Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát odmítl návrhy Eurovie na smír ve sporu o zvlněnou dálnici

Ředitelství silnic a dálnic nepřistoupí na smírné řešení, které navrhla společnost Eurovia v případu problematického úseku dálnice D47 v Ostravě. Vedení ŘSD tak potvrdilo stanovisko odborné komise, která v prosinci jednoznačně návrhy stavební firmy nedoporučila přijmout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42í48t 81H76r87a84d53i88l 2214875651662

Na co tam ten Žák teda byl, když se mu to nepovedlo protlačit??? Už je vidím kluky jak se plácali po ramenou. "Hele teď tam bude Zdenek a ta domluva tam projde :)"

0/0
6.1.2014 11:48

J88o72s68e22f 78K13l64a41t 3429647553441

Není ten pan ministr Žák trošku postiženej?(nemyslím to ve zlém)

0/0
4.1.2014 17:54

J47i95n22d24ř45i38c32h 62Š74k85o37p43e91k 4435611870865

snad ne, to by bylo pak vyloučené ocenit toto jeho chování ;-D

0/0
5.1.2014 18:12
Foto

K67a79r65e77l 91K11o86l62a56j40í17k 9111747948764

Když vidím kdo tam přestřihává pásku nemůžu se divit, že to takto dopadlo. Naopak se divím státu, že této firmě dává další zakázky. Divná to zem ta ČR :-/

+4/−2
4.1.2014 14:49

M92a46r39t90i71n 38V53y82s65k12o90c13i45l 3342298455500

Kdyz dle zakona o verejnych zakazkach nesmi vyradit firmu na zaklade predchozich negativnich zkusenosti, tak co ma delat?

+7/0
4.1.2014 15:22

P75a54v74e84l 88O66b54d93r35ž61á88l97e24k 6606104898602

Bohužel, je to tak ... i kdyby jí spadlo 10 mostů - pokud dá do výběrka nejnižší cenu, neexistuje reálný způsob jak jí další zakázku nepřidělit.

+2/0
4.1.2014 16:42

M50a54r13t70i26n 57V24y96s98k74o10c97i51l 3382378945660

Ano, narozdil od vetsiny diskutujicich, predstavujicich si verejne zakazky jak Hurvinek valku, o nich neco malo vim...a tech nelogicnosti (nechci psat debilit) tam je hromada...

+4/0
4.1.2014 16:59

J35a30n 30Š91v13á79b 3836967468764

Tak pod to se podepíšuR^

0/0
4.1.2014 19:50

J64i83n51d50ř89i22c83h 82Š73k41o79p59e95k 4605861880905

do výběrka dávat lépe a podrobněji specifikovaný projekt, který nedá firmě šanci šmelit s materiály. A druhé řadě nezávislý stavební dozor, ideálně placený dle počtu odhalených nedostatků

0/0
5.1.2014 18:02

M53a95r83t33i60n 12V56y35s79k69o67c46i74l 3292738795800

Smelit s materialy? Myslite pouziti te haldoviny, ktere bylo povinnym pro vsechny uchazece v ramci statem podporovanem odstranovani ekologicke zateze ostravska? Ach tak ;-)

0/0
5.1.2014 20:28

V59l22a57d33i20m84í66r 54K63u63č86e74r33a 7687154232888

Podle nějakých průzkumů máme nejdražší silnice v Evropě, a možná i na světě... Takže co kurňa brání těm našim potentátům nahoře to zadat třeba německé firmě ?!!! Dyť to musí být jenom levnější !! Dal bych ze začátku jeden malý úsek, který bych používal jako příklad pro ty naše slavné stavební firmy, až zase budou kecat že to nejde za ty peníze v takové kvalitě postavit !!!

0/−2
4.1.2014 7:56

V39á10c61l52a13v 81P93o25u20s51t26k46a 3980211162

Myslíte, že Eurovia je česká firma? Nebo třeba Strabag?

+4/0
4.1.2014 7:58

V78l25a10d74i41m67í43r 20K26u78č96e48r69a 7597564102628

Jasně ale já spíš myslel, i s těmi německými silničáři... Ať těm našim předvedou jak se to dělá...

0/−2
4.1.2014 8:01

V32á85c88l72a27v 37P55o40u62s18t10k42a 3500171632

Tam dělají úplně stejní matlalové jako tady. Rozdíl je jen v tom, že v Německu se o něco méně krade a podvádí.

+4/−2
4.1.2014 8:03
Foto

R51u79d95o18l67f 39R81e30c94l88í45k 4733151428334

Tím akorát vezmeš práci českým stavařům.A ty třeba děláš co?Třeba prodáváš housky.No a ten český stavař díky tpmu,že bude stavět německý -na tu housku od tebe nebude mít.A ty budeš v řiti.

Doufám,že takto polopatě to stačí.:-)

+1/−1
4.1.2014 10:18

O64n63d50ř62e23j 23Š32i42m61e86k 5533442777588

Tak samozřejmě že ten německý stavař u nás musí něco jíst, takže si tu housku půjde taky koupit.

Doufám,že takto polopatě to stačí.:-)

0/0
4.1.2014 14:23

M43a76r75t70i42n 95V89y63s47k41o32c50i64l 3922828815620

Ano, az na to, ze firma se sidlem v CR plati (necekane) dane v CR. Takze je to o nejakych 40% (to strilim od boku- jen 21% DPH, odvody za zamestnance, dan ze zisku...) pro stat levnejsi dat to ceske firme.

+2/−1
4.1.2014 16:44

J50a96n 39P52i45r90k86l 2923508284474

Tady není žádná velká stavební firma Česká. Všechny dřou dělníky ve prospěch cizích kapitalistů. Stejně jako tomu je v bankách. Těm dává ČNB peníze za úvěr 0,2% a oni nám je půjčují jen za 17%. A zisky pěkně za naše hranice.

+4/0
4.1.2014 14:25

M44a30r24t94i13n 70V61y21s69k12o71c46i43l 3102258195400

Aaa, oblibeny mytus ceny dalnice :-) akorat, ze v CR se do ceny zahrnuje vse - prelozky silnic, zeleznic, kabelovych svazku, terenni upravy, v Nemecku se pocita cena 1km polozeni dalnice na jiz pripraveny teren, nezapocitavaji se obsluzne objekty (retencni nadrze, protihlukove steny)...ale jinak jisteeee, je to hrozne drahyyyyy ;-D

+1/−1
4.1.2014 13:47

P72a58v39e58l 78O33b13d46r48ž15á96l84e87k 6766914768522

A kolik že českých firem, stavících dálnice, u nás existuje? Všechno to jsou české dcery zahraničních vlastníků.

Krom toho - veřejné zakázky procházejí výběrovým řízením, takže pokud se do něj třeba ona "německá firma" nepříhlásí (což neudělá, když tu má českou dceru), těžko jí tu zakázku může někdo "dát".

+2/0
4.1.2014 16:45

J29a26r27o37s46l92a41v 70C22h60v77o60j95k52a 8304814565

Ono je to ale všude (v ČR). Firma najímá nekvalifikované ukrajince, kteří třeba v životě na stavbě nepracovali. Vlastní zkušenost - když u nás dělali zateplení domu, vybrala se firma, která měla poměrně dobré reference. Ale nebýt našeho soukromého velmi striktního stavebního dozoru, který je nechal některé věci i strhat a předělat, kdo ví jak by to dopadlo - náš stavební dozor musel v několika případech i dělníkům na stavbě dokonce vysvětlovat technologii prací, protože ji neznali!

Tento kvalitní stavební dozor sice stál společenství vlastníků ke 100 tisícům, ale bohatě se vyplatil, protože problémů, které objevil a nechal opravit a udělat pořádně, bylo neskutečně mnoho! Kdybychom ho neměli (správce domu nám nabízel stavební dozor zdarma, ale byli s tou firmou trochu spojeni), kdo ví jak by to dopadlo. Jenom projektanta jsme nezvolili vlastního a akceptovali toho doporučeného firmou. A i to byla chyba, protože projektant se zřejmě na dům nebyl ani podívat, a některé části projektu se musely upravovat domluvou přímo na místě, protože podle projektu to zkrátka nešlo udělat (byl zakreslen jinak než jaká byla skutečnost, například v něm byl zakreslen jiný typ střechy, než na domě skutečně je).

+9/0
4.1.2014 0:22
Foto

R30u91d88o87l64f 95R20e57c64l64í63k 4363801348794

Máte pravdu jen částečně.Problém je hlavně v tom,že zákazníci sráží cenu práce pod únosnou mez.A vám pak nezbyde než se obrátit na levnější sílu abyste tu zakázku vůbec dostal.Člověk co není v oboru to asi nemůže pochopit,ale myslím ,že na vině jsou jak vedení firmy,tak ičaři co pro něj dělají(na HPP v tomto oboru dnes zaměstnává jen šílenec) ,tak i zákazník co slyší jen na cenu.:-(

+1/−1
4.1.2014 10:22

J68a90n 80J97e90l13í35n64e96k 8873665722356

Já to nechápu, tak buď je ta dálnice vadná a stát jí má reklamovat a nebo není vadná a můžeme po ní jezdit. Jaký pak smír? Prostě to je jejich "dílo" tak za něj musí zodpovídat a když to nefunguje, tak opravit.

+7/0
4.1.2014 0:21

R85a52d62i76m 12P41o56l98á87š63e64k 9296173789819

Problém je v tom,že se příliš šetřilo nebo "šetřilo" . Do náspu dálnice měla být použita odpadní struska z hald  ostravských hutí a oceláren. Z haldy byl na jednom místě odebrán a vyzkoušen vzorek, který vyhověl , dostal certifikát a stát to odsouhlasil.

Firma potom měla správně haldu rozebrat , rozprostřít v půlmetrové nebo metrové vrstvě po ploše, aby se vybraly nevhodné příměsi, materiál zhomogenizoval a nechat aspoň půl roku působit počasí, aby případné změny objemu proběhly tam. A teprve potom ten matroš použít pod dálnici.

Jenže toto firma neudělala a jak různé strusky brala z haldy, tak to rvala  do náspu pod asfalt. A logicky různé strusky s různou rychlostí bobtnání ve vlhku udělaly ty hrby.

+3/0
4.1.2014 7:20

J37a76n 44K41o35n96e91č14n71ý 4313901530935

V podstatě bych souhlasil, ale nechat dnes něco ležet půl roku je nemyslitelné. Taky pamatuji doby, kdy se násypy nechávaly konsolidovat. Dneska chtějí všechno co nejlevněji a nejlépe hned.

0/0
4.1.2014 17:32

M36a90r98t96i32n 83V71y21s12k85o33c48i77l 3792798365250

Pritom ty haldy tam staly uz jak dlouho a stat se pri privatizaci OKD zavazal, ze je odstrani...takze prehazovani "zleva doprava" klidne zajistit mohl.

0/0
4.1.2014 18:14

M77a82r33t53i37n 29V52y35s47k38o93c47i90l 3552218875620

Nooo, co mam informace ja, tak pouziti te haldoviny byl nejaky vymysl Moravskoslezskeho kraje a byla to podminka pro stavebnika pouzit ji. Haldovinu si nenechavala testovat ODS - DSO, ale RSD pred vypsanim souteze. Dle mych informaci je pravdepodobne, ze by se s pouzitim stejne haldoviny zvlnila dalnice i Strabagu, Alpine-Bau, Fireste, komukoli jinemu. A nechavani haldoviny pul roku na desti? 1) kde? 2) pri dodrzeni harmonorgamu stavby dle VR? Kdy?

Problem je, ze ne ke vsem smlouvam se clovek dostane verejne, to co bylo mezi OKD (vlastnik hald) a RSD s ODS - DS Ostrava tezko rict...a az tak mne to nezajima, abych si zadal dle 106ky dokumenty a platil to :-)

0/0
4.1.2014 17:56

P72e95t63r 66M96a33r16e69č34e90k 1213911569268

Co na tom nechápete ? :-) Plno lidí ze státní správy si na tom nahrabalo. Mnozí z nich jsou stále na vlivných místech aparátu. Myslíte že mají opravdový zájem na tom aby vše vyšlo najevo ?

+2/0
4.1.2014 7:52

J21a77n 55S52m18e29j50k98a71l 6564708842

Za KOMUNISTŮ by to stát od nich vymohla a možná by i zkrachovali, ale jezdilo by se po fajn cestě... Jojo to je ta "demokracie"

+1/−6
3.1.2014 23:48

P55e76t73r 20P40r21a60t24e17r 5833719585808

Za komunistů by žádnej blb nepřispíval do žádný diskuze svými žvásty..

+13/−1
4.1.2014 0:10
Foto

V59l27a82d12a 38V40a43n89e21k 9823696454128

A jenom za pokus by už seděl ;-€Rv to byla komunistická "demokracie ":-P

+3/0
4.1.2014 9:18

J12a67k22u72b 34N17o94v22o77t38n95ý 2231597981

Za komunistů, ty pako, by to stavěla státní firma. Takže by buď sodruzi dělali, že žádný boule neexistujou a nebo by to stejně platil stát. I kdyby dal firmě pokutu, bylo by to pořád státní. Což některý stádní nechápou.

0/0
4.1.2014 14:32

J41a41r19o36s15l95a70v 58H12a66š95e42k 8259370932438

Rozkrást miliardy a pak chtít smír ? A co takhle pár po tlamě?:-)

+4/0
3.1.2014 22:54

V93a13c74l38a18v 91P12e43r59o63u62t68k80a 6878857874781

mohl bybojovník za pravdu ministr Žák vysvětlit proč přistoupil na tajnou schůzku?

+10/0
3.1.2014 21:02

P40e11t57r 12N55e63s48v40a53d65b54a 2754905906669

Jaký smír? Co je to za blbost?!

0/0
3.1.2014 20:40

J28o43s44e91f 48P31o90ž48i39v74i75l 8504436127760

Ten Žák je fakt "odborník". Kolik asi dostane, když tu "výhodnou nabídku" protlačí:-P.

Musím souhlasit s ŘSD, Eurovia to prostě zvorala, tak to musí opravit!!

+10/−1
3.1.2014 16:15

J24i79n18d63ř83i36c45h 41Š47k48o36p96e64k 4365561660685

nezvorala, to by byla neúmyslá chyba.

Toto udělala úmyslně, protože chtěla ušetřit, resp. více vydělat

+6/0
3.1.2014 16:20

A72n95t50o47n53í93n 49K56o49n62e28č37n79ý 1230157384766

To právě není tak jisté. Je dost dobře možné, že chybný je projekt, a ten nedělala Eurovia. Ale nechci tím říct, že za nic nemůže, nejsem soudce, a nemám podklady. Každopádně pokračování nějaké arbitráže dálnici neopraví. Mimosoudní dohoda je lepší řešení stávající situace. Otázka je, jaká - každopádně na ni musí kývnout všichni.

Co budeme mít i z vítězné arbitráže, která stejně nezpůsobí opravu? Zkrachuje třeba Eurovia. A dálnici si opravíme za svoje. K čemu to? Mléko už je rozlité. To napravit nejde - žádným způsobem se nedostane do flašky zpátky.

+3/0
3.1.2014 16:46

A50l74e67x37a16n40d81r 12K95o53s21t34k35a 5229816179176

Jedno je jisté, opravy rozhodně nezaplatí Eurovia. Předpokládám, že v nejhorším možném scénáři se založí něco jako Pragovia, která s původní firmou nemá nic společného (až na všechny podílníky a zaměstnance) a původní Eurovia se nechá klesnout ke dnu s dluhy pár miliard. Standartní český postup.

+4/0
3.1.2014 16:50

R77a47d60o39s70l85a67v 16K44l72a26u13d67a 5354318674872

Já dálnici nikdy nestavěl. Taky i díky tomu mi její stavbu nikdo nesvěří. Řekl bych ale, že firma která dálnici staví ví velmi dobře co ta dálnice potřebuje, aby se nezvlnila. Pokud je chybný projekt, snad Eurovia má dostatek odborníků kteří na to upozornili a za těchto okolností stavět nebudou.

+4/0
3.1.2014 16:53

V84á81c98l41a65v 64P67o44u56s49t37k32a 3240501462

Firma musí dodržet projekt.

0/0
3.1.2014 21:11

J30a72n 44P67i77r46k79l 2873108304714

Nemusí, když prokáže že v něm jsou chyby.

0/0
4.1.2014 14:29

M66a65r97t38i27n 89V65y47s36k98o17c75i22l 3812918935230

Pracoval jsem na stavbe D47...projektant na stenu z imitu - imitace sedeho lamaneho kamene naprojektoval BILOU!!! elektrikarskou listu s vickem pro kabely ke svetlum a zasuvkam. Mimo naprosto ohyzdneho vzhledu by ta lista nesla zavickovat - protoze by na tom hrbolatem povrchu byla zvlnena, vicko by padalo. A mel jste videt ten rev, ze jsme nedodrzeli projekt, kdyz jsme tam na navrtane konzole hodili sede trubky, kteryma jsme tahali kabely. Takze asi tak ke zkusenostem firmy ;-)

+1/0
4.1.2014 13:55

J45i39n83d30ř32i79c82h 93Š89k62o89p50e14k 4935981200925

pokud by dílo odpovídalo projektu, už by s projektem dávno Eurovia mávala a argumentovala

Na druhou stranu situace "eurovia padne v důsledku arbitráže" je lepší než tahle dohoda, protože to zaplatí stát v každým případě. Navíc Eurovia je dost velká na to, aby se z ní něco dostalo

+1/0
3.1.2014 17:10

V96á12c46l28a32v 47P66o75u23s46t22k96a 3320841842

Eurovia s tím dávno mává.

0/0
3.1.2014 21:11

J52i66n51d69ř45i51c44h 85Š24k43o36p36e74k 4955311150185

to bych chtěl vidět projekt, který umožní použití různého odpadu do podkladních vrstev komunikace

0/0
4.1.2014 13:10

B64o28ř84e89k 56Ž93a23n91d27a 1530186429706

Takže projekt přikázal místo štěrku použít obsah skládky komunálního odpadu ?

+2/0
3.1.2014 17:33

P96e67t77r 14M96a47r51e38č73e50k 1613251319848

A ubrat dvě vrstvy "makadamu" :-)

+1/0
4.1.2014 7:50

J94a20n 90K78o91n41e13č42n13ý 4103941950715

V podstatě ano. Jen to byl zájem kraje a města zlikvidovat starou haldu za minimální náklady.

0/0
4.1.2014 17:36

M38a76r28c97e36l 52B53í45l68ý 2583702982839

To je divný, tý firmě Eurovia (ODS – Dopravní stavby Ostrava) furt něco pade, bortí se apod. a stejně se dál smí účastnit výběrových řízení ;-O

+6/0
3.1.2014 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.