Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy chtějí nakoupit nové vlaky za čtyři miliardy. Čekají na dotace

Loni v létě vyměněné vedení Českých drah vypsalo první soutěž na dodávku nových vlaků. Ve dvou tendrech chce tuzemský dopravce uzavřít rámcovou smlouvu na dodávku až 25 elektrických jednotek. Dodané mají být do 15 měsíců od podpisu smlouvy. Podmínky u nás v tuto chvíli splňují jen jednotky Škody Transportation.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R50i83c76h43a34r48d 19M41e10r84h33a16u85t 4246706907410

no samozrejme.Na co by cekaly jineho.Jancura si na ne musi vydelat.To se nam to nakupuji nove soupravy kdyz nam na to danovy poplatnik prispeje.

+1/−3
4.1.2014 14:35

D31a27v31i69d 43G51a98j65d55a 5550729892601

Tady je to jak u hloupých na půdě...jeden řve,že se vozí na kožence a druhý,že se to pokouší někdo změnit...važně,tenhle národ má evidentně velké problémy s genetickým kódem...

+3/0
4.1.2014 19:54

R45a20d29e13k 22J26a87n85a62t35a 9505916564482

Jančura může dostat dotaci z OPD zrovna tak - přístup k dotacím EU je rovný.

Pokud se do zmíněné soutěže MD příhlásí Jančura a vyhraje, může o dotaci žádat on a ČD ne (protože pro ČD by to nedávalo smysl, proč a za co by si pořízovaly vlaky na tratě, kde soutěž MD a tedy státní dotace vyhrál někdo jiný).

0/0
6.1.2014 17:17
Foto

J56a14r88o95s49l21a18v 87S17k26o31p16a42l 5768777783929

Stát má napomoci vybudování řel. infrastruktury, ale na ní ať funguje konkurence a samy kraje ať rozhodnou, jestli v daném místě podpoří minibusy, nebo 50x dražší vlaky. Miliardové dotace molochu ČD jsou skutečně výsměch daň. poplatníkům, nemůžu si pomoct. Círk. restituce vadí každému, tohle ne...

0/−7
3.1.2014 13:48

R46a51d48e49k 22J86a81n12a54t12a 9545686914792

Z církevních restitucí nemá běžný občas nic. Ale veřejná doprava je v naší zemi úrovní spíše západní ovšem cenami spíš východní. To mi přijde celkem unikátní poměr cena/výkon.

Například když jedete EuroCity Praha-Berlín, jedná se o ten samý vlak, který jede v obou zemích i cca stejně rychle. Jenže na území ČR stojí do něj jízdenka (koupená v e-shopu v den odjezdu) 1,20 Kč/km. Na území Německa stojí do něj jízdenka (koupená v e-shopu v den odjezdu) 5,60 Kč/km.

+6/−1
3.1.2014 15:42
Foto

J76a85r13o52s60l65a58v 32S77k52o56p13a13l 5808157833209

Až se stát rozhodne miliardově dotovat výrobce ponožek, budu je mít za 5 CZK (ne jak v Německu), už se na to těším...

Ze svého okolí vím, že se víc vyplatí naplnit auto, než jet vlakem.

0/−3
3.1.2014 18:59

R17a83d41e14k 50J17a97n43a27t17a 9935946184622

Vidíte, a v Německu je vlak 4,5x dražší, přitom cena benzínu zhruba stejná, a lidé tam vlakem jezdí více než u nás.

Vy jste totiž zapomněl, že

a) náklady na jízdu autem nejsou jen cena pohonných hmot

b) veřejná doprava je služba - někdo vás někam odveze, nemusíte nic dělat. Něco jako jídlo v restauraci. Doma byste si to často uvařil levněji, ale lidé do restaurací chodí.

+3/0
3.1.2014 19:29
Foto

J29a24r45o54s30l39a34v 26S22k44o24p72a95l 5918197833109

Vy jste totiž zapomněl, že

a) náklady na jízdu autem nejsou jen cena pohonných hmot

* jo? jak to? :-)

b) veřejná doprava je služba - někdo vás někam odveze, nemusíte nic dělat. Něco jako jídlo v restauraci. Doma byste si to často uvařil levněji, ale lidé do restaurací chodí.

* no a co já s tím? Využívám služeb, které uznám za vhodné, někdy dokonce i vlaků (pokud možno ne od molochu ČD, ale někdy není nazbyt)

0/−3
3.1.2014 21:06

J95o70s91e47f 83K59o75p36e77c14k18y 9434582635

pokud nekam chcete jet autem a nemate sluzebni, tak si ho musite napriklad koupit, narozdil treba od vlaku nebo autobusu verejne dopravy. Take platite povinne ruceni mozna i havarijni pojisteni. Dale vas vuz urcite nespotrebovava jen pohonne hmoty ale i olej, chladici kapalinu nebo brzdovou kapalinu. Naklady na pravidelny i nepravidelny servis neni ani treba zminovat ;-)

+2/0
4.1.2014 16:46

J36o68s89e37f 87K66o36p84e54c85k89y 9704962895

samy kraje si take rozhoduji kde objednaji regionalni dopravu zeleznicni a kde autobusovou. takze kde je problem? ;-)

+4/0
3.1.2014 17:23
Foto

J77a21r16o33s43l16a97v 34S26k25o44p64a69l 5288517343259

Uvolnění konkurence na železnici a zrušení dotací ČD = 34 000 000 000!!

0/−4
3.1.2014 19:01

J82i63r79k86a 13D15v64o31ř26á73k 4205250153568

;-D;-D;-D

+1/0
3.1.2014 19:30

R23a61d84e57k 65J96a83n10a51t65a 9115516744912

Dotace (přesněji platby státu a krajů za služby objednané u ČD) není 34 mld. ročně, ale 12 mld. ročně. Proboha chlape, už se tu neztrapňujte, když nic nevíte.

+4/0
3.1.2014 19:31
Foto

J33a96r18o43s29l69a17v 17S27k12o73p16a51l 5128267423869

V roce 2005 byla provedena komplexní studie, která zjistila, že skrze kraje, ministerstvo dopravy a státní fond dopravní infrastruktury plynulo do ČD a SŽDC 34 miliard ročně a částka se dále zvyšovala. Není k dispozici aktuální kalkulace, nicméně pokud by byla, částka by byla pravděpodobně ještě vyšší.

0/−3
3.1.2014 21:01

R18a21d68e31k 12J83a69n84a36t40a 9815216234842

O SŽDC jste ale nemluvil, mluvil jste o dotacích pro ČD. SŽDC je státní organizace spravující státní infrastrukturu. Něco jako ŘSD + všechny krajské a městské správy silnic dohromady.

Prohlásil jste, že prý "konkurencí a zrušením dotací pro ČD se ušetří 34 mld.". A to prostě není pravda. Ba naopak. Část dotací pro ČD se dnes vrací zpět SŽDC v podobě poplatku za dopravní cestu. Tyhle peníze by pak SŽDC chyběly (údržba trati stojí zhruba stejně ať vlak jede nebo ne) a musela by proto zvýšit poplatky nákladním dopravcům (kterých je spousta a dotace neberou).

Navíc nevím co přesně si představujete pod slovem "konkurence", pokud vysoutěžení objednávaných linek, pak neušětříte rozhodně celou částku, ale pouze rozdíl mezi dnešní cenou ČD a cenou vítěze soutěže. A tento rozdíl ani nemusí být kladný - nová výběrová řízení totiž zpravidla znamenají vyšší kvalitatívní požadavky, tedy i vyšší náklady, a ČD nám tu dnes jezdí se svými cca 100 Kč/nettovlkm dost levně, levněji než dopravci v okolních zemích (v Německu vlak srovnatelný s našim rychlíkem bere cca 10 EUR/km dotace + to 4x vyšší jízdné) ...

+3/0
3.1.2014 21:28
Foto

J60a40r71o97s29l64a76v 95S45k48o15p44a81l 5838597553819

Ten první argument beru. Co ale neberu je fakt, že ČD dostávají miliardové dotace i když mají poloviční monopol, to je prostě nehoráznost. Oni už mají výhodu v tom, že mají skoro privilegium provozovat tuto službu. V této socialistické zemi s uvadající konkurenceschopností se ostatní rvou na trhu o přežití, zatímco štědře dotované a přezaměstnané ČD si jezdí s předraženými vláčky, to je humus...

0/−2
4.1.2014 14:03

J83o18s78e92f 40K15o69p30e23c47k57y 9914382345

CD dostavaji dotace na zaklade uzavrenych smluv s kraji a jako platby za statem objednane rychlikove spoje. Az budou chtit kraje nebo stat uzavrit smlouvy s nekym jinym, tak to jiste udela, ale CD to nijak neovlivni ;-)

+2/0
4.1.2014 16:50

J94o13s27e23f 74K78o14p96e76c19k22y 9744292265

bud bude stat/kraje platit penize za objednane sluzby CD anebo nekomu jinemu. platit bude ale vzdy ;-)

+1/0
3.1.2014 20:13

P66e11t84r 34S80t58a97r12o44s91t29a 6346128760158

Chci si koupit mercedes, čekám na dotaci.

+1/−2
3.1.2014 10:51

M27i29l13o16š 23Č19e40r64n70ý 1841760765

Já bych taky chtěl nakupovat za prachy, které nemám.

Rv

+1/−1
3.1.2014 10:30

J85o41s68e80f 65K85o53p62e21c61k32y 9214782365

vy pracujete zdarma nebo dostavate za svoji praci zaplaceno? tolik k dotacim na provoz a dotace na nakup dopravnich prostredku mohou vyuzit i jine firmy provozujici dopravu verejne sluzby ;-)

+2/0
3.1.2014 11:03
Foto

J91a68r34o92s49l76a37v 90S59k89o18p67a15l 5168367453249

myslíte zaplaceno miliardami z rozpočtu?

0/−2
3.1.2014 13:43

J49o13s81e22f 70K75o21p63e48c57k23y 9934642955

kdyz si stat nebo kraj objedna nejake sluzby, tak za ne take zaplati a to z krajskeho nebo statniho rozpoctu. co presne je vam na teto jednoduche skutecnosti nejasneho? ;-)

+2/0
3.1.2014 17:21

J91i37r86k26a 71D39v76o44ř98á49k 4935800773718

To se tu děje běžně. Jmenuje se to kreditní karta, úvěr, hypotéka....

+1/0
3.1.2014 17:46

J96i79ř46í 36K74r47a81u17s 1965240315911

Cca před dvěma roky se psalo, že s dotacemi pro ČD je konec. Tak jak to tedy je ?

0/−1
3.1.2014 8:48

R23a39d11e28k 23J96a94n92a25t40a 9285896644162

Nic takového se nepsalo. Vlastně to ani není možné. I kdyby se ihned vypsaly soutěže na všechny tratě, kde nyní objednávají kraje a stát dopravu od ČD, tolik dopravců s volnými kapacitami zde ani v okolních zemích není, aby to převzali.

+2/−1
3.1.2014 9:08

J47i14ř14í 42K27r89a96u48s 1655680205861

Psalo! Mám špatné nohy a srdce, ale paměť mám jako slon. :-)

0/−2
3.1.2014 9:15

R28a26d24e83k 40J72a94n78a26t47a 9435796354962

V tom případě jistě najdete i příslušný odkaz.

Buď jste problematiku nepochopil vy, nebo ten, kdo ten článek psal.

+1/0
3.1.2014 9:40

J85i83ř56í 66K61r56a70u68s 1985760135631

CCa dva roky nazpět mám hledat? Nešlánul jste si náhodou na ruku a neupadl na hlavu ? 8-o

0/−3
3.1.2014 13:01

R96a40d93e73k 72J42a18n36a78t77a 9785406104552

Existuje Google. Pokud si alespoň trochu pamatujete o čem článek byl (čímž se chlubíte), tak ho najdete. Pokud ne, tak jste si to vymyslel.

Tím spíše, že už tou formulací "s dotacemi pro ČD je konec" dáváte najevo, že tématu rozumíte asi jako stará Blažková.

+3/0
3.1.2014 13:37

J93i84ř88í 98K70r33a16u29s 1145220915981

Název si nepamatuji a nepamatuji se zda to bylo na iDnes nebo jinde.

0/−3
3.1.2014 13:39

J16o62s25e58f 27K46o80p75e75c63k83y 9514732115

s dotacemi pro CD na trasu Praha - Ostrava? to mate pravdu, ale zadna jina trasa ziskova neni /a i u teto o tom lze pochybovat/ takze vsechny ostatni dotovany byt musi ;-)

+1/0
3.1.2014 11:01

J71i98r28k17a 15D25v66o16ř62á85k 4795100163798

Nikdo zatím v praxi neprokázal, že by byla zisková aspoň tato trať, soukromníci mají velké ztráty, přestože načerpali peníze z rozpočtu, konkrétně za rok 2012 dostal RegioJet svých 33 milionů.

+1/0
3.1.2014 17:48

J57i76r36k80a 81D73v35o54ř20á29k 4605420593338

Správně, s dotacemi pro ČD a. s. je konec. Teď se jede podle plateb na základě dlouhodobých smluv.

+2/0
3.1.2014 17:45

J78i39ř11í 46K34r68a60u17s 1115950175751

Děkuji. To je rozumné vysvětlení.

0/0
4.1.2014 5:40

J42a10n 10J39e78m26e39l11k27a 1975360

Dotace jsou svinstvo. Od ČD je sice chválihodné, kdyby nakupovala u Škody. Nicméně kdyby se za EU peníze radši elektrifikovaly a zrychlovaly tratě.. (zejména příměstské).  A ať pak na nich jezdí kdo chce.. Takhle někdo dotaci bude mít, někdo ně.. A zas je to deformace trhu.. LEO a Regio koupili vlaky bez dotací.. Nevím proč by se mělo všechno dotovat, papírovat, přerozdělovat, plánovat, kamarádovat ....

+3/−4
2.1.2014 20:14

J12o69s10e75f 27K87o97p55e72c64k42y 9364322835

Leo a RJ neprovozuji sve vlaky v rezimu verejne dopravy, ale jako podnikatelsky projekt. Az budou tito dopravci provozovat trasy, ktere nejsou vydelecne, budou za sve sluzby od objednavatele/kraju a statu/ dostavat dotace /tedy pokryti jejich nakladu/ tez ;-)

+6/−1
2.1.2014 20:34

J42i74r46k28a 50D75v40o73ř15á40k 4345530803508

Pojem "veřejná doprava" znamená něco jiného než si zjevně myslíte (viz Zákon o drahách § 24 (1)-(3) ). Máte na mysli asi závazek veřejné služby nebo dopravní obslužnost.

+1/0
2.1.2014 22:44

K43a12r58e15l 80O13g97o76u34n 7922431281121

Ano, a jako provozovatel veřejné dopravy na dráze celostátní nebo regionální musí dodržovat vyhlášku o přepravním řádu, která v § 46 odst 2 říká:

   (2)  Jízdenka  zakoupená  u  jednoho  dopravce na dráze celostátní nebo

   regionální platí po celé sjednané přepravní cestě na těchto dráhách bez

   ohledu,  zda  přepravní  smlouvu  plní  jeden  či  více dopravců, kteří

   postupně  uspokojují  přepravní  potřeby  na  sjednané  přepravní cestě

   pravidelně jedoucími vlaky podle platného jízdního řádu. Neboli jízdenky všech tří dopravců se musí navzájem uznávat, ačkoli to ani jeden z nich nedodržuje a ministerstvo už víc jak 2 roky mlčí...

0/0
2.1.2014 23:38

J49i44r21k98a 73D77v54o45ř51á92k 4825760323958

RegioJet dostává dotace už dávno. Na Slovensku jezdí regionálku v závazku veřejné služby, a to dráž než ČD v ČR. A v ČR dostává dotace za zákonné slevy - za rok 2012 to bylo 33,3 mil. Kč.

+1/0
2.1.2014 23:02

K38v63ě68t50e72k 17K57o22l70á16ř 8363544297859

Nic proti p.Jančurovi ale moc se mu nedá věřit.S tím Slovenskem máte pravdu a jen bych chtěl podotknout,že jím kritizované dlouhodobé smlouvy ČD s kraji má na Slovensku ještě delší.Není se čemu divit banky chtějí po něm i ČD dlouhodobé záruky.

0/0
2.1.2014 23:45

T65o50m53a83s 31N73o89v39o93t41n59y 3751356148909

Jenže je tu takový "nepodstatný" rozdíl. Na Slovensku má tu smlouvu, protože splnil veškeré podmínky ministerstva a slovenské dráhy se ani nenamáhaly se přihlásit, protože si původně byly jisté, že je to ušité pro ně na míru jako obvykle a pak se velmi divily.

Kdežto smlouvy s kraji v ČR jsou uměle uzavřené na poslední chvíli socany pro ČD bez jakýchkoliv výběrových řízení apod. To je to co Jančura kritizuje a ač k jeho některých výrokům mám také výhrady, v tomto má 100% pravdu.

0/−1
3.1.2014 10:54

J19a75r38o57s16l68a22v 64K51o70m21o53ň 1370734144721

máte dojem, že kdyby chtěli aby jim někdo jiný provozoval celý kraj, že někoho seženou a bude mít " na skladě " plno vozů a lidí na to aby to rozjel během pár týdnů???

0/0
3.1.2014 17:31

J28i57r68k79a 11D48v97o55ř58á15k 4985690373908

Právě naopak. Přihlásil se Jančura i slovenské dráhy, ale podmínky výběrka nebyl schopen splnit nikdo z nich. Tak se pak ministr dohodl s Jančurou. Což se nám nemusí líbit ale je to legální

0/0
3.1.2014 18:00

J96o80s52e30f 60K40o97p95e22c26k52y 9844122235

To jiste dostava na Slovensku, ja mluvim o CR ;-)

0/0
3.1.2014 8:37

T20o29m62a65s 88N68o41v27o66t34n88y 3691766828989

Proplacení zákonné slevy NENÍ dotace, už to konečně pochopte. Je to kompenzace za něco, co stát nařizuje.

+1/0
3.1.2014 10:51

J11i69r52k36a 60D72v39o10ř16á22k 4735730313458

Obvykle dávám to nepřesné nebo spíš vadné slovo "dotace" do uvozovek. Trochu jsem zlenivěl pod vlivem např. Josefa Kopeckého, na kterého tu reaguji a který to ve větě >>...budou za sve sluzby od objednavatele/kraju a statu/ dostavat dotace...<< také nemá. Ani tohle nejsou dotace.

0/0
3.1.2014 17:54

F51r36a25n46t84i44š38e52k 42P79r68u59d78k23ý 8282401902621

ja to uz nemuzu vydrzet! Mistni zastanci CD jsou fakt neuveritelne poblouzneni nesmyslnymi konstrukcemi o prospesnost sveho konani. Melete tady vsichni kraviny nad kraviny. Sebral bych vam dotace a CD poslal do privatizace, a od vsech vyzirku vaseho typu, ktery si na vsechno najdou argument bych poslal na pracak. On bude jezdit jeden podelany nevydelcny vlak z bodu a do bodu b a vy budet furt mit kecy. Vcera byla podle mistnich "odborniku" verejna doprava cela zeleznicni a dneska jsou nektere rychlikove trate podnikatelske??? Vsichni zastanci dotacni politiky CD maji zrejme nejake psychicke problemy nebo v zivote nepracovali !

+1/−3
3.1.2014 8:27

J25o96s21e55f 98K58o50p49e79c28k55y 9534242935

Co to placate? ;-) Jakoze az se konecne vysoutezi nektere rychlikove trate /coz je jednoznacne krok spravnym smereme a pevne doufam, ze CD v zadne teto soutezi neuspeji/ tak na jejich provoz nebudou ty vitezne subjekty dostavat dotace?

0/0
3.1.2014 8:40

J19i81r25k96a 73D32v91o47ř70á57k 4365710663108

Výdělečný vlak? Který?

0/0
3.1.2014 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.