Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy chtějí nakoupit nové vlaky za čtyři miliardy. Čekají na dotace

Loni v létě vyměněné vedení Českých drah vypsalo první soutěž na dodávku nových vlaků. Ve dvou tendrech chce tuzemský dopravce uzavřít rámcovou smlouvu na dodávku až 25 elektrických jednotek. Dodané mají být do 15 měsíců od podpisu smlouvy. Podmínky u nás v tuto chvíli splňují jen jednotky Škody Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71i84c29h92a61r66d 16M18e53r50h90a46u91t 4766646937880

no samozrejme.Na co by cekaly jineho.Jancura si na ne musi vydelat.To se nam to nakupuji nove soupravy kdyz nam na to danovy poplatnik prispeje.

+1/−3
4.1.2014 14:35

D85a75v46i79d 35G78a81j39d82a 5480549412781

Tady je to jak u hloupých na půdě...jeden řve,že se vozí na kožence a druhý,že se to pokouší někdo změnit...važně,tenhle národ má evidentně velké problémy s genetickým kódem...

+3/0
4.1.2014 19:54

R92a77d62e95k 24J95a72n77a56t20a 9245736684882

Jančura může dostat dotaci z OPD zrovna tak - přístup k dotacím EU je rovný.

Pokud se do zmíněné soutěže MD příhlásí Jančura a vyhraje, může o dotaci žádat on a ČD ne (protože pro ČD by to nedávalo smysl, proč a za co by si pořízovaly vlaky na tratě, kde soutěž MD a tedy státní dotace vyhrál někdo jiný).

0/0
6.1.2014 17:17
Foto

J71a68r74o73s37l32a59v 67S19k69o28p46a15l 5478637773279

Stát má napomoci vybudování řel. infrastruktury, ale na ní ať funguje konkurence a samy kraje ať rozhodnou, jestli v daném místě podpoří minibusy, nebo 50x dražší vlaky. Miliardové dotace molochu ČD jsou skutečně výsměch daň. poplatníkům, nemůžu si pomoct. Círk. restituce vadí každému, tohle ne...

0/−7
3.1.2014 13:48

R61a76d74e56k 22J82a94n61a67t31a 9205386644322

Z církevních restitucí nemá běžný občas nic. Ale veřejná doprava je v naší zemi úrovní spíše západní ovšem cenami spíš východní. To mi přijde celkem unikátní poměr cena/výkon.

Například když jedete EuroCity Praha-Berlín, jedná se o ten samý vlak, který jede v obou zemích i cca stejně rychle. Jenže na území ČR stojí do něj jízdenka (koupená v e-shopu v den odjezdu) 1,20 Kč/km. Na území Německa stojí do něj jízdenka (koupená v e-shopu v den odjezdu) 5,60 Kč/km.

+6/−1
3.1.2014 15:42
Foto

J19a69r18o74s26l18a28v 35S68k91o77p77a89l 5348247783919

Až se stát rozhodne miliardově dotovat výrobce ponožek, budu je mít za 5 CZK (ne jak v Německu), už se na to těším...

Ze svého okolí vím, že se víc vyplatí naplnit auto, než jet vlakem.

0/−3
3.1.2014 18:59

R61a96d92e41k 59J84a79n22a68t11a 9485396534472

Vidíte, a v Německu je vlak 4,5x dražší, přitom cena benzínu zhruba stejná, a lidé tam vlakem jezdí více než u nás.

Vy jste totiž zapomněl, že

a) náklady na jízdu autem nejsou jen cena pohonných hmot

b) veřejná doprava je služba - někdo vás někam odveze, nemusíte nic dělat. Něco jako jídlo v restauraci. Doma byste si to často uvařil levněji, ale lidé do restaurací chodí.

+3/0
3.1.2014 19:29
Foto

J21a78r25o37s92l69a52v 44S67k55o31p53a90l 5268827773959

Vy jste totiž zapomněl, že

a) náklady na jízdu autem nejsou jen cena pohonných hmot

* jo? jak to? :-)

b) veřejná doprava je služba - někdo vás někam odveze, nemusíte nic dělat. Něco jako jídlo v restauraci. Doma byste si to často uvařil levněji, ale lidé do restaurací chodí.

* no a co já s tím? Využívám služeb, které uznám za vhodné, někdy dokonce i vlaků (pokud možno ne od molochu ČD, ale někdy není nazbyt)

0/−3
3.1.2014 21:06

J95o59s72e69f 19K73o57p59e83c38k62y 9574172785

pokud nekam chcete jet autem a nemate sluzebni, tak si ho musite napriklad koupit, narozdil treba od vlaku nebo autobusu verejne dopravy. Take platite povinne ruceni mozna i havarijni pojisteni. Dale vas vuz urcite nespotrebovava jen pohonne hmoty ale i olej, chladici kapalinu nebo brzdovou kapalinu. Naklady na pravidelny i nepravidelny servis neni ani treba zminovat ;-)

+2/0
4.1.2014 16:46

J95o24s53e66f 98K73o96p30e18c49k27y 9384472205

samy kraje si take rozhoduji kde objednaji regionalni dopravu zeleznicni a kde autobusovou. takze kde je problem? ;-)

+4/0
3.1.2014 17:23
Foto

J15a93r62o39s90l14a52v 78S79k77o12p14a67l 5778187413899

Uvolnění konkurence na železnici a zrušení dotací ČD = 34 000 000 000!!

0/−4
3.1.2014 19:01

J86i59r75k34a 38D46v59o82ř13á98k 4755500333528

;-D;-D;-D

+1/0
3.1.2014 19:30

R79a36d47e53k 89J74a32n65a13t36a 9265446754632

Dotace (přesněji platby státu a krajů za služby objednané u ČD) není 34 mld. ročně, ale 12 mld. ročně. Proboha chlape, už se tu neztrapňujte, když nic nevíte.

+4/0
3.1.2014 19:31
Foto

J94a16r29o21s75l59a39v 77S70k84o76p56a13l 5558867153759

V roce 2005 byla provedena komplexní studie, která zjistila, že skrze kraje, ministerstvo dopravy a státní fond dopravní infrastruktury plynulo do ČD a SŽDC 34 miliard ročně a částka se dále zvyšovala. Není k dispozici aktuální kalkulace, nicméně pokud by byla, částka by byla pravděpodobně ještě vyšší.

0/−3
3.1.2014 21:01

R38a56d35e31k 77J30a33n28a66t66a 9305566494182

O SŽDC jste ale nemluvil, mluvil jste o dotacích pro ČD. SŽDC je státní organizace spravující státní infrastrukturu. Něco jako ŘSD + všechny krajské a městské správy silnic dohromady.

Prohlásil jste, že prý "konkurencí a zrušením dotací pro ČD se ušetří 34 mld.". A to prostě není pravda. Ba naopak. Část dotací pro ČD se dnes vrací zpět SŽDC v podobě poplatku za dopravní cestu. Tyhle peníze by pak SŽDC chyběly (údržba trati stojí zhruba stejně ať vlak jede nebo ne) a musela by proto zvýšit poplatky nákladním dopravcům (kterých je spousta a dotace neberou).

Navíc nevím co přesně si představujete pod slovem "konkurence", pokud vysoutěžení objednávaných linek, pak neušětříte rozhodně celou částku, ale pouze rozdíl mezi dnešní cenou ČD a cenou vítěze soutěže. A tento rozdíl ani nemusí být kladný - nová výběrová řízení totiž zpravidla znamenají vyšší kvalitatívní požadavky, tedy i vyšší náklady, a ČD nám tu dnes jezdí se svými cca 100 Kč/nettovlkm dost levně, levněji než dopravci v okolních zemích (v Německu vlak srovnatelný s našim rychlíkem bere cca 10 EUR/km dotace + to 4x vyšší jízdné) ...

+3/0
3.1.2014 21:28
Foto

J93a70r94o87s96l79a63v 74S73k22o11p64a61l 5768427703769

Ten první argument beru. Co ale neberu je fakt, že ČD dostávají miliardové dotace i když mají poloviční monopol, to je prostě nehoráznost. Oni už mají výhodu v tom, že mají skoro privilegium provozovat tuto službu. V této socialistické zemi s uvadající konkurenceschopností se ostatní rvou na trhu o přežití, zatímco štědře dotované a přezaměstnané ČD si jezdí s předraženými vláčky, to je humus...

0/−2
4.1.2014 14:03

J77o96s59e87f 86K49o41p26e85c94k92y 9184922195

CD dostavaji dotace na zaklade uzavrenych smluv s kraji a jako platby za statem objednane rychlikove spoje. Az budou chtit kraje nebo stat uzavrit smlouvy s nekym jinym, tak to jiste udela, ale CD to nijak neovlivni ;-)

+2/0
4.1.2014 16:50

J30o31s76e81f 85K18o67p89e34c22k62y 9824232295

bud bude stat/kraje platit penize za objednane sluzby CD anebo nekomu jinemu. platit bude ale vzdy ;-)

+1/0
3.1.2014 20:13

P22e67t55r 84S95t88a51r58o88s29t16a 6306628700218

Chci si koupit mercedes, čekám na dotaci.

+1/−2
3.1.2014 10:51

M83i69l65o80š 13Č80e43r84n94ý 1561620185

Já bych taky chtěl nakupovat za prachy, které nemám.

Rv

+1/−1
3.1.2014 10:30

J87o72s47e34f 14K36o21p13e27c48k18y 9224132665

vy pracujete zdarma nebo dostavate za svoji praci zaplaceno? tolik k dotacim na provoz a dotace na nakup dopravnich prostredku mohou vyuzit i jine firmy provozujici dopravu verejne sluzby ;-)

+2/0
3.1.2014 11:03
Foto

J70a42r56o74s64l54a95v 78S50k52o96p12a19l 5488787823609

myslíte zaplaceno miliardami z rozpočtu?

0/−2
3.1.2014 13:43

J37o42s80e63f 85K51o94p12e93c50k67y 9924442615

kdyz si stat nebo kraj objedna nejake sluzby, tak za ne take zaplati a to z krajskeho nebo statniho rozpoctu. co presne je vam na teto jednoduche skutecnosti nejasneho? ;-)

+2/0
3.1.2014 17:21

J52i77r45k19a 11D37v29o91ř18á21k 4185310933368

To se tu děje běžně. Jmenuje se to kreditní karta, úvěr, hypotéka....

+1/0
3.1.2014 17:46

J11i26ř72í 34K43r86a79u79s 1315130835891

Cca před dvěma roky se psalo, že s dotacemi pro ČD je konec. Tak jak to tedy je ?

0/−1
3.1.2014 8:48

R61a71d70e13k 38J84a15n89a53t34a 9735396764552

Nic takového se nepsalo. Vlastně to ani není možné. I kdyby se ihned vypsaly soutěže na všechny tratě, kde nyní objednávají kraje a stát dopravu od ČD, tolik dopravců s volnými kapacitami zde ani v okolních zemích není, aby to převzali.

+2/−1
3.1.2014 9:08

J69i54ř64í 56K67r10a76u77s 1425590565801

Psalo! Mám špatné nohy a srdce, ale paměť mám jako slon. :-)

0/−2
3.1.2014 9:15

R72a55d42e34k 20J75a56n31a14t81a 9335266144822

V tom případě jistě najdete i příslušný odkaz.

Buď jste problematiku nepochopil vy, nebo ten, kdo ten článek psal.

+1/0
3.1.2014 9:40

J76i52ř42í 56K87r55a43u54s 1615570295431

CCa dva roky nazpět mám hledat? Nešlánul jste si náhodou na ruku a neupadl na hlavu ? 8-o

0/−3
3.1.2014 13:01

R92a70d92e34k 95J35a57n18a80t77a 9405146654782

Existuje Google. Pokud si alespoň trochu pamatujete o čem článek byl (čímž se chlubíte), tak ho najdete. Pokud ne, tak jste si to vymyslel.

Tím spíše, že už tou formulací "s dotacemi pro ČD je konec" dáváte najevo, že tématu rozumíte asi jako stará Blažková.

+3/0
3.1.2014 13:37

J83i24ř29í 86K31r47a52u84s 1335340445841

Název si nepamatuji a nepamatuji se zda to bylo na iDnes nebo jinde.

0/−3
3.1.2014 13:39

J47o27s93e83f 14K76o82p84e37c78k85y 9974682945

s dotacemi pro CD na trasu Praha - Ostrava? to mate pravdu, ale zadna jina trasa ziskova neni /a i u teto o tom lze pochybovat/ takze vsechny ostatni dotovany byt musi ;-)

+1/0
3.1.2014 11:01

J98i21r37k90a 18D70v29o35ř73á36k 4815900183478

Nikdo zatím v praxi neprokázal, že by byla zisková aspoň tato trať, soukromníci mají velké ztráty, přestože načerpali peníze z rozpočtu, konkrétně za rok 2012 dostal RegioJet svých 33 milionů.

+1/0
3.1.2014 17:48

J68i88r20k62a 55D70v63o83ř56á10k 4885950983858

Správně, s dotacemi pro ČD a. s. je konec. Teď se jede podle plateb na základě dlouhodobých smluv.

+2/0
3.1.2014 17:45

J49i10ř33í 77K57r82a33u22s 1175930625391

Děkuji. To je rozumné vysvětlení.

0/0
4.1.2014 5:40

J84a73n 47J68e89m75e44l22k33a 1475250

Dotace jsou svinstvo. Od ČD je sice chválihodné, kdyby nakupovala u Škody. Nicméně kdyby se za EU peníze radši elektrifikovaly a zrychlovaly tratě.. (zejména příměstské).  A ať pak na nich jezdí kdo chce.. Takhle někdo dotaci bude mít, někdo ně.. A zas je to deformace trhu.. LEO a Regio koupili vlaky bez dotací.. Nevím proč by se mělo všechno dotovat, papírovat, přerozdělovat, plánovat, kamarádovat ....

+3/−4
2.1.2014 20:14

J64o37s11e22f 71K42o84p72e12c13k43y 9344242555

Leo a RJ neprovozuji sve vlaky v rezimu verejne dopravy, ale jako podnikatelsky projekt. Az budou tito dopravci provozovat trasy, ktere nejsou vydelecne, budou za sve sluzby od objednavatele/kraju a statu/ dostavat dotace /tedy pokryti jejich nakladu/ tez ;-)

+6/−1
2.1.2014 20:34

J71i63r97k77a 13D31v61o27ř59á34k 4885650333458

Pojem "veřejná doprava" znamená něco jiného než si zjevně myslíte (viz Zákon o drahách § 24 (1)-(3) ). Máte na mysli asi závazek veřejné služby nebo dopravní obslužnost.

+1/0
2.1.2014 22:44

K67a84r16e55l 54O28g51o49u32n 7222171591431

Ano, a jako provozovatel veřejné dopravy na dráze celostátní nebo regionální musí dodržovat vyhlášku o přepravním řádu, která v § 46 odst 2 říká:

   (2)  Jízdenka  zakoupená  u  jednoho  dopravce na dráze celostátní nebo

   regionální platí po celé sjednané přepravní cestě na těchto dráhách bez

   ohledu,  zda  přepravní  smlouvu  plní  jeden  či  více dopravců, kteří

   postupně  uspokojují  přepravní  potřeby  na  sjednané  přepravní cestě

   pravidelně jedoucími vlaky podle platného jízdního řádu. Neboli jízdenky všech tří dopravců se musí navzájem uznávat, ačkoli to ani jeden z nich nedodržuje a ministerstvo už víc jak 2 roky mlčí...

0/0
2.1.2014 23:38

J79i74r60k65a 58D96v90o20ř25á34k 4485230473198

RegioJet dostává dotace už dávno. Na Slovensku jezdí regionálku v závazku veřejné služby, a to dráž než ČD v ČR. A v ČR dostává dotace za zákonné slevy - za rok 2012 to bylo 33,3 mil. Kč.

+1/0
2.1.2014 23:02

K15v97ě12t33e59k 57K67o64l18á53ř 8583614807389

Nic proti p.Jančurovi ale moc se mu nedá věřit.S tím Slovenskem máte pravdu a jen bych chtěl podotknout,že jím kritizované dlouhodobé smlouvy ČD s kraji má na Slovensku ještě delší.Není se čemu divit banky chtějí po něm i ČD dlouhodobé záruky.

0/0
2.1.2014 23:45

T14o52m74a54s 68N53o70v56o91t29n94y 3581566688809

Jenže je tu takový "nepodstatný" rozdíl. Na Slovensku má tu smlouvu, protože splnil veškeré podmínky ministerstva a slovenské dráhy se ani nenamáhaly se přihlásit, protože si původně byly jisté, že je to ušité pro ně na míru jako obvykle a pak se velmi divily.

Kdežto smlouvy s kraji v ČR jsou uměle uzavřené na poslední chvíli socany pro ČD bez jakýchkoliv výběrových řízení apod. To je to co Jančura kritizuje a ač k jeho některých výrokům mám také výhrady, v tomto má 100% pravdu.

0/−1
3.1.2014 10:54

J17a40r80o41s61l26a24v 14K35o83m47o21ň 1190524224981

máte dojem, že kdyby chtěli aby jim někdo jiný provozoval celý kraj, že někoho seženou a bude mít " na skladě " plno vozů a lidí na to aby to rozjel během pár týdnů???

0/0
3.1.2014 17:31

J45i19r81k20a 81D72v68o77ř65á26k 4585150813378

Právě naopak. Přihlásil se Jančura i slovenské dráhy, ale podmínky výběrka nebyl schopen splnit nikdo z nich. Tak se pak ministr dohodl s Jančurou. Což se nám nemusí líbit ale je to legální

0/0
3.1.2014 18:00

J10o11s98e83f 10K22o77p29e29c21k89y 9474482705

To jiste dostava na Slovensku, ja mluvim o CR ;-)

0/0
3.1.2014 8:37

T31o41m60a13s 79N29o58v49o74t58n97y 3441716128759

Proplacení zákonné slevy NENÍ dotace, už to konečně pochopte. Je to kompenzace za něco, co stát nařizuje.

+1/0
3.1.2014 10:51

J44i67r18k31a 97D82v46o22ř35á51k 4985310253888

Obvykle dávám to nepřesné nebo spíš vadné slovo "dotace" do uvozovek. Trochu jsem zlenivěl pod vlivem např. Josefa Kopeckého, na kterého tu reaguji a který to ve větě >>...budou za sve sluzby od objednavatele/kraju a statu/ dostavat dotace...<< také nemá. Ani tohle nejsou dotace.

0/0
3.1.2014 17:54

F70r29a43n33t97i56š34e65k 54P35r61u78d60k35ý 8492841652501

ja to uz nemuzu vydrzet! Mistni zastanci CD jsou fakt neuveritelne poblouzneni nesmyslnymi konstrukcemi o prospesnost sveho konani. Melete tady vsichni kraviny nad kraviny. Sebral bych vam dotace a CD poslal do privatizace, a od vsech vyzirku vaseho typu, ktery si na vsechno najdou argument bych poslal na pracak. On bude jezdit jeden podelany nevydelcny vlak z bodu a do bodu b a vy budet furt mit kecy. Vcera byla podle mistnich "odborniku" verejna doprava cela zeleznicni a dneska jsou nektere rychlikove trate podnikatelske??? Vsichni zastanci dotacni politiky CD maji zrejme nejake psychicke problemy nebo v zivote nepracovali !

+1/−3
3.1.2014 8:27

J26o50s86e83f 28K35o61p79e97c43k59y 9144382645

Co to placate? ;-) Jakoze az se konecne vysoutezi nektere rychlikove trate /coz je jednoznacne krok spravnym smereme a pevne doufam, ze CD v zadne teto soutezi neuspeji/ tak na jejich provoz nebudou ty vitezne subjekty dostavat dotace?

0/0
3.1.2014 8:40

J21i72r55k50a 78D22v81o68ř28á32k 4215710493848

Výdělečný vlak? Který?

0/0
3.1.2014 18:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.