Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát odmítl návrhy Eurovie na smír ve sporu o zvlněnou dálnici

Ředitelství silnic a dálnic nepřistoupí na smírné řešení, které navrhla společnost Eurovia v případu problematického úseku dálnice D47 v Ostravě. Vedení ŘSD tak potvrdilo stanovisko odborné komise, která v prosinci jednoznačně návrhy stavební firmy nedoporučila přijmout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V58í33t 71H74r20a96d87i92l 2254245821112

Na co tam ten Žák teda byl, když se mu to nepovedlo protlačit??? Už je vidím kluky jak se plácali po ramenou. "Hele teď tam bude Zdenek a ta domluva tam projde :)"

0/0
6.1.2014 11:48

J46o92s11e80f 63K95l36a57t 3369317813671

Není ten pan ministr Žák trošku postiženej?(nemyslím to ve zlém)

0/0
4.1.2014 17:54

J91i37n66d95ř98i95c74h 38Š20k36o37p48e68k 4545131790945

snad ne, to by bylo pak vyloučené ocenit toto jeho chování ;-D

0/0
5.1.2014 18:12

K21a87r26e87l 34K58o92l39a15j47í33k 9511107958504

Když vidím kdo tam přestřihává pásku nemůžu se divit, že to takto dopadlo. Naopak se divím státu, že této firmě dává další zakázky. Divná to zem ta ČR :-/

+4/−2
4.1.2014 14:49

M92a51r15t59i35n 29V25y86s35k33o35c66i73l 3412948515330

Kdyz dle zakona o verejnych zakazkach nesmi vyradit firmu na zaklade predchozich negativnich zkusenosti, tak co ma delat?

+7/0
4.1.2014 15:22

P77a41v29e69l 78O74b48d41r47ž15á66l68e90k 6866834378522

Bohužel, je to tak ... i kdyby jí spadlo 10 mostů - pokud dá do výběrka nejnižší cenu, neexistuje reálný způsob jak jí další zakázku nepřidělit.

+2/0
4.1.2014 16:42

M28a60r60t73i44n 74V90y72s39k61o11c32i35l 3652728515810

Ano, narozdil od vetsiny diskutujicich, predstavujicich si verejne zakazky jak Hurvinek valku, o nich neco malo vim...a tech nelogicnosti (nechci psat debilit) tam je hromada...

+4/0
4.1.2014 16:59

J28a31n 63Š30v33á71b 3396217938814

Tak pod to se podepíšuR^

0/0
4.1.2014 19:50

J19i30n66d42ř48i81c45h 88Š76k89o71p14e96k 4535771160455

do výběrka dávat lépe a podrobněji specifikovaný projekt, který nedá firmě šanci šmelit s materiály. A druhé řadě nezávislý stavební dozor, ideálně placený dle počtu odhalených nedostatků

0/0
5.1.2014 18:02

M86a40r24t78i11n 95V48y15s65k16o87c96i37l 3882438335800

Smelit s materialy? Myslite pouziti te haldoviny, ktere bylo povinnym pro vsechny uchazece v ramci statem podporovanem odstranovani ekologicke zateze ostravska? Ach tak ;-)

0/0
5.1.2014 20:28

V19l62a18d94i68m83í53r 29K82u74č90e56r27a 7657754542658

Podle nějakých průzkumů máme nejdražší silnice v Evropě, a možná i na světě... Takže co kurňa brání těm našim potentátům nahoře to zadat třeba německé firmě ?!!! Dyť to musí být jenom levnější !! Dal bych ze začátku jeden malý úsek, který bych používal jako příklad pro ty naše slavné stavební firmy, až zase budou kecat že to nejde za ty peníze v takové kvalitě postavit !!!

0/−2
4.1.2014 7:56

V92á34c63l67a39v 29P70o92u42s26t39k10a 3780621812

Myslíte, že Eurovia je česká firma? Nebo třeba Strabag?

+4/0
4.1.2014 7:58

V69l73a72d68i52m36í90r 70K39u35č80e22r72a 7237184872318

Jasně ale já spíš myslel, i s těmi německými silničáři... Ať těm našim předvedou jak se to dělá...

0/−2
4.1.2014 8:01

V30á81c33l49a98v 27P50o33u88s34t74k50a 3360881812

Tam dělají úplně stejní matlalové jako tady. Rozdíl je jen v tom, že v Německu se o něco méně krade a podvádí.

+4/−2
4.1.2014 8:03

R29u28d17o50l78f 57R79e58c29l74í55k 4273291478664

Tím akorát vezmeš práci českým stavařům.A ty třeba děláš co?Třeba prodáváš housky.No a ten český stavař díky tpmu,že bude stavět německý -na tu housku od tebe nebude mít.A ty budeš v řiti.

Doufám,že takto polopatě to stačí.:-)

+1/−1
4.1.2014 10:18

O84n98d43ř46e77j 32Š25i70m33e62k 5503212147428

Tak samozřejmě že ten německý stavař u nás musí něco jíst, takže si tu housku půjde taky koupit.

Doufám,že takto polopatě to stačí.:-)

0/0
4.1.2014 14:23

M73a34r40t14i81n 92V89y91s62k90o81c12i30l 3372448285570

Ano, az na to, ze firma se sidlem v CR plati (necekane) dane v CR. Takze je to o nejakych 40% (to strilim od boku- jen 21% DPH, odvody za zamestnance, dan ze zisku...) pro stat levnejsi dat to ceske firme.

+2/−1
4.1.2014 16:44

J19a88n 44P33i18r33k50l 2193128114864

Tady není žádná velká stavební firma Česká. Všechny dřou dělníky ve prospěch cizích kapitalistů. Stejně jako tomu je v bankách. Těm dává ČNB peníze za úvěr 0,2% a oni nám je půjčují jen za 17%. A zisky pěkně za naše hranice.

+4/0
4.1.2014 14:25

M32a87r53t12i94n 32V38y80s93k50o24c20i46l 3932178805550

Aaa, oblibeny mytus ceny dalnice :-) akorat, ze v CR se do ceny zahrnuje vse - prelozky silnic, zeleznic, kabelovych svazku, terenni upravy, v Nemecku se pocita cena 1km polozeni dalnice na jiz pripraveny teren, nezapocitavaji se obsluzne objekty (retencni nadrze, protihlukove steny)...ale jinak jisteeee, je to hrozne drahyyyyy ;-D

+1/−1
4.1.2014 13:47

P95a30v94e42l 87O44b91d11r24ž96á49l26e16k 6636714898872

A kolik že českých firem, stavících dálnice, u nás existuje? Všechno to jsou české dcery zahraničních vlastníků.

Krom toho - veřejné zakázky procházejí výběrovým řízením, takže pokud se do něj třeba ona "německá firma" nepříhlásí (což neudělá, když tu má českou dceru), těžko jí tu zakázku může někdo "dát".

+2/0
4.1.2014 16:45

J15a40r12o38s10l34a14v 16C46h62v67o74j34k86a 8234264695

Ono je to ale všude (v ČR). Firma najímá nekvalifikované ukrajince, kteří třeba v životě na stavbě nepracovali. Vlastní zkušenost - když u nás dělali zateplení domu, vybrala se firma, která měla poměrně dobré reference. Ale nebýt našeho soukromého velmi striktního stavebního dozoru, který je nechal některé věci i strhat a předělat, kdo ví jak by to dopadlo - náš stavební dozor musel v několika případech i dělníkům na stavbě dokonce vysvětlovat technologii prací, protože ji neznali!

Tento kvalitní stavební dozor sice stál společenství vlastníků ke 100 tisícům, ale bohatě se vyplatil, protože problémů, které objevil a nechal opravit a udělat pořádně, bylo neskutečně mnoho! Kdybychom ho neměli (správce domu nám nabízel stavební dozor zdarma, ale byli s tou firmou trochu spojeni), kdo ví jak by to dopadlo. Jenom projektanta jsme nezvolili vlastního a akceptovali toho doporučeného firmou. A i to byla chyba, protože projektant se zřejmě na dům nebyl ani podívat, a některé části projektu se musely upravovat domluvou přímo na místě, protože podle projektu to zkrátka nešlo udělat (byl zakreslen jinak než jaká byla skutečnost, například v něm byl zakreslen jiný typ střechy, než na domě skutečně je).

+9/0
4.1.2014 0:22

R63u16d80o91l88f 10R18e19c93l17í40k 4413771448594

Máte pravdu jen částečně.Problém je hlavně v tom,že zákazníci sráží cenu práce pod únosnou mez.A vám pak nezbyde než se obrátit na levnější sílu abyste tu zakázku vůbec dostal.Člověk co není v oboru to asi nemůže pochopit,ale myslím ,že na vině jsou jak vedení firmy,tak ičaři co pro něj dělají(na HPP v tomto oboru dnes zaměstnává jen šílenec) ,tak i zákazník co slyší jen na cenu.:-(

+1/−1
4.1.2014 10:22

J47a56n 15J11e49l52í67n29e69k 8383815972386

Já to nechápu, tak buď je ta dálnice vadná a stát jí má reklamovat a nebo není vadná a můžeme po ní jezdit. Jaký pak smír? Prostě to je jejich "dílo" tak za něj musí zodpovídat a když to nefunguje, tak opravit.

+7/0
4.1.2014 0:21

R42a49d72i62m 13P89o93l18á82š17e23k 9516123299899

Problém je v tom,že se příliš šetřilo nebo "šetřilo" . Do náspu dálnice měla být použita odpadní struska z hald  ostravských hutí a oceláren. Z haldy byl na jednom místě odebrán a vyzkoušen vzorek, který vyhověl , dostal certifikát a stát to odsouhlasil.

Firma potom měla správně haldu rozebrat , rozprostřít v půlmetrové nebo metrové vrstvě po ploše, aby se vybraly nevhodné příměsi, materiál zhomogenizoval a nechat aspoň půl roku působit počasí, aby případné změny objemu proběhly tam. A teprve potom ten matroš použít pod dálnici.

Jenže toto firma neudělala a jak různé strusky brala z haldy, tak to rvala  do náspu pod asfalt. A logicky různé strusky s různou rychlostí bobtnání ve vlhku udělaly ty hrby.

+3/0
4.1.2014 7:20

J40a96n 74K14o84n33e24č85n40ý 4173241290205

V podstatě bych souhlasil, ale nechat dnes něco ležet půl roku je nemyslitelné. Taky pamatuji doby, kdy se násypy nechávaly konsolidovat. Dneska chtějí všechno co nejlevněji a nejlépe hned.

0/0
4.1.2014 17:32

M47a60r31t60i28n 20V79y60s67k66o77c74i53l 3652398725970

Pritom ty haldy tam staly uz jak dlouho a stat se pri privatizaci OKD zavazal, ze je odstrani...takze prehazovani "zleva doprava" klidne zajistit mohl.

0/0
4.1.2014 18:14

M87a97r49t48i39n 39V41y16s92k53o19c35i86l 3322948745740

Nooo, co mam informace ja, tak pouziti te haldoviny byl nejaky vymysl Moravskoslezskeho kraje a byla to podminka pro stavebnika pouzit ji. Haldovinu si nenechavala testovat ODS - DSO, ale RSD pred vypsanim souteze. Dle mych informaci je pravdepodobne, ze by se s pouzitim stejne haldoviny zvlnila dalnice i Strabagu, Alpine-Bau, Fireste, komukoli jinemu. A nechavani haldoviny pul roku na desti? 1) kde? 2) pri dodrzeni harmonorgamu stavby dle VR? Kdy?

Problem je, ze ne ke vsem smlouvam se clovek dostane verejne, to co bylo mezi OKD (vlastnik hald) a RSD s ODS - DS Ostrava tezko rict...a az tak mne to nezajima, abych si zadal dle 106ky dokumenty a platil to :-)

0/0
4.1.2014 17:56

P96e45t56r 90M90a83r18e19č79e38k 1173361209788

Co na tom nechápete ? :-) Plno lidí ze státní správy si na tom nahrabalo. Mnozí z nich jsou stále na vlivných místech aparátu. Myslíte že mají opravdový zájem na tom aby vše vyšlo najevo ?

+2/0
4.1.2014 7:52

J57a56n 66S19m36e30j70k98a31l 6914298222

Za KOMUNISTŮ by to stát od nich vymohla a možná by i zkrachovali, ale jezdilo by se po fajn cestě... Jojo to je ta "demokracie"

+1/−6
3.1.2014 23:48

P27e36t50r 41P79r55a78t78e90r 5413379515968

Za komunistů by žádnej blb nepřispíval do žádný diskuze svými žvásty..

+13/−1
4.1.2014 0:10
Foto

V17l65a40d29a 59V12a97n65e42k 9393766394648

A jenom za pokus by už seděl ;-€Rv to byla komunistická "demokracie ":-P

+3/0
4.1.2014 9:18

J85a48k53u36b 46N34o98v71o71t89n82ý 2381967371

Za komunistů, ty pako, by to stavěla státní firma. Takže by buď sodruzi dělali, že žádný boule neexistujou a nebo by to stejně platil stát. I kdyby dal firmě pokutu, bylo by to pořád státní. Což některý stádní nechápou.

0/0
4.1.2014 14:32

J80a41r10o66s24l39a66v 38H23a14š67e12k 8419260232618

Rozkrást miliardy a pak chtít smír ? A co takhle pár po tlamě?:-)

+4/0
3.1.2014 22:54

V92a21c63l49a89v 91P39e46r15o90u26t96k45a 6938497454301

mohl bybojovník za pravdu ministr Žák vysvětlit proč přistoupil na tajnou schůzku?

+10/0
3.1.2014 21:02

P14e69t84r 11N38e20s25v35a28d19b40a 2314775326669

Jaký smír? Co je to za blbost?!

0/0
3.1.2014 20:40

J54o57s38e88f 27P42o86ž89i48v70i30l 8194486507410

Ten Žák je fakt "odborník". Kolik asi dostane, když tu "výhodnou nabídku" protlačí:-P.

Musím souhlasit s ŘSD, Eurovia to prostě zvorala, tak to musí opravit!!

+10/−1
3.1.2014 16:15

J77i19n27d65ř21i22c52h 75Š91k81o53p34e64k 4735291160825

nezvorala, to by byla neúmyslá chyba.

Toto udělala úmyslně, protože chtěla ušetřit, resp. více vydělat

+6/0
3.1.2014 16:20

A23n92t40o89n46í21n 56K13o70n82e93č62n67ý 1890157854776

To právě není tak jisté. Je dost dobře možné, že chybný je projekt, a ten nedělala Eurovia. Ale nechci tím říct, že za nic nemůže, nejsem soudce, a nemám podklady. Každopádně pokračování nějaké arbitráže dálnici neopraví. Mimosoudní dohoda je lepší řešení stávající situace. Otázka je, jaká - každopádně na ni musí kývnout všichni.

Co budeme mít i z vítězné arbitráže, která stejně nezpůsobí opravu? Zkrachuje třeba Eurovia. A dálnici si opravíme za svoje. K čemu to? Mléko už je rozlité. To napravit nejde - žádným způsobem se nedostane do flašky zpátky.

+3/0
3.1.2014 16:46

A77l62e22x59a66n55d41r 14K61o95s44t88k61a 5359746509236

Jedno je jisté, opravy rozhodně nezaplatí Eurovia. Předpokládám, že v nejhorším možném scénáři se založí něco jako Pragovia, která s původní firmou nemá nic společného (až na všechny podílníky a zaměstnance) a původní Eurovia se nechá klesnout ke dnu s dluhy pár miliard. Standartní český postup.

+4/0
3.1.2014 16:50

R35a35d56o10s86l72a16v 19K17l50a69u81d39a 5234638294772

Já dálnici nikdy nestavěl. Taky i díky tomu mi její stavbu nikdo nesvěří. Řekl bych ale, že firma která dálnici staví ví velmi dobře co ta dálnice potřebuje, aby se nezvlnila. Pokud je chybný projekt, snad Eurovia má dostatek odborníků kteří na to upozornili a za těchto okolností stavět nebudou.

+4/0
3.1.2014 16:53

V94á51c52l70a62v 36P84o58u41s59t59k67a 3810301682

Firma musí dodržet projekt.

0/0
3.1.2014 21:11

J87a27n 75P78i60r31k76l 2753488534574

Nemusí, když prokáže že v něm jsou chyby.

0/0
4.1.2014 14:29

M47a90r43t78i66n 31V34y42s57k78o98c70i64l 3712298255370

Pracoval jsem na stavbe D47...projektant na stenu z imitu - imitace sedeho lamaneho kamene naprojektoval BILOU!!! elektrikarskou listu s vickem pro kabely ke svetlum a zasuvkam. Mimo naprosto ohyzdneho vzhledu by ta lista nesla zavickovat - protoze by na tom hrbolatem povrchu byla zvlnena, vicko by padalo. A mel jste videt ten rev, ze jsme nedodrzeli projekt, kdyz jsme tam na navrtane konzole hodili sede trubky, kteryma jsme tahali kabely. Takze asi tak ke zkusenostem firmy ;-)

+1/0
4.1.2014 13:55

J41i55n58d49ř67i48c23h 51Š95k87o49p26e73k 4735761320195

pokud by dílo odpovídalo projektu, už by s projektem dávno Eurovia mávala a argumentovala

Na druhou stranu situace "eurovia padne v důsledku arbitráže" je lepší než tahle dohoda, protože to zaplatí stát v každým případě. Navíc Eurovia je dost velká na to, aby se z ní něco dostalo

+1/0
3.1.2014 17:10

V78á46c66l96a79v 91P46o56u87s20t18k27a 3140241882

Eurovia s tím dávno mává.

0/0
3.1.2014 21:11

J11i60n47d17ř96i97c97h 32Š94k65o24p34e46k 4925401140345

to bych chtěl vidět projekt, který umožní použití různého odpadu do podkladních vrstev komunikace

0/0
4.1.2014 13:10

B93o42ř61e50k 77Ž70a43n74d65a 1120206609126

Takže projekt přikázal místo štěrku použít obsah skládky komunálního odpadu ?

+2/0
3.1.2014 17:33

P42e78t82r 34M37a72r22e38č25e21k 1793481449128

A ubrat dvě vrstvy "makadamu" :-)

+1/0
4.1.2014 7:50

J23a77n 22K20o94n79e14č92n20ý 4813361590825

V podstatě ano. Jen to byl zájem kraje a města zlikvidovat starou haldu za minimální náklady.

0/0
4.1.2014 17:36

M76a72r32c41e94l 21B44í63l81ý 2553622672129

To je divný, tý firmě Eurovia (ODS – Dopravní stavby Ostrava) furt něco pade, bortí se apod. a stejně se dál smí účastnit výběrových řízení ;-O

+6/0
3.1.2014 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.