardy, míří v New Yorku před...
Chystá se nová plavba naháčů Karibikem. Povinný bude ručník pod zadek
Cestovní kancelář Bare Necessities, která realizuje nudistické plavby, zahájí v příštím roce plavbu...
Přepych na umělých ostrůvcích. V Dubaji ožívá projekt luxusních vil
Uměle vybudované souostroví ve tvaru mapy světa se po léta považovalo za symbol excesů, které Dubaj...