Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát odmítl návrhy Eurovie na smír ve sporu o zvlněnou dálnici

Ředitelství silnic a dálnic nepřistoupí na smírné řešení, které navrhla společnost Eurovia v případu problematického úseku dálnice D47 v Ostravě. Vedení ŘSD tak potvrdilo stanovisko odborné komise, která v prosinci jednoznačně návrhy stavební firmy nedoporučila přijmout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V85í66t 71H26r79a31d48i54l 2334755551732

Na co tam ten Žák teda byl, když se mu to nepovedlo protlačit??? Už je vidím kluky jak se plácali po ramenou. "Hele teď tam bude Zdenek a ta domluva tam projde :)"

0/0
6.1.2014 11:48

J40o92s71e92f 10K11l45a16t 3279447103181

Není ten pan ministr Žák trošku postiženej?(nemyslím to ve zlém)

0/0
4.1.2014 17:54

J61i78n61d92ř48i35c50h 94Š38k93o47p35e29k 4915981540755

snad ne, to by bylo pak vyloučené ocenit toto jeho chování ;-D

0/0
5.1.2014 18:12
Foto

K90a35r57e46l 91K73o37l17a47j90í92k 9481817458504

Když vidím kdo tam přestřihává pásku nemůžu se divit, že to takto dopadlo. Naopak se divím státu, že této firmě dává další zakázky. Divná to zem ta ČR :-/

+4/−2
4.1.2014 14:49

M65a62r64t10i69n 55V15y97s35k59o44c46i54l 3462728185110

Kdyz dle zakona o verejnych zakazkach nesmi vyradit firmu na zaklade predchozich negativnich zkusenosti, tak co ma delat?

+7/0
4.1.2014 15:22

P89a39v36e19l 51O71b68d15r33ž84á11l43e56k 6566554588962

Bohužel, je to tak ... i kdyby jí spadlo 10 mostů - pokud dá do výběrka nejnižší cenu, neexistuje reálný způsob jak jí další zakázku nepřidělit.

+2/0
4.1.2014 16:42

M68a66r37t97i84n 30V84y37s32k85o57c37i82l 3702738815900

Ano, narozdil od vetsiny diskutujicich, predstavujicich si verejne zakazky jak Hurvinek valku, o nich neco malo vim...a tech nelogicnosti (nechci psat debilit) tam je hromada...

+4/0
4.1.2014 16:59

J24a90n 94Š94v45á69b 3146637788134

Tak pod to se podepíšuR^

0/0
4.1.2014 19:50

J88i86n57d76ř16i80c13h 15Š19k51o81p29e85k 4215771500245

do výběrka dávat lépe a podrobněji specifikovaný projekt, který nedá firmě šanci šmelit s materiály. A druhé řadě nezávislý stavební dozor, ideálně placený dle počtu odhalených nedostatků

0/0
5.1.2014 18:02

M36a61r64t98i13n 49V65y54s74k41o13c48i60l 3792738525810

Smelit s materialy? Myslite pouziti te haldoviny, ktere bylo povinnym pro vsechny uchazece v ramci statem podporovanem odstranovani ekologicke zateze ostravska? Ach tak ;-)

0/0
5.1.2014 20:28

V35l92a66d11i87m51í42r 67K58u93č15e82r27a 7947544762128

Podle nějakých průzkumů máme nejdražší silnice v Evropě, a možná i na světě... Takže co kurňa brání těm našim potentátům nahoře to zadat třeba německé firmě ?!!! Dyť to musí být jenom levnější !! Dal bych ze začátku jeden malý úsek, který bych používal jako příklad pro ty naše slavné stavební firmy, až zase budou kecat že to nejde za ty peníze v takové kvalitě postavit !!!

0/−2
4.1.2014 7:56

V14á84c47l90a32v 41P48o98u66s57t70k18a 3750131522

Myslíte, že Eurovia je česká firma? Nebo třeba Strabag?

+4/0
4.1.2014 7:58

V38l24a30d68i59m75í56r 69K80u16č59e68r57a 7857524152138

Jasně ale já spíš myslel, i s těmi německými silničáři... Ať těm našim předvedou jak se to dělá...

0/−2
4.1.2014 8:01

V71á38c77l82a11v 43P70o35u61s88t84k84a 3960501272

Tam dělají úplně stejní matlalové jako tady. Rozdíl je jen v tom, že v Německu se o něco méně krade a podvádí.

+4/−2
4.1.2014 8:03
Foto

R68u37d79o59l43f 97R86e71c84l83í64k 4423661278964

Tím akorát vezmeš práci českým stavařům.A ty třeba děláš co?Třeba prodáváš housky.No a ten český stavař díky tpmu,že bude stavět německý -na tu housku od tebe nebude mít.A ty budeš v řiti.

Doufám,že takto polopatě to stačí.:-)

+1/−1
4.1.2014 10:18

O71n80d94ř29e89j 30Š67i44m58e97k 5623702747708

Tak samozřejmě že ten německý stavař u nás musí něco jíst, takže si tu housku půjde taky koupit.

Doufám,že takto polopatě to stačí.:-)

0/0
4.1.2014 14:23

M42a39r14t78i76n 70V60y10s73k73o53c60i84l 3392818295390

Ano, az na to, ze firma se sidlem v CR plati (necekane) dane v CR. Takze je to o nejakych 40% (to strilim od boku- jen 21% DPH, odvody za zamestnance, dan ze zisku...) pro stat levnejsi dat to ceske firme.

+2/−1
4.1.2014 16:44

J15a72n 26P51i69r70k26l 2573138114914

Tady není žádná velká stavební firma Česká. Všechny dřou dělníky ve prospěch cizích kapitalistů. Stejně jako tomu je v bankách. Těm dává ČNB peníze za úvěr 0,2% a oni nám je půjčují jen za 17%. A zisky pěkně za naše hranice.

+4/0
4.1.2014 14:25

M31a60r79t36i21n 11V51y54s60k62o88c55i45l 3702178315750

Aaa, oblibeny mytus ceny dalnice :-) akorat, ze v CR se do ceny zahrnuje vse - prelozky silnic, zeleznic, kabelovych svazku, terenni upravy, v Nemecku se pocita cena 1km polozeni dalnice na jiz pripraveny teren, nezapocitavaji se obsluzne objekty (retencni nadrze, protihlukove steny)...ale jinak jisteeee, je to hrozne drahyyyyy ;-D

+1/−1
4.1.2014 13:47

P38a45v37e61l 39O68b57d96r57ž28á71l67e87k 6316724698672

A kolik že českých firem, stavících dálnice, u nás existuje? Všechno to jsou české dcery zahraničních vlastníků.

Krom toho - veřejné zakázky procházejí výběrovým řízením, takže pokud se do něj třeba ona "německá firma" nepříhlásí (což neudělá, když tu má českou dceru), těžko jí tu zakázku může někdo "dát".

+2/0
4.1.2014 16:45

J78a22r93o26s48l82a86v 36C67h75v25o26j80k80a 8624494495

Ono je to ale všude (v ČR). Firma najímá nekvalifikované ukrajince, kteří třeba v životě na stavbě nepracovali. Vlastní zkušenost - když u nás dělali zateplení domu, vybrala se firma, která měla poměrně dobré reference. Ale nebýt našeho soukromého velmi striktního stavebního dozoru, který je nechal některé věci i strhat a předělat, kdo ví jak by to dopadlo - náš stavební dozor musel v několika případech i dělníkům na stavbě dokonce vysvětlovat technologii prací, protože ji neznali!

Tento kvalitní stavební dozor sice stál společenství vlastníků ke 100 tisícům, ale bohatě se vyplatil, protože problémů, které objevil a nechal opravit a udělat pořádně, bylo neskutečně mnoho! Kdybychom ho neměli (správce domu nám nabízel stavební dozor zdarma, ale byli s tou firmou trochu spojeni), kdo ví jak by to dopadlo. Jenom projektanta jsme nezvolili vlastního a akceptovali toho doporučeného firmou. A i to byla chyba, protože projektant se zřejmě na dům nebyl ani podívat, a některé části projektu se musely upravovat domluvou přímo na místě, protože podle projektu to zkrátka nešlo udělat (byl zakreslen jinak než jaká byla skutečnost, například v něm byl zakreslen jiný typ střechy, než na domě skutečně je).

+9/0
4.1.2014 0:22
Foto

R29u67d72o40l90f 91R31e39c63l82í79k 4853711418264

Máte pravdu jen částečně.Problém je hlavně v tom,že zákazníci sráží cenu práce pod únosnou mez.A vám pak nezbyde než se obrátit na levnější sílu abyste tu zakázku vůbec dostal.Člověk co není v oboru to asi nemůže pochopit,ale myslím ,že na vině jsou jak vedení firmy,tak ičaři co pro něj dělají(na HPP v tomto oboru dnes zaměstnává jen šílenec) ,tak i zákazník co slyší jen na cenu.:-(

+1/−1
4.1.2014 10:22

J85a76n 91J93e37l59í88n62e49k 8343705912416

Já to nechápu, tak buď je ta dálnice vadná a stát jí má reklamovat a nebo není vadná a můžeme po ní jezdit. Jaký pak smír? Prostě to je jejich "dílo" tak za něj musí zodpovídat a když to nefunguje, tak opravit.

+7/0
4.1.2014 0:21

R79a76d47i19m 28P48o11l15á95š37e86k 9306713859849

Problém je v tom,že se příliš šetřilo nebo "šetřilo" . Do náspu dálnice měla být použita odpadní struska z hald  ostravských hutí a oceláren. Z haldy byl na jednom místě odebrán a vyzkoušen vzorek, který vyhověl , dostal certifikát a stát to odsouhlasil.

Firma potom měla správně haldu rozebrat , rozprostřít v půlmetrové nebo metrové vrstvě po ploše, aby se vybraly nevhodné příměsi, materiál zhomogenizoval a nechat aspoň půl roku působit počasí, aby případné změny objemu proběhly tam. A teprve potom ten matroš použít pod dálnici.

Jenže toto firma neudělala a jak různé strusky brala z haldy, tak to rvala  do náspu pod asfalt. A logicky různé strusky s různou rychlostí bobtnání ve vlhku udělaly ty hrby.

+3/0
4.1.2014 7:20

J10a17n 50K95o44n98e40č13n87ý 4673221880405

V podstatě bych souhlasil, ale nechat dnes něco ležet půl roku je nemyslitelné. Taky pamatuji doby, kdy se násypy nechávaly konsolidovat. Dneska chtějí všechno co nejlevněji a nejlépe hned.

0/0
4.1.2014 17:32

M32a15r29t98i89n 58V85y45s69k66o33c39i20l 3892488155730

Pritom ty haldy tam staly uz jak dlouho a stat se pri privatizaci OKD zavazal, ze je odstrani...takze prehazovani "zleva doprava" klidne zajistit mohl.

0/0
4.1.2014 18:14

M64a73r13t62i42n 83V74y56s42k49o72c58i50l 3162588705100

Nooo, co mam informace ja, tak pouziti te haldoviny byl nejaky vymysl Moravskoslezskeho kraje a byla to podminka pro stavebnika pouzit ji. Haldovinu si nenechavala testovat ODS - DSO, ale RSD pred vypsanim souteze. Dle mych informaci je pravdepodobne, ze by se s pouzitim stejne haldoviny zvlnila dalnice i Strabagu, Alpine-Bau, Fireste, komukoli jinemu. A nechavani haldoviny pul roku na desti? 1) kde? 2) pri dodrzeni harmonorgamu stavby dle VR? Kdy?

Problem je, ze ne ke vsem smlouvam se clovek dostane verejne, to co bylo mezi OKD (vlastnik hald) a RSD s ODS - DS Ostrava tezko rict...a az tak mne to nezajima, abych si zadal dle 106ky dokumenty a platil to :-)

0/0
4.1.2014 17:56

P72e32t66r 30M81a36r98e63č47e82k 1713151889498

Co na tom nechápete ? :-) Plno lidí ze státní správy si na tom nahrabalo. Mnozí z nich jsou stále na vlivných místech aparátu. Myslíte že mají opravdový zájem na tom aby vše vyšlo najevo ?

+2/0
4.1.2014 7:52

J64a81n 93S56m25e36j51k89a30l 6544528572

Za KOMUNISTŮ by to stát od nich vymohla a možná by i zkrachovali, ale jezdilo by se po fajn cestě... Jojo to je ta "demokracie"

+1/−6
3.1.2014 23:48

P19e23t85r 28P60r74a67t19e26r 5253479535828

Za komunistů by žádnej blb nepřispíval do žádný diskuze svými žvásty..

+13/−1
4.1.2014 0:10
Foto

V46l14a97d93a 10V12a50n53e98k 9173766564598

A jenom za pokus by už seděl ;-€Rv to byla komunistická "demokracie ":-P

+3/0
4.1.2014 9:18

J42a44k58u82b 12N22o76v34o27t84n77ý 2281327961

Za komunistů, ty pako, by to stavěla státní firma. Takže by buď sodruzi dělali, že žádný boule neexistujou a nebo by to stejně platil stát. I kdyby dal firmě pokutu, bylo by to pořád státní. Což některý stádní nechápou.

0/0
4.1.2014 14:32

J47a78r33o49s44l50a72v 78H32a52š94e30k 8519110132208

Rozkrást miliardy a pak chtít smír ? A co takhle pár po tlamě?:-)

+4/0
3.1.2014 22:54

V15a19c71l10a41v 33P60e42r23o35u75t58k29a 6288307754771

mohl bybojovník za pravdu ministr Žák vysvětlit proč přistoupil na tajnou schůzku?

+10/0
3.1.2014 21:02

P15e13t73r 74N67e41s16v85a63d21b15a 2864815696759

Jaký smír? Co je to za blbost?!

0/0
3.1.2014 20:40

J30o16s79e68f 55P31o64ž24i27v89i35l 8184736247590

Ten Žák je fakt "odborník". Kolik asi dostane, když tu "výhodnou nabídku" protlačí:-P.

Musím souhlasit s ŘSD, Eurovia to prostě zvorala, tak to musí opravit!!

+10/−1
3.1.2014 16:15

J14i32n28d51ř46i97c39h 44Š46k76o64p24e77k 4215541540405

nezvorala, to by byla neúmyslá chyba.

Toto udělala úmyslně, protože chtěla ušetřit, resp. více vydělat

+6/0
3.1.2014 16:20

A65n98t37o22n47í60n 29K55o49n87e56č83n41ý 1330417704146

To právě není tak jisté. Je dost dobře možné, že chybný je projekt, a ten nedělala Eurovia. Ale nechci tím říct, že za nic nemůže, nejsem soudce, a nemám podklady. Každopádně pokračování nějaké arbitráže dálnici neopraví. Mimosoudní dohoda je lepší řešení stávající situace. Otázka je, jaká - každopádně na ni musí kývnout všichni.

Co budeme mít i z vítězné arbitráže, která stejně nezpůsobí opravu? Zkrachuje třeba Eurovia. A dálnici si opravíme za svoje. K čemu to? Mléko už je rozlité. To napravit nejde - žádným způsobem se nedostane do flašky zpátky.

+3/0
3.1.2014 16:46

A16l82e67x39a33n77d90r 71K43o90s90t17k86a 5129716459936

Jedno je jisté, opravy rozhodně nezaplatí Eurovia. Předpokládám, že v nejhorším možném scénáři se založí něco jako Pragovia, která s původní firmou nemá nic společného (až na všechny podílníky a zaměstnance) a původní Eurovia se nechá klesnout ke dnu s dluhy pár miliard. Standartní český postup.

+4/0
3.1.2014 16:50

R52a74d85o46s65l70a98v 95K95l19a81u59d14a 5534328524732

Já dálnici nikdy nestavěl. Taky i díky tomu mi její stavbu nikdo nesvěří. Řekl bych ale, že firma která dálnici staví ví velmi dobře co ta dálnice potřebuje, aby se nezvlnila. Pokud je chybný projekt, snad Eurovia má dostatek odborníků kteří na to upozornili a za těchto okolností stavět nebudou.

+4/0
3.1.2014 16:53

V14á71c85l11a41v 31P46o50u14s69t38k47a 3620851832

Firma musí dodržet projekt.

0/0
3.1.2014 21:11

J48a46n 80P66i84r66k49l 2213688424374

Nemusí, když prokáže že v něm jsou chyby.

0/0
4.1.2014 14:29

M67a18r21t38i47n 67V64y22s96k10o58c92i20l 3522498955610

Pracoval jsem na stavbe D47...projektant na stenu z imitu - imitace sedeho lamaneho kamene naprojektoval BILOU!!! elektrikarskou listu s vickem pro kabely ke svetlum a zasuvkam. Mimo naprosto ohyzdneho vzhledu by ta lista nesla zavickovat - protoze by na tom hrbolatem povrchu byla zvlnena, vicko by padalo. A mel jste videt ten rev, ze jsme nedodrzeli projekt, kdyz jsme tam na navrtane konzole hodili sede trubky, kteryma jsme tahali kabely. Takze asi tak ke zkusenostem firmy ;-)

+1/0
4.1.2014 13:55

J11i70n57d42ř33i97c21h 66Š71k65o67p17e64k 4605271670145

pokud by dílo odpovídalo projektu, už by s projektem dávno Eurovia mávala a argumentovala

Na druhou stranu situace "eurovia padne v důsledku arbitráže" je lepší než tahle dohoda, protože to zaplatí stát v každým případě. Navíc Eurovia je dost velká na to, aby se z ní něco dostalo

+1/0
3.1.2014 17:10

V62á37c38l75a31v 69P82o49u87s83t89k53a 3690241442

Eurovia s tím dávno mává.

0/0
3.1.2014 21:11

J69i87n20d97ř84i93c44h 20Š10k70o74p11e95k 4155421490415

to bych chtěl vidět projekt, který umožní použití různého odpadu do podkladních vrstev komunikace

0/0
4.1.2014 13:10

B34o15ř88e21k 67Ž85a78n10d73a 1920446249306

Takže projekt přikázal místo štěrku použít obsah skládky komunálního odpadu ?

+2/0
3.1.2014 17:33

P23e11t51r 32M46a75r49e28č82e19k 1283271379148

A ubrat dvě vrstvy "makadamu" :-)

+1/0
4.1.2014 7:50

J55a67n 85K43o54n43e58č28n63ý 4343321120125

V podstatě ano. Jen to byl zájem kraje a města zlikvidovat starou haldu za minimální náklady.

0/0
4.1.2014 17:36

M40a97r20c11e98l 94B78í57l72ý 2593732682669

To je divný, tý firmě Eurovia (ODS – Dopravní stavby Ostrava) furt něco pade, bortí se apod. a stejně se dál smí účastnit výběrových řízení ;-O

+6/0
3.1.2014 15:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.